abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54265383
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Als je het zo uitlegt snap ik er nog steeds geen zak van. Het gaat er hier toch om dat de lopende band even hard draait als de takeoff snelheid van het vliegtuig?
de lopende band houdt dezelfde snelheid aan als het vliegtuig. Dus als het vliegtuig stilstaat, staat de band stil, en als het vliegtuig met een snelheid van 160kts beweegt, beweegt de band ook met een snelheid van 160kts
pi_54265402
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.

De band draait even hard de andere kant op. Als het vliegtuig stil staat, staat de band dus ook stil, Du-oH
Het is D'oh!

Wordt de lopende band aangedreven of niet? Zo niet, dan is ' lopende ' band misschien wat verwarrend. Maarruh... Ik snap nog steeds niet precies wat er nou precies bedoeld wordt.
pi_54265404
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Waarom zou het vliegtuig van de grond af moeten komen in deze situatie dan? Hij staat feitelijk toch gewoon stil als de lopende band even hard de andere kant op draait?????
Nee hij staat niet stil. De wielen zullen wat harder draaien dan normaal en hij vliegt gewoon weg.

Maargoed, we zien wel 12 december wat die piepels er van bakken
pi_54265427
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het is D'oh!

Wordt de lopende band aangedreven of niet? Zo niet, dan is ' lopende ' band misschien wat verwarrend. Maarruh... Ik snap nog steeds niet precies wat er nou precies bedoeld wordt.
natuurlijk wordt de lopende band aangedreven, anders blijft ie toch over het hele proces nagenoeg stilstaan
pi_54265442
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef NED het volgende:

[..]

Nee hij staat niet stil. De wielen zullen wat harder draaien dan normaal en hij vliegt gewoon weg.

Maargoed, we zien wel 12 december wat die piepels er van bakken
Dus hij zal extra power moeten geven om van de grond te kunnen komen? Wat is dan het hele nut van die lopende band?
pi_54265482
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dus hij zal extra power moeten geven om van de grond te kunnen komen? Wat is dan het hele nut van die lopende band?
meer dan 100% thrust kan ie niet geven, dus hij doet er ietsje langer om op te stijgen door de verhoogde rolweerstand. Meer niet
pi_54265531
Dus we gaan ervan uit dat de lopende band niet snel genoeg kan draaien om het vliegtuig op dezelfde plek te houden?

Wat is hier nou het hele nut van de lopende band? Ik zie het niet
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:37:10 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54265615
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat is de hele truuk van de mythe: het maakt niks uit. Maar sommige mensen denken dat een vliegtuig zich met zijn wielen tegen de grond af zet en dat die op een band niet kan opstijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:56:08 #134
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54265884
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Dus we gaan ervan uit dat de lopende band niet snel genoeg kan draaien om het vliegtuig op dezelfde plek te houden?

Wat is hier nou het hele nut van de lopende band? Ik zie het niet
Voor de zoveelste keer: Een vliegtuig zet zich af tegen de lucht, en niet tegen de grond zoals bijvoorbeeld een auto. Hierdoor heeft een lopende band (vrijwel) geen effect op een vliegtuig, maar wel op een auto.

Hou jij maar eens rolschaatsen vast op een lopende band, terwijl jijzelf naast de baan staat. Je kan dan nog (bijna) net zo gemakkelijk de schaats vooruitduwen met een draaiende band als dat de band stilstaat. De wieletjes gaan alleen sneller draaien.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:01:26 #135
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54265960
*ZUCHT*

Ik snap waarom sommige mensen het nog niet snappen. Het moet nu ook eens duidelijk uitgelegd worden!
Het gaat dus hierom:

Benodigdheden:
Men heeft 1 vliegtuig, men heeft 1 lopende band.

Doel:
Doel is het laten opstijgen van een vliegtuig op een lopende band die de tegenstelde richting in gaat en aantonen dat een vlieguid dan op kan stijgen.
Men wil duidelijk maken dat een vliegtuig niet afzet met zijn wielen maar op de lucht! (DAAR DRAAIT HET OM)

Theorie:
Het mag dan dus duidelijk zijn wanneer de lopende band op take-off speed draait, laten we zeggen 140kts en het vliegtuig staat stil op de baan, dan draaien de wielen al met een snelheid van 140kts(airspeed=0)
Wanneer men vervolgens het vliegtuig laat gassen zullen de motoren zich afzetetn op de lucht(om het maar in simpele mensen termen te zeggen). Zou men dit met een auto doen, die bij wijze van spreken een Vmax van 140kts heeft komt ie geen meter verder(logisch toch!?) Maar omdat een vliegtuig zijn snelheid niet door de wielen levert maar via de motoren maakt het niks uit hoe hard de wielen draaien. Die zijn er immers alleen om de weerstand voor het bewegen over de grond klein te maken(over de romp taxieen=lastig).

Conclusie:

Het vliegtuig zet zich af op de lucht en het vliegtuig stijgt dus op het enige wat verandert is, is de rolweerstand. omdat de wielen meer omwentelingen moeten maken dan normaal.

En als je het nu nog niet snapt moet je eerst maar eens de basisschool afronden!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_54266177
en nog durf ik te wedden dat jamie en adam vinden dat dat vliegtuig precies zoveel gas moet geven dat het stil blijft staan (bijna niets dus) en ze dan gaan kijken of het ding de lucht in wil.
pi_54266225
Kuttopic van de eeuw-award.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:36:41 #138
157428 GoodGawd
pi_54266547
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Kuttopic van de eeuw-award.
Ga jij nou maar lekker naar je vliegenierstopic. Want piloten hebben geen bal verstand van de werking van een vliegtuig, daar moet je engineer voor zijn
pi_54266616
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:36 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ga jij nou maar lekker naar je vliegenierstopic. Want piloten hebben geen bal verstand van de werking van een vliegtuig, daar moet je engineer voor zijn
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:42:38 #140
157428 GoodGawd
pi_54266658
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:40 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh god nu komt ie nog met zijn eigengemaakt smileys ook
pi_54266687
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:42 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Oh god nu komt ie nog met zijn eigengemaakt smileys ook
'oh god' Latent pursertje.
pi_54266729
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:36 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Hear!

-edit-
Nog beter is beiden natuurlijk.
pi_54266816
Grappig dat na 3 pagina's nog steeds niemand op het idee is gekomen om een paint te maken. Want de meeste tegenhangers interpreteren het hele idee gewoon verkeerd. Ik mag toch hopen dat de gemiddelde mens toch wel weet dat een vliegtuig niet via zijn wielen de voorstuwing verkijgt. Er hangen toch niet voor de lol zulke motoren aan? Of schat ik nou de gemiddelde Nederlander te hoog in?
pi_54266830
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:51 schreef KosterT het volgende:
Of schat ik nou de gemiddelde Nederlander te hoog in?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:58:54 #145
157428 GoodGawd
pi_54266934
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:52 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou man, jij hebt ook alleen maar verstand van het autopilot knopje.
pi_54267018
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:58 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou man, jij hebt ook alleen maar verstand van het autopilot knopje.[ afbeelding ]
Miep miep miep
pi_54268089
Zeg rekels, stop het ge-eikel!
pi_54268621
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Zeg rekels, stop het ge-eikel!
Wat moet je dán met een topic wat in de OP al opgelost is? :
pi_54268860
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:26 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wat moet je dán met een topic wat in de OP al opgelost is? :
Braaf opzitten en pootjes geven.
pi_54272213
Oh ja, eigenlijk is het dus best simpel, alleen verwarrend.
Vooral omdat veel mensen het niet zo duidelijk kunnen uitleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')