abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54199413
quote:
Problemen met rechts groter dan met islam

Zaterdag 27 oktober 2007 - DEN HAAG - Incidenten met rechts-radicalen komen ruim drie keer vaker voor dan problemen met radicaliserende moslims. Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) onder 75 gemeenten.

Acht gemeenten meldden incidenten met islamitisch radicalisme, terwijl 27 gemeenten te maken hadden met rechts-radicalisme. De problemen met extreemrechts spelen vooral in de Kop van Noord-Holland, Oost-Brabant, Noord-Limburg, Zuid-Holland en Oost-Groningen.

Rob Witte, medewerker jeugd en veiligheid van Forum, het Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling, herkent het probleem. "Het zou me niets verbazen als er nog meer incidenten door rechts-radicalen worden veroorzaakt dan nu bekend is. Dat probleem is veel groter dan de problemen met de Mohammed B.'s van deze wereld."

Volgens hem is er in Nederland veel aandacht voor de groep moslims die radicaliseert, maar is er nauwelijks oog voor extreemrechts. "Die incidenten worden vaker afgedaan als kwajongensstreken. Terwijl in de laatste decennia meer mensen ernstig zijn verwond door extreemrechts dan door moslimextremisten."

Witte pleit voor meer aandacht voor geradicaliseerde Nederlanders. "Of het nou moslim-radicalen of rechts-radicalen zijn."

Uit het onderzoek van de VNG bleek ook dat gemeenten vooral behoefte hebben aan hulp bij signalering van radicalisering.
bron: pzc
quote:
Rechts groter probleem dan Islam

DEN HAAG - Nederlandse gemeenten hebben vaker te kampen met rechts-radicalisme dan met islamitische radicalisering. Dat blijkt uit een onderzoek door het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Aan het onderzoek hebben 75 gemeenten deelgenomen. Bij de gemeenten die incidenten meldden, ging het in 27 gevallen om rechts-radicalisme en in acht gevallen om moslimradicalisme. Verder blijkt uit het onderzoek dat gemeenten maar beperkt zicht hebben op de problematiek van radicalisering. Volgens de onderzoekers is dat begrijpelijk omdat deze problematiek zeer complex is.
Het is voor het eerst dat de gemeenten zijn gepeild over deze problematiek. Gemeenten blijken vooral behoefte te hebben aan hulp bij het signaleren van radicalisering. Ook willen ze informatie over projecten en maatregelen op het gebied van deze problematiek. Daarnaast zouden gemeenten geholpen zijn met duidelijke richtlijnen van politie en maatschappelijke instanties over de aanpak van radicalisering.
bron: AD

Eiindelijk wordt dit weer eens hardop gezegd en aan de hand van de cijfers concreet gemaakt en onder de aandacht gebracht. We houden de adem in over de Samir A-'s en ondertussen gaan de extreemrechtsjes hun gang. Een tendens die je ook op FOK! ziet trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door SCH op 27-10-2007 12:48:19 ]
pi_54199430
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:37 schreef SCH het volgende:

[..]

bron: ad
[..]

Eiindelijk wordt dit weer eens hardop gezegd en aan de hand van de cijfers concreet gemaakt en onder de aandacht gebracht. We houden de adem in over de Samir A-'s en ondertussen gaan de extreemrechtsjes hun gang. Een tendens die je ook op FOK! ziet trouwens.
Daarom ook een bij voorbaat kansloos topic op fok.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:39:47 #3
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_54199455
quote:

[..]

bron: ad
[..]

Ja, Fok! zit vol met kaalkopjes
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_54199489
Verbaasd me niets..

Tevens TVP, want dit gaat een reltopic worden..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54199512
quote:
Terwijl in de laatste decennia meer mensen ernstig zijn verwond door extreemrechts dan door moslimextremisten.
die muzelmannen gaan gewoon zo lang door tot dat het slachtoffer dood is
You dream it, I live it.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:44:38 #6
27167 SuperWeber
pi_54199535
Wie is de auteur van die artikelen trouwens??

SCH??
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_54199621
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:39 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Extreem rechts is toch niet alleen maar kaalkopjes?
pi_54199661
Het valt me trouwens op dat het rechts-radicalisme in gebieden speelt waar de integratieproblematiek nou niet bepaald het grootst is Brabant, Groningen, Limburg???
pi_54199672
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:50 schreef SCH het volgende:
Het valt me trouwens op dat het rechts-radicalisme in gebieden speelt waar de integratieproblematiek nou niet bepaald het grootst is Brabant, Groningen, Limburg???
angst voor het onbekende
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54199699
Radicalisme is natuurlijk niet hetzelfde als overlast. En wat je niet telt, dat is er niet.
Verder kwam ik nog een leuke reactie tegen die ik eenieder niet wil onthouden:
quote:
Hoeveel terreuraanslagen heeft rechts gepleegd?
Linkse terreur aanslagen:
- Makro branden,
- Bom aanslag op Janmaat,
- bomaanslag op D'Ancona
- RARA,
- Fortuyn,
- Alle acties van de AFA gaan gepaard met geweld,
Islamitische terreur aanslagen:
- van Gogh,
- Slotervaart,
- Bilal B.,
Extreem Rechts:
- ?
Wat ik me wel kan voorstellen is dat de perceptie van de linkse observatoren beïnvloed wordt door de openlijke uitingen van extreem rechts. Hun redenatie is, wij leven in een vrij (?) mijn vraagteken) land en kunnen onze politieke voorkeuren vrijelijk tonen. Hierdoor is extreem rechts eerder waar te nemen dan het extremisme van de taqqiya bedrijvende moslimbroeder die alles in het geniep doet. Totdat hij zichzelf en een hele hoop niet moslims opblaast.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:53:23 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54199707
Om alvast de voor de hand liggende opmerkingen te maken:

"Onderzoek van een links knuffelclubje, subsidie veiligstellen, bladiebladiebla"

Zo, hebben we dat gehad, kan er dan nu met argumenten gediscussieerd worden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:54:00 #12
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_54199718
quote:
ja, dat zijn de enige gebieden die nog niet besmet zijn door die kakkerlakkenplaag en dus nog het meeste te verliezen hebben
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:54:22 #13
27167 SuperWeber
pi_54199727
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben voor de verandering vandaag even getransformeerd in een "inverted"-SCH...

Oftewel, ik reageer op dit topic ongeveer net zoals jij reageert in topics over allochtonen...

pi_54199753
oh god, de moslims moeten weer even geaaid en in goed daglicht gezet worden hoor

Leuk dat er in NL minder radicalisering van moslims zou zijn, maar ondertussen veroorzaken niet geradicaliseerde moslims veel meer problemen dan niet geradicaliseerde nederlanders. Dat we hier in NL niet constant met aanslagen over en weer te maken hebben weten we allemaal wel (behalve mensen die deelnemen in de 2e kamer: Die zien overal een dreiging van terrorisme )
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:58:45 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54199818
Nou, er staat dat van de 75 participerende gemeenten er 27 problemen met rechts radicalen melden, en 8 problemen met moslims.

Wat er NIET bijstaat is om HOEVEEL problemen/incidenten het per gemeenten gaat. Stel je voor ze kijken naar Waspik en Amsterdam. Amsterdam meldt moslim problemen, Waspik meldt rechts radicalen problemen.

Is in dit hypothetische voorbeeld de balans dan 50/50? Lijkt me niet toch. Dus ik vind het een nogal suggestief onderzoek. Zeker ook omdat maar een klein percentage van de gemeenten participeerden.
  Donald Duck held zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:59:50 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54199836
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

"Onderzoek van een links knuffelclubje, subsidie veiligstellen, bladiebladiebla"

Dat is ook nogal een zwakke tactiek: tegenargumenten op die manier proberen uit te schakelen zonder dat je er op hoeft te reageren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54199837
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zie reactie Swetsenegger
pi_54199860
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:38 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Daarom ook een bij voorbaat kansloos topic op fok.
Maar leuk om te volgen welke doodsverwensingen er vandaag over tafel zullen vliegen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Donald Duck held zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:01:03 #19
46149 __Saviour__
pi_54199861
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:55 schreef LoggedIn het volgende:
oh god, de moslims moeten weer even geaaid en in goed daglicht gezet worden hoor
Heel tactisch tijdstip ook weer, met de nog altijd aanhoudende autobranden in Amsterdam. Beetje doorzichtig allemaal, dit soort berichten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:01:53 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54199873
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie reactie Swetsenegger
Waar heb ik het over een links knuffelclubje? Ik heb geen flauw idee wie het onderzoek gelast dan wel uitgevoerd heeft. Ik vind alleen de manier waarop de uitslag gepresenteerd wordt nogal dubieus om genoemde en onderbouwde redenen. Het zou je sieren als je daar gewoon op in zou gaan in plaats van dit soort vreemde reacties zonder enige grond.
pi_54199894
quote:
-radicalisme in gebieden Groningen,
Nieuwsbericht op TV Noord afgelopen week.
quote:
Ruim 600 rechts-extremistische jongeren

GRONINGEN - Ruim 600 jongeren in de provincie Groningen blijken aangesloten te zijn bij rechts-extremistische groepen. Dat blijkt uit een politierapport 'Polarisatie onder jongeren in Groningen'.

Opvallend is dat de meeste rechts-extremistische jongeren actief zijn in Winschoten, Stadskanaal en het noorden van de provincie. Wat de politie met name zorgen baart, is de gestage toename van willekeurig fysiek geweld door deze jongeren.

Een kwart van hen kan bestempeld worden als 'harde kern-leden'. Deze jongeren zijn niet alleen actief in eigen omgeving, maar onderhouden ook banden met groeperingen elders in het Noorden en zelfs met de internationale en gewelddadige beweging Blood & Honour.

De uikomsten van het rapport werden maandag besproken met alle Groningse burgemeesters.
Op de site van tvnoord is een korte reportage te zien, en er staat een interview met de poliitiechef.

Triest gewoon..!
Het huidige politieke klimaat in dit land draagt hier imo aan bij.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54199909
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Heel tactisch tijdstip ook weer, met de nog altijd aanhoudende autobranden in Amsterdam. Beetje doorzichtig allemaal, dit soort berichten
idd
pi_54200594
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar heb ik het over een links knuffelclubje? Ik heb geen flauw idee wie het onderzoek gelast dan wel uitgevoerd heeft. Ik vind alleen de manier waarop de uitslag gepresenteerd wordt nogal dubieus om genoemde en onderbouwde redenen. Het zou je sieren als je daar gewoon op in zou gaan in plaats van dit soort vreemde reacties zonder enige grond.
Het valt op dat bij dit soort onderzoeken meteen zulke reacties volgen in de trant van: het onderzoek zal wel niet deugen. Dat lees ik veel minder als het gaat om incidenten van moslims. Zo'n vechtpartij met Ehsan Jami wordt uitgemeten alsof er weer iets groots gaande is en de gehele vrijheid van meningsuiting in het geding is.

Ik zou willen dat je gewoon in zou gaan op de inhoud. Wat is je belang om het onderzoek in twijfel te trekken?

Want natuurlijk valt er wel wat af te dingen op het onderzoek, zoals op ieder onderzoek. Maar als je dat doet dan impliceer je ook dat je de uitkomst niet gelooft. Ik denk dat dit onderzoek toch wel wat aangeeft. Namelijk dat er gewoon problemen zijn met een grote groep jongeren, waar voor mij ook die moslimradicalinski's onder vallen. Het is logisch dat de focus voor een deel bij de islam ligt vanwege de moord op Van Gogh. Er is alleen het gevaar dat door die moord de aandacht nu wel heel eenzijdig wordt gelegd bij de moslims terwijl het probleem dus veel groter en breder is.

Ik ben ook benieuwd wat er precies onder extreemrechts wordt verstaan, want volgens mij gaat het niet alleen om kaalkopjes maar om grote groepen boze jongeren die hun pijlen richten op allochtonen, Gewoon omdat ze boos en ontevreden zijn. Net zoals moslimjongeren boos en ontevreden zijn. Laten we eens kijken wat we daar tegen kunnen doen - hoe we hun wereld positiever kunnen krijgen en zorgen dat die groep niet groeit.
pi_54200615
quote:

[..]

Doe nou niet alsof het een complot is maar reageer er eens inhoudelijk op. Wat vind je van deze problematiek en van de inhoud van het bericht???
  Donald Duck held zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:49:45 #25
46149 __Saviour__
pi_54200683
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof het een complot is maar reageer er eens inhoudelijk op. Wat vind je van deze problematiek en van de inhoud van het bericht???
Het is precies wat Swetsenegger zegt. Zoals het in het nieuwsbericht wordt beschreven, zegt het onderzoek helemaal niks. Ook is het moment van het uitkomen van dit bericht gewoon uitermate opvallend. Duidelijk als afleiding voor de situatie in Amsterdam.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:51:16 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54200713
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Het valt op dat bij dit soort onderzoeken meteen zulke reacties volgen in de trant van: het onderzoek zal wel niet deugen. Dat lees ik veel minder als het gaat om incidenten van moslims. Zo'n vechtpartij met Ehsan Jami wordt uitgemeten alsof er weer iets groots gaande is en de gehele vrijheid van meningsuiting in het geding is.
Daar reageer ik niet. Maar het is toch ook dubieus dat er a. maar een beperkt aantal gemeentes bij betrokken zijn en b. er alleen gekeken wordt naar soort en niet naar aantal?
quote:
Ik zou willen dat je gewoon in zou gaan op de inhoud. Wat is je belang om het onderzoek in twijfel te trekken?
Dat ik mijn twijfels heb bij de uitkomst. Dat mag toch ook? Of moet ik klakkeloos het onderzoek voor waar aan nemen? Het zou al een stuk geloofwaardiger zijn als de cijfers wat gespecificeerd worden.
quote:
Want natuurlijk valt er wel wat af te dingen op het onderzoek, zoals op ieder onderzoek. Maar als je dat doet dan impliceer je ook dat je de uitkomst niet gelooft. Ik denk dat dit onderzoek toch wel wat aangeeft. Namelijk dat er gewoon problemen zijn met een grote groep jongeren, waar voor mij ook die moslimradicalinski's onder vallen. Het is logisch dat de focus voor een deel bij de islam ligt vanwege de moord op Van Gogh. Er is alleen het gevaar dat door die moord de aandacht nu wel heel eenzijdig wordt gelegd bij de moslims terwijl het probleem dus veel groter en breder is.
Het enige wat we nu weten is dat er verspreid problemen met rechtsradicalen zijn. Hoe groot die problemen zijn zijn nog steeds niet bekend in tegen stelling tot de problemen met de moslim jeugd. Ik zou een beter onderzoek willen zien.
quote:
Ik ben ook benieuwd wat er precies onder extreemrechts wordt verstaan, want volgens mij gaat het niet alleen om kaalkopjes maar om grote groepen boze jongeren die hun pijlen richten op allochtonen, Gewoon omdat ze boos en ontevreden zijn. Net zoals moslimjongeren boos en ontevreden zijn. Laten we eens kijken wat we daar tegen kunnen doen - hoe we hun wereld positiever kunnen krijgen en zorgen dat die groep niet groeit.
Kijk, zo oneens zijn we het niet.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:52:51 #27
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_54200744
Niet iedere vervelende moslim is een radicale moslim om het zomaar te zeggen. Ik geloof best dat je veel minder radicale moslims hebt als radicale rechtse, alleen niet dat die radicale rechtse voor meer troep zorgen dan groepen die de hele week auto's in brand steken.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:59:50 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_54200888
Die rechtsen anticiperen natuurlijk ook gewoon maar op de situatie. En deels misschien ook terecht.

Ik vind het zeker niet slecht dat iemand als Wilders af en toe eens zulke problemen durft aan te snijden. Het probleem is echter de manier, er wordt een soort oorlog gecreerd. Daardoor komen er van beide kanten een hoop extremisten bij. Een hele foute ontwikkeling.
pi_54201382
Er lijkt me nogal een verschil te zitten tussen rechts en radicaal-rechts. Tendentieuze TT.

Verder lijkt het me een wisselwerking. "Rechts"extremisme en radicaal-islamisme zijn natuurlijk met elkaar verbonden of nog beter gezegd het versterkt elkaar.
pi_54201414
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Er lijkt me nogal een verschil te zitten tussen rechts en radicaal-rechts. Tendentieuze TT.
Door figuren als Wilders wordt dat verschil wel kleiner natuurlijk.
pi_54201588
Ongetwijfeld klopt de TT, hoewel wat kortzichtig op rechts i.p.v. extreem rechts, het zal wel een typefout van je zijn, alleen probeer je dit te interpreteren als dat allochtonen minder overlast veroorzaken dan extreem rechts.

Het grootste probleem niet is dat allochtone jongeren radicaliseren, maar dat ze alles stelen wat los en vast zit, uitkeringen hebben, meisjes lastigvallen en uitschelden voor hoer en ga zo maar door.

Als je de problemen met extreem rechts naast alle problemen die allochtone jongeren naast elkaar zet scoort de laatste echt veel hoger, maar dat wil je vast niet horen ;-)
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_54201614
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:48 schreef Arnold_fan het volgende:
Ongetwijfeld klopt de TT, hoewel wat kortzichtig op rechts i.p.v. extreem rechts, het zal wel een typefout van je zijn, alleen probeer je dit te interpreteren als dat allochtonen minder overlast veroorzaken dan extreem rechts.

Het grootste probleem niet is dat allochtone jongeren radicaliseren, maar dat ze alles stelen wat los en vast zit, uitkeringen hebben, meisjes lastigvallen en uitschelden voor hoer en ga zo maar door.

Als je de problemen met extreem rechts naast alle problemen die allochtone jongeren naast elkaar zet scoort de laatste echt veel hoger, maar dat wil je vast niet horen ;-)
Maar doet die allochtone jeugd dat vanwege de islam?
pi_54201685
quote:

[..]

Nee hoor, er worden alleen verkeerde conclusies getrokken uit dit onderzoek (wat overigens onder ambtenaren is gehouden ). Er staat dat extreem rechts meer problemen veroorzaakt dan extreme islamieten, het gespuis wat alles sloopt is niet extreem islamitisch en wordt hier dus niet bij meegerekend.

Overigens is het maar de vraag in hoeverre ambtenaren problemen onder islamieten kunnen inschatten omdat ze niet weten wat ze in de moskee en andere plekken vertellen, maar dat terzijde.
pi_54201687
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dit werkelijk van belang voor een ieder die gebukt gaat onder zulke overlast of alleen van belang voor bepaalde onderzoeksresultaten?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:56:58 #35
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54201727
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:31 schreef MrX1982 het volgende:

Verder lijkt het me een wisselwerking. "Rechts"extremisme en radicaal-islamisme zijn natuurlijk met elkaar verbonden of nog beter gezegd het versterkt elkaar.
Alleen kan populisme en mediaberichtgeving rechtsextremisme veroorzaken dat niet in verhouding staat tot het 'radicaal-islamisme'. Koppel etnische groeperingen aan een geloof en iedere misdrijf wordt verbonden met de Islam. Dat is de situatie.
Zyggie.
pi_54201738
quote:

[..]

Deels wel ja. Er komt nogal wat narigheid uit (naam van) de islam.
pi_54201779
quote:

[..]

Nee, maar het is onlogisch om blanke reljongeren te vergelijken met een paar extremistisch (gelovige) moslims. De vraag is of ambtenaren goed zicht hebben op moslims die wegzakken in extremisme en wat ze doen en wat de invloed op andere moslims is. Ambtenaren weten niet of meisjes door extreme (familie) moslims worden gedwongen om een hoofddoek te nemen bijvoorbeeld, dus ze kunnen hier geen uitspraak over doen. Alleen wat duidelijk zichtbaar is in de samenleving.

Daarnaast slaat de conclusie nergens op, 8 gemeenten hebben last van extreme moslims, en 27 van extreem rechts. Dat wil niet zeggen dat de problemen dan groter zijn, een erg simpele conclusie

Als voorbeeld, niet mijn mening dus:

Er zijn 8 gemeenten met moslims die ongelovigen afslachten
27 gemeenten hebben extreem rechtse jongeren die vuilnisbakken opblazen.

Wat is erger? Voor zo'n conclusie is een kwantitatief onderzoek ongeschikt, hier moet je zaken ook een wegingsfactor geven.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:01:54 #38
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54201786
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:00 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Nee, maar het is onlogisch om blanke reljongeren te vergelijken met een paar extremistisch (gelovige) moslims.

Daarnaast slaat de conclusie nergens op, 8 gemeenten hebben last van extreme moslims, en 27 van extreem rechts. Dat wil niet zeggen dat de problemen dan groter zijn, een erg simpele conclusie

Als voorbeeld, niet mijn mening dus:

Er zijn 8 gemeenten met moslims die ongelovigen afslachten
27 gemeenten hebben extreem rechtse jongeren die vuilnisbakken opblazen.

Wat is erger? Voor zo'n conclusie is een kwantitatief onderzoek ongeschikt, hier moet je zaken ook een wegingsfactor geven.
quote:
Volgens hem is er in Nederland veel aandacht voor de groep moslims die radicaliseert, maar is er nauwelijks oog voor extreemrechts. "Die incidenten worden vaker afgedaan als kwajongensstreken. Terwijl in de laatste decennia meer mensen ernstig zijn verwond door extreemrechts dan door moslimextremisten."
Kameraad SCH heeft het nog wel vetgedrukt voor je.
Zyggie.
pi_54201809
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:56 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Alleen kan populisme en mediaberichtgeving rechtsextremisme veroorzaken dat niet in verhouding staat tot het 'radicaal-islamisme'. Koppel etnische groeperingen aan een geloof en iedere misdrijf wordt verbonden met de Islam. Dat is de situatie.
Radicaal-islamisme kan ook worden veroorzaakt/versterkt door populisme en mediaberichtgeving.
pi_54201832
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:01 schreef Zyggie het volgende:

[..]

[..]

Kameraad SCH heeft het nog wel vetgedrukt voor je.
De afgelopen jaren hebben we meerdere keren "incidenten" gehad met extreme moslims en wapens en moordplannen. Ik kan me niet herinneren zoiets over (extreem)rechts gehoord te hebben?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:21:47 #41
194261 Boyce
Smile, tomorrow will be worse
pi_54202051
Kan een modje de TT veranderen in extreem-rechts?

Verder mogen ze van mij relkneusjes zoals uit bijvoorbeeld Slotervaart en extreem-rechtse kneusjes in een kooi schoppen en daar 'fun' laten hebben. Dan hebben wij er geen last van.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:24:41 #42
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54202097
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:21 schreef Boyce het volgende:
Kan een modje de TT veranderen in extreem-rechts?

Verder mogen ze van mij relkneusjes zoals uit bijvoorbeeld Slotervaart en extreem-rechtse kneusjes in een kooi schoppen en daar 'fun' laten hebben. Dan hebben wij er geen last van.
Kan een modje de TT dan ook veranderen in islamradicalisme?
Zyggie.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:27:24 #43
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54202139
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De afgelopen jaren hebben we meerdere keren "incidenten" gehad met extreme moslims en wapens en moordplannen. Ik kan me niet herinneren zoiets over (extreem)rechts gehoord te hebben?
Zo vaak. Huizen vol met wapens, vechtpartijen, brandstichtingen. Vergeet niet dat er ook betrekkelijk weinig nieuws over moslimradicalisme in Nederland was. Hofstadgroep als grote uitzondering.
Zyggie.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:33:26 #44
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54202263
quote:

[..]

[..]

Wat precies ziet men als een "rechts probleem" en een "islamprobleem"? ALs een moslim een blanke neerslaat is dat een moslim probleem? En als een moslim een aanslagje pleegt is dat een moslim probleem? En als een blanke asielzoekers wegpesten is dat een rechts-probleem?

Hoeveel moslim-politici zijn er door blank-rechts gedood, verjaagd of verminkt? En hoeveel rechtse door moslims? En door links geteisem? En how verhouden die aantallen zich tot de proportie van de bevolking die ze vertegenwoordigen??

ik ben spuit 11 zo te zien.

Ik hou het er maar op dat als ik Lonsdale draag ik een racist ben en als Ryan-Lloyd Karl-kani of 2pac kleding draagt dat een gewone neutrale kledinglijn is..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:38:08 #45
194261 Boyce
pi_54202333
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:27 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Zo vaak. Huizen vol met wapens, vechtpartijen, brandstichtingen. Vergeet niet dat er ook betrekkelijk weinig nieuws over moslimradicalisme in Nederland was. Hofstadgroep als grote uitzondering.
Ik vermoed dat veel mensen de in hun ogen als provocerend-overkomende allochtone hangjeugd, in met name de grotere steden ook als moslimradicalisme zien. Daar heb je geen nieuwsberichten voor nodig.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:38:08 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54202334
quote:
Zo vaak. Huizen vol met wapens, vechtpartijen, brandstichtingen.
Noem eens even hoeveel doden dat tot gevolg had? Hoevele recht-racisten lopen er rond met plannen ala de Hofstad groep?

Men stelt hier Waspik gelijk aan een Mohammed B of de Hofstad groep.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_54202675
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:39 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Wel eens de FP bezocht?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:17:16 #48
195406 VinnieVega
You\'re excited? Feel the
pi_54202909
quote:

[..]

dan heb jij ander nieuws voorgeschoteld gekregen dan ik, we zijn de laatste jaren helemaal dood gegooid met nieuws over moslim-radicalisme.
you can kill a revolutionary, but you can't kill the revolution
pi_54203286
Als SCH vanavond met z'n vrienden door Slotervaart loopt dan loop ik door Limburg, ik zou nog eerder een babbeltje beginnen met de Hell's Angels..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:51:53 #50
195406 VinnieVega
You\'re excited? Feel the
pi_54203451
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:41 schreef kawotski het volgende:
Als SCH vanavond met z'n vrienden door Slotervaart loopt dan loop ik door Limburg, ik zou nog eerder een babbeltje beginnen met de Hell's Angels..
zitten ook aardige gasten tussen hoor
you can kill a revolutionary, but you can't kill the revolution
pi_54203960
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is dit werkelijk van belang voor een ieder die gebukt gaat onder zulke overlast of alleen van belang voor bepaalde onderzoeksresultaten?
De oorzaak van de problemen lijkt me inderdaad werkelijk van belang. Het maakt nogal uit of iemand bepaald gedrag vertoont door z'n geloof of door sociaaleconomische omstandigheden.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:23:22 #52
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54203987
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:38 schreef Napalm het volgende:
Noem eens even hoeveel doden dat tot gevolg had? Hoevele recht-racisten lopen er rond met plannen ala de Hofstad groep?

Idd een heel krom vergelijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54204005
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Deels wel ja. Er komt nogal wat narigheid uit (naam van) de islam.
Ok maar waarom vertoont een deel van de Antiliaanse jeugd dan vergelijkbaar gedrag?
pi_54204021
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, de Hofstadgroep is zo rechts als de pest.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54204707
De TT is een kopie van beide krantenkoppen uit de OP
pi_54204736
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:24 schreef Apropos het volgende:

[..]

Precies, de Hofstadgroep is zo rechts als de pest.
Daarom, het is me wat met al die rechtse probleemveroorzakers
pi_54204847
Het verschil tussen al die radicale jongeren is niet zo groot natuurlijk. Het komt vaak voort uit problemen met identiteit, met ouders, met niet begrepen worden enz. Ik heb net het boek van Erkel over Samir A. uit en het is verbijsterend wat voor simpel ventje dat eigenlijk is. Het punt is wel dat hij zo verextremiseert dat hij in de jihad gaat geloven en dat hij zijn leven best wil geven. Dat is natuurlijk een groot verschil in inzet bij de 'strijd'. Ik zie die extreemrechtse jongeren uiteindelijk niet hun hele hebben en houwen in de waagschaal stellen, zoals dat in de oosterse mentaliteit wat gebruikelijker is.

Maar dit bericht leert ons dat er van die extreemrechtse jongeren toch wel erg veel zijn - ik vond zo'n bericht over Groningen onthutsend. En het plaatst het weer even in een perspectief en kader. Niet dat moslimextremisme gebagetellisseerd moet worden maar wel dat de verhoudingen wat scheef zijn gegroeid en het aandacht voor het een niet in proportie staat tot het ander. Dat heeft natuurlijk te maken met de heftigheid van het incident rond Van Gogh en aan de andere kant de onbekendheid, die moslimjongeren begrijpen we niet, het is allemaal vreemd en die rechtse radikalinski's komen nu eenmaal uit onze eigen dorpen, klassen en buurten en dat zijn toch best aardige gasten eigenlijk; vaak wordt het daarom neergezet als onschuldig. Nou ik kan je verzekeren dat die Samir A. uit het boek van Erkel ook als een slimme en best aardige gozer naar voren komt, dat zegt allemaal geen reet.
pi_54204923
quote:
Deze reactie toont precies aan wat ik in mijn vorige reactie aangeef. Wie zegt dat die Waspikkies dat huis niet uiteindelijk in brand hadden gestoken of die familie iets fysieks hadden aangedaan? Die Hofstadgroep is net zo goed een verzameling opgeschoten pubers die helemaal doorschieten, net als deze beinvloedbare Waspikkies.
pi_54205139
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:24 schreef du_ke het volgende:
Ok maar waarom vertoont een deel van de Antiliaanse jeugd dan vergelijkbaar gedrag?
Omdat het geloof niet de enige negatieve factor is. Achtergrond technische redenen zullen ook bij Antillianen wel een deel van het probleem veroorzaken.
pi_54205187
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom, het is me wat met al die rechtse probleemveroorzakers
De islam is het communisme onder de religies. Weinig rechts.
pi_54205252
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Omdat het geloof niet de enige negatieve factor is. Achtergrond technische redenen zullen ook bij Antillianen wel een deel van het probleem veroorzaken.
Maar geloof is volgens jou dus wel een van de bepalende negatieve factoren? Waarom hebben Islamitische Molukkers dan de zelfde problemen als Christelijke Molukkers?
pi_54205305
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De islam is het communisme onder de religies. Weinig rechts.
(Bijna) Alle religies zijn in principe gewoon rechts.
pi_54205379
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar geloof is volgens jou dus wel een van de bepalende negatieve factoren? Waarom hebben Islamitische Molukkers dan de zelfde problemen als Christelijke Molukkers?
Bepalend zeg ik niet. Het levert zeker een negatieve bijdrage. Optelsom van verschillende factoren.

Welke problemen hebben Molukkers dan?
pi_54205425
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bepalend zeg ik niet. Het levert zeker een negatieve bijdrage. Optelsom van verschillende factoren.

Welke problemen hebben Molukkers dan?
Ze gijzelden wat treinen en er waren nogal wat problemen met irritante jongeren. Dit is gewoon bijgetrokken ondanks hun eigen wijken, kerken etc.
Net zolas tijd ook de meeste problemen met de Turken, Antilianen en Marokkanen op zal lossen. Het bestijgen van de maatschappelijke ladder is de enige methode om de problemen echt te stoppen. En die positie lijkt me oneindig veel belangrijker dan het geloof.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:48:24 #65
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54205630
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:37 schreef du_ke het volgende:
Ze gijzelden wat treinen en er waren nogal wat problemen met irritante jongeren. Dit is gewoon bijgetrokken ondanks hun eigen wijken, kerken etc.
De enige reden waarom je er nu weinig van hoort is dat andere groepen veel meer en grotere problemen geven... Maar echt lekker geintegreerd.. Trouwens als je claimt dat ze wel probleemloos zijn dan sta je zeker ook achter een keiharde aanpak zoals bij de Punt?
quote:

Net zolas tijd ook de meeste problemen met de Turken, Antilianen en Marokkanen op zal lossen. Het bestijgen van de maatschappelijke ladder is de enige methode om de problemen echt te stoppen. En die positie lijkt me oneindig veel belangrijker dan het geloof.
Hoeveel tijd had je in gedachte dan? De zwarten in de USA doen het nog immer bar slecht en die zijn er al wat langer en zonder veel verse aanwas dan de immigranten hierzo.
pi_54205678
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

De oorzaak van de problemen lijkt me inderdaad werkelijk van belang. Het maakt nogal uit of iemand bepaald gedrag vertoont door z'n geloof of door sociaaleconomische omstandigheden.
Ik denk dat het voor slachtoffers niet zoveel uitmaakt wat de beweegredenen zijn van degene die hen overlast en erger bezorgt.
Voor een tendentieuze onderzoekresultaat mogelijk wel.
pi_54206000
quote:
Zou kunnen maar dat is natuurlijk speculatief. Wat bij A lukt hoeft niet bij B,C en D ook te lukken. De situaties zijn namelijk vrij verschillend.

Molukkers zijn genaaid door de Nederlandse overheid. Volstrekt anders dan de voormalige gastarbeiders waarbij de problemen eerder lijken toe te nemen dan af te nemen.
pi_54206200
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:51 schreef damian5700 het volgende:
tendentieuze onderzoekresultaat
De resultaat? Je bent echt stiekem een rel-Marokkaantje he?
pi_54208811
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

De enige reden waarom je er nu weinig van hoort is dat andere groepen veel meer en grotere problemen geven... Maar echt lekker geintegreerd.. Trouwens als je claimt dat ze wel probleemloos zijn dan sta je zeker ook achter een keiharde aanpak zoals bij de Punt?
[..]
De integratie gaat gewoon steeds beter, meer gemende huwelijken, steeds hoger opgeleide mensen etc. Maar het is niet de keiharde aanpak van de kaping die daarbij geholpen heeft, veel meerde sociaaleconomische opmars.
quote:
Hoeveel tijd had je in gedachte dan? De zwarten in de USA doen het nog immer bar slecht en die zijn er al wat langer en zonder veel verse aanwas dan de immigranten hierzo.
Die situatie is niet te vergelijken. Maar een generatie of 3 zal er wel overheen gaan. Als je de posts van Maartena over dit onderwerp leest zijn de Italianen en Ieren in de VS cultureel nog altijd niet erg geintegreerd maar veel; directe problemen zijn er niet meer.
pi_54208831
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 19:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zou kunnen maar dat is natuurlijk speculatief. Wat bij A lukt hoeft niet bij B,C en D ook te lukken. De situaties zijn namelijk vrij verschillend.

Molukkers zijn genaaid door de Nederlandse overheid. Volstrekt anders dan de voormalige gastarbeiders waarbij de problemen eerder lijken toe te nemen dan af te nemen.
Dat sociaal economische vooruitgang de beste manier is om integratie te bevorderen lijkt me wel logisch en algemeen toepasbaar.
  † In Memoriam † zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:22:16 #71
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54209177
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:
Dat sociaal economische vooruitgang de beste manier is om integratie te bevorderen lijkt me wel logisch en algemeen toepasbaar.
Wat is "sociaal economische vooruitgang" .... dat iedereen meer moet betalen voor sociale voorzieningen, dat er meer mensen gebruik maken van die voorzieningen of juist minder mensen gebruik maken van die voorzingenen ... of heel iets anders?
Carpe Libertatem
pi_54209511
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

En als men zelf niet wil? Of wil je mensen gaan dwingen opwaarts te gaan op de ladder?

Het moet toch echt van de mensen zelf komen.
pi_54209772
Ze hebben hun feestje weer gehad vanmiddag

zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:06:13 #74
194261 Boyce
pi_54211578
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:47 schreef SCH het volgende:
Ze hebben hun feestje weer gehad vanmiddag

[ afbeelding ]
Kneuzen, maar zolang ze tegen het Nederlands pedofiliebeleid protesteren heb ik er vrede mee. Ze hebben overigens een vergunning aangevraagd.

Overigens schijnen er veel extreem-linkse tegenbetogers te zijn opgepakt, vanwege openlijke geweldpleging, die zonder vergunning hun feestje kwamen vieren.
pi_54212361
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat is "sociaal economische vooruitgang" .... dat iedereen meer moet betalen voor sociale voorzieningen, dat er meer mensen gebruik maken van die voorzieningen of juist minder mensen gebruik maken van die voorzingenen ... of heel iets anders?
Dat de positie op de sociaaleconomische ladder verbetert dus betere banen, opleidingen, woningen etc.
pi_54212380
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En als men zelf niet wil? Of wil je mensen gaan dwingen opwaarts te gaan op de ladder?

Het moet toch echt van de mensen zelf komen.
Je dentk dat er veel mensen zijn die niet willen dat hun kinderen het beter hebben dan hunzelf ?
pi_54212402
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:06 schreef Boyce het volgende:

[..]

Kneuzen, maar zolang ze tegen het Nederlands pedofiliebeleid protesteren heb ik er vrede mee. Ze hebben overigens een vergunning aangevraagd.

Overigens schijnen er veel extreem-linkse tegenbetogers te zijn opgepakt, vanwege openlijke geweldpleging, die zonder vergunning hun feestje kwamen vieren.
Je wilt deze demomstratie goedpraten omdat er tegendemonstranten waren?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:49:34 #78
194261 Boyce
pi_54212513
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij kijkt alleen naar de poppetjes (lees: KNEUZEN) ipv de reden waarom ze aan het demonstreren waren? Jij wilt gvd pedofilie goedpraten?

En wat vind je van de AFA mensen die zonder vergunning openlijk komen tegendemonstreren met geweld?
pi_54212564
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:49 schreef Boyce het volgende:

[..]

Jij kijkt alleen naar de poppetjes (lees: KNEUZEN) ipv de reden waarom ze aan het demonstreren waren? Jij wilt gvd pedofilie goedpraten?

En wat vind je van de AFA mensen die zonder vergunning openlijk komen tegendemonstreren met geweld?
Ik heb gewoon moeite met kaalkopjes die pedofilie gebruiken om hun mening te geven .
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:54:03 #80
194261 Boyce
pi_54212619
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb gewoon moeite met kaalkopjes die pedofilie gebruiken om hun mening te geven .
Ik heb moeite met kaalkopjes én groeperingen als de AFA. Dat ze elkaar de koppen inslaan, vind ik eigenlijk het enige positieve van vanmiddag.
pi_54212629
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:49 schreef Boyce het volgende:

[..]

Wie praat dat goed daar en waar protesteerden ze dan precies tegen volgens jou?
pi_54212760
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je dentk dat er veel mensen zijn die niet willen dat hun kinderen het beter hebben dan hunzelf ?
Die indruk krijg ik weleens.
pi_54212785
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die indruk krijg ik weleens.
Kan gebeuren maar echt voorstellen kan ik het me niet
pi_54212812
Dat langharige tuig, AFA en soortgelijke organisaties, kunnen helemaal niet zonder die kaalkopjes. Zet ze in een ruimte en laat normale mensen genieten van het schouwspel.

De Romeinen wisten dat al .
pi_54212829
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan gebeuren maar echt voorstellen kan ik het me niet
De werkelijkheid laat toch het tegenovergestelde zien. Of die ouders zijn te zwakzinnig om kinderen op te voeden maar dat is een ander verhaal.
pi_54212876
Ik vind die opkomst van extreem-rechts toch wel erg zorgwekkend - volgens mij is er een harde kern die erg radicaal en actief is maar vooral een groeiende groep van jonge mensen die sympathie heeft en zich gesteund weet in die gedachte door de manier waarop allochtonen en moslims in Nederland negatief benaderd worden; in de gevestigde politiek is het ook steeds gebruikelijker om hele harde en discriminerende teksten te gebruiken en dan lijkt het voor die jongeren steeds normaler om een afkeer te hebben van bepaalde bevolkingsgroepen.
pi_54212891
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De werkelijkheid laat toch het tegenovergestelde zien. Of die ouders zijn te zwakzinnig om kinderen op te voeden maar dat is een ander verhaal.
Als je kijkt naar hoe hun dochters het vaak doen valt dat reuze mee. Je zal niemand horen ontkennen dat er problemen zijn maar dan nog heeft de 2e generatie het over het algemeen beter dan de 1e en doet de derde het nog beter.
pi_54212951
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je kijkt naar hoe hun dochters het vaak doen valt dat reuze mee. Je zal niemand horen ontkennen dat er problemen zijn maar dan nog heeft de 2e generatie het over het algemeen beter dan de 1e en doet de derde het nog beter.
Waarom geeft de laatste generatie dan zoveel problemen of in ieder geval disproportioneel meer.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:09:06 #89
194261 Boyce
pi_54212959
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie praat dat goed daar en waar protesteerden ze dan precies tegen volgens jou?
Ik stelde het niet als feit dat iemand het goed aan het praten was.

Als er wordt gedemonstreerd om hogere straffen voor kinderverkrachters is ieder weldenkend mens, lijkt mij, het daar mee eens. De poppetjes die dat roepen zijn mij een rotzorg verder.

Natuurlijk ben ik ook niet zo naiëf om niet te doorzien dat de NVU hiermee makkelijk wil scoren, maar ze hebben een vergunning aangevraagd, en verder vreedzaam een rondje gelopen. Wat moet ik daar dan op kankeren verder?
pi_54212987
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom geeft de laatste generatie dan zoveel problemen of in ieder geval disproportioneel meer.
De eerste kwam hier om te werken de tweede groeit hier echt op (want he gaat vooral om de 2e als we het over de problemen hebben) daarbij vind ik het nietzo raar dat die problemen geven. Vergeet niet dat ze met een gigantische achterstand beginnen.
pi_54213020
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:09 schreef Boyce het volgende:

[..]

Ik stelde het niet als feit dat iemand het goed aan het praten was.

Als er wordt gedemonstreerd om hogere straffen voor kinderverkrachters is ieder weldenkend mens, lijkt mij, het daar mee eens. De poppetjes die dat roepen zijn mij een rotzorg verder.

Natuurlijk ben ik ook niet zo naiëf om niet te doorzien dat de NVU hiermee makkelijk wil scoren, maar ze hebben een vergunning aangevraagd, en verder vreedzaam een rondje gelopen. Wat moet ik daar dan op kankeren verder?
Ik zie in in ieder geval een spandoek dat helemaal niet over die kwestie gaat.
Verder vind ik het nogal een loze manier van demonstreren maar verder prima. Ook prima dat er tegen gedemonstreerd wordt en wel wat raar dat die dan weer geen vergunning kregen.
pi_54213073
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

De eerste kwam hier om te werken de tweede groeit hier echt op (want he gaat vooral om de 2e als we het over de problemen hebben) daarbij vind ik het nietzo raar dat die problemen geven. Vergeet niet dat ze met een gigantische achterstand beginnen.
En hoe komen ze aan die achterstand. Juist door een gebrek aan opvoeding door ouders die niets snappen van het land waar ze fysiek wonen.
pi_54213110
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En hoe komen ze aan die achterstand. Juist door een gebrek aan opvoeding door ouders die niets snappen van het land waar ze fysiek wonen.
Nee door ouders die weinig verdienen en door taalproblemen automatisch een achterstand hebben bij het opvoeden van hun kinderenin Nederland.

Ofwel door hun afkomst, en relatiefarm en weinig ontwikkeld gezin zal meer etters voortbrengen dan een rijk blank goed ontwikkeld gezin.
pi_54213130
quote:

[..]

Nee, d'r zijn inderdaad geen recht-radicale militairen opgepakt die een half arsenaal hebben weggepikt van de baas. D'r zijn inderdaad geen complete militaire trainingskampen van Blood & Honor in de Ardennen. D'r is inderdaad niet recentelijk een complot ondekt bij wat kaalhoofdigen bij onze zuiderburen die een coupe wilden gaan plegen.

't Zijn inderdaad allemaal incidenten van wat gabbertjes met een spastische rechterarm.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_54213158
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:16 schreef du_ke het volgende:
Nee door ouders die weinig verdienen en door taalproblemen automatisch een achterstand hebben bij het opvoeden van hun kinderenin Nederland.

Ofwel door hun afkomst, en relatiefarm en weinig ontwikkeld gezin zal meer etters voortbrengen dan een rijk blank goed ontwikkeld gezin.
Tsja ik blijf een deel van de schuld toch leggen bij de ouders. Waarom nemen mensen in vredesnaam kinderen in zo'n situatie. Zuiver egoïsme.
pi_54213200
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsja ik blijf een deel van de schuld toch leggen bij de ouders. Waarom nemen mensen in vredesnaam kinderen in zo'n situatie. Zuiver egoïsme.
Ja dat klinkt in theorie aardig maar in de praktijk is het "nemen" van kinderen niet iets wat je van te voren plant.
pi_54213206
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Of ze hebben gewoon een hoop gezonde ambitie en geloof in de toekomst
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:34:59 #98
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54213477
quote:

[..]

[..]

Die bruinhemden worden ook tegengehouden hoor, zag ik laatst nog bij het Surinameplein (geinig dat daar nog wat Ajax supporters meehielpen die gasten weg te rammen)

Gelukkig hebben deze fijne Vaderlanders weer een demonstratie aangekondigd (wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ze ooit in dit stadsdeel komen), dus dat belooft weer wat
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_54216622
Weer zo'n topic uit de hitserie "probleem Y is erger, dus mogen we niet meer over probleem X zeuren."

Het lijkt me nogal logisch dat rechts-extremisme meer voorkomt dan islam-extremisme. Rechts-extremisme heeft een 'kweekvijver' van pakweg 15 miljoen mensen in Nederland, terwijl de kweekvijver van islam-extremisme hooguit 1 miljoen mensen telt.

Verder wordt in de tekst gesproken over 'decennia' die vergeleken zijn. Nogal logisch dat islam-extremisme dan schril afsteekt. Dat is namelijk iets van de laatste 5 jaar, pakweg. Gelukkig nemen instanties als de AIVD de gevaren van moslim-extremisme WEL serieus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2007 03:15:37 ]
  zondag 28 oktober 2007 @ 09:30:02 #100
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54217673
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, d'r zijn inderdaad geen recht-radicale militairen opgepakt die een half arsenaal hebben weggepikt van de baas. D'r zijn inderdaad geen complete militaire trainingskampen van Blood & Honor in de Ardennen. D'r is inderdaad niet recentelijk een complot ondekt bij wat kaalhoofdigen bij onze zuiderburen die een coupe wilden gaan plegen.

't Zijn inderdaad allemaal incidenten van wat gabbertjes met een spastische rechterarm.
Dat is toch niet in Nedelrand of wel? Ik ga toch ook Hamas er niet bij halen of wel soms?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2007 @ 09:37:07 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54217725
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee ik zou deze demonstratie goed willen praten omdat het recht om te demonstreren een groot goed is. Of het bij jouw denkbeelden past is irrelevant.
pi_54217784
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:59 schreef SCH het volgende:

Zie reactie Swetsenegger
Die is van een compleet andere orde en is gewoon feitelijk juist.

Incidenten tellen is niet de juiste manier. Als de Islam (foute term overigens: terrorisme in naam van de Islam) voor 5 incidenten zorgt en extreem rechts voor 100, maar de "Islam" heeft 5 keer een bomaanslag gepleegd met vele doden en extreem rechts 100x graffiti gespoten, dan heb ik toch de neiging om de "Islam" als groter probleem te zien.

Overigens, het kan heel goed aan de berichtgeving liggen en niet aan het onderzoek, je weet hoe hoog ik berichtgeving heb staan, SCH...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54217838
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Incidenten tellen is niet de juiste manier. Als de Islam (foute term overigens: terrorisme in naam van de Islam) voor 5 incidenten zorgt en extreem rechts voor 100, maar de "Islam" heeft 5 keer een bomaanslag gepleegd met vele doden en extreem rechts 100x graffiti gespoten, dan heb ik toch de neiging om de "Islam" als groter probleem te zien.

Overigens, het kan heel goed aan de berichtgeving liggen en niet aan het onderzoek, je weet hoe hoog ik berichtgeving heb staan, SCH...
Zeg je nu dat 'onze' berichtgeving van dusdanige aard is dat er, bwvs bij 5 bomaanslagen van moslimextremisten en 100 graffiti berichten door rechtsradicalen binnen een bepaalde tijd, nog vermeld zal worden dat de problemen met rechtsradicalen groter zijn dan die van de moslimextremisten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-10-2007 10:01:25 ]
I´m back.
pi_54217861
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
Je hoeft het niet in twijfel te trekken, je ziet (als je goed kijkt) dat je uit dit bericht gewoon niets kan halen. Het kan best dat extreem-rechts een groter probleem is, maar de onderbouwing daarvan had ik graag net effe iets doorwrochter...
quote:
Want natuurlijk valt er wel wat af te dingen op het onderzoek, zoals op ieder onderzoek. Maar als je dat doet dan impliceer je ook dat je de uitkomst niet gelooft.
Onzin. Als ik voor mijzelf spreek dan kan ik je zo vertellen dat ik gewoon geen conclusie wens te trekken op basis van onbekende gegevens. Incidenten heb je in vele klassen. Ik zou daar graag een vergelijk in willen zien voordat ik meega in de conclusie.

Het idee dat je alleen protesteert als de uitkomst je niet bevalt is bizar eigenlijk. Zeker als je pleit om inhoudelijk te discussiëren.
quote:
Ik denk dat dit onderzoek toch wel wat aangeeft. Namelijk dat er gewoon problemen zijn met een grote groep jongeren, waar voor mij ook die moslimradicalinski's onder vallen. Het is logisch dat de focus voor een deel bij de islam ligt vanwege de moord op Van Gogh. Er is alleen het gevaar dat door die moord de aandacht nu wel heel eenzijdig wordt gelegd bij de moslims terwijl het probleem dus veel groter en breder is.
Maar stel: de moslimradicalen zijn met 200 man en de rechtsradicalen met 1.000 man... Dan lijkt rechtsradicaal een groter probleem. Maar wie in die groepen is bereid om echte misdrijven te plegen en wie is alleen maar meeloper? Zou dat percentage altijd gelijk zijn? Geen idee, maar wederom: ik moet het weten voordat ik iets zinnigs kan zeggen.
quote:
Ik ben ook benieuwd wat er precies onder extreemrechts wordt verstaan, want volgens mij gaat het niet alleen om kaalkopjes maar om grote groepen boze jongeren die hun pijlen richten op allochtonen, Gewoon omdat ze boos en ontevreden zijn. Net zoals moslimjongeren boos en ontevreden zijn.
Hier geef je zelf aan dat we met (de berichtgeving over) dit onderzoek weinig kunnen. Prima, maar val dan anderen niet aan als ze dit ook constateren.
pi_54217894
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:48 schreef Arnold_fan het volgende:

Ik ken vooral allochtonen (zowel de jongeren als de ouderen) als voorkomend, vroom, hardwerkend, sociaal, enz.

Het is maar naar welke groep je kijkt hoor. Tuurlijk zitten er lastpakken tussen. Maar wat dat betreft hebben allochtonen allesbehalve het monopoly.
pi_54217946
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:07 schreef SCH het volgende:

Maar dit bericht leert ons dat er van die extreemrechtse jongeren toch wel erg veel zijn - ik vond zo'n bericht over Groningen onthutsend.
Waarom is eigenlijk extreem links niet meegenomen? Zijn er geen extreemlinkse jongeren meer?
quote:
en die rechtse radikalinski's komen nu eenmaal uit onze eigen dorpen, klassen en buurten en dat zijn toch best aardige gasten eigenlijk
Nou. Ik vind het kutkinderen. Gelukkig zitten er maar een paar hier in mijn omgeving, maar het zijn een stel etters.... En nog te dom om te schijten ook. Dat laatste verklaart dan weer een hoop.

Overigens, meelopers. Kattekwaad en de extreem rechtse daden beperken zich tot het tekenen van hakenkruisen. Ze zijn immers een beetje bang van de Marokkanen in het dorp.
pi_54217999
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:04 schreef SCH het volgende:
Ik vind die opkomst van extreem-rechts toch wel erg zorgwekkend
Is het een opkomst van extreem rechts? Of is het een opkomst van extreem? Ik denk dat laatste. En je ziet dan niet alleen in deze extremen, maar ook in de gewone politiek. Het midden verliest aan de polarisatiepartijen (Wilders en SP).

Kennelijk zijn heel veel mensen ontevreden en boos. Niet dat ze daar objectief een reden toe hebben (uitzonderingen daargelaten)...
pi_54218023
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:09 schreef Boyce het volgende:

Als er wordt gedemonstreerd om hogere straffen voor kinderverkrachters is ieder weldenkend mens, lijkt mij, het daar mee eens. De poppetjes die dat roepen zijn mij een rotzorg verder
Als die poppetjes het onderwerp misbruiken voor hun eigen doelen, dan heb ik daar wel een probleem mee.
pi_54218038
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:51 schreef Ryan3 het volgende:

Zeg je nu dat 'onze' berichtgeving van dusdanige aard is dat er, bwvs bij 5 bomaanslagen van moslimextremisten en 100 graffiti berichten door rechtsradicalen binnen een bepaalde tijd, nog vermeld zal worden dat de problemen met rechtsradicalen groter zijn dan die van de moslimextremisten?
Ik zeg dat berichtgeving vaak heel slecht is en dat veel van wat je in de krant leest volledig onjuist is, of gewoon een zeer onvolledig beeld geeft.
pi_54218074
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is het een opkomst van extreem rechts? Of is het een opkomst van extreem? Ik denk dat laatste. En je ziet dan niet alleen in deze extremen, maar ook in de gewone politiek. Het midden verliest aan de polarisatiepartijen (Wilders en SP).

Kennelijk zijn heel veel mensen ontevreden en boos. Niet dat ze daar objectief een reden toe hebben (uitzonderingen daargelaten)...
Daar heb je gelijk in maar ik vind de SP niet zo extreem en de PVV in zekere zin ook niet. Deze partijen bevinden zich meer aan de flanken, gaan wat verder dan we gewend zijn maar zijn van zichzelf niet direct heel extreem. Ze geven echter wel een vrijbrief tot extremisme. Als je in de Tweede Kamer al hoort zeggen dat moslims achterlijk zijn, hier niet thuis horen, dat Marokkanen tuig zijn enz. , zonder nuancering, dan kun je je voorstellen dat dit bij de trash koren op de molen is en als een vrijbrief wordt ervaren.
pi_54218086
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg dat berichtgeving vaak heel slecht is en dat veel van wat je in de krant leest volledig onjuist is, of gewoon een zeer onvolledig beeld geeft.
Op details zijn ze slecht wrs idd, maar ik denk niet dat ze zullen reppen dat het rechtsradicalisme oprukt en dat dit gevaarlijke proporties aanneemt, terwijl er net 5 aanslagen van moslimextremisten aan ons voorbij getrokken zijn.
I´m back.
pi_54218226
Op de website van het VNG waar het nieuws vandaan komt, staat het allemaal aardig beschreven, wie de achtergronden wil weten: hier een artikel naar aanleiding van het onderzoek http://www.vng.nl/smartsite.dws?id=70404

Dit is de achtergrond van het onderzoek en plaatst het nieuwsbericht wel in een context:
quote:
Dat blijkt uit een onderzoek door het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement in opdracht van de VNG, waaraan 75 gemeenten hebben deelgenomen. Bij de gemeenten die incidenten meldden, ging het in 27 gevallen om rechts-radicalisme en slechts in acht gevallen om islamitische radicalisering. Gezien de complexiteit van de problematiek, is het volgens de onderzoekers begrijpelijk dat veel gemeenten daar nog weinig inzicht in hebben.

Het is voor het eerst dat er zo’n omvangrijke peiling onder Nederlandse gemeenten over deze problematiek is gehouden. Het doel van het onderzoek was om een indruk te krijgen van de behoeften van gemeenten aan ondersteuning bij het aanpakken van polarisatie en radicalisering. Gemeenten blijken vooral behoefte te hebben aan handvatten voor signalering voor eerstelijnswerkers. Verder willen ze beschikken over (digitale) informatie over projecten en maatregelen op het gebied van sociale cohesie en bestrijding van polarisatie. Een vragenlijst voor zelfdiagnose om te zien of een aanpak vereist is, staat ook op de lijst. Daarnaast zouden gemeenten geholpen zijn met een format voor afspraken met politie en maatschappelijke instanties.
pi_54218266
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:19 schreef SCH het volgende:

Daar heb je gelijk in maar ik vind de SP niet zo extreem en de PVV in zekere zin ook niet.
Het is niet extreem recht / extreem links, maar wel "extremer". En je ziet dat een grote groep die kant op gaat. En als het druk wordt in de "extremere" hoek, dan gaan de "gekken" nog extremer worden en groeit de aanwas van mallotenclubjes.

Ik hoop dat het te volgen is...
quote:
Deze partijen bevinden zich meer aan de flanken, gaan wat verder dan we gewend zijn maar zijn van zichzelf niet direct heel extreem. Ze geven echter wel een vrijbrief tot extremisme. Als je in de Tweede Kamer al hoort zeggen dat moslims achterlijk zijn, hier niet thuis horen, dat Marokkanen tuig zijn enz. , zonder nuancering, dan kun je je voorstellen dat dit bij de trash koren op de molen is en als een vrijbrief wordt ervaren.
Dat is zo'n beetje wat er gebeurt. Jammer ook, want geen hond die er iets mee op schiet en het wordt er niet bepaald gezelliger op.
pi_54218299
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:20 schreef Ryan3 het volgende:

Op details zijn ze slecht wrs idd, maar ik denk niet dat ze zullen reppen dat het rechtsradicalisme oprukt en dat dit gevaarlijke proporties aanneemt, terwijl er net 5 aanslagen van moslimextremisten aan ons voorbij getrokken zijn.
Nee, dat niet.

In mijn post stond ook niet dat ze er zoiets van maken, maar dat incidenten tellen niet juist is om de genoemde reden en daarnaast dat het onderzoek dat wellicht niet zo heeft gedaan, maar dat de berichtgeving zulks suggereert...
pi_54218305
Het is dus eigenlijk een behoorlijk goed onderzoek als je naar het doel van het onderzoek kijkt. Het komt in het nieuws alsof is onderzocht hoe de verhoudingen precies zijn terwijl het doel was om naar de behoeftes te kijken. In die zin deugt het onderzoek maar kun je er weer niet hele grote conclusies uit trekken. Maar ook dat hoort bij de manier waarop we tegenwoordig met deze kwesties omgaan.
pi_54218350
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:45 schreef DS4 het volgende:

Het gaat inderdaad niet om het aantal, wel om de impact. Een bomaanslag/moord heeft een eenmalige grote impact, maar structurele overlast van een bepaalde groep (al zijn de incidenten dan allemaal klein) heeft voor de betrokkenen uiteindelijk ook een grote impact vanwege het structurele karakter ervan. Een vriendin van me woont in een wijk waar neo-nazistische jongeren dagelijks op straat mensen intimideren. Hoe vaak dat gebeurt, staat natuurlijk nergens geregistreerd, en wat ze precies doen, is ook niet altijd duidelijk..maar structurele intimidatie/treiterijen..lijkt me natuurlijk wel degelijk een groot probleem. Je zal er als allochtoon maar dagelijks mee te maken krijgen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_54218363
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:30 schreef SCH het volgende:
Op de website van het VNG waar het nieuws vandaan komt, staat het allemaal aardig beschreven, wie de achtergronden wil weten: hier een artikel naar aanleiding van het onderzoek http://www.vng.nl/smartsite.dws?id=70404
Interessant. Goed om te zien dat het inderdaad gewoon om radicalisatie in zijn algemeenheid gaat en niet alleen om islam vs extreem rechts).

Zou het onderzoek wel eens willen zien.
pi_54218398
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat niet.

In mijn post stond ook niet dat ze er zoiets van maken, maar dat incidenten tellen niet juist is om de genoemde reden en daarnaast dat het onderzoek dat wellicht niet zo heeft gedaan, maar dat de berichtgeving zulks suggereert...
Ja, maar ik heb geen indicatie om aan te nemen dat de conclusie in de berichtgeving niet zou kloppen met de gegevens. Ja, of je moet bij voorbaat denken dat hetzij die lui die de gevens hebben verzameld de burger wil brainwashen, hetzij de berichtgevers dit willen doen. Dat denk ik niet. Ik denk dat het vrij wrs is dat in absolute getallen de extreemrechtsjes voor behoorlijk wat meer overlast zorgen dan de extreem moslims. (Wat idd ook te maken heeft met het feit dat zij met veel meer zijn dan de extreemmoslims, maar dat terzijde...)
En wat SCH zegt; ook op Fok! zie je veel pure overlast van extreemrechts.
Je hebt hier geen extreemmoslims, dus je kunt het niet echt vergelijken, alleen kun je inschatten wat voor volk extreemrechtsjes zijn en dat ze idd een royal pain in the ass zijn, om Holden Caulfield aan te halen.
I´m back.
pi_54218400
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:35 schreef SCH het volgende:
Het is dus eigenlijk een behoorlijk goed onderzoek als je naar het doel van het onderzoek kijkt.
Of het onderzoek goed is weet ik niet. Dan moet ik het onderzoek zelf zien...
quote:
Het komt in het nieuws alsof is onderzocht hoe de verhoudingen precies zijn terwijl het doel was om naar de behoeftes te kijken. In die zin deugt het onderzoek maar kun je er weer niet hele grote conclusies uit trekken.
Wat ik dus al zei: conclusies zijn niet te trekken en de berichtgeving zet ons op het verkeerde been.
pi_54218411
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:39 schreef mane het volgende:
maar structurele intimidatie/treiterijen..lijkt me natuurlijk wel degelijk een groot probleem.
Klopt. Maar ook hier geldt dat er geen monopoly is.
pi_54218435
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:45 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, maar ik heb geen indicatie om aan te nemen dat de conclusie in de berichtgeving niet zou kloppen met de gegevens.
Ik wel. Ervaring... Het is ook niet makkelijk om in een kort bericht een goede inhoudsomschrijving te zetten. Met het verlies van details valt vaak het geheel weg.
pi_54218471
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. Maar ook hier geldt dat er geen monopoly is.
Nee, daar gaat het mij ook niet om. Waar het mij om ging: zulke treiterijen zijn moeilijk op te nemen in een onderzoek, terwijl de impact dus wel heel groot is omdat het structureel is (i.t.t. eenmalige heftige incidenten die wél worden vastgelegd).
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_54218479
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:45 schreef DS4 het volgende:

Wat ik dus al zei: conclusies zijn niet te trekken en de berichtgeving zet ons op het verkeerde been.
Dat ligt meer aan onszelf dan aan de berichtgeving.
pi_54218487
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wel. Ervaring... Het is ook niet makkelijk om in een kort bericht een goede inhoudsomschrijving te zetten. Met het verlies van details valt vaak het geheel weg.
Mm, details heeft iedereen wel eens van gehoord dat die vaker niet kloppen maar of dan het geheel wegvalt? Soms, maar in dit geval toch niet, er zijn niet 5 aanslagen geweest van extreemmoslims. Iig de laatste 3 jaar niet.
I´m back.
pi_54218525
Ergens denk ik dat zowel extreemmoslims als extreemrechtsjes vooral inet uitkiezen als hun podium.
I´m back.
pi_54218578
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:51 schreef mane het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het mij ook niet om. Waar het mij om ging: zulke treiterijen zijn moeilijk op te nemen in een onderzoek, terwijl de impact dus wel heel groot is omdat het structureel is (i.t.t. eenmalige heftige incidenten die wél worden vastgelegd).
Het is mij vreemd, maar zulke treiterijen zullen zeker een bepaalde factor vormen in het gedrag dat allochtonen ook tegen jou en mij tentoon zullen spreiden.
I´m back.
pi_54218895
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:30 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat is toch niet in Nedelrand of wel? Ik ga toch ook Hamas er niet bij halen of wel soms?
Die coupe-poging niet, de rest wel. D'r waren wel Nederlandse groeperingen bij betrokken trouwens. Daarnaast lijkt Belgie me relevanter om bij de kwestie te betrekken dan Israel/Palestina, als er moslims lopen te rellen in Brussel weet jij het ook op mijn buurman te betrekken.......
pi_54219032
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
er zijn niet 5 aanslagen geweest van extreemmoslims. Iig de laatste 3 jaar niet.
Waarom je hier op door blijft gaan ontgaat mij.
pi_54219412
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:53 schreef SCH het volgende:

Dat ligt meer aan onszelf dan aan de berichtgeving.
Lees de koppen boven de berichten nog eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')