quote:Een monochroom afbeelding, bijvoorbeeld op papier, een beeldscherm, of een projectiescherm, bestaat uit twee kleuren, vaak zwart en wit. Ook bij andere kleuren, bijvoorbeeld zwart en groen, wordt dit zwart-wit genoemd. Zo'n afbeelding kan al of niet ook tussenliggende kleuren (grijstinten) bevatten.
noem me blonT en blijkbaar ben ik niet goed in Le-zen. maar toch...quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:03 schreef Vliegvrager het volgende:
Om de discussie nog even nodeloos ingewikkeld te maken en het niet meer over taalpurisme te hoeven hebben, het volgende citaat uit de Wiki:
[..]
Zelfs een 1bits pixel aanduiding zou hier nog tot discussie leidenquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef k_man het volgende:
Wheheh. Een discussie over wat zwart/wit is...
Ik heb gisteren een rolletje Fuji Neopan 1600 (die 5 maanden geleden al gebruikt had moeten wordenquote:Op maandag 5 november 2007 22:48 schreef MissBliss het volgende:
@ The Frog: Die eerste![]()
![]()
![]()
![]()
Pfft, iedereen heeft al een hele stapel foto's klaarliggen... en ik niet!![]()
Van wie niet?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:36 schreef fr.oosje het volgende:
en zijn we er al uit wat nu wel en niet mag?
Als ik het goed begrijp mogen mijn sneeuw foto's dus niet?
quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef Yoni het volgende:
Was het thema zwart/wit geweest dan hadden dingen als een zwerver naast een zakenman in kleur ook nog gekund, want dan was het contrast "zwart/wit" geweest. Da's in dit geval dus niet, want het onderwerp is echt ingezonden als zwartwitfotografie. Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt.
De enige voorwaarde waar aan moet worden voldaan deze maand, is dus dat je foto zwart/wit is (en ja Shark, dat is inclusief de eventuele grijstinten).
Duidelijk: ja. Maar daarmee kan het nog wel aan discussie onderhevig zijn. Als iemand in kleur een mooi stilleven maakt van een 'antieke' (dus zichtbaar zwart-wit) camera met toebehoren, past dat prima binnen het thema zw-fotografie, maar voldoet het niet aan die omschrijving. Wordt die dan gediskwalificeerd?quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:18 schreef Kamermans het volgende:
ik dacht dat de hele discussie net was afgerond, maar nee hoor, we beginnen gewoon vrolijk van voor afaan![]()
dit is toch duidelijk genoeg?:
[..]
Ja , ho ff , we zijn nog lang niet klaar met piepen hoor , ik moet nog beginnenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Grappig genoeg hoor je nu niemand piepen dat het een fotowedstrijd moet zijn en geen photoshopwedstrijd.
ik ben het ook met je eens dat je het thema zwart-wit fotografie grooter is dan alleen zwart/wit fotos, maar Yoni en Xilantof hebben besloten dat de foto in zwart wit moet zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:54 schreef pirke het volgende:
Ik ben het met Vliegenvrager eens: een kleurenfoto omzetten naar zwartwit kan op 1000 manieren, dus het is eigenlijk een photoshopwedstrijd geworden.
Maar, een zwartwit rolletje ontwikkelen en afdrukken kan op 1000 manieren, dus is het dan ook een doka-wedstrijd? Die dingen zijn gewoon niet los te koppelen...
Ik blijf erbij, met het thema zwart-wit fotografie kan je veel meer dan een monochrome foto inleveren.
Mijn longen piepen helemaal vanzelfquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:01 schreef fr.oosje het volgende:
jij moet niet zo piepen maar gewoon in je bed blijven liggen
Mwjah...ben het er niet helemaal mee eens....Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen gewoon een foto pakken en die zwartwit maken, terwijl nu juist het aardige van in zwartwit fotograferen is, is dat je anders moet gaan kijken naar onderwerpen. De bewerking naar zwartwit is in mijn ogen maar een klein onderdeel van het proces.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:36 schreef Vliegvrager het volgende:
En zoals fr.oosje al aangeeft, nu heb je eigenlijk geen thema, maar een vrije wedstrijd met een voorgeschreven nabewerking (voor sommigen: rolletjeskeuze). Grappig genoeg hoor je nu niemand piepen dat het een fotowedstrijd moet zijn en geen photoshopwedstrijd.
Ben ik met je eens hoor, een goede zw foto maak je met in je hoofd al het idee dat ie zw wordt. Maar ik gok dat dat voor 90% van de inzendingen niet zal gaan gelden. eigenlijk zat ik ook alleen maar een beetje te stokenquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah...ben het er niet helemaal mee eens....Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen gewoon een foto pakken en die zwartwit maken, terwijl nu juist het aardige van in zwartwit fotograferen is, is dat je anders moet gaan kijken naar onderwerpen. De bewerking naar zwartwit is in mijn ogen maar een klein onderdeel van het proces.
Wat is daar onduidelijk aan danquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:17 schreef ..bennie het volgende:
In Yoni haar post staat juist een tegenstelling "Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt." staat er namelijk ook in. Dus ik vind niet dat er duidelijkheid is geschapen.
Daar lag ook het aardige van deze wedstrijd in verscholen, maar helaas snapt men dat niet helemaal geloof ikquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben ik met je eens hoor, een goede zw foto maak je met in je hoofd al het idee dat ie zw wordt. Maar ik gok dat dat voor 90% van de inzendingen niet zal gaan gelden.
om analoge zwart wit foto's te maken kan je net zo goed een kleurenfilmpje in de camera stoppen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat is daar onduidelijk aan danZwartwit-rolletje in een analoge camera. Ik zie de onduidelijkheid niet hoor
yupsquote:Op dinsdag 6 november 2007 23:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Moet ik ook een zwart/wit SDkaartje kopen?
quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:04 schreef prupke het volgende:
[..]
om analoge zwart wit foto's te maken kan je net zo goed een kleurenfilmpje in de camera stoppen.
Die dan zwart wit laten afdrukken
is en net zo goed en een tikkie goedkoper![]()
volgens de lokale fotoboeren hier
quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dan zou ik eens rap op zoek gaan naar een andere fotoboer want die meneer is dan de naam fotoboer niet waard
![]()
Misschien snap jij niet dat we hier in FOT zitten en dat er hier mensen rondlopen die anders denken over fotografie en niet die hautaine professionaliteit en visie hebben die jij voorstaat en gewoon lekker willen fotograferen. Dit soort geneuzel jaagt alleen maar mensen weg...quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar lag ook het aardige van deze wedstrijd in verscholen, maar helaas snapt men dat niet helemaal geloof ik
Het is wel degelijk mogelijk...quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dan zou ik eens rap op zoek gaan naar een andere fotoboer want die meneer is dan de naam fotoboer niet waard
![]()
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:37 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Vroeger kon je tenminste nog eens mensen na laten denken over hun foto's maar tegenwoordig krijg je gelijk dit soort gezeik dusquote:Op woensdag 7 november 2007 09:11 schreef Re het volgende:
Misschien snap jij niet dat we hier in FOT zitten en dat er hier mensen rondlopen die anders denken over fotografie en niet die hautaine professionaliteit en visie hebben die jij voorstaat en gewoon lekker willen fotograferen. Dit soort geneuzel jaagt alleen maar mensen weg...
quote:Op woensdag 7 november 2007 08:18 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik heb het zelf al een keer gedaan hoor, en ik zie dus echt geen verschil
quote:Op woensdag 7 november 2007 09:45 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het is wel degelijk mogelijk...zoekt en u zal vinden met veel blaat
![]()
Ik heb al enkele shoot-resultaten gezien, waarbij de fotograaf een kleurenfilm alleen met rood heeft laten processen. Krijg je leuke resultaten mee.
Alles is mogelijk. Lees vooral de B&W forum topics eens door.
Ik moet nog effe gaan kijken wat ik ga doen met deze wedstrijd... Heb er al een paar verzaakt.
quote:Op woensdag 7 november 2007 10:33 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Dit deden wij vroeger ook wel eens in de studio als een klant toch tot de ontdekking kwam dat hij toch graag zw/w wilde hebben ip kleur.
Het is wel degelijk goed mogelijk.
Weer wat geleerd danquote:Op woensdag 7 november 2007 11:24 schreef Shark.Bait het volgende:
kleurfilm is eigenlijk 3 lagen zwartwit, waarvan elke laag door een andere bewerking een andere kleur krijgt: rood, blauw of groen. En pixeldinges in de huidige sensoren 'zien' alleen in zwart/wit, alleen zit er een ander verflaagje op waardoor hij gevoeliger is voor die kleur (+infrarood)
enniewee, strakjes maar eens mijn rolletje inleveren.
er zit een verschil tussen zeiken en constateren ...quote:Op woensdag 7 november 2007 11:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vroeger kon je tenminste nog eens mensen na laten denken over hun foto's maar tegenwoordig krijg je gelijk dit soort gezeik dusJa...zo jaag je dus mensen weg
Je zeikt Requote:Op woensdag 7 november 2007 11:59 schreef Re het volgende:
[..]
er zit een verschil tussen zeiken en constateren ...
het ging me dan ook meer om deze opmerking van jequote:Op woensdag 7 november 2007 12:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je zeikt ReEn daarnaast ruk je ook nog eens een quote uit zijn verband. Eentje die voorzien was van een smiley. Als je zin hebt om te azijnpissen, doe dat dan ff lekker niet tegen mij maar ga ergens anders vervelen of zo.
je voelt je verheven boven het gepeupel wat kleurenplaatjes omzet tot zwart wit, aangezien 90% van de mensen hier gewoon in kleur fotografeert en het resultaat pas kunnen zien na bewerking vind ik dat nogal uit de hoogte doen als je stelt dat mensen gewoon en foto pakken en die zwart wit maken...quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah...ben het er niet helemaal mee eens....Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen gewoon een foto pakken en die zwartwit maken, terwijl nu juist het aardige van in zwartwit fotograferen is, is dat je anders moet gaan kijken naar onderwerpen. De bewerking naar zwartwit is in mijn ogen maar een klein onderdeel van het proces.
De foto hierboven van E.T. vind ik wat minder geslaagd in zwartwit dan bijv. het portret van vliegvragers dochter.
Blijft een goed idee, echter het zwart loopt wel heel erg dicht zo.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Bij het uploaden wordt ie er niet mooier op.
Nou, als je dat zo graag op die manier wilt zien wens ik je er veel plezier mee, maar heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje kinderachtig geneuzel worden.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:30 schreef Re het volgende:
[..]
het ging me dan ook meer om deze opmerking van je
[..]
je voelt je verheven boven het gepeupel wat kleurenplaatjes omzet tot zwart wit, aangezien 90% van de mensen hier gewoon in kleur fotografeert en het resultaat pas kunnen zien na bewerking vind ik dat nogal uit de hoogte doen als je stelt dat mensen gewoon en foto pakken en die zwart wit maken...
Dat heet geen azijnpissen maar je gewoon weer met de voetjes op de grond zetten, iets wat ongeveer 5-6 users na je ook doen met je fotoboer foutje)
Ja, het dichtlopen ben ik ook niet zo tevreden mee, ik ga nog maar eens stoeien met photoshop.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Blijft een goed idee, echter het zwart loopt wel heel erg dicht zo.
Die tweede. Lekker lijnenspelquote:Op woensdag 7 november 2007 13:25 schreef NoCigar het volgende:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je hem over kan doen, misschien iets overbelichten voor je gevoel, en dan selectief de levels omlaag?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, het dichtlopen ben ik ook niet zo tevreden mee, ik ga nog maar eens stoeien met photoshop.
Fraai, ms tikje lichter maken? Tweede vind ik het mooiste.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:25 schreef NoCigar het volgende:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is wel tof!quote:Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Bij het uploaden wordt ie er niet mooier op [afbeelding].
Oequote:Op woensdag 7 november 2007 13:53 schreef didotcicero het volgende:
Hmmm... zoiets misschien? Oude school filmrolletjes (Ilford XP2 400 Super) stenen grote tijd
[dc 01]
[ afbeelding ]
[dc 02]
[ afbeelding ]
[dc 03]
[ afbeelding ]
WDN is het eigenlijk? Ziet er gaaf uitquote:Op woensdag 7 november 2007 13:25 schreef NoCigar het volgende:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Guggenheim, of de Walt Disney Concerthall . Dnek ik. In ieder geval iets van de architect Frank Gehry (quote:Op woensdag 7 november 2007 14:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
WDN is het eigenlijk? Ziet er gaaf uit
Ach ja, als je toch in de buurt bent.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...aanrader dus om een keer langs te gaan?
Da's goed te doenquote:Op woensdag 7 november 2007 16:02 schreef k_man het volgende:
Air Berlin vliegt vanaf Schiphol naar Bilbao, vanaf ¤ 138.
quote:
hihihihihihiquote:* Sugar naar eigen auto tuurt...
Als liefhebber van het agrarische leven en dit soort activiteiten en het gevoel dat het oproept ben ik tegen deze foto's in zwart-wit.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:49 schreef fr.oosje het volgende:
nog een paar voorbeelden
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
leuk kindeke , alleen niet mooi tegen de badkamer muurquote:Op woensdag 7 november 2007 22:20 schreef LadyS het volgende:
leek meldt zich
[ afbeelding ]
Ik ben al met deze foto eens in het beginnerstopic geweest, en nu kom ik hier polsen
Hebben wij ook.Een groene. Gelukkig nog geen kinderzitjesquote:Op woensdag 7 november 2007 21:41 schreef Sugar het volgende:
Maar wel een station, helpt dat? En twee kinderzitjes achterin?
Die tweedequote:Op woensdag 7 november 2007 23:18 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vond er nog drie uit het prehistorisch archief
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben het hier ook erg mee eens.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:06 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf dat archiefwerk niks vinden , die fotos die hier getoond worden heb ik al vaker langs zien komen , kom op meneer de hoog , nieuw werk !!!
Ik loop gewoon al te lang mee hier![]()
Van mij waren het ook voorbeeldjes die jij overigens wel gezien hebt, maar de rest volgens mij nog niet hier :-)quote:Op donderdag 8 november 2007 10:06 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf dat archiefwerk niks vinden , die fotos die hier getoond worden heb ik al vaker langs zien komen , kom op meneer de hoog , nieuw werk !!!
Ik loop gewoon al te lang mee hier![]()
nee dat valt ook niet te controleren , maar als ik steeds werk voorbij zie komen dat ik al veel eerder gezien heb en toen ook al bewonderd heb en commentaar op gegeven heb , vind ik het minder leuk alsik een jaar later diezelfde foto's weer voorbij zie komen.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:18 schreef k_man het volgende:
Ah, leuk - de discussie over archiefwerk.
Valt toch niet te controleren.
Jij mag gewoon niet meedoen , jij maakt te mooie fotos , weg jij !!!quote:Op donderdag 8 november 2007 10:20 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Van mij waren het ook voorbeeldjes die jij overigens wel gezien hebt, maar de rest volgens mij nog niet hier :-)
Maar wees niet bang heb al een ideetje of wat voor deze wedstrijd, nu alleen nog tijd vinden om het te maken
Tuurlijk, nieuw is leuker. Maar 'nieuw' voor Fok mag wat mij betreft best archiefwerk van de inzender zijn.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:20 schreef Ymke het volgende:
nee dat valt ook niet te controleren , maar als ik steeds werk voorbij zie komen dat ik al veel eerder gezien heb en toen ook al bewonderd heb en commentaar op gegeven heb , vind ik het minder leuk alsik een jaar later diezelfde foto's weer voorbij zie komen.
Doe dan nieuw archief werk
Als het weer meezit a.s. zondag.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:06 schreef Ymke het volgende:
Nou dat valt ook wel meequote:Op donderdag 8 november 2007 10:22 schreef Ymke het volgende:
[..]
Jij mag gewoon niet meedoen , jij maakt te mooie fotos , weg jij !!!
Ik ben vandaag zowaar mijn bed eens uit , kijken of ik vandaag wat kan schieten
Kijk ff naar je horizon. Die is nog een tikkie scheef, maar wat een lekker luchtje zoquote:Op donderdag 8 november 2007 22:05 schreef Rickster1981 het volgende:
wow ik vind de meeste wel erg indrukwekkend. Gezien mijn vorige poging niet supergoed is gevallen, doe ik nog maar een poging. Graag jullie mening:
[ afbeelding ]
En gaat dat voor de wedstrijd ook ingevoerd worden of nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:28 schreef Danny het volgende:
Vanaf heden is het mogelijk foto's met een breedte van 610 pixels te plaatsen zonder dat deze resizen. Maak hier vooral gebruik van aangezien het je foto duidelijker maakt. (de oude limiet van 580 pixels, maar de nieuwe layout is iets breder).
quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Was dit al bekend?
[..]
En gaat dat voor de wedstrijd ook ingevoerd worden of niet?
is al ff zoquote:# Hoe je foto in te leveren
Stappenplan:
# Resize je foto tot maximaal 610 pixels breed inclusief rand.
# Sla hem op als JPG.
# Geef je foto als naam je nickname; bv. Yoni.jpg - om mee te kunnen doen aan de wedstrijd moet je dus wel kunnen posten op FOK!
# Mail de foto naar Fotowedstrijd@fok.nl.
Komt wel erg donker op mijn scherm over.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:41 schreef MrTimbo.B het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit em wel eens zou kunnen worden die ik ga inzenden. Maar komende week een weekje Praag, daar is vast ook wel wat moois te maken.![]()
Oh zou goed kunnen. foto namelijk bewerkt op mn laptop. >> moet toch maar eens naar een goed scherm gaan kijken ben ik bang.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Komt wel erg donker op mijn scherm over.
- Ehm, deze foto heb ik niet in het donker gemaakt maar op een vrij zonnige dag.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:04 schreef Kamermans het volgende:
Ik vind het een interesante foto,
Als het donker is zoals op de foto dan zouden de weg gebruikers hun lichten aan hebben staan, dit zou je moeten zien op de foto als lichte streepen.
verder is het een erg breede weg, of ik zie tenminste geen verschil tussen berm en autoweg, dit kan wellicht komen door de motion blur.
Als ik in photoshop de brightness opschroef zie je ook niemand achter het stuur zitten. Dit kan te verklaren zijn door dat je alleen een reflectie ziet er niet echt wat er in de auto gebeurd?
in de EXIF info staat wel dat het met nikon camera gemaakt is, alleen is er geen info over sluitertijden ect.
wat wil je overbrengen met deze foto?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:20 schreef Roeni3 het volgende:
Ik doe misschien ook mee, met deze foto.
[ afbeelding ]
Leuk hoor, maar ik zou 'm misschien leuker gevonden hebben als de fietser de foto in reed (oftewel de andere kant op fietste, of aan de linkerkant van de foto fietste), en als de bocht volledig in beeld was geweest.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:20 schreef Roeni3 het volgende:
Ik doe misschien ook mee, met deze foto.
[ afbeelding ]
Ik wil niets speciaals overbrengen met deze foto; straatfotografie is wat dat betreft niet al te expressief.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat wil je overbrengen met deze foto?
t stoort me een beetje dat de fietser de foto bijna uitgefietst is en dat de stoeprand zo pontificaal in t midden staat
ik vind dit altijd zo'n DPZ opmerking...persoonlijk kan ik niets met zo'n opmerking.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat wil je overbrengen met deze foto?
ik kom nooit op DPZ dus dat scheeltquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik vind dit altijd zo'n DPZ opmerking...persoonlijk kan ik niets met zo'n opmerking.
wat dacht je van: gewoon een mooie straatfoto?
hmmm, je zou ook gewoon kunnen zeggen dat de foto je niet aanspreekt. maar waarom moet er dan meteen een bedoeling achter zitten? als hij nou een uitleg erbij had gegeven die je aansprak, had je dan de foto ineens wel mooi gevonden?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik kom nooit op DPZ dus dat scheelt
ik kan ook gillen dat ik het een rukfoto vind en dat hij me totaal niets zegt.
daarom was ik benieuwd wat de fotograaf ermee wilde.
Net ff de horizon nagekeken, het lijkt inderdaad wel zo, maar het is wat gezichtsbedrog denk ik. Doordat de bomen en struiken een beetje vals perspectief kweken, lijkt het alleen maar zo, want als ik er een liniaal langs leg, is hij wel recht. Zou het dan mooier zijn om hem ietwat scheef neer te zetten? Ik zou in dit geval niet zo snel weten wat ik er aan kan doen namelijk.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kijk ff naar je horizon. Die is nog een tikkie scheef, maar wat een lekker luchtje zo
Lineaal, waterpas of whatever. Ik heb de pagina gescrolled en je horizon loopt niet paralel met de bovenkant van mijn scherm. Hoe groot is de kans dat de bovenkant van mijn scherm niet horizontaal is?quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:16 schreef Rickster1981 het volgende:
[..]
Net ff de horizon nagekeken, het lijkt inderdaad wel zo, maar het is wat gezichtsbedrog denk ik. Doordat de bomen en struiken een beetje vals perspectief kweken, lijkt het alleen maar zo, want als ik er een liniaal langs leg, is hij wel recht. Zou het dan mooier zijn om hem ietwat scheef neer te zetten? Ik zou in dit geval niet zo snel weten wat ik er aan kan doen namelijk.
mmmm nee? Straatfoto's kunnen heel goed een sfeer over brengen. Bij deze foto lukt dat imo niet omdat je standpunt te hoog is.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:41 schreef Roeni3 het volgende:
Jullie zijn het niet met me eens dat straatfotografie sowieso veel moeite heeft een bepaald gevoel op te roepen? Reportage-fotografie of portretten zijn daar weer veel beter toe in staat, imho.
Idee is leuk idd.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:51 schreef Ymke het volgende:
Ben dus zoiets aan het proberen maar het gaat me niet lukken , heb ook al geprobeerd om het geld in een bak met zeepsop te leggen enz enz , enig resultaat een hoop puinhoop in mn kamer en nog niet wat ik wil
Maar goed ik ploeter door
[ afbeelding ]
Lol , nou.......quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Idee is leuk idd.Ms de flapjes te drogen hangen aan een waslijntje?
en het is idd een kuthobby. Als ik loop te vloeken omdat het weer eens niet lukt, zegt mn vriendin ook altijd 'je doet het toch voor je lol?'
Volgens mij lijkt het inderdaad op gezichtsbedrog, maar meer omdat het stuk land links, een soort van "dijk" lijkt te zijn die verder naar links iets omhoog loopt (waardoor de foto scheef lijkt).quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:16 schreef Rickster1981 het volgende:
[..]
Net ff de horizon nagekeken, het lijkt inderdaad wel zo, maar het is wat gezichtsbedrog denk ik. Doordat de bomen en struiken een beetje vals perspectief kweken, lijkt het alleen maar zo, want als ik er een liniaal langs leg, is hij wel recht. Zou het dan mooier zijn om hem ietwat scheef neer te zetten? Ik zou in dit geval niet zo snel weten wat ik er aan kan doen namelijk.
Moet de foto gemaild worden of in dit topic geplaatst worden?quote:Op zondag 11 november 2007 11:58 schreef Yoni het volgende:
Voor iedereen die zich afvraagt waarom er nog geen foto's geplaatst zijn: geduld. Ik Fok momenteel vooral veel op werk en ben vrij weinig thuis (o.a. ivm ritjes naar ziekenhuis waar mijn opa ligt) en op mijn werk kan ik niks uploaden. Vanavond zet ik de eerste rits foto's in het topic.
# Geef je foto als naam je nickname; bv. Yoni.jpg - om mee te kunnen doen aan de wedstrijd moet je dus wel kunnen posten op FOK!quote:Op zondag 11 november 2007 13:10 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Moet de foto gemaild worden of in dit topic geplaatst worden?
Ik vind hem op zich niet zo spannend en volgens mij niet zo scherp. Ook je zwartwit-conversie is niet helemaal lekker. Probeer er eens wat meer contrast in aan te brengen?quote:Op zondag 11 november 2007 14:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ipv een tvp maar een foto maar enkel als tvp aangezien ik nog lang niet toe ben aan de kwaliteit die hier langs komt
[ afbeelding ]
Vind het helemaal niets, is gewoon een snapje omgezet naar zwart/wit. Ik zie helemaal geen compositie of wat. Dit is het zelfde als het kunstwerk van iemand anders fotograferen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:19 schreef Re het volgende:
al ergens anders gepost en eens niet een portretje
[ afbeelding ]
oh, ja fotografie, daar draait alles om de compositie, en freudiaanse verspreking met je cuntwerk? Dus jij wil zeggen dat alle natuurfoto's plagiaat zijn van de kunstenaar "de natuur", zo ken ik er nog wel een paar hoor...quote:Op woensdag 14 november 2007 11:48 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Vind het helemaal niets, is gewoon een snapje omgezet naar zwart/wit. Ik zie helemaal geen compositie of wat. Dit is het zelfde als het kuntwerk van iemand anders fotograferen.
Nee sorry, niet voor mij dus
Ik (als beginner) vind het anders reteknap dat Re die lucht zo indrukwekkend vast heeft weten te leggen.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:48 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Vind het helemaal niets, is gewoon een snapje omgezet naar zwart/wit. Ik zie helemaal geen compositie of wat. Dit is het zelfde als het kuntwerk van iemand anders fotograferen.
Nee sorry, niet voor mij dus
Dat ben ik, dat ben ikquote:Op woensdag 14 november 2007 12:09 schreef Ynske het volgende:
iemand misschien nog wat over de foto van mij?
@P ik vind m mooi... alleen jammer dat die persoon wat grillig in lijnen is geworden door het licht
Ja daar draait het in de fotografie inderdaad om samen met het gebruik van licht. Anders is het slechts een registratie.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
oh, ja fotografie, daar draait alles om de compositie
mja, ik reageer dan ook alleen op je foute vooroordeel... en of je het wel of niet kan voorstellen dat mag,. maar klinkt een beetje hautainquote:Op woensdag 14 november 2007 12:36 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ja daar draait het in de fotografie inderdaad om smamen met het gebruik van licht. Anders is het slechts een registratie.
Juist het zoeken naar een intressante compo maakt voor mij het beeld. En ik kan mij niet voorstellen dat je hier lang gezocht heb naar een mooie compo.
Maar zoals jij het zegt iedereen heeft recht op zijn mening en dit is de mijne
nee hoor... maar opmerkingen over "slechts een registratie van" of je hebt gewoon in het rond geschoten en hebt weinig begrepen van compositie vind ik een beetje hautain gemiep...quote:Op woensdag 14 november 2007 13:50 schreef fr.oosje het volgende:
Moeilijk he kritiek
Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:55 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor... maar opmerkingen over "slechts een registratie van" of je hebt gewoon in het rond geschoten en hebt weinig begrepen van compositie vind ik een beetje hautain gemiep...
dat je de foto niet mooi vindt, vind ik niet erg hoor, alleen je motivatie slaat nogal de plank mis...
Lekker plaatje, alleen op dit scherm lopen de zwarten wel erg snel dicht.quote:Op maandag 12 november 2007 22:49 schreef Ynske het volgende:
@Noli, ik vind je 3e echt wat hebben
Hier eentje van mij
[ afbeelding ]
Ik vind 'm niet zo mooi Re. De lucht is indrukwekkend, ja, maar de foto zelf doet me weinig. De boom aan de onderkant is naar mijn mening niet mooi onscherp, en er zit veel te ruis ofzo in de foto.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:19 schreef Re het volgende:
al ergens anders gepost en eens niet een portretje
[ afbeelding ]
thnxquote:Op woensdag 14 november 2007 14:15 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Lekker plaatje, alleen op dit scherm lopen de zwarten wel erg snel dicht.
Nou een heel klein beetje, ik zou zelf proberen het iets op te halen. (en volgens mij licht de scherpte op de neus ipv de ogen, maar dat is nogal moeilijk te zien op dit formaat)quote:Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
thnx
jij krijgt de tekening van de muts dus niet echt mee?
hmm morgen even aar kijken dan
ik vond het alleen wat simpel en gemakkelijk van je gezegd, vandaar mijn wat felle reactie terug, ik heb wel degelijk bewust zo de foto's (het is een serie) probren neer te zetten dat het dreigende naar voren komt, door bijvoorbeeld te bomen aan de onderkant net uit focus te houden zodat het een gevoel van zware wind en beweging meekrijgt, de zwarte donkere wolk is ook bewust zo gepositioneerd dat het over de gehele foto heen een soort van overweldigende grootsheid en intensiteit neerzet waarbij de opbouw in het midden de wirwar van krachten een choatische richting weergeeft... verder bewust met roodfilter geschoten en met de channel mixer rood vervangen door wit...quote:Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.
Trouwens ik heb nergens gezegd dat je weinig begrepen hebt van compositie. Ik heb werk van je gezien waarin je wel degelijk laat zien er oog voor te hebben. Met dat soort opmerkingen geef je alleen maar aan dat je over erg lange tenen beschikt.
Echter blijf ik van mening dat deze foto gewoon geschoten is op de volgende mannier: "wow kijk eens wat een indrukwekkende lucht, klik" En ik vind dat gewoon te makkelijk. Maar als ik er naast zit leg dan eens uit hoe je deze foto benaderd hebt, maw wat is je compositionele idee er achter.
Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?quote:Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.
quote:Op woensdag 14 november 2007 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?
Waar slaat dit dan op? Denk je dat een willekeurige fotojournalist niet op compositie en lichtval let? Laat ze het maar niet horenquote:Op woensdag 14 november 2007 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?
IK zie de muts prima. Technisch een goede foto, zoals ik al zei.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
thnx
jij krijgt de tekening van de muts dus niet echt mee?
hmm morgen even aar kijken dan
Een goede compo zonder nieuwswaarde (=goede registratie) verkoopt niet, een slechte compo van het juiste moment verkoopt wel.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:09 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Waar slaat dit dan op? Denk je dat een willekeurige fotojournalist niet op compositie en lichtval let? Laat ze het maar niet horen![]()
Waar twee vechten om een been, loopt de derde ermee heenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:58 schreef _Kaatje_ het volgende:
Wat is het hier gezellig de laatste tijd!![]()
thnxquote:Op woensdag 14 november 2007 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
IK zie de muts prima. Technisch een goede foto, zoals ik al zei.
Fijn lijnenspel! Loopt de foto niet nog iets verder door naar beneden waardoor je ogen toch nog iets "pakkends" te zien krijgen ipv 'n "half" einde van de gang?quote:
Nee, daaronder liepen allemaal mensenquote:Op donderdag 15 november 2007 06:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Fijn lijnenspel! Loopt de foto niet nog iets verder door naar beneden waardoor je ogen toch nog iets "pakkends" te zien krijgen ipv 'n "half" einde van de gang?
Ja, ik heb er dus ook 1 met meer ruimte... en tientallen mensen dusquote:Op donderdag 15 november 2007 09:54 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Echt heel jammer dat er niet meer ruimte aan de onderkant is, plaatje met veel potentie
Een andere optie is om er juist meer af te halen. Probeer eens een verticale lijn door het midden van het poortje en dan rechts afsnijden. Dan wordt ie wat abstracter, geen idee of dat (voor jou) werkt.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, daaronder liepen allemaal mensen [ afbeelding ]
[..]
Ja, ik heb er dus ook 1 met meer ruimte... en tientallen mensen dus
Nou ja, ik kijk nog even verder maar..
Ook een zeker erg nette plaatquote:Op donderdag 15 november 2007 09:32 schreef fr.oosje het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien, aangezien ik waarschijnlijk geen tijd meer heb om het gene te maken wat ik in mijn hoofd heb
Ok, ik ga het zo even proberenquote:Op donderdag 15 november 2007 11:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een andere optie is om er juist meer af te halen. Probeer eens een verticale lijn door het midden van het poortje en dan rechts afsnijden. Dan wordt ie wat abstracter, geen idee of dat (voor jou) werkt.
klopt, foutjequote:
Ik heb 'm hangen. Het zijn de handen van mijn vader...quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:32 schreef releaze het volgende:
ik vind de derde het mooist van je serie. Harmonie in het plaatje waarin je toch een aantal verschillende patronen laat zien. Het is rustgevend maar toch ook een beetje spannend. Ik zou hem zo ophangen
Dat is vast uit die serie waarmee je toen gewonnen hebt?quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:39 schreef The_Frog het volgende:
En vooruit, de laatsten uit mijn mogelijke inzendingen.
Vuilverbrandingsoven
[ afbeelding ]
Kloostergang in de avond
[ afbeelding ]
Doppinda's
[ afbeelding ]
Ymke, wat heb jij toch een goed geheugen Maar je doet ook al lang meequote:Op zondag 18 november 2007 10:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat is vast uit die serie waarmee je toen gewonnen hebt?
idd een mooie plaat.quote:Op zondag 18 november 2007 13:29 schreef Kamermans het volgende:
hier nog een archiefje van mij, lekker abstract:
[ afbeelding ]
Zo lag het onderwaterquote:Op zondag 18 november 2007 19:37 schreef The_Frog het volgende:
[..]
idd een mooie plaat.
Heb jij die zee-egel zo gerangschikt. Of lag het zo langs de kust?
Ik herkende de doppinda'squote:Op zondag 18 november 2007 19:35 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Ymke, wat heb jij toch een goed geheugen Maar je doet ook al lang mee![]()
Echter... de eerste twee zijn nieuwe foto's en de derde is idd uit de serie waarmee ik toen gewonnen heb.
Dus ik weet nog niet of ik die zal inleveren of bv de schoorsteen. Eerst eens zien wat de concurrentie doet.![]()
![]()
Dat er geen reflecties te zien zijn van het wateroppervlak is omdat de foto onderwater is genomenquote:Op maandag 19 november 2007 01:14 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Dan vind ik 'm nog mooier. Geen reflecties![]()
Ik wou het niet zeggen :-) Maar zw/w genoeg voor mij hoor. Aleen het doorzichtige van de benen had van mij veel minder gemoeten. En ik zou graag meer mens willen zien. Net boven middel afkappen?quote:Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef Shark.Bait het volgende:
Da's een kleurenfoto...
Aardige suggestie, maar niet erg passend bij de compositie die ik voor ogen heb.quote:Op maandag 19 november 2007 14:10 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik wou het niet zeggen :-) Maar zw/w genoeg voor mij hoor. Aleen het doorzichtige van de benen had van mij veel minder gemoeten. En ik zou graag meer mens willen zien. Net boven middel afkappen?
Ik heb het idee dat ie niet helemaal scherp is?quote:Op zondag 18 november 2007 20:49 schreef Ynske het volgende:
Bij het bewerken van de Glownight kwam ik deze tegen...
[ afbeelding ]
ik vind #3 erg geslaagd door het frame binnen het frame en de dieptequote:Op maandag 19 november 2007 17:28 schreef The_Frog het volgende:
Toch nog een paar plaatjes geschoten bij een verlaten fabriekje. Helaas kon ik er niet goed bij komen
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
OMGOMGOMGOMG! 5 punten voor liefheid. En de eerstequote:Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik vind #3 erg geslaagd door het frame binnen het frame en de diepte
ik heb nog twee foto's van afgelopen weekend (nouja 1 maar eentje met vignet en eentje zonder)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oe...die zijn gaaf zegquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb nog twee foto's van afgelopen weekend (nouja 1 maar eentje met vignet en eentje zonder)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vignet als in van je filter of illegale photoshop actie?quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:32 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
vignet als in van je filter of illegale photoshop actie?
tweede is imo leuker overigens. liev zo'n katje
Dat heet vignetering/ vignetting..quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:06 schreef Noli. het volgende:
Puckzzz die eerste vind ik het liefst mooist..
Alhoewel ik op een of andere manier de hoekjes toch wat donker vind.
het isoleert je onderwerp soms zo lekkerquote:Op dinsdag 20 november 2007 12:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat heet vignetering/ vignetting..
zie http://en.wikipedia.org/wiki/Vignetting
Vroeger per ongeluk, nu ook express gedaan.
Ja, dat snap ik.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat heet vignetering/ vignetting..
zie http://en.wikipedia.org/wiki/Vignetting
Vroeger per ongeluk, nu ook express gedaan.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:33 schreef Noli. het volgende:
BTW, nog bedankt voor je super uitleg over de channelmixer laatst!
*onder het bureau duikt om hem vooral niet in te koppen...quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]waarom is mijn poesje niet zo schattig
Aaah, kittens zijn fantastisch. Leuke foto's van Poediek. Scherpte op de juiste plaats. De oogkes. Mooi. Met vignettering geeft toch wat extra accent op de kop.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga gerust verder met een volgende poging.quote:
Mee eens, ik was aan het prutsen met 1 flitser en een zelfbouwsnoot.... je moet ergens beginnen he..quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Ga gerust verder met een volgende poging.
Serieus: ik vind 'm niet zo geslaagd. Vooral omdat he tonderwerp me niet aanspreekt. Ik zie een flesje, wat rook... en ik snap het idee erachter niet.
ja daarom stuur ik hem ook niet inquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:10 schreef An24 het volgende:
Heeft de tweede niet al eens meegedaan met een wedstrijd?![]()
Ah, dan had je 'm ook uit het rijtje moeten laten eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja daarom stuur ik hem ook niet in
maar vind hem toch de mooiste zwartwit foto die ik ooit gemaakt heb
Ik zou zeggen nummer 2, maar ik heb het idee dat die een beetje scheve horizon heeft. Dat zou je nog even kunnen corrigeren.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:39 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik twijfel nog een beetje
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
nummer 3 spreekt me het meeste aanquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, dan had je 'm ook uit het rijtje moeten laten eigenlijk.
Wat is je mening over mijn rijtje?
Ik zou voor de schapen gaan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zou zeggen nummer 2, maar ik heb het idee dat die een beetje scheve horizon heeft. Dat zou je nog even kunnen corrigeren.
Welke zou je van mijn 5 foto's kiezen?
Hmm, da's waar. De lopende band loopt kennelijk scheef. Da's nogal een dominant ding in de foto, wat ervoor zorgt dat de hele foto sheef lijkt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:59 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik zou voor de schapen gaan.
Nog even over die horizon als ik naar de lijn op de achtergrond kijk lijkt het toch recht.
Of heb ik gewoon een scheve kop??
Het is wel vrij gebruikelijk om er een paar aan te treffen in zw-wedstrijden, aannemend dat je zwart-witte infrarood-foto's bedoelt.quote:Op woensdag 21 november 2007 00:56 schreef prupke het volgende:
zijn infrarood foto's toegestaan?
eigenlijk?
heb er idd nog een aantal.quote:Op maandag 19 november 2007 15:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ie niet helemaal scherp is?
en ms kun je iets meer met de refelectie doen. (weet niet of je nog andere foto's of een ruimere crop hebt?)
de foto die ik heb ingestuurd is infraroodquote:Op woensdag 21 november 2007 00:56 schreef prupke het volgende:
zijn infrarood foto's toegestaan?
eigenlijk?
Allemaal strakke platen imo. Als ik jou was zou ik nooit meer in kleur schieten, dit kan je veel beterquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:13 schreef k_man het volgende:
Ik heb vijf foto's die in aanmerking kunnen komen. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
Ik vind die schapen het mooistequote:Op dinsdag 20 november 2007 21:13 schreef k_man het volgende:
Ik heb vijf foto's die in aanmerking kunnen komen. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
ik ga voor 1quote:Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef k_man het volgende:
Tja, dit maakt de keus er niet gemakkelijker op. Twee mensen zeggen nr 1, twee mensen zeggen nr 2 en twee mensen zeggen nr 3.
Nou ja, nr 4 en 5 vallen dus af.
ik vind nr 5 wel tofquote:Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef k_man het volgende:
Tja, dit maakt de keus er niet gemakkelijker op. Twee mensen zeggen nr 1, twee mensen zeggen nr 2 en twee mensen zeggen nr 3.
dat doe je met opzet he?quote:
Dude, de keus is uiteindelijk aan jou. Als wij kiezen zijn het onze foto's als jij kiest helemaal jouw foto's. Als je het goed wil doen, pak telkens 2 foto's en gooi de slechtere weg. dan hou je uiteindelijk 1 over.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef k_man het volgende:
dacht ik alquote:Op woensdag 21 november 2007 11:29 schreef Kamermans het volgende:
[..]
de foto die ik heb ingestuurd is infrarood
die foto heb ik alleen al een keer ingezonden voor een wedstrijdquote:Op woensdag 21 november 2007 23:55 schreef prupke het volgende:
[..]
dacht ik al
ik vind die foto lost in the dark van je/jullie site mooier dan die je ingestuurd hebt btw
Na 1 dag hoef je nog niet in paniek te raken.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:48 schreef Puckzzz het volgende:
Zijn de mods er al uit over mijn foto??? ik zie nog steeds de oude staan en het is akelig stil in mijn mailbox
1 is een mooie strakke foto.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:13 schreef k_man het volgende:
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
nr 3 vind ik prachtig door de beweging die er in zit.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:39 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik twijfel nog een beetje
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |