abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2007 @ 12:20:01 #76
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54478736
Saartje, uitproberen (op afspraak) kan bij een van de verkooppunten van Beginnings, of bij Voedingskleding.nl in Dinxperlo.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_54479328
Dankjewel Deliedje, ik weet idd waar de winkel zit. Ze hebben echter geen niet- rekkende knoopdoeken en juist daar ben ik benieuwd naar.

Yppy; mm mijn dochter is al 5 kilo en aangezien ik wel goed stevig moet kunnen dragen is dan inderdaad een niet rekkende knoopdoek handiger. Klopt het dat ik las dat jij een storchenwiege Ulli hebt?? Die is mooi

Macka; Dankjewel, ik heb inmiddels een meeltje verstuurd

Ik weet nu wel zeker dat het niet rekkende doek wordt. Iemand ook ervaring met een Ellaroo doek?? Hihi die kwam ik ook nog tegen.
pi_54479577
Saartje, zoals Yppy al zegt. Pepijn gaat al vanaf zijn geboorte in een niet rekkende doek.
Ivm het erg zweten van mijn vriend (en nu blijkt ook van Pepijn) hebben wij gekozen voor een ella roo doek. Die rekt niet. Maar Pepijn hangt ook al sinds hij een week of 4 is rechtop. Hij is net boven gemiddeld formaat, en ik en vooral mijn vriend hebben een smal bovenlijf. In wiege houding vond hij dus helemaal niets.

Wij zijn nu steeds meer aan het knopen rondom pepijn heen ipv eerst doek omknopen dan Pepijn erin. Even wennen met knopen maar draagt een stuk prettiger.
Wat had ik vandaag spijt dat ik met de kinderwagen naar de opvang was (er moest nogal veel mee). Draagdoek is in de tram enzo toch een stuk handiger.

Hoe doen anderen dat als je behalve je kind ook nog meer spullen mee wilt nemen?
Zoals vandaag had ik mijn eigen kolfrugzak, Pepijn zijn koeltasje met melk en een pak luiers mee.
pi_54480489

pi_54480810
Dat klopt Saartje, ik heb een Ulli.

Anna voorop en een rugtas op mijn rug. Met het boodschappen doen heb ik dan nog twee tassen op mijn schouders. Bepakt en bezakt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54524109
Pas nu ik de post van p_iglet goed lees snap ik die van owlet. Ik dacht even dat er aangeraden werd om je kind in z'n karretje te vervoeren
pi_54524207
pepijn gaat altijd mee in zo'n karretje of in de rugzak, wist je dat nog niet dan
pi_54524248
quote:
Op zondag 11 november 2007 13:23 schreef p_iglet het volgende:
pepijn gaat altijd mee in zo'n karretje of in de rugzak, wist je dat nog niet dan
Nou, het zou wel verklaren waarom hij al zo snel rechtop zat Zo'n karretje is ook niet zo breed
pi_54528170
Dus een storchenwiege is een stuk warmer dan de ellaroo als ik het goed begrijp? Qua stevigheid maakt het verder weinig uit?

hehe leuk karretje
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 16:34:36 #85
141844 Macka66
pi_54529152
Ik heb twee Storchenwieges (4m10 en 5m30) en een EllaRoo (5m). De EllaRoo draagt inderdaad koeler. Wel is 'ie dunner, en daardoor moet je een stuk zorgvuldiger zijn met knopen (anders krijg je drukplekken). Qua stevigheid maakt het niet zoveel uit, (Ik zou met geen van tweeën extreem gaan sporten )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 11 november 2007 @ 19:13:15 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_54532972
quote:
Op zondag 11 november 2007 16:34 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb twee Storchenwieges (4m10 en 5m30) en een EllaRoo (5m). De EllaRoo draagt inderdaad koeler. Wel is 'ie dunner, en daardoor moet je een stuk zorgvuldiger zijn met knopen (anders krijg je drukplekken). Qua stevigheid maakt het niet zoveel uit, (Ik zou met geen van tweeën extreem gaan sporten )
Wat bedoel je daarmee?

Wij hebben ondertussen de sling van LadyS!
Helaas heb ik nog niet kunnen oefenen met Ive, maar morgen hoop ik dat hij in een goede bui is om te oefenen.
  zondag 11 november 2007 @ 19:58:26 #87
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54534060
Drukplekken, volgens mij bedoelt Macka dat op die plaatsen het gewicht heel erg geconcentreerd is en dus ongemak of pijn kan geven.
Met de Storch heb ik daar nooit last van inderdaad, ik wijt dat ook aan de brede banden? Met de (zelfgemaakte) Mei Tai heb ik er wel vlug last van, ik gebruik hem dus helaas niet zo veel. Misschien had ik de banden breden moeten maken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 20:20:10 #88
141844 Macka66
pi_54534631
quote:
Op zondag 11 november 2007 19:58 schreef PM-girl het volgende:
Drukplekken, volgens mij bedoelt Macka dat op die plaatsen het gewicht heel erg geconcentreerd is en dus ongemak of pijn kan geven.
  zondag 11 november 2007 @ 20:21:34 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_54534666
Aha, weer wat geleerd!
pi_54557755
Dat is wel jammer PM. Kun je de banden niet breder maken, of zit het daarvoor te ingewikkeld in elkaar?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54557949
Ik heb idd als ik slordig geknoopt heb met de ellaroo doek wel dat de doek ophoopt in mijn schouderholtes en dan dus niet lekker zit.
Wil dat nog wel vergelijken een keertje met een storch ofzo...
Macka????
mag ik 9 december jou doekenvoorraad nog een keer uitproberen zonder buik met kind??
  maandag 12 november 2007 @ 21:20:14 #92
94046 PM-girl
pi_54559374
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:25 schreef YPPY het volgende:
Dat is wel jammer PM. Kun je de banden niet breder maken, of zit het daarvoor te ingewikkeld in elkaar?
Zoals je weet ben ik geen superster met de naaimachine. Was de doek door een ander gemaakt, misschien wel. Maar een stiksel á la PM is niet los te tornen. Omdat het een draagdoek betrof, heb ik het zo'n zeshonderdduizend keer extra gestikt, 'voor de zekerheid'!
*
pi_54559581
Zou ik ook doen.
*OUD heilige*
pi_54569770
Ik heb mijn doek YPPY! Wanneer kan ik komen knopen
pi_54569845
Vrijdag? Ik wil hem zien. En testen natuurlijk. Ruilen we van doek.
*OUD heilige*
pi_54569875
Pruk welke doek heb je nu gekocht??
pi_54570022
Niets nog, het is de doek die mijn moeder nog had uit Afrika. Ik ben nog wel steeds op Ebay op zoek naar de Hoppediz, maar ik word telkens overboden. Ik gok dat ik uiteindelijk gewoon een nieuwe doek ga kopen ofzo
pi_54570119
Aha ok.
Vind een nieuwe doek toch ook wel erg fijn, helemaal van jou en je kindje

Maar ik geloof dat er met zwanger worden behalve een groter gat van onderen ook een gat in je hand onstaat
Ik zie en wil veel te veel leuke dingen voor Pepijn.
pi_54570123
Wij hebben ook een draagdoek.nl.
Afgekopen zaterdag liep ik met Devin in de doek, buik-tegen-buik, door de drukke supermarkt en dat was een belevenis voor hem! Hoofdje constant van links naar rechts, totdat hij het zat was, hoofdje voorover liet donderen en in slaap viel tegen me aan
Hier in de buurt zie ik trouwens vrijwel nooit baby's die gedragen worden, ik krijg dus veel bekijks als ik pratend en zingend over straat loop met een baby op mijn borst .
.... met gevoel voor drama....
pi_54570209
Ik weet niet waar je woont kersjes maar hier zie je ook zelden/nooit.
Laatst bij het CB voor het eerst een andere baby in een draagDOEK gezien.

Slapen in de doek daar vind Pepijn zichzelf te groot voor en zeker in de supermarkt/tram etc waar veel te veel te zien is. Hij is in de tram altijd met iedereen aan het sjansen

Voordeel van een kind in draagdoek is ook dat er altijd wel iemand voor je opstaat in de tram. Dat was toen ik hoogzwanger was wel anders.
pi_54570515
Ik heb even fotootje gemaakt van de kleuren. Te vinden hier:

http://picasaweb.google.nl/mailvoorpurk/Draagdoek
pi_54574898
Hij is goedgekeurd door YPPY
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 23:15:44 #103
141844 Macka66
pi_54589232
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:31 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb idd als ik slordig geknoopt heb met de ellaroo doek wel dat de doek ophoopt in mijn schouderholtes en dan dus niet lekker zit.
Wil dat nog wel vergelijken een keertje met een storch ofzo...
Macka????
mag ik 9 december jou doekenvoorraad nog een keer uitproberen zonder buik met kind??
Allemaal? Dan moet ik Owlets karretje lenen
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 23:16:30 #104
141844 Macka66
pi_54589255
Pruk, weet je al hoe je de doek gaat knopen?
pi_54589273
hihi nee allemaal hoeft niet, een ella roo heb ik al

storch en hopp mee om uit te proberen??
pi_54589376
Hij is echt mooi. En zeker een meter of 4, moet lukken straks.
*OUD heilige*
pi_54593645
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:16 schreef Macka66 het volgende:
Pruk, weet je al hoe je de doek gaat knopen?
Nee, we hebben voornamelijk geluncht en gekletst, maar ik heb nog even
pi_54593746
Niet ziek geworden van de speculaas?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54598686
quote:
Op woensdag 14 november 2007 08:46 schreef Jarno het volgende:
Niet ziek geworden van de speculaas?
Had je dat graag gewild dan

Nee, hij is er zelf keurig ingebleven (en hij was erg lekker, ik had ook een stukje voor , maar heb het lekker zelf opgegeten )
  zondag 18 november 2007 @ 19:23:43 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_54700345
Ja, heel even, en dat ging goed. Ik zal er binnenkort even een foto van maken!
pi_54737053
Hoi!
Het lukt me nog steeds niet goed om mijn dochter in de doek te dragen, ze slaapt wel snel in maar wordt ook gauw weer wakker en vind het niet meer fijn. Ik denk dat dit komt omdat ik hem te strak knoop, maar anders voelt hij ook weer niet stevig genoeg aan om handenvrij op stap te gaan (wat wel de bedoeling is lijkt me).
Zijn er knoopdoeken die handiger in gebruik zijn dan de klassieke tricot-slen? Andere knooptechnieken dan de komma- en kangeroehoudingen? Het knopen is echt een heel gedoe hier...
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:30:11 #113
94046 PM-girl
pi_54737202
Iksje, die komma-houding is hier nooit een succes geweest. Voor moeder en kind niet.
Volgens mij moet je kindje wel wat ouder zijn voor andere houdingen dacht ik, lukt de kikkerzit ook niet? Kindje tegen je aan met de buik, maar dan de beentjes opgetrokken?
*
pi_54737241
pepijn zit hier vanaf het begin rechtop, die vond komma houding ook echt niets
En Liande is bijna 3 maanden, weet niet hoe stevig ze in haar nek is. Maar een rechop houding moet ook kunnen hoor.
pi_54761079

Bedoelen jullie deze houding maar dan met de beentjes in de doek?
Het lukt me niet om die te knopen, ik krijg haar niet goed in het kommetje (de beschrijving die ik volg staat in de handleiding: http://www.babylonia.be/new/product_manual/Tricot-slen_NL.pdf )
Komt die doekenmeet er anders niet aan?
  woensdag 21 november 2007 @ 21:00:19 #116
94046 PM-girl
pi_54768449
Iksje, ja die bedoel ik. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee hoor, ik noemde het als idee.
Knoop je eerst de doek om vervolgens Liande erin te doen, of doe je het andersom?
*
pi_54770890
Iksje, probeer het anders eens met beentjes uit de doek.
Wie weet gaat dat makkelijker. 3 maanden is daar oud genoeg voor.
pi_54773407
Ik knoop eerst de doek en dan Liande erin. Zou echt niet weten hoe ik het andersom moet doen ('t is ook zo'n lange doek hè).
P_iglet, ik ga eens kijken of het met de beentjes eruit lukt, alleen, hangt ze dan niet te veel? En kijken of ik mijn jas dicht krijg dan, want zo in de winter is het anders wel frisjes lijkt me.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iksje op 21-11-2007 23:55:28 ]
pi_54773510
Iksje, Liande heeft dan 3!! lagen tricot over zich heen. Je kan haar een romper + truitje + vestje aandoen. en ene malliotje voor haar beentjes + broekje. Dan krijgt ze het echt niet koud. Ze heeft ook nog jou lichaamswarmte tegen zich aan.

Wij hebben een ella roo doek. dus dunner. En beide een strech dun fleece vestje wat over de draagdoek heen dicht kan.
pi_54776344
Waar ergens in Belgie woon je Iksje? Misschien dat iemand van ons daar redelijk in de buurt woont, kunnen we het voordoen.

Inmiddels knoop ik bijna altijd de doek om Anna heen, dat zit steviger en ze kan er makkelijker in slapen, maar je moet wel even weten hoe je dat doet. Heb je die filmpjes al gezien waarin iemand het voordoet?
*OUD heilige*
pi_54776757
Hier heb ik gisteren voor het eerst echt in een draagdoek gehad. Rechtop met zijn beentjes eruit. De vaatwasser uitgeruimd, naar de brievenbus gewandeld, en een blokje om. Hij was vrolijk aan het kijken, en lekker aan het gapen. Maar slapen lukte niet, het was ook niet echt bedtijd..
Eerder was het altijd brullen. Heeft ooit eens 10 minuten rustig in de kommahouding gelegen, maar daarna was het brullen. Het knopen wilde ook niet echt lukken. De kikkerhouding hebben we ook geprobeerd. Maar dat was ook altijd drama. Nu zijn nekje wat steviger is, zit hij ook wat beter in de doek.

Ik heb ook een ella roo, dus heb mijn winterjas lekker om Chris heen dichtgemaakt. En een mutsje op zijn koppie, tegen de koude wind..
Ik ga nog eens kijken of er ook nog andersom knooptechnieken zijn, want Chris is best nieuwsgierig naar de buitenwereld..
  donderdag 22 november 2007 @ 09:20:24 #122
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54776865
Deepfreeze probeer dan eens op de heup met zijn gezichtje naar je toe.
Met het gezichtje naar voren geknoopt is namelijk niet zo goed voor het ruggetje van die kleintjes. Op de heup zit hij toch goed voor het ruggetje en kan hij toch om zich heen kijken en kijken waar jullie heen gaan.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 22 november 2007 @ 09:25:18 #123
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54776942
Iksje knoop je eerst de heledoek en dan Liande erin?

In de link van Babylonia (die je zelf gaf ) staat het ook stap voor stap.
Als ik naar die beschrijving kijk lijkt het mij voor die houding juist makkelijker om de doek eerst gedeeltelijk om te slaan, dan liande erin en dan juist de doek om haar heen knopen.

Ik had die doek (en beschrijving) maar heb die houding (geloof ik) nooit uitgeprobeerd.
Maxi, Midi & Mini
pi_54790050
Ik heb een tricot slen gekregen en kan niet wachten totdat ik hem kan gebruiken Het knopen zal nog wel wat voeten in de aarde hebben, maar dat gaan we dan nog wel oefenen.
pi_54808890
Ik ben een vreselijke dramaqueen van tijd tot tijd... en een zeur (zie vorige posts)
De kommahouding, daar is ze nu echt te groot voor, denk ik (62 cm en 5,9kg). En de kikkerhouding die lukte niet zo goed, ook al deed ik het stap voor stap zoals in de handleiding staat.
Maar... met de beentjes buitenboord krijg je dit:

een stralende mama en een tevreden baby'tje

Op de borstvoedingsbijeenkomst waren ook veel vrouwen die een draagdoek aanhadden of hem thuis gebruikten. Eva van de doekentheek (die van de you tube filmpjes) was er toevallig ook-had haar eerst niet herkend en ze heeft me voorgedaan hoe ik de kikkerhouding anders zou kunnen proberen, en ze heeft ook geholpen om deze houding te optimaliseren.

Alleen haar nek heeft nog wat steun nodig van mama's hand, kan dat? Ik heb ze toch maar ondersteund bij het stappen, ze is net 13w.
  vrijdag 23 november 2007 @ 20:46:49 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54809252
Wat ik deed bij Maud is een van de 'schouderbanden' om het hoofdje heen doen. Ze is nu wrs. nog klein genoeg dat ze het accepteerd. Maud wringt zich er nu uit behalve als ze moe is. Het ziet er in elk geval goed knus uit zo...
  zondag 25 november 2007 @ 14:18:41 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_54823755
Mooi Iksje dat het zo lukt!

Wij hebben nu een paar keer de sling gebruikt en het gaat goed. Ive vindt het zelfs wel leuk geloof ik! Alleen het goed laten zitten van de sling is nog even een gedoe, maar dat zal vooral wennen zijn.
pi_54824524
Wat ziet dat er leuk uit Iksje!

Anna en ik gingen met de bus, twee keer ruim een uur en al die tijd is ze braaf in de doek blijven zitten. Zo makkelijk, Anna in de doek, tas op mijn rug en de bus in.
*OUD heilige*
pi_54877004
Fijn dat het goed gaat Cattie!

Schreef ik een tijdje terug nog dat torsodragen niets voor mij is, vandaag ben ik om gegaan. Maar dan wel met Ronja voor mijn buik, dan krijg je niet het geplette borst-effect en dan zit het heeeeeeeel lekker
Misschien dat ik nog wel het torso-rugdragen ga waarderen maar voorlopig ben ik hier ook meer dan tevreden mee. Voor het eerst weer eens helemaal geen enkel spoortje rugpijn
pi_54884168
Dat ziet er leuk uit. En Ronja kan lekker rond kijken. Kan ik ook wel eens proberen. Anna wil vooral alle kanten op kunnen hangen.
*OUD heilige*
pi_54887661
Oehh, als dit een patser-topic met foto's gaat worden, dan wil ik ook meedoen!

Deze foto is van half oktober.

Devin vindt het altijd hartstikke leuk in de doek (zolang ik in beweging blijf), hij kijkt alleen een beetje zuur vanweg de flits.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 2 december 2007 @ 20:18:34 #132
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54998267
Wat leuk Kersjes. Dat motiefje heb ik ook aan de voorkant van de doek. Alleen zijn mijn banden groen ipv grijs.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 23:07:09 #133
141844 Macka66
pi_55023494
Purk, gezien voor je op een ander forum: een filmpje tegen over het knopen van een pagne.
pi_55028798
Super! Dank je Macka!

(En ik heb dus stof gehaald om zelf een draagdoek te maken, maar dan wel een tricotslen, zodat ik dus straks inderdaad en een rekbare en een gewone draagdoek heb )
Nu het kind nog
pi_55129684
Mijn mama heeft een draagdoek gemaakt

(Ok, ik heb zelf ook wel zitten spelden, maar toen zij aan het naaien was, lag ik te ronken in bed. Het labeltje heb ik wel weer zelf gedaan, totdat bij de laatste centimeter de naald brak )

Mooi he

Foto komt van mijn vaders mobiel en is dus niet heel denderend qua kwaliteit, maar het is bruine tricot met een oranje bies
  maandag 10 december 2007 @ 14:22:26 #136
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55168368
Leuk Pruk!
Kan de oranje bies straks wel genoeg meerekken?

Hanne is ziek en wil niks liever dan in de draagdoek als we Wilyan naar/van school brengen/halen.
Ze wil alleen maar dicht tegen me aan liggen en wou écht niet over mijn jas.

Wie wat bewaart die heeft wat!
(Handig als je een jas voor een zwangerschap op de groei hebt gekocht toen je nog tig kilo zwaarder was. Zwanger geweest, zelf nog tig kilo afgevallen en past ie zelfs zo nog steeds! )

En dan loopt er dus zo'n gevaarte rond..
Op school kwamen een stel vertederde moeders en één vader meteen kijken.
Maxi, Midi & Mini
pi_55168578
pi_55169592
Wat lief die foto's Noli!!
  maandag 10 december 2007 @ 20:34:43 #139
94046 PM-girl
pi_55176650
Ahhhww, wat lief!!

Pruk, ziet er leuk uit joh!
*
pi_55179291
wat lief noli!!!

Zucht, Macka is langsgeweest en had een aantal van haar doeken meegenomen. Zucht nu wil ik nog een doek...
Naja eerst maar op de meitai die Maneki maakt wachten...
En dan sparen voor nog een hoppediz doek ofzo erbij.
pi_55331263
PM volgens mij was jij dat toch die de kralenspiraal aan d etafel gebonden had met de draagdoek?

Nou iig wie het ook was, thx voor de tip. want ik werd redelijk kriebel van het oprapen
pi_55337868
Een indonesische selendang is hoe ik het gebruik. Het werkt als een tierelier en de baby vind het heerlijk. Ik kook samen, maak het huis schoon en doe boodschappen met de baby zo op deze manier. En je hebt je beide armen vrij en de baby is beschermt en warm en veilig.

http://youtube.com/watch?v=1xb2gJV--Dk

Dit is voor als de baby wat groter is.
http://youtube.com/watch?v=R-BaAUyq4hM
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_55339975
Mmm, die Ella Roo's zijn wel erg mooi. Ben eigenlijk rond aan het kijkenn voor een nieuwe draagdoek, ook omdat ik verwacht dat ik de kleine veek meer in de draagdoek ga dragen dan Merlijn. Ook met verder stukjes lopen ws. Vind het alleen heel moeilijk of ik er weer een bij draagdoek.nl bestel of echt een compleet andere wil.
pi_55626033
Heeft iemand ervaring met deze babysling?
http://www.minimonkey.nl/dutch/minimonkey-producten/114
Vind hem er wel mooi en handig uitzien, wel lastig is dat die maar in 1 maat te verkrijgen is
pi_55626554
Ik heb zelf geen ervaring met een minimonkey maar ik weet wel dat dit type doek (voorgevormde buidel) eigenlijk nooit écht prettig werkt.
Het fijne van een draagdoek is o.a. dat je het gewicht zo mooi kan verdelen over je schouders/rug en dat je een baby helemaal aan alle kanten ondersteund kan dragen. Een minimonkey kan dat allemaal niet, die hangt met een smalle band over één schouder en de baby hangt er in zonder dat je de doek ergens strakker of losser kan trekken voor meer of minder steun.
Voor een ouder kind zou ik hem misschien nog wel kunnen gebruiken maar dan echt als steuntje voor korte momentjes waarop je anders een kind op de heup zou dragen. Al moet ik zeggen dat hij dan nog te klein is in mijn ogen, hij vormt een kuipje waar de peuter in zit inplaats van een strakke steun om billen en rug van het kind.
Voor een kleine baby lijkt het me echt helemaal niets
pi_55626941
Oeps wel een hele poos niks laten horen. Sorry. Inmiddels heb ik toch eerst een doek van draagdoek.nl aangeschaft en ik heb er ontzettend veel plezier van! Mijn dochter vindt het heerlijk en laat zich heel gewillig in de doek zakken en dragen. Inmiddels zit ze niet meer in de kikkerhouding maar heeft ze de beentjes eruit. Ook dit gaat prima. Echt heel leuk!

Even een reactie op de minimonkey; ik vond het echt helemaal niks! Ik kon haar niet dragen over een schouder en mn dochter vond het niks. Ze zakte er raar in weg en zat helemaal gekreukt erin. En ze zag niks dus de zak maar gauw verkocht. Nu draag ik over twee schouders en is het gewicht een stuk beter verdeeld. Zoals het nu lijk zal ik nog wel een keer een Ellaroo of storchenwiege aanschaffen maar eerst red ik me nog met deze tricotdoek.
pi_55856486
Vanmiddag me een beetje zitten oriënteren op de verschillende doeken, lastig allemaal!
Eigenlijk wil ik gewoon een draagdoek/zak waar bij ik niet hoef te knopen (lijkt me niet zo prettig)
Hebben jullie misschien nog tips waar ik naar kan kijken?
  maandag 7 januari 2008 @ 20:15:20 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_55856607
Geen tips helaas Mrien, maar het knopen valt echt erg mee hoor. Zelfs mijn man lukt het! En dat zegt wat. Misschien kun je een keer een doek lenen om te proberen?
pi_55857567
Het knopen valt zo mee! Echt waar, het valt me zo mee. Ik heb hem zo om. Even de banden goed spreiden, kind erin en dan alles goed trekken en gaan!
  maandag 7 januari 2008 @ 21:01:33 #150
94046 PM-girl
pi_55857879
mrien, een mei tai is niet direct te gebruiken, maar wel als je kindje wat ouder is. Knopen gaat daar wat makkelijker mee, omdat je direct al een ruggensteun hebt en niet zelf hoeft te creëren.
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')