abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:18:22 #1
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54412861
Wat is MMA?
Mixed martial arts (MMA) is een intense gevechtssport waarbij deelnemers verschillende soorten van vechtstijlen gebruiken. De meest gebruikte stijlen zijn jiu-jitsu, boxing, muay thai en wrestling. We kunnen deze gebruikte technieken in twee categorieen plaatsen:

Striking en grappling techniques
Tot de striking technieken behoren onder andere punches, elbows, kicks en knees. Daarnaast kennen we ook de zogenoemde grappling technieken, hiertoe behoren onder andere clinch holds, submission holds en takedowns.

Tegenwoordig is het niet meer genoeg om uit te blinken in 1 van de vele onderdelen van deze snel groeiende sport. Alle top MMA fighters zijn all round en hebben dus verstand van meerdere gevechtssporten. Hieronder worden de verschillende strategieen genoemd die men kan gebruiken tijdens een MMA gevecht.

Sprawl and brawl
Dit is een staande strategie die bestaat uit het effectief gebruiken van striking techniques (brawl) en het vermijden van takedowns (sprawl). De strategie wordt meestal gekozen als men goed is in boxing of muay thai. Heel belangrijk voor de MMA fighters die aan deze vorm de voorkeur geven is dat ze niet alleen goed kunnen boksen maar ook een goede afweer hebben tegen de mogelijke takedowns van tegenstanders.

Clinch fighting
Deze strategie is wat breder dan de voorgaande. Hierbij probeert men de tegenstander vast te houden op een plek zodat deze niet weg kan komen. Terwijl de tegenstander wordt vastgehouden zal men proberen hem door middel van de striking techniques knock-out te slaan of hierdoor op de grond te krijgen. Deze strategie wordt hoofdzakelijk gebruikt door MMA fighters die de kunst van muay thai perfect beheersen.

Ground-and-pound
Bij deze strategie wordt de tegenstander door middel van de zogenaamde takedowns naar de grond gewerkt. Eenmaal op de grond zal men een positie bovenop de tegenstander innemen om hem vervolgens knock-out te slaan. Ook wordt deze strategie wel vaker gebruikt om de tegenstander nadat hij herhaaldelijk geslagen en/of geschopt is in een submission te krijgen.

Submission grappling
Zoals hierboven al een beetje besproken bestaat submission grappling uit het neerhalen van de tegenstander met als doel hem in een submission te krijgen. Na een takedown wordt ook hier meestal een positie bovenop de tegenstander genomen. Er zijn echter genoeg submission grapplers die vanaf de bodem positie naar een submission op zoek zijn.

Lay-and-pray
Deze strategie wordt gezien als de lafste strategie binnen de MMA wereld. Hierbij zal men net zoals bij ground-and-pound of submission grappling de tegenstander naar de grond werken. In tegenstelling tot de twee andere strategieen probeert men de wedstrijd echter niet te winnen door een knock-out of submission maar hoopt men dat de jury de overwinning zal verklaren door de gemaakte takedown(s). Het is dus een strategie die meestal wordt gebruikt door MMA fighters die wel in staat zijn tot een takedown maar het gevecht niet zelf kunnen afmaken.

Wat onderscheidt deze sport nu van straatgevechten of free fights?
In de loop der jaren zijn de regels die gelden binnen de MMA wereld mee geevalueerd.
Het is echter nog steeds niet zo ver dat er universele regels zijn binnen deze tak van sport.
De regels hangen dus af van de organisatie die de gevechten organiseert.
De regels die gehanteerd worden door UFC zijn:

- Geen kopstoten of trappen naar een tegenstander die op de grond ligt
- Geen knieen tegen het hoofd van een tegenstander die op de grond ligt
- Geen ellebogen met de punt naar onderen
- Geen slagen of stoten tegen de wervelkolom of de achterkant van het hoofd
- Geen slagen of stoten tegen de keel of gebied van de lies

Verder is het niet toegestaan om het hekwerk van de kooi vast te pakken.

Een overwinning in een MMA gevecht kan behaald worden in de volgende situaties:
- door Knock-out
- door Submission
- door Judges decision (in dit geval zal de jury bepalen wie de winnaar is)
- door Stoppage (door referee, doktor of mensen in hoek van de deelnemer)

Toch kan het voorkomen dat er geen winnaar is na afloop van het gevecht. In dit geval wordt de wedstrijd als een gelijkspel (draw) afgedaan. De jury is in dit geval van mening dat beide MMA fighters evenveel punten hebben gescoord.

Een gevecht (in de UFC) duurt normaal gesproken 3 rondes van vijf minuten. Tenzij het gaat om een titel gevecht, in dat geval gaat een gevecht over 5 rondes van elk vijf minuten.
Een 3 koppige jury zal een MMA gevecht beoordelen aan de hand van de volgende criteria.

De ronde winnaar krijgt 10 punten, zijn tegenstander 9 punten of minder.
Deze punten worden gebaseerd op de volgende onderdelen:
- agressie
- effectieve striking
- effectieve grappling
- controle die men heeft over de kooi
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De twee grootste MMA organisatie:

Ultimate Fighting Championship is de grootste MMA organisatie in Amerika, gelegen in Las Vegas, Nevada.
UFC is eigendom van Lorenzo Fertitta en Frank Fertitta III met Dana White als voorzitter die veel expertise met zich meebrengt. Een groot kenmerk van Ultimate Fighting Championship is "The Octagon", een 8-zijdige kooi waarin de zogenaamde bouts (gevechten) worden afgewerkt. Het volgende event dat op de UFC kalender staat is UFC 78, dit is de officiele site UFC 78 [Validation]

[IMG] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/56/UFC78.jpg [/IMG]

Dit zijn de huidige UFC titleholders in hun gewichtsklasse

Lightweight champion:

Sean Sherk

Welterweight champion:

Matt Serra

Middleweight champion:

Anderson Silva

Light Heavyweight champion:

Quinton Jackson

Heavyweight champion:

Bijgewerkt tot en met 06/11/2007
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PRIDE is recentelijk overgenomen door UFC. De afgelopen maanden zijn enkele top MMA fighters van PRIDE naar UFC overgehaald waaronder; Dan Henderson, Quinton Jackson, Mirco Filipovic en Antonio Rodrigo Nogueira die vooral bekend zijn geworden van hun tijd in Japan.

Er gaat voor hun echter heel wat veranderen aan PRIDE zoals het al die jaren bekend is geweest. Het zijn hoofdzakelijk de UFC regels (die verschillen van de PRIDE regels) die deze veranderingen al dan niet positief gaan beinvloeden.
Kleinere MMA organisaties
Naast UFC en PRIDE zijn er veel organisaties die ook graag aan de top van deze geweldige sport zouden willen staan. Het zal echter afhangen van een heleboel omstandigheden of zij het groot gaan maken in MMA.

Enkele organisaties die het op dit moment proberen zijn:
World Extreme Cagefighting
Opgericht in 2001 door Scott Adams en Reed Harris. Wedstrijden warden hoofdzakelijk gehouden in Lemoore, California. Eind 2006 werd WEC overgenomen door UFC maar is tot op de dag van vandaag nog steeds een aparte promotie met zijn eigen gewichtsklassen en MMA fighters. Er zijn wel enkele aanpassingen gedaan door UFC zoals de introductie van een gemodificeerde Octagon. De WEC kooi heeft 5 zijden.

Strikeforce en Elite XC
Op 1 maart 2006 werd de eerste Strikeforce show gehouden. Het wordt gepromoot door K-1 promotor Scott Coker en Silicon Valley Sports and Entertainment. Director en president voor live events van Elite XC is de alom bekende Gary Shaw, die zijn sporen jarenlang heeft verdient als bokspromotor.

Hun grootste succes werd in juni 2007 geboekt met de show Shamrock vs. Baroni die in samenwerking met EliteXC tot stand kwam. Mede door deze samenwerking kwam een betalend bezoekers record in de boeken. Er kwamen 17,465 betalende MMA fans op af, dit record is tot op heden nog niet verbroken.

Andere Noord Amerikaanse promoties zijn:
- King of the Cage
- IFL (de eerste en enige MMA league)

Daarnaast kennen we nog de Europese organisatie Cage Rage en de Aziatische organisaties;
HERO-s en Pancrase.

Nieuws sites
Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws binnen de MMA sport is het natuurlijk handig om enkele sites bij de hand te hebben die ons hiervan op de hoogte houden.
Naast nieuws staan er ook veelvuldig geruchten op die de ronde doen.
Pas op met de SPOILERS op deze sites, niets is zo irritant als de uitslagen lezen voordat je de show hebt gezien!!

www.mmahq.com
www.sherdog.com
www.ufcjunkie.com
www.mmanews.com
www.mmaweekly.com

Vorige topics:
Pride Fight
PRIDE fight II
Pride Fight III[(of maar gewoon MMA?)
Pride Fight # Four! [ of houden we t nog steeds bij MMA? ]
MMA topic #5 GSP vs Hughes
[Centraal] MMA topic #6 Couture Returns
[Centraal] MMA topic #7 UFC's PRIDE
[Centraal] MMA topic #8 The Biggest Fights of the Summer
[Centraal] MMA topic #9 Its all about respect
[Centraal] MMA topic #10 The Undisputed Champion
[Centraal] MMA topic #11 The Ultimate Knockout
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:26:04 #2
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54413069
ik denk dat je Pride wel uit de OP kan halen
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:31:25 #3
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54413227
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:26 schreef Paxlie het volgende:
ik denk dat je Pride wel uit de OP kan halen
Heb je gelijk in Pax, ik ben sowieso van plan om de OP grondig aan te gaan pakken binnenkort.
Er zijn toch wat organisatie's die nu op aant komen zijn enzo.
Dus als jullie nog meer ideeen hebben, laat maar horen

Oh.. en BBK, ideeen over het achterwerk van diverse MMA fighters worden niet in overweging genomen
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:45:49 #4
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_54413638
Ah, mooi ik zie dat je Fedor en Couture noemt in de TT, prima zo!

Verder moet Pride in de OP wel een plaatsje hebben, niet heel groot, maar het mag wel genoemd worden vind ik. Uiteindelijk hebben we heel wat fijne herinneringen aan Pride! Tenminste, ik wel met als hoogtepunt Fedor vs. CroCop. Ik heb die partij 's avonds laat gezien en zat te trillen achter mijn bureau van spanning, pas in de derde ronde werd ik wat relaxter aangezien het Fedor toen voor de wind ging... Good old times

Over BB gesproken, waar is hij eigenlijk?
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:46:11 #5
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_54413647
Foutje, dubbel
pi_54415626
TVP.

Komende UFC PPV's hebben allemaal een leuke card vindt ik. Bisping en Alexander op de aankomende. Serra vs Hughes en Liddel daarna. En in februari het debuut van Brock
  woensdag 7 november 2007 @ 23:20:48 #7
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_54444267
tvp
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_54452941
Je kunt geen MMA topic hebben zonder Pride FC in de OP

Goed het bestaat niet meer, de vechters doen het niet geweldig in de andere organisaties, maar ze hebben wel heel erg veel geweldige evenementen neergezet. Elke nieuwe fan die zich in dit topic meld dient te weten wat Pride is/was
pi_54455065
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:29 schreef Unstoppable het volgende:
Je kunt geen MMA topic hebben zonder Pride FC in de OP [afbeelding]

Goed het bestaat niet meer, de vechters doen het niet geweldig in de andere organisaties, maar ze hebben wel heel erg veel geweldige evenementen neergezet. Elke nieuwe fan die zich in dit topic meld dient te weten wat Pride is/was [afbeelding]
maar het is niet meer 1 van de twee grootste organisaties. Dat was mijn comment. Productietechnisch is het echt ongeevenaard.
pi_54459315
Ultimate Fighter:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 november 2007 @ 17:30:08 #11
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54459863
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:07 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Ultimate Fighter:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_54459986
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:30 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  donderdag 8 november 2007 @ 17:40:03 #13
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54460090
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:35 schreef The-Brahma-Bull het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:13:49 #14
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54505314
Inside MMA duurt nu een uur

Go basje!!!
pi_54513787
Wat denken jullie van Brock Lesnar? De worstelaar die nu de MMA ingaat.

Hij is niet "zo maar" een nep-worstelaar, maar heeft een imposante geschiedenis in college wrestling. Bovendien heeft hij geen nek (geen guillotine of rear naked choke dus ) en is hij zo sterk als een stier (trainingvid).

Schijnbaar had hij geen zin in vechten tegen "cans", maar eiste hij opponenten van enige kwaliteit... z'n eerste gevecht is dan ook tegen Frank Mir.

Vanavond stapt Kimbo trouwens weer in de ring... ik ben benieuwd.

Artikel.

[ Bericht 8% gewijzigd door StefanP op 10-11-2007 23:56:49 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54515838
We hebben het al vaker over Brock gehad hoor. Zitten hier ook nog wat WWE fans dus wij weten wel waar hij vandaag komt
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:47:53 #17
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_54516243
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 21:37 schreef StefanP het volgende:
Wat denken jullie van Brock Lesnar? De worstelaar die nu de MMA ingaat.
knip
Die link die je geeft is naar Daniel Tosh?
pi_54516393
Oeps, je hebt gelijk. Verbeterd inmiddels.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54518644
Je zou toch denken dat als je een grote tattoo op je borst laat zetten, je iig eerst even checkt of die niet op een mannelijk geslachtsdeel lijkt
pi_54520169
SPOILER
-Mark Steyn
pi_54521757
Als je een spoiler zet StefanP, zie ik het liefst waar die over gaat. Ik wil niet per ongeluk over EliteXC gespoild worden,
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_54526829
EliteXC
SPOILER
Voor de OP even kijken wat voor tips ik heb...UFC is duidelijk de grootste organisatie, op de plaatsen daarna staan EliteXC, BodogFIGHT, HDNETfights en dan hebben we als grote outsider straks ook nog M-1. Dus misschien een soort van rangschikking van de organisaties?
Ik denk dat M-1 naast UFC komt te staan qua grootte (zeker als ze naar Amsterdam komen met een event )

Dan misschien ook nog een lijstje met de top 10 van mensen per divisie? Ik denk dat nieuwe fans dan wat sneller affiniteit met vechers krijgen.

En als laaste een lijstje met de bekendste actieve Neerlandse vechters, waarbij Bas in onze HoF komt te staan !

[ Bericht 52% gewijzigd door roepdeman op 11-11-2007 15:14:45 ]
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  zondag 11 november 2007 @ 15:05:29 #23
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_54526835
quote:
Op zondag 11 november 2007 11:14 schreef MaxPowers het volgende:
Als je een spoiler zet StefanP, zie ik het liefst waar die over gaat. Ik wil niet per ongeluk over EliteXC gespoild worden,
Het gaat over EliteXC, over Kimbo's gevecht. Niets meer en niets minder
pi_54527147
Valt er nog meer over te zeggen dan
  zondag 11 november 2007 @ 17:21:54 #25
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54530332
EliteXC:
SPOILER
  zondag 11 november 2007 @ 18:20:44 #26
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54531726
EliteXC <=> tegenvalling
SPOILER
pi_54532466
Wat is er met Fedor e.d. gebeurt ?
Ik ben er een tijdje uit geweest iemand de me een update kan geven?
Ik zie iig dat Pride is overgenomen door UFC
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
pi_54532766
EliteXC Diaz
SPOILER
-Mark Steyn
pi_54535769
quote:
Op zondag 11 november 2007 18:52 schreef Timmehhh het volgende:
een update kan geven?
Dit is wat belangrijk. Pride is overgenomen door de UFC. UFC zag er geen brood meer in en dus doekten ze hele organisatie maar op. Ondertussen contracteerde ze een boel ex-pride mensen. Henderson was LHW Champ in Pride heeft tegen de UFC LHW gevochten en verloren. Rampage is nu dus de undisputed LHW champ.

UFC deed Fedor een niet al te bescheiden bod, maar hij weigerde omdat hij mee wilde doen aan de Sambo wereldkampioenschap wat de UFC weer niet wilde toestaan. Couture werd boos, omdat de tekenbonus van Fedor hoger was dan wat hij verdiende en heeft ontslag genomen en daarbij zijn titel opgegeven.

Toen was een heel rijk persoon en die richtte M-1 op een nieuwe MMA organisatie vergelijkbaar met het K-1 principe en die organisatie heeft Fedor nu onder contract.

Hier is waar we nu ongeveer zijn...en hebben we Bisping vs Evans als main event van een PPV
  zondag 11 november 2007 @ 22:58:29 #30
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54539189
quote:
Op zondag 11 november 2007 19:05 schreef StefanP het volgende:
EliteXC Diaz
SPOILER
SPOILER
pi_54539485
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:00 schreef roepdeman het volgende:

Hier is waar we nu ongeveer zijn...en hebben we Bisping vs Evans als main event van een PPV
Ik hoop dat Bisping wel zo'n ongenadig pak slaag krijgt. Wat een arrogange kl@@tzak is dat zeg... z'n laatste gevecht had hij overduidelijk verloren maar door wat corrupte en/of blinde juryleden 'won' hij toch. Niet dat hij dan het fatsoen heeft om bescheiden te zijn, nee, hij trekt meteen een enorme bek open over hoe goed hij is en dat Hamill 'maar terug moet gaan naar worstelen of zo'. Kwal.
-Mark Steyn
  zondag 11 november 2007 @ 23:14:09 #32
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54539556
quote:
Op zondag 11 november 2007 23:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik hoop dat Bisping wel zo'n ongenadig pak slaag krijgt. Wat een arrogange kl@@tzak is dat zeg... z'n laatste gevecht had hij overduidelijk verloren maar door wat corrupte en/of blinde juryleden 'won' hij toch. Niet dat hij dan het fatsoen heeft om bescheiden te zijn, nee, hij trekt meteen een enorme bek open over hoe goed hij is en dat Hamill 'maar terug moet gaan naar worstelen of zo'. [afbeelding] [afbeelding] Kwal.
als je het beter had gevolgd dan had je kunnen lezen dat hij daar zijn excuses voor aangeboden heeft en op dat moment dacht dat hij echt gewonnen had (er is ook wel iets voor te zeggen trouwens, zo corrupt was het nou ook weer niet)
pi_54540404
Wat gaat Fedor nou eigenlijk doen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54540588
Hoe dan ook, ik hoop dat hij flink wordt gepakt. Wat denk ik ook de reden is dat Dana hem in de main event zet. Als zoethoudertje totdat Hamill terug is van zijn blessure. Volgende keer maakt Hamill het af
  maandag 12 november 2007 @ 00:21:42 #35
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54540942
Ik denk dat Bisping vs Rashad toch echt waanzinnig competief kan zijn
  maandag 12 november 2007 @ 01:33:11 #36
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54541960
Als we het dan toch over UFC 78 hebben kan ik net zo goed mijn picks ff neerzetten!!
En dan mag het wel niet zo'n highly anticipated main event zijn met wat minder grote namen.. ik vind dit een geweldige card!!

Rashad Evans vs. Michael Bisping
Sorry haterz maar Bisping gaat gewoon winnen, ik hoop zelf ook dat hij een pak slaag krijgt van Evans maar ik zie Evans eerder KO gaan dan Bisping.

Houston Alexander vs. Thiago Silva
Houston gaat gewoon lekker door waar ie mee bezig is.. 1 round Knockouts!!

Frank Edgar vs. Spencer Fisher
Het gevecht waar ik het meest naar uitkijk op deze card! Dit gaat een all out brawl worden.. fast pace.. heavy hitting.. ik zou bijna zeggen K.O. gegarandeerd. Beide komen van een imo perfecte overwinning af dus ze zullen er beide vol voor gaan. Ik kan echt niet op dit gevecht wachten Wie zal een stapje richting Sherk/Penn doen en de ander achter zich laten.. ik gok op.. Fisher by decision, al is elk gevecht met Frenkie erin elke keer weer schitterend om te zien!!

Joe Lauzon vs. Jason Reinhardt
Tjeh ik weet niet al te veel over die Jason.. veel submission victories, maar ik ben wel een fan van de stijl die Lauzon heeft, Pulver en Melendez heeft ie al achter zich gelaten... respect!! Ik gok er dan ook maar op dat Lauzon gaat winnen.

Akihiro Gono vs. Tamdem McCrory
Tjaaaa.. Pete Spratt verslaan is één ding, maar Gono submitten? I don't think so.. dus ik denk dat The Barn Cat zijn meerdere moet erkennen in de veteraan. Misschien kan hij het 3 rondes volhouden maar het zou zomaar snel afgelopen kunnen zijn. Al is het wel een klein talentje vind ik

Marcus Aurelio vs. Luke Caudillo
Maximus zal er wel met de zege vandoor gaan.. ik kan me het gevecht van Caudillo in de UFC niet meer echt herinneren maar ik denk niet dat hij Aurelio kan verslaan.. 2nd round submission dan maar!

Ryo Chonan vs. Karo Parisyan
The Heat is back (and I hope better than ever!!). Zo zie je maar weer dat judoka's heel ver kunnen komen en ondanks dat Chonan een submission victory over Anderson Silva heeft zie ik Karo het gevecht winnen!! Waarschijnlijk via decision Parisyan kennende

Thiago Alves vs. Chris Lytle
Van Lytle krijg ik niet echt hoogte.. Alves is nog lang geen top contender maar zou er met veel werk wel kunnen komen. Hij heeft zich goed hersteld na zijn verlies tegen Jon Fitch. Aan de andere kant is Lytle volgens mij nog nooit Knockout gegaan en ik geloof niet dat Alves het echt van de submissions moet hebben, of wel? Lytle by submission? Ik weet het echt niet.. pure gok!

Ed Herman vs. Joe Doerksen
Zijn laatste optreden was alles behalve een tegenvaller, RNC op Scott Smith maar Joe is for real
Nooit de échte top bereikt maar een serieuze submission machine imo!! 2nd round wel te verstaan!

Ik heb er weer wat leuke, gekke voorspellingen tussen staan.. voor degene die het van plan was.. spaar je de moeite om mijn picks af te zeiken.. I don't give a shit!

[ Bericht 6% gewijzigd door Tazmaniac op 12-11-2007 01:41:30 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 12:48:39 #37
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54598502
Stilte voor de storm op het topic? ff wat leuk nieuws mocht het waar zijn!!
quote:
One of the best fighters of the category Light Heavyweight in the present time, the Brazilian Lyoto Machida will be the opponent of Rameau Thierry Sokoudjou in the UFC. Hot sources of the World Fight confirm that the fight will be announces in the next days. The Brazilians are chokeed with Sokoudjou, in the first semester of the year the african KO Rogério Minotouro and Ricardo Arona.
pi_54603073
Sokoudjou?? In the UFC?? Since when?
pi_54603114
tvp
Life sucks
pi_54603241
Net de "Count"down gekeken gisteravond. Vond die reactie van Dana leuk toen hij zei: What will we do if Houston knocks him out in the first round like he did with the other guys?....uh oh..
  woensdag 14 november 2007 @ 16:26:33 #41
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54604021
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:49 schreef roepdeman het volgende:
Sokoudjou?? In the UFC?? Since when?
Hij zou zaterdag een contract tekenen (aldus de geruchten!)
  woensdag 14 november 2007 @ 23:35:59 #42
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54615638
Mark Cuban de held
quote:
One day Jason “Mayhem” Miller was riding in his car, cruising along the freeway, when his cell phone began to ring. So he picked it up.

A mystery caller greeted him — and then told him to look out his window.

Outside, the 26-year-old fighter couldn’t believe what he was seeing. Hanging from a rope, tied to a helicopter, was Mark Cuban.

What in the world was the billionaire HDNet Fights owner doing, flailing about as they sped down the highway?

Recruiting.

Grasping the rope with one hand, Cuban was waving a fight contract with the other.

“That’s when I knew it was serious business,” Miller said.

And that’s the story of how Miller signed on with HDNet Fights for a Dec. 15 co-main event with Sean Salmon.

Well, that’s how Miller told the story, anyway, during today’s HDNet Fights media conference call. And anyone familiar with the personable and carefree middleweight knows he may have taken some creative license with the storytelling.

HDNet Fights recently signed both Miller and Salmon — as well as co-main-event fighters Frank Trigg and Edwin Dewees — to contracts for the Dec. 15 event, which takes place at the American Airlines Center in Dallas. “HDNet Fights: Reckless Abandon” airs live on HDNet in high-definition.

HDNet Fights matchmaker Guy Mezger today confirmed that both Miller and Trigg signed three-fight, nonexclusive deals with the upstart Dallas-based organization.

The signing of Miller came a just a month after the fighter officially severed ties with Zuffa LLC, the parent company of the UFC and WEC. Miller had been assigned to the WEC, but once he saw a way to escape, he said he took it.

Despite the fact that he was the only real contender to challenge WEC middleweight Paulo Filho, Miller said he had little incentive to stay with the organization.

“It’s pretty hard to get excited for (WEC) fights,” Miller said. “I know the WEC is pushing hard to be on par with the UFC, but I felt like I was back in high school wrestling again and fighting in front of 200 people. I wasn’t excited about my career.

“The Zuffa organization does a good job of trying to lock up their top guys forever. When I felt like I had an opportunity to leave, I did.“

Miller said he’s been treated phenomenally by HDNet Fights officials. However, he said the generous pay they offered (which was better than an offer he said he received from EliteXC), as well as the opportunity to fight outside the organization, is what convinced him to sign a contract.

“I have short amount of time to make a maximum amount of money beating people up,” Miller said. “I have no other job skills".
pi_54617791
Ik hoop dat Houston lekker afgetuigd wordt. Ik mag dat mannetje niet.
-Mark Steyn
pi_54630557
quote:
Op donderdag 15 november 2007 04:26 schreef StefanP het volgende:
Ik hoop dat Houston lekker afgetuigd wordt. Ik mag dat mannetje niet.
Want?

Ultimate Fighter:
SPOILER
pi_54638963
JA!
quote:
The Ultimate Fighting Championship on Thursday announced that signing of sought after light heavyweight Rameau Thierry Sokoudjou. He will make his Octagon debut on Dec. 29 in Las Vegas against undefeated fighter Lyoto Machida.
Die Card is al erg spectaculair aan het worden damn he!
  donderdag 15 november 2007 @ 23:34:33 #46
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54638991
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:46 schreef The-Brahma-Bull het volgende:

[..]

Want?

Ultimate Fighter:
SPOILER
Vorig jaar hadden we pingpong.. hilarische televisie
  donderdag 15 november 2007 @ 23:39:43 #47
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_54639104
Shit, ha dniet door da de topic vol was en da er een nieuwe was
bb_koning.hyves.nl
  donderdag 15 november 2007 @ 23:40:57 #48
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54639138
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:39 schreef BB_Koning het volgende:
Shit, ha dniet door da de topic vol was en da er een nieuwe was
Ik dacht al, waar is BBK toch
  donderdag 15 november 2007 @ 23:42:40 #49
106955 BB_Koning
pi_54639187
Oh ja, nog een BB-commentaar: shit, Nikc Diaz was al niet een mooie jongen (wel geil overigens), maar fuckkkk, nu is hij lelijk (en niet geil).

bb_koning.hyves.nl
  donderdag 15 november 2007 @ 23:43:45 #50
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54639220
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:42 schreef BB_Koning het volgende:
Oh ja, nog een BB-commentaar: shit, Nikc Diaz was al niet een mooie jongen (wel geil overigens), maar fuckkkk, nu is hij lelijk (en niet geil).

zeg zeg hij is op zoek naar een plastisch chirurg hoorde ik dus niet getreurd BB.. over een tijdje issie weer heel... ... ... knap?
  donderdag 15 november 2007 @ 23:48:19 #51
106955 BB_Koning
pi_54639340
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:43 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

zeg zeg hij is op zoek naar een plastisch chirurg hoorde ik dus niet getreurd BB.. over een tijdje issie weer heel... ... ... knap?
Knap was hij niet, hij was niet mooi. Hij was ook niet lelijk, maar gewoon 'normaal'. Maar wel met een geile uitstraling!! Zn lichaam was wel superlekker, maar daar is ook nik svan over.

Wiehoeeee, Thiago Alves
bb_koning.hyves.nl
  donderdag 15 november 2007 @ 23:49:45 #52
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54639384
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:48 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Knap was hij niet, hij was niet mooi. Hij was ook niet lelijk, maar gewoon 'normaal'. Maar wel met een geile uitstraling!! Zn lichaam was wel superlekker, maar daar is ook nik svan over.

Wiehoeeee, Thiago Alves
die zal er ook aan gaan geloven ben ik bang
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:05:51 #53
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54673730
The Fight Network heeft een nieuw MMA programma genaamd "Rough" ze zouden er nog heel veel aan kunnen verbeteren maar ik vind het een zeer goede zaak dat er steeds meer van dit sort programma's komen!

Was best een vermakelijk programma!! Het wordt gepreenteerd door Nicky Ryann
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:54:29 #54
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54674510
Sorry, weer een bericht van mij maar er is ook veel nieuws

Cro Cop's volgende gevecht zal in januari zijn!! Tegenstander nog niet bekend!

En dit bericht werd zojuist door StrikeForce naar buiten gebracht!!
quote:
During Saturday’s “Strikeforce: Four Men Enter, One Man Survives” event at the HP Pavilion in San Jose, Calif., the organization announced a major championship bout for a future fight card.

The announcement came from former PRIDE executive Jerry Millen, who’s now working with Strikeforce.

Millen announced that undefeated Strikeforce lightweight champion Gilbert Melendez (13-0), one of the world’s top 155-pound fighters, will fight Josh Thomson (14-2), who’s riding a six-fight win streak. The string of wins includes four straight victories in the Strikeforce organization.

Both fighters were on hand at Saturday’s event and entered the cage for the announcement.

The title fight will take place March 29, most likely at the HP Pavilion in San Jose.

Melendez, a Mexican-American who formerly competed in PRIDE and Shooto, defeated current UFC fighter Clayton Guida for the title in June 2006. The 25-year-old then beat Tetsuji Kato at a September Strikeforce show in a non-title fight.

The Thomson fight will be his first-ever title defense.

Thomson, a 29-year-old American Kickboxing Academy fighter, went 2-1 in the UFC from 2003-04, defeating Gerald Strebendt and Hermes Franca, and losing to Yves Edwards.

The charismatic Californian has one of the biggest fan bases among Strikeforce’s stable of fighters.
pi_54691179
Oh hier is het topic gebleven.
  zondag 18 november 2007 @ 14:50:11 #56
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54693816
Wat een weldige middag Strikeforce én UFC klaar om te kijken
pi_54694827
UFC gezien en damn wat deden Joe en Mike hun best om de main event te pushen hahaha. Het is echt absurd als je het hoort: "...And our main event of the evening Michael Bisping versus Rashad Evans" "I can't wait!"
  zondag 18 november 2007 @ 20:16:17 #58
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54701798
Als liefhebber kan je ook niet wachten tot het gevecht eindelijk begint denk ik, maar ik begrijp wat je bedoelt.. het was absoluut een van de minste main events vooraf (en mss ook wel achteraf) sinds maanden/jaren.

Zowel StrikeForce als UFC vielen me best tegen.. ga dan ook niet meer veel moeite doen om een uitgebreide post te maken.. de moraal van het verhaal:
SPOILER
pi_54701955
Vond UFC erg tegenvallen deze keer. De prelims waren beter denk ik
SPOILER
pi_54704320
Nee het was gewoon een absurd slechte card. Dat is geen achteraf geblaat ik vind het jammer dat ik gelijk heb gekregen, echt waar. Maar ze hadden tenminste één Grote naam moeten zetten op deze card..Die van December is echt STACKED!
En nu zie je dat hun "WWE" manier van pushen dezelfde fouten bevat als bij Pro Wrestling. Ik voelde me niet emotioneel betrokken bij het gevecht. Ik wilde wel dat Bisping niet zou winnen, omdat Hamill daar had moeten staan in mijn optiek. Maar Rashad, tja wat moet ik zeggen, ik ken hem van TUF en dat was het Lauzon op de prelims betekende veel meer bij wijze van spreken...

[ Bericht 7% gewijzigd door roepdeman op 18-11-2007 22:17:28 (leesbaarheid) ]
  zondag 18 november 2007 @ 22:05:01 #61
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54704554
als je Lauzon met zijn tegenstander vergelijk leek het wel UFC1 ofzo, kolere wat een verschil

Afgezien van het gevecht waar ze mee openden vond ik er ook niet echt veel aan trouwens, verloor erg snel mijn aandacht en dat gebeurt me eigenlijk niet zo vaak.
  zondag 18 november 2007 @ 22:16:06 #62
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54704864
Henderson will take on Anderson Silva in March

Light heavyweight Dan Henderson will move down to 185 pounds to challenge UFC middleweight champion Anderson Silva (20-4 MMA, 5-0 UFC) in March.

The announcement was made during the post-event press conference for UFC 78, which took place Saturday at the Prudential Center in Newark, N.J.

The championship bout will likely take place at UFC 82. As MMAjunkie.com (www.mmajunkie.com) first reported, UFC 82 will take place March 1 at Nationwide Arena in Columbus, Ohio.

Silva, one of the world’s top strikers and pound-for-pound fighters, has cruised through the UFC’s middleweight division, posting TKO victories over Chris Leben, Travis Lutter, Nate Marquardt and Rich Franklin (twice). His latest victory came at October’s UFC 77 event in Cincinnati, where he wore down local favorite Franklin with a series of brutal knee strikes — much like he did a year prior at UFC 64 to win the title.

Henderson, who most recently lost a unanimous decision to UFC light heavyweight champion Quinton Jackson in September, was acquired when the UFC’s owners purchased the Japan-based PRIDE Fighting Championships earlier this year. The title fight marked Henderson’s first bout in the UFC in nine years.

Although the former PRIDE champion recently stated he was unhappy with the UFC’s initial offer for a contract extension (he only has one fight remaining on his current deal), he said he was optimistic a new deal would be reached. The fact that the UFC has unofficially announced his next fight likely means a deal is close to being finalized.
pi_54705030
WOW!! gaat hij het dan echt doen? SWEET!!!!
  maandag 19 november 2007 @ 00:02:28 #64
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54707933
Dat gaat echt 5 ronden war worden. Henderson is niet iemand die opgeeft en ik denk dat hij een van de weinige mensen is die Silva daadwerkelijk iets terug kan geven

Wow hier kijk ik echt bruut naar uit

Fight Night wordt ook leuk, daarna Hughes - Serra + W. Silva - C. Liddell
Dat gaan beide highlight reeles worden denk ik

Hughes gaat dwars door Serra heen (hoop ik) en Silva vs Liddell gaat een KO opleveren hoe dan ook
  maandag 19 november 2007 @ 09:11:00 #65
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_54710445
UFC 78 was saai
SPOILER
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  dinsdag 20 november 2007 @ 00:24:28 #66
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54729988
Fedor's next opponent?
quote:
Fedor Emelianenko (26-1) will, in fact, fight in Japan on New Year’s Eve. His opponent? Seven-foot-two, 352-pound Hong Man Choi (1-0).

Greg Savage made the announcement on today’s Savage Radio Show.

Emelianenko signed with a restructured M-1 Global organization last month, but it was a non-exclusive deal. As MMAjunkie.com (www.mmajunkie.com) reported, the fighter recently penned an open letter to fans in Japan saying he wanted to fight for them on New Year’s Eve, which had become an annual tradition for Emelianenko.

M-1 Global CEO Monte Cox said the organization couldn’t work out a deal, but late last week, the Russian M-1 website (which is different from the official M-1 Global website) briefly posted a message saying Emelianenko was booked for a New Year’s Eve event at the Saitama Super Arena, a 22,000-capacity multi-purpose venue in Saitama City, Saitama, Japan.

According to Savage, Emelianenko will fight for an event organized by Hustle Pro Wrestling, which involves former employees of the now-defunct PRIDE Fighting Championships organization.

Emelianenko, the former longtime PRIDE heavyweight champion, was once considered the sport’s undisputed top pound-for-pound fighter. That legacy has tarnished lately, though, as the Russian heavyweight has faced just three opponents over the past two years: a 41-year-old Mark Coleman, five-win veteran Mark Hunt, and middleweight Matt Lindland.

Emelianenko submitted all three opponents, but the victories have done little to help his once-spotless reputation. This latest reported fight probably won’t help either.

Choi, a 27-year-old South Korean, suffers from a rare disease that causes him to continue growing throughout his life.

Although he has just one MMA fight to his credit, Choi is an accomplished K-1 boxer (who owns a career 12-3 record) and wrestler.

Choi made his MMA debut last New Year’s Eve in a K-1 event and defeated two-fight veteran Bobby Ologun — a 215-pounder — with a TKO via punches just 16 seconds into the fight.

He was then scheduled to fight recent UFC signee Brock Lesnar in the former WWE performer’s MMA debut. The K-1 Dynamite!! USA show took place in June, but the California State Athletic Commission wouldn’t clear Choi to fight reportedly due to a benign tumor on his pituitary gland. (Min Soo Kim fought in his place and tapped out due to strikes in just 69 seconds.)
Kweet niet hoe jullie erover denken maar k snap iig niks van die match-up!! Wint Fedor dan zou dat niet meer dan logisch zijn aangezien die Hong Choi Man een relatief makkelijke tegenstander is en blijf Fedor vooralsnog de top dogs 'ontwijken'.

Wint hij niet kan hij beter gaan inpakken, want een verlies tegen een tegenstander van dit formaat zal wel als een kleine ramp beschouwd worden. Natuurlijk issie er lang uitgeweest en is dit mss een goeie wedstrijd om weer terug te komen.. maja zoals ik het zie kan hij er alleen meer op gaan verliezen...
  dinsdag 20 november 2007 @ 00:36:14 #68
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54730191
quote:
Ik blijf het nog steeds veel van een 'dive' weghebben
pi_54734985
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 00:24 schreef Tazmaniac het volgende:
Fedor's next opponent?
[..]

Kweet niet hoe jullie erover denken maar k snap iig niks van die match-up!! Wint Fedor dan zou dat niet meer dan logisch zijn aangezien die Hong Choi Man een relatief makkelijke tegenstander is en blijf Fedor vooralsnog de top dogs 'ontwijken'.

Wint hij niet kan hij beter gaan inpakken, want een verlies tegen een tegenstander van dit formaat zal wel als een kleine ramp beschouwd worden. Natuurlijk issie er lang uitgeweest en is dit mss een goeie wedstrijd om weer terug te komen.. maja zoals ik het zie kan hij er alleen meer op gaan verliezen...
Je vergeet even voor welk volk de nieuwjaarsdag event in Japan getoond wordt. Het is live en free to air dus niet achter een decoder, dus veel meer casual fans en toevallige zappers. Hong Choi Man is zo'n beetje de meest herkenbare en populaire K1 vechter en Fedor wordt gezien als de beste MMA vechter. Financieel is zo'n wedstrijd van ook het meest zinnige voor de promoters en de vechters. Het gaat om de kijkcijfers in dit geval en niet om de waardering van de "echte" fans.

Zo heeft Akebono ook 3 van zijn 4 MMA gevechten op nieuwjaarsdag gehad.
pi_54735025
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:02 schreef Paxlie het volgende:
Hughes gaat dwars door Serra heen (hoop ik) en Silva vs Liddell gaat een KO opleveren hoe dan ook
Ik ben nog steeds verbaasd dat Hughes fans heeft.
pi_54740881
Serra is geweldig gewoon zijn persoonlijkheid is echt top. Kijk hoeveel moeite hij deed om uit zn woorden te komen toen twee van zijn jongens moesten worden gecoached door Hughes. En verder is hij net als Phil Baroni, alleen dan nog ietsjes slimmer en netter.
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:12:16 #72
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54745681
Ik heb nergens gezegd dat ik fan ben van Hughes, maar ik vind Serra maar een irritant mannetje en ik zie liever een Hughes vs GSP dan Serra vs GSP
pi_54746581
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:12 schreef Paxlie het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ik fan ben van Hughes, maar ik vind Serra maar een irritant mannetje en ik zie liever een Hughes vs GSP dan Serra vs GSP
Gewoon bang dat GSP weer Knock out wordt geslagen in de eerste ronde
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:02:56 #74
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54746835
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:50 schreef The-Brahma-Bull het volgende:

[..]

Gewoon bang dat GSP weer Knock out wordt geslagen in de eerste ronde [afbeelding]
op de een of andere manier zie ik dat niet zo snel meer gebeuren
pi_54752238
quote:

[..]

gebruikte jij nu net BB's icoontje

Serra vs GSP is een mooi gevecht. Ik ben benieuwd wie Hughes dan moet verslaan om weer een title shot te krijgen.
pi_54752321
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 00:24 schreef Tazmaniac het volgende:
Fedor's next opponent?
[..]

Tegenstander van dit formaat? Zoals bekend is heeft Choi een achtergrond in een sport die alleen maar om takedowns draait, dus hij zal wel redelijk takedowns kunnen verdedigen. Hij heeft aardig wat K-1 ervaring, en kent dus ook stand-up basis. Tel daar zijn huge reach voordeel bij op. Er zouden imo heel wat gemakkelijkere gevechten voor Fedor kunnen zijn.
pi_54752883
quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:52 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Tegenstander van dit formaat? Zoals bekend is heeft Choi een achtergrond in een sport die alleen maar om takedowns draait, dus hij zal wel redelijk takedowns kunnen verdedigen. Hij heeft aardig wat K-1 ervaring, en kent dus ook stand-up basis. Tel daar zijn huge reach voordeel bij op. Er zouden imo heel wat gemakkelijkere gevechten voor Fedor kunnen zijn.
Fedor gaat KO!

Hoe rijk zou je wel niet kunnen worden als dat echt gebeuren zou.
  woensdag 21 november 2007 @ 08:19:46 #78
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54753494
quote:
Op woensdag 21 november 2007 02:51 schreef sampoo het volgende:

[..]

Fedor gaat KO! [afbeelding]

Hoe rijk zou je wel niet kunnen worden als dat echt gebeuren zou. [afbeelding]
dat zou iig in 1x het einde van M-1 betekenen
pi_54755986
quote:
Op woensdag 21 november 2007 08:19 schreef Paxlie het volgende:

[..]

dat zou iig in 1x het einde van M-1 betekenen
Ze zouden iig meteen naar de #1 spot in Korea schieten, Choi is huge daar
  woensdag 21 november 2007 @ 11:19:55 #80
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54756229
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:08 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Ze zouden iig meteen naar de #1 spot in Korea schieten, Choi is huge daar
Letterlijk en figuurlijk vanavond zou de bevestiging komen, ik ben benieuwd of het echt Choi gaat worden!
  woensdag 21 november 2007 @ 13:21:32 #81
106955 BB_Koning
pi_54759032
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:45 schreef roepdeman het volgende:

[..]

gebruikte jij nu net BB's icoontje
Hmmm, Brahma Bull-->BB (stond eerst op de avatar, maar nu gelukkig niet meer ) en nu ook eens gebruiken....

Het moet niet gekker worden!
bb_koning.hyves.nl
  woensdag 21 november 2007 @ 14:43:57 #82
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54760946
Zijn er hier mensen die Inside MMA volgen? Afgelopen vrijdag was onder andere Kurt Angle te gast (best grappig om als wrestling liefhebber naar te kijken) volgende week hebben ze een exclusief interview met Randy Couture.. dus ken je het nog niet --> downloaden

Edit: Okami heeft trouwens een nieuw UFC contract getekend dus eerdere berichten dat ze het niet meer zouden willen verlengen omdat hij geen spannende gevechten kon neerzetten bleken niet waar te zijn!

Bij deze dus geretificeerd
pi_54763570
Had wel over gelezen dat Kurt nogal wat dingen liet vallen. Maar was het nogal vergeten. Iets dat hij misschien met TNA zou stoppen voor MMA ofzo?
  woensdag 21 november 2007 @ 19:15:00 #84
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54766109
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:09 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Had wel over gelezen dat Kurt nogal wat dingen liet vallen. Maar was het nogal vergeten. Iets dat hij misschien met TNA zou stoppen voor MMA ofzo?
Hij zei eigenlijk helemaal niks over zijn wrestling carriere als hij met MMA zou beginnen. Het enige wat hij letterlijk zei was: "als de kans zich voordoet, qua geld en gelegenheid zal ik het aanbod niet afslaan"

Hij lacht best grappig trouwens, leuk om hem eens buiten zijn wrestlingrol te zien. Het was ook meer dan duidelijk dat hij er alles voor over had om getraint te worden door Bas Rutten
pi_54775005
Kurt heeft niets in MMA te zoeken. Die kerel heeft niets met MMA. Als hij nou in zijn vrije tijd al aan MMA deed of iets naast zijn worstelen deed, had ik wat meer vertrouwen.
  donderdag 22 november 2007 @ 09:48:47 #86
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54777271
quote:
Op donderdag 22 november 2007 01:18 schreef sampoo het volgende:
Kurt heeft niets in MMA te zoeken. Die kerel heeft niets met MMA. Als hij nou in zijn vrije tijd al aan MMA deed of iets naast zijn worstelen deed, had ik wat meer vertrouwen.
Hij zal als hij een contract krijgt aangeboden eerst minimaal 6maanden gaan trainen.. ik denk dat je de basis dan toch wel beheerst en hij heeft niet voor niks een olympic gold medal gewonnen met werstling!
pi_54779326
6 maanden is poep. Daar leer je niet fatsoenlijk boksen of muay thai en dan leer je ook geen bjj om mee te komen in de huidige MMA wereld. Freestyle worstelen is verder wel een redelijke basis maar zeker niet voldoende en zijn leeftijd laat ook te wensen over. Als hij er niet al mee bezig was, zal hij ook niet veel motivatie hebben om het in die 6 maanden te doen. Kevin Randleman of Coleman hebben veel meer in huis dan Angle en die staan ook niet zo bekend om hun diverse arsenaal.
pi_54784586
Ultimate Fighter:
SPOILER
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:43:10 #89
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_54797270
Matt Serra heeft een kapotte rug en kan derhalve niet vechten tegen Hughes

Hoop dat ze dan gewoon Hughes vs GSP doen als #1 contender match ofzo
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:48:45 #90
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54798567
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 10:43 schreef Paxlie het volgende:
Matt Serra heeft een kapotte rug en kan derhalve niet vechten tegen Hughes

Hoop dat ze dan gewoon Hughes vs GSP doen als #1 contender match ofzo
Das een tegenvaller

Serra Injured, Withdraws From UFC 79 Card
quote:
UFC President Dana White announced Thursday that Matt Serra will have to withdraw from the UFC 79 card due to an injury he suffered after his training earlier this week.

The current UFC welterweight champion, who was scheduled to fight Matt Hughes at UFC 79, suffered a herniated disc in his lower back on Monday following a routine training session in his Long Island gym.
“This is devastating news because they were so looking forward to fighting each other, said White.

“Unfortunately injuries happen and I look forward to Serra recovering quickly, and to getting him back into the Octagon.”

Serra had just finished a Jiu-Jitsu and wrestling training session and was demonstrating a move when he became gripped with pain and fell to the floor. Serra went to the hospital and underwent an MRI, which revealed the herniated discs in his lower back.

“This is the hardest thing I’ve ever had to do,” said Serra. “I’ve never had a back injury before; I could hardly get off of the MRI table. There is no way I can train through this, and I’m devastated, especially because this was such an important fight. I was looking forward to fighting Matt Hughes. All my training was going phenomenally until Monday – All I can do now is to get better and to fight again as soon as possible.”
pi_54802338
DAMN!

Dat is nou jammer, Maar inderdaad GSP-Hughes is ook niet slecht als vervanger.
pi_54806012
Jammer dat was echt het gevecht waar ik naar uit keek.
pi_54813418
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:48 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Hij zal als hij een contract krijgt aangeboden eerst minimaal 6maanden gaan trainen.. ik denk dat je de basis dan toch wel beheerst en hij heeft niet voor niks een olympic gold medal gewonnen met werstling!
Ik heb net zijn optreden bij MMA Inside gezien en ik moet mijn opvatting een beetje bijstellen. Hij lijkt er zeer zeker over na gedacht te hebben en hij zal het zolang nog druk genoeg hebben met prowrestlen. Maar het zal hoe dan ook moeilijk zijn als hij niet 100% er tegen aan gaat.
pi_54813628
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:27 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ik heb net zijn optreden bij MMA Inside gezien en ik moet mijn opvatting een beetje bijstellen. Hij lijkt er zeer zeker over na gedacht te hebben en hij zal het zolang nog druk genoeg hebben met prowrestlen. Maar het zal hoe dan ook moeilijk zijn als hij niet 100% er tegen aan gaat.
Brock trained al 2 jaar en toen werd had hij pas net getekend, en hij vecht in februari dus heeft hij nog een paar maanden erbij. Maar ik denk dat Kurt, (vooral zoals hij er nu uit ziet) het best wel goed zou doen. Hij heeft een worstel achtergrond (dus niet pro) gouden medaille die hij toch gewonnen had met een zwaar geblesseerde nek. Grepen kan hij dus wel, en pro-wrestling is ook niet zo makkelijk hoor. Althans niet wat hij allemaal kan.

Met de juiste training kan hij wel ver komen gok ik. Denk dat we veels te veel naar Kurt Angle kijken als wrestling gimmick dan als echt persoon.
pi_54822446
Breaking: GSP vs. Hughes Confirmed For UFC 79

Matt Hughes will face Georges St. Pierre in a five-round main event for the interim welterweight title. When Matt Serra recovers from his herniated disc, a match will be put together to unify the championship.

Van ufc.com:
quote:
St-Pierre Steps in for Serra, Faces Hughes for Interim Title at UFC 79
By Thomas Gerbasi

In the UFC, when one door closes, another opens, and on December 29th, that adage will ring true once against when Matt Hughes battles Georges St-Pierre for the interim UFC Welterweight Championship in the main event of UFC 79: Nemesis, at the Mandalay Bay Events Center in Las Vegas, Nevada.

St-Pierre replaces UFC Welterweight Champion Matt Serra, who was forced to withdraw from his bout with Hughes last week due to a herniated disc in his back.

&#8220;Obviously, the loss of Matt Serra was brutal, but the great thing about the UFC is that we can put together great fights like Hughes-St-Pierre at a moment&#8217;s notice and bounce right back,&#8221; said UFC President Dana White. &#8220;I have the utmost respect for both Hughes and St-Pierre for stepping up for this fight, and not only are the fans going to see two of the greatest welterweights of all-time settle their score in a rubber match, but they're going to do it in a five round interim title fight, and the winner is going to face off next year against Matt Serra for the undisputed title.&#8221;

Hughes and St-Pierre are no strangers to one another, having fought twice with vastly different results. In their first bout at UFC 50 in October of 2004, Hughes won the vacant welterweight crown with a first round submission victory. In their November 2006 rematch, St-Pierre evened the score with a second round TKO of Hughes to win the 170-pound title. On December 29th, the two will settle matters once and for all.

&#8220;I&#8217;m so excited to get this fight,&#8221; said St-Pierre. &#8220;I&#8217;m fighting Matt Hughes for the interim title right now, and then after that I&#8217;m going to go after Serra. I&#8217;ve wanted that rematch against Serra, and this is the best scenario that can happen.&#8221;

Waiting in the wings will be the champion, Serra, who will have an odd rooting interest that night.

&#8220;I can&#8217;t believe the position this puts me in,&#8221; said the New Yorker, who won the title from St-Pierre and was looking forward to settling the score with the man he has been coaching against and trading barbs with on the sixth season of The Ultimate Fighter, Hughes. &#8220;I&#8217;m actually rooting for Matt Hughes so I can beat his ass.&#8221;

UFC 79 also features the long-awaited superfight between the two greatest 205-pound fighters of all-time, Chuck 'The Iceman' Liddell and Wanderlei 'The Axe Murderer' Silva, as well as an intriguing bout between Lyoto Machida and PRIDE star Rameau Thierry Sokoudjou, who will be making his UFC debut. Tickets are on sale now.
  zondag 25 november 2007 @ 13:04:56 #96
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54822532
hehe ik las het vanmorgen ja.. alweer een interim title

Ik ben héél benieuwd of GSP wel toe is aan een gevecht van dit formaat.. hij had zowel zakelijk als privé een flink klap opgelopen ten tijde van zijn verlies. Ik ben benieuwd of hij voldoende hersteld is.
Hij is wel iemand die altijd in een prima conditie verkeerd lijkt me zo en daarbij komt dat hij nog een dikke maand heeft om zich er op voor te bereiden. Hughes is geen onbekende van hem!!
pi_54826097
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:59 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Breaking: GSP vs. Hughes Confirmed For UFC 79

Matt Hughes will face Georges St. Pierre in a five-round main event for the interim welterweight title. When Matt Serra recovers from his herniated disc, a match will be put together to unify the championship.

Van ufc.com:
[..]
Back to the Future. GSP pwned Hughes, Serra pwned GSP AGAIN.
  maandag 26 november 2007 @ 19:01:01 #98
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54852183
quote:
A mixed martial arts promotion based out of Las Vegas is starting a new event using a team format with MMA legends as coaches. Platinum Fighting Productions has named its event Ring of Fire &#8211; not to be confused with the venerable MMA promotion of the same name based in Denver.

PFP announced Royce Gracie, Josh Barnett, Gokor Chivichyan and Ken Shamrock as its first four coaches. Its first event is Ring of Fire, Manila, scheduled to take place Dec. 9 at Araneta Stadium in the Philippines, the home of the historic Mohammed Ali and Joe Frazier fight known as &#8220;The Thrilla in Manila.&#8221;

International Fight League commissioner Kurt Otto acknowledged Shamrock&#8217;s involvement and confirmed that he is still a coach for IFL as well.

Each team will battle in four events to be held in the Philippines, Macau, Japan and China; with the best two teams progressing to the Final Ring of Fire event slated for December 2008.

Team Gracie features Cleber Luciano, Jorge Patino, Daniel Serafian, John Marsh and Katrine Alendal. Team Barnett will field Koji Oishi, Yuki Kondo, Renato &#8220;Babalu&#8221; Sobral, Jeff Monson and Ginele Marquez. Team Gokar includes Karen Darabedyan, August Wallen, Rodney Faverus, Hakim Gouram and Amanda Buckner. Rounding out the field is Team Lion&#8217;s Den with Evan Dunham, Kyacey Uscola, Mike Whitehead, Ricco Rodriguez and Tonya Evinger.

The Dec. 9 event features Team Barnett versus Team Gokor.

-Koji Oshi (Barnett) vs. Karen Darabdeyan (Gokor)
-Yuki Kondo (Barnett) vs. August Wallen (Gokor)
-Renato &#8220;Babalu&#8221; Sobral (Barnett) vs. Rodney Faverus (Gokor)
-Jeff Monson (Barnett) vs. Hakim Gouram (Gokor)
-Ginele Marquez (Barnett) vs. Amanda Buckner (Gokor)

Ultimate Fighting Championship veteran Zach Light will also participate in a separate bout on the Dec. 9 event and will reportedly be coached by UFC light heavyweight champion Quinton Jackson.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:21:52 #99
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_54866464
tvptje
  donderdag 29 november 2007 @ 18:17:32 #100
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_54924649
Hoi Dacide

TUF
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')