quote:
Op maandag 17 september 2007 09:20 schreef _Kaatje_ het volgende:Ik heb pas een goedkoop polafilter gekocht om gewoon eens uit te proberen wat ik daarmee kan en wil. Mocht ik er inderdaad veel gebruik van gaan maken, kan ik er altijd nog een kopen van rond de honderd euro. Nu heb ik er nog geen 3 tientjes voor betaald. (Polafilter van Practika.)
Ik wilde ook even oefenen met een CP-filter en kwam vorige maand in Hongarije in een foto-speciaalzaak een Hama CP-filter tegen voor 2985 forint. Dat zag er lekker laag uit, dus ik heb hem gekocht. Leuk speelgoed, maar van gemiddelde kwaliteit.
Bij thuiskomst bleek dat de koers net even gunstig was geweest en was er voor het filter nog geen ¤ 12,50 afgeschreven!
Kijk dan kun je goedkoop even oefenen of het wat is. Als ik een duurdere en betere lens koop weet ik nog niet of ik er een Hoya of B+W CP-filter bij doe. Het is slechts in weinig gevallen echt handig. Ik merk dat ik het vaker gebruikt heb bij het verminderen van reflecties in glas of water, dan voor mooie wolkenluchten. Die laaste haal ik er ook uit met PS.
Misschien moet ik het eens zien bij een kwaliteitsproduct, dat kan het ook wezen.