En hoeveel daarvan zijn ook werkelijk goede vrienden?quote:Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef Handschoen het volgende:
Heb een vriendengroep van ongeveer 20 man/vrouw waarvan ik de meeste wel 1 keer per week zie. Verder gaan we uit, op vakantie, naar festivals/concerten ed.
Zou het voor geen goud willen missen
TS moet maar eens aan zijn sociale contacten gaan werken, want dat zal hem veel gelukkiger maken IMHO
jij komt zeker uit een dorp en je vrienden zijn je buurjongens?quote:Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef Handschoen het volgende:
Heb een vriendengroep van ongeveer 20 man/vrouw waarvan ik de meeste wel 1 keer per week zie. Verder gaan we uit, op vakantie, naar festivals/concerten ed.
TS moet maar eens aan zijn sociale contacten gaan werken, want dat zal hem veel gelukkiger maken IMHO
Neen, je hebt ook verlegen mensen die moeite hebben met het gesprek op gang houden, doorpraten, contacten behouden en dergelijke.quote:Op maandag 19 november 2007 14:29 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Dat neigt naar autisme. Verlegen mensen hebben volgens mij slechts moeite met het contact beginnen.
Meer vrienden staat niet automatisch voor meer geluk en 20 "vrienden" is onmogelijk.quote:Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef Handschoen het volgende:
Nope woon niet in een dorp maar in een stadquote:Op maandag 19 november 2007 17:42 schreef WinnarJ het volgende:
jij komt zeker uit een dorp en je vrienden zijn je buurjongens?
Ik bedoel; binnen die 20man/vrouw heb je ook groepjes... en zullen er échte vrienden tussen zitten en sommige wat meer kenissen. Jij gaat mij niet vertelllen dat dat ook je 20 'beste vrienden' zijn.... (of jouw definitie van vrienden is wat anders, dat kan)
Met een paar vrienden zal je IMHO gelukkiger zijn als zonder, maar ja, dat blijft subjectief.quote:Op maandag 19 november 2007 18:18 schreef Shitonya het volgende:
Meer vrienden staat niet automatisch voor meer geluk en 20 "vrienden" is onmogelijk.
Precies! Wij begrijpen elkaar!quote:Op zondag 18 november 2007 17:54 schreef LasTeR het volgende:
Ik zou trouwens best zonder vrienden kunnen leven, als muziek dan maar niet afsterft want daar kan ik niet zonder. Ik heb het niet zo op mensen.
Vrienden?quote:
Zoiets jaquote:Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Inekris het volgende:
Het hangt een beetje op het woord 'vrienden'. Er zijn allerlei kwaliteiten van vriendschap, en niet alle kwaliteiten gaan voor alle vrienden op. Kort gezegd heb je vrienden waar je mee gaat tennissen, koffie drinken, mannen afzeiken, vrouwen afzeiken, dat is groep a. En je hebt vrienden waar je mee praat, echt praat dus, dat is groep b.
Van groep a hebben mensen er doorgaans wat verzameld in hun leven. Groep a verandert ook van samenstelling. Bijvoorbeeld zijn dat buren, ouders van andere kinderen op school, collega's, de man waar je iedere morgen naast staat in de file, maar ook wel school en studievrienden.
Van groep b hebben mensen er doorgaans weinig of geen. Als je er 3 hebt, dan mag je in je handjes knijpen. Dit zijn de mensen die je 10 jaar niet ziet, maar als je vanwege een scheiding plotsklaps onderdak nodig hebt, je in ieder geval een paar dagen kan logeren.
De meeste mensen die geen vrienden hebben in groep b ervaren dat als een gemis, maar zeker niet iedereen.
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.quote:Op maandag 19 november 2007 18:44 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Nope woon niet in een dorp maar in een stad, We hebben gewoon een relaxte groep.En natuurlijk merk je dat sommige mensen meer naar elkaar trekken als anderen. Er is idd een groep van 10 man die, als je het zo wil noemen, echte-echte (
) vrienden zijn...
We kennen elkaar nu ongeveer een jaar of 8-9 gok ik en het wordt nog steeds niet saai![]()
[..]
Met een paar vrienden zal je IMHO gelukkiger zijn als zonder, maar ja, dat blijft subjectief.
En je kan wel vinden dat 20 'vrienden' onmogelijk is... in jou leefwereld misschien niet, maar waarom zou dat ergens anders niet kunnen? Ligt natuurlijk wel aan de definitie van 'vrienden,' maar dan nog, waarom zou dat weer niet kunnen...
Dat snap ik, maar of dat noodzakelijk van verlegenheid komt vraag ik me af. Ik ken genoeg spontane mensen met de inabiliteit om een gesprek lang zonder stiltes te houden.quote:Op maandag 19 november 2007 18:17 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Neen, je hebt ook verlegen mensen die moeite hebben met het gesprek op gang houden, doorpraten, contacten behouden en dergelijke.
true true. maar de rest van die groep zit daar wel dichtbij moet ik zeggenquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:16 schreef Shitonya het volgende:
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.
klopt denk ook wel, de gene die je het dicht bij je hart staan zijn er maar weinig. Ik heb 4 echte vrienden, daarnaast redelijk wat "vrienden"mesnen die ik vaak zie maar waarmee ik niet echt bevriend ben. En dan nog heel veel kennissen waarmee je gewoon eens wat babbelt maar waarmee je niet echt mee in contact bentquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:16 schreef Shitonya het volgende:
[..]
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.
Dat kan ook, maar ik wilde alleen even stellen dat verlegen mensen ook die symptomen kunnen hebben en niet slechts moeite hebben met een gesprek beginnen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:53 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar of dat noodzakelijk van verlegenheid komt vraag ik me af. Ik ken genoeg spontane mensen met de inabiliteit om een gesprek lang zonder stiltes te houden.
Jou definitie van een vriend is dus dat je alles kwijt kunt en er elk moment voor de dag voor je is enz, maar voor andere mensen ligt dat misschien heel anders..quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:16 schreef Shitonya het volgende:
[..]
wat vind je daar balen aan en hoe voel je er erbij?quote:Op woensdag 21 november 2007 13:57 schreef Medellin het volgende:
Ik heb 2 heel goede vriendinnen die ik echt nooit zou willen kwijtraken. Kan sowieso alles bij ze kwijt. Maar -zulke- goede vrienden (mannen) heb ik dan weer niet echt, dat is wel jammer op zich. Maar heb wel 2 a 3 goede vrienden maar doe er verder niet veel mee (als in tijdsbesteding), en niet bewust of express. Zie ze eigenlijk alleen op het werk, en dan soms in het weekend met biertjes ofzo.
Heb sowieso nooit echt een vaste groep vrienden gehad. Wel balen hoor, terwijl ik helemaal niet a-sociaal ben ofzo. Veel mensen voelen zich gewoon niet tot mij aangetrokken of willen contact onderhouden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |