Ziet er idd naar uit dat het er vandaag nog gaat zijn dus.quote:Status: In transit
Gewijzigde aflevering: 27/10/2007
Oops, nummer vergeten te wijzigenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:13 schreef Jarno het volgende:
Eh, en we hadden trouwens al een #194.
Ook niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
is dit het topic waar Tijn.....
Als IK dat nou zou zeggenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:17 schreef Q. het volgende:
Ik heb besloten dat ik deze maand het eten wel over kan slaan en ik ga dus leopard halen..
Stond dat er gisteren niet ook al dan?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:05 schreef Jarno het volgende:
Hm.
[..]
Ziet er idd naar uit dat het er vandaag nog gaat zijn dus.
Kan ik me goed inbeelden... Ik denk dat 't handig is om bijvoorbeeld amsn en skype in één space te zetten, itunes in een andere, etc...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:28 schreef Breuls het volgende:
Nummer in de titel gewijzigd.
Ik merk ook dat ik erg blij ben met Spaces. Weet nog niet hoe ik er na een paar weken tegenaan kijk, maar ik heb een aantal applicaties gekoppeld aan specifieke spaces en het lijkt lekkerder te werken dan alles in 1 ruimte.
...you are the greatest lover...hee hallo...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:28 schreef nietzman het volgende:
Hee hallo.
Waarom zou je firefox gebruiken?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:56 schreef DaFrenk het volgende:
Wauw... Firefox download automatisch alle files in de nieuwe download map..Super man
Unison is prima, maar die kost wat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:07 schreef znarch het volgende:
Weet iemand een fijne (gratis) newsleecher ? iGrabnews doet het niet meer hier
goeie tipquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:17 schreef Q. het volgende:
Ik heb besloten dat ik deze maand het eten wel over kan slaan en ik ga dus leopard halen..
Krauwerig studentje hierquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:10 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Unison is prima, maar die kost wat.
Oke, denk dat die wel gaat lukken. Krijg hem alleen niet aan de praatquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:22 schreef JoMo0 het volgende:
Sabnzbd is tof , en het werkt onder Leopard.
Maar dan heb je ook wat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:10 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Unison is prima, maar die kost wat.
Hier een uitleg voor Windows , maar dat werkt haast hetzelfde. http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:36 schreef znarch het volgende:
[..]
Oke, denk dat die wel gaat lukken. Krijg hem alleen niet aan de praatHeb een file toegevoegd, mijn server toegevoegd bij config maar hij start gewoon niet
Is er ergens een guide hoe je dat sabnzbd aan de praat krijgt ?
Ik doe ook de upgrade, maar toch na een disk-image zodat ik terugkan indien 't niet goed uitdraait... Als jij 'tzelfde kan doen zou 'k 't aanraden...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:45 schreef Q. het volgende:
Ik ga de upgrade eens proberen. Schone install kan altijd nog.
Gewoon zonder enige vorm van backup alles gewist. Hoppa! Who needs files?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:22 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Ik doe ook de upgrade, maar toch na een disk-image zodat ik terugkan indien 't niet goed uitdraait... Als jij 'tzelfde kan doen zou 'k 't aanraden...
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:25 schreef Q. het volgende:
[..]
Gewoon zonder enige vorm van backup alles gewist. Hoppa! Who needs files?
Uhm?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:54 schreef Q. het volgende:
scheelt dat mn Windows-bak en MacBook als elkaars backup fungeren.
quote:
Preciesquote:
Dat was er ook al onder Tiger.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:23 schreef Q. het volgende:
En ik vind Spaces nu al nuttig.
Nee hoor. Of ik had een hele rare versie.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:32 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat was er ook al onder Tiger.
De mogelijkheid was er iig.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor. Of ik had een hele rare versie.
Oh en HAHAHA dan heb je nu naast Leopard nóg een grote kater HAHAHAHAHA.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:33 schreef Tijn het volgende:
En ik heb gisterenavond nog in de A-Mac een kopietje van Leopard opgehaald. Leuk hoor, ze hadden champagne enzoIk heb er 2 gepakt
Klopt, zo had ik hem eens op lichtste stand bewegingscensor gezet. Nou dat krijg je niet meer terug als je met je PB op schoot zit hoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:40 schreef Q. het volgende:
Ik heb wel eens zo'n virtual desktop dinges geprobeerd maar het was het toch niet helemaal, er gebeurden regelmatig rare dingen.
You made a funnyquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh en HAHAHA dan heb je nu naast Leopard nóg een grote kater HAHAHAHAHA.
Dat was echt in Panther al ofzoquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:05 schreef Q. het volgende:
De allerbeste feature van Leopard is nog wel dat het iCal icon de huidige datum aangeeft.
In Tiger bij mijn weten absoluut niet! (tenzij iCal actief is, maar daar zijn de niet-gebruikers niks mee in hun dockquote:
Welkom bij de clubquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:13 schreef donderopman het volgende:
Jee mn eerste bericht vanaf mijn eerste mac! heb leopard al besteld aangezien ik hem in oktober heb gekocht
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:40 schreef nietzman het volgende:
[..]Oh en HAHAHA dan heb je nu naast Leopard nóg een grote kater HAHAHAHAHA.
gaan we die eens proberenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:44 schreef nietzman het volgende:
Adium uber alles.
Ehm.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wanneer gaan wij eigenlijk daten, gozert?
quote:Mac OS X v10.5 Leopard, the sixth major release of Mac OS X, launched today.
A DVD set with Mac OS X v10.5 Leopard, Leopard Server and Xcode tools will be included in the ADC Monthly Mailing for November 2007, which will be shipped to you on October 30th. Worldwide shipments will be sent via DHL Worldmail and should arrive in approximately 3-10 business days.
If you have questions, please contact us.
http://developer.apple.com/contact/
Apple Developer Connection
beetje duur.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:58 schreef Svyatagor het volgende:
Voor wie het interessant vindt:
[TK] - Mac Mini 1,8 Intel Core Duo - 2 gig DDR
Bwa, die memory-upgrades van apple zijn asociaal duur dus vind ik 500 wel een redelijk normale prijs.quote:
Beetje avontuurquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:16 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Bwa, die memory-upgrades van apple zijn asociaal duur dus vind ik 500 wel een redelijk normale prijs.
Als je 't zelf doet darentegen... Nuja, de mini zelf upgraden is niet zo'n slim plan vind ik, als je al met een plamuurmes erin moet gaan wroeten...
Het is geen Vista hoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:42 schreef Pie.cr het volgende:
Werkt leopard goed op een macbook intelcore2duo 2.16 ghz? Met 1gb ram. Of moet ik ff naar 2gb upgraden.
Je zult begrijpen dat ik met mijn iBookje zeer te spreken ben over Spaces ...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:13 schreef Geqxon het volgende:
Nu ik op 1280*800 zit merk ik wel dat Spaces erg handig is. Wat een kleine rotresolutie is dat toch
Is die nog vernieuwd eigenlijk? Want ik vond 't altijd al so-so.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:27 schreef Battlefan het volgende:
Front Row is een beetje jammer, iTunes pauzeert als je Front Row opent, je kan dan niet meer zien welk nummer je luisterde enzo. Als je dan in Front Row een nummer start en je zet Front Row weer uit dan stopt het nummer weer![]()
Dat Bluetooth niet goed functioneert is idd vrij jammer. Ik had via Tiger nog m'n iCal-afspraken nog naar m'n mobiele telefoon gesynct in de veronderstelling dat ik het met Leopard wel weer terug kan zetten, helaas pindakaas. Ik kon em dus wel instellen, maar zodra je wat probeert te syncen via iSync geeft ie aan geen verbinding te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:35 schreef Tijn het volgende:
Ik heb nu Leopard, maar m'n bluetooth doet het niet
Inderdaad, foto's bekijken met je vers geselecteerde muziek eronder kan nu niet meer.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:27 schreef Battlefan het volgende:
Front Row is een beetje jammer, iTunes pauzeert als je Front Row opent, je kan dan niet meer zien welk nummer je luisterde enzo. Als je dan in Front Row een nummer start en je zet Front Row weer uit dan stopt het nummer weer![]()
Same here... Ik probeerde net vanaf mijn LG Prada een contactpersoon maar mijn mac te sturen, krijg ik een service errorquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat Bluetooth niet goed functioneert is idd vrij jammer. Ik had via Tiger nog m'n iCal-afspraken nog naar m'n mobiele telefoon gesynct in de veronderstelling dat ik het met Leopard wel weer terug kan zetten, helaas pindakaas. Ik kon em dus wel instellen, maar zodra je wat probeert te syncen via iSync geeft ie aan geen verbinding te kunnen krijgen.
Maar jij bent dus al nummer 4 die problemen is tegengekomen met BlueTooth en mobieletje..
iSync, heb je d'r wel voor. Maar laat nu net de Bluetooth functie het onder Leopard afweten..quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:47 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Vraagje, ik heb een Nokia gsm en een Macbook. Is er ook software om je gsm te beheren via een mac? Op de website van nokia staat namelijk dat ze OSX niet ondersteunenIets wat ik me bijna niet kan voorstellen. (Ik wil mijn contactgegevens overzetten naar een andere gsm, iets wat met PC suite altijd heel makkelijk was..)
http://macwereld.nl/nieuw(...)transfer_naar_de_mac
gaat volgens mij alleen over bestanden en niet zozeer over contactpersonen?
Ik heb geen Leopard en ik heb een usb stickquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
iSync, heb je d'r wel voor. Maar laat nu net de Bluetooth functie het onder Leopard afweten..![]()
Ik had nog onder Tiger m'n adresboek kunnen aanvullen met de gegevens uit m'n telefoon via iSync, je kan het ook weer terug zetten naar je Telefoon. Dus het zou wel moeten werken, mits jouw type telefoon ondersteund wordt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:57 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Ik heb geen Leopard en ik heb een usb stickdus das het probleem niet..
Maar transferred dat isync ook contactgegevens? Naja, ga wel ff wat proberen dan.....
Nee, want dat is tof.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
Kan ik m'n 2e scherm weergave in Spaces uitzetten?
Geen problemen hier met blauwtand...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
iSync, heb je d'r wel voor. Maar laat nu net de Bluetooth functie het onder Leopard afweten..![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:35 schreef Maravilla het volgende:
[ afbeelding ]
De iPhone nano? Nieuwe ontwikkelingen?
http://www.iphoneclub.nl/iphone-nano-nep-of-echt/#more-2607
Hmm, ik dacht dat het ging om de blauwe schermen.. maar blijkbaar niet dus (al heeft niemand er dan wat aan, want als je niet kan inloggen kan je de update ook niet binnen halenquote:About the Login & Keychain Update 1.0
The Login & Keychain Update 1.0 for Mac OS X 10.5 Leopard is recommended for all Leopard installations. It addresses issues you may encounter when:
* Logging in with an account originally created in Mac OS X 10.1 or earlier that has a password of 8 or more characters.
* Connecting to some 802.11b/g wireless networks.
* Changing the password of a FileVault-protected account.
Ik heb met windows nog nooit anders gedaan. In zo'n enorm pakket (nieuwe) code moeten wel fouten zitten. De eerste uren na de release komen die meldingen met enorme aantallen binnen bij de devvers. Dus juist de eerste dagen na de release zijn belangrijke updates te verwachten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:53 schreef Maidenfan het volgende:
Ook wel vreemd, 't eerste dat mensen doen na 't installeren van een gloednieuw, vers gereleased OS is software update checken![]()
Dat sprong hier automatisch opquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:53 schreef Maidenfan het volgende:
Ook wel vreemd, 't eerste dat mensen doen na 't installeren van een gloednieuw, vers gereleased OS is software update checken![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:27 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets naar m'n tv willen spacen?.
Te vroeg gejuichtquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:12 schreef X-Naut het volgende:
2.) Zodra ik bestanden (100 mb of meer) kopieerde naar de hd die aan mijn airport extreme hangt, dan klapte de verbinding met de airport extreme kwijt. Is nu ook opgelost met Leopard...
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:44 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Saturday, October 27, 2007
Happy Leopard Day!
http://www.adiumx.com/blog/
Nice. Hopen dat 'ie snel komt. Nu nog snellere filetransfers en ik ben helemaal tevreden, maarja.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:44 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Happy Leopard Day!
Even Time Machine aan en uit zetten, of gewoon een uurtje wachten?quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:46 schreef Breuls het volgende:
Okay ik had een iTerm console open staan precies in de map van mijn externe HD. Dat was de 'in gebruik' factor van die HD.
Blijft de vraag hoe ik tegen Time Machine kan zeggen "hej. probeer nog es, ik wil dat je backups maakt".
Nice. Alleen jammer dat Safari niets met die url wil.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:44 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Happy Leopard Day!
Ik heb het voor je getest.... yep. Ook hier werkt hij niet.quote:Op zondag 28 oktober 2007 02:13 schreef Evil_Koekje het volgende:
Godver, m'n remote werkt niet meer met VLC. Meer mensen last van?
PowerBook G4 12 inch, de laatste.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:31 schreef DaFrenk het volgende:
Hmm.. dat hoorde ik van iemand anders ook..
Wat voor Mac heb je dan? Al wat oudere?
Hulpprogramma's/netwerkhulpprogramma.quote:Op zondag 28 oktober 2007 02:24 schreef Junkie het volgende:
Kan je ergens zien in OSX met welke snelheid je verbonden bent aan je netwerk?
Ik heb sinds kort een Gigabit switchje (ASUS GigaX 1105N) en in me PC een Belkin Gigabit PCI-kaartje maar volgens mij verbindt me MacBook nog steeds op 100Mbit. Is hier een terminal commando ofzow voor?
WDS krijg je toch ook geinstalleerd, zonder dat je dat wiltquote:Op zondag 28 oktober 2007 08:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is quick look?
Over spotlight gesproken. Ik erger me altijd kapot aan de zoekfunctie in Outlook, dus heb ik windows desktop serach maar geinstalleerd... die is nog slechter
Nogal wiedes, het is de svn. De broncode. Als je daar iets mee wilt zul je 'm zelf moeten compileren.quote:Op zondag 28 oktober 2007 02:00 schreef broer het volgende:
Nice. Alleen jammer dat Safari niets met die url wil.
svn://svn.adiumx.com/adium/branches/adium-2.0-vv/ dus...
Ik meende ergens gelezen te hebben dat je rechts kon klikken op de Time Machine HDD en dan "Backup now" kon kiezen? Of misschien het icoontje van Time Machine?quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:05 schreef Breuls het volgende:
Als dat zo werkt is het op zich netjes, maar ik mis toch een beetje de controle. Het blijft wel mijn laptop en ik wil toch wel zelf kunnen bepalen wat-ie doet.
Ik kijk morgen nog wel even, ik verplaats 'm zo en laat de externe HD op het bureau liggen, dus vannacht komt het er niet van.
Er komen nieuwe modellen aan, dus vandaar waarschijnlijk die prijsdaling. De nieuwe hebben een streep i.pv. het rondje, en ze bieden ook eSATA aan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 08:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb die; ik meen dat die destijds zo'n 200 euro was, maar volgens pricewatch is ie aardig gezakt de laatste tijd. Misschien ga ik er dus ook nog wel eentje halen.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 02:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Network Utility kun je proberen..
Daar staat hij als 100Mbitquote:Op zondag 28 oktober 2007 07:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Hulpprogramma's/netwerkhulpprogramma.
Dat hebben ze op het laatste moment eruit gehaald.quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Doet time machine het nu ook met netwerkshares?
http://www.engadget.com/2(...)do-you-want-to-know/quote:Apple confirmed it: no backing up with Time Machine over the drives you have connected via USB to your Airport Extreme. Also, no Time Machine backups to SMB shares -- AFP network shares only. Again, yes, Time Machine can back up over the network, but ONLY to AFP shares, ok?
Nou, toen ik gisteren Leopard ging halen, werd me sterk aangeraden om voor een clean install te gaan. Dit ivm. het kwijtraken van accounts o.i.d. Denk dat als je een beetje zoekt op internet dat je er vanzelf achter komt wat ik bedoel. Ik wilde toch al voor een clean install gaan, dus....quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:41 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk precies, als je Leopard koopt bij de MacStore, kan je Tiger dan gewoon upgraden of moet je de hele zooi opnieuw installeren?
Morgen kan ik je een antwoord op die vraag gevenquote:Op zondag 28 oktober 2007 11:26 schreef mie_at_work het volgende:
iemand al ervaringen met wireless internet met OS Leopard op de HVA(HES) ?
Ah, ik had beter moeten lezen. Ik dacht gewoon nog even wat verder te kijken naar wat er allemaal aankomt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 08:46 schreef nietzman het volgende:
Nogal wiedes, het is de svn. De broncode. Als je daar iets mee wilt zul je 'm zelf moeten compileren.
Jawel hoor, maat van me heeft een eSATA kaartje voor het Express slot in de MacBook Pro. Werkt als een tierelier met een eSATA externe HDD.quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:44 schreef Kremers het volgende:
[..]
Er komen nieuwe modellen aan, dus vandaar waarschijnlijk die prijsdaling. De nieuwe hebben een streep i.pv. het rondje, en ze bieden ook eSATA aan.
Niet dat je wat aan dat laatste hebt, gezien deze aansluiting nog niet aanwezig is op Apple computers. Maar dat zal in de toekomst nog wel veranderen
Dat heb ik ook. Hij blijft ook in het dock staan, net als Quicksilver, terwijl ik ze er niet wilquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:26 schreef broer het volgende:
Overigens doet de remote het hier ook niet meer bij VLC. En ik heb problemen met Last.fm; die start om de een of andere reden elke keer dubbel op.
Mijn Linux PC wordt ook zo weergegeven in de Finder, ook buiten CoverFlow.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:07 schreef Anthraxx het volgende:
Easter egg in Leopard, blijkbaar: http://www.rose-hulman.ed(...)ndows_easter_egg.jpg
Netwerk shares welke Windows draaien worden in coverflow zo weergeven.
Ik vond het wel grappig eigenlijkquote:Op zondag 28 oktober 2007 13:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mijn Linux PC wordt ook zo weergegeven in de Finder, ook buiten CoverFlow.
Dat klinkt alsof jij Tiger hebt draaien.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vond het wel grappig eigenlijk.
Maar hoe bevalt Leopard? Ik hoop de mijne volgende week ergens op de deurmat te krijgen.
Intel, graag. Als je die naar me kunt mailen ben je een held.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:17 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb Tiger nog draaien. Op een PPC en een Intel mac. Kies maar welke je wilt.
Aangezien de helft van mijn CPU in beslag genomen is door iets dat zich backupd noemt ga ik ervanuit dat dit klopt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:20 schreef Breuls het volgende:
Oe, mijn ventilator gaat harder draaien. Volgens mij is Time Machine weer bezig.
Opgelostquote:Op zondag 28 oktober 2007 09:57 schreef Junkie het volgende:
Daar staat hij als 100Mbit![]()
En heb ook een optie gevonden in:
System Preferences - Network - Built-In Ethernet - Ethernet - Manually (Advanced)
Maar als ik hem daar op 1000baseT zet dan is stopt hij de verbinding.
[ afbeelding ]
Ook zitten er nog 2 screensavers in de developer tools. Retro en Security. Ff checken!quote:• Photo Mosaic Screensaver: Choose a photo album from the Desktop & Screen Saver control panel, then click on the 3rd "Display Style" (Mosaic). (ed note: Very cool.)
Loop je logs na? Daar staat het vast wel. Daar komen alle niet zichtbare errors terecht.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:45 schreef Breuls het volgende:
Okay, Time Machine is er weer mee gekapt vanwege een fout. WELKE FOUT? Stom dat dat niet effe wordt vermeld zeg...
Ik zie die er helemaal niet tussen staan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:21 schreef DaFrenk het volgende:
Ik heb de update maar niet toegepast, heb eigenlijk geen last van de genoemde problemen. Dus heb zoiets van, if it ain't broken, don't fix it![]()
Die Retro en Security screensavers zijn ook erg vet :-)
Bij Retro krijg je zo'n oud scherm look, dikke scanlines en het beeld gaat op en neer. En bij de Security screensaver maakt hij gebruik van iSight om foto's te maken van alles wat voor je camera beweegt. Ook echt met zo'n beveiligingscamera-look. Scanlines en een lekkere grain.
Erg cool
Ja, er staat eea in /var/log/system.log. Greppen op backupd helpt goed. Moet alleen nog zien te achterhalen wat "Backup failed with error: 11" betekent, want Apple.com weet van niks.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Loop je logs na? Daar staat het vast wel. Daar komen alle niet zichtbare errors terecht.
Dat zijn Quartz screensavers, zitten in de developer-tools. Ff checken, ik zag ze ook @ Rapidshare staan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:46 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik zie die er helemaal niet tussen staan.
Misschien apart installeren?quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:57 schreef Breuls het volgende:
Ik heb idd geen Xcode, wat raar is want volgens de site zit dat wel bij Leopard..
Oh en ik heb geen toestemming voor die downloadlinkjes..
Thanks! Die zijn leuk zeg.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:58 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat zijn Quartz screensavers, zitten in de developer-tools. Ff checken, ik zag ze ook @ Rapidshare staan.
Voila:
http://rapidshare.com/files/65453493/Extra_Screen_Savers.zip.html
En een "Hackintosh" is zo te zien ook weer mogelijk..quote:Mac OS X 10.5 gekraakt om op standaard pc te draaien
Door Wouter Tinus, zondag 28 oktober 2007 14:38
Submitter: iyanic, views: 4.814
Het kon natuurlijk niet lang duren voor Mac OS X 'Leopard' gekraakt zou worden. Een handleiding om het vrijdag uitgebrachte besturingssysteem op een standaard pc te kunnen draaien stond een dag na de release al online.
Leopard was in de week voor de release al uitgelekt via nieuwsgroepen en bittorrent, waarna hackers van onder andere OSx86 Scene aan de slag gingen om de software aan de praat te krijgen op een standaard computer, oftewel een 'Hackintosh'. Omdat dit al eerder was gelukt met oudere versies was de klus binnen een dag geklaard.
De methode is nu nog redelijk omslachtig; zowel voor als na de installatie moeten er patches worden toegepast en vooralsnog lukt het alleen op Intel-processors met sse3-instructies. Naar verluidt wordt er echter al gewerkt aan een meer 'gebruiksvriendelijke' illegale versie.
http://core.tweakers.net/(...)d-pc-te-draaien.html
Is MAMP niks?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:34 schreef Breuls het volgende:
Kej, libphp4.so lijkt niet te werken. Apache crasht erdoor enzo. is niet heel gek, want 't is natuurlijk gecompiled voor een andere omgeving, maar het was (okay, is, want ik heb het nog niet opgegeven) het proberen waard.
Hm, Little Snitch 1 werkt niet onder Leopard, de beta van 2 werkt wel prima. Met de beta key draait hij iig tot 16 november.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:36 schreef grif het volgende:
Niet zo fijn: de M-audio transit doet het niet onder Leopard. Coconutbattery doet ook gek evenals Little Snitch. De M-audio is een showstopper, dan wordt downgraden... (beetje dom van mij ook, had het eerst moeten checken).
Ja, dat heb ik wel een keer geprobeerd. Een hele tijd geleden.. was iets met Pear geloof ik.. Was dus een soort Emulator ala Parallels of VM Ware. Het werkte, maar daar heb je dan ook alles mee gezegdquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:49 schreef Q. het volgende:
Iemand wel eens zo'n gehackte OS X op een pc geprobeerd?
quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:48 schreef Johnns het volgende:
Ik heb even een vraagje over de aanschaf van een macbook. Ik kan van iemand een nieuwe macbook kopen in een gesealde doos. Echter is zijn aankoopbon niet aanwezig, maar hij kan zelf wel een factuur uitschrijven voor me (powerseller die belastingplichtig is). Nu vraag ik me af of ik dan nog wel recht heb op garantie etc. Gaat dit - net als met de ipod - via het serienummer?
Ik ga eens kijken. Ik zie dat er PHP4 in zit, dus het zou nuttig kunnen zijn. Thanks voor de tip.quote:
quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:50 schreef DaFrenk het volgende:
Te gek! Ze hebben geprobeerd het Star Wars hologram effect weer terug te krijgen wat gesneuveld was. Nu kan je dus de Emperor spelen via Photobooth en iChat![]()
http://www.macrumors.com/(...)am-effect-for-ichat/
System > Library > Screen Savers.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat is de OSX file location voor die screensavers..? Hij opent ze bij mij in Quicktime en dat levert dus niks op.
/Users/username/Library/Screen Saversquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat is de OSX file location voor die screensavers..? Hij opent ze bij mij in Quicktime en dat levert dus niks op.
Ik blijf te moeilijk doen op OS X. 15 jaar DOS en Windows krijg je er niet snel uitquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:11 schreef Battlefan het volgende:
Ik heb ze gewoon naar het screensaver panel van systeemvoorkeuren gesleept, dat werkt ook![]()
En ik alles gewoon ge cp'd via good old Terminal..quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:11 schreef Battlefan het volgende:
Ik heb ze gewoon naar het screensaver panel van systeemvoorkeuren gesleept, dat werkt ook![]()
Ik ook. Via iTerm, maar da's in dit geval hetzelfde.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En ik alles gewoon ge cp'd via good old Terminal..
Dat is een bash instelling. Ik vroeg het me toevallig vanmiddag ook af, dus ik zal wel eens kijken welke settings dat ook alweer waren.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nieuwe Terminal settings gespot...
[ afbeelding ]
Haske leuk dat ik nu standaard een zwart transparante achtergrond met witte tekst kan kiezen, maar hoe zet ik die colorhighlighting aan voor directories en verschillende files, weet jij dat misschien Breuls?
Iemand had het voor me een jaar geleden nog onder Tiger ingesteld, maar ik weet dat niet meer..quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat is een bash instelling. Ik vroeg het me toevallig vanmiddag ook af, dus ik zal wel eens kijken welke settings dat ook alweer waren.
alias ls='ls -G'
.bashrc
in je homedir en voeg deze regel toe aan /etc/bashrc:. .~/.bashrc
PS1="\[\033[01;32m\]\u@\h: \[\033[01;34m\]\w \$ \[\033[00m\]"
Dat last.fm probleem had ik om een of andere reden met Tiger al.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:26 schreef broer het volgende:
Overigens doet de remote het hier ook niet meer bij VLC. En ik heb problemen met Last.fm; die start om de een of andere reden elke keer dubbel op.
Ik ook, maar op de een of andere manier is dat toen toch opgelost. Weet alleen niet meer hoe.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:49 schreef Evil_Koekje het volgende:
Dat last.fm probleem had ik om een of andere reden met Tiger al.
Hmm, ik ben het even kwijt.. moet vast nog iets van Sudo-meuk doen om dat bestand te kunnen wijzigen of niet?quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:46 schreef Breuls het volgende:
Voor kleuren in het ls-commando is -G de Mac-equivalent van wat onder Linux --color-auto is, voor zover ik kan nagaan. Als je een actieve bashrc hebt kun je deze regel erin zetten:
<code>alias ls='ls -G'</code>
Als je geen actieve bashrc hebt, maak dan een bestand aan met de naam <code>.bashrc</code> in je homedir en voeg deze regel toe aan /etc/bashrc:
<code>. .~/.bashrc</code>
Nee, die moest je apart installeren, zie de Rapidshare link die ik gepost heb. Die maken onderdeel uit van de examples van de Developer Tools.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:17 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik heb trouwens geen nieuwe screensavers?
Nee, heb precies hetzelfde idee. De wifi ontvangst op mijn PowerBook is ook een stuk beter geworden (fluctueert niet meer).quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:01 schreef -Menn0- het volgende:
Ligt het nou aan mij of is Airport beter gaan functioneren door Leopard?
Ik gebruik het as we speak... En het is geen inputmanager. Je moet 'm wel onder keyboard&mouse>trackpad nog een keer aanzetten. 8).quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:36 schreef grif het volgende:
Ook niet leuk: iScroll werkt niet meer (logisch, want het is een inputmanager). Geen tweevinger scroll meer. Grrr!!!
Nu je het zegt!quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ow, en wat me nu ook begint op te vallen. Al die Flash-webtoepassingen (Youtube, GoogleVideo) onder Safari, laten m'n Mac niet meer opstijgen....
Zou het probleem met Flash gefixt zijn?
Na elke herstart moet ik 'm opnieuw aanzetten. Zal iScroll nog eens installeren, misschien dat dat helpt. Wat de tweevingerscroll is toch wel gruwelijk handig.quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik gebruik het as we speak... En het is geen inputmanager. Je moet 'm wel onder keyboard&mouse>trackpad nog een keer aanzetten. 8).
Ik had in de betas wel altijd het probleem dat ik 'm na elke reboot handmatig in moest schakelen, maar ik heb tot nu toe nog geen reboot meer gehad in de final..
Gelukkig werkt het in die Macbooks automagischquote:Op zondag 28 oktober 2007 21:00 schreef grif het volgende:
[..]
Na elke herstart moet ik 'm opnieuw aanzetten. Zal iScroll nog eens installeren, misschien dat dat helpt. Wat de tweevingerscroll is toch wel gruwelijk handig.
Het configuratiebestand staat onder Leopard in /etc/apache2/httpd.conf. Op Apache.org kun je alle docs vinden, maar in principe heb je genoeg aan de regel die begint met DocumentRoot. Aanpassen en herstarten om het te laten werken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef super-muffin het volgende:
Hoe kan ik in Apache de documenten folder veranderen?
Ja, op dezelfde manier als iTunes dat ook doet. In je Afbeeldingen map onder iPhoto Library.quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:17 schreef -Menn0- het volgende:
Maakt iPhoto een kopie van de foto's als je ze toevoegt aan je bibliotheek? Ik heb het idee dat ik nu 2 keer de zelfde foto op m'n harde schijf heb staan.
Bedankt, ik kon het zelf niet helemaal vinden.quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het configuratiebestand staat onder Leopard in /etc/apache2/httpd.conf. Op Apache.org kun je alle docs vinden, maar in principe heb je genoeg aan de regel die begint met DocumentRoot. Aanpassen en herstarten om het te laten werken.
En gelukkig doet mijn PowerBook nog prima mailen, browsen, muziek en films. Scheel toch weer zo'n 2.000 euro.. ;-)quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het in die Macbooks automagisch![]()
Ik wil deze week een Touch kopen, tenzij de iPhone in NL een groter geheugen krijgt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Bedankt, ik kon het zelf niet helemaal vinden.
Iemand trouwens een iPod Toch inclusief het nieuwe universal dock? Ik denk dat ik toch voor de iPhone ga.
Dus je hebt interesse?quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:54 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik wil deze week een Touch kopen, tenzij de iPhone in NL een groter geheugen krijgt.
Hier ook ja.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Finder loopt trouwens bij mij vast als ik via Ga > Ga naar map als er geen venster open staat. Hebben meer mensen dit?
Yup, same here..quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Finder loopt trouwens bij mij vast als ik via Ga > Ga naar map als er geen venster open staat. Hebben meer mensen dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |