Daar zit geen direct verband tussen, maar een dollar crash heeft waarschijnlijk negatieve gevolgen voor onze economie => dus gaat ons inkomen omlaag => dus kunnen veel mensen hun hypotheek niet meer betalen => dus stort de huizenmarkt in => dus gaat het nog slechter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:20 schreef Sense het volgende:
Op dit soort momenten vind ik het best jammer dat ik zo weinig snap van dit soort zaken...
Kan iemand mij uitleggen wat er bijvoorbeeld met de Nederlandse huizenmarkt en de hypotheken gebeurt als de dollar crasht?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Het probleem is dat niemand dat zeker weet, maar er zijn vast wel wat mensen hier die een interessant scenario kunnen bedenken.
klopt, maar als je syntetisch terug gaat kijken dan is 1992 nog steeds het laagste punt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:29 schreef Perrin het volgende:
1.4438 is 't hoogst tot nu toe
http://www.ft.com/cms/s/0(...)0e-0000779fd2ac.html
dit geloof je zelf nietquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:19 schreef racing-weirdo het volgende:
in bepaalde gebieden van de vs is het normaal om met de euro te betalen.
Hier staat er ook een bericht over: 'Het wordt heel onrustig binnen 15 jaar'quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:04 schreef digitaLL het volgende:
Ik heb naar de discussie geluisterd met van Middelkoop op Fok-radio. Van Middelkoop vertelde dat de VS met dollars die niet langer gedekt zijn door edelmetalen olie kan kopen. Dat zou de VS in staat stellen goedkoop aan olie te komen.
-knip-
Waarom niet? Ik heb er geen ervaring mee, maar in de toeristische gebieden kan ik het me best voorstellen?quote:
Nee dus...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:02 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb er geen ervaring mee, maar in de toeristische gebieden kan ik het me best voorstellen?
Sorry, fixed itquote:
Hoeft niet perse. Wellicht is de renteverlaging al ingecalculeerd in de huidige dollarkoers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:44 schreef DemonRage het volgende:
Als morgen de rente verlaagd wordt...
[ afbeelding ]
Happy Halloween alvast...
misschien was al 0,5 ingecalculeerd en wordt het morgen toch maar 0,25 , dan gaat ie weer naar de 1,39quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. Wellicht is de renteverlaging al ingecalculeerd in de huidige dollarkoers.
Gelul. Ik wil best geloven dat, als er geen renteverlaging komt, de dollar er een of twee cent bijkrijgt. Maar, zie de vorige keer: als er wel een renteverlaging komt, dan zitten we zo op 1.46.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. Wellicht is de renteverlaging al ingecalculeerd in de huidige dollarkoers.
De vorige keer was de renteverlaging meer dan oorspronkelijk werd verwacht. Vandaar die sterke daling toen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Gelul. Ik wil best geloven dat, als er geen renteverlaging komt, de dollar er een of twee cent bijkrijgt. Maar, zie de vorige keer: als er wel een renteverlaging komt, dan zitten we zo op 1.46.
Juistquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:03 schreef Falco het volgende:
[..]
De vorige keer was de renteverlaging meer dan oorspronkelijk werd verwacht. Vandaar die sterke daling toen.
Dat zal nu ook weer zo zijn. De FED doet niet in kwart procentpunten omlaag. Zie Greenspan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:03 schreef Falco het volgende:
[..]
De vorige keer was de renteverlaging meer dan oorspronkelijk werd verwacht. Vandaar die sterke daling toen.
oh leuk, een spaghettiplaatjequote:
er is wel effect. de street probeert de fed te manipuleren (en waar liggen paulson zn prioriteiten) door nu druk te speculeren. analoog kan de fed nu dus de street manipulerenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat zal nu ook weer zo zijn. De FED doet niet in kwart procentpunten omlaag. Zie Greenspan.
Daarnaast is 't zo dat de FED ook weet dat ze *preventief* de rente moeten verlagen (als ze de rente verlagen, dat is). De effecten van zo'n renteverlaging merk je pas na een paar maanden tot een half jaar. Nu een kwart procentpunt inzetten maakt geen 'indruk', en heeft ook geen effect.
ik zal het niet live zien als het 19 uur Nederlandse tijd is, morgenochtend lees ik me wel bij.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:33 schreef japojapo16 het volgende:
ik weer bijna zeker dat het 0.50 verlaging word vanavond om 7 uur
een echte magische grens is er niet volgens mij, al is 1.50 en 2.00 natuurlijk wel heel mooi om te zien, alsmede 1.00 en 0.50, maar de kans daarop is wat kleinerquote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:36 schreef Oksel het volgende:
Hm. Dus als je nu 1 euro geeft krijg je 1 dollar 44 ervoor terug? En wat is de magische grens? En is die nou al eens berijkt?
morgen wellicht, als de renteverlaging achter de rug isquote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:45 schreef pfaf het volgende:
De 1.45 komt wel rap nader op het moment!
Nee het hangt samen met de dollar als 's werelds voornaamste reserve valuta. En die omschakeling is een veel langzamer proces.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
een echte magische grens is er niet volgens mij
jah, de magische grenzen ziet de gewone man niet, slechts de getalletjes op de borden, maar die vertellen lang niet het hele verhaal.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee het hangt samen met de dollar als 's werelds voornaamste reserve valuta. En die omschakeling is een veel langzamer proces.
Sonray Capital Markets chief economist Clifford Bennett said the US dollar was no longer the world's sole reserve currency. [bron]
Dat is een magische grens. [afbeelding]
de 0.50 grens lijkt me vrijwel hetzelfde als de 2.00 grens natuurlijkquote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
een echte magische grens is er niet volgens mij, al is 1.50 en 2.00 natuurlijk wel heel mooi om te zien, alsmede 1.00 en 0.50, maar de kans daarop is wat kleiner
uiteraard USD/EUR voor alle genoemde getallenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de 0.50 grens lijkt me vrijwel hetzelfde als de 2.00 grens natuurlijk [afbeelding]
of doelde je niet op de euro - dollar koers en waren dit ook grenzen van de dollar - euro koers? Dan is het inderdaad erg onwaarschijnlijk op dit moment.
Net zoveel als alle andere vrij verhandelbare valuta 'hangen' aan de US Dollar.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:06 schreef Oksel het volgende:
In hoeverre hangt de Australische dollar aan de US Dollar?
nou, da's 02:15 mijn tijd ongeveer. Ik lees het een paar uur later wel danquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:28 schreef DemonRage het volgende:
Rentebesluit om 2.15 pm (Amerikaanse tijd), hoogstwaarschijnlijk 0.25%. [afbeelding]
Dat is net als vorige keer rond 20:15u in onze tijdzone.
Ik las iets over een klein aardbevinkje in Californiëquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:41 schreef Grumpey het volgende:
en er is weer rust...hmm....vraag me af waardoor die schommelingen kwamen..
Als Europa het goed speelt neemt ze de plaats in van Amerika als financieel centrum, met de euro als sterkste munt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:52 schreef sadbuttrue het volgende:
Wat kunnen de gevolgen zijn als deze trend zich doorzet en Amerika dus zijn macht gaat verliezen. Wat zijn de positieve en negatieve gevolgen voor Nederland (Europa) en de rest van de wereld?
Op wat voor sites kan ik naar meer informatie zoeken over dit onderwerp?
Des te meer hoop ik dat er een 'normale' Amerikaanse president aan de macht komt. Als de VS echt zijn macht gaat verliezen economisch gezien, kunnen ze natuurlijk wel eens naar andere middelen grijpen. Dus met militair ingrijpen waar dan ook ter wereld, nog meer dan ze nu al doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:52 schreef sadbuttrue het volgende:
Wat kunnen de gevolgen zijn als deze trend zich doorzet en Amerika dus zijn macht gaat verliezen. Wat zijn de positieve en negatieve gevolgen voor Nederland (Europa) en de rest van de wereld?
Op wat voor sites kan ik naar meer informatie zoeken over dit onderwerp?
Er komt ook een nieuwe index, de Fokexquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Europa het goed speelt neemt ze de plaats in van Amerika als financieel centrum, met de euro als sterkste munt.
Als informatieve site raad ik je fok.nl aan.
ook een nieuwe munt misschien? De Feuroquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:09 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Er komt ook een nieuwe index, de Fokex [afbeelding]
Met als mogelijk gevolg een burgeroorlog.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Des te meer hoop ik dat er een 'normale' Amerikaanse president aan de macht komt. Als de VS echt zijn macht gaat verliezen economisch gezien, kunnen ze natuurlijk wel eens naar andere middelen grijpen. Dus met militair ingrijpen waar dan ook ter wereld, nog meer dan ze nu al doen.
Nee hoor. Wolken doen niet anders.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Overdrijven is ook een vak...
De NATO heeft Amerika harder nodig dan omgekeerd. Als Amerika echt de burgerrechten laat varen zijn ze tot een hoop meer in staat en hun echte oorlogsdaden zijn de afgelopen jaren zeer succesvol gebleken kijk naar de totale vernietiging van het Iraakse leger. Het poltieagentje spelen dat daarna komt zijn ze dan weer een stuk slechter inquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met als mogelijk gevolg een burgeroorlog.
De risico's zijn te groot. Zeer onwaarschijnlijk. Amerika heeft al het nodige krediet verspeelt bij bevriende (NATO) staten. Als ze echt doldraaien staan ze er binnen 5 minuten alleen voor. Dat gaan ze nooit winnen.
Klinkt als een extreem doemscenario, maar dit lijkt mij erg ver weg. Indien Amerika in oorlog wil treden met de rest betekend dit het einde van de wereld. Ik ben echter meer benieuwd naar de financiële status van Europa en Azie (China, Japan en India). Gaan wij er wel echt op vooruit als de olieproducerende landen hun olie willen verhandelen in Euro's? Kan er dan niet hetzelfde in werking treden als dat met Amerika op dit moment aan de gang is?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:39 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
De NATO heeft Amerika harder nodig dan omgekeerd. Als Amerika echt de burgerrechten laat varen zijn ze tot een hoop meer in staat en hun echte oorlogsdaden zijn de afgelopen jaren zeer succesvol gebleken kijk naar de totale vernietiging van het Iraakse leger. Het poltieagentje spelen dat daarna komt zijn ze dan weer een stuk slechter in
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:58 schreef sadbuttrue het volgende:
[..]
Waar ligt het allemaal aan dat het zo slecht gaat met Amerika?
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:28 schreef DemonRage het volgende:
Rentebesluit om 2.15 pm (Amerikaanse tijd), hoogstwaarschijnlijk 0.25%.
Dat is net als vorige keer rond 20:15u in onze tijdzone.
Ja! Ikke!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:00 schreef simmu het volgende:
dingdingding....
1.45
zei iemand niet dat de 1.45 dit jaar nog wel gehaald zou worden?
maar hoe betrouwbaar is dat cijfer? hoe is het opgebouwd?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:07 schreef Evil_Jur het volgende:
De Amerikaanse economie is het laatste kwartaal met bijna 4% gegroeid trouwens, dat is zeer behoorlijk.
Ik hoorde het bij RTL-Z, ik neem aan dat het het BNP betreft, ik zal wel even nazoeken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:11 schreef simmu het volgende:
[..]
maar hoe betrouwbaar is dat cijfer? hoe is het opgebouwd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |