Aangezien de helft van mijn CPU in beslag genomen is door iets dat zich backupd noemt ga ik ervanuit dat dit klopt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:20 schreef Breuls het volgende:
Oe, mijn ventilator gaat harder draaien. Volgens mij is Time Machine weer bezig.
Opgelostquote:Op zondag 28 oktober 2007 09:57 schreef Junkie het volgende:
Daar staat hij als 100Mbit![]()
En heb ook een optie gevonden in:
System Preferences - Network - Built-In Ethernet - Ethernet - Manually (Advanced)
Maar als ik hem daar op 1000baseT zet dan is stopt hij de verbinding.
[ afbeelding ]
Ook zitten er nog 2 screensavers in de developer tools. Retro en Security. Ff checken!quote:• Photo Mosaic Screensaver: Choose a photo album from the Desktop & Screen Saver control panel, then click on the 3rd "Display Style" (Mosaic). (ed note: Very cool.)
Loop je logs na? Daar staat het vast wel. Daar komen alle niet zichtbare errors terecht.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:45 schreef Breuls het volgende:
Okay, Time Machine is er weer mee gekapt vanwege een fout. WELKE FOUT? Stom dat dat niet effe wordt vermeld zeg...
Ik zie die er helemaal niet tussen staan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:21 schreef DaFrenk het volgende:
Ik heb de update maar niet toegepast, heb eigenlijk geen last van de genoemde problemen. Dus heb zoiets van, if it ain't broken, don't fix it![]()
Die Retro en Security screensavers zijn ook erg vet :-)
Bij Retro krijg je zo'n oud scherm look, dikke scanlines en het beeld gaat op en neer. En bij de Security screensaver maakt hij gebruik van iSight om foto's te maken van alles wat voor je camera beweegt. Ook echt met zo'n beveiligingscamera-look. Scanlines en een lekkere grain.
Erg cool
Ja, er staat eea in /var/log/system.log. Greppen op backupd helpt goed. Moet alleen nog zien te achterhalen wat "Backup failed with error: 11" betekent, want Apple.com weet van niks.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Loop je logs na? Daar staat het vast wel. Daar komen alle niet zichtbare errors terecht.
Dat zijn Quartz screensavers, zitten in de developer-tools. Ff checken, ik zag ze ook @ Rapidshare staan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:46 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik zie die er helemaal niet tussen staan.
Misschien apart installeren?quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:57 schreef Breuls het volgende:
Ik heb idd geen Xcode, wat raar is want volgens de site zit dat wel bij Leopard..
Oh en ik heb geen toestemming voor die downloadlinkjes..
Thanks! Die zijn leuk zeg.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:58 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat zijn Quartz screensavers, zitten in de developer-tools. Ff checken, ik zag ze ook @ Rapidshare staan.
Voila:
http://rapidshare.com/files/65453493/Extra_Screen_Savers.zip.html
En een "Hackintosh" is zo te zien ook weer mogelijk..quote:Mac OS X 10.5 gekraakt om op standaard pc te draaien
Door Wouter Tinus, zondag 28 oktober 2007 14:38
Submitter: iyanic, views: 4.814
Het kon natuurlijk niet lang duren voor Mac OS X 'Leopard' gekraakt zou worden. Een handleiding om het vrijdag uitgebrachte besturingssysteem op een standaard pc te kunnen draaien stond een dag na de release al online.
Leopard was in de week voor de release al uitgelekt via nieuwsgroepen en bittorrent, waarna hackers van onder andere OSx86 Scene aan de slag gingen om de software aan de praat te krijgen op een standaard computer, oftewel een 'Hackintosh'. Omdat dit al eerder was gelukt met oudere versies was de klus binnen een dag geklaard.
De methode is nu nog redelijk omslachtig; zowel voor als na de installatie moeten er patches worden toegepast en vooralsnog lukt het alleen op Intel-processors met sse3-instructies. Naar verluidt wordt er echter al gewerkt aan een meer 'gebruiksvriendelijke' illegale versie.
http://core.tweakers.net/(...)d-pc-te-draaien.html
Is MAMP niks?quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:34 schreef Breuls het volgende:
Kej, libphp4.so lijkt niet te werken. Apache crasht erdoor enzo. is niet heel gek, want 't is natuurlijk gecompiled voor een andere omgeving, maar het was (okay, is, want ik heb het nog niet opgegeven) het proberen waard.
Hm, Little Snitch 1 werkt niet onder Leopard, de beta van 2 werkt wel prima. Met de beta key draait hij iig tot 16 november.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:36 schreef grif het volgende:
Niet zo fijn: de M-audio transit doet het niet onder Leopard. Coconutbattery doet ook gek evenals Little Snitch. De M-audio is een showstopper, dan wordt downgraden... (beetje dom van mij ook, had het eerst moeten checken).
Ja, dat heb ik wel een keer geprobeerd. Een hele tijd geleden.. was iets met Pear geloof ik.. Was dus een soort Emulator ala Parallels of VM Ware. Het werkte, maar daar heb je dan ook alles mee gezegdquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:49 schreef Q. het volgende:
Iemand wel eens zo'n gehackte OS X op een pc geprobeerd?
quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:48 schreef Johnns het volgende:
Ik heb even een vraagje over de aanschaf van een macbook. Ik kan van iemand een nieuwe macbook kopen in een gesealde doos. Echter is zijn aankoopbon niet aanwezig, maar hij kan zelf wel een factuur uitschrijven voor me (powerseller die belastingplichtig is). Nu vraag ik me af of ik dan nog wel recht heb op garantie etc. Gaat dit - net als met de ipod - via het serienummer?
Ik ga eens kijken. Ik zie dat er PHP4 in zit, dus het zou nuttig kunnen zijn. Thanks voor de tip.quote:
quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:50 schreef DaFrenk het volgende:
Te gek! Ze hebben geprobeerd het Star Wars hologram effect weer terug te krijgen wat gesneuveld was. Nu kan je dus de Emperor spelen via Photobooth en iChat![]()
http://www.macrumors.com/(...)am-effect-for-ichat/
System > Library > Screen Savers.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat is de OSX file location voor die screensavers..? Hij opent ze bij mij in Quicktime en dat levert dus niks op.
/Users/username/Library/Screen Saversquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat is de OSX file location voor die screensavers..? Hij opent ze bij mij in Quicktime en dat levert dus niks op.
Ik blijf te moeilijk doen op OS X. 15 jaar DOS en Windows krijg je er niet snel uitquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:11 schreef Battlefan het volgende:
Ik heb ze gewoon naar het screensaver panel van systeemvoorkeuren gesleept, dat werkt ook![]()
En ik alles gewoon ge cp'd via good old Terminal..quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:11 schreef Battlefan het volgende:
Ik heb ze gewoon naar het screensaver panel van systeemvoorkeuren gesleept, dat werkt ook![]()
Ik ook. Via iTerm, maar da's in dit geval hetzelfde.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En ik alles gewoon ge cp'd via good old Terminal..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |