http://www.nu.nl/news/131(...)nd'_verzoek_PVV.htmlquote:DEN HAAG - De Tweede Kamerfracties zijn donderdagavond massaal gevallen over een "discriminerend" voorstel van de PVV.
De partij van Geert Wilders pleitte tijdens een belangrijk debat voor een immigratiestop van moslims. De overige partijen weigerden op verontwaardigde toon de motie te behandelen.
SP-Kamerlid Jan de Wit sprak van een discriminerend verzoek en gaf de voorzet tot een Kamerbrede afwijzing. De PvdA noemde het voorstel een schande en volgens GroenLinks hoort dit soort gedrag niet thuis in een rechtsstaat.
De PVV stelde in de motie dat het behoud van de Nederlandse identiteit en kernwaarden onder grote druk staan "door de voortgaande immigratie van moslims die onze waarden vaak niet blijken te delen".
Tweede Kamerlid Sietse Fritsma reageerde verongelijkt op het besluit om zijn motie niet in behandeling te nemen. "Het belang van de Nederlandse samenleving wordt met dit gedrag ondermijnd", zei hij.
De PVV'er verweet zijn collega's in het parlement tevens dat het hem onmogelijk wordt gemaakt een standpunt uit te dragen.
Interruptiedebat
Rondom de indiening van het verzoek ontstond in de Kamer een interruptiedebat waarin Fritsma klem werd gezet. CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma vroeg of de motie impliceert dat de PVV een soort geloofstoets wil invoeren om moslimmigranten te kunnen afwijzen.
Toen Fritsma ontkennend antwoordde en zei dat de PVV immigratie uit moslimlanden wil voorkomen, werd hem voorgehouden wat dat betekent voor een christen uit Turkije die naar Nederland wil komen. Daarop zei Fritsma dat die persoon wel welkom zou zijn.
Vrijheid van godsdienst hoort daar kennelijk niet bij van Wilberts.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:
"die onze waarden vaak niet blijken te delen".
Nou nou...quote:Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd.
Dit is niets nieuws.. sinds jaar-en-dag zijn er mensen in de politiek geweest die dit soort zaken beweerden.. neem Janmaat..quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:
Kamer valt over 'discriminerend' verzoek PVV
[..]
http://www.nu.nl/news/131(...)nd'_verzoek_PVV.html
Schandelijk en zeer triest dat iemand een monsterlijke terroristische groep een boycot afgekondigd tegen alle Moslims die zich in Nederland willen vestigen.
Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd. en Nederland laat dit toe in haar scheinheilige democratie. Het zijn racisten en zijn monsters net als Hitler en Mussolini,
Oppakken die monsters en in de cel goien en de sleutel weggoien
zijn de moslims niet al decennia bezig met een heilige oorlog tegen christelijke , het westen , in het kort iedereen die geen moslim is.quote:Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd.
Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenlandquote:Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef tntkiller het volgende:
[..]
zijn de moslims niet al decennia bezig met een heilige oorlog tegen christelijke , het westen , in het kort iedereen die geen moslim is.
gij zult oogsten wat u zaait
Mooi en dan hoop ik dat een leider komt die alle Hydrogeny´s het land uitzet vanwege hun naamquote:Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef Hydrogeny het volgende:
Zou een mooi begin zijn, jammer dat die linkse ratten dit direct tegenhouden omdat ze liever aan chocopikkies zuigen
Meki, maak je niet zo druk. De democratie schakelt dit soort elementen vanzelf uit. Als de PVV zo door blijft gaan bereiken ze nooit wat.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenland
Zo kunnen wij Israel en USA erbij halen. Blijf bij het onderwerp
Ik begrijp . je wilt het goedpraten
19-05-1969
40 jaar en nog zo uberdom
En dat ze op jou dan maar een bom gooien die gekoppelt is aan mijn naam met solutioquote:Op vrijdag 16 november 2007 08:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Mooi en dan hoop ik dat een leider komt die alle Hydrogeny´s het land uitzet vanwege hun naam
De echte Nederlandse identiteit en mentaliteit van ondernemerschap, moed, doorzettingsvermogen, standvastigheid, etc. is na de Tweede Wereldoorlog al verdwenen toen de geitenwollensokken aan de macht kwamen. Toen we ons opeens moesten schamen voor ons land en verleden in plaats van er trots op te zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:57 schreef Bastard het volgende:
Het is Wilders in de oppositie.. natuurlijk hoor je van een oppositie partij belachelijke en niet haalbare voorstellen. Hoewel hij wel ergens een punt heeft, door al die immigranten verdwijnt onze Nederlanse identiteit, of beter gezegd, is het al verdwenen.
Hadden ze dat maar bij jou gedaan zoveel jaar geleden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:
Oppakken die monsters en in de cel goien en de sleutel weggoien
Nee klopt, maar om nou te zeggen dat het om Marokkanen gaatquote:Op vrijdag 16 november 2007 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn moslims een ras trouwens? Anders is het geen racisme.
Nee moslims zijn aanhangers van de islam. Je hebt Arabische moslims maar ook Aziatische (denk aan Indonesie).quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn moslims een ras trouwens? Anders is het geen racisme.
Sinterklaas, naar mijn mening een van de belangrijkere onderdelen van die identiteit, wordt verdrongen door de Kerstman. Dat heeft verder niets met immigranten te maken maar veel meer met het feit dat Nederlanders in het algemeen helemaal geen waarde hechten aan hun eigen identiteit.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:57 schreef Bastard het volgende:
door al die immigranten verdwijnt onze Nederlanse identiteit
Dan zouden we eerder van respecteloosheid van Wilders moeten praten. Je weets.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee klopt, maar om nou te zeggen dat het om Marokkanen gaat
Als joden veel stelen, mensen bedreigen, vernielen ect. dan zou ik het een goed idee vinden. Maar ze doen het niet!quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:39 schreef Meki het volgende:
Ik zal me afvragen als Aboutaleb alle Joden wil deporteren naar het buitenland en Jodenstop zet in Nederland.
Iedereen was dan wakker ...... en Aboutaleb zou opgepakt worden wegens haat zetten en angst zaaien in Nederland
Hoe zullen jullie dan reageren ???
quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:47 schreef tntkiller het volgende:
[..]
zijn de moslims niet al decennia bezig met een heilige oorlog tegen christelijke , het westen , in het kort iedereen die geen moslim is.
gij zult oogsten wat u zaait
"Af en toe" .quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:53 schreef Strolie75 het volgende:
Af en toe slaat Wilders wel door.
Dat is niet voorspelbaar. Dat is principieel. Dat is iets wat politici vroeger wel eens deden, principes er op na houden.quote:Maar hij zal het wel meer doen om de linkse partijen te provoceren, die als de hond van Pavlov weer oh zo voorspelbaar reageren.
Het aantal winkelovervallen/inbraken is ook enorm gestegen sinds afgelopen jaar, één op één linkje?quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
Wilders kan zich beter richten op Oostbloklanden. De instroom daaruit is met enorme percentages gestegen. Terwijl de instroom uit Marokko uit Turkije met 60% is gedaald.
-edit- Voegt totaal niets toe aan discussiequote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Meki het volgende:
Schandelijk en zeer triest dat iemand een monsterlijke terroristische groep een boycot afgekondigd tegen alle Moslims die zich in Nederland willen vestigen.
Wilders heeft een heilige oorlog tegen Moslims afgekondigd. en Nederland laat dit toe in haar scheinheilige democratie. Het zijn racisten en zijn monsters. Oppakken die monsters en in de cel gooien en de sleutel weggooien
Er is altijd een groepje wat crimineler is dan een ander groepje. Dan kun je wel aan de gang blijven.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als joden veel stelen, mensen bedreigen, vernielen ect. dan zou ik het een goed idee vinden. Maar ze doen het niet!![]()
Er mist slechts 1 aspect waardoor je hen geen terroristische groepering kan noemen. Het geweld namelijk. Voor de rest vallen ze compleet in de definitie van het begrip terrorisme.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij moet je echt terug naar groep 1 van de basisschool. Elke vorm van begrijpend lezen is je ontgaan. Je ziet een paar woorden en je knalt maar wat frustraties neer.
De PVV is GEEN terroristische groep. Terroristen zijn mensen die aanslagen plegen. Wilders voert ook geen heilige oorlog tegen moslims. Het is het goed recht van de PVV om langs democratische weg een bepaald doel na te streven. Nederland laat helemaal niks toe: de PVV kreeg geen enkele bijval en hun voorstellen worden niet overgenomen. Ook is de Nederlandse democratie niet schijnheilig. Dat dit soort voorstellen gedaan MAG worden en dat het van alle kanten wordt afgeschoten, toont juist dat de democratie uitstekend functioneert.
Dit voorstel is ook in conflict met de EU en ondertekende verdragen binnen de EU. Dus?quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:42 schreef Corvidae het volgende:
De regering kan de instroom van Oost-Europeanen niet inperken zonder in conflict te komen met de EU. Natuurlijk zal dat in de nabije toekomst ook gebeuren, zeker nu met de recente ontwikkelingen in Italie.
Degene die dom en kortzichtig is, ben jij. Je krijgt de reactie dat moslims ZELF de heilige oorlog afroepen; iets dat 100 procent waar is en waarvoor LEGIO bewijsmateriaal aanwezig is. Jij noemt dat vervolgens "onzin" en daarmee maak je jezelf (weer eens) historisch belachelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:49 schreef Meki het volgende:
Kom niet met onzin.. En helemaal niet uit het buitenland. Zo kunnen wij Israel en USA erbij halen. Blijf bij het onderwerp
Ik begrijp . je wilt het goedpraten. 19-05-1969 . 40 jaar en nog zo uberdom
Aha, dus elke wandaad door welke groepering dan ook is geheel voor rekening van de bevolkingquote:Op vrijdag 16 november 2007 09:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Degene die dom en kortzichtig is, ben jij. Je krijgt de reactie dat moslims ZELF de heilige oorlog afroepen; iets dat 100 procent waar is en waarvoor LEGIO bewijsmateriaal aanwezig is. Jij noemt dat vervolgens "onzin" en daarmee maak je jezelf (weer eens) historisch belachelijk.
Het zijn moslimterreurorganisaties als Al Qaeda die over een "heilige oorlog" spreken. Nooit van de "jihad" gehoord zeker?
Het is een onhaalbaar voorstel. Maar inderdaad, er kan geen onderscheid worden gemaakt tussen EU-inwoners aan de hand van religieuze criteria. Maar of dit ook van toepassing is voor de immigratie van inwoners van niet-EU landen weet ik niet.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit voorstel is ook in conflict met de EU en ondertekende verdragen binnen de EU. Dus?
quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
Er mist slechts 1 aspect waardoor je hen geen terroristische groepering kan noemen. Het geweld namelijk. Voor de rest vallen ze compleet in de definitie van het begrip terrorisme.
Bron: vandale.nlquote:ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk
ter·reur (de ~)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme
Niet met een politiek oogmerk en bovendien probeert het vaticaan niet de samenleving te ontwrichten. Dus je kan wel zeggen dat het onzin is, maar je bevestigd mijn stelling juist door de Van Dale erbij te halen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Bron: vandale.nl
Wat jij hier beweert, is dus de grootst mogelijke onzin. Terreur draait namelijk om geweld. De manier waarop jij redeneert, kun je het Vaticaan ook wel een terreurorganisatie noemen. Dat zaait ook haat jegens bepaalde groepen mensen.
Maar dat weet ik welquote:Op vrijdag 16 november 2007 09:51 schreef Corvidae het volgende:
[..]
Het is een onhaalbaar voorstel. Maar inderdaad, er kan geen onderscheid worden gemaakt tussen EU-inwoners aan de hand van religieuze criteria. Maar of dit ook van toepassing is voor de immigratie van inwoners van niet-EU landen weet ik niet.
Volgens mij doet het Vaticaan dat niet meer hoor. Ze hebben zelfs vriendschap gesloten met de Joden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Bron: vandale.nl
Wat jij hier beweert, is dus de grootst mogelijke onzin. Terreur draait namelijk om geweld. De manier waarop jij redeneert, kun je het Vaticaan ook wel een terreurorganisatie noemen. Dat zaait ook haat jegens bepaalde groepen mensen.
Ik stel nergens dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de daden van extremisten; dat maak jij ervan. Ik wijs Meki, die termen als "heilige oorlog" gebruikt, er alleen even fijntjes op dat het MOSLIMS zijn die heilige oorlogen ontketenen. Een soort pot verwijt de ketel, dus.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
Aha, dus elke wandaad door welke groepering dan ook is geheel voor rekening van de bevolkingVolgens mij zijn het nog altijd groeperingen die de heilige oorlog afroepen en niet de normale moslim van de straat. 100 % een leugen dus.
huh, opeens moesten schamen .. ?quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De echte Nederlandse identiteit en mentaliteit van ondernemerschap, moed, doorzettingsvermogen, standvastigheid, etc. is na de Tweede Wereldoorlog al verdwenen toen de geitenwollensokken aan de macht kwamen. Toen we ons opeens moesten schamen voor ons land en verleden in plaats van er trots op te zijn.
Meki is dus niet de enige die niet begrijpend kan lezen. Een moderator die niet begrijpend kan lezen.... redelijk hilarisch, moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:53 schreef Mutant01 het volgende:
Niet met een politiek oogmerk en bovendien probeert het vaticaan niet de samenleving te ontwrichten. Dus je kan wel zeggen dat het onzin is, maar je bevestigd mijn stelling juist door de Van Dale erbij te halen.
In de Westerse wereld, en in de VS voorop, voert men toch ook oorlogen, vergelijk bijv. 'the war on drugs'. In feite is dat concept niet veel anders dan het jihad-concept. Het is absolutisten eigen om absolutistisch ergens tegen ten strijde te keren. En dat doe je in extreme vorm door oorlog te verklaren aan iets of iemand of aan een land.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de daden van extremisten; dat maak jij ervan. Ik wijs Meki, die termen als "heilige oorlog" gebruikt, er alleen even fijntjes op dat het MOSLIMS zijn die heilige oorlogen ontketenen. Een soort pot verwijt de ketel, dus.
Dit wordt een welles-nietes-spelletje. Je wilt hier kennelijk gewoon gaan ontkennen dat het MOSLIMS zijn die een heilige oorlog afroepen? Ja, ik schrijf het woord bewust met hoofdletters. Het was ook een MOSLIM die Theo van Gogh vermoordde om zijn mening. Het waren ook MOSLIMS die politici bedreigden en iemand op straat neersloegen omdat hij uit dat geloof is gestapt. Dat deze acties niet de goedkeuring van alle moslims hebben is, duidelijk. Maar het doet helemaal niets af aan het feit dat het wel MOSLIMS waren die ze pleegden.
Als de PVV een immigratiestop wenst van niet-westerse allochtonen, is het een "heilige oorlog tegen moslims", maar als moslims een heilige oorlog tegen het westen voeren, is het ineens "een groepering". Wees dan ook zo consequent om te stellen dat de PVV-immigratiestop is bedoeld om een bepaalde "groepering" weg te houden uit Nederland.
Draai het eens om. Misschien is die hele geitenwollensokkencultuur wel écht Nederlands, en ben jij hier diegene die zich voor z'n land schaamt. Waarom zouden jouw denkbeelden Nederlandser zijn dan die van Geert Mak of Femke Halsema?quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De echte Nederlandse identiteit en mentaliteit van ondernemerschap, moed, doorzettingsvermogen, standvastigheid, etc. is na de Tweede Wereldoorlog al verdwenen toen de geitenwollensokken aan de macht kwamen. Toen we ons opeens moesten schamen voor ons land en verleden in plaats van er trots op te zijn.
het verschil is dat het bij de eerste groep om een beperkte groep gaat die enkelingen aanvalt die in hun wereldbeeld iets verkeerds hebben gedaan .. bij de tweede gaat het om een politicus die een gehele groep aan wil pakken, dus ook onschuldigen die niets met het geheel te maken hebben ..quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de daden van extremisten; dat maak jij ervan. Ik wijs Meki, die termen als "heilige oorlog" gebruikt, er alleen even fijntjes op dat het MOSLIMS zijn die heilige oorlogen ontketenen. Een soort pot verwijt de ketel, dus.
Dit wordt een welles-nietes-spelletje. Je wilt hier kennelijk gewoon gaan ontkennen dat het MOSLIMS zijn die een heilige oorlog afroepen? Ja, ik schrijf het woord bewust met hoofdletters. Het was ook een MOSLIM die Theo van Gogh vermoordde om zijn mening. Het waren ook MOSLIMS die politici bedreigden en iemand op straat neersloegen omdat hij uit dat geloof is gestapt. Dat deze acties niet de goedkeuring van alle moslims hebben is, duidelijk. Maar het doet helemaal niets af aan het feit dat het wel MOSLIMS waren die ze pleegden.
Als de PVV een immigratiestop wenst van niet-westerse allochtonen, is het een "heilige oorlog tegen moslims", maar als moslims een heilige oorlog tegen het westen voeren, is het ineens "een groepering". Wees dan ook zo consequent om te stellen dat de PVV-immigratiestop is bedoeld om een bepaalde "groepering" weg te houden uit Nederland.
Je begint de grip op de realiteit te verliezen. Misschien moeten we dan zoals jij stelt geheel consequent wezen en elke wandaad binnen Nederland, maar ook binnen de gehele wereld maar als Westers of autochtoon bestempelen. Maar dat doen we niet. We geven liever etiketjes aan anderen, dan dat we ze zelf opkrijgen. In die zin ben jij net zo inconsequent als Meki, alleen heb je dat zelf niet eens door. Misschien moeten we dan ook stellen dat in Irak en Afghanistan Christenen andere mensen uitmoorden? Of gaan we ze Westerlingen noemen? Ze moeten toch een tag krijgen? Want ja het doet er niets af aan het feit dat het wel Westerlingen waren die de feiten pleegden. Of gaan we het Nederlanders noemen? Moslims zijn trouwens geen groepering.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Meki is dus niet de enige die niet begrijpend kan lezen. Een moderator die niet begrijpend kan lezen.... redelijk hilarisch, moet ik zeggen.
Kennelijk KUN of WIL je niet lezen dat terreurorganisaties geweld plegen. Dat staat in de DEFINITIE van de omschrijving. Dat is waarom terreur terreur is. Dus OF je gaat nu aantonen dat de PVV van Wilders geweld pleegt, of je zult je belachelijke uitspraak moeten terugnemen.
Ik hoop wel dat je beseft dat je je feitelijk schuldig maakt aan smaad wanneer je in je uitspraak volhardt zonder bewijzen aan te dragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |