abonnement Unibet Coolblue
pi_54436888
Laten we ons nou niet voor de gek houden, Nederland is niet vol, er is ruimte zat om woningen en bedrijven te bouwen, het is alleen de overheid die hier een sterk beperkend beleid voor heeft ingesteld. Het is tevens diezelfde overheid die structureel weigert een doorvlochten vervoersplan voor de Randstad en omliggende gebieden op te stellen. En het is ook diezelfde overheid die het bouwen van hoogbouw tegen houdt. En juist nu komt diezelfde overheid met een miljarden verslindend project dat meer kost dan de maatregelen die genomen moeten worden om de eerder genoemde problemen op te lossen samen.

Dit is echt schandalig dat men het voor durft te stellen, dat hier serieus over nagedacht wordt doet mij de teleurstellende conclusie trekken dat men in Den Haag enkel met prestige projecten bezig is om zichzelf te promoten en zich alles behalve richt op het oplossen van problemen.
pi_54437542
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar staan helemaal veel files en de luchtnormen worden volgens mij nergens gehaald, zoiets is nu niet meer aan te leggen
Dat valt nog best mee. De fijnstofnorm wordt dan wel in bijna heel Duisburg overschreden, maar daar is ook nog heel veel zware industrie. In steden zoals Mülheim, Bochum en Witten wordt bijna overal ruimschoots aan de normen voor schone lucht voldaan. (bron) En dat terwijl het Ruhrgebied planologisch gezien zeker geen hoogstandje is.

Met de juiste planning kun je dus prima grote gebieden bebouwen zonder problemen met de luchtkwaliteit te krijgen.
pi_54437870
Ach, de betuwelijn is alweer een poosje terug en de kosten weet niemand meer.
toen werd er gezegd de staat moet dit nooit meer doen zonder de private sector, als die er een goede investering in zien ok.

Ongetwijfeld zal het wel tien miljard kosten moeten de belastingen omhoog en daar heeft een vriend weer veel profijt aan.

En woningen mogen niet meer gebouwd worden en je moet de bouwers toch bezig houden met leuke projecten

[ Bericht 16% gewijzigd door henkway op 07-11-2007 20:41:42 ]
pi_54438026
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:08 schreef henkway het volgende:
Ongetwijfeld zal het wel tien miljard kosten moeten de belastingen omhoog en daar heeft een vriend weer veel profijt aan
Ik denk dat het nog wel meer kost. Gelukkig stijgen de prijzen rap (olie, gas, levensmiddelen) zodat het steeds moeilijker wordt om nog belastingverhogingen door te voeren.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:27:48 #80
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54438406
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Niks ervan!

A la Michiel Adriaenszoon de Ruyter een grote ketting over de Westerschelde spannen. Dat zal ze leren.
Hij heeft juist aangetoond dat zo'n ketting nutteloos is volgens mij
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 7 november 2007 @ 20:30:30 #81
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54438479
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een deel van het Ruhrgebied. Behoorlijk volgebouwd inderdaad. Nieuwbouwwijken kunnen alleen gebouwd worden als weer eens een fabriek sluit of een rangeerterrein wordt opgedoekt.

[ afbeelding ]
En dit is Rotterdam, in dezelfde schaal. Daar is toch nog méér dan genoeg plek voor nieuwbouwwijken?
Michelin kaarten

Nou ben ik wel eens in het Ruhrgebied geweest, luchtkwaliteit is nou niet echt lekker daar....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_54439280
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:27 schreef Againzender het volgende:

[..]

Hij heeft juist aangetoond dat zo'n ketting nutteloos is volgens mij
Juist, hij voer die ketting toch finaal aan flarden als ik de lagere school terughaal
pi_54440175
En er is geen geld voor de zuiderzeelijn..

Als ze daar nou meteen Schiphol 2 op bouwen vind ik het nog niet eens zon gek idee verder.
pi_54440531
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:
En er is geen geld voor de zuiderzeelijn..

Als ze daar nou meteen Schiphol 2 op bouwen vind ik het nog niet eens zon gek idee verder.
Alles wat de overheid zelfstandig bedenkt is een heel slecht idee.

Dus NIET doen.
pi_54440624
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een deel van het Ruhrgebied. Behoorlijk volgebouwd inderdaad. Nieuwbouwwijken kunnen alleen gebouwd worden als weer eens een fabriek sluit of een rangeerterrein wordt opgedoekt.

[ afbeelding ]
En dit is Rotterdam, in dezelfde schaal. Daar is toch nog méér dan genoeg plek voor nieuwbouwwijken?
Niet bebouwd betekent niet dat het ongebruikt is. Het wil dus niet zeggen dat het zomaar volgebouwd kan worden. In een land meoten immersm eer dingen gebeuren dan wonen alleen.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:23:38 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_54442033
quote:
Op woensdag 7 november 2007 03:55 schreef bof het volgende:
Eindelijk weer grote infrastructurele projecten, hier alvast een voorzet:

[ afbeelding ]
Ik heb je creatie gebruikt als voorbeeld in de OP van Ontwero *hier* de nieuwe Noordzeepolder! - hoop dat je het niet erg vindt
  woensdag 7 november 2007 @ 22:32:44 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54442405
Men rekent zich wel erg simpel rijk. Wat te denken van het waardeverlies van de grond waar mensen nú nog aan de kust wonen, hmm?? Ik baal stevig van deze idiote plannen, zo kan ik m'n surfplek om de hoek wel vergeten.

Daarbij is het wel een erg doorzichtig prestigeplannetje. Alsof het kabinet of een deel ervan naar Dubai is geweest en tegen de Nederlandse baggeraars zeiden: dat wil ik ook!

Of, dat een aantal ministers / topambtenaren op kosten van zo'n baggeraar een tijdje in Dubai heeft mogen verblijven, met een beetje pushen dat ze dit eens voor moesten stellen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:36:16 #88
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54442513
Overigens zal het maken van zo'n polder in de zee een aardige invloed gaan hebben op de stromingen. Toe de deltawerken vorderden zag je voor de Zeeuwse kust b.v. steeds meer zandplaten ontstaan door de veranderde stromingen.
Maar ja, dat is weer lange termijn, daar hoeft de huidige politiek zich niet druk om te maken
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 7 november 2007 @ 22:39:40 #89
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54442653
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:36 schreef Againzender het volgende:
Overigens zal het maken van zo'n polder in de zee een aardige invloed gaan hebben op de stromingen. Toe de deltawerken vorderden zag je voor de Zeeuwse kust b.v. steeds meer zandplaten ontstaan door de veranderde stromingen.
Maar ja, dat is weer lange termijn, daar hoeft de huidige politiek zich niet druk om te maken
Pas zei n EU-politicus dat. Politici nemen makkelijker beslissingen als hun opvolger verantwoordelijk is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:48:46 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_54442997
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:32 schreef Yildiz het volgende:
Men rekent zich wel erg simpel rijk. Wat te denken van het waardeverlies van de grond waar mensen nú nog aan de kust wonen, hmm?? Ik baal stevig van deze idiote plannen, zo kan ik m'n surfplek om de hoek wel vergeten.

Daarbij is het wel een erg doorzichtig prestigeplannetje. Alsof het kabinet of een deel ervan naar Dubai is geweest en tegen de Nederlandse baggeraars zeiden: dat wil ik ook!

Of, dat een aantal ministers / topambtenaren op kosten van zo'n baggeraar een tijdje in Dubai heeft mogen verblijven, met een beetje pushen dat ze dit eens voor moesten stellen.
Erm, zeg je dat ook als het om de HRA, of het bijbouwen van extra huizen gaat? En wat is er mis met een prestigeproject?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:53:47 #91
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54443197
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Pas zei n EU-politicus dat. Politici nemen makkelijker beslissingen als hun opvolger verantwoordelijk is.
Is dat zo? Grappig.

Ik heb redelijk van dichtbij de Zeeuwse kustlijn zien veranderen door de deltawerken. Best leuk hoor: je krijgt bijna een soort waddenkust daar. Maar dat was volgens mij niet voorzien in de oorspronkelijke plannen.

EWn zo denk ik dat men bij dit plan ook niet ver genoeg vooruit kijkt. En dat is wel noodzakelijk voor de verdediging van dit land.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 7 november 2007 @ 23:00:26 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54443463
Waarom in hemelsnaam in de Noordzee, en niet op de Markerwaard? De dijk ligt er al, en het zal een heel stuk goedkoper zijn om de Markerwaard in te polderen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 november 2007 @ 23:02:50 #93
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54443558
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:36 schreef Againzender het volgende:
Overigens zal het maken van zo'n polder in de zee een aardige invloed gaan hebben op de stromingen. Toe de deltawerken vorderden zag je voor de Zeeuwse kust b.v. steeds meer zandplaten ontstaan door de veranderde stromingen.
Maar ja, dat is weer lange termijn, daar hoeft de huidige politiek zich niet druk om te maken
sterker nog volgens was het zo dat bij de aanleg van de maasvlakte de kust van Engeland extra begon af te kalven door de veranderde stromingen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 november 2007 @ 23:03:20 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54443582
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
Waarom in hemelsnaam in de Noordzee, en niet op de Markerwaard? De dijk ligt er al, en het zal een heel stuk goedkoper zijn om de Markerwaard in te polderen.
zoetwatervoorraad enzo
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 7 november 2007 @ 23:08:55 #95
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54443795
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

sterker nog volgens was het zo dat bij de aanleg van de maasvlakte de kust van Engeland extra begon af te kalven door de veranderde stromingen
Zo werd er b.v. ook vanuit de regio Antwerpen geklaagd als de Oosterscheldekering dicht ging, zij zouden dan extra hoogwater krijgen.

Het is allemaal niet zo simpel om even wat te doen in de Noordzee, maar ik neem aan dat dat in het onderzoek wordt meegenomen, Ik voorzie weer een leuke opdracht voor wat mensen in Delft
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 7 november 2007 @ 23:11:41 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54443910
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:00 schreef maartena het volgende:
Waarom in hemelsnaam in de Noordzee, en niet op de Markerwaard? De dijk ligt er al, en het zal een heel stuk goedkoper zijn om de Markerwaard in te polderen.
Ik snap niet waarom 't dan niet meteen *groot* wordt aangepakt. Gewoon, nu het nog kan, de hele noordzee inpolderen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 7 november 2007 @ 23:16:17 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_54444089
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:03 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zoetwatervoorraad enzo
Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.
  woensdag 7 november 2007 @ 23:19:13 #98
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54444205
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.
oppervlaktewater wordt toch erg veel gebruikt voor drinkwater dacht ik.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 november 2007 @ 23:20:55 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54444272
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Die zit vooral onder de grond en komt uit de Alpen via de rivieren afaik.
in droge tijden is het Ijselmeer van levensbeland, bovendien is het ook voor de waterafvoer belangrijk, nu herbergt het nog al eens extra water dat er via de Ijsel komt omdat de rivieren niet genoeg kwijt kunnen in zee.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 7 november 2007 @ 23:29:22 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_54444588
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

in droge tijden is het Ijselmeer van levensbeland, bovendien is het ook voor de waterafvoer belangrijk, nu herbergt het nog al eens extra water dat er via de Ijsel komt omdat de rivieren niet genoeg kwijt kunnen in zee.
Nou ja dan nog, het was toch al de bedoeling (in de jaren 60/70) dat de Markerwaard ingepolderd zou worden? Daarom ligt die dijk Enkhuizen-Lelystad er ook. Met een ingepolderde Markerwaard houden we nog genoeg IJsselmeer over voor zoet water en creeëren we heel veel land voor woningbouw en industrie in de buurt van Amsterdam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')