de 0.50 grens lijkt me vrijwel hetzelfde als de 2.00 grens natuurlijkquote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
een echte magische grens is er niet volgens mij, al is 1.50 en 2.00 natuurlijk wel heel mooi om te zien, alsmede 1.00 en 0.50, maar de kans daarop is wat kleiner
uiteraard USD/EUR voor alle genoemde getallenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de 0.50 grens lijkt me vrijwel hetzelfde als de 2.00 grens natuurlijk [afbeelding]
of doelde je niet op de euro - dollar koers en waren dit ook grenzen van de dollar - euro koers? Dan is het inderdaad erg onwaarschijnlijk op dit moment.
Net zoveel als alle andere vrij verhandelbare valuta 'hangen' aan de US Dollar.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:06 schreef Oksel het volgende:
In hoeverre hangt de Australische dollar aan de US Dollar?
nou, da's 02:15 mijn tijd ongeveer. Ik lees het een paar uur later wel danquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:28 schreef DemonRage het volgende:
Rentebesluit om 2.15 pm (Amerikaanse tijd), hoogstwaarschijnlijk 0.25%. [afbeelding]
Dat is net als vorige keer rond 20:15u in onze tijdzone.
Ik las iets over een klein aardbevinkje in Californiëquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:41 schreef Grumpey het volgende:
en er is weer rust...hmm....vraag me af waardoor die schommelingen kwamen..
Als Europa het goed speelt neemt ze de plaats in van Amerika als financieel centrum, met de euro als sterkste munt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:52 schreef sadbuttrue het volgende:
Wat kunnen de gevolgen zijn als deze trend zich doorzet en Amerika dus zijn macht gaat verliezen. Wat zijn de positieve en negatieve gevolgen voor Nederland (Europa) en de rest van de wereld?
Op wat voor sites kan ik naar meer informatie zoeken over dit onderwerp?
Des te meer hoop ik dat er een 'normale' Amerikaanse president aan de macht komt. Als de VS echt zijn macht gaat verliezen economisch gezien, kunnen ze natuurlijk wel eens naar andere middelen grijpen. Dus met militair ingrijpen waar dan ook ter wereld, nog meer dan ze nu al doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:52 schreef sadbuttrue het volgende:
Wat kunnen de gevolgen zijn als deze trend zich doorzet en Amerika dus zijn macht gaat verliezen. Wat zijn de positieve en negatieve gevolgen voor Nederland (Europa) en de rest van de wereld?
Op wat voor sites kan ik naar meer informatie zoeken over dit onderwerp?
Er komt ook een nieuwe index, de Fokexquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Europa het goed speelt neemt ze de plaats in van Amerika als financieel centrum, met de euro als sterkste munt.
Als informatieve site raad ik je fok.nl aan.
ook een nieuwe munt misschien? De Feuroquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:09 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Er komt ook een nieuwe index, de Fokex [afbeelding]
Met als mogelijk gevolg een burgeroorlog.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Des te meer hoop ik dat er een 'normale' Amerikaanse president aan de macht komt. Als de VS echt zijn macht gaat verliezen economisch gezien, kunnen ze natuurlijk wel eens naar andere middelen grijpen. Dus met militair ingrijpen waar dan ook ter wereld, nog meer dan ze nu al doen.
Nee hoor. Wolken doen niet anders.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Overdrijven is ook een vak...
De NATO heeft Amerika harder nodig dan omgekeerd. Als Amerika echt de burgerrechten laat varen zijn ze tot een hoop meer in staat en hun echte oorlogsdaden zijn de afgelopen jaren zeer succesvol gebleken kijk naar de totale vernietiging van het Iraakse leger. Het poltieagentje spelen dat daarna komt zijn ze dan weer een stuk slechter inquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met als mogelijk gevolg een burgeroorlog.
De risico's zijn te groot. Zeer onwaarschijnlijk. Amerika heeft al het nodige krediet verspeelt bij bevriende (NATO) staten. Als ze echt doldraaien staan ze er binnen 5 minuten alleen voor. Dat gaan ze nooit winnen.
Klinkt als een extreem doemscenario, maar dit lijkt mij erg ver weg. Indien Amerika in oorlog wil treden met de rest betekend dit het einde van de wereld. Ik ben echter meer benieuwd naar de financiële status van Europa en Azie (China, Japan en India). Gaan wij er wel echt op vooruit als de olieproducerende landen hun olie willen verhandelen in Euro's? Kan er dan niet hetzelfde in werking treden als dat met Amerika op dit moment aan de gang is?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:39 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
De NATO heeft Amerika harder nodig dan omgekeerd. Als Amerika echt de burgerrechten laat varen zijn ze tot een hoop meer in staat en hun echte oorlogsdaden zijn de afgelopen jaren zeer succesvol gebleken kijk naar de totale vernietiging van het Iraakse leger. Het poltieagentje spelen dat daarna komt zijn ze dan weer een stuk slechter in
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:58 schreef sadbuttrue het volgende:
[..]
Waar ligt het allemaal aan dat het zo slecht gaat met Amerika?
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:28 schreef DemonRage het volgende:
Rentebesluit om 2.15 pm (Amerikaanse tijd), hoogstwaarschijnlijk 0.25%.
Dat is net als vorige keer rond 20:15u in onze tijdzone.
Ja! Ikke!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:00 schreef simmu het volgende:
dingdingding....
1.45
zei iemand niet dat de 1.45 dit jaar nog wel gehaald zou worden?
maar hoe betrouwbaar is dat cijfer? hoe is het opgebouwd?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:07 schreef Evil_Jur het volgende:
De Amerikaanse economie is het laatste kwartaal met bijna 4% gegroeid trouwens, dat is zeer behoorlijk.
Ik hoorde het bij RTL-Z, ik neem aan dat het het BNP betreft, ik zal wel even nazoeken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:11 schreef simmu het volgende:
[..]
maar hoe betrouwbaar is dat cijfer? hoe is het opgebouwd?
Hier is de bron:quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:11 schreef simmu het volgende:
[..]
maar hoe betrouwbaar is dat cijfer? hoe is het opgebouwd?
ah, ok. dan heb ik wel een paar opmerkingen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hier is de bron:
Geen recessie in zicht in de VS
Kijk morgen nog eensquote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:23 schreef VrAnKiE het volgende:
Sterke weerstand op 1.45 (Check die piek nu)
Nou, zo positief zijn ze in het artikel niet over de VS hoorquote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Hier nog een bericht dat PBerends nooit zal posten:
U.S. economy tops all takers - survey
Daar hebben ze het geld niet voor. Met de huidige olieprijs/dollarkoers hoeven we zelfs voor molotov cocktails niet bang te zijn denk ikquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Des te meer hoop ik dat er een 'normale' Amerikaanse president aan de macht komt. Als de VS echt zijn macht gaat verliezen economisch gezien, kunnen ze natuurlijk wel eens naar andere middelen grijpen. Dus met militair ingrijpen waar dan ook ter wereld, nog meer dan ze nu al doen.
Dat hoeft ook niet, ze geven een gebalanceerd bericht... Net zoals jij net op de frontpage deed; Ja er is goed nieuws, maar we moeten het slechte nieuws niet vergeten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 21:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Nou, zo positief zijn ze in het artikel niet over de VS hoor.
New York terug kopen!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 21:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daar hebben ze het geld niet voor. Met de huidige olieprijs/dollarkoers hoeven we zelfs voor molotov cocktails niet bang te zijn denk ik![]()
Zodra het goedkoper is om je reet met Dollarbiljetten af te vegen, dan met pleepapier, hebben wij er een mooi lagelonenland bij waar we onze callcenters kunnen vestigen, en Nike schoenfabrieken kan bouwen![]()
Laten we over een week of wat daar eens een paar miljard dollar (¤3,10) op biedenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
New York terug kopen!![]()
psiesquote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, ze geven een gebalanceerd bericht... Net zoals jij net op de frontpage deed; Ja er is goed nieuws, maar we moeten het slechte nieuws niet vergeten.![]()
Voordeel: ze spreken er goed engels.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 21:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zodra het goedkoper is om je reet met Dollarbiljetten af te vegen, dan met pleepapier, hebben wij er een mooi lagelonenland bij waar we onze callcenters kunnen vestigen, en Nike schoenfabrieken kan bouwen![]()
In india hebben ze Nederlands geleerd... maar we moeten de amerikanen niet te hoog inschattenquote:Op donderdag 1 november 2007 00:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Voordeel: ze spreken er goed engels.
ik kom toch nog even terug op die economische groei:quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:25 schreef simmu het volgende:
hmmmm, ook over economische groei, in context met de inflatie: http://www.moneymorning.c(...)iest-halloween-ever/
er staan linkjes tussen de tekst, en ik ben niet zo kapot van hele lappen tekst tussendoor.
[quote]
judging from the fact the global economy is still accelerating - even as the U.S. market slows - real interest rates are far too low to slow inflation down.
[quote]
wat betreft mijn wantrouwen jegens die bijna 4%, "ze" zeggen ook dat *de* inflatie 'maar' 2% is daaro..........................
http://globaleconomicanal(...)html?ref=patrick.netquote:Right now the surest bet in the world is that when the dollar drops the US stock markets rise. How long that remains is anyone's guess.
There is going to come a time when borrowing dollars to invest in equities is going to blow up. Of course the carry trade may blow up first (sinking everything in its wake). Perhaps a massive derivatives unwind sinks everything first. Then again, perhaps the trigger is something from way left field that no one is watching.
The fuse is now lit. The structural imbalances worldwide have never been greater and the fuel at the end of the fuse is enormous. In addition, amount at risk increases every day.
Er loopt al heel lang een olie-topic.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:00 schreef DemonRage het volgende:
Nu nog een topic over de olieprijs: op naar de $ 100.
Lekker oldschoolquote:Op donderdag 1 november 2007 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een steenkool-topic gezien!![]()
die stijging op 8:00 is toch wel een frappante als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:05 schreef gronk het volgende:
Mwoch. Hij schommelt wel vaker met halve centen, de laatste tijd.
Zou dat niet samenhangen met de daling van de Dow gisteravond? Dow die naar beneden gaat = meer Europeanen die de kat uit de boom kijken = minder behoefte aan dollars ?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:11 schreef Chillmeister het volgende:
maar meestal in de ochtend gaat de koers omlaag, niet omhoog
Alweer?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:57 schreef StonedKinG het volgende:
Vandaag door de 1,45?
tering, dat is flinkquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:39 schreef pberends het volgende:
Gedwongen huizenverkoop VS verdubbeld
Geen goede voorbode [afbeelding].
Er zijn momenteel 4,7 miljoen huizen te koop in de VS. in februari was dat nog maar rond de 2 miljoenquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:39 schreef pberends het volgende:
Gedwongen huizenverkoop VS verdubbeld
Geen goede voorbode.
OEH, soldenquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:04 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
Er zijn momenteel 4,7 miljoen huizen te koop in de VS. in februari was dat nog maar rond de 2 miljoen
Een geschrokken ECB koopt vlug wat dollars in ruil voor euro'squote:Op vrijdag 2 november 2007 13:54 schreef gronk het volgende:
En terug op 1.448.
Dat is *bullshit*. D'r zijn zat equivalenten van pberends geweest. Iedereen met een beetje verstand van zaken wist dat de huizenmarkt in de VS niet lekker zat. Sterker nog, ik heb zat mensen horen roepen 'ja, ik wist dat ik of het bedrijf waar ik werkte dingen deed die in ieder geval tegen de geest van de wet ingingen, en hier en daar ook tegen de letter van de wet, maar ik kon niet anders'.quote:Met andere woorden, vanuit politieke kringen zou vroegtijdig zijn gelekt over de rampzalige toestand op de Amerikaanse huizenmarkt.
aaah, maar tot een jaar geleden werd het doomdenkerskamp behoorlijk uitgelachen! pas in augustus dit jaar gingen dingen ook daadwerkelijk mis. dus het ligt eraan wanneer dergelijke deals dan gesloten zijn. overigens denk ik dat M-L echt niet de enige is die dit soort dingen doet. het is gewoon een soort "vuurtje overgooien" tussen de banken en (al dan niet bijbehorende) hedge-fondsen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:37 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat is *bullshit*. D'r zijn zat equivalenten van pberends geweest. Iedereen met een beetje verstand van zaken wist dat de huizenmarkt in de VS niet lekker zat. Sterker nog, ik heb zat mensen horen roepen 'ja, ik wist dat ik of het bedrijf waar ik werkte dingen deed die in ieder geval tegen de geest van de wet ingingen, en hier en daar ook tegen de letter van de wet, maar ik kon niet anders'.
Ik vind het veel waarschijnlijker dat GS dingen op de japanse wijze 'niet op de balans' wil zetten (en formeel schijnt dat ook te mogen), dan dat mensen allerlei complottheorien gaan uitdenken.
moah, 100 punten is niet echt grandioos veel tegenwoordig.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:37 schreef Xenwolfie het volgende:
DOW pleurt weer hard op zijn muil nu...
De nieuwe TV zender?quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:19 schreef japojapo16 het volgende:
vanavond tussen 9 en tien komt op die niewe zender het gesprek een intervieuw met willem middelkoop over de dollar en olie etc.!!
http://www.nieuws-flash.n(...)1_Nieuwsflash_05.pdf
'k wist nieteens dat die zender bestond... maar dat verklaart hetgeen wat jij zegt idd.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:53 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Het Gesprek, de zender waar geen hond naar kijkt denk ik.
Mag een boek ook?quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:08 schreef Gertdh het volgende:
Weet iemand mischien duidelijke (desnoods engelse) sites waar deze hele heisa duidelijk beschreven word?
-voor een 17-jarige-, ik hou mijn profielwerkstuk erover, bij voorbaat dank !
wat ben je lui.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:08 schreef Gertdh het volgende:
Weet iemand mischien duidelijke (desnoods engelse) sites waar deze hele heisa duidelijk beschreven word?
-voor een 17-jarige-, ik hou mijn profielwerkstuk erover, bij voorbaat dank !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |