abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54360474
Ik ken zijn historische denkbeelden niet goed, wat valt er op af te dingen?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54360500
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind hem geen onsympathieke man, ook niet na die rare belangenverstrengelingspraktijken. Maar ik vind hem wel een zeer matig historicus en opiniemaker.
Ik zou wel eens een Nederlandse Safranski willen zien. Die publiceert veel en goed over het conservatisme.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 4 november 2007 @ 17:51:39 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54360540
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:49 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik zou wel eens een Nederlandse Safranski willen zien. Die publiceert veel en goed over het conservatisme.
Nog nooit gehoord van die man, hoe ben je op z'n naam gekomen? Waar kun je wat stukjes lezen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54360574
Safranski, die heeft toch levensbeschrijvingen van o.a. Schopenhauer en Heidegger geschreven?
pi_54360593
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:53 schreef Apropos het volgende:
Safranski, die heeft toch levensbeschrijvingen van o.a. Schopenhauer en Heidegger geschreven?
Ja, vooral die over Heidegger is goed. Verbrugge heeft dat overigens ook gedaan, maar die vond ik te dweperig.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 4 november 2007 @ 17:54:31 #281
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54360604
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:49 schreef Apropos het volgende:
Ik ken zijn historische denkbeelden niet goed, wat valt er op af te dingen?
In een notendop: de islam is slecht en het christendom goed, want het Christendom heeft sinds Augustinus nooit claim gelegd op wereldlijke macht.
pi_54360645
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:53 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ja, vooral die over Heidegger is goed. Verbrugge heeft dat overigens ook gedaan, maar die vond ik te dwemerig.
Dweperig?
pi_54360650
En Jezus was een proletariėr. Althans, dat heb ik hem eens horen zeggen. Dus is het Christendom proletarisch en vredelievend, en de Islam dominant en baldadig.
pi_54360678
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

In een notendop: de islam is slecht en het christendom goed, want het Christendom heeft sinds Augustinus nooit claim gelegd op wereldlijke macht.
O ja, nu weet ik het weer. Dat is inderdaad geen staal van goede geschiedschrijving.
pi_54360680
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dweperig?
Ja, dat.
pi_54360700
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat er om dat ik graag zou willen weten hoe Spruyt de ideale economische verhoudingen ziet. Hij foetert dan wel op het individualisme, het cultuurrelativisme en de '68 generatie maar laat de sociaal-economische dimensie achterwege. Hij heeft het enkel over het sociaal-culturele van de huidige samenleving en wat daar aan schort.
Het lijkt me niet onaannemelijk dat Spruyt economische verhoudingen niet als de kern van de zaak beschouwt.

Ik doe dat ook niet, ik vind het eerlijk gezegd nogal raar te vinden dat de economische verhoudingen veelzeggender of belangrijker zijn dan de dominante cultuur.

Het gaat uiteindelijk om de centjes
. Kan het armoediger?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 4 november 2007 @ 17:58:55 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54360724
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
En Jezus was een proletariėr. Althans, dat heb ik hem eens horen zeggen. Dus is het Christendom proletarisch en vredelievend, en de Islam dominant en baldadig.
Staat dat ook in z'n blogs?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54360755
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:53 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ja, vooral die over Heidegger is goed. Verbrugge heeft dat overigens ook gedaan, maar die vond ik te dweperig.
Hč, het is dat ik je vandaag al vereeuwigd heb in het originele taalfoutentopic. Ik hou deze wel achter de hand, voor het moment dat er een nieuwe aflevering opent en ik een plaatspostje nodig heb.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 4 november 2007 @ 18:00:53 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54360777
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Het lijkt me niet onaannemelijk dat Spruyt economische verhoudingen niet als de kern van de zaak beschouwt.

Ik doe dat ook niet, ik vind het eerlijk gezegd nogal raar te vinden dat de economische verhoudingen veelzeggender of belangrijker zijn dan de dominante cultuur.

Het gaat uiteindelijk om de centjes
. Kan het armoediger?
Weet je, je kunt wel roepen van 'in de jaren '50 had men nog oog voor traditie' blablabla maar je moet niet het kind met het badwater weggooien. Door eenzijdig te richten op het sociaal-culturele aspect kun je dat doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54360796
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Hč, het is dat ik je vandaag al vereeuwigd heb in het originele taalfoutentopic. Ik hou deze wel achter de hand, voor het moment dat er een nieuwe aflevering opent en ik een plaatspostje nodig heb.
Wat is er mis met dweperig?
pi_54360887
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:01 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat is er mis met dweperig?
't Was al geciteerd hoor laiverd. Indien nodig verander ik het citaat gewoon terug in het origineel .
pi_54360940
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:05 schreef sigme het volgende:

[..]

't Was al geciteerd hoor laiverd. Indien nodig verander ik het citaat gewoon terug in het origineel .
pi_54360943
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Weet je, je kunt wel roepen van 'in de jaren '50 had men nog oog voor traditie' blablabla maar je moet niet het kind met het badwater weggooien. Door eenzijdig te richten op het sociaal-culturele aspect kun je dat doen.
Eh, nou, ik zie niet zo goed hoe dat inhoudt dat je per se de economische verhoudingen moet bespreken. Noch hoe die kanttekening maakt dat het uiteindelijk om de centjes draait, en dat de cultuur daaraan in belang ondergeschikt zou zijn voor een samenleving.
pi_54360949
''Laiverd'' is trouwens tenenkrommend, net zoals ''heul''.
pi_54360986
Ik vermoed dat dat niet geldt als je goed gronings bent, noch wanneer je mij het in werkelijkheid hoort zeggen.
  zondag 4 november 2007 @ 18:11:44 #296
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54361044
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:08 schreef Apropos het volgende:
''Laiverd'' is trouwens tenenkrommend, net zoals ''heul''.
Laiverd is dialect.
pi_54361075
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:09 schreef sigme het volgende:
Ik vermoed dat dat niet geldt als je goed gronings bent, noch wanneer je mij het in werkelijkheid hoort zeggen.
Jouw voordracht zou zelfs het Onzinforum een beetje briljant maken, denk ik.
pi_54361086
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Laiverd is dialect.
Ach wichie, dat kan dat jong toch niet weten ?
pi_54361110
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Laiverd is dialect.
Heul ook, uit de Generaliteitslanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')