Dat is mooiquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:32 schreef cattie het volgende:
Maneki, ik met mijn gammele lijf heb Ive met gemak lange tijd kunnen dragen! Dat viel mij heel erg mee, ik hoop dat hetzelfde voor jou zal gelden.
Er ligt hier idd nog geen baby in een wiegje!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:14 schreef PM-girl het volgende:
Hebben afrikaanse vrouwen niet vaak een slingachtig iets, voor op de rug?
O en Cattie, die door jou genoemde volgende baby is toekomstig toch he?![]()
Dat is inderdaad erg leuk! Ik vond het vroeger altijd al mooi als mijn tante foto's meenam uit Afrika waar die vrouwen dan opstonden met die kleurige jurken en dan zo'n kindje achterop de rug. Ik denk dat ik haar eens ga vragen of ze op dit moment nog kennissen in Afrika heeft zittenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:41 schreef YPPY het volgende:
Grappig dat je het vraagt. Twee weken terug liepen Anna en ik na het zwemmen terug naar huis. Zij sliep. Ineens kwam er een vrouw naar me toe om te vertellen dat ze het zo leuk vond, zij had haar kinderen ook zo gedragen. Die waren nu volwassen, maar die gingen ook altijd in een doek. Zij was Afrikaanse en woonde sinds 10 jaar in Nederland. Hier had ze nog nooit een baby in een doek gezien, terwijl in haar familie iedereen zo liep. Echt een leuk gesprek. Maar ze hebben daar vast geen Strochenwieges, dus je hebt er niks aan.
Het zal vast een luchtig iets zijn.
Ik krijg altijd de neiging om aan de moeder te gaanvragen of ze weet hoe slecht dat is,zeker als ik zo'n ukkie vooruitkijkendzie bungelen.(ik heb zelf ook een paar keer zo'n draagzak gebruikt maar echt ideaal vond ik het niet)quote:Op donderdag 1 november 2007 22:12 schreef p_iglet het volgende:
We moeten gewoon een draagdoekmeet doen
Word hier altijd heel gek aangekeken als Pepijn in de draagdoek zit. En hoor de meest uiteenlopende reacties achter me fluisteren.
Vanochtend 2 tieners. "he dat is zo net een kangoeroe"
Kom nooit andere draagdoeken tegen hier. Vandaag alleen een heel zielig kijkend kindje bungelend in een draagzak
Dat heb ik dus ook.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:38 schreef Jelief het volgende:
[..]
Ik krijg altijd de neiging om aan de moeder te gaanvragen of ze weet hoe slecht dat is,zeker als ik zo'n ukkie vooruitkijkendzie bungelen.(ik heb zelf ook een paar keer zo'n draagzak gebruikt maar echt ideaal vond ik het niet)
Ja, daar zaten we ook al aan te denken, maar het is juist zo mooi lang van 1 stuk stof (blauw paars gebatikt met witte effecten).quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:23 schreef bixister het volgende:
kun je er niet een stukje andere stof (heel stevig) aan vastmaken?
Dat moet wel lukken hoor, Fons zit er nog steeds ruim in.quote:Op zondag 4 november 2007 08:51 schreef E.T. het volgende:
Eens kijken of ik Tijn daar nog in krijg
Wil ik wel, kan ik meteen voor mezelf oefenenquote:Op zondag 4 november 2007 11:42 schreef p_iglet het volgende:
Is er iemand zo handig om voor mij tegen vergoeding een MeiTai te maken??
Lijkt me voor in de tram enzo voor in de toekomst erg handig, maar ik ben absoluut niet handig met naald en draad.
Maar de 75 euro die die dingen kosten via internet vind ik net even te duur nu voor zo erbij. En als ik dan LadyS hoor da thet ook met stof van 1,99 per meter kan...
goeie idd; Ikea-stof.. Daar hebben ze vaak hele vrolijke, stevige katoenenquote:Op zondag 4 november 2007 11:39 schreef LadyS het volgende:
ET, ik heb de stof van Ikea gebruikt. Voelt echt heel stevig aan (1,99 per meter)
Ik ga er alleen nog eent je maken, want ik vind de banden wel erg smal, volgens mij zit het lekkerder met bredere banden.
Bedoel meer of Tijn dat wil.. hij heeft maar een paar keer in een BabyBjorn gezeten en is dus eigenlijk niet zo gewend aan dragenquote:Op zondag 4 november 2007 11:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat moet wel lukken hoor, Fons zit er nog steeds ruim in.
Azoquote:Op zondag 4 november 2007 12:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
Bedoel meer of Tijn dat wil.. hij heeft maar een paar keer in een BabyBjorn gezeten en is dus eigenlijk niet zo gewend aan dragen![]()
Kruiskeperbinding heet die manier van weven. Wordt gebruikt voor oa de Storchewiege en de Hoppediz. De EllaRoo heeft geen bijzondere manier van weven maar moet het hebben van het oersterke garen dat is gebruikt.quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:54 schreef YPPY het volgende:
Je moet wel heel goed op de stof letten. Draagdoeken zijn op een speciale manier geweven, waardoor ze extra sterk zijn.
Leuk, ik ga je PM'men, je woont nog in de buurt ook, Das makkelijkquote:Op zondag 4 november 2007 12:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Wil ik wel, kan ik meteen voor mezelf oefenen
Dat zal nog wel moeite kosten om dat te vinden, want met google kom je ook al niet verquote:Op zondag 4 november 2007 12:24 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Kruiskeperbinding heet die manier van weven. Wordt gebruikt voor oa de Storchewiege en de Hoppediz. De EllaRoo heeft geen bijzondere manier van weven maar moet het hebben van het oersterke garen dat is gebruikt.
Met dank aan Macka's mama, die veel verstand van weven heeft.
Ik gok dat Tilburg misschien wel net zo erg was als Twentequote:Op dinsdag 6 november 2007 08:13 schreef YPPY het volgende:
Mijn opa werkte ook in de textiel. Maar ja, wie niet in die tijd in Tilburg.
Als je begint, is een tricot doek inderdaad erg handig, dat heb ik ook gemerkt. Nu vind ik juist de Ulli fijner en de tricot alleen voor korte stukjes. Maar ik merk dat ik nu ook meer over de mei tai begin te lezen, nu ze steeds zwaarder wordt. We wisselen gewoon steeds af.
Hier werkte vroeger iedereen bij Ten Catequote:Op dinsdag 6 november 2007 10:59 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik gok dat Tilburg misschien wel net zo erg was als Twente
Ik woonde in Hengelo op de plek waar vroeger het kantoorpand stond van een textielfabriek waar mijn oma typiste was ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Hier werkte vroeger iedereen bij Ten Cate![]()
Kan je voor een sling ook stof van Ikea gebruiken? Ik heb mijn oog laten vallen op de berit-stof of op de elisabeth-stof (al staat daar wel bij krimpen 4%)...quote:Op zondag 4 november 2007 11:39 schreef LadyS het volgende:
ET, ik heb de stof van Ikea gebruikt. Voelt echt heel stevig aan (1,99 per meter)
Ik ga er alleen nog eent je maken, want ik vind de banden wel erg smal, volgens mij zit het lekkerder met bredere banden.
Nou, het zou wel verklaren waarom hij al zo snel rechtop zatquote:Op zondag 11 november 2007 13:23 schreef p_iglet het volgende:
pepijn gaat altijd mee in zo'n karretje of in de rugzak, wist je dat nog niet dan![]()
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 11 november 2007 16:34 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb twee Storchenwieges (4m10 en 5m30) en een EllaRoo (5m). De EllaRoo draagt inderdaad koeler. Wel is 'ie dunner, en daardoor moet je een stuk zorgvuldiger zijn met knopen (anders krijg je drukplekken). Qua stevigheid maakt het niet zoveel uit, (Ik zou met geen van tweeėn extreem gaan sporten)
quote:Op zondag 11 november 2007 19:58 schreef PM-girl het volgende:
Drukplekken, volgens mij bedoelt Macka dat op die plaatsen het gewicht heel erg geconcentreerd is en dus ongemak of pijn kan geven.
Zoals je weet ben ik geen superster met de naaimachine. Was de doek door een ander gemaakt, misschien wel. Maar een stiksel į la PM is niet los te tornen. Omdat het een draagdoek betrof, heb ik het zo'n zeshonderdduizend keer extra gestikt, 'voor de zekerheid'!quote:Op maandag 12 november 2007 20:25 schreef YPPY het volgende:
Dat is wel jammer PM. Kun je de banden niet breder maken, of zit het daarvoor te ingewikkeld in elkaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |