Dat valt nog best mee. De fijnstofnorm wordt dan wel in bijna heel Duisburg overschreden, maar daar is ook nog heel veel zware industrie. In steden zoals Mülheim, Bochum en Witten wordt bijna overal ruimschoots aan de normen voor schone lucht voldaan. (bron) En dat terwijl het Ruhrgebied planologisch gezien zeker geen hoogstandje is.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar staan helemaal veel files en de luchtnormen worden volgens mij nergens gehaald, zoiets is nu niet meer aan te leggen
Ik denk dat het nog wel meer kost. Gelukkig stijgen de prijzen rap (olie, gas, levensmiddelen) zodat het steeds moeilijker wordt om nog belastingverhogingen door te voeren.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:08 schreef henkway het volgende:
Ongetwijfeld zal het wel tien miljard kosten moeten de belastingen omhoog en daar heeft een vriend weer veel profijt aan
Hij heeft juist aangetoond dat zo'n ketting nutteloos is volgens mijquote:Op woensdag 7 november 2007 16:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Niks ervan!
A la Michiel Adriaenszoon de Ruyter een grote ketting over de Westerschelde spannen. Dat zal ze leren.
Michelin kaartenquote:Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een deel van het Ruhrgebied. Behoorlijk volgebouwd inderdaad. Nieuwbouwwijken kunnen alleen gebouwd worden als weer eens een fabriek sluit of een rangeerterrein wordt opgedoekt.
[ afbeelding ]
En dit is Rotterdam, in dezelfde schaal. Daar is toch nog méér dan genoeg plek voor nieuwbouwwijken?
Juist, hij voer die ketting toch finaal aan flarden als ik de lagere school terughaalquote:Op woensdag 7 november 2007 20:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hij heeft juist aangetoond dat zo'n ketting nutteloos is volgens mij
Alles wat de overheid zelfstandig bedenkt is een heel slecht idee.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En er is geen geld voor de zuiderzeelijn..
Als ze daar nou meteen Schiphol 2 op bouwen vind ik het nog niet eens zon gek idee verder.
Niet bebouwd betekent niet dat het ongebruikt is. Het wil dus niet zeggen dat het zomaar volgebouwd kan worden. In een land meoten immersm eer dingen gebeuren dan wonen alleen.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een deel van het Ruhrgebied. Behoorlijk volgebouwd inderdaad. Nieuwbouwwijken kunnen alleen gebouwd worden als weer eens een fabriek sluit of een rangeerterrein wordt opgedoekt.
[ afbeelding ]
En dit is Rotterdam, in dezelfde schaal. Daar is toch nog méér dan genoeg plek voor nieuwbouwwijken?
Ik heb je creatie gebruikt als voorbeeld in de OP van Ontwero *hier* de nieuwe Noordzeepolder! - hoop dat je het niet erg vindtquote:Op woensdag 7 november 2007 03:55 schreef bof het volgende:
Eindelijk weer grote infrastructurele projecten, hier alvast een voorzet:
[ afbeelding ]
Pas zei n EU-politicus dat. Politici nemen makkelijker beslissingen als hun opvolger verantwoordelijk is.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:36 schreef Againzender het volgende:
Overigens zal het maken van zo'n polder in de zee een aardige invloed gaan hebben op de stromingen. Toe de deltawerken vorderden zag je voor de Zeeuwse kust b.v. steeds meer zandplaten ontstaan door de veranderde stromingen.
Maar ja, dat is weer lange termijn, daar hoeft de huidige politiek zich niet druk om te maken
Erm, zeg je dat ook als het om de HRA, of het bijbouwen van extra huizen gaat? En wat is er mis met een prestigeproject?quote:Op woensdag 7 november 2007 22:32 schreef Yildiz het volgende:
Men rekent zich wel erg simpel rijk. Wat te denken van het waardeverlies van de grond waar mensen nú nog aan de kust wonen, hmm?? Ik baal stevig van deze idiote plannen, zo kan ik m'n surfplek om de hoek wel vergeten.
Daarbij is het wel een erg doorzichtig prestigeplannetje. Alsof het kabinet of een deel ervan naar Dubai is geweest en tegen de Nederlandse baggeraars zeiden: dat wil ik ook!
Of, dat een aantal ministers / topambtenaren op kosten van zo'n baggeraar een tijdje in Dubai heeft mogen verblijven, met een beetje pushen dat ze dit eens voor moesten stellen.
Is dat zo? Grappig.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Pas zei n EU-politicus dat. Politici nemen makkelijker beslissingen als hun opvolger verantwoordelijk is.
sterker nog volgens was het zo dat bij de aanleg van de maasvlakte de kust van Engeland extra begon af te kalven door de veranderde stromingenquote:Op woensdag 7 november 2007 22:36 schreef Againzender het volgende:
Overigens zal het maken van zo'n polder in de zee een aardige invloed gaan hebben op de stromingen. Toe de deltawerken vorderden zag je voor de Zeeuwse kust b.v. steeds meer zandplaten ontstaan door de veranderde stromingen.
Maar ja, dat is weer lange termijn, daar hoeft de huidige politiek zich niet druk om te maken
zoetwatervoorraad enzoquote:Op woensdag 7 november 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
Waarom in hemelsnaam in de Noordzee, en niet op de Markerwaard? De dijk ligt er al, en het zal een heel stuk goedkoper zijn om de Markerwaard in te polderen.
Zo werd er b.v. ook vanuit de regio Antwerpen geklaagd als de Oosterscheldekering dicht ging, zij zouden dan extra hoogwater krijgen.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
sterker nog volgens was het zo dat bij de aanleg van de maasvlakte de kust van Engeland extra begon af te kalven door de veranderde stromingen
Ik snap niet waarom 't dan niet meteen *groot* wordt aangepakt. Gewoon, nu het nog kan, de hele noordzee inpolderen.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
Waarom in hemelsnaam in de Noordzee, en niet op de Markerwaard? De dijk ligt er al, en het zal een heel stuk goedkoper zijn om de Markerwaard in te polderen.
Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.quote:
oppervlaktewater wordt toch erg veel gebruikt voor drinkwater dacht ik.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.
in droge tijden is het Ijselmeer van levensbeland, bovendien is het ook voor de waterafvoer belangrijk, nu herbergt het nog al eens extra water dat er via de Ijsel komt omdat de rivieren niet genoeg kwijt kunnen in zee.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.
Nou ja dan nog, het was toch al de bedoeling (in de jaren 60/70) dat de Markerwaard ingepolderd zou worden? Daarom ligt die dijk Enkhuizen-Lelystad er ook. Met een ingepolderde Markerwaard houden we nog genoeg IJsselmeer over voor zoet water en creeëren we heel veel land voor woningbouw en industrie in de buurt van Amsterdam.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in droge tijden is het Ijselmeer van levensbeland, bovendien is het ook voor de waterafvoer belangrijk, nu herbergt het nog al eens extra water dat er via de Ijsel komt omdat de rivieren niet genoeg kwijt kunnen in zee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |