Volgens alle opvoedmethoden die je om je oren krijgt op tv wel.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:28 schreef Maneki.Neko het volgende:
Whehe ouderwets boos worden kan soms ook geen kwaad
Ok... ik kan het op internet nergens terugvinden...quote:Op woensdag 14 november 2007 17:11 schreef Pruk het volgende:
Is nog steeds zo Ticootje
Bij mij thuis werkt het niet, maar ik heb geen KPN meer, mijn ouders kunnen het nog wel doen (maar die hebben een ISDN-centrale)quote:Op woensdag 14 november 2007 17:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok... ik kan het op internet nergens terugvinden...
niet helemaal eerlijk, want klein dorp enzo, maar ik betaal 6 euro per zoon per maand voor voetbal en 80 euro per zoon per jaar voor Tennis. (wat ze dan doen van mei tot september) Tennis mogen ze pas als het zwemdiploma binnen is, want daar betaal ik me echt scheel aanquote:Op donderdag 15 november 2007 09:53 schreef Ticootje het volgende:
Sporten jullie kinderen (de iets oudere) en hoeveel zijn jullie daarvoor kwijt?
muziekles!quote:Op donderdag 15 november 2007 10:29 schreef Noli. het volgende:
Hier idd eerst zwemdiploma halen en dan kijken we verder.
Ik wil ze eigenlijk straks ook op muziekles doen. Hoe dat hier dan in z'n werk zal gaan moeten we nog even zien.
Ik was vroeger bevriend met de dochter van de dominee. Daar hadden ze thuis allemaal verplicht op muziekles gezeten. Ze mochten trouwens wel zelf het instrument kiezen, en ik weet nog hoe graag ik wilde dat mijn ouders dat gedaan hadden.
Aan de ene kant is het wel jammer dat we verhuisd zijn want waar we eerst woonden hadden we Michiel's oma anderhalve straat verderop wonen. Als we daar nu zijn is Wilyan er al niet achter het orgel weg te slaan en oma zou 'm maar wat graag leren spelen.![]()
(Nu gewoon hopen dat we ons huis snel verkopen en weer die kant op kunnen..![]()
)
Onze junior zit sinds afgelopen februari op Judo bij de plaatselijke sportschool. Het lidmaatschap kost ¤ 19,- per maand, en daarvoor kan hij maar liefst 3 keer in de week komen trainen. Hij traint overigens alleen op maandag en woensdag een uur. De andere les is op zaterdag en om de week kan hij sowieso niet.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:53 schreef Ticootje het volgende:
Sporten jullie kinderen (de iets oudere) en hoeveel zijn jullie daarvoor kwijt?
volgens mij is het zo (bij onze vereniging) dat ze trainen vanaf 5, en wedstrijden mogen spelen vanaf 6. zoals ik het begreep zijn dit regels van de KNVB...quote:Op donderdag 15 november 2007 17:00 schreef bixister het volgende:
vanaf welke leeftijd gaan ze nou doorgaans op voetbal? piet wil er ook graag bij maar ik vind 'm er nog wel erg jong voor (4). bovendien lijkt 't me handiger om eerst maar eens op zwemles te gaan over een jaartje en daarna pas te gaan kijken wat ie verder voor sport zou willen doen. maar misschien wil ik wel veel te rustig aan.
quote:De grote ontdekkingsreis (oriëntatiecursus)
Kinderen uit groep 2 en 3 kunnen gaan kennismaken met vier kunstvormen die De Kubus biedt. Ze gaan snuffelen aan theater, dans, muziek en beeldende kunst. Hierna kan wellicht de keuze voor een bepaalde kunstvorm makkelijker gemaakt worden.
Lesduur: 32 lessen van 1 uur
Tarief: ¤ 120,-
ff offtopic maar weten de ouders van die kinderen dat deze foto op fok staat?quote:Op donderdag 15 november 2007 10:35 schreef Rewimo het volgende:
Christan zit op voetbal. Maar ik heb nog nooit een rekening gehad, ik weet niet wat het kost
[ afbeelding ]
Kijk hoe mooi ze de afwezigen ingeshopt hebben
Christan zit in de onderste rij, tweede van rechts
lijkt me toch wat anders dan op fokquote:Op donderdag 15 november 2007 21:30 schreef Rewimo het volgende:
De foto is ook gewoon te zien op de site van de vereniging.
ja dat dusquote:Op vrijdag 16 november 2007 00:56 schreef werkeend het volgende:
ja echt vreselijk dat je kind op een voetbalfoto op zo'n achterlijk forum als fok staat.. werkelijk de broedplaats van enge mannetjes enzo....
Sinterklaasstress??quote:Op vrijdag 16 november 2007 07:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
er loopt al een topic in OUD over die discussie, misschien is het wat om het daar voort te zetten, eventueel?
December is hier weer in zicht hoor..oudste ligt weer gevloerd met koorts en overgeven
Sterkte dan maar.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Combi van dat eerste en dat tweede waarschijnlijk..tis een enorme stresskip
Wat vervelend joh. Beterschap voor de jongemanquote:Op vrijdag 16 november 2007 08:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Combi van dat eerste en dat tweede waarschijnlijk..tis een enorme stresskip
hier wordt ook aan surprises gedaan op school, maar er wordt ook nog hevig geloofd hoor!quote:Op zaterdag 17 november 2007 22:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja hij gelooft echt nog met hart en ziel! Het idee dat ze volgend jaar in groep 5 aan surprises doen en hij de waarheid moet gaan horen breekt nu al mijn hart!
Och ja, hij is pienter genoeg dus misschien heeft hij het straks zelf ineens door hoe het zit
Lief he, dat ze er zelf zo over nadenken. Soms vraag ik me wel eens af wat er in die koppies om gaat.quote:Op zondag 18 november 2007 13:58 schreef bixister het volgende:
piet heeft het ook wel over de schminck van de pieten, maar dat hoort er volgens hem gewoon helemaal bij. zwarte pieten zijn nou eenmaal mooi zwart geschminckt, met rode lippenstift. want er zijn natuurlijk genoeg witte mensen die zwarte piet willen worden.
ach.... Lekker even vertroetelen... En misschien ook wel december stress...quote:Op maandag 19 november 2007 13:53 schreef Rewimo het volgende:
Christan gaf vanmorgen al aan dat hij zich niet zo lekker voelde, en daarstraks belden ze van school of we hem op wilden halen. qltel heeft hem gehaald en hij wilde thuis meteen naar bed. Nou, dan is er dus echt wel iets aan de hand want dat gebeurt niet vaakMisschien een griepje of zo.
Oh dat geldt hier ook hoor... Ziek is ziek.. en zieke kinderen liggen op bed.quote:Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef Pruk het volgende:
Als het een gevalletje "gewoon ziek" is, dan hoort ie in bed te liggen en niet te spelen
Ik niet. Echt niet.quote:Op maandag 19 november 2007 14:35 schreef Ticootje het volgende:
edit---> even nuanceren. Het gaat dan hier wel om een bijna puber van 12... Wie van ons heeft niet een keer gedaan alsof je ziek was en lekker thuis gezeten. Iedereen toch, vandaar deze aanpak.
Echt?quote:
Die ga ik onthouden voor later. Super. Weet van mezelf dat ik er nog wel eens zei ziek te zijn en het niet was (dan werd ik tenminste een dag niet gepest). Maar toen ik een keer echt ziek was, heeft mijn moeder me toch echt naar school gestuurd en kon ik 's middags pas echt aantonen dat ik echt ziek was.... Daar heb ik toen wel van geleerd...quote:Op maandag 19 november 2007 21:02 schreef --Eveliene-- het volgende:
'sometimes you just need the day' zei mijn mama altijd. Toen ik op de middelbare school zat heeft ze het zo aangepakt: ik mocht 2x per jaar een dagje thuis blijven zonder dat ik ziek was. Ik moest dan wel vertellen waarom ik niet wilde (stomme gymles, echt geen zin, etc) en als het was omdat ik een proefwerk niet had geleerd had ik gewoon pech! Maar het heeft wel geholpen, ik hoefde dan ook geen toneel meer te spelen.
deze ga ik onthouden.quote:Op maandag 19 november 2007 21:02 schreef --Eveliene-- het volgende:
'sometimes you just need the day' zei mijn mama altijd. Toen ik op de middelbare school zat heeft ze het zo aangepakt: ik mocht 2x per jaar een dagje thuis blijven zonder dat ik ziek was. Ik moest dan wel vertellen waarom ik niet wilde (stomme gymles, echt geen zin, etc) en als het was omdat ik een proefwerk niet had geleerd had ik gewoon pech! Maar het heeft wel geholpen, ik hoefde dan ook geen toneel meer te spelen.
Je weet toch dat hij nog niet leerplichtig is? Je zou hem nog even (max. een jaar) thuis kunnen houden...quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:07 schreef livelink het volgende:
School lijkt voor Job een jaar te vroeg te komen.
hoe en waar heb je dat gecheckt Ticootje?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil hier wel even een kleine waarschuwing neerzetten.
Gister ontvingen wij een brief voor de kindertoeslag. Dit komt ter vervanging van de kinderkorting. Volgens de berekening van de belastingsdienst krijgen wij 62 euro per maand...
Nu heb ik zelf gecheckt of die berekening klopt, maar dat doet ie dus niet. Wij hebben helemaal geen recht op de kindertoeslag. Dus als ik niets had gedaan dan had ik volgend jaar gewoon 700 euro moeten terugbetalen.
Dus ouders, check altijd even de berekening van de belastingsdienst!
Op de site van de belastingsdienst kan je onder "toeslagen" allerlei proefberekeningen uit laten voeren. Deze zullen vast niet helemaal nauwkeurig zijn, maar het bedrag dat op onze toeslag stond kwam overeen met alleen het salaris van mijn man. Aangezien we gehuwd zijn en dus toeslagpartners moet mijn salaris ook worden meegenomen in de berekening. En dan blijft er dus niets over.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hoe en waar heb je dat gecheckt Ticootje?
Spannend hè, voor het eerst naar school. Heb Bram ook opgegeven. Voor het eerst dat er een "middenin"het schooljaar begint.quote:Op maandag 26 november 2007 06:31 schreef Belana het volgende:
even nieuwsgierigheid vast
Hoe gaat het met de kindjes die net naar school zijn?
Of de vraag ook voor Fleur is.....quote:Op maandag 26 november 2007 06:31 schreef Belana het volgende:
even nieuwsgierigheid vast
Hoe gaat het met de kindjes die net naar school zijn?
Er heerst dan ook behoorlijk wat, veel volwassenen zijn ook ziek.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Knuffelen is volgens mij een heel goed medicijn!! Lois, vertroetel dr maar lekker.
Het lijkt erop dat toch wel veel jonge kindjes hier een beetje ziekjes zijn...
Ja, bij mijn man stonden de tranen gewoon in zn ogen, hij is zo trots op zn dochter!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:58 schreef bixister het volgende:
ticootje, fijn dat het gesprek jullie (en priscilla) niet tegenviel en jullie je bevestigd voelen in je eerder gemaakte keuze!
lois, beterschap voor die stoere iris, en knuffel haar maar lekker plat vandaag.
Mogen bij jullie de kinderen mee naar het tienminutengesprek? Bij ons op school was dat echt ouders only. Wat een heerlijk nieuws hebben ze in elk geval te horen gekregen, fijn dat haar harde werken zo beloond is.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:57 schreef Ticootje het volgende:
Gister zijn mijn man en Priscil samen naar het 10 minuten gesprek geweest (ik redde het dus niet, ik lag op bed..).
Nou, dat dus, ik zou dat zelf als ouder niet prettig vinden, maar als docent ook niet. 10-minutengesprekken zijn in mijn ogen voor ouders en docent om dingen duidelijk door te praten, praten met het kind erbij kan altijd in een apart gesprek. Kan me goed voorstellen dat bepaalde dingen niet besproken worden omdat het kind erbij zit.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mogen bij jullie de kinderen mee naar het tienminutengesprek? Bij ons op school was dat echt ouders only. Wat een heerlijk nieuws hebben ze in elk geval te horen gekregen, fijn dat haar harde werken zo beloond is.
Dat zou kunnen, of dat er gewoon niets te bespreken was dat ze zelf niet mocht horen natuurlijkquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:54 schreef bixister het volgende:
misschien was dit gesprek sowieso wel bedoeld voor ouders én kinderen? het gaat toch om priscilla's eigen toekomst, ik vind het niet zo heel raar dat ze daar bij wil & mag zijn. en als het niet gekund had, had die docent dat ook wel gezegd neem ik aan.
ja dat gevoel heb ik ook. Ik krijg een beetje het idee dat ze ons willen bewijzen dat ie het nog niet kan. Maar doe dat niet over de rug van mijn kind.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Dat is wel raar zeg, dat ie ineens in een week tijd wèl mag proefzwemmenGeen wonder dat ie het niet haalt, maar waarom laten ze hem dan proefzwemmen. Slaat nergens op hè.
Voor zwemmen heb je oordopjes...quote:Op maandag 3 december 2007 10:18 schreef Bright het volgende:
Wel, Elise is net terug van de KNO-arts. Ze moet buisjes in haar oren en haar neusamandelen moeten worden geknipt. (Haar keelamandelen dus niet)
Ik kan me voorstellen dat haar neusamandelen ontstoken zijn (Ze hoest/niest al zolang), maar ik heb wel mijn twijfels in die buisjes. Ok, ze hoort minder dan gebruikelijk, maar ze is niet doof. Ze heeft er ook geen last van.
Straks krijgt ze meer last door o.a. zwemmen, bad of douche.Iemand hier ervaring me?
lijkt me niet, buisjes komen in je trommelvlies, voornamellijk voor als er vocht achter zit, zodat het door kan stromen.quote:Op maandag 3 december 2007 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor zwemmen heb je oordopjes...
Die heeft mijn nichtje ook gehad. Ze had dan wel geen buisjes, maar wel altijd oorontsteking door zwembaden..
Verder hoeven buisjes niet perse iets te maken te hebben met doofheid. Er is ook een link tussen een niet goed werkende buis van euchastius (??) en neusverkoudheid..
jawel! mijn moeder kan zeer levendig vertellen over de keren dat haar oren doorgeprikt zijnquote:Op maandag 3 december 2007 11:20 schreef Bright het volgende:
Tja, dan vraag je je af: hadden de mensen hier vroeger (nog voor het buisjestijdperk) nooit last van?
iew..quote:Op maandag 3 december 2007 11:58 schreef Syrena het volgende:
Mijn oren zijn voor het buisjestijdperk ook doorgeprikt ja. Twee keer. Wel onder narcose, maar toch.
De oorzaak van het vocht is volgens mij ook dat de buis van Eus te nauw is en dat het vocht dan niet wegkan. Mijn keel- en neusamandelen zijn ook geknipt, die kunnen zwellen en de buis dichtdrukken. Alleen is de pest dat neusamandelen weer aangroeien, dus als je pech hebt moeten die nog een keer.
mijn man komt ook uit zo'n familie ja... en je hebt denk ik al wel begrepen dat het inderdaad erfelijk is.quote:Op maandag 3 december 2007 12:08 schreef Syrena het volgende:
Overigens vind ik het wel logisch dat je niet zomaar in je kind laat snijden of dingen inbrengen hoor.
Bij ons komen oorproblemen veel voor in de familie, dus we zullen later ook wel weer aan de buisjes moeten.
reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.quote:Op maandag 3 december 2007 14:50 schreef Bright het volgende:
Hmm.. Elise heeft 1x middenoorontsteking gehad. En dat was nog voordat ze slechter ging horen.
In onze familie komt het eigenlijk niet voor; uitzondering: m'n moeder. Maar bij haar zijn de gaatjes nooit dichtgegaan. Ook daarom ben ik eigenlijk geen voorstander ervan.
Eigenlijk heb ik liever dat alleen de neusamandelen worden geknipt en daarna even afwachten of het vocht vermindert.
Voordelen om het toch gelijk te doen zijn volgens mij:
- Ze moet toch al even onder narcose voor de neusamandelen
- waarschijnlijk bijna directe verbetering qua horen
Nadelen:
- kans op littekenweefsel op het trommelvlies
- verhoogde 'last' qua vocht (irritatie door zwemwater, zeep)
- kans dat het gaatje niet dichtgroeit
Voordelen om het niet te doen:
- de operatie duurt korter (dus een kortere narcosetijd)
- er ontstaat geen gaatje, waardoor geen irritaties met water en geen mogelijkheid tot niet-dichtgroeien
- er is een grote kans dat de buis van Eustachius nu toch opent doordat de neusamandelen worden geknipt, zodat de hele buisjesproblematiek niet nodig is.
Nadelen van het niet doen:
- wellicht dat achteraf alsnog een operatie nodig is om de buisjes te plaatsen (waardoor nogmaals narcose)
- een kleine kans dat er spontaan een gaatje komt door overdruk (ze klaagt niet over pijn)
- het vocht kan eerder een ontsteking veroorzaken (echter, ze heeft daar verder nooit last van)
Ik wil dit lijstje eigenlijk aan de kno-arts voorleggen. Heeft iemand nog wat aanvullingen?
* neemt idee meequote:Op maandag 3 december 2007 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.
Als ik het me goed herinner had Moussy met René dezelfde ervaring.quote:Op maandag 3 december 2007 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:
reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.
dat niet alleen... René kwam niet meer lekker mee op school, vriendjes en vriendinnetjes werd lastig, want René hoorde het allemaal niet. Daarom hebben wij het de eerste keer gewoon laten doen, kind bloeide er hélémaal van op. De 6de gaan we weer voor controle en als ze wéér buisjes moet, zal ze die ook krijgenquote:Op maandag 3 december 2007 17:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner had Moussy met René dezelfde ervaring.
zucht... ja, dat weet ik (ik zucht om m'n twijfel en niet om je reactie hoor)quote:Op dinsdag 4 december 2007 08:59 schreef moussy het volgende:
Ik vind het echt niet raar dat je het zo maar even laat gebeuren hoor Bright, maar ik denk wel dat als ik nu lees over je eigen amandelen begint, dat je je meer zorgen maakt dan nodig is. Dat gaatje en dat littekenweefsel kan ook ontstaan door een oorontsteking die wél door breekt. Je wil toch ook niet dat het snot achter dr trommelvliezen blijft lijkt me, want ook dan hoort ze op den duur niets meer.
quote:
ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:32 schreef moussy het volgende:
Is je ooit wel verteld door een KNO arts dat buisjes over het algemeen met een half jaar al weer uitgegroeid zijn?
Waarom denk je dat het niet nodig is, ze heeft toch een gehoortest gehad voor de KNO de beslissing nam?
Dan laat je toch nóg een gehoortest doen bij de KNO arts, dat is zo gepiept hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:47 schreef Bright het volgende:
[..]
ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')
En 'over het algemeen' is een beetje vaag; soms moeten ze er zelfs uit worden gehaald en soms vallen ze er binnen 2 weken weer uit. Geen touw aan vast te knopen dus.
De beslissing om hier buisjes te plaatsen (en de neusamandel te laten verwijderen ) Is idd genomen na tig keer oorontsteking... Maar als ze "minder" hoort kan dat 'r belemmeren in heel haar ontwikkeling... En sommige kinderen zijn van die bikkels, die geven geen krimp bij oorontstekingen, dus wie weet heeft ze er toch al wel meer achter de rug als je denkt....quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:47 schreef Bright het volgende:
[..]
ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')
En 'over het algemeen' is een beetje vaag; soms moeten ze er zelfs uit worden gehaald en soms vallen ze er binnen 2 weken weer uit. Geen touw aan vast te knopen dus.
Haha... Ja hier ook hoor. Op=op. Ik doe 1x per week boodschappen. Dan doe je maar wat anders op je brood...quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:07 schreef vamperotica het volgende:Oudste twee monsters hebben hier trouwens net droog brood op!!
Kad zaterdag een pot jam gekocht en die was gewoon nu al op!! (en ze waren het weekeind bij hun vader....) Vond het echt niet normaal!! Heb gezegd dat ze dan maar even niks op de boterham moesten doen..
Ze mochten ook niets anders...quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha... Ja hier ook hoor. Op=op. Ik doe 1x per week boodschappen. Dan doe je maar wat anders op je brood...
Ik heb de gewoonte om alleen witte pasta uit de pot te halen, dat moet natuurlijk worden nagedaan.... Maar goed nu heb ik dus een pot met pasta die niet meer wordt aangeraakt. Nou er komt echt geen nieuwe voordat ie op is...
quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat verhaal had het verhaal van mijn wederhelft kunnen zijn! Die is ook nagenoeg doof aan 1 kant door zo`n trommelvliesgat.
Zo, ik heb net een kennismakingsrondje gedaan op een school hier in de buurt. Kinderen zitten namelijk nog steeds op school in het vorige dorp waar we woonden en het heen en weer reizen gaat straks als Saartje er is te lastig worden ben ik bang.
Nu nog de beslissing maken per wanneer ze er dan heengaan..na de zomervakantie..of al eerder.
Lastig
Tja, na de zomervakantie lijkt me het meest handig voor de kinderen, dan zouden ze toch naar een andere klas gaan, maar dan loop je alsnog een half jaar met Saartje te zeulen eigenlijk. Wellicht na de kerstvakantie of voorjaarsvakantie al?quote:
Sorry manekiquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja ga nog ff door met offtopic lullen
Da's best lastig. Wat zeggen de scholen er zelf van? Vinden zij een tussentijdse wissel geen probleem? Dan is na de kerstvakantie misschien een goede optie.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat verhaal had het verhaal van mijn wederhelft kunnen zijn! Die is ook nagenoeg doof aan 1 kant door zo`n trommelvliesgat.
Zo, ik heb net een kennismakingsrondje gedaan op een school hier in de buurt. Kinderen zitten namelijk nog steeds op school in het vorige dorp waar we woonden en het heen en weer reizen gaat straks als Saartje er is te lastig worden ben ik bang.
Nu nog de beslissing maken per wanneer ze er dan heengaan..na de zomervakantie..of al eerder.
Lastig
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:57 schreef Lois het volgende:Lois!!! Ik mis ineens een heleboel berichten die ik hier gepost heb!!!
![]()
Klopt![]()
Ik heb een heleboel offtopic gezemel over Duo Penottien gatenkaas weggehaald.
in het kader van: opvoeden is voorleven?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:18 schreef moussy het volgende:
[..]
dat pasta gelul was anders wel een draadje over opvoeding hoor
ja en in het kader van; zelfs (halve) pubers doen nog aan het spiegeleffectquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
in het kader van: opvoeden is voorleven?
wat lief!quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:17 schreef Lois het volgende:
Dat vind ik nou het mooie van Fok, al die verschillende verhalen waar je je voordeel mee kunt doen.
Ontopic zal ik nog wel even iets liefs vertellen over Iris.
Iris vanavond in bed, bij het dagelijkse napraten:
Mama, Sinterklaas komt morgen bij mij op school he? Komt hij ook bij Eva op school?
Ja dat klopt, met een klein kadootje voor Eva.
Maar Eva is ziek mama, dan moet Sinterklaas dat even aan Eva's juf afgeven.
Zal ik dat even tegen Sinterklaas zeggen als hij morgen bij mij op school is?
Niet te snel roepen hoor Purk! Toen ik met Wilyan naar babyzwemmen ging zat er bij ons in de groep ook een mevrouw met (ernstige) oorproblemen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:38 schreef Pruk het volgende:
Zwemmen gaat hier sowieso nauwelijks, door het chloor krijgt ie echt last van zijn oor, dus babyzwemmen zit er straks ook niet voor hem in helaas.
Waterpokken met de Kerst...ach, ja....net als ik vroeger...quote:Op maandag 10 december 2007 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Ach Gossie! Beterschap voor Fleur...
Een tip die ik kreeg: zemelen in een washandje en dat in een badje doen. Dat droogt de waterpokken sneller in. Daardoor minder jeuk.. Wel een dag of drie volhouden, zolang krijgen ze nieuwe blaasjes. Ik had het idee dat het echt hielp.
En over 11 dagen nóg een patientje waarschijnlijk... Tenminste zo ging het hier wel...
hier lagen ze gewoon in de supermarkt. in het Zonaturagedeelte zeg maar...quote:Op maandag 10 december 2007 11:56 schreef chacama het volgende:
[..]
Waterpokken met de Kerst...ach, ja....net als ik vroeger...
Bedankt voor de tip. Ik zal in elk geval dus zemelen gaan halen. Hoop dat ze die gewoon bij de Etos hebben hier. En ik ga het waterpokkentopic maar eens opzoeken.
De vochtige lucht is al funestquote:Op vrijdag 7 december 2007 16:46 schreef Noli. het volgende:
[..]
Niet te snel roepen hoor Purk! Toen ik met Wilyan naar babyzwemmen ging zat er bij ons in de groep ook een mevrouw met (ernstige) oorproblemen.
Nou gingen wij zelf als ouders per les ook maar één keer écht onder water. Zij deed alle dingen van het babyzwemmen gewoon zelf, alleen het zelf kopje onder gaan nam de badjuf dan even over.
Ik zou het tegen die tijd gewoon eens overleggen met de badjuf/-meester, vaak is er meer mogelijk dan je denkt.
(ik heb bijvoorbeeld zelf vanwege bekken- of rugklachten (ik weet het niet meer precies) een keer een les samen met dinnetje gedaan zij nam dan de dingen over die ik niet kon.)
Nu las ik toch echt heel even dat de waterpokken gewoon in het schap liggenquote:Op maandag 10 december 2007 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hier lagen ze gewoon in de supermarkt. in het Zonaturagedeelte zeg maar...
Kan het een koortslip zijn? Die blaasjes kunnen (dacht ik) ook onder je neus zitten... Een koortslip krijg je ook als je iets minder weerstand hebt (en natuurlijk als je besmet bent met het virus)quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:07 schreef Noli. het volgende:
Het is echt een blaasje. Hij heeft ook wel wat pukkeltjes omdat hij idd verkouden is, maar deze ziet er echt iets anders uit.
Maar we zien wel weer.![]()
Ik zal 'm zo ophalen uit school. Ik Doe Hanne (die ligt nu al tegen me aan te slapen) wel in de draagdoek en neem voor de zekerheid wel de wagen mee voor Wilyan.
klinkt idd als koortsuitslag... klaagt hij ook over tintelen/branden? Arme Wilyanquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:16 schreef Noli. het volgende:
Zou best eens kunnen idd.
Hij had toen hij uit school kwam idd een flink grote blaas/aften in/op zijn onderlip. Die had hij vanmorgen ook niet. verder geen blaasje kunnen ontdekken. Wel ontstoken tandvlees net als Hanne vandeweek.
Leuk he? Van die puberende meiden...quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:59 schreef Ticootje het volgende:
Priscilla wilt niet langer overblijven op school. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de vele ruzies die de meiden onderling hebben en het weinige toezicht door de overblijfjuffen.
Ze gaat voortaan gewoon lekker thuis eten, met de afspraak dat er wel gewoon thuis gegeten wordt. Dus niet ergens hangen en gewoon een boterham...
Verder gaat ze vanaf 12 januari elke zaterdag een dansopleiding doen. Ze moet om half 12 aanwezig zijn, waarschijnlijk is ze dan rond het avondeten weer thuis.
Noli, misschien wel een verkouden neus??
Priscilla zit op een dansacademi. Daar doen ze van alles, van klassiek ballet tot showdans en tapdans.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:44 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Leuk he? Van die puberende meiden...![]()
"mijn 8stegroepster" had een zooitje dames die ze vand e zomer op dr verjaardag wilde uitnodigen.... Uiteindelijk is ze maar met 1 vriendin naar de film geweest.... De rest deed zo achterlijk.... Ze had echt geen zin om daar een feestje voor te houden!![]()
Wat voor dansen doet ze?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:55 schreef debuurvrouw het volgende:
ik lees even een stukje op die site van de dansacademie en zie echt een té leuk stukje tekst
Mocht dit onverhoopt niet lukken, kan men toch terug kijken op een hele leuke tijd waarin men veel ballast heeft meege-kregen![]()
Leuk, je eigen opleiding een ballast noemen![]()
![]()
Sorry, kon het niet laten. Wel een leuke opleiding zeg! als je hard werkt in je eerste jaar kan je veel bereiken!
Oe leuk!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Priscilla zit op een dansacademi. Daar doen ze van alles, van klassiek ballet tot showdans en tapdans.
www.fafa.nl
Ja, en breek me inderdaad de b*k niet open over de ruzies tussen de dames. Dan is het weer die en dan heeft de ander weer dat gezegd. Dan pikt die weer het vriendje van de ander...hou asjeblieft op!
Wacht maar volgend jaar....quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Priscilla zit op een dansacademi. Daar doen ze van alles, van klassiek ballet tot showdans en tapdans.
www.fafa.nl
Ja, en breek me inderdaad de b*k niet open over de ruzies tussen de dames. Dan is het weer die en dan heeft de ander weer dat gezegd. Dan pikt die weer het vriendje van de ander...hou asjeblieft op!
Ja, Priscil vindt het ook heel leuk. Het is een echte dansopleiding, dus ze kan er later ook nog echt iets mee doen (als ze dat wilt). Zo vragen ze bij audities van musicals en dergelijke vaak naar een erkende dansopleiding. Priscil heeft wel aangegeven dat het haar heel leuk lijkt om die kant een beetje op te gaan.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:00 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Oe leuk!!
Vooral dat er zo veel aspecten van dans aan bod komen!
Bo doet aan streetdance en zit in een demoteampje... Wel leuk..Alleen die wedstrijdjes door het hele land heen is zo'n onderneming!
Gelukkig zijn ze tot nu toe aardig in de buurt gebleven!
ik kan me daar weinig bij voorstellen...quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:02 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Wacht maar volgend jaar....
wordt het nog erger!
Hoezo?quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik kan me daar weinig bij voorstellen...
Het is namelijk al elke dag raak, en de meiden kunnen blijkbaar ook de handen al niet meer thuis houden
En doet ze er niets mee, is ze toch lekker sportief bezig geweest...quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, Priscil vindt het ook heel leuk. Het is een echte dansopleiding, dus ze kan er later ook nog echt iets mee doen (als ze dat wilt). Zo vragen ze bij audities van musicals en dergelijke vaak naar een erkende dansopleiding. Priscil heeft wel aangegeven dat het haar heel leuk lijkt om die kant een beetje op te gaan.
Ja, dat ook. Sporten is gewoon belangrijk. En ik heb liever dat ze lekker zaterdagmiddag bezig is dan dat ze achter de tv hangt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:44 schreef vamperotica het volgende:
[..]
En doet ze er niets mee, is ze toch lekker sportief bezig geweest...
En het doet ook wonderen voor je lichaamshouding!
Ah so... Dat valt hier gelukkig nog mee....quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, dat ook. Sporten is gewoon belangrijk. En ik heb liever dat ze lekker zaterdagmiddag bezig is dan dat ze achter de tv hangt.
Al maak ik me nu soms wat zorgen dat ze zich niet te druk moet gaan maken om haar lichaam.. Ze zit nu al op de amateuropleiding en dus tussen ook tussen de jonge meiden. Ik denk soms dat ze expres een maaltijd overslaat... (maar dat is slechts een vermoeden!!)
En over hoezo... Dat de meiden de ruzie niet alleen mondeling uitvechten...
quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:25 schreef vamperotica het volgende:
Ik vind (normaal gesproken) alle dieeten slecht, als kids nog in de groei zijn...
Beperkt snoepen en idd geen maaltijden overslaan, vind ik geen dieet, maar een normaal patroon.
En idd ze hebben die stoffen zooooo hard nodig.
Groente mogen ze hier onbeperkt opscheppen, aardappels ook wel, maar dan wel opletten met de jus. En tuurlijk gooien we er ook wel eens een makkelijke hap en "onverantwoord"voer tussen door. En tussendoor een stukkie fruit, of fruitsalade vinden ze ook heerlijk.
Zelf popcorn maken doen we ook wel eens. (maar dan blijft de zoete toch wel t lekkerst)
Ik kamp zelf vanaf mn 15/16 met eetproblemen.
En dat is nog steeds niet helemaal over, maar zal er alles aan doen om mn dochter die hel te besparen!
Yup... En dan het liefst met bijpassend "MTVoutfitje"quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heel goed hoor!
Ik heb ook wat moeite met eten, en ik wens dat niemand toe. Zeker niet de lichamelijke beperkingen die pas op latere leeftijd naar voren komen.
Maar goed, het hele dunne is nu eenmaal nog steeds mode. En je ziet het overal. Die jonge grietjes die willen maar al te graag aan dat ideaalbeeld voldoen...
Gelukkig is het beleid bij Priscil op school geen blote buiken.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:35 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Yup... En dan het liefst met bijpassend "MTVoutfitje"
Ja, hier ook volgens mij....Het is iig MIJN beleid!quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig is het beleid bij Priscil op school geen blote buiken.
En terecht!
Ik weet natuurlijk niet of jullie kleding halen bij de coolcat... Dus ik wil niet beledigend zijn. Maar je moet daar wel heel goed zoeken naar normale kleding. Je pikt de kleding er ook zo uit als het daar vandaan komt. Het meeste dat er hangt vind ik gewoon hoerig.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:44 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja, hier ook volgens mij....Het is iig MIJN beleid!
Gelukkig denkt dochterlief er ( nog) hetzelfde over...
En die rokjes zijn best leuk, met een legginkje eronder...
Die schouderloze truitjes ook, met een sporthempie met van die superbrede banden...
Soms, idd na heeeeel goed zoeken! Vind die etalages ook altijd zo belachelijk.... Staat daar zo'n volwassen model met daarnaast een haast kleuter in dezelfde outfit!quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of jullie kleding halen bij de coolcat... Dus ik wil niet beledigend zijn. Maar je moet daar wel heel goed zoeken naar normale kleding. Je pikt de kleding er ook zo uit als het daar vandaan komt. Het meeste dat er hangt vind ik gewoon hoerig.
Nou de meeste kleding zal ik zelfs niet aantrekken, al ging ik een avond stappen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:51 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Soms, idd na heeeeel goed zoeken! Vind die etalages ook altijd zo belachelijk.... Staat daar zo'n volwassen model met daarnaast een haast kleuter in dezelfde outfit!
waarom hebben wij dit allemaal al, mijn madam is 8quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:02 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Wacht maar volgend jaar....
wordt het nog erger!
Ik ben zelf best van het gewaagde..... Als ik ga stappen ja... Maar dat hoeven mn kids ook niet te zien ofzo...quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou de meeste kleding zal ik zelfs niet aantrekken, al ging ik een avond stappen.
Ik vind het best als je tijdens het uitgaan het een en ander laat zien, maar het meeste is gewoon too-much... en dat ze daar dan kinderen van 8,9 of 10 jaar in kleden.. Ik snap dat nooit zo goed.
Wees blij, ik vind dit echt een kut-fasequote:Op dinsdag 18 december 2007 16:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zit ze in de prepuberteit Moussy?
Mijn 7-jarige is nog erg naief, gelukkig
wat een flauwekul zeg. dan mogen er zeker ook geen uitnodingingen voor kinderfeestjes rondgedeeld worden? want dat ik ook zielig voor de kinderen die niet mogen komen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:21 schreef livelink het volgende:
Zo, de hele avond kerstkaarten geschreven. Het was altijd al veel werk, maar nu Katja en Job ook nog al hun vriendjes een kaart willen sturen was ik nog extra lang bezig. En dan wordt het morgen ook weer een toer om alle adressen te vinden. Van de meeste kinderen uit hun klas weet ik wel zo ongeveer waar ze wonen, maar niet het precieze adres. En op school mogen ze niet meer gegeven worden, dat is te zielig voor kinderen die geen kaarten krijgen. Dat kan ik me wel voorstellen en dat vind ik ook een hele goede maatregel.
Dat mag hier op school idd ook niet....quote:Op woensdag 19 december 2007 13:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat een flauwekul zeg. dan mogen er zeker ook geen uitnodingingen voor kinderfeestjes rondgedeeld worden? want dat ik ook zielig voor de kinderen die niet mogen komen.
sorry hoor, maar dat vind ik eerlijk gezegd wel heel erg betuttelend.
lekker hoor, geniet er maar van.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Sterkte voor Elise!
Christan verheugt zich op de vakantie. We vliegen vrijdag voor twee weken naar PortugalMijn schoonouders overwinteren daar en zij hebben ons uitgenodigd. Neefje Pascal gaat ook mee, dus dat is erg gezellig voor die twee banjers
wat? kerstkaarten of uitnodigingen? of allebei?quote:Op woensdag 19 december 2007 13:05 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Dat mag hier op school idd ook niet....
Blijkbaar.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat? kerstkaarten of uitnodigingen? of allebei?
nou gelukkig mag dat hier wel.
zouden kinderen daar echt zo'n punt van maken als ze geen kerstkaart krijgen en een ander wel?
2 januari t/m 6 januariquote:Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef Rewimo het volgende:
Ach, dat zou voor hem wel sneu zijn als het niet doorgaat. Wanneer zou hij naar haar toe gaan?
Spannend!quote:Op woensdag 19 december 2007 07:52 schreef Bright het volgende:
Katja, goed hoor! Probeer gewoon je eigen stijl te vinden in plaats van met die meute mee te lopen!!
Prepuberen...![]()
Hier gaat Elise naar een cursusje in 't ziekenhuis voor de operatie morgen ...
Beginnen ze weer met de mondkapjes ed... Iets dat ze op die cursus leuk vond, maar bij de operatie zelf niks vond (stinkt!)
En vanmiddag weer een echo
quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind Sonja bakker echt een slecht dieet! (het is en blijft een crash dieet, zodra je weer normaal gaat eten dan komt alles er weer net zo hard aan)
Maar zeer zeker niet goed voor (pre)puberende kids!quote:Op woensdag 19 december 2007 13:59 schreef Noli. het volgende:
OFFTOPIC
[..]
Ik weet dat het hier niet hoort maar ik kan het niet laten om er toch iets van te zeggen.
Dit hoeft dus niet! SB gaat om het veranderen van je eetpatroon. Het is de bedoeling om tijdens het dieet dit te leren en na het dieet een gezond eetpatroon aan te houden maar dan wel normale hoeveelheden te eten.
Ik had geen goed eetpatroon, ben o.a. d.m.v. SB flink afgevallen, nu na lange tijd gestopt te zijn en een (redelijk)gezond eetpatroon aan te blijven houden ben ik nog geen enkele gram aangekomen!
Oké.. Als je normaal al een gezond eetpatroon hebt schiet je er waarschijnlijk idd niks mee op en zul je als je weer gewoon gaat eten weer aankomen. Maar ga niet bij voorbaat al zeggen dat het slecht is of niet werkt. Voor jou werkt het misschien niet maar voor anderen kan het een goed hulpmiddel zijn.
Allebei...quote:Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat? kerstkaarten of uitnodigingen? of allebei?
nou gelukkig mag dat hier wel.
zouden kinderen daar echt zo'n punt van maken als ze geen kerstkaart krijgen en een ander wel?
dat mag bij ons inderdaad ook niet in de klas.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:04 schreef lady-wrb het volgende:
wat een flauwekul zeg. dan mogen er zeker ook geen uitnodingingen voor kinderfeestjes rondgedeeld worden? want dat ik ook zielig voor de kinderen die niet mogen komen.
Hmm.. Dat had ik er ergens bij gezet..quote:Op woensdag 19 december 2007 14:01 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Maar zeer zeker niet goed voor (pre)puberende kids!
Goed gezegd!quote:Op woensdag 19 december 2007 14:07 schreef Noli. het volgende:
[..]
Hmm.. Dat had ik er ergens bij gezet..
Ik ben ook van mening dat kinderen niet zomaar moeten dieeten.
Maar als er écht sprake is van verschrikkelijk overgewicht dan vind ik dat begeleiding van een dieetist toch wel nodig is/moet kunnen zijn.
Zeker... bij extreem overgewicht en onder goede begeleiding!quote:Op woensdag 19 december 2007 14:07 schreef Noli. het volgende:
[..]
Hmm.. Dat had ik er ergens bij gezet..
Ik ben ook van mening dat kinderen niet zomaar moeten dieeten.
Maar als er écht sprake is van verschrikkelijk overgewicht dan vind ik dat begeleiding van een dieetist toch wel nodig is/moet kunnen zijn.
Hier is het 2 x in de week gym...quote:Op woensdag 19 december 2007 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Hier normaal gesproken 3x per week gym, een uur naschools voetbal, twee voetbaltrainingen plus meestal een wedstrijd![]()
Ik vind het wel tof dat de kinderen hier 3x per week gym krijgen. En na de kerstvakantie krijgen ze als het goed is een keer per week schoolzwemmen. Ik neem aan in plaats van 1x gym maar dat is nog niet bekend gemaakt.
hier grijpen ze alles aan om de gymles maar over te slaan op school.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Hier normaal gesproken 3x per week gym, een uur naschools voetbal, twee voetbaltrainingen plus meestal een wedstrijd![]()
Ik vind het wel tof dat de kinderen hier 3x per week gym krijgen. En na de kerstvakantie krijgen ze als het goed is een keer per week schoolzwemmen. Ik neem aan in plaats van 1x gym maar dat is nog niet bekend gemaakt.
dat klinkt goedquote:Op woensdag 19 december 2007 15:35 schreef vamperotica het volgende:
Zo.... de hele bubs is weg voor de kerstviering... die durut van 16.00 tot 18.00 waarna er om 19.00 nog de musical voor de ouders is...
meneer hoefde niet te verkleden, want die moet ook voor de school de musical doen, mevrouw heeft een rood met zwart gestreepte dikke panty aan (dus niet zo'n "meisjesmayo, maar ook geen doorzichtige panty) met een kort rood schotsachtig rokje en een rood truitje van mij.... (Die we nog wel even "dichtgeniet" hebben van d e bovenkant, want 't "hing" iets....
En.......... Ze zeurde niet eens om make up!!!!
Neuj, tenminste... bij dit soort dingen en feestelijkheden mag er best een beetje.... Maar als er niet om gevraagd wordt....quote:Op donderdag 20 december 2007 08:46 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, is makeup bij jou verboden??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |