dat hoop ik dan maar .. aan 3 kanten water hier, mocht die gelijk hebben wordt het op z'n minst natte voetenquote:
Tof als ie gelijk heeft, ik ben wel voor een wetenschappelijk meteorologisch (dijk)doorbraakje.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:05 schreef Edwinuss het volgende:
ik ben benieuwd!
balen dat ik -6.76 meter onder NAP zit (yep laagste punt van Nederlandquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:20 schreef Damzkieee het volgende:
Wij zitten hier anders behoorlijk hoog en droog
Laat maar komen die wind
Laten we het hopen! Als dat doemscenario van meneer corbijna uitkomt, is 1953 opeens een lachertje.quote:
165 km/u naar ik meen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:28 schreef michiel5 het volgende:
Schaatsen in januari klinkt goed.
Die storm geloof ik niet zo in eigenlijk, hij had het toch over windvlagen van 200 km/u? Hoogste snelheid tot nu toe is volgens mij 120 km/u geloof er dus niks van.
Ik moet 'm wel gelijk geven dat de eerste stevige storm al weer een tijdje geleden is. 't zou zomaar kunnen...quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:15 schreef Steve_I. het volgende:
Ik geloof er nog niet zo in dat half nederland weggevaagd wordt, de dijken doorbreken etc, maar ik denk wel dat het best eens heel slecht weer kan worden in die periode met flink wat storm. Zoals hij het beweert; ik weet niet of dat de laatste 500 jaar wel eens in deze omgeving heeft plaatsgevonden. Maar hij blijkt toch redelijk nauwkeurig dingen te kunnen voorstpellen, iig een zekerheid van meer dan 50%, dat vind ik dus wel aanzienlijk. Het KNMI kan het ook niet ontkrachten, alleen zeggen dat ze niet kunnen geloven dat hij slimmer is dan hun en grote gebeurtenissen WEL eerder aan kan zien komen. Ik zou het BIJNA wel leuk gaan vinden als hij gelijk heeft...
Hij gebruikt wel super computers zo te zienquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:43 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Deze man heeft anders wel eerder dergelijke beweringen gedaan die zijn uitgekomen
![]()
Oh? Dat is geen weersverschijnsel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:09 schreef Steve_I. het volgende:
Hij had toch ook de Tsunami in Zuid-Oost Azie voorspeld??
't zal allemaal wel zwaar mee/tegen vallenquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh moeten we nou weer naar centerparks net zoals met de watersnoodramp?.
Nee, ik zie 't ook niet gebeuren maar 't wordt zo opgehyped dat ik 't een beetje vervelend begin te vinden. 't Zal toch niet echt? Niet dat wij hier zitten van 'ja zal wel' en dan eind van de maand zijn we weggewaaid.
Ik geloof het ook niet echt, maar...de storm van vorige week had hij goed voorspeld, alleen niet 100% goed. Er was storm, maar lang niet zo heftig als hij voorspeld had.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:17 schreef i2Them2 het volgende:
Dat mensen dit geloven.
Ze hebben het nu over windstoten van 115 tot 145 kilometer per uur. Dat is geen superstorm meer. Die snelheden hebben we 18 januari ook al gehad. Mietjes...
Weet ook niet zeker of hij dat was, maar iemand had 'm iig voorspeldquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh? Dat is geen weersverschijnsel.![]()
yeh right...quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:09 schreef Steve_I. het volgende:
Hij had toch ook de Tsunami in Zuid-Oost Azie voorspeld??
Ja 5 dagen vantevoren kwam hij met ide voorspelling naar buiten, zo kan ik het ook.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:24 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet echt, maar...de storm van vorige week had hij goed voorspeld, alleen niet 100% goed. Er was storm, maar lang niet zo heftig als hij voorspeld had.
En de elfstedentochten volgen hetzelfde patroon geloof ik.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:23 schreef Steve_I. het volgende:
Overigens, als je 3x een kleine 22 jaar terug gaat rekenen kom je wel in het noodweer van 52-53
Erop hopen? Je piept wel anders als je pc weggewaaid is en je geen Heroes meer kan kijken. Dan mis je wel mooi de laatste ep! JAH!quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:24 schreef EvilMarc het volgende:
Ik geloof er niet in maar ik hoop er zo op !!
![]()
Hij verdient er zijn brood mee. Dat zegt toch wel iets.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:59 schreef Steve_I. het volgende:en iedereen hem hier maar belachelijk maken
Hij hoeft het heus niet bij het juiste eind te hebben, maar het is wel een wetenschapper, geen kwakzalver. Hij heeft met flinke regelmaat wel (goeddeels) gelijk....
waarheen? texel?quote:
Frankrijkquote:
Ten eerste wil hij z'n methodes niet publiceren, dus wie zegt dat ie niet gewoon iets verzint? Verder gebruikt ie data van cycli van ongeveer 11 jaar, de data is slechts 100 jaar beschikbaar, dus veel te weinig informatie om iets zinnigs te kunnen zeggen. Zulke extreme winden zijn nog nooit voorgekomen in Nederland, dus de voorspelling is hooguit een interpolatie in een totaal onbekend domein, hoogst onbetrouwbaar dus.quote:Corbyn's predictions are based on what is called "The Solar Weather Technique."[6] The technique "combines statistical analysis of over a century of historical weather patterns with clues derived from solar observations."[1] He considers past weather patterns and current solar observations, drawing correlations between cosmic radiation and cloud cover. This work has been criticized by some scientists who claim that such variations cause minimal impact on the Earth's atmosphere. As Corbyn refuses to publish his methods in any journal, scientists are further critical of his methods due to the low probability of his results.[1]
Hier een hoogtekaartje van Nederland, dat is dan wel nuttig.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:57 schreef siekman het volgende:
Weet iemand welke site het is waar je kan zien hoe hoog het water bij jou komt te staan .
Ik ben er ooit eens op geweest maar ik wil het voor de zekerheid ff checken.
een goede evacuatie route opzoeken![]()
omdat er op de frontpage toch weer wordt gesproken over een superstorm .
Ik dacht dat ik er net buiten woonde maar ik wil het ff voor de zekerheid weten
Omdat Al Gore niet zijn eigen geheimzinnige methode heeft, maar simpelweg herhaalt wat de wetenschappelijke wereld van mening is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:24 schreef Ringo het volgende:
En waarom zouden we Al Gore wél zomaar geloven?
En wat mij betreft bestaat die "wetenschappelijke wereld" nog steeds bij de gratie van wetenschappelijke controverse, dus die 7 dagen kan ik wel afwachten.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat Al Gore niet zijn eigen geheimzinnige methode heeft, maar simpelweg herhaalt wat de wetenschappelijke wereld van mening is.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat Al Gore niet zijn eigen geheimzinnige methode heeft, maar simpelweg herhaalt wat de wetenschappelijke wereld het IPCC, een politieke club, van mening is.
Als we wetenschappelijk gaan doen moeten we wel nauwkeurig zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:32 schreef Monidique het volgende:
Ja, hoor.
Och gut, hoor de "wetenschapper" met een lidmaatschapskaart van GroenLinks een sluitende verdediging geven voor zijn ernstig gesubsidieerde standpunt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:32 schreef Monidique het volgende:
Ja, hoor.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:12 schreef motorbloempje het volgende:
ben wel nèt op tijd naar Arnhem verhuisd dan
ik woonde namelijk tot 4 maanden geleden HIER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:12 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Tornado in Chaamquote:Op dinsdag 13 november 2007 03:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Deel 1 ---> Nu zware storm op komst - Superstorm eind november?
Deel 2 ---> Stormachtig Nederland - Superstorm eind november? #2
over Tornado's gesproken
[..]
Was al iets eerder zie Eind november: verwoestende storm?quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:29 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja 5 dagen vantevoren kwam hij met ide voorspelling naar buiten, zo kan ik het ook.
Hier in en rond Arnhem zit je anders ook niet bepaald droog, iets met rivieren enzo..quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:12 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk ook niet dat het een mindfuck is. Maar we gaan nu stadig naar eind november en wanneer de superstorm uitblijft, reken maar dat die man helemaal niet belachelijk gemaakt wordt. Ja, in dit topic misschien een avondje en elders op internet waar mensen het toch volgen maar niet in de media. Welnee, die wordt gewoon niet meer genoemd.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:28 schreef jogy het volgende:
Hij zal onsterfelijk belachelijk gemaakt worden (en terecht) als er niks gebeurt dus het lijkt mij prsoonlijk stug dat hij ons bewust aan het fucken is. of het nou wel of niet uitkomt dus.
En toch, als je kijkt naar de zonnecyclus die om de 11 en 22jaar extreem koude en warme periodes laat zienquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:22 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Het weer is een chaotisch proces. Het is dus fundamenteel onmogelijk om zonder perfecte informatie en oneindige rekenkracht het weer correct te voorspellen voor een willekeurige tijd. In praktische situaties is het weer absoluut niet een maand van tevoren te voorspellen.
De theorie die Dhr. Corbijn c.s. gebruiken is gebaseerd op zonnestraling. Dat dit niet als betrouwbaar geacht kan worden lijkt me evident.
En ze varen bij windkracht 9 in ieder geval gewoon uit.....quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:08 schreef motorbloempje het volgende:
ja, zeg, hé! Fijn.. mijn moeder gaat dan met de boot naar Engelandze wachten maar even met die storm
Dat is klimaat, geen weer. Net als dat je door de stand van de aarde ten opzichte van de zon kan zeggen dat het in de zomer gemiddeld warmer is dan in de winter. Je kan echter niet een jaar of een maand van tevoren bepalen wat voor weer het op een specifieke dag in die zomer is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:25 schreef awesomedude het volgende:
[..]
En toch, als je kijkt naar de zonnecyclus die om de 11 en 22jaar extreem koude en warme periodes laat zien
zou het wel goed mogenlijk kunnen zijn gezien het weer in de geschiedenis.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=78654
Ik zie die controverse nog niet bevestigd dan wel ontkracht na die zeven dagen...quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
En wat mij betreft bestaat die "wetenschappelijke wereld" nog steeds bij de gratie van wetenschappelijke controverse, dus die 7 dagen kan ik wel afwachten.![]()
'but there will be no desert storm!'quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:35 schreef Omaha het volgende:
[ afbeelding ]
"The Superstorm is coming and will hit The Netherlands"
Arnhem ligt 16m boven NAP, dus dat zit echt wel goed hoorquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:21 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Hier in en rond Arnhem zit je anders ook niet bepaald droog, iets met rivieren enzo..
Nou dan zoek maar eens goedquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef jimmydehelle het volgende:
[..]
Tornado in Chaam
Eerder een windhoos, die veredelt wordt als tornado.
Mensen hier weten niet wat een echte tornado is
OMG dat is 'mquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:28 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
is dit de superstorm misschien?
als hij een iets andere route volgt en niet bij Schotland aan land komt gaat hij zo over de Noordzee.
kan goed zijn dat er in de volgende run niets van over is want het is nog ver weg.
Maar de AH zal wel niet open zijn danquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:06 schreef ethiraseth het volgende:
Gelukkig woon ik in een flat op de 6e verdieping, water zal vast niet zo hoog komen. Heb hier zelfs nog een opblaasboot liggen dus kan altijd nog wegvaren als alles overstroomt.![]()
eeuh nee .. da's 55 jaar .. 66 jaar geleden kom je meer in de buurt van de hongerwinterquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:23 schreef Steve_I. het volgende:
Overigens, als je 3x een kleine 22 jaar terug gaat rekenen kom je wel in het noodweer van 52-53
Dat kan jij helemaal nog niet weten.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:37 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik zie die controverse nog niet bevestigd dan wel ontkracht na die zeven dagen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |