Wat nou man lees dat dan!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:01 schreef GoodGawd het volgende:
*ZUCHT*
Ik snap waarom sommige mensen het nog niet snappen. Het moet nu ook eens duidelijk uitgelegd worden!
Het gaat dus hierom:
Benodigdheden:
Men heeft 1 vliegtuig, men heeft 1 lopende band.
Doel:
Doel is het laten opstijgen van een vliegtuig op een lopende band die de tegenstelde richting in gaat en aantonen dat een vlieguid dan op kan stijgen.
Men wil duidelijk maken dat een vliegtuig niet afzet met zijn wielen maar op de lucht! (DAAR DRAAIT HET OM)
Theorie:
Het mag dan dus duidelijk zijn wanneer de lopende band op take-off speed draait, laten we zeggen 140kts en het vliegtuig staat stil op de baan, dan draaien de wielen al met een snelheid van 140kts(airspeed=0)
Wanneer men vervolgens het vliegtuig laat gassen zullen de motoren zich afzetetn op de lucht(om het maar in simpele mensen termen te zeggen). Zou men dit met een auto doen, die bij wijze van spreken een Vmax van 140kts heeft komt ie geen meter verder(logisch toch!?) Maar omdat een vliegtuig zijn snelheid niet door de wielen levert maar via de motoren maakt het niks uit hoe hard de wielen draaien. Die zijn er immers alleen om de weerstand voor het bewegen over de grond klein te maken(over de romp taxieen=lastig).
Conclusie:
Het vliegtuig zet zich af op de lucht en het vliegtuig stijgt dus op het enige wat verandert is, is de rolweerstand. omdat de wielen meer omwentelingen moeten maken dan normaal.
En als je het nu nog niet snapt moet je eerst maar eens de basisschool afronden!
Recht onder de L!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:49 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand mij uitleggen waar V in dit verhaal is gebleven?
er zijn ook mensen die t niet willen snappenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Oh ja, eigenlijk is het dus best simpel, alleen verwarrend.
Vooral omdat veel mensen het niet zo duidelijk kunnen uitleggen.
Yep, ik denk dat hij bij de eerst volgende oogkeuring word afgekeurdquote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:24 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Yep, ik denk dat hij bij de eerst volgende oogkeuring word afgekeurd![]()
Ik weet bijna alles, maar ik heb in dit geval iets meer info nodig:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:25 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:D
dd;:D;dd;
![]()
;d D:d;d;!111
Ontwijk de vraag niet.
Ik denk niet dat een tegenrichting draaiende lopende band de lucht zo zeer verstoord dat een vliegtuig niet van de grond komt.Jij wel?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Jammer dat je bijna alles weet, want de V staat voor de snelheid van de ongestoorde luchtstroom.
Probeer het nogmaals.
Zet je feiten op een rij man, je kletst.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een tegenrichting draaiende lopende band de lucht zo zeer verstoord dat een vliegtuig niet van de grond komt.Jij wel?
Het lijkt me toch dat die V eerder word veroorzaakt door de voorwaartse beweging van het vliegtuig. Straalmotoren die direct lift over de vleugel genereren zijn vrij zeldzaam. Ik kan me een Russisch vliegtuig herinneren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:59 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Zet je feiten op een rij man, je kletst.
Zonder die vitale V is er simpelweg geen lift, die V wordt gegenereerd door de voortstuwing van het vliegtuig.
En nu heb ik geen zin meer in dit schijttopic. Hoi.
Man je bent een piloot geen Engineerquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:59 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Zet je feiten op een rij man, je kletst.
Zonder die vitale V is er simpelweg geen lift, die V wordt gegenereerd door de voortstuwing van het vliegtuig.
En nu heb ik geen zin meer in dit schijttopic. Hoi.
Ongestoorde luchtstroom op de koorde ja, oftewel airspeed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Jammer dat je bijna alles weet, want de V staat voor de snelheid van de ongestoorde luchtstroom.
Probeer het nogmaals.
Ja voorwaarste beweging ja. Heeft verder niks te maken met die propeller.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat die V eerder word veroorzaakt door de voorwaartse beweging van het vliegtuig. Straalmotoren die direct lift over de vleugel genereren zijn vrij zeldzaam. Ik kan me een Russisch vliegtuig herinneren.
Propellervliegtuigen zijn daar beter in maar hoeveel directe lift een propeller aan de vleugel veroorzaakt kan jij me ongetwijfeld vertellen.
wie lult er nou slap? op de koorde is de luchtsnelheid hoger dan de ongestoorde luchtstroming!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:17 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ongestoorde luchtstroom op de koorde ja, oftewel airspeed.
Wat lul je nou slap?![]()
Wel degelijk. Als de vleugel achter de propeller zit, blaast de propeller lucht over die vleugel. Geeft ook lift.quote:Ja voorwaarste beweging ja. Heeft verder niks te maken met die propeller.![]()
(lol quote)quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wie lult er nou slap? op de koorde is de luchtsnelheid hoger dan de ongestoorde luchtstroming!
[..]
Wel degelijk. Als de vleugel achter de propeller zit, blaast de propeller lucht over die vleugel. Geeft ook lift.
Maar toch vind ik je brilliant hoor!![]()
Ik vind dat we een normaal vliegtuig zoals een Piper Cub moeten nemenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:42 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
(lol quote)
Dat eerste betwijfel ik >_>
Maar dat tweede, ja dat snapt mijn tante ook wel, dat er dan een leuk briesje van de propeller afkomt. Maar ik vind dat we een normaal vliegtuig zoals een 747 moeten nemen en dan boeit het dus niks.
Twee keer zo hard toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef NED het volgende:
[..]
Nee hij staat niet stil. De wielen zullen wat harder draaien dan normaal en hij vliegt gewoon weg.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Twee keer zo hard toch?
Nou als we in geval van onze Boeing dan met een snelheid van over de 500 over de band razen (een Concorde zou zelfs 2 x 360 = 720 km/h gaan) mag je aannemen dat het vliegtuig niet zou opstijgen maar op de band zou verongelukken.
Als de mythbusters gaan beweren dat een vliegtuig wel opstijgt wil ik ook zien dat ze het met een jumbo gaan proberen. Niet alleen zo'n ultralight dingetje wat nauwelijks snelheid nodig heeft.
Waarom zou een vliegtuig in hemelsnaam verongelukken als de wielen wat harder spinnen dan normaal?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Twee keer zo hard toch?
Nou als we in geval van onze Boeing dan met een snelheid van over de 500 over de band razen (een Concorde zou zelfs 2 x 360 = 720 km/h gaan) mag je aannemen dat het vliegtuig niet zou opstijgen maar op de band zou verongelukken.
Nee.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |