quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:Ik denk eerder het einde van de huidige regeringsvormen. Door de globalisatie heb je in 1 land steeds meer mensen met een andere mening, je kan steeds moeilijker als land een oorlog beginnen waar het grootste deel van de bevolking achter staat.
Daar heeft Amerika maling aan kijk maar naar hoe ze de Oorlog in irak er doorgeduwd hebben bij de VN.
Ze hebben gelogen over massa vernietigingswapens, en ze zullen dat in de toekomst bij Iran ook weer doen als het hun uitkomt.
Als Amerika Iran zou aanvallen , dan denk ik dat er op een korte termijn inderdaad wel eens een 3de wereldoorlog zou kunnen uitbreken. Dan wordt het de moslim wereld eventueel gesteund door Inda , China, en Rusland tegen het westen ( Europa, en de VS )
Alleen denk ik niet dat de verenigde staten Iran kunnen aanvallen ( niet genoeg geld / militaire kracht ), al hoewel ik het wel apart vindt is dat ze eerst Afghanistan en irak doen, die precies aan Iran grenzen. Ze kunnen nu dus makkelijk Iran van twee kanten aanvallen. Hhet zou dus best zo kunnen zijn dat ze dit al van te voren bedacht hadden, en dat iran ook nog in hun planning ligt.
En als Iran nog aan bodt komt dan zal dat wel moeten gebeuren voor 4 november 2008, want de kans is groot dat er dan een democraat aan de macht komt in de VS ( Hilary clinton bijvoorbeeld ), en dan zal de huidige "olie politiek" zowiezo tot het veleden behoren.
Maar dit is wel erg kort voor de verkiezingen, en dus zullen ze dit niet doen lijkt me.