quote:Op dinsdag 6 november 2007 08:12 schreef iggy_in_the_house het volgende:
RAH Band lijkt me...
quote:Een optreden vanin Venezuala is zaterdagavond geėindigd in een bloedbad. Rond half twee 's nachts begon een man tijdens de show met een pistool in de rondte te schieten. Dat melden diverse buitenlandse websites.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:41 schreef Gambolputty het volgende:
Anneke Grönloh. En Peter Koelewijn?
It isquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:03 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Peter Cetera?
quote:"" was one of the best numbers on the
![]()
album, one which saw both their musical and lyrical horizons visibly opening. Although
was in general ahead of
in expanding his lyrics in more ambitious and experimental directions, this story-song was principally the work of
, with some assistance from his contractual songwriting partner. The verse is based around a funky two-chord groove which ascends to a higher level at the very end, a suitable bedrock for a commanding
hard rock vocal. Far more surprising is the chorus, with its tortuous jazzy key changes, a quality reinforced by the bursts of jazz piano that follow the first two lines.
bukgeit +2quote:Op maandag 5 november 2007 23:27 schreef bukgeit het volgende:
Mark Stewart, The Pop Group.
quote:While initially the song seems like the standard macho boasting of some guy showing off his, it transpires that actually the girl in the song is leading the narrator on by half-hinting that she'll let him be her
, and maybe be his lover too. That's a subtle, one might say almost O. Henry-like, slant that was most likely totally beyond the reach of the usual Californian hot-rod act, or most other pop and rock singers for that matter. The most ironic touch, however, was applied when
merrily sang "
![]()
" at the end of the chorus' punch line: a nifty way of making nonsense words compliment the images and the sounds.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:59 schreef bukgeit het volgende:
Nou, dat zal dan wel Drive My Car zijn.
Dit nummer (Ghosts) coverde Ted Leo, van wie is het origineel?quote:Why are you frightened?
Can't you see that it's you?
That ain't no ghost, it's a reflection of you
Why do you turn away, and keep it out of sight
Don't live up to your given roles
There's more inside you that you won't show
The Jam?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:34 schreef belsen het volgende:
Als ik zeg Paul Weller, dan zeggen jullie...
Duidelijke zaak!quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:16 schreef ranja het volgende:
Sugarcubes
Tröckener Kecks
Pigmeat
Marmelade
Melt Banana
Sugar & the Lollipops
Smashing Pumpkins
Bread
Apples in Stereo
Blind Melon
Van z'n lang zal ze leven nietquote:Op dinsdag 6 november 2007 18:54 schreef methodmich het volgende:
The Wombats?
Te makkelijke hintquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:09 schreef peaceman het volgende:
65 days of static?
Wie?quote:in 1995, when Robert Turner and Peter Hayes met while attending high school in their hometown of San Francisco. They formed a solid friendship and camaraderie based on a mutual love of early-'90s U.K. bands like Ride and the Stone Roses and a few on the successful Creation Records label (the Jesus and Mary Chain, My Bloody Valentine). They ultimately decided to put their as-yet-unnamed project on hold, and joined other bands while still attempting to keep in touch with each other; frequently they would attend each other's gigs. In 1998, after both had fled their previous groups, they rejoined, this time adding new drummer Nick Jago. (Jago, originally from England, had finished art school to move to the States in 1996). They began performing live in November 1998. Originally calling themselves the Elements -- they quickly changed it after discovering many other bands had shared the same title -- they purloined their new name from the Marlon Brando-led biker gang who stormed into that dusty California hamlet in The Wild One.
mja ik was nog aan t overwegen om die weg te laten... had ik dus beter kunnen doenquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:16 schreef ranja het volgende:
ah, die laatste regel had ik achteraf maar als enige hoeven lezen.
Black Rebel Motorcycle Club
Bartrid +1quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:59 schreef bartrid het volgende:
De zanger speelt Ian Curtis in Control
quote:No, no. We kind of need to record a song for this Starbucks record that's coming out.
"cause we may not / be the young gods / very long"quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:46 schreef bartrid het volgende:
Ze hebben de eeuwige jeugd niet.
Deze is een gezagsdrager volgens haar naam.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:15 schreef Z het volgende:
De zus van Gwen.
Klopt ranja +1quote:Op woensdag 7 november 2007 11:19 schreef ranja het volgende:
Joan as Policewoman, geblondeerd?
Zou best kunnen, hoor. Gezien het A / B denk ik richting het vinyl tijdperk. Maar moet je nou richting ± 1963 denken of richting ± 1985? Het kunnen miljoenen albums zijn. Ik zit niet naar een hint te hengelen, maar ik ben volslagen blind voor dit soort lijstjes.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:11 schreef ranja het volgende:
Het zou me niks verbazen als schaap deze gewoon in de kast heeft staan. n0r misschien ook wel.
De top 10 hits zijn A2 en A6.
ingekoptquote:Op woensdag 7 november 2007 14:19 schreef Mark het volgende:
Plastic letters, dus
Persoonlijk vind ik Plastic Letters beter, nummers als Youth snapped sniper, Love at the pier, didn't have the nerve en Contact in red square, daar zet Parrallel Lines weinig tegenover.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:22 schreef n0r het volgende:
Plastic Letters ja, nu zie ik het
Heb overigens alleen Parallel Lines in de kast
Eitje, dus.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:30 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Where the wild roses grow van Nick Cave
Ik vind Hanging On The Telephone gewoon het beste nummer wat Blondie ooit gemaakt, sorry, gecovered heeftquote:Op woensdag 7 november 2007 14:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Plastic Letters beter, nummers als Youth snapped sniper, Love at the pier, didn't have the nerve en Contact in red square, daar zet Parrallel Lines weinig tegenover.
Ja, dat ben ik dan weer wel met je eensquote:Op woensdag 7 november 2007 14:37 schreef n0r het volgende:
Ik vind Hanging On The Telephone gewoon het beste nummer wat Blondie ooit gemaakt, sorry, gecovered heeft
Ik kan niets anders doen dan je gewoon gelijk te geven.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik dan weer wel met je eensMaar behalve die begint ParLin al wat meer pop te worden terwijl PlaLet nog veel meer wave/punk is.
No problem, ik had de albumnaam toch niet geweten.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:28 schreef Mark het volgende:
Als het mogelijk was, zou ik GP een half punt doneren voor zijn scherpe voorzet![]()
quote:Op woensdag 7 november 2007 15:29 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Eagles - Long Road Out Of Eden
Het gaat over een Drive By waarbij gangster elkaar overhoop schieten vanuit een voorbij scheurende auto. Als dat tegenwoordig al als een zwakke schakel wordt beschouwd...quote:Op woensdag 7 november 2007 16:30 schreef Mark het volgende:
Hm, zowel Neleos als Schaap hebben een paar (te) zwakke schakels (Nightswimming, Drive by)
Inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2007 17:13 schreef schaap001 het volgende:
Chris Blackwell
Da's een drive by shooting, dat woord miste ik. En uit de tekst kon ik ook niet halen dat het om zo'n schietpartij gingquote:Op woensdag 7 november 2007 17:13 schreef schaap001 het volgende:
Chris Blackwell
[..]
Het gaat over een Drive By waarbij gangster elkaar overhoop schieten vanuit een voorbij scheurende auto. Als dat tegenwoordig al als een zwakke schakel wordt beschouwd...![]()
Geeft nix!![]()
quote:Op woensdag 7 november 2007 17:19 schreef Mark het volgende:
[..]
Da's een drive by shooting, dat woord miste ik. En uit de tekst kon ik ook niet halen dat het om zo'n schietpartij ging
quote:Op woensdag 7 november 2007 18:30 schreef ranja het volgende:
Vertigo
Dat had ik ook wel om 17.21 kunnen antwoorden alleen liep ik toen naar de trein.
en beterquote:
quote:Op woensdag 7 november 2007 18:58 schreef schaap001 het volgende:
[..]Van dit soort dingen enzo:
[ afbeelding ]
die ken ik niet, deze dame komt uit Quebec.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:03 schreef bukgeit het volgende:
Susanna van Susanna And Her Magical Orchestra? (Is een Noorse)
Man, dat is toch geen informatie!quote:Op woensdag 7 november 2007 23:36 schreef ranja het volgende:
Ze heeft toch iets van 9 albums gemaakt dus grote kans dat je d'r wel tegen bent gekomen in een cd zaak of een tijdschrijft of een website of weet ik veel waarMaar ja, dan moet het maar net onthouden.
en ze zingt!quote:Op donderdag 8 november 2007 00:08 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Man, dat is toch geen informatie!
Ja, maak er maar grappen over. Jij komt hier nooit, maar ik zit iedere dag met ranja's vragen te kloten.quote:Op donderdag 8 november 2007 00:11 schreef timbob het volgende:
[..]
en ze zingt!
misschien heb je daar wat aan.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:24 schreef Charmian het volgende:
Ik heb gegoogled, ik ken d'r niet.
briljant.quote:Op donderdag 8 november 2007 09:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
6 dollar.
quote:is one of this year's hottest Halloween costumes - possibly now even more popular than the Bride of Frankenstein.
klopt, maar ik zoek iets specifiekers, iets met een bandnaam en titel ofzoquote:Op donderdag 8 november 2007 10:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
een paaldanseres.
met inderdaadquote:Op donderdag 8 november 2007 10:06 schreef belsen het volgende:
Ow, White Stripes, I just don't know what to do with myself.
Ieder zijn meugquote:
Toen was het nog aan.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:25 schreef Mark het volgende:
Vast van de Babyshambles
Meningen verschillen, ik vind de eerste plaat helemaal niet zo;n ramp als de rest van fok beweerdquote:Op donderdag 8 november 2007 11:38 schreef belsen het volgende:
Overigens ook zo'n beetje het enige redelijke nummer van die plaat, de nieuwe daarentegen...
+1 voor Madmaster!quote:Op donderdag 8 november 2007 12:05 schreef MadMaster het volgende:
I Am From Barcelona
In de Melkweg...quote:Op donderdag 8 november 2007 12:16 schreef bukgeit het volgende:
Gogol Bordello?
quote:Op donderdag 8 november 2007 12:18 schreef MadMaster het volgende:
Team 10 'New Release' is trouwens officieel toegelaten tot de Nationale Popquiz lees ik net, las dat er inmiddels nog 2 teams van hier meedoen + het team van Newbiedoobiedoo. Het zal de 16e december hier rustig zijn...
Ha!quote:Op donderdag 8 november 2007 12:18 schreef MadMaster het volgende:
Team 10 'New Release' is trouwens officieel toegelaten tot de Nationale Popquiz lees ik net, las dat er inmiddels nog 2 teams van hier meedoen + het team van Newbiedoobiedoo. Het zal de 16e december hier rustig zijn...
Voor iggy's neus weggekaapt.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:39 schreef MadMaster het volgende:
De Maastrichter Staar?
n0r +1quote:Op donderdag 8 november 2007 12:01 schreef n0r het volgende:
@ Mark : Beck - Loser
quote:Op donderdag 8 november 2007 13:40 schreef MadMaster het volgende:
Icehouse
Yep, precies..hartstikke playback..dat zeg ik.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:51 schreef bukgeit het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=EQeqt6cGBH4
Het zou kunnen, maar het staat voor mij niet 100% vast. In de coupletten is het net Ed van Live, luister maar.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Yep, precies..hartstikke playback..dat zeg ik.
Dit bevestigt eigenlijk alleen maar mijn vermoeden..ze heeft een lagere stem dan d'r broer en volgens mij zou het refrein van 'Baby It's You' nooit kunnen halen qua hoogte.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:19 schreef MadMaster het volgende:
De 2 heren van Promises zijn overigens de broers van de zangeres, hoor dit bekende nummer op YouTube met dezelfde dame als zangeres...
Of dit vage filmpje...
Wel playback, maar ik hoor toch wel verschil in stemmen in het liedje zelf, hoor.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Yep, precies..hartstikke playback..dat zeg ik.
Iggy met zijn twee vrachtwagenchauffeurs.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:21 schreef cafca het volgende:
Stooges?
Niet bepaald...quote:Op donderdag 8 november 2007 15:52 schreef Berkery het volgende:
Wilhelmina Kuttje?
Ze maakt af en toe wel deel uit van een Hollands duo (zo lang dat nog gaat vanwege de gezondheidstoestand van haar partner)...quote:Op donderdag 8 november 2007 16:30 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Zij van het Holland Duo ??
Cafca +1quote:Ze werd als Elisabeth Dorathea Driessen geboren te Bandung, Nederlands-Indiė tijdens de Tweede Wereldoorlog. De eerste jaren van haar leven bracht ze door in een jappenkamp. Nadat haar moeder korte tijd later zelfmoord had gepleegd, kwam ze na de oorlog met haar vader naar Nederland. Omdat haar stiefmoeder haar totaal niet accepteerde, lieten haar vader en stiefmoeder List op zevenjarige leeftijd achter na een vakantie op Vlieland, bij het vuurtorenwachtersgezin List, dat haar adopteerde.
Ah, net op tijdquote:Op donderdag 8 november 2007 17:07 schreef bukgeit het volgende:
Ah, Hepie & Hepie
Ik dacht dat die oorlog met elkaar hadden ą la Maywood, maar het schijnt inderdaad dat we vanaf morgen dit duo weer te horen gaan krijgen...quote:Op donderdag 8 november 2007 17:07 schreef bukgeit het volgende:
Ah, Hepie & Hepie
De vlag mag uit! http://www.ad.nl/cultuurenshow/article1807377.ecequote:Op donderdag 8 november 2007 17:35 schreef peaceman het volgende:
Jan S.?
Dan zat ik er maar 1 procentje vanaf.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:37 schreef brother52 het volgende:
Oudjaarsdag.
Het antwoord op je vorige vraag is trouwens 38% en geen 32.
Ja je hebt gelijkquote:Op donderdag 8 november 2007 18:37 schreef brother52 het volgende:
Oudjaarsdag.
Het antwoord op je vorige vraag is trouwens 38% en geen 32.
Je hebt anders al 53 punten, hoor.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:50 schreef brother52 het volgende:
Mijn bijna jaarlijkse puntje![]()
De eerste 13 nederlandse namen voor noorderslag zijn bekend. Noem er 6
Maar die heb ik volgens mij allemaal in de voorgaande jaren gehaald. Het kan zijn dat ik in het begin van dit jaar nog een puntje erbij heb geprokkeld maar veel meer zullen het niet zijn.quote:
Die is wel goed, de andere 4 nieuwe die je noemde niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |