Daarom onderzoeken ze het toch ook?quote:Op woensdag 7 november 2007 00:03 schreef remlof het volgende:
Maar is dit, met de stijgende zeespiegel en het veranderende klimaat, nou wel zo'n goed idee?
Dat dacht ik dus ook. Zou het niet veel eenvoudiger en veiliger zijn om bijvoorbeeld de rest (of iig een stuk) van het IJsselmeer in te polderen?quote:Op woensdag 7 november 2007 00:07 schreef Ivo1986 het volgende:
Zag het net op het nieuws, het zou de kustlijn beschermen..
Ok dat lukt wel, die grens staat dan, maar hebben we dan niet een nieuwe kustlijn om te beschermen?![]()
Al gedaan.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Wie gaat even fotoshoppen hoe lelijk dat eruit gaat zien?
Kop van Noord Holland is wel wat verschoven hier.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:13 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Al gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja het IJsselmeer is inderdaad een stuk makkelijker en goedkoper, alleen zullen meer natuur activisten tegen zijn dan een stuk vieze zoute zee?quote:Op woensdag 7 november 2007 00:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Zou het niet veel eenvoudiger en veiliger zijn om bijvoorbeeld de rest (of iig een stuk) van het IJsselmeer in te polderen?
Is dat bovenste plaatje geen tulp?quote:Op woensdag 7 november 2007 00:13 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Al gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawelquote:Op woensdag 7 november 2007 00:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Is dat bovenste plaatje geen tulp?
quote:Op woensdag 7 november 2007 00:20 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
JawelDat plaatje lieten ze ook zien op het NOS nieuws.
Ja, dat zeg ik.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
of een palmboomeiland zoals in Dubai voor de allerrijksten die de moslimficatie van Nederland willen ontvluchten...
Dat jaquote:Op woensdag 7 november 2007 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Idioot plan. Het gaat toch altijd mis met CDA'ers op V&W.
als je het goed aanlegd zal het zelfs de kustverdediging helpen. Aangezien je de bijvoobeeld de Hondsbosse en Pettese zeewering zou kunnen ontlasten.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:03 schreef remlof het volgende:
Zag het zojuist op het journaal, en verdomd, het staat ook op teletekst:
[ afbeelding ]
Een polder voor de Kop van Noord-Holland dus, minstens iets groter dan de Noordoostpolder, maar misschien wel twee keer zo groot.
Maar is dit, met de stijgende zeespiegel en het veranderende klimaat, nou wel zo'n goed idee?
gelukkig dachten ze dat niet bij de Zuiderzeequote:Op woensdag 7 november 2007 03:07 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dat ja
Laat nederland nou maar gewoon nederland, het is vragen om problemen om in de noordzee een polder te gaan maken. Die zee zit er niet voor niets, je weet. En al bouwen we er nog 300 vierkante kilometer land aan, het is toch nooit genoeg. Dus kunnen ze dit ook net zo goed laten zitten.
Ok, heb je een punt mee.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gelukkig dachten ze dat niet bij de Zuiderzee
Ja maar persoonlijk zou ik het zonde vinden als de Veluwe bijv. binnen 10 jaar vol staat met nieuwbouwwijken, industrieterreinen en winkelcentra.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:20 schreef popolon het volgende:
Zijn betreffende personen wel eens buiten de randstad geweest?Ja die zit propvol maar kom op zeg, er is plek zat daarbuiten.
dat is een beschermd natuur gebeid. Maar verder is er buiten de randstad ruimte zat. Zelfs midden in de randstad.... Wat nou groene hartquote:Op woensdag 7 november 2007 03:22 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja maar persoonlijk zou ik het zonde vinden als de Veluwe bijv. binnen 10 jaar vol staat met nieuwbouwwijken, industrieterreinen en winkelcentra.
Dat wist ik niet eens, dat dat een beschermd natuurgebied was. Al had ik inderdaad als ik er 2 seconden langer over nadacht dat wel kunnen bedenkenquote:Op woensdag 7 november 2007 03:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is een beschermd natuur gebeid. Maar verder is er buiten de randstad ruimte zat. Zelfs midden in de randstad.... Wat nou groene hartwat nou weilanden
Het zegt al genoeg dat dat in de Randstad natuur de natuur is
Ach kom, die paar struikjes op de Veluwe.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:22 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja maar persoonlijk zou ik het zonde vinden als de Veluwe bijv. binnen 10 jaar vol staat met nieuwbouwwijken, industrieterreinen en winkelcentra.
Hier in Brabant kun je ook nog wel wat woonwijken kwijt.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach kom, die paar struikjes op de Veluwe.
Maar goed, Drenthe, Friesland en Groningen. Drie provincies met plek zat.
Als het wijken zijn zoals deze: "Woningmarkt doet denken aan de DDR" zou ik niet echt staan te springen van geluk.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:31 schreef Thieske het volgende:
[..]
Hier in Brabant kun je ook nog wel wat woonwijken kwijt.![]()
In dit topic "Woningmarkt doet denken aan de DDR" las ik gisteren dat maar 9% van dit land bebouwd is en dat met 2% extra ruimte vrijmaken (paar weilanden inleveren dus) de huisvesting in NL een grote stap voorwaarts kan maken.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:20 schreef popolon het volgende:
Leuk prestigeprojekt lijkt me dat maar de reden over ruimtegebrek is om te snotteren.
Zijn betreffende personen wel eens buiten de randstad geweest?Ja die zit propvol maar kom op zeg, er is plek zat daarbuiten.
Ja, laten we lekker alles volbouwenquote:Op woensdag 7 november 2007 03:20 schreef popolon het volgende:
Leuk prestigeprojekt lijkt me dat maar de reden over ruimtegebrek is om te snotteren.
quote:Op woensdag 7 november 2007 03:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Door de aanleg van deze polder kunnen de dijken zodanig ontlast worden dat ze niet opgehoogd hoeven worden.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:08 schreef Nonneke het volgende:
Zouden ze eerst niet lekker zorgen dat alle dijken die we nu hebben veilig zijn
willen ze niet dat is zoet water en daar gaat in de toekomst een ernstig te kort aan komen.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Zou het niet veel eenvoudiger en veiliger zijn om bijvoorbeeld de rest (of iig een stuk) van het IJsselmeer in te polderen?
Dit, dus.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb het idee dat onze bouwmaffia nu door de grote projecten heen (tgv+betuwlijn, opgeleverde vinex wijken) zit en zodoende zit te wachten op iets nieuws.
Mooi idee, heeft wel wat weg van het Palm Island eerder in dit topic.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:55 schreef bof het volgende:
Eindelijk weer grote infrastructurele projecten, hier alvast een voorzet:
[ afbeelding ]
en middenin een grote plas potentieel drinkwater. Kan je beter een stuk zout water opofferenquote:Op woensdag 7 november 2007 03:21 schreef rubbereend het volgende:
ruimte zat natuurlijk en in de Markerwaard kun je prachtig een vliegveld neerleggen..... maarja dat is zo dichtbij
Veluwe niet dat is mooie natuur, tussen Den haag en Utrecht liggen kale graspolders met subsidiekoeien daar kunnen ze wel een 100.000 bungalows neerzettenquote:Op woensdag 7 november 2007 03:22 schreef Strychnine het volgende:
[..]
De waddenzee??quote:Op woensdag 7 november 2007 13:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
en middenin een grote plas potentieel drinkwater. Kan je beter een stuk zout water opofferen
is zo zielig voor de zeehondjesquote:
Als ook de snelweginfrastructuur daarop aangepast wordt maybe wel ja.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:10 schreef henkway het volgende:
laten ze eerst de Markerwaard maar eens inpolderen, voor woningbouw vlak bij adam, toplocatie
quote:Op woensdag 7 november 2007 00:09 schreef damian5700 het volgende:
Een dertiende provincie!
En een Guantánamo eiland voor Geert Wilders.
dat kan niet, ook de Waddenzee is beschermde natuur en een beschermd landschapquote:Op woensdag 7 november 2007 12:49 schreef kriele het volgende:
[..]
Nee nee, het zal en moet allemaal in de Randstad moeten gebeuren. Waarom anders een compleet nieuwe polder? Dan kan je de Waddeneilanden ook wel aan elkaar vastmaken.
je hebt gelijk, het Ijselmeer is van levensbelang voor de zoetwaterhuishouding.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
en middenin een grote plas potentieel drinkwater. Kan je beter een stuk zout water opofferen
Let ook even op hoe we tactisch een eilandje voor de westerschelde leggen. Niks geen gedoe met een tweede maasvlakte: gewoon je concurrenten uitschakelen door hun havens dicht te laten slibbenquote:Op woensdag 7 november 2007 00:13 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Al gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik denk dat we idd problemen krijgen met belgiequote:Op woensdag 7 november 2007 14:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Let ook even op hoe we tactisch een eilandje voor de westerschelde leggen. Niks geen gedoe met een tweede maasvlakte: gewoon je concurrenten uitschakelen door hun havens dicht te laten slibben
inderdaad, wij hebben een verdrag met Belgie dat de vrije doorvaart naar Antwerpen garandeert.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk dat we idd problemen krijgen met belgie![]()
België.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
inderdaad, wij hebben een verdrag met Belgie dat de vrije doorvaart naar Antwerpen garandeert.
Niks ervan!quote:Op woensdag 7 november 2007 16:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
inderdaad, wij hebben een verdrag met Belgie dat de vrije doorvaart naar Antwerpen garandeert.
quote:Op woensdag 7 november 2007 03:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Mwah, dat had meer met het indammen van gevaar vanuit de zee te maken.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:18 schreef rubbereend het volgende:
gelukkig dachten ze dat niet bij de Zuiderzee
Atsma, wanneer stoppen ze die josti nu eens onder de zoden.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:26 schreef DiRadical het volgende:
De financiële onderbouwing van Atsma was ook weer geweldig
"1 ha kost in de Randstad 100.000 euro, dus 100.000 ha levert dan 10 miljard op. Dus dan mag het ook wat kosten."
Met de huidige milieu normen en clubs ga je dat echt niet voor elkaar krijgenquote:Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een deel van het Ruhrgebied. Behoorlijk volgebouwd inderdaad. Nieuwbouwwijken kunnen alleen gebouwd worden als weer eens een fabriek sluit of een rangeerterrein wordt opgedoekt.
[ afbeelding ]
En dit is Rotterdam, in dezelfde schaal. Daar is toch nog méér dan genoeg plek voor nieuwbouwwijken?
daar staan helemaal veel files en de luchtnormen worden volgens mij nergens gehaald, zoiets is nu niet meer aan te leggenquote:Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een deel van het Ruhrgebied. Behoorlijk volgebouwd inderdaad. Nieuwbouwwijken kunnen alleen gebouwd worden als weer eens een fabriek sluit of een rangeerterrein wordt opgedoekt.
[ afbeelding ]
En dit is Rotterdam, in dezelfde schaal. Daar is toch nog méér dan genoeg plek voor nieuwbouwwijken?
Dat valt nog best mee. De fijnstofnorm wordt dan wel in bijna heel Duisburg overschreden, maar daar is ook nog heel veel zware industrie. In steden zoals Mülheim, Bochum en Witten wordt bijna overal ruimschoots aan de normen voor schone lucht voldaan. (bron) En dat terwijl het Ruhrgebied planologisch gezien zeker geen hoogstandje is.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar staan helemaal veel files en de luchtnormen worden volgens mij nergens gehaald, zoiets is nu niet meer aan te leggen
Ik denk dat het nog wel meer kost. Gelukkig stijgen de prijzen rap (olie, gas, levensmiddelen) zodat het steeds moeilijker wordt om nog belastingverhogingen door te voeren.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:08 schreef henkway het volgende:
Ongetwijfeld zal het wel tien miljard kosten moeten de belastingen omhoog en daar heeft een vriend weer veel profijt aan
Hij heeft juist aangetoond dat zo'n ketting nutteloos is volgens mijquote:Op woensdag 7 november 2007 16:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Niks ervan!
A la Michiel Adriaenszoon de Ruyter een grote ketting over de Westerschelde spannen. Dat zal ze leren.
Michelin kaartenquote:Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juist, hij voer die ketting toch finaal aan flarden als ik de lagere school terughaalquote:Op woensdag 7 november 2007 20:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hij heeft juist aangetoond dat zo'n ketting nutteloos is volgens mij
Alles wat de overheid zelfstandig bedenkt is een heel slecht idee.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En er is geen geld voor de zuiderzeelijn..![]()
Als ze daar nou meteen Schiphol 2 op bouwen vind ik het nog niet eens zon gek idee verder.
Niet bebouwd betekent niet dat het ongebruikt is. Het wil dus niet zeggen dat het zomaar volgebouwd kan worden. In een land meoten immersm eer dingen gebeuren dan wonen alleen.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb je creatie gebruikt als voorbeeld in de OP van Ontwero *hier* de nieuwe Noordzeepolder! - hoop dat je het niet erg vindtquote:Op woensdag 7 november 2007 03:55 schreef bof het volgende:
Eindelijk weer grote infrastructurele projecten, hier alvast een voorzet:
[ afbeelding ]
Pas zei n EU-politicus dat. Politici nemen makkelijker beslissingen als hun opvolger verantwoordelijk is.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:36 schreef Againzender het volgende:
Overigens zal het maken van zo'n polder in de zee een aardige invloed gaan hebben op de stromingen. Toe de deltawerken vorderden zag je voor de Zeeuwse kust b.v. steeds meer zandplaten ontstaan door de veranderde stromingen.
Maar ja, dat is weer lange termijn, daar hoeft de huidige politiek zich niet druk om te maken
Erm, zeg je dat ook als het om de HRA, of het bijbouwen van extra huizen gaat? En wat is er mis met een prestigeproject?quote:Op woensdag 7 november 2007 22:32 schreef Yildiz het volgende:
Men rekent zich wel erg simpel rijk. Wat te denken van het waardeverlies van de grond waar mensen nú nog aan de kust wonen, hmm?? Ik baal stevig van deze idiote plannen, zo kan ik m'n surfplek om de hoek wel vergeten.
Daarbij is het wel een erg doorzichtig prestigeplannetje. Alsof het kabinet of een deel ervan naar Dubai is geweest en tegen de Nederlandse baggeraars zeiden: dat wil ik ook!
Of, dat een aantal ministers / topambtenaren op kosten van zo'n baggeraar een tijdje in Dubai heeft mogen verblijven, met een beetje pushen dat ze dit eens voor moesten stellen.
Is dat zo?quote:Op woensdag 7 november 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Pas zei n EU-politicus dat. Politici nemen makkelijker beslissingen als hun opvolger verantwoordelijk is.
sterker nog volgens was het zo dat bij de aanleg van de maasvlakte de kust van Engeland extra begon af te kalven door de veranderde stromingenquote:Op woensdag 7 november 2007 22:36 schreef Againzender het volgende:
Overigens zal het maken van zo'n polder in de zee een aardige invloed gaan hebben op de stromingen. Toe de deltawerken vorderden zag je voor de Zeeuwse kust b.v. steeds meer zandplaten ontstaan door de veranderde stromingen.
Maar ja, dat is weer lange termijn, daar hoeft de huidige politiek zich niet druk om te maken
zoetwatervoorraad enzoquote:Op woensdag 7 november 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
Waarom in hemelsnaam in de Noordzee, en niet op de Markerwaard? De dijk ligt er al, en het zal een heel stuk goedkoper zijn om de Markerwaard in te polderen.
Zo werd er b.v. ook vanuit de regio Antwerpen geklaagd als de Oosterscheldekering dicht ging, zij zouden dan extra hoogwater krijgen.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
sterker nog volgens was het zo dat bij de aanleg van de maasvlakte de kust van Engeland extra begon af te kalven door de veranderde stromingen
Ik snap niet waarom 't dan niet meteen *groot* wordt aangepakt. Gewoon, nu het nog kan, de hele noordzee inpolderen.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
Waarom in hemelsnaam in de Noordzee, en niet op de Markerwaard? De dijk ligt er al, en het zal een heel stuk goedkoper zijn om de Markerwaard in te polderen.
oppervlaktewater wordt toch erg veel gebruikt voor drinkwater dacht ik.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.
in droge tijden is het Ijselmeer van levensbeland, bovendien is het ook voor de waterafvoer belangrijk, nu herbergt het nog al eens extra water dat er via de Ijsel komt omdat de rivieren niet genoeg kwijt kunnen in zee.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.
Nou ja dan nog, het was toch al de bedoeling (in de jaren 60/70) dat de Markerwaard ingepolderd zou worden? Daarom ligt die dijk Enkhuizen-Lelystad er ook. Met een ingepolderde Markerwaard houden we nog genoeg IJsselmeer over voor zoet water en creeëren we heel veel land voor woningbouw en industrie in de buurt van Amsterdam.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in droge tijden is het Ijselmeer van levensbeland, bovendien is het ook voor de waterafvoer belangrijk, nu herbergt het nog al eens extra water dat er via de Ijsel komt omdat de rivieren niet genoeg kwijt kunnen in zee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |