Michel inderdaad, niet Michael. Maar Tony Scott is niet goed.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:42 schreef Mark het volgende:
Ik dacht ook al dat het Michel Gondry was, samen met Spike Jonze mijn enige zekerheden.
Wordt dus een gok: Tony Scott?
Bijna zoals jij het schrijft: Stéphane Sednaouiquote:Op donderdag 1 november 2007 10:42 schreef bartrid het volgende:
stephane sednaoiu of hoe je dat ook schrijft?
Heb je de film gezien?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:10 schreef Z het volgende:
Ik vind dat Anton Corbijn maar overschat wordt.
Gehyped niet echt, volgens mij komen er weinig mensen op af.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:17 schreef n0r het volgende:
Heb je de film gezien?
Ik vond hem echt meer dan geweldig, en vind overschat dus niet het juiste woord.
Misschien ge-hyped, maar dat is wat anders, want film-maken kan hij wel
ik ben jaloersquote:Op donderdag 1 november 2007 14:12 schreef bukgeit het volgende:
Knars geniet van een copieuze lunch in ranja-stijl![]()
Oh, die had ik van de week nog veel te hard opstaan in de auto. Geloof niet dat ik de clip ken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:22 schreef bartrid het volgende:
Headhunter is het natuurlijk.
quote:Op donderdag 1 november 2007 22:41 schreef belsen het volgende:
Ondanks alles:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Ja. Ik heb punten nodigquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:21 schreef Mark het volgende:
Game on dan maar
Hij zit in dat pak van de Postbank leeuw?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:42 schreef belsen het volgende:
Een van de hipste clipproducers is op dit moment Johan Renck. Hij maakte onder andere Hung up van Madonna, Dry your eyes van The Streets, Love at first sight van Kylie en Trippin' van Robbie Williams. Wij kennen hem hopelijk ook nog op een andere manier.
Hoe?
Nee, het is nog wel een muzikale link...quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:01 schreef Berkery het volgende:
[..]
Hij zit in dat pak van de Postbank leeuw?
Als je het zo stelt, zal 'ie zelf ook wel in een bandje gezeten hebben. Maar zijn naam zegt mij niks....quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, het is nog wel een muzikale link...
Here we go go go, to the temple of consumption...quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:15 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Als je het zo stelt, zal 'ie zelf ook wel in een bandje gezeten hebben. Maar zijn naam zegt mij niks....![]()
Doet geen belletje rinkelen. Ik kijk wel ff toe...quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:24 schreef belsen het volgende:
[..]
Here we go go go, to the temple of consumption...
quote:
Zeker leuk! Had vroeger de cdmaxi... ooit geruild voor een Green Jellÿ cdmaxi, ik ben er nog niet helemaal uit of dat een goede deal wasquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:26 schreef belsen het volgende:
[..]
Here we go again!
knars +1
Nog steeds eErg leuk.
Dream Theater - Change of seasons. is al eens gevraagd, wellicht zelfs door jou?quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:46 schreef knars het volgende:
Welk nummer bestaat uit...
i The Crimson Sunrise
ii Innocence
iii Carpe Diem
iv The Darkest of Winters
v Another World
vi The Inevitable Summer
vii The Crimson Sunset
...?
Bekender dan een clip van Anton Corbijnquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:42 schreef schaap001 het volgende:
John Hiatt
Ja dus, Ik schrok niet voor niets: hij ziet er brak uit Vorig jaar op Arrow was dat helemaal niet zo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:14 schreef ranja het volgende:
John Waite?
Da's ook een goedequote:
Omdat ik stront in mijn ogen heb...quote:
Alles behalve een bootleg, eik...quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
ja, als we doorgaan...misschien het optreden van dhr Davies op Arrow...een bootleg ofzo
One for The Road van The Kinks heet 'ie geloof ik....quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:55 schreef ranja het volgende:
misschien dat live album dat ik van ze heb op dubbel lp en thuis staat en waarvan ik de titelllijst niet ken.
Ik heb er heeeeeeeeeeeeel lang geleden een dubbel-CD van gekocht: kreeg je er een bonus disc bij met een video van het hele concert: als quicktime welteverstaan!quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:00 schreef n0r het volgende:
One For The Road, heb m op LP, zit nog een hele gave poster bij ook
Te laat dus
Het is wel een heerlijk album om te luisterenquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:04 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ik heb er heeeeeeeeeeeeel lang geleden een dubbel-CD van gekocht: kreeg je er een bonus disc bij met een video van het hele concert: als quicktime welteverstaan!DVDs waren er nog niet, helaas....
Maar 5 nummers als Quicktime hoor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:04 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ik heb er heeeeeeeeeeeeel lang geleden een dubbel-CD van gekocht: kreeg je er een bonus disc bij met een video van het hele concert: als quicktime welteverstaan!DVDs waren er nog niet, helaas....
Owja? Kan me herinneren dat het hele concert erop staat? Nouja, ZO vaak heb ik 'm dus bekeken!quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:37 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar 5 nummers als Quicktime hoor.
schaap001 +2
quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:46 schreef ranja het volgende:
Talk Talk
Duran Duran
Xiu Xiu
Controller Controller (nou ja daar hoort een puntje tussen ipv een spatie)
Fun Fun
The Bishops???quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:20 schreef ranja het volgende:
[..]
excelsior
waarom kende jij dan the bishops niet
quote:
enige wat ik kan bedenken is via het label? Apple?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:40 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is deze vrucht gelinkt met de Beatles?
eerst een kloon aanmakenquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:08 schreef methodmich het volgende:
Zeg ranja, post eens in dit topic dan The Madd
Niet dat ik weet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:29 schreef methodmich het volgende:
Het is vast geen ingrediënt van een Savoy Truffle?
quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:58 schreef knars het volgende:
attracts me like no cauliflower?
quote:Harrison had the first line, "Something in the way she moves," but had trouble coming up with the second. He considered "attracts me like a pomegranate," before coming up with "attracts me like no other lover."
quote:The temporary second line was "attracts me like a cauliflower".
Schijnbaar.quote:Actually it was both cauliflower AND pomergranate...I own a bootleg tape with A LOT of stuff that isn't even on any of the anthology's DVD or the CD's.
5quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Iggy Pop, David Bowie, New Order, Joy Division en de filmcast-band,
belsen +2quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:51 schreef belsen het volgende:
Iggy Pop, David Bowie, New Order, Joy Division, de filmcast-band, Sex Pistols en...Buzzcocks?
ook dat klopt. mist alleen nog het geweldige gedicht van John Cooper Clarke volgens mij.quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:52 schreef bukgeit het volgende:
Velvet Underground, Killers, Kraftwerk, Roxy Music en onze eigen Supersister staan er ook nog op.
=Rhaaah, ben je me nog een minuut voor=
quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:55 schreef bigshadow het volgende:
Admiral Freebee - Einstein brain
Das Pop - You
Fixkes - Kvraagetaan?
quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:36 schreef bukgeit het volgende:
The Pirate's Gospel is dat van Alela Diane.
En dan kom ik nog maar tot 5quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:41 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
nou deze er dan nog bijdan is het wel goed
![]()
Da's niet mijn Tanja.quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Hee belsen, wazdi: http://www.last.fm/music/Tanja/+albums ?
Tel nog 'ns.quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:45 schreef horned_reaper het volgende:
eehm ik wou niet vervelend doen ofzowmaar als ik die van deep purple weg zou halen had ik alsnog 6 albums met geweren of pistolen gepost hoor.
Rock genoeg.quote:Op zondag 4 november 2007 11:14 schreef bartrid het volgende:
Ja, maar geen idee
En DM en Infdadels rock..??
Belsen + 2quote:Op zondag 4 november 2007 10:30 schreef belsen het volgende:Depeche Mode - Just can't get enuogh Garbage - The world is not enough Johnny Thunders - It's not enough Dodgy - Good enough Infadels - Can't get enough Epica - Never enough
Opgezocht enquote:Op maandag 5 november 2007 08:44 schreef Gambolputty het volgende:
Da's er een voor Belsen..
opgezocht en klopt.quote:Op maandag 5 november 2007 09:10 schreef Z het volgende:
Dan zullen het wel de Kinks zijn.
En om precies te zijn in het liedje The Village Green Preservation Society, het titelnummer van het gelijknamige album.quote:Op maandag 5 november 2007 09:10 schreef Z het volgende:
Dan zullen het wel de Kinks zijn.
Ah, dan zijn de punten voor jou.quote:Op maandag 5 november 2007 10:39 schreef belsen het volgende:
[..]
En om precies te zijn in het liedje The Village Green Preservation Society, het titelnummer van het gelijknamige album.
Ik heb ze vorig jaar gezien, en toen stond alles zo verschrikkelijk hard dat ik het qua oor-belasting echt niet kon verdragen. Dus vorige keer gemist, maar ik zal de rare snuiters nog wel een keertje bewonderen.quote:Op maandag 5 november 2007 10:40 schreef Z het volgende:
Nog geweest vorige week? Ik heb ze helaas gemist, rare snuiters, leuk om te zien lijkt me.
quote:Everybody wants to know the truth
In my arms is the only proof
I've hidden my heart behind the bedroom door
Now it's open I can't do no more
I'm telling you baby you will never find another girl
In this heart of mine
Would I Lie van Charles & Eddiequote:Op maandag 5 november 2007 10:48 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik heb ze vorig jaar gezien, en toen stond alles zo verschrikkelijk hard dat ik het qua oor-belasting echt niet kon verdragen. Dus vorige keer gemist, maar ik zal de rare snuiters nog wel een keertje bewonderen.
Welk nummer en van wie?
[..]
Tikkie terug, Z +2.quote:Op maandag 5 november 2007 10:53 schreef Z het volgende:
Charles and Eddie - Would I Lie To You.
quote:By the sound of them, you would thinkstarted making funk-threaded soul music together in the 1960s. Few devotedly retro acts are as convincing. Few singers as skilled as
at stuffing notes with ache and meaning might be willing to invest in a sound so fully occupied by the likes of Bettye LaVette and Tina Turner in the Ike years, too.
Da' snel.quote:Op maandag 5 november 2007 14:04 schreef bukgeit het volgende:
Stranglers
Ja, die dus. In 1992.quote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef ranja het volgende:
the Cult?
Was ook mijn gedachte, aangezien meneer Smith nog wel eens wil uitpakken als hij er zin in heeftquote:Op maandag 5 november 2007 14:37 schreef belsen het volgende:
Zat ik er toch nog dichtbij in de buurt met mijn gedachte aan The Cure.
Dat scheelt maar twee letters.
In maart mag 'ie zijn gang gaan, zo lang als 'ie maar wil, van mij...quote:Op maandag 5 november 2007 14:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Was ook mijn gedachte, aangezien meneer Smith nog wel eens wil uitpakken als hij er zin in heeft
Iggy +2quote:Op maandag 5 november 2007 15:09 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Dat moet "onze" Stevie Ann zijn
quote:was an Italo-house music group popular in the late 1980s and early 1990s, best known for their hit "
". The members of the group included a trio made up of a club DJ (Daniele Davoli), a classically trained clarinet teacher (Valerio Semplici) and a keyboard and electronic music "wiz" (Mirko Limoni.) The three had previously joined to form a group called Groove Groove Melody, producing dance music under names such as Starlight and Wood Allen. They went on to record music under many other aliases.
In 1989, the trio teamed up with singer/model Catherine Quinol (AKA Katrin) and formed.
The first single "" was an international hit, making Top 10 in many countries and No. 1 in the UK, soon becoming the UK's best-selling single of 1989. The song heavily sampled "
" by
, a 1978 disco hit. The
title may derive from a misunderstanding of the lyrics.
permission was not sought for the sampling of the vocals to his song and soon after the international success of "
," questions arose as to the true vocalist on the song. Legal proceedings revealed that
actually sang the vocals on "
" from the "
" samples and
surrendered a large percentage of the royalties from the song to
and
. The song eventually did make it onto the album when it was released later in 1990 as well as the Hits and Mixes compilation, and numerous other compilations.
quote:Op maandag 5 november 2007 15:24 schreef ranja het volgende:
Black Box - Ride on Time
quote:In 1989, the trio teamed up with singer/model Catherine Quinol (AKA Katrin) and formed Black Box. By early 1990, Martha Wash was engaged to perform vocals on a number of tracks which, Ms. Wash was apparently told, were ostensibly for club consumption and weren't for mass-release. One would be "Everybody, Everybody," which would become one of their two top-ten hits in North America. The album Dreamland was released.
The first single "Ride On Time" was an international hit, making Top 10 in many countries and No. 1 in the UK, soon becoming the UK's best-selling single of 1989. The song heavily sampled "Love Sensation" by Loleatta Holloway, a 1978 disco hit. The Black Box title may derive from a misunderstanding of the lyrics "Cause you're right on time".
Dan Hartman's permission was not sought for the sampling of the vocals to his song and soon after the international success of "Ride on Time," questions arose as to the true vocalist on the song. Legal proceedings revealed that Loleatta Holloway actually sang the vocals on "Ride on Time" from the "Love Sensation" samples and Black Box surrendered a large percentage of the royalties from the song to Dan Hartman and Loleatta Holloway. The song eventually did make it onto the Dreamland album when it was released later in 1990 as well as the Hits and Mixes compilation, and numerous other compilations. A new version of the track with vocals by Heather Small appeared both as a single, and on the album. Subsequent releases, as well as the album tracks, also featured a then-uncredited Martha Wash as vocalist. Quinol lip-synched the vocals in "live" performances and in music videos. Martha Wash sued Black Box, RCA and then C+C Music Factory for performing vocals on their respective songs and not receiving due credit. These legal actions led to the legal recognition of vocalists who perform songs for other artists, including samplings. Wash received full vocal credit on "Strike It Up" but still featured Quinol lip synching in the music video.
A megamix featuring cuts already released and entitled "The Total Mix" performed well in the charts towards the end of 1990. Various minor hits followed in the UK throughout the decade. In America, they are best remembered for their early '90s singles "Everybody, Everybody", "I Don't Know Anybody Else", and "Strike It Up", their biggest hit in the United States, where all three of their hits are still heard on rhythmic radio and in clubs on a fairly regular basis to this day. They were also featured in two Jock Jams albums respectively.
Black Box remains one of the few piano-house groups to reach success. Dreamland earned a gold disc in both the UK and the US and achieved double-platinum status in Australia where it spent eight weeks at #1 during early 1991. Along the way, it also spawned six massive hit singles, both on the mainstream charts and in the clubs.
Black Box is now widely considered to be the major single force to instigate the digital remastering of the Salsoul Records catalogue (which began in the early 1990s and has led to an entire British website devoted to an extensive catalogue of vintage Salsoul albums, remix compilations, and rare/unreleased material). It is highly unlikely this work would have proceeded without the public interest sparked by "Ride on Time"; the success of which placed some operating capital back into the Salsoul coffers.
de grap is dat ik dat helemaal niet wist toen ik het antwoord zochtquote:Op maandag 5 november 2007 16:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Poeh. Er was een tijd dat ik dat zo uit m'n mouw schudde.
Mede vanwege vraagsteller hou ik 't op Eternal Flame van The Bangles.
Bingo! lekker bezig in dit dubbele punten-topicquote:Op maandag 5 november 2007 16:38 schreef ranja het volgende:
Esmee Denters?
klopt. Tracey als psychiater, Sting als zichzelf. Vraagt zo'n dame 'last name'?quote:Op maandag 5 november 2007 17:37 schreef schaap001 het volgende:
Tracy Ullman
Sting (nooit gezien, maar dat schijnt)
God save Donald Duck, Vaudeville & variety!quote:Op maandag 5 november 2007 10:39 schreef belsen het volgende:
[..]
En om precies te zijn in het liedje The Village Green Preservation Society, het titelnummer van het gelijknamige album.
Overigens vind ik de meeste vragen van de laatste maanden eerder randje trivia dan randje muz. M'n eigen vragen net zo goed trouwens. Het lijkt meer op een overhoring van wat er in de krantquote:Op maandag 5 november 2007 17:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik vind 't eigenlijk wel randje MUZ, met 10 namen.
bukgeit +2quote:Op maandag 5 november 2007 20:16 schreef bukgeit het volgende:
Alter Bridge volgens mij.
Over welke band gaat dit?quote:Warning: This band's name is loaded with irony. So, if you happen across any of their albums and think you're getting something that sounds like a cross between the Raspberries and the Beatles, don't say you weren't warned.
quote:Op maandag 5 november 2007 21:30 schreef bukgeit het volgende:
The Ruttles?
quote:Emerging in the late-'70s post-punk era, this militant gang of leftist radical politicos from Bristol, England, specialized in a funk-driven cacophony of sound that was abrasive, strident, and ultimately very exciting. Railing against Margaret Thatcher's Tory government, the state of pop music, racism, sexism, etc.,were not the easiest band of the early post-punk era to listen to, but those who made the effort were in for an interesting melange of primitive rhythms and avant-garde guitar racket.
quote:Op maandag 5 november 2007 22:10 schreef ranja het volgende:
gokje op Crass
Dan mis je wat.quote:Op maandag 5 november 2007 22:31 schreef Mark het volgende:
Opgezocht, ken ik niet
Ironischer dan deze naam bij deze muziek kan bijna niet...quote:Op maandag 5 november 2007 23:01 schreef ranja het volgende:
gokje op Legendary Pinkdots al dacht ik dat die heel andere muziek mken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |