abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54313178
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 09:39 schreef pberends het volgende:
Gedwongen huizenverkoop VS verdubbeld

Geen goede voorbode .
Er zijn momenteel 4,7 miljoen huizen te koop in de VS. in februari was dat nog maar rond de 2 miljoen
pi_54314848
1,4489
わたしはヤスパーです!
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:44:16 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54315526
Hoppa, dwars door de 1.45 heen
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_54315537
1.45 is ook geslecht zonet, en wel in een vertikale opgaande trend
pi_54315636
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:04 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

Er zijn momenteel 4,7 miljoen huizen te koop in de VS. in februari was dat nog maar rond de 2 miljoen
OEH, solden
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:54:44 #283
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54315786
En terug op 1.448.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:59:47 #284
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_54315906
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:54 schreef gronk het volgende:
En terug op 1.448.
Een geschrokken ECB koopt vlug wat dollars in ruil voor euro's
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_54319051
ben ik nu de enige die vraagtekens zet bij een banengroei twee keer zo hoog dan verwacht?

en een leuke voor de samenzweringstheorietypes:

Voorkennis?
Voor de meeste Amerikaanse zakenbanken was het derde kwartaal een rampzalige periode. Bear Stearns kon twee hedgefondsen zo goed als sluiten, het verlies van Merrill Lynch kwam uit op zo'n slordige $8 mrd en door omvangrijke afschrijvingen moest ook Morgan Stanley zware tegenvallers melden.

Alleen Goldman Sachs kwam glorieus uit de ellende tevoorschijn. Deze bank scoorde in het derde kwartaal een winst van $2,85 mrd, 88% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dat was volgens de persvoorlichting te danken aan een zogenoemde short-positie op de hypotheekportefeuille.

Vrijwel direct rezen de vraagtekens. 'Niemand weet precies hoe ze deze resultaten hebben behaald', aldus een zakenbankier op Wall Street. 'Maar de kenners hebben geen moment geloofd dat de zon werkelijk uit hun achterste schijnt.' 'Papieren winsten', sneerde een ander. 'De winst bestaat alleen dankzij de creatieve manier van boekhouden.' De Amerikaanse beurstoezichthouder SEC neemt de zaak nu in onderzoek.

De pijlen richtten zich in eerste instantie vooral op de waardering van de derivaten. Op het moment dat de resultaten werden gepubliceerd, was er sprake van grote paniek op de financiële markten en was het moeilijk een prijskaartje aan de derivaten te hangen. Daardoor was het voor de zakenbank mogelijk de derivaten op basis van de eigen schattingen op de balans op te nemen.

Inmiddels hebben de critici nieuwe munitie gevonden. Zij vinden het verdacht dat Goldman Sachs kennelijk over meer en betere informatie beschikte dan de andere zakenbanken. Daarbij wijzen zij op de goede banden die er vanouds bestaan tussen de politiek en Goldman Sachs. Zo is Hank Paulson, de huidige minister van financiën de voormalige bestuurvoorzitter van de zakenbank.

Verder zou een een presidentiële werkgroep (de zogenoemde Plunge Protection Team) Goldman Sachs hebben gevraagd het voortouw te nemen bij de vorming van een noodfonds waar banken in problemen schuldpapieren konden onderbrengen.

Met andere woorden, vanuit politieke kringen zou vroegtijdig zijn gelekt over de rampzalige toestand op de Amerikaanse huizenmarkt. De analisten en bestuurders van Goldman waren dus niet slimmer, zij wisten alleen langs illegale weg meer informatie te verzamelen. En dat mag nu eenmaal niet op de financiële markten.

http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C5&DocumentId=40004
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_54319412
Volgens mij is Goldman Sachs behoorlijk afgestraft op de beurs
pi_54319488
DOW pleurt weer hard op zijn muil nu...
Ich bin der Führer.
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:37:40 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54319497
quote:
Met andere woorden, vanuit politieke kringen zou vroegtijdig zijn gelekt over de rampzalige toestand op de Amerikaanse huizenmarkt.
Dat is *bullshit*. D'r zijn zat equivalenten van pberends geweest. Iedereen met een beetje verstand van zaken wist dat de huizenmarkt in de VS niet lekker zat. Sterker nog, ik heb zat mensen horen roepen 'ja, ik wist dat ik of het bedrijf waar ik werkte dingen deed die in ieder geval tegen de geest van de wet ingingen, en hier en daar ook tegen de letter van de wet, maar ik kon niet anders'.

Ik vind het veel waarschijnlijker dat GS dingen op de japanse wijze 'niet op de balans' wil zetten (en formeel schijnt dat ook te mogen), dan dat mensen allerlei complottheorien gaan uitdenken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54319747
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:37 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat is *bullshit*. D'r zijn zat equivalenten van pberends geweest. Iedereen met een beetje verstand van zaken wist dat de huizenmarkt in de VS niet lekker zat. Sterker nog, ik heb zat mensen horen roepen 'ja, ik wist dat ik of het bedrijf waar ik werkte dingen deed die in ieder geval tegen de geest van de wet ingingen, en hier en daar ook tegen de letter van de wet, maar ik kon niet anders'.

Ik vind het veel waarschijnlijker dat GS dingen op de japanse wijze 'niet op de balans' wil zetten (en formeel schijnt dat ook te mogen), dan dat mensen allerlei complottheorien gaan uitdenken.
aaah, maar tot een jaar geleden werd het doomdenkerskamp behoorlijk uitgelachen! pas in augustus dit jaar gingen dingen ook daadwerkelijk mis. dus het ligt eraan wanneer dergelijke deals dan gesloten zijn. overigens denk ik dat M-L echt niet de enige is die dit soort dingen doet. het is gewoon een soort "vuurtje overgooien" tussen de banken en (al dan niet bijbehorende) hedge-fondsen.

en idd: er staat heel veel niet op de balansen via die zgn SIV's (http://en.wikipedia.org/wiki/Structured_investment_vehicle)
pi_54319942
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:37 schreef Xenwolfie het volgende:
DOW pleurt weer hard op zijn muil nu...
moah, 100 punten is niet echt grandioos veel tegenwoordig.
pi_54320383
vanavond tussen 9 en tien komt op die niewe zender het gesprek een intervieuw met willem middelkoop over de dollar en olie etc.!!

http://www.nieuws-flash.n(...)1_Nieuwsflash_05.pdf
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:23:35 #292
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54320475
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:19 schreef japojapo16 het volgende:
vanavond tussen 9 en tien komt op die niewe zender het gesprek een intervieuw met willem middelkoop over de dollar en olie etc.!!

http://www.nieuws-flash.n(...)1_Nieuwsflash_05.pdf
De nieuwe TV zender?
pi_54320906
1.4507, weer erboven
わたしはヤスパーです!
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:48:12 #294
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54320969
Ja, nou zie ik het ook. Schommelen rond de $ 1.45 / ¤.
pi_54321072
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:23 schreef DemonRage het volgende:

[..]

De nieuwe TV zender?
Het Gesprek, de zender waar geen hond naar kijkt denk ik.
Ich bin der Führer.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:55:46 #296
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54321132
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:53 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Het Gesprek, de zender waar geen hond naar kijkt denk ik.
'k wist nieteens dat die zender bestond... maar dat verklaart hetgeen wat jij zegt idd.

(1.4513 @ 17:55u)
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:08:11 #297
168141 Gertdh
Platvloers hedonist
pi_54323985
Weet iemand mischien duidelijke (desnoods engelse) sites waar deze hele heisa duidelijk beschreven word?
-voor een 17-jarige-, ik hou mijn profielwerkstuk erover, bij voorbaat dank !
Freedom of speech is words that they will bend
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2007 @ 20:18:18 #298
862 Arcee
Look closer
pi_54324309
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:08 schreef Gertdh het volgende:
Weet iemand mischien duidelijke (desnoods engelse) sites waar deze hele heisa duidelijk beschreven word?
Mag een boek ook?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_54324551
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:08 schreef Gertdh het volgende:
wat ben je lui.
in *dit* topic, 22 pagina's terug. De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.

edit: vertalen doe je zelf maar, achtergrondinfo en roddels plus de impact daarvan plus discussies kan je ook prima zelf nalezen. ik zou zeggen: doe eens wat voor je werkstuk!
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:33:57 #300
168141 Gertdh
Platvloers hedonist
pi_54324735
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mag een boek ook?
Heb ik al besteld, haha!