Maurice De Wilde was het type interviewer dat over lijken ging. Zijn interview met collaborateur Leon Degrelle in de jaren '80 maakte hem hier 'wereldberoemd' ...quote:
Ik had hem echt graag eens zo'n moslimventje als vandaag bij P&W zien interviewen ...quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:14 schreef golfer het volgende:
Maar om de vraag over Maurice de Wilde van Joost terug te komen: die ken ik eigenlijk nog het meest uit de tijd van de staatsgreep in Chili.
Was echt een topjournalist met veel feitenkennis.![]()
Anthierens was nog een 'watje' in vergelijking met Maurice De Wilde. Die laatste zei ooit toen iemand die hij aan het interviewen was wilde opstappen "Ge moet gij niet weglopen , ik heb gezegd dat ze de deur van de studio op slot moesten doen tot gij hier in dat interview , hoe zou ik het zeggen, uw bekentenis hebt afgelegd"quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:26 schreef tong80 het volgende:
Ik ken wel Johan Antierens. Die Pierre Kartner zo ver kreeg dat ie opstapte.
Mooie Bio over Jasques Brel geschreven trouwens.
Oh ja, das waar ook.quote:Op maandag 5 november 2007 20:39 schreef Mainport het volgende:
Vanavond de uitreiking van de AKO!
zou ik ook niet doen, ik denk dat Grunberg niet eens de breedte van een vork naar binnen krijgt, je wilt wel smakelijke etenquote:Op maandag 5 november 2007 23:10 schreef golfer het volgende:
Wat een lul, die v.d. Heijden.
Dat ie weigert samen met Grünberg in 1 zaal te zitten.
En dat ook nog weigert hardop te zeggen in de uitzending.quote:Op maandag 5 november 2007 23:10 schreef golfer het volgende:
Wat een lul, die v.d. Heijden.
Dat ie weigert samen met Grünberg in 1 zaal te zitten.
Hahaha, ik mag zijn stijl welquote:Op maandag 5 november 2007 23:12 schreef Toad het volgende:
Hahaha, die V.d Heijden neemt zichzelf zo serieus he.
Heb jij één van de boeken gelezen? Of is het ook een 'Sympathy vote'?quote:Op maandag 5 november 2007 23:21 schreef golfer het volgende:
Ik hoop zo dat Willem van Maanen wint.
Lijkt me zo mooi als een 87-jarige het wint.
Ze heeft het boek wel gelezen, maar niet de tijd genomen alles tot haar door te laten dringen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:29 schreef Aoristus het volgende:
dit is wel heel erg slordig. Spigt heeft dat boek helemaal niet gelezen, of het lag haar gewoon niet. Blijkt dat de tekst ook niet eens op de monitor komt
wat lief van Frédérique Spigt.... hij zit er wat zuur bij te kijken trouwensquote:Op maandag 5 november 2007 23:27 schreef Aoristus het volgende:
liedje voor Zwagerman
Maar de tekst van je eigen liedje moet je toch wel kunnen onthouden toch?quote:Op maandag 5 november 2007 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze heeft het boek wel gelezen, maar niet de tijd genomen alles tot haar door te laten dringen.
Nou is dat bij Spigt sowieso wel lastig om tot haar door te dringen.
Zou ik ook doen, ik zou een ruil met Verdonk voorstellenquote:Op maandag 5 november 2007 23:30 schreef Wup het volgende:
[..]
wat lief van Frédérique Spigt.... hij zit er wat zuur bij te kijken trouwens
het gaat over het gevangeniswezen he, daar weet Verdonk veel vanquote:Op maandag 5 november 2007 23:33 schreef golfer het volgende:
Je zal maar Verdonk als pleitbezorger voor je boek hebben.
Redenen te over om dat boek nooit te kopen.
volgens mij ging het alleen op de monitor mis, het tonen van de tekst aan het publiek dus.quote:Op maandag 5 november 2007 23:32 schreef Aoristus het volgende:
Maar de tekst van je eigen liedje moet je toch wel kunnen onthouden toch?
Hij schrijft zo mooi is nou niet bepaald moeilijk.
ow, ik ben groot voorstander van Frédérique Spigt...quote:Zou ik ook doen, ik zou een ruil met Verdonk voorstellen
Dat had ze moeten blijven doen: opper- gevangenisbewaarster.quote:Op maandag 5 november 2007 23:34 schreef Aoristus het volgende:
het gaat over het gevangeniswezen he, daar weet Verdonk veel van
Kees Jansma lijkt me ook wel geschikt, je ziet gewoon aan die man dat hij veel weetquote:Op maandag 5 november 2007 23:36 schreef Wup het volgende:
[..]
volgens mij ging het alleen op de monitor mis, het tonen van de tekst aan het publiek dus.
maar gezien de tekst leek het idd. nogal een haastklus:)
[..]
ow, ik ben groot voorstander van Frédérique Spigt...
Ik vermoed de redactie van P&W.quote:Op maandag 5 november 2007 23:40 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wie heeft die ambassadeurs eigenlijk uitgezocht? De jury? De redactie van P&W? Of de schrijvers zelf?
Ja, dat vroeg ik me ook af...quote:Op maandag 5 november 2007 23:40 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wie heeft die ambassadeurs eigenlijk uitgezocht? De jury? De redactie van P&W? Of de schrijvers zelf?
Nee. Of laat zo'n kind in elk geval bij je vrouw op schoot zitten. Of bij oma ofzo.quote:Op maandag 5 november 2007 23:40 schreef Aoristus het volgende:
je neemt toch geen kinderen mee naar zo'n literatuurprijs
geen idee maar ik gok op de redactie van P&W...quote:Op maandag 5 november 2007 23:40 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ja, alsof-ie de eerste is die een kind heeft.quote:Op maandag 5 november 2007 23:41 schreef golfer het volgende:
Belachelijk om zo'n klein kind mee te nemen naar zo'n urendurende late prijsuitreiking.
Stel je voor dat dat kind begint te janken, ik denk dat half Nederland een leuker programma opzoektquote:Op maandag 5 november 2007 23:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Nee. Of laat zo'n kind in elk geval bij je vrouw op schoot zitten. Of bij oma ofzo.
Eigenlijk is het gewoon helemaal niet leuk voor kind. Dus had hij beter een oppas kunnen regelen.
Ja, ik dacht dat die zelf dat boek hadden gelezen en zelf graag ambassadeur wilden worden, maar ze hebben ze die boeken gewoon gegeven.quote:Op maandag 5 november 2007 23:40 schreef ijsbrekertje het volgende:
Zouden de schrijvers een eventueel veto gehad hebben?quote:Op maandag 5 november 2007 23:42 schreef golfer het volgende:
Ik vermoed de redactie van P&W.
ik heb ernstig de indruk dat ze er nu ter plekke pas achterkomenquote:Op maandag 5 november 2007 23:48 schreef ijsbrekertje het volgende:
Zouden de schrijvers een eventueel veto gehad hebben?![]()
LOL, laat haar tochquote:Op maandag 5 november 2007 23:50 schreef Aoristus het volgende:
Da's toch al een betere recensie dan dat Spigt gaf
Nee, ik kan er niet tegen als mensen een functie als ambassadrice accepteren en er vervolgens een potje van makenquote:
Wint die lul ook nog.quote:Op maandag 5 november 2007 23:42 schreef Arcee het volgende:
Kinderachtig van die A.F.Th, zeg. Of je gaat gewoon lekker in je eentje in een achterafzaaltje zitten om een vaag punt te maken.
There's no business like writingbusinessquote:Op maandag 5 november 2007 23:56 schreef Wup het volgende:
zou Grunberg nu worden afgevoerd;)
Ja, want de aftiteling begon alquote:Op maandag 5 november 2007 23:57 schreef Kokstra het volgende:
Probeerde hij nou een speech te maken waar Witteman ineens doorheen begon te lullen?
Dit doet die echt iedere uitzendingquote:Op maandag 5 november 2007 23:57 schreef Kokstra het volgende:
Probeerde hij nou een speech te maken waar Witteman ineens doorheen begon te lullen?
Nu moesten ze de winnaar natuurlijk nog wel even het woord geven, maar normaal gesproken moeten ze gewoon de laatste vraag niet stellen. Er is dan toch geen tijd voor het antwoord.quote:
Dat is traditie met deze prijs.quote:
In het journaal zat het stuk ookquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:03 schreef broer het volgende:
Hoeveel close-ups van Grunberg kregen we precies nadat de winnaar bekend was geworden? Vijf? Zes?
Dat ging over dat Grunberg had gezegd dat de zoon van Van der Heijden zich zou moeten schamen, omdat z'n vader niet kan schrijven...quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:21 schreef Toad het volgende:
Wat hij zei over Grunberg in het Journaal snapte ik niet helemaal. "Hij weet ook hoe het is om voor een kind te zorgen..."
Dat vond ik ook zo'n typisch, heel laat in de avond je kinderen mee nemen naar het Loo..quote:Op maandag 5 november 2007 23:40 schreef Aoristus het volgende:
je neemt toch geen kinderen mee naar zo'n literatuurprijs
Avondje overslaan dus voor mij.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:12 schreef Arcee het volgende:
Pfff, vanavond weer die A.F.Th.
En Elsie de Brauw en Maxime Verhagen, trouwens.
Ojieequote:
"Dan heb je pech gehad"quote:Op woensdag 7 november 2007 23:43 schreef Wup het volgende:
nou de man trek ik ook niet meer
wat een lamstraal
Ja, dat verhaal van hem over z'n Pa met Alzheimer is ook de reden dat ik vandaag maar weer eens kijk.quote:
Inderdaad. Popi-jopie figuur.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:40 schreef Wup het volgende:
die meneer met zijn goed nieuws is onleuk
Hij weet wel veelquote:Op donderdag 8 november 2007 23:47 schreef Wup het volgende:
hij zit te vertellen als een drammerige verkoper.
hinderlijk mannetje
Ja, typisch Witteman idd.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:47 schreef Wup het volgende:
hij zit te vertellen als een drammerige verkoper.
hinderlijk mannetje
Ze is goed gek of zit zwaar aan de stuff.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:53 schreef Aoristus het volgende:
vreemd meisje is dat toch, die Wende Sneijders
Hee, HANDEN BOVEN TAFEL, JEROEN!quote:Op donderdag 8 november 2007 23:57 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ze is goed gek of zit zwaar aan de stuff.
Of Jeroen doet een beetje vies onder de tafel.
Wat is er mis metquote:
Domme nietszeggende doos.quote:
Ze hebben ook nooit koffie gedronken met Bin Laden. Mogen ze daar dus geen mening over hebben ?quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:00 schreef SpaRood het volgende:
Dat China bashen! Ik word er niet goed van. Pauw en Witteman zijn nooit in China geweest, dus waar praten zij over? Stelletje moralistische onbenullen...
Inderdaad, op gasten die lullen over opwarming of een oprukkende atoomwolk richting New York zitten wij niet te wachtenquote:Op zondag 11 november 2007 13:44 schreef Trusten het volgende:
Simon Rozendaal te gast bij Pauw en Witteman paar dagen geleden...ik vond het erg leuk eens iemand aan het woord te horen die geen hel en verdoemenis predikt maar heel terecht opmerkt over hoe goed het eigenlijk gaat...
Inderdaad.quote:Op maandag 12 november 2007 23:58 schreef SCH het volgende:
goed verhaal van Esther Claire die later ook nog goed mee praatte
Ze zette dat even goed neer, dat die socioloog ook weer erg over ons en zij en hullie en jullie sprak, waar hij trouwens ook weer een goed antwoord op had. Is altijd lekker als de gasten aan tafel een goede wisselwerking hebben.quote:
Een harde hand.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik dacht dat Rita kut was maar deze lijkt me ook niks
Hoe lossen we het probleem met de bontkraagmocros op? We bieden ze perspectief.. lol
Ik zie dat perspectief bieden niet zo in..quote:
Jep. Ik word ook een beetje boel ziek van dat medelijden steeds. Graag meewerken of doei. Dat tussenin-gejank (perspectief bieden) levert alleen maar gezeik op.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zie dat perspectief bieden niet zo in..
http://nl.youtube.com/watch?v=TsDpV4MdaFU
"Wat een arme jongens, slachtoffers van de maatschappij, laten we ze een gesubsidieerde baan aanbieden."
Als 40+ er kun je je niet meer gedragen alsof je 25 bentquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:29 schreef Wickedangel het volgende:
Heleen begint "af te glijden". Maar dat wisten we al.
Ik had 't niet over haar uiterlijk. Zij ook niet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:41 schreef Aoristus het volgende:
Als 40+ er kun je je niet meer gedragen alsof je 25 bent![]()
Halverwege de glijbaan was het al moeilijk om je aandacht er bij te houdenquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:47 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik had 't niet over haar uiterlijk. Zij ook niet.
Dat is vast niet haar enige psychische probleem.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:53 schreef Aoristus het volgende:
Heleen heeft een psychisch probleem met een burka.
inkoppertjequote:Op dinsdag 13 november 2007 23:54 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat is vast niet haar enige psychische probleem.
Jij bent Frans van Dusschoten, ik ben André van Duinquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:58 schreef Aoristus het volgende:
inkoppertje
Wat jij wilt, mopquote:Op woensdag 14 november 2007 00:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Jij bent Frans van Dusschoten, ik ben André van Duin![]()
Wat een trieste uitzending in het begin met Vogelaar..... om je rot te schamen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zie dat perspectief bieden niet zo in..
http://nl.youtube.com/watch?v=TsDpV4MdaFU
"Wat een arme jongens, slachtoffers van de maatschappij, laten we ze een gesubsidieerde baan aanbieden."
Toch was ze (in een complot met Jort) ad rem en recht voor haar raap tegen minister Vogelaar.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:14 schreef golfer het volgende:
Ik zag vandaag Heleen in de gastenlijst staan en dacht: dat bespaar ik mijzelf.
Als ze haar bek zou dichthouden is ze nog wel te 'pruimen', maar zodra ze gaat praten knap ik toch echt op haar af.
Grappig.quote:
Mwoa..quote:Op woensdag 14 november 2007 23:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit is een fascinerende uitzending.
Zou wel moeten, die ene zwartjanus in de docu die reisgids wil worden doet niets anders dan opstaan. Dat was hetquote:Op donderdag 15 november 2007 23:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik schakel net in , heeft Karel De Gucht ondertussen al geclaimd dat die zwarte vrouw intellectueel niet in staat is om een Afrikaans land te regeren en en passant drie willekeurige staatshoofden beledigd ?
Ideetje?quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:20 schreef qonmann het volgende:
Ik heb Ellen Vogelaar nog nooit op een concrete uitspraak kunnen betrappen...
ow ....quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:18 schreef golfer het volgende:
Herman Finkers blijft een heerlijke, leuke droogkloot.![]()
Waarom? Het is toch gewoon oprecht?quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:29 schreef golfer het volgende:
Jammer alleen van dat overtuigde geloof van hem.
Vast wel, maar wanneer het zo een grote rol in een voorstelling gaat krijgen, krijg ik een beetje Fons Jansen flashbacks.quote:
Met dat verschil dat Jansen tegen het geloof en de kerk ageerde, zoals de meeste cabaretiers trouwens.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Vast wel, maar wanneer het zo een grote rol in een voorstelling gaat krijgen, krijg ik een beetje Fons Jansen flashbacks.
Dat ga ik kijken..Ik verheug me op vrijdag het nieuwe programma van Najib, Peter en Viggoquote:Op maandag 19 november 2007 22:29 schreef golfer het volgende:
Straks:
Najib Amhali, Peter Heerschop, Viggo Waas, Anton Geesink en Camiel Eurlings.
Vooral voor Najib ga ik wel even kijken.
Dat heet Limburgs.quote:Op maandag 19 november 2007 23:10 schreef Aoristus het volgende:
die Eurlings heeft een heel naar spraakgebrek
En hij kan er niet om lachen.quote:
Dat zei Viggo expres het viel mee dat die Geesink niet door had wat Viggo zei..quote:Op maandag 19 november 2007 23:51 schreef golfer het volgende:
Viggo: "Ik vind het eigenlijk ook schandalig wat Van Muiswinkel doet"
En dat met een strakke kop richting Geesink zeggen.![]()
Hij zit al dagelijks meer dan genoeg in mijn mailbox, dus hoef ik hem niet ook nog op de TV te zien.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:57 schreef SCH het volgende:
Wat nou golfert, je grote leider
Is ook zo, maar je hoeft die bomen geen handje te helpen natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:09 schreef Aoristus het volgende:
Juist, goed gezegd, Jan M. Stadse mensen moeten eens leren dat bomen ook gewoon dood gaan.
Nee, een paar staalkabels door je tuin en de onzekerheid of je huis er morgen nog wel staat is een prettig idee.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Is ook zo, maar je hoeft die bomen geen handje te helpen natuurlijk.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, een paar staalkabels door je tuin en de onzekerheid of je huis er morgen nog wel staat is een prettig idee.
Die boom is rot en weegt een paar ton. Zoiets stop je niet met een Amsterdams geveltje. Alleen groenlinksers denken dat.quote:
Maar er is geen dreiging dat ie omvalt. Hij gaat echt wel dood maar hij hoeft nu ook niet direct weg omdat de stadsdeelraadsleden zwaar overspannen zijn en de AFS er belangen bij heeft.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Die boom is rot en weegt een paar ton. Zoiets stop je niet met een Amsterdams geveltje. Alleen groenlinksers denken dat.
Dit speelt al een paar jaren hoor. Ik snap de reaktie van wethouder Vos (GL) ook wel, ze wil geen precedent scheppen, als deze boom gekapt moet worden, dan heeft ze geen poot om op te staan als al die andere zieke bomen (iepen) ook weg moeten. Ik vind dat je gewoon realistisch moet zijn en die boom moet kappen. Al die kabels door de tuinen ziet er ook niet uit en het haalt weinig uit. In de afgelopen jaren is er klauwen met geld uitgegeven aan boomdokters, ecologen en weet ik wat voor deskundigen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar er is geen dreiging dat ie omvalt. Hij gaat echt wel dood maar hij hoeft nu ook niet direct weg omdat de stadsdeelraadsleden zwaar overspannen zijn en de AFS er belangen bij heeft.
Do ist der Bahnhof.quote:
Ik ben dus niet de enige die er last van heeft. En ze snapt het ook gewoon nietquote:Op donderdag 22 november 2007 23:14 schreef ScottTracy het volgende:
Die belachelijke feministe aan tafel doet het niveau ook niet veel goeds.
Ik vond haar maar niks. De triviale thema die al eeuwen bestaan werden nog maar eens behandeld, maar dan met een semi-interessant sausje (kijk mij ergens eens over nadenken).quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:35 schreef Aoristus het volgende:
Stine Jensen is ook wel eens bij Boeken enzo geweest voor een soortgelijk onderwerp. Interessante vrouw.
Jij bent zeker zo'n metrotypje?quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vond haar maar niks. De triviale thema die al eeuwen bestaan werden nog maar eens behandeld, maar dan met een semi-interessant sausje (kijk mij ergens eens over nadenken).En bovendien zei ze 3 keer hetzelfde.
Geen idee, is verder ook niet zo interessant.quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:54 schreef Aoristus het volgende:
Jij bent zeker zo'n metrotypje?
Er is de afgelopen decennia natuurlijk wel veel veranderd. Mannen zijn meer verwijfd geraakt en dat zie je terug in de samenleving. Neem bijvoorbeeld al die duizende polls maar.quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen idee, is verder ook niet zo interessant.
En waarom zou de metroman zo'n belangrijk issue zijn? Dat onderscheid is helemaal niet van belang.quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:58 schreef Aoristus het volgende:
Er is de afgelopen decennia natuurlijk wel veel veranderd. Mannen zijn meer verwijfd geraakt en dat zie je terug in de samenleving. Neem bijvoorbeeld al die duizende polls maar.
Waarom moet je overal wat van vinden![]()
Het onderwerp is niet meer te negeren.
Het verschil is Rita Verdonk of Aleid Wolfsen, de eerste speelt vooral ongefundeerd in op sentimenten en haalt daarbij succes en de tweede heeft een lange historie bij de rechterlijke macht, iemand die gewend is om met feiten te werken. Beiden zijn het succesvolle publieke figuren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En waarom zou de metroman zo'n belangrijk issue zijn? Dat onderscheid is helemaal niet van belang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |