abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54843234
waarom zou die vraag niet voor Fleur gelden? die is toch ook nog maar een paar maanden op school? wat een heerlijk vooruitzicht, die 4 weken vakantie!!!

met Piet gaat het prima, hij heeft z'n draai aardig gevonden op school. een hele fijne juf waar hij dol op is en zij ook op hem, dat scheelt. wel maakt hij zich soms wat al te druk over vriendschappen enzo maar al met al vind ik dat hij zich heel goed redt en staande houdt. alles is gaaf, vet, cool. of stom/kinderachtig natuurlijk. hij heeft al een heleboel geleerd in die korte tijd en wordt ook steeds handiger op motorisch gebied. bijvoorbeeld met aan- en uitkleden, daar was hij nooit zo'n held in maar dat gaat steeds beter. ook is hij druk bezig met huppelen, overal op willen klimmen en 'gevaarlijke toeren' uithalen. het sinterklaasjournaal mag hier ook geen dag overgeslagen worden, hij volgt het heel serieus. vooral het weerbericht op het eind.
pi_54843296
oh ik lees nu pas het verslag van jobs eerste week. slaan en schoppen, vervelend! maar hij heeft het volgehouden. is hij thuis nog wel een beetje de 'oude job' zoals jullie 'm kennen of reageert hij daar juist weer de spanningen/vermoeidheid van school af?
  maandag 26 november 2007 @ 11:22:07 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54843808
Jeetje Livelink. Dat is wel vervelend dat Job zoveel moeite heeft met wennen. Hopelijk vind ie snel zijn draai en houdt het schoppen en slaan op.

Piet, wat heerlijk dat het zo goed gaat. Veel leren, ja dat zie je bij Fleur ook. Heerlijk waar ze allemaal mee thuiskomen. Vorige week heeft ze zelf appelmoes gemaakt op school. En toen de dag erna werd gekeken of ze de volgorde nog wisten.... appels, schillen, koken, fijn maken... Heerlijk zo mooi te zien.
  maandag 26 november 2007 @ 11:34:15 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54844052
Thuis is hij vooral moe. Zowel zaterdag als zondag heb ik hem 's middags laten slapen en net zei hij ook al dat hij alweer naar bed wilde. En hij heeft het de hele tijd over zijn creche, hij heeft het er moeilijk mee dat hij daar niet meer komt. Maar ik zie zelf al wel een verbetering ten opzichte van de afgelopen weken. Het ertegenaan hikken en de wenperiode bleek uiteindelijk moeilijker te zijn dan nu het allemaal helemaal echt is. Ik heb dan ook wel goede hoop dat het snel beter zal gaan.

Fijn dat Piet en Fleur het allebei zo lekker doen. Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe Suus het op school vergaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 26 november 2007 @ 12:53:48 #106
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54845555
Judith vindt het nog steeds heel erg leuk op school en doet steeds meer mee (in het begin wilde ze alleen kijken). Ze weet nu echt hoe het werkt in de klas, dat is wel leuk om te zien. Ze vindt het nog wel steeds erg vermoeiend, ik ben blij dat ze maar 3 dagen hoeft (ma, di, do). Daar moet ze dan echt wel van bijkomen (waarschijnlijk speelt ook mee dat ze erg verkouden is en dus wat minder weerstand heeft).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 26 november 2007 @ 21:54:38 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_54856442
leuk om jullie verhalen te lezen!
Voor al die kindjes is het toch wel heftig he? een enorme verandering evengoed.
Livelink wat rottig dat slaan en schoppen. onzekerheid misschien? moeilijk!

hoe deden ze het wennen op jullie scholen? Ik weet nog niet hoe het zal gaan. probeerde de school vandaag te bereiken maar dat is niet gelukt. Het wordt sowieso na de kerstvakantie, dat wel, eerder heeft geen nut ook natuurlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_54856554
Piet is zo leuk! Hij kan huppelen en leuk met Anna spelen. Echt een groot schattig jochie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 26 november 2007 @ 22:57:01 #109
37150 livelink
pi_54858445
Je hebt Piet vandaag gemeet, Yppy? Volgens mij zijn alle kindjes hier op Fok heel erg leuk.

Job heeft 4 ochtenden gewend op school, 2 weken achter elkaar de dinsdag en de woensdagochtend.
En op de BSO heeft hij 3 middagen gewend, waaronder 2 woensdagmiddagen, dus extra lang.

Bij elkaar vond ik het wel heel erg veel, het waren echt slopende weken. Katja heeft helemaal niet gewend en ging gewoon meteen voor het echie. Dat was eigenlijk een stuk relaxter.
pi_54858644
dat was vrijdag livelink. hij was echt lief voor 'annaatje' inderdaad yppy. en onze anna, die doorgaans helemaal gek is van alles wat met baby's te maken heeft, vond 't eigenlijk vooral moeilijk om haar speelgoed te delen.

belana, hier begon piet direct na de zomervakantie en heeft daardoor geen wen-dagen/dagdelen meegemaakt. althans, zo is het beleid van deze school, men vindt het met zo'n grote tussenperiode geen zin hebben om voor de vakantie wel een paar keer te gaan wennen. het ging meteen best goed, maar ik vond 't ook wel heftig zo meteen fulltime. na 7 weken was er herfstvakantie en daar was hij toen ook echt wel aan toe.
pi_54858729
Andere kindjes uit dit topic ken ik niet livelink. Alleen Christan en Fleur heb ik wat langer gemeet. En die zijn ook leuk. Van de rest heb ik geen idee.
Het was juist wel leuk Bix, Annaatje ging steeds al het speelgoed naar haar brengen en dan kwam grote Anna het aanpakken. Zo schattig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54858928
Jongste hier is wel een paar keer wezen wennen voor de vakantie en toen na zijn verjaardag een paar weekjes 4 ochtenden naar school geweest. Sinds de vakantie gaat hij 5 ochtende en 2 middagen en dan blijft hij ook over.
Normaal zou hij pas na de vakantie gaan maar omdat hij daar al kind aan huis was mocht hij meteen komen.
Hij doet het erg goed op school hoorden we vanavond in de 10-minuten gesprekken. Met gym durft hij het hoogste te klimmen van allemaal, hij houdt van buiten pissebedden verzamelen en speelt graag in de bouwhoek. Werkjes doen vindt hij niet heel geweldig maar zo af en toe waagt hij zich er eens aan. Hij is vriendjes met iedereen. Mijn heerlijke jochie

Oudste heeft vorige week van de juf een pluim gekregen omdat hij een jongen die hem op z`n rug sprong een paar stompen gaf Tis een jongen die zich normaal heel erg op zijn kop laat zitten maar ineens beet hij van zich af.

Jammer dat Job zo schopt op school livelink. Misschien is het een manier om zichzelf een houding te geven tussen al die kinderen die elkaar al langer kennen? Hoop iig dat het snel over is
Saartje
  maandag 26 november 2007 @ 23:17:14 #113
37150 livelink
pi_54859046
Bij Job is het denk ik een en al frustratie. Het zal wel beter gaan als hij de gang van zaken op school onder de knie heeft. Ik hoop dat het deze week al beter zal gaan. Dit weekend heeft hij heel erg uitgerust, hij heeft zelfs vanmiddag nog even geslapen. En gelukkig wordt hij nog niet uitgekotst door zijn medeleerlingen.

Fijn dat het bij jouw kinderen ook lekker gaat op school. En het lijkt me inderdaad ook wel geruststellend dat je oudste van zich af durft te bijten.
  dinsdag 27 november 2007 @ 06:41:01 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_54863057
maneki, wat heerlijk zeg!

Ik hoop eigenlijk ook op een korte wenperiode, maar we zullen wel zien wat de school te vertellen heeft.

[ Bericht 72% gewijzigd door Belana op 27-11-2007 07:05:29 ]
stormy waters...
sailin'
pi_54863859
Gister zijn mijn man en Priscil samen naar het 10 minuten gesprek geweest (ik redde het dus niet, ik lag op bed..).

Het voorlopige advies is VMBO-T, maar dan wel in een brede brugklas met HAVO en VWO.

Op intelligentie scoort ze duidelijk HAVO en ook het drempelonderzoek laat zien dat ze op veel punten HAVO scoort. Maar er zijn ook nog een paar puntjes die wat achter blijven.. Daar kan ze makkelijk aan werken, dus haar gestelde doel, namelijk de HAVO, is binnen bereik.

Ze is vreselijk blij met het advies en ook heel trots op zichzelf. En wij zijn natuurlijk ook heel blij, want zo zie je maar dat je als ouders zijnde toch de goede keuze hebt gemaakt. (jaartje overdoen, andere school)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator dinsdag 27 november 2007 @ 09:54:34 #116
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54864837
Wat moeilijk lijkt me dat Livelink, als je kind ineens gedrag vertoont wat je eigenlijk helemaal niet van hem kent. Moeilijk om hem daar op aan te spreken, want hij is nog zo klein, en ook moeilijk op te lossen want je bent er zelf niet bij.
Heb je een beetje het vertrouwen dat de juf het goed aanpakt bij hem? Dat lijkt me zo vreemd, om dat soort dingen aan iemand over te laten die je eigenlijk nog niet zo goed kent, en die jouw kind niet zo goed kent. Nou hebben juffen natuurlijk een schat aan ervaring maar toch...

Iris heeft 1 week 2 ochtenden, en de 2e week 3 ochtend op school meegedraaid om te wennen. Het duurt wel een paar weekjes of zelfs maanden voor een kindje zijn draai heeft gevonden Belaan, en wees maar goed voorbereid op gedragsveranderingen. Wij merkten aan Iris dat ze zich zo moest inhouden op school dat ze thuis extra obstinaat en brutaal werd. Gelukkig ging dat snel weer over maar ik merk het nog steeds als ze een spannende dag heeft gehad op school, dan smijt ze haar jas neer ipv op de kapstok, en gaat even een half uurtje vreselijk zitten chagrijnen. Daarna draait ze weer bij en kan ze alles weer aan.
Het is ook niet niets allemaal.
Ik vind het super zoals Iris al helemaal meedraait in de klas, en alle veranderingen accepteerd. Wij delen het halen en brengen met Karin en Peter en, hoewel het elke week hetzelfde is, is het toch een hele toestand voor die kleintjes. Vandaag brengt Karin je, en morgen Peter, en dan de ene dag bij opa en oma lunchen en dan weer eens thuis. Bram en Iris nemen dat gelukkig heel makkelijk op, en dat is wel fijn.

Vandaag is Iris ziek thuis, ze heeft een heel naar hoestje en een beetje koorts. Volgens mij is het voornamelijk een beetje mama-aandacht wat ze wil, na alle toestanden met Eva dus we gaan vandaag even fijn veel knuffelen en spelen samen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54865906
Knuffelen is volgens mij een heel goed medicijn!! Lois, vertroetel dr maar lekker.

Het lijkt erop dat toch wel veel jonge kindjes hier een beetje ziekjes zijn...
pi_54866061
ticootje, fijn dat het gesprek jullie (en priscilla) niet tegenviel en jullie je bevestigd voelen in je eerder gemaakte keuze!

lois, beterschap voor die stoere iris, en knuffel haar maar lekker plat vandaag.

[ Bericht 10% gewijzigd door bixister op 27-11-2007 11:32:33 ]
pi_54866130
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Knuffelen is volgens mij een heel goed medicijn!! Lois, vertroetel dr maar lekker.

Het lijkt erop dat toch wel veel jonge kindjes hier een beetje ziekjes zijn...
Er heerst dan ook behoorlijk wat, veel volwassenen zijn ook ziek.
pi_54866856
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:58 schreef bixister het volgende:
ticootje, fijn dat het gesprek jullie (en priscilla) niet tegenviel en jullie je bevestigd voelen in je eerder gemaakte keuze!

lois, beterschap voor die stoere iris, en knuffel haar maar lekker plat vandaag.
Ja, bij mijn man stonden de tranen gewoon in zn ogen, hij is zo trots op zn dochter!!

En natuurlijk is het gewoon fijn als een keuze of een beslissing goed uitpakt. Laten we zeggen dat niet iedereen het nut inzag van een jaartje overdoen en waar we ons nu zo druk om maakte. Nu zien we gewoon het resultaat van 2 jaar hard werken door Priscil, stimuleren om huiswerk te maken en het belonen van een goed rapport.
  † In Memoriam † dinsdag 27 november 2007 @ 16:25:50 #121
43556 miss_dynastie
pi_54871982
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:57 schreef Ticootje het volgende:
Gister zijn mijn man en Priscil samen naar het 10 minuten gesprek geweest (ik redde het dus niet, ik lag op bed..).
Mogen bij jullie de kinderen mee naar het tienminutengesprek? Bij ons op school was dat echt ouders only. Wat een heerlijk nieuws hebben ze in elk geval te horen gekregen, fijn dat haar harde werken zo beloond is.
pi_54872046
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mogen bij jullie de kinderen mee naar het tienminutengesprek? Bij ons op school was dat echt ouders only. Wat een heerlijk nieuws hebben ze in elk geval te horen gekregen, fijn dat haar harde werken zo beloond is.
Nou, dat dus, ik zou dat zelf als ouder niet prettig vinden, maar als docent ook niet. 10-minutengesprekken zijn in mijn ogen voor ouders en docent om dingen duidelijk door te praten, praten met het kind erbij kan altijd in een apart gesprek. Kan me goed voorstellen dat bepaalde dingen niet besproken worden omdat het kind erbij zit.
pi_54872373
misschien was dit gesprek sowieso wel bedoeld voor ouders én kinderen? het gaat toch om priscilla's eigen toekomst, ik vind het niet zo heel raar dat ze daar bij wil & mag zijn. en als het niet gekund had, had die docent dat ook wel gezegd neem ik aan.
pi_54872603
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:54 schreef bixister het volgende:
misschien was dit gesprek sowieso wel bedoeld voor ouders én kinderen? het gaat toch om priscilla's eigen toekomst, ik vind het niet zo heel raar dat ze daar bij wil & mag zijn. en als het niet gekund had, had die docent dat ook wel gezegd neem ik aan.
Dat zou kunnen, of dat er gewoon niets te bespreken was dat ze zelf niet mocht horen natuurlijk
pi_54874767
Bij ons is het ook gebruikelijk dat de kinderen van groep 8 bij hun eigen adviesgesprek aanwezig zijn. Net wat bix zegt: het gaat tenslotte om hun toekomst.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:27:14 #126
37150 livelink
pi_54878462
Wat goed van Priscilla, Ticootje!! En fijn dat jullie toch in haar zijn blijven geloven, met dit mooie resultaat.

Hier kwam Job vanmiddag thuis met de mededeling dat hij de juffrouw lief vindt. Het lijkt erop dat ze zijn gebruiksaanwijzing gevonden heeft en het op de knuffeltour heeft gegooid. Job vertelde me stralend dat hij vandaag even bij de juf op schoot had gezeten. En volgens Katja had Job vandaag ook niet geschopt en geslagen. Het gaat de goede kant op.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:30:00 #127
37150 livelink
pi_54878549
Ik vind die schoolverhalen hier allemaal zo mooi herkenbaar, al die kindjes die moeite moeten doen om school te leren begrijpen en het ritme in de klas moeten vinden met alle bijbehorende regeltjes.

Als je er over nadenkt is het toch wel een enorme prestatie. Geen wonder dat het wel eens gepaard gaat met wat frustraties en vermoeidheid.
Iris, ziek maar lekker uit en geniet maar even van het samenzijn met Mama.
pi_54878566
fijn livelink! (beter dan die in mijn ogen erg zwaarbeladen aanpak van de sociale druk - dat met die kinderen die stuk voor stuk tegen hem moesten zeggen dat ze dat schoppen vervelend vinden, daar werd ik echt wat naar van.).
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:38:01 #129
37150 livelink
pi_54878801
Ja, ik wist ook niet helemaal wat ik daarvan moest denken. Ik ging er maar vanuit dat het pedagogisch verantwoord was. Maar even op schoot nemen en vasthouden werkt bij Job veel beter.
pi_54884083
Heerlijk dat al die -net-kleuterjes hun plekkie vinden !
Hier worstelen we nog steeds met Timo, niet kwa gedrag hoor maar gewoon, hij vliegt werkelijk door alles heen. Juf probeert te verdiepen met rekenen en taal en dat lijkt nu goed te lukken. Ben benieuwd hoe lang dit nog zo snel blijft gaan. Ook zit hij op schaken en ook dat pikt hij zeer rap op (als ie zo doorgaat ben ik over een tijdje echt de pineut en verlies ik waar ik bij zit)
Merijn gaat ook super, hij geniet volop van school, leest lekker in zijn boeken (een echter wurm ...) en heeft steeds meer vriendjes.

Groejtes
pi_54884664
Priscil moest inderdaad mee, het was dus het groep 8 advies gesprek. Ik vond het ook helemaal niets hoor.

Priscil blijkt 1 van de hogere scores te hebben, haar vriendinnetjes hebben een stuk lager gescoord, dus helaas voor haar kunnen ze niet naar dezelfde middelbare school. We hebben nu 3 scholen op het oog, in januari zijn de open dagen en gaan we lekker rondkijken. Priscil mag dan kiezen uit de voorselectie.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:12:18 #132
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54892337
Zo Pricilla.. Dat doe je goed!

Fijn Livelink dat Job zijn plekje wat lijkt te vinden.

En ziek Irisje, snel beter worden

.

.

Stellen jullie trouwens een tax aan het met vriendjes spelen door/in de/een week?

Wilyan had maandag hier thuis een meisje uit zijn klas te spelen, gisteren was hij bij een jongetje uit zijn klas en net werd hij weer opgehaald om bij een ander jongetje uit zijn klas te spelen.

Eigenlijk zou hij vanmiddag thuis blijven en dan morgen misschien weer spelen maar hij wou zo graag. Ik heb hem verteld dat hij dan morgen idd niet mocht spelen maar even lekker thuis mag/moet blijven, dat maakte hem niet uit dus heb ik 'm maar gewoon laten gaan.
Ik heb met de vader afgesproken dat mócht hij instorten dat ze maar moesten bellen, dan kom ik 'm wel eerder halen. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.

Aan de ene kant vind ik drie keer in de week best veel. Hij trekt het nu nog aardig maar ik denk niet dat het een gewoonte moet worden. Vier keer is (hier) sowieso teveel.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_54892813
Priscil speelt elke dag buiten of bij een vriendin of thuis. Ze mag niet meer naar buiten als het donker is.

Het enige waar hier een tax aan zit is het tv kijken en computeren. Niet de hele zaterdag en zondag duf voor de tv hangen of de hele dag zitten msn'en. (dat computeren komt straks wel, nu is het gewoon nog niet zo nodig. Liever lekker buiten spelen)
  Jubileum moderator woensdag 28 november 2007 @ 20:16:02 #134
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54902343
Wij houden dat ook een beetje binnen de perken hoor Noli, ik moet bij Iris sowieso oppassen dat er geen 5 kindjes klaar staan om mee te willen, en Iris wordt ook overal uitgenodigd.
Het spelen samen kan wel, maar alleen op dagen dat Eva nog op school zit (op vrijdag en woensdag dus) want Eva gaat 2 van die giebelende meiden helemaal niet trekken.
Bij iemand spelen kan ook maar 1 keer per week, als we niet van school naar huis moeten haasten om Eva's uit de taxi te plukken.
Het is ook gelijk een mooi argument om het een beetje binnen de perken te houden.

Iris was niet alleen mama ziek, maar ze heeft echt een nare hoest. Vooral 's nachts bleek vannacht dus ze is nog eventjes thuis.
We hebben ons wel verschrikkelijk vermaakt gister, we hebben elkaar nagels gelakt en balletstudiootje gespeeld. Ik heb een echt meisje, ik vind het zo grappig en ontroerend. Had nooit gedacht dat een kindje van mij zo'n meisjemeisje zou worden.
Nu zijn we al 2 dagen bezig met het verbieden van gaatjes in haar oren Ik heb altijd gezegd dat ze dat pas mag als ze de zin " mama ik wil graag gaatjes in mijn oren" kan spellen maar Iris heeft haar zinnen er echt opgezet.
Tot nu toe houden wij nog stand... tot nu toe...
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 november 2007 @ 20:27:18 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54902721
Ik denk toch dat alle mama-aandacht ook wel even lekker voor haar is, Lois Ook al is ze echt ziek. O, en ze hebben hier bij de Kik zulke schattige balletpakjes

Christan gaat woensdag een Pietendans doen op school. Vanmorgen zei hij nog dat hij geen Pietenpak aan wilde maar toen ik het vanmiddag had opgezocht wilde hij toch wel even passen En nu wil hij er een muts bij. Morgen maar even zoeken bij Zeeman of zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54904219
gaatjes.... oh heerlijk, dat ga ik ook nog krijgen....

Ik heb zelf oorbellen vanaf ongeveer mijn 5e jaar. Ondertussen heb ik in elk oor 5 gaatjes (waarvan de bovenste nu wel dicht zijn). Ik draag eigenlijk alleen maar ringetjes in mn oren.

Priscil heeft ook gaatjes, maar bij haar ontsteekt echt alles.... Dus ze doet wel eens oorbellen in, maar die kan ze nooit in laten zitten. Hoogstens een dag.
  zaterdag 1 december 2007 @ 19:44:35 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54973678
Zoooooo. Ik ben ff heul pissig!

Zoon is net gezakt voor proefzwemmen. Dat op zich geeft niet. 1,5 week geleden zat ie nog lang niet op het goede niveau. Dus wij gingen uit van nog wat lessen. een week later, afgelopen woensdag, hoera ik mag proefzwemmen. Nu dus om kwart voor 6, midden in de sinterklaastijd naar het zwembad klooien waar vervolgens zijn niveau onder de maat is.

grtrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 december 2007 @ 20:02:40 #138
13151 crew  Rewimo
pi_54974114
Dat is wel raar zeg, dat ie ineens in een week tijd wèl mag proefzwemmen Geen wonder dat ie het niet haalt, maar waarom laten ze hem dan proefzwemmen. Slaat nergens op hè.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 december 2007 @ 20:07:58 #139
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54974260
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Dat is wel raar zeg, dat ie ineens in een week tijd wèl mag proefzwemmen Geen wonder dat ie het niet haalt, maar waarom laten ze hem dan proefzwemmen. Slaat nergens op hè.
ja dat gevoel heb ik ook. Ik krijg een beetje het idee dat ze ons willen bewijzen dat ie het nog niet kan. Maar doe dat niet over de rug van mijn kind.
Ik was ook echt verbaasd dat ie mocht. Maar ja, we hadden geoefend. Dus dan denk je nog dat het daaraan ligt. Wel zielig voor m'n Bas. Die was toch wel sneu. Ik deed toch m'n best?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 december 2007 @ 20:16:50 #140
13151 crew  Rewimo
pi_54974517
Ja, dat vind ik ook zielig. Toen Christan moest afzwemmen werd ons van tevoren al verteld dat alle kinderen die mochten proefzwemmen ook hun diploma zouden krijgen. Het proefzwemmen was vooral om de zenuwen een beetje weg te krijgen en ze te laten wennen aan het grote bad (les was in een klein bad).
  zaterdag 1 december 2007 @ 20:26:06 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54974768
Hier is proefzwemmen het eigenlijke examen. En dan het afzwemmen gewoon een leuk feestje.
Maar mijn woede zakt al iets. Ben blij dat ik niet meteen een email heb gestuurd. Die ga ik morgen veel beter verwoorden...
  zaterdag 1 december 2007 @ 20:36:52 #142
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_54975079
op de sportschool waar naomi les krijgt hebben ze een test periode van 3 a 4 weken waarin alle facetten uitgebreid aan bod komen. Dit is in het grote bad.
Dingetjes die ze niet beheersen worden met een half uur zwemles in de sportschool behandeld en dat werkt.
Ouders weten waar ze aan toe zijn en kids ook. mogen ze wel/niet afzwemmen krijg je na de laatste testdag een brief of je wel/niet mag.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_54984303
HIer is een afzwemgroep, daar zwemmen ze 4 weken het afzwemprogramma in. Ze weten dan al wanneer ze af moeten zwemmen. Iedereen in de afzwemgroep gaat ook afzwemmem. mits je niet terug geplaatst wordt.
Bij B krijgen ze een afzwemkaartje, een week voor het afzwemmen (bij Timo vrijdag kaartje, woensdag afzwemmen) Iedereen die het die les senhaalde (en de lessen ervoor) mag afzwemmen en heeft zijn diploma.
pi_55008632
Wel, Elise is net terug van de KNO-arts. Ze moet buisjes in haar oren en haar neusamandelen moeten worden geknipt. (Haar keelamandelen dus niet)
Ik kan me voorstellen dat haar neusamandelen ontstoken zijn (Ze hoest/niest al zolang), maar ik heb wel mijn twijfels in die buisjes. Ok, ze hoort minder dan gebruikelijk, maar ze is niet doof. Ze heeft er ook geen last van.
Straks krijgt ze meer last door o.a. zwemmen, bad of douche.
Iemand hier ervaring me?
pi_55008749
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:18 schreef Bright het volgende:
Wel, Elise is net terug van de KNO-arts. Ze moet buisjes in haar oren en haar neusamandelen moeten worden geknipt. (Haar keelamandelen dus niet)
Ik kan me voorstellen dat haar neusamandelen ontstoken zijn (Ze hoest/niest al zolang), maar ik heb wel mijn twijfels in die buisjes. Ok, ze hoort minder dan gebruikelijk, maar ze is niet doof. Ze heeft er ook geen last van.
Straks krijgt ze meer last door o.a. zwemmen, bad of douche.Iemand hier ervaring me?
Voor zwemmen heb je oordopjes...
Die heeft mijn nichtje ook gehad. Ze had dan wel geen buisjes, maar wel altijd oorontsteking door zwembaden..

Verder hoeven buisjes niet perse iets te maken te hebben met doofheid. Er is ook een link tussen een niet goed werkende buis van euchastius (??) en neusverkoudheid..
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 10:33:39 #146
7074 moussy
kuttekop
pi_55008860
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor zwemmen heb je oordopjes...
Die heeft mijn nichtje ook gehad. Ze had dan wel geen buisjes, maar wel altijd oorontsteking door zwembaden..

Verder hoeven buisjes niet perse iets te maken te hebben met doofheid. Er is ook een link tussen een niet goed werkende buis van euchastius (??) en neusverkoudheid..
lijkt me niet, buisjes komen in je trommelvlies, voornamellijk voor als er vocht achter zit, zodat het door kan stromen.

René zwemt gewoon met buisjes en er zijn geen extra klachten bij gekomen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 december 2007 @ 10:35:13 #147
13151 crew  Rewimo
pi_55008887
Eustachius is het

Christan had ook steeds oorontstekingen. Bij hem is de neusamandel verwijderd en zijn zijn oortjes doorgeprikt. Daarna nog 1x oorontsteking gehad en verder nooit meer Hij is ook zelden meer verkouden.

Dat heeft dus echt goed geholpen. De buisjes plaatsen ze meestal als er vocht achter het trommelvlies zit. Als Elise minder hoort, is dat naar ik aanneem het geval. Misschien nog eens even bellen met de KNO-arts of het nodig is? Of desnoods een second opinion vragen als je echt twijfelt.
  maandag 3 december 2007 @ 10:52:07 #148
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55009147
FF voor het plaatje compleet te maken: Bas zwom voor zijn B diploma. Maar zijn schoolslag is niet goed. nooit geweest ook..... zo maar ff mailen

Hier twee zonen met buisjes. Zwemmen en douchen is geen probleem. Is per kno-arts verschillend of ze wel of geen doppen moeten. Onze jongens zwemmen gewoon zonder. Ben wel blij van de onstoken oren en drupneuzen af te zijn!
pi_55009243
Hier hadden we een constant verkouden (groene spoorbaan uit zn neusje) monstertje met om de haverklap oorontstekingen.... net na zn 1e verjaardag ia de neusamandelverwijderd en zijn er buisjes geplaatst.... Verkouden is ie nog wel behoorlijk veel, maar van zn oortjes heeft ie minder last nu.
1 en ander staat wel met elkaar in verbinding. Ook wordt vaak bij oorontsteking het advies gegeven neusdruppels te gebruiken om de doorgangen vrij te houden...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55009476
Bright, Elise kan best "dover" zijn dan je denkt. Mijn zusje zei na haar buisjes tegen mijn moeder "Mam, waarom praat pap zo hard tegen mij?!". Wij waren gewoon harder gaan praten.

Ook in de klas ging het ineens stukken beter, ze was enorm onzeker geworden omdat ze de helft niet mee kreeg, maar iedereen dacht dat ze gewoon onzeker en faalangstig was. Dat was en is ze ook maar voor een deel kwam het dus omdat ze geen idee had wat ze moest doen omdat ze opdrachten vaak niet of maar half hoorde.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_55009636
Dank dat jullie je ervaringen delen!
Syrena, Als we iets zeggen, lijkt het alsof ze het niet hoort, maar als we iets tegen elkaar fluisteren (of i.i.g. zo dat Elise het niet behoort te horen), dan zegt ze gewoon wat wij zeiden, of ze reageert erop, waarbij het wel duidelijk is dat ze het wel heeft verstaan.
Volgens mij is er nog steeds veel onduidelijkheid over het waarom van het plaatsen van die buisjes. Het gevolg van iets anders wordt hiermee opgelost, maar de oorzaak wordt niet aangepakt. De oorzaak kan de neusamandel zijn, maar vaak wordt die oorzaak niet eens gevonden.

Tja, dan vraag je je af: hadden de mensen hier vroeger (nog voor het buisjestijdperk) nooit last van?
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 11:41:28 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_55009943
Bright, bij René wordt het vocht achter de trommelvliezen heel snel taai, dan krijgen ze het er niet eens zo maar uit. Glue ears noemt de KNO dat. Dan hoort ze ook met vlagen wel of niet goed goed. Soms is het ook maar net hoe de toon is.
  maandag 3 december 2007 @ 11:42:20 #153
37150 livelink
pi_55009961
Bright, ik begrijp het niet helemaal. Ik lees hieruit dat jij eigenlijk niet wil dat Elise buisjes krijgt, met als argument dat mensen vroeger ook geen buisjes hadden? Ja, ik heb daar helemaal geen verstand van of mening over, maar als jij er zoveel moeite mee hebt, wat is dan het probleem om eerst af te wachten of het knippen van de neusamandelen de buisjes overbodig maakt of om nog een keer uitleg te vragen bij de KNO-arts?
  maandag 3 december 2007 @ 11:46:02 #154
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55010028
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:20 schreef Bright het volgende:
Tja, dan vraag je je af: hadden de mensen hier vroeger (nog voor het buisjestijdperk) nooit last van?
jawel! mijn moeder kan zeer levendig vertellen over de keren dat haar oren doorgeprikt zijn

Glue ears heeft mijn oudste vaak... moeten ze dat met een zuigertje schoonmaken. Ai..... (onder narcose tijdens het plaatsen van de buisjes)
We merken het vaak niet eens, tot ie weer meer gaat dromen. Maar buisjes doen ze nooit zomaar zoals ik het begreep. Omdat je toch een litteken krijgt op het trommelvlies. Mijn jongens mogen eigenlijk niet meer. Maar ja...
pi_55010289
Mijn oren zijn voor het buisjestijdperk ook doorgeprikt ja. Twee keer. Wel onder narcose, maar toch.

De oorzaak van het vocht is volgens mij ook dat de buis van Eus te nauw is en dat het vocht dan niet wegkan. Mijn keel- en neusamandelen zijn ook geknipt, die kunnen zwellen en de buis dichtdrukken. Alleen is de pest dat neusamandelen weer aangroeien, dus als je pech hebt moeten die nog een keer.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 3 december 2007 @ 12:08:29 #156
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55010442
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:58 schreef Syrena het volgende:
Mijn oren zijn voor het buisjestijdperk ook doorgeprikt ja. Twee keer. Wel onder narcose, maar toch.

De oorzaak van het vocht is volgens mij ook dat de buis van Eus te nauw is en dat het vocht dan niet wegkan. Mijn keel- en neusamandelen zijn ook geknipt, die kunnen zwellen en de buis dichtdrukken. Alleen is de pest dat neusamandelen weer aangroeien, dus als je pech hebt moeten die nog een keer.
iew..
zoals ik het begreep is de buis van Eus. niet steil genoeg om netjes door te lopen. Door groei wordt je schedel groter, je kaak langer, en daardoor die buis steiler. Daarom groeien de meeste kinderen er ook overheen.
die van mij heeft dan weer een "jonge botstructuur" duurt dus wat langer ofzo...
pi_55010443
Overigens vind ik het wel logisch dat je niet zomaar in je kind laat snijden of dingen inbrengen hoor.

Bij ons komen oorproblemen veel voor in de familie, dus we zullen later ook wel weer aan de buisjes moeten.
  maandag 3 december 2007 @ 12:11:01 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55010481
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:08 schreef Syrena het volgende:
Overigens vind ik het wel logisch dat je niet zomaar in je kind laat snijden of dingen inbrengen hoor.

Bij ons komen oorproblemen veel voor in de familie, dus we zullen later ook wel weer aan de buisjes moeten.
mijn man komt ook uit zo'n familie ja... en je hebt denk ik al wel begrepen dat het inderdaad erfelijk is.
ze hebben het niet van mij
Maar ik sluit me hierbij aan. Bij ons sloeg de balans zo duidelijk door naar gezondheidsklachten en om de haverklap kuren dat het er zeker tegenop woog.
en nu stop ik ff met spammen
pi_55010497
Ik ben er inderdaad overheen gegroeid Mijn zusje heeft er wat langer over gedaan, die moest meerdere keren opnieuw buisjes.

Ze heeft haar zwemdiploma's ook pas gehaald toen ze 12 was, voor die tijd was zwemmen verboden.

We hebben allebei ook veel oorontstekingen gehad, en ook spontane gaatjes in het trommelvlies.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 december 2007 @ 13:03:46 #160
13151 crew  Rewimo
pi_55011480
Gisteren zijn we met Christans voetbalelftal plus de nodige ouders naar een Duitse competitiewedstrijd geweest Met de trein en de bus, heenreis verliep prima, wedstrijd was spannend en ze hebben nog gewonnen ook (Duisburg-Nürnberg). Alleen de terugreis was een drama, we waren pas om half 11 terug 't Is net de NS, die Deutsche Bahn.

Maar het was superleuk met 20 van die kleine gastjes Ze hebben genoten!
pi_55013450
Hmm.. Elise heeft 1x middenoorontsteking gehad. En dat was nog voordat ze slechter ging horen.
In onze familie komt het eigenlijk niet voor; uitzondering: m'n moeder. Maar bij haar zijn de gaatjes nooit dichtgegaan. Ook daarom ben ik eigenlijk geen voorstander ervan.
Eigenlijk heb ik liever dat alleen de neusamandelen worden geknipt en daarna even afwachten of het vocht vermindert.

Voordelen om het toch gelijk te doen zijn volgens mij:
- Ze moet toch al even onder narcose voor de neusamandelen
- waarschijnlijk bijna directe verbetering qua horen
Nadelen:
- kans op littekenweefsel op het trommelvlies
- verhoogde 'last' qua vocht (irritatie door zwemwater, zeep)
- kans dat het gaatje niet dichtgroeit

Voordelen om het niet te doen:
- de operatie duurt korter (dus een kortere narcosetijd)
- er ontstaat geen gaatje, waardoor geen irritaties met water en geen mogelijkheid tot niet-dichtgroeien
- er is een grote kans dat de buis van Eustachius nu toch opent doordat de neusamandelen worden geknipt, zodat de hele buisjesproblematiek niet nodig is.
Nadelen van het niet doen:
- wellicht dat achteraf alsnog een operatie nodig is om de buisjes te plaatsen (waardoor nogmaals narcose)
- een kleine kans dat er spontaan een gaatje komt door overdruk (ze klaagt niet over pijn)
- het vocht kan eerder een ontsteking veroorzaken (echter, ze heeft daar verder nooit last van)

Ik wil dit lijstje eigenlijk aan de kno-arts voorleggen. Heeft iemand nog wat aanvullingen?
  maandag 3 december 2007 @ 14:54:51 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55013546
Jeutje Rewimo, wat een onderneming Dat is natuurlijk het grote genieten voor die knullen.

Heb net de zwemjuf aan de lijn gehad. Het was juist bedoeld als extra motivatie voor Bas Hij had tijdens de les (dat ie het bewuste briefje kreeg) wel heel prachtig gezwommen. Dus als beloning voor het oefenen naar proefzwemmen...
maar ze waren sowieso verrast. want er waren zoveel kinderen afgewezen.... Uhm, het is de Sinterklaasperiode?? de kinderen zijn moe? hebben andere dingen aan hun hoofd?
maar goed, 19 januari weer een kans.
  maandag 3 december 2007 @ 14:59:59 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55013654
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:50 schreef Bright het volgende:
Hmm.. Elise heeft 1x middenoorontsteking gehad. En dat was nog voordat ze slechter ging horen.
In onze familie komt het eigenlijk niet voor; uitzondering: m'n moeder. Maar bij haar zijn de gaatjes nooit dichtgegaan. Ook daarom ben ik eigenlijk geen voorstander ervan.
Eigenlijk heb ik liever dat alleen de neusamandelen worden geknipt en daarna even afwachten of het vocht vermindert.

Voordelen om het toch gelijk te doen zijn volgens mij:
- Ze moet toch al even onder narcose voor de neusamandelen
- waarschijnlijk bijna directe verbetering qua horen
Nadelen:
- kans op littekenweefsel op het trommelvlies
- verhoogde 'last' qua vocht (irritatie door zwemwater, zeep)
- kans dat het gaatje niet dichtgroeit

Voordelen om het niet te doen:
- de operatie duurt korter (dus een kortere narcosetijd)
- er ontstaat geen gaatje, waardoor geen irritaties met water en geen mogelijkheid tot niet-dichtgroeien
- er is een grote kans dat de buis van Eustachius nu toch opent doordat de neusamandelen worden geknipt, zodat de hele buisjesproblematiek niet nodig is.
Nadelen van het niet doen:
- wellicht dat achteraf alsnog een operatie nodig is om de buisjes te plaatsen (waardoor nogmaals narcose)
- een kleine kans dat er spontaan een gaatje komt door overdruk (ze klaagt niet over pijn)
- het vocht kan eerder een ontsteking veroorzaken (echter, ze heeft daar verder nooit last van)

Ik wil dit lijstje eigenlijk aan de kno-arts voorleggen. Heeft iemand nog wat aanvullingen?
reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.
pi_55015763
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

reden (voor mij) om het wel te doen: kans op taalachterstand bij slecht horen. En eerlijk, ik merkte pas nadat ze buisjes hadden hoe slecht het gehoor eigenlijk was.
* neemt idee mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 december 2007 @ 17:02:54 #165
13151 crew  Rewimo
pi_55015987
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Als ik het me goed herinner had Moussy met René dezelfde ervaring.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 17:36:39 #166
7074 moussy
kuttekop
pi_55016642
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner had Moussy met René dezelfde ervaring.
dat niet alleen... René kwam niet meer lekker mee op school, vriendjes en vriendinnetjes werd lastig, want René hoorde het allemaal niet. Daarom hebben wij het de eerste keer gewoon laten doen, kind bloeide er hélémaal van op. De 6de gaan we weer voor controle en als ze wéér buisjes moet, zal ze die ook krijgen
  Jubileum moderator maandag 3 december 2007 @ 20:28:04 #167
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55019904
Bright het plaatsen van buisjes is echt in een paar minuten gebeurd dus die kortere of langere narcose tijd mag geen doorslaggevende factor zijn.
Eerlijk waar, je levert je kind af in slaap op de OK tafel, je loopt naar de uitslaapkamer, kijkt zoekend om je heen naar een stoel, ah! gevonden!, je gaat even gemakkelijk zitten en Elise komt met bed en al de deur van de uitslaapkamer alweer in.

Het vocht wat nu achter het oortje van Elise zit gaat er niet uit met het verwijderen van de neusamandel. Dit omdat die verbinding nog niet optimaal volgroeid is, iets wat debuurvrouw ook al zei.
In het beste geval moeten in ieder geval de oortjes opengeprikt en uitgezogen worden, dus dat gat zit dan toch al in het trommelvlies. Zo'n buisje is dan zo gezet.

Ik snap je bezwaren heel erg goed, zo zat ik ook de eerste keer bij Eva. Ik had exact dezelfde vragen gesteld aan de KNO arts en later nog een keer aan de kinderarts en kreeg oa deze bovenstaande antwoorden.
Wij hebben toen besloten Eva toch buisjes te geven en ik heb haar echt zien opbloeien. Zo hoorde ze, voor het eerst in haar leven, cola bruisen in een glas. Prachtig vond ik dat!

Van buisjes plaatsen hebben kinderen meestal weinig tot geen last, dat doet geen pijn. De neusamandel verwijderen is wel even vervelend maar ook dat is met een dagje weer over.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55027271
Lois, hoe zo'n operatie gaat, weten we al; er is al eens een moedervlek bij haar weggehaald; dat moest ook onder gehele narcose en dat duurde ook niet zo lang.

Ach, misschien doen wij nu wel erg moeilijk. Ik weet ook wel dat het plaatsen niet de grootste ramp is, maar dat het gaatje misschien niet goed dichtgroeit of dat er een litteken op haar trommelvlies achterblijft vind ik toch wat zorgelijk. Zelf heb ik nooit buisjes gehad, m'n vrouw ook niet. Dan is het toch wat vreemd en onverwacht dat Elise die wel nodig heeft.
(Bij mij zijn volledig onnodig m'n amandelen geknipt; ik heb er nog een trauma aan over gehouden, maar goed, dat waren dan ook de oude 'veearts'-praktijken.)
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 08:59:18 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_55027586
Ik vind het echt niet raar dat je het zo maar even laat gebeuren hoor Bright, maar ik denk wel dat als ik nu lees over je eigen amandelen begint, dat je je meer zorgen maakt dan nodig is. Dat gaatje en dat littekenweefsel kan ook ontstaan door een oorontsteking die wél door breekt. Je wil toch ook niet dat het snot achter dr trommelvliezen blijft lijkt me, want ook dan hoort ze op den duur niets meer.
pi_55027842
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:59 schreef moussy het volgende:
Ik vind het echt niet raar dat je het zo maar even laat gebeuren hoor Bright, maar ik denk wel dat als ik nu lees over je eigen amandelen begint, dat je je meer zorgen maakt dan nodig is. Dat gaatje en dat littekenweefsel kan ook ontstaan door een oorontsteking die wél door breekt. Je wil toch ook niet dat het snot achter dr trommelvliezen blijft lijkt me, want ook dan hoort ze op den duur niets meer.
zucht... ja, dat weet ik (ik zucht om m'n twijfel en niet om je reactie hoor)
pi_55028747
Tja, mijn heeft een gat in zijn trommelvlies door alle oorontstekeningen en alle ongein die hij als kind gehad heeft en daardoor is hij echt voor 80% doof aan dat oor. Dat gat is al meerdere malen geprobeerd te dichten, maar helaas is het te groot. Het is voor hem erg spijtig dat er bij hem niet op tijd ingegrepen is, bijvoorbeeld door buisjes, dan had hij maar een klein gaatje gehad wat waarschijnlijk nog dichtgegroeid was na verloop van tijd ook.
pi_55028880
Dat verhaal had het verhaal van mijn wederhelft kunnen zijn! Die is ook nagenoeg doof aan 1 kant door zo`n trommelvliesgat.

Zo, ik heb net een kennismakingsrondje gedaan op een school hier in de buurt. Kinderen zitten namelijk nog steeds op school in het vorige dorp waar we woonden en het heen en weer reizen gaat straks als Saartje er is te lastig worden ben ik bang.
Nu nog de beslissing maken per wanneer ze er dan heengaan..na de zomervakantie..of al eerder.
Lastig

[ Bericht 0% gewijzigd door Maneki.Neko op 04-12-2007 10:42:13 ]
Saartje
pi_55028941
Heerlijk he, zo'n gat? Om de zoveel jaar een nieuwe oordop laten maken, die moeten gebruiken bij douchen, zwemmen, noem maar op

Zwemmen gaat hier sowieso nauwelijks, door het chloor krijgt ie echt last van zijn oor, dus babyzwemmen zit er straks ook niet voor hem in helaas.
pi_55028991
Hij heeft sowieso al een hekel aan zwemmen, dus dat maakt voor hem niet uit
Hij is wel heel gevoelig voor oorontstekingen, en moet dan goed kijken welke oordruppels hij dan meekrijgt. Soms krijgt hij per ongeluk de verkeerde mee en dat voelt dan of er accuzuur in wordt gegooid
Magoe..we dwalen af
Saartje
pi_55029035
Dat ook ja

Ben je al overtuigd Bright
pi_55031196
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:43 schreef Pruk het volgende:
Dat ook ja

Ben je al overtuigd Bright

jullie zijn wel overtuigend Maar elke situatie is weer anders.
Ik besef wel dat Elise ervan kan opknappen (qua beter horen), maar weet nog steeds niet zeker of het nodig is (Zal ik wel nooit weten)
Ach, misschien moeten we alles wel op z'n tijd nemen. Mocht een gaatje niet vanzelf dichtgroeien, dan moet dat maar chirurgisch worden verholpen mettertijd.
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 12:32:54 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_55031393
Is je ooit wel verteld door een KNO arts dat buisjes over het algemeen met een half jaar al weer uitgegroeid zijn?

Waarom denk je dat het niet nodig is, ze heeft toch een gehoortest gehad voor de KNO de beslissing nam?
pi_55031746
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:32 schreef moussy het volgende:
Is je ooit wel verteld door een KNO arts dat buisjes over het algemeen met een half jaar al weer uitgegroeid zijn?

Waarom denk je dat het niet nodig is, ze heeft toch een gehoortest gehad voor de KNO de beslissing nam?
ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')
En 'over het algemeen' is een beetje vaag; soms moeten ze er zelfs uit worden gehaald en soms vallen ze er binnen 2 weken weer uit. Geen touw aan vast te knopen dus.
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 12:55:05 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_55031891
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:47 schreef Bright het volgende:

[..]

ja en nee, maar de gehoortest was al eerder op het CB gedaan, waaruit idd bleek dat ze iets minder hoorde (en 'iets minder' is nog altijd meer dan 'bijna niet')
En 'over het algemeen' is een beetje vaag; soms moeten ze er zelfs uit worden gehaald en soms vallen ze er binnen 2 weken weer uit. Geen touw aan vast te knopen dus.
Dan laat je toch nóg een gehoortest doen bij de KNO arts, dat is zo gepiept hoor.
pi_55032045
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:47 schreef Bright het volgende:

[..]

De beslissing om hier buisjes te plaatsen (en de neusamandel te laten verwijderen ) Is idd genomen na tig keer oorontsteking... Maar als ze "minder" hoort kan dat 'r belemmeren in heel haar ontwikkeling... En sommige kinderen zijn van die bikkels, die geven geen krimp bij oorontstekingen, dus wie weet heeft ze er toch al wel meer achter de rug als je denkt....

Miniminimonster had op een gegeven moment wat last van zn oortje, wij naar de HAP... Zag wel wat rood, maar ze wilde het nog even aankijken... Volgende dag had ie een flink flapoor... Vriendlief weer naar de HAP... Die stuurde 'm door naar het ziekenhuis waar miniminimonster aan een infuus werd gelegd en daar 5 dagen aan moest blijven... (Ontsteking was op het bot geslagen) hierna is dus besloten buisjes te plaatsen...
pi_55032258
Oudste twee monsters hebben hier trouwens net droog brood op!!
Kad zaterdag een pot jam gekocht en die was gewoon nu al op!! (en ze waren het weekeind bij hun vader....) Vond het echt niet normaal!! Heb gezegd dat ze dan maar even niks op de boterham moesten doen..
pi_55032337
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:07 schreef vamperotica het volgende:
Oudste twee monsters hebben hier trouwens net droog brood op!!
Kad zaterdag een pot jam gekocht en die was gewoon nu al op!! (en ze waren het weekeind bij hun vader....) Vond het echt niet normaal!! Heb gezegd dat ze dan maar even niks op de boterham moesten doen..
Haha... Ja hier ook hoor. Op=op. Ik doe 1x per week boodschappen. Dan doe je maar wat anders op je brood...

Ik heb de gewoonte om alleen witte pasta uit de pot te halen, dat moet natuurlijk worden nagedaan.... Maar goed nu heb ik dus een pot met pasta die niet meer wordt aangeraakt. Nou er komt echt geen nieuwe voordat ie op is...
pi_55032370
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Haha... Ja hier ook hoor. Op=op. Ik doe 1x per week boodschappen. Dan doe je maar wat anders op je brood...

Ik heb de gewoonte om alleen witte pasta uit de pot te halen, dat moet natuurlijk worden nagedaan.... Maar goed nu heb ik dus een pot met pasta die niet meer wordt aangeraakt. Nou er komt echt geen nieuwe voordat ie op is...
Ze mochten ook niets anders...
pi_55032626
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat verhaal had het verhaal van mijn wederhelft kunnen zijn! Die is ook nagenoeg doof aan 1 kant door zo`n trommelvliesgat.

Zo, ik heb net een kennismakingsrondje gedaan op een school hier in de buurt. Kinderen zitten namelijk nog steeds op school in het vorige dorp waar we woonden en het heen en weer reizen gaat straks als Saartje er is te lastig worden ben ik bang.
Nu nog de beslissing maken per wanneer ze er dan heengaan..na de zomervakantie..of al eerder.
Lastig
Saartje
pi_55032762
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:19 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Tja, na de zomervakantie lijkt me het meest handig voor de kinderen, dan zouden ze toch naar een andere klas gaan, maar dan loop je alsnog een half jaar met Saartje te zeulen eigenlijk. Wellicht na de kerstvakantie of voorjaarsvakantie al?
pi_55032947
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja ga nog ff door met offtopic lullen
Sorry maneki

Wij hebben geswitched na de kerstvakantie... Is gewoon goed gegaan hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 december 2007 @ 14:47:22 #187
13151 crew  Rewimo
pi_55035002
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Maneki.Neko het volgende:

Lastig
Da's best lastig. Wat zeggen de scholen er zelf van? Vinden zij een tussentijdse wissel geen probleem? Dan is na de kerstvakantie misschien een goede optie.

Wat vinden de jongens er trouwens van of weten ze het nog niet?
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:02:48 #188
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55035452
Maneki, ik zou ze wat eerder dan de zomervakantie over laten gaan. Anders is het dubbelop nieuw, én een nieuw schooljaar én een nieuwe klas. Ik zou, wat Rewimo ook al zei, voor de optie na de kerstvakantie gaan. Of na de voorjaarsvakantie. Dat ze al even hun nieuwe klasgenoten hebben gezien, anders zitten ze daar de hele zomervakantie misschien tegenaan te hikken en het erger te maken dan het is.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:36:02 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55037677
kan je misschien tijdens wat festiviteiten ze alvast mee laten draaien Maneki? en dan na de kerstvakantie in laten stromen?

kennen ze al kinderen op de nieuwe school? dat scheelt ook in het "vreemd" zijn. En voor jezelf is het gewoon veel makkelijker, in de buurt. Ik vond het altijd maar een gehannes met slaapjes enzo. dan deed ik Bram gewoon in de kinderwagen laten slapen, en kon hij toch mee. als je met de auto verder weg moet is het alweer lastig.
enniewees, om een lang verhaal nog langer te maken, ik zou kiezen voor ná de kerstvakantie
pi_55039266
Ik denk..dat ik voor de meivakantie kies. Het jaar duurt daarna niet zo gek lang meer dus dan hebben ze even om in te komen en kunnen ze na de grote vakantie echt van start zonder in het diepe gegooid te worden.
Na de kerstvakantie vind ik te kort dag op mijn uitgerekende datum..ben bang dat het dan een beetje teveel wordt allemaal en in de voorjaarsvakantie ben ik uitgerekend dus dat gaat ook niet echt lukken.
Ze kunnen iig een paar vrijdagmiddagen komen wennen, en zijn van harte welkom voor een rondleiding om een eerste indruk te krijgen.
Gaat wel goedkomen, bedankt voor het meedenken!
Saartje
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:43:51 #191
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55040502
Lijkt me een goed plan Maneki!
  Jubileum moderator dinsdag 4 december 2007 @ 19:57:36 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55042287
Lois!!! Ik mis ineens een heleboel berichten die ik hier gepost heb!!!

Klopt

Ik heb een heleboel offtopic gezemel over Duo Penotti en gatenkaas weggehaald.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 20:18:04 #193
7074 moussy
kuttekop
pi_55042795
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:57 schreef Lois het volgende:
Lois!!! Ik mis ineens een heleboel berichten die ik hier gepost heb!!!

Klopt

Ik heb een heleboel offtopic gezemel over Duo Penotti en gatenkaas weggehaald.

dat pasta gelul was anders wel een draadje over opvoeding hoor
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:53:42 #194
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55043633
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:18 schreef moussy het volgende:

[..]

dat pasta gelul was anders wel een draadje over opvoeding hoor
in het kader van: opvoeden is voorleven?
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 20:56:16 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_55043700
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

in het kader van: opvoeden is voorleven?
ja en in het kader van; zelfs (halve) pubers doen nog aan het spiegeleffect
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:05:07 #196
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55043975
Bright, even mijn twee centen .
Freek heeft heel lang, zonder dat wij het wisten, oorontstekingen gehad. Achteraf blijkt dat hij sowieso zelden pijn aangeeft, maar al met al had hij dus veel vaker oorontsteking dan wij gemerkt hebben.
Mede daardoor was de KNO terughoudend in het plaatsen van buisjes, maar toen na het verwijderen van neus en keelamandelen de problemen toch bleven (onhandelbaar, niet luisteren, erg kwijlen) zijn er na stevig aandringen toch buisjes geplaatst.

We kregen een ander kind, echt. Ik vergeet nooit dat verbaasde koppetje toen ie ineens opkeek tijdens het buitenspelen, hij hoorde een boom ruisen...

Nu kan ik heus niet alle "bijzonderheden" van Freek wegschuiven op het feit dat ie pijn had, en minder hoorde, maar het scheelde toch echt wel een stuk toen ie eenmaal die buisjes had.
Ik voel me er nog weleens rot over, dat we hem daar onbewust zo lang mee door hebben laten tobben.
En, deze wil ik je ook nog even meegeven . Je went aan bepaalde eigenaardigheden van je kind. Soms zie je ze zelf niet meer. Mij is het nooit zo opgevallen dat Freek slecht hoorde omdat het geleidelijk ging, totdat ie die buisjes kreeg.

Het is in mijn optiek een ingreep van niks, en ik zou liever 1 keer narcose dan 2 keer narcose doen.

Succes met je keuze! .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:06:53 #197
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55044034
Bright, bij Saskia is ook ooit door een KNO-arts buisjes voorgeschreven.
Ze heeft ze niet.

Wij kwamen bij de KNO-arts hier doordat Saskia 3x voor de gehoortest van het CB gezakt was (die ouderwetse test met speakertjes en dat ze om moeten kijken). Wij hadden niet het idee dat er echt iets mis was, maar de KNO constateerde na 2 seconden naar een krijsend kind kijken dat er buisjes in moesten.
We hebben toen in het Sopia kinderziekenhuis een second opinion gedaan. Daar is anderhalf uur lang haar gehoor in alle opzichten getest en hierna heeft de KNO-arts goed en uitgebreid gekeken. Met het gehoor was niet zo veel mis, alleen de eerste paar decibellen mist ze en ja, er zat wel wat vocht in d'r oortje maar aangezien ze nooit oorklachten had, hebben we dat 1,5 jaar lang om de paar weken na laten kijken en steeds was er niet genoeg 'mis' om toch tot buisjes te besluiten.

De KNO in het Sophia vertelde dat er heel vaak buisjes voorgeschreven worden terwijl het niet direct noodzakelijk is, maar dat het wel vaak de 'makkelijkste' oplossing is. (makkelijker dan elke 6 weken een afspraak en een testje op de veerkracht van het trommelvlies).

Had het nodig geweest, dan was ik de laatste om die buisjes tegen te houden en had ze direct op de OK gelegen. Maar onze twijfel bleek gegrond en was een operatie en de risico's niet nodig.

Misschien is een second opinion voor jou nog een idee, aangezien je zo twijfelt?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:08:08 #198
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55044073
Grappig, twee tegengestelde verhalen onder elkaar

Bright, succes met je keuze en sterkte met waar je ook voor kiest!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator dinsdag 4 december 2007 @ 21:17:21 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55044357
Dat vind ik nou het mooie van Fok, al die verschillende verhalen waar je je voordeel mee kunt doen.

Ontopic zal ik nog wel even iets liefs vertellen over Iris.

Iris vanavond in bed, bij het dagelijkse napraten:

Mama, Sinterklaas komt morgen bij mij op school he? Komt hij ook bij Eva op school?

Ja dat klopt, met een klein kadootje voor Eva.
Maar Eva is ziek mama, dan moet Sinterklaas dat even aan Eva's juf afgeven.
Zal ik dat even tegen Sinterklaas zeggen als hij morgen bij mij op school is?

Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:26:25 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55044547
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:17 schreef Lois het volgende:
Dat vind ik nou het mooie van Fok, al die verschillende verhalen waar je je voordeel mee kunt doen.

Ontopic zal ik nog wel even iets liefs vertellen over Iris.

Iris vanavond in bed, bij het dagelijkse napraten:

Mama, Sinterklaas komt morgen bij mij op school he? Komt hij ook bij Eva op school?

Ja dat klopt, met een klein kadootje voor Eva.
Maar Eva is ziek mama, dan moet Sinterklaas dat even aan Eva's juf afgeven.
Zal ik dat even tegen Sinterklaas zeggen als hij morgen bij mij op school is?

wat lief! Het is zo aandoenlijk te lezen hoe lief Iris is voor haar zus. Knap voor zo'n jong kind!
pi_55050231
Elise werd gisteren wat later van school gehaald door een moeder die het even vergeten was (oeps!) Dus ze liet haar eigen kind even thuis en ging snel Elise ophalen.
Toen Elise haar zag, vroeg ze gelijk: 'Waar is Sara?' - Thuis.
'Oh, je mag Sara niet zomaar alleen laten!' (Ze was hevig verontrust dat haar vriendinnetje nu alleen thuis zat)
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2007 @ 18:43:53 #202
7074 moussy
kuttekop
pi_55062345
René had vandaag een 'blonde' aktie...

P. was piet op het durp in het winkelcentrum achter ons. Dus wij moesten aan de andere kant van het durp boodschappen doen. Ah zei René mag ik ff gaan kijken. Tuurlijk, ga maar kijken hoor.... blond 1, papa zeggen tegen een zwarte Piet, terwijl het mega druk is Blond 2, thuis komen en aan Cas vertellen dat er pieten waren... Cas wilde er dus ook heen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')