abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54226482
Wat denken jullie daarvan?
Staat de 3de wereldoorlog aan de deur? Een soort herhaling van de Tweede Wereldoorlog met aan de hoofdrol George W. Bush i.p.v. Adolf Hitler ?

Macht, Geld en Oli. Oorlog, oorlog en nog eens oorlog... Dat is de definitie van de politiek van nu.

Wie goed geinformeerd is,weet dat de Amerikaanse regering over de aanslag van de 11september wist.
Heel goed wist, Van de namen van de kapers tot de tijd, En plaats... van de aanslag.
Maar,Om economische en politieke reden hebben ze niks gedaan.
Meer dan 3000 mensen laten sterven omwille van de macht, En hebzucht... Amerika is immers het land met het grootste aantal schulden van de wereld...

Wie niet voor Amerika is, ''is slecht''. Of wel ben je voor Amerika, Ofwel ben je niet voor Amerika. Maar pas op!
Denk niet dat als je veilig bent als je voor hen bent.

Ik wil dit wel duidelijk maken.
Ik ben geen anti-amerikanen maar anti-amerikaanse politiek,
Onschuldige mensen laten doodgaan voor zoiets!! En dan leugens tot waarheid draaien!!

En dit is ook wat de EU lid state doen met hun burgers.

Hoe groot denken jullie dat de kans is op een 3de wereldoorlog ?
graag alleen normale reactie's

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiestoo op 28-10-2007 17:21:38 ]
pi_54226516
komt eraan hoor ik denk toch wel voor 2020.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:11:28 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54226586
Hoop het niet eigenlijk, maar mensen zijn zo dom ze hebben niets geleerd van de vorige oorlogen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54226658
Een wereld oorlog is niet de wereld tegen drie landjes waar het hoogste technologisch object een traktor is.
pi_54226681
Als dat gebeurt word het een zooitje, want reken maar dat bergen moslims in het westen partij kiezen voor hun gebiedje daar. Dus oorlog buiten de deur en een halfgare burgeroorlog op eigen grond
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_54226768
2012
Free people own guns! Slaves do not!
pi_54226819
WOOOHHH TIESTOO!!!!
pi_54226870
ik gok op 2010
Stargate SG-1 en Stargate Atlantis fan.
pi_54226907
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:26 schreef LordNemesis het volgende:
ik gok op 2010
Dan moet het toch wel heel erg snel gaan
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:29:20 #10
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_54226918
Zitten we nou een poule te maken?
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_54226924
Mensen zijn de grootste beesten op deze planeet. Waarom niet? Men dreigt er zelfs mee... Dan is het waar maken ervan een klein stapje.
Horikita Maki, O+.
pi_54226953
2012; het jaar des DOODS!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:32:18 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54226979
Ik denk eerder het einde van de huidige regeringsvormen. Door de globalisatie heb je in 1 land steeds meer mensen met een andere mening, je kan steeds moeilijker als land een oorlog beginnen waar het grootste deel van de bevolking achter staat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54227076
Ik heb een aantal jaren terug het boek van nostradamus gelezen en tot nu toe is datgene wat me is bijgebleven ook gebeurd. Zoals de dollar die onstabiel zou worden en de euro die veel meer waard is geworden, slechts een klein voorbeeldje. Hij voorspelde wel dat er ook nog een 3e wereld oorlog zou komen. Gezien de ontwikkelingen van haat verwacht ik het zelf ook wel dat hij erkomt.
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:41:54 #15
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_54227174
Opzich kan ik niet wachten op 2012, benieuwd of er nog wat speciaals gebeurd
Hallowed be my name
pi_54227231
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk eerder het einde van de huidige regeringsvormen. Door de globalisatie heb je in 1 land steeds meer mensen met een andere mening, je kan steeds moeilijker als land een oorlog beginnen waar het grootste deel van de bevolking achter staat.
Daar heeft Amerika maling aan kijk maar naar hoe ze de Oorlog in irak er doorgeduwd hebben bij de VN.
Ze hebben gelogen over massa vernietigingswapens, en ze zullen dat in de toekomst bij Iran ook weer doen als het hun uitkomt.

Als Amerika Iran zou aanvallen , dan denk ik dat er op een korte termijn inderdaad wel eens een 3de wereldoorlog zou kunnen uitbreken. Dan wordt het de moslim wereld eventueel gesteund door Inda , China, en Rusland tegen het westen ( Europa, en de VS )
Alleen denk ik niet dat de verenigde staten Iran kunnen aanvallen ( niet genoeg geld / militaire kracht ), al hoewel ik het wel apart vindt is dat ze eerst Afghanistan en irak doen, die precies aan Iran grenzen. Ze kunnen nu dus makkelijk Iran van twee kanten aanvallen. Hhet zou dus best zo kunnen zijn dat ze dit al van te voren bedacht hadden, en dat iran ook nog in hun planning ligt.

En als Iran nog aan bodt komt dan zal dat wel moeten gebeuren voor 4 november 2008, want de kans is groot dat er dan een democraat aan de macht komt in de VS ( Hilary clinton bijvoorbeeld ), en dan zal de huidige "olie politiek" zowiezo tot het veleden behoren.
Maar dit is wel erg kort voor de verkiezingen, en dus zullen ze dit niet doen lijkt me.
Hoe noem je piloten?: Vlieg-tuig
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:46:38 #17
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54227272
Hopelijk heb je nog de tijd om je Nederlands bij te werken voordat het bal is.
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:46:53 #18
pi_54227281
Nostradamus rijmelarijen zijn voor velerlei uitleg vatbaar. Net zo betrouwbaar als horoscopen.

Wanneer zou die dollar gaan vallen volgens Nossie? En in welk jaar begint WO3? Wie begint hem?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_54227477
Een ding is zeker, het is de snelste oorlog ooit gevoerd

Bedenk als er een democraat was herkozen ipv BUSH, dan was IRAK die jaar geleden al beëindigd, en waren 2000 jongens nog in leven geweest

[ Bericht 31% gewijzigd door henkway op 28-10-2007 18:03:21 ]
pi_54227515
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:57 schreef henkway het volgende:
Een ding is zeker het is de snelste oorlog ooit
Idd mijn doel is dan ook om te neuken voordat de oorlog uitbreekt anders ga ik als maagd dood
pi_54227529
Is de 3e Wereldoorlog niet al gaande? En het verhaal over dat de VS wist over 9/11 is nog steeds speculatie.
pi_54227565
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:58 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Idd mijn doel is dan ook om te neuken voordat de oorlog uitbreekt anders ga ik als maagd dood
ga dan morgen maar naar de hoeren met je 50 euro
  zondag 28 oktober 2007 @ 18:02:27 #23
69994 seto
-|||--------|||-
pi_54227608
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:07 schreef Tiestoo het volgende:
Wie goed geinformeerd is,weet dat de Amerikaanse regering over de aanslag van de 11september wist.
Heel goed wist, Van de namen van de kapers tot de tijd, En plaats... van de aanslag.
Meer dan 3000 mensen laten sterven omwille van de macht, En hebzucht... Amerika is immers het land met het grootste aantal schulden van de wereld...

Wie niet voor Amerika is, ''is slecht''. Of wel ben je voor Amerika, Ofwel ben je niet voor Amerika. Maar pas op!
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_54227637
Poll: Wanneer begint de 3e wereldoorlog
  • 2010
  • 2012
  • 2020
  • Nooit
  • Oorlog? Wat is dat?
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_54227648
    quote:
    [b]Op zondag 28 oktober 2007 17:07

Zo goed dat ze alvast explosieven aangebracht hebben op de dragende kolommen van beide wtc torens, want ze hadden ze natuurlijk niet voor niks 3 maanden voor de aanslagen verzekerd voor een winstgevend bedrag, en de torens waren toch al aan vervanging toe.
    En natuurlijk konden ze wel een extra schrik effect gebruiken om de massa echt te overtuigen dat de terroristen aangepakt dienden te worden, want Amerika was voor het eerst under attack sinds Pearl Harbour!

En er zijn zoveel andere dingen die nog niet duidelijk zijn, zoals waar zijn de videobanden van het benzine station voor het pentageon. Waarom worden die niet publiekelijk vrij gegeven.

En Bush vader vocht de eerse golfoorlog, en Bush 2 vecht de volgende golfoorlog en maakt het karweitje af. Dat vint ik ook wel erg toevallig. En waren er verbanden van de terroristen met irak?
    Nee de aanslagen zijn gewoon gebruikt om een aanval van Irak er door te krijgen., massa vernietigings wapens werden er bij verzonnen.
    Hoe noem je piloten?: Vlieg-tuig
    pi_54227821
    Er gaan vast binnen een aanzienlijke tijd nog een aantal extra landen met elkaar op de vuist, maar ik denk niet dat het een wereldoorlog-niveau gaat bereiken.
    pi_54227904
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 18:15 schreef PouwelZ het volgende:
    Er gaan vast binnen een aanzienlijke tijd nog een aantal extra landen met elkaar op de vuist, maar ik denk niet dat het een wereldoorlog-niveau gaat bereiken.
    Nederland België?
      zondag 28 oktober 2007 @ 18:22:57 #28
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_54227978
    Sie haben was verloren!

Der krieg
    Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
    Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
    pi_54228067
    Den Krieg.
    pi_54228133
    Morgen.
    pi_54228155
    Was er laatst niet een apart subforum geopend voor ditsoort topics?
    pi_54228302
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 17:37 schreef zout-droppie het volgende:
    Ik heb een aantal jaren terug het boek van nostradamus gelezen en tot nu toe is datgene wat me is bijgebleven ook gebeurd. Zoals de dollar die onstabiel zou worden en de euro die veel meer waard is geworden, slechts een klein voorbeeldje. Hij voorspelde wel dat er ook nog een 3e wereld oorlog zou komen. Gezien de ontwikkelingen van haat verwacht ik het zelf ook wel dat hij erkomt.
    Nostradamus
      zondag 28 oktober 2007 @ 19:21:33 #33
    128056 MrManiak
    Mijn post is interessanter
    pi_54229096
    Gewoon geen oorlog, anders heb ik geen fuck meer aan mn studie die ik ga volgen
    Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
    Mijn (inte)r(e)views!
      zondag 28 oktober 2007 @ 20:10:47 #34
    191317 Nobu
    Nobutada Yakitori
    pi_54230104
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 18:31 schreef mcDavid het volgende:
    Was er laatst niet een apart subforum geopend voor ditsoort topics?
    Dat dacht ik ook ja, en anders is er altijd nog indymedia natuurlijk.

Mensen die geloven dat de Amerikaanse regering de aanslagen bewust heeft laten plaatsvinden
    pi_54230558
    Nieuw hier?

We hebben een speciaal hokje waar zwakzinnigen met een interesse voor zaken die hun ver boven de pet gaan, kunnen spelen:

Brave New World

[ Bericht 91% gewijzigd door Evil_Jur op 28-10-2007 20:50:34 ]
      zondag 28 oktober 2007 @ 22:01:08 #36
    185545 maartenducrot
    koning van biafra
    pi_54232358
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef Kalebakkus het volgende:

[..]

Zo goed dat ze alvast explosieven aangebracht hebben op de dragende kolommen van beide wtc torens, want ze hadden ze natuurlijk niet voor niks 3 maanden voor de aanslagen verzekerd voor een winstgevend bedrag, en de torens waren toch al aan vervanging toe.
    En natuurlijk konden ze wel een extra schrik effect gebruiken om de massa echt te overtuigen dat de terroristen aangepakt dienden te worden, want Amerika was voor het eerst under attack sinds Pearl Harbour!

En er zijn zoveel andere dingen die nog niet duidelijk zijn, zoals waar zijn de videobanden van het benzine station voor het pentageon. Waarom worden die niet publiekelijk vrij gegeven.

En Bush vader vocht de eerse golfoorlog, en Bush 2 vecht de volgende golfoorlog en maakt het karweitje af. Dat vint ik ook wel erg toevallig. En waren er verbanden van de terroristen met irak?
    Nee de aanslagen zijn gewoon gebruikt om een aanval van Irak er door te krijgen., massa vernietigings wapens werden er bij verzonnen.
    mensen die in conspiracies geloven.
    Live vanuit Frankrijk!
    Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
    pi_54234898
    Mensen die iets wat net wat van de door de massa geaccepteerde waarheid afgaat gelijk niet meer geloven, en geen vragen durven stellen
    What Would Goku Do
      zondag 28 oktober 2007 @ 23:40:31 #38
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_54234969
    quote:
    ! En weer een aantal zieltjes erbij die het gaan geloven.
    Zyggie.
    pi_54237507
    Het zal waarschijnlijk de eerste Christelijke-Islamitische oorlog zijn
    Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
    pi_54238443
    2012 gaat toch iedereen dood.

Duurt lang...
    pi_54242869
    Zal Nederland weer neutraal worden, zoals afgelopen oorlogen ?
    pi_54243716
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef Kalebakkus het volgende:
    En Bush vader vocht de eerse golfoorlog, en Bush 2 vecht de volgende golfoorlog en maakt het karweitje af.
    Het zijn beide reptilians
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      maandag 29 oktober 2007 @ 14:05:00 #43
    pi_54243865
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 13:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het zijn beide reptilians
    En mama bush?
    pi_54244612
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    En mama bush?
    Dat is een reptiel met tieten natuurlijk
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_54244794
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 14:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is een reptiel met tieten natuurlijk
    Tieten.
    pi_54245116
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 07:28 schreef vipergts het volgende:
    Misschien moet je eens naar de conflictgebieden gaan kijken. 90% is omdat moslims anderen aanvallen.
    pi_54245649
    Wereld oorlog zal niet lang meer op zich laten wachten denk ik. Binnen jaartje of 10 zal de ellende wel losbarsten.

Vorig jaar studie geschiedenis gedaan. Daarin bleek dat er gemiddeld 2 wereld (grote) oorlogen werden uitgevochten per eeuw. En dat al eeuwen lang dus! Dat zegt niet veel goeds over de toekomst.
    "Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
    pi_54245681
    quote:
    Ik had het er met een collega een paar jaar terug over en die had dat ook gelezen: in 2011 of zoiets zou de 3e wereldoorlog uitbreken. Ik heb dat toen een beetje weg gelachen, maar als ik de huidige ontwikkelingen zie begin ik mij toch wel zorgen te maken.

Amerika die met Rusland stegelt over dat raketschild.
    Turkije dat Irak binnenvalt

Daar kan inderdaad wel eens behoorlijk gedonder van komen.
      maandag 29 oktober 2007 @ 15:44:47 #49
    pi_54245747
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:39 schreef nibbieworld het volgende:
    Wereld oorlog zal niet lang meer op zich laten wachten denk ik. Binnen jaartje of 10 zal de ellende wel losbarsten.

Vorig jaar studie geschiedenis gedaan. Daarin bleek dat er gemiddeld 2 wereld (grote) oorlogen werden uitgevochten per eeuw. En dat al eeuwen lang dus! Dat zegt niet veel goeds over de toekomst.
    En de 80-jarige oorlog dan?
    pi_54245943
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    En de 80-jarige oorlog dan?
    Die was 80 jaar met tussenpozen, grapjas

Ze moesten ook af en toe slapen.
    pi_54246765
    quote:
    Wat denken jullie daarvan?
    Staat de 3de wereldoorlog aan de deur? Een soort herhaling van de Tweede Wereldoorlog met aan de hoofdrol George W. Bush i.p.v. Adolf Hitler ?

Macht, Geld en Oli. Oorlog, oorlog en nog eens oorlog... Dat is de definitie van de politiek van nu.

Ik wil dit wel duidelijk maken.
    Ik ben geen anti-amerikanen maar anti-amerikaanse politiek,
    Onschuldige mensen laten doodgaan voor zoiets!! En dan leugens tot waarheid draaien!!

En dit is ook wat de EU lid state doen met hun burgers.

Hoe groot denken jullie dat de kans is op een 3de wereldoorlog ?
    graag alleen normale reactie's
    Wbt je beeld van het rare functioneren van amerikanen geef ik je groot gelijk. Alleen heeft Amerika niet zo veel geld meer voor een oorlog

De facistische bewegingen hier in europa zijn veel gevaarlijker. We hebben zelfs weer een "trotse" nationalistische partij

Het gevaar is er, en vooral in die hoek.
    La derecha oprime, la izquierda libera
      maandag 29 oktober 2007 @ 16:46:26 #52
    pi_54246773
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ze moesten ook af en toe slapen.
    Jaja

Zal wel weer iets met geld te maken hebben.

Maar waarom hebben we het allen over WO1 en WO2? En niet over WO201 en WO202?
    pi_54247359
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 07:28 schreef vipergts het volgende:
    *kuch Kruistochten kuch*
    What Would Goku Do
      maandag 29 oktober 2007 @ 19:24:45 #54
    177785 Apokalypse
    It will be a day of judgement
    pi_54249721
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jaja

Zal wel weer iets met geld te maken hebben.

Maar waarom hebben we het allen over WO1 en WO2? En niet over WO201 en WO202?
    Er was ook een wapenstilstan van 12 jaar he.
    Dus eigenlijk was het 68 jaar.
      maandag 29 oktober 2007 @ 20:12:08 #55
    191317 Nobu
    Nobutada Yakitori
    pi_54250639
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 16:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wbt je beeld van het rare functioneren van amerikanen geef ik je groot gelijk. Alleen heeft Amerika niet zo veel geld meer voor een oorlog

De facistische bewegingen hier in europa zijn veel gevaarlijker. We hebben zelfs weer een "trotse" nationalistische partij

Het gevaar is er, en vooral in die hoek.
    Ieder land had al een nationalistische partij, en toch is er nog geen enorme wereldoorlog uitgebroken. Beetje overdreven om dan te denken dat Wilders het wel voor elkaar gaat krijgen
      maandag 29 oktober 2007 @ 21:50:04 #56
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54252922
    Bush heeft nog 1 jaar en 3 maanden te gaan voor hij uit het witte huis is opgerot.

Aangezien er in de VS toestemming nodig is van de Senaat en het Huis van Afgevaardigden, en deze momenteel beiden en Democratische meerderheid hebben, is het denk ik niet denkbaar dat er volgend jaar nog goedkeuring komt voor een aanval op een ander land terwijl we nog bezig zijn in Irak.

Tenzij de VS eerst zelf worden aangevallen door een land natuurlijk, of Israel wordt aangevallen. En daarbij moet ik opmerken dat het eerste artikel van de NAVO nog steeds geldt: Een aanval op 1 van ons is een aanval op ons allen. Stel nou dat Noord Korea toch stiekem een paar bommen heeft achtergehouden, of dat Iran er toch eentje krijgt, en met een onderzeeer dicht genoeg bij de kust van de VS kan komen om een raket af te schieten, en er dus 1 of 2 steden van de VS in de as worden gelegd..... dan zijn alle andere landen van de NAVO ook in oorlog met dat land. (En dus ook onder bedreiging van de kernwapens van zo'n vijand).

Ik denk dat als er een 3e wereldoorlog komt, dat er kernwapens gebruikt gaan worden door een of meerdere grootmachten. En ik denk tevens dat dat nog wel even gaat duren.

Wat betreft Europa, ik zie overal van die huilebalken met "de moslims nemen alles over, het schip zinkt" etc..... Maar ze doen er zelf niets aan. En mocht het echt zo zijn dat de moslims de boel overnemen, 1 keer raden naar wie ze huilen om het op te lossen?

Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 29 oktober 2007 @ 21:54:51 #57
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54253023
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Tja, en ze deden vrolijk 3 jaar om 2 steden te veroveren, met anderhalf jaar ertussen waarin ze hun leger hergroepeerden. De Duitsers veroverden binnen 6 weken heel Frankrijk, en de Britten/Amerikanen stonden binnen 2 maanden weer bij de Rijn na de invasie. Oorlog werd toen natuurlijk heel anders, en veel langzamer gevoerd.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54256466
    Volgens mij heeft nog niemand in dit topic de alom bekende uitspraak van Albert Einstein geplaatst:

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
    pi_54256556
    Het zou wel voor een flink stuk het overbevolkingsprobleem oplossen
    pi_54256736
    Kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen
    pi_54256872
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 21:50 schreef maartena het volgende:
    Bush heeft nog 1 jaar en 3 maanden te gaan voor hij uit het witte huis is opgerot.

Aangezien er in de VS toestemming nodig is van de Senaat en het Huis van Afgevaardigden, en deze momenteel beiden en Democratische meerderheid hebben, is het denk ik niet denkbaar dat er volgend jaar nog goedkeuring komt voor een aanval op een ander land terwijl we nog bezig zijn in Irak.

Tenzij de VS eerst zelf worden aangevallen door een land natuurlijk, of Israel wordt aangevallen. En daarbij moet ik opmerken dat het eerste artikel van de NAVO nog steeds geldt: Een aanval op 1 van ons is een aanval op ons allen. Stel nou dat Noord Korea toch stiekem een paar bommen heeft achtergehouden, of dat Iran er toch eentje krijgt, en met een onderzeeer dicht genoeg bij de kust van de VS kan komen om een raket af te schieten, en er dus 1 of 2 steden van de VS in de as worden gelegd..... dan zijn alle andere landen van de NAVO ook in oorlog met dat land. (En dus ook onder bedreiging van de kernwapens van zo'n vijand).

Ik denk dat als er een 3e wereldoorlog komt, dat er kernwapens gebruikt gaan worden door een of meerdere grootmachten. En ik denk tevens dat dat nog wel even gaat duren.

Wat betreft Europa, ik zie overal van die huilebalken met "de moslims nemen alles over, het schip zinkt" etc..... Maar ze doen er zelf niets aan. En mocht het echt zo zijn dat de moslims de boel overnemen, 1 keer raden naar wie ze huilen om het op te lossen?

[ afbeelding ]
    1. De VS heeft geen geld meer om een oorlog te voeren
    2. Zodra de VS bij zn atoombommen wil, zullen ze toch eerst lief de landen die ze huisvesten -waaronder nederland- lief aan moeten kijken
    3. De VS is vrijwel falliet en heeft eigenlijk al geen overmacht meer op Europa. Dus daar aankloppen voor hulp heeft zeker geen zin.
    La derecha oprime, la izquierda libera
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:37:07 #62
    175949 Lavinia_Humby
    Music was my first love
    pi_54259722
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 21:50 schreef maartena het volgende:
    [ afbeelding ]
    Wtf? eated?

Verder denk ik dat iedereen zich niet zo druk moet maken met speculeren over van alles, zonde van je tijd. Mocht er nou echt iets komen dan merk je het vanzelf wel en kan je er hoogstwaarschijnlijk toch niks aan veranderen. Geniet zoveel mogelijk van je leven zoals je dat nu hebt en ga je niet (wellicht onnodig) zorgen maken om iets wat je niet kan voorspellen.

btw waar is TS gebleven? Omg hij is ontvoerd, zou het dan toch waar zijn??
    and it will be my last.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:49:58 #63
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_54262970
    quote:

!
    pi_54263191
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 00:45 schreef Baffelkas het volgende:
    Volgens mij heeft nog niemand in dit topic de alom bekende uitspraak van Albert Einstein geplaatst:

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
    Naja hopelijk wordt tie met stokken en stenen uitgevochten want dan is de mens er iig nog
    pi_54263238
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 10:37 schreef Lavinia_Humby het volgende:

[..]

Wtf? eated?
    Kan jouw kat beter spellen?
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:20:27 #66
    191317 Nobu
    Nobutada Yakitori
    pi_54265344
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 01:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De staatsschuld van de VS mag dan hoog zijn, in procenten van het BBP is het nog lang niet de hoogste ter wereld. Ze zullen echt nog wel ergens een paar miljard vandaan kunnen halen als ze nog een oorlog willen
    quote:
    2. Zodra de VS bij zn atoombommen wil, zullen ze toch eerst lief de landen die ze huisvesten -waaronder nederland- lief aan moeten kijken
    Die paar atoombommen die hier (zouden) liggen hebben ze echt niet nodig. Het grootste deel van de atoomwapens ligt in de VS. Lief aankijken is ook niet nodig, ze worden nog steeds door Amerikaans personeel onderhouden omdat Nederland het non-proliferatie verdrag heeft getekend. Het is bovendien veel makkelijker en veel effectiever om gewoon een ICBM af te schieten vanaf een onderzeeboot.
    quote:
    3. De VS is vrijwel falliet en heeft eigenlijk al geen overmacht meer op Europa. Dus daar aankloppen voor hulp heeft zeker geen zin.
    Voor militaire hulp lijkt het me anders vrij verstandig, of dacht je dat Europa in staat was om zelfstandig een grote oorlog te voeren?

Conclusie: lul niet zo dom als je niet weet waar je het over hebt
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:24:07 #67
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54266310
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 01:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Als ze maar voldoende bedreigt worden dan kan een economie vrij makkelijk worden omgezet in een echte oorlogseconomie. Kijk, deze oorlog is een oorlog die men "naast" de gewone economie wil blijven voeren, dus tegelijkertijd nog steeds promoten dat de American Dream nog leeft, etc.

Amerika verkeerde in 1941 in een ernstige recessie. Ze konden door de oorlog in Europa niet handelen met Europa, en de convooien die ze naar het VK stuurden werden belaagd door Duitse Wolfpacks. Aan de Aziatische zijde had Japan de macht over de grootste voorraden grondstoffen in China en Zuid-Oost Azie, en eigenlijk kon de VS alleen nog maar met Zuid Amerika handelen. (En Canada, Australie en Afrika, maar het feit is dat Canada en Australie ook al in oorlog waren, en Afrika werd leeggeplunderd door de Britten en de Fransen om oorlog te kunnen voeren..... die verkochten hun grondstoffen niet aan de VS)

Economisch gezien, was de VS in 1941 slechter af dan nu. Toen ze in 1941 ook in WO2 begonnen deel te nemen veranderde de economie van de VS in een oorlogseconomie. Dat wil zeggen, autofabrikanten gingen houwitsers en tanks produceren, en in 1943 kon je alleen nog maar tweede hands een auto kopen bijvoorbeeld.

Als een oorlogsdreiging groot genoeg is, dus op de schaal van de vorige wereldoorlog, dan zal de VS nog steeds die oorlog kunnen voeren, en ik denk dat gezien de on-enigheid binnen Europa, en de totale des-organisatie van een gezamenlijk defensie apparaat, dat ze dat een heel stuk beter kunnen dan Europa.
    quote:

95% van de Amerikaanse atoomwapens liggen gewoon opgeslagen in de Verenigde Staten, en een aandeel groot genoeg om de wereld tot puin te schieten is vrijwel 24/7 aanwezig op een groot aantal kernonderzeeers, welke 24 multi-warhead SLBM's (3 per SLBM, dus 72 doelen) kunnen afschieten. Een enkele onderzeeër is voldoende om alle grote steden in Frankrijk in de as te leggen, om maar iets te noemen. En ze hebben er een stuk of 20 die bijna continue op zee zijn. Een kernonderzeeër kan meer dan 3 maanden onder water blijven, en eigenlijk is de enige limitatie de hoeveelheid voedsel die men kan opslaan.

Die 12 bommetjes die in Nederland liggen, die kunnen ze echt wel missen. Bovendien liggen deze officieel op Amerikaans grondgebied wat is afgestaan door Nederland voor de periode dat de Amerikanen op de basis verblijven. Ze hoeven Nederland dus niet lief aan te kijken, ze stoppen die dingen in een transport vliegtuig en vliegen er mee weg. Eens kijken of Nederland het lef heeft om vervolgens een vliegtuig met twaalf kernwapens neer te schieten met onze stoere F-16 piloten.....
    quote:
    Zie mijn antwoord bij 1. In 1941 zat de VS economisch veel dieper in de put dan nu. In 1951 was de VS het rijkste land ter wereld en was het financieel in staat om miljarden te pompen in de Europese en Aziatische economieën die vernietigd waren door de oorlogen.

Momenteel wordt de economie voor de consument in stand gehouden NAAST de oorlog. Maar die consumenten economie kan ook plaatsmaken voor een oorlogseconomie, waar al het staal naar defensie gaat, en NIET naar de producent van tuinhekken.

REKEN er maar op dat de VS nog steeds in staat is een enorme oorlog te voeren. Ze zijn alleen niet in staat een oorlog van dergelijke grootte te voeren EN de consumenteneconomie te blijven aanhouden. Bij een oorlogsdreiging groot genoeg als die van WO2 wordt de consumenteneconomie aan de kant geschoven, en gaan alle bedrijven over op productie voor de oorlogsmachine.

Let wel, we hebben het hier niet over de oorlog in Irak, maar over een algehele wereldoorlog waar de economie totaal wordt omgegooid, wat nu zeker niet het geval is.
    -
    pi_54269712
    tvp
    pi_54269997
    Ben nu 27 en mijn hele leven hoor ik al berichten dat WO3 voor de deur staat. Ik moet het nog zien gebeuren.
    pi_54270254
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 20:38 schreef zwemmerseczeem het volgende:
    Ben nu 27 en mijn hele leven hoor ik al berichten dat WO3 voor de deur staat. Ik moet het nog zien gebeuren.
    Iedere wereldleider weet dat als hij op de knop drukt, dat het gelijk staat aan zelfmoord, maar voor martelaren is dat juist een beloning.

Alhoewel de president van Iran realist genoeg is, om zelf geen martelaar te willen worden.
    pi_54785919
    'Derde Wereldoorlog gaat om energie'

Hoe groot achten jullie de kans dat het daadwerkelijk hiermee gaat gebeuren ?
    pi_54792451
    Groot

Of het is om schoon drinkwater, of om olie.

Dus ga maar vast een schuilkeldertje bouwen
      vrijdag 23 november 2007 @ 01:45:53 #73
    191317 Nobu
    Nobutada Yakitori
    pi_54793866
    Dat lijkt me inderdaad zeer waarschijnlijk. Ik denk alleen niet dat het op een wereldoorlog zal uitdraaien, het zal wel bij het steunen van foute regimes en dergelijke blijven.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')