abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54559575
Babietjes:

24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 16-11-2007 20:22:33 ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 12 november 2007 @ 21:32:55 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54559781
Ligt Lena nog bij jullie op de kamer Lishe?
Dan zou ik het wel aandurven denk ik, met inbakeren. Je hoort snel genoeg hoe het gaat dan.

Peuter werd hier ook ineens heel ziek, toen net 6 weken oud. Idd ook hetzelfde als Lena, ruggenprik en al.
Sinds die tijd ben ik ook geen stoere meer, ik hang aan de bel als mijn gutfeeling zegt dat ik dat moet doen.
Tot nu toe ook altijd terecht, en als iemand mij dan een overbezorgde moeder zou vinden, da's dan jammer .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 12 november 2007 @ 21:38:10 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54559945
Je bent niet overbezrgd hoor, Lishe! Niet meer dan logisch dat je nog wat angstig bent om haar gezondeheid

Wat gaat Dean hard zeg! Nog ff en hij gaat fietsen Je moet wel af en toe tegen hem zeggen dat het nog maar een baby is hoor, Vivi!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 12 november 2007 @ 21:38:19 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54559948
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:11 schreef XTracer het volgende:
Sanger, wat goed! Fijn dat hij uit de couveuse is, en wat een groeimonster! Heerlijk dat hij het zo goed doet! Hoe vaak zijn jullie bij hem?
We zijn iedere dag bij hem. Hellen iedere dag 2x, ik iedere dag 1x behalve in weekend dan 2x.
We mogen onbeperkt, maar ze raden dat af. Kost teveel energie enzo.

Overigens wel lullig. Hij mag naar huis als hij al zijn voedingen drinkt. Drinkt hij hem vanmiddag leeg, verhogen ze de hoeveelheid
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54559960
Dat wist ik niet, van peuter. Wat bleek het uiteindelijk te zijn? (En alleen het woord al he? ruggenprik. Eng) Goed van je, dat je ook meteen belt voortaan. Mijn huisarts kwam op huisbezoek toen Lena weer thuis was en zei heel lief " Ik vind het ook weleens fijn om te vertellen dat er niets aan de hand is, dus je komt nooit te vaak. " Zo'n fijne reactie van hem vond ik.

Ja, Lena slaapt nog wel bij ons, en ik kijk even hoe het voelt vanavond. Als haar temperatuur normaal is doe ik het wel. En voor een ziekerig kindje wakker blijven vind ik nooit zo erg, en ik heb een leuk boek naast mijn bed. We komen er wel
pi_54560117
O, nu zag Sanger pas.
Wat een grapjassen daar, lekker verhogen als hij er net is.
2x op een dag is nog wel te doen ja, maar aan vermoeide ouders heeft hij niks natuurlijk. Ik hoop dat de verzorging daar fijn is, en jullie met een gerust hart de zorg even uit handen kunnen geven. Voelt je vrouw zich ook goed?
  maandag 12 november 2007 @ 21:44:24 #7
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54560150
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:38 schreef Lishe het volgende:
Dat wist ik niet, van peuter. Wat bleek het uiteindelijk te zijn? (En alleen het woord al he? ruggenprik. Eng) Goed van je, dat je ook meteen belt voortaan. Mijn huisarts kwam op huisbezoek toen Lena weer thuis was en zei heel lief " Ik vind het ook weleens fijn om te vertellen dat er niets aan de hand is, dus je komt nooit te vaak. " Zo'n fijne reactie van hem vond ik.

Ja, Lena slaapt nog wel bij ons, en ik kijk even hoe het voelt vanavond. Als haar temperatuur normaal is doe ik het wel. En voor een ziekerig kindje wakker blijven vind ik nooit zo erg, en ik heb een leuk boek naast mijn bed. We komen er wel
Ze verdachten Peuter van meningitis, dat was het goddank niet... Een virus waarschijnlijk, ab door het infuus, en na 5 dagen weer thuis.
En ik een hoop grijze haren en rimpels rijker .

Ik heb ook een fijne HA, die heeft zelf 4 kleine kinderen, dat zal ook schelen. Maar die zegt ook; "Als een moeder zegt dat er iets niet klopt, dan zoek ik net zo lang door totdat ik weet wat het is, in 99% van de gevallen zit dat moedergevoel namelijk goed".
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_54560179
Joh Lishe, dat is toch geen overbezorgdheid, maar gewoon bezorgdheid en dat mág! Ik vind het gewoon logisch na dat eerste begin.

Beterschap voor de kleine meid!
Variety is the spice of life
  maandag 12 november 2007 @ 21:54:45 #9
65960 sanger
pi_54560511
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:43 schreef Lishe het volgende:
O, nu zag Sanger pas.
Wat een grapjassen daar, lekker verhogen als hij er net is.
2x op een dag is nog wel te doen ja, maar aan vermoeide ouders heeft hij niks natuurlijk. Ik hoop dat de verzorging daar fijn is, en jullie met een gerust hart de zorg even uit handen kunnen geven. Voelt je vrouw zich ook goed?
Ja he! Maar hij vroeg er wel om, hij begoin steeds eerder honger te krijgen

Tja, ik zat er van het weekend al helemaal doorheen. Ik ben nu al 6 weken aan het pendelen, Hellen heeft voor de keizersnee ook al 4 weken in het ziekenhuid gelegen. Dat was ook al iedere dag heen-en-weer.

Ach, als hij thuis is heb ik ook lekker vrij van werk. Dan kan het echte vadergevoel gaan spelen

Hellen voelt zich prima, gelukkig. Alleen moeilijk me het niet roken.

De verzorging is super. Informatie ook, al moet je er soms om vragen. Ze schrijven ook regelmatig iets in zijn dagboekje, ook leuk voor later..
pi_54560627
Sanger, ik moest even helemaal teruglezen hoor

Fijn dat Lucas groeit en dat het zo goed gaat!!
  maandag 12 november 2007 @ 21:58:44 #11
65960 sanger
pi_54560674
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:57 schreef nebelung het volgende:
Sanger, ik moest even helemaal teruglezen hoor

Fijn dat Lucas groeit en dat het zo goed gaat!!
Kom hier ook niet zo vaak he
  maandag 12 november 2007 @ 22:07:36 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54560905
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:49 schreef chacama het volgende:
Fijn he Vivi. Dat je nu weet wat de oorzaak was. Die fases zijn verschrikkelijk als je er middenin zit, maar als ze er eenmaal uitkomen en ook laten zien waarom ze zo waren, dan maakt dat je dag best wel snel weer goed.
Huh? Nee ik wilde gewoon ook iets positiefs posten
Hij loopt al sinds 8 maanden aan de hand mee, die " sprong" (let's hope dat dat het is) zit ie nog midden in hoor, helaas
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 12 november 2007 @ 22:39:52 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54562024
*Stichting Martijn kijkt ook ff mee

Ik ben inmiddels overleden
  maandag 12 november 2007 @ 23:06:44 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54563006
Nou, die kenden we nog niet, guitje
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:18:38 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54567699
Btw, ik dacht laatst "Ach, wat lief, Dean wil veel meer met me knuffelen nu hij zo snipverkouden is "
Blijkt dat ie alterior motives heeft en dus helemaal niet knuffelt maar gewoon lekker zijn snottebellen aan me afveegt.
pi_54567741
Om 6 uur wakker worden van een klein ventje die in zijn bed helemaal de slappe lach heeft samen met zijn knuffeltje
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:24:01 #17
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54567760
Lekker Vivi. Je bent zoveel meer dan alleen moeder.

Lena heeft goed geslapen vannacht. Om 4 uur gedronken en dadelijk ga ik haar wakker maken voor de volgende voeding. Haar temperatuur was gisterenavond 36.8 dus was ik al een beetje geruster. En mijn moeders wijsheid... "Wat slaapt, leidt niet." Dus ik hoop dat ze vandaag wat opknapt.

Al 6 weken Sanger... Dat is al wel een hele tijd. Fijn dat de verzorging voor Lucas goed is in ieder geval.
pi_54568053
Ah Sanger, wat flauw... hopelijk laat hij ze versteld staan door gauw ook deze hoeveelheid op te kunnen!

Hihi vivi de zakdoek

P_iglet dat lijkt me heerlijk!

Lishe, fijn dat Lena lekker geslapen heeft!

Ik zit hier met een moe meisje op de arm. Sinds 5 uur aan het spoken en na de fles ook weinig meer geslapen (vond papa erg fijn, die vind nu dat ze vannacht maar op haar eigen kamer moet slapen ). Volgens mij zit er een poep dwars...ik denk dat we maar volledig op de comfort voeding overgaan en hopen dat dat helpt... Anders bel ik het CB wel weer of ik vraag het morgen even bij de huisarts, als ik er toch ben,
Fake it till you make it...
pi_54568390
Oeh Nijna, daar kunnen ze zo rusteloos van worden!
Probeer anders even te "fietsen" met d'r beentjes als ze op d'r rug ligt.
Of gewoon beentjes zachtjes richting hoofdje duwen.
Bij Devin komen er dan vaak hele tornado's naar buiten gevlogen

p_iglet, wat schattig!
Wat voor knuffeltje als ik vragen mag?

Lishe, fijn dat de temperatuur gedaald was.

Vivi, ik had Devin afgelopen zaterdag in de draagdoek, buik tegen buik, en hij viel lekker in slaap.
Later kon ik de achtergelaten snotjes zo uit mijn decolette plukken

Vanmiddag naar het CB voor de voorlopig laatste prikjes.
Ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen, zijn wangetjes zijn zo heerlijk bol!
.... met gevoel voor drama....
pi_54569127
Nijna, wat vervelend als er iets dwars zit bij zo'n kleintje..
p_iglet, was het wel een knorretje knuffel?
En Lena's temp gelukkig ook weer normaal!
En natuurlijk 2 moeder-besmeurende snottige kindjes...
En Sanger, wat flauw dat ze hem meer geven, maar dat is opzich alweer een goed teken natuurlijk!!

Hier een lekker nacht gehad. Gisteren is meneer om 5 uur in de nachtslaap gevallen (laatste paar dagen steeds rond 3 uur). En het was vanochtend ook gelijk iets later.. Om kwart over 7 werden flash en ik wakker, en daarna werd Chris ook vrolijk wakker. Flash heeft even lekker een half uurtje gesmokkeld van het werk, en heeft Chris een lekker flesje gegeven om kwart voor 8.

Gisteravond bij de late voeding (23.15) was ik een docu aan het kijken over premature kindjes. Van 24-28 weken. Dan zie je op tv van die kleine mensjes, nog geen kilo zwaar, die vechten voor hun leven, en onder de draadjes zitten. Met ouders die geen idee hebben of ze hun kindje ooit mee naar huis krijgen. Terwijl ik met een flinke gezonde jongen op schoot zit, die rustig aan een flesje sabbelt en groeit als kool. Doet je even beseffen dat ieder kindje een wondertje is, en dat ik heel erg gelukkig ben mijn onze Chris. En dat die hobbeltjes hier, helemaal in het niets vallen bij de drama's die zich afspelen op de neonatologieafdelingen..
Dan is zelfs deze nuchtere deepfreeze niet meer zo nuchter..
pi_54569256
Pepijn heeft een klein happy horse eendje waar hij sinds een week ofzo helemaal wild op is.
Ga morgen bij de bijenkorf kijken of ze er nog 1tje hebben, maar vrees het ergste.
Deepfreeze een eigen knorretje knuffeltje heeft hij niet eens
pi_54569258
Oh Sanger wat een klein mompeltje nog zeg, 2110 gram....het is voor hem al heel wat, maar oef wat is dat mini zeg.....
Mooi voor jullie allemaal dat het beter gaat, en hopelijk kun je hem gauw meenemen naar huis!!

Lishe, sterkte met je kanjer van een dochter.....hopelijk is ze gauw weer beter

P_iglet, wat enorm genieten dan he...!!!!

Goh en dus doen tweelingen niet alles tegelijk!!! Goed van Floor dat ze kan omrollen!

Hmmmm Meike gaat dan wel staan, maar eigenlijk is ze er nog te klein voor, met als gevolg dat ze ontzettend wiebelt en dan volgt een salto..... gister ook al keihard achterover gevallen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:13:07 #23
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54570856
Wat leuk dat alle beebs steeds weer zoveel meer kunnen.
Anna heeft sinds zaterdag haar nieuwe gietijzeren spijlen-bedje. En heeft inmiddels door dat je daar heerlijk in kunt ronddraaien wanneer je je voeten tegen de spijlen zet en een beetje duwt. Dus ligt ze nu regelmatig ondersteboven, achterstevoren in bed.

Ook steekt ze nu regelmatig haar tong uit en doet ze pffffffrrrtttttt. En dan lachen natuurlijk, want ze vindt zichzelf heel erg grappig (en wij ook).

Nog een vraagje: ik heb nu een slaapzak, maat 70. Maar Anna is inmiddels zo'n 67/68 cm. Wordt die slaapzak dan niet te klein? Of moet ie juist precies pas zitten? Bij de Prenatal zeggen ze dat ze tot een jaar in maat 70 zitten, maar dan moet ik er gaten in gaan knippen voor haar tenen
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_54571238
He memmel, wat een lekker bewegelijk Anna, zo aan het rondreizen in bed..
Ik zou qua slaapzakje gewoon iets nemen waar ze zich in ieder geval in kan strekken. Het zal niet de bedoeling zijn om helemaal opgevouwen te zitten.
Misschien mag die prenatalmedewerker nog wel een cursusje babygroei doen..
pi_54571347
memmel als het goed is past Anna voorlopig nog wel in die 70cm slaapzak. Anna is namelijk 68cm incl hoofd neem ik aan. Maar dat hoofd zit niet in de slaapzak. Dus dat scheelt een cm of 15 zeker.

Maar als je het idee hebt dat Anna niet meer lekker erin ligt en beter een grotere kan hebben, dan koop je toch lekker een maatje groter. Volgens mij zijn er geen regeltjes voor hoor
pi_54571384
Memmel, ik heb Devin al een paar weken in een slaapzak maat 90 liggen.
Maat 70 was veel te kort en krap geworden voor onze kleine spartelende beentjes-omhooggooier
Maat 90 is natuurlijk nog erg ruim van onder, maar beter te ruim dan te krap en belemmerend voor de bewegingsvrijheid.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:43:22 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54571577
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Huh? Nee ik wilde gewoon ook iets positiefs posten
Hij loopt al sinds 8 maanden aan de hand mee, die " sprong" (let's hope dat dat het is) zit ie nog midden in hoor, helaas
In dat geval sterke met het doorstaan van de sprong....mama-zakdoek. Heerlijk die snottebellen die je van je shirt mag pulken.

Lishe wat fijn dat de koorts gedaald is. Dat zal een opluchting zijn.

En Sanger, hopelijk kunnen jullie kleine 'babe' snel mee naar huis nemen.

Nijna, fietsen met die beentjes helpt hier ook nog steeds.

Memmel, Maud ligt nu in 90cm (en soms al in 100cm, afhankelijk hoe snel ze hem vies krijgt en ik ze schoon).

Nog maar 4 dagen. Vorig jaar rond deze tijd liep ik al te rommelen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:00:34 #28
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54572014
P_iglet, je hebt gelijk. Natuurlijk inclusief hoofd.... Ben nog niet echt wakker, volgens mij....
Maar ik heb soms echt het idee dat ie wel wat groter zou mogen (nou ben ik ook wel een kampioen dingen-in-de-wasdroger-stoppen-die-daar-helemaal-niet-in-thuis-horen, dus kan ook aan mij liggen). Ik wil alleen voorkomen dat ze er door haar breakdance capriolen in verstrikt raakt. Ik ga het gewoon eens proberen.

Chaca: dat moet een heel raar idee zijn. Zijn de voorbereidingen al in volle gang??
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:05:06 #29
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54572090
Memmel, ik ben er heel eerlijk gezegd niet mee bezig. Zal ontkenning zijn. Maar ik moet toch echt de taart gaan bestellen.....pfffff.........ja het moet echt. Een Bumba-taart....
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:09:02 #30
3011 E.T.
pi_54572188
Memmel, de ruimte bij de beentjes is niet eens het belangrijkste .. Het is wel belangrijk dat ze niet naar beneden zakt in de slaapzak.. de nekopening en de armsgaten moeten dus niet te groot zijn (anders evt. met een steekje kleiner maken)

Lishe wat fijn dat Lena een stuk beter is!

Chaca.. bijna
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:13:37 #31
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54572288
Raar is het eigenlijk..... Bij Fleur had ik alles tot in de puntjes ver van te voren geregeld, maar nu zou ik het liefst gewoon de tijd terug willen draaien. Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik heel diep van binnen weet dat Maud de laatste is. Geen babies meer in mijn buik, geen kleine frummel-vingertjes om die van mij.... .... Mijn meisje is bijna 1.... tijd voor feest
pi_54572341
Je mag morgen wel een uurtje een setje frummel vingertjes lenen
Zijn alleen niet zo heeeeel innimini meer, wel heel nieuwsgierig.

Ik smolt gisteren helemaal weg toen Pepijn zijn wantjes met de post kwamen.
Zulke innimini kleine wantjes
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:18:53 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54572409
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:15 schreef p_iglet het volgende:
Je mag morgen wel een uurtje een setje frummel vingertjes lenen
Zijn alleen niet zo heeeeel innimini meer, wel heel nieuwsgierig.

Ik smolt gisteren helemaal weg toen Pepijn zijn wantjes met de post kwamen.
Zulke innimini kleine wantjes
Is goed en ik zal er extra van genieten dan.

Oh, kleine wantjes....die ze dan zo snel mogelijk uit proberen te doen en jij maar roepen: nee, aaaaaaan zo krijg je koude vingers
pi_54572667
Dat "fietsen" doet ze zelf ook, maar dan is het meer ongecontroleerd.
Hoe kan ik dat het beste doen als ik haar daarbij wil helpen? Iemand tips? Overigens heb ik de voeding vandaag aangepast, we mengden nog altijd de friso normaal met de comfort, maar nu geef ik haar helemaal comfort, hopelijk helpt dat ook...
Ze laat wel een hoop windjes, maar verder komt er niet zoveel. Tenminste als ik kijk hoe ze haar best doet verwacht ik toch steeds een volle luier of in elk geval iets... maar het is een hoop lucht.
pi_54572714
Voor dat fietsen kun je het beste haar op haar rug neerleggen (bv bij je op schoot) dan haar bovenbeentjes pakken en een beetje naar haar buikje toe buigen. Zodat ze in zitstand bij je op schoot ligt (benen/buik in hoek van 90graden ongeveer), dan fietsbewegingen maken met haar bovenbeentjes.

Hopelijk snap je de uitleg
pi_54573428
Nijna het kan soms heel lang duren voor ze een volle luier hebben. Heb er ook regelmatig een dag of op gewacht. Zielig dan hoor, als ze er zoveel last van hebben.

Chacama, wat gaat het snel hè!

Damian slaapt ook al heel lang in een 90cm slaapzak! Gewoon doen hoor, als je het idee hebt dat het te klein aan het worden is. Damian heeft graag wat bewegingsruimte en in de 70cm slaapzak had hij dat al snel niet meer zo. Qua lengte had het nog wel wat langer gekund.
pi_54574548
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:29 schreef Nijna het volgende:
Ze laat wel een hoop windjes, maar verder komt er niet zoveel. Tenminste als ik kijk hoe ze haar best doet verwacht ik toch steeds een volle luier of in elk geval iets... maar het is een hoop lucht.
Dat heeft Ethan nog steeds hoor, ik vond het verschrikkelijk zielig in het begin (vooral omdat hij er toen ook ontzettend bij krijste en gilde) en stond soms zelfs bijna mee te huilen, maar veel meer dan wat knuffelen en masseren / fietsen viel er niet aan te doen. Het gaat over! Echt
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54574554
hij is een duimertje

dan toch maar een speentje.

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_54574839
Wat kijkt hij lekker helder uit zijn ogen op de 2e foto...
pi_54576397
Wat een schatje zeg! Hij ziet er goed uit hoor, kijkt inderdaad al lekker helder.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:14:07 #41
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54576529
Wat een droppie zeg!

Nou - ik moet me donderdag om 7 uur melden in het zkh op de afdeling gyn voor mijn operatie. 7 uur! Dan kan Anna niet eerst naar de creche, moet die arme wurm zo vroeg d'r bed weer uit, mee naar het zkh. Al dat gedoe. Uurtje later had handiger geweest....
Hopelijk gaat alles ok en ben ik 's avonds weer lekker thuis!
pi_54576863
Lekker onhandig Memmel.. maar niks aan te doen?
Wat voor operatie moet je ondergaan? Dat heb ik even gemist.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:02:46 #43
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54577810
Nijna, met de thermometer even temperaturen wil ook nog weleens helpen. Of er echt poep dwars zit kun je voelen aan haar buikje, of die hard is. En masseren dan! Ronddraaiende bewegingen over haar buikje terwijl je haar beentjes met de knietjes naar de buik duwt.

Wat vervelend Memmel, zo vroeg al.

Hier nog steeds een hoestend frummelkind. Maar gelukkig, de temperatuur blijft normaal. Aldus de geobsedeerde moeder.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:20:42 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54578271
Na de bevalling is er een weefselbrugje gegroeid. Waarschijnlijk een hechting die op de een of andere manier toch is opengesprongen en aan de verkeerde kant vastgegroeid is. Gaatje zit dicht, zeg maar.
Dat moet nu opengemaakt worden, opnieuw gehecht. Maar wel middels een ruggenprik, vandaar de dagopname.

Wb de vastzittende poepluiers: Anna had wel eens 2, 3 dagen geen poep. Masseren hielp. Maar ook net even 10 cc meer water (niet meer voeding) in de fles.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:22:49 #45
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54578327
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:20 schreef Memmel het volgende:
Na de bevalling is er een weefselbrugje gegroeid. Waarschijnlijk een hechting die op de een of andere manier toch is opengesprongen en aan de verkeerde kant vastgegroeid is. Gaatje zit dicht, zeg maar.
Dat moet nu opengemaakt worden, opnieuw gehecht. Maar wel middels een ruggenprik, vandaar de dagopname.

Wb de vastzittende poepluiers: Anna had wel eens 2, 3 dagen geen poep. Masseren hielp. Maar ook net even 10 cc meer water (niet meer voeding) in de fles.

Oh, en als je van het masseren gelijk een feestje wil maken: die Zwitsal massageolie is heerlijk. Lekker warm wrijven tussen je handen en op het buikje leggen. Anna wordt er helemaal rustig van.
pi_54578923
Succes morgen Memmel! (ook met het vroege opstaan)
Weer met de benen wijd, alsof je dat nog niet genoeg gedaan hebt het afgelopen jaar

Devin is helemaal goedgekeurd op het CB en weegt nu 7270 gram bij 70 cm.
Bijna 500 gram aangekomen en 3 cm gegroeid in 4 weken tijd.
Ik ga hem vast inschrijven voor basketbal
Eventjes gepiept na de prikjes, maar al gauw in slaap gevallen en hij snurkt nu 1 1/2 uur later nog vrolijk verder.
pi_54578939
Memmel, sterkte in het zkh. Hopelijk valt het allemaal mee. Succes !

Vandaag naar het CB geweest. Floor weegt nu 6800 en Pien 6600, grappig die 200 gr. verschil blijft gewoon. Wel is Pien nu een cm kleiner. Zij is 66 cm.

Pien pakte speeltje met rechterhand en Floor met haar linker. Terwijl ze thuis allebei de handjes gebruiken. Arts zat ff van .

Ze mogen van alles en nog wat eten, maar dat vind ik toch wel lastig. Pien is namelijk erg ongeduldig en is ervan overtuigd dat Floor expres langzaam eet.....Arts had wel een goede tip om de ene fruit te voeren terwijl de ander met een broodje zit te klooien. Tegelijkertijd voeren is toch vaak een groot hysterisch spektakel.

Smirre (mocht je dit lezen...) weet jij nog hoe je dat handig aanpakte ??
pi_54579274
Memmel dat klinkt niet zo prettig! Succes ermee.

Zo Kersjes, hij groeit goed hè! Hoeveel maanden is Devin nu?

Floor en Pien ook weer goed gekeurd. Dat lijkt me ook heel lastig tegelijk voeren. En omstebeurt is dat geen oplossing?

Ik moet morgen met Damian naar het consultatiebureau, voor het eerst in 3 maanden weer. Ben echt reuze benieuwd hoeveel hij gegroeid is!
Vind het wel een beetje spannend, de eerste keer bij dit consultatiebureau. Ben benieuwd hoe het er hier aan toegaat.
pi_54579455
Memmel, wat vervelend dat je alweer richting de artsen moet.. Zal je nou toch ook wel zat zijn. In ieder geval veel succes. Hopelijk is het de laatste keer..

Kersje, bestaat er geen minibasketbal voor Sinterklaas

Het blijft grappig om te horen hoe Pien en Floor samen opgroeien. Lijkt me toch heel anders als ouder zijnde.. Dubbel plezier, dubbele ellende

Appelsap, hopelijk is Damian weer lekker gegroeid!
pi_54579491
even zwaaien naar iedereen
ik ben nogal stil de laatste tijd, ik kwakkel qua gezondheid nogal
(post-partum-immuun-dip????)

nu een AB-kuur en van manager verplicht ziek t/m dit weekend

Ilse begint te 'gillen' !
heel leuk om te zien hoe ze hier zelf van schrikt nog!
Verkoudheid twee is verergerd in versie drie, gaat lekker!

KP, ik probeer me een voorstelling te maken van allebei tegelijk eten...maar het lijkt me niet te doen !
komen jullie nog beetje aan elkaar/jezelf toe ?

Memmel, sterkte vast voor donderdag!
7uur melden lijkt me nog wel in overleg te verzetten naar net ietsje later?
pi_54579543
Om de beurt...pff volgens mij blijf ik dan aan de gang. Wil ze wel op dezelfde tijden eten blijven geven,namelijk. Of bedoel je dat niet, Appelsap ?

Oh ja vergeten te melden....ze gaan logeren bij opa en oma ! Van donderdag t/m dinsdag !
Kan KP weer eens aan de lampen hangen !!!!!!!!!!
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:14:07 #52
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54579562
Een hysterisch spektakel....

Ik vind het al lastig om er een te voeden...Als die de lepel ziet, dan strekt ze die worstenarmpjes uit en ramt met een kracht die lepel in haar mond. Om dan vervolgens te kokhalzen als het geen bruine bonen, wortel of appel is.
pi_54579629
Deepfreeze, hoe gaat het met Chris en de flesjes vandaag?

Hihi Ilse gil er maar lekker op los hoor.
Ik vond dat gillen ook zo leuk, nu nog trouwens. Als hij uit uitbundigheid is, boosheid is een stuk minder leuk.
pi_54579705
Ja dat bedoelde ik wel K_P maar ik begrijp meteen wat je bedoelt. Ik zou het zelf ook niet om de beurt willen doen.
Misschien Pien een speeltje in haar hand geven? Dat ze tussendoor wat afgeleid is?
Wat lekker dat ze logeren zijn! Geniet er maar lekker van!
pi_54579759
oeh appelsap KP dus ! , wat een heerlijk aantal dagen saampjes !!!
geniet er van !
  dinsdag 13 november 2007 @ 17:29:45 #56
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54579953
Marit, beterschap!! Gewoon rustig aan. Alles goet met Ilse? Doe weer eens een fotootje! Die kleine meid moet ook al weer flink gegroeid zijn!
pi_54580087
Marit, wat vervelend dat je zo kwakkelt.
Hopelijk zal het snel weer beter met je gaan

Appelsap, Devin is morgen precies 5 maanden oud.
Echt bizar, ik kan me maar moeilijk voor de geest halen hoe het ook alweer was voordat hij er was.
Okay, de periode van die gruwelijke zwangerschap staat me nog helder voor de geest, maar ik bedoel nog voordat ik zwanger was. Wat deden we toen met al onze tijd?
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 18:11:04 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54580899

ik heb denk ik een hele rare vraag

sinds een tijdje werk ik als vrijwilliger op een mkd en nu bestaat de groep waar ik werk uit alleen maar meisjes.
vandaag moest ik voor het eerst van mijn leven een meisje verschonen (en ze zat echt van voor tot achter onder de derrie )
ik heb echter alleen ervaring met jongens verschonen.
ik vond het te stom om te zeggen dus ik heb er maar het beste van gemaakt.
maar waar moet ik op letten bij het verschonen van een meisje?

sorry, ik vind het echt heel dom dat ik het vraag, maar ik heb echt geen flauw idee
pi_54581076
Ik zou zeggen: doe het zoals je wil dat het bij jou gebeurt
Ik let er vooral op dat ik geen poep richting de vagina veeg. Van voor naar achter vegen dus. En ik kijk even of er poep tussen de schaamlippen zit, zo ja dan veeg ik dat weg met een beetje water.

Enne, da's toch geen domme vraag?
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 18:20:53 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54581134
ja maar ik heb geen luier om als ik poep
en het zat echt overal, ook tussen de schaamlippen.
mag je daar ook met van die lotiondoekjes komen? want iets anders had ik niet voorhanden.
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:55:46 #61
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54582053
Jawel, maar niet te diep schoonmaken. Gewoon de schaamlipjes doen, maar niet met zo'n doekje er diep tussen gaat zitten wroeten. En idd van voor naar achter vegen.
pi_54583064
Ik ga zo eens even kijken of jullie tips helpen (fietsen, masseren), 10cc water meer per voeding doe ik al en sinds vandaag dus helemaal over op comfort voeding, maar dat duurt een paar dagen voor we daar effect van gaan merken.
Maar wel sneu als ze zo last hebben. Vandaag echt zo'n dag dat ik er wel naast wil gaan zitten huilen... .

Jelly, goed om te weten dat het over gaat... nu nog geduld hebben...

Gebruikersnaam, wat een knapperd .

Memmel, wat vroeg. Ben je dan ook als eerste aan de beurt? Sterkte!
Zwitsal massageolie, check dat hebben we. Kind gaat straks uitermate relaxed dr bed in... .

Lishe, temperaturen werkt idd ook wel eens. Ik zal eens aan haar buikje voelen zometeen.
Beterschap met je hoestertje!

Devin goedgekeurd, Floor en Pien goedgekeurd , netjes hoor.
Morgen Damian!

KP, de flensjes uit logeren geniet ervan!

Lady-wrb, weer wat geleerd .

Ik ga lief even aflossen, die moet zo tennissen (heerlijk weer, ahum) en ik ga jullie tips uitproberen op mn lieve huilertje.
pi_54583512
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:17 schreef appelsap het volgende:
Deepfreeze, hoe gaat het met Chris en de flesjes vandaag?
tnx for asking...

Chris heeft vandaag wat meer geslapen, daardoor zat er iets meer ruimte tussen de voedingen. Maar hij werd vandaag wel 2 keer brullend wakker.
vandaag was het 8.30-10.30-13.15-16.15. En hij is nu even wakker (gemaakt) om hem toch in een fatsoenlijk dagritme te krijgen. Hij zit nu lekker in bad, en straks even een klein flesje (65ml) en dan slapen tot 11 uur. Hebben we gisteren ook gedaan, en dan slaapt hij 's nachts lekker door..
Hij sliep de afgelopen dagen steeds vroeg in een diepe slaap, maar door hem wat meer wakker te maken wordt het beter. Dat was eergisteren 3 uur, gisteren 5 uur, en vandaag na 6 uur. Maar hij zou fijn zijn als er iets meer ruimte kwam tussen de flessen overdag, iets als 7-11-15-19 en 23. dan zijn ze wat beter verdeeld.
We zijn nog aan het omschakelen naar forte, zitten nu op 4 schepjes forte en 2 schepjes standaard. Want hij gaf wat meer mondjes terug. Maar dat gaat nu alweer beter. En het pak standaard is bijna op, dus dan wordt het 100% forte..

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 13-11-2007 19:59:31 ]
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:55:50 #64
65960 sanger
pi_54586911
Vandaag Luas weer in bad gedaan, gewogen enzo. Alweer 2225 gram

Alleen dat eten/drinken........
pi_54587002
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:11 schreef marit1978 het volgende:
KP, ik probeer me een voorstelling te maken van allebei tegelijk eten...maar het lijkt me niet te doen !
komen jullie nog beetje aan elkaar/jezelf toe ?
He Marit, pas je goed op jezelf ? Misschien een keertje bijkletsen op de MSN...

Ja...soort van. Aan elkaar toekomen. We komen elkaar wel tegen. In de gang, onder de douche, in bed, in de woonkamer.

Het is wel anders allemaal. Het scheelt dat ik nog niet werk, dus de drukte van en naar de creche hebben we nog niet. Maar het is wel 24/7 Pien en Floor. Goddank zijn ze redelijk makkelijk en erg lief, geduldig enzo.

Daarbij zijn wij ook redelijk makkelijk (en lief), maar we kunnen allebei erg goed "de boel de boel" laten, we maken ons niet snel druk over dingen...Die kunnen ook morgen of niet....Dus met dat in ons achterhoofd komen we toch redelijk aan elkaar toe en ik aan mezelf. Op tijd hulp inschakelen, dag in pyama is ook niet erg, lekker sporten, elkaar/jezelf rust/vrije tijd gunnen (ook al moet er nog zoveel...en huilen ze allebei) en gewoon doen, dan kom je een heel eind. Het is wel even bikkelen, maar wat je ervoor terug krijgt, dat krijg ik niet goed omschreven....
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 22:05:56 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54587161
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:32 schreef Nijna het volgende:
......
Lady-wrb, weer wat geleerd .

.....
ja dat wel, maar al met al vond ik het toch wel een hele klus. (temeer daar het een meisje van een jaar of 10 betrof, dat is toch wat zwaarder en groter + dat ze natuurlijk ook nog meervoudig gehandicapt is (zowel geestelijk als lichamelijk) maar het is natuurlijk wel een uitdaging
pi_54588455
k_p fijn dat de flensjes uit logeren gaan en je dan een keertje tijd voor jullie samen hebt...
Ff van donderdag t/m dinsdag dat is meteen wel lang.

* p_iglet heeft zelfs d'r dienstrooster helemaal omgegooid zodat Pepijn niet 2 nachtjes op rij uit logeren hoeft

Kersjes, wat is devin groot!!!

Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe is het met Ruud en Karin???

Lady_wrb wat leuk dat je dat doet!!! Heerlijke doelgroep zo'n mkd
pi_54593484
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:46 schreef p_iglet het volgende:
k_p fijn dat de flensjes uit logeren gaan en je dan een keertje tijd voor jullie samen hebt...
Ff van donderdag t/m dinsdag dat is meteen wel lang.

* p_iglet heeft zelfs d'r dienstrooster helemaal omgegooid zodat Pepijn niet 2 nachtjes op rij uit logeren hoeft
Ik dacht : "Ik gooi mezelf meteen in het diepe".....en heel eerlijk gezegd..ik heb er echt zin in !
pi_54593520
K_P .. hoe je omschrijft dat jullie het aanpakken klinkt echt heel ontspannen!
goed hoor, en nodig ook denk ik zo.

ik vind het zó lekker voor jullie dat iemand anders het paar dagen van jullie over neemt !
Héérlijk om even niet erg waakzaam te hoeven zijn..en héél fijn om te voelen hoe je je meisje(s) mist!
Ik merkte afgelopen weekend echt goed hoe ontzettend ik met ilse verbonden ben en hoe 'leeg' het soms voelt als je weer zou willen knuffelen!
pi_54594421
Hee Marit, leuk dat je weer van de partij bent!

Nijna, Meike heeft ook veel last gehad van windjes en zat ontzettend te drukken voor de ontlasting, toen zijn wij johannesbroodpitmeel gaan gebruiken, hielp hier heel goed!

K_P, heerlijk zeg, dat vooruitzicht alleen al. Ga jij maar lekker aan de lampen hangen hoor!

Verdikkie, was Meike weer beter, nu is de verkoudheid in alle hevigheid terug.....
Wat betekent dat we dus weer met haar zitten snachts.......
Ik word er een beetje moe van zo langzamerhand....
  woensdag 14 november 2007 @ 10:39:39 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54595554
He, Karin wat irritant! Heeft ze mss last van stof of zo?? Ik weet niet of het kan bij babies, hoor, maar kwam zo in me op.

K_P, ik vind het wel stoer, zo'n heel lang weekend zonder je kids! (En dan niet sitekem bij opa en oma op bezoek gaan )

sanger, worden babies niet ontslagen als ze minimaal 2500 gram wegen? Vraag me niet waar ik dat van heb, maar zoiets staat me vaag bij. wel fijn dat lucas het zo goed doet!

En we hebben zometeen 2 piglets in dit topic mama van pepijn en mama van emma. wordt leuk/verwarrend

Ik deed vanochtrend eli in bad, en inmiddels past hij er niet meer helemaal in !! Als ik zijn hoofdje was, steken zijn voeten uit! Echt heel raar! Hebben jullie hints en tips bij het wassen, want ik ben een beetje bang dat hij misschien een kou vat. En ik durf niet met hem onder de douche, allebei zo glibberig, ieks!! Al is die bumbo mss een oplossing...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 14 november 2007 @ 10:46:19 #72
65960 sanger
pi_54595682
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:39 schreef DaviniaHR het volgende:

sanger, worden babies niet ontslagen als ze minimaal 2500 gram wegen? Vraag me niet waar ik dat van heb, maar zoiets staat me vaag bij. wel fijn dat lucas het zo goed doet!
Vroeger was dat indd 1 van de criteria. Tegenwoordig hanteren ze de volgende drie criteria:
  • Temperatuur vasthouden
  • Zelfstandig ademen
  • Zelf alles drinken

Vandaag wordt er een meisje ontslagen van 2020 gram. Die voldoet aan alle criteria. Lullige is alleen dat die maar 35 ml te drinken krijgt. Een hoeveelheid die Lucas iedere keer WEL door de fles drinkt..... Alleen krijgt Lucas tegenwoordig 55 ml te drinken. Vaak moet de laatste 15-20 ml door de sonde worden gevoed.

Het is een geduldzaak. Als hij twee dagen lang al zijn flesjes leegdrinkt mag hij mee naar huis.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    pi_54595981
    Pff Sanger ik kan me voorstellen dat je je kleine mannetje nu wel eens lekker mee naar huis zou willen nemen. Gelukkig gaat het zo te lezen heel goed met hem!

K_P dat je dat gewoon doet joh de meiden laten logeren. Echt goed van je. Ik durf het hier echt nog niet, maar kan me voorstellen dat het met 2 kleintjes een heel ander verhaal is! Laatst waren we thuis alletwee ziek en boden mijn schoonouders aan om Linde op te halen en dan een nachtje bij hun te laten logeren, maar ik kon het gewoon niet. Ik weet echt wel dat het allemaal goed zal gaan, maar gewoon het idee dat mijn kleine meisje zo ver bij me vandaan is en dan misschien moet huilen ofzo. Ik ben denk ik gewoon een muts-mama want ik vind die 4 dagen dat ik werk al moeilijk om door te komen. Ik kijk dan echt uit naar het moment dat ik haar weer zie.

Oh en Meike gewoon weer verkouden ! Ik kan me voorstellen dat je het er nu wel een beetje mee gehad hebt Karin.

Bij Linde worden de eczeem gelukkig nu wat minder. Ze heeft van de dokter een hormoonzalfje gekregen tegen de eczeem en dat werkt erg goed. Heb alleen het idee dat haar darmen er een beetje door van slag zijn want gisteren had ze maar liefst 3 enorme poepluiers. Het blijkt dat ze ook veel last heeft van alle bad- en andere smeersels. Vanaf nu gebruiken we dus alleen nog Weleda, neutral babybadolie en gewone vaseline. Jammer hoor want al die andere spulletjes ruiken allemaal zo lekker.
    pi_54596134
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 09:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
    Nijna, Meike heeft ook veel last gehad van windjes en zat ontzettend te drukken voor de ontlasting, toen zijn wij johannesbroodpitmeel gaan gebruiken, hielp hier heel goed!
    Die voeding die we nu geven daar zit dat johannesbroodpitmeel al in (comfort van friso), vanmorgen had ze trouwens wel (na veel moeite) een aardige volle luier. Nu ligt ze . Ik heb de indruk dat het haar vandaag minder dwars zit dan gisteren... of misschien is ze het even kwijt... We zullen zien.

Wat vervelend dat Meike weer zo verkouden is... beterschap
    pi_54596178
    Zet hem op Lucas, je kan het!
    En dan lekker naar huis waar vast een heel mooi kamertje op je wacht...

Meike toch, alweer verkouden
    Probeer je rust te pakken waar je kan Karin, hopelijk wordt ze gauw weer beter.

Davinia, Bumbo is een oplossing, maar Eli is daar volgens mij nog te klein voor.
    Wij gebruiken al van begin af aan een Daphne voor in bad. (eigenlijk nadat de kraamhulp weg was, zij vond het maar niks)
    Dat is een soort ligstoeltje die je met zuignappen in bad bevestigd, waar kleintje heerlijk in kan half-liggen.
    Voordeel is dat je zo beide handen vrij hebt.
    Ze horen er tot ongeveer 8 maanden in te passen, maar Devin begint er, ondanks de mogelijkheid tot verstellen, al een beetje uit te puilen.

Devin is aan de spuitpoep.
    Gisteravond tot 3 keer toe zijn en mijn kleren vies gekregen.
    Hij was stiller dan normaal, had een beetje verhoging en wilde de hele tijd in mijn armen. Was vorige keer na de vaccinaties ook, maar hij heeft er nooit eerder diarree bij gehad. Ik heb hem lekker vaak aangelegd en met een drankje op tegen de koorts en pijn was hij lekker duf en knuffelig Vannacht helaas ook, 4 keer wakker gweest vannacht en vanaf 6 uur vond hij dat de nacht voorbij was en begon hij met zijn "gezang"
    Zo noemen wij dat hier, Marit!

Oh ja, en hij heeft zijn mobile die boven de box hing gesloopt!
    pi_54596321
    marit

K_P, lekker even een paar daagjes eruit.. Je zal die drukte van de meiden vast wel missen.. Maar geniet maar lekker..

Arme meike alweer verkouden. Of zou ze de vorige nooit goed kwijt zijn geraakt?

He Sanger, dan kijk wel even met een scheef gezicht als een andere baby wel mee mag. Maar hoe zwaarder een baby, hoe meer ze moeten drinken natuurlijk..

Fijn dat Linde haar exceem minder wordt. Van die jeuk is ook maar niks..

@Davinia. Hier lijkt het soms ook dat het niet past, als Chris zijn voeten steeds strekt, maar als hij lekker in foetus houding gaat liggen, is het ruim zal.
    Als Chris in het gewone babybadje gaat, dan leg ik meestal een nat washandje op zijn borstkas, en daar doe ik dan af en toe wat warm badwater overheen.
    In de tummytub springt hij druk op en neer, maar in de badkamer doe ik hem zo vol mogelijk, dus dan wordt hij vaak genoeg tot de schouders nat.
    Onder de douche doen we alleen als we met zijn tweeen zijn. De eerste keer is mijn vriend op een krukje onder de douche gaan zitten met Chris op schoot, maar de 2e keer ging staan net zo makkelijk. Dat glibberen viel me heel erg mee. Maar we gebruiken dan geen zeep. De ander pakt hem dan aan na het douchen, en droogt hem lekker af..
    De eerste tijd letten we ook veel meer op Chris zijn temp, maar de tijd leert ons dat hij zich prima kan warmhouden, dus dan wordt je vanzelf wat makkelijker.. Wel zorgen voor een warme, tochtvrije (bad)kamer natuurlijk..
    Ik was ook eerst zijn gezichtje en zijn onderste op de commode, en eventueel al wat shampoo+water in het haar.. Dan hoef je dat in bad alleen nog maar af te spoelen

En nu is het voedertijd.. Vanochtend was het ook pas 8.10
    pi_54596347
    Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen Kersjes? Zn mobile slopen? Vond hij 'em niet mooi ofzo...
      woensdag 14 november 2007 @ 11:43:31 #78
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54596877
    Anna gaat bij ons al sinds ze drie maanden is in het Nijntje zwemzitje in het grote bad. Ze was in het kleine badje niet meer te houden en kan nu lekker door het bad heenrennen en zwemmen. Zo hard zelfs dat het een groot waterballet is als ze klaar is. Oh, en haren wassen doen we gewoon met de douchekop. Vindt ze geweldig, lekker die sproeier erop. Maf kind.
    pi_54597223
    Dat gaat steeds beter met Chris! Mooi zo!

K_P dat klinkt geweldig hoe jullie er mee omgaan! Nu even lekker genieten van de rust en de tijd voor elkaar voor ze weer terug zijn.

Stiemie, jammer van de lekker ruikende badspulletje, maar gelukkig gaat het beter nu!

Pff Karin het zit bij jullie ook niet mee hè.

Sanger wat een geduld moeten jullie hebben! Hopelijk is het einde bijna in zicht en mogen jullie hem snel lekker mee naar huis nemen.

Damian was ook al vrij snel te groot geworden voor het badje om er helemaal liggend in te kunnen! Maar dan maar even met de voeten buitenboord hoor. Dat is niet langer dan een minuut. Gewoon even afwisselen.
    Tegenwoordig gaat hij in een stoeltje met zuignapjes onder de douche, en anders gaat hij in het grote bad. Maar voor dat stoeltje moeten ze al wel goed kunnen zitten.

Ben net met Damian naar het CB geweest. Pfff wat een tocht. Voor de eerste keer hier in de nieuwe woonplaats. Ik dacht dat doe ik wel even lopend, 2,5 km dat is te doen. Ik had de hele route al uitgestippeld maar toch nog verdwaald. De route klopte opzich wel maar de straatnamen niet, maar dat wist ik toen nog niet. Uiteindelijk zag ik dat het al bijna kwart voor 10 was en ik moest er om 10 uur zijn en toen begon ook Damian nog als een speenvarken te schreeuwen terwijl ik echt geen idee had wat er aan de hand was. Ik heb toen een beetje in paniek mijn vriend gebeld. Die heeft me toen de route uitgelegd dus ik die route volgen. Bleek je daar niet te voet langs te kunnen! Dus ik mijn vriend weer bellen, die had weer een nieuwe route uitgestippeld en heeft voor mij het CB gebeld om te vragen of het erg was of ik wat later was. Gelukkig was het niet erg en uiteindelijk naar een hoop keer heen en weer bellen met mijn vriend had ik het gevonden. Ben een uur en een kwartier onderweg geweest.
    De terugweg was een heel stuk korter, binnen een half uur was ik weer thuis.
    De korte weg weet ik voor de volgende keer nu wel!

Damian is ook weer helemaal goed gekeurd! Hij is nu 74 cm en weegt 9320 gram, gewoon erg netjes dus. Ondanks dat hij nog niet zelf gaat zitten zit hij wel heel erg stevig en netjes op zijn kontje. Dus ik mag met hem gaan fietsen. Ik heb al een fietsstoeltje besteld en mijn nieuwe fiets is gister binnengekomen.
      woensdag 14 november 2007 @ 12:08:49 #80
    65960 sanger
    pi_54597504
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 11:56 schreef appelsap het volgende:
    Sanger wat een geduld moeten jullie hebben! Hopelijk is het einde bijna in zicht en mogen jullie hem snel lekker mee naar huis nemen.

Net gesproken met de kinderarts

Ze hebben de sonde gewoon weggehaald. Hij zal nu dus wel moeten drinken uit de fles, anders houdt hij honger Gewoon wat prikkelen zegt ze

We moesten er serieus rekening mee houden dat hij voor het weekend thuis is
    pi_54597698
    Wauw wat een geweldig nieuws zeg!
    Zijn jullie al helemaal goed voorbereid op zijn thuiskomst?
    Nu goed gaan drinken he Lucas?
      woensdag 14 november 2007 @ 12:28:08 #82
    65960 sanger
    pi_54598043
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 12:16 schreef appelsap het volgende:
    Wauw wat een geweldig nieuws zeg!
    Zijn jullie al helemaal goed voorbereid op zijn thuiskomst?
    Nu goed gaan drinken he Lucas?
    Op de stopcontacten, verlichting en plintjes in de kamer na wel ja. Stopcontacten ga ik vanavond bestellen, morgen in huis. Plinten wordt een langere termijnplanning ben ik bang Verlichting zijn we al een tijdje druk zoekende. Helaas nog niets gevonden. Dan mmaar een standaard plafonniere voor tijdelijk.

Òhja, ze moeten nog komen voor de vitrage (moet nog opgehangen worden maar was verkeerd besteld) en de commodela werkt niet zoals het hoort.
    pi_54598240
    Sanger, wat fijn dat er zicht is op een thuiskomst!!
    Go Lucas
    pi_54598830
    Appelsap, wat een tocht naar het CB, je hebt in elk geval je beweging weer gehad . Wat leuk dat je met Damian mag gaan fietsen! Ik hoop op lekker fietsweer de komende tijd...

Sanger, weer een stap dichter bij huis, wat goed zeg! Lucas, zet em op!!!
    pi_54599285
    Wat goed Sanger, hopelijk gaat het goed met drinken!! Go go lucas!!

Die Damian, mag gewoon mee op de fiets!! Heerlijk zeg!!
    Meike zou het ook wel mogen denk ik , maar ik ga eerst een nieuwe fiets kopen, dan koop ik daar meteen een goed fietsstoetlje bij.

Davinia, ik weet het niet of ze allergisch zou kunnen zijn... maar ze begon eigenlijk meteen te snotteren toen ze kuur AB op was....
    En we hebben een kat, ben ook steeds zo bang dat ze daar niet tegen kan.
    Maar aan de andere kant, het is er wel de tijd voor en ze is de afweerstoffen die ze van mij meekreeg nu dus kwijt en moet het zelf opknappen.....

Memmel, volgens mij moeten we die dames van ons eens samen in bad zetten, dan kun je volgens mij 3 dagen gaan dweilen!!
      woensdag 14 november 2007 @ 13:28:28 #86
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54599425
    Sanger, wat fijn dat hij al zo snel naar huis zou kunnen!
      woensdag 14 november 2007 @ 13:46:16 #87
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_54599842
    Sanger, wat goed!!! Zijn jullie net verhuisd, of zo, dat er zoveel gedaan moet worden aan het huis?

Eli kan op zijn zij rollen!! Op zijn buik is het veel trappel, veel brul, en verder niets, maar op zijn rug kon hij al afgelopen maandag zichzelf een beetje draaien, kont omhoog, een beetje shaken en je ligt in een hoek, maar nog wel op je rug. Ik loop nu naar de box, ligt meneer op zijn zij te kirren!!!

Zo, nu verder website updaten, douchen, aankleden... Vol dagprogramma op zo'n vrije dag
    pi_54599890
    quote]Op woensdag 14 november 2007 11:20 schreef Nijna het volgende:
    Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen Kersjes? Zn mobile slopen?
    [/quote]

Gewoon met 2 handjes grijpen naar die langszwevende figuurtjes, een geirriteerd "ehhehhh" als je misgrijpt, maar net zolang doorgaan tot je beet hebt. En dan keihard trekken natturlijk zodat hij volledig vastloopt

Lucas deze week nog naar huis, wat goed!

Binnenkort, in a street nearby: Damian bij mama op de fiets
    Lijkt me aan de ene kant te gek, fietsen met je kindje, maar ergens ook een beetje eng met al die debielen op de weg...
    pi_54600711
    Karin hier ook een allergisch beebje (vooral hooikoorts) en daartegen krjigt ze als het nodig is Ketotifen. Werkt hier als een trein... Misschien het navragen waard?
    Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
      woensdag 14 november 2007 @ 14:38:07 #90
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54601155
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 13:46 schreef DaviniaHR het volgende:
    Sanger, wat goed!!! Zijn jullie net verhuisd, of zo, dat er zoveel gedaan moet worden aan het huis?
    Nou ja... net verhuisd, net verhuisd...
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 12:07 schreef sanger het volgende:
    Zoals reeds aangekondigd een topic over de verbouwing bij mij thuis! Volgende week gaan we pas echt beginnen, maar toch is er al genoeg gedaan .

We zijn nu bezig met de begane grond. De 1ste en 2de verdieping volgen over een jaar ongeveer.
    Bijna 2 jaar bezig al.
    Maar wel heel grondig hoor!
      woensdag 14 november 2007 @ 14:40:37 #91
    65960 sanger
    pi_54601223
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 14:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja... net verhuisd, net verhuisd...
    [..]

Bijna 2 jaar bezig al.
    Maar wel heel grondig hoor!
    Wat zioj zegt indd
      woensdag 14 november 2007 @ 14:53:59 #92
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54601585
    Sorry, kon het niet laten!

woensdag 14 november 2007 @ 15:00:27 #93
    65960 sanger
    pi_54601765
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
    Sorry, kon het niet laten!

Dat blijkt

Hoest met jullie kleine?
      woensdag 14 november 2007 @ 15:09:13 #94
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54601973
    Die zit nog prima in mijn buikje. Nog minimaal 5-6 weken.
      woensdag 14 november 2007 @ 15:11:25 #95
    65960 sanger
    pi_54602033
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
    Die zit nog prima in mijn buikje. Nog minimaal 5-6 weken.
    Ben je al met verlof?
      woensdag 14 november 2007 @ 15:16:03 #96
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54602148
    Sinds deze week. Lekker aan het relaxen dus.
    Maarrehm... het hoort hier te gaan over die stoere jongen van jou, dus we zitten vreselijk off-topic te gaan.
    pi_54602387
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 10:39 schreef DaviniaHR het volgende:

En we hebben zometeen 2 piglets in dit topic mama van pepijn en mama van emma. wordt leuk/verwarrend
    Ik ben met streepje
    pi_54603312
    Sanger, wat fijn dat het niet lang meer duurt voor de uk thuis is !!!

Kersjes, Devin en ilse gaan gelijk op geloof ik !
    (check: na bekijken geb.datum van Devin klopt dat gelijk opgaan ook!)
    mobiel is niet meer veilig!
    Rollen begint er ook in te komen nu, zó leuk om die pogingen te zien!

Hier hebben we qua badderen de tip van Memmel overgenomen: Nijntje zwembandje!
    Leuk straks in het echte zwembad, maar nu ook perfect voor in bad!
    Scheelt dure dubbele aankoop.
    pi_54603802
    Eli .

Kersjes, zonde van de mobile, hihi.

Ilse ook al met zwemband in bad, lijkt me een leuk gezicht! (jammer dat wij geen bad hebben)
      woensdag 14 november 2007 @ 16:19:47 #100
    3011 E.T.
    pi_54603810
    Sanger, wat fijn dat Lucas naar huis komt!
      woensdag 14 november 2007 @ 16:21:42 #101
    65960 sanger
    pi_54603867
    Niet te hard van stapel lopen probeer ik mezelf in te prenten. Voor hetzelfde geld valt het tegen en duurt het wel nog een paar weken.......
      woensdag 14 november 2007 @ 17:07:44 #102
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54605118
    Sanger, snap wat je bedoelt, maar de vooruitzichten zijn iig positief. Een beetje hoop moet je altijd houden!
      woensdag 14 november 2007 @ 17:36:32 #103
    65960 sanger
    pi_54605720
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 17:07 schreef Memmel het volgende:
    Sanger, snap wat je bedoelt, maar de vooruitzichten zijn iig positief. Een beetje hoop moet je altijd houden!
    De afgelopen paar weken doen we niets anders dan hopen Dus hoop hebben we wel. Eerst maar eens kijken hoe hij zich er vandaag heeft doorheengeslagen.
      woensdag 14 november 2007 @ 20:21:22 #104
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_54609836
    Vandaag heerlijk met Pepijn gekroeld

En nieuwe schoenen voor Maud gekocht. Nu ze echt definitief besloten heeft om te gaan lopen, heeft ze ook loopschoentjes nodig....maatje 18.....zoooooooo

Ze besloot vanavond om ook maar eens te kijken of ze achteruit kon lopen....dat lukte tot ze viel en ze viel dus achterover........auw en boem op d'r achterhoofd. Heb gewacht tot ze overeind kwam. Tranen met tuiten. Ze wil te veel......eens kijken waar de rem zit.

En ze is vanavond lekker gaan slapen in d'r nieuwe combi-sleeper. En ze is ook lekker gaan slapen. Niet eerst het hele bed door.....hopelijk is dit de oplossing voor een rustige nacht.
      woensdag 14 november 2007 @ 21:09:32 #105
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_54611168
    Nog maar twee nachtjes Chaca....
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_54611187
    wat is een combisleeper??? Ik wil ook rustige nachten!!
      woensdag 14 november 2007 @ 21:13:52 #107
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_54611299
    Karin, Google weet zó veel!

"Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_54611555
    zijn rustige nachten gegarandeerd?

dan gaan wij hier ook een fijne nacht tegemoet !
    (of werkt het 3x omslaan van te lange mouwen tegen?)
    pi_54618699
    Dat ziet er in ieder geval lekker warm uit Maar het is toch gewoon een 4-seizoenenslaapzak?
    Heeft het gewerkt Marit?
      donderdag 15 november 2007 @ 09:23:33 #110
    65960 sanger
    pi_54619096
    Lucas heeft indertussen weer een sonde'. Hij liet toch teveel voeding over. Het leek ook wel alsof hij geen honger had, en dus geen behoefte om te eten/drinken.

Nog even langer geduld dus.
    pi_54619359
    of het gewerkt heeft?

ze was rustig tot 3:30 ... en toen tot 5:00 ... en toen tot 6:30

gezellig!
    och..het is vást éénmalig
    pi_54619375
    oh Sanger, dat is nou niet wat de bedoeling was !

verdorie, jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!
    sterkte !
    pi_54619610
    He Sanger, wat vervelend. Hopelijk krijgt hij het trucje snel door.. En mag hij toch snel mee naar huis!!

Marit, hier ook een nachtbrakertje.. Tussen 2 en half 4 heeft Chris amper geslapen, wel steeds jengelen en miepen. Speen erin, schone luier... NIks hielp, totdat ik besloot om half 4 een flesje te maken. Sta ik met het flesje in de deuropening: is hij in slaap gevallen.. En daarna hebben we hem niet meer gehoord. Vanochtend vond papa hem vrolijk wakker in zijn ledikantje, en mocht hij mee naar beneden in de box en voor een flesje..
    pi_54620379
    Ach Sanger wat jammer zeg! Waarschijnlijk dus toch het weekend nog in het ziekenhuis?
    Sterkte!
    pi_54620486
    .
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 10:06 schreef appelsap het volgende:

Damian schuift sinds gister echt op zijn knieën over de grond. Nog wel zijn armen op de grond. Het ziet er niet uit, kont heel ver omhoog. Zou hij dan toch nog gaan kruipen?
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 10:24 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Ik denk dat "we"dat alleen kunnen beoordelen aan de hand van een foto
    Hij heeft alleen zijn kont niet meer omhoog. Hij heeft nu ook door dat hij zijn handjes op de grond kan zetten als hij op zijn knieen zit.

Dus bij deze, de kruippoging van Damian:

donderdag 15 november 2007 @ 10:46:35 #116
    65960 sanger
    pi_54620638
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 10:32 schreef appelsap het volgende:
    Ach Sanger wat jammer zeg! Waarschijnlijk dus toch het weekend nog in het ziekenhuis?
    Sterkte!
    Ja, daar lijkt het wel op indd. Ik had er al stiekem rekening mee gehouden dat het tegen kon vallen, maar Hellen helaas niet zo. Die was dus nogal aangeslagen gisteren.

Dan maar even wat fotootjes spammen

.

donderdag 15 november 2007 @ 10:48:00 #117
    3011 E.T.
    pi_54620670
    Sanger wat jammer dat toch die sonde er weer in zit
      donderdag 15 november 2007 @ 10:53:55 #118
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54620776
    Heel jammer idd Sanger, maar goed... wat moet dat moet, helaas.
    En als ik die foto's zie is hij toch ook nog wel heul erg klein hoor! Hopelijk krabbelt hij snel op en krijgt hij door dat hij goed moet eten om een grote sterke jongen te worden.
    pi_54620831
    Ach wat is hij nog klein, maar wat een prachtig ventje!
    Ik hoop echt dat jullie hem heel snel mee mogen nemen. Vind die sonde zo zielig staan!
      Milf donderdag 15 november 2007 @ 11:24:19 #120
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_54621440
    Wat een klein en lief menneke Sanger.

Ik zag gisteren met sex and the city dat 1 van die meiden borstvoeding gaf aan haar kindje. Ik mis dat nog steeds eik. . Stom he?

Dean, schoonzoon!! Je gaat als een speer lieverd. En je krijgt een zakdoek van Dana op je verjaardag hoor. Niet aan mamma afvegen .

Dana is heerlijk ondernemend en wil alles zelluf doen uiteraard. 10 maanden alweer. De tijd vliegt .
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      donderdag 15 november 2007 @ 13:14:18 #121
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_54623866
    Nikky

Ja waar was je nu muts, Dean was al bijna op zoek naar een bijvrouw

Gisteren heb ik dat ook gezien, bij SatC..."You're a mom now..."

De kleine man hier is ook voortdurend wakker 's nachts, ik voel me als een oorlogsgijzelaar die wordt gemarteld door elke keer wakker gemaakt te worden op dat moment dat je nét in slaap dreigt te vallen
    pi_54624790
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 13:14 schreef Vivi het volgende:

De kleine man hier is ook voortdurend wakker 's nachts, ik voel me als een oorlogsgijzelaar die wordt gemarteld door elke keer wakker gemaakt te worden op dat moment dat je nét in slaap dreigt te vallen
    Dat is hier 's nachts tegenwoordig ook zo
    Of dat ik dan eindelijk slaap, gewekt word door luid "gezang", om vervolgens op de klok te zien dat ik 'n half uur geleden ook al met een kleine schreeuwerd in mijn armen gestaan heb die liever wilde spelen dan slapen...
    Want als je hem negeert, of niet snel genoeg in slaapdronken toestand naar hem toegestommeld bent, dan krijst 'ie zo hard dat hij paars ziet

Vanochtend weer samen gedoucht met behulp van de Bumbo.
    Zo gezellig!
    pi_54630789
    Sanger wat een kleintje

Pfff ff afkloppen van nachtelijk gespook hebben wij gelukkig geen last...
    Als ik er om de 3 a 4 uur ff wat te eten in stop slaapt meneer meestal van 10 tot 9 ongeveer.

Suc6 met alle niet slapertjes.
      donderdag 15 november 2007 @ 18:23:24 #124
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54631294
    He Sanger, dat is wel weer heel jammer. De foto's zijn erg leuk! Wat een kleintje is het zeg.

Ik ben zelf ook weer thuis uit het zkh. Alles is goed verlopen, ben nog wel wat gammel van de ruggenprik en al het gedoe, maar het gaat wel weer. Lekker bijkomen in bed, Anna bij me. Heerlijk hoor!
    pi_54640269
    Memmel, fijn dat alles goed gegaan is!

Maud, gefeliciteeerd met je eerste verjaardag! Maak er als je wakker bent maar een mooie dag van!
    Chacama, jij ook een fijne dag gewenst, geniet ervan.
    pi_54643217
    Damian zegt Mama!

Toen ik hem net uit bed haalde wist ik niet wat ik mee maakte.
    Ik leg hem op de commode en ineens hoor ik: Mama. Ik zeg: wat zeg je nou? En weer: Mama.
    Inmiddels heeft hij het al een stuk of 15 keer gezegd, maar wat gek zeg. Er komt ineens een herkenbaar woordje uit.
      vrijdag 16 november 2007 @ 09:14:50 #127
    3011 E.T.
    pi_54643504
    Hier klinkt het af en toe net alsof de roedel chimpansees in Blijdorp voor het eerst in lange tijd weer naar buiten mag

En dat komt allemaal uit een kind
      vrijdag 16 november 2007 @ 09:35:13 #128
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54643941
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 09:14 schreef E.T. het volgende:
    Hier klinkt het af en toe net alsof de roedel chimpansees in Blijdorp voor het eerst in lange tijd weer naar buiten mag
    ...
    Da's wel heel bijzonder, want in Blijdorp zitten geen chimpansees....
    Maar je bedoelt een hoop geroggel en geslijm of gegil?

Appelsap: dat moet wel heel erg bijzonder zijn!!

Chaca en Maud: gefeliciteerd. Wat een mijlpaal weer!
    pi_54643950
    Chaca en Maud gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan vandaag...
      vrijdag 16 november 2007 @ 09:49:51 #130
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54644303
    Chacama, Maud en familie: gefeliciiteerd met deze speciale dag!

Appelsap, wat leuk dat Damian "mama" zegt!
    En dan nog wel als eerste woordje ook!, echt bijzonder om te horen lijkt me.

Memmel, lekker uitrusten en bijkomen met je kleintje in bed....Knuffel ze!

E.T.'s lawaaipapegaai toch niet het kindje dat nog in je buik zit mag ik hopen?

Devin heeft vannacht geslapen van 11 tot 6. Zonder onderbrekingen, hij kan het dus wel!
    pi_54644346
    Appelsap, dat lijkt me zó leuk !!!!
    (tot het midden in de nacht geroepen wordt)

Memmel, fijn dat je weer thuis bent en het goed gegaan is !

Vannacht weer om half 4, 5 uur, 6uur en uiteindelijk bijna half 8.
    Pfff, we laten haar eerst even huilen....maar na zo'n 10min. blijkt altijd dat het erger wordt

een fase !?
    pi_54645279
    Memmel, fijn dat het goed is gegaan.

Appelsap, gaaf!!!

ET, hihi.

Marit, hopelijk is het een fase...

Gebruiken jullie slaapzakjes en zo ja, wat trek je je kind aan in zo'n ding en hoe zit het dan met dekentjes enzo? Wel gewoon een dekentje eroverheen of...?
    pi_54645586
    Haha ET ook herkenbaar hier.

Devin wat goed!

Pff Marit een gebroken nacht, hoop voor je dat het een fase is!

Nijna, op de slaapkamer van Damian is het altijd erg koud. Dus ik doe een pyjama aan, dan de slaapzak en dan nog gewoon een dekentje.
    Als de verwarming op zijn kamer aan staat en het de temperatuur is wel gewoon aangenaam dan laat ik het broekje van de pyjama altijd uit. Het truitje doe ik altijd aan omdat ik alleen maar slaapzakken zonder mouwen heb.

Het is inderdaad heel bijzonder! Hij is nu net wakker geworden en ik hoor uit zijn slaapkamertje zo af en toe Mama.
    pi_54645699
    Pepijn ligt in een (dun)slaapzakje, met daarin een dun pyjamaatje of een romper lange mouw.
    Eroverheen een enkel dekentje.

Maar wij hebben dan ook alleen in de woonkamer een gaskachel en in Pepijn zijn slaapkamer is het best koud.
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:02:17 #135
    3011 E.T.
    pi_54645772
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 09:35 schreef Memmel het volgende:

[..]

Da's wel heel bijzonder, want in Blijdorp zitten geen chimpansees....
    Maar je bedoelt een hoop geroggel en geslijm of gegil?
    zo vaak kom ik niet in Blijdorp, dat blijkt wel weer
    Maar het is dus echt gegil in alle toonhoogtes Puur om z'n stem te oefenen en testen

Nijna, Ik heb hier altijd een gewone romper, dan een pyama-shirtje in de slaapzak (zonder mouwen). Daar wel gewoon een lakentje en dekentje overheen. Het raam staat altijd open en de verwarming is dicht.
    Saskia sliep zo en Tijn nu ook weer

Je kunt beter 'te koud' beginnen dan te warm iig Als ze het koud hebben melden die kleintjes het wel.. kun je altijd nog wat erbij aan doen
    pi_54646139
    Ik heb een winterslaapzakje gehaald (net wat dikker dan die zomerdingen) met afritsbare mouwtjes. Mirte ligt nu gewoon in haar kleertjes in bed (geen pyamaatjes in deze maat aangeschaft). De verwarming op haar kamertje staat uit en ik vind het er best fris.
    Nu heeft ze een dekentje van prenatal en daar ligt nog een heel dun "dekentje" (klinkt dikker dan het is, gewoon een katoenen ding niet dikker dan een veel gebruikte handdoek) overheen.
    Maar dat laatste wil ik dan in elk geval weglaten.
    pi_54646233
    Nijna zeker icm met een winterslaapzak kun je evt ook haar alleen in haar romper in de slaapzak leggen.

Heel veel laagjes en dan ook nog een slaapzak met mouwen lijkt me persoonlijk ook niet zo lekker liggen.
    pi_54646347
    Ik ga wel uitproberen... En anders eerst de mouwtjes eraf, mocht het dan echt koud worden kan ik ze er altijd weer aan maken.
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:29:21 #139
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_54646354
    Eli ligt in een slaapzakje van de Prenatal, mouwtjes afgeritst, met een lakentje eroverheen. Geen idee of het zomer of winter is. Het voelt niet al te dik. Als het te koud wordt, gooi ik er nog wel een deken overheen, denk ik.
    Nijna, mss is het een idee om als ze een uurtje slaapt te voelen in Mirtes nekje of ze het te warm heeft. Als ze het niet te warm heeft, en ze slaapt prima zo, kan je het dan toch zo houden?
    Waar kan je winterslaapzakjes kopen?
    pi_54646439
    hier ligt ze in rompertje in de slaapzak met mouwen,
    aangezien het een koud kamertje is ligt ze ook onder deken in dekbedhoes!

's ochtens voelt haar hoofd/handjes gewoon koel aan, dus te warm is het niet !

(slaapzak komt van prénatal)
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:41:54 #141
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_54646665

Dankjewel voor de felicitaties. Het was heerlijk wakker worden vanochtend. Vanuit de slaapkamer van Fleur hoorden we: En Maudje die is jarig en Maudje die is jarig enz. enz.... enz... en vervolgens hoorde we bij Maud een hele harde ieeeeeeeeeeeeeeeeeejaaaaaaaaaaaaaa. Dus die was gezellig wakker gezongen door d'r zus. Daarna slingers bewonderd en ons en Fleurs cadeau open gemaakt. Ze vond het prachtig.....het papier

Vanavond naar mijn schoonouders om daar verder te vieren en dan zondag met de rest van de familie.

Maud slaapt lekker in haar nieuwe slaapzak en gaat nu ook niet meer het hele bed door, misschien wel omdat ie een beetje zwaar is voor d'r. Ze wordt de laatste dagen wel weer meer 's avonds en 's nachts wakker. Maar dat zal wel vanwege een sprong zijn. Het lijkt inderdaad of ze als ze 'aan het springen' is weer helemaal terug naar af gaat. En weer een avondvoeding en een nachtvoeding. Heb het idee dat ze van verlatingsangst last aan het krijgen is....kan de kamer nog niet uit en het is huilen. Voor mijn gevoel was ze dat wel al gewend, maar het is weer terug.

Damian die mama zegt

En tot slot......bedankt voor alle gezelligheid, wijze woorden en lief medeleven. Het was een gezellige babytijd met zijn zorgen op zijn tijd, maar ook met veel leuke, mooi en ontroerende momenten. Wij wandelen nu samen naar het dreumestopic, maar zal zeker nog zo af en toe mijn koppie om de hoek steken en kijken hoe het bij jullie allemaal gaat. van ons alletwee.

[ Bericht 16% gewijzigd door chacama op 16-11-2007 11:44:43 (even zwaaien) ]
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:43:04 #142
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54646702
    Mag ik nog even mijn smeltmoment van gister delen?

We hadden open dag op mijn werk, dus moest ik extra werken tot 21:00 uur. (ben normaal vrij op donderdag)
    Toen ik om 21:45 eindelijk thuiskwam lag Devin te slapen.
    Ik had hem zo gemist, ik moest hem gewoon even zoenen. "Hallo schatje, hier is mama weer" fluisterde ik.
    Toen richtte hij zijn hoofdje op, keek me met wijdopen ogen aan en schonk me een enorme, blije lach, met geluid!
    Het volgende moment was zijn hoofdje weer omgedonderd en sliep hij verder, alsof er niks geburd was.
    Zo lief!
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:43:23 #143
    3011 E.T.
    pi_54646711
    Hoofd/handjes zijn geen graadmeter over koud/warm he?
    Handjes/gezicht kunnen koud aanvoelen maar toch kan het te warm zijn Nekje is betrouwbaarder

Winterslaapzakjes heb ik laatst bij kruidvat gehaald en ook prenatal heeft ze gewoon hangen.
    pi_54646736
    Met de mouwen eraan zou ik ook alleen een rompertje doen, dat lijkt me warm zat.
    Nou verschilt het gewoon ook per kind, dus je zal het echt even moeten uitproberen.
    Damian ligt altijd voor de helft boven zijn dekens, dus die kleed ik wat warmer aan omdat hij het anders snel koud heeft.
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:49:05 #145
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54646890
    Chacama, wat een prachtig overzicht van je meisje!
    En wat lief dat Fleur d'r kleine zusje heeft wakkergezongen
    pi_54647148
    Davinia, ik heb een slaapzakje van prenatal gehaald. Ze hadden ook van die gewatteerde, maar die zijn wel heel dik en ook duur .
    Ik probeer het straks wel en dan nekje voelen (zal ze blij mee zijn, mama heeft vaak koude handen).

Chaca, mooie collage! Hieperdepiep hoera!!!

Kersjes, smelt!

Appelsap, Mirte schuift er ook half onderuit. Hopelijk doet ze dat met slaapzakje niet meer of ligt ze in elk geval iets warmer...
    pi_54647741
    Hallo allemaal,

Ik denk dat onze Isa tandjes krijgt, af en toe rode wangen, prikkelbaar en de hele tijd de handjes in de mond en kwijlen en een kleine verhoging(geen koorts).
    Vandaag was ze helemaal niet te genieten, dus ik heb eens mijn vinger langs haar tandvlees laten glijden maar ik voel nog niets geen puntje te zien niks noppes nada.
    Nu heb ik Dentinox in huis maar hoe weet ik nu of ik dat moet gebruiken? op de gok ?
    Moet ik mijn instinct volgen en dat spul op dr tandvlees aanbrengen met de kans dat het dat niet is, of ..... laat ik haar de hele dag jammeren?

oooh wat een bult onzekerheid heb je toch als newbie mama.

Mensen die in het vorige topic dat nu gesloten is reactie´s hebben gegeven bedankt!

Isa is trouwens bijna 4 maanden dus ijs en een kaakje geven.... kweet niet of dat een groot succes word
    Mama van Isa en Ties
    pi_54647838
    Oooh appelsap wat fijn als je kindje als eerste woordje mama zegt *smelt*

Chaca, wat een mooie foto's van Maud gefeliciteerd met de mijlpaal van jullie meisje.

Kersjes wat een mooie smeltmoment
    Mama van Isa en Ties
    pi_54647919
    Marlieske ik zou gewoon even heel licht dentinox aanbrengen en dan kijken of het wat afzwakt. Hier met 5 maanden het eerste tandje dus het zou goed kunnen.
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:16:32 #150
    65960 sanger
    pi_54648815

Lucas komt morgen naar huis
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:18:21 #151
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54648875
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 13:16 schreef sanger het volgende:
    Vertel? Sonde eruit? Mag hij mee?

Marlieske... je zou evt wel een gewoon ijsklontje kunnen geven van alleen maar water. Maar goed, ik denk eig. dat dat nog wel heel koud is voor d'r. Evt. zo'n invriesbare bijtring proberen?
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:24:44 #152
    65960 sanger
    pi_54649067
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 13:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vertel? Sonde eruit? Mag hij mee?
    Zie de edit
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:27:05 #153
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54649146
    Jeej! Wat een goed nieuws!
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:28:49 #154
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_54649194
    Sanger wat heerlijk.
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:29:20 #155
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54649204
    Hoera voor Lucas!
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:42:14 #156
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_54649507
    Wat fijn, zeg! Dat wordt een mooi weekend in huize Sanger!
    Welk edit?
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:46:47 #157
    65960 sanger
    pi_54649626
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 13:42 schreef DaviniaHR het volgende:
    Welk edit?
    De tweede regel.
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:49:46 #158
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54649714
    Lucas!!! Dat is geweldig nieuws! Kunnen jullie eindelijk lekker thuis gaan genieten en wennen.

Marlieske, ik had zo'n bijtring van Difrax voor in de koelkast. Maar dat vond Anna meer leuk speelgoed. En d'r tand was zaterdag gewoon door, zonder problemen of jengelen. En nummer 2 zit er nu aan te komen, kon ik vanochtend zien. Twee ondertandjes...zo geestig om te zien.
    pi_54649784
    Wat geweldig Sanger!!!! Genieten maar!!!!

Marlieske, ik dacht het hier ook al vanaf dat ze 4 maand is, nou er is nog steeds geen tandje hoor, en ze is nu 8 en halve maand. Echt kwijlen als een vergiet, en rode wangen erbij. Ik gebruik ook Dentinox, als ik denk dat ze last heeft (als ze niet kan slapen) ze vindt het erg lekker!!

Appelsap, wat geweldig dat Damian mama zegt.... *jaloers is*
    En die slaapfoto met zijn papa samen, och wat prachtig!

En dan niet te vergeten, jarig jetje: MAUD!!
    Speciaal hoor zo'n eerste verjaardag, leuk gedaan Chaca met de foto's!
    Hartelijk gefelciteerd met je mooie lieve meissie!
    pi_54649959
    Woehoe Lucas!!! Lekker met papa en mama mee
    pi_54651137
    Heerlijk, Sanger!!
    pi_54651437
    Wauw Sanger wat geweldig! Toch nog thuis dit weekend, geniet er maar lekker van dat hebben jullie wel verdiend!

Karin dankje! Ik vind dat ook zo'n lieve foto!
    pi_54651947
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 13:16 schreef sanger het volgende:

Lucas komt morgen naar huis
    Jahoeeeeeee!
    Saartje
    pi_54652244
    Is het al bijna morgen
    pi_54653965
    Sanger, wat fijn voor jullie!!! Eindelijk Lucas lekker mee naar huis, en gewoon 24/7 bij je in de buurt!

Ook nog even een felicitatie voor Maud, wordt ook alweer een grote meid!

Chris is vandaag voor het eerst naar de ikea geweest Laatste keer ikea was de middag voor de geboorte
      vrijdag 16 november 2007 @ 17:23:00 #166
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54655091
    Nog een paar jaartjes wachten Chris, je mag nog niet in de ballenbak!
    pi_54655637
    vanaf 3 jaar pas..
      Jubileum moderator vrijdag 16 november 2007 @ 20:24:49 #168
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_54659058
    Super Sanger
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 16 november 2007 @ 20:31:25 #169
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_54659217
    Geniet ervan Sanger!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_54659952
    Wat bijzonder, Appelsap. En inderdaad...lijkt mij ook vreemd als er in 1x een woord uitkomt.

De flensjes liggen bij opa en oma te slapen ! Voordat ik wegging ging Floor nog even een paar keer van haar rug naar haar buik, maar ook weer terug ! TUURLIJK....ben je 6 maanden met ze thuis, gaat ze dat soort dingen doen op het moment van verlaten....haha. Pien lag wederom trots te kijken. Zij gaat nu dingen doen die Floor 3 weken geleden begon te doen. Het wordt steeds leuke met de dames !
    pi_54664615
    Sanger wat fijn Lucas mee naar huis !!!! Geniet ervan.

Kaptein pannekoek, je hebt ook gewoon 2 kei leuke meiden daar mag je super trots op zijn. (vind hun namen nog steeds geweldig)
    Mama van Isa en Ties
    pi_54664814
    hoera sanger! geniet ervan!
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
    Marlieske... je zou evt wel een gewoon ijsklontje kunnen geven van alleen maar water. Maar goed, ik denk eig. dat dat nog wel heel koud is voor d'r. Evt. zo'n invriesbare bijtring proberen?
    volgens mij mogen bijtringen juist NIET in de vriezer, wel in de koelkast.
    pi_54673053
    snel vraagje:

Sta hapjes te maken, Nu moet ik pitjes vd kiwi eruit zeven met nylon zeef. Geen zeef te vinden in huize KP. Wat is er erg/schadelijk/niet lekker aan die pitjes ? Kan ik ze gewoon laten zitten.

Totaal hapje is : mango, banaan, kiwi

En euh thx Marlieske ! Lief !
      zaterdag 17 november 2007 @ 14:24:14 #174
    3011 E.T.
    pi_54673095
    kiwi (ook zonder pitjes!) kan nogal snel voor allergische reacties zorgen

Beste is dus gewoon de eerste tijd geen kiwi's gebruiken
    pi_54673096
    k_p kiwi is ERG allergeen. wordt echt afgeraden tot een jaar ofzo...
    De pitjes van kiwi zorgen er ook voor dat een fruithap snel bitter wordt.

Ik zou de kiwi zelf opeten, en de mango en banaan mixen.
    pi_54673115
    okidokie, dan ik eet het hapje zelf op
      zaterdag 17 november 2007 @ 14:28:34 #177
    3011 E.T.
    pi_54673170
    het iig erg lekker
    pi_54673194
    Mango
    Dat wordt geloof ik ook een van de eerste soorten fruit waar ik Pepijn mee kennis ga laten maken, alleen al omdat mama het zo lekker vind
      zaterdag 17 november 2007 @ 14:35:29 #179
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_54673298
    Is wel een tropische vrucht en die worden toch ook wel een beetje afgeraden tot een maand of 9...... dus eerst maar eens banaan en appel en peer....
    pi_54673338
    tropische vruchten worden niet afgeraden hoor, banaan is net zo tropisch als mango
    Mango is heel weinig allergeen. Citrusvruchten worden afgeraden tot 9 maanden, dingen met kleine pitjes (kiwi, ananas, aardbeien, besjes) tot een jaar.
    pi_54673362
    Mirte heeft het omrollen wat ze eerder deed verruilt voor lachjes .
    Veel leuker om te zien en past ook nog eens een stuk beter bij haar leeftijd geloof ik .
    Als ik tegen haar praat gaat ze vaak met haar mondje open en dicht en dan die tong in en uit, is dat omdat ze je na proberen te doen? (nee, ik praat niet met mn tong buitenboord... )

Lekker fruithapje KP, alhoewel ik niet zo van de mango ben, maar het klinkt goed!
    pi_54673419
    smaakt ook prima.

Nu in de pan : doperwten, courgette, munt, aardappel....
    straks : avocado met tomaat en witlof/aardappel en appel.

Heb last van "ontwennings uit logeer " verschijnselen.....wel heerlijk dat ze er ff niet zijn. Vanochtend tot 11 uur geslapen !
    pi_54673477
    klinkt goed k_p vooral dat tot 11 uur slapen...
    pi_54673747
    Hihi KP, wat heerlijk dat je zo lang kon slapen! Creatief in de keuken zo te lezen .
      zaterdag 17 november 2007 @ 15:09:00 #185
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54673768
    K_P: wat een culinaire uitspattingen! Die witlof met appel klinkt ook goed, ga ik ook maar eens maken. Hoe is het met de lampen? Hangen ze nog?

Hier een beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik lig inbed bij te komen van mijn operatie. Manlief vraagt mij of het ok is dat ie gaat trainen (gisteravond). Ik zeg: ja tuurlijk joh, ik lig toch maar te liggen. Belt ie om 23 uur op dat ie wordt afgevoerd naar het zkh. Nu loopt ie op krukken met verrekte enkelbanden. Twee hoopjes ellende en een dochter die alleen maar wil feesten.

Haar eerste vooruit-kruip-poging: eerst op handen leunen, dan voorhoofd op de grond, dan kont omhoog, en dan alles tegelijk strekken zodat je weer neerklettert. Wat een scheetje...
    pi_54674775
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 15:09 schreef Memmel het volgende:
    K_P: wat een culinaire uitspattingen! Die witlof met appel klinkt ook goed, ga ik ook maar eens maken. Hoe is het met de lampen? Hangen ze nog?

Hier een beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik lig inbed bij te komen van mijn operatie. Manlief vraagt mij of het ok is dat ie gaat trainen (gisteravond). Ik zeg: ja tuurlijk joh, ik lig toch maar te liggen. Belt ie om 23 uur op dat ie wordt afgevoerd naar het zkh. Nu loopt ie op krukken met verrekte enkelbanden. Twee hoopjes ellende en een dochter die alleen maar wil feesten.

Haar eerste vooruit-kruip-poging: eerst op handen leunen, dan voorhoofd op de grond, dan kont omhoog, en dan alles tegelijk strekken zodat je weer neerklettert. Wat een scheetje...
    Wat een toestand,Memmel. Kerels..............Beterschap voor jullie

Stuur je dochter maar naar mij..kan ze ook aan de lampen hangen ! Of is ze nog geen 13 ?
    pi_54675815
    Nijna, Devin heeft ook zo'n fase gehad, dat hij constant zijn tong uitstak of zijn boordje ging "aanlikken".
    Schattig he?

Memmel, wat een waardeloze timing, nu zijn jullie allebei niet zo mobiel.
    Nou ja, de hele dag saampjes in bed liggen is natuurlijk ook niet verkeerd!
    pi_54676482
    Memmel, wat een timing... allebei in de lappenmand en een dochter die pogingen doet om te kruipen .

Kersjes, zeker schattig !
      zondag 18 november 2007 @ 09:23:12 #189
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_54689000
    Dean gaat los staan! Maar dan zonder op te trekken he, gewoon, vanuit zitstand staan, midden in de kamer zonder zich aan iets vast te houden

Mijn vriend en ik keken elkaar aan gisteravond; "WTF, zag jij dat ook?! "

En dan omkukelen als ie doorheeft dat ie los staat
      zondag 18 november 2007 @ 09:45:07 #190
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54689108
    Dean, wat ga je hard man!
    pi_54689153
    Dean kerel!! Wat doe je het toch goed!!! Knap zeg, en mama zal wel apetrots zijn op haar spetter

Memmel, dat is even balen zeg!! Gelukkig houdt Anna de moed erin

Idd erg culinair KP, Meike wil toch het liefst potjes...... kan me uitleven in de keuken wat ik wil, krijg gekke bekkies en vervolgens gaat ze huilen. Alleen ging vrijdag de bloemkool er wel redelijk in.
    Wat vinden kinderen vaak WEL lekker als je het zelf maakt?
    De 8 maandspotjes worden ook nog niet erg gewaardeerd.... dan maar afwisselen met af en toe een 6maandspotje.
    Meike gaat echt overal bij staan, wiebelwiebelwiebel.... maakt haar niet uit wat het is, laatst ging ze staan bij een ballon....gister kroop ze me in de vaatwasser terwijl ik die stond leeg te ruimen....!!!
      zondag 18 november 2007 @ 10:04:31 #192
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_54689225
    Ik raad echt "Opperdepop" aan Karin..die recepten vallen hier erg in de smaak iig

Dean eet al bijna met de pot mee (behalve scherpe kruiden dan).
    Potjes heeft ie maar 2 weken gehad en toen vond ik ze zelf er zo onsmakelijk uitzien dat ik vanaf toen altijd vers voor hem heb gekookt.

Volgens mij is dat uiteindelijk toch het gezondst ook...je zou misschien een lekker prutje kunnen maken van pompoen en wortel, supergezond (groenten met caroteen geven het immuunsysteem een boost) en dat vinden ze vaak eerlijk omdat het zoete groenten zijn
    Lekker visstickje in stukjes ernaast om zelf op te knagen, en klaar

Wat die smurfjes ook vaak lekker vinden is avocado, dat is heel zacht namelijk. Maak een mousse van avocado en komkommer bijvoorbeeld
      zondag 18 november 2007 @ 10:22:31 #193
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_54689396
    Ik heb in mijn oneindige goedheid even wat succesreceptjes voor je overgetypt uit "Opperdepop".

60 gram macaroni
    150 gram broccoli
    1 el boter
    1 1/2 el bloem
    150 ml opvolgmelk
    4 el geraspte jonge kaas
    nootmuskaat

kook de macaroni volgens de gebruiksaanwijzing en kook de broccoli de eerste 6 minuten mee

smelt ondertussen de boter in een pannetje met dikke bodem, meng de bloem erdoor en roer tot de boter de bloem heeft opgenomen. Voeg al roerend beetje bij beetje de melk toe. Blijf roeren tot een dik en glad sausje ontstaat. Meng de kaas en een mespuntje nootmuskaat erdoor, roer tot de kaas is gesmotlten/

Giet de broccoli en macaroni af, maar vang het kookvocht op, pureer de broccoli en macaroni met de staafmixer tot een niet al te fijne puree, Meng de kaassaus door de macaroni en voeg evt. een beetje kookvocht of opvolgmelk erdoor om het hapje smeuiger te maken.

(ingevroren 2 maanden houdbaar)

------------------------------------------------------------------------------------
    150 gram kikkererwten
    150 gram bloemkool
    1 el gemalen kokos
    opvolgmelk of moedermelk

Spoel de kikkererwten in een vergiet onder koud stromend water. kook de erwten en bloemkool in ene panmet flinke bodem water afgedekt in ca 10 minuten gaar. Goet de erwten en bloemkool af

Pureer het met een staafmixer tot een puree, meng de gemalen kokos erdoor, voeg evt. wat kookvocjht, opvolgmelk of moedermelk toe.

(ingevroren 2 maanden houdbaar)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

60 gram couscous
    1 el rozijnen
    150 gram courgette
    150 gram wortel
    1 el olie
    75 gram witvisfilet zonder graatjes (bijvoorbeeld tilapia f kabeljauw)

Doe de couscous met rozijnen in een kom en schenk er zoveel kokend water op dat de couscous net onder staat. Laat de couscous en rozijnen wellen. Snijd de courgette in blokjes

Kook ondertussen in een pan de wortel ca. 10 minuutjes. Voeg de courgette toe en kook deze nog 5 minuten mee. Verhit de olie in een koekenpan en bak de vis in 3-4 minuutjes zachtjes gaar.

Giet de groenten af Pureer met een staafmizer de couscous dsamen met de groenten en de vis tot een fijne puree. Voeg evt. wat kookvocht, moedermelk of opvolgmelk toe om het hapje te verdunnen.

(ingevroren 2 mnd houdbaar).
    pi_54689424
    Dean, gewoon gaan staan midden in de kamer alsof het niks is . Gaaf!
    pi_54689503
    Wat knap van Dean!!!

Hier een strontverkouden ventje. Snotterige ogen, hele dag snottebellen en verstopte neus en blaft als een zeehond. De hele nacht om het uur gedronken zo ongeveer
    Net onder de douche moest ie zo hard niezen en hoesten dat het er aan 3 kanten uit liep. Echt super zielig.
    Hij ligt nu gelukkig weer even lekker te slapen.

Die hapjes klinken lekker. Dat opperdepop kookboek heb ik hier ook in de kast staan. Nog 1,5 maand dan maar Pepijn ook andere dingen als mamamelk. Ben benieuwd, volgens mij hebben we hier een stukjes en zelf doe kindje ipv prutjes. (vind mama ook helemaal niet erg ). Hij wil namelijk zijn fles ook alleen maar goed drinken als hij daar 100% zelf de controle over heeft. Dus zelf vasthouden (met behulp van een kussen). Gevoert worden vind hij NIET leuk. En als je geen zin hebt dan doe je gewoon je mond niet open
    pi_54689558
    Beterschap met de snotterij p_iglet!
    Ik heb dat boek ook, gekregen van mn beste vriendinnetje, erg leuk!
    pi_54692715
    Inderdaad Opperdepop ! Denk maar niet dat ik dat allemaal zelf verzin.
    Ik maak het eten ook zelf en vries het in. Vind die potjes veel te duur. Gaat prima zo. Ik maak me 1x in de 2 weken even druk en ik kan weer een week of 2-3 vooruit!

Heb ergens zo'n 100 delig plastic bakjes aanbieding op de kop getikt. Wel handig om allerlei formaten bakjes te hebben.
    pi_54702257
    Even uit lurkstand. Sanger mijn dochter Amber heeft even met Lucas op de wiegenkamer gelegen. Geweldig dat hij ook thuis is!
    pi_54704774
    Hier op advies nu een weekje Isa fruit en groente aan het geven, ze had nogal last met poepen... dat ging gepaard met krijsen en ontroostbaar huilen. Dus even mijn MLD arts gebelt en gevraagd hoe nauw ik de 4 maanden moet houden of 1 weekje nou echt verschil maakte.
    Isa heeft nu appel/banaan gehad en een wortel hapje maar de worteltjes vond ze echt vies... 3 dagen worteltjes gegeven en het gezichtje stond steeds in standje vies en daar werd elke dag een beetje extra expressie aan toegevoegd.
    Nu had ik de worteltjes van olvarit en heb zelf ook even geproefd maar lekker was inderdaad anders.... heb ik a) het verkeerde merk of b) kan ik het beter vers maken en is het dan beter te eten?
    (heb niet zo'n grote vriezer dus kan geen 100 bakjes kwijt)
    Mama van Isa en Ties
    pi_54709556
    Marlieske, vers maken is altijd lekkerder!
    Je hoeft geen 100 bakjes per keer kwijt. Je kan ook de groenten die jullie eten koken zonder zout en die aan Isa geven. En worteltjes blijven in de koelkast ongekookt ook vrij lang houdbaar.
      maandag 19 november 2007 @ 08:02:07 #201
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54709907
    Marlieske, ik doe het hier in een ijsblokjesvormpjes gedaan. Ik heb van die langwerpige van de IKEA, van die flexible dingen. En dan neem ik er elke keer een paar stukjes uit. Werkt prima!

Anna zit hier echt weer middenin een sprongetje. Elke drie uur wakker, krijsen als een speenvarken en vanacht zelfs weer een nachtvoeding gegeven! (Wat was dat ook al weer???). Maarja, je weet wat ze zeggen he.....het is maar een faaaaaaaaase.

Ik hoop het maar, want ik voel me nog steeds niet helemaal 100%. Ik weet ook niet hoe lang dat misselijke gevoel blijft. Maar ik heb nergens trek in en ik ben heel slap. Iemand ervaring met een ruggenprik?
    pi_54710306
    Begint tegenwoordig iedereen weer met 4 maanden met groente en fruit?

Dean wat goed zeg! Wat ga je snel!

Memmel, na de ruggenprik kon ik pas na een dag of 4 weer normaal eten en voelde ik me weer wat fitter.
      maandag 19 november 2007 @ 09:03:04 #203
    3011 E.T.
    pi_54710347
    Marlieske, is er een reden om met 3,5 maand al met fruit te beginnen? met het gevaar als 'heb je haar weer' te worden gezien: Je weet dat 6 maanden de richtlijn is om te beginnen met bijvoeding? Ook bij flesvoeding
    pi_54710369
    leuk he nijna, die sprongetjes.. Het kost even wat extra energie, maar je kindje is dan ook opeens weer een stukje gegroeid..

Het gaat hier wel redelijk.. Chris leek op de forte voeding weer met 5 *165-200 toe te kunnen.. Maar inmiddels vraagt hij eens in de 2 dagen om een extra voeding. meestal 's nachts.. We zijn nu 2 keer over de 1000 ml heen gegaan(soms smokkelen overdag door 5 schepjes op 180ml water, maar dan komt hij ook eerder). Maar je kunt zo'n kleintje toch ook niet laten brullen (zeker niet als het nog een uur duurt tot etenstijd.. Hopelijk is het maar eventjes, en anders maar weer een andere oplossing bedenken..
    pi_54710522
    Vivi, bedankt voor de kooktips!! heb het meteen geknipt en geplakt, en opgeslagen!
    Misschien krijgt deze mama wel een opperdepop boek van Sinterklaas.

Memmel, hier totaal geen problemen na de ruggeprik. Toen het uitgewerkt was, was ik ook wel weer oke.

Deepfreeze, wat een hongerig mannetje is Chris....hebben ze op het cb geen tips voor je?
    pi_54710606
    Memmel, ook hier geen problemen met de ruggeprik. Bel je huisarts maar even, ruggeprik is toch wel een serieus iets, laat maar zeggen. Heb je ook hoofdpijn ?
    pi_54711512
    We zijn begin oktober voor het laatst naar het CB geweest, en hoeven pas 30 november weer. Maar als de voedingen vanochtend weer zo snel opelkaar komen, dan ga ik wel even bellen.
    Hij eet dus als kool, maar als ik hem zo zie, dan is hij nog steeds goed in verhouding, of misschien zelf lang voor zijn gewicht. Qua kleding zit hij qua broeken in 62, maar qua shirts is hij snel doorgestormd naar 68, want hij heeft een lange romp. Zijn slaappakjes in maat 68 passen net om de romp, terwijl zijn voeten en armen nog zat ruimte hebben. Misschien heeft hij nu al de snelle spijsvertering van zijn vader en tante..
      maandag 19 november 2007 @ 10:37:50 #208
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54711771
    Memmel, ik ben ook nog een paar dagen flink groggy geweest, met weinig tot geen eetlust.
    Maar ja, had net een kind gebaard, da's toch een andere situatie.
    In ieder geval beterschap en sterkte met je kleine krijserd

Wij hebben al een datum geprikt: op 15 december krijgt Devin voor het eerst een stukje zachtgekookte wortel!
    Hij is dan 6 maanden + 1 dag. Ik ben zo benieuwd wat hij ervan gaat vinden, ik kan haast niet wachten!

Deepfreeze, zo'n snelle spijsvertering is niet verkeerd!
    Hoewel hij natuurlijk best snel uit zijn kleertjes groeit op deze manier.
    Van het weekend heb ik ook weer een lading kleertjes opgeborgen waar Devin niet meer in past
    En...nieuwe kleertjes tevoorschijn gehaald die hem nu eindelijk wel passen!
    pi_54712377
    Deepfreeze, lastig... misschien inderdaad het CB maar even bellen als het zo blijft.

Ik vermoed hier echt dat sprongetje, ze is zo aan het huilen steeds. Honger kan het niet zijn, luier is net verschoond. Op mn arm is ze stil en lacht ze heel lief...
    Soms valt ze even in slaap, maar dat duurt niet lang en dan is het weer brullen. Klinkt dat bekend bij een sprongetje? Overigens heeft ze vannacht wel 6 uur aaneen geslapen . Dus nu weer volop energie om te spoken .
    pi_54712964
    Deepfreeze lastig hoor. Het is jammer dat hij nog te jong is voor rijstebloem, want dat werkt vaak wel.

Ja Nijna, ze zijn dan vaak wat hangerig!
    pi_54713085
    Ze ligt nu op schoot te slapen, ik denk dat ik ons maar even lekker op de bank installeer, nieuwe harry potter erbij voor als mn andere boek uit is zometeen . Kom ik toch nog aan lezen toe .
    pi_54713266
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 10:37 schreef Kersjes het volgende:

Wij hebben al een datum geprikt: op 15 december krijgt Devin voor het eerst een stukje zachtgekookte wortel!
    Hij is dan 6 maanden + 1 dag. Ik ben zo benieuwd wat hij ervan gaat vinden, ik kan haast niet wachten!
    Hihi jij had ook al bedacht wanneer je daarmee gaat beginnen.
    Hier de planning om met/rond kerst te beginnen. Pepijn is dan op een week na 6 maanden, maar wij was ook 1,5 week overtijd. En ik vind kerst gewoon een leuke datum om daarmee te beginnen
      maandag 19 november 2007 @ 12:10:23 #213
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54713589
    P._iglet, kerst is ook een leuke, onvergetlijke datum voor Pepijn's eerste hapje.
    15 december is Devin's oma jarig, da's ook speciaal.

Nijna, gewoon lekker veel knuffelen met je kleintje om d'r gerust te stellen.
      maandag 19 november 2007 @ 12:10:55 #214
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_54713606
    Memmel, ik zou ook even bellen hoor, klinkt niet helemaal ok.

Marlieske, ik heb ook begrepen dat ook met fv 6 maanden aangehouden 'moet' worden om met bijvoeding te beginnen. Ethan krijgt iig tot die tijd niets (nou ja, niet bewust.. zal best dat hij toch ergens een kruimeltje vandaan weet te plukken )

Ethan heeft gisteren voor het eerst uit angst gehuild, geloof ik.. we kwamen binnen op m'n broertjes verjaardag en zn onderlipje begon vrijwel gelijk te trillen en toen kwam er een heel zielig huiltje uit, alsof het hem allemaal even teveel was (qua mensen/geluid). Pas na een paar minuten durfde hij het aan om uit m'n schouder tevoorschijn te komen en alles eens goed te bekijken, zo lief!
    Red de zeehond!
    pi_54716417
    Zo, net het CB maar gebeld..
    Deze dame klonk in ieder geval een stuk vaardiger dan de vorige keer. Ze vroeg goed door....
    Het advies:
    - Als er nachtflesjes komen langszaam afbouwen. Dus volgende keer maar 165 fles, daarna 135 etc..
    - eventueel ook de late fles van 11 uur langzaam terughalen naar 9 uur. Maar dat is meer voor ons gemak
    - En als hij al tekenen laat zien van happen en kauwen (hij hapt naar knuffels, vingers en op zijn speen) dan zouden we eventueel voorzichtig een groentehapje kunnen geven.. om zo de laatste middagfles iets later te krijgen. Meestal gaven ze dat advies pas met 4 tot 6 maanden. Maar omdat Chris de normale 4 uur niet tussen zijn flessen haalt is het een optie. Ze waren niet meer zo heel streng daarin..

Maar het was niet erg om over de 1 liter voeding te gaan, als het maar in de nacht was, niet elke nacht, en wel afbouwen.. Als ze overdag meer krijgen is het slecht voor de niertjes, omdat ze dan een hele hoop voedingstoffen in hun lichaam hebben. Maar 's nachts is dat toch lager, en kan er best nog iets bij..

Dus vanavond maar eens met vriendje overleggen wat te doen.
    In ieder geval die nachtflessen verlagen is wel handig en te doen. Als hij dan een weekje doorslaapt kunnen we de late fles wel iets vervroegen.
    En over die bijvoeding twijfel ik nog heel erg. Er zitten opzich geen echte allergieen in de familie, dus daarvoor hoeven we het niet te laten. Maar die darmpjes zijn natuurlijk nog wel erg jong. En eens een groente erin, en zijn darmen reageren niet goed, dan zit je daarmee. Dat lost ook niet zomaar op als je geen groente meer geeft.. Ik denk dat we dat nog wel even aankijken..
    pi_54716898
    Waarom zou het overdag slechter zijn dan 's nachts? Dat snap ik niet helemaal..

Daarbij vind ik het advies als hij ergens in gaat happen een groentenhap gaan geven persoonlijk erg slecht. Alle baby's gaan dingen in hun mond steken, erin happen, eraan likken, gewoon om de dingen te leren kennen en te ondekken. Het is toch allang bekend dat dat niks met behoefte aan een groentenhap/honger enzo te maken heeft?
    Ik vind 3 maanden wel heeeel erg vroeg. Waarom dan niet eerder rijstebloem dat mogen ze wel hebben met 4 maanden terwijl groente zelfs liever wordt uigesteld tot 6 maanden!
    pi_54717016
    Ze happen ook in je autosleutels als je ze de kans geeft...
    Das toch ook geen reden om ze acuut rijles te gaan geven

Afbouwen nachtfles klinkt als een goed plan, maar dat je 's nachts wel over de liter mag klinkt mij echt als raar in de oren. Hetgaat om de hoeveelheid vocht per 24 uur ivm de nieren, daarvoor maakt dag en nacht weinig uit.
    pi_54717293
    Ik schreef het advies hier even neer omdat ik ook niet zo zeker ben van het advies qua bijvoeding. Misschien zijn er hier mensen met tips...

Het gaat (dacht ik) om oa het zoutgehalte in de fles voeding. Als daar teveel van in het lichaam komt dan kunnen de nieren dat niet aan. Als hij overdag een flesje extra zou krijgen, dan wordt die zoutspiegel te hoog. Maar 's nachts is er toch al minder in het lichaam en kan dat beetje er wel bij.
    Maar dan dus niet elke nacht een extra fles. Maar voor een keer kan het wel. En omdat het nu 2 a 3 keer in de week is, en hopelijk steeds kleinere flesjes, dan kunnen we hopelijk het bijvoeden wat rekken. En dan vanaf 4 maanden met rijstebloem gaan werken..

Ik weet inderdaad ook dat happen enzo geen teken is voor zin in vast voedsel. Maar als we moeten kiezen tussen een fles extra, of vast voedsel is misschien het laatste toch beter, want dan heb je minder last van zouten ed.. Het is kiezen tussen 2 kwaden.. Of 3 kwaden als je een gillende baby (doordat je gewoon niks extra's geeft) ook als optie neemt..
    En groentes(wortel broccoli) schijnen weer beter voor de darmen te zijn dan fruit (banaan, peer).
    En als je met zoet voedsel (fruit) begint, kan groente introduceren moeilijker gaan..
    pi_54717462
    Ik zou dan eerder kiezen voor rijstebloem dan voor groente. Waarom meteen voor groente als dat misschien niet nodig is? Ik denk dat groente een grotere aanslag is op de darmen. Zeker als je ermee gaat varieren.

Ik hoop voor jullie dat het afbouwen van de nachtfles werkt. En ik denk niet dat het om het zoutgehalte van een fles voeding gaat. Baby's mogen niet voor niks niet meer dan 1 liter per 24 UUR. Dat heeft niks te maken met overdag of nacht. Je moet het per 24 uur bekijken.
    pi_54717497
    Mag ik een misschien stomme vraag stellen (zonder de bedoeling hier iemand te kwetsen)?

Gisteren was ik erbij toen een 9 maanden oude baby gebakken banaan, kroepoek, chinese bami en nasi goreng met babi-pangangsaus gevoerd kreeg (van de chinees dus ja). Ligt het nou aan mij dat mijn nekharen hier van rechtop gaan staan?? Of loop ik heel erg achter en is dit tegenwoordig heel normaal? Ik dacht eigenlijk dat je dit soort dingen pas na een jaar of wat ging geven, als je het dan al wilt geven

(Oja, moeders van de baby heeft o.a. een glutenallergie en mag een heleboel dingen niet hebben)

(En wat dat kwetsen dus: misschien zijn er hier ook wel mensen die dit aan hun 9 maanden oude baby voeren, dat weet ik dus niet, maar die wil ik dus niet veroordelen ofzo, ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om zoiets te doen of dat ik hopeloos achterloop)
      maandag 19 november 2007 @ 15:13:46 #221
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_54717583
    Maar DF, niet om je eigen ideeen in twijfel te trekken hoor en ik weet hoe moeilijk het soms gaat met Chris, maar wat als dat nou allemaal niet ligt aan zijn eetgedrag? Ik weet wel dat er zoiets bestaat als hongerige babies, maar als Ethan 's op rare tijden 'honger' lijkt te hebben en jengelt dan geef ik hem gewoon niets, ook niet een klein flesje oid. Misschien ergens ook wel 'gemeen', maar hij groeit prima en is verder kerngezond en ik weet dat hij niet meer nodig heeft dan dat hij krijgt.. dan maar even een krijsende baby. Ik begrijp dat het bij jullie wat meer is dan af en toe even een krijsende baby, maar hoe weten ze zo zeker dat dat komt omdat hij zoveel honger heeft (zoveel meer dan 'normaal' dat er nu al over bijvoeden en rijstebloem e.d. wordt gesproken, bedoel ik dan), is het mss niet toch iets anders?
    Red de zeehond!
    pi_54717598
    Daar gaan mijn nekharen ook van overeind staan hoor Pruk!
    Het is helemaal niet verstandig om zulke dingen aan je baby te geven. Te vettig en teveel zout enzo.
    Mijn zoontje is op een paar dagen na 9 maanden, maar die zou dat dus echt niet krijgen hè!
    En zeker niet als het van de chinees is. Als je het nou zelf gemaakt hebt en weet wat er inzit, dan is het nog een ander verhaal.
    pi_54717615
    Pruk daar zoudne mijn nekharen ook recht van overeind gaan staan!

Net zo recht overeind als van een tante van een van de kids op mijn werk, die voor haar dochtertje van nog geen 3 maanden een pakje wicky in een flejs goot.

Chinees lijkt me echt NIET verstand, veel vet zout, varkensvlees, garnalen etc. als je dan zo nodig er wat van wilt geven doe dan alleen droge rijst ofzo. En al helemaal niet als moeder allergieen heeft.

Garnalen, varkensvlees en toegevoegd zout worden ontraden tot 1 jaar. En die hoeveelheid vet daar krijgen de meeste volwassen al darmklachten van laat staan een baby.

Deepfreeze hopelijk gaat dat afbouwen van de nachtfles bij jullie werken. Lastig met zo'n hongerlapje, want laten huilen is ook geen optie. Ik hoop dat het lukt om nog lekker even te wachten met bijvoeding en dat hij straks prima tevreden is met zijn liter forte voeding per dag.
    pi_54717721
    Een pakje wicky voor een baby van 3 maanden.
    Je vraagt je af waarom mensen zulke dingen doen hè.

Deepfreeze, gaat het verder eigenlijk wel beter met Chris en eten?
    Hij heeft nu forte en het lijkt me dat er wel verbetering zou moeten zijn, maar dat komt niet echt in je bericht naar voren?
    pi_54717860
    Gelukkig, het ligt dus niet aan mij
    pi_54718014
    Fons is op die leeftijd ook wel eens meegeweest bij de chinees. En dan kreeg hij wat stukjes fruit die bij het voorgerecht lagen en een paar stukjes groenten uit onze hoofdschotel.
    Ik vind het trouwens een groot verschil of je een kind echt gaat zitten voeren ofdat je hem een paar stukjes zelf laat eten...
    pi_54718086
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 15:31 schreef Bass-Miss het volgende:
    Fons is op die leeftijd ook wel eens meegeweest bij de chinees. En dan kreeg hij wat stukjes fruit die bij het voorgerecht lagen en een paar stukjes groenten uit onze hoofdschotel.
    Ik vind het trouwens een groot verschil of je een kind echt gaat zitten voeren ofdat je hem een paar stukjes zelf laat eten...
    Dit was echt voeren. Overigens werd alleen de kroepoek opgegeten. Pas toen bleek dat dit niet gegeten werd, kwam er een potje Nestle op tafel met worteltjes en kip, maar ook dat werd niet gewaardeerd. Daarna werd er nog een Nijntjekoekje gegeven omdat er zo weinig gegeten werd en daarna nog een bakje vanilleyoghurt. Thuis krijgt ie gewone yoghurt met een scheutje ranja.
      maandag 19 november 2007 @ 15:35:40 #228
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_54718107
    Deepfreeze als je al wilt bijvoeden zou ik idd ook voor de rijstebloem gaan, 3 maanden is nog wel heel jong voor iets anders hoor .

Pruk, getsie! Dean krijgt dat ook niet hoor, ik ben al helemaal niet zo op de lange vingers die ie soms krijgt op het KDV, ik heb al gevraagd of ze hem zo min mogelijk toegevoegde suiker willen geven. Zout e.d. krijgt ie al helemaal niet!
    pi_54718110
    Hoezo is dat een verschil Bass-Miss?
    Wij zijn laatst ook bij de chinees geweest en dan krijgt Damian ook een stukje fruit of groente.
    Maar dat voer ik hem, omdat hij anders teveel gaat knoeien en dat vind ik dan gewoon niet zo netjes. Maar hij wil het net zo graag hoor, of doel je daar niet op?
    Het gaat er voornamelijk om wát je hem/haar geeft lijkt me dan.
    pi_54718141
    Bij de groente of het fruit maakt het niet zoveel verschil, maar als een kind natuurlijk zelf ineens zijn hand uitsteekt in de nasi en het in zijn mond stopt is het wat anders dan een eigen bordje met wat nasi en van tijd tot tijd een lepel in je mond

Denk ik.
    pi_54718179
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 15:35 schreef appelsap het volgende:
    Hoezo is dat een verschil Bass-Miss?
    Wij zijn laatst ook bij de chinees geweest en dan krijgt Damian ook een stukje fruit of groente.
    Maar dat voer ik hem, omdat hij anders teveel gaat knoeien en dat vind ik dan gewoon niet zo netjes. Maar hij wil het net zo graag hoor, of doel je daar niet op?
    Het gaat er voornamelijk om wát je hem/haar geeft lijkt me dan.
    Met 'voeren' bedoel ik echt dat je het kind een grote hoeveelheid van dat eten gaat prakken en met een lepel in zijn mond steken. Dat is een heel verschil met een paar stukjes groenten en vlees zonder saus van je bord pikken en hem daar van laten proeven. Het blijft beiden 'chinees', maar is toch een groot verschil vind ik.
      maandag 19 november 2007 @ 15:52:32 #232
    3011 E.T.
    pi_54718459
    Tijn kreeg wel wat van de nasi op zijn eigen bord (was afhaal), 95% belandde op de grond en een paar korrels in z'n mond
    Dus gewoon rijst met een paar flubbertjes ham en prei. En wat kroepoek (wat meneer erg lekker vind trouwens)

Hier trouwens ook geen toegevoegde suikers en zouten Lange vinger heeft ie dus nog nooit gehad (op het kdv hier geven ze droge cracottes als 'snack' smiddags)
      maandag 19 november 2007 @ 15:53:54 #233
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54718470
    DF, ik zou ook gewoon eens een rijstebloem-pap-fles proberen. Bij Anna heeft het geholpen en slaapt ze erop door (behalve nu, ze moet nu weer even door een faaaaase )

Even een voedingsvraagje van mij: Anna is komende zaterdag 26 weken (mijlpaal!). Nu is mijn pak Nutrilon 1 bijna leeg. Kan ik al gewoon Nutrilon 2 kopen of kan dat niet zomaar?
    pi_54718514
    Memmel je kan daar gewoon meteen mee beginnen hoor. Het komt niet op de dag precies. Als het pak op is zou je gewoon kunnen beginnen met nummer 2.

Bass-Miss, ik snap wat je bedoelt, en dat maakt inderdaad wel verschil.
    pi_54719113
    Zo zaten wij voor een paar weken terug bij de Mac. Aan het tafeltje naast ons zat een stel met een kindje en de opa en oma. Kindje hangt in de kinderstoel en mama verteld: Ja ik ben toch wel zo trots dat ie met zijn 2,5 maand al doorslaapt. En kind ondertussen maar brullen. Ach schatje heb je honger? En ik heel droog: Nee kind kan nog niet zitten met zijn 2,5 maand. Zat ze me ook nog dom aan te kijken. Achtelijk mens. Haald ze die kleine uit de stoel, is het echt nog zo'n humpie. Echt een babietje nog Dus ik beetje overdreven hard tegen Kevin: Jemig zo'n kleintje zet je toch niet in een kinderstoel!!
    Toen gingen ze weg, eten nog niet eens op
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_54719155
    Het ging ook wel beter met de forte... Voor een week of 2. Maar de laatste dagen wordt het weer erger. 's nachts weer af en toe een fles extra en zonet ook na 2,5 uur al brullen. Heb hem nog wat afgeleid door rond te wandelen. Maar na 20 minuten was het echt brullen en overstrekken. Heb hem toen een flesje gegeven, en die viel hij aan als een maniak.. Echt verslikken enzo.

Ik had wel weer de 1 speen erop, en hij is na 150 ml was hij te moe om verder te drinken. Dus hij ligt nu weer op bed. Dus misschien werkt dat wel (of hij komt gewoon weer een keer vaker en is het niet de oplossing).

Laten huilen heb ik de vooor de stap naar forte ook geprobeerd. Maar als hij na een half uur huilen stil is, en glazig naar de muur aan het staren is. Dat kan ik echt niet elke keer doen als hij brult. En het gebeurd bij alle flesjes overdag.. Soms brult hij na anderhalf uur al, dan krijgt hij ook niks.. Dan is het een kwestie van troosten/afleiden/terug naar bed/weer slapen. En dat werkt dan goed. Maar als het bijna etenstijd is, dan slaapt hij dus niet weer..

Ik denk dat ik zelf ook voor de rijstebloem zou kiezen ipv de groente. Denk niet dat Chris daarmee zoveel voeding binnen kan krijgen dat het een flesvoeding kan vervangen/opschuiven.

Het is ook niet echt mijn dag.. Niet zoveel geslapen, dus emo dag.. En we moeten ook nog proberen zijn hardnekkige voorkeurshouding te laten verdwijnen. Maar dat zal wel lukken met truukjes die eerder ook goed werkten.

Of zit er toevallig een sprong rond de 15 weken. VOlgens mij pas weer met 19 weken toch? Hij sabbelt wel veel meer vandaag..
    pi_54719263
    Wat je zegt klinkt inderdaad wel als honger, zeker als hij de fles zo aanvalt.
    Wat zielig, zo'n hongerlapje! succes er maar mee. Ik hoop dat jullie snel wat passends vinden
    Rond 17 weken is er een sprong als ik het goed heb, het zou best kunnen dat hij daar al in zit.
    pi_54719307
    Deepfreeze gebruikt Chris een speentje? Linde kan na de voeding ook zo hard piepen en brullen maar met een speentje is ze weer rustig. Het is dan denk ik bij haar niet echt honger, maar meer zuigbehoefte. Ik las dat ze daar tot een half jaar veel last van kunnen hebben.
    pi_54719534
    We hebben we een speentje, maar die pakt hij alleen maar voor het slapen gaan. Als we die op andere tijden aanbieden, dan pakt hij hem niet, op spuugt hem snel uit. En als hij hongerhuilt, dan probeert hij het niet, of hij brult nog een stuk harder, als hij na 3 keer zuigen merkt dat er niks uitkomt.. Ongeduldje
    Mede een reden waarom de bv ook niet werkte..

Zonet ook even met nutricia gebeld.. Alle info verzamelen.. Ze raden me aan om eerst eens nutriton (johannesbroodpitmeel) te gebruiken. Dan mag voor de 4 maanden al, en het helpt soms om langere tijdens tussen de voedingen te krijgen. En je mag het bij alle flessen gebruiken. Dat is bij rijstebloem niet zo.

Gelijk ook even gevraagd naar die liter voeding. Of het nou een liter vocht is, of dat het 30 schepjes poeder zijn. En zij vertelde dat het minder erg is om meer vocht binnen te krijgen. Maar meer poeder is niet zo goed, vanwege de eiwitten, en andere stoffen die langs de nieren komen. Dus ik zat in de buurt.

Dus eerst maar eens de johannesbroodpitmeel voor de rijstbloem en groentehapjes.. Maar eerst nog even wat verder neuzen op internet...
      maandag 19 november 2007 @ 17:10:49 #240
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_54719646
    Och DF, ik vind het zo sneu voor jullie. Hopelijk snel een oplossing. Goed trouwens dat je Nutricia zelf maar hebt gebeld, dat advies van het CB vind ik toch wel erg vreemd hoor!
    Red de zeehond!
    pi_54719861
    Ach, het is vooral sneu voor Chris. Elke voeding weer brullen om je maagje gevuld te krijgen. En dan gaat mama het ook nog eens oprekken door je het hele huid rond te sjouwen.. En dan te bedenken dat hij anderhalve dag op de neonatologie heeft gelegen omdat hij niet goed genoeg dronk...

Het is ook alleen overdag zo kort opelkaar. 's nachts laat hij grotere gaten en slaapt goed: het ritme was vorige week grofweg 8.00-11.00-14.00-17.00 en dan moesten we hem rond 23 uur wakker maken voor zijn 5e flesje. Alleen nu komt er dus een flesje bij op de avond, of in de nacht. En dan ook met moeite 3 uur ertussen.
    pi_54720921
    Wat een gezoek Deepfreeze! Lastig lijkt me als je merkt dat Chris zo hongerig is en dat je eigenlijk ook niet heel veel meer kan geven...

Mirte is nog te neppen met een speentje, vaak als ik de fles sta te maken (die voeding moet met water wat net van de kook af is en dan dus weer afkoelen) dan is het vaak een mooie overbrugging .
    pi_54723336
    waarom druk ik altijd op het quote knopje als ik iets wil editten?
    Mama van Floris, Leonore en ?
    pi_54723379
    OMG! Chinees eten... en dan die wicky aan een 3-maanden oude baby...

Ik heb het idee dat die ouders te egoistisch/ongeinteresseerd zijn om boeken over baby's te lezen....
    Ik kan daar echt niet tegen!
    pi_54724926
    Kaith is nu dus hier uit het topic maar ik kan meedelen dat kaith gewoon een gezonde eter is en nog bij niemand koekjes of iets dergelijks krijgt. Haar snoepjes zijn rozijntjes 's middags en een volkoren kaakje en in de ochtend een plakje ontbijtkoek. Ik/wij redeneren zo dat ze zolang ze nog niet weten dat er zoetigheid is dan is het nog niet nodig. Ze kan later nog lang genoeg snoepen.

Pruk mijn nekharen zouden ook omhoog gaan staan hoor net als bij dat zittende babietje van 2,5 maanden of wicky aan een beebje van drie maand.
    pi_54725155
    en deepfreeze.. sterkte met Chris.. en wat goed van je dat je gewoon even verder vraagt en belt als je het eerste 'advies' niet zo ziet zitten.
    pi_54725395
    Met dit soort dingen is het toch een kwestie van goed uitzoeken voordat je iets doet.. Je kunt een baby toch niet zomaar alles geven..
    En dan is het een combi van ervaringsdeskundigen(hier hopelijk), mensen die ervoor geleerd hebben(al neem ik het CB niet meer te serieus met deze adviezen), en gezond verstand..

En een baby van 2,5 maand die zit? hoe krijg je dan voor elkaar, zijn romp en lichaam vastlijmen aan de stoel ofzo? En wicky is ook wel erg rap.. Maar je zult zien dat zo'n baby er geen allergieen aan overhoud. En de meest voorzichtige ouders wel..
    pi_54725479
    het gaat mij vooral om het suikergehalte in wicky's!! maar idd, zul je zien.
      maandag 19 november 2007 @ 23:34:49 #249
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_54728945
    Nou, ik weet niet wat er met Anna is, maar wat ze echt nog nooit heeft gedaan: twee keer gigantisch gespuugd vanavond. ik heb net haar hele bed weer verschoond. Ze lijkt niet ziek, heeft geen koorts, als ze haar natte kleren uitheeft begint ze ook weer te babbelen en te lachen. Vandaag ook alles prima gegaan op kdv. Kan het aan haar tanden liggen? Of haar sprongetje? Soms zou je willen dat ze konden praten....
    pi_54730162
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 09:03 schreef E.T. het volgende:
    Marlieske, is er een reden om met 3,5 maand al met fruit te beginnen? met het gevaar als 'heb je haar weer' te worden gezien: Je weet dat 6 maanden de richtlijn is om te beginnen met bijvoeding? Ook bij flesvoeding
    Nou Isa poepte behoorlijk lastig, olie in de fles geprobeerd hielp niet, extra water geen optie want moet de fles verdikken met nutriton ivm haastig drinken en veel spugen (lees: ECHT veel spugen) .
    En uiteindelijk dus het advies van het CB, kinderarts en mijn MLD arts gekregen met fruit te beginnen om de darmen aan de gang te krijgen om echte verstopping te voorkomen.
    Isa had toen al ruim 4 dagen aan een stuk gekrijst, en had duidelijk veel pijn.... niet om aan te zien (en horen).
    Het gaat trouwens om een lepeltje of 3 ofzo, geen vervanging van een flesje o.i.d. want voor de voedingswaarde heeft ze het niet nodig ze heeft aan 5 flessen voldoende.
    Ooh ja aan de nutriton lig het niet dat krijgt ze nu al bijna 3 maanden en nooit eerder deze problemen met de ontlasting gehad, zodra we met de nutriton stoppen poept ze net zo goed niet en spuugt wel alles uit.

Dus ja we weten dat bijvoeding pas gestart kan worden met de 6 maanden (bij voorkeur) maar ik heb weinig opties meer, maar mocht iemand nog tips hebben.... graag.
    Mama van Isa en Ties
    pi_54731900
    Hier heeft de huisarts 4 keer een klysma gegeven en toen ben ik geen rijstebloem gaan geven maar fijne volkoren vlokken van bambix? In elk geval vanaf 6 maanden en die kreeg ze al met vier maanden en daarna ging het weer goed. En nu als het neigt te gebeuren dan laat ik een beetje echt olijfolie met de laatste fles meelopen. Verder zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd.
      dinsdag 20 november 2007 @ 08:55:33 #252
    65960 sanger
    pi_54732101
    Het is even wennen, maar we zijn wel blij dat Lucas nu thuis is

Alleen 1 vraagje aan de meer ervaren ouders

Lucas kwam vannacht om de 2 uur voor voeding. Onverwacht omdat het volgens het ziekenhuisschema om de 3 uur moest zijn. Nu lag de kleine jongen iedere keer te huilen totdat de fles op temperatuur was in de flessenwarmer. Hoe lossen jullie dat op? Een fopspeen pakt hij niet.
    pi_54732159
    Sanger, oppakken en proberen te troosten. Dan is het heel vervelend als hij door blijft huilen, maar als de fles nog niet klaar is.. tsja niks aan te doen dan.
    Gaat het verder allemaal goed?
    pi_54732170
    een magnetron is in een minuutje klaar, kweet niet hoelang een flessenwarmer erover doet?
    Mama van Isa en Ties
      dinsdag 20 november 2007 @ 09:11:18 #255
    65960 sanger
    pi_54732324
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 09:00 schreef appelsap het volgende:
    Sanger, oppakken en proberen te troosten. Dan is het heel vervelend als hij door blijft huilen, maar als de fles nog niet klaar is.. tsja niks aan te doen dan.
    Gaat het verder allemaal goed?
    Alles gaat verder goed hoor

Hij blijft inderdaad doorhuilen/mopperen. Frustrerend omdat je het jochie toch wilt troosten Enige dat wel een (kort) effect heeft is oppakken en rondlopen indd. Laten we hopen dat het vannacht was omdat het gisteren een drukke dag voor hem is geweest.
      dinsdag 20 november 2007 @ 09:12:38 #256
    65960 sanger
    pi_54732347
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 09:00 schreef marlieske het volgende:
    een magnetron is in een minuutje klaar, kweet niet hoelang een flessenwarmer erover doet?
    Van het ziekenhuis en de couveuse-nazoreg-kraamvrouw mag de afgekolfde moedermelk niet in de magnetron. Heeft te maken met de toevoeging die hij krijgt tot hij 3500 gram weegt. We hadden ook nog geen flessenwarmer omdat we het toch in de magnetron wilden doen.
    pi_54732368
    Eventueel de fles opwarmen aan heet water onder de kraan? Misschien dat dat wat sneller gaat?
      dinsdag 20 november 2007 @ 09:22:45 #258
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_54732474
    Sanger, de afgekolfde melk - flesjes voor Devin worden ook ietsje verwarmd onder de hete kraan.
    Maar niet altijd, hij lust het ook gewoon op kamertemperatuur en dat mag best voor BV.
    Ik weet natuurlijk niet of Lucas dat lekker vindt, maar als je van te voren al zijn flesje op kamertemperatuur hebt staan (natuurlijk niet te lang) dan scheelt dat weer gehuil.
    Oh, en als hij geen speentje wil, dan wil een mama- of papa-pinkje nog wel eens helpen om op te sabbelen. Veeeeel lekkerder dan zo'n saaie speen!
      dinsdag 20 november 2007 @ 09:31:10 #259
    65960 sanger
    pi_54732571
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 09:22 schreef Kersjes het volgende:
    Sanger, de afgekolfde melk - flesjes voor Devin worden ook ietsje verwarmd onder de hete kraan.
    Maar niet altijd, hij lust het ook gewoon op kamertemperatuur en dat mag best voor BV.
    Ik weet natuurlijk niet of Lucas dat lekker vindt, maar als je van te voren al zijn flesje op kamertemperatuur hebt staan (natuurlijk niet te lang) dan scheelt dat weer gehuil.
    Oh, en als hij geen speentje wil, dan wil een mama- of papa-pinkje nog wel eens helpen om op te sabbelen. Veeeeel lekkerder dan zo'n saaie speen!
    Onder de hete kraan en in de verwarmer duurt ongeveer net zo lang. De reden dat ze een flessenwarmer aanbevelen is dat je hem daarin ook warm kan houden. Lucas houdt overigens niet van lauwe melk, wat soms best lastig is.

Een pink, of andere vinger, heeft ook alleen heel kort resultaat. Na een paar keer zuigen merkt hij al dat hij genept wordt.
    pi_54732883
    Sanger, een ongeduldige Lucas, lastig als je hem dan niet echt kan troosten he...?
    Hier helpt de fopspeen dus wel, soms. Maar als Mirte echt ongeduldig is spuugt ze die zo weer uit. De ene keer laat ik haar maar even huilen, dan ben ik sneller klaar met de fles (hier moet ie afkoelen ipv warm worden ). De andere keer loop ik wat met haar rond, maar ook dat helpt niet altijd.
    Slim kereltje, dat hij zich niet laat neppen door een vinger .
      dinsdag 20 november 2007 @ 10:08:19 #261
    3011 E.T.
    pi_54733089
    Sanger, kan je vriendin Lucas niet gewoon aanleggen 's nachts? (aangezien het moedermelk is).

In moedermelk zitten trouwens vetbolletjes en in de magnetron kunnen deze heel erg heet worden, waardoor de baby z'n mond zou kunnen verbranden. In de flessenwarmer wordt moedermelk gelijkmatiger opgewarmd, vandaar de flessenwarmer voor MM.
    pi_54733872
    Memmel, over de Nutrilon 2, mij werd destijds aangeraden om de eerste week N1 en N2 te mengen om haar te laten wennen aan de andere samenstelling. Wel zonde dat je daar een nieuw pak voor moet kopen, misschien kan ze zo ook wel over.

Sanger, wennen he, ineens staan jullie er "alleen" voor, komt wel goed hoor, tips zijn hierboven al genoemd. Succes met Lucas.

DF, ook jij sterkte met dit hele gedoe, kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment zelf ook niet meer weet... en als je dan ook nog verschillende adviezen krijgt dan word je helemaal krankjorem volgens mij

Meike ging gister aan de wandel met aardappelbak!! op de knietjes ervoor en dan sjouwen maar!!
    En ze slaapt weer "los" in bed, gister is ze in de slaap op de buik gedraaid, heb haar maar laten liggen. Ze lag zo lekker te slapen. Keertje vaker wezen kijken, ging allemaal goed. Hoofdje was mooi opzij gedraaid, en ze werd om half 8 vanmorgen wakker.
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:17:42 #263
    65960 sanger
    pi_54734531
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 10:08 schreef E.T. het volgende:
    Sanger, kan je vriendin Lucas niet gewoon aanleggen 's nachts? (aangezien het moedermelk is).
    Zou kunnen, als hij zwaarder was geweest dan 3500 gram. Totdat hij dat gewicht heeft moet hij een toevoeging krijgen. Misschien is het wel een mooi ideetje om hem iig even bezig te houden. Die paar ml zonder toevoeging zullen wel niet veel uitmaken imo. Even overleggen met de kraamverzorgster (die vandaag voor het laatst komt overigens).
    quote:
    In moedermelk zitten trouwens vetbolletjes en in de magnetron kunnen deze heel erg heet worden, waardoor de baby z'n mond zou kunnen verbranden. In de flessenwarmer wordt moedermelk gelijkmatiger opgewarmd, vandaar de flessenwarmer voor MM.
    Weer wat geleerd
    pi_54734811
    He Sanger, naar is dat he, Als hij nou begreep dat je echt wel met zijn voeding bezig bent. Hier hetzelfde verhaal, ook de afgekolfde melk opwarmen in de flessenwarmer, en ondertussen brullen. binnen 2 weekjes hebben we afgesproken dat de ene Chris (al brullend) mee naar beneden nam om een flesje te geven. Dan kan de ander weer doorslapen.

Hier zijn we begonnen met de nutriton. Hij krijgt nu alleen de fles maar met moeite leeg. Maar als we op 6*165 zouden komen is het ook wel goed. (7-10-13-16-19-23) We gaan het ook even proberen met een 3 standenspeen. Dan kan het laatste bodempje op standje 3 erin. Maar het is even afwachten of de nutriton uberhaupt effect heeft.. (hij spuugt wel direct minder, op de forte spuugde hij af en toe wat, nu helemaal niet meer)
    En vanochtend was het 6 uur al ochtend volgens meneer. Hij heeft daarna een uur gespeeld en toen pas honger. Wel heel lief. Hij zat op mijn schoot, pakte mijn badjas en stopte een stuk stof zo in zijn mond. Zo direct, zo opeens, zo vloeiend, alsof het inderdaad een sprongetje is..

En vriendje is vandaag lekker een dagje vrij zodat ik even lekker aan de gang kan met mijn studie, en papa mee kan helpen troosten en meedenken als de nutriton niet aanslaat..
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:39:49 #265
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_54735024
    Het is toch wel allemaal net ff wat anders bij zo'n klein hummeltje, blijkt wel Succes ermee Sanger, wat fijn dat Lucas in ieder geval thuis is!

Ethan heeft spruw Beetje knullig dat de CB mevrouw dat aan ons moest melden, wij dachten dat hij gewoon wat melkrestjes in z'n mond had Verder is hij weer goedgekeurd, we moeten nog meer trainen op het laten draaien van z'n hoofd. Hij kan het best en is ook beresterk (hij lag een tijdje opgedrukt en al op het kussen totdat de verplgeester bijna verschrikt zei: "och jee, dit is wel erg lang hoor", waarop manlief droog opmerkte dat hij soms wel een half uur zo bleef zitten ), maar hij vindt z'n hoofd bewegen als hij op z'n rug ligt gewoon niet echt nodig, lijkt het wel. En voorlopig hoeft hij geen prikjes meer, hoera! (blijft een zielig gezicht; hij ligt vrolijk te lachen en brabbelen tegen de verplgeester en opeens zie je dat gezichtje vertrekken en zie je 'm haast denken "hela mam, er prikt iets in m'n been.. waaaaaa" )

En hij mag nu over naar 5 x 200ml flesjes.. ga gelijk nieuwe flesjes bestellen (waar een moeder al niet vrolijk van kan worden... nieuwe flesjes.. )
    Red de zeehond!
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:44:07 #266
    3011 E.T.
    pi_54735123
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Zou kunnen, als hij zwaarder was geweest dan 3500 gram. Totdat hij dat gewicht heeft moet hij een toevoeging krijgen. Misschien is het wel een mooi ideetje om hem iig even bezig te houden. Die paar ml zonder toevoeging zullen wel niet veel uitmaken imo. Even overleggen met de kraamverzorgster (die vandaag voor het laatst komt overigens).
    [..]

Weer wat geleerd

Ik zou echt gewoon aanleggen: borstvoeding kunnen ze niet te veel krijgen en het is goed voor de productie van de MM om 's nachts een voeding te geven (tussen 2.00 en 6.00 is het oxitocyne-peil het hoogste bij de moeder).

wat voor toevoeging is dat, dat hij moet tot 3500 gram? Is dat vanwege z'n moeilijke start? Mijn dochter was nl. 2500 gram en heeft nooit iets van een toevoeging oid gehad. Alleen beetje afgekolfde melk ut de fles na een voeding omdat ze niet de kracht had om een hele voeding uit m'n borst te halen.
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:46:20 #267
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54735162
    Ik zou idd geloof ik ook aanleggen. En dan 1 aanleggen en dan de volgende week met toevoeging. Zo zou je als het goed is ook aan het totale max van de toevoeging moeten komen.
    Of is het geen probleem hoeveel hij daarvan krijgt?

Anders gewoon vandaag even bellen met het ziekenhuis en vragen wat zij adviseren.

Drinkt Lucas trouwens wel al gewoon uit de borst?
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:50:43 #268
    3011 E.T.
    pi_54735267
    En anders is het oefenen aan de borst iig iets om hem rustig te houden terwijl papa het flesje warm maakt
    pi_54735557
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:44 schreef E.T. het volgende:

wat voor toevoeging is dat, dat hij moet tot 3500 gram? Is dat vanwege z'n moeilijke start? Mijn dochter was nl. 2500 gram en heeft nooit iets van een toevoeging oid gehad. Alleen beetje afgekolfde melk ut de fles na een voeding omdat ze niet de kracht had om een hele voeding uit m'n borst te halen.
    Een fortifier is soms nodig als een kindje erg vroeg is geboren of zo licht/onontwikkeld is. Voor zover ik weet (maar ik ben geen specialist) wordt dat in principe niet meer gegeven als een kindje de plusminus 36 weken gepasseerd is aangezien puur moedermelk dan voldoet.
    Je zou het eigenlijk zo kunnen zien dat kinderen nu vroeger in leven blijven dan dat het lichaam zich voor kan bereiden. Da's helemaal geweldig natuurlijk, maar ze zijn dan nog zo onontwikkeld dat zelfs puur moedermelk niet voldoende is.

Maar goed, hoe dan ook wordt er bij een juist borstvoedingsbeleid áltijd gewoon aangelegd (als de ouders dat willen natuurlijk ) naast de gekolfde voedingen. Niet alleen omdat het meestal wel het streven is dat er uiteindelijk alleen aan de borst gevoedt gaat worden en dat misschien lastiger gaat door het wennen aan de speen maar vooral ook omdat juist kinderen die vroeg bij de moeder weg zijn gegaan en die soms lang in een couveuse gelegen hebben héél veel baat hebben bij bloot huis op huid contact en het drinken aan een borst.

Sanger, met alle respect, maar een kraamverzorgster is niet de meest uitgewezen persoon om raad aan te vragen bij borstvoeding aan een prematuur geboren kindje Zeker niet als er fortifier aan te pas komt want dat is medicatie waar een kraamverzorgster niets mee mag doen.
    Hebben jullie geen lactatiekundige hulp vanuit het ziekenhuis? Anders is het misschien een goed idee om zelf een lactatiekundige in te schakelen stokpaardje, ik weet het .

Aanleggen is hoe dan ook goed, zoals je zegt: die paar ml. zonder fortifier maakt niet uit en als hij sterk genoeg is om zo veel te drinken dat hij niet meer aan de hoeveelheden afgekolfde melk met fortifier toe komt dan is hij waarschijnlijk al weer zo sterk en groot dat fortifier sowieso niet meer nodig is
    pi_54735727
    Hoeveel weegt Lucas eigenlijk nu en hoeveel te vroeg was hij?

Maw hoe oud is hij nu?

En ik ga mee met de andere dames, oefenen met aanleggen kan uiteraard geen kwaad, zeker als jullie zouden willen dat hij straks (in elk geval een groot deel) aan de borst drinkt. Daarnaast heeft hij veel meegemaakt, en is er nu weer een grote verandering. Huid-op-huid-contact is sowieso heel erg goed, al zou hij niet echt drinken.

Wat gaat de kraam dan al snel weer weg. Ik kreeg zelfs nog gewoon 8 dagen
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:16:05 #271
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54735749
    In de OP van Borstvoeding deel 38 vind je informatie over hoe je een lactatiekundige kunt bereiken.
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:17:46 #272
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_54735781
    Sanger, wat fijn dat ie thuis is. En verder sluit ik me aan bij bovenstaande adviezen.

DF, Maud drinkt ook nog steeds meer flessen dan wat anders. Ik hou de 1000 ml wel in de gaten door flessen te splitsen.
    7.00 120 ml
    9.00 120 ml
    12.30 150 ml (ze krijgt ook echt niet meer op)
    19.00 180 ml
    23.00 180 ml
    en soms in de nacht nog een voeding van 150 ml

Als jij op 6 voedingen van 180ml zit, dan is het toch goed? Lezen en tellen....dus 5*180ml mag...

Wat me opvalt is dat het lijkt alsof ie zijn eetritme verschuifd. Hij gaat om vijf uur zijn nacht in, krijgt dan nog een fles om 23.00 en wil dan in de nacht zijn ochtend voeding om daarna weer om de 3 uur te drinken. Hij laat immers 6 of meer uur tussen zijn late middagfles en de volgende. Je zit met 6 flessen inderdaad over het maximum aantal scheppen. Dus dan zou dit een mogelijkheid zijn:
    8.00 180 ml
    11.00 150 + nutriton
    14.00 150 + nutriton
    17.00 150 + nutriton
    23.00 180 ml
    en nacht max 3 scheppen+nutriton

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik snap dat het frustrerend is.

[ Bericht 1% gewijzigd door chacama op 20-11-2007 12:19:08 (rekenen is niet mijn vak) ]
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:22:52 #273
    65960 sanger
    pi_54735893
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:44 schreef E.T. het volgende:

Ik zou echt gewoon aanleggen: borstvoeding kunnen ze niet te veel krijgen en het is goed voor de productie van de MM om 's nachts een voeding te geven (tussen 2.00 en 6.00 is het oxitocyne-peil het hoogste bij de moeder).
    Alweer wat geleerd
    quote:
    Die toevoeging krijgt hij omdat hij niet alleen te vroeg (6 weken) maar ook veel te klein (5 weken) was bij geboorte. In totaal had hij een achterstand van 11 weken.

Die aanvulling krijgt hij om een vetreserve op te bouwen zou je kunnen zeggen.
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:24:08 #274
    65960 sanger
    pi_54735924
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik zou idd geloof ik ook aanleggen. En dan 1 aanleggen en dan de volgende week met toevoeging. Zo zou je als het goed is ook aan het totale max van de toevoeging moeten komen.
    Of is het geen probleem hoeveel hij daarvan krijgt?

Anders gewoon vandaag even bellen met het ziekenhuis en vragen wat zij adviseren.

Drinkt Lucas trouwens wel al gewoon uit de borst?
    Het is een strikte dosering van 1 zakje per 100 ml. Dus zoals jij zegt gaat helaas niet.

Lucas drinkt wel uit de borts, met behulp van een tepelhoedje(?). Het gaat echter moeizaam omdat hij nog niet genoeg kracht heeft om een hele voeding uit de borst te drinken.
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:24:34 #275
    65960 sanger
    pi_54735932
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:50 schreef E.T. het volgende:
    En anders is het oefenen aan de borst iig iets om hem rustig te houden terwijl papa het flesje warm maakt
    Dat lijkt me indd een goede oplossing. Nadeel is dan echter wel dat je allebei je bed uit moet
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:26:33 #276
    65960 sanger
    pi_54735966
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 12:06 schreef owlet het volgende:
    Sanger, met alle respect, maar een kraamverzorgster is niet de meest uitgewezen persoon om raad aan te vragen bij borstvoeding aan een prematuur geboren kindje Zeker niet als er fortifier aan te pas komt want dat is medicatie waar een kraamverzorgster niets mee mag doen.
    Hebben jullie geen lactatiekundige hulp vanuit het ziekenhuis? Anders is het misschien een goed idee om zelf een lactatiekundige in te schakelen stokpaardje, ik weet het .
    Lactatiekundige als in een kinderarts of iemand van neonatologie? Misschien vandaag eens even bellen dan maar.
    pi_54736035
    Een lactatiekundige is iemand die gespecialiseerd is in borstvoeding. (even een heel kort door de bocht gaan de definitie hoor )
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:53:29 #278
    65960 sanger
    pi_54736515
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef nebelung het volgende:
    Een lactatiekundige is iemand die gespecialiseerd is in borstvoeding. (even een heel kort door de bocht gaan de definitie hoor )
    Ze gaat zo effe bellen met het ziekenhuis
    pi_54739587
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 12:17 schreef chacama het volgende:

Wat me opvalt is dat het lijkt alsof ie zijn eetritme verschuifd. Hij gaat om vijf uur zijn nacht in, krijgt dan nog een fles om 23.00 en wil dan in de nacht zijn ochtend voeding om daarna weer om de 3 uur te drinken. Hij laat immers 6 of meer uur tussen zijn late middagfles en de volgende. Je zit met 6 flessen inderdaad over het maximum aantal scheppen. Dus dan zou dit een mogelijkheid zijn:
    8.00 180 ml
    11.00 150 + nutriton
    14.00 150 + nutriton
    17.00 150 + nutriton
    23.00 180 ml
    en nacht max 3 scheppen+nutriton

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik snap dat het frustrerend is.
    Zo'n schema is inderdaad ideaal. Maar dan moet hij wel tot 8 uur slapen, en hij begint al 2 dagen om 6 of 7 uur. En zijn dag eindigd rond 4 uur. Een lange nacht dus, die eigenlijk 2 uur naast het "gewenste" loopt.
    Vandaag is het 7.00-9.45-13.00. De eerste 2 van 160 en de derde 200 inc poeder. En meneer is nu weer wakker. Dus dat wordt nog 3 kwartier bezighouden. Gelukkig is papa ook thuis om hem te helpen...
    Hij gaat nu eerst in bad
    pi_54739663
    Deepfreeze hier werkt onder de douche ook heel goed om een voeding uit te stellen.
    Bijvoorbeeld wanneer ik net onderweg naar huis ben ofzo.

Ook even wandelen in de draagdoek is soms een optie om het nog even vol te houden.

Pepijn zijn verkoudheid gaat gelukkig wat beter.
    Vanacht was het hier 22.30 2.30 4.30 9.00. Stuk beter als ieder 1-1,5 uur drinken!!
      dinsdag 20 november 2007 @ 15:22:00 #281
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_54739670
    Is het mss een idee om een flesje water te geven oid? Wel vol gevoel geen belasting op de nieren? Of anders minder schepjes per fles of zo?

Het klinkt iig erg ingewikkeld! Succes!!
      dinsdag 20 november 2007 @ 15:33:09 #282
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_54739854
    wanneer je de ochtendvoeding splitst is het dan te doen. Dus zeg maar wat ik bij Maud doe. Als ie voor 8 uur komt 120 geven en dan om 8 uur of als het later is (daar zou ik dan dus op hopen) nog eens 90 met nutriton.... Ik weet niet of ie het accepteerd, maar misschien lukt het dan om hem in het ritme te houden.... succes in elk geval.
    Water zorgt trouwens vaak voor spugen, omdat het zo ontzettend vloeibaar is. Dus daar moet je dan wel weer rekening mee houden.
    Was ie trouwens op tijd geboren of te vroeg of te laat???
    pi_54740829
    hij is 8 dagen te laat geboren. 54 cm en 3970 gram.. Een gezond begin, maar wel met een 10% gewichtsverlies. Maar dat was snel over. Hij groeit nu nog steeds op de +1 lijn op de curve qua gewicht, en de lengte nog iets hoger....

Water heb ik al eens geprobeerd, maar na 3 slokken is daar de lol ook vanaf

Zonet een flesje van 150 ml water + 4 schepjes voeding + nutriton gegeven (ipv 180+ 6 scheppen). En daar trapte hij in..
    Dan kan hij straks rond 7/8 uur nog eens zo'n portie, en dan om 23.00 nog een volle fles. Dan heeft hij vandaag netjes 30 schepjes gehad.
    En hopelijk met die avond portie gaat hij wat langer door 's ochtends.. We gebruiken nu de laagste dosering nutriton. Maar dat maakt het al flink dikker..
    Het leek net in bad ook alsof hij met zijn voeten naar zijn badeend schopte, zou hij doorkrijgen dat hij voeten heeft?
    pi_54754059
    Zo, weer een nachtje verder.. Gisteren zoals gepland gegaan. half 8 een flesje van 150+4 scheppen nutrilon en nutriton. En om 23 uur een volle fles..

Maar meneer vond het vanochtend om 6 uur wel weer ochtend. Nu al 3 dagen, dus het lijkt zijn ritme te worden. Heb hem vrij snel een flesje van 120 gegeven. En daarna leek hij ook weer moe te worden. Dus terug in bed. Helaas was Chris het er niet mee eens, echt brullen en overstrekken. Dus maar mee genomen naar beneden en ook nog de andere helft van het flesje gegeven. Hij was wel even verontwaardigd dat hij maar een klein flesje kreeg. Maar hij is daarna wel weer gaan slapen. En hij ligt nu nog steeds.
    Eens kijken wat vandaag gaat brengen...

In ieder geval bedankt voor het meedenken!!
      woensdag 21 november 2007 @ 10:28:51 #285
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_54755277
    van 23 tot 6 in de ochtend klinkt toch niet echt slecht hoor Tuurlijk, het kan beter, maar ik vind dat al echt best doorslapen (ter vergelijking: Ethan krijgt om 20.00 en we maken 'm wakker om 24.00 voor z'n laatste fles en dan slaapt hij normaal gesproken tot een uurtje of 8, maar soms is dat 7 en maar heel soms 9 we geven hem expres pas rond middernacht de laatste fles, omdat we zelf gewoon niet eerder naar bed gaan en wij om 6 uur 's ochtends ook niet fris en fruitig zijn.. hihi)
    Red de zeehond!
    pi_54755587
    Het is ook niet zo slecht hoor. Alleen heeft al bewezen om langer te kunnen slapen. Was een poosje van 23 tot 8. Zijn dus een beetje verwend..
    We moeten eerst maar eens zorgen dat hij netjes onder zijn liter voeding per dag blijft, zonder teveel hongerlijden. En daarna kijken we wel eens naar dingen zoals langer slapen, 4 a 5 flessen en de laatste fles eerder.
    pi_54755745
    Mirte was vanmorgen om 6 uur ook van mening dat het alweer tijd was voor de fles Deepfreeze, misschien hebben ze iets afgesproken samen... .
    Net na de fles van 10 uur heeft ze even gemopperd, maar nu slaapt ze (af en toe een moppertje tussendoor), maar ik ben hoopvol gestemt op het moment dat het brullen van de afgelopen dagen misschien echt een sprongetje was... (en nu maar hopen dat ik niet te vroeg juich...).
    pi_54756595
    Ik vind het heel netjes van Chris, zeker als het nu nog in combinatie met drinken ook goed gaat.
    En het slapen tot 8 uur komt vast weer terug in de loop van de tijd. Zo te merken is hij ook gewoon wat aan het rommelen met zijn schema, ja dat hoort er eenmaal bij.

Hier hebben we inmiddels al een half jaar hetzelfde schema. Alleen het middagslaapje is een stuk korter geworden!

Nijna ik hoop ook voor je dat het een sprongetje was. Het lijkt wel of we er hier ook een hebben (gehad?) of dat er een aan zit te komen, al klopt het niet helemaal met het boekje.
    Damian is de laatste 2 weken best vervelend met slapen. Zodra ik hem in zijn bed lig begint hij te huilen terwijl hij gewoon moe is en wil gaan slapen. Overdag gaat het vaak wel goed, dan moppert hij even en valt hij in slaap. Maar 's avonds is het af en toe echt niet leuk meer. Dan huilt hij soms een half uur, valt dan in slaap, wordt weer wakker, wil even uit bed. En soms wil hij op de normale tijd helemaal niet naar bed. Af en toe heb ik het idee dat hij ons gewoon aan het uittesten is. Want als ik hem uit bed haal en ik blijf in zijn slaapkamer staan dan wordt hij niet rustig, maar zodra ik naar de huiskamer loop is het een vrolijk mannetje.
    Ik probeer nu maar wat strenger te zijn. Overdag niet te lang slapen. 's Avonds in bed dan wat langer door laten huien dan normaal, want af en toe gebeurt het dan toch dat hij plotseling alsnog in slaap valt. Niet teveel aandacht geven als ik dan wel op zijn kamer kom. Hij moet niet doorkrijgen dat het gezellig is om even uit bed te mogen. Gister leek het dan eindelijk weer goed te zijn. Al viel hij voor zijn doen nog vrij laat in slaap, maar ik heb hem in ieder geval niet uit bed moeten halen om hem rustig te krijgen.
    Ik hoop dat hij vanavond ook weer gewoon lekker gaat slapen.
    pi_54756880
    Oef appelsap, dat klinkt best zwaar.

Linde maakt er soms ook al een spelletje van ook al zeggen ze dat dat bij een baby van 4 maanden nog niet kan.Ze slaapt met een speentje en zodra je de deur van haar kamertje achter je dichttrekt, gooit ze het speentje eruit en begint ze te huilen. Wanneer je dan weer binnenkomt om haar het speentje terug te geven, begint ze breeduit te lachen (en probeer dan maar eens serieus te blijven en haar niet meteen helemaal plat te knuffelen ) en dat herhaald zich soms een paar keer totdat ik er genoeg van heb en haar gewoon maar even laat brullen tot ze in slaap valt.
    Het troosten wanneer ze moet slapen probeer ik sowieso altijd gewoon in haar eigen kamertje te doen, zonder al te veel licht en gepraat. Anders is het veel te leuk om binnen nog even lekker bij papa en mama te komen zitten .
    pi_54757109
    oeh, appelsap, dat is lastig als het met alle slaapjes zo is.. Maar wel verdacht dat het goed is zodra hij in de woonkamer is.. Hoe vind Damian zijn nieuwe huisje eigenlijk?

We rommelen hier wel vrolijk door.. Dit weekend lekker een weekendje met de schoonfamilie(Ouders, zus+vriend) naar een vakantiehuisje. Eens kijken wat al die aandacht met zijn ritme doet
      woensdag 21 november 2007 @ 11:55:58 #291
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_54757155
    Van 23 tot 8 lijkt me heel erg goed, toch?
    DF, wel fijn dat je mss een oplossing hebt gevonden!
    Eli slaapt ook wel prima door. We hebben een tijdje geprobeerd 21 uur laatste voeding en dan om 6 uur weer, maar dat haalt hij niet altijd. En ik vind het zo lullig om hem wakker te moeten maken, want dan gaat hij zo brullen... maar ik krijg er steeds meer handigheid in

Eli heeft net een sprongetje gehad. Was idd een paar dagen lichtelijk irritant/huilerig/hangerig (en verkouden, nu met echt snotneusje en veel gerochel. erg zielig) en gister kon hij opeens een klein hoog gilletje. (hij schrok van het geluid ) en hij kan als hij op zijn rug ligt zijn kont van de vloer krijgen! en rollen op de zij gaat op steeds beter.

In het Z&G-topic hebben ze het over (lievelings)knuffels. Eli heeft dat niet en ik vind het eigenlijk wel prima. Ik heb zelf vroeger ontzettende drama's gemaakt als mijn " knuf" niet in de buurt was, en dat bespaar ik mezelf liever . Of is het wel "beter" voor een kind om een lievelingsknuffel te hebben?
      woensdag 21 november 2007 @ 11:56:24 #292
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_54757167
    Dat 'koeltjes' troosten doen wij ook Stiemie; nog even een aai over de bol en een weltrusten is soms alles wat hij nodig heeft.. ben ook bang dat als we 'm op zouden pakken en veel aandacht zouden geven hij het langer vol gaat houden om te pruttelen Wij merken trouwens steeds meer dat Ethan het prettig vindt om voor het slapen gaan even de mobiel aan te hebben - als we het niet doen lijkt hij moeilijker in slaap te vallen (moppert en huilt een paar minuten) en anders kijkt/luistert hij er naar en valt dan zonder morren in slaap (soms zelfs brabbelend/lachend en al )
    Red de zeehond!
    pi_54757203
    Ja, mijn vriend en ik beginnen het nu ook wel vervelend te vinden. Vooral dat hij telkens naar de huiskamer wil. En in het begin dacht ik: ach wat zielig hij is zo overstuur, dus dan deed ik dat.. maar nu lijkt hij dat te weten dat hij dan naar de huiskamer mag. En mijn vriend is dan zo makkelijk om te zeggen van: ach kom dan laten we hem nog even spelen. Maarja dat schiet ook niet op als hij gewoon hoort te slapen. En hij is ook echt moe dus daar ligt het niet aan.
    We hebben ook al andere slaaptijden geprobeerd maar dat werkt ook helemaal niet. Heb zelfs al geprobeerd zijn speentje te geven waar hij net 2 weken vanaf is. Maar hij weet ineens niet meer hoe hij moet tutten. Als ik hem in zijn mond stop dan zit hij van: ja en wat moet ik daar nou mee? Dus die hoeft hij ook niet meer.
    Leuk die uitproberende baby's! :p
    pi_54757325
    Deepfreeze, hij vindt het nieuwe huis heel erg leuk. En hij is vooral gek op zijn kamertje! (al zou je dat nu niet zeggen. )
    pi_54758315
    Appelsap, dat klinkt als Meike van een week of 2 terug!
    Ik denk dat het bij Meike een sprongetje is geweest, aangezien ze in een tijd van 5 weken ineens kan kruipen en staan. Dus misschien zit er bij Damiam ook wel zoiets achter.
    Toen Meike zo spookte was ze ook erg verkouden en namen wij haar ook mee naar beneden.
    Toen ze weer beter was hebben we haar een poosje laten huilen.
    Blijkbaar wou ze toch erg graag op dr buikje slapen, dat doet ze nu al een paar nachten achter elkaar. Ze slaapt nu ook veel rustiger. Ik ga af en toe even kijken, en tuurlijk kan ze het aan....ik ben er inmiddels wel doorheen, mijn vriend vindt het nog wel vervelend dat ze op de buik slaapt. Maar de hele nacht doorslapen weegt toch net iets zwaarder haha.
    Raar, overdag slaapt ze niet op de buik.....

Diepvries, Meike heeft ook een tijd gehad dat ze pas om 9.00 uur wakker werd, maar dat is ook veranderd (helaas) al mogen we niet klagen, om 7.30 uur heeft ze haar slaapje uit.
    pi_54760145
    Ik denk dat het hier een sprongetje is, alleen qua tijd is het wat vreemd (3,5 week na de vorige).
    Chris begint nu in mij "weg te duiken" als hij op mijn arm zit, en _Flash_ of ikzelf via de spiegel wat tegen hem zegt. Echt een lief lachje en terugtrekken..
    En hij begint ook meer te reiken naar spullen. Als ik met hem op mijn arm rondloop, dan wijst hij naar dingen en buigt zijn bovenlijfje ook die kant op.
    En vanmiddag het nieuwste kunstje: als ik hem op zijn buik neerleg, met zijn armen onder zijn lijfje, kan hij zelf naar zijn rug rollen!!! Dat is al 3 keer gelukt, en 1 keer op video voor papa
    pi_54760293
    DF misschien heb je daar inderdaad een beetje de problemen te pakken en hopen dat hij er gauw weer uitkomt.
    pi_54762994
    Wauw Chris wat goed!

Hier ook weer wat nieuws.
    Een aantal dagen geleden was het eerste woordje Mama.. en vandaag zei Damian ineens ook Papa! Hij heeft het inmiddels al meerdere keren herhaald. Hoop dat hij het vanavond ook nog een keer zegt als zijn papa thuis is.
    pi_54763247
    He Appelsap wat leuk! Hoeft papa niet meer jaloers te zijn
    Wat een hoop eerste keren.. Maar dat heb je natuurlijk altijd met die kleintjes..

Hier ook een eerste keer happy in de draagdoek. Had Chris er wel vaker in gehad. Maar het was altijd brullen. Maar vanmiddag ging het goed. Eerst samen de vaatwasser uitgeruimd. Daarna even naar de brievenbus, en ook nog maar even een rondje gelopen. En alles zonder een kik te geven. Dus dat is ook weer een vooruitgang en ook gezellig. En ook gelijk 3,5 uur tussen de flesje gelaten.
    pi_54763311
    Chris, wat goed . En stoer dat het op video staat, goed gedaan DF!

Appelsap wat leuk dat Damian ook papa kan zeggen, hopelijk doet hij het vanavond voor papa zelf ook nog eens keer .

Ik heb vandaag een draagdoek besteld, ben heel benieuwd wat Mirte ervan zal vinden...
    pi_54773159
    Chris, wow wat goed!

En Appelsap, wat heerlijk he, als ze voor het eerst mama en papa kunnen zeggen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')