Er heerst dan ook behoorlijk wat, veel volwassenen zijn ook ziek.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Knuffelen is volgens mij een heel goed medicijn!! Lois, vertroetel dr maar lekker.
Het lijkt erop dat toch wel veel jonge kindjes hier een beetje ziekjes zijn...
Ja, bij mijn man stonden de tranen gewoon in zn ogen, hij is zo trots op zn dochter!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:58 schreef bixister het volgende:
ticootje, fijn dat het gesprek jullie (en priscilla) niet tegenviel en jullie je bevestigd voelen in je eerder gemaakte keuze!
lois, beterschap voor die stoere iris, en knuffel haar maar lekker plat vandaag.
Mogen bij jullie de kinderen mee naar het tienminutengesprek? Bij ons op school was dat echt ouders only. Wat een heerlijk nieuws hebben ze in elk geval te horen gekregen, fijn dat haar harde werken zo beloond is.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:57 schreef Ticootje het volgende:
Gister zijn mijn man en Priscil samen naar het 10 minuten gesprek geweest (ik redde het dus niet, ik lag op bed..).
Nou, dat dus, ik zou dat zelf als ouder niet prettig vinden, maar als docent ook niet. 10-minutengesprekken zijn in mijn ogen voor ouders en docent om dingen duidelijk door te praten, praten met het kind erbij kan altijd in een apart gesprek. Kan me goed voorstellen dat bepaalde dingen niet besproken worden omdat het kind erbij zit.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mogen bij jullie de kinderen mee naar het tienminutengesprek? Bij ons op school was dat echt ouders only. Wat een heerlijk nieuws hebben ze in elk geval te horen gekregen, fijn dat haar harde werken zo beloond is.
Dat zou kunnen, of dat er gewoon niets te bespreken was dat ze zelf niet mocht horen natuurlijkquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:54 schreef bixister het volgende:
misschien was dit gesprek sowieso wel bedoeld voor ouders én kinderen? het gaat toch om priscilla's eigen toekomst, ik vind het niet zo heel raar dat ze daar bij wil & mag zijn. en als het niet gekund had, had die docent dat ook wel gezegd neem ik aan.
ja dat gevoel heb ik ook. Ik krijg een beetje het idee dat ze ons willen bewijzen dat ie het nog niet kan. Maar doe dat niet over de rug van mijn kind.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Dat is wel raar zeg, dat ie ineens in een week tijd wèl mag proefzwemmenGeen wonder dat ie het niet haalt, maar waarom laten ze hem dan proefzwemmen. Slaat nergens op hè.
Voor zwemmen heb je oordopjes...quote:Op maandag 3 december 2007 10:18 schreef Bright het volgende:
Wel, Elise is net terug van de KNO-arts. Ze moet buisjes in haar oren en haar neusamandelen moeten worden geknipt. (Haar keelamandelen dus niet)
Ik kan me voorstellen dat haar neusamandelen ontstoken zijn (Ze hoest/niest al zolang), maar ik heb wel mijn twijfels in die buisjes. Ok, ze hoort minder dan gebruikelijk, maar ze is niet doof. Ze heeft er ook geen last van.
Straks krijgt ze meer last door o.a. zwemmen, bad of douche.Iemand hier ervaring me?
lijkt me niet, buisjes komen in je trommelvlies, voornamellijk voor als er vocht achter zit, zodat het door kan stromen.quote:Op maandag 3 december 2007 10:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor zwemmen heb je oordopjes...
Die heeft mijn nichtje ook gehad. Ze had dan wel geen buisjes, maar wel altijd oorontsteking door zwembaden..
Verder hoeven buisjes niet perse iets te maken te hebben met doofheid. Er is ook een link tussen een niet goed werkende buis van euchastius (??) en neusverkoudheid..
jawel! mijn moeder kan zeer levendig vertellen over de keren dat haar oren doorgeprikt zijnquote:Op maandag 3 december 2007 11:20 schreef Bright het volgende:
Tja, dan vraag je je af: hadden de mensen hier vroeger (nog voor het buisjestijdperk) nooit last van?
iew..quote:Op maandag 3 december 2007 11:58 schreef Syrena het volgende:
Mijn oren zijn voor het buisjestijdperk ook doorgeprikt ja. Twee keer. Wel onder narcose, maar toch.
De oorzaak van het vocht is volgens mij ook dat de buis van Eus te nauw is en dat het vocht dan niet wegkan. Mijn keel- en neusamandelen zijn ook geknipt, die kunnen zwellen en de buis dichtdrukken. Alleen is de pest dat neusamandelen weer aangroeien, dus als je pech hebt moeten die nog een keer.
mijn man komt ook uit zo'n familie ja... en je hebt denk ik al wel begrepen dat het inderdaad erfelijk is.quote:Op maandag 3 december 2007 12:08 schreef Syrena het volgende:
Overigens vind ik het wel logisch dat je niet zomaar in je kind laat snijden of dingen inbrengen hoor.
Bij ons komen oorproblemen veel voor in de familie, dus we zullen later ook wel weer aan de buisjes moeten.
reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.quote:Op maandag 3 december 2007 14:50 schreef Bright het volgende:
Hmm.. Elise heeft 1x middenoorontsteking gehad. En dat was nog voordat ze slechter ging horen.
In onze familie komt het eigenlijk niet voor; uitzondering: m'n moeder. Maar bij haar zijn de gaatjes nooit dichtgegaan. Ook daarom ben ik eigenlijk geen voorstander ervan.
Eigenlijk heb ik liever dat alleen de neusamandelen worden geknipt en daarna even afwachten of het vocht vermindert.
Voordelen om het toch gelijk te doen zijn volgens mij:
- Ze moet toch al even onder narcose voor de neusamandelen
- waarschijnlijk bijna directe verbetering qua horen
Nadelen:
- kans op littekenweefsel op het trommelvlies
- verhoogde 'last' qua vocht (irritatie door zwemwater, zeep)
- kans dat het gaatje niet dichtgroeit
Voordelen om het niet te doen:
- de operatie duurt korter (dus een kortere narcosetijd)
- er ontstaat geen gaatje, waardoor geen irritaties met water en geen mogelijkheid tot niet-dichtgroeien
- er is een grote kans dat de buis van Eustachius nu toch opent doordat de neusamandelen worden geknipt, zodat de hele buisjesproblematiek niet nodig is.
Nadelen van het niet doen:
- wellicht dat achteraf alsnog een operatie nodig is om de buisjes te plaatsen (waardoor nogmaals narcose)
- een kleine kans dat er spontaan een gaatje komt door overdruk (ze klaagt niet over pijn)
- het vocht kan eerder een ontsteking veroorzaken (echter, ze heeft daar verder nooit last van)
Ik wil dit lijstje eigenlijk aan de kno-arts voorleggen. Heeft iemand nog wat aanvullingen?
* neemt idee meequote:Op maandag 3 december 2007 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.
Als ik het me goed herinner had Moussy met René dezelfde ervaring.quote:Op maandag 3 december 2007 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:
reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.
dat niet alleen... René kwam niet meer lekker mee op school, vriendjes en vriendinnetjes werd lastig, want René hoorde het allemaal niet. Daarom hebben wij het de eerste keer gewoon laten doen, kind bloeide er hélémaal van op. De 6de gaan we weer voor controle en als ze wéér buisjes moet, zal ze die ook krijgenquote:Op maandag 3 december 2007 17:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner had Moussy met René dezelfde ervaring.
zucht... ja, dat weet ik (ik zucht om m'n twijfel en niet om je reactie hoor)quote:Op dinsdag 4 december 2007 08:59 schreef moussy het volgende:
Ik vind het echt niet raar dat je het zo maar even laat gebeuren hoor Bright, maar ik denk wel dat als ik nu lees over je eigen amandelen begint, dat je je meer zorgen maakt dan nodig is. Dat gaatje en dat littekenweefsel kan ook ontstaan door een oorontsteking die wél door breekt. Je wil toch ook niet dat het snot achter dr trommelvliezen blijft lijkt me, want ook dan hoort ze op den duur niets meer.
quote:
ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:32 schreef moussy het volgende:
Is je ooit wel verteld door een KNO arts dat buisjes over het algemeen met een half jaar al weer uitgegroeid zijn?
Waarom denk je dat het niet nodig is, ze heeft toch een gehoortest gehad voor de KNO de beslissing nam?
Dan laat je toch nóg een gehoortest doen bij de KNO arts, dat is zo gepiept hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:47 schreef Bright het volgende:
[..]
ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')
En 'over het algemeen' is een beetje vaag; soms moeten ze er zelfs uit worden gehaald en soms vallen ze er binnen 2 weken weer uit. Geen touw aan vast te knopen dus.
De beslissing om hier buisjes te plaatsen (en de neusamandel te laten verwijderen ) Is idd genomen na tig keer oorontsteking... Maar als ze "minder" hoort kan dat 'r belemmeren in heel haar ontwikkeling... En sommige kinderen zijn van die bikkels, die geven geen krimp bij oorontstekingen, dus wie weet heeft ze er toch al wel meer achter de rug als je denkt....quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:47 schreef Bright het volgende:
[..]
ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')
En 'over het algemeen' is een beetje vaag; soms moeten ze er zelfs uit worden gehaald en soms vallen ze er binnen 2 weken weer uit. Geen touw aan vast te knopen dus.
Haha... Ja hier ook hoor. Op=op. Ik doe 1x per week boodschappen. Dan doe je maar wat anders op je brood...quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:07 schreef vamperotica het volgende:Oudste twee monsters hebben hier trouwens net droog brood op!!
Kad zaterdag een pot jam gekocht en die was gewoon nu al op!! (en ze waren het weekeind bij hun vader....) Vond het echt niet normaal!! Heb gezegd dat ze dan maar even niks op de boterham moesten doen..
Ze mochten ook niets anders...quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha... Ja hier ook hoor. Op=op. Ik doe 1x per week boodschappen. Dan doe je maar wat anders op je brood...
Ik heb de gewoonte om alleen witte pasta uit de pot te halen, dat moet natuurlijk worden nagedaan.... Maar goed nu heb ik dus een pot met pasta die niet meer wordt aangeraakt. Nou er komt echt geen nieuwe voordat ie op is...
quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat verhaal had het verhaal van mijn wederhelft kunnen zijn! Die is ook nagenoeg doof aan 1 kant door zo`n trommelvliesgat.
Zo, ik heb net een kennismakingsrondje gedaan op een school hier in de buurt. Kinderen zitten namelijk nog steeds op school in het vorige dorp waar we woonden en het heen en weer reizen gaat straks als Saartje er is te lastig worden ben ik bang.
Nu nog de beslissing maken per wanneer ze er dan heengaan..na de zomervakantie..of al eerder.
Lastig
Tja, na de zomervakantie lijkt me het meest handig voor de kinderen, dan zouden ze toch naar een andere klas gaan, maar dan loop je alsnog een half jaar met Saartje te zeulen eigenlijk. Wellicht na de kerstvakantie of voorjaarsvakantie al?quote:
Sorry manekiquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja ga nog ff door met offtopic lullen
Da's best lastig. Wat zeggen de scholen er zelf van? Vinden zij een tussentijdse wissel geen probleem? Dan is na de kerstvakantie misschien een goede optie.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat verhaal had het verhaal van mijn wederhelft kunnen zijn! Die is ook nagenoeg doof aan 1 kant door zo`n trommelvliesgat.
Zo, ik heb net een kennismakingsrondje gedaan op een school hier in de buurt. Kinderen zitten namelijk nog steeds op school in het vorige dorp waar we woonden en het heen en weer reizen gaat straks als Saartje er is te lastig worden ben ik bang.
Nu nog de beslissing maken per wanneer ze er dan heengaan..na de zomervakantie..of al eerder.
Lastig
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:57 schreef Lois het volgende:Lois!!! Ik mis ineens een heleboel berichten die ik hier gepost heb!!!
![]()
Klopt![]()
Ik heb een heleboel offtopic gezemel over Duo Penottien gatenkaas weggehaald.
in het kader van: opvoeden is voorleven?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:18 schreef moussy het volgende:
[..]
dat pasta gelul was anders wel een draadje over opvoeding hoor
ja en in het kader van; zelfs (halve) pubers doen nog aan het spiegeleffectquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
in het kader van: opvoeden is voorleven?
wat lief!quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:17 schreef Lois het volgende:
Dat vind ik nou het mooie van Fok, al die verschillende verhalen waar je je voordeel mee kunt doen.
Ontopic zal ik nog wel even iets liefs vertellen over Iris.
Iris vanavond in bed, bij het dagelijkse napraten:
Mama, Sinterklaas komt morgen bij mij op school he? Komt hij ook bij Eva op school?
Ja dat klopt, met een klein kadootje voor Eva.
Maar Eva is ziek mama, dan moet Sinterklaas dat even aan Eva's juf afgeven.
Zal ik dat even tegen Sinterklaas zeggen als hij morgen bij mij op school is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |