Lijkt me best interessant.quote:In het nieuwe KRO programma ‘Bij ons… in de PC’ dat op 15 november a.s. start, neemt presentator Jort Kelder de kijker mee naar de rijkste stadswijk in Amsterdam. Jort geeft een kijkje in de wereld die voor velen onbekend en onbereikbaar is, waarbij enorme contrasten aan bod komen tussen ‘oud’ en ‘nieuw’ geld: concertgebouw versus SUV-cultuur (de wereld van de zgn. ‘Aso-bakken‘)
Jort laat zien wie nou die mensen zijn die in de PC hun inkopen doen en waarom ze bereid zijn om zoveel geld uit te geven aan producten die elders veel goedkoper te verkrijgen zijn. “Er zijn hilarische verschillen tussen P.C.-publiek met hun smeulende creditcards en bijvoorbeeld de cultureel angehauchte bewoners uit de Concertgebouwbuurt. Je hebt stille rijken en schreeuwende welvaart, juist dat aspect wil ik in beeld brengen en dat levert boeiende televisie op”, aldus Jort Kelder.
Jort brengt de totale P.C. Hooft en omgeving in kaart. Over de winkeliers, de bewoners en de passanten en vooral de verschillen tussen deze mensen. Maar ook probeert hij te achterhalen waarom de huizenprijzen zo onevenredig stijgen ten opzichte van de rest van Nederland. Waarom is dit en wie zijn die mensen die zo graag in deze stadswijk willen wonen?
Ook de kleine middenstander in de krijgt aandacht van Jort. Hoe houdt hij zich staande tegenover de grote merken die alles opkopen en welke bekende Nederlanders shoppen in de P.C.? En uiteraard ook: Is het eigenlijk wel prettig om zo rijk te zijn, wat voor problemen krijg je er voor terug?
‘Bij ons …. in de pc’
6 afleveringen vanaf donderdag 15 november iedere week om 22.25 uur bij de KRO op Nederland 1
Zo jammer dat er voor zo'n ouderwetse hoedenmaker die nog echt ambachtelijk werkt dan geen plek meer is in die straat..quote:Op donderdag 15 november 2007 23:21 schreef fratsman het volgende:
Die ouwe hoedenmaker sloeg de spijker op de kop!
quote:Op maandag 19 november 2007 04:56 schreef Marble het volgende:
"Welcome to the P.C., bitch!"
Oh men, deze quote gaat echt nog jaren recyclebaar zijn. Hartelijk dank, Josh Schwartz!
Ga dan niet op zon beurs staan.quote:Op donderdag 15 november 2007 23:20 schreef tequi3 het volgende:
Hehe, ontzettend neppe mensen. Heb een paar keer op een beurs gestaan, o.a in het Hilton, kom je ook allemaal dit soort lutsers tegen. Als ik ergens niet tegen kan zijn het dat soort mensen. Wel leuke auto's.
Moest voor stage, het is voor een dagje wel grappig. Al die gasten dronken aan het eind v/d dag (gratis champagne) en nog van die Amerikanen die super overdreven praten.quote:Op maandag 19 november 2007 15:26 schreef arneaux het volgende:
Ik zat t voor de gein te kijken op uitzendinggemist.nl. Het mooiste vond ik nog wel het einde met die hoteldebiel met zn chauffeur.
[..]
Ga dan niet op zon beurs staan.
Ze doet met liefde met Regilio een "Regioliootje" (zo noemde Jort het op en neer rijden door de PC op een scooterquote:Op woensdag 21 november 2007 09:44 schreef Prosac het volgende:
Josh is de naam. Nou ja, "artiesten"naam.
Jose haar echte naam. 21 jaartjes oud, ouders die niet echt blij zijn met haar relatie met ex-bajesklant Regilio. Ze noemt zichzelf Personal Fashion Assistent. Model (ook al bij Project Catwalk)
niet ingehuurd dus, maar gewoon uit "liefde" met Regilio op de scootert.
quote:Op woensdag 21 november 2007 10:44 schreef Prosac het volgende:
ach, ik ken haar al jaren en vanaf de pubertijd is het echt verworden tot een type die daar wel past. Regilio heeft ze eigenlijk ook wel nodig, anders komt er sowieso geen chanel op de plank
Die dames bij Chanel was prachtig, wel dure kleding en sophisticated willen overkomen, maar gigantisch asociaal op kauwgom staan te kauwen smakken.![]()
Idd, verschrikkelijk. Klasse is dus overduidelijk niet te koopquote:Op woensdag 21 november 2007 10:50 schreef Elounda het volgende:
Ja, dat kauwgom kauwen, dat vergat ik nog zeg! Hilarisch!
Zegt eigenlijk alles!
Ik vond Kelder idd aardig walgelijk over komen, nu vind ik hem wel neutraal zegmaar. Wat deed Kelder dan tegen die zwerver?quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:56 schreef Omkron het volgende:
Kwal die Kelder.. zeker tegen die zwerver helemaal in het begin.
Ik zie dat juist als een pluspuntquote:Op donderdag 15 november 2007 23:00 schreef golfer het volgende:
Wel grappig, maar ik vond het wel erg op Glamourland van G.J. Dröge lijken.
leuke zaak, ook wel eens een pak gekochtquote:Op woensdag 21 november 2007 11:29 schreef alki het volgende:
Volgende aflevering komt een oude klasgenoot van me in voor die werkt in de PC bij Oger eens kijken wat die te melden heeft haha
Dure zaak of nietquote:Op woensdag 21 november 2007 12:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
leuke zaak, ook wel eens een pak gekocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |