abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54197607
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Draagdoeken 3

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
pi_54197616
En hier weer verder!
pi_54197692
Ik ga aan de tricotslen straks, ben benieuwd of mijn lijf dat fijn gaat vinden maar ik ga het iig wel proberen
Saartje
pi_54197736
Maneki, ik met mijn gammele lijf heb Ive met gemak lange tijd kunnen dragen! Dat viel mij heel erg mee, ik hoop dat hetzelfde voor jou zal gelden.
pi_54197753
Proberen kan altijd.

Wat de doeken betreft is het wel erg fijn dat Anna zo licht is. 7,5 kg pas, dus het kan zo nog wel een tijdje.
Donderdag gingen we met de wandelwagen weg, naar de stad. Wat is dat onhandig! De kerstverlichting werd opgehangen, dus de hele stoep stond vol. Steeds de straat op en weer terug. En ik wilde kijken voor een kerstcadeautjes, maar ik kon de winkels niet eens in. Daar moet ik echt meer rekening mee houden, maar de volgende keer gaan we wel weer gewoon met de doek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54197758
Wat is nou eigenlijk de draagdoek die het meest wegheeft van die Afrikaanse doeken?
pi_54197872
Grappig dat je het vraagt. Twee weken terug liepen Anna en ik na het zwemmen terug naar huis. Zij sliep. Ineens kwam er een vrouw naar me toe om te vertellen dat ze het zo leuk vond, zij had haar kinderen ook zo gedragen. Die waren nu volwassen, maar die gingen ook altijd in een doek. Zij was Afrikaanse en woonde sinds 10 jaar in Nederland. Hier had ze nog nooit een baby in een doek gezien, terwijl in haar familie iedereen zo liep. Echt een leuk gesprek. Maar ze hebben daar vast geen Strochenwieges, dus je hebt er niks aan.
Het zal vast een luchtig iets zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54197893
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:32 schreef cattie het volgende:
Maneki, ik met mijn gammele lijf heb Ive met gemak lange tijd kunnen dragen! Dat viel mij heel erg mee, ik hoop dat hetzelfde voor jou zal gelden.
Dat is mooi
Zoiets moet je wel opbouwen neem ik aan? Voor jezelf maar ook voor je kind om te wennen? Wat voor doek had jij?
Saartje
pi_54198886
In het begin hadden we een tricot slen. Het voordeel als je al snel na de bevalling begint met dragen is natuurlijk dat het kindje nog vrij licht is. Echt bewust opbouwen hebben wij niet gedaan. 1 a 1,5 uur lopen vind ik zelf namelijk altijd al wel genoeg en vond Ive ook prima.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:14:16 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54199091
Hebben afrikaanse vrouwen niet vaak een slingachtig iets, voor op de rug?

O en Cattie, die door jou genoemde volgende baby is toekomstig toch he?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54199781
komt terug meevolgen hier... ga ook proberen om de vorige topics eens te doorspitten.

Misschien kan ik een vriendin vragen om een sling voor me te stikken...zelf kan ik nog geen garen op een naaimachine zetten
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:03:11 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_54199900
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:14 schreef PM-girl het volgende:
Hebben afrikaanse vrouwen niet vaak een slingachtig iets, voor op de rug?

O en Cattie, die door jou genoemde volgende baby is toekomstig toch he?
Er ligt hier idd nog geen baby in een wiegje!

En dat gaat ook nog wel even duren. Als alles lukt willen we graag dat ik na Ive's 2e verjaardag weer zwanger wordt.
  † In Memoriam † zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:44:01 #13
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54200577
Afrikaanse vrouwen knopen hun kind in een pagne op de rug. De pagne is een rechthoekige lap stof die ook gebruikt wordt als wikkelrok of cape.
Geïnspireerd op deze manier van dragen zijn de kubeba en de zsazsa torsodragers.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:51:12 #14
141844 Macka66
pi_54200711
Leuk dat we alweer aan deel 4 toe zijn, en dat er straks weer allemaal verse babietjes in de draagdoek gaan
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_54200871
Ik vindt de Zsazsa er leuk uit zien! Torsodragen is heel comfortabel maar ik doe het eigenlijk nooit omdat ik het geen gezicht vindt om mijn cup-veel zo plat naar beneden te duwen
Sowieso staat het dragen even stil hier. De buggy vind ik meestal net even makkelijker om boodschappentassen enzo aan te hangen. Als ik draag is het met de mei-tai, de storch is in gebruik als hangmatje onder de tafel

Maar waarom ik eigenlijk hier kom: ik ben op zoek naar een hipseat-achtig ding. M. gebruikt geen draagdoek maar mist heupen om Ronja makkelijk te kunnen dragen. Maar omdat het echt maar voor af en toe en ook alleen een beetje voor de leuk is vind ik de nieuwprijs te veel. Mocht iemand er nog een weten dan hoor ik het graag!

edit: Macka, leuke ondertitel!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:00:59 #16
94046 PM-girl
pi_54200910
Owlet, wat ben je toch crea met de doek! Ben benieuwd naar de uitleg/foto van je hangmatje!

Cattie, dank voor je uitleg!
*
pi_54208172
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:41 schreef YPPY het volgende:
Grappig dat je het vraagt. Twee weken terug liepen Anna en ik na het zwemmen terug naar huis. Zij sliep. Ineens kwam er een vrouw naar me toe om te vertellen dat ze het zo leuk vond, zij had haar kinderen ook zo gedragen. Die waren nu volwassen, maar die gingen ook altijd in een doek. Zij was Afrikaanse en woonde sinds 10 jaar in Nederland. Hier had ze nog nooit een baby in een doek gezien, terwijl in haar familie iedereen zo liep. Echt een leuk gesprek. Maar ze hebben daar vast geen Strochenwieges, dus je hebt er niks aan.
Het zal vast een luchtig iets zijn.
Dat is inderdaad erg leuk! Ik vond het vroeger altijd al mooi als mijn tante foto's meenam uit Afrika waar die vrouwen dan opstonden met die kleurige jurken en dan zo'n kindje achterop de rug. Ik denk dat ik haar eens ga vragen of ze op dit moment nog kennissen in Afrika heeft zitten
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:24:34 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_54210564
Dank jullie nog voor jullie uitleg in het vorige topic!
pi_54282051
Helaas geen kennissen in Afrika, plus dat veel Afrikaanse draagdoeken gewoon uit Nederland schijnen te komen

Ik twijfel alleen een beetje tussen zo'n Storchenwiege (waar ik volgens mij YPPY mee heb zien lopen) en zo'n ding van draagdoek.nl
Daarnaast hoop ik eigenlijk dat de doek ook gaat gebruiken en die zweet altijd als eerste op zijn rug, is dat dan wel prettig met zo'n doek, want zo'n doek zal behoorlijk warm zijn. Ik begreep dat de doeken van Ella Roo luchtiger zijn, maar kan ik daar hetzelfde mee?

Oja, en is er binnenkort toevallig een nieuwe draagdoekuitprobeermeet ofzo
pi_54283113
Pruk, vriendlief zweet hier ook heel snel. Wij hebben voor de tricot slen gekozen omdat een geknoopte doek voor hem warmer aanvoelde. De paar keren dat hij de doek gedragen heeft (telkens 1 à 2u), viel het zweten nog wel mee.
Hier in België zijn regelmatig draagdoekenworkshops, sommige gratis, andere betalend. Je krijgt er dan uitleg en kan de doeken testen. Hebben jullie niet zoiets in Nederland?
pi_54286393
Purk wij hebben voor Pepijn een ellaroo doek gekozen, juist vanwege dat zweten.
Vriendje hier zweet als een otter. Ik heb bij Macka toen het eea uitgeprobeerd en de ellaroo leek me toen voor ons het prettigst.
En deze bevalt nog steeds prima. Je kunt er hetzelfde mee als met een Storchenwiege.
En de kleurtjes en stof van ella roo vind ik mooier, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Als je de doek wilt uitproberen mag dat hoor, woonplaats Den Haag
pi_54286396
Maar een draagdoekenuitprobeer meet, Pepijn en ik zijn voor
pi_54289531
Zowel de doek van storchenwiege als de draagdoek.nl mag je wel proberen Pruk. Kun je vergelijken. Het is zo fijn, een doek.
*OUD heilige*
pi_54299494
Graag, want ik heb nog geen reactie terug van natural beginnings over de locatie van hun winkels.
pi_54302560
Ik kom ook dit topic even binnen met een hulde aan mijn draagdoek! Ik ben er zo blij mee. Met Luuke heb ik er helemaal geen gebruikt, met Lena gebruik ik 'm elke dag. Voornamelijk 'savonds. Dan heeft ze haar huiluurtje en is ze heel veel wakker. In de draagdoek ontspant ze echt en slaapt ze veel meer. Gisteren tijdens het eten bij schoonouders heb ik haar er zelfs in gevoed. Gewoon, zonder dat iemand het zag.
Ik vind het een wonderding.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † donderdag 1 november 2007 @ 20:39:38 #26
141844 Macka66
pi_54305148
Pruk, Beginnings heeft thuisverkooppunten waarmee je een afspraak kunt maken. Ze staan hier op de site.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_54306670
Ja, maar daar krijg ik dus geen reactie terug van. Heb begin van de week al gemaild om informatie.
pi_54306732
We moeten gewoon een draagdoekmeet doen

Word hier altijd heel gek aangekeken als Pepijn in de draagdoek zit. En hoor de meest uiteenlopende reacties achter me fluisteren.
Vanochtend 2 tieners. "he dat is zo net een kangoeroe"
Kom nooit andere draagdoeken tegen hier. Vandaag alleen een heel zielig kijkend kindje bungelend in een draagzak
pi_54306813
Lishe helemaal over je heen gelezen. Wat fijn dat je zo blij bent met je draagdoek.
En knap dat je daarin kan voeden!!
pi_54308654
Hier heb ik 1 keer iemand met een doek gezien, op het winkelcentrum. Van 1 van de babyzwem moeders weet ik dat ze in het begin een doek heeft gebruikt. Een vader was er enthousiast over, maar die hadden een doek die te kort was voor wat de baby mocht. Als ik die zie, eens vragen of ze toch een langere hebben gekocht. Wel jammer, het is zo makkelijk.
Voeden in de doek is me ook eens gelukt, dan moet ze er wel helemaal in zakken.
*OUD heilige*
pi_54312577
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:12 schreef p_iglet het volgende:
We moeten gewoon een draagdoekmeet doen

Word hier altijd heel gek aangekeken als Pepijn in de draagdoek zit. En hoor de meest uiteenlopende reacties achter me fluisteren.
Vanochtend 2 tieners. "he dat is zo net een kangoeroe"
Kom nooit andere draagdoeken tegen hier. Vandaag alleen een heel zielig kijkend kindje bungelend in een draagzak
Ik krijg altijd de neiging om aan de moeder te gaanvragen of ze weet hoe slecht dat is,zeker als ik zo'n ukkie vooruitkijkendzie bungelen.(ik heb zelf ook een paar keer zo'n draagzak gebruikt maar echt ideaal vond ik het niet)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:01:42 #32
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54313111
Yppy, misschien draag ik haar dan te laag altijd? Want het was helemaal niet moeilijk, ik hoefde haar maar een heel klein stukje lager te doen.

Ik krijg eigenlijk alleen vertederende blikken, nog geen rare gezichten gezien. (Of ik heb het mis en die mensen bedoelen het anders... )
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:21:37 #33
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54314951
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:38 schreef Jelief het volgende:

[..]

Ik krijg altijd de neiging om aan de moeder te gaanvragen of ze weet hoe slecht dat is,zeker als ik zo'n ukkie vooruitkijkendzie bungelen.(ik heb zelf ook een paar keer zo'n draagzak gebruikt maar echt ideaal vond ik het niet)
Dat heb ik dus ook.
Hier liep laatst bij school een dame met een heel ieniemini babietje in een babybjorn ofzoiets, het kindje was misschien iets van drie weken oud zeker niet veel ouder. Ik vond het er gewoon naar uitzien, heel onnatuurlijk, die beentjes zo rechtuit naar beneden bij zo'n klein friemeltje. Het zag er gewoon weg niet fijn uit.

Alhoewel ik Hanne dan wel weer met haar gezicht naar voren heb gedragen in de tricot. Maar die was toen ook al een stuk ouder. (en ook nooit veel langer dan 10/15 minuten)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:23:19 #34
94046 PM-girl
pi_54316471
Ik kan me ook wel bedwingen met vragen, ik moet echter altijd even de Prenatal in lopen als ik de Storch gebruik! Ik heb daar geloof ik eens mensen van het kopen van een zak afgeholpen, door met die doek rond te lopen. De vrouw zag het en vond dat veel mooier!
*
pi_54321675
Ik ben echt helemaal om. Ik heb vandaag een Hoppediz omgehad (da's de kloon van die Storchenwiege toch?) en heb ook even met een draagdoek.nl in mijn handen gestaan, maar die vond ik toch minder prettig.

Draagdoek.nl was op de beurs wel goedkoper, 35 euro beursaanbieding, de Hoppediz is nog 53 euro, dus dat scheelt maar 1 euro met de Storchenwiege.

En misschien dat ik toch stiekem wel ga kijken of ik zo'n ding zelf kan maken.
pi_54347613
Mijn mams was er vandaag en die had een heel lange doek mee uit Afrika (die heeft ze ooit van mijn tante gekregen), maar die was helaas net een halve meter te kort. Kon hem niet meer dichtknopen als er een kind in hing (nouja, pop )

Helaas
pi_54347686
kun je er niet een stukje andere stof (heel stevig) aan vastmaken?
pi_54347737
En als je op een andere manier knoopt? Er zijn zoveel manieren.
*OUD heilige*
pi_54348208
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:23 schreef bixister het volgende:
kun je er niet een stukje andere stof (heel stevig) aan vastmaken?
Ja, daar zaten we ook al aan te denken, maar het is juist zo mooi lang van 1 stuk stof (blauw paars gebatikt met witte effecten).

De knoop die ik probeerde was trouwens midden op je kont, voorlangs kruizen en dan achterlangs kruizen en dan vooraan vastmaken en dan je kind voorin dumpen (oew, wat zeg ik dat oneerbiedig)
Het vervelende is dat als ik hier dus stukken aan vast maak, dat dat dus net in de knoop voorop zal zijn als ik deze manier knoop. Andere knoopmanieren ken ik nog niet, daar heb ik YPPY tzt nog voor nodig
pi_54348312
Klinkt goed. Je kunt ook korter knopen. Zeker als je zoon/dochter wat ouder is. Zo laten dus zou ik zeggen en voor de eerste tijd een goedkopere tricotdoek bij bestellen (marktplaats oid). Zelf maken kan ook, maar ik geloof dat die stof best duur is. Maar wel leuker om zelf te maken. Kan ik al een mei tai bij je bestellen?
*OUD heilige*
pi_54348387
Ja, maar ik vind tricot niet zo lekker
Juist dat niet rekbare vind ik zo fijn (voelt een stuk veiliger naar mijn idee)

Tja, en de vraag is wat voor stof je nodig hebt, het moet stevige stof zijn, maar er hoeft wat mij betreft geen 700 kilo aan te hangen ofzo
pi_54348421
Oja, en als ik zelf ga maken, dan is dat gewoon zo'n rechte lap a la Hoppediz, dat lukt me wel, Mei Tai is wat ingewikkelder
pi_54348492
Je moet wel heel goed op de stof letten. Draagdoeken zijn op een speciale manier geweven, waardoor ze extra sterk zijn.
Korter knopen kan vast ook voor een baby, er zijn zoveel manieren. O, ik weet zelfs een manier, die heb ik toen geleerd voor iemand bij het babyzwemmen, dat haal je vast wel.
*OUD heilige*
pi_54350736
Het is niet zo zeer de sterkte waar je op moet letten bij een lange knoopdoek. Ook kaasdoek kan heel stevig zijn als je hem zonder naden maakt en op de juiste manier, met minstens drie lagen over de baby knoopt.
Ik zou een beetje uitproberen, Pruk. Ik heb ooit voor ik een storch kocht geknoopt met een lap gewone katoen van die maat en dat is toch een stuk stugger, zwaarder en lomper. De manier van weven zoals bij de meeste knoopdoeken zorgt vooral voor net een tikkie rekbaarheid in de juiste richting waardoor de doek soepeler en gladder te knopen is.
Net zoals een rok mooi valt als de patroondelen zo geknipt zijn dat de weefrichting schuin loopt
  zondag 4 november 2007 @ 08:51:30 #45
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54350787
Ik denk dat ik volgende week op de markt eens ga kijken voor stof voor een MeiTai.. Eens kijken of ik Tijn daar nog in krijg (en anders is ie alvast voor nr. 3 )

Noli, jij had daar toch gewone stevige maar soepele katoen voor gebruikt?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 4 november 2007 @ 11:39:23 #46
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54352179
ET, ik heb de stof van Ikea gebruikt. Voelt echt heel stevig aan (1,99 per meter)
Ik ga er alleen nog eent je maken, want ik vind de banden wel erg smal, volgens mij zit het lekkerder met bredere banden.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_54352227
Is er iemand zo handig om voor mij tegen vergoeding een MeiTai te maken??
Lijkt me voor in de tram enzo voor in de toekomst erg handig, maar ik ben absoluut niet handig met naald en draad.
Maar de 75 euro die die dingen kosten via internet vind ik net even te duur nu voor zo erbij. En als ik dan LadyS hoor da thet ook met stof van 1,99 per meter kan...
pi_54352311
quote:
Op zondag 4 november 2007 08:51 schreef E.T. het volgende:
Eens kijken of ik Tijn daar nog in krijg
Dat moet wel lukken hoor, Fons zit er nog steeds ruim in.
pi_54352522
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:42 schreef p_iglet het volgende:
Is er iemand zo handig om voor mij tegen vergoeding een MeiTai te maken??
Lijkt me voor in de tram enzo voor in de toekomst erg handig, maar ik ben absoluut niet handig met naald en draad.
Maar de 75 euro die die dingen kosten via internet vind ik net even te duur nu voor zo erbij. En als ik dan LadyS hoor da thet ook met stof van 1,99 per meter kan...
Wil ik wel, kan ik meteen voor mezelf oefenen
Saartje
  zondag 4 november 2007 @ 12:08:39 #50
3011 E.T.
pi_54352656
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:39 schreef LadyS het volgende:
ET, ik heb de stof van Ikea gebruikt. Voelt echt heel stevig aan (1,99 per meter)
Ik ga er alleen nog eent je maken, want ik vind de banden wel erg smal, volgens mij zit het lekkerder met bredere banden.
goeie idd; Ikea-stof.. Daar hebben ze vaak hele vrolijke, stevige katoenen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 4 november 2007 @ 12:09:20 #51
3011 E.T.
pi_54352663
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat moet wel lukken hoor, Fons zit er nog steeds ruim in.
Bedoel meer of Tijn dat wil.. hij heeft maar een paar keer in een BabyBjorn gezeten en is dus eigenlijk niet zo gewend aan dragen
pi_54352690
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:09 schreef E.T. het volgende:

[..]

Bedoel meer of Tijn dat wil.. hij heeft maar een paar keer in een BabyBjorn gezeten en is dus eigenlijk niet zo gewend aan dragen
Azo
  † In Memoriam † zondag 4 november 2007 @ 12:24:36 #53
141844 Macka66
pi_54352945
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:54 schreef YPPY het volgende:
Je moet wel heel goed op de stof letten. Draagdoeken zijn op een speciale manier geweven, waardoor ze extra sterk zijn.
Kruiskeperbinding heet die manier van weven. Wordt gebruikt voor oa de Storchewiege en de Hoppediz. De EllaRoo heeft geen bijzondere manier van weven maar moet het hebben van het oersterke garen dat is gebruikt.
Met dank aan Macka's mama, die veel verstand van weven heeft.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_54353543
Zo leer je elke dag weer bij. Pruk, ik ben benieuwd naar je doek en ga toch eens nadenken over het maken van een mei tai. Het moet kunnen.
*OUD heilige*
  zondag 4 november 2007 @ 13:06:47 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54353740
Hier gaat wrsch een doek van draagdoek.nl komen om mee te beginnen. Moet hem alleen nog even bestellen maar dat verlanglijstje van dingen die we nog willen en moeten is nog wat langer.
pi_54372708
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:01 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Wil ik wel, kan ik meteen voor mezelf oefenen
Leuk, ik ga je PM'men, je woont nog in de buurt ook, Das makkelijk
pi_54374559
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:24 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Kruiskeperbinding heet die manier van weven. Wordt gebruikt voor oa de Storchewiege en de Hoppediz. De EllaRoo heeft geen bijzondere manier van weven maar moet het hebben van het oersterke garen dat is gebruikt.
Met dank aan Macka's mama, die veel verstand van weven heeft.
Dat zal nog wel moeite kosten om dat te vinden, want met google kom je ook al niet ver
pi_54376753
Overigens, wel raar dat die doeken zo'n bijzondere weving hebben en het daarvan moeten hebben, terwijl je je kind ook gewoon in tricot kan hangen
  maandag 5 november 2007 @ 12:27:37 #59
3011 E.T.
pi_54377396
Tricot is ook niet geweven, maar daar hangen de garens 'in' elkaar ipv naast elkaar
pi_54390808
Ik heb het allemaal bekeken en dat tricot trekt me meer. Maar volgens mij zou het geen kwaad kunnen als je het een en ander uit kan proberen. En ik heb geen idee of zoiets hier ergens georganiseerd wordt. Volgens mij niet echt.

Tricotslen nog steeds voor mij denk ik.
  † In Memoriam † maandag 5 november 2007 @ 22:51:59 #61
141844 Macka66
pi_54392468
Tricot is een machinaal breisel. Macka's opa werkte bij de Tricotfabriek, heel indrukwekkend om de machines te zien en vooral horen

Ik heb gemerkt dat bij iedere ontwikkelingsfase van je kind weer een ander soort drager (en stof) en methode handig is. De tricot knoopdoek is de eerste maanden echt fijn, als je kind heel zoetjes dicht tegen je aan ligt. Zodra het kind wat meer gewicht krijgt en gaat bewegen is een geweven stof prettiger. Die geeft toch meer steun (en mogelijkheid tot fixatie )

Lewis, jij woont toch in de UK? Daar heb je Slingmeets!
pi_54393056
Mijn opa heeft bij Texoprint gewerkt, daar bedrukten ze stoffen

Volgens mij heeft mijn moeder nu nog steeds afgedankte staaltjes op zolder liggen
pi_54397622
Mijn opa werkte ook in de textiel. Maar ja, wie niet in die tijd in Tilburg.

Als je begint, is een tricot doek inderdaad erg handig, dat heb ik ook gemerkt. Nu vind ik juist de Ulli fijner en de tricot alleen voor korte stukjes. Maar ik merk dat ik nu ook meer over de mei tai begin te lezen, nu ze steeds zwaarder wordt. We wisselen gewoon steeds af.
*OUD heilige*
pi_54400092
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:13 schreef YPPY het volgende:
Mijn opa werkte ook in de textiel. Maar ja, wie niet in die tijd in Tilburg.

Als je begint, is een tricot doek inderdaad erg handig, dat heb ik ook gemerkt. Nu vind ik juist de Ulli fijner en de tricot alleen voor korte stukjes. Maar ik merk dat ik nu ook meer over de mei tai begin te lezen, nu ze steeds zwaarder wordt. We wisselen gewoon steeds af.
Ik gok dat Tilburg misschien wel net zo erg was als Twente
pi_54401725
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:59 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik gok dat Tilburg misschien wel net zo erg was als Twente
Hier werkte vroeger iedereen bij Ten Cate
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54401989
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hier werkte vroeger iedereen bij Ten Cate
Ik woonde in Hengelo op de plek waar vroeger het kantoorpand stond van een textielfabriek waar mijn oma typiste was ofzo Ook erg bijzonder.
pi_54404513
Macka66 bedankt Er is er eentje morgen redelijk in de buurt Maar ik houd het in de gaten en denk dat ik er zeer zeker eentje ga bezoeken als ik bevallen ben, dan past het allemaal wat beter
pi_54413545
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:39 schreef LadyS het volgende:
Kan je voor een sling ook stof van Ikea gebruiken? Ik heb mijn oog laten vallen op de berit-stof of op de elisabeth-stof (al staat daar wel bij krimpen 4%)...
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:00:57 #69
3011 E.T.
pi_54414084
Ikea-stoffen zijn over het algemeen wel redelijk stug (weet niet hoe ze zich houden na een paar keer wassen, of ze dan soepeler worden bedoel ik).
Maar als je ze van te voren wast, ben je iig de krimp voor
pi_54457654
Hoi

Ik ben nieuw hier en kwam hier doordat ik zocht op ervaringen met draagdoeken. Zelf had ik een lodger shelter en een minimonkey. Beiden heb ik inmiddels verkocht omdat ik mijn dochter niet goed kan dragen over 1 schouder. Ik ben op zoek gegaan naar een doek die je over beide schouders draagt. Mijn dochter is nu 2 maand en graag wil ik haar echt een poos kunnen dragen.

Ik heb alle voorgaande topics even doorgespit en zie nu door de bomen echt het bos niet meer.

Welke mij wat lijken: die van draagdoek.nl, de storchenwiege en de amazonas. In elk geval een knoopdoek dus.

Welke zijn goed en goed hanteerbaar na natuurlijk ermee geoefend te hebben?
pi_54457914
Ook iets moois: nieuwe Hoppedizzen kun je voor 53 euro aanschaffen. Op ebay worden ze tweedehands verkocht voor 45 tot 50 euro

Dan koop ik net zo goed een nieuwe
pi_54466200
Tweedehands storchs en aanverwanten zijn vaak zelfs nog een heel stuk duurder dan de nieuwprijs omdat een goed gedragen doek veel soepeler is dan een nieuwe en dat merk je toch wel in het dragen.

Saartje, welkom! Ik kan me goed voorstellen dat je die doeken hebt verkocht, wat mij betreft mogen ze niet eens de naam draagdoek dragen, zo ongemakkelijk zijn ze (voor moeder én kind )
Ik denk dat je voor jezelf als eerste de keuze moet maken of je een rekkende doek wil of niet. Rekkend zit vaak heel comfortabel en is makkelijk om te doen omdat je de baby er later in kan zetten maar rugdragen gaat weer lastig en ik vind het ook minder prettig worden bij een dreumes, dan rekt de doek te veel om echt comfy te zijn.

Een niet rekkende doek is vaak wat zwaarder en het knopen kan lastiger zijn omdat je om je kind moet knopen. Maar het is wel een doek die jaren mee gaat en waar je met net zo veel gemak een peuter mee draagt als een klein babietje.

Amazonas heb je volgens mij in twee soorten: een die op een aparte manier geweven is waardoor hij wat makkelijker knoopt en waarschijnlijk ook wel wat langer mee gaat en een die op de gewone huis-tuin-en-keuken-katoen-manier geweven is. Dat kan net even minder makkelijk knopen maar het is wel weer goedkoper. Wat je ook kiest, ik zou bij het verkooppunt, of dat nou winkel of partikulier is, wel duidelijk vragen om wat voor amazonas het gaat!

Als je dochter nu twee maanden oud is en dus al best wel snel rechtop gedragen kan worden én je bent van plan om je dochter lang te dragen dan zou ik zelf voor een niet rekkende doek gaan.
Een storchenwiege of een amazonas dus.
Als je in regio gouda woont mag je het altijd een keer komen uitproberen, ik heb een storch en een draagdoek.nl tricot doek.
pi_54467165
Kijk hier heb ik wel wat aan Dankjewel Owlet.

Het is idd zo dat ze voor moeder maar ook vooral voor kind onhandig zijn, mijn dochter lag er zo raar in!

Tot welke leeftijd draagt een rekkende doek wel fijn? Een rekkende doek is dus lichter in het dragen, maar op een gegeven moment, als je langer wil dragen, zal je dan moeten overstappen op een niet rekkende doek. Of gelijk een niet rekkende aanschaffen.
Ow en kijk dat is betere informatie over de amazonas. En wat maat betreft kloppen die tabellen aardig of heb je altijd wel een een heel stuk over, of knoop je dat weer weg?

Ik woon in de omgeving Zwolle dus dan is Gouda net iets te ver weg. Zijn er winkels waar je de doeken kan passen?

Weer veel vragen maar alvast bedankt
pi_54467512
Saartje, (ik woon in Zwolle) ik zag toevallig laatst dat ze hier in de 'borstvoedingswinkel' (ken je zwolle een beetje, zit op de assendorperstraat) een aantal verschillende draagdoeken verkopen, en die kan je daar uitproberen!
linkje
pi_54475797
Welkom Saartje. Anna is bijna 15 maanden en voor korte stukjes zit zij nog in de rekkende doek. Ze is echter wel heel licht (7,5 kg) Tot een kilo of 6 vond ik de rekkende doek (tricot slen en draagdoek.nl) wel fijn. Nu is het dus handig voor in de tas voor als we op de fiets weg gaan.
Het ligt er aan hoe je knoopt. Bij verschillende knopen heb ik stof over, maar dan doe ik gewoon een extra rondje om mijn middel, dan is dat weg. Ik zou in jouw situatie ook voor een niet rekkende doek gaan. Die kan langer mee en ze kan nu al bijna goed zitten. P_iglet draag Pepijn overigens al van baby af aan in een niet rekkende doek.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2007 @ 12:20:01 #76
141844 Macka66
pi_54478736
Saartje, uitproberen (op afspraak) kan bij een van de verkooppunten van Beginnings, of bij Voedingskleding.nl in Dinxperlo.
pi_54479328
Dankjewel Deliedje, ik weet idd waar de winkel zit. Ze hebben echter geen niet- rekkende knoopdoeken en juist daar ben ik benieuwd naar.

Yppy; mm mijn dochter is al 5 kilo en aangezien ik wel goed stevig moet kunnen dragen is dan inderdaad een niet rekkende knoopdoek handiger. Klopt het dat ik las dat jij een storchenwiege Ulli hebt?? Die is mooi

Macka; Dankjewel, ik heb inmiddels een meeltje verstuurd

Ik weet nu wel zeker dat het niet rekkende doek wordt. Iemand ook ervaring met een Ellaroo doek?? Hihi die kwam ik ook nog tegen.
pi_54479577
Saartje, zoals Yppy al zegt. Pepijn gaat al vanaf zijn geboorte in een niet rekkende doek.
Ivm het erg zweten van mijn vriend (en nu blijkt ook van Pepijn) hebben wij gekozen voor een ella roo doek. Die rekt niet. Maar Pepijn hangt ook al sinds hij een week of 4 is rechtop. Hij is net boven gemiddeld formaat, en ik en vooral mijn vriend hebben een smal bovenlijf. In wiege houding vond hij dus helemaal niets.

Wij zijn nu steeds meer aan het knopen rondom pepijn heen ipv eerst doek omknopen dan Pepijn erin. Even wennen met knopen maar draagt een stuk prettiger.
Wat had ik vandaag spijt dat ik met de kinderwagen naar de opvang was (er moest nogal veel mee). Draagdoek is in de tram enzo toch een stuk handiger.

Hoe doen anderen dat als je behalve je kind ook nog meer spullen mee wilt nemen?
Zoals vandaag had ik mijn eigen kolfrugzak, Pepijn zijn koeltasje met melk en een pak luiers mee.
pi_54480489

pi_54480810
Dat klopt Saartje, ik heb een Ulli.

Anna voorop en een rugtas op mijn rug. Met het boodschappen doen heb ik dan nog twee tassen op mijn schouders. Bepakt en bezakt.
*OUD heilige*
pi_54524109
Pas nu ik de post van p_iglet goed lees snap ik die van owlet. Ik dacht even dat er aangeraden werd om je kind in z'n karretje te vervoeren
pi_54524207
pepijn gaat altijd mee in zo'n karretje of in de rugzak, wist je dat nog niet dan
pi_54524248
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:23 schreef p_iglet het volgende:
pepijn gaat altijd mee in zo'n karretje of in de rugzak, wist je dat nog niet dan
Nou, het zou wel verklaren waarom hij al zo snel rechtop zat Zo'n karretje is ook niet zo breed
pi_54528170
Dus een storchenwiege is een stuk warmer dan de ellaroo als ik het goed begrijp? Qua stevigheid maakt het verder weinig uit?

hehe leuk karretje
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 16:34:36 #85
141844 Macka66
pi_54529152
Ik heb twee Storchenwieges (4m10 en 5m30) en een EllaRoo (5m). De EllaRoo draagt inderdaad koeler. Wel is 'ie dunner, en daardoor moet je een stuk zorgvuldiger zijn met knopen (anders krijg je drukplekken). Qua stevigheid maakt het niet zoveel uit, (Ik zou met geen van tweeën extreem gaan sporten )
  zondag 11 november 2007 @ 19:13:15 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_54532972
quote:
Op zondag 11 november 2007 16:34 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb twee Storchenwieges (4m10 en 5m30) en een EllaRoo (5m). De EllaRoo draagt inderdaad koeler. Wel is 'ie dunner, en daardoor moet je een stuk zorgvuldiger zijn met knopen (anders krijg je drukplekken). Qua stevigheid maakt het niet zoveel uit, (Ik zou met geen van tweeën extreem gaan sporten )
Wat bedoel je daarmee?

Wij hebben ondertussen de sling van LadyS!
Helaas heb ik nog niet kunnen oefenen met Ive, maar morgen hoop ik dat hij in een goede bui is om te oefenen.
  zondag 11 november 2007 @ 19:58:26 #87
94046 PM-girl
pi_54534060
Drukplekken, volgens mij bedoelt Macka dat op die plaatsen het gewicht heel erg geconcentreerd is en dus ongemak of pijn kan geven.
Met de Storch heb ik daar nooit last van inderdaad, ik wijt dat ook aan de brede banden? Met de (zelfgemaakte) Mei Tai heb ik er wel vlug last van, ik gebruik hem dus helaas niet zo veel. Misschien had ik de banden breden moeten maken.
*
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 20:20:10 #88
141844 Macka66
pi_54534631
quote:
Op zondag 11 november 2007 19:58 schreef PM-girl het volgende:
Drukplekken, volgens mij bedoelt Macka dat op die plaatsen het gewicht heel erg geconcentreerd is en dus ongemak of pijn kan geven.
  zondag 11 november 2007 @ 20:21:34 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_54534666
Aha, weer wat geleerd!
pi_54557755
Dat is wel jammer PM. Kun je de banden niet breder maken, of zit het daarvoor te ingewikkeld in elkaar?
*OUD heilige*
pi_54557949
Ik heb idd als ik slordig geknoopt heb met de ellaroo doek wel dat de doek ophoopt in mijn schouderholtes en dan dus niet lekker zit.
Wil dat nog wel vergelijken een keertje met een storch ofzo...
Macka????
mag ik 9 december jou doekenvoorraad nog een keer uitproberen zonder buik met kind??
  maandag 12 november 2007 @ 21:20:14 #92
94046 PM-girl
pi_54559374
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:25 schreef YPPY het volgende:
Dat is wel jammer PM. Kun je de banden niet breder maken, of zit het daarvoor te ingewikkeld in elkaar?
Zoals je weet ben ik geen superster met de naaimachine. Was de doek door een ander gemaakt, misschien wel. Maar een stiksel á la PM is niet los te tornen. Omdat het een draagdoek betrof, heb ik het zo'n zeshonderdduizend keer extra gestikt, 'voor de zekerheid'!
*
pi_54559581
Zou ik ook doen.
*OUD heilige*
pi_54569770
Ik heb mijn doek YPPY! Wanneer kan ik komen knopen
pi_54569845
Vrijdag? Ik wil hem zien. En testen natuurlijk. Ruilen we van doek.
*OUD heilige*
pi_54569875
Pruk welke doek heb je nu gekocht??
pi_54570022
Niets nog, het is de doek die mijn moeder nog had uit Afrika. Ik ben nog wel steeds op Ebay op zoek naar de Hoppediz, maar ik word telkens overboden. Ik gok dat ik uiteindelijk gewoon een nieuwe doek ga kopen ofzo
pi_54570119
Aha ok.
Vind een nieuwe doek toch ook wel erg fijn, helemaal van jou en je kindje

Maar ik geloof dat er met zwanger worden behalve een groter gat van onderen ook een gat in je hand onstaat
Ik zie en wil veel te veel leuke dingen voor Pepijn.
pi_54570123
Wij hebben ook een draagdoek.nl.
Afgekopen zaterdag liep ik met Devin in de doek, buik-tegen-buik, door de drukke supermarkt en dat was een belevenis voor hem! Hoofdje constant van links naar rechts, totdat hij het zat was, hoofdje voorover liet donderen en in slaap viel tegen me aan
Hier in de buurt zie ik trouwens vrijwel nooit baby's die gedragen worden, ik krijg dus veel bekijks als ik pratend en zingend over straat loop met een baby op mijn borst .
.... met gevoel voor drama....
pi_54570209
Ik weet niet waar je woont kersjes maar hier zie je ook zelden/nooit.
Laatst bij het CB voor het eerst een andere baby in een draagDOEK gezien.

Slapen in de doek daar vind Pepijn zichzelf te groot voor en zeker in de supermarkt/tram etc waar veel te veel te zien is. Hij is in de tram altijd met iedereen aan het sjansen

Voordeel van een kind in draagdoek is ook dat er altijd wel iemand voor je opstaat in de tram. Dat was toen ik hoogzwanger was wel anders.
pi_54570515
Ik heb even fotootje gemaakt van de kleuren. Te vinden hier:

http://picasaweb.google.nl/mailvoorpurk/Draagdoek
pi_54574898
Hij is goedgekeurd door YPPY
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 23:15:44 #103
141844 Macka66
pi_54589232
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:31 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb idd als ik slordig geknoopt heb met de ellaroo doek wel dat de doek ophoopt in mijn schouderholtes en dan dus niet lekker zit.
Wil dat nog wel vergelijken een keertje met een storch ofzo...
Macka????
mag ik 9 december jou doekenvoorraad nog een keer uitproberen zonder buik met kind??
Allemaal? Dan moet ik Owlets karretje lenen
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 23:16:30 #104
141844 Macka66
pi_54589255
Pruk, weet je al hoe je de doek gaat knopen?
pi_54589273
hihi nee allemaal hoeft niet, een ella roo heb ik al

storch en hopp mee om uit te proberen??
pi_54589376
Hij is echt mooi. En zeker een meter of 4, moet lukken straks.
*OUD heilige*
pi_54593645
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:16 schreef Macka66 het volgende:
Pruk, weet je al hoe je de doek gaat knopen?
Nee, we hebben voornamelijk geluncht en gekletst, maar ik heb nog even
pi_54593746
Niet ziek geworden van de speculaas?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54598686
quote:
Op woensdag 14 november 2007 08:46 schreef Jarno het volgende:
Niet ziek geworden van de speculaas?
Had je dat graag gewild dan

Nee, hij is er zelf keurig ingebleven (en hij was erg lekker, ik had ook een stukje voor , maar heb het lekker zelf opgegeten )
  zondag 18 november 2007 @ 19:17:15 #110
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54700159
cattie, heb je de sling al geprobeerd?
  zondag 18 november 2007 @ 19:23:43 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_54700345
Ja, heel even, en dat ging goed. Ik zal er binnenkort even een foto van maken!
pi_54737053
Hoi!
Het lukt me nog steeds niet goed om mijn dochter in de doek te dragen, ze slaapt wel snel in maar wordt ook gauw weer wakker en vind het niet meer fijn. Ik denk dat dit komt omdat ik hem te strak knoop, maar anders voelt hij ook weer niet stevig genoeg aan om handenvrij op stap te gaan (wat wel de bedoeling is lijkt me).
Zijn er knoopdoeken die handiger in gebruik zijn dan de klassieke tricot-slen? Andere knooptechnieken dan de komma- en kangeroehoudingen? Het knopen is echt een heel gedoe hier...
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:30:11 #113
94046 PM-girl
pi_54737202
Iksje, die komma-houding is hier nooit een succes geweest. Voor moeder en kind niet.
Volgens mij moet je kindje wel wat ouder zijn voor andere houdingen dacht ik, lukt de kikkerzit ook niet? Kindje tegen je aan met de buik, maar dan de beentjes opgetrokken?
*
pi_54737241
pepijn zit hier vanaf het begin rechtop, die vond komma houding ook echt niets
En Liande is bijna 3 maanden, weet niet hoe stevig ze in haar nek is. Maar een rechop houding moet ook kunnen hoor.
pi_54761079

Bedoelen jullie deze houding maar dan met de beentjes in de doek?
Het lukt me niet om die te knopen, ik krijg haar niet goed in het kommetje (de beschrijving die ik volg staat in de handleiding: http://www.babylonia.be/new/product_manual/Tricot-slen_NL.pdf )
Komt die doekenmeet er anders niet aan?
  woensdag 21 november 2007 @ 21:00:19 #116
94046 PM-girl
pi_54768449
Iksje, ja die bedoel ik. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee hoor, ik noemde het als idee.
Knoop je eerst de doek om vervolgens Liande erin te doen, of doe je het andersom?
*
pi_54770890
Iksje, probeer het anders eens met beentjes uit de doek.
Wie weet gaat dat makkelijker. 3 maanden is daar oud genoeg voor.
pi_54773407
Ik knoop eerst de doek en dan Liande erin. Zou echt niet weten hoe ik het andersom moet doen ('t is ook zo'n lange doek hè).
P_iglet, ik ga eens kijken of het met de beentjes eruit lukt, alleen, hangt ze dan niet te veel? En kijken of ik mijn jas dicht krijg dan, want zo in de winter is het anders wel frisjes lijkt me.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iksje op 21-11-2007 23:55:28 ]
pi_54773510
Iksje, Liande heeft dan 3!! lagen tricot over zich heen. Je kan haar een romper + truitje + vestje aandoen. en ene malliotje voor haar beentjes + broekje. Dan krijgt ze het echt niet koud. Ze heeft ook nog jou lichaamswarmte tegen zich aan.

Wij hebben een ella roo doek. dus dunner. En beide een strech dun fleece vestje wat over de draagdoek heen dicht kan.
pi_54776344
Waar ergens in Belgie woon je Iksje? Misschien dat iemand van ons daar redelijk in de buurt woont, kunnen we het voordoen.

Inmiddels knoop ik bijna altijd de doek om Anna heen, dat zit steviger en ze kan er makkelijker in slapen, maar je moet wel even weten hoe je dat doet. Heb je die filmpjes al gezien waarin iemand het voordoet?
*OUD heilige*
pi_54776757
Hier heb ik gisteren voor het eerst echt in een draagdoek gehad. Rechtop met zijn beentjes eruit. De vaatwasser uitgeruimd, naar de brievenbus gewandeld, en een blokje om. Hij was vrolijk aan het kijken, en lekker aan het gapen. Maar slapen lukte niet, het was ook niet echt bedtijd..
Eerder was het altijd brullen. Heeft ooit eens 10 minuten rustig in de kommahouding gelegen, maar daarna was het brullen. Het knopen wilde ook niet echt lukken. De kikkerhouding hebben we ook geprobeerd. Maar dat was ook altijd drama. Nu zijn nekje wat steviger is, zit hij ook wat beter in de doek.

Ik heb ook een ella roo, dus heb mijn winterjas lekker om Chris heen dichtgemaakt. En een mutsje op zijn koppie, tegen de koude wind..
Ik ga nog eens kijken of er ook nog andersom knooptechnieken zijn, want Chris is best nieuwsgierig naar de buitenwereld..
  donderdag 22 november 2007 @ 09:20:24 #122
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54776865
Deepfreeze probeer dan eens op de heup met zijn gezichtje naar je toe.
Met het gezichtje naar voren geknoopt is namelijk niet zo goed voor het ruggetje van die kleintjes. Op de heup zit hij toch goed voor het ruggetje en kan hij toch om zich heen kijken en kijken waar jullie heen gaan.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 22 november 2007 @ 09:25:18 #123
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54776942
Iksje knoop je eerst de heledoek en dan Liande erin?

In de link van Babylonia (die je zelf gaf ) staat het ook stap voor stap.
Als ik naar die beschrijving kijk lijkt het mij voor die houding juist makkelijker om de doek eerst gedeeltelijk om te slaan, dan liande erin en dan juist de doek om haar heen knopen.

Ik had die doek (en beschrijving) maar heb die houding (geloof ik) nooit uitgeprobeerd.
Maxi, Midi & Mini
pi_54790050
Ik heb een tricot slen gekregen en kan niet wachten totdat ik hem kan gebruiken Het knopen zal nog wel wat voeten in de aarde hebben, maar dat gaan we dan nog wel oefenen.
pi_54808890
Ik ben een vreselijke dramaqueen van tijd tot tijd... en een zeur (zie vorige posts)
De kommahouding, daar is ze nu echt te groot voor, denk ik (62 cm en 5,9kg). En de kikkerhouding die lukte niet zo goed, ook al deed ik het stap voor stap zoals in de handleiding staat.
Maar... met de beentjes buitenboord krijg je dit:

een stralende mama en een tevreden baby'tje

Op de borstvoedingsbijeenkomst waren ook veel vrouwen die een draagdoek aanhadden of hem thuis gebruikten. Eva van de doekentheek (die van de you tube filmpjes) was er toevallig ook-had haar eerst niet herkend en ze heeft me voorgedaan hoe ik de kikkerhouding anders zou kunnen proberen, en ze heeft ook geholpen om deze houding te optimaliseren.

Alleen haar nek heeft nog wat steun nodig van mama's hand, kan dat? Ik heb ze toch maar ondersteund bij het stappen, ze is net 13w.
  vrijdag 23 november 2007 @ 20:46:49 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54809252
Wat ik deed bij Maud is een van de 'schouderbanden' om het hoofdje heen doen. Ze is nu wrs. nog klein genoeg dat ze het accepteerd. Maud wringt zich er nu uit behalve als ze moe is. Het ziet er in elk geval goed knus uit zo...
  zondag 25 november 2007 @ 14:18:41 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_54823755
Mooi Iksje dat het zo lukt!

Wij hebben nu een paar keer de sling gebruikt en het gaat goed. Ive vindt het zelfs wel leuk geloof ik! Alleen het goed laten zitten van de sling is nog even een gedoe, maar dat zal vooral wennen zijn.
pi_54824524
Wat ziet dat er leuk uit Iksje!

Anna en ik gingen met de bus, twee keer ruim een uur en al die tijd is ze braaf in de doek blijven zitten. Zo makkelijk, Anna in de doek, tas op mijn rug en de bus in.
*OUD heilige*
pi_54877004
Fijn dat het goed gaat Cattie!

Schreef ik een tijdje terug nog dat torsodragen niets voor mij is, vandaag ben ik om gegaan. Maar dan wel met Ronja voor mijn buik, dan krijg je niet het geplette borst-effect en dan zit het heeeeeeeel lekker
Misschien dat ik nog wel het torso-rugdragen ga waarderen maar voorlopig ben ik hier ook meer dan tevreden mee. Voor het eerst weer eens helemaal geen enkel spoortje rugpijn
pi_54884168
Dat ziet er leuk uit. En Ronja kan lekker rond kijken. Kan ik ook wel eens proberen. Anna wil vooral alle kanten op kunnen hangen.
*OUD heilige*
pi_54887661
Oehh, als dit een patser-topic met foto's gaat worden, dan wil ik ook meedoen!

Deze foto is van half oktober.

Devin vindt het altijd hartstikke leuk in de doek (zolang ik in beweging blijf), hij kijkt alleen een beetje zuur vanweg de flits.
  zondag 2 december 2007 @ 20:18:34 #132
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54998267
Wat leuk Kersjes. Dat motiefje heb ik ook aan de voorkant van de doek. Alleen zijn mijn banden groen ipv grijs.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 23:07:09 #133
141844 Macka66
pi_55023494
Purk, gezien voor je op een ander forum: een filmpje tegen over het knopen van een pagne.
pi_55028798
Super! Dank je Macka!

(En ik heb dus stof gehaald om zelf een draagdoek te maken, maar dan wel een tricotslen, zodat ik dus straks inderdaad en een rekbare en een gewone draagdoek heb )
Nu het kind nog
pi_55129684
Mijn mama heeft een draagdoek gemaakt

(Ok, ik heb zelf ook wel zitten spelden, maar toen zij aan het naaien was, lag ik te ronken in bed. Het labeltje heb ik wel weer zelf gedaan, totdat bij de laatste centimeter de naald brak )

Mooi he

Foto komt van mijn vaders mobiel en is dus niet heel denderend qua kwaliteit, maar het is bruine tricot met een oranje bies
  maandag 10 december 2007 @ 14:22:26 #136
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55168368
Leuk Pruk!
Kan de oranje bies straks wel genoeg meerekken?

Hanne is ziek en wil niks liever dan in de draagdoek als we Wilyan naar/van school brengen/halen.
Ze wil alleen maar dicht tegen me aan liggen en wou écht niet over mijn jas.

Wie wat bewaart die heeft wat!
(Handig als je een jas voor een zwangerschap op de groei hebt gekocht toen je nog tig kilo zwaarder was. Zwanger geweest, zelf nog tig kilo afgevallen en past ie zelfs zo nog steeds! )

En dan loopt er dus zo'n gevaarte rond..
Op school kwamen een stel vertederde moeders en één vader meteen kijken.
Maxi, Midi & Mini
pi_55168578
pi_55169592
Wat lief die foto's Noli!!
  maandag 10 december 2007 @ 20:34:43 #139
94046 PM-girl
pi_55176650
Ahhhww, wat lief!!

Pruk, ziet er leuk uit joh!
*
pi_55179291
wat lief noli!!!

Zucht, Macka is langsgeweest en had een aantal van haar doeken meegenomen. Zucht nu wil ik nog een doek...
Naja eerst maar op de meitai die Maneki maakt wachten...
En dan sparen voor nog een hoppediz doek ofzo erbij.
pi_55331263
PM volgens mij was jij dat toch die de kralenspiraal aan d etafel gebonden had met de draagdoek?

Nou iig wie het ook was, thx voor de tip. want ik werd redelijk kriebel van het oprapen
pi_55337868
Een indonesische selendang is hoe ik het gebruik. Het werkt als een tierelier en de baby vind het heerlijk. Ik kook samen, maak het huis schoon en doe boodschappen met de baby zo op deze manier. En je hebt je beide armen vrij en de baby is beschermt en warm en veilig.

http://youtube.com/watch?v=1xb2gJV--Dk

Dit is voor als de baby wat groter is.
http://youtube.com/watch?v=R-BaAUyq4hM
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_55339975
Mmm, die Ella Roo's zijn wel erg mooi. Ben eigenlijk rond aan het kijkenn voor een nieuwe draagdoek, ook omdat ik verwacht dat ik de kleine veek meer in de draagdoek ga dragen dan Merlijn. Ook met verder stukjes lopen ws. Vind het alleen heel moeilijk of ik er weer een bij draagdoek.nl bestel of echt een compleet andere wil.
pi_55626033
Heeft iemand ervaring met deze babysling?
http://www.minimonkey.nl/dutch/minimonkey-producten/114
Vind hem er wel mooi en handig uitzien, wel lastig is dat die maar in 1 maat te verkrijgen is
pi_55626554
Ik heb zelf geen ervaring met een minimonkey maar ik weet wel dat dit type doek (voorgevormde buidel) eigenlijk nooit écht prettig werkt.
Het fijne van een draagdoek is o.a. dat je het gewicht zo mooi kan verdelen over je schouders/rug en dat je een baby helemaal aan alle kanten ondersteund kan dragen. Een minimonkey kan dat allemaal niet, die hangt met een smalle band over één schouder en de baby hangt er in zonder dat je de doek ergens strakker of losser kan trekken voor meer of minder steun.
Voor een ouder kind zou ik hem misschien nog wel kunnen gebruiken maar dan echt als steuntje voor korte momentjes waarop je anders een kind op de heup zou dragen. Al moet ik zeggen dat hij dan nog te klein is in mijn ogen, hij vormt een kuipje waar de peuter in zit inplaats van een strakke steun om billen en rug van het kind.
Voor een kleine baby lijkt het me echt helemaal niets
pi_55626941
Oeps wel een hele poos niks laten horen. Sorry. Inmiddels heb ik toch eerst een doek van draagdoek.nl aangeschaft en ik heb er ontzettend veel plezier van! Mijn dochter vindt het heerlijk en laat zich heel gewillig in de doek zakken en dragen. Inmiddels zit ze niet meer in de kikkerhouding maar heeft ze de beentjes eruit. Ook dit gaat prima. Echt heel leuk!

Even een reactie op de minimonkey; ik vond het echt helemaal niks! Ik kon haar niet dragen over een schouder en mn dochter vond het niks. Ze zakte er raar in weg en zat helemaal gekreukt erin. En ze zag niks dus de zak maar gauw verkocht. Nu draag ik over twee schouders en is het gewicht een stuk beter verdeeld. Zoals het nu lijk zal ik nog wel een keer een Ellaroo of storchenwiege aanschaffen maar eerst red ik me nog met deze tricotdoek.
pi_55856486
Vanmiddag me een beetje zitten oriënteren op de verschillende doeken, lastig allemaal!
Eigenlijk wil ik gewoon een draagdoek/zak waar bij ik niet hoef te knopen (lijkt me niet zo prettig)
Hebben jullie misschien nog tips waar ik naar kan kijken?
  maandag 7 januari 2008 @ 20:15:20 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_55856607
Geen tips helaas Mrien, maar het knopen valt echt erg mee hoor. Zelfs mijn man lukt het! En dat zegt wat. Misschien kun je een keer een doek lenen om te proberen?
pi_55857567
Het knopen valt zo mee! Echt waar, het valt me zo mee. Ik heb hem zo om. Even de banden goed spreiden, kind erin en dan alles goed trekken en gaan!
  maandag 7 januari 2008 @ 21:01:33 #150
94046 PM-girl
pi_55857879
mrien, een mei tai is niet direct te gebruiken, maar wel als je kindje wat ouder is. Knopen gaat daar wat makkelijker mee, omdat je direct al een ruggensteun hebt en niet zelf hoeft te creëren.
*
pi_56066804
Ik heb 1tje besteld bij draagdoek.nl
Ik vind het heerlijk om Maarten te laten slapen bij mij zoals hier

En die doek van hun lijkt mij perfect daarvoor.
Heb een simpele samen gesteld...kleur kaki en zijn naam in babyblauw erop.
Nu 10 dagen wachten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2008 09:47:26 ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:02:20 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_56080395
Ardenlyn, gefeliciteerd met je aankoop! Ik kan de foto helaas niet zien, maar een draagdoek is echt ideaal om Maarten lekker knus bij je te hebben.
pi_56255704
Hij is errrr!!!
Het is even wennen met wikkelen enz maar dit is de 2de poging en het zit toch best goed.
Maarten sliep al behoorlijk fijn erin maar hij moest ineens huilen omdat hij moet poepen en het gaat niet zoals hij wil

En hier z'n naam:
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:32:51 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_56255854
Ruben vindt de draagdoek ook erg fijn

Alleen vind ik het nog een beetje eng om hem erin te doen, ik zou wel een extra paar handen kunnen gebruiken daarbij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2008 @ 18:39:18 #155
141844 Macka66
pi_56256026
Ardenlyn, wat heerlijk knus
(Dragen in een draagdoek kan de darmpjes overigens positief stimuleren.)
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2008 @ 19:10:10 #156
141844 Macka66
pi_56256855
Troel, knoop je de doek van te voren of om Ruben heen?
pi_56257808
maarten
pi_56269824
dankje!

Ikzelf ga zitten en leun wat achterover als ik hem erin doe.
oet nog wel wennen aan het bewegen met hem in die doek.
Klein beetje alsof ik weer een dikke buik heb
pi_56270342
Ahhh, Ardenlyn, wat ziet dat er lief uit!
En is er al aan je gevraagd of het een jongetje of meisje is?
pi_56270459
Ben er nog niet mee naar buiten geweest maar als ze dat nog zullen vragen dan weet ik het ook niet meer!
pi_56270515
Mooie doek Aderlyn!

Floortje vind het ook echt heerlijk in de draagdoek... Ze slaapt nog voor we straat uit zijn... En oh wee als ik even stop met 'wandelen' (soms moet je toch even afrekenen ) dan laat ze flink van zich horen .

* DeLiedje gaat fotootje zoeken...
pi_56272136
Die Maarten.
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:03:50 #163
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56272271
Wat een mooie Maarten-doek Ik mis dat echt hoor, dat kleine kleine spul... Brent wil echt niet meer in de doek.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56272353
Anna nog wel, net ook toen we terugkwamen van het zwemmen. Ze ligt dan zo lekker en lief en schattig te hangen.
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:13:00 #165
190853 RockabeIIa
pi_56272469
Bah wat lekker, Yppy! Daar word ik echt jaloers van! Ze is vast ook minder zwaar als Brent. Die is zo beweeglijk en dan zit ie maar heen en weer te bewegen op mijn heup en naar iedereen te zwaaien en 'Haaaai!' te roepen... Het is vast heel schattig om te zien, maar ik verlies af en toe half mijn evenwicht door dat jong
pi_56272597
Anna hangt ook alleen maar als we terug komen van het zwemmen. Normaal gesproken gaat ze alle kanten op. Ze is veel lichter, iets van 8 kilo nu denk ik. Nog goed te doen dus.
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:24:39 #167
190853 RockabeIIa
pi_56272692
Poeh, dat scheelt een hoop! Foto?

(for the record: Brent is >13kg)
pi_56272878
Er zijn al een hele tijd geen doekfoto's gemaakt. De laatste zijn al een half jaar oud, die hebben hier toen wel gestaan. Als ze zo zwaar is als Brent, dan draag ik vast ook niet meer. Dat is een behoorlijk verschil.
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:07:24 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_56273559
Ive (12,5 kg) heb ik nog regelmatig in de sling (van LadyS! ) voor kleine stukken (in winkels bijv.) en soms langere stukken in de mei tai. Mijn man heeft Ive nog wel eens 1,5 uur in de mei tai, dat red ik niet meer. ive vindt het nog steeds heerlijk! Bij de sling is hij wel bewegelijk, in de mei tai is hij rustiger.
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 13:17:49 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56273775
Wat ziet dat er geweldig knus uit Ardelyn, zo knus dat ik bijna weer verlang naar zo'n klein hoopje mens Leuk zijn naam erop
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:29:39 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56274019
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef DeLiedje het volgende:
Mooie doek Aderlyn!

Floortje vind het ook echt heerlijk in de draagdoek... Ze slaapt nog voor we straat uit zijn... En oh wee als ik even stop met 'wandelen' (soms moet je toch even afrekenen ) dan laat ze flink van zich horen .

Ja ja jaaaaaa!

Rock heb je al eens geprobeerd om Brent op je rug te dragen?
Ik moet zeggen dat ik dat met Hanne lichter vind dragen dan als ze op mijn buik wil.

Hanne zat net nog even in de doek toen we Wilyan naar school brachten. Ze gaf het zelf aan; "mamma, oppe buik" en dan aan een van de uiteinden van de banden van de MT trekken die aan de kapstok hing.

(en dan terwijl ik op mijn hurken bij Wilyan zit, al achterover hangend ontzettend zitten te vrijen met de broer van haar vriendinnetje Dirk: "Hanne heeft mij wel honderdduizendmiljoen kusjes gegeven " )
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:54:52 #172
190853 RockabeIIa
pi_56274632
Noli, ja maar het was hetzelfde verhaaltje eigenlijk. Heen en weer gewiebel en de hele tijd OEH OEH roepen (doet hij als iets hem niet zint).
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:57:11 #173
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56274691
Oi, da's dan wel jammer ja..
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:59:20 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_56276155
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef Macka66 het volgende:
Troel, knoop je de doek van te voren of om Ruben heen?
Van te voren. Op eenzelfde manier ls Ardenlyn, maar dan met de flap achterop en de knoop voorop. Heb ik geleerd op de jonge gezinnenbeurs. Ruben komt dan in de flap links en de rechterflap gaat eroverheen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:30:44 #175
190853 RockabeIIa
pi_56276784
Foto's Troel! Nu!!!
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:53:43 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_56277287
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Foto's Troel! Nu!!!
Ik ga hem er niet voor wakker maken

Zodra hij er weer in zit zal ik proberen een foto te maken of Bert vragen er eentje te maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56278203
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef DeLiedje het volgende:
Mooie doek Aderlyn!

Lieve reakties
Ben heel benieuwd naar je foto!! En naar meer foto's van anderen!

Dus het is normaal als Maarten gaat huilen als ik stil sta of zit? Dacht al dat ik iets verkeerds deed.

Vanavond even buiten testen als we naar de winkel gaan.
Moet ik nou wel of geen jasje aan doen bij hem? Ik ben maar een paar seconden buiten en dan sta ik al in de winkel.
Zijn mutsje gaat sowieso op. Maar vraag mij af of een jasje niet te warm zal zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2008 16:43:08 ]
pi_56279743
geen jasje, wel mutsje... die 3 lagen draagdoek die hij om heeft zijn meer dan genoeg, en je trekt zelf waarschijnlijk wel je jas aan. misschien kan di enog een klein stukje dicht zodat maarten iets minder wind vangt.

hier is stilstaan in de draagdoek trouwens ook niet leuk, maar dat is stilstaan met de kinderwagen ook niet
pi_56294169
Lieve foto zo in de doek, Ardenlyn!

En Yppy, maar 8 kilo! Mijn brokje haalt dat met haar 5 maand al bijna (zo’n 7.5 kg nu)!

We gaan stilaan uitkijken naar een andere doek, want de elastische wordt wat zwaar. Alleen lijkt een niet-rekbare doek lastiger om te knopen, je kan niet corrigeren als je te strak hebt geknoopt…nu rekt alles wat mee, dus te strak kan bijna niet.
pi_56294807
Anna ging ook huilen als ik stilstond. Nu probeert ze uit de doek te klimmen.
Het ligt er ook aan hoever hij ingebouwd zit. Zoals op de foto is het al snel lekker warm, dan zou ik misschien een trui doen ipv een jas. Anna hangt graag wat meer uit de doek, dus die krijgt wel een jas aan.

Die 8 kilo is achterhaald, vanochtend was het 8490 gram. Onze grote meid.

Iksje, een niet-rekbare doek knoop je vaak om de baby heen, dus dan hoeft hij niet elastisch te zijn. Het is even wennen, maar ik vind het zelf fijner dragen.
*OUD heilige*
pi_56295266
Oh ja, dat ging ik ook nog meegeven: Liande draagt meestal geen jasje, gewoon rompertje met lange mouwen en truitje en zo in de doek (nu ja, met broek of maillot natuurlijk ). Wel een mutsje inderdaad.
Een jasje krijgt ze aan als het echt koud is, als er veel wind staat en/of als de jas niet dicht kan.

Stilstaan kan ze ondertussen al beter verdragen dan vroeger, ze begint niet meteen meer te huilen

5 meter doek om de baby heen knopen? Is dat niet onhandig met "kleintjes"?
pi_56298807
Na het eerste 'rondje' knopen kun je de baby eigenlijk al loslaten. De rest is versteviging. Ik vond het in het begin lastig, maar nu is het erg fijn dat ze strakker zit dan wanneer ik eerst knoop en haar er daarna in hang.
*OUD heilige*
pi_56300228
Ik heb hem geen jas aangedaan maar wel een muts op en hij vermaakte zich prima in de intratuin tot we stil stonden en kadootjes gingen inpakken en ja hoor groot luchtalarm
Heb dan meteen het gevoel dat iedereen mij aankijkt alof ikm mijn kind aan het mishandelen ben ofzo
Gelukkig ook een vrouw die gewoon glimlachte (die had meteen door dat hij gewoon geen zin meer had oid

Maar het is geslaagd maar stilstaan is een big NO NO!!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:29:33 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_56311190
Stilstaan is hier niet zo'n probleem, Ruben hield het prima in de doek toen ik achter de computer ging zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2008 @ 23:54:31 #185
141844 Macka66
pi_56311609
Beetje wiebelen en hupsen dan maar, Ardenlyn
pi_56311727
hihi Ardenlyn idd hupsen
Nog geen reacties gehad van "zit daar een baby in?", had altijd de neiging om dan te zeggen "Nee de hond "

Liedjes zingen wil hier ook wel helpen, vooral in de tram als stilzitten wel moet.
Gelukkig is Pepijn nu ook groot genoeg om in de tram met zijn armen buitenboord te zitten.

Geeft wel leuke reacties trouwens. Laatst was ik aan het zingen in de tram (en nee eigenlijk wil je dat helemaal niet horen, ben net een valse kraai ), want Pepijn was moe en zodra ik stopte met zingen ging hij krijsen.
En toen ging de halve tram meezingen, met op een grote paddestoel en in de maneschijn enzo. Echt super leuk hihi. Was weer eens wat anders als sjago mensen omdat de tram 5 minuten te laat is of heel druk is in de spits.
pi_56315297
P_iglet, leuk! Daar wordt je helemaal vrolijk van hè!

Een kennis van me heeft die vraag eens gekregen: "wa zit daarin, een hoinke?" (plaatselijke dialect voor: wat zit daarin, een hondje?"
Daar was die vrouw wel even lastig om, alsof ze haar hond zo dicht bij zich zou willen dragen! (ach ja, tegenwoordig is het normaler om je hond in een buggy of handtas mee te nemen dan je kind op je te dragen blijkbaar)

Ik krijg wel steeds complimentjes: "zo, die zit daar goed/knus", "goh, wat een kleintje nog" "dat ziet er comfortabel uit" "ik vind je een goede moeder omdat je je kindje zo dicht bij je draagt, het kan het nog niet zeggen maar het voelt het wel zo aan, zo dicht tegen jou" (natuurlijk zijn moeders die met de draagmand op de wandelwagen op stap gaan ook goede moeders! Maar ik vond het wel leuk om te horen dat sommige mensen het goed vinden dat je je kind draagt, zeker aangezien je draagdoeken, zelfs in steden, nog weinig in het straatbeeld ziet)
pi_56320227
P_iglet: geweldig! zie het al helemaal voor me

Hier zijn de draagdoeken ook weer uit de kast gehaald. Vanochtend voor het eerst een stuk gewandeld met Yara in de draagdoek onder mijn jas en ze heeft echt heerlijk geslapen de hele weg Ik begin me af te vragen of ik die kinderwagen nog wel wil gaan gebruiken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56322265
Ik ben maar heen en weer gaan lopen terwijl mijn man de kadootjes verder inpakte
Gisteren stofgezogen(?) terwijl ik hem in de draagdoek had en dat vond hij prima. Lag heerlijk te slapen

Ow wat gaaf dat meezingen P_glet

In de Intratuin een moeder met haar dochter vond het zo leuk en meteen naar haar dochter kijken van "Leuk he?? kijk eens!."
En die dochter van "wat?"
Maw neem jij ook eens een kind want ik wil een kleinkind

Ik heb tot nu toe vaak vreemde blikken gezien dat ze ineens omkijken of vreemd naar mijn buik kijken maar misschien lopen er hier in Assen niet veel met zo'n doek...of ik zie ze gewoon niet.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:16:37 #190
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56356925
Jawel hoor.. Ikke soms, als we er zijn. Woon jij in Assen dan?!?

Maar verder zie je ze niet heel veel nee. Daar in die regionen niet en hier rond Leeuwarden zie ik ze ook nog niet zoveel.
De eerste keer dat ik met schoonmoeps en Hanne in de doek Oosterwolde inging was ook lachen. We liepen de eerste winkel in eerste wat we hoorden was "MAM! Kijk zo één wil ik ook! "
Alleen waren wij toen achter in die winkel en liepen zij alweer naar voor en om nu zelf daar te gaan staan gillen waar ik 'm weg had vond ik ook weer zo wat.
Maxi, Midi & Mini
pi_56360836
Yeps daar woon ik
Dus als je ooit hier weer komt wie weet zie je een hele duffe mama lopen met een draagdoek waar Maarten op staat
  maandag 28 januari 2008 @ 18:17:25 #192
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56366806
Vanmiddag bij de boodschappen kwam ik DeLiedje tegen.... Floortje lag heerlijk in de draagdoek. Alleen het prulleke lag dus te slapen. Een draagdoek is dus alleen leuk voor de moeder.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:25:59 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56367020
Ik wil meer draagdoek foto's!

En zelf blijf ik twijflen. Ik was er altijd van overtuigd dat ik zo'n knoopdoek als Ardenlyn wilde, maar nu weet ik het niet meer.
Wanneer zou ik hem gebruiken vraag ik me af. Ik ga vaak met Sasha alleen weg en wandelend met de wagen boodschappen doen gaat prima, maar met hem in de doek en zelf de boodschappen tillen red ik niet.
Maar hem omgeknoopt mee achter het stuur als ik met de auto zou gaan lijkt me ook niks. En Sasha in de cosi en dan bij het winkelcentrum in de doek lijkt me al helemaal overdreven.

Ik twijfel dus nog even door...
  maandag 28 januari 2008 @ 19:17:27 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_56368216
BE, het lijkt me niet verstandig om Sasha in een draagdoek te hebben terwijl je rijdt. Dan is hij je airbag. In de cosi en dan de draagdoek hebben wij wel veel gedaan. En gewoon even lekker een stukje wandelen. Echt boodschappen doen kan zwaar zijn, maar een klein dingetje in de stad halen, dan is het ideaal. Of naar winkels waar je met de wandelwagen bijna niet in komt. Enz enz. Ik vind het echt de baby-uitvinding van de eeuw!

Voor de volgende wil ik graag een hoppediz als niet-rekkende draagdoek, die hebben zulke mooie kleuren! Als rekkende draagdoek heb ik die van kozakken nu.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:29:39 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56368475
Ergens wil ik het ook gewoon heel graag, al is het maar om 1 keertje te proberen. Het ziet er zo fijn uit!

Zou je dat ding dan evt. van te voren thuis al om kunnen knopen en dat je dan je kindje er pas in hangt als je op de bestemming bent?
Want... ik vind het wel weer lastig om zowel de wagen als zo'n boodschappenmandje door de supermarkt te sleuren.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:38:39 #196
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56368695
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ergens wil ik het ook gewoon heel graag, al is het maar om 1 keertje te proberen. Het ziet er zo fijn uit!

Zou je dat ding dan evt. van te voren thuis al om kunnen knopen en dat je dan je kindje er pas in hangt als je op de bestemming bent?
Want... ik vind het wel weer lastig om zowel de wagen als zo'n boodschappenmandje door de supermarkt te sleuren.
Dat heb ik regelmatig gedaan. Eerste de doek (tricotslen) omknopen, dan een vest/jas. Bij de winkels kon ik Iris er zo inhangen
  maandag 28 januari 2008 @ 19:46:24 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56368881
Ik heb er maar gewoon eentje besteld!
Kan niet wachten tot hij binnen komt.
pi_56368964
Gaaf! Wat voor doek? Vertel!!
*OUD heilige*
pi_56369041
Het is echt handig hoor, BE. Ik zie niet eens meer het nut van een kinderwagen in, en de buggy is bij ons ook nog maar twee keer gebruikt (door mijn schoonmoeder).
  maandag 28 januari 2008 @ 20:01:17 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56369213
Ja maar... ja maar... Ik ben toch niet voor niets zo heel eigenwijs geweest om per sé deze wagen te willen vanwege de kleurtjes enzo.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik die wagen nauwelijks ga gebruiken. Hoewel Sasha in de breedte eigenlijk al bijna klem ligt hoor!

Yppy, het is een simpele antracietgrijze van draagdoek.nl geworden.
Appeltjesgroen was erg appealing, maar eerst maar eens wachten of het bevalt, antracietgrijs is dan makkelijker over te doen aan iemand anders.
pi_56369312
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja maar... ja maar... Ik ben toch niet voor niets zo heel eigenwijs geweest om per sé deze wagen te willen vanwege de kleurtjes enzo.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik die wagen nauwelijks ga gebruiken. Hoewel Sasha in de breedte eigenlijk al bijna klem ligt hoor!
Ja, ik moest en zou zo een ouderwetse kinderwagen hebben.
We zijn er uiteindelijk nooit mee gaan wandelen, hij heeft alleen een paar keer in de bak geslapen als we op bezoek waren bij mijn ouders.

Voor de buggy hebben we dus maar zo een ding gekocht uit de supermarkt, voor tien euro. Die staat nu ook stof te vangen...
  maandag 28 januari 2008 @ 20:07:44 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_56369368
je MAG je kind niet eens in een draagdoek in de auto vervoeren als het je eigen auto is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56371788
Inderdaad je mag er niet mee in de auto als de kleine erin zit. Ik heb de mijne alvast omgedaan en pas toen wij bij de winkel aankwamen in de auto Maarten er pas in gedaan.

In het begin lijkt het behoorlijk ingewikkeld die doek maar na 1x het boekje erbij kon ik het daarna al uit mijn hoofd en nu binnen 5 minuten heb ik hem al om (en dat na 4x gebruiken ongeveer)
Nu als ik ga stofzuigen doe ik hem om en Maarten is heerlijk aan het slapen.
Ook als we gaan wandelen of een klein boodschapje doen gebruik ik hem.
De wandelwagen gebruik ik ook nog steeds als ik wat meer boodschappen doe en als ik weet dat ik onderweg vaak stil zal staan

Ben heel benieuwd hoe het zal gaan in het centrum want ik zie er wel tegenop dat hij ineens hard zal gaan krijsen

BE: ben heel benieuwd hoe hij jouw zal bevallen en hier bestelde ik hem op een woensdag ochtend en de volgende woensdag had ik hem al binnen.
Foto's posten zodra je hem hebt aub
  maandag 28 januari 2008 @ 22:20:04 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56372613
Ik heb hem zonder naam en dan staat er 3 werkdagen bij, dus als het goed is zou hij er eind deze week al moeten zijn.
  maandag 28 januari 2008 @ 22:30:52 #205
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56372936
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:17 schreef Lishe het volgende:
Vanmiddag bij de boodschappen kwam ik DeLiedje tegen.... Floortje lag heerlijk in de draagdoek. Alleen het prulleke lag dus te slapen. Een draagdoek is dus alleen leuk voor de moeder.
Haha... ze vindt het zo heerlijk! Maar als ze wakker is, en ik sta stil, dan is het hier ook brullen ja.. Stond laatst al te dansen in de rij bij de Hema
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:01 schreef Brighteyes het volgende:
Nou precies... Floortje zet het de laatste tijd zó op een krijsen als ze in de wandelwagen of maxicosi wordt gelegd, dat ik vaak de doek gebruik (neem hem zelfs mee als back-up als ik haar slapend toch maar in de wandelwagen meeneem, mocht het dan echt mis gaan, dan knoop ik haar alsnog om en ga met een lege wagen verder )... Dan denk ik ook steeds... "Ja maar hé, die mooie wage dan die ik zo graag wilde"

Ennuh appeltjesgroene doeken raak je ook wel aan iemand kwijt hoor , vraag maar aan Noli
  maandag 28 januari 2008 @ 22:42:09 #206
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56373222
En zoals beloofd :

Voor de eerste keer omgeknoopt, op oud en nieuw met jip en janneke appel-champagne

week of 2 later bij papa (dat handje )

pi_56373694
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem zonder naam en dan staat er 3 werkdagen bij, dus als het goed is zou hij er eind deze week al moeten zijn.
ik heb hem voor mijn schoonzusje besteld en hij was er binnen 2 dagen. dus dat komt vast goed!

veel draagplezier!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  maandag 28 januari 2008 @ 23:10:28 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56374053
Leuke, en vooral lieve, foto's DeLiedje!
Die kleur ook weer.

Oeh, da's goed nieuws Loezzie!
pi_56374319
Hey die draagdoek heb ik ook Alleen nog niks om er in te dragen
Saartje
  maandag 28 januari 2008 @ 23:23:50 #210
3011 E.T.
pi_56374467
Ik zal mijnes binnenkort eens wassen en een knoop-handleiding uitprinten

En dan maar eens oefenen met een kat ofzo
pi_56374543
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:17 schreef cattie het volgende:
Of naar winkels waar je met de wandelwagen bijna niet in komt. Enz enz. Ik vind het echt de baby-uitvinding van de eeuw! zolang als de mensheid bestaat

leuk, BE! Ik ben benieuwd hoe het bevalt
Overigens wordt hier de framedrager naar volle tevredenheid gebruikt. Soms door mij, maar vooral door M. Hij heeft het niet zo op "al dat knoopgedoe" maar hier is hij heel tevreden over.

* owlet wil ook weer een klein frummeltje in een comfy tricotdoek

[ Bericht 9% gewijzigd door owlet op 28-01-2008 23:37:38 ]
pi_56374700
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:23 schreef E.T. het volgende:
Ik zal mijnes binnenkort eens wassen en een knoop-handleiding uitprinten

En dan maar eens oefenen met een kat ofzo
ohoh nou ik weet niet hoe jou katten zijn maar hier zou dat geen goed plan zijn

Suggestie: teddybeer zacht en ze hebben geen nagels. Ze protesteren ook minder

Vandaag overigens weer met Yara in de draagdoek naar de winkel geweest. De kinderwagenbak staat dus ook gewoon nog op zolder
It's all up to you
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:04:15 #213
3011 E.T.
pi_56377694
o ja.. Teddybeer kan natuurlijk ook
pi_56377843
Onze kat wilde er half in. De andere kat durfde ik niet te proberen. Met een beer oefenen ging inderdaad beter.

Leuke foto's DeLiedje. Zo mooi, zo'n frummel in de doek.

Onze wandelwagen heeft prima dienst gedaan als bedje en is wel een paar keer gebruikt. Maar ik ben erg blij dat we geen dure hebben gekocht. Dat was zonde geweest van het geld.
*OUD heilige*
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:29:05 #215
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56377885
Ik gebruikte de doek ook al eens als deken in de kinderwagen bak. En als Truus dan niet meer in de wagen wilde, stond ik dat ding om te knopen midden op straat. Maar dat was dus wel in de zomer, dus dan maakt het niet uit als ze 1 minuut niks over zich heen hebben... Nu lijkt me dat wat minder praktisch
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:52:00 #216
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56381839
Ik word helemaal enthousiast over zo'n (lange) draagdoek door de de verhalen die ik hier lees. Ik had er zelfs al bijna een besteld, maar ik heb nog een paar vragen...
Aangezien ik eind mei ben uitgerekend, vraag ik me af of het niet erg warm is met zo'n doek, zowel voor mij als voor de baby?
En een andere minder belangrijke vraag... Letten jullie bij de kleur van de doek op wat leuk bij de baby(spulletjes) staat, of meer welke kleur jezelf goed staat? Bij mij staat bijvoorbeeld rood/rose/paars erg goed (maar dan wil mijn man waarschijnlijk niet met zo'n doek lopen, maar misschien dat hij dat sowieso niet wil). Blauw zou ook kunnen, maar die groene doeken die ik zie (en ik erg mooi vind) kleuren echt niet bij mijn gezicht....
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_56381921
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:52 schreef Grijs het volgende:
Ik word helemaal enthousiast over zo'n (lange) draagdoek door de de verhalen die ik hier lees. Ik had er zelfs al bijna een besteld, maar ik heb nog een paar vragen...
Aangezien ik eind mei ben uitgerekend, vraag ik me af of het niet erg warm is met zo'n doek, zowel voor mij als voor de baby?
En een andere minder belangrijke vraag... Letten jullie bij de kleur van de doek op wat leuk bij de baby(spulletjes) staat, of meer welke kleur jezelf goed staat? Bij mij staat bijvoorbeeld rood/rose/paars erg goed (maar dan wil mijn man waarschijnlijk niet met zo'n doek lopen, maar misschien dat hij dat sowieso niet wil). Blauw zou ook kunnen, maar die groene doeken die ik zie (en ik erg mooi vind) kleuren echt niet bij mijn gezicht....
Welke kleur jezelf goed staat. Maar dat deed ik bij babykleertjes eigenlijk ook.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:57:07 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56381971
Ik heb bewust voor een heel neutrale kleur gekozen zodat die bij de meeste van mijn outfits (en die van mijn man) zou passen.
De baby ligt vaak helemaal verscholen in de doek dus die kleertjes zie je al niet en hoewel ook ik hele erg over appeltjesgroen heb getwijfeld durfde ik dat iig niet aan omdat dat nog wel eens zou kunnen vloeken bij wat ik (of F. ) aan zou kunnen trekken.
Onzin, want ik draag op dit moment nog steeds voornamelijk zwart en dan zou kleur juist wel leuk zijn, maar goed...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:57:52 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56381990
Oh,en ik vind die met die ster erop ook echt heel gaaf, maar aangezien ik niet superslank ben, vrees ik dat ik dan echt zo'n slagschip wordt.
pi_56382024
Volgens mijn man ben ik de enige die zo gek is om rekening te houden met zo een dingen.
Hij loopt dan ook zonder problemen rond met mijn oranje bloementjesluiertas.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:40:29 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_56383049
Mijn man vind draagdoeken geweldig, maar onze tricot draagdoek vreselijk, want roze. Hij heeft hem veel gedragen maar elke keer wat over de kleur gezegd. Daarom heb ik voor de zekerheid nu alvast de draagdoek van kozakken overgekocht, bruin met streepjes, zodat ik van dat gezeur af ben.
Moraal van dit verhaal: als je wilt dat je man ook draagt en niet zeurt, even van te voren overleggen.
Onze mei tai is groen met camouflage stof, dat vindt mijn man dan weer geweldig.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:53:15 #222
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56386504
Ooooooooooh Cattie had jij Ive in een rooooze draagdoehoek?

En Floortje in de limoenslen
Hanne zag de foto's en zei meteen "baby in doek" Toen ik zei dat dat haar doek was geweest zei ze "past niet meer he? Baby wel" Mijn kleine pientere popje.

Husb heeft Hanne geloof ik een paar keer gedragen in de boven genoemde en getoonde ( ) groene tricotslen (oké die keren dat hij die droeg zijn op één hand te tellen maar goed)
Maar nu tilt hij zich liever een breuk dan dat hij de rood-wit met rood-wit-roze-blauw geblokte MeiTai omknoopt..
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:48:31 #223
108648 cattie
lieve moeder
pi_56390741

Men in pink!

Mijn man wurgt me denk ik als hij ziet dat ik deze foto heb gepost!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:53:36 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56390849
Staat hem goed hoor!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:58:45 #225
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56390993

Ja maar, ja maar.. Dat is toch oud-roze.. Hij lijkt wel bijna paars.. (de doek he, niet je man)

Ik dacht al aan een zuurstokjesverschijning. Aalhoewel.. Kerels lijken vaak dat (kleur)verschil niet te zien. heeft een heel donkerblauw shirt, dat is ook steevast zwart. Ook al leg je er iets zwarts naast en zie je dan dat het wél blauw is.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 18:01:31 #226
141844 Macka66
pi_56391066
Heheheh, ziet er toch goed uit Cattie, die twee kerels van je
Toen mijn lief aangaf dat 'ie Lucie graag droeg maar zich niet helemaal lekker voelde in de kleuren van onze meestgebruikte draagdoek (Storchenwiege Albert, strepen in diverse oranje tinten) heb ik een eigen doek voor hem gekocht die stoerder was en ook nog eens beter bij zijn postuur paste. (Hoppediz Osaka, strepen in zand en zwart.)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:13:08 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56391285
Mooie doeken ook, die Hoppediz zeg!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:16:35 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_56391362
Mijn man kent het verschil tussen roze en oudroze niet hoor!

Hoppediz heeft ook hele mooie stoere kleuren vind ik.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:54:15 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56398327
Papa's met kleintjes in draagdoek zijn zo stoer!
Wij hebben destijds een draagdoek gekocht in camelkeur met camouflage tussenstuk, want mijn man zou kleintje het meest (buitenshuis) gaan dragen dachten we, dus hij "mocht" meebeslissen welke kleur we zouden nemen. De keren dat hij Devin gedragen heeft zijn echter op een hand te tellen, ik had dus net zo goed voor zuurstokroze kunnen gaan
Ik zou trouwens reddeloos verloren zijn zonder wagen, die gebruik ik veel vaker dan de doek! Vanwege het boodschappen - til- probleem dat BE al noemde, maar bijv. wandelen met de hele familie is toch leuker voor iedereen als we met de wagen gaan vind ik. En laten we de eerste periode na de bevalling niet vergeten waarin lopen niet zo best ging en de wagen prima dienst deed als "rollator"
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:43:06 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_56399669
Hier wel Ruben in de draagdoek gehad vandaag, maar dan van jezelf een foto maken is best moeilijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56402137
Die foto is zo leuk. Misschien dat J. nu ook met de doek durft, wij hebben een roodgestreepte en eentje met camouflage print.
*OUD heilige*
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:30:45 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56408255
Bij elk busje dat ik in de straat hoor rijden denk ik 'zou dat tnt zijn?'
Ik moet straks nog even een boodschapje doen en er zit hier ook een supermarkt echt letterlijk om de hoek, dus daar zou ik dan makkelijk heen kunnen lopen met Sasha in de doek.

Oh wacht... het tnt busje stopt nu voor de deur as we speak...
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:32:04 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56408277
Jaaaaaaa! Hij is er!

Hmmm... beetje 'jammer' dat Sasha nu net slaapt terwijl hij al een tijdje lag te piepen en niet echt leek te willen gaan slapen.

*op handjes gaat zitten...

Foto's volgen!
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:32:43 #234
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56408290
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:34:38 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56408311
En zelfs Sasha begint weer te piepen.
Even afwachten of het doorzet...
pi_56408324
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:43 schreef Troel het volgende:
Hier wel Ruben in de draagdoek gehad vandaag, maar dan van jezelf een foto maken is best moeilijk
Ik heb ook een poging gedaan maar het eindresultaat is een vage foto met vooral een stukje muts, oor en draagdoek erop....
It's all up to you
pi_56408393
Cattie, pink kan best goed staan bij mannen
maaruh, heb je toevallig een link van de manier waarop je hem knoop (of uitleg).. Ik draag Chris wel eens in een draagdoek, maar heb het gevoel dat het nu niet echt stevig zit, Chris wurmt nogal. Die van jou lijkt stevig te zitten met die band over de rug..

BE, succes met je platte handjes
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:47:42 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56409967
Vraagje, Sasha sliep nog voor ik de trap op was om in de spiegel te kijken, maar nu zakt zijn koppie helemaal opzij, beetje zoals je wel eens kindjes achterop de fiets ziet slapen. Is dat niet erg?
pi_56410118
BE hoe heb je geknoopt dan?
Als je zo geknoopt hebt als DeLiedje met Floortje dan moet Sasha in principe niet met zijn hoofd opzij kunnen zakken. Die zit dan "strak" in de doek.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:55:47 #240
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56410169
Deepfreeze je kan bij www.babylonia.be een handleiding voor een tricotslen vinden/downloaden.
(mij lukt het op deze pc even niet dus ik kan je zo snel ook geen direct linkje geven)
Hatsekidee! (PDF)

BE je kan dan als het goed is zijn hoofdje onder één van de stukken doen die over je schouder loopt.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:58:13 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56410231
In de 'foetushouding' stand. Zoals de man van Cattie. Dus met de band middenover nog een keer. Dat zie ik zo gauw bij DeLiedje niet.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:02:13 #242
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56410315
BE wat ik bedoel kun je goed zien in de handleidig PDF hierboven bij
2. "Rechtop zittend met baby's gezichtje naar zich toe"
dan staat er een kadertje aan de rechterkant.

oh wacht ik heb zelf ook nog ergens een foto..
Maxi, Midi & Mini
pi_56410320
BE dat is dezelfde stand, dus kind rechtop alleen net iets anders geknoopt. Bij de man van Cattie zit de band aan de buitenkant, bij DeLiedje aan de binnenkant. Maar jij moet ook het hoofdje van Sasha in de banden die over je schoude lopen kunnen doen. Die banden moet je goed spreiden over zijn billen/rug, zodat hij er bijna helemaal in verstopt zit.
Ive was op de foto's al wat ouder, dan zitten ze iets meer uit de doek.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:06:05 #244
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56410400
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:07:42 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56410441
Ik heb even opnieuw geknoopt, iets strakker en nu lijkt het idd beter te zitten.

Even foto's uploaden.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:08:49 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_56410471
Ik dacht juist dat die houding pas voor de oudere kindjes was en dat ze nog echt moeten liggen

Van die PDF gebruik ik dus nummertje 1 (ongeveer dan, want andersom)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:12:12 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56410546
Dit had ik dus:

En zo is het nu:

En dan begrijp ik dat ik zijn koppie in een van die zijkanten moet stoppen?
Wat is het trouwens warm zeg!
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:13:13 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56410571
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef Troel het volgende:
Ik dacht juist dat die houding pas voor de oudere kindjes was en dat ze nog echt moeten liggen

Van die PDF gebruik ik dus nummertje 1 (ongeveer dan, want andersom)
Bij die van mij zit een boekje dat deze houding en die liggende houding allebei vanaf dag 1 mogen.
Ze liggen hierbij nog met de beentjes opgetrokken en niet al aan de zijkanten zoals later zeg maar.

Ik zie nu trouwens in mijn boekje ook wel een naar opzij gezakt koppie, dus echt heel fout zal het niet zijn gok ik...
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:15:03 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_56410612
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij die van mij zit een boekje dat deze houding en die liggende houding allebei vanaf dag 1 mogen.
Ze liggen hierbij nog met de beentjes opgetrokken en niet al aan de zijkanten zoals later zeg maar.

Ik zie nu trouwens in mijn boekje ook wel een naar opzij gezakt koppie, dus echt heel fout zal het niet zijn gok ik...
In het boekje van de tricotslen staat het inderdaad ook. Ik heb geen flauw idee wat prettiger is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56410616
Troel met beentjes in kikkerhouding, en het hoofdje goed gesteund in de schouderbanden mogen ze al vrij snel rechtop. Zeker wat grotere baby's passen al snel niet meer lekker in liggende houding. Pepijn vond dat echt enorm vervelend.
Die paste gewoon in de breedte nauwelijks (ik en mijn vriend zijn niet zo breed).
Liggend is voor die kleintjes wel beter, dus zolang Ruben het liggend naar zijn zin heeft en het past zou ik het nog lekker liggend doen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:15:19 #251
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56410621
Rechtop met opgetrokken beentjes zou ook kunnen volgens Babylonia.
(ik kreeg de draagdoek pas toen Hanne al wat ouder was)
quote:
Pasgeboren baby's zijn nog te klein om rechtop gedragen te kunnen worden met hun beentjes naar beneden hangend. Ze krijgen wél voldoende steun als je ze in hun natuurlijke houding met opgetrokken beentjes draagt.
Sommige baby's vinden dit fijner dan de lighouding. Dit geldt zeker voor baby's die last hebben van reflux.
Bron: uit de handleiding PDF hier boven
Maxi, Midi & Mini
pi_56410666
BE, ziet er goed uit!!! zo'n kleintje in de doek
Je kunt zijn hoofdje draaien en dan in de zijkant stoppen, dus zeg maar alsof hij op zij kijkt, dan blijft zijn nekje recht en kan hij ook nog wat zien als hij dat zou willen.
Op de foto van Noli met Hanna zie je dat goed.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:17:43 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_56410675
Dan laat ik hem lekker liggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:20:05 #254
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56410726
Ik ben echt een ontzettende spuit elf he..
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:21:22 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56410755
Geeft niet, beter te veel dan te weinig!

Bedankt allebei iig!
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:39:52 #256
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56411179
Maareh, hoe was je draagdoek ervaring tot nu toe?

Ik weet nog van die eerste keren..
Ik had net het gevoel of ik mijn dikke zwangere buik terug had maar dan met kindje aan de buitenkant
(snapt u nog wat ik bedoel?)

En zo lekker knus..
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:46:44 #257
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56411335
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:39 schreef Noli. het volgende:
Maareh, hoe was je draagdoek ervaring tot nu toe?

Ik weet nog van die eerste keren..
Ik had net het gevoel of ik mijn dikke zwangere buik terug had maar dan met kindje aan de buitenkant
(snapt u nog wat ik bedoel?)

En zo lekker knus..
Ik snap het heel goed, heb het zelf ook zo ervaren!

BE, staat je goed!
En het wordt inderdaad al snel heel warm: zo'n doek, en de lichaamswarmte van je kleintje erbij...
Gewoon lekker luchtig gekleed gaan is zowel voor drager als kind dan het prettigst. Ikzelf draag buiten een dunne zomerjas als ik Devin draag, met een warme sjaal om mijn nek heb ik het dan zeker niet koud.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:52:42 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56411475
Ja, dat is idd wel een beetje het gevoel, maar ik vind het echt super!
Zo lekker knus.

Wat ben ik blij dat ik hem besteld heb zeg, dit heb ik al die jaren van rammelen ook zo graag gewild!

En echt ook heel makkelijk, we zijn gelijk even op en neer naar de supermarkt gegaan en dat is toch wel heel makkelijk hoor!
pi_56411789
Hier Gwen gisteren ook voor het eerst in de draagdoek gehad, liggend. Voelde meteen weer heel vertrouwd en ging mij erg makkelijk af met haar erin doen. Vandaag ook weer een paar uur lekker erin gehad. Het is wel erg koud als ik haar daarna wegleg, merk het meteen. Zal ook kijken of ik foto's kan plaatsen van de week.
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 16:10:06 #260
141844 Macka66
pi_56411817
Ik zit hier zo te genieten van alle positieve ervaringen met kindjes in de draagdoek. En van de foto's
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:29:27 #261
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56412252
Macka, nog een paar weekjes en dan kan je ook weer zo'n kleintje dragen zie ik!
Wat ik me afvraag: draag je Lucie nu je zwanger bent ook in de doek? Of is dat te zwaar/pijnlijk/onmogelijk geworden?
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:44:21 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_56412545
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 17:07:28 #263
141844 Macka66
pi_56413019
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:29 schreef Kersjes het volgende:
Macka, nog een paar weekjes en dan kan je ook weer zo'n kleintje dragen zie ik!
Wat ik me afvraag: draag je Lucie nu je zwanger bent ook in de doek? Of is dat te zwaar/pijnlijk/onmogelijk geworden?
Naarmate de zwangerschap vorderde werd dragen wel steeds lastiger. En nu na een longontsteking lukt het helemaal niet. Het makkelijkste droeg het op de rug met mijn lifter-achtige doek (die uit m'n avatar). Lucie wil sinds een paar weken overigens vooral erg graag zelf lopen.

Na m'n vorige bevalling heb ik de eerste tijd niet kunnen dragen vanwege een ks litteken. Hopelijk kan het deze keer wel direct!
pi_56413026
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:55 schreef Noli. het volgende:
Deepfreeze je kan bij www.babylonia.be een handleiding voor een tricotslen vinden/downloaden.
(mij lukt het op deze pc even niet dus ik kan je zo snel ook geen direct linkje geven)
Hatsekidee! (PDF)
tnx, ik had al even gezocht, maar kon deze niet vinden.. Knoopte tot nu toe steeds met de buikband onder de schouderbanden..
pi_56413070
Wat lief al die kindjes zo in die doeken!
Ik krijg ook zoveel leuke reacties in het winkelcentrum en op straat . Mensen kijken je allemaal met een glimlach aan, en sommigen zeggen er zelfs iets van: "Ik zag je laatst al lopen met dat ding om en vroeg me af wat het nou was, maar nu zie ik dat er een kindje in zit " "Goh! Wat doe je dát handig zeg!" "Heerlijk he? Ik droeg mijn kinderen ook altijd zo!"

Ik draag Floortje inderdaad op manier 2, liggend vond ze het niet fijn, en zo rechtop wel...
Probleem is nu vaak dat mevrouw haar beentjes steeds helemaal overstrekt, en dat ik haar dan 'staand' in de doek heb... Pas als ze in slaapt valt zakt ze langzaam in de goede houding .

Ik vind manier 2 het makkelijkste, omdat je hem pas dichtknoopt als ze er al in zit... Dan voel ik beter dat ze goed zit.. Eerst de doek omknopen en dan pas haar erin doen zoals bij manier 1, vond ik lastiger...

[ Bericht 13% gewijzigd door DeLiedje op 30-01-2008 17:28:12 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:46:22 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56413748
Ik wilde het idd de volgende keer ook op de manier 2 van de pdf gaan proberen, dan kan je de boel net even iets strakker aantrekken als de baby er al in zit. Leek mij ook prettiger.
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:15:25 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_56415541
Ive was op die foto volgens mij 5 maanden.
Wat leuk dat er allemaal weer kleine baby'tjes in draagdoeken zitten!
Zou die pdf-instructie misschien in de op kunnen komen? Hij is wel erg handig namelijk!
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:32:13 #268
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56429466
Bedankt voor alle reacties over kleur! 't Is dus niet zo raar dat ik een kleur wil die mij (of beter: ons allebei) goed staat.
Leuk om al die foto's te zien!

Op mijn vraag over of het erg warm is, heb ik nog geen reacties, behalve de opmerking van BE. Is het dan zomers niet te warm met zo'n doek?
pi_56429508
Grijs, wij hebben bewust gekozen voor een hele dunne doek
Wij hebben een doek van Ella Roo, die zijn veel dunner en minder warm als andere doeken, zeker in vergelijking met tricot.
pi_56429671
ik vond mijn tricotdoek in de zomer niet zo ontzettend warm als ik me er een beetje op kleedde. Dus dun shirtje of hemdje aan en Ronja in een romper. Een shawl is ook altijd prettig. Bijvoorbeeld zo'n nep-pashmina. Die kan je ook om je slaan als extra laagje als het ineens toch wat frisser is en hij kan je nek warm houden als je voor de rest warm ingepakt zit in de doek.
had ik al gezegd dat ik Rammel door de lieve foto's van die kleine hummeltjes in zacht tricot?
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:55:26 #271
190853 RockabeIIa
pi_56429893
Wil je ons wat vertellen owlet? Ze zijn ook allemaal wel erg scheetig zo
pi_56430051
nah, niet meer dan dat ik rammel en dat het bijna zeker is dat we deze zomer voor een tweede gaan
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:15:46 #273
190853 RockabeIIa
pi_56430316
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:02 schreef owlet het volgende:
nah, niet meer dan dat ik rammel en dat het bijna zeker is dat we deze zomer voor een tweede gaan
succes!
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:37:30 #274
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56432485
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:34 schreef p_iglet het volgende:
Grijs, wij hebben bewust gekozen voor een hele dunne doek
Wij hebben een doek van Ella Roo, die zijn veel dunner en minder warm als andere doeken, zeker in vergelijking met tricot.
Dat is dan denk ik beter voor mij. Ik zweet meestal nogal snel, dus is een dunne katoenen doek waarschijnlijk prettiger.
pi_56571060
Heeft er iemand overigens het boek 'Wereldwijde gebruiken, wereldvreemd in Nederland' (o.a. te koop op draagdoek.nl)? En zo ja, hoe is het?

Ik heb een bol.com cadeaubon en zit erover te denken om hem te kopen...
It's all up to you
pi_56598375
* vamperotica komt hier even binnengelopen...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56598494
Welkom! Zoals ik ook in het borstvoedingstopic schreef, ik zelf vind een tricot doek voor de eerste periode echt heerlijk.
Je kindje zit heel stevig tegen je aan en je hebt beide armen/handen vrij. Voeden in de doek is meestal ook wel mogelijk en je kan de doek van de voren knopen en dan je kind er in zetten dus het omknopen is ook makkelijk.

Andere mogelijkheden zijn o.a. een niet rekkende doek. Daar kan je langer mee doen (denk peuters op je rug enzo) maar je kan hem niet zo goed eerst omknopen om daarna je kind er in te zetten.

Een sling over één schouder, al dan niet met verstelbare ringen, is weer de goedkoopste oplossing. Het is makkelijk, maar je moet weer iets meer vertrouwen hebben dat je kindje goed ligt. Het is denk ik de makkelijkste doek om in te voeden maar (voor mij persoonlijk) de doek waar ik het minst lang mee kan lopen.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:36:21 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_56598911
ik wil een baby
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_56598937
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:36 schreef pinquit het volgende:
ik wil een baby
We hoeven je toch niet uit te leggen hoe je dat moet doen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56599019
Heb net even snel het topic "doorgebladerd"

Oe.. wat zien die foto's er lekker knus uit!!

Monstertje vindt het erg fijn om rechtop, met zn koppie op mn schouder en zn snoetje in/tegen mn nek aan te liggen....

Ardenlyn.... Wat een leuke doek met die naam!!

Nou nog "even" uitvogelen hoe het allemaal werkt, maar ik begin steeds vliefder te worden!
pi_56600104
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:09 schreef owlet het volgende:
Welkom! Zoals ik ook in het borstvoedingstopic schreef, ik zelf vind een tricot doek voor de eerste periode echt heerlijk.
Je kindje zit heel stevig tegen je aan en je hebt beide armen/handen vrij. Voeden in de doek is meestal ook wel mogelijk en je kan de doek van de voren knopen en dan je kind er in zetten dus het omknopen is ook makkelijk.

Andere mogelijkheden zijn o.a. een niet rekkende doek. Daar kan je langer mee doen (denk peuters op je rug enzo) maar je kan hem niet zo goed eerst omknopen om daarna je kind er in te zetten.

Een sling over één schouder, al dan niet met verstelbare ringen, is weer de goedkoopste oplossing. Het is makkelijk, maar je moet weer iets meer vertrouwen hebben dat je kindje goed ligt. Het is denk ik de makkelijkste doek om in te voeden maar (voor mij persoonlijk) de doek waar ik het minst lang mee kan lopen.
Met die ringen lijkt me het makkelijkst, vooral met voeden ( ik ben sowieso niet zo handig met knopen)

Hoe bedoel je, waar je het minst lang mee kan lopen?
Qua pijnlijk worden?

Ik heb momenteel erg veel last tussen mn schouders ( verkeerde houding tijdens het voeden denk ik) en sowieso veel lage rugklachten ( hernia toen ik 17 was)
pi_56600134
vamp, bij een sling met ringen draag je over 1 schouder. Daar leunt dan al het gewicht op.
Bij een knoopdoek is het gewicht verdeeld over 2 schouders en je rug.
Dat is dus een stuk minder belastend.

En knopen is echt niet moeilijk. Zelfs mij lukte het zonder problemen (en dat wil wat zeggen wat ik had geloof ik pas in groep 5 ofzo mijn veterstrikdiploma, en ben motorisch echt enorm onhandig)
pi_56600536
Dat inderdaad. Ik heb snel last van mijn rug maar met een doek die over twee schouders rust kan/kon ik het lang volhouden. Nu Ronja rond de elf kilo weegt wat minder lang, maar met net-geboren-Ronja was een dag dragen geen probleem
Een sling over één schouder vind ik minder prettig omdat het ik snel scheef ga hangen dan en ik vind het niet zo fijn om één arm wat minder vrij te kunnen bewegen. Maar ja, het is ook maar net wat je gewend bent want heel veel vrouwen gebruiken met veel plezier alleen maar een sling.

Het knopen is absoluut niet moeilijk. Zodra je weet hoe je de doek om je heen moet slaan is het alleen maar een dubbele stevige knoop op je rug of buik. Zeker bij een doek die je van te voren omknoopt. Het lijkt ingewikkelder dan het is
pi_56600698
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:13 schreef owlet het volgende:
...
Het knopen is absoluut niet moeilijk. Zodra je weet hoe je de doek om je heen moet slaan is het alleen maar een dubbele stevige knoop op je rug of buik. Zeker bij een doek die je van te voren omknoopt. Het lijkt ingewikkelder dan het is
Het heeft hier even geduurd eer we de doek vlot omkregen (ook motorisch onhandig) en de juiste houding- Liande vond de kommahouding maar niks, rechtop vindt ze heel fijn- maar nu gaat het knopen als niks.

In het begin kan ook een knoopdoek last geven aan rug en schouders, maar dat is omdat je spieren zich moeten aanpassen. Bij regelmatig gebruik wordt alles steviger en passen je spieren zich aan aan het toenemende gewicht van je kindje.
pi_56601071
Gisteren met Merlijn in de buggy en Gwen in de draagdoek de stad ingeweest. Het knopen gaat zo makkelijk, heb het idee dat als je het eenmaal kent verleer je het niet zomaar meer. Moest ook met de twee kinders naar het ziekenhuis, was alleen even onhandig na het voeden om de draagdoek weer om te knopen want waar laat ik Gwen even?? Uiteindelijk de buggy maar plat gelegd en haar er even ingelegd toen Merlijn toch aan het spelen was. Werkte uitstekend.
En weer veel opmerkingen "kan ze nog wel huilen als ze strak in de doek ligt" "Is het wel warm genoeg voor buiten" Er zat ook een vrouw met haar man te genieten van alle murmeltjes die uit de doek kwamen, Gwen kreunt wat af. Volgende week naar de huishoudbeurs, nu gaat het onderstel ws wel mee met de maxicosi maar ik denk dat ze vooral gewoon in de draagdoek gaat.
pi_56604656
Op marktplaats bieden ze nu gratis draagdoeken aan als je meedoet met een demonstratie op de huishoud of negen maanden beurs!
pi_56707206
Hij is binnen!
En al even snel uitgeprobeerd!!

Meneer schijnt het allemaal heerlijk te vinden en is heerlijk rustig!
pi_56707690
Gaaf al die foto's
Hier ook een kleur gedaan die bij ons beide past. Het zal mijn man aan z'n r**t roesten welke kleur de doek is hij zal hem hoe dan ook gewoon om doen maar ik heb toch een kleur voor beide gedaan.
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:04:38 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56709236
De laatste keer dat ik Sasha in de doek had zat hij er best een tijdje in, anderhalf uur of zo en toen kwam hij er helemaal een beetje plakkerig en klammig uit. Veel te warm dus. Hij had alleen zijn kleertjes en een badstoffen jasje aan.
Ik vond het eigenlijk een beetje engig omdat te warm ook weer niet goed is. Weet iemand of dit kwaad kan? We waren gewoon buiten en in de supermarkt etc.

Hij is in de cosi ook flink warm, ik sla tegenwoordig iig de voetenzak open als we in de auto zitten, anders is het ook klammig enzo.
Blijkbaar is hij best warmbloedig, maar ik vraag me dus af of ik een laagje minder kleren aan zou moeten doen of dat dit geen kwaad kan.
pi_56710210
Ik zou het gewoon eens proberen, BE.
Mijn gevoel is dat hij hij zeker zonder jasje kan als hij ook nog kleren aan heeft. Hij zit immers tegen een kruik van 37 graden aan en hij heeft nog drie lagen tricot om zich heen.
Ik zou dan zelf eerder nog voor een mutsje kiezen dan een jasje althans, Ronja had op die leeftijd sowieso altijd nog een mutsje op buiten en binnen ook heel vaak
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:50:53 #291
3011 E.T.
pi_56712240
wat owlet zegt

en ik heb niet eens een voetenzak voor de MC, juist om die reden (het is maar zo weinig zo heel erg koud in NL, en de MC is maar zo weinig buiten meestal; alleen van de auto naar binnen of andersom, in de auto heb je ook de verwarming aan meestal)
pi_56716169
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:44 schreef owlet het volgende:
Ik zou het gewoon eens proberen, BE.
Mijn gevoel is dat hij hij zeker zonder jasje kan als hij ook nog kleren aan heeft. Hij zit immers tegen een kruik van 37 graden aan en hij heeft nog drie lagen tricot om zich heen.
Ik zou dan zelf eerder nog voor een mutsje kiezen dan een jasje althans, Ronja had op die leeftijd sowieso altijd nog een mutsje op buiten en binnen ook heel vaak
Hier `mocht` er van de kraamzorg geen mutsje binnen meer op na de eerste dag...

Maar ik zou idd voor buiten ook eerder voor een mutsje als een jasje gaan... Je mannetje zit heerlijk tegen je aan en waarschijnlijk heb je je eigen jas er ook ) helemaal of gedeeltelijk' omheen geslagen, toch=

EDIT
Grrrr.... Er heeft iemand aan mn toetsenbord gezeten...
pi_56716238
Pffff.... Wat zijn er veel verschillende manieren om je draagdoek te dragen....
  woensdag 13 februari 2008 @ 23:23:50 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56716912
Buiten heb ik al een tijdje geen mutsje, hij wurmt ze altijd af, dus in de wagen heeft hij het capuchonnetje van het jasje om zijn bol en in de MC trek ik die zak helemaal om zijn hoofdje aan.

Bedankt voor de warmte-tips, ik ga het idd wel eens proberen als ik naar de supermarkt hier om de hoek ga. Is maar een klein stukje, da's net mooi om te testen.

In de MC doe ik al geen jasje meer aan als we ergens op visite gaan, dan is het van hier naar de auto en daar weer vanuit de auto een huis in. Dan hou ik het bij de zak lekker dicht aangetrokken.

Vamp, bij de doek van draagdoek.nl geven ze maar 2 opties voor de pasgeborenen. De komma en de kikker houding.
pi_56721486
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:59 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Hier `mocht` er van de kraamzorg geen mutsje binnen meer op na de eerste dag...

Maar ik zou idd voor buiten ook eerder voor een mutsje als een jasje gaan... Je mannetje zit heerlijk tegen je aan en waarschijnlijk heb je je eigen jas er ook ) helemaal of gedeeltelijk' omheen geslagen, toch=

EDIT
Grrrr.... Er heeft iemand aan mn toetsenbord gezeten...
Pffff.... gekke kraamverzorgster ook soms
Ronja had eigenlijk nog heel lang een mutsje op. Het is dat het zo heel warm was die zomer anders had ze hem nog vaker opgehad. Juist zo'n kaal bolletje verliest veel warmte én een mutsje geeft wat bescherming tegen die stroom van prikkels en indrukken.

Voor zo'n klein hummeltje zijn er niet zo onwijs veel houdingen, vamp. Óf horizontaal liggend met de beentjes in foetushouding opgetrokken, óf rechtop buik tegen buik maar met zijn beentjes nog wel opgetrokken.
Pas als hij wat ouder is kan je wat meer gaan varieren, hij moet nu eigenlijk vooral in een zo'n natuurlijk mogelijke houding liggen. Bevalt het een beetje, zo'n doek?
pi_56723321
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:50 schreef owlet het volgende:

[..]

Pffff.... gekke kraamverzorgster ook soms
Ronja had eigenlijk nog heel lang een mutsje op. Het is dat het zo heel warm was die zomer anders had ze hem nog vaker opgehad. Juist zo'n kaal bolletje verliest veel warmte én een mutsje geeft wat bescherming tegen die stroom van prikkels en indrukken.

Voor zo'n klein hummeltje zijn er niet zo onwijs veel houdingen, vamp. Óf horizontaal liggend met de beentjes in foetushouding opgetrokken, óf rechtop buik tegen buik maar met zijn beentjes nog wel opgetrokken.
Pas als hij wat ouder is kan je wat meer gaan varieren, hij moet nu eigenlijk vooral in een zo'n natuurlijk mogelijke houding liggen. Bevalt het een beetje, zo'n doek?
Ja...Da was ook weer nieuw...Net als het niet meer koken van het water voor de fles.... Nou geef ik toch geen flesvoeding, meneer doet het prima op mijn melk, maar toch...

Ook worden baby's na twee weken schijnbaar standaard op de rug te slapen gelegd tegenwoordig....

Mutsje geeft inderdaad wel meer bescherming als alleen tegen warmteverlies....

De houdingen van het frummeltje zijn ook steeds wel ongeveer hetzelfde maar wat ik tegen kom zijn veel verschillende manieren van het vouwen, hangen knopen of hoe je het ook wilt noemen van de doek....

Volgens mij vind ie het wel heerlijk trouwens.... Gister lag ie lekker tegen me aan net zoals je 'm in je armen zou hebbeb zeg maar...is dat die kommahouding? En net lekker even rechtop.... Dat vond ie altijd fijn toen we de doek nog niet hadden... lekker rechtop met zn koppie op /tegen mn schouder... dat ligt nu net boven mn borst met 2 knuistjes eronder zeg maar.... Pootjes liggen een beetje opgetrokken tegen mn buik....

Wat jammer dat ik dit niet eerder gedaan heb!!! (Vanaf de eerste zeg maar)
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:51:51 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_56723870
Ik krijg de rechtophouding niet echt voor elkaar. Ik heb het gevoel dat het nekje nauwelijks ondersteund wordt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56766354
Ik doe bij Gwen alles zo hoog mogelijk trekken zodat ze haar nekje ondersteund heeft.

Gisteren op de negenmaandenbeurs viel me op hoe weinig draagdoeken er liepen, maar dat het bij draagdoek.nl toch wel druk was in de stand. Heb ook een nieuwe draagdoek gekocht . De vorige is zo intensief gebruikt dat ik een nieuwe mocht. Een lange draagdoek in de kleur (fel) oranje met een camouflage tussenstuk. Ben er erg blij mee.

Was me trouwens ook aan het herinneren dat toen Merlijn 3 maanden was en hij in de rechtophouding zat ik wel zijn nekje met mijn hand moest ondersteunen. Kreeg toen nog aanmerkingen dat ik het hoofje ook vast kon leggen in de doek zodat ik het niet hoefde te ondersteunen. Maar ... Maar dan kan Merlijn niet meer rondkijken, daarom ondersteunde ik zelf zijn hoofdje, meneer werd ook echt een potje pissig toen als ik het deed vastleggen.
  zondag 17 februari 2008 @ 19:32:01 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56797684
Ik heb van iemand een draagdoek (Tricotslen) gekregen! Eerst die maar uitproberen, kan als het me goed bevalt altijd nog evt. een andere kopen (een dunnere als het te warm mocht zijn). De kleur is niet wat ik zelf uitgezocht zou hebben, maar past wel bij mij: grijs.
  zondag 17 februari 2008 @ 19:43:28 #300
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56797964
Be zit je mannetje nog in jou jas?
Hier zit Zoë altijd met dun jasje en muts op in de doek. Als ik Mara s ochtends naar school breng nog in pyjama en slaapzak (school is 20seconde lopen)
Als het erg koud is doe ik er een dik vest over heen maar normaal hangt ze in de buiten lucht. Het hoofdje hoor je idd in een schouderband te proppen maar bij Mara lukt dat niet die krult zich op tegen me aan.

Troel als je wilt kan je me mailen dan kan ik wat foto's mailen van Zoë in de doek in kikkerhouding en eventueel stap voor stap een foto laten maken zodat je dat kan zien.

Randa leuk een nieuwe doek. en lekker kleurtjes.

Hier word de doek erg veel gebruikt. Zodra ik Mara breng en haal en ze wakker is. Dat is dan al 4x op een dag en soms hele stukken met boodschappen, wandelen enz. Ze vind het heerlijk! We gaan naar euro disney volgende maand en ook dan gaat de doek mee.
pi_56907680
Ik kom even binnenvallen hoor
Lucas heb ik zes maanden gedragen, maar in de zomer vond ik dat wat warm worden voor ons beiden en is ie overgegaan op een buggy, hij was toen iets van 8/9 maanden oud.
Zijn zusje komt in mei en zou ik ook graag een tijdje dragen, maar ik ben bang dat het van de zomer veeel te warm is voor zo'n kleintje. Ik heb allemaal van die rampscenario's in mijn hoofd met warmtestuwing en smeltende mama's enzo... Wie heeft er ervaring mee? Hoe deden jullie dat in de zomer als het snikheet was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')