Lijkt me best interessant.quote:In het nieuwe KRO programma ‘Bij ons… in de PC’ dat op 15 november a.s. start, neemt presentator Jort Kelder de kijker mee naar de rijkste stadswijk in Amsterdam. Jort geeft een kijkje in de wereld die voor velen onbekend en onbereikbaar is, waarbij enorme contrasten aan bod komen tussen ‘oud’ en ‘nieuw’ geld: concertgebouw versus SUV-cultuur (de wereld van de zgn. ‘Aso-bakken‘)
Jort laat zien wie nou die mensen zijn die in de PC hun inkopen doen en waarom ze bereid zijn om zoveel geld uit te geven aan producten die elders veel goedkoper te verkrijgen zijn. “Er zijn hilarische verschillen tussen P.C.-publiek met hun smeulende creditcards en bijvoorbeeld de cultureel angehauchte bewoners uit de Concertgebouwbuurt. Je hebt stille rijken en schreeuwende welvaart, juist dat aspect wil ik in beeld brengen en dat levert boeiende televisie op”, aldus Jort Kelder.
Jort brengt de totale P.C. Hooft en omgeving in kaart. Over de winkeliers, de bewoners en de passanten en vooral de verschillen tussen deze mensen. Maar ook probeert hij te achterhalen waarom de huizenprijzen zo onevenredig stijgen ten opzichte van de rest van Nederland. Waarom is dit en wie zijn die mensen die zo graag in deze stadswijk willen wonen?
Ook de kleine middenstander in de krijgt aandacht van Jort. Hoe houdt hij zich staande tegenover de grote merken die alles opkopen en welke bekende Nederlanders shoppen in de P.C.? En uiteraard ook: Is het eigenlijk wel prettig om zo rijk te zijn, wat voor problemen krijg je er voor terug?
‘Bij ons …. in de pc’
6 afleveringen vanaf donderdag 15 november iedere week om 22.25 uur bij de KRO op Nederland 1
Zo jammer dat er voor zo'n ouderwetse hoedenmaker die nog echt ambachtelijk werkt dan geen plek meer is in die straat..quote:Op donderdag 15 november 2007 23:21 schreef fratsman het volgende:
Die ouwe hoedenmaker sloeg de spijker op de kop!
quote:Op maandag 19 november 2007 04:56 schreef Marble het volgende:
"Welcome to the P.C., bitch!"
Oh men, deze quote gaat echt nog jaren recyclebaar zijn. Hartelijk dank, Josh Schwartz!
Ga dan niet op zon beurs staan.quote:Op donderdag 15 november 2007 23:20 schreef tequi3 het volgende:
Hehe, ontzettend neppe mensen. Heb een paar keer op een beurs gestaan, o.a in het Hilton, kom je ook allemaal dit soort lutsers tegen. Als ik ergens niet tegen kan zijn het dat soort mensen. Wel leuke auto's.
Moest voor stage, het is voor een dagje wel grappig. Al die gasten dronken aan het eind v/d dag (gratis champagne) en nog van die Amerikanen die super overdreven praten.quote:Op maandag 19 november 2007 15:26 schreef arneaux het volgende:
Ik zat t voor de gein te kijken op uitzendinggemist.nl. Het mooiste vond ik nog wel het einde met die hoteldebiel met zn chauffeur.
[..]
Ga dan niet op zon beurs staan.
Ze doet met liefde met Regilio een "Regioliootje" (zo noemde Jort het op en neer rijden door de PC op een scooterquote:Op woensdag 21 november 2007 09:44 schreef Prosac het volgende:
Josh is de naam. Nou ja, "artiesten"naam.
Jose haar echte naam. 21 jaartjes oud, ouders die niet echt blij zijn met haar relatie met ex-bajesklant Regilio. Ze noemt zichzelf Personal Fashion Assistent. Model (ook al bij Project Catwalk)
niet ingehuurd dus, maar gewoon uit "liefde" met Regilio op de scootert.
quote:Op woensdag 21 november 2007 10:44 schreef Prosac het volgende:
ach, ik ken haar al jaren en vanaf de pubertijd is het echt verworden tot een type die daar wel past. Regilio heeft ze eigenlijk ook wel nodig, anders komt er sowieso geen chanel op de plank
Die dames bij Chanel was prachtig, wel dure kleding en sophisticated willen overkomen, maar gigantisch asociaal op kauwgom staan te kauwen smakken.![]()
Idd, verschrikkelijk. Klasse is dus overduidelijk niet te koopquote:Op woensdag 21 november 2007 10:50 schreef Elounda het volgende:
Ja, dat kauwgom kauwen, dat vergat ik nog zeg! Hilarisch!
Zegt eigenlijk alles!
Ik vond Kelder idd aardig walgelijk over komen, nu vind ik hem wel neutraal zegmaar. Wat deed Kelder dan tegen die zwerver?quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:56 schreef Omkron het volgende:
Kwal die Kelder.. zeker tegen die zwerver helemaal in het begin.
Ik zie dat juist als een pluspuntquote:Op donderdag 15 november 2007 23:00 schreef golfer het volgende:
Wel grappig, maar ik vond het wel erg op Glamourland van G.J. Dröge lijken.
leuke zaak, ook wel eens een pak gekochtquote:Op woensdag 21 november 2007 11:29 schreef alki het volgende:
Volgende aflevering komt een oude klasgenoot van me in voor die werkt in de PC bij Oger eens kijken wat die te melden heeft haha
Dure zaak of nietquote:Op woensdag 21 november 2007 12:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
leuke zaak, ook wel eens een pak gekocht
Ach, voor een strak Corneliani pak viel het me nog mee, okee het zijn geen setpoint prijzen, maar als je nu kijkt dat ze je voor 600 euro volledig in tuxedo steken (incl schoenen/strikje/etc.) vind ik dat nog best schappelijkquote:
Ja en neequote:Op woensdag 21 november 2007 20:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ach, voor een strak Corneliani pak viel het me nog mee, okee het zijn geen setpoint prijzen, maar als je nu kijkt dat ze je voor 600 euro volledig in tuxedo steken (incl schoenen/strikje/etc.) vind ik dat nog best schappelijk
Vooral dat gastjes met zn winterjas. Te triestquote:Op donderdag 22 november 2007 23:16 schreef tequi3 het volgende:
Heb weer een paar balletjes kunnen uitlachen.
op zoek naar een koopjequote:Op donderdag 22 november 2007 23:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Vooral dat gastjes met zn winterjas. Te triest
Op zoek naar een jas met een bontkraag. Wat heeft ie aan tijdens het filmen: een jas met een bontkraagquote:Op donderdag 22 november 2007 23:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Vooral dat gastjes met zn winterjas. Te triest
Nou, inderdaad.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Aan geld geen gebrek, maar verder: bittere armoede
Goed omschrevenquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Aan geld geen gebrek, maar verder: bittere armoede
Ze gingen gelukkig alleen naar de koopjes kijken. Lees: "alleen" jassen onder de 600 euro.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:56 schreef Elounda het volgende:
[..]
Op zoek naar een jas met een bontkraag. Wat heeft ie aan tijdens het filmen: een jas met een bontkraag![]()
Sorry, maar wat een stumperd.
Nou. Gelukkig maar dat ie zo'n prijsbewuste moeder heeft.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ze gingen gelukkig alleen naar de koopjes kijken. Lees: "alleen" jassen onder de 600 euro.
Ik kan het die jongen opzich niet kwalijk nemen, je bent jong en je wilt watquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:56 schreef Elounda het volgende:
[..]
Op zoek naar een jas met een bontkraag. Wat heeft ie aan tijdens het filmen: een jas met een bontkraag![]()
Sorry, maar wat een stumperd.
bondjasquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:49 schreef RaymanNL het volgende:
Geweldig programma![]()
DIe gast met z'n bondjas
![]()
En ja hoor, daar ging de zwarte creditcard weer
Vind ik ook, niks mis mee.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:04 schreef arneaux het volgende:
Ik vind dat Jort t erg leuk doet dat programma.
Ja, maar het is leuk om te zien wat voor mensen dat zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:18 schreef Loohcs het volgende:
Was wel een beetje opdringerig dat hij met die mensen mee ging shoppen. En ook niet echt interessant, want dat er mensen winkelen die redelijk wat geld uitgeven weet je wel.
Ja, idd. Alsof ze nog nooit een glazenwasser hebben gezien.quote:Op zondag 25 november 2007 14:42 schreef TerroRobbie het volgende:
Als die glazenwasser wat water gaat halen voor zn emmertje willen ze hem een glas geven
Inderdaad. Bij die verkopers en verkoopsters komt bij mij altijd meteen de zin naar boven: "poep, wie heeft jou gescheten". (M.a.w.: wie denk jij wel dat je bent).quote:Op zondag 25 november 2007 15:12 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ja, idd. Alsof ze nog nooit een glazenwasser hebben gezien.
Ik vind vooral dat winkelpersoneel erg grappig: ze doen allemaal erg omhoog gevallen, terwijl ze zelf hoogstwaarschijnlijk nooit het geld hebben om zelf los te gaan in de winkel waar ze werken. Hadden ze dat wel, dan stonden ze daar niet als verkoper
Die verkoper van Oger heeft vroeger bij mij in klas gezeten. Hij komt uit zuid-limburg en grappig hoe hij zn accent dan helemaal verbergt en dan zo "kak"praat over de mensen die er komen.quote:Op zondag 25 november 2007 15:12 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ja, idd. Alsof ze nog nooit een glazenwasser hebben gezien.
Ik vind vooral dat winkelpersoneel erg grappig: ze doen allemaal erg omhoog gevallen, terwijl ze zelf hoogstwaarschijnlijk nooit het geld hebben om zelf los te gaan in de winkel waar ze werken. Hadden ze dat wel, dan stonden ze daar niet als verkoper
quote:Op maandag 26 november 2007 11:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als je hem met zn hoofd naar beneden van een hoog gebouw gooit zit dat haar gewoon nog steeds in model
Hij kon al niet koken ook. Maar het blijft een gouden formule van hem, die vreetschuur Le Garage.quote:Op donderdag 29 november 2007 22:48 schreef Piles het volgende:
Joop kan niet eens oesters eten
Auto kwijt
Loopt goed zo te zienquote:Op donderdag 29 november 2007 22:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij kon al niet koken ook. Maar het blijft een gouden formule van hem, die vreetschuur Le Garage.
Ja ik ook.quote:Op donderdag 29 november 2007 23:41 schreef Kokstra het volgende:
Shit, vergeten, morgen maar ff checken dan
quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:38 schreef honda1990 het volgende:
Dat die personal shopper die bekende nederlanders opdreunde vond ik eigenlijk niet normaal, meestal moeten presentatoren zulk soort namen er uit trekken maar zei liep dr echt mee te koopSylvie Meis Nikkie Plessen. Die roze jurk zag ik me wel helemaal voor me met Chantal Janzen er in
Elounda ben je trouwens Zeeuws met je glad?
Inderdaad ja! Je zou toch denken dat dat soort mensen daar een beetje discreet mee zijn. Aan de andere kant, ze zal zichzelf wel reuze interessant vinden, en doordat iedereen weet wie zij kleedt krijgt ze ook weer meer klandizie natuurlijkquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:38 schreef honda1990 het volgende:
Dat die personal shopper die bekende nederlanders opdreunde vond ik eigenlijk niet normaal,
Jep geloof wel dat het typisch Zeeuws is, alleen wij zeggen meer hladquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:51 schreef Elounda het volgende:
[..]
Totaal off topic:
Nee. Amsterdamse. Is dat Zeeuws dan? Leuk!
Is het bij jou ook zo'n vaag beeld met allemaal vage kleuren?quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:11 schreef Elounda het volgende:
Ben het glad vergeten, en de herhaling ook. Ga wel even kijken op uitzending gemist.
Bij mij niet iniedergeval via tvopjepc.nlquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:36 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Is het bij jou ook zo'n vaag beeld met allemaal vage kleuren?
Hetzelfde verhaal. Zal dan wel aan mijn mediaspeler liggen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:39 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Bij mij niet iniedergeval via tvopjepc.nl
Wat ik er zo even van zag vond ik het ook totaaaal geen sfeer hebben... en ik moest zo lachen toen hij die oester naar binnenwerkte, dat is dus de levensstijl van de rich & famousquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:23 schreef liesell het volgende:
En wat vonden jullie van dat restaurant van Braakhekke, le Garage?
Ik vond het weinig smaak hebben,
te felle belichting, iedereen hutje mutje. al die spiegels en de aankleding was niet echt apart of uitsprekend mooi te noemen.
Het past wel in het plaatje, ze gaan om de naam, de ligging en om gezien te worden.
Het eten weet ik niets van, lijkt me niet dat je die toestanden ervoor over hebt voor een lekker hapje. Heeft Joop eigenlijk Michelin sterren gekregen in zn hoogtij dagen?
Je kan er wel prima eten, maar wat wil je ook met Ron Blauw als kok.quote:
Hij werkt niet zoals echte mannen voor brood op de plankquote:Op donderdag 6 december 2007 22:59 schreef Adelante het volgende:
verdient die Mari van de Ven () zo veel als visagiste dat ie zo even een jas van 1800 euro koopt?
Dat balkje ook: "PC Meubilair"quote:Op donderdag 6 december 2007 23:01 schreef tequi3 het volgende:
Die excuusneger op zijn scooter kwam ook weer even langs.
maar dan nog...quote:Op donderdag 6 december 2007 23:09 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Hij werkt niet zoals echte mannen voor brood op de plank
maar als een wijf voor kleren in haar kast
die Leco kan ik me wel wat bij voorstellen, die heeft alle bekende gezichten wel onder handen gehad, maar mari *fucking* van de venquote:Op donderdag 6 december 2007 23:09 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Hij werkt niet zoals echte mannen voor brood op de plank
maar als een wijf voor kleren in haar kast
Helemaal mee eens, erg gave serie vind ik het! Jort doet het erg leuk (terwijl hij zelf net zo'n P.C.-bal isquote:Op zaterdag 1 december 2007 00:19 schreef Kidney_Bean het volgende:
Hysterische 'op de Dröge manier, maar toch weer Jort' serie.. ik vond het wel lachen
Ja idd wtf zeg!quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:38 schreef honda1990 het volgende:
Die bril van die verkoper van de jas van mari van de ven
Iddquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja idd wtf zeg!
Beetje zo:
[ afbeelding ]
naar dan langs de zijkant
Ja dat vond ik nou ook.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:35 schreef roburt het volgende:
ik vond die jas helemaal niet mooi en veel te groot
Ik vond hem topquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:17 schreef Kokstra het volgende:
Beetje mindere aflevering.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:55 schreef Meddo het volgende:
wtf dat meisje met die camera bleek een jongetje te zijn
saai hequote:Op zondag 9 december 2007 11:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat erg, die BN-ers tour! Allemaal ook met zo'n rode jas aan met 'Sterren-toer' erop.
Klimmen ze portieken op van woningen van BN-ers, bekijken ze het naambordje en dan gaan ze weer....
welke jongen precies?quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:55 schreef Meddo het volgende:
wtf dat meisje met die camera bleek een jongetje te zijn
Dat is echt te sneu voor woorden ja.quote:Op zondag 9 december 2007 11:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat erg, die BN-ers tour! Allemaal ook met zo'n rode jas aan met 'Sterren-toer' erop.
Klimmen ze portieken op van woningen van BN-ers, bekijken ze het naambordje en dan gaan ze weer....
Een beetje aan het begin van de aflevering, toen Jort bij de Sinterklaasviering was, praatte hij met een kind in een bodywarmer en een Burberrysjaal. Hij had een camera om z'n nek en wilde paparazzo worden.quote:
Ja inderdaad, die Sterrentour, daar heb ik ook werkelijkwaar geen goed woord voor over.quote:Op zondag 9 december 2007 15:48 schreef Smash-it het volgende:
Net alle 4 afl. even op uitzendinggemist gekeken, echt een leuk programma! Jort doet het net zo leuk als Dröge ooit zijn ding deed. En Joop met die oester was gewoon genant! Net zo genant als met een sterrentour-jas aan gaan lopen.
Leuk programma!
Ja, wie is dat eigenlijkquote:Op donderdag 6 december 2007 23:01 schreef tequi3 het volgende:
Renteniert die gast nu ofzo? Ik dacht dat zijn kledingzaak falliet was en hij in de schulden zit. Ik hem 2x in Rotterdam gezien, loopt ie langs met een air van weet-je-wel-wie-ik-ben. Whatever.....quote:
Ik geloof er helemala geen flikker van.quote:Op zondag 9 december 2007 22:29 schreef Florian_ het volgende:
Ik zit vlakbij de PC op school, dus ik kom er soms om mn lunch te halen...fucking 500 euro voor een broodjeGelukkig is er ook een AH in de buurt haha
hahaquote:Op zondag 9 december 2007 22:29 schreef Florian_ het volgende:
Ik zit vlakbij de PC op school, dus ik kom er soms om mn lunch te halen...fucking 500 euro voor een broodjeGelukkig is er ook een AH in de buurt haha
Zat er net aan te denkenquote:
quote:Op zondag 9 december 2007 22:53 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik geloof er helemala geen flikker van.
Daar issie weerquote:Op donderdag 6 december 2007 23:01 schreef tequi3 het volgende:
heb je na 15 jaar een zoon, ineens een dochter....quote:Op donderdag 13 december 2007 22:58 schreef borisz het volgende:
Die gast in het begin met die laarzen
Klopt helemaal,quote:Op woensdag 21 november 2007 09:44 schreef Prosac het volgende:
Jose haar echte naam. 21 jaartjes oud, ouders die niet echt blij zijn met haar relatie met ex-bajesklant Regilio. Ze noemt zichzelf Personal Fashion Assistent. Model (ook al bij Project Catwalk)
Die mogen ze echt in een verbrandingsoven gooienquote:Op donderdag 13 december 2007 23:53 schreef Florian_ het volgende:
zoo hee, die gozer die met zn "mama en papa" aan het shoppen was, wat een onuitstaanbaar joch was dat zeg
Nee dat geloof ik ook niet .quote:Op zondag 9 december 2007 22:42 schreef _Henry_ het volgende:
yeah, right 500 euro.... dacht het niet
Wat een verwijfd figuur inderdaadquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:17 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Die mogen ze echt in een verbrandingsoven gooien
zeker doenquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:47 schreef D.Licious het volgende:
Heb het tot nu toe steeds gemist (jammer genoeg, uit jullie reacties op te maken), dus zal eens een avondje uitzendinggemist.nl leegmelken
is ook BS.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:42 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee dat geloof ik ook niet .
Kunnen heel wat broden kopen voor 500 euro.
Was zij het model van django?quote:Op woensdag 21 november 2007 09:44 schreef Prosac het volgende:
sounds exactly like herquote:Op vrijdag 14 december 2007 13:01 schreef Smash-it het volgende:
Net teruggekeken op uitzendinggemist. Leuke aflevering weer haha.
Hoop 'Josh en Regiel' (ik zat ook bij Jose op school. Aardig meisje, zit volgens mij precies op haar plek daar achterop de scooter. Gingen we ooit met school op wintersport, stond er 'Ashram College goes Axamer Lizum' op de shirts. Haar commentaar 'we komen toch helemaal niet uit Goes?)
quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn god, die nicht met die laarzen die met papa en mama aan het shoppen was
was jij de grasaanstamper of die polo jongen met paardentrailer en 7 ponies?quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:33 schreef tho_Omas het volgende:
Daar was mijn kuthoofd toch even groot in beeld bij het stuk over de Amsterdam Polo Trophy.
Nee ik genoot van een glas champagne. Had nieteens door dat zij er waren.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
was jij de grasaanstamper of die polo jongen met paardentrailer en 7 ponies?
hoe is het mogelijk hequote:Op donderdag 20 december 2007 22:55 schreef Adelante het volgende:
Nina Brink en Pieter Storms
en die bimbo's die voor een goed gesprek naar de mijonairfair gaan, maar dan geen bh aantrekken
en kan die mickey hogendijk een pandje van 2 miljoen kopen? neh![]()
Daar moet ik binnenkort nog eens een keer met Pieter het over hebben.quote:
Dat was toch een tijdje geleden in het nieuws dat die een zakenpartner had die eigenlijk verliefd op haar was ofzo en haar vanalles beloofde en een dure auto (range rover) van de zaak enz. En toen het eigenlijk niks werd met die zaak bleek dat hij eigenlijk verliefd op haar was ofzo.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:55 schreef Adelante het volgende:
Nina Brink en Pieter Storms
en die bimbo's die voor een goed gesprek naar de mijonairfair gaan, maar dan geen bh aantrekken
en kan die mickey hogendijk een pandje van 2 miljoen kopen? neh![]()
De combinatie geld en hoer is voor veel mannen kennelijk aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 21 december 2007 02:28 schreef golfer het volgende:
Ik snap niet waarom hij z'n leuke vrouw en kinderen in de steek laat voor die geld-hoer. {
maar dat in combi met 60+quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:26 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
De combinatie geld en hoer is voor veel mannen kennelijk aantrekkelijk.
Ook dat ja.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:48 schreef Xrenity het volgende:
"Als iemand rijk is en hij praat daarover is dat echt een afknapper"
En dan op de miljonairsfair rondlopen op zoek naar zo'n rijke gozer
" Wendy heeft er één van 65!!!' riep ze er ook nog bij...quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:01 schreef tequi3 het volgende:
De vrouwen op de Miljonairsfair zijn werkelijk te kansloos voor woorden. Ordinair, sletterig.. en dan had je je nog een wat donkere vrouw met een enorm lelijk piepstemmetje die niet kon wachten om wat voor de camera te zeggen. Helaas voor haar kon haar vriendin harder schreuwen en kreeg die meer zendtijd. Vervolgens haalden ze een andere vriendin erbij die een 65-jarige aan de haak had geslagen. Werkelijk te kansloos.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 20:11 schreef MahirBurekovic het volgende:
kutprogramma.
Die is beter ja!quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:04 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ja, maar ik had het ook al via exploder geprobeerd. Werkt ook niet.quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:09 schreef Impry het volgende:
[..]
Die is beter ja!![]()
@Roellio, zit je via Firefox te kijken?
http://bijonsindepc.kro.nlquote:Elke donderdag van 15 november t/m 20 december 2007 om 22.25 uur op Nederland 1.
HHquote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:29 schreef arneaux het volgende:
Zijn het nou nieuwe eps of hh?
ja leuk hequote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
HH
dus je kunt beter TWE-HER kijken
ohjah, Jort zat donderdag in DWDD en kondigde aan bezig te willen gaan met een internationale uitvoering van BOIDPC, dus dat ie langs rijkeluisstraatjes gaat in Milaan, NY en Parijs.
Die nicht blijft geniaal,quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zometeen weer een herhaling op 3...
Kak heeft nog een beetje klasse. Dit zijn proleten.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:16 schreef sander89 het volgende:
Ja ik vind ze ook super kak, maar zo erg dat juist wel grappig vind om naar te kijken ofzo![]()
Bronquote:Jort Kelder maakt internationale versie ‘Bij ons in de PC’
Jort Kelder gaat voor de KRO een mondiale versie van zijn goed bekeken programma Bij ons in de PC maken. Op zondagavond 2 november is het programma terug op Nederland 1. Dat schrijft Jort Kelder op zijn weblog. Ook dure winkelstraten buiten Amsterdam worden in de nieuwe serie bezocht. “De PC goes global, van Bondstreet tot de via Montenapoleone en van Dubai tot Moskou“, aldus Jort. “Maar we blijven natuurlijk ook gewoon thuis in de straat van Regilio & Estelleke.”
Op 2 november is Bij ons in de PC terug op tv. “Ja, dat duurt even. Gelukkig maar, want we gaan maar liefst twee series van 8 programma’s maken. Sinds ik weg ben bij Quote en programma’s maak, vragen mensen weleens: ‘Leuk, die tv, maar wat voor werk doe je eigenlijk?’ Geloof mij dat zo’n programmaatje uren vreet, zeker als je onze verwende rijken elders in de wereld gaat opzoeken.“
Zondag weerquote:Jort Kelder bezoekt het mondaine buitenland
Jort Kelder trekt er in het tweede seizoen van 'Bij ons in de PC' op uit om de wereld van de verwende rijken ook buiten Amsterdam-Zuid in kaart te brengen. Amsterdam-Zuid en omstreken blijft echter het start- en eindpunt van het programma, en daartussen bezoekt Kelder buitenlandse tegenhangers van onze PC Hooftstraat.
Kijk op acht achtereenvolgende zondagen vanaf 2 november rond 22.25 uur op Nederland 1!
Het programma vertelt bijzondere verhalen over mensen die het gemaakt hebben – althans, financieel. Jort Kelder gluurt vrolijk, verwonderd en soms een tikje gemeen achter de façades van deze rijken. Van de gesoigneerde Milanese via Montenapoleone tot de bekakte Britse tuinfeesten, en van de chique ralleys en regatta’s van het oude geld tot hilarische uitspattingen van de nieuwe rijke Russen. En altijd is daar die knipoog.
Naast entertainment biedt het programma een journalistieke insteek in het belichten van de andere kant van de PC. Zo zie je reportages over de exploderende huizenprijzen en mysterieuze Oosteuropeanen. Het matig verdienende winkelmeisje, de verbaasde vuilnisman, soapsterren en groentenjuweliers, ze komen allemaal aan bod.
Ook is er ruimte voor enige melancholie: waarom verdween de middenstand ten gunste van de kaste der suv-bestuurders? Kelder is zelfs een dagje vuilnisman in een poging de zelfkant van Zuid te leren kennen.
bronquote:Jort Kelder terug met succesvol ‘Bij Ons In De PC’
Geplaatst op zondag 02 november 2008 om 12:26
Jort Kelder trekt er in de nieuwe serie van Bij Ons In De PC op uit om de wereld van de rijken ook buiten Amsterdam-Zuid in kaart te brengen. Amsterdam-Zuid blijft iedere week het start- en eindpunt van het programma, maar daarnaast bezoekt Kelder ook buitenlandse pendanten van onze PC. Vanavond om 22.25 uur is de eerste episode op Nederland 1. Jort Kelder: “Typisch KRO? Het is in elk geval iets dat bij de publieke omroep hoort, bij de commerciëlen zou dit zo niet op de televisiebuis kunnen.”
Jort Kelder gluurt in de programmaserie achter de façades van de rijken. “Van de gesoigneerde Milanese via Montenapoleone tot de bekakte Britse tuinfeesten, en van de chique ralleys en regatta’s van het oude geld tot hilarische uitspattingen van de nieuwe rijke Russen“, aldus een woordvoerder van de omroep.
Bij Ons In De PC is volgens de persvoorlichter van de KRO meer dan entertainment. “Het heeft ook journalistieke aspiraties en belicht de ‘andere kant van de PC’“, zegt hij. “Kelder maakt reportages over de exploderende huizenprijzen en mysterieuze Oosteuropeanen. Over het matig verdienende winkelmeisjes, de verbaasde vuilnisman, soapsterren en groentenjuweliers. Het programma vertelt bijzondere verhalen over mensen die het gemaakt hebben – althans, financieel.”
Jort Kelder wordt in De Telegraaf gevraagd of Bij Ons In De PC typisch KRO is. In ieder geval wel typisch Publieke Omroep, zegt hij. “Het gaat verder dan ’wat heb jij gekocht, mag ik even in je tasje kijken?’ Typisch KRO… Dat zou je eigenlijk aan de KRO moeten vragen. Ik vind de PC met een beetje fantasie wel een katholieke straat. Mensen leiden een redelijk zorgeloos bestaan en iets voor zichzelf kopen zou een moderne vorm van aflaat kunnen zijn. De straat is in elk geval niet gereformeerd en hoort echt niet bij de NCRV. Ook niet bij de AVRO, want dat is toch een beetje een truttenomroep. En de PC is zeker niet islamitisch, want ik heb er nog nooit iemand met zijn kont naar Mekka zien zitten.”
Preciesquote:Op zondag 2 november 2008 18:58 schreef sander89 het volgende:
Mooie tijd, kan ik na de uitzending van Top Gear kijken
Huismerk-cola en chips past niet echt hèquote:Op zondag 2 november 2008 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik schenk even een wijntje in. Lijkt me wel passend.
quote:Op zondag 2 november 2008 22:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Huismerk-cola en chips past niet echt hè![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |