Neu, dat dicht ie dan aan die 10% toe.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:19 schreef HPayne het volgende:
Hmm ik ben benieuwd of hij zn fout gaat toegeven als het, waar het nu op lijkt, niet zo blijkt te zijn
quote:ROTTERDAM - De eerder door de Britse weerkundige Piers Corbyn aangekondigde superstorm, eind deze maand, lijkt er toch echt te komen. Zijn collega, de Fin Magnus Hagelstam van Weather Action toont in een update dat met 90 procent zekerheid heel west Nederland in de gevarenzone ligt. Net als Groot-Brittannië, Denemarken en Noord-West Duitsland. Tijdens de storm zouden windstoten van ruim 200 kilometer per uur kunnen voorkomen. Plaatselijk zou zelfs 320 km/uur gemeten kunnen worden. Het natuurgeweld zou in twee vlagen over ons heen komen. De oranje en de rode zone. Corbyn voorspelt ook dijkdoorbraken rond half vijf in de middag (15.30 GMT) op zaterdag 24 november in Zuid-Engeland. Dan zou het Noordzeewater zou opgestuwd kunnen zijn dat de dijken en duinen het niet meer zouden houden. Corbyn legt in een mededeling aan het Nederlandse volk uit dat zijn voorspellingen vorige week door Jan en alleman nogal overdreven zijn. Maar, zegt hij, de timing en piekwinden waren wel goed voorspeld. Hij geeft ook het KNMI, dat zijn voorspellingen afdeed als overdreven, een veeg uit de pan. ,,Het KNMI doet niet aan lange termijn-voorspellingen. Dat kunnen ze niet. Wij wel. Het zou goed zijn als kort en lang samen zouden werken om tot een correcte voorspelling te komen. In het belang van de veiligheid van de bevolking. Stammenstrijd en prestige moeten we dan opzij zetten.'' Het KNMI voorspelt op de eigen site voor eind volgende week rustig najaarsweer met een hoge drukgebied. En ook andere weerdiensten voorzien geen gekke dingen voor volgend weekeinde.
Zou een beetje raar zijn als zijn collega iets anders zou beweren.quote:
das waar... toch wel leuk omdat dan weer terug te vinden in het ADquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:19 schreef APK het volgende:
[..]
Zou een beetje raar zijn als zijn collega iets anders zou beweren.
Kut, mijn ouders lezen het AD.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:22 schreef Frutsel het volgende:
das waar... toch wel leuk omdat dan weer terug te vinden in het AD
quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:25 schreef APK het volgende:
[..]
Kut, mijn ouders lezen het AD.
Paniek!![]()
Bronquote:Megastorm in Nederland 'voor 90 procent zeker'
De Britse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn is nog zekerder van zijn zaak: er is een kans van 90 procent dat Nederland tussen 23 en 27 november wordt getroffen door een verwoestende megastorm.
Volgens Corbyns laatste voorspelling is het vrijwel zeker dat delen van Groot-Brittannië, Nederland, het noorden van Duitsland en Denemarken te maken krijgen met één of meer verwoestende stormen. Daarbij zijn er serieuze risico’s op dijkdoorbraken.
‘We voorspellen dat de windkrachten niet veel anders zullen zijn dan dat we eind oktober al voorspelden, maar er lijkt nu sprake te zijn van een dubbele “aanval”,’ meldt de website van Corbyn. Volgens de weervoorspeller zal de megastorm ons tot twee maal toe ‘raken’.
Paniekzaaierij
Toen Corbyn enkele weken geleden meldde dat Nederland eind november te maken zou krijgen met een megastorm, deed weerinstituut KNMI dat af als paniekzaaierij. De voorspelling ‘zou niet serieus genomen moeten worden’, omdat het volgens het KNMI helemaal niet mogelijk is om verder dan tien dagen vooruit te kijken.
Ook nu lijkt het KNMI niet onder de indruk van Corbyns voorspelling. 'Of hij dit nu een maand of een week van te voren roept, het blijft allemaal nogal onheilspellend,' zegt KNMI-woordvoerder Cees Molenaars tegen elsevier.nl. 'Wij hebben geen enkele aanwijzing dat er een superstorm onderweg is. De wind die wij zien is normaal voor de tijd van het jaar.'
In een gesprek met weekblad Elsevier vertelde Corbyn twee maanden geleden dat de kans groot is dat we in januari kunnen schaatsen. Lees meer over zijn voorspellingen
de vraag is oftie er geld aan verdient. Alstie dat doet istie goed bezig, maar ik zie eigenlijk niet hoe die op deze manier binnen zou kunnen komenquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:13 schreef mark2012 het volgende:
Piers Corbyn is een geniale man. Een beetje paniek zaaien en alle media is op hem gericht. Ongelooflijk.
Wat ik destijds eens ergens gelezen heb klopten de voorspellingen voor engeland voor de maand oktober erg goed. Rest geen ideequote:Op vrijdag 16 november 2007 19:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Klopt er eingelijk al iets van het scenario wat Piers Corbyn schetst voor de maand oktober?
Ja, hij verdient er geld aan. Hij heeft een bedrijf.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:32 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
de vraag is oftie er geld aan verdient. Alstie dat doet istie goed bezig, maar ik zie eigenlijk niet hoe die op deze manier binnen zou kunnen komen
Engeland en Nederland liggen niet zo ver van elkaar zeker niet als er echt zo'n superstorm komt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:39 schreef Frutsel het volgende:
Wat ik destijds eens ergens gelezen heb klopten de voorspellingen voor engeland voor de maand oktober goed. Rest geen idee
quote:Megastorm in Nederland 'voor 90 procent zeker'
vrijdag 16 november 2007 16:26
De Britse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn is nog zekerder van zijn zaak: er is een kans van 90 procent dat Nederland tussen 23 en 27 november wordt getroffen door een verwoestende megastorm.
Volgens Corbyns laatste voorspelling is het vrijwel zeker dat delen van Groot-Brittannië, Nederland, het noorden van Duitsland en Denemarken te maken krijgen met één of meer verwoestende stormen. Daarbij zijn er serieuze risico’s op dijkdoorbraken.
‘We voorspellen dat de windkrachten niet veel anders zullen zijn dan dat we eind oktober al voorspelden, maar er lijkt nu sprake te zijn van een dubbele “aanval”,’ meldt de website van Corbyn. Volgens de weervoorspeller zal de megastorm ons tot twee maal toe ‘raken’.
Paniekzaaierij
Toen Corbyn enkele weken geleden meldde dat Nederland eind november te maken zou krijgen met een megastorm, deed weerinstituut KNMI dat af als paniekzaaierij. De voorspelling ‘zou niet serieus genomen moeten worden’, omdat het volgens het KNMI helemaal niet mogelijk is om verder dan tien dagen vooruit te kijken.
Ook nu lijkt het KNMI niet onder de indruk van Corbyns voorspelling. 'Of hij dit nu een maand of een week van te voren roept, het blijft allemaal nogal onheilspellend,' zegt KNMI-woordvoerder Cees Molenaars tegen elsevier.nl. 'Wij hebben geen enkele aanwijzing dat er een superstorm onderweg is. De wind die wij zien is normaal voor de tijd van het jaar.'
In een gesprek met weekblad Elsevier vertelde Corbyn twee maanden geleden dat de kans groot is dat we in januari kunnen schaatsen.
Toe maar.quote:In een gesprek met weekblad Elsevier vertelde Corbyn twee maanden geleden dat de kans groot is dat we in januari kunnen schaatsen.
dat hoop ik dan maar .. aan 3 kanten water hier, mocht die gelijk hebben wordt het op z'n minst natte voetenquote:
Tof als ie gelijk heeft, ik ben wel voor een wetenschappelijk meteorologisch (dijk)doorbraakje.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:05 schreef Edwinuss het volgende:
ik ben benieuwd!
balen dat ik -6.76 meter onder NAP zit (yep laagste punt van Nederlandquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:20 schreef Damzkieee het volgende:
Wij zitten hier anders behoorlijk hoog en droog
Laat maar komen die wind
Laten we het hopen! Als dat doemscenario van meneer corbijna uitkomt, is 1953 opeens een lachertje.quote:
165 km/u naar ik meen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:28 schreef michiel5 het volgende:
Schaatsen in januari klinkt goed.
Die storm geloof ik niet zo in eigenlijk, hij had het toch over windvlagen van 200 km/u? Hoogste snelheid tot nu toe is volgens mij 120 km/u geloof er dus niks van.
Ik moet 'm wel gelijk geven dat de eerste stevige storm al weer een tijdje geleden is. 't zou zomaar kunnen...quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:15 schreef Steve_I. het volgende:
Ik geloof er nog niet zo in dat half nederland weggevaagd wordt, de dijken doorbreken etc, maar ik denk wel dat het best eens heel slecht weer kan worden in die periode met flink wat storm. Zoals hij het beweert; ik weet niet of dat de laatste 500 jaar wel eens in deze omgeving heeft plaatsgevonden. Maar hij blijkt toch redelijk nauwkeurig dingen te kunnen voorstpellen, iig een zekerheid van meer dan 50%, dat vind ik dus wel aanzienlijk. Het KNMI kan het ook niet ontkrachten, alleen zeggen dat ze niet kunnen geloven dat hij slimmer is dan hun en grote gebeurtenissen WEL eerder aan kan zien komen. Ik zou het BIJNA wel leuk gaan vinden als hij gelijk heeft...
Hij gebruikt wel super computers zo te zienquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:43 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Deze man heeft anders wel eerder dergelijke beweringen gedaan die zijn uitgekomen
![]()
Oh? Dat is geen weersverschijnsel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:09 schreef Steve_I. het volgende:
Hij had toch ook de Tsunami in Zuid-Oost Azie voorspeld??
't zal allemaal wel zwaar mee/tegen vallenquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh moeten we nou weer naar centerparks net zoals met de watersnoodramp?.
Nee, ik zie 't ook niet gebeuren maar 't wordt zo opgehyped dat ik 't een beetje vervelend begin te vinden. 't Zal toch niet echt? Niet dat wij hier zitten van 'ja zal wel' en dan eind van de maand zijn we weggewaaid.
Ik geloof het ook niet echt, maar...de storm van vorige week had hij goed voorspeld, alleen niet 100% goed. Er was storm, maar lang niet zo heftig als hij voorspeld had.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:17 schreef i2Them2 het volgende:
Dat mensen dit geloven.
Ze hebben het nu over windstoten van 115 tot 145 kilometer per uur. Dat is geen superstorm meer. Die snelheden hebben we 18 januari ook al gehad. Mietjes...
Weet ook niet zeker of hij dat was, maar iemand had 'm iig voorspeldquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh? Dat is geen weersverschijnsel.![]()
yeh right...quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:09 schreef Steve_I. het volgende:
Hij had toch ook de Tsunami in Zuid-Oost Azie voorspeld??
Ja 5 dagen vantevoren kwam hij met ide voorspelling naar buiten, zo kan ik het ook.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:24 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet echt, maar...de storm van vorige week had hij goed voorspeld, alleen niet 100% goed. Er was storm, maar lang niet zo heftig als hij voorspeld had.
En de elfstedentochten volgen hetzelfde patroon geloof ik.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:23 schreef Steve_I. het volgende:
Overigens, als je 3x een kleine 22 jaar terug gaat rekenen kom je wel in het noodweer van 52-53
Erop hopen? Je piept wel anders als je pc weggewaaid is en je geen Heroes meer kan kijken. Dan mis je wel mooi de laatste ep! JAH!quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:24 schreef EvilMarc het volgende:
Ik geloof er niet in maar ik hoop er zo op !!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |