abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55090365
ach die reneetje, (echt alweer 8 jaar trouwens!? ) 't is voor haar ook nog zo vers, om er vanuit de 'geheimhoudingskant' tegenaan te moeten kijken. zelfs ik verspreek me wel es...

piet vond 't echt geweldig allemaal dit jaar. ook wel spannend maar niet TE geloof ik. al werd 't 'm gistermiddag wel even wat veel. dat maar moeten afwachten of er nog iets komt, en zich voortdurend allerlei dingen afvragen zoals hoe die pieten dan in hemelsnaam op het dak klimmen met die kadootjes. op een gegeven moment hield ie 't niet meer en wilde hij per se buiten verder wachten. dat hij uiteindelijk toch nog gemist heeft hoe ze dat dak opklommen vond ie wel balen, maar de grote hoeveelheid kado's maakte dat al gauw goed. en zwarte piet had flink gestrooid op de trap, dat vond ie ook wel érg leuk . de sint op school was trouwens idioot klein! ik dacht eerst even dat ze een kind ingezet hadden. maar piet zei d'r niks over, geen idee of het hem opgevallen is. oja en hij mocht als eerste bij sinterklaas komen vertelde hij! maar wat er toen precies besproken is wist ie helaas niet meer. achjaaa. 't is weer achter de rug, en meteen verder tot de orde van de dag: morgen word ik geacht op school te helpen met het ophangen van de kerstversiering. ze laten er geen gras over groeien!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 december 2007 @ 09:22:23 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55094698
Hier gaat het weer anders, Bix. We zijn er net achtergekomen dat Sinterklaas na 5 december helemaal niet naar Spanje vertrekt, maar dat hij op 6 december in Duitsland aankomt. Christan heeft morgen Nikolausfeier op de voetbalclub en wij dachten dat het een kerstfeestje was. Maar het schijnt toch echt een soort Sinterklaas te zijn die morgen op het feest komt. Lekker verwarrend allemaal Geen idee hoe Christan erop gaat reageren. We hebben het wel verteld tegen hem dat Sinterklaas morgen op het feest komt maar dat is dan dus wel een Sint die Duits spreekt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:46:15 #205
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55104773
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:38 schreef Pruk het volgende:

Zwemmen gaat hier sowieso nauwelijks, door het chloor krijgt ie echt last van zijn oor, dus babyzwemmen zit er straks ook niet voor hem in helaas.
Niet te snel roepen hoor Purk! Toen ik met Wilyan naar babyzwemmen ging zat er bij ons in de groep ook een mevrouw met (ernstige) oorproblemen.
Nou gingen wij zelf als ouders per les ook maar één keer écht onder water. Zij deed alle dingen van het babyzwemmen gewoon zelf, alleen het zelf kopje onder gaan nam de badjuf dan even over.
Ik zou het tegen die tijd gewoon eens overleggen met de badjuf/-meester, vaak is er meer mogelijk dan je denkt.

(ik heb bijvoorbeeld zelf vanwege bekken- of rugklachten (ik weet het niet meer precies) een keer een les samen met dinnetje gedaan zij nam dan de dingen over die ik niet kon.)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:05:20 #206
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55105246
Hier hingen de kerstlampjes donderdag ook al meteen in de klas. En stonden de Kerstbomen ook al in de middenruimte van de school.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 10 december 2007 @ 11:36:20 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55165235
Ook hier donderdag al meteen de kerstbomen in de klas..... Dag Sinterklaas....hallo kerstman..

Fleur is sinds gisteren ziek. Ze kwakkelt al vanaf donderdag. Hoesten, heel hard hoesten. Toen Promatizine gekregen tegen het hoesten 's nachts. Donderdag na het HA-bezoek wilde ze perse naar school....maar de juf vroeg of we d'r 's middags svp thuis wilde houden. Ze hoestte zich een ongeluk. Vrijdag wel naar school... beetje pieperig, maar ging best goed. Zaterdag hangerig, maar het hoesten was al minder. Zaterdagnacht pijn... oorpijn... Dus paracetamol gegeven (2x 120 bij gebrek aan 240) en toen is ze met wat jammeren weer gaan slapen. Zondag best aardig overdag maar aan het eind van de middag weer heftige oorpijn en 38,4 koorts. HAP gebeld om te overleggen. Nog maar weer paracetamol en bij mama op de bank. Om 5 uur wilde ze naar bed. Dus ik bij d'r gekropen en zo hebben we de nacht doorgebracht. Ik voelde ze naast me steeds verder opwarmen en ze zal vannacht wel ergens over de 40 graden gezeten hebben. Vanochtend had ze nog 38,3 en bij de HA is oorontsteking geconstateerd dus een kuurtje. Maar dat was helaas niet het enige en ik zag het vanochtend al....het moest een keer gebeuren, dus waarom ook niet in de drukste periode:
WE HEBBEN DE WATERPOKKEN!!!
Het jeukt, het kriebelt en ze zitten overal.... heb verkoelende spray gekocht en nu ligt ze bij de oppas op de bank....want mama moet werken

Maar ze wilde vanochtend wel naar school en huilen dat ze niet mocht....want ze moest nog helper (knecht) worden en de juf had iets tegen de waterpokken. Och, wat heb ik moeten praten als brugman om ze te overtuigen dat het echt niet ging. Toen ze eindelijk rustig op de bank lag: mama, je hebt toch wel een beetje gelijk, ik kon toch niet goed helpen daar ben ik te veel koorts voor.
  maandag 10 december 2007 @ 11:40:17 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55165295
Ach Gossie! Beterschap voor Fleur...
Een tip die ik kreeg: zemelen in een washandje en dat in een badje doen. Dat droogt de waterpokken sneller in. Daardoor minder jeuk.. Wel een dag of drie volhouden, zolang krijgen ze nieuwe blaasjes. Ik had het idee dat het echt hielp.
En over 11 dagen nóg een patientje waarschijnlijk... Tenminste zo ging het hier wel...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 10 december 2007 @ 11:56:06 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55165547
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Ach Gossie! Beterschap voor Fleur...
Een tip die ik kreeg: zemelen in een washandje en dat in een badje doen. Dat droogt de waterpokken sneller in. Daardoor minder jeuk.. Wel een dag of drie volhouden, zolang krijgen ze nieuwe blaasjes. Ik had het idee dat het echt hielp.
En over 11 dagen nóg een patientje waarschijnlijk... Tenminste zo ging het hier wel...
Waterpokken met de Kerst...ach, ja....net als ik vroeger...
Bedankt voor de tip. Ik zal in elk geval dus zemelen gaan halen. Hoop dat ze die gewoon bij de Etos hebben hier. En ik ga het waterpokkentopic maar eens opzoeken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 december 2007 @ 12:01:36 #210
13151 crew  Rewimo
pi_55165638
Zemelen of havermout, dat helpt ook. Beterschap voor Fleur! Zielig hoor, oorontsteking èn waterpokken tegelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 december 2007 @ 12:04:06 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55165677
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:56 schreef chacama het volgende:

[..]

Waterpokken met de Kerst...ach, ja....net als ik vroeger...
Bedankt voor de tip. Ik zal in elk geval dus zemelen gaan halen. Hoop dat ze die gewoon bij de Etos hebben hier. En ik ga het waterpokkentopic maar eens opzoeken.
hier lagen ze gewoon in de supermarkt. in het Zonaturagedeelte zeg maar...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55165722
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 16:46 schreef Noli. het volgende:

[..]

Niet te snel roepen hoor Purk! Toen ik met Wilyan naar babyzwemmen ging zat er bij ons in de groep ook een mevrouw met (ernstige) oorproblemen.
Nou gingen wij zelf als ouders per les ook maar één keer écht onder water. Zij deed alle dingen van het babyzwemmen gewoon zelf, alleen het zelf kopje onder gaan nam de badjuf dan even over.
Ik zou het tegen die tijd gewoon eens overleggen met de badjuf/-meester, vaak is er meer mogelijk dan je denkt.

(ik heb bijvoorbeeld zelf vanwege bekken- of rugklachten (ik weet het niet meer precies) een keer een les samen met dinnetje gedaan zij nam dan de dingen over die ik niet kon.)
De vochtige lucht is al funest
  maandag 10 december 2007 @ 15:41:16 #213
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55170143
Oi.. Ja, dan nemen de opties snel af ja..
Wel erg jammer.
Maxi, Midi & Mini
pi_55209373
beetje stil hier
quote:
Op maandag 10 december 2007 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

hier lagen ze gewoon in de supermarkt. in het Zonaturagedeelte zeg maar...
Nu las ik toch echt heel even dat de waterpokken gewoon in het schap liggen

We hebben toch maar besloten om zowel neusamandelen te laten knippen als buisjes te plaatsen. Misschien is dat wel het beste en dan zien we later wel of er andere problemen ontstaan - we maken ons misschien veel te veel zorgen om mogelijke problemen...

Nu heeft ze drie ontstoken vingers! We weten niet waardoor (nagel bijten misschien?) maar wel even in een badje met dettol en daarna wat trekzalf... Loopt mevrouw met pleisters op drie vingers! (Ze probeerde ze er niet af te halen, gelukkig!)
Hopelijk wordt het zo snel beter en is het over voor de operatie.
pi_55209408
Fleur beterschap en hoop dat die waterpokjes snel verdwijnen...

Bright hoop dat het voor Elise de beste oplossing is.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 december 2007 @ 09:00:56 #216
13151 crew  Rewimo
pi_55209556
Bright, goed dat jullie een beslissing hebben kunnen nemen. Ik hoop voor jullie dat het goed helpt Beterschap met de vingertjes!

Hoe is het met Fleur?
  donderdag 13 december 2007 @ 09:53:51 #217
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55237916
Fleurtje toch! (ik had er helemaal overheen gelezen! )
Oorontsteking én waterpokken.. Hoe gaat het nu met haar Chaca?

Fijn dat jullie een beslissing hebben kunnen nemen Bright. Het is even rot maar hopenlijk word het er straks een stuk beter van. En wat naar van die ontstoken vingers zeg! Ik heb zoiets nog nooit gehad maar dat lijkt me zo rot pijnlijk..

Hier ook even een update van Wilyan.
Gisteren zijn we voor de tweede keer bij die uroloog in het ziekenhuis geweest. Hij heeft er nog een keer naar gekeken. Michiel was erbij en ik zat met Hanne in zijn spreekkamer omdat het onderzoekkamertje een beetje te vol was met z'n vijfen. Komt de arts binnen, gaat achter zijn bureau zitten en zegt: "Goh, zit weinig rek in he?"
Ik: (Dat had hij vijf weken terug dan toch ook wel kunnen zien? )

We hebben eigenlijk niet eens de kans gekregen om te vertellen dat het vorige bezoek ons niet zo goed gevallen was. Gek genoeg was hij nú juist heel erg met Wilyan en Hanne bezig en erg vriendelijk naar hun en ons.

Nou ja, wat het vernauwde voorhuidje betreft.. Het word dus toch een operatie.
Donderdag 3 januari hebben we al een afspraak met de anesthesist.
Maxi, Midi & Mini
pi_55238072
Achgos sneu eigenlijk!
Weet je ook al of ze de voorhuid helemaal verwijderen, of alleen het te nauwe stukje?

Fleur beterschap!
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 december 2007 @ 10:37:53 #219
13151 crew  Rewimo
pi_55238807
Toch maar opereren dus, Noli. Gelukkig dat jullie nu een betere behandeling kregen bij die arts. Sterkte vast!
pi_55240084
Zo dan...

Elise succes met jouw operatie en Wylian uiteraard ook. Ik zal voor julie duimen...

Na wat slapeloze nachten gevuld met: mama het jeukt en kriebelt, tot en met het doet pijn en ze prikken en nu de relatieve rust wedergekeerd.

Ze is vandaag weer naar school. En ze had er enorm veel zin in. Ze vond het wat minder dat ze gingen gymen want dan zou iedereen d'r pokjes zien, maar toen een vriendje en vriendinnetje ook met trots vertelde waar de ze allemaal nog zaten, kwam ze wat losser en liet ook haar maanlandschap zien.
pi_55243672
Ach Wilyan, wat vervelend voor je! Maar wees gerust, de dokter knipt'm er niet helemaal vanaf hoor; hij laat nog een stukkie zitten
Fleur, goed dat je weer stoer naar school gaat 'k Zie het maanlandschap op Elises rug zo weer voor me...
  Jubileum moderator zaterdag 15 december 2007 @ 18:54:32 #222
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55295758
Toch een operatie Noli, wat raar dat die arts zo wisselend is in zijn gedrag en conclusies zeg!

Ik kom even heel trots binnenzeilen. Voor het eerst wilde Iris gisteravond zonder luier slapen. Oke, dat kan, zeiltje in haar bedje gedaan, potje op haar kamer gezet en we gaan ervoor.
Vanmorgen, om half 10 (!!) wakker gemaakt en ze was nog helemaal droog (vanaf 7 uur gisteravond).
We hebben haar de hemel ingeprezen, ze gloeide er helemaal van. Ik vind het zo knap!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:55:35 #223
24188 Belana
kloon van belana
pi_55302581
wat goed van iris!!
en wat heerlijk toch als je kind zo lang slaapt
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 15 december 2007 @ 23:29:06 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55303842
Iris wat super

Fleur is aan het logeren bij de oppas. Ze wilde eerst met ons mee, maar toen ik ze wakker wilde maken, draaide ze zich om en zei: ik wil hier slapen, niet mee.... Ach, zelfs als ze nog slaapt weet ze gelukkig goed wat ze wil.
  Jubileum moderator zondag 16 december 2007 @ 19:28:52 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55318754
Is het logeren goed gegaan Chaca?

Belaan, dan zal ik maar heel zachtjes zeggen hoe laat we vanmorgen wakker werden half 12
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 16 december 2007 @ 19:31:54 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_55318835
ach lois, ieder huisje heeft zijn kruisje dan maar he
lekker hoor! want jullie waren ook wel aan de slaap toe.
(overigens werd Liam vanochtend om 7 uur wakker, dus het viel mee)
stormy waters...
sailin'
  zondag 16 december 2007 @ 20:11:01 #227
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55319809
Iris, wat goed

Noli, toch fijn dat Wilyan nu wel geholpen wordt. Wel raar dat diezelfde arts nu zo anders deed trouwens
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 17 december 2007 @ 12:27:42 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55333401
Wilyan dus toch een operatie. Het klonk wel dusdanig ernstig dat ik ook denk dat hij er veel baat bij heeft. Het is toch zo zielig als hij elke dag pijn heeft bij het plassen en zo.

Hier kunnen wij zo langzamerhand ook aardig uitslapen. Zaterdag waren we zelfs allemaal al op en lag Katja nog heerlijk in bed. We wilden wat dingen gaan doen en zaten echt op haar te wachten. Uiteindelijk kwam ze dan toch naar beneden, net op het moment dat we besloten hadden om haar te roepen.
Ik moest wel aan mijn vader denken, die kon zich er altijd zo heerlijk aan ergeren dat wij de hele zaterdagochtend in bed lagen. Ik had niet gedacht dat wij al zo snel in dezelfde situatie zouden zitten .
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:52:51 #229
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55356030
Nou we gaan lekker hier..
Eerst Hanne bijna twee weken ziek. Eigenlijk alleen maar koorts, maar wel zo dat ze erg moe was, alleen maar bij me wou hangen en ik haar steeds in de draagdoek moest dragen. Vrijdag had ze ineens een terugval met flinke koorts. En nu gaat het weer lekker met onze dame.

Maarrrrrr.....
Wilyan heeft het stokje overgenomen! Koorts. Maar wel heel gek. Hanne had het ook zo. 's Morgens hebben ze wel iets verhoging maar voelen zich nog wel oké. Om dan om een uur of twaalf volledig in te storten. Verschrikkelijk moe, graag naar bed willen, dan ook best lang slapen en met hevige koorts weer wakker worden. Wilyan begon er zondag bij Ingrid en Djeez al mee en heeft erg lang bij Michiel op schoot gehangen. Gisteren was hij 's ochtends wel warm dus heb ik 'm thuis gehouden, maar 's ochtends was hij idd goed van doen.
Vandaag dus maar besloten dat hij iig 's ochtends maar gewoon naar school gaat en dan zien we de middagen wel. Morgen viert zijn juf namelijk haar verjaardag en donderdag vieren ze kerstfeest. Ik vind het sneu om hem dan thuis te houden terwijl hij 's ochtends waarschijnlijk best mee kan komen.

Maar dan aandachtspunt twee..
Vanmorgen zat hij in de keuken naast me een broodje te eten, niks aan de hand.. Ik loop naar de achterkamer om Hanne om te kleden, Wilyan komt naar me toe en ik zie ineens een plekje onder zijn neus die er net nog niet zat. Ik bekijk het eens goed en ontdek een overduidelijk klein blaasje! Hmmmm.. Hij heeft de waterpokken gehad. Maar lang niet zo heftig als ik (maar ja ik was toen 13 dus dan is het meestal extra erg) of zoals bij Hanne. Hij had nog niks op de rest van zijn lichaam dus ik ben benieuwd of hij er straks al meer heeft of dat het hopelijk gewoon één of ander pukkeltje is.

Ik ben benieuwd!

* Noli. bedenkt zich ook net dat dit ook nog wel eens invloed kan hebben op de afspraak bij de anesthesist 3 januari!
Maxi, Midi & Mini
pi_55356189
Priscilla wilt niet langer overblijven op school. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de vele ruzies die de meiden onderling hebben en het weinige toezicht door de overblijfjuffen.

Ze gaat voortaan gewoon lekker thuis eten, met de afspraak dat er wel gewoon thuis gegeten wordt. Dus niet ergens hangen en gewoon een boterham...

Verder gaat ze vanaf 12 januari elke zaterdag een dansopleiding doen. Ze moet om half 12 aanwezig zijn, waarschijnlijk is ze dan rond het avondeten weer thuis.

Noli, misschien wel een verkouden neus??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 december 2007 @ 11:07:56 #231
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55356380
Het is echt een blaasje. Hij heeft ook wel wat pukkeltjes omdat hij idd verkouden is, maar deze ziet er echt iets anders uit.

Maar we zien wel weer.
Ik zal 'm zo ophalen uit school. Ik Doe Hanne (die ligt nu al tegen me aan te slapen ) wel in de draagdoek en neem voor de zekerheid wel de wagen mee voor Wilyan.

Wel jammer dat het overblijven door ruzie niet gaat. Slecht ook dat ze te weinig toezicht hebben. Dat dansen klinkt wel leuk trouwens (en heftig)!
Maxi, Midi & Mini
pi_55356423
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:07 schreef Noli. het volgende:
Het is echt een blaasje. Hij heeft ook wel wat pukkeltjes omdat hij idd verkouden is, maar deze ziet er echt iets anders uit.

Maar we zien wel weer.
Ik zal 'm zo ophalen uit school. Ik Doe Hanne (die ligt nu al tegen me aan te slapen ) wel in de draagdoek en neem voor de zekerheid wel de wagen mee voor Wilyan.
Kan het een koortslip zijn? Die blaasjes kunnen (dacht ik) ook onder je neus zitten... Een koortslip krijg je ook als je iets minder weerstand hebt (en natuurlijk als je besmet bent met het virus)
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:16:11 #233
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55359294
Zou best eens kunnen idd.
Hij had toen hij uit school kwam idd een flink grote blaas/aften in/op zijn onderlip. Die had hij vanmorgen ook niet. verder geen blaasje kunnen ontdekken. Wel ontstoken tandvlees net als Hanne vandeweek.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:20:48 #234
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55359431
Hopelijk niet de waterpokken, misschien inderdaad een koortslip of een blaasje van de kou...

Het logeren ging wat minder. Ze is vanaf 1 uur onrustig geweest vertelde de oppas. Dus de volgende keer gaat ze gewoon mee naar huis tenzij ze zelf ook echt aangeeft te willen logeren. We zien wel. Nu is ze in elk geval super moe. Vandaag en gisteren beweerde ze bij hoog en laag dat ze niet had geslapen die nacht, want ze was nog moe. Lief klein gupke van me. Gelukkig nog maar een paar dagen. Donderdagmiddag vrij en dan om 5 uur kerstfeest op school. Ze heeft er veel zin in, maar jeetje wat een boel indrukken allemaal.

Gisteren de kerstkaarten voor d'r geschreven. Iedereen moest er eentje krijgen, maar 1 jongetje niet. Die plaagt te veel. Maar de oplossing was simpel uiteindelijk. Ik moest maar op de kaart schrijven dat ie niet meer mocht plagen. Nou, slimme meid van me.

Oh en dat ze op d'r moeder lijkt is in d'r taal ook te merken...

Ik: (beetje bozig) Zou het fijn vinden als je straks ook nog opruimd...
Fleur: Ja, dat doe ik echt wel.
Ik: Fleur ik wil dat je dan alles opruimd waar je mee gespeeld hebt
Fleur: Mamaaaaaaaaaaa, dat hoef je niet zo boos te zeggen dat doe ik straks echt wel hoor.
Ik: ja, je hebt gelijk ik zei het een beetje boos.
Fleur: ja, mama....je kan het ook LIEF vragen. Dat werkt echt beter....
ik draai me om en grinnik zachtjes.
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:21:46 #235
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55359449
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:16 schreef Noli. het volgende:
Zou best eens kunnen idd.
Hij had toen hij uit school kwam idd een flink grote blaas/aften in/op zijn onderlip. Die had hij vanmorgen ook niet. verder geen blaasje kunnen ontdekken. Wel ontstoken tandvlees net als Hanne vandeweek.
klinkt idd als koortsuitslag... klaagt hij ook over tintelen/branden? Arme Wilyan
beterschap!
pi_55360085
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 10:59 schreef Ticootje het volgende:
Priscilla wilt niet langer overblijven op school. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de vele ruzies die de meiden onderling hebben en het weinige toezicht door de overblijfjuffen.

Ze gaat voortaan gewoon lekker thuis eten, met de afspraak dat er wel gewoon thuis gegeten wordt. Dus niet ergens hangen en gewoon een boterham...

Verder gaat ze vanaf 12 januari elke zaterdag een dansopleiding doen. Ze moet om half 12 aanwezig zijn, waarschijnlijk is ze dan rond het avondeten weer thuis.

Noli, misschien wel een verkouden neus??
Leuk he? Van die puberende meiden...
"mijn 8stegroepster" had een zooitje dames die ze vand e zomer op dr verjaardag wilde uitnodigen.... Uiteindelijk is ze maar met 1 vriendin naar de film geweest.... De rest deed zo achterlijk.... Ze had echt geen zin om daar een feestje voor te houden!

Wat voor dansen doet ze?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55360114
Hier ook vaak alleen bultjes bij het verkouden zijn....
Als het een koortslipje is, even oppassen ivm besmettelijkheid!
pi_55360162
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Leuk he? Van die puberende meiden...
"mijn 8stegroepster" had een zooitje dames die ze vand e zomer op dr verjaardag wilde uitnodigen.... Uiteindelijk is ze maar met 1 vriendin naar de film geweest.... De rest deed zo achterlijk.... Ze had echt geen zin om daar een feestje voor te houden!

Wat voor dansen doet ze?
Priscilla zit op een dansacademi. Daar doen ze van alles, van klassiek ballet tot showdans en tapdans.

www.fafa.nl

Ja, en breek me inderdaad de b*k niet open over de ruzies tussen de dames. Dan is het weer die en dan heeft de ander weer dat gezegd. Dan pikt die weer het vriendje van de ander... hou asjeblieft op!
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:55:22 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55360372
ik lees even een stukje op die site van de dansacademie en zie echt een té leuk stukje tekst

Mocht dit onverhoopt niet lukken, kan men toch terug kijken op een hele leuke tijd waarin men veel ballast heeft meege-kregen

Leuk, je eigen opleiding een ballast noemen
Sorry, kon het niet laten. Wel een leuke opleiding zeg! als je hard werkt in je eerste jaar kan je veel bereiken!
pi_55360490
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:55 schreef debuurvrouw het volgende:
ik lees even een stukje op die site van de dansacademie en zie echt een té leuk stukje tekst

Mocht dit onverhoopt niet lukken, kan men toch terug kijken op een hele leuke tijd waarin men veel ballast heeft meege-kregen

Leuk, je eigen opleiding een ballast noemen
Sorry, kon het niet laten. Wel een leuke opleiding zeg! als je hard werkt in je eerste jaar kan je veel bereiken!
pi_55360511
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Priscilla zit op een dansacademi. Daar doen ze van alles, van klassiek ballet tot showdans en tapdans.

www.fafa.nl

Ja, en breek me inderdaad de b*k niet open over de ruzies tussen de dames. Dan is het weer die en dan heeft de ander weer dat gezegd. Dan pikt die weer het vriendje van de ander... hou asjeblieft op!
Oe leuk!!
Vooral dat er zo veel aspecten van dans aan bod komen!

Bo doet aan streetdance en zit in een demoteampje... Wel leuk..Alleen die wedstrijdjes door het hele land heen is zo'n onderneming!
Gelukkig zijn ze tot nu toe aardig in de buurt gebleven!
pi_55360541
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

www.fafa.nl

Wacht maar volgend jaar....
wordt het nog erger!
pi_55360568
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:00 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Oe leuk!!
Vooral dat er zo veel aspecten van dans aan bod komen!

Bo doet aan streetdance en zit in een demoteampje... Wel leuk..Alleen die wedstrijdjes door het hele land heen is zo'n onderneming!
Gelukkig zijn ze tot nu toe aardig in de buurt gebleven!
Ja, Priscil vindt het ook heel leuk. Het is een echte dansopleiding, dus ze kan er later ook nog echt iets mee doen (als ze dat wilt). Zo vragen ze bij audities van musicals en dergelijke vaak naar een erkende dansopleiding. Priscil heeft wel aangegeven dat het haar heel leuk lijkt om die kant een beetje op te gaan.
pi_55360595
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:02 schreef vamperotica het volgende:

[..]

wordt het nog erger!
ik kan me daar weinig bij voorstellen...
Het is namelijk al elke dag raak, en de meiden kunnen blijkbaar ook de handen al niet meer thuis houden
pi_55361689
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik kan me daar weinig bij voorstellen...
Het is namelijk al elke dag raak, en de meiden kunnen blijkbaar ook de handen al niet meer thuis houden
Hoezo?
pi_55361735
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, Priscil vindt het ook heel leuk. Het is een echte dansopleiding, dus ze kan er later ook nog echt iets mee doen (als ze dat wilt). Zo vragen ze bij audities van musicals en dergelijke vaak naar een erkende dansopleiding. Priscil heeft wel aangegeven dat het haar heel leuk lijkt om die kant een beetje op te gaan.
En doet ze er niets mee, is ze toch lekker sportief bezig geweest...
En het doet ook wonderen voor je lichaamshouding!
pi_55361823
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

En doet ze er niets mee, is ze toch lekker sportief bezig geweest...
En het doet ook wonderen voor je lichaamshouding!
Ja, dat ook. Sporten is gewoon belangrijk. En ik heb liever dat ze lekker zaterdagmiddag bezig is dan dat ze achter de tv hangt.

Al maak ik me nu soms wat zorgen dat ze zich niet te druk moet gaan maken om haar lichaam.. Ze zit nu al op de amateuropleiding en dus tussen ook tussen de jonge meiden. Ik denk soms dat ze expres een maaltijd overslaat... (maar dat is slechts een vermoeden!!)

En over hoezo... Dat de meiden de ruzie niet alleen mondeling uitvechten...
pi_55361992
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat ook. Sporten is gewoon belangrijk. En ik heb liever dat ze lekker zaterdagmiddag bezig is dan dat ze achter de tv hangt.

Al maak ik me nu soms wat zorgen dat ze zich niet te druk moet gaan maken om haar lichaam.. Ze zit nu al op de amateuropleiding en dus tussen ook tussen de jonge meiden. Ik denk soms dat ze expres een maaltijd overslaat... (maar dat is slechts een vermoeden!!)

En over hoezo... Dat de meiden de ruzie niet alleen mondeling uitvechten...
Ah so... Dat valt hier gelukkig nog mee....
Wel "verdwijnen"er wel eens dingetjes spontaan...
Maar of dat dat nou komt omdat madam ze "gewoon"verliest, of dat ze door een ander gevonden worden voordat ze echt kwijt zijn, weet ik niet...

Mevrouw hier ook.... Vroeg al een tijdje geleden of ze niet dat Sonja boek voor kids mocht

Nou is ze best stevig, maar merk dat ze toch al redelijk de lengte in gaat ipv de breedte en gelukkig valt dat meer mensen op en krijgt ze daar ook "complimentjes" over...
pi_55362191
Ja, Priscil vertelde ook al dat er een meisje in haar klas aan Sonja bakker doet... Ik heb haar meteen vertelt dat ik het absoluut niet wil hebben, ik vind Sonja bakker echt een slecht dieet! (het is en blijft een crash dieet, zodra je weer normaal gaat eten dan komt alles er weer net zo hard aan)

Dik wordt je van chips, koek en snoep en niet van een ontbijt. Dus we slaan geen maaltijden over. Ik heb zelf ook veel moeite met ontbijten omdat ik 's morgens echt geen boterham door mn keer krijg. Nou dat had zij ook. Maar daar zijn oplossingen voor. Dus wij eten nu 's morgens cornflakes of drinkontbijt. Zo krijgen we toch lekker de vezels binnen die gewoon nodig zijn.

Priscil is al flink aan het groeien en ik wil gewoon dat ze normaal blijft eten. Je brengt je lichaam echt schade toe als je te weinig vitamine, mineralen en calorieen binnenkrijgt tijdens de groei.

(en ja ik kan het weten)
pi_55362661
Ik vind (normaal gesproken) alle dieeten slecht, als kids nog in de groei zijn...
Beperkt snoepen en idd geen maaltijden overslaan, vind ik geen dieet, maar een normaal patroon.

En idd ze hebben die stoffen zooooo hard nodig.
Groente mogen ze hier onbeperkt opscheppen, aardappels ook wel, maar dan wel opletten met de jus. En tuurlijk gooien we er ook wel eens een makkelijke hap en "onverantwoord"voer tussen door. En tussendoor een stukkie fruit, of fruitsalade vinden ze ook heerlijk.

Zelf popcorn maken doen we ook wel eens. (maar dan blijft de zoete toch wel t lekkerst)

Ik kamp zelf vanaf mn 15/16 met eetproblemen.
En dat is nog steeds niet helemaal over, maar zal er alles aan doen om mn dochter die hel te besparen!
pi_55362732
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:25 schreef vamperotica het volgende:
Ik vind (normaal gesproken) alle dieeten slecht, als kids nog in de groei zijn...
Beperkt snoepen en idd geen maaltijden overslaan, vind ik geen dieet, maar een normaal patroon.

En idd ze hebben die stoffen zooooo hard nodig.
Groente mogen ze hier onbeperkt opscheppen, aardappels ook wel, maar dan wel opletten met de jus. En tuurlijk gooien we er ook wel eens een makkelijke hap en "onverantwoord"voer tussen door. En tussendoor een stukkie fruit, of fruitsalade vinden ze ook heerlijk.

Zelf popcorn maken doen we ook wel eens. (maar dan blijft de zoete toch wel t lekkerst)

Ik kamp zelf vanaf mn 15/16 met eetproblemen.
En dat is nog steeds niet helemaal over, maar zal er alles aan doen om mn dochter die hel te besparen!
Heel goed hoor!

Ik heb ook wat moeite met eten, en ik wens dat niemand toe. Zeker niet de lichamelijke beperkingen die pas op latere leeftijd naar voren komen.

Maar goed, het hele dunne is nu eenmaal nog steeds mode. En je ziet het overal. Die jonge grietjes die willen maar al te graag aan dat ideaalbeeld voldoen...
pi_55362917
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heel goed hoor!

Ik heb ook wat moeite met eten, en ik wens dat niemand toe. Zeker niet de lichamelijke beperkingen die pas op latere leeftijd naar voren komen.

Maar goed, het hele dunne is nu eenmaal nog steeds mode. En je ziet het overal. Die jonge grietjes die willen maar al te graag aan dat ideaalbeeld voldoen...
Yup... En dan het liefst met bijpassend "MTVoutfitje"
pi_55362950
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Yup... En dan het liefst met bijpassend "MTVoutfitje"
Gelukkig is het beleid bij Priscil op school geen blote buiken.

En terecht!
pi_55363158
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig is het beleid bij Priscil op school geen blote buiken.

En terecht!
Ja, hier ook volgens mij....Het is iig MIJN beleid!
Gelukkig denkt dochterlief er ( nog ) hetzelfde over...
En die rokjes zijn best leuk, met een legginkje eronder...
Die schouderloze truitjes ook, met een sporthempie met van die superbrede banden...
pi_55363204
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ja, hier ook volgens mij....Het is iig MIJN beleid!
Gelukkig denkt dochterlief er ( nog ) hetzelfde over...
En die rokjes zijn best leuk, met een legginkje eronder...
Die schouderloze truitjes ook, met een sporthempie met van die superbrede banden...
Ik weet natuurlijk niet of jullie kleding halen bij de coolcat... Dus ik wil niet beledigend zijn. Maar je moet daar wel heel goed zoeken naar normale kleding. Je pikt de kleding er ook zo uit als het daar vandaan komt. Het meeste dat er hangt vind ik gewoon hoerig.
pi_55363326
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet of jullie kleding halen bij de coolcat... Dus ik wil niet beledigend zijn. Maar je moet daar wel heel goed zoeken naar normale kleding. Je pikt de kleding er ook zo uit als het daar vandaan komt. Het meeste dat er hangt vind ik gewoon hoerig.
Soms, idd na heeeeel goed zoeken! Vind die etalages ook altijd zo belachelijk.... Staat daar zo'n volwassen model met daarnaast een haast kleuter in dezelfde outfit!
pi_55363485
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:51 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Soms, idd na heeeeel goed zoeken! Vind die etalages ook altijd zo belachelijk.... Staat daar zo'n volwassen model met daarnaast een haast kleuter in dezelfde outfit!
Nou de meeste kleding zal ik zelfs niet aantrekken, al ging ik een avond stappen.

Ik vind het best als je tijdens het uitgaan het een en ander laat zien, maar het meeste is gewoon too-much... en dat ze daar dan kinderen van 8,9 of 10 jaar in kleden.. Ik snap dat nooit zo goed.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 15:58:15 #258
7074 moussy
kuttekop
pi_55363510
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:02 schreef vamperotica het volgende:

[..]

wordt het nog erger!
waarom hebben wij dit allemaal al, mijn madam is 8 en dik worden, blote buiken en dat soort onzin
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_55363570
Zit ze in de prepuberteit Moussy?
Mijn 7-jarige is nog erg naief, gelukkig
Saartje
pi_55365779
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou de meeste kleding zal ik zelfs niet aantrekken, al ging ik een avond stappen.

Ik vind het best als je tijdens het uitgaan het een en ander laat zien, maar het meeste is gewoon too-much... en dat ze daar dan kinderen van 8,9 of 10 jaar in kleden.. Ik snap dat nooit zo goed.
Ik ben zelf best van het gewaagde..... Als ik ga stappen ja... Maar dat hoeven mn kids ook niet te zien ofzo...
En er zeker niet in rond te lopen....

(Ook niet als ze 18 zijn eik... )
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 19:19:14 #261
7074 moussy
kuttekop
pi_55368451
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zit ze in de prepuberteit Moussy?
Mijn 7-jarige is nog erg naief, gelukkig
Wees blij, ik vind dit echt een kut-fase
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_55368709
Pruk, ik las zonet snel even dat zwemmen een probleem was wegens het chloorwater, maar hier in Merwestein wordt het water ozon gezuiverd, komt geen drupje chloor aan te pas en is daarom ideaal voor o.a. astmapatiënten en ook wel lekker voor babietjes
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:21:52 #263
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55375609
Dat is inderdaad wel heel fijn, Melonovy. De meeste zwembaden zullen dat nog wel niet hebben.

Als ik al die verhalen zo lees over die meiden, dan word ik wel een beetje bang. We kregen laatst van de kleuterjuffrouw van Katja al te horen dat de meiden bij Katja in de klas al zo ontzettend op elkaar aan het letten waren en overal over aan het ruzieën waren. Gelukkig deed Katja daar niet zo aan mee, volgens de juffrouw. Katja gaat dan ook eigenlijk liever met de jongens om en met de jongere meisjes of juist met veel oudere meisjes. Haar eigen leeftijd vermijdt ze inderdaad een beetje.

Zo, de hele avond kerstkaarten geschreven. Het was altijd al veel werk, maar nu Katja en Job ook nog al hun vriendjes een kaart willen sturen was ik nog extra lang bezig. En dan wordt het morgen ook weer een toer om alle adressen te vinden. Van de meeste kinderen uit hun klas weet ik wel zo ongeveer waar ze wonen, maar niet het precieze adres. En op school mogen ze niet meer gegeven worden, dat is te zielig voor kinderen die geen kaarten krijgen. Dat kan ik me wel voorstellen en dat vind ik ook een hele goede maatregel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55379550
Katja, goed hoor! Probeer gewoon je eigen stijl te vinden in plaats van met die meute mee te lopen!!
Prepuberen...

Hier gaat Elise naar een cursusje in 't ziekenhuis voor de operatie morgen ...
Beginnen ze weer met de mondkapjes ed... Iets dat ze op die cursus leuk vond, maar bij de operatie zelf niks vond (stinkt!)

En vanmiddag weer een echo
  woensdag 19 december 2007 @ 11:24:40 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55382827
Spannend hoor Elise. Hoeft ze na morgen dan niet meer geopereerd te worden (voorlopig)?

echo... gaaf...kom straks wel even in z&g neuzen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 11:32:51 #266
13151 crew  Rewimo
pi_55383047
Sterkte voor Elise!

Christan verheugt zich op de vakantie. We vliegen vrijdag voor twee weken naar Portugal Mijn schoonouders overwinteren daar en zij hebben ons uitgenodigd. Neefje Pascal gaat ook mee, dus dat is erg gezellig voor die twee banjers
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2007 @ 13:04:30 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55385368
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:21 schreef livelink het volgende:
Zo, de hele avond kerstkaarten geschreven. Het was altijd al veel werk, maar nu Katja en Job ook nog al hun vriendjes een kaart willen sturen was ik nog extra lang bezig. En dan wordt het morgen ook weer een toer om alle adressen te vinden. Van de meeste kinderen uit hun klas weet ik wel zo ongeveer waar ze wonen, maar niet het precieze adres. En op school mogen ze niet meer gegeven worden, dat is te zielig voor kinderen die geen kaarten krijgen. Dat kan ik me wel voorstellen en dat vind ik ook een hele goede maatregel.
wat een flauwekul zeg. dan mogen er zeker ook geen uitnodingingen voor kinderfeestjes rondgedeeld worden? want dat ik ook zielig voor de kinderen die niet mogen komen.
sorry hoor, maar dat vind ik eerlijk gezegd wel heel erg betuttelend.
pi_55385397
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat een flauwekul zeg. dan mogen er zeker ook geen uitnodingingen voor kinderfeestjes rondgedeeld worden? want dat ik ook zielig voor de kinderen die niet mogen komen.
sorry hoor, maar dat vind ik eerlijk gezegd wel heel erg betuttelend.
Dat mag hier op school idd ook niet....
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2007 @ 13:07:45 #269
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55385459
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Sterkte voor Elise!

Christan verheugt zich op de vakantie. We vliegen vrijdag voor twee weken naar Portugal Mijn schoonouders overwinteren daar en zij hebben ons uitgenodigd. Neefje Pascal gaat ook mee, dus dat is erg gezellig voor die twee banjers
lekker hoor, geniet er maar van.

luca's logeerpartij bij oma hangt aan een zijden draadje. oma dr broer ligt op sterven, dus het is afwachten hoe en wat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 13:09:14 #270
13151 crew  Rewimo
pi_55385510
Ach, dat zou voor hem wel sneu zijn als het niet doorgaat. Wanneer zou hij naar haar toe gaan?
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2007 @ 13:09:34 #271
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55385520
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:05 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Dat mag hier op school idd ook niet....
wat? kerstkaarten of uitnodigingen? of allebei?

nou gelukkig mag dat hier wel.
zouden kinderen daar echt zo'n punt van maken als ze geen kerstkaart krijgen en een ander wel?
pi_55385548
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zouden kinderen daar echt zo'n punt van maken als ze geen kerstkaart krijgen en een ander wel?
Blijkbaar.

Ik weet niet hoe het bij Priscil op school zit. Volgens mij mag ze gewoon kaarten uitdelen.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2007 @ 13:12:49 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55385638
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef Rewimo het volgende:
Ach, dat zou voor hem wel sneu zijn als het niet doorgaat. Wanneer zou hij naar haar toe gaan?
2 januari t/m 6 januari

maar goed, we wachten wel af dan.
ik hoop voor mijn moeder dat dr broer het nog een tijdje volhoudt. ze heeft het rond kerst altijd al moeilijk genoeg (mijn vader is jaaaaren geleden overleden op 2e kerstdag) en dan dr broer nog eens rond die tijd, lijkt me het er niet makkelijker op maken.

luca weet het overigens nog niet (ik weet het ook pas sinds vanochtend) eerst maar eens de kerstdagen afwachten en dan zien we wel weer.
pi_55385646
quote:
Op woensdag 19 december 2007 07:52 schreef Bright het volgende:
Katja, goed hoor! Probeer gewoon je eigen stijl te vinden in plaats van met die meute mee te lopen!!
Prepuberen...

Hier gaat Elise naar een cursusje in 't ziekenhuis voor de operatie morgen ...
Beginnen ze weer met de mondkapjes ed... Iets dat ze op die cursus leuk vond, maar bij de operatie zelf niks vond (stinkt!)

En vanmiddag weer een echo
Spannend!
Mag er iemand bij blijven tot ze "weg" is?

Ennuh.... Ik meen me te herinneren vanuit "onze" ziekenhuisfolder dat er hier wel iemand bij mocht zijn, maar liever niet iemand die zwanger was....
  woensdag 19 december 2007 @ 13:59:52 #275
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55387127
OFFTOPIC
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind Sonja bakker echt een slecht dieet! (het is en blijft een crash dieet, zodra je weer normaal gaat eten dan komt alles er weer net zo hard aan)

Ik weet dat het hier niet hoort maar ik kan het niet laten om er toch iets van te zeggen.
Dit hoeft dus niet! SB gaat om het veranderen van je eetpatroon. Het is de bedoeling om tijdens het dieet dit te leren en na het dieet een gezond eetpatroon aan te houden maar dan wel normale hoeveelheden te eten.
Ik had geen goed eetpatroon, ben o.a. d.m.v. SB flink afgevallen, nu na lange tijd gestopt te zijn en een (redelijk )gezond eetpatroon aan te blijven houden ben ik nog geen enkele gram aangekomen!
Oké.. Als je normaal al een gezond eetpatroon hebt schiet je er waarschijnlijk idd niks mee op en zul je als je weer gewoon gaat eten weer aankomen. Maar ga niet bij voorbaat al zeggen dat het slecht is of niet werkt. Voor jou werkt het misschien niet maar voor anderen kan het een goed hulpmiddel zijn.

En nu weer ontopic!

Oeh, Elise word morgen al geopereerd. Succes!
Ik heb in het foldertje van de anesthesist (of van de kinderafdeling, ik weet het niet meer zeker) gelezen dat er bij ons één ouder mee mag als Wilyan onder narcose gaat.

Wilyan heeft trouwens zelf kerstkaartjes gemaakt. Ik heb een drieluikje gemaakt, uitgeprint en er met potlood dun Wilyan's naam op geschreven. Wilyan heeft het plaatje gekleurd en met pen zijn naam overgetrokken/geschreven. Potlood uitgummen, knippen en vouwen.. KLAAR!
Alle kindjes uit zijn klas hebben er een gekregen.
Maxi, Midi & Mini
pi_55387176
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:59 schreef Noli. het volgende:
OFFTOPIC
[..]

Ik weet dat het hier niet hoort maar ik kan het niet laten om er toch iets van te zeggen.
Dit hoeft dus niet! SB gaat om het veranderen van je eetpatroon. Het is de bedoeling om tijdens het dieet dit te leren en na het dieet een gezond eetpatroon aan te houden maar dan wel normale hoeveelheden te eten.
Ik had geen goed eetpatroon, ben o.a. d.m.v. SB flink afgevallen, nu na lange tijd gestopt te zijn en een (redelijk )gezond eetpatroon aan te blijven houden ben ik nog geen enkele gram aangekomen!
Oké.. Als je normaal al een gezond eetpatroon hebt schiet je er waarschijnlijk idd niks mee op en zul je als je weer gewoon gaat eten weer aankomen. Maar ga niet bij voorbaat al zeggen dat het slecht is of niet werkt. Voor jou werkt het misschien niet maar voor anderen kan het een goed hulpmiddel zijn.
Maar zeer zeker niet goed voor (pre)puberende kids!
pi_55387236
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Allebei...
Tenminste, bij de kleuters hangt een briefje dat het niet de bedoeling is van de kerstkaarten, van de hogere groepen weet ik dat niet...
Terwijl juist de kleintjes vaak voor klasikaal gaan... Hoe ouder ze worden, hoe selectiever met de kerstkaartjes!

Van die uitnodigingen.... Tja.... betuttelend.... Ik vind het wel sneu hoor voor kindjes die niet uitgenodigd worden.... Maar ja....Mag er dan ook niet over het feestje gesproken worden in de klas ofzo?
pi_55387249
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:04 schreef lady-wrb het volgende:
dat mag bij ons inderdaad ook niet in de klas.
  woensdag 19 december 2007 @ 14:07:55 #279
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55387331
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:01 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Maar zeer zeker niet goed voor (pre)puberende kids!
Hmm.. Dat had ik er ergens bij gezet..
Ik ben ook van mening dat kinderen niet zomaar moeten dieeten.
Maar als er écht sprake is van verschrikkelijk overgewicht dan vind ik dat begeleiding van een dieetist toch wel nodig is/moet kunnen zijn.
Maxi, Midi & Mini
pi_55387354
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:07 schreef Noli. het volgende:

[..]

Maar als er écht sprake is van verschrikkelijk overgewicht dan vind ik dat begeleiding van een dieetist toch wel nodig is/moet kunnen zijn.
Goed gezegd!
pi_55387431
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:07 schreef Noli. het volgende:

[..]

Zeker... bij extreem overgewicht en onder goede begeleiding!
En ik vind het ook zeker een taak van de ouders om er op te letten....
Als mijn kids al chips(vr)etend de hele dag maar voor de tv hangen hangen, krijgen ze een schop onder de kont en kunnen ze lekker naar buiten! Ik ken ouders die er dan ook nog het liefst elke dag friet, frikandellen en chemische rotzooi toetjes achter aan gooien... Kids overal met de auto naar toe brengen ( maar niet naar sport, want sport daar wordt je moe van...) en die zie je gewoon dichtslibben....
Was ooit ook bij zo'n "samenopvakantie" programma...
Een redelijk sportief gezin ging samen met een veelvraatweinigbewegen gezin op vakantie.... Eerst een niksdoenvakantie en daarna een sportieve vakantie.... Je zag het vatsige mannetje van de veelvraatfamilie gewoon helemaal opbloeien....Maar pa en ma vonden dat allemaal maar onzin...
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2007 @ 14:15:22 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55387548
kinderen moeten niet diëten, ze moeten gewoon meer bewegen

ik zit eraan te denken om luca hierop te doen : http://www.de-wadden.nl/Fitness4kids.htm
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 14:21:08 #283
13151 crew  Rewimo
pi_55387670
Hier normaal gesproken 3x per week gym, een uur naschools voetbal, twee voetbaltrainingen plus meestal een wedstrijd

Ik vind het wel tof dat de kinderen hier 3x per week gym krijgen. En na de kerstvakantie krijgen ze als het goed is een keer per week schoolzwemmen. Ik neem aan in plaats van 1x gym maar dat is nog niet bekend gemaakt.
pi_55387815
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Hier normaal gesproken 3x per week gym, een uur naschools voetbal, twee voetbaltrainingen plus meestal een wedstrijd

Ik vind het wel tof dat de kinderen hier 3x per week gym krijgen. En na de kerstvakantie krijgen ze als het goed is een keer per week schoolzwemmen. Ik neem aan in plaats van 1x gym maar dat is nog niet bekend gemaakt.
Hier is het 2 x in de week gym...
Mevrouw heeft op woensdag en zaterdag streetdance en meneer op woensdag basketbal...
Als ze de kans krijgen gaan ze op woensdag ook nog lekker zwemmen...

Kleintje van 4 zit nog niet op sport, maar krijgt zn kleutergym op school en fietst zelf naar en van school.... toch zo'n kwartier per ritje zeg maar
En we hebben geen auto, dus sowieso bijna alles op de fiets
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2007 @ 14:51:44 #285
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55388455
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:21 schreef Rewimo het volgende:

hier grijpen ze alles aan om de gymles maar over te slaan op school.
deze week ook weer geen gymles.
  woensdag 19 december 2007 @ 15:32:41 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55389330
Kinderen hebben gewoon beweging nodig. Fleur hoorde ik bijna de telefoon uit stuiteren toen Fred net belde om te vragen of ze zin had om voordat ze naar de kapper gingen even nog het strand op te gaan. Heerlijk om te horen dat het zo'n buitenkind is.
pi_55389404
Zo.... de hele bubs is weg voor de kerstviering... die durut van 16.00 tot 18.00 waarna er om 19.00 nog de musical voor de ouders is...

meneer hoefde niet te verkleden, want die moet ook voor de school de musical doen, mevrouw heeft een rood met zwart gestreepte dikke panty aan (dus niet zo'n "meisjesmayo, maar ook geen doorzichtige panty) met een kort rood schotsachtig rokje en een rood truitje van mij.... (Die we nog wel even "dichtgeniet" hebben van d e bovenkant, want 't "hing" iets....

En.......... Ze zeurde niet eens om make up!!!!
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2007 @ 18:01:34 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55393544
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:35 schreef vamperotica het volgende:
Zo.... de hele bubs is weg voor de kerstviering... die durut van 16.00 tot 18.00 waarna er om 19.00 nog de musical voor de ouders is...

meneer hoefde niet te verkleden, want die moet ook voor de school de musical doen, mevrouw heeft een rood met zwart gestreepte dikke panty aan (dus niet zo'n "meisjesmayo, maar ook geen doorzichtige panty) met een kort rood schotsachtig rokje en een rood truitje van mij.... (Die we nog wel even "dichtgeniet" hebben van d e bovenkant, want 't "hing" iets....

En.......... Ze zeurde niet eens om make up!!!!
dat klinkt goed

hier werd ook heftig gestuiterd en meneer wilde blauwe puntjes gel in zijn haar.
en nu hebben we heerlijk rust tot 9 uur
pi_55402577
Zo... t zit er weer op! (al een uurtje of 2 hoor....)
pi_55408761
Vamp, is makeup bij jou verboden??
pi_55413312
Pff.. Elise wordt op dit moment geholpen in het ziekenhuis; 2 buisjes in haar oren en haar neusamandel wordt geknipt. Hopelijk gaat alles goed

Gisteren zijn we bij de voorlichting geweest. Ze kreeg een dia-sessie over een meisje die ook een operatie moest ondergaan en ze zei zachtjes tegen me: 'Papa, daar hoef ik toch niet naar toe?'

Straks hebben we dus een kindje dat niet wil drinken of eten en alleen maar wat hangerig is... Laten we hopen dat het allemaal voor haar meevalt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 december 2007 @ 12:29:14 #292
13151 crew  Rewimo
pi_55413354
Sterkte Bright, hopelijk valt het allemaal mee
pi_55415251
Mijn vrouw heeft net gebeld... De operatie is klaar, maar ik hoorde Elise op de achtergrond flink huilen. Ik kreeg haar even aan de telefoon en er kwam nog maar weinig uit. Gelukkig (nog?) niet misselijk, maar de situatie is natuurlijk wel erg vreemd voor haar.
Wel, komende tijd zal het even lastig voor haar zijn, hopelijk heeft ze er niet teveel last van.

Oh ja, mijn vrouw mocht niet bij de narcose/operatiekamer zijn ivm. zwangerschap. Dus m'n schoonvader heeft die taak waargenomen.
damn, waarom kon ik er weer niet bij zijn...
pi_55415532
aaah sneu voor elise. gelukkig is 't nu achter de rug en hopelijk heeft 't het gewenste effect!
pi_55415761
Ah, arme Elise, het beste ermee! Het is te hopen dat het allemaal snel over is en dat ze er met sprongen op vooruit gaat!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55416169
Elise knap maar lekker op.

Bright, dat hebben meer vaders, dat gevoel van waarom kon ik er nu niet bij zijn

Fleur heeft vanmiddag kerst in de klas. Dus in het donker, lees: 5 uur gaan we naar school en heeft ze een kerstfeest met nette kleren aan en alles. Zo

Verder doen we hier wel aan kaarten. In de hal staat een grote brievenbus waar iedereen de kaarten in doet en dan wordt rond 10 uur door twee kinderen uit groep7/8 de post rondgebracht. De kids vinden het helemaal super.

En vanochtend keek ze naar buiten, zag dat alles bevroren was.........keek naar de lucht (zag hoe klein de wereld was) en zei: 'kijk mama de lucht is ook bevroren. *smelt.... die lieve kleuterwijsheid.
pi_55417594
Dank jullie voor de steun!
Elise belde net, ze mag zo naar huis. Gelukkig klinkt ze al veel beter - heeft een glas limonade en een ijsje op. Ze was weer aanspreekbaar, al wilde ze wel graag naar huis
Ik ben blij dat het nu wel goed gaat, zat er toch wel over in...
pi_55417717
Het is gewoon echt even heel zielig! Maar gelukkig knappen kindjes wel heel snel op na zo'n ingreep!

Lekker vertroetelen en ijsjes eten (niet dat je daar nog trek in hebt als je keelpijn hebt)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 december 2007 @ 22:12:45 #299
13151 crew  Rewimo
pi_55427805
Beterschap voor je dappere dame, Bright!

Tot over 2 weken allemaal Heel fijne feestdagen en een gezond en spetterend 2008 voor jullie allemaal!

Onze achtertuin vandaag
  donderdag 20 december 2007 @ 22:12:50 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55427808
Hier hadden ze geen last meer nadat ze een keer gedronken hadden en een ijsje gegeten. Het is minder vervelend dan je keelamandelen eruit.

Veel Beterschap voor Elise, hopelijk zien jullie gauw positief resultaat van jullie beslissing...
pi_55428067
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:46 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, is makeup bij jou verboden??
Neuj, tenminste... bij dit soort dingen en feestelijkheden mag er best een beetje.... Maar als er niet om gevraagd wordt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')