Dat is mooiquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:32 schreef cattie het volgende:
Maneki, ik met mijn gammele lijf heb Ive met gemak lange tijd kunnen dragen! Dat viel mij heel erg mee, ik hoop dat hetzelfde voor jou zal gelden.
Er ligt hier idd nog geen baby in een wiegje!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:14 schreef PM-girl het volgende:
Hebben afrikaanse vrouwen niet vaak een slingachtig iets, voor op de rug?
O en Cattie, die door jou genoemde volgende baby is toekomstig toch he?![]()
Dat is inderdaad erg leuk! Ik vond het vroeger altijd al mooi als mijn tante foto's meenam uit Afrika waar die vrouwen dan opstonden met die kleurige jurken en dan zo'n kindje achterop de rug. Ik denk dat ik haar eens ga vragen of ze op dit moment nog kennissen in Afrika heeft zittenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:41 schreef YPPY het volgende:
Grappig dat je het vraagt. Twee weken terug liepen Anna en ik na het zwemmen terug naar huis. Zij sliep. Ineens kwam er een vrouw naar me toe om te vertellen dat ze het zo leuk vond, zij had haar kinderen ook zo gedragen. Die waren nu volwassen, maar die gingen ook altijd in een doek. Zij was Afrikaanse en woonde sinds 10 jaar in Nederland. Hier had ze nog nooit een baby in een doek gezien, terwijl in haar familie iedereen zo liep. Echt een leuk gesprek. Maar ze hebben daar vast geen Strochenwieges, dus je hebt er niks aan.
Het zal vast een luchtig iets zijn.
Ik krijg altijd de neiging om aan de moeder te gaanvragen of ze weet hoe slecht dat is,zeker als ik zo'n ukkie vooruitkijkendzie bungelen.(ik heb zelf ook een paar keer zo'n draagzak gebruikt maar echt ideaal vond ik het niet)quote:Op donderdag 1 november 2007 22:12 schreef p_iglet het volgende:
We moeten gewoon een draagdoekmeet doen
Word hier altijd heel gek aangekeken als Pepijn in de draagdoek zit. En hoor de meest uiteenlopende reacties achter me fluisteren.
Vanochtend 2 tieners. "he dat is zo net een kangoeroe"
Kom nooit andere draagdoeken tegen hier. Vandaag alleen een heel zielig kijkend kindje bungelend in een draagzak
Dat heb ik dus ook.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:38 schreef Jelief het volgende:
[..]
Ik krijg altijd de neiging om aan de moeder te gaanvragen of ze weet hoe slecht dat is,zeker als ik zo'n ukkie vooruitkijkendzie bungelen.(ik heb zelf ook een paar keer zo'n draagzak gebruikt maar echt ideaal vond ik het niet)
Ja, daar zaten we ook al aan te denken, maar het is juist zo mooi lang van 1 stuk stof (blauw paars gebatikt met witte effecten).quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:23 schreef bixister het volgende:
kun je er niet een stukje andere stof (heel stevig) aan vastmaken?
Dat moet wel lukken hoor, Fons zit er nog steeds ruim in.quote:Op zondag 4 november 2007 08:51 schreef E.T. het volgende:
Eens kijken of ik Tijn daar nog in krijg
Wil ik wel, kan ik meteen voor mezelf oefenenquote:Op zondag 4 november 2007 11:42 schreef p_iglet het volgende:
Is er iemand zo handig om voor mij tegen vergoeding een MeiTai te maken??
Lijkt me voor in de tram enzo voor in de toekomst erg handig, maar ik ben absoluut niet handig met naald en draad.
Maar de 75 euro die die dingen kosten via internet vind ik net even te duur nu voor zo erbij. En als ik dan LadyS hoor da thet ook met stof van 1,99 per meter kan...
goeie idd; Ikea-stof.. Daar hebben ze vaak hele vrolijke, stevige katoenenquote:Op zondag 4 november 2007 11:39 schreef LadyS het volgende:
ET, ik heb de stof van Ikea gebruikt. Voelt echt heel stevig aan (1,99 per meter)
Ik ga er alleen nog eent je maken, want ik vind de banden wel erg smal, volgens mij zit het lekkerder met bredere banden.
Bedoel meer of Tijn dat wil.. hij heeft maar een paar keer in een BabyBjorn gezeten en is dus eigenlijk niet zo gewend aan dragenquote:Op zondag 4 november 2007 11:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat moet wel lukken hoor, Fons zit er nog steeds ruim in.
Azoquote:Op zondag 4 november 2007 12:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
Bedoel meer of Tijn dat wil.. hij heeft maar een paar keer in een BabyBjorn gezeten en is dus eigenlijk niet zo gewend aan dragen![]()
Kruiskeperbinding heet die manier van weven. Wordt gebruikt voor oa de Storchewiege en de Hoppediz. De EllaRoo heeft geen bijzondere manier van weven maar moet het hebben van het oersterke garen dat is gebruikt.quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:54 schreef YPPY het volgende:
Je moet wel heel goed op de stof letten. Draagdoeken zijn op een speciale manier geweven, waardoor ze extra sterk zijn.
Leuk, ik ga je PM'men, je woont nog in de buurt ook, Das makkelijkquote:Op zondag 4 november 2007 12:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Wil ik wel, kan ik meteen voor mezelf oefenen
Dat zal nog wel moeite kosten om dat te vinden, want met google kom je ook al niet verquote:Op zondag 4 november 2007 12:24 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Kruiskeperbinding heet die manier van weven. Wordt gebruikt voor oa de Storchewiege en de Hoppediz. De EllaRoo heeft geen bijzondere manier van weven maar moet het hebben van het oersterke garen dat is gebruikt.
Met dank aan Macka's mama, die veel verstand van weven heeft.
Ik gok dat Tilburg misschien wel net zo erg was als Twentequote:Op dinsdag 6 november 2007 08:13 schreef YPPY het volgende:
Mijn opa werkte ook in de textiel. Maar ja, wie niet in die tijd in Tilburg.
Als je begint, is een tricot doek inderdaad erg handig, dat heb ik ook gemerkt. Nu vind ik juist de Ulli fijner en de tricot alleen voor korte stukjes. Maar ik merk dat ik nu ook meer over de mei tai begin te lezen, nu ze steeds zwaarder wordt. We wisselen gewoon steeds af.
Hier werkte vroeger iedereen bij Ten Catequote:Op dinsdag 6 november 2007 10:59 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik gok dat Tilburg misschien wel net zo erg was als Twente
Ik woonde in Hengelo op de plek waar vroeger het kantoorpand stond van een textielfabriek waar mijn oma typiste was ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Hier werkte vroeger iedereen bij Ten Cate![]()
Kan je voor een sling ook stof van Ikea gebruiken? Ik heb mijn oog laten vallen op de berit-stof of op de elisabeth-stof (al staat daar wel bij krimpen 4%)...quote:Op zondag 4 november 2007 11:39 schreef LadyS het volgende:
ET, ik heb de stof van Ikea gebruikt. Voelt echt heel stevig aan (1,99 per meter)
Ik ga er alleen nog eent je maken, want ik vind de banden wel erg smal, volgens mij zit het lekkerder met bredere banden.
Nou, het zou wel verklaren waarom hij al zo snel rechtop zatquote:Op zondag 11 november 2007 13:23 schreef p_iglet het volgende:
pepijn gaat altijd mee in zo'n karretje of in de rugzak, wist je dat nog niet dan![]()
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 11 november 2007 16:34 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb twee Storchenwieges (4m10 en 5m30) en een EllaRoo (5m). De EllaRoo draagt inderdaad koeler. Wel is 'ie dunner, en daardoor moet je een stuk zorgvuldiger zijn met knopen (anders krijg je drukplekken). Qua stevigheid maakt het niet zoveel uit, (Ik zou met geen van tweeën extreem gaan sporten)
quote:Op zondag 11 november 2007 19:58 schreef PM-girl het volgende:
Drukplekken, volgens mij bedoelt Macka dat op die plaatsen het gewicht heel erg geconcentreerd is en dus ongemak of pijn kan geven.
Zoals je weet ben ik geen superster met de naaimachine. Was de doek door een ander gemaakt, misschien wel. Maar een stiksel á la PM is niet los te tornen. Omdat het een draagdoek betrof, heb ik het zo'n zeshonderdduizend keer extra gestikt, 'voor de zekerheid'!quote:Op maandag 12 november 2007 20:25 schreef YPPY het volgende:
Dat is wel jammer PM. Kun je de banden niet breder maken, of zit het daarvoor te ingewikkeld in elkaar?
Allemaal? Dan moet ik Owlets karretje lenenquote:Op maandag 12 november 2007 20:31 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb idd als ik slordig geknoopt heb met de ellaroo doek wel dat de doek ophoopt in mijn schouderholtes en dan dus niet lekker zit.
Wil dat nog wel vergelijken een keertje met een storch ofzo...
Macka????![]()
![]()
mag ik 9 december jou doekenvoorraad nog een keer uitproberen zonder buik met kind??
Nee, we hebben voornamelijk geluncht en gekletst, maar ik heb nog evenquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:16 schreef Macka66 het volgende:
Pruk, weet je al hoe je de doek gaat knopen?
Had je dat graag gewild danquote:Op woensdag 14 november 2007 08:46 schreef Jarno het volgende:
Niet ziek geworden van de speculaas?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef DeLiedje het volgende:
Mooie doek Aderlyn!
Floortje vind het ook echt heerlijk in de draagdoek... Ze slaapt nog voor we straat uit zijn... En oh wee als ik even stop met 'wandelen' (soms moet je toch even afrekenen) dan laat ze flink van zich horen
.
* DeLiedje gaat fotootje zoeken...
Van te voren. Op eenzelfde manier ls Ardenlyn, maar dan met de flap achterop en de knoop voorop. Heb ik geleerd op de jonge gezinnenbeurs. Ruben komt dan in de flap links en de rechterflap gaat eroverheen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef Macka66 het volgende:
Troel, knoop je de doek van te voren of om Ruben heen?
Ik ga hem er niet voor wakker makenquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Foto's Troel! Nu!!!
Lieve reaktiesquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef DeLiedje het volgende:
Mooie doek Aderlyn!
Floortje vind het ook echt heerlijk in de draagdoek... Ze slaapt nog voor we straat uit zijn... En oh wee als ik even stop met 'wandelen' (soms moet je toch even afrekenen) dan laat ze flink van zich horen
.
* DeLiedje gaat fotootje zoeken...
Dat heb ik regelmatig gedaan. Eerste de doek (tricotslen) omknopen, dan een vest/jas. Bij de winkels kon ik Iris er zo inhangenquote:Op maandag 28 januari 2008 19:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ergens wil ik het ook gewoon heel graag, al is het maar om 1 keertje te proberen. Het ziet er zo fijn uit!
Zou je dat ding dan evt. van te voren thuis al om kunnen knopen en dat je dan je kindje er pas in hangt als je op de bestemming bent?
Want... ik vind het wel weer lastig om zowel de wagen als zo'n boodschappenmandje door de supermarkt te sleuren.![]()
Ja, ik moest en zou zo een ouderwetse kinderwagen hebben.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja maar... ja maar...Ik ben toch niet voor niets zo heel eigenwijs geweest om per sé deze wagen te willen vanwege de kleurtjes enzo.
![]()
![]()
![]()
Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik die wagen nauwelijks ga gebruiken. Hoewel Sasha in de breedte eigenlijk al bijna klem ligt hoor!
quote:Op maandag 28 januari 2008 18:17 schreef Lishe het volgende:
Vanmiddag bij de boodschappen kwam ik DeLiedje tegen.... Floortje lag heerlijk in de draagdoek.Alleen het prulleke lag dus te slapen.
Een draagdoek is dus alleen leuk voor de moeder.
Nou precies... Floortje zet het de laatste tijd zó op een krijsen als ze in de wandelwagen of maxicosi wordt gelegd, dat ik vaak de doek gebruik (neem hem zelfs mee als back-up als ik haar slapend toch maar in de wandelwagen meeneem, mocht het dan echt mis gaan, dan knoop ik haar alsnog om en ga met een lege wagen verderquote:Op maandag 28 januari 2008 20:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja maar... ja maar...Ik ben toch niet voor niets zo heel eigenwijs geweest om per sé deze wagen te willen vanwege de kleurtjes enzo.
![]()
![]()
![]()
ik heb hem voor mijn schoonzusje besteld en hij was er binnen 2 dagen. dus dat komt vast goed!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem zonder naam en dan staat er 3 werkdagen bij, dus als het goed is zou hij er eind deze week al moeten zijn.
quote:Op maandag 28 januari 2008 19:17 schreef cattie het volgende:
Of naar winkels waar je met de wandelwagen bijna niet in komt. Enz enz. Ik vind het echt de baby-uitvinding van de eeuw! zolang als de mensheid bestaat
ohoh nou ik weet niet hoe jou katten zijn maar hier zou dat geen goed plan zijnquote:Op maandag 28 januari 2008 23:23 schreef E.T. het volgende:
Ik zal mijnes binnenkort eens wassen en een knoop-handleiding uitprinten![]()
En dan maar eens oefenen met een kat ofzo
Welke kleur jezelf goed staat. Maar dat deed ik bij babykleertjes eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:52 schreef Grijs het volgende:
Ik word helemaal enthousiast over zo'n (lange) draagdoek door de de verhalen die ik hier lees. Ik had er zelfs al bijna een besteld, maar ik heb nog een paar vragen...
Aangezien ik eind mei ben uitgerekend, vraag ik me af of het niet erg warm is met zo'n doek, zowel voor mij als voor de baby?
En een andere minder belangrijke vraag... Letten jullie bij de kleur van de doek op wat leuk bij de baby(spulletjes) staat, of meer welke kleur jezelf goed staat? Bij mij staat bijvoorbeeld rood/rose/paars erg goed (maar dan wil mijn man waarschijnlijk niet met zo'n doek lopen, maar misschien dat hij dat sowieso niet wil). Blauw zou ook kunnen, maar die groene doeken die ik zie (en ik erg mooi vind) kleuren echt niet bij mijn gezicht....
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:43 schreef Troel het volgende:
Hier wel Ruben in de draagdoek gehad vandaag, maar dan van jezelf een foto maken is best moeilijk
Bij die van mij zit een boekje dat deze houding en die liggende houding allebei vanaf dag 1 mogen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef Troel het volgende:
Ik dacht juist dat die houding pas voor de oudere kindjes was en dat ze nog echt moeten liggen
Van die PDF gebruik ik dus nummertje 1 (ongeveer dan, want andersom)
In het boekje van de tricotslen staat het inderdaad ook. Ik heb geen flauw idee wat prettiger isquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij die van mij zit een boekje dat deze houding en die liggende houding allebei vanaf dag 1 mogen.
Ze liggen hierbij nog met de beentjes opgetrokken en niet al aan de zijkanten zoals later zeg maar.
Ik zie nu trouwens in mijn boekje ook wel een naar opzij gezakt koppie, dus echt heel fout zal het niet zijn gok ik...
Bron: uit de handleiding PDF hier bovenquote:Pasgeboren baby's zijn nog te klein om rechtop gedragen te kunnen worden met hun beentjes naar beneden hangend. Ze krijgen wél voldoende steun als je ze in hun natuurlijke houding met opgetrokken beentjes draagt.
Sommige baby's vinden dit fijner dan de lighouding. Dit geldt zeker voor baby's die last hebben van reflux.
Ik snap het heel goed, heb het zelf ook zo ervaren!quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:39 schreef Noli. het volgende:
Maareh, hoe was je draagdoek ervaring tot nu toe?![]()
Ik weet nog van die eerste keren..
Ik had net het gevoel of ik mijn dikke zwangere buik terug had maar dan met kindje aan de buitenkant
(snapt u nog wat ik bedoel?)
En zo lekker knus..
Naarmate de zwangerschap vorderde werd dragen wel steeds lastiger. En nu na een longontsteking lukt het helemaal niet. Het makkelijkste droeg het op de rug met mijn lifter-achtige doek (die uit m'n avatar). Lucie wil sinds een paar weken overigens vooral erg graag zelf lopen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:29 schreef Kersjes het volgende:
Macka, nog een paar weekjes en dan kan je ook weer zo'n kleintje dragen zie ik!
Wat ik me afvraag: draag je Lucie nu je zwanger bent ook in de doek? Of is dat te zwaar/pijnlijk/onmogelijk geworden?
tnx, ik had al even gezocht, maar kon deze niet vinden.. Knoopte tot nu toe steeds met de buikband onder de schouderbanden..quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:55 schreef Noli. het volgende:
Deepfreeze je kan bij www.babylonia.be een handleiding voor een tricotslen vinden/downloaden.
(mij lukt het op deze pc even niet dus ik kan je zo snel ook geen direct linkje geven)
Hatsekidee! (PDF)
quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:02 schreef owlet het volgende:
nah, niet meer dan dat ik rammel en dat het bijna zeker is dat we deze zomer voor een tweede gaan
Dat is dan denk ik beter voor mij. Ik zweet meestal nogal snel, dus is een dunne katoenen doek waarschijnlijk prettiger.quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:34 schreef p_iglet het volgende:
Grijs, wij hebben bewust gekozen voor een hele dunne doek
Wij hebben een doek van Ella Roo, die zijn veel dunner en minder warm als andere doeken, zeker in vergelijking met tricot.
We hoeven je toch niet uit te leggen hoe je dat moet doenquote:
Met die ringen lijkt me het makkelijkst, vooral met voeden ( ik ben sowieso niet zo handig met knopen)quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:09 schreef owlet het volgende:
Welkom! Zoals ik ook in het borstvoedingstopic schreef, ik zelf vind een tricot doek voor de eerste periode echt heerlijk.
Je kindje zit heel stevig tegen je aan en je hebt beide armen/handen vrij. Voeden in de doek is meestal ook wel mogelijk en je kan de doek van de voren knopen en dan je kind er in zetten dus het omknopen is ook makkelijk.
Andere mogelijkheden zijn o.a. een niet rekkende doek. Daar kan je langer mee doen (denk peuters op je rug enzo) maar je kan hem niet zo goed eerst omknopen om daarna je kind er in te zetten.
Een sling over één schouder, al dan niet met verstelbare ringen, is weer de goedkoopste oplossing. Het is makkelijk, maar je moet weer iets meer vertrouwen hebben dat je kindje goed ligt. Het is denk ik de makkelijkste doek om in te voeden maar (voor mij persoonlijk) de doek waar ik het minst lang mee kan lopen.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:13 schreef owlet het volgende:
...
Het knopen is absoluut niet moeilijk. Zodra je weet hoe je de doek om je heen moet slaan is het alleen maar een dubbele stevige knoop op je rug of buik. Zeker bij een doek die je van te voren omknoopt. Het lijkt ingewikkelder dan het is
Hier `mocht` er van de kraamzorg geen mutsje binnen meer op na de eerste dag...quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:44 schreef owlet het volgende:
Ik zou het gewoon eens proberen, BE.
Mijn gevoel is dat hij hij zeker zonder jasje kan als hij ook nog kleren aan heeft. Hij zit immers tegen een kruik van 37 graden aan en hij heeft nog drie lagen tricot om zich heen.
Ik zou dan zelf eerder nog voor een mutsje kiezen dan een jasje althans, Ronja had op die leeftijd sowieso altijd nog een mutsje op buiten en binnen ook heel vaak
Pffff.... gekke kraamverzorgster ook somsquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:59 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hier `mocht` er van de kraamzorg geen mutsje binnen meer op na de eerste dag...
Maar ik zou idd voor buiten ook eerder voor een mutsje als een jasje gaan... Je mannetje zit heerlijk tegen je aan en waarschijnlijk heb je je eigen jas er ook ) helemaal of gedeeltelijk' omheen geslagen, toch=
EDIT
Grrrr.... Er heeft iemand aan mn toetsenbord gezeten...![]()
Ja...Da was ook weer nieuw...Net als het niet meer koken van het water voor de fles.... Nou geef ik toch geen flesvoeding, meneer doet het prima op mijn melk, maar toch...quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:50 schreef owlet het volgende:
[..]
Pffff.... gekke kraamverzorgster ook soms![]()
Ronja had eigenlijk nog heel lang een mutsje op. Het is dat het zo heel warm was die zomer anders had ze hem nog vaker opgehad. Juist zo'n kaal bolletje verliest veel warmte én een mutsje geeft wat bescherming tegen die stroom van prikkels en indrukken.
Voor zo'n klein hummeltje zijn er niet zo onwijs veel houdingen, vamp. Óf horizontaal liggend met de beentjes in foetushouding opgetrokken, óf rechtop buik tegen buik maar met zijn beentjes nog wel opgetrokken.
Pas als hij wat ouder is kan je wat meer gaan varieren, hij moet nu eigenlijk vooral in een zo'n natuurlijk mogelijke houding liggen. Bevalt het een beetje, zo'n doek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |