Das in ieder geval beter dan een nose-job..quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:56 schreef HMaster-II het volgende:![]()
Ik heb bij B&H in New York een Off-Camera-flitskabeltje en een oculair extender gekocht. Nu zit ik niet meer met mijn neus tegen het LCD schermpje meer aan.
Sepo trutquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:57 schreef KlappernootatWork het volgende:
Fotoaankoop Fipo:
Sunpak GX-8R ringflitser, tweedehands voor een lullig prijsje van 40 euro (zit een klein barstje in de behuizing maar werkt verder goed
Bij nader inzien is een nose-job toch beter..quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:58 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Sepo trut![]()
en vette vegen op scherm
Da's een leuke flitsertquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:57 schreef KlappernootatWork het volgende:
Sunpak GX-8R ringflitser, tweedehands voor een lullig prijsje van 40 euro (zit een klein barstje in de behuizing maar werkt verder goed
Ow, wel geinig, mijn collega zei dat hij een recorable die altijd in de kluis (in het donker bij een standaard temp en vochtigheid) op werk lag niet meer kon lezen; het ding was 2 jaar oud. Backuppen op DVD/CD is geen goed idee.quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:21 schreef DarkMinded het volgende:
[sub] (ben laatst voor 4 gig aan fotos kwijtgeraakt door een corrupt dvdtje![]()
Geil. Gebruik 400 ISO film. Hoeveel kostte ie?quote:Op donderdag 8 november 2007 18:59 schreef Kebab het volgende:
[ afbeelding ]
Olympus OM-1 body
Sigma Mini-Wide 1:2.8 28mm
Zuiko Auto-S 1:1.4 50mm
Tokina 35-70mm 1:3.5-4.8
Kenlock MC 1:2.8 135mm
Zuiko Auto Zoom 1:4 75-150mm
Tokina 75-260mm 1:4.5
Panagor Auto Tele Converter 2x
UV-filter, polarisatiefilter en draadontspanner
Een statief ga ik binnenkort nog kopen.
Ik ben vooral blij met de lichtsterke 1.4 lens en die ga ik gebruiken voor astrofotografie.
Drie body's en ruim tien lenzen voor 150,-quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Geil. Gebruik 400 ISO film. Hoeveel kostte ie?
Da's geen geld.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:59 schreef Kebab het volgende:
[..]
Drie body's en ruim tien lenzen voor 150,-
Het is geen 'Meld hier je bestellingen' topicquote:
Ga je geen spijt van krijgen. Kijk voor de gein ook eens naar de gold omnibounce. Net ff tikkie warmere shots op de feesten. Ik schiet er ook feestjes mee namelijk, en wil de gold ook wel eens proberen.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:43 schreef svdheijden het volgende:
Een Canon speedlite 430ex met omnibounce, voornamelijk voor partypics![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wat een leukiequote:Op donderdag 15 november 2007 07:53 schreef freud het volgende:
[..]
Het is geen 'Meld hier je bestellingen' topic![]()
[..]
Ga je geen spijt van krijgen. Kijk voor de gein ook eens naar de gold omnibounce. Net ff tikkie warmere shots op de feesten. Ik schiet er ook feestjes mee namelijk, en wil de gold ook wel eens proberen.
Aaahhhhh, the circle of lifequote:Op vrijdag 16 november 2007 08:41 schreef cyberrobin het volgende:
Een D200 met een 4 GB Extreme III kaartje!Nu mijn lenzen upgraden/vernieuwen/uitbreiden..
quote:
Bevalt die?quote:
Tot je de prijs van de objectieven zietquote:Op donderdag 22 november 2007 15:22 schreef dvr het volgende:
Een van de leukste SLR-camera's die er zijn, voor de prijs van een compact!![]()
Nee, dat is ondertussen een fabeltje. Ze zijn bij Olympus wel begonnen met een reeks dure toplenzen, maar het beste glas van C&N kost net zoveel, zoniet meer. Olympus heeft inmiddels ook heel betaalbare lenzen van licht groothoek tot supertele. De kitlenzen (28-84mm en 80-300mm eq) zijn erg goedkoop maar kwalitatief prima en er zijn heel betaalbare 36-360eq en 140-600eq Zuiko's voor wie meer bereik wil. Een goedkope groothoek komt in 2008 en dan is de budgetlijn compleet. Daarnaast zijn er nog allerlei betaalbare Sigma's. Plus natuurlijk een 'aanvaardbaar' geprijsde midrange en die dure jongens van Olympus en Pana-Leica. Een compleet overzicht staat hier: http://four-thirds.org/en/products/lense.html en, met adviesprijzen in US$ hier: http://www.4-3system.com/modules/lenses/quote:Op donderdag 22 november 2007 15:48 schreef Shark.Bait het volgende:
Tot je de prijs van de objectieven ziet
Ga hem dit weekend ff uitproberen.quote:
Ik heb geen dollars, dus daar heb ik weinig aanquote:
Ik hoopte meer op een 'niet doen, je mag die van mij overnemen voor 100 euri's' reactiequote:Op donderdag 15 november 2007 07:53 schreef freud het volgende:
[..]
[..]
Ik ookquote:Op donderdag 22 november 2007 22:39 schreef -Marjo- het volgende:
LaCie Externe harde schijf van 500GB voor back-up...
Hoquote:Op woensdag 28 november 2007 14:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
een stofen omnibounce voor m'm sb600
25 euro, veel geld voor een stukkie plastic
quote:Op woensdag 28 november 2007 14:42 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
HoDit is wel even het stukje plastic dat de wereld veranderde en dat kunnen we van de neus van Michael Jackson nog maar matig zeggen
Je gaat remote flitsen?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:32 schreef limpix het volgende:
2 flitsers, sb28's...en 2 onderhoudsvrije batterijen van 6 volt 8Ah met bijbehorende lader...weg met de penlights en lange recycletijden.
maar nog steeds veel geld voor een massaal gefabriceerd product waar men ws aan ontwikkelkosten en fabricage kosten bij elkaar 1/100e van de verkoop prijs kwijt is.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:42 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
HoDit is wel even het stukje plastic dat de wereld veranderde en dat kunnen we van de neus van Michael Jackson nog maar matig zeggen
Yep, gaat erg leuk met e-bay triggers, hoewel de betrouwbaarheid (nog) te wensen overlaat, werkt beter als het nikon CLS systeem (geen line-of sight, radiowave trigger, wel alles manueel, zelf lichtmeten enzo), kost geen drol, heel veel meer mogelijkheden. nu nog vrije tijd...quote:
Ah...vetquote:Op donderdag 29 november 2007 16:19 schreef An24 het volgende:
Jaaaaaa, eindelijk! Na de uitbetaling van een opdracht gaan we het allemaal wat degelijker aanpakken![]()
(dat willen zeggen geen doeken meer met punaises in de muur steken)
[ afbeelding ]
plus drie rollen papier!
[ afbeelding ]
Laat het studiootje maar komen
Zwart, Wit en "grey smoke" ik geloof 2,72 breed of zo...quote:Op donderdag 29 november 2007 16:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah...vetWelke kleuren heb je? En wel formaat papierrol?
Coolquote:Op donderdag 29 november 2007 16:28 schreef An24 het volgende:
[..]
Zwart, Wit en "grey smoke" ik geloof 2,72 breed of zo...
mjah eerder de gaatjes in de muurquote:Op donderdag 29 november 2007 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CoolEindelijk af van de kreukels
quote:
Dat onderste dingetje heb ik ook in mn prullenbak liggenquote:Op donderdag 29 november 2007 16:19 schreef An24 het volgende:
Jaaaaaa, eindelijk! Na de uitbetaling van een opdracht gaan we het allemaal wat degelijker aanpakken![]()
[ afbeelding ]
plus drie rollen papier!
[ afbeelding ]
Gaan we zeuren? Die van FreuD doet het anders nog steeds primaquote:Op donderdag 29 november 2007 17:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat onderste dingetje heb ik ook in mn prullenbak liggen
Die van Puckzzz ligt ook in de prullenbakquote:Op donderdag 29 november 2007 17:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Gaan we zeuren? Die van FreuD doet het anders nog steeds prima
Dankjewel lieverdquote:Op donderdag 29 november 2007 20:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Die van Puckzzz ligt ook in de prullenbak
Maar ik gun je er jaaaaren plezier van hoor
SB28's kunnen niet met CLS overweg;daarom lukt het jou alleen met ebay triggersquote:Op woensdag 28 november 2007 22:55 schreef limpix het volgende:
[..]
Yep, gaat erg leuk met e-bay triggers, hoewel de betrouwbaarheid (nog) te wensen overlaat, werkt beter als het nikon CLS systeem (geen line-of sight, radiowave trigger, wel alles manueel, zelf lichtmeten enzo), kost geen drol, heel veel meer mogelijkheden. nu nog vrije tijd...
testje;
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 november 2007 16:19 schreef An24 het volgende:
[ afbeelding ]
plus drie rollen papier!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 november 2007 07:53 schreef freud het volgende:
Vlieg heeft een 300D en Puckzz en Pentax. Moet ik meer uitleggenquote:Op donderdag 29 november 2007 23:22 schreef PKfotografie het volgende:
hmmm mijn rf triger werkt nu al 3 jaar ofzo zonder problemen, wat doen jullie met die dingen dan?
dat ze bij het vuil belanden?
(heb alleen een net ander type)
Joh....quote:Op vrijdag 30 november 2007 08:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
SB28's kunnen niet met CLS overweg;daarom lukt het jou alleen met ebay triggers
Laat ff weten hoe dit ding performt en zoquote:Op zaterdag 1 december 2007 13:55 schreef Kamermans het volgende:
Ook wat spulletjes gekocht :
Canon Speedlite Transmitter ST-E2
[ afbeelding ]
gefeli. topaankoopquote:Op dinsdag 4 december 2007 09:12 schreef Vliegvrager het volgende:
Tamron 90/2.8
Heb jij een speciale set nodig om te kleppen?quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:56 schreef HMaster-II het volgende:
Kleppenset met 4 filters en grid en shoot met 2 grids zijn vandaag binnengekomen
300D is een fijne cam, veel plezier ermee.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Canon 300D met 2 accu's, 2 CF kaartjes, Tas, en kitlens.
Hoop dat ik eindelijk van fotograferen een leuke hobby kan maken.
Behalve als je een maandag model hebtquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
300D is een fijne cam, veel plezier ermee.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Behalve als je een maandag model hebt
Vertel, wat moet ik weten als n00b?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Behalve als je een maandag model hebt
Stoer !quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:24 schreef Shark.Bait het volgende:
Apple macbook+4GB RAM, om op locatie de foto's bij specifieke shoots te kunnen bekijken met lightroom e.d.
Ik zal er nog over moeten nadenken of ik hem als portable HD mee met vakantie zou nemen....
Nu nog windoos erop kwakken
Beetje off-topic, maar: het lijkt mij ook erg handig om op mn MacBookje op locatie meteen de foto's te kunnen zien (beetje zoals je soms bij shoots van bijvoorbeeld modefotografen ziet). Bestaat er iets van een draadloos apparaatje die je foto's meteen naar je Macje kan sturen oidquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:24 schreef Shark.Bait het volgende:
Apple macbook+4GB RAM, om op locatie de foto's bij specifieke shoots te kunnen bekijken met lightroom e.d.
Ik zal er nog over moeten nadenken of ik hem als portable HD mee met vakantie zou nemen....
Nu nog windoos erop kwakken
Sneller dan wat? iig sneller dan zonderquote:Op zaterdag 8 december 2007 08:45 schreef limpix het volgende:
[..]
Stoer !
Gaat het met Apple beter/sneller? foto's bewerken/archiveren en andere handelingen ?Waarom Apple? Is het echt zoveel beter?
OT; sandisk 8 gig extreme 3 cf kaartje, B&W outdoorcase, ridicuul formaat....
Oeiquote:Op zaterdag 8 december 2007 17:51 schreef BrewskieB het volgende:
Ik had zeker geen maandagmodel van de 300D. Hij heeft dan ook 4 jaar dienst gedaan. En zo'n 30.000 afdrukken mee gemaakt. Ik kon 'm ook niet van de hand doen en heb 'm als back up gehouden.
De nieuwe aankopen:40D grip Canon 24-70 2.8 Lowepro Computrekker Plus AW Omnibounce CF 2Gb Ultra 3 CF 4Gb Ultra 2 Oplaadbare batterijen
Bestaat, niet voor elke camera natuurlijk en als je de prijzen ziet ga je braaf met je kabeltje verder werkenquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:05 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Beetje off-topic, maar: het lijkt mij ook erg handig om op mn MacBookje op locatie meteen de foto's te kunnen zien (beetje zoals je soms bij shoots van bijvoorbeeld modefotografen ziet). Bestaat er iets van een draadloos apparaatje die je foto's meteen naar je Macje kan sturen oid? En ondersteunt Lightroom zo'n direct input, waardoor de gemaakte foto meteen op het scherm verschijnt?
Als je camera SD-geheugenkaarten gebruikt lijkt zo'n Eye-Fi kaartje met ingebouwde Wifi-zender me de ideale oplossing. Ik heb ze hier nog niet in de winkels gezien, maar op Amazon kun je ze al krijgen voor net geen 100 dollar.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:05 schreef Roeni3 het volgende:
Bestaat er iets van een draadloos apparaatje die je foto's meteen naar je Macje kan sturen oid
Checkquote:Op zondag 9 december 2007 00:36 schreef Xilantof het volgende:
Laten we voor aankoop-adviezen 1 van de vele andere topics gebruiken oke? Of open een nieuwe. Het is leuk te zien dat men vanuit hier geinteresseerd raakt in de producten van andere, en een vraag is best welkom natuurlijk, maar er zijn ook andere topics voor
Dank je, An. Ik miste de laatste tijd wat inspiratie, vandaar dat ik me weer op het forum toon.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:58 schreef An24 het volgende:
[..]
OeiDas een lekker pakketje zo tesamen
Veel plezier ermee!
Hoi Brewquote:Op zaterdag 8 december 2007 17:51 schreef BrewskieB het volgende:
Ik had zeker geen maandagmodel van de 300D. Hij heeft dan ook 4 jaar dienst gedaan. En zo'n 30.000 afdrukken mee gemaakt. Ik kon 'm ook niet van de hand doen en heb 'm als back up gehouden.
De nieuwe aankopen:40D grip Canon 24-70 2.8 Lowepro Computrekker Plus AW Omnibounce CF 2Gb Ultra 3 CF 4Gb Ultra 2 Oplaadbare batterijen
quote:Op donderdag 13 december 2007 14:46 schreef Laaaars het volgende:
Ik was al zolang niet op Fok! geweest en dacht van de week opeens laat ik eens een kijkje gaan nemen en weer eens wat actiever worden...
En natuurlijk ga je dan als eerste even melden dat er nu een D300 met een 10.5mm in de tas zit!
quote:
dubbel geilquote:Op donderdag 13 december 2007 14:46 schreef Laaaars het volgende:
Ik was al zolang niet op Fok! geweest en dacht van de week opeens laat ik eens een kijkje gaan nemen en weer eens wat actiever worden...
En natuurlijk ga je dan als eerste even melden dat er nu een D300 met een 10.5mm in de tas zit!
Volgens mij hebben jullie allemaal goed betaalde baantjesquote:Op zaterdag 15 december 2007 14:09 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Kreeg donderdag deze jongen binnen:
[ afbeelding ]
Canon 70-200 f4 L
gefeliquote:Op zaterdag 15 december 2007 16:40 schreef RonaldV het volgende:![]()
Winstdelingen zijn OK!Ik heb alleen ietsje meer uitgegeven dan ik van plan was...
Een Cullmann D4500quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
gefeli
Welk merk flitser dan?
Ow, tellen die ook mee? In dat geval moet er nog een 500GB USB drive bij mijn lijstje.quote:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik heb mijn piepjonge macboekje voorzien van een 250 GB harde schijf zodat ik mijn foto archief erop kan plempen
die 80 gieger zit nu in een usb kastje
Volgens mij verkocht V&D dat vroeger.. rond '80.quote:Op zaterdag 15 december 2007 23:24 schreef kvdv het volgende:
Een voor mij onbekend merk, [..] Carena
(bijna) fulltime albert heijn, dus valt mee hoor.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:08 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jullie allemaal goed betaalde baantjes
Al veel over gehoord van mijn oom, maar die is ook pro-sony, Kun je over een tijdje eens laten weten hoe hij bevalt? Mijn ouders overwegen hemquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:52 schreef Euc- het volgende:
Nieuw in dit topic, niet echt kwa hobbiefotografie, sinds gisteren mijn a100 geupgrade naar een a700 body met vertical grip, ben er erg blij mee!
Geleend fototje
[ afbeelding ]
Ik vind hem foei lelijk!quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:52 schreef Euc- het volgende:
Nieuw in dit topic, niet echt kwa hobbiefotografie, sinds gisteren mijn a100 geupgrade naar een a700 body met vertical grip, ben er erg blij mee!
Geleend fototje
[ afbeelding ]
Ga jij eens héél erg gauw je toetsenbord spoelenquote:Op dinsdag 18 december 2007 20:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind hem foei lelijk!(die grip is echt raar bijv...)
Ze zijn niet voor mijn handen gebouwd, maar na een tijdje wennen werkt een Dynax of een Sony echt voortreffelijkquote:Maar hij schijnt echt heerlijk in de hand te liggen...
Toch eens zelf testen voordat ik een oordeel ga vellen
Die had dat inderdaad ook al... Zo'n vorm van de grip... Maar ik weet niet... 't staat me niet echt aan... "onnatuurlijk" ziet 't eruit.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:47 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ga jij eens héél erg gauw je toetsenbord spoelen![]()
Het is nog net niet zo'n fraai gevaarte als de 7D, maar hij komt een heel end
Hoezo niet voor jou handen? Wat te klein?quote:[..]
Ze zijn niet voor mijn handen gebouwd, maar na een tijdje wennen werkt een Dynax of een Sony echt voortreffelijk
Nee, alle bedieningsorganen zitten net op de verkeerde plek(heb ik altijd met Minolta's al gehad). Is wel overkomelijk trouwens, na twintig minuten ben ik helemaal op de digitale Dynax omgeschakeld en is het ronduit genieten geblazen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:56 schreef Xilantof het volgende:
Hoezo niet voor jou handen? Wat te klein?
Ik zou willen dat ze dat bij Canon ook hadden op de afdeling scanners/drivers..quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Canon heeft een afdeling Quality Control. Nikon trouwens ook, voordat we dat gezeik weer krijgen
Feliquote:Op woensdag 19 december 2007 10:11 schreef Noli. het volgende:
Ik heb sinds gisteravond:Nikon D70s Grip CF 1Gb Voigtländer Zoomar AF 28-210 f/4.2-6.5
Ik ben beginner en had/heb een Fuji Finepix S5600 en wou toch wel graag een dSLR. Collega van husb is sportfotograaf op de TT-baan. Hij heeft zelf net een D200 aangeschaft en bood ons deze aan voor een (heel erg) schappelijke prijs.
Dank!quote:
Ik heb een COSINA AF 19 ~ 35 mm f/3,5 - 4,5 Ø 77mm voor de Nikon, maar daar bleef toen ik hem op mijn digitale Nikon zette, een stuk minder groothoekvermogen van over..quote:Op woensdag 19 december 2007 12:28 schreef didotcicero het volgende:
Voigtländer maakt objectieven met diverse vattingen, dus ook voor Nikon. Let er wel op dat er 2 bedrijven zijn die camera's e.d. onder de merknaam Voigtländer op de markt brengen. Cosina is de ene en de ander een duits bedrijf (Ik meen Ringfoto). De producten van het duitse bedrijf -heb ik gehoord- zijn wat minder van kwaliteit dan die van Cosina.
Overkill voor de toch al zo gammele AF. Heb 'm zelf ookquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Canon ES-62 Zonnekap voor m'n 50mm F/1.8 II lens.
Heeft dat niet met de crop-factor te maken? (of praat ik nou poep?)quote:Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Ik heb een COSINA AF 19 ~ 35 mm f/3,5 - 4,5 Ø 77mm voor de Nikon, maar daar bleef toen ik hem op mijn digitale Nikon zette, een stuk minder groothoekvermogen van over..
Hmm, mja. Ik dacht dat het eerlijk gezegd wel nuttig zou zijn, zeker als je buitenportretten maakt af en toe. Maar ik heb eigenlijk niet zoveel te klagen over die 50mm F/1.8 Mark II lens. Echt ragscherp en ik kan em naast potret ook voor Table-top foto's gebruiken..quote:Op woensdag 19 december 2007 15:43 schreef kvdv het volgende:
[..]
Overkill voor de toch al zo gammele AF. Heb 'm zelf ook
He, camera's zijn net vrouwen. zolang we niet met het innerlijk kunnen spelen, gaan we af op het uiterlijkquote:Op woensdag 19 december 2007 16:17 schreef Euc- het volgende:
Wat me wel opvalt is dat jullie allemaal een oordeel vellen over het uiterlijk van de sony, vind ik persoonlijk een beetje raar. Als jullie een nieuwe computer kopen gaan jullie dan eerst kijken hoe hij eruit ziet of wat ie kan?
Voigtländer heeft net twee MF primes geïntroduceerd met Nikon en met Pentax vatting. Een 2.0/40 en een 1.4/55.quote:Op woensdag 19 december 2007 12:05 schreef Shark.Bait het volgende:
Voigtlander? past die op de nikon?
mja, heb ik best veel gedaan, maar nooit een zonnekap gemist eik. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit ergens een zonnekap gemist en gebruik ik m ook niet bij de lenzen waar ik er een bij heb zitten.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, mja. Ik dacht dat het eerlijk gezegd wel nuttig zou zijn, zeker als je buitenportretten maakt af en toe.
Ja, is een hele fijne lens. Op wat langere afstanden is zn AF niet 100% raak, maar voor portretten ed is ie feilloos. En dat beetje lawaai nemen we voor die prijs op de koop toe.quote:Maar ik heb eigenlijk niet zoveel te klagen over die 50mm F/1.8 Mark II lens. Echt ragscherp en ik kan em naast potret ook voor Table-top foto's gebruiken..
Ik weet dat er zo'n topic bestaat maar de search helpt me momenteel niet.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:59 schreef Xint het volgende:
Zit nog niet zo lang op deze forum, en ik fotografeer eigenlijk nog niet zo lang. Pas laatste 6 maanden de spulletjes bij elkaar gekocht. Kan ik die nog posten? Of bestaat er ook een topic voor?
Hmm, 't blijft jammer dat de search niet lekker werkt. Er was namelijk ook een topic (vroeger) waar dit soort dingen gepost werden.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waar moeten de nieuwe objectief aankondigingen staan?
Tokina komt binnenkort met 2 supergroothoeklenzen en Sigma heeft 2 Fisheye lenzen op de planken voor volgend jaar staan..
DPReview heeft er net een recensie van geplaatst: http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra700/quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:52 schreef Euc- het volgende:
Grote lenzentopic?quote:Op woensdag 19 december 2007 19:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waar moeten de nieuwe objectief aankondigingen staan?
Tokina komt binnenkort met 2 supergroothoeklenzen en Sigma heeft 2 Fisheye lenzen op de planken voor volgend jaar staan..
Daar mag het inderdaad ook. Maar er was een (goed lopend) topic m.b.t. allerlei nieuwe dingen dat uitkwam. Altijd interessant om te kunnen volgen.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:02 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Grote lenzentopic?
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik heb alleen geen plaatjes om het te bevestigen..quote:Op woensdag 19 december 2007 20:02 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Grote lenzentopic?
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik wil er ook eens mee spelen als dat kan!quote:Op woensdag 19 december 2007 20:32 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
(Nikon D300 mocht het ploatje nie werreke)
Vanmorgen afgeleverd....
oh wat een geile knopjes.
inclusief Nikon capture NX (die niet op mijn OS X versie werkt)
nikon support schrijft dat ze 90 dagen na release van een OS pas software uitbrengen. Nou ja, dan maar de windoos versie installeren. En je mag er wel een keer mee spelen..quote:Op woensdag 19 december 2007 20:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik wil er ook eens mee spelen als dat kan!
Ik las ook btw dat dat van Nikon Capture opgelost gaat worden
Meen zoiets gelezen te hebben op www.bythom.com
quote:Op woensdag 19 december 2007 20:40 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmmmzzz, ziet er heel niet verkeerd uit Shark voor een Nikon
Nieuwe spullen aangekondigd!quote:Op woensdag 19 december 2007 19:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik weet dat er zo'n topic bestaat maar de search helpt me momenteel niet.
Je mag er een nieuw topic over openen.
De nieuwste versie van Adobe Photoshop Lightroom 1.3.1 onder OS X 10.5.1 ondersteund gewoon wel de Nikon D300? (Godver, ik wilde bijna 300D zeggen, maar goed ik ben Canon gewend..quote:Op woensdag 19 december 2007 20:32 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen afgeleverd....
Dank!quote:Op woensdag 19 december 2007 22:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nieuwe spullen aangekondigd!
je kan niet zoeken
Hoewel Nikon software meestal huilen-met-de-pet-op is, is NX software toch wel mooi gereedschap om net ff wat meer uit je NEFjes te halen dan photoshop kan. Athans dat is de theorie, dat schrijven de reviewers. EN ik wil dit gegeven paard in de bek kijken of het mij aanstaat. En andrs ren ik wel gillend terug naar PSquote:Op woensdag 19 december 2007 23:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
De nieuwste versie van Adobe Photoshop Lightroom 1.3.1 onder OS X 10.5.1 ondersteund gewoon wel de Nikon D300? (Godver, ik wilde bijna 300D zeggen, maar goed ik ben Canon gewend..)
Wat moet je met die meuk van Nikon zelf? Ik gebruik ook geen Canon software, trouwens...
quote:Op woensdag 19 december 2007 20:32 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen afgeleverd....
zo'één heb ik hier ook nog liggen ... leuk dingetje hè?quote:
quote:Op woensdag 19 december 2007 20:32 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen afgeleverd....
Que? die zou volgend jaar toch uitkomenquote:Op donderdag 20 december 2007 13:03 schreef freud het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst:
[ afbeelding ]
Sigma 15mm F2.8 EX DG DIAGONAL Fisheye
Die vertekent teveel voor partyquote:Op donderdag 20 december 2007 13:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Que? die zou volgend jaar toch uitkomen
Laat maar ouder type, geen HSM en 15mm ipv 10mm
Sigma 10mm F2.8 EX DC Diagonal FishEye HSM
[ afbeelding ]
Maar wel mooi ding hoor....
Punt van Diagonal was toch dat je volledig 180 graden shots kan maken? Toch niet perse gekkebekken shots?quote:Op donderdag 20 december 2007 14:22 schreef freud het volgende:
[..]
Die vertekent teveel voor party. Ik heb al een Peleng 8mm voor gekke bekken shots...
Zal even voorbeeldje schieten vandaag. Wat ik bedoelde was dat 10mm een stuk meer vervormd volgens mij, en dus voor portretwerk niet echt bruikbaar is zonder veel nabewerken.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Punt van Diagonal was toch dat je volledig 180 graden shots kan maken? Toch niet perse gekkebekken shots?
Kun jij anders 2 plaatjes posten van je Peleng en je nieuwe Sigma lens?
Just wondering, waarom zijn eigenlijk niet alle vier de flapjes(quote:Op donderdag 20 december 2007 13:03 schreef freud het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst:
[ afbeelding ]
Sigma 15mm F2.8 EX DG DIAGONAL Fisheye
om zo je zonnekap niet in beeld te krijgen..quote:Op zaterdag 22 december 2007 01:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Just wondering, waarom zijn eigenlijk niet alle vier de flapjes() van de zonnekap hetzelfde?
Okquote:Op zaterdag 22 december 2007 01:05 schreef Xilantof het volgende:
[..]
om zo je zonnekap niet in beeld te krijgen..
je beeld is "breder" dan dat ie " hoog" is. daardoor moet daar de zonnekap korter zodat ie geen licht vangt wat eigenlijk op de foto moet
Die heb ik ook!quote:Op zaterdag 22 december 2007 14:16 schreef chris89 het volgende:
[ afbeelding ]
85 1.8nu moetie eerst nog ontdooien
(condens enzo)
Wat noem je weinig?quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:57 schreef Shark.Bait het volgende:
ja gefeliciteerd met je aanwinst
Ik kreeg net een vervroegd kerstkadeau:
[ afbeelding ]
a.k.a. "the Cream Machine"
nu die 85 f/1.8 slijten voor weinig.
er zijn meerdere gegadigden. Hij is wat stoffig van binnen. schoonmaken kost 100 euro bij nikon, en daarna kan ik hem slijten voor 275 schat ik. maar als ik hem nu zou slijten zonder schoonmaken zou ik er150 euro voor vragen, inclusief stof en al.quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:24 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Wat noem je weinig?
*Interesse heeft.
Veel doen dan krijg je er vanzelf gevoel voor.quote:Op maandag 24 december 2007 12:09 schreef Roeni3 het volgende:
Vandaag wel iets heel fijns gekocht:
[ afbeelding ]
Een Pentax AF-540 FGZ flitser.![]()
(Nu even goed oefenen; flitsen is mij nog niet helemaal eigen.
)
Woeiquote:Op woensdag 26 december 2007 00:12 schreef Chanty het volgende:
Fotografisch aankopencadeaumeldtopic
Een reflectiescherm![]()
woeiiiii
Die workshop heb ik gedaan. Een aanrader!quote:Op zaterdag 22 december 2007 07:55 schreef joey_k het volgende:
Ik heb mijzelf getrakteerd op een Canon Eos 400 kit (18-55 & 70-300 objectief) + 2 Gb Cf-card + een luxe fototas.... Moet toch ergens beginnen, niet?
[ afbeelding ]
glasbakquote:Op zaterdag 22 december 2007 19:57 schreef Shark.Bait het volgende:
ja gefeliciteerd met je aanwinst
Ik kreeg net een vervroegd kerstkadeau:
[ afbeelding ]
a.k.a. "the Cream Machine"
nu die 85 f/1.8 slijten voor weinig.
Dat is volgend jaar pasquote:Op donderdag 27 december 2007 23:50 schreef DarkMinded het volgende:
jammer dat ie morgen nog wel niet binnen zal komenzaterdag komen er hier nooit geen pakketjes, zondag ook niet, maandag is het oud en nieuw dus dan verwacht ik ook geen postbodes , dinsdag is het 1 januari, ook geen post waarschijnlijk, maaaaaaaaaaaar.... woensdag zou die dan toch wel eens kunnen binnenkomen!
![]()
Ja ik weet hetquote:
Goede instelling. Al doende merk je vanzelf in welke richting je je glaswerk uit wilt breiden.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:55 schreef Tommeh het volgende:
Vandaag Canon 400D gekocht, de kit welteverstaan. Ik ben nog nieuw in de DSLR wereld dus nog geen extra lens of iets, eerst me zo maar eens vermaken
.
Dankquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:02 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Goede instelling. Al doende merk je vanzelf in welke richting je je glaswerk uit wilt breiden.
En welkom, zowel in de DSLR-wereld als in FOT
Welke macro zoomlens, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 27 december 2007 17:41 schreef Euc- het volgende:
Vandaag ook een Minolta 3600HSD flitser met een omnibounce kapje en een nieuwe Sony 18-200 mm lens
[ afbeelding ]
En ik krijg morgen een macro zoomlens in bruikleen, ben ik eeerg benieuwd naar!
Feliquote:Op vrijdag 28 december 2007 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Dacht doe voor de grap is mee met een wedstrijd, gewonnen!![]()
[ afbeelding ]
Een Sigma 105mm EXquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:10 schreef Elefes het volgende:
[..]
Welke macro zoomlens, als ik vragen mag?
Hoe ik bij zoomlens komquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:45 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat is geen zoomlensmaar wel een hele goede macrolens
Daarom vroeg ik het me ook afquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:47 schreef Euc- het volgende:
[..]
Hoe ik bij zoomlens komHeb dat de hele tijd in mn kop zitten, maar je hebt gelijk, idd een macrolens. Erg fijn dingetje, denk alleen niet dat ik hem overneem, toch iets teveel geld voor iets waar ik waarschijnlijk weinig mee ga doen. Leuk om even een weekje mee te spelen verder
Nou, heb hem inmiddels toch gekocht. Vond het best leuk en wist behoorlijk wat van de prijs af te lullen dus achquote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:06 schreef Elefes het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het me ook afIk dacht al, heb ik iets gemist.. Maar leuke lens. Inderdaad wel prijzig een "echte" macrolens, het moet je dan echt liggen om veel aan macrofotografie te doen (ik ben er gek op).
Ik ben benieuwd naar hoe je die overstap ervaart. ik zelf heb de 300D (geflashed naar de 10D), en ik denk dat als ik overstap naar een xxxD serie dat het me dan gaat tegenvallen. heb dan liever 1tje uit de xxD serie.quote:Op maandag 31 december 2007 18:58 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
heb een vervangertje voor mn lieve 300D gekocht. Hij was een beetje ziek en opsturen koste me bijna net zo veel als een nieuwe. Dus ach....dan maar een nieuweheb een 400D gekocht
die heb ik ook gekocht!quote:
Gaat dan toch echt je zelfgemaakt omnibounce de prullenbak in?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die heb ik ook gekocht!samen met:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maar dan 4 gig
en batterijen + oplader
mooi was die he?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Gaat dan toch echt je zelfgemaakt omnibounce de prullenbak in?![]()
Inlijsten en aan de muur hangen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mooi was die he?misschien dat ik 'm hou voor de nostalgie
Geniaal en schattig. Gewoon een kleine vitrinekast met de naam: "Puckzzz fotografie door de jaren heen"quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mooi was die he?misschien dat ik 'm hou voor de nostalgie
Ik heb er bewust geen omnibounce bij gekocht, ik haal wel ergens een hongkong ding ipv 28 euro voor een stukje plastic te betalenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die heb ik ook gekocht!samen met:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maar dan 4 gig
en batterijen + oplader
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar je oude omniquote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:57 schreef Puckzzz het volgende:
mwah hij was iets van 18 euro volgens mij. maargoed nu kun je tenminste alles en iedereen platflitsen!
Ik ookquote:Op zondag 6 januari 2008 00:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar je oude omni
Dat had je beter vantevoren kunnen vragen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:12 schreef robbolo het volgende:
Ik heb vandaag deze besteld
[ afbeelding ]
En dan de zwarte. En ook nog een 8GB SDHC kaartje.
Zijn er al veel mensen tevreden over deze camera?
Ik had t al van te voren gevraagd, vandaar ook de vraag of er al veel tevreden zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:47 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Dat had je beter vantevoren kunnen vragen.![]()
Maar bij dpreview komt hij niet slecht uit de verf als ik het zo snel lees.
UV filter is echt voor het beschermen van je lens. met een polaristatie filter haal je toch een deel van het licht weg, waardoor je langer moet belichten. en dus niet echt geschikt als vervanger van de UV filterquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:04 schreef sarlo het volgende:
Hoya super hmc circulair polarisatiefilter voor naast mijn hoya super hmv uv filter. Beetje dubbel op gezien een poli filter ook een uv filter is
Mara het polarisatiefilter kan dan wel weer hindelijke schitteringen weg halen en dan kan hij juist wel weer goed van pas komen. Maar als standaard lensbescherming zou ik het inderdaad niet doen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:07 schreef Kamermans het volgende:
[..]
UV filter is echt voor het beschermen van je lens. met een polaristatie filter haal je toch een deel van het licht weg, waardoor je langer moet belichten. en dus niet echt geschikt als vervanger van de UV filter
Ik heb sinds gisteren ook de fz18 (zwart). Op 't eerste zicht een heel degelijk toestel. (Hij kwam er ook als beste uit bij de tests van testaankoop).quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:12 schreef robbolo het volgende:
Ik heb vandaag deze besteld
[ afbeelding ]
En dan de zwarte. En ook nog een 8GB SDHC kaartje.
Zijn er al veel mensen tevreden over deze camera?
Je bent er wel blij mee hequote:Op donderdag 10 januari 2008 23:46 schreef ACT-F het volgende:
Naar aanleiding van Sigma EF-530 DG ST i.c.m. Powershot S5 IS? Voor 'slechts' ¤159.
[ afbeelding ]
De uv filter zit erop als standaard lensbeschermingquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:19 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Mara het polarisatiefilter kan dan wel weer hindelijke schitteringen weg halen en dan kan hij juist wel weer goed van pas komen. Maar als standaard lensbescherming zou ik het inderdaad niet doen.
helemaal zelf in elkaar geknutseld.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar je oude omni
Voor dit soort vragen kan je in andere topics terecht.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:06 schreef killko het volgende:
Ik heb afgelopen week een standaard telezoom lensje 70-210 op marktplaats gekocht. Ben nu op zoek naar wat filters. Ik wil sowieso een polarisatiefilter hebben maar ben nog niet zo thuis in het uitbreiden van m'n cam en heb wat vraagjes. Ik heb al gehoord dat ik sowieso een circulair filter moet aanschaffen, maar ik zie veel verschillende prijzen, van 20 tot 80 euro. Ik fotografeer niet dagelijks maar gewoon af en toe als hobby. Is er (voor mij) een groot verschil in kwaliteit tussen zo'n 20 euro filter (van B+W ofzo) en een 80 euro canon filter? En hoef ik alleen maar te letten op het aantal millimeter van het filterschroefdraad op mijn lens, zodat als dat aantal millimeters overeenkomt het filter sowieso past? Ten slotte: wat voor voordeel heeft een UV-filter? Want die zie je ook veel. Zijn er nog dingen waarop je met zo'n filter moet letten?
B+W maakt prima filters.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:06 schreef killko het volgende:
Ik heb afgelopen week een standaard telezoom lensje 70-210 op marktplaats gekocht. Ben nu op zoek naar wat filters. Ik wil sowieso een polarisatiefilter hebben maar ben nog niet zo thuis in het uitbreiden van m'n cam en heb wat vraagjes. Ik heb al gehoord dat ik sowieso een circulair filter moet aanschaffen, maar ik zie veel verschillende prijzen, van 20 tot 80 euro. Ik fotografeer niet dagelijks maar gewoon af en toe als hobby. Is er (voor mij) een groot verschil in kwaliteit tussen zo'n 20 euro filter (van B+W ofzo) en een 80 euro canon filter?
quote:En hoef ik alleen maar te letten op het aantal millimeter van het filterschroefdraad op mijn lens, zodat als dat aantal millimeters overeenkomt het filter sowieso past?
Het korte antwoord is dat het je lens beschermt tegen stoten, krassen en vallen. Ook hier kun je het gewoon goedkoop houden, toplenzen uitgezonderd.quote:Ten slotte: wat voor voordeel heeft een UV-filter? Want die zie je ook veel. Zijn er nog dingen waarop je met zo'n filter moet letten?
Top, nu nog leren plaatjes plaatsenquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:51 schreef coenb het volgende:
Vandaag gekocht, als vervanger voor mijn Nikon D70s: de Nikon D300!
[ [url=http://http://www.xs4all.nl/~coenb/pictures/d70d300.jpg]afbeelding[/url] ]
Gaa-aaf, voortaan met een D200 en D300 op pad: wat ben ik toch een verwend kind
[newbievraag] What did I do? What did I do? [/newbievraag]quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:53 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Top, nu nog leren plaatjes plaatsen
quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:02 schreef coenb het volgende:
[..]
[newbievraag] What did I do? What did I do? [/newbievraag]
edit: antwoord: ik had de url verkeerd, de eerste 10 seconden van de post. Snelle actie, Vliegvrager.
Hij heeft hem!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:03 schreef Xilantof het volgende:
Ik ben ook even aan het winkelen geslagen:
[ afbeelding ]
Oeh, die is fijn !quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:03 schreef Xilantof het volgende:
Ik ben ook even aan het winkelen geslagen:
[ afbeelding ]
Ja! Donderdag mag ik!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:14 schreef PdeHoog het volgende:Vet man
Uitproberen tijdens een optreden binnenkort?
Jaquote:
Lijkt mij ook wel heel erg jaquote:
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:40 schreef Vliegvrager het volgende:
Dat is een fokking oude camera, passen daar geheugenkaartjes in?
Die heb ik ookquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:30 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Nieuwe tas voor alle dingen die ik nog later bij ga kopen
[ afbeelding ]
Lekkerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:23 schreef Marc H het volgende:
Vandaag "even" een nieuw flitsertje gehaald:
Canon 580 EX II
en natuurlijk ook het bouncekapje.
Met welke camera heb je dat genomen? Want qua scherpte en beeldkwaliteit krijg ik het zelfs niet met m'n nieuwe 50mm F1.8 op 400D voor elkaar:quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:23 schreef EchnaDarr het volgende:
[ afbeelding ]
Canon 50mm F1.8 + B+W UV filter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |