abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56066804
Ik heb 1tje besteld bij draagdoek.nl
Ik vind het heerlijk om Maarten te laten slapen bij mij zoals hier

En die doek van hun lijkt mij perfect daarvoor.
Heb een simpele samen gesteld...kleur kaki en zijn naam in babyblauw erop.
Nu 10 dagen wachten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2008 09:47:26 ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:02:20 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_56080395
Ardenlyn, gefeliciteerd met je aankoop! Ik kan de foto helaas niet zien, maar een draagdoek is echt ideaal om Maarten lekker knus bij je te hebben.
pi_56255704
Hij is errrr!!!
Het is even wennen met wikkelen enz maar dit is de 2de poging en het zit toch best goed.
Maarten sliep al behoorlijk fijn erin maar hij moest ineens huilen omdat hij moet poepen en het gaat niet zoals hij wil

En hier z'n naam:
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:32:51 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_56255854
Ruben vindt de draagdoek ook erg fijn

Alleen vind ik het nog een beetje eng om hem erin te doen, ik zou wel een extra paar handen kunnen gebruiken daarbij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2008 @ 18:39:18 #155
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56256026
Ardenlyn, wat heerlijk knus
(Dragen in een draagdoek kan de darmpjes overigens positief stimuleren.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2008 @ 19:10:10 #156
141844 Macka66
pi_56256855
Troel, knoop je de doek van te voren of om Ruben heen?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_56257808
maarten
pi_56269824
dankje!

Ikzelf ga zitten en leun wat achterover als ik hem erin doe.
oet nog wel wennen aan het bewegen met hem in die doek.
Klein beetje alsof ik weer een dikke buik heb
pi_56270342
Ahhh, Ardenlyn, wat ziet dat er lief uit!
En is er al aan je gevraagd of het een jongetje of meisje is?
.... met gevoel voor drama....
pi_56270459
Ben er nog niet mee naar buiten geweest maar als ze dat nog zullen vragen dan weet ik het ook niet meer!
pi_56270515
Mooie doek Aderlyn!

Floortje vind het ook echt heerlijk in de draagdoek... Ze slaapt nog voor we straat uit zijn... En oh wee als ik even stop met 'wandelen' (soms moet je toch even afrekenen ) dan laat ze flink van zich horen .

* DeLiedje gaat fotootje zoeken...
pi_56272136
Die Maarten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:03:50 #163
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56272271
Wat een mooie Maarten-doek Ik mis dat echt hoor, dat kleine kleine spul... Brent wil echt niet meer in de doek.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56272353
Anna nog wel, net ook toen we terugkwamen van het zwemmen. Ze ligt dan zo lekker en lief en schattig te hangen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:13:00 #165
190853 RockabeIIa
pi_56272469
Bah wat lekker, Yppy! Daar word ik echt jaloers van! Ze is vast ook minder zwaar als Brent. Die is zo beweeglijk en dan zit ie maar heen en weer te bewegen op mijn heup en naar iedereen te zwaaien en 'Haaaai!' te roepen... Het is vast heel schattig om te zien, maar ik verlies af en toe half mijn evenwicht door dat jong
pi_56272597
Anna hangt ook alleen maar als we terug komen van het zwemmen. Normaal gesproken gaat ze alle kanten op. Ze is veel lichter, iets van 8 kilo nu denk ik. Nog goed te doen dus.
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:24:39 #167
190853 RockabeIIa
pi_56272692
Poeh, dat scheelt een hoop! Foto?

(for the record: Brent is >13kg)
pi_56272878
Er zijn al een hele tijd geen doekfoto's gemaakt. De laatste zijn al een half jaar oud, die hebben hier toen wel gestaan. Als ze zo zwaar is als Brent, dan draag ik vast ook niet meer. Dat is een behoorlijk verschil.
*OUD heilige*
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:07:24 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_56273559
Ive (12,5 kg) heb ik nog regelmatig in de sling (van LadyS! ) voor kleine stukken (in winkels bijv.) en soms langere stukken in de mei tai. Mijn man heeft Ive nog wel eens 1,5 uur in de mei tai, dat red ik niet meer. ive vindt het nog steeds heerlijk! Bij de sling is hij wel bewegelijk, in de mei tai is hij rustiger.
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 13:17:49 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56273775
Wat ziet dat er geweldig knus uit Ardelyn, zo knus dat ik bijna weer verlang naar zo'n klein hoopje mens Leuk zijn naam erop
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:29:39 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56274019
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef DeLiedje het volgende:
Mooie doek Aderlyn!

Floortje vind het ook echt heerlijk in de draagdoek... Ze slaapt nog voor we straat uit zijn... En oh wee als ik even stop met 'wandelen' (soms moet je toch even afrekenen ) dan laat ze flink van zich horen .

Ja ja jaaaaaa!

Rock heb je al eens geprobeerd om Brent op je rug te dragen?
Ik moet zeggen dat ik dat met Hanne lichter vind dragen dan als ze op mijn buik wil.

Hanne zat net nog even in de doek toen we Wilyan naar school brachten. Ze gaf het zelf aan; "mamma, oppe buik" en dan aan een van de uiteinden van de banden van de MT trekken die aan de kapstok hing.

(en dan terwijl ik op mijn hurken bij Wilyan zit, al achterover hangend ontzettend zitten te vrijen met de broer van haar vriendinnetje Dirk: "Hanne heeft mij wel honderdduizendmiljoen kusjes gegeven " )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:54:52 #172
190853 RockabeIIa
pi_56274632
Noli, ja maar het was hetzelfde verhaaltje eigenlijk. Heen en weer gewiebel en de hele tijd OEH OEH roepen (doet hij als iets hem niet zint).
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:57:11 #173
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56274691
Oi, da's dan wel jammer ja..
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:59:20 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_56276155
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef Macka66 het volgende:
Troel, knoop je de doek van te voren of om Ruben heen?
Van te voren. Op eenzelfde manier ls Ardenlyn, maar dan met de flap achterop en de knoop voorop. Heb ik geleerd op de jonge gezinnenbeurs. Ruben komt dan in de flap links en de rechterflap gaat eroverheen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:30:44 #175
190853 RockabeIIa
pi_56276784
Foto's Troel! Nu!!!
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:53:43 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_56277287
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Foto's Troel! Nu!!!
Ik ga hem er niet voor wakker maken

Zodra hij er weer in zit zal ik proberen een foto te maken of Bert vragen er eentje te maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56278203
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef DeLiedje het volgende:
Mooie doek Aderlyn!

Lieve reakties
Ben heel benieuwd naar je foto!! En naar meer foto's van anderen!

Dus het is normaal als Maarten gaat huilen als ik stil sta of zit? Dacht al dat ik iets verkeerds deed.

Vanavond even buiten testen als we naar de winkel gaan.
Moet ik nou wel of geen jasje aan doen bij hem? Ik ben maar een paar seconden buiten en dan sta ik al in de winkel.
Zijn mutsje gaat sowieso op. Maar vraag mij af of een jasje niet te warm zal zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2008 16:43:08 ]
pi_56279743
geen jasje, wel mutsje... die 3 lagen draagdoek die hij om heeft zijn meer dan genoeg, en je trekt zelf waarschijnlijk wel je jas aan. misschien kan di enog een klein stukje dicht zodat maarten iets minder wind vangt.

hier is stilstaan in de draagdoek trouwens ook niet leuk, maar dat is stilstaan met de kinderwagen ook niet
pi_56294169
Lieve foto zo in de doek, Ardenlyn!

En Yppy, maar 8 kilo! Mijn brokje haalt dat met haar 5 maand al bijna (zo’n 7.5 kg nu)!

We gaan stilaan uitkijken naar een andere doek, want de elastische wordt wat zwaar. Alleen lijkt een niet-rekbare doek lastiger om te knopen, je kan niet corrigeren als je te strak hebt geknoopt…nu rekt alles wat mee, dus te strak kan bijna niet.
pi_56294807
Anna ging ook huilen als ik stilstond. Nu probeert ze uit de doek te klimmen.
Het ligt er ook aan hoever hij ingebouwd zit. Zoals op de foto is het al snel lekker warm, dan zou ik misschien een trui doen ipv een jas. Anna hangt graag wat meer uit de doek, dus die krijgt wel een jas aan.

Die 8 kilo is achterhaald, vanochtend was het 8490 gram. Onze grote meid.

Iksje, een niet-rekbare doek knoop je vaak om de baby heen, dus dan hoeft hij niet elastisch te zijn. Het is even wennen, maar ik vind het zelf fijner dragen.
*OUD heilige*
pi_56295266
Oh ja, dat ging ik ook nog meegeven: Liande draagt meestal geen jasje, gewoon rompertje met lange mouwen en truitje en zo in de doek (nu ja, met broek of maillot natuurlijk ). Wel een mutsje inderdaad.
Een jasje krijgt ze aan als het echt koud is, als er veel wind staat en/of als de jas niet dicht kan.

Stilstaan kan ze ondertussen al beter verdragen dan vroeger, ze begint niet meteen meer te huilen

5 meter doek om de baby heen knopen? Is dat niet onhandig met "kleintjes"?
pi_56298807
Na het eerste 'rondje' knopen kun je de baby eigenlijk al loslaten. De rest is versteviging. Ik vond het in het begin lastig, maar nu is het erg fijn dat ze strakker zit dan wanneer ik eerst knoop en haar er daarna in hang.
*OUD heilige*
pi_56300228
Ik heb hem geen jas aangedaan maar wel een muts op en hij vermaakte zich prima in de intratuin tot we stil stonden en kadootjes gingen inpakken en ja hoor groot luchtalarm
Heb dan meteen het gevoel dat iedereen mij aankijkt alof ikm mijn kind aan het mishandelen ben ofzo
Gelukkig ook een vrouw die gewoon glimlachte (die had meteen door dat hij gewoon geen zin meer had oid

Maar het is geslaagd maar stilstaan is een big NO NO!!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:29:33 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_56311190
Stilstaan is hier niet zo'n probleem, Ruben hield het prima in de doek toen ik achter de computer ging zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2008 @ 23:54:31 #185
141844 Macka66
pi_56311609
Beetje wiebelen en hupsen dan maar, Ardenlyn
pi_56311727
hihi Ardenlyn idd hupsen
Nog geen reacties gehad van "zit daar een baby in?", had altijd de neiging om dan te zeggen "Nee de hond "

Liedjes zingen wil hier ook wel helpen, vooral in de tram als stilzitten wel moet.
Gelukkig is Pepijn nu ook groot genoeg om in de tram met zijn armen buitenboord te zitten.

Geeft wel leuke reacties trouwens. Laatst was ik aan het zingen in de tram (en nee eigenlijk wil je dat helemaal niet horen, ben net een valse kraai ), want Pepijn was moe en zodra ik stopte met zingen ging hij krijsen.
En toen ging de halve tram meezingen, met op een grote paddestoel en in de maneschijn enzo. Echt super leuk hihi. Was weer eens wat anders als sjago mensen omdat de tram 5 minuten te laat is of heel druk is in de spits.
pi_56315297
P_iglet, leuk! Daar wordt je helemaal vrolijk van hè!

Een kennis van me heeft die vraag eens gekregen: "wa zit daarin, een hoinke?" (plaatselijke dialect voor: wat zit daarin, een hondje?"
Daar was die vrouw wel even lastig om, alsof ze haar hond zo dicht bij zich zou willen dragen! (ach ja, tegenwoordig is het normaler om je hond in een buggy of handtas mee te nemen dan je kind op je te dragen blijkbaar)

Ik krijg wel steeds complimentjes: "zo, die zit daar goed/knus", "goh, wat een kleintje nog" "dat ziet er comfortabel uit" "ik vind je een goede moeder omdat je je kindje zo dicht bij je draagt, het kan het nog niet zeggen maar het voelt het wel zo aan, zo dicht tegen jou" (natuurlijk zijn moeders die met de draagmand op de wandelwagen op stap gaan ook goede moeders! Maar ik vond het wel leuk om te horen dat sommige mensen het goed vinden dat je je kind draagt, zeker aangezien je draagdoeken, zelfs in steden, nog weinig in het straatbeeld ziet)
pi_56320227
P_iglet: geweldig! zie het al helemaal voor me

Hier zijn de draagdoeken ook weer uit de kast gehaald. Vanochtend voor het eerst een stuk gewandeld met Yara in de draagdoek onder mijn jas en ze heeft echt heerlijk geslapen de hele weg Ik begin me af te vragen of ik die kinderwagen nog wel wil gaan gebruiken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56322265
Ik ben maar heen en weer gaan lopen terwijl mijn man de kadootjes verder inpakte
Gisteren stofgezogen(?) terwijl ik hem in de draagdoek had en dat vond hij prima. Lag heerlijk te slapen

Ow wat gaaf dat meezingen P_glet

In de Intratuin een moeder met haar dochter vond het zo leuk en meteen naar haar dochter kijken van "Leuk he?? kijk eens!."
En die dochter van "wat?"
Maw neem jij ook eens een kind want ik wil een kleinkind

Ik heb tot nu toe vaak vreemde blikken gezien dat ze ineens omkijken of vreemd naar mijn buik kijken maar misschien lopen er hier in Assen niet veel met zo'n doek...of ik zie ze gewoon niet.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:16:37 #190
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56356925
Jawel hoor.. Ikke soms, als we er zijn. Woon jij in Assen dan?!?

Maar verder zie je ze niet heel veel nee. Daar in die regionen niet en hier rond Leeuwarden zie ik ze ook nog niet zoveel.
De eerste keer dat ik met schoonmoeps en Hanne in de doek Oosterwolde inging was ook lachen. We liepen de eerste winkel in eerste wat we hoorden was "MAM! Kijk zo één wil ik ook! "
Alleen waren wij toen achter in die winkel en liepen zij alweer naar voor en om nu zelf daar te gaan staan gillen waar ik 'm weg had vond ik ook weer zo wat.
Maxi, Midi & Mini
pi_56360836
Yeps daar woon ik
Dus als je ooit hier weer komt wie weet zie je een hele duffe mama lopen met een draagdoek waar Maarten op staat
  maandag 28 januari 2008 @ 18:17:25 #192
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56366806
Vanmiddag bij de boodschappen kwam ik DeLiedje tegen.... Floortje lag heerlijk in de draagdoek. Alleen het prulleke lag dus te slapen. Een draagdoek is dus alleen leuk voor de moeder.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 28 januari 2008 @ 18:25:59 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56367020
Ik wil meer draagdoek foto's!

En zelf blijf ik twijflen. Ik was er altijd van overtuigd dat ik zo'n knoopdoek als Ardenlyn wilde, maar nu weet ik het niet meer.
Wanneer zou ik hem gebruiken vraag ik me af. Ik ga vaak met Sasha alleen weg en wandelend met de wagen boodschappen doen gaat prima, maar met hem in de doek en zelf de boodschappen tillen red ik niet.
Maar hem omgeknoopt mee achter het stuur als ik met de auto zou gaan lijkt me ook niks. En Sasha in de cosi en dan bij het winkelcentrum in de doek lijkt me al helemaal overdreven.

Ik twijfel dus nog even door...
  maandag 28 januari 2008 @ 19:17:27 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_56368216
BE, het lijkt me niet verstandig om Sasha in een draagdoek te hebben terwijl je rijdt. Dan is hij je airbag. In de cosi en dan de draagdoek hebben wij wel veel gedaan. En gewoon even lekker een stukje wandelen. Echt boodschappen doen kan zwaar zijn, maar een klein dingetje in de stad halen, dan is het ideaal. Of naar winkels waar je met de wandelwagen bijna niet in komt. Enz enz. Ik vind het echt de baby-uitvinding van de eeuw!

Voor de volgende wil ik graag een hoppediz als niet-rekkende draagdoek, die hebben zulke mooie kleuren! Als rekkende draagdoek heb ik die van kozakken nu.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:29:39 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56368475
Ergens wil ik het ook gewoon heel graag, al is het maar om 1 keertje te proberen. Het ziet er zo fijn uit!

Zou je dat ding dan evt. van te voren thuis al om kunnen knopen en dat je dan je kindje er pas in hangt als je op de bestemming bent?
Want... ik vind het wel weer lastig om zowel de wagen als zo'n boodschappenmandje door de supermarkt te sleuren.
pi_56368695
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ergens wil ik het ook gewoon heel graag, al is het maar om 1 keertje te proberen. Het ziet er zo fijn uit!

Zou je dat ding dan evt. van te voren thuis al om kunnen knopen en dat je dan je kindje er pas in hangt als je op de bestemming bent?
Want... ik vind het wel weer lastig om zowel de wagen als zo'n boodschappenmandje door de supermarkt te sleuren.
Dat heb ik regelmatig gedaan. Eerste de doek (tricotslen) omknopen, dan een vest/jas. Bij de winkels kon ik Iris er zo inhangen
  maandag 28 januari 2008 @ 19:46:24 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56368881
Ik heb er maar gewoon eentje besteld!
Kan niet wachten tot hij binnen komt.
pi_56368964
Gaaf! Wat voor doek? Vertel!!
*OUD heilige*
pi_56369041
Het is echt handig hoor, BE. Ik zie niet eens meer het nut van een kinderwagen in, en de buggy is bij ons ook nog maar twee keer gebruikt (door mijn schoonmoeder).
  maandag 28 januari 2008 @ 20:01:17 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56369213
Ja maar... ja maar... Ik ben toch niet voor niets zo heel eigenwijs geweest om per sé deze wagen te willen vanwege de kleurtjes enzo.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik die wagen nauwelijks ga gebruiken. Hoewel Sasha in de breedte eigenlijk al bijna klem ligt hoor!

Yppy, het is een simpele antracietgrijze van draagdoek.nl geworden.
Appeltjesgroen was erg appealing, maar eerst maar eens wachten of het bevalt, antracietgrijs is dan makkelijker over te doen aan iemand anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')