een voorwerp dat zwart wit is fotograferen is ook zwart wit fotografiequote:Op vrijdag 2 november 2007 12:39 schreef Sugar het volgende:
Hmmm, zie nu dat er staat 'zwartwitfotografie'. Dat laat al heel wat minder ruimte.
Ik vind het allemaal best maar dit soort vragen gaan toch komen , dus was ik zo lief om het gelijk aan te kaartenquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:37 schreef Sugar het volgende:
Ik mag hopen dat het gewoon zo breed blijft, Ymke.Dat is toch juist leuk aan die titel?
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben al bezig geweest.
[ afbeelding ]
Alleen nu ik zo zit te kijken was het wellicht beter geweest als wit op de voorgrond zat.
Dat is bij mij bruin witquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:06 schreef ..bennie het volgende:
Wat betreft de discussie zw wat mag wel, wat mag niet. Zou dit mogen?
[ afbeelding ]
Maar is die foto bij jou zwart wit? Bij mij lijkt het echt bruin wit op mn monitor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:13 schreef ..bennie het volgende:
Als ik me goed herinner is het gezicht met geel, de snoet van het hondje z/w de achtergrond met rood en het lijf van het hondje en de jas met bruin bijgewerkt, met wel allemaal met slechts gebruik te maken van de z/w conversietool van PS.
Wellicht een zwart/wit monitor proberen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:15 schreef Ymke het volgende:
[..]
Maar is die foto bij jou zwart wit? Bij mij lijkt het echt bruin wit op mn monitor.
Duotone <> zwart/wit. Dus lijkt me niet. Duotone kan ook blauw wit oid zijn namelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:15 schreef Re het volgende:
duotoon lijkt me toch ook wel mogen hoor...
mja bruin-wit mag dan niet... en sepia, die wel?quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:11 schreef freud het volgende:
[..]
Duotone <> zwart/wit. Dus lijkt me niet. Duotone kan ook blauw wit oid zijn namelijk.
MODje?
De foto is wat bruinig van tint geworden en iets korreliger. Maar het gebouw komt er inderdaad mooier uit. Is het een kleurenfoto omgezet naar zw/wit? Dan zou het echt nog beter kunnen. (Met channelmixer -> monochroom, en dan maar schuiven, kijken wat je mooi vind.)quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:23 schreef RS4 het volgende:
Eigenlijk heb je wel gelijk! Ik ben nog niet zo'n held met Photoshop, maar ik ga m'n best doen .
Zo vind ik m al een stuk beter:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik het beide ga doen en ga kijken wat het mooiste resultaat gaat opleverenquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:33 schreef Ynske het volgende:
Overigens, grijs is ook z/w 8)
ben er zelf nog niet uit of ik voor een omzetting ga of toch t echt op zw kleuren ga gooien.
* Ynske brainstormt nog even verder
dat is een beetje een contrasterende opmerking hoorquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:51 schreef Yoni het volgende:
Ik wil nog even met Xilantof overleggen, maar die is wat lastig bereikbaar momenteel door zijn verhuizing. Wat mij betreft: out of the box denken mag best en is leuk, maar duotone en sepia zijn imo niet zwart/wit.
sepia en duotone is niet out of de box genoeg?quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:51 schreef Yoni het volgende:
Ik wil nog even met Xilantof overleggen, maar die is wat lastig bereikbaar momenteel door zijn verhuizing. Wat mij betreft: out of the box denken mag best en is leuk, maar duotone en sepia zijn imo niet zwart/wit.
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemenquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:56 schreef Re het volgende:
[..]
dat is een beetje een contrasterende opmerking hoor
laat dus bij voorbaat weinig ruimte over als ze al beslist heeft...quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemen
Ze geeft idd haar eigen mening, en die vind Re contrasterend. Dat het haar eigen mening is sluit niet uit dat Re hem contrasterend vindquote:Op zaterdag 3 november 2007 11:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemen
pfff Re, heb je een potje zeik-en-zeur-pillen teveel leeggegeten?quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:10 schreef Re het volgende:
[..]
laat dus bij voorbaat weinig ruimte over als ze al beslist heeft...
er ligt nog helemaal niets op tafel, ik constateer alleen maar. En wat gestechel in OUD hiermee te maken heeft ontgaat me ook even... Yoni kan ook best voor haarzelf opkomen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
pfff Re, heb je een potje zeik-en-zeur-pillen teveel leeggegeten?
In Oud aan t stechelen en hier nu ook al. waarom kan t allemaal niet eens geaccepteerd worden zoals t op tafel ligt
Omdat het een forum is. Yoni heeft een mening over wat zwart/wit is.Wij denken daar anders over.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:14 schreef Ynske het volgende:
waarom kan t allemaal niet eens geaccepteerd worden zoals t op tafel ligt
Sterker nog, als ik de oude foto's van voor de 2e wereld oorlog bekijk van mijn opa's en oma's, zie ik op 2 exemplaren na alleen maar sepia foto's zoals hieronder:quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:19 schreef Re het volgende:
Als je naar de "klassieke" zwart-wit fotografie kijkt zit daar 50% sepia tussen, wat toen gewoon als zwart wit bekend stond...
Ja, eens. En er zijn altijd wel mensen die geen punten gaan uitdelen omdat je te ver van het begaande pad gedacht hebt.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:26 schreef Ynske het volgende:
maar kan me wel voorstellen dat bv duotone met cyaan of magenta minder bij zw in de buurt komt. als die sepiaachtige kleuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |