abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54642907
Kamer valt over 'discriminerend' verzoek PVV
quote:
DEN HAAG - De Tweede Kamerfracties zijn donderdagavond massaal gevallen over een "discriminerend" voorstel van de PVV.

De partij van Geert Wilders pleitte tijdens een belangrijk debat voor een immigratiestop van moslims. De overige partijen weigerden op verontwaardigde toon de motie te behandelen.

SP-Kamerlid Jan de Wit sprak van een discriminerend verzoek en gaf de voorzet tot een Kamerbrede afwijzing. De PvdA noemde het voorstel een schande en volgens GroenLinks hoort dit soort gedrag niet thuis in een rechtsstaat.

De PVV stelde in de motie dat het behoud van de Nederlandse identiteit en kernwaarden onder grote druk staan "door de voortgaande immigratie van moslims die onze waarden vaak niet blijken te delen".

Tweede Kamerlid Sietse Fritsma reageerde verongelijkt op het besluit om zijn motie niet in behandeling te nemen. "Het belang van de Nederlandse samenleving wordt met dit gedrag ondermijnd", zei hij.

De PVV'er verweet zijn collega's in het parlement tevens dat het hem onmogelijk wordt gemaakt een standpunt uit te dragen.

Interruptiedebat

Rondom de indiening van het verzoek ontstond in de Kamer een interruptiedebat waarin Fritsma klem werd gezet. CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma vroeg of de motie impliceert dat de PVV een soort geloofstoets wil invoeren om moslimmigranten te kunnen afwijzen.

Toen Fritsma ontkennend antwoordde en zei dat de PVV immigratie uit moslimlanden wil voorkomen, werd hem voorgehouden wat dat betekent voor een christen uit Turkije die naar Nederland wil komen. Daarop zei Fritsma dat die persoon wel welkom zou zijn.
http://www.nu.nl/news/131(...)nd'_verzoek_PVV.html

Schandelijk en zeer triest dat iemand een monsterlijke terroristische groep een boycot afgekondigd tegen alle Moslims die zich in Nederland willen vestigen.

Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd. en Nederland laat dit toe in haar scheinheilige democratie. Het zijn racisten en zijn monsters.

Oppakken die monsters en in de cel goien en de sleutel weggoien

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 16-11-2007 09:16:26 (Kon net niet) ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2007 @ 08:35:58 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_54642968
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:

"die onze waarden vaak niet blijken te delen".
Vrijheid van godsdienst hoort daar kennelijk niet bij van Wilberts.
quote:
Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd.
Nou nou...
pi_54642986
Aan de andere kant is dit wel een staaltje zelfreinigend vermogen van onze volksvertegenwoordiging.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:37:41 #4
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54642997
quote:

Kamer valt over 'discriminerend' verzoek PVV
[..]

http://www.nu.nl/news/131(...)nd'_verzoek_PVV.html

Schandelijk en zeer triest dat iemand een monsterlijke terroristische groep een boycot afgekondigd tegen alle Moslims die zich in Nederland willen vestigen.

Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd. en Nederland laat dit toe in haar scheinheilige democratie. Het zijn racisten en zijn monsters net als Hitler en Mussolini,

Dit is niets nieuws.. sinds jaar-en-dag zijn er mensen in de politiek geweest die dit soort zaken beweerden.. neem Janmaat..

Maar... het doodzwijgen van dit soort zaken en zo verontwaardigt reageren lijkt mij niet echt de oplossing. Wilders en zijn PVV schakelen zichzelf uit op deze manier
pi_54643019
Ik zal me afvragen als Aboutaleb alle Joden wil deporteren naar het buitenland en Jodenstop zet in Nederland.

Iedereen was dan wakker ...... en Aboutaleb zou opgepakt worden wegens haat zetten en angst zaaien in Nederland

Hoe zullen jullie dan reageren ???
pi_54643063
Alleen bij belangrijke nieuws wil ik erbij blijven
pi_54643116
quote:
Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd.
zijn de moslims niet al decennia bezig met een heilige oorlog tegen christelijke , het westen , in het kort iedereen die geen moslim is.

gij zult oogsten wat u zaait
pi_54643117
Zou een mooi begin zijn, jammer dat die linkse ratten dit direct tegenhouden omdat ze liever aan chocopikkies zuigen
pi_54643138
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef tntkiller het volgende:

[..]

zijn de moslims niet al decennia bezig met een heilige oorlog tegen christelijke , het westen , in het kort iedereen die geen moslim is.

Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenland
Zo kunnen wij Israel en USA erbij halen. Blijf bij het onderwerp

Ik begrijp . je wilt het goedpraten

19-05-1969
-edit- voegt totaal niets toe aan een discussie

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 16-11-2007 10:08:51 ]
pi_54643148
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef Hydrogeny het volgende:
Zou een mooi begin zijn, jammer dat die linkse ratten dit direct tegenhouden omdat ze liever aan chocopikkies zuigen
Mooi en dan hoop ik dat een leider komt die alle Hydrogeny´s het land uitzet vanwege hun naam
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:52:54 #11
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54643173
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenland
Zo kunnen wij Israel en USA erbij halen. Blijf bij het onderwerp

Ik begrijp . je wilt het goedpraten

19-05-1969
40 jaar en nog zo uberdom
Meki, maak je niet zo druk. De democratie schakelt dit soort elementen vanzelf uit. Als de PVV zo door blijft gaan bereiken ze nooit wat.
Niet te veel aandacht schenken, lekker laten vertellen wat ze willen en af laten rekenen bij de volgende verkiezingen.

koester dat.. de democratie dan.
pi_54643182
Af en toe slaat Wilders wel door. Maar hij zal het wel meer doen om de linkse partijen te provoceren, die als de hond van Pavlov weer oh zo voorspelbaar reageren. Ik denk dat niemand zit te wachten om van Nederland een soort christelijk Saudi-Arabië te maken. Gelukkig hebben we nu Rita als fatsoenlijk rechts alternatief, laat Wilders maar als de SP vanaf de zijlijnen schreeuwen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:57:27 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_54643240
Het is Wilders in de oppositie.. natuurlijk hoor je van een oppositie partij belachelijke en niet haalbare voorstellen. Hoewel hij wel ergens een punt heeft, door al die immigranten verdwijnt onze Nederlanse identiteit, of beter gezegd, is het al verdwenen.
The truth was in here.
pi_54643280
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Mooi en dan hoop ik dat een leider komt die alle Hydrogeny´s het land uitzet vanwege hun naam
En dat ze op jou dan maar een bom gooien die gekoppelt is aan mijn naam met solutio
pi_54643285
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:57 schreef Bastard het volgende:
Het is Wilders in de oppositie.. natuurlijk hoor je van een oppositie partij belachelijke en niet haalbare voorstellen. Hoewel hij wel ergens een punt heeft, door al die immigranten verdwijnt onze Nederlanse identiteit, of beter gezegd, is het al verdwenen.
De echte Nederlandse identiteit en mentaliteit van ondernemerschap, moed, doorzettingsvermogen, standvastigheid, etc. is na de Tweede Wereldoorlog al verdwenen toen de geitenwollensokken aan de macht kwamen. Toen we ons opeens moesten schamen voor ons land en verleden in plaats van er trots op te zijn.
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:00:53 #16
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_54643287
quote:
Hadden ze dat maar bij jou gedaan zoveel jaar geleden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_54643292
Klopt dat Wilders etc racisten zijn enzo. Maar wist jij dat Turken ook zo racistisch als de pest zijn? En hoe kijken Marokkanen naar de negers?
pi_54643309
Zijn moslims een ras trouwens? Anders is het geen racisme.
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:06:35 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_54643371
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Nee klopt, maar om nou te zeggen dat het om Marokkanen gaat
The truth was in here.
pi_54643439
TT gewijzigd
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54643469
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Nee moslims zijn aanhangers van de islam. Je hebt Arabische moslims maar ook Aziatische (denk aan Indonesie).
En in Noord-Afrika heb je veel Berbers. Overigens kijken de Arabieren weer neer op de Berbers. Dus zoals ik al zei, ze zijn allemaal racistisch
pi_54643476
quote:
door al die immigranten verdwijnt onze Nederlanse identiteit
Sinterklaas, naar mijn mening een van de belangrijkere onderdelen van die identiteit, wordt verdrongen door de Kerstman. Dat heeft verder niets met immigranten te maken maar veel meer met het feit dat Nederlanders in het algemeen helemaal geen waarde hechten aan hun eigen identiteit.

Het verdwijnen van de Nederlandse identiteit heeft helemaal niets te maken met immigranten. Het heeft alles te maken met het feit dat De Nederlander helemaal geen waarde hecht aan die identiteit en dus zonder enig probleem die identiteit laat varen als hij iets beters/leukers/anders tegen komt.
pi_54643545
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee klopt, maar om nou te zeggen dat het om Marokkanen gaat
Dan zouden we eerder van respecteloosheid van Wilders moeten praten. Je weets.
pi_54643628
Ik heb precies hetzelfde met alle moslims, Meki. In de cel smijten en de sleutel weggooien. Vooral als m'n vriendin weer eens uitgemaakt wordt voor kankerhoer of als ik voor kankerhomo wordt uitgemaakt. Wel logisch op zich hoor, ik mag namelijk niet langs ze fietsen en dit is ook gewoon uitlokken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54643712
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:39 schreef Meki het volgende:
Ik zal me afvragen als Aboutaleb alle Joden wil deporteren naar het buitenland en Jodenstop zet in Nederland.

Iedereen was dan wakker ...... en Aboutaleb zou opgepakt worden wegens haat zetten en angst zaaien in Nederland

Hoe zullen jullie dan reageren ???
Als joden veel stelen, mensen bedreigen, vernielen ect. dan zou ik het een goed idee vinden. Maar ze doen het niet!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54643772
Het immigratiebeleid is er bedoeld om immigrantenstromen van verschillende landen te reguleren. Als men de immigrantenstroom van bijvoorbeeld Marokko wil beperken hoort dit gewoon te kunnen. De wereldgemeenschap is opgedeeld in een moderne statengemeenschap. De bewoners van elke staat hebben een corresponderende nationaliteit. Als je de instroom van immigranten met een bepaalde nationaliteit wil beperken valt dit niet onder 'discriminatie' of 'racisme'. De Nederlandse staat behoort onbeperkte volmacht over de immigratiecriteria te kunnen handhaven, anders vervalt de soevereiniteit van dit land in zijn geheel vis-a-vis de EU.

Wilders kan zich beter richten op de instroom van kansarme gelukszoekers, importbruiden/bruidegoms en 'gezinsherenigers' van specifieke landen. Of nog beter, de orde op zaken te stellen in het al 30 jaar falende IND.
pi_54643933
Wilders kan zich beter richten op Oostbloklanden. De instroom daaruit is met enorme percentages gestegen. Terwijl de instroom uit Marokko uit Turkije met 60% is gedaald.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644059
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef tntkiller het volgende:

[..]

Sure.
pi_54644113
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:53 schreef Strolie75 het volgende:
Af en toe slaat Wilders wel door.
"Af en toe" .
quote:
Maar hij zal het wel meer doen om de linkse partijen te provoceren, die als de hond van Pavlov weer oh zo voorspelbaar reageren.
Dat is niet voorspelbaar. Dat is principieel. Dat is iets wat politici vroeger wel eens deden, principes er op na houden.
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:42:41 #30
3185 Adelante
To let it go now
pi_54644134
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
Wilders kan zich beter richten op Oostbloklanden. De instroom daaruit is met enorme percentages gestegen. Terwijl de instroom uit Marokko uit Turkije met 60% is gedaald.
Het aantal winkelovervallen/inbraken is ook enorm gestegen sinds afgelopen jaar, één op één linkje?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54644139
quote:
Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd. en Nederland laat dit toe in haar scheinheilige democratie. Het zijn racisten en zijn monsters. Oppakken die monsters en in de cel gooien en de sleutel weggooien
-edit- Voegt totaal niets toe aan discussie

De PVV is GEEN terroristische groep. Terroristen zijn mensen die aanslagen plegen. Wilders voert ook geen heilige oorlog tegen moslims. Het is het goed recht van de PVV om langs democratische weg een bepaald doel na te streven. Nederland laat helemaal niks toe: de PVV kreeg geen enkele bijval en hun voorstellen worden niet overgenomen. Ook is de Nederlandse democratie niet schijnheilig. Dat dit soort voorstellen gedaan MAG worden en dat het van alle kanten wordt afgeschoten, toont juist dat de democratie uitstekend functioneert.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 16-11-2007 10:05:15 ]
pi_54644140
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als joden veel stelen, mensen bedreigen, vernielen ect. dan zou ik het een goed idee vinden. Maar ze doen het niet!
Er is altijd een groepje wat crimineler is dan een ander groepje. Dan kun je wel aan de gang blijven.
pi_54644142
De regering kan de instroom van Oost-Europeanen niet inperken zonder in conflict te komen met de EU. Natuurlijk zal dat in de nabije toekomst ook gebeuren, zeker nu met de recente ontwikkelingen in Italie.
pi_54644194
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij moet je echt terug naar groep 1 van de basisschool. Elke vorm van begrijpend lezen is je ontgaan. Je ziet een paar woorden en je knalt maar wat frustraties neer.

De PVV is GEEN terroristische groep. Terroristen zijn mensen die aanslagen plegen. Wilders voert ook geen heilige oorlog tegen moslims. Het is het goed recht van de PVV om langs democratische weg een bepaald doel na te streven. Nederland laat helemaal niks toe: de PVV kreeg geen enkele bijval en hun voorstellen worden niet overgenomen. Ook is de Nederlandse democratie niet schijnheilig. Dat dit soort voorstellen gedaan MAG worden en dat het van alle kanten wordt afgeschoten, toont juist dat de democratie uitstekend functioneert.
Er mist slechts 1 aspect waardoor je hen geen terroristische groepering kan noemen. Het geweld namelijk. Voor de rest vallen ze compleet in de definitie van het begrip terrorisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644222
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:42 schreef Corvidae het volgende:
De regering kan de instroom van Oost-Europeanen niet inperken zonder in conflict te komen met de EU. Natuurlijk zal dat in de nabije toekomst ook gebeuren, zeker nu met de recente ontwikkelingen in Italie.
Dit voorstel is ook in conflict met de EU en ondertekende verdragen binnen de EU. Dus?
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644225
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:49 schreef Meki het volgende:
Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenland. Zo kunnen wij Israel en USA erbij halen. Blijf bij het onderwerp
Ik begrijp . je wilt het goedpraten. 19-05-1969 . 40 jaar en nog zo uberdom
Degene die dom en kortzichtig is, ben jij. Je krijgt de reactie dat moslims ZELF de heilige oorlog afroepen; iets dat 100 procent waar is en waarvoor LEGIO bewijsmateriaal aanwezig is. Jij noemt dat vervolgens "onzin" en daarmee maak je jezelf (weer eens) historisch belachelijk.

Het zijn moslimterreurorganisaties als Al Qaeda die over een "heilige oorlog" spreken. Nooit van de "jihad" gehoord zeker?
pi_54644245
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Degene die dom en kortzichtig is, ben jij. Je krijgt de reactie dat moslims ZELF de heilige oorlog afroepen; iets dat 100 procent waar is en waarvoor LEGIO bewijsmateriaal aanwezig is. Jij noemt dat vervolgens "onzin" en daarmee maak je jezelf (weer eens) historisch belachelijk.

Het zijn moslimterreurorganisaties als Al Qaeda die over een "heilige oorlog" spreken. Nooit van de "jihad" gehoord zeker?
Aha, dus elke wandaad door welke groepering dan ook is geheel voor rekening van de bevolking Volgens mij zijn het nog altijd groeperingen die de heilige oorlog afroepen en niet de normale moslim van de straat. 100 % een leugen dus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644349
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit voorstel is ook in conflict met de EU en ondertekende verdragen binnen de EU. Dus?
Het is een onhaalbaar voorstel. Maar inderdaad, er kan geen onderscheid worden gemaakt tussen EU-inwoners aan de hand van religieuze criteria. Maar of dit ook van toepassing is voor de immigratie van inwoners van niet-EU landen weet ik niet.
pi_54644357
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
Er mist slechts 1 aspect waardoor je hen geen terroristische groepering kan noemen. Het geweld namelijk. Voor de rest vallen ze compleet in de definitie van het begrip terrorisme.
quote:
ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

ter·reur (de ~)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme
Bron: vandale.nl

Wat jij hier beweert, is dus de grootst mogelijke onzin. Terreur draait namelijk om geweld. De manier waarop jij redeneert, kun je het Vaticaan ook wel een terreurorganisatie noemen. Dat zaait ook haat jegens bepaalde groepen mensen.
pi_54644392
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Wat jij hier beweert, is dus de grootst mogelijke onzin. Terreur draait namelijk om geweld. De manier waarop jij redeneert, kun je het Vaticaan ook wel een terreurorganisatie noemen. Dat zaait ook haat jegens bepaalde groepen mensen.
Niet met een politiek oogmerk en bovendien probeert het vaticaan niet de samenleving te ontwrichten. Dus je kan wel zeggen dat het onzin is, maar je bevestigd mijn stelling juist door de Van Dale erbij te halen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644405
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:51 schreef Corvidae het volgende:

[..]

Het is een onhaalbaar voorstel. Maar inderdaad, er kan geen onderscheid worden gemaakt tussen EU-inwoners aan de hand van religieuze criteria. Maar of dit ook van toepassing is voor de immigratie van inwoners van niet-EU landen weet ik niet.
Maar dat weet ik wel (Gezien mn studie toevallig hoor )
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644516
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij doet het Vaticaan dat niet meer hoor. Ze hebben zelfs vriendschap gesloten met de Joden.
I´m back.
pi_54644538
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
Aha, dus elke wandaad door welke groepering dan ook is geheel voor rekening van de bevolking Volgens mij zijn het nog altijd groeperingen die de heilige oorlog afroepen en niet de normale moslim van de straat. 100 % een leugen dus.
Ik stel nergens dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de daden van extremisten; dat maak jij ervan. Ik wijs Meki, die termen als "heilige oorlog" gebruikt, er alleen even fijntjes op dat het MOSLIMS zijn die heilige oorlogen ontketenen. Een soort pot verwijt de ketel, dus.

Dit wordt een welles-nietes-spelletje. Je wilt hier kennelijk gewoon gaan ontkennen dat het MOSLIMS zijn die een heilige oorlog afroepen? Ja, ik schrijf het woord bewust met hoofdletters. Het was ook een MOSLIM die Theo van Gogh vermoordde om zijn mening. Het waren ook MOSLIMS die politici bedreigden en iemand op straat neersloegen omdat hij uit dat geloof is gestapt. Dat deze acties niet de goedkeuring van alle moslims hebben is, duidelijk. Maar het doet helemaal niets af aan het feit dat het wel MOSLIMS waren die ze pleegden.

Als de PVV een immigratiestop wenst van niet-westerse allochtonen, is het een "heilige oorlog tegen moslims", maar als moslims een heilige oorlog tegen het westen voeren, is het ineens "een groepering". Wees dan ook zo consequent om te stellen dat de PVV-immigratiestop is bedoeld om een bepaalde "groepering" weg te houden uit Nederland.
pi_54644551
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

De echte Nederlandse identiteit en mentaliteit van ondernemerschap, moed, doorzettingsvermogen, standvastigheid, etc. is na de Tweede Wereldoorlog al verdwenen toen de geitenwollensokken aan de macht kwamen. Toen we ons opeens moesten schamen voor ons land en verleden in plaats van er trots op te zijn.
huh, opeens moesten schamen .. ?
toen kwam naar boven wat er allemaal gebeurd is, vooral op het eind, in Indonesië, en dat dat niets was waar een fatsoenlijk mens trots op kan zijn; of te wel, hoeveel "beter" dan de Duitsers was de Nederlander eigenlijk, de Duitser dus waarop neer werd gekeken na WO2 .. mi spreekt het alleen maar voor "de" Nederlander dat die iig achteraf zo fatsoenlijk is om zich voor die gruwelijkheden die daar begaan zijn te schamen
pleased to meet you
pi_54644584
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:53 schreef Mutant01 het volgende:
Niet met een politiek oogmerk en bovendien probeert het vaticaan niet de samenleving te ontwrichten. Dus je kan wel zeggen dat het onzin is, maar je bevestigd mijn stelling juist door de Van Dale erbij te halen.
Meki is dus niet de enige die niet begrijpend kan lezen. Een moderator die niet begrijpend kan lezen.... redelijk hilarisch, moet ik zeggen.

Kennelijk KUN of WIL je niet lezen dat terreurorganisaties geweld plegen. Dat staat in de DEFINITIE van de omschrijving. Dat is waarom terreur terreur is. Dus OF je gaat nu aantonen dat de PVV van Wilders geweld pleegt, of je zult je belachelijke uitspraak moeten terugnemen.

Ik hoop wel dat je beseft dat je je feitelijk schuldig maakt aan smaad wanneer je in je uitspraak volhardt zonder bewijzen aan te dragen?
pi_54644634
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de daden van extremisten; dat maak jij ervan. Ik wijs Meki, die termen als "heilige oorlog" gebruikt, er alleen even fijntjes op dat het MOSLIMS zijn die heilige oorlogen ontketenen. Een soort pot verwijt de ketel, dus.

Dit wordt een welles-nietes-spelletje. Je wilt hier kennelijk gewoon gaan ontkennen dat het MOSLIMS zijn die een heilige oorlog afroepen? Ja, ik schrijf het woord bewust met hoofdletters. Het was ook een MOSLIM die Theo van Gogh vermoordde om zijn mening. Het waren ook MOSLIMS die politici bedreigden en iemand op straat neersloegen omdat hij uit dat geloof is gestapt. Dat deze acties niet de goedkeuring van alle moslims hebben is, duidelijk. Maar het doet helemaal niets af aan het feit dat het wel MOSLIMS waren die ze pleegden.

Als de PVV een immigratiestop wenst van niet-westerse allochtonen, is het een "heilige oorlog tegen moslims", maar als moslims een heilige oorlog tegen het westen voeren, is het ineens "een groepering". Wees dan ook zo consequent om te stellen dat de PVV-immigratiestop is bedoeld om een bepaalde "groepering" weg te houden uit Nederland.
In de Westerse wereld, en in de VS voorop, voert men toch ook oorlogen, vergelijk bijv. 'the war on drugs'. In feite is dat concept niet veel anders dan het jihad-concept. Het is absolutisten eigen om absolutistisch ergens tegen ten strijde te keren. En dat doe je in extreme vorm door oorlog te verklaren aan iets of iemand of aan een land.
I´m back.
pi_54644662
quote:

[..]

Draai het eens om. Misschien is die hele geitenwollensokkencultuur wel écht Nederlands, en ben jij hier diegene die zich voor z'n land schaamt. Waarom zouden jouw denkbeelden Nederlandser zijn dan die van Geert Mak of Femke Halsema?
pi_54644700
quote:

[..]

het verschil is dat het bij de eerste groep om een beperkte groep gaat die enkelingen aanvalt die in hun wereldbeeld iets verkeerds hebben gedaan .. bij de tweede gaat het om een politicus die een gehele groep aan wil pakken, dus ook onschuldigen die niets met het geheel te maken hebben ..

Waar het mi kort samen gevat op neer komt is dat dit land hier iets moet worden als Saoedi-Arabië omgekeerd en dan met een schepje erbovenop .. daar mag je als anders-gelovige het land nog wel in
pleased to meet you
pi_54644715
quote:

[..]

Je begint de grip op de realiteit te verliezen. Misschien moeten we dan zoals jij stelt geheel consequent wezen en elke wandaad binnen Nederland, maar ook binnen de gehele wereld maar als Westers of autochtoon bestempelen. Maar dat doen we niet. We geven liever etiketjes aan anderen, dan dat we ze zelf opkrijgen. In die zin ben jij net zo inconsequent als Meki, alleen heb je dat zelf niet eens door. Misschien moeten we dan ook stellen dat in Irak en Afghanistan Christenen andere mensen uitmoorden? Of gaan we ze Westerlingen noemen? Ze moeten toch een tag krijgen? Want ja het doet er niets af aan het feit dat het wel Westerlingen waren die de feiten pleegden. Of gaan we het Nederlanders noemen? Moslims zijn trouwens geen groepering.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 16-11-2007 10:37:16 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644725
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Meki is dus niet de enige die niet begrijpend kan lezen. Een moderator die niet begrijpend kan lezen.... redelijk hilarisch, moet ik zeggen.

Kennelijk KUN of WIL je niet lezen dat terreurorganisaties geweld plegen. Dat staat in de DEFINITIE van de omschrijving. Dat is waarom terreur terreur is. Dus OF je gaat nu aantonen dat de PVV van Wilders geweld pleegt, of je zult je belachelijke uitspraak moeten terugnemen.

Ik hoop wel dat je beseft dat je je feitelijk schuldig maakt aan smaad wanneer je in je uitspraak volhardt zonder bewijzen aan te dragen?
DIT IS FUCKING HILARISCH.

LEES MIJN REACTIE! In plaats van als een dolle stier maar te reageren op alles en iedereen die je geliefde PVV lastig valt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54644744
quote:

[..]

De minster van oorlog werd de minister van defensie; er kwam een nieuw soort trots tot ontwikkeling, vermoed ik. .
I´m back.
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 10:20:39 #52
8781 crew  Frutsel
pi_54644940
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad..best hilarisch
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2007 @ 10:22:34 #53
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54644985
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:20 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb precies hetzelfde met alle moslims, Meki. In de cel smijten en de sleutel weggooien. Vooral als m'n vriendin weer eens uitgemaakt wordt voor kankerhoer of als ik voor kankerhomo wordt uitgemaakt. Wel logisch op zich hoor, ik mag namelijk niet langs ze fietsen en dit is ook gewoon uitlokken.
Alle moslims (ter wereld/in NL?) stellen zich iedere ochtend in rijen op bij je voordeur om je uit te schelden? Of bedoel je toevallig dat je wel eens woorden gehad met een clubje Kutmarokkanen die de naam moslim niet waardig zijn? Hoe dan ook, met dezelfde stelligheid kan ik dan beweren dat moslims nooit iets doen omdat ik er nooit moeilijkheden mee heb, terwijl ik toch midden in de Randstad woon.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_54645042
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inderdaad..best hilarisch
Hilarisch, tegelijkertijd ook best scary. Zolang je iemand niets fysiek aandoet, kan je best ver gaan namelijk. Nu heb ik het dan over de PVV, maar het geldt ook voor extremistische imams e.d. Men heeft namelijk wel de macht om mensen te hersenspoelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54645048
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:05 schreef Ryan3 het volgende:
In de Westerse wereld, en in de VS voorop, voert men toch ook oorlogen, vergelijk bijv. 'the war on drugs'. In feite is dat concept niet veel anders dan het jihad-concept. Het is absolutisten eigen om absolutistisch ergens tegen ten strijde te keren. En dat doe je in extreme vorm door oorlog te verklaren aan iets of iemand of aan een land.
Je hebt geen ongelijk, maar ik vind je vergelijking nogal krom. Je vergelijkt oorlog tegen een religie, of juist tegen ongelovigen met de oorlog tegen drugs. Religieus-zijn of ongelovig-zijn is geen strafbaar feit. Het gebruiken van drugs is in veel landen wel strafbaar. Een "war on drugs" is dus een strijd tegen een strafbaar feit; de terminologie wordt dan op een heel andere manier gebruikt dan in de heilige "oorlog" tegen wat dan ook.
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:08 schreef moussie het volgende:
het verschil is dat het bij de eerste groep om een beperkte groep gaat die enkelingen aanvalt die in hun wereldbeeld iets verkeerds hebben gedaan .. bij de tweede gaat het om een politicus die een gehele groep aan wil pakken, dus ook onschuldigen die niets met het geheel te maken hebben ..
Hoor je mij dan zeggen dat ik het EENS ben met het standpunt van de PVV? Ik stel alleen dat ze het democratische RECHT hebben om een dergelijke maatregel na te streven. Om precies dezelfde reden was ik bijvoorbeeld ook niet tegen de oprichting van de pedopartij PNVD. Ik walg van hun standpunten, maar ik vind niet dat je mensen mag verbieden om langs democratische weg bepaalde standpunten na te streven.

Wilders/PVV ziet de toenemende aanwezigheid van moslims in Nederland als een groot probleem en stelt een nogal rigoureuze maatregel voor. Eentje die ook mij veel te ver gaat, maar hij heeft wel het RECHT om dat te vinden. Dat je dan komt met kreten als 'bijna hetzelfde als een terroristische organisatie' geeft geen pas.
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 10:26:52 #56
8781 crew  Frutsel
pi_54645068
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hilarisch, tegelijkertijd ook best scary. Zolang je iemand niets fysiek aandoet, kan je best ver gaan namelijk. Nu heb ik het dan over de PVV, maar het geldt ook voor extremistische imams e.d.
Ik vind het tever gaan om "alle moslims" maar te weren als immigrant...
maar ik vind het ook te ver gaan om "alle PVV-leden" als terrorist te bestempelen.

Maar het lijkt weer een zinloze discussie te worden, zo te lezen
Moet ie eigenlijk niet naar POL? (aangezien de PVV weer ter sprake komt)
pi_54645140
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik vind het tever gaan om "alle moslims" maar te weren als immigrant...
maar ik vind het ook te ver gaan om "alle PVV-leden" als terrorist te bestempelen.
Iets wat ik dus duidelijk niet doe. Ik stel slechts dat hun partij NIET als terroristisch aangemerkt kan worden, vanwege het gebrek aan geweld. En dat ze voor de rest weldegelijk onder de definitie vallen. politiek oogmerk, ontwrichten van de samenleving. Het is wellicht niet fijn om te horen dat we zulke extreme partijen in Nederland hebben, maar het is nu eenmaal iets waar we mee moeten leven.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 10:37:53 #58
8781 crew  Frutsel
pi_54645283
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iets wat ik dus duidelijk niet doe. Ik stel slechts dat hun partij NIET als terroristisch aangemerkt kan worden, vanwege het gebrek aan geweld. En dat ze voor de rest weldegelijk onder de definitie vallen. politiek oogmerk, ontwrichten van de samenleving. Het is wellicht niet fijn om te horen dat we zulke extreme partijen in Nederland hebben, maar het is nu eenmaal iets waar we mee moeten leven.
Dat is waar.....en ik denk dat veel nederlanders die mening delen, net als dat er veel moslims zullen zijn die walgen van het extremisme onder sommige moslims. Feit is wel dat als de PVV volgende keer 30 zetels haalt we ons moeten afvragen: okay.. schijnbaar vinden veel mensen dat er iets niet klopt

Ik vind het goed dat er een partij op rechts en op links zit die de gemoederen bezig houdt en de politiek wakker houdt over bepaalde gevoelige kwesties. Maar er zijn grenzen.
pi_54645447
Fijn dat het topic weer open is. Ik zal proberen rekening te houden met de manier van discussiëren...
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
LEES MIJN REACTIE! In plaats van als een dolle stier maar te reageren op alles en iedereen die je geliefde PVV lastig valt.
Ik heb je reactie gelezen. En ik heb ook proberen aan te geven dat terrorisme per definitie geweld inhoudt. Anders gezegd: geweld is een onlosmakelijk onderdeel van het begrip terrorisme.

Jij stelt:
quote:
Ik stel: van de definitie terrorisme blijft niets over wanneer je het woord 'geweld' eruit haalt, want terrorisme duidt per definitie op geweld.
quote:
ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

ter·reur (de ~)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme

Ik vind je uitspraak over de PVV dus zinloos. Vandaar mijn reactie: OF je stelt vast dat de PVV zich niet schuldig maakt aan geweld (en dan moet je ze dus ook niet met een terroristische organisatie vergelijken), OF je volhardt in je standpunt. Maar dan zegt de definitie van terrorisme dat er geweld in het spel is en moet jij dus aantonen dat de PVV geweld gebruikt. Hopelijk is deze toelichting duidelijker.

NB: De PVV is niet mijn geliefde partij. Ik heb nog nooit rechtser dan D66 gestemd en het zal heel lang duren voordat ik ooit op de PVV stem. Ik kom alleen op voor het RECHT van een politieke partij om standpunten uit te dragen en langs democratische weg te bereiken.
pi_54645512
Er staat in de eerste zin duidelijk dat ik ze (door het ontbreken van het aspect geweld) GEEN terroristische groepering kan noemen. Mijn post valt ook helemaal niet anders op te vatten. Verder stel ik dat ze wel onder de overige aspecten (die nodig zijn om van een terroristische organisatie te spreken) vallen. Dat is gewoon een feit, maar dat doet niets af aan de eerste zin. Ze vallen dus onder 3 van de 4 voorwaarden en omdat die ene voorwaarde mist, kan ik niet spreken van een terroristische organisatie. Dat jij er dan zo overv alt, deed mijn wenkbrauw omhoog gaan, want echt duidelijker dan ik daar stelde is onmogelijk.

Voor de rest toont mijn uitspraak aan hoe gevaarlijk partijen kunnen zijn. Overigens geldt dit niet alleen voor partijen, maar voor allerlei groeperingen met een platform.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54645556
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hebt geen ongelijk, maar ik vind je vergelijking nogal krom. Je vergelijkt oorlog tegen een religie, of juist tegen ongelovigen met de oorlog tegen drugs.
Hoezo is die 'war on drugs' een oorlog van ongelovigen in de VS? Waarom zijn drugs verboden? Is dat vanwege jouw universele maatstaf? De universele maatstaf van ongelovigen? De universele maatstaf der gelovigen?
En waarom de ene drug niet (alcohol) en de andere wel (wiet)?
Ik zou het rationeler vinden dat alcohol gevisiteerd werd met een oorlog, of een jihad.
I´m back.
pi_54645614
PVV is een rechts-extremistische partij.
pi_54645841
Ha, hier snijden de PaupersVanVenlo zich mooi in de vingers, een motie moet door 5 Kamerleden ondersteund worden om behandeld te worden, hadden die anderen maar gewoon moeten komen opdagen, dan was er niks aan de hand.
pi_54645953
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien moeten we dan zoals jij stelt geheel consequent wezen en elke wandaad binnen Nederland, maar ook binnen de gehele wereld maar als Westers of autochtoon bestempelen. Maar dat doen we niet. We geven liever etiketjes aan anderen, dan dat we ze zelf opkrijgen. In die zin ben jij net zo inconsequent als Meki, alleen heb je dat zelf niet eens door. Misschien moeten we dan ook stellen dat in Irak en Afghanistan Christenen andere mensen uitmoorden? Of gaan we ze Westerlingen noemen? Ze moeten toch een tag krijgen? Want ja het doet er niets af aan het feit dat het wel Westerlingen waren die de feiten pleegden. Of gaan we het Nederlanders noemen? Moslims zijn trouwens geen groepering.
Ik ben geen voorstander van het 'taggen' van mensen. Maar wanneer iemand als Meki opmerkt dat Wilders een 'heilige oorlog' start tegen moslims, kan ik het toch niet nalaten om even fijntjes op te merken dat het toch echt moslims zijn die dat fenomeen de wereld in hebben geholpen. Maar daar kijk ik jou uiteraard NIET op aan.

Ik ben veel minder rechts dan jij schijnt te denken. Ik heb ook geen enkel probleem met de aanwezigheid van moslims in Nederland, maar ik vind wel dat Nederland wat voorwaarden mag stellen aan nieuwkomers, ongeacht of dat moslims of anderen zijn. En ik ben ook zo reëel om in te zien dat we momenteel toch echt de nodige integratieproblemen hebben in dit land. Ik leg de focus liever op het oplossen van die problemen, voordat er nog meer nieuwkomers bij komen.
pi_54645963
quote:
pi_54646009
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:10 schreef Disorder het volgende:

[..]
Onzin, we lopen nog steeds op alles te kankeren.
I´m back.
pi_54646018
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
Er staat in de eerste zin duidelijk dat ik ze (door het ontbreken van het aspect geweld) GEEN terroristische groepering kan noemen. Mijn post valt ook helemaal niet anders op te vatten. Verder stel ik dat ze wel onder de overige aspecten (die nodig zijn om van een terroristische organisatie te spreken) vallen. Dat is gewoon een feit, maar dat doet niets af aan de eerste zin. Ze vallen dus onder 3 van de 4 voorwaarden en omdat die ene voorwaarde mist, kan ik niet spreken van een terroristische organisatie. Dat jij er dan zo over valt, deed mijn wenkbrauw omhoog gaan, want echt duidelijker dan ik daar stelde is onmogelijk.
Laten we het er maar op houden dat we de definitie verschillend interpreteren...
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
Voor de rest toont mijn uitspraak aan hoe gevaarlijk partijen kunnen zijn. Overigens geldt dit niet alleen voor partijen, maar voor allerlei groeperingen met een platform.
Partijen kunnen inderdaad gevaarlijk zijn, maar wat je dan ziet is dat de democratie zijn werk doet. Dat heb ik ten tijde van de pedopartij ook geschreven. Bizarre, gevaarlijke standpunten, maar geen enkel draagvlak onder de bevolking. Ze kregen niet eens genoeg stemverklaringen bij elkaar om überhaupt aan de verkiezingen te mogen meedoen. Op zo'n moment doet de democratie zijn werk.
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:22:55 #68
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54646212
Ik dacht dat we een scheiding van kerk en staat hadden in dit land? Weer zo'n westerse waarde die Wilders om zeep wil helpen en wil inruilen voor een regeltje waar ze in Iran jaloers op zouden zijn.
lege ton
pi_54646530
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:10 schreef Disorder het volgende:

[..]
De Nederlandse identiteit.
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:49:06 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_54647082
Mensen die denken dat ze zelf fundamentalisten moeten worden om fundamentalisten te kunnen bestrijden.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_54647138
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

De Nederlandse identiteit.
Want?
pi_54647222
het zijn natuurlijk oplossingen van een ander orde dan wijken die helemaal naar de klote zijn door criminaliteit en verpaupering pracht en kracht wijken te noemen.

als oplossing heeft geert zeker gelijk.

een immigratiestop van moslims zal het land en de mensen en met name de moslims zelf wel goed doen doordat de moslims beter gaan aansluiten bij de overheersende waarden en normen. door de aanstroom van publiek uit de bergen en sahara blijft het natuurlijk moeilijk en dweilen met de kraan open.

ik bedoel, achmet kan natuurlijk best met fatima trouwen (die gescheiden is van mohammed omdat die gewelddadig bleek)en haar lief hebben al is ze niet meer maagd ipv haar hoer te noemen en de dood toe te wensen.
pi_54647285
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Want?
Het is een zwak argument. Ik kan ook wel dingen roepen die belangrijk voor mij zijn en zeggen "hoho, dat mag niet veranderen, dat hoort bij onze identiteit".
pi_54647305
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:22 schreef nonzz het volgende:
Ik dacht dat we een scheiding van kerk en staat hadden in dit land? Weer zo'n westerse waarde die Wilders om zeep wil helpen en wil inruilen voor een regeltje waar ze in Iran jaloers op zouden zijn.
nee het is juist een maatregel om te voorkomen dat het een land als iran word, maar dat had je toch wel begrepen neem ik aan..
pi_54647343
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:07 schreef TrotsOpNederlanden het volgende:

[..]

nee het is juist een maatregel om te voorkomen dat het een land als iran word, maar dat had je toch wel begrepene neem ik aan..
ooh, vandaar dat je iets in wil voeren waar saoedi-arabië jaloers op zou zijn
pleased to meet you
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:11:16 #77
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54647403
quote:

[..]

nee het is juist een maatregel om te voorkomen dat het een land als iran word, maar dat had je toch wel begrepen neem ik aan..
Nee dat begrijp ik niet. Volgens mij komen we juist door dit soort maatregelen dichter in de buurt van Iran. Een overheid de zich bemoeit met je geloof. Typisch iets voor een land in het midden oosten. Niet iets voor een liberaal westers land als Nederland.
lege ton
pi_54647433
quote:

[..]

Jij zegt: het doel heiligt de middelen. Ik zeg: de middelen die jij wil gebruiken om fundamentalisten tegen te gaan maken je net zo'n fundamenalist als een figuur als Ahmadinejad. Het doel gaat dan verloren: er is geen Nederlandse rechtstaat meer om te verdedigen, die heb je zojuist kapot gemaakt.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_54647679
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:08 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh, vandaar dat je iets in wil voeren waar saoedi-arabië jaloers op zou zijn
nee het is juist een maatregel om te voorkomen dat het een land als saoedi arabie word, maar dat had je toch wel begrepen neem ik aan..
pi_54647765
Niks mis met pleiten.
pi_54648162
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:11 schreef nonzz het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik niet. Volgens mij komen we juist door dit soort maatregelen dichter in de buurt van Iran. Een overheid de zich bemoeit met je geloof. Typisch iets voor een land in het midden oosten. Niet iets voor een liberaal westers land als Nederland.
als je wilt dat het land ook liberaal blijft zul je toch maatregelen moeten nemen. al klinken ze niet leuk.

barbaren uit landen als irak, iran, pakistan, marokko, somalie en ga zo maar door moet je buiten de deur houden zodat jij lekker liberaal verder kan leven hier. dat is de boodschap.
pi_54648385
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:46 schreef TrotsOpNederlanden het volgende:

[..]

als je wilt dat het land ook liberaal blijft zul je toch maatregelen moeten nemen.
Snap je je eigen redenatie wel ? Hoe kan een land liberaal blijven als je maatregelen invoert die het land niet meer liberaal laten zijn ?

Daarbuiten is het sowieso nogal absurd en onrealistisch om te stellen dat de islam hier ooit een gevaar voor de liberale samenleving gaat vormen, het gevaar komt juist uit de hoek van degenen die het zeggen te willen bestrijden. En dat blijkt nu ook wel weer. Wilders is niet liberaal en zijn aanhangers zijn dat ook niet.

In een vrij en westers land zijn ook meningen en gedragingen waar jij niet achter staat, die diversiteit is het waard om te verdedigen. Als er figuren niet Nederlands zijn en aan identiteitsverkrachting doen dan zijn het Wilders en consorten.
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:57:04 #83
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54648408
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:46 schreef TrotsOpNederlanden het volgende:

[..]

als je wilt dat het land ook liberaal blijft zul je toch maatregelen moeten nemen. al klinken ze niet leuk.
Als die maatregelen betekenen dat Nederland meer op Iran begint te lijken, vraag ik me af of dat de juiste maatregelen zijn. Ik vraag me ook af of je weet wat liberaal betekend als je dit soort dingen opschrijft.
quote:
barbaren uit landen als irak, iran, pakistan, marokko, somalie en ga zo maar door moet je buiten de deur houden zodat jij lekker liberaal verder kan leven hier. dat is de boodschap.
Ik maak me meer zorgen om Nederlanders die een username hebben die "TrotsOpNederland" luidt, en dit soort dingen verkondigen dan een stelletje idioten aan de andere kant van de wereld. De Wildersen en Verdonken IN Nederland vormen een grotere bedreigen voor onze manier van leven en onze vrijheid dan de mensen die toevallig in een andere god geloven.
lege ton
pi_54648501
Ik reageer niet meer op dit onwettige en onzindelijke optreden van het boevenstel.
Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
pi_54649076
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:12 schreef Aurelianus het volgende:
Jij zegt: het doel heiligt de middelen. Ik zeg: de middelen die jij wil gebruiken om fundamentalisten tegen te gaan maken je net zo'n fundamenalist als een figuur als Ahmadinejad. Het doel gaat dan verloren: er is geen Nederlandse rechtstaat meer om te verdedigen, die heb je zojuist kapot gemaakt.
Dus als wij Ahmadinejad uit de macht ontzetten, betekent dat dat we in Nederland ineens mensen zomaar gaan executeren, vervolgen of stenigen? Dit is een redenatie die ik totaal niet kan volgen.
pi_54649140
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:51 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo is die 'war on drugs' een oorlog van ongelovigen in de VS? Waarom zijn drugs verboden? Is dat vanwege jouw universele maatstaf? De universele maatstaf van ongelovigen? De universele maatstaf der gelovigen?
En waarom de ene drug niet (alcohol) en de andere wel (wiet)? Ik zou het rationeler vinden dat alcohol gevisiteerd werd met een oorlog, of een jihad.
Ik begrijp niet waarom je deze zijstraat inslaat. Of een land drugs al dan niet verbiedt, is een compleet andere zaak dan het schenden van mensenrechten. Je legt een verband tussen twee zaken die helemaal niets met elkaar te maken hebben.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:27:54 #87
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54649170
In een (tijdelijke) immigratiestop voor bepaalde landen kan ik mij wel vinden. Maar om mensen hun geloof te toetsen en daar beleid op te voeren lijkt mij discriminatie.

Ik denk dat de PVV gewoon hoog aan het inzetten is, aangezien er in Nederland altijd compromissen worden gesloten.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54649249
Ik weiger om alle Moslims over 1 kam te scheren. De Moslims die de heilige oorlog hebben afgeroepen zijn de radicale Moslims, de uitwassen. Let wel, de bewezen haatzaaiers en immigranten die de Nederlandse samenleving en haar democratie afwijzen mogen van mij wel het land uitgepleurd worden. De insteek moet toch wel een positieve zijn, met goede bedoelingen.
Een algehele immigratie-stop, m.u.v. van vluchtelingen uit oorlogsgebieden, vind ik overigens nog helemaal niet zo'n verkeerd plan. Op die manier kunnen we onze pijlers eens richten op onze nieuwkomers en de integratie van hen. Ik denk dat als je de huidige nieuwkomers integreert en schoolt, dit een positief effect heeft op toekomstige nieuwe instromers.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:34:17 #89
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54649320
Kijk, als de PVV gewoon zegt dat ze een hekel hebben aan moslims vind ik het prima. Maar kom niet aan met die "westerse liberale waarden verdedigen" crap want dat is gewoon niet wat ze doen. Ze hebben gewoon een hekel aan moslims en willen ze het liefste allemaal naar Iran deporteren of gevangen zetten op Schiermonnikoog. Zeg dat dan gewoon Geertje en doe niet alsof je een groot liberaal licht bent want dat ben je niet!
lege ton
pi_54649353
PVV zet niet hoog in PVV geeft hun visie weer.

Iemand heeft ooit een mooi boek geschreven met zijn visie. Ook die persoon is aan de macht gekomen en de gevolgen hebben we gezien.

En nee ik heb geen oogkleppen op en zie de problemen echt wel. Maar als je gezond verstand gebruikt, dan zie je dat dit geen oplossing is. Met dit soort voorstellen zet je groepering nog meer tegenover elkaar met tot gevolg een nog groter probleem.
pi_54649358
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je deze zijstraat inslaat. Of een land drugs al dan niet verbiedt, is een compleet andere zaak dan het schenden van mensenrechten. Je legt een verband tussen twee zaken die helemaal niets met elkaar te maken hebben.
misschien omdat Wilders de "war on terror" aan het veranderen is in "war on muslims" ?

en ff wat geschiedkunde .. de jihad is van oorsprong geen heilige oorlog tegen andersdenkenden noch is de "heilige oorlog" een uitvinding van de moslims
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilige_oorlog
pleased to meet you
pi_54649629
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:12 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Jij zegt: het doel heiligt de middelen.
In deze sfeer is het in Turkije al tot een verbod gekomen van een politieke partij die een redelijke achterban had. De Turkse fundamentalistische Refah partij is 1998 verboden, omdat zij als doel had Turkije om te vormen tot een islamitische heilstaat. Het verbod druist in feite in tegen de meningsvrijheid en de vrijheid van vereniging en vergadering.
Het Europese Hof heeft bovendien deze gerechtelijke beslissing overgenomen.

De rechtsstaat is in deze verdedigd tegen elementen die via de democratische voorrechten vanuit het stelsel deze om zeep willen helpen.
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:55:25 #93
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54649867
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:27 schreef Gabry het volgende:

Ik denk dat de PVV gewoon hoog aan het inzetten is, aangezien er in Nederland altijd compromissen worden gesloten.
Het effect van te hoog inzetten, wat PVV doet, is dat er geen compromis komt, maar gewoon nul op het rekest. Als je constant puur ter compensatie hoog inzet krijg je vanzelf mensen die hetzelfde trucje toepassen door juist laag in te zetten, of gewoon de hoge inzet volledig negeren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_54650150
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:55 schreef Montov het volgende:

[..]

Het effect van te hoog inzetten, wat PVV doet, is dat er geen compromis komt, maar gewoon nul op het rekest. Als je constant puur ter compensatie hoog inzet krijg je vanzelf mensen die hetzelfde trucje toepassen door juist laag in te zetten, of gewoon de hoge inzet volledig negeren.
Daarbij is het een foute zaak dat partijen aan "hoog inzetten" doen. Je moet afspraken kunnen maken in een parlement, het is geen casino.
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:15:35 #95
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54650390
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:55 schreef Montov het volgende:

[..]

Ja, zonder politieke medestanders is het voorstel waardeloos.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54650430
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Daarbij is het een foute zaak dat partijen aan "hoog inzetten" doen. Je moet afspraken kunnen maken in een parlement, het is geen casino.
Misschien afgekeken van Boris Dittrich.
pi_54650438
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:35 schreef moussie het volgende:
misschien omdat Wilders de 'war on terror' aan het veranderen is in 'war on muslims' ?
Ik zie alleen niet echt een 'war' in de plannen van Wilders. Hij wil een immigratiestop en dat is niet hetzelfde als moslims aanvallen of hier aanwezige moslims het land uitzetten, puur omdat ze moslim zijn.
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:35 schreef moussie het volgende:
en ff wat geschiedkunde .. de jihad is van oorsprong geen heilige oorlog tegen andersdenkenden noch is de 'heilige oorlog' een uitvinding van de moslims. http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilige_oorlog
Het is algemeen bekend dat de 'zuivere islam' (naar verluidt een vredelievende religie) is gegijzeld door Arabische extremisten. Uitingen als de boerka zijn daar ook voorbeelden van. Wat 'jihad' letterlijk betekent, vind ik minder relevant dan wat er vandaag de dag mee wordt bedoeld.
pi_54650560
Partij van de vrijheid wordt gekenmerkt als anti-Islam partij en partij van discriminatie, zelfs in het buitenland. Heeft Wilders nog steeds niet door dat hij al zijn succes aan de Islam en Marokkanen te danken heeft? Juist door de moslimproblematiek wat zij ook moge inhouden heeft Wilders zo veel aandacht en steun, is onvermijdelijk dat zijn populariteit afneemt als hij eenmaal succesvol is, ook neemt zijn populariteit als hij onsuccesvol is. Its a dead end.
pi_54650627
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie alleen niet echt een 'war' in de plannen van Wilders. Hij wil een immigratiestop en dat is niet hetzelfde als moslims aanvallen of hier aanwezige moslims het land uitzetten, puur omdat ze moslim zijn.
Waarom hou je jezelf voor de gek ? Het is toch wel duidelijk waar Wilders op uit is.. De problematiek in de achterstandswijken heeft ook bar weinig met de islam te maken. Het is onzinnig om de islam als criterium te gebruiken als je dergelijke problemen wil aanpakken, een immigratiebeperking voor laagopgeleide immigranten is voldoende. En of die nu uit Marokko of Polen komen, het maakt geen hol uit.

Wilders wil geen islam in Nederland en als je het chronologisch bekijkt wordt hij steeds extremer in zijn uitlatingen. Eerst had hij enkel een probleem met "de uitwassen van de islam" en nu maakt hij al geen onderscheid meer. Maar goed, genoeg mensen die islam aan kutmarokkaantjes koppelen en bij wie Wilders de handjes opelkaar krijgt. Maar moet je die serieus nemen ? Nooit gedaan en nu ook niet.
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:32:22 #100
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54650905
Opmerkelijk is trouwens dat de PVV vaak discriminatie hekelt, bijvoorbeeld wanneer moslima's mannelijke artsen weigeren of wanneer bedrijven actief allochtonen werven. Kortom, discriminatie door burgers is onwenselijk. Maar met dit pleidooi en bijvoorbeeld het willen opheffen van het eerste grondwetsartikel pleiten ze wel weer voor discriminatie door de overheid. De burger mag niet discrimineren maar de overheid wel, een aparte combinatie, zeker voor een partij die zegt op te komen voor vrijheid. Onder liberalen is er eerder de tendens dat burgers zelf best onderscheid mogen maken wie ze in hun cafe toelaten of welke arts ze willen. De overheid daarentegen is een noodzakelijk kwaad en kan haar acties met een geweldsmonopolie afdwingen en daar is een voorkeursbehandeling misplaatst. Hoewel het allicht allang duidelijk was, bewijst Wilders keer op keer dat hij geen liberaal is, dat hij niets opheeft met vrijheid en dat hij alleen de standpunten kiest die passen bij een visie van vreemdelingenhaat.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')