abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54398070
Om de discussie nog even nodeloos ingewikkeld te maken en het niet meer over taalpurisme te hoeven hebben, het volgende citaat uit de Wiki:
quote:
Een monochroom afbeelding, bijvoorbeeld op papier, een beeldscherm, of een projectiescherm, bestaat uit twee kleuren, vaak zwart en wit. Ook bij andere kleuren, bijvoorbeeld zwart en groen, wordt dit zwart-wit genoemd. Zo'n afbeelding kan al of niet ook tussenliggende kleuren (grijstinten) bevatten.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 november 2007 @ 09:06:07 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54398105
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:03 schreef Vliegvrager het volgende:
Om de discussie nog even nodeloos ingewikkeld te maken en het niet meer over taalpurisme te hoeven hebben, het volgende citaat uit de Wiki:
[..]
noem me blonT en blijkbaar ben ik niet goed in Le-zen. maar toch...
Monochroom is een samenstelling bv zw
maar dat wil niet meteen zeggen dat zw monochroom is, en andere kleurencombi's ook zw zijn.

enfin. ik weet t ook allemaal niet meer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:18:23 #3
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_54398267
ZWP
pi_54398365
Wheheh. Een discussie over wat zwart/wit is...
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:25:56 #5
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_54398382
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef k_man het volgende:
Wheheh. Een discussie over wat zwart/wit is...
Zelfs een 1bits pixel aanduiding zou hier nog tot discussie leiden .
En daar komt het natuurlijk wel op neer, met die bit kun je zeggen dat 0 zwart en 1 groen is, net als bij zwfotografie je kunt bepalen met chemie dat je zwart niet zwart, maar een andere kleur is.
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:32:50 #6
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54398497
ik noem het ook uit principe meestal monochroom en niet zwart/wit.
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:48 schreef MissBliss het volgende:
@ The Frog: Die eerste

Pfft, iedereen heeft al een hele stapel foto's klaarliggen... en ik niet!
Ik heb gisteren een rolletje Fuji Neopan 1600 (die 5 maanden geleden al gebruikt had moeten worden ) in mijn F100 gedaan, 28mm + 8x rood filter erop en heb tot nu toe al 22 foto's gemaakt. Die andere hou ik wel als reserve

Ik zit nu wel erg vaak achterop de camera te kijken hoe de foto's eruit zien
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:36:31 #7
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54398562
en zijn we er al uit wat nu wel en niet mag?

Als ik het goed begrijp mogen mijn sneeuw foto's dus niet?
pi_54398615
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:36 schreef fr.oosje het volgende:
en zijn we er al uit wat nu wel en niet mag?

Als ik het goed begrijp mogen mijn sneeuw foto's dus niet?
Van wie niet?

De maandelijkse mag-wel-mag-niet discussie is toch vooral lokale folklore. Zoals bij iedere fotowedstrijd staat het de deelnemers vrij om een eigen interpretatie van het thema te geven en zoals bij iedere fotowedstrijd zijn er rekkelijken die daar van houden en preciezen die dat verketteren.

En uiteindelijk wint de mooiste foto.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_54399316
ik dacht dat de hele discussie net was afgerond, maar nee hoor, we beginnen gewoon vrolijk van voor afaan

dit is toch duidelijk genoeg?:
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef Yoni het volgende:
Was het thema zwart/wit geweest dan hadden dingen als een zwerver naast een zakenman in kleur ook nog gekund, want dan was het contrast "zwart/wit" geweest. Da's in dit geval dus niet, want het onderwerp is echt ingezonden als zwartwitfotografie. Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt.

De enige voorwaarde waar aan moet worden voldaan deze maand, is dus dat je foto zwart/wit is (en ja Shark, dat is inclusief de eventuele grijstinten).
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:21:57 #10
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54399389
oke die had ik even gemist.

Het is dus eigenlijk een vrij onderwerp, waarbij je je foto dus alleen hoeft om te zetten naar zw/w

Hmmm wat beperkend toch weer. Maar goed het is zoals het is.
pi_54399698
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:18 schreef Kamermans het volgende:
ik dacht dat de hele discussie net was afgerond, maar nee hoor, we beginnen gewoon vrolijk van voor afaan

dit is toch duidelijk genoeg?:
[..]
Duidelijk: ja. Maar daarmee kan het nog wel aan discussie onderhevig zijn. Als iemand in kleur een mooi stilleven maakt van een 'antieke' (dus zichtbaar zwart-wit) camera met toebehoren, past dat prima binnen het thema zw-fotografie, maar voldoet het niet aan die omschrijving. Wordt die dan gediskwalificeerd?

En zoals fr.oosje al aangeeft, nu heb je eigenlijk geen thema, maar een vrije wedstrijd met een voorgeschreven nabewerking (voor sommigen: rolletjeskeuze). Grappig genoeg hoor je nu niemand piepen dat het een fotowedstrijd moet zijn en geen photoshopwedstrijd.
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:41:49 #12
79550 Ymke
your ghost
pi_54399786
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:36 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Grappig genoeg hoor je nu niemand piepen dat het een fotowedstrijd moet zijn en geen photoshopwedstrijd.
Ja , ho ff , we zijn nog lang niet klaar met piepen hoor , ik moet nog beginnen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:01:35 #13
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54400138
jij moet niet zo piepen maar gewoon in je bed blijven liggen
pi_54401398
Ik ben het met Vliegenvrager eens: een kleurenfoto omzetten naar zwartwit kan op 1000 manieren, dus het is eigenlijk een photoshopwedstrijd geworden.

Maar, een zwartwit rolletje ontwikkelen en afdrukken kan op 1000 manieren, dus is het dan ook een doka-wedstrijd? Die dingen zijn gewoon niet los te koppelen...

Ik blijf erbij, met het thema zwart-wit fotografie kan je veel meer dan een monochrome foto inleveren.
dus
pi_54401913
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:54 schreef pirke het volgende:
Ik ben het met Vliegenvrager eens: een kleurenfoto omzetten naar zwartwit kan op 1000 manieren, dus het is eigenlijk een photoshopwedstrijd geworden.

Maar, een zwartwit rolletje ontwikkelen en afdrukken kan op 1000 manieren, dus is het dan ook een doka-wedstrijd? Die dingen zijn gewoon niet los te koppelen...

Ik blijf erbij, met het thema zwart-wit fotografie kan je veel meer dan een monochrome foto inleveren.
ik ben het ook met je eens dat je het thema zwart-wit fotografie grooter is dan alleen zwart/wit fotos, maar Yoni en Xilantof hebben besloten dat de foto in zwart wit moet zijn.

Als je dit een photoshop wedstrijd vind dan is het eigenlijk elke maand een photohsop wedstijd, want je mag altijd kleurcorrectie toepassen. dit valt onder het nabewerken van fotos, en dat is toegestaat.
Als je fotos veranderen door er bijvoorbeeld een vliegtuig in te plaatsen, dan heb je het wel over echte photoshop wedstrijd.
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:22:12 #16
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54402118
T to the VP
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:32:30 #17
79550 Ymke
your ghost
pi_54402385
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:01 schreef fr.oosje het volgende:
jij moet niet zo piepen maar gewoon in je bed blijven liggen
Mijn longen piepen helemaal vanzelf
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:44:51 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54402701
Ok, foto dan maar

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54402999
Ah...nieuw topic....even rondkijken maar dan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_54403114
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:36 schreef Vliegvrager het volgende:
En zoals fr.oosje al aangeeft, nu heb je eigenlijk geen thema, maar een vrije wedstrijd met een voorgeschreven nabewerking (voor sommigen: rolletjeskeuze). Grappig genoeg hoor je nu niemand piepen dat het een fotowedstrijd moet zijn en geen photoshopwedstrijd.
Mwjah...ben het er niet helemaal mee eens....Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen gewoon een foto pakken en die zwartwit maken, terwijl nu juist het aardige van in zwartwit fotograferen is, is dat je anders moet gaan kijken naar onderwerpen. De bewerking naar zwartwit is in mijn ogen maar een klein onderdeel van het proces.

De foto hierboven van E.T. vind ik wat minder geslaagd in zwartwit dan bijv. het portret van vliegvragers dochter.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_54403273
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mwjah...ben het er niet helemaal mee eens....Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen gewoon een foto pakken en die zwartwit maken, terwijl nu juist het aardige van in zwartwit fotograferen is, is dat je anders moet gaan kijken naar onderwerpen. De bewerking naar zwartwit is in mijn ogen maar een klein onderdeel van het proces.
Ben ik met je eens hoor, een goede zw foto maak je met in je hoofd al het idee dat ie zw wordt. Maar ik gok dat dat voor 90% van de inzendingen niet zal gaan gelden. eigenlijk zat ik ook alleen maar een beetje te stoken
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:17:23 #22
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_54403457
In Yoni haar post staat juist een tegenstelling "Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt." staat er namelijk ook in. Dus ik vind niet dat er duidelijkheid is geschapen.
pi_54403871
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:17 schreef ..bennie het volgende:
In Yoni haar post staat juist een tegenstelling "Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt." staat er namelijk ook in. Dus ik vind niet dat er duidelijkheid is geschapen.
Wat is daar onduidelijk aan dan Zwartwit-rolletje in een analoge camera. Ik zie de onduidelijkheid niet hoor
pi_54403921
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben ik met je eens hoor, een goede zw foto maak je met in je hoofd al het idee dat ie zw wordt. Maar ik gok dat dat voor 90% van de inzendingen niet zal gaan gelden.
Daar lag ook het aardige van deze wedstrijd in verscholen, maar helaas snapt men dat niet helemaal geloof ik
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:46:27 #25
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54404148
Als je kleurenblind bent, mag je dan alles insturen?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_54404892
tvp
pi_54407705
ik maar zoeken naar dit topic

ik zit te twijfelen om deze in te zenden (nogmaals ) :
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:44:59 #28
79550 Ymke
your ghost
pi_54408046
Waarom twijfel je dan? ik vind dat prijskaartje onder haar schoen een schitterend detail Dat maakt de foto voor mij eigenlijk helemaal , kan me helemaal voorstellen nu dat pa en ma zondags naar een of andere uitvoering van hun koter gaan kijken. Moeders enthousiast , hup Pedro hup hup hup En dan helemaal opgedoft want het hele dorpje loopt uit maar wel het prijskaartje vergeten weg te halen want die mooie schoenen trek je alleen op zondag aan

Geweldig . of het voor mij in de wedstrijd past is een tweede maar de foto is super
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:46:37 #29
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54408072
Gelukkig doet mijn photoshop het weer .
Hoogachtend,
Erik.
pi_54410832

Deze is wel zwartwit
dus
pi_54417167
Ik wil ook eens proberen mee te doen Maar ik twijfel nog tussen een paar foto's, volgens mij kan ik ze dan hier posten of is dat niet de bedoeling? ;o
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:44:21 #32
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54417202
Ja, hier kan alles ter discussie gesteld worden. Onderwerp van de wedstrijd, foto's personen, alles .
Hoogachtend,
Erik.
pi_54417688
oké

01

02

03

Deze twee vind ik zelf erg mooi, maar zijn analoog. En er is zoveel kwaliteitverlies door het scannen wat ik er jammer aan vind ;/
04

05
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:03:28 #34
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54417759
Mij spreekt 1 het meest aan . Vind het lijnenspel erg leuk en dat komt ook mooi naar voren met zwart/wit.
Hoogachtend,
Erik.
pi_54417786
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat is daar onduidelijk aan dan Zwartwit-rolletje in een analoge camera. Ik zie de onduidelijkheid niet hoor
om analoge zwart wit foto's te maken kan je net zo goed een kleurenfilmpje in de camera stoppen.
Die dan zwart wit laten afdrukken
is en net zo goed en een tikkie goedkoper

volgens de lokale fotoboeren hier
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:05:53 #36
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54417835
Moet ik ook een zwart/wit SDkaartje kopen?
Hoogachtend,
Erik.
pi_54417862
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Moet ik ook een zwart/wit SDkaartje kopen?
yups

anders mag je niet meedoen
pi_54418730
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:04 schreef prupke het volgende:

[..]

om analoge zwart wit foto's te maken kan je net zo goed een kleurenfilmpje in de camera stoppen.
Die dan zwart wit laten afdrukken
is en net zo goed en een tikkie goedkoper

volgens de lokale fotoboeren hier
Dan zou ik eens rap op zoek gaan naar een andere fotoboer want die meneer is dan de naam fotoboer niet waard
pi_54422053
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dan zou ik eens rap op zoek gaan naar een andere fotoboer want die meneer is dan de naam fotoboer niet waard

Ik heb het zelf al een keer gedaan hoor, en ik zie dus echt geen verschil
  woensdag 7 november 2007 @ 09:11:12 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54422609
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Daar lag ook het aardige van deze wedstrijd in verscholen, maar helaas snapt men dat niet helemaal geloof ik
Misschien snap jij niet dat we hier in FOT zitten en dat er hier mensen rondlopen die anders denken over fotografie en niet die hautaine professionaliteit en visie hebben die jij voorstaat en gewoon lekker willen fotograferen. Dit soort geneuzel jaagt alleen maar mensen weg...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54423156
quote:

[..]

Het is wel degelijk mogelijk... zoekt en u zal vinden met veel blaat
Ik heb al enkele shoot-resultaten gezien, waarbij de fotograaf een kleurenfilm alleen met rood heeft laten processen. Krijg je leuke resultaten mee.
Alles is mogelijk. Lees vooral de B&W forum topics eens door.

Ik moet nog effe gaan kijken wat ik ga doen met deze wedstrijd... Heb er al een paar verzaakt.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 7 november 2007 @ 10:33:47 #42
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54423976
quote:

[..]

Wat een onzin.

Dit deden wij vroeger ook wel eens in de studio als een klant toch tot de ontdekking kwam dat hij toch graag zw/w wilde hebben ip kleur.

Het is wel degelijk goed mogelijk.
  woensdag 7 november 2007 @ 10:34:30 #43
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54423990
Krijgen we volgende jaar ook een keer de opdracht kleurenfotografie?
pi_54424646
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:11 schreef Re het volgende:
Misschien snap jij niet dat we hier in FOT zitten en dat er hier mensen rondlopen die anders denken over fotografie en niet die hautaine professionaliteit en visie hebben die jij voorstaat en gewoon lekker willen fotograferen. Dit soort geneuzel jaagt alleen maar mensen weg...
Vroeger kon je tenminste nog eens mensen na laten denken over hun foto's maar tegenwoordig krijg je gelijk dit soort gezeik dus Ja...zo jaag je dus mensen weg
  woensdag 7 november 2007 @ 11:24:22 #45
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54424991
kleurfilm is eigenlijk 3 lagen zwartwit, waarvan elke laag door een andere bewerking een andere kleur krijgt: rood, blauw of groen. En pixeldinges in de huidige sensoren 'zien' alleen in zwart/wit, alleen zit er een ander verflaagje op waardoor hij gevoeliger is voor die kleur (+infrarood)

enniewee, strakjes maar eens mijn rolletje inleveren.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_54425089
quote:
Op woensdag 7 november 2007 08:18 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik heb het zelf al een keer gedaan hoor, en ik zie dus echt geen verschil
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:45 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Het is wel degelijk mogelijk... zoekt en u zal vinden met veel blaat
Ik heb al enkele shoot-resultaten gezien, waarbij de fotograaf een kleurenfilm alleen met rood heeft laten processen. Krijg je leuke resultaten mee.
Alles is mogelijk. Lees vooral de B&W forum topics eens door.

Ik moet nog effe gaan kijken wat ik ga doen met deze wedstrijd... Heb er al een paar verzaakt.
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:33 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Dit deden wij vroeger ook wel eens in de studio als een klant toch tot de ontdekking kwam dat hij toch graag zw/w wilde hebben ip kleur.

Het is wel degelijk goed mogelijk.
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:24 schreef Shark.Bait het volgende:
kleurfilm is eigenlijk 3 lagen zwartwit, waarvan elke laag door een andere bewerking een andere kleur krijgt: rood, blauw of groen. En pixeldinges in de huidige sensoren 'zien' alleen in zwart/wit, alleen zit er een ander verflaagje op waardoor hij gevoeliger is voor die kleur (+infrarood)

enniewee, strakjes maar eens mijn rolletje inleveren.
Weer wat geleerd dan
  woensdag 7 november 2007 @ 11:59:59 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54425878
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vroeger kon je tenminste nog eens mensen na laten denken over hun foto's maar tegenwoordig krijg je gelijk dit soort gezeik dus Ja...zo jaag je dus mensen weg
er zit een verschil tussen zeiken en constateren ...
pi_54426078
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:59 schreef Re het volgende:

[..]

er zit een verschil tussen zeiken en constateren ...
Je zeikt Re En daarnaast ruk je ook nog eens een quote uit zijn verband. Eentje die voorzien was van een smiley. Als je zin hebt om te azijnpissen, doe dat dan ff lekker niet tegen mij maar ga ergens anders vervelen of zo.
  woensdag 7 november 2007 @ 12:20:27 #49
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54426272

Bij het uploaden wordt ie er niet mooier op .
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 7 november 2007 @ 12:30:52 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54426467
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je zeikt Re En daarnaast ruk je ook nog eens een quote uit zijn verband. Eentje die voorzien was van een smiley. Als je zin hebt om te azijnpissen, doe dat dan ff lekker niet tegen mij maar ga ergens anders vervelen of zo.
het ging me dan ook meer om deze opmerking van je
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De foto hierboven van E.T. vind ik wat minder geslaagd in zwartwit dan bijv. het portret van vliegvragers dochter.
je voelt je verheven boven het gepeupel wat kleurenplaatjes omzet tot zwart wit, aangezien 90% van de mensen hier gewoon in kleur fotografeert en het resultaat pas kunnen zien na bewerking vind ik dat nogal uit de hoogte doen als je stelt dat mensen gewoon en foto pakken en die zwart wit maken...

Dat heet geen azijnpissen maar je gewoon weer met de voetjes op de grond zetten, iets wat ongeveer 5-6 users na je ook doen met je fotoboer foutje)
pi_54426567
dus hier zitten jullie
binnekort weer fotos van mij
  woensdag 7 november 2007 @ 12:53:53 #52
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54426928
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]

Bij het uploaden wordt ie er niet mooier op .
Blijft een goed idee, echter het zwart loopt wel heel erg dicht zo.

Wel goed gepoest zie ik
pi_54426937
ik heb ingestuurd
pi_54427441
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:30 schreef Re het volgende:

[..]

het ging me dan ook meer om deze opmerking van je
[..]

je voelt je verheven boven het gepeupel wat kleurenplaatjes omzet tot zwart wit, aangezien 90% van de mensen hier gewoon in kleur fotografeert en het resultaat pas kunnen zien na bewerking vind ik dat nogal uit de hoogte doen als je stelt dat mensen gewoon en foto pakken en die zwart wit maken...

Dat heet geen azijnpissen maar je gewoon weer met de voetjes op de grond zetten, iets wat ongeveer 5-6 users na je ook doen met je fotoboer foutje)
Nou, als je dat zo graag op die manier wilt zien wens ik je er veel plezier mee, maar heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje kinderachtig geneuzel worden.
  woensdag 7 november 2007 @ 13:22:02 #55
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54427618
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Blijft een goed idee, echter het zwart loopt wel heel erg dicht zo.
Ja, het dichtlopen ben ik ook niet zo tevreden mee, ik ga nog maar eens stoeien met photoshop.
Hoogachtend,
Erik.
pi_54427704
In ZW gefotografeerd:

anonieme razernist
pi_54427760
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:25 schreef NoCigar het volgende:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede. Lekker lijnenspel
  FOK!fotograaf woensdag 7 november 2007 @ 13:33:08 #58
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54427924
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja, het dichtlopen ben ik ook niet zo tevreden mee, ik ga nog maar eens stoeien met photoshop.
Als je hem over kan doen, misschien iets overbelichten voor je gevoel, en dan selectief de levels omlaag?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54428220
quote:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Fraai, ms tikje lichter maken? Tweede vind ik het mooiste.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 7 november 2007 @ 13:53:29 #60
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_54428410
Hmmm... zoiets misschien? Oude school filmrolletjes (Ilford XP2 400 Super) stenen grote tijd

[dc 01]

[dc 02]

[dc 03]
pi_54428494
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]

Bij het uploaden wordt ie er niet mooier op [afbeelding].
Hij is wel tof!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54428859
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:53 schreef didotcicero het volgende:
Hmmm... zoiets misschien? Oude school filmrolletjes (Ilford XP2 400 Super) stenen grote tijd

[dc 01]
[ afbeelding ]

[dc 02]
[ afbeelding ]

[dc 03]
[ afbeelding ]
Oe Die zijn dan wel weer lekker zeg
  woensdag 7 november 2007 @ 14:18:41 #63
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54429079
quote:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
WDN is het eigenlijk? Ziet er gaaf uit
  woensdag 7 november 2007 @ 14:27:04 #64
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54429301
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:18 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

WDN is het eigenlijk? Ziet er gaaf uit
Guggenheim, of de Walt Disney Concerthall . Dnek ik. In ieder geval iets van de architect Frank Gehry ( ).
Hoogachtend,
Erik.
pi_54430103
idd, het Guggenheim in Bilbao.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 08-11-2007 22:54:48 ]
anonieme razernist
pi_54430163
Mooi. Ik heb daar juist hele mooie kleurenfoto's van. Met het gelige licht van de ondergaande zon dat reflecteert op de titanium gevel.
pi_54430232
Hmmm...aanrader dus om een keer langs te gaan?
pi_54430287
In ieder geval een dankbaar fotografie-object. Het museum is ook mooi hoor.
anonieme razernist
pi_54430369
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...aanrader dus om een keer langs te gaan?
Ach ja, als je toch in de buurt bent.

Serieus, op gebied van moderne architectuur is Bilbao zeer de moeite waard. Naast het Guggenheim ook het een en ander van Santiago Calatrava en Norman Foster bijvoorbeeld.
pi_54430488
Ik zal het eens onthouden
pi_54431764
Air Berlin vliegt vanaf Schiphol naar Bilbao, vanaf ¤ 138.
pi_54432306
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:02 schreef k_man het volgende:
Air Berlin vliegt vanaf Schiphol naar Bilbao, vanaf ¤ 138.
Da's goed te doen
pi_54433723
Niet alleen om het Guggenheim museum en de moderne architectuur is Bilbao de moeite waard. Ook nog een oude levendige stad (straatfotografie), een haven en een heel speciale brug in een voorstad

(rolletje heeft een tik meegekregen)
  woensdag 7 november 2007 @ 19:43:32 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54437137
bilbao meet
  woensdag 7 november 2007 @ 20:14:23 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54438045
In het kader van zwartwit-denken, heb ik vandaag nog een eh bepaalde beweging gespot:

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 november 2007 @ 20:21:23 #76
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54438223
waren de ford escorts op?
  woensdag 7 november 2007 @ 20:23:51 #77
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54438296
Zitten ze daar normaal in?

* Sugar naar eigen auto tuurt...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 november 2007 @ 20:49:50 #78
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54438957
nog een paar voorbeelden

1

2

3

4
  woensdag 7 november 2007 @ 21:21:57 #79
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54439908
nog eentje dan

woensdag 7 november 2007 @ 21:34:45 #80
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54440298
heerlijke luchten fr.oosje
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:23 schreef Sugar het volgende:
Zitten ze daar normaal in?
quote:
* Sugar naar eigen auto tuurt...
hihihihihihi
  woensdag 7 november 2007 @ 21:41:04 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54440508
Maar wel een station, helpt dat? En twee kinderzitjes achterin?
pi_54440743
ohwwww, wat komt er deze maand een kwaliteit voorbij
  woensdag 7 november 2007 @ 22:20:02 #83
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54441911
leek meldt zich

Ik ben al met deze foto eens in het beginnerstopic geweest, en nu kom ik hier polsen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_54442257
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:49 schreef fr.oosje het volgende:
nog een paar voorbeelden

1
[ afbeelding ]

2
[ afbeelding ]

3
[ afbeelding ]

4
[ afbeelding ]
Als liefhebber van het agrarische leven en dit soort activiteiten en het gevoel dat het oproept ben ik tegen deze foto's in zwart-wit. Klopt gewoon niet. Horen diepblauwe luchten en mooi goudgeel stro bij. Nee, deze foto's doen het niet voor mij.

Niet gaan neuzelen dat ik niet op gevoel mag oordelen SB. Fotografie is gevoel.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_54442428
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:20 schreef LadyS het volgende:
leek meldt zich

[ afbeelding ]

Ik ben al met deze foto eens in het beginnerstopic geweest, en nu kom ik hier polsen
leuk kindeke , alleen niet mooi tegen de badkamer muur
de achtergrond boven is te wit zodat de voegen wegvallen (uitgebeten)
ik zou haar liever met een glimlach op de bank zien bv.
pi_54443056
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:41 schreef Sugar het volgende:
Maar wel een station, helpt dat? En twee kinderzitjes achterin?
Hebben wij ook.Een groene. Gelukkig nog geen kinderzitjes .
Pretentieus geneuzel.
pi_54444161
Ik vond er nog drie uit het prehistorisch archief

woensdag 7 november 2007 @ 23:26:17 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54444466
die 2de is natuurlijk wel ubertof

ook een hele ouwe

pi_54444589
Ik vind 3 ook leuk, PdeHoog.

Ik heb nog steeds niks Wel een idee, maar denk niet dat ik het lef ga hebben daar modellen voor te vragen.
Ziggy played guitar
  donderdag 8 november 2007 @ 09:11:41 #90
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_54449143
PdeHoog, 3
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_54449301
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:18 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vond er nog drie uit het prehistorisch archief
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede !
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 november 2007 @ 09:23:28 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54449319
Ik ga ook voor 2, P.
pi_54449777
Hmmm..... ik ben zelf nogal gecharmeerd van #1 Maar goed.....vliegtuiggek hier Iig gaat het een van deze drie worden
  donderdag 8 november 2007 @ 10:01:46 #94
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_54449982
Ik blijf dat archiefwerk niks vinden , die fotos die hier getoond worden heb ik al vaker langs zien komen , kom op meneer de hoog , nieuw werk !!!

Ik loop gewoon al te lang mee hier
pi_54450097
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:06 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf dat archiefwerk niks vinden , die fotos die hier getoond worden heb ik al vaker langs zien komen , kom op meneer de hoog , nieuw werk !!!

Ik ben het hier ook erg mee eens.
Idee voor volgende jaar om de regel:"De foto mag maximaal één maand oud zijn."
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_54450172
Ah, leuk - de discussie over archiefwerk.

Valt toch niet te controleren.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:20:49 #98
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54450226
quote:

Van mij waren het ook voorbeeldjes die jij overigens wel gezien hebt, maar de rest volgens mij nog niet hier :-)

Maar wees niet bang heb al een ideetje of wat voor deze wedstrijd, nu alleen nog tijd vinden om het te maken
pi_54450231
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:18 schreef k_man het volgende:
Ah, leuk - de discussie over archiefwerk.

Valt toch niet te controleren.
nee dat valt ook niet te controleren , maar als ik steeds werk voorbij zie komen dat ik al veel eerder gezien heb en toen ook al bewonderd heb en commentaar op gegeven heb , vind ik het minder leuk alsik een jaar later diezelfde foto's weer voorbij zie komen.

Doe dan nieuw archief werk
  donderdag 8 november 2007 @ 10:22:18 #100
79550 Ymke
your ghost
pi_54450249
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:20 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Van mij waren het ook voorbeeldjes die jij overigens wel gezien hebt, maar de rest volgens mij nog niet hier :-)

Maar wees niet bang heb al een ideetje of wat voor deze wedstrijd, nu alleen nog tijd vinden om het te maken
Jij mag gewoon niet meedoen , jij maakt te mooie fotos , weg jij !!!

Ik ben vandaag zowaar mijn bed eens uit , kijken of ik vandaag wat kan schieten
pi_54450392
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:20 schreef Ymke het volgende:
nee dat valt ook niet te controleren , maar als ik steeds werk voorbij zie komen dat ik al veel eerder gezien heb en toen ook al bewonderd heb en commentaar op gegeven heb , vind ik het minder leuk alsik een jaar later diezelfde foto's weer voorbij zie komen.

Doe dan nieuw archief werk
Tuurlijk, nieuw is leuker. Maar 'nieuw' voor Fok mag wat mij betreft best archiefwerk van de inzender zijn.

Een regel tegen archiefwerk snijdt geen hout.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2007 10:30:17 ]
pi_54450499
@ Re: Erg mooi! Technisch gezien zal 'ie misschien te dichtgelopen zijn links, maar ik vind 'm echt prachtig.
pi_54450566
quote:
Als het weer meezit a.s. zondag. Maar volgens mij gaan er nu heel veel portretfoto's en concertfoto's komen en dat wilde ik even niet Dus vandaar dat ik misschien toch voor een archiefje ga
  donderdag 8 november 2007 @ 11:48:22 #104
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54452015
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:22 schreef Ymke het volgende:

[..]

Jij mag gewoon niet meedoen , jij maakt te mooie fotos , weg jij !!!

Ik ben vandaag zowaar mijn bed eens uit , kijken of ik vandaag wat kan schieten
Nou dat valt ook wel mee

ik doe ook bijna nooit meer mee :-) Maar dat ligt niet aan mijn foto's maar meer aan het feit dat ik de huidige opzet van de wedstrijd gewoon niet leuk vind.

Maar zal proberen deze keer weer eens wat te maken
  donderdag 8 november 2007 @ 13:22:44 #105
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54454058
Ik heb best wat zwart/wit foto's maar deze vind ik zelf wel leuk.

1

2
pi_54454531
Als je beste foto's archiefjes zijn, zegt dat wat over je ontwikkeling.

Bovendien, foto's maken is veel te leuk
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf donderdag 8 november 2007 @ 17:42:11 #107
73911 ultra_ivo
pi_54460164
Ik heb nog wat foto's ter zwart/wit bewerking op voorraad staan die ik eind september geschoten heb. Ik denk dat ik een van die zal insturen.
pi_54467218
wow ik vind de meeste wel erg indrukwekkend. Gezien mijn vorige poging niet supergoed is gevallen, doe ik nog maar een poging. Graag jullie mening:

pi_54471241
wanneer worden er ingezonden foto's in het centrale topic geplaatst?
pi_54474868
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:05 schreef Rickster1981 het volgende:
wow ik vind de meeste wel erg indrukwekkend. Gezien mijn vorige poging niet supergoed is gevallen, doe ik nog maar een poging. Graag jullie mening:

[ afbeelding ]
Kijk ff naar je horizon. Die is nog een tikkie scheef, maar wat een lekker luchtje zo
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:24:40 #111
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54477461
Was dit al bekend?
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 01:28 schreef Danny het volgende:
Vanaf heden is het mogelijk foto's met een breedte van 610 pixels te plaatsen zonder dat deze resizen. Maak hier vooral gebruik van aangezien het je foto duidelijker maakt. (de oude limiet van 580 pixels, maar de nieuwe layout is iets breder).
En gaat dat voor de wedstrijd ook ingevoerd worden of niet ?
Hoogachtend,
Erik.
pi_54477498
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Was dit al bekend?
[..]

En gaat dat voor de wedstrijd ook ingevoerd worden of niet ?
quote:
# Hoe je foto in te leveren

Stappenplan:
# Resize je foto tot maximaal 610 pixels breed inclusief rand.
# Sla hem op als JPG.
# Geef je foto als naam je nickname; bv. Yoni.jpg - om mee te kunnen doen aan de wedstrijd moet je dus wel kunnen posten op FOK!
# Mail de foto naar Fotowedstrijd@fok.nl.
is al ff zo
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:28:02 #113
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54477556
Oh, helemaal gemist .
Hoogachtend,
Erik.
pi_54483843
er schoot me vanmorgen nog een ideetje te binnen, zo maar eens uitvoeren en eens kijken of dat wat wordt.
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:29:56 #115
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54484810
Ook 100% zwartwit
pi_54485302
Fraai, maar wel heel krap. Voelt heel benauwd aan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_54485355

is 't wat?
pi_54485697
Wat de techniek betreft, geen idee.
Maar het onderwerp vind ik maar niks. Ik vind tongen een beetje vies om naar te kijken, sorry.
Niet boos zijn, he.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:14:09 #119
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54488741
Ja, klopt, VV. Ik vind 'm ook te krap.
Ik ga dat nog aanpassen, maar het wordt 'm toch niet voor de wedstrijd.
pi_54489403

Ik denk dat dit em wel eens zou kunnen worden die ik ga inzenden. Maar komende week een weekje Praag, daar is vast ook wel wat moois te maken.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 november 2007 @ 20:39:03 #121
73911 ultra_ivo
pi_54490844
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:41 schreef MrTimbo.B het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit em wel eens zou kunnen worden die ik ga inzenden. Maar komende week een weekje Praag, daar is vast ook wel wat moois te maken.
Komt wel erg donker op mijn scherm over.
pi_54491174
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Komt wel erg donker op mijn scherm over.
Oh zou goed kunnen. foto namelijk bewerkt op mn laptop. >> moet toch maar eens naar een goed scherm gaan kijken ben ik bang.
pi_54491401
Ik vind het een interesante foto,

Als het donker is zoals op de foto dan zouden de weg gebruikers hun lichten aan hebben staan, dit zou je moeten zien op de foto als lichte streepen.
verder is het een erg breede weg, of ik zie tenminste geen verschil tussen berm en autoweg, dit kan wellicht komen door de motion blur.
Als ik in photoshop de brightness opschroef zie je ook niemand achter het stuur zitten. Dit kan te verklaren zijn door dat je alleen een reflectie ziet er niet echt wat er in de auto gebeurd?

in de EXIF info staat wel dat het met nikon camera gemaakt is, alleen is er geen info over sluitertijden ect.
pi_54494334
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:04 schreef Kamermans het volgende:
Ik vind het een interesante foto,

Als het donker is zoals op de foto dan zouden de weg gebruikers hun lichten aan hebben staan, dit zou je moeten zien op de foto als lichte streepen.
verder is het een erg breede weg, of ik zie tenminste geen verschil tussen berm en autoweg, dit kan wellicht komen door de motion blur.
Als ik in photoshop de brightness opschroef zie je ook niemand achter het stuur zitten. Dit kan te verklaren zijn door dat je alleen een reflectie ziet er niet echt wat er in de auto gebeurd?

in de EXIF info staat wel dat het met nikon camera gemaakt is, alleen is er geen info over sluitertijden ect.
- Ehm, deze foto heb ik niet in het donker gemaakt maar op een vrij zonnige dag.
Ik heb om de foto donkerder te maken de exposure naar beneden gehaald.

- Tsja de breedte van de weg: het is de A7 tussen groningen en drachten. (4 baans snelweg)
Dat de persoon die de auto bestuurd niet te zien is wordt veroorzaakt door reflectie in de ramen.

- Exif info: Exposure= 1/40 at f/18
ISO=200
Focal length=55mm
Lens=18.0-55.0mm
Model=NIKON D40
pi_54502093
Ik doe misschien ook mee, met deze foto.

FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 10 november 2007 @ 12:26:12 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54502213
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:20 schreef Roeni3 het volgende:

[ afbeelding ]
wat wil je overbrengen met deze foto?
t stoort me een beetje dat de fietser de foto bijna uitgefietst is en dat de stoeprand zo pontificaal in t midden staat
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:26:31 #127
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54502220
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:20 schreef Roeni3 het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk hoor, maar ik zou 'm misschien leuker gevonden hebben als de fietser de foto in reed (oftewel de andere kant op fietste, of aan de linkerkant van de foto fietste), en als de bocht volledig in beeld was geweest.
Hoogachtend,
Erik.
pi_54502271
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

t stoort me een beetje dat de fietser de foto bijna uitgefietst is en dat de stoeprand zo pontificaal in t midden staat
Ik wil niets speciaals overbrengen met deze foto; straatfotografie is wat dat betreft niet al te expressief.

Wat betreft de compositie: dat is natuurlijk persoonlijke smaak.
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:30:06 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54502278
ik vind het een leuke foto
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:41:13 #130
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54502470
willen de modjes even in hun spamfilter kijken? ik heb een week geleden al mijn foto gemailed
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:42:38 #131
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54502494
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik vind dit altijd zo'n DPZ opmerking...persoonlijk kan ik niets met zo'n opmerking.

wat dacht je van: gewoon een mooie straatfoto?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_54502534
Thanks, Re en Puckzzz.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 10 november 2007 @ 12:49:16 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54502620
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik vind dit altijd zo'n DPZ opmerking...persoonlijk kan ik niets met zo'n opmerking.

wat dacht je van: gewoon een mooie straatfoto?
ik kom nooit op DPZ dus dat scheelt
ik kan ook gillen dat ik het een rukfoto vind en dat hij me totaal niets zegt.
daarom was ik benieuwd wat de fotograaf ermee wilde.

maar goed. bij bedoelde er niets speciaals mee
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:54:34 #134
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54502697
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:49 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik kom nooit op DPZ dus dat scheelt
ik kan ook gillen dat ik het een rukfoto vind en dat hij me totaal niets zegt.
daarom was ik benieuwd wat de fotograaf ermee wilde.
hmmm, je zou ook gewoon kunnen zeggen dat de foto je niet aanspreekt. maar waarom moet er dan meteen een bedoeling achter zitten? als hij nou een uitleg erbij had gegeven die je aansprak, had je dan de foto ineens wel mooi gevonden?
pi_54503645
Jullie zijn het niet met me eens dat straatfotografie sowieso veel moeite heeft een bepaald gevoel op te roepen? Reportage-fotografie of portretten zijn daar weer veel beter toe in staat, imho.
pi_54506476
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Kijk ff naar je horizon. Die is nog een tikkie scheef, maar wat een lekker luchtje zo
Net ff de horizon nagekeken, het lijkt inderdaad wel zo, maar het is wat gezichtsbedrog denk ik. Doordat de bomen en struiken een beetje vals perspectief kweken, lijkt het alleen maar zo, want als ik er een liniaal langs leg, is hij wel recht. Zou het dan mooier zijn om hem ietwat scheef neer te zetten? Ik zou in dit geval niet zo snel weten wat ik er aan kan doen namelijk.
pi_54509570
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:16 schreef Rickster1981 het volgende:

[..]

Net ff de horizon nagekeken, het lijkt inderdaad wel zo, maar het is wat gezichtsbedrog denk ik. Doordat de bomen en struiken een beetje vals perspectief kweken, lijkt het alleen maar zo, want als ik er een liniaal langs leg, is hij wel recht. Zou het dan mooier zijn om hem ietwat scheef neer te zetten? Ik zou in dit geval niet zo snel weten wat ik er aan kan doen namelijk.
Lineaal, waterpas of whatever. Ik heb de pagina gescrolled en je horizon loopt niet paralel met de bovenkant van mijn scherm. Hoe groot is de kans dat de bovenkant van mijn scherm niet horizontaal is?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_54509648
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:41 schreef Roeni3 het volgende:
Jullie zijn het niet met me eens dat straatfotografie sowieso veel moeite heeft een bepaald gevoel op te roepen? Reportage-fotografie of portretten zijn daar weer veel beter toe in staat, imho.
mmmm nee? Straatfoto's kunnen heel goed een sfeer over brengen. Bij deze foto lukt dat imo niet omdat je standpunt te hoog is.
Mijn DeviantART gallery
,
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:07:28 #139
79550 Ymke
your ghost
pi_54509955
Ahrggggggg ben al uren aan het pielen met een idee , maar het komt niet zo op de foto zoals ik wil , wat een klote hobby is dit toch
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:51:22 #140
79550 Ymke
your ghost
pi_54511025
Ben dus zoiets aan het proberen maar het gaat me niet lukken , heb ook al geprobeerd om het geld in een bak met zeepsop te leggen enz enz , enig resultaat een hoop puinhoop in mn kamer en nog niet wat ik wil

Maar goed ik ploeter door

pi_54511626
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 19:51 schreef Ymke het volgende:
Ben dus zoiets aan het proberen maar het gaat me niet lukken , heb ook al geprobeerd om het geld in een bak met zeepsop te leggen enz enz , enig resultaat een hoop puinhoop in mn kamer en nog niet wat ik wil

Maar goed ik ploeter door

[ afbeelding ]
Idee is leuk idd. Ms de flapjes te drogen hangen aan een waslijntje?

en het is idd een kuthobby. Als ik loop te vloeken omdat het weer eens niet lukt, zegt mn vriendin ook altijd 'je doet het toch voor je lol?'
Mijn DeviantART gallery
,
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:18:01 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54511701
Ha, superidee, Ymke!
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:58:56 #143
79550 Ymke
your ghost
pi_54512860
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 20:14 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Idee is leuk idd. Ms de flapjes te drogen hangen aan een waslijntje?

en het is idd een kuthobby. Als ik loop te vloeken omdat het weer eens niet lukt, zegt mn vriendin ook altijd 'je doet het toch voor je lol?'
Lol , nou.......

Ik heb ook geprobeerd om de flapjes uit een teiltje sop te trekken zodat half zwartgeld half witgeld te zien was maar het lukte niet ,ik geef het nu even op , ik ga zeker nog verder borduren op dit idee

Het spelen met ideeen rondom de wedstrijd opdrachten vind ik eigenlijk het leukste

@ sugar , thanks
  zondag 11 november 2007 @ 11:00:03 #144
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54521581
Leuk idee Ymke .
Hoogachtend,
Erik.
pi_54522270
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:16 schreef Rickster1981 het volgende:

[..]

Volgens mij lijkt het inderdaad op gezichtsbedrog, maar meer omdat het stuk land links, een soort van "dijk" lijkt te zijn die verder naar links iets omhoog loopt (waardoor de foto scheef lijkt).
Ik heb het idee dat ie wel recht is, maar misschien kun je kijken of de bomen recht staan?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 november 2007 @ 11:58:15 #146
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54522479
Voor iedereen die zich afvraagt waarom er nog geen foto's geplaatst zijn: geduld. Ik Fok momenteel vooral veel op werk en ben vrij weinig thuis (o.a. ivm ritjes naar ziekenhuis waar mijn opa ligt) en op mijn werk kan ik niks uploaden. Vanavond zet ik de eerste rits foto's in het topic.
  zondag 11 november 2007 @ 13:10:12 #147
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54523874
quote:
Op zondag 11 november 2007 11:58 schreef Yoni het volgende:
Voor iedereen die zich afvraagt waarom er nog geen foto's geplaatst zijn: geduld. Ik Fok momenteel vooral veel op werk en ben vrij weinig thuis (o.a. ivm ritjes naar ziekenhuis waar mijn opa ligt) en op mijn werk kan ik niks uploaden. Vanavond zet ik de eerste rits foto's in het topic.
Moet de foto gemaild worden of in dit topic geplaatst worden?
pi_54523992
Lees even de OP van het wedstrijd-topic Dan weet je alles
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 november 2007 @ 13:15:32 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54524007
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:10 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Moet de foto gemaild worden of in dit topic geplaatst worden?
# Geef je foto als naam je nickname; bv. Yoni.jpg - om mee te kunnen doen aan de wedstrijd moet je dus wel kunnen posten op FOK!
# Mail de foto naar Fotowedstrijd@fok.nl.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 11 november 2007 @ 13:38:44 #150
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54524549
Bedankt! Ik zat al te zoeken, maar ik heb de sticky topics totaal over het hoofd gezien
pi_54525372
Ipv een tvp maar een foto maar enkel als tvp aangezien ik nog lang niet toe ben aan de kwaliteit die hier langs komt

pi_54527799
quote:
Op zondag 11 november 2007 14:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ipv een tvp maar een foto maar enkel als tvp aangezien ik nog lang niet toe ben aan de kwaliteit die hier langs komt

[ afbeelding ]
Ik vind hem op zich niet zo spannend en volgens mij niet zo scherp. Ook je zwartwit-conversie is niet helemaal lekker. Probeer er eens wat meer contrast in aan te brengen?
  zondag 11 november 2007 @ 20:14:22 #153
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54534452
Ben vandaag eens afgestapt van mijn dochter als model.. en tussen de buien door wat plaatjes geschoten op het plaatselijke station en in het park. Beetje boel Maar ik vind ze allemaal al fantastisch enkel en alleen omdat ik me eens op iets anders orienteer als dat turfje van 105 cm hoog (en dan te bedenken dat ik nog aardig heb zitten shiften in het totaal )

Treintjes + station

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Park + Beestjes

8.

9.

10.

11.

En? Zit ik op de goede weg mbt zwart/wit? Voorkeuren? Meningen? Tips?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 11 november 2007 @ 20:21:53 #154
79550 Ymke
your ghost
pi_54534676
Ik vind 5 de beste uit je serie, en als je treintjes wilt schieten moet je eens gaan kijken bij de benzine pomp daar vlakbij jou , Is een mooi terrein , kan je veel met lijnen spelen , het terrein is ook altijd mooi belicht.

Ik moet er zelf ook nog eens naartoe
  maandag 12 november 2007 @ 15:47:37 #155
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54552990
Ireth, ik vind 1, 5 en 7 het mooist.
1 treinen die neusie-neusie doen..
5 gewoon mooi
7 vind ik ook mooi maar 'voelt' iets scheef..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 12 november 2007 @ 15:55:21 #156
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54553188
Mijn zwart-wit probeersels:

1.

2.

3.

4.

5.

#1 heeft jammergenoeg heul-heul veel ruis Maar toch vind ik 'm wel wat hebben.
Maxi, Midi & Mini
pi_54553426
foto 1 heeft veel karakter.
Maar 3 is ook speciaal.
pi_54554502
@ Ireth: #2, lekker veel diepte, hoewel ik het geen van allen typische zw-foto's vind
@Noli. : #3, ik vind zw en abstract vaak heel goed samengaan. #4 vind ik ook wel wat hebben
Mijn DeviantART gallery
,
pi_54558658
@Noli: #2, maar crop die auto nog iets meer uit het midden #3 is trouwens ook errug ok
pi_54559871
Ingestuurd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 november 2007 @ 22:49:39 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54562408
@Noli, ik vind je 3e echt wat hebben

Hier eentje van mij

Today is life -

Dale Carnegie
pi_54563917
Erg goed gedaan qua belichting, maar verder doet het me weinig. Niet echt spannend. Sorry.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:13:40 #163
81237 releaze
best of both worlds
pi_54587449
ik zit te dubben tussen deze twee. allebei de uitdrukkingen hebben wel iets

dinsdag 13 november 2007 @ 22:15:27 #164
79550 Ymke
your ghost
pi_54587512
De eerste is rustiger , bij de tweede gebeurt er teveel rondom het hoofd van je 'model'

Ik zou dus voor de eerste gaan
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:51:06 #165
81237 releaze
best of both worlds
pi_54588575
Ik ben het helemaal met je eens Ymke, denk ook wel dat het die wordt. Ben ook echt tijden bezig geweest de juiste uitsnede voor die foto te vinden.. ik vind hem gewoon zo stoer..!
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:08:36 #166
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54589060
Ik heb vandaag mijn rolletje neopan opgehaald van de hema. Volgende keer maar zelf ontwikkelen, eikels hebben er een kras op gefabriceerd

Hier een van de 37 fotootjes die ik best wel geslaagd vind:

dinsdag 13 november 2007 @ 23:19:33 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54589342
al ergens anders gepost en eens niet een portretje

dinsdag 13 november 2007 @ 23:29:19 #168
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54589616
hij blijft gaaf
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:38:52 #169
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54589877
Wauw Re... Da's bijna eng..

Indrukwekkend
Maxi, Midi & Mini
pi_54592118
  woensdag 14 november 2007 @ 11:48:37 #171
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54597001
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:19 schreef Re het volgende:

[ afbeelding ]
Vind het helemaal niets, is gewoon een snapje omgezet naar zwart/wit. Ik zie helemaal geen compositie of wat. Dit is het zelfde als het kunstwerk van iemand anders fotograferen.

Nee sorry, niet voor mij dus

[ Bericht 1% gewijzigd door fr.oosje op 14-11-2007 14:12:14 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2007 @ 12:09:51 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54597534
iemand misschien nog wat over de foto van mij?

@P ik vind m mooi... alleen jammer dat die persoon wat grillig in lijnen is geworden door het licht
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 14 november 2007 @ 12:11:18 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54597576
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:48 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Vind het helemaal niets, is gewoon een snapje omgezet naar zwart/wit. Ik zie helemaal geen compositie of wat. Dit is het zelfde als het kuntwerk van iemand anders fotograferen.

oh, ja fotografie, daar draait alles om de compositie, en freudiaanse verspreking met je cuntwerk? Dus jij wil zeggen dat alle natuurfoto's plagiaat zijn van de kunstenaar "de natuur", zo ken ik er nog wel een paar hoor...

maar ieder zijn eigen mening gelukkig
  woensdag 14 november 2007 @ 12:14:46 #174
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54597661
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:48 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Vind het helemaal niets, is gewoon een snapje omgezet naar zwart/wit. Ik zie helemaal geen compositie of wat. Dit is het zelfde als het kuntwerk van iemand anders fotograferen.

Ik (als beginner) vind het anders reteknap dat Re die lucht zo indrukwekkend vast heeft weten te leggen.

Ik ben hier afgelopen week met die storm op de dijk bezig geweest. En ondanks dat ik zowat van die dijk afwaaide (mijn bril waaide werkelijk wél van mijn hoofd) zien de foto's eruit of het een rustig dagje op het wad was.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 14 november 2007 @ 12:18:01 #175
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54597748
In die woeste wolken kun je prima je fantasie de vrije loop laten..

Ik heb steeds het idee dat er een kwade leeuw uit tevoorschijn komt En elke keer als ik 'm weer zie, ziet die leeuw er net iets anders uit, of zijn de wolken net weer anders.

Een plaat waarnaar je steeds weer teruggaat om nog een keer te kijken dus voor mij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 november 2007 @ 12:19:22 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_54597780
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:09 schreef Ynske het volgende:
iemand misschien nog wat over de foto van mij?

@P ik vind m mooi... alleen jammer dat die persoon wat grillig in lijnen is geworden door het licht
Dat ben ik, dat ben ik
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 14 november 2007 @ 12:36:39 #177
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54598247
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:11 schreef Re het volgende:

[..]

oh, ja fotografie, daar draait alles om de compositie
Ja daar draait het in de fotografie inderdaad om samen met het gebruik van licht. Anders is het slechts een registratie.

Juist het zoeken naar een intressante compo maakt voor mij het beeld. En ik kan mij niet voorstellen dat je hier lang gezocht heb naar een mooie compo.

Maar zoals jij het zegt iedereen heeft recht op zijn mening en dit is de mijne

[ Bericht 0% gewijzigd door fr.oosje op 14-11-2007 13:51:41 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 12:43:57 #178
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54598399
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:36 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Ja daar draait het in de fotografie inderdaad om smamen met het gebruik van licht. Anders is het slechts een registratie.

Juist het zoeken naar een intressante compo maakt voor mij het beeld. En ik kan mij niet voorstellen dat je hier lang gezocht heb naar een mooie compo.

Maar zoals jij het zegt iedereen heeft recht op zijn mening en dit is de mijne
mja, ik reageer dan ook alleen op je foute vooroordeel... en of je het wel of niet kan voorstellen dat mag,. maar klinkt een beetje hautain
  woensdag 14 november 2007 @ 13:50:53 #179
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54599944
Moeilijk he kritiek
  woensdag 14 november 2007 @ 13:55:53 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54600058
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:50 schreef fr.oosje het volgende:
Moeilijk he kritiek
nee hoor... maar opmerkingen over "slechts een registratie van" of je hebt gewoon in het rond geschoten en hebt weinig begrepen van compositie vind ik een beetje hautain gemiep...

dat je de foto niet mooi vindt, vind ik niet erg hoor, alleen je motivatie slaat nogal de plank mis...
  woensdag 14 november 2007 @ 14:11:05 #181
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54600387
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:55 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor... maar opmerkingen over "slechts een registratie van" of je hebt gewoon in het rond geschoten en hebt weinig begrepen van compositie vind ik een beetje hautain gemiep...

dat je de foto niet mooi vindt, vind ik niet erg hoor, alleen je motivatie slaat nogal de plank mis...
Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.

Trouwens ik heb nergens gezegd dat je weinig begrepen hebt van compositie. Ik heb werk van je gezien waarin je wel degelijk laat zien er oog voor te hebben. Met dat soort opmerkingen geef je alleen maar aan dat je over erg lange tenen beschikt.

Echter blijf ik van mening dat deze foto gewoon geschoten is op de volgende mannier: "wow kijk eens wat een indrukwekkende lucht, klik" En ik vind dat gewoon te makkelijk. Maar als ik er naast zit leg dan eens uit hoe je deze foto benaderd hebt, maw wat is je compositionele idee er achter.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:15:21 #182
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54600510
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:49 schreef Ynske het volgende:
@Noli, ik vind je 3e echt wat hebben

Hier eentje van mij

[ afbeelding ]
Lekker plaatje, alleen op dit scherm lopen de zwarten wel erg snel dicht.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:19:25 #183
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54600602
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:19 schreef Re het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vind 'm niet zo mooi Re. De lucht is indrukwekkend, ja, maar de foto zelf doet me weinig. De boom aan de onderkant is naar mijn mening niet mooi onscherp, en er zit veel te ruis ofzo in de foto.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2007 @ 14:21:57 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54600670
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:15 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Lekker plaatje, alleen op dit scherm lopen de zwarten wel erg snel dicht.
thnx
jij krijgt de tekening van de muts dus niet echt mee?
hmm morgen even aar kijken dan
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 14 november 2007 @ 14:37:51 #185
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54601144
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Ynske het volgende:

[..]

thnx
Nou een heel klein beetje, ik zou zelf proberen het iets op te halen. (en volgens mij licht de scherpte op de neus ipv de ogen, maar dat is nogal moeilijk te zien op dit formaat)

Edit, na nog een keer gekeken te hebben ligt de scherpte volgens mij op het achterste oog? Klopt dat? Het is is mooier om de scherpte op het voorste oog te leggen.

Als ik het mis heb, heb ik niets gezegd.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:42:26 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54601280
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.

Trouwens ik heb nergens gezegd dat je weinig begrepen hebt van compositie. Ik heb werk van je gezien waarin je wel degelijk laat zien er oog voor te hebben. Met dat soort opmerkingen geef je alleen maar aan dat je over erg lange tenen beschikt.

Echter blijf ik van mening dat deze foto gewoon geschoten is op de volgende mannier: "wow kijk eens wat een indrukwekkende lucht, klik" En ik vind dat gewoon te makkelijk. Maar als ik er naast zit leg dan eens uit hoe je deze foto benaderd hebt, maw wat is je compositionele idee er achter.
ik vond het alleen wat simpel en gemakkelijk van je gezegd, vandaar mijn wat felle reactie terug, ik heb wel degelijk bewust zo de foto's (het is een serie) probren neer te zetten dat het dreigende naar voren komt, door bijvoorbeeld te bomen aan de onderkant net uit focus te houden zodat het een gevoel van zware wind en beweging meekrijgt, de zwarte donkere wolk is ook bewust zo gepositioneerd dat het over de gehele foto heen een soort van overweldigende grootsheid en intensiteit neerzet waarbij de opbouw in het midden de wirwar van krachten een choatische richting weergeeft... verder bewust met roodfilter geschoten en met de channel mixer rood vervangen door wit...
  woensdag 14 november 2007 @ 14:49:25 #187
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54601462
Nou ben ik wel benieuwd naar je serie
  woensdag 14 november 2007 @ 16:09:14 #188
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_54603558
Ik weet het nog niet... Misschien deze:

Dit is een recente foto, ruim een week geleden gemaakt (4 nov.) Geen z/w coversie, gewoon een rolletje neopan 1600.
  FOK!fotograaf woensdag 14 november 2007 @ 16:58:49 #189
73911 ultra_ivo
pi_54604937
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?
pi_54604983
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?
Dat zijn snapshots
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 14 november 2007 @ 17:09:57 #191
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54605167
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Waar slaat dit dan op? Denk je dat een willekeurige fotojournalist niet op compositie en lichtval let? Laat ze het maar niet horen
pi_54605228
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Ynske het volgende:

[..]

thnx
IK zie de muts prima. Technisch een goede foto, zoals ik al zei.
  FOK!fotograaf woensdag 14 november 2007 @ 17:48:56 #193
73911 ultra_ivo
pi_54605971
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:09 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Waar slaat dit dan op? Denk je dat een willekeurige fotojournalist niet op compositie en lichtval let? Laat ze het maar niet horen
Een goede compo zonder nieuwswaarde (=goede registratie) verkoopt niet, een slechte compo van het juiste moment verkoopt wel.
pi_54607569
Wat is het hier gezellig de laatste tijd!
  woensdag 14 november 2007 @ 19:17:32 #195
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54608019
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:58 schreef _Kaatje_ het volgende:
Wat is het hier gezellig de laatste tijd!
Waar twee vechten om een been, loopt de derde ermee heen .

helaas dat er niet maar drie deelnemers in de wedstrijd zijn .
Hoogachtend,
Erik.
pi_54612873
of het is azijnpissen of haantjesgedrag vertonen
en soms gewoon miereneuken of zeiken of iets in die richting.

zie het als de maandelijkse fok fotosoap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2007 @ 23:09:46 #197
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54614905
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:12 schreef k_man het volgende:

[..]

IK zie de muts prima. Technisch een goede foto, zoals ik al zei.
thnx
Today is life -

Dale Carnegie
pi_54616319

Misschien...
Ziggy played guitar
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2007 @ 06:07:27 #199
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_54617862
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:04 schreef MissBliss het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien...
Fijn lijnenspel! Loopt de foto niet nog iets verder door naar beneden waardoor je ogen toch nog iets "pakkends" te zien krijgen ipv 'n "half" einde van de gang?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 15 november 2007 @ 09:32:30 #200
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54619266

Misschien, aangezien ik waarschijnlijk geen tijd meer heb om het gene te maken wat ik in mijn hoofd heb
pi_54619368
@MissBliss: Heel fijn plaatje

@fr.oosje: erg mooie zw plaat
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 15 november 2007 @ 09:54:07 #202
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54619691
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:04 schreef MissBliss het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien...
Echt heel jammer dat er niet meer ruimte aan de onderkant is, plaatje met veel potentie
pi_54621346
quote:
Op donderdag 15 november 2007 06:07 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Fijn lijnenspel! Loopt de foto niet nog iets verder door naar beneden waardoor je ogen toch nog iets "pakkends" te zien krijgen ipv 'n "half" einde van de gang?
Nee, daaronder liepen allemaal mensen
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:54 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Echt heel jammer dat er niet meer ruimte aan de onderkant is, plaatje met veel potentie
Ja, ik heb er dus ook 1 met meer ruimte... en tientallen mensen dus
Nou ja, ik kijk nog even verder maar..
Ziggy played guitar
pi_54622112
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:20 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Nee, daaronder liepen allemaal mensen [ afbeelding ]
[..]

Ja, ik heb er dus ook 1 met meer ruimte... en tientallen mensen dus
Nou ja, ik kijk nog even verder maar..
Een andere optie is om er juist meer af te halen. Probeer eens een verticale lijn door het midden van het poortje en dan rechts afsnijden. Dan wordt ie wat abstracter, geen idee of dat (voor jou) werkt.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf donderdag 15 november 2007 @ 13:10:55 #205
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54623789
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:32 schreef fr.oosje het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien, aangezien ik waarschijnlijk geen tijd meer heb om het gene te maken wat ik in mijn hoofd heb
Ook een zeker erg nette plaat .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_54624014
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:48 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Een andere optie is om er juist meer af te halen. Probeer eens een verticale lijn door het midden van het poortje en dan rechts afsnijden. Dan wordt ie wat abstracter, geen idee of dat (voor jou) werkt.
Ok, ik ga het zo even proberen

-edit-

Geprobeerd, ik weet niet of ik je goed begrijp
het werd er in mijn ogen iig niet beter op.

[ Bericht 21% gewijzigd door MissBliss op 15-11-2007 13:27:45 ]
Ziggy played guitar
pi_54634945
Probeerseltje:

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_54635022
lekkere scherptediepte
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:49:23 #209
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54644289
hij staat alleen een fractie scheef (daar ben ik overgevoelig voor) En kan het tickertje op de achterkant er ook vanaf? of zit dat vast. Dat stoort nu wel vind ik
pi_54644730
Hij staat naar mijn idee niet scheef hoor fr.oosje. Als ik scroll dan komt het etiket + onderkant flesje mooi parallel te liggen aan de bovenbalk van mijn browser. Over het stickertje ben ik het wel met je eens, zou mooier zijn als dat eraf was.
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:12:26 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54644785
Ik zie hem ook scheef. Links iets lager dan rechts.
pi_54644829
Zou het geen optisch bedrog kunnen zijn? Naar mijn idee issie echt recht, maar ik wil er niet om strijden.
pi_54644899
Naar mijn idee staat ie niet scheef, misschien lijkt het maar zo. Het stickertje hoort erop. Het is een heel oud flesje, nog van mijn oma geweest. Ik wil het er dus juist niet afhalen...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:20:15 #214
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54644934
Het is volgens mij idd optisch bedrog wat veroorzaakt wordt door die schaduwpunt op de grond voor het flesje. De uiteindelijke punt daarvan zit niet geheel in het midden van het flesje, maar iets meer naar rechts. Denk dat het daardoor optisch lijkt of ie scheef is.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:05:45 #215
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54645834
Hee, dat droeg Marilyn altijd als ze ging slapen
pi_54654663
Mooie foto's heb ik al voorbij zien komen. Maar er staan er nog niet veel in het wedstrijdtopic. Nou ja, we leven pas op de helft van de maand.

Ik ben de afgelopen week nog even bezig geweest. Hier wat resultaten

spatiphyllum1

spatiphyllum2

spatiphyllum3

spatiphyllum4

[ Bericht 16% gewijzigd door The_Frog op 16-11-2007 17:24:13 ]
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:23:48 #217
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54655103
Ik kan ze niet zien The_frog?
Maxi, Midi & Mini
pi_54655144
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:23 schreef Noli. het volgende:
Ik kan ze niet zien The_frog?
klopt, foutje
nu wel, maar ik denk dat ik ze nog een beetje verklein. Je bent zo het overzicht kwijt. Krijg je met die staande foto's.
pi_54655398
En vooruit, de laatsten uit mijn mogelijke inzendingen.

Vuilverbrandingsoven

Kloostergang in de avond

Doppinda's
  FOK!fotograaf vrijdag 16 november 2007 @ 21:00:41 #220
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_54659996
de 2e van je laatste serie is best sterk, maar de onscherpte en net een missend persoon op 't bankje maken hem net niet lekker.
Foto 1 is daarin wel tof! bijna abstract... spreekt me wel aan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_54660619
Ik houd ook wel van die eerste. Het is een strakke foto. Er kan idd wat onscherpte in de tweede foto zitten. Ik had geen statief bij me. Later kon ik er niet meer bij. Misschien kan ik het in de toekomst nog eens overdoen en dan met monnik o.i.d
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:32:03 #222
81237 releaze
best of both worlds
pi_54660773
ik vind de derde het mooist van je serie. Harmonie in het plaatje waarin je toch een aantal verschillende patronen laat zien. Het is rustgevend maar toch ook een beetje spannend. Ik zou hem zo ophangen
pi_54660854
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:32 schreef releaze het volgende:
ik vind de derde het mooist van je serie. Harmonie in het plaatje waarin je toch een aantal verschillende patronen laat zien. Het is rustgevend maar toch ook een beetje spannend. Ik zou hem zo ophangen
Ik heb 'm hangen. Het zijn de handen van mijn vader...
pi_54672925
Ik vind de 3e uit de tweede serie het beste bij zw passen, maar de schoorsteen vind ik een mooiere foto.
Mijn DeviantART gallery
,
  zondag 18 november 2007 @ 10:07:05 #225
79550 Ymke
your ghost
pi_54689256
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:39 schreef The_Frog het volgende:
En vooruit, de laatsten uit mijn mogelijke inzendingen.

Vuilverbrandingsoven
[ afbeelding ]

Kloostergang in de avond
[ afbeelding ]

Doppinda's
[ afbeelding ]
Dat is vast uit die serie waarmee je toen gewonnen hebt?
pi_54692182
hier nog een archiefje van mij, lekker abstract:
pi_54700671
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:07 schreef Ymke het volgende:

[..]

Dat is vast uit die serie waarmee je toen gewonnen hebt?
Ymke, wat heb jij toch een goed geheugen Maar je doet ook al lang mee
Echter... de eerste twee zijn nieuwe foto's en de derde is idd uit de serie waarmee ik toen gewonnen heb.
Dus ik weet nog niet of ik die zal inleveren of bv de schoorsteen. Eerst eens zien wat de concurrentie doet.
pi_54700727
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:29 schreef Kamermans het volgende:
hier nog een archiefje van mij, lekker abstract:
[ afbeelding ]
idd een mooie plaat.
Heb jij die zee-egel zo gerangschikt. Of lag het zo langs de kust?
pi_54700991
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:37 schreef The_Frog het volgende:

[..]

idd een mooie plaat.
Heb jij die zee-egel zo gerangschikt. Of lag het zo langs de kust?
Zo lag het onderwater
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 november 2007 @ 20:49:11 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54702751
Bij het bewerken van de Glownight kwam ik deze tegen...

Today is life -

Dale Carnegie
pi_54708934
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:47 schreef Kamermans het volgende:

[..]

Zo lag het onderwater
Dan vind ik 'm nog mooier. Geen reflecties
  maandag 19 november 2007 @ 08:25:15 #232
79550 Ymke
your ghost
pi_54710032
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:35 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Ymke, wat heb jij toch een goed geheugen Maar je doet ook al lang mee
Echter... de eerste twee zijn nieuwe foto's en de derde is idd uit de serie waarmee ik toen gewonnen heb.
Dus ik weet nog niet of ik die zal inleveren of bv de schoorsteen. Eerst eens zien wat de concurrentie doet.
Ik herkende de doppinda's
pi_54710170
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:14 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Dan vind ik 'm nog mooier. Geen reflecties
Dat er geen reflecties te zien zijn van het wateroppervlak is omdat de foto onderwater is genomen
pi_54715840

feet provided by HMasterII
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 19 november 2007 @ 13:58:49 #235
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54715965
Da's een kleurenfoto...
  maandag 19 november 2007 @ 14:10:38 #236
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54716198
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef Shark.Bait het volgende:
Da's een kleurenfoto...
Ik wou het niet zeggen :-) Maar zw/w genoeg voor mij hoor. Aleen het doorzichtige van de benen had van mij veel minder gemoeten. En ik zou graag meer mens willen zien. Net boven middel afkappen?
pi_54717713
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:10 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Ik wou het niet zeggen :-) Maar zw/w genoeg voor mij hoor. Aleen het doorzichtige van de benen had van mij veel minder gemoeten. En ik zou graag meer mens willen zien. Net boven middel afkappen?
Aardige suggestie, maar niet erg passend bij de compositie die ik voor ogen heb.

En ja, het is een kleurenfoto.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 november 2007 @ 15:26:07 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54717890
Niemand iets over mijn waterpartij

ik vind m tof geworden Vv
Today is life -

Dale Carnegie
pi_54718130
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:49 schreef Ynske het volgende:
Bij het bewerken van de Glownight kwam ik deze tegen...

[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat ie niet helemaal scherp is?

en ms kun je iets meer met de refelectie doen. (weet niet of je nog andere foto's of een ruimere crop hebt?)
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 19 november 2007 @ 15:38:58 #240
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54718169
eens met bovenstaande, en denk dat deze het misschien beter doet in kleur?
pi_54719980
Toch nog een paar plaatjes geschoten bij een verlaten fabriekje. Helaas kon ik er niet goed bij komen

1.

2.

3.
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:28:57 #242
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54732544
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:28 schreef The_Frog het volgende:
Toch nog een paar plaatjes geschoten bij een verlaten fabriekje. Helaas kon ik er niet goed bij komen

1.
[ afbeelding ]

2.
[ afbeelding ]

3.
[ afbeelding ]
ik vind #3 erg geslaagd door het frame binnen het frame en de diepte

ik heb nog twee foto's van afgelopen weekend (nouja 1 maar eentje met vignet en eentje zonder )

dinsdag 20 november 2007 @ 10:57:48 #243
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_54734158
Aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_54734198
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik heb nog twee foto's van afgelopen weekend (nouja 1 maar eentje met vignet en eentje zonder )
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
OMGOMGOMGOMG! 5 punten voor liefheid. En de eerste
Pretentieus geneuzel.
pi_54734406
Het lijkt me leuk om ook eens aan de wedstrijd mee te doen.. Nu nog op zoek naar een geschikte foto..

Wat vinden jullie hiervan?

pi_54734687
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oe...die zijn gaaf zeg
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:32:47 #247
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54734853
quote:
vignet als in van je filter of illegale photoshop actie?

tweede is imo leuker overigens. liev zo'n katje
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:41:27 #248
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54735066
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:32 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

vignet als in van je filter of illegale photoshop actie?

tweede is imo leuker overigens. liev zo'n katje
burnen mag toch gewoon?
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:06:55 #249
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54735572
Puckzzz die eerste vind ik het liefst mooist..
Alhoewel ik op een of andere manier de hoekjes toch wat donker vind.

Ik heb er weer een paar waar ik jullie mening voor/over vraag.
1.

2.

3.

4. "Fryslân"

5.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:17:34 #250
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54735773
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:06 schreef Noli. het volgende:
Puckzzz die eerste vind ik het liefst mooist..
Alhoewel ik op een of andere manier de hoekjes toch wat donker vind.
Dat heet vignetering/ vignetting..
zie http://en.wikipedia.org/wiki/Vignetting

Vroeger per ongeluk, nu ook express gedaan.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:22:54 #251
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54735895
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:17 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

het isoleert je onderwerp soms zo lekker
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:05:58 #252
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54736714
Aah, ik durf niet zo goed! Ik vind zwart wit erg mooi en heb voor het eerst met statief een object gefotografeerd nu. Eigenlijk wil ik graag eens meedoen, zal ik gewoon
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54736882
Ja leuk! Staat Simon op de foto?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:28:29 #254
94046 PM-girl
pi_54737165
Nee, het is een stilleven (denk ik?). Simon en stil staan icm fotograferen is niet zo'n geweldige combi!
Het is overigens niet echt een stilleven, er zit wel beweging in maar is wel geënsceneerd.
*
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:33:03 #255
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54737249
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:17 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.
Maar die aan de bovenkant komen een stuk donkerder uit. (vooral de linkerbovenhoek) De hoeken aan de onderkant vind ik een stuk subtieler.

BTW, nog bedankt voor je super uitleg over de channelmixer laatst!

Nog iemand wat te zeggen over mijn foto's?
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:37:01 #256
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54737326
PM Gewoon doen!
(Wat kan je nou eigenlijk gebeuren? Niet geschoten = altijd mis. )
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:50:03 #257
94046 PM-girl
pi_54737606
Ik doe hem eerst ff hier, om te horen wat men ervan vindt! Ik wilde eigenlijk een straaltje melk wat erin gegoten wordt vastleggen, dat lukte niet meteen maar vond toen het bolletje ook wel leuk! Maar ik vind het zelf ook een beetje een saaie foto, ik houd toch meer van spontane fotografie denk ik

[ Bericht 17% gewijzigd door PM-girl op 21-11-2007 12:15:59 ]
*
pi_54737839
hij is idd saai (vind ik), en niet helemaal scherp ook?
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:07:44 #259
94046 PM-girl
pi_54737949
Dat onscherpe komt denk ik door photobucket, tenminste, daar hoor ik meer mensen over.

Het lastige is, vind ik, dat ik vind dat zwart wit fotografie niet zomaar een kleurenfoto in greyscale zetten is.
Maar ik heb nog een weekje, wie weet bedenk ik iets beters!
*
pi_54737984
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
waarom is mijn poesje niet zo schattig
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:15:33 #261
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54738132
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:33 schreef Noli. het volgende:
BTW, nog bedankt voor je super uitleg over de channelmixer laatst!
ben blij dat je er iets aan gehad hebt.
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:43:14 #262
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54738835
Mijn foto's zijn niks?
Maxi, Midi & Mini
pi_54739668
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waarom is mijn poesje niet zo schattig
*onder het bureau duikt om hem vooral niet in te koppen...
pi_54744220
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Aaah, kittens zijn fantastisch. Leuke foto's van Poediek. Scherpte op de juiste plaats. De oogkes. Mooi. Met vignettering geeft toch wat extra accent op de kop.
pi_54745804

Poging gewaagd.
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_54747079
Ik heb vijf foto's die in aanmerking kunnen komen. Ben benieuwd naar jullie commentaar.

1.

2.

3.

4.

5.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2007 21:14:43 ]
pi_54747164
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:17 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]

Poging gewaagd.
Ga gerust verder met een volgende poging.

Serieus: ik vind 'm niet zo geslaagd. Vooral omdat he tonderwerp me niet aanspreekt. Ik zie een flesje, wat rook... en ik snap het idee erachter niet.
pi_54747401
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Ga gerust verder met een volgende poging.

Serieus: ik vind 'm niet zo geslaagd. Vooral omdat he tonderwerp me niet aanspreekt. Ik zie een flesje, wat rook... en ik snap het idee erachter niet.
Mee eens, ik was aan het prutsen met 1 flitser en een zelfbouwsnoot.... je moet ergens beginnen he..

Foto 3 spreekt me het meeste aan, veel grijstonen, mooie opname, goed beeld.

Volgende poging dan;

[ Bericht 6% gewijzigd door limpix op 20-11-2007 21:25:35 (commentaar op voorgaande foto vergeten) ]
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_54748145
nog een paar zwartwit foto's van mij

pi_54748401
De tweede dan.

Wat vind je bij mij de beste?

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2007 22:19:13 ]
pi_54748529
Heeft de tweede niet al eens meegedaan met een wedstrijd?
pi_54749015
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:10 schreef An24 het volgende:
Heeft de tweede niet al eens meegedaan met een wedstrijd?
ja daarom stuur ik hem ook niet in
maar vind hem toch de mooiste zwartwit foto die ik ooit gemaakt heb
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:39:54 #273
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_54749307
Ik twijfel nog een beetje
1

2

3
pi_54749544
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja daarom stuur ik hem ook niet in
maar vind hem toch de mooiste zwartwit foto die ik ooit gemaakt heb
Ah, dan had je 'm ook uit het rijtje moeten laten eigenlijk.

Wat is je mening over mijn rijtje?
pi_54749578
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:39 schreef -Robbedoes- het volgende:
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen nummer 2, maar ik heb het idee dat die een beetje scheve horizon heeft. Dat zou je nog even kunnen corrigeren.

Welke zou je van mijn 5 foto's kiezen?
pi_54749600
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, dan had je 'm ook uit het rijtje moeten laten eigenlijk.

Wat is je mening over mijn rijtje?
nummer 3 spreekt me het meeste aan
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:59:05 #277
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_54749891
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zou zeggen nummer 2, maar ik heb het idee dat die een beetje scheve horizon heeft. Dat zou je nog even kunnen corrigeren.

Welke zou je van mijn 5 foto's kiezen?
Ik zou voor de schapen gaan.
Nog even over die horizon als ik naar de lijn op de achtergrond kijk lijkt het toch recht.
Of heb ik gewoon een scheve kop??
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:01:18 #278
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54749963
Foto 1 k_man!
Ziggy played guitar
pi_54750117
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:59 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Ik zou voor de schapen gaan.
Nog even over die horizon als ik naar de lijn op de achtergrond kijk lijkt het toch recht.
Of heb ik gewoon een scheve kop??
Hmm, da's waar. De lopende band loopt kennelijk scheef. Da's nogal een dominant ding in de foto, wat ervoor zorgt dat de hele foto sheef lijkt.
pi_54752361
zijn infrarood foto's toegestaan?

eigenlijk?
pi_54753433
quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:56 schreef prupke het volgende:

eigenlijk?
Het is wel vrij gebruikelijk om er een paar aan te treffen in zw-wedstrijden, aannemend dat je zwart-witte infrarood-foto's bedoelt.

k_man: #1
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 november 2007 @ 08:16:34 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54753464
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:36 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ie niet helemaal scherp is?

en ms kun je iets meer met de refelectie doen. (weet niet of je nog andere foto's of een ruimere crop hebt?)
heb er idd nog een aantal.
deze heeft iets meer spiegeling, maar dit is t ook niet

de lampjes waren ook niet continu op volle lichtsterkte. jammer dat t niet gelukt is iig
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf woensdag 21 november 2007 @ 08:28:24 #283
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54753571
Jammer dat hij niet scherp is, maar heel erg storen er aan doe ik me ook niet hoor Ynske.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 21 november 2007 @ 09:20:47 #284
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54754167
[wedstrijddiscussietopic]november: zwart-wit fotografie

Anybody?

(niemand mening/tips/trucs?)
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 21 november 2007 @ 09:39:30 #285
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54754490
Noli. ik vind 1 't mooist.
  woensdag 21 november 2007 @ 09:42:40 #286
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54754550
Ik wil nog even weten of die vignettering is toegestaan voordat ik de foto van het poesje in ga sturen. de foto die er nu staat heb ik al eens voor iets anders ingestuurd en daar ben ik al op uitgekeken
pi_54756482
quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:56 schreef prupke het volgende:

eigenlijk?
de foto die ik heb ingestuurd is infrarood
  woensdag 21 november 2007 @ 11:43:38 #288
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54756834
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:13 schreef k_man het volgende:
Ik heb vijf foto's die in aanmerking kunnen komen. Ben benieuwd naar jullie commentaar.

1.
[ afbeelding ]

2.
[ afbeelding ]

3.
[ afbeelding ]

4.
[ afbeelding ]

5.
[ afbeelding ]
Allemaal strakke platen imo. Als ik jou was zou ik nooit meer in kleur schieten, dit kan je veel beter

Nummer 1 imo het beste, nummer 3 het slechtste (te druk vind ik)
pi_54759098
quote:

1.
[ afbeelding ]

2.
[ afbeelding ]

3.
[ afbeelding ]

4.
[ afbeelding ]

5.
[ afbeelding ]
Ik vind die schapen het mooiste Vooral als je dan nog even links en boven er wat af haalt, zodat er geen zwart van de achtergrond meer te zien is
pi_54759182
Tja, dit maakt de keus er niet gemakkelijker op. Twee mensen zeggen nr 1, twee mensen zeggen nr 2 en twee mensen zeggen nr 3.

Nou ja, nr 4 en 5 vallen dus af.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 november 2007 @ 13:29:44 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54759225
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef k_man het volgende:
Tja, dit maakt de keus er niet gemakkelijker op. Twee mensen zeggen nr 1, twee mensen zeggen nr 2 en twee mensen zeggen nr 3.

ik ga voor 1
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 21 november 2007 @ 13:48:45 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54759648
quote:

ik vind nr 5 wel tof
  woensdag 21 november 2007 @ 14:07:50 #293
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54760070
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind nr 5 wel tof
dat doe je met opzet he?

als ik nou #4 zeg k-man?
  woensdag 21 november 2007 @ 16:49:50 #294
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54763297
quote:

Dude, de keus is uiteindelijk aan jou. Als wij kiezen zijn het onze foto's als jij kiest helemaal jouw foto's. Als je het goed wil doen, pak telkens 2 foto's en gooi de slechtere weg. dan hou je uiteindelijk 1 over.

suc6

En nummer 5 heeft wel een lekkere zwarte lucht daarom.
pi_54773532
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:29 schreef Kamermans het volgende:

[..]

de foto die ik heb ingestuurd is infrarood
dacht ik al

ik vind die foto lost in the dark van je/jullie site mooier dan die je ingestuurd hebt btw
pi_54775540
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:55 schreef prupke het volgende:

[..]

dacht ik al

ik vind die foto lost in the dark van je/jullie site mooier dan die je ingestuurd hebt btw
die foto heb ik alleen al een keer ingezonden voor een wedstrijd
  donderdag 22 november 2007 @ 10:48:39 #297
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54778293
Zijn de mods er al uit over mijn foto??? ik zie nog steeds de oude staan en het is akelig stil in mijn mailbox
  FOK!fotograaf donderdag 22 november 2007 @ 17:26:08 #298
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_54784904
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:48 schreef Puckzzz het volgende:
Zijn de mods er al uit over mijn foto??? ik zie nog steeds de oude staan en het is akelig stil in mijn mailbox
Na 1 dag hoef je nog niet in paniek te raken.
Je inzending zal gewoon geplaatst worden.

Verzamel meestal 5-6 foto's voordat ik ga plaatsen. De gene die ik "afkeur" gaan nog eerst in overleg met Yoni voordat ik dit mail. Dus die had je dan eventueel vandaag gehad. Maar die krijg je niet dus
Vanavond zal ik weer 't voorraadje (6 stuks, allemaal sinds gister binnen gekomen) uploaden en plaatsen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_54785837
quote:

1.
[ afbeelding ]

2.
[ afbeelding ]

3.
[ afbeelding ]

4.
[ afbeelding ]

5.
[ afbeelding ]
1 is een mooie strakke foto.
3 vind ik het mooist/leukst door de herhaling die er in zit.
4 is ook fraai door alle grijstinten die je ziet.
pi_54785853
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:39 schreef -Robbedoes- het volgende:
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
nr 3 vind ik prachtig door de beweging die er in zit.
  donderdag 22 november 2007 @ 18:46:43 #301
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_54786337
Tja... eigenlijk min of meer op het laatste moment bedenk ik me dat ik ook wel mee kan doen deze week...
omdat ik eigenlijk niet veel anders doe dan concertfoto's (ik kom gewoon niet aan iets anders toe) en hooguit eens wat urban exploring.

Maar ik weet eigenlijk niet waa rik uit moet kiezen...

1

2

[ Bericht 21% gewijzigd door umberrella op 22-11-2007 18:57:09 ]
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')