Blijft over of de staat verplicht is deze partij te sponsoren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:59 schreef KoningsCobra het volgende:
De CU heeft het recht hun ideologie te uiten als zei dit niet zouden kunnen doen is dit een schending van de vrijheid van vereniging en vergadering.
[..]
Even voor de duidelijkheid ik ben het niet met de standpunten van de CU eens maar vindt wel dat ze dit mogen uitdragen. Ik vindt het vreemd dat partijen en verenigingen in Nederland alleen standpunten mogen innemen die precies vallen binnen de wetten die door anderen gemaakt zijn, dat zou als je het veder doortrekt in houden dat niemand meer kritiek op de overheid mag uiten.
Het was wel degene waar hier op gedoeld werd. Dat er uiteraard een meer symbolische uitleg aan te geven valt is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Als dat de enige mogelijke bijbelexegese was, zou je een punt hebben. Dat is echter niet zo.
Ja, de overheid moet aan elke partij die in de 2de kamer zit subsidie verstrekken, pas als de partij verboden is bij de rechter moet ook dit stoppen, hier willen ze volgens mij ook naar toe. Ik vindt het niet uit te leggen dat de SGP niet verboden is maar wel zijn subsidie kwijtraakt.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijft over of de staat verplicht is deze partij te sponsoren.
Hoe zit dat eigenlijk met de PVV?quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:50 schreef KoningsCobra het volgende:
[..]
Ja, de overheid moet aan elke partij die in de 2de kamer zit subsidie verstrekken, pas als de partij verboden is bij de rechter moet ook dit stoppen, hier willen ze volgens mij ook naar toe. Ik vindt het niet uit te leggen dat de SGP niet verboden is maar wel zijn subsidie kwijtraakt.
Het discrimineren van mensen om welke reden dan ook is simpelweg verboden.En als ze dit soort praktijken willen uitvoeren dan moet de overheid dat niet gaan sponsoren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:59 schreef KoningsCobra het volgende:
De CU heeft het recht hun ideologie te uiten als zei dit niet zouden kunnen doen is dit een schending van de vrijheid van vereniging en vergadering.
Daar is de CU het blijkbaar niet mee eens. (Ik ben zelf tegen discriminatie op seksualiteit, sekse, etc, voor de duidelijkheid).quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het discrimineren van mensen om welke reden dan ook is simpelweg verboden.
Dat kan, maar dat betekent niet dat je je er niet toch aan moet houden.quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:08 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Daar is de CU het blijkbaar niet mee eens. (Ik ben zelf tegen discriminatie op seksualiteit, sekse, etc, voor de duidelijkheid).
Het grote gevaar is geweken, maar voor hoelang?quote:CU-lid dient motie homoseksuelen niet in
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 2 november 2007 @ 20:35
Het deelraadslid Yvette Lont ziet voorlopig af van het indienen van een omstreden motie over homoseksuelen tijdens het komende congres van de ChristenUnie. Dat maakte ze vanavond bekend in een verklaring aan het ANP.
Lont, deelraadslid in Amsterdam-Zuidoost, liet eerder weten een motie in te dienen om praktiserende homoseksuelen te weren uit bestuursfuncties in de partij en hen ook niet kandidaat stellen voor posten in het openbaar bestuur. Dat leidde tot een forse discussie binnen en buiten de partij.
"Door een stevig gesprek met een delegatie van het landelijk bestuur hebben wij het vertrouwen gekregen dat er een inhoudelijke discussie op dit punt gaat plaatsvinden binnen de partij. Door de nieuwe ontstane situatie is besloten om de motie momenteel niet in te dienen'', aldus Lont in de verklaring.
In een toelichting vertelde haar woordvoerder dat Lont wel bij haar standpunt blijft en dat dat breed wordt gedragen door de achterban. Volgens een steekproef zijn twee op de drie ChristenUnie-bestuurders het eens met de motie. Partijleider André Rouvoet verwierp eerder vandaag elke suggestie dat zijn partij homoseksuele leden uit bestuursfuncties weert. Als dat wel zou gebeuren, is dat discriminatie, zei de vicepremier na afloop van de ministerraad.
Hij wilde verder niet vooruitlopen op de discussie die binnen de partij is opgekomen over het gevoelige thema. Rouvoet ging niet in op de vraag of ook een praktiserende homo een bestuursfunctie kan krijgen of zelfs minister kan worden. ,,We moeten de discussie zorgvuldig voeren. Ik wil daar niet op vooruitlopen.'' Het congres zal zich buigen over een mogelijke gedragscode voor vertegenwoordigers van de ChristenUnie.
Ook premier Jan Peter Balkenende wilde niet op het congres vooruitlopen. Hij wees op een verklaring van een partijwoordvoerder vrijdag. Die stelde dat leden van de ChristenUnie niet uit bestuursfuncties geweerd zullen worden omdat ze homo zijn. Op het partijcongres moet het gaan over de christelijke levenswandel en over de vraag in hoeverre je daarover iets op papier kunt zetten. In dat opzicht worden homo's en hetero's volstrekt gelijk behandeld, aldus de woordvoerder.
Wat zullen de VVD en D66 lelijk op hun neus hebben gekeken.quote:CU-lid dient motie homoseksuelen niet in
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 2 november 2007 @ 20:35
Het deelraadslid Yvette Lont ziet voorlopig af van het indienen van een omstreden motie over homoseksuelen tijdens het komende congres van de ChristenUnie. Dat maakte ze vanavond bekend in een verklaring aan het ANP.
Lont, deelraadslid in Amsterdam-Zuidoost, liet eerder weten een motie in te dienen om praktiserende homoseksuelen te weren uit bestuursfuncties in de partij en hen ook niet kandidaat stellen voor posten in het openbaar bestuur. Dat leidde tot een forse discussie binnen en buiten de partij.
"Door een stevig gesprek met een delegatie van het landelijk bestuur hebben wij het vertrouwen gekregen dat er een inhoudelijke discussie op dit punt gaat plaatsvinden binnen de partij. Door de nieuwe ontstane situatie is besloten om de motie momenteel niet in te dienen'', aldus Lont in de verklaring.
In een toelichting vertelde haar woordvoerder dat Lont wel bij haar standpunt blijft en dat dat breed wordt gedragen door de achterban. Volgens een steekproef zijn twee op de drie ChristenUnie-bestuurders het eens met de motie. Partijleider André Rouvoet verwierp eerder vandaag elke suggestie dat zijn partij homoseksuele leden uit bestuursfuncties weert. Als dat wel zou gebeuren, is dat discriminatie, zei de vicepremier na afloop van de ministerraad.
Hij wilde verder niet vooruitlopen op de discussie die binnen de partij is opgekomen over het gevoelige thema. Rouvoet ging niet in op de vraag of ook een praktiserende homo een bestuursfunctie kan krijgen of zelfs minister kan worden. ,,We moeten de discussie zorgvuldig voeren. Ik wil daar niet op vooruitlopen.'' Het congres zal zich buigen over een mogelijke gedragscode voor vertegenwoordigers van de ChristenUnie.
Ook premier Jan Peter Balkenende wilde niet op het congres vooruitlopen. Hij wees op een verklaring van een partijwoordvoerder vrijdag. Die stelde dat leden van de ChristenUnie niet uit bestuursfuncties geweerd zullen worden omdat ze homo zijn. Op het partijcongres moet het gaan over de christelijke levenswandel en over de vraag in hoeverre je daarover iets op papier kunt zetten. In dat opzicht worden homo's en hetero's volstrekt gelijk behandeld, aldus de woordvoerder.
Beter in de kiem gesmoord dan een uitvoerige rel, Rouvoet laat hier (tot nu toe) leiderschap zienquote:Op zaterdag 3 november 2007 00:36 schreef Shreyas het volgende:
Wat zullen de VVD en D66 lelijk op hun neus hebben gekeken.![]()
Omdat, gok ik, mocht ze het indienen en het aangenomen worden, het kabinet door de rechter verplicht zal worden de subsidie in te trekken. Daarnaast zullen PvdA en CDA erop aangesproken worden dat ze heulen met een discriminerende partij. Al met al niet echt goed voor de stabiliteit van de regering lijkt me...quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:40 schreef KoningsCobra het volgende:
Ja er zijn natuurlijk meerdere gevoelige onderwerpen binnen de CU, eigenlijk vindt ik het vreemd waarom een deelraadslid zoveel aandacht krijgt, Ik denk dat het ook een kwestie is dat de hele media er op duikt, uiteindelijk is er nu niets gebeurd. Dus helaas geen sensatie.
Door je continue te fixeren op de legaliteit of manier waarop CU dit aanpakt, omzeil je steeds het discussiepunt: Die eikels zijn intolerant tegenover homoseksualiteit!quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat betekent niet dat je je er niet toch aan moet houden.
Als ze het er niet mee eens zijn moeten ze de grondwet proberen te veranderen en zolang dat niet gebeurt dan mag het simpelweg niet.
quote:Zowel homo's als hetero's zijn welkom bij de ChristenUnie. Homo's worden niet vanwege hun geaardheid uit bestuurlijke of vertegenwoordigende functies geweerd.
Met die stellingname reageert de partijtop op de discussie over de positie van homo's bij de CU.
()
Yvette Lont wil dat in een gedragscode die de ChristenUnie wil opstellen, expliciet wordt opgenomen dat een ChristenUniebestuurder geen homo kan zijn. Partijvoorzitter Peter Blokhuis vindt dat geen goed idee. ,,Ik vind niet dat je lijstjes met zonden moet opstellen.''
,,Homo’s en hetero’s zijn gelijkelijk welkom bij de ChristenUnie zolang zij de uitgangspunten van de partij aanvaarden’’, zegt Blokhuis. Voor leden die de partij in het publieke bestuur willen vertegenwoordigen, geldt daarbij volgens hem ,,dat zij het gedachtegoed van de ChristenUnie op geloofwaardige wijze moeten kunnen uitdragen en dat zij als persoon geloofwaardig zijn voor de achterban’’.
Of aan die criteria wordt voldaan, is een zaak van de selectiecommissies die zich bezighouden met de kandidatenlijsten. Blokhuis erkent dat als het gaat om geloofwaardigheid binnen de achterban er moeilijkheden kunnen opdoemen voor ‘praktiserende’ homoseksuelen. ,,Draagvlak is een belangrijk criterium. Iemand moet acceptabel zijn voor de achterban. Dat kan dan inhouden dat iemand met een homoseksuele levenswandel de ChristenUnie niet kan vertegenwoordigen. Maar de vraag is in hoeverre je dat moet vastleggen.’’
Homobelangenorganisatie COC Nederland noemt de opstelling van de CU-top dat homo’s en lesbiennes welkom zijn bij de partij ,,een mooi signaal’’. Maar voorzitter Frank van Dalen zegt in een gisteren verstuurde brief aan partijleider Rouvoet, partijvoorzitter Blokhuis en fractievoorzitter Arie Slob dat daarmee voor hem de kous niet af is. Hij is bang dat de gedragscode die de ChristenUnie wil invoeren, ertoe leidt dat homoseksuele bestuurders in de praktijk niet actief kunnen zijn binnen de partij, ook al zegt de ChristenUnie dit dan niet hardop. Door van de bestuurders een Bijbelse levensstijl te verwachten, worden ‘praktiserende’ homo’s namelijk ,,op een verkapte manier alsnog in vertegenwoordigende functies geweerd’’, aldus Van Dalen.
Slimmer
Van Dalen signaleert dat het CU-bestuur wel de ,,openlijke discriminatie’’ van Lont afwijst, maar tegelijk hetzelfde ,,veel slimmer regelt’’ in de gedragscode. De COC-voorzitter schrijft aan het ChristenUniekader dat hij ,,een ondubbelzinnig standpunt’’ wil, namelijk een antwoord op de vraag: accepteert de partij ,,samenwonende of anderszins praktiserende homoseksuele mannen en lesbische vrouwen’’ als bestuurder?
Partijvoorzitter Blokhuis verwijst in dit verband naar de gedragscode, die het bestuur heeft opgesteld en waarover de leden tijdens het partijcongres van 17 november beslissen. ,,De discussie moet gaan over christelijke levenswandel en de vraag in hoeverre je daarover iets op papier kunt zetten. In die gedragscode zit de oplossing van dit vraagstuk. Daar gaan we het dus over twee weken over hebben.’’
Rouvoet wilde niet zeggen of praktiserende homoseksuelen actief kunnen zijn in de partij. ,,In de code die er nu ligt, komt het woord homo niet voor. Wacht gewoon de discussie over twee weken af’’, zei de partijleider. ()
Ik weet zeker dat niemand het interesseert wat jij 'zeker weet'.quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:49 schreef Bakf het volgende:
Bakf 25, vers 12
"De sodomieten zullen op de Dag des Oordeels voor het aanzicht van God verschrompelen tot nietige zondaars. Zij zullen in een poel van vuur en zwavel geworpen worden en telkens als hun huid verschroeit, zal deze opnieuw aangroeien opdat deze gruwelen Gods tot in den eeuwigheid de gramschap van hun Schepper zullen ondergaan."
Ik weet zeker dat mannenbroeder Rouvoet staat te popelen dergelijke teksten te verkondigen aan het volk der Nederlanden maar de grondwet houdt hem tegen.
Maakt niet uit. God weet het wel.quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:24 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat niemand het interesseert wat jij 'zeker weet'.
Ja, stel je voor dat al onze kinderen homo willen worden met al deze propaganda.quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:48 schreef Aoristus het volgende:
Heel goed dat de CU dit doet, de verhomoisering van onze waarden en cultuurgoed vraagt om een tegengeluid. Je kan je kont niet keren of er is wel een roze zaterdag, een gepereet, een controversieel homoblaadje of anderszins publiek verhaal waarom homo's meer bescherming danwel een voorkeursbehandeling horen te verdienen.
De homo emancipatie wordt heel anders gevoerd dan de vrouwenemancipatie, maar ik verwacht wel dat een en ander op den duur vanzelf wordt recht getrokken.
Ik vind het best wel jammer dat de CU intern een ander beleid voert dan extern. Ze hadden zich best wel wat duidelijker mogen uitspreken over het onnodig dwingen van ambtenaren die morele bezwaren hebben tegen het verbinden van 2 heren of 2 dames in de echt bijvoorbeeld.
Daar gaat het niet om, het gaat er om hoe we met die doelgroep om moeten gaan. Moeten we leren dat het speciale (trieste) gevallen zijn of kunnen we ze na verloop van tijd gewoon als gelijken rekenen?quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat al onze kinderen homo willen worden met al deze propaganda.![]()
Ik ben bang dat gelovigen gewoon triest zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat er om hoe we met die doelgroep om moeten gaan. Moeten we leren dat het speciale (trieste) gevallen zijn of kunnen we ze na verloop van tijd gewoon als gelijken rekenen?
Want ze vinden homo's te extravagant een nadrukkelijk aanwezig ofzoquote:Op zaterdag 3 november 2007 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben bang dat gelovigen gewoon triest zijn.
In de eerste plaats dat ze voor zichzelf allerlei privileges opeisen en mensen met een andere afwijking het licht in de ogen niet gunnen. Hunnie moeten wel op straat kunnen paraderen in rare kleren (processie), maar homo's mogen dat niet. Hunnie mogen wel rare dingen doen in een gebouw met slecht licht, maar dark rooms mogen niet. Pure hypocrisie.quote:Op zaterdag 3 november 2007 23:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Want ze vinden homo's te extravagant een nadrukkelijk aanwezig ofzo
Alle andere partijen neigen wel naar een teveel aan licht, waarom zou de CU geen tegengesteld standpunt in mogen nemen? Als het geen onderwerp zou zijn, dan zou het geen nieuwswaarde hebben.quote:Op zaterdag 3 november 2007 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In de eerste plaats dat ze voor zichzelf allerlei privileges opeisen en mensen met een andere afwijking het licht in de ogen niet gunnen. Hunnie moeten wel op straat kunnen paraderen in rare kleren (processie), maar homo's mogen dat niet. Hunnie mogen wel rare dingen doen in een gebouw met slecht licht, maar dark rooms mogen niet. Pure hypocrisie.
We hadden het over gelovigen die potten verwijten dat ze zwart zien.quote:Op zaterdag 3 november 2007 23:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Alle andere partijen neigen wel naar een teveel aan licht, waarom zou de CU geen tegengesteld standpunt in mogen nemen? Als het geen onderwerp zou zijn, dan zou het geen nieuwswaarde hebben.
Welkom in de wereld van politiek.quote:Op zaterdag 3 november 2007 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In de eerste plaats dat ze voor zichzelf allerlei privileges opeisen en mensen met een andere afwijking het licht in de ogen niet gunnen. Hunnie moeten wel op straat kunnen paraderen in rare kleren (processie), maar homo's mogen dat niet. Hunnie mogen wel rare dingen doen in een gebouw met slecht licht, maar dark rooms mogen niet. Pure hypocrisie.
Het is hun grootste recht om in een democratie hypocriet te zijn.quote:Op zondag 4 november 2007 14:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden het over gelovigen die potten verwijten dat ze zwart zien.
Ah, gelovigen en politici zijn hypocriet. Zijn veel Staphorsters niet CU stemmer?quote:Op zondag 4 november 2007 16:59 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van politiek.
Waar belangengroepen continu dingen opeisen.
Ik moet overigens nog het ChristenUnie-lid tegenkomen die meeloopt met een processie ...
Veel wel. Veel niet.quote:Op zondag 4 november 2007 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, gelovigen en politici zijn hypocriet.
Hoezo?quote:Zijn veel Staphorsters niet CU stemmer?
Die lopen ook in rare kleren op straat.quote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Veel wel. Veel niet.
[..]
Hoezo?
Ik zou niet weten waarom je er niet op mag wijzen dat homoseksualiteit is aangeboren. En zelfs al was het een keuze, dan nog kun je verwijzen naar de keuze van miljoenen mensen om te geloven in een 2000 jaar oud sprookjesboek. In alle discussies over homoseksualiteit en religie blijft keer op keer een frappant verschijnsel overeind: mensen die een keuze maakten (gelovigen) gaan een oordeel vellen over mensen die geen keuze hebben (homo's). Nou ja, 'geen keuze'... - jezelf van seks onthouden of tegen beter weten in een relatie met iemand van het andere geslacht aangaan. Dat is de 'keuze' waar orthodoxe gelovigen steeds weer op aansturen... Maar waarom eigenlijk? Omdat ze het ZELF niet kunnen verkroppen dat mensen er een ander leven op nahouden dan dat van henzelf.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:57 schreef Dodecahedron het volgende:
De acceptatie van homo's liep volgens progressief Nederland (en de rest van de wereld) erg traag. Wat men toen bedacht was het volgende: We zeggen dat homoseksualiteit 'aangeboren' is en dat het geen 'keuze' is. Op die manier komen die christenen er nooit onder uit. En zodoende ging de homoacceptatie in een megatempo. Op die manier wilden ze christenen een koekje van eigen deeg geven. Er was een Waarheid, die nooit bewezen was, maar waar je maar gewoon in diende te geloven: Homoseksualiteit is geen keuze. Het is genetisch bepaald.
Linkse progressieven hadden er gewoon op moeten blijven hameren dat homo's geen vieze perverse pedofiele communisten zijn, maar gewoon saaie burgers als hetero's. Niet liegen dat het 'aangeboren', met zulke geintjes snijd je jezelf vanzelf in de vingers.
Je mag er best op wijzen, maar je hebt er geen bewijs voor.quote:Op maandag 5 november 2007 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je er niet op mag wijzen dat homoseksualiteit is aangeboren.
Er is meer bewijs voor de stelling dat homoseksualiteit is aangeboren dan voor de stelling dat God bestaat, want daarvoor bestaat NUL bewijs. Waar het me vooral om gaat is de misplaatste superioriteit die gelovigen in dit soort kwesties claimen. Omdat ze in een sprookje geloven, gaan ze anderen veroordelen.quote:Op maandag 5 november 2007 12:55 schreef Dodecahedron het volgende:
Je mag er best op wijzen, maar je hebt er geen bewijs voor.
Tuurlijk joh, wij alleswetende mensen zijn helemaal de enige in dit oneindig grote universum.quote:Op maandag 5 november 2007 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is meer bewijs voor de stelling dat homoseksualiteit is aangeboren dan voor de stelling dat God bestaat, want daarvoor bestaat NUL bewijs.
Die CU-gasten zullen niet bij de Dwarsstraat homo's op gaan staan wachten om ze in elkaar te slaan....quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:24 schreef SCH het volgende:
Het zou hier eens om moslims moeten gaan, dan was het land te klein.
Dat bewijs was er wel. Alleen zagen we niet.quote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, wij alleswetende mensen zijn helemaal de enige in dit oneindig grote universum.
![]()
een paar honderd jaar geleden was er ook geen bewijs dat de aarde rond was![]()
Klopt het stond in principe in de bijbel.quote:Op maandag 5 november 2007 13:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat bewijs was er wel. Alleen zagen we niet.
De kans op intelligent biologisch leven op andere planeten is 6523% groter dan de aanwezigheid van een almachtige alwetende God die alles gemaakt heeft.quote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, wij alleswetende mensen zijn helemaal de enige in dit oneindig grote universum.
![]()
Dat maak jij ervan. Er zijn miljarden zonnestelsels, dus de aarde zal heus niet de enige planeet zijn waar leven is. Maar dat is nog steeds geen enkel bewijs voor het bestaan van een God, die het kennelijk ZO druk had met dat ene planeetje van die vele miljarden die hij heeft geschapen, dat hij in zijn 'woord' liet vastleggen dat mensen geen kleding mogen dragen die van verschillende materialen zijn gemaaktquote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef JohnDope het volgende:
Tuurlijk joh, wij alleswetende mensen zijn helemaal de enige in dit oneindig grote universum.![]()
Jij denkt veel te moeilijk. De afgelopen 100 jaar is er echt te extreem veel uitgevonden, waardoor de maatschappij in 1 groot gekkenhuis is veranderd. We kunnen zowat klonen, ruimte reizen, klimaat beinvloeden, mensen massa's manipuleren, etc.quote:Op maandag 5 november 2007 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Er zijn miljarden zonnestelsels, dus de aarde zal heus niet de enige planeet zijn waar leven is. Maar dat is nog steeds geen enkel bewijs voor het bestaan van een God, die het kennelijk ZO druk had met dat ene planeetje van die vele miljarden die hij heeft geschapen, dat hij in zijn 'woord' liet vastleggen dat mensen geen kleding mogen dragen die van verschillende materialen zijn gemaakt![]()
Dat we hebben ontdekt dat de aarde rond is, is een kwestie van voortschrijdend inzicht en technische vooruitgang. Honderd jaar geleden hadden we geen computers, veertig jaar geleden geen internet en 150 jaar geleden geen auto's. In al die jaren van vooruitgang zijn we geen stap dichterbij definitieve bewijzen rondom het bestaan van God gekomen. Dat zou je toch op z'n minst te denken moeten geven.
Maar goed.... ik bestrijd niet jouw recht om in sprookjes te geloven, ik bestrijd de misplaatste morele-superioriteitspositie die gelovigen menen te moeten innemen. Laten we eens teruggaan naar het oorspronkelijke punt: vind jij dat iemand die hoer is geweest de CU mag vertegenwoordigen?
Yep.quote:Op maandag 5 november 2007 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
vind jij dat iemand die hoer is geweest de CU mag vertegenwoordigen?
Hoe weet je dat zo zeker? Het geweld tegen homo's in ons land komt nog altijd voornamelijk van autochtonen. Lees: al die berichten die niet zo groots in de media komen. Ik weet niet of het je bekend is dat er de afgelopen jaren enkele doden onder homo's zijn gevallen, de daders waren autochtoon. Waarmee ik de gewelddadigheden van allochtonen geenszins wil goed praten of relativeren, maar het is altijd goed om de dingen realistisch te zien.quote:Op maandag 5 november 2007 13:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die CU-gasten zullen niet bij de Dwarsstraat homo's op gaan staan wachten om ze in elkaar te slaan....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |