abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54319358
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:26 schreef Selina het volgende:
Zou iemand me misschien een link kunnen geven van de uitzending? Ik zie hem op de Vara site namelijk niet staan bij uitzending gemist, geen stream beschikbaar staat er...
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=5784237&md5=c5d19becae93db1e932170d85273a09a

of als dat niet lukt:
http://www.uitzendinggemist.nl en dan links in het rijtje 'moet je zien'

directe link: (in media player 'open url')
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)8543/bb.20071030.asf
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:50:26 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54319815
Je kunt niet linken naar uitzendingen, die "md5" in de url is persoons(browser) gebonden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:50:38 #104
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54319821
Ik vond Valentijn zo ontzettend wijs overkomen, als klein kind al... toen ze een jaar of 9 was zó'n wijs kind!
Vond het een erg mooie documentaire en zou best willen weten hoe het over een aantal jaar met haar gaat.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:05:55 #105
71919 wonderer
pi_54320124
Je wordt natuurlijk als kind al gedwongen om over allerlei dingen na te denken, omdat niks meer vanzelfsprekend is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:45:05 #106
71919 wonderer
pi_54320897
Zo, eindelijk gezien. Mooi, zeg. En wat een mazzel heeft ze gehad, dat het zo vroeg al erkend en herkend is. Als je het verschil ziet met die Joanna, dan schelen die puberteitsremmers toch een slok op een borrel hoor...

Fijn dat ze uiteindelijk kan zijn wie ze is.
pi_54321150
Mooie documentaire over een mooie meid. Jammer dat we waarschijnlijk niks meer over haar zullen horen, maar opzich is dat wel beter aangezien ze nu gewoon wil zijn, gewoon kan zijn, gewoon is en hopelijk ook gewoon gevonden wordt!
pi_54321734
Blijft ze zich Valentijn noemen?
Da's toch echt een jongensnaam, hoe verwijfd ook.
pi_54322559
Toen ik de aankondiging zag heb ik 'm gelijk even in mijn agenda geschreven. Het leek me erg interessant. Daadwerkelijk gekeken en ik werd er een beetje stil van eigenlijk.

Prachtige documentaire die mijn blik weer een stuk verruimd heeft. Het lijkt me dat ze helaas nog tegen heel wat lastige dingen aan gaat lopen in haar leven. In positieve zin denk ik dat ze niet zal opvallen tussen de rest aangezien zij een mooie jongedame is geworden die volgens mij ontzettend stevig in haar schoenen staat.

Voor mij wordt de essentie samengevat in wat de maakster van de documentaire zegt.
quote:
Natuurlijk moeten de ouders wennen aan de wensen en verlangens van hun zoon. Ik leer hen kennen als tolerante mensen die hun verwachtingspatroon bijstellen omdat ze willen dat hun kind gelukkig is.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 november 2007 @ 19:16:26 #110
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54322724
Misschien heeft ze wel hyves
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54323806
Ik heb het net ook gekeken. Ik vond die Floris trouwens echt gangster. Eerst als kind en toen later in 1 keer als rocker ofzo met zijn muziek om zijn nek.
gr gr
pi_54323864
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:45 schreef wonderer het volgende:
Dat is het rollenpatroon dat er nog veel te veel inzit in onze maatschappij, helaas. Zolang we eigenschappen toedichten op basis van wat iemand tussen zijn/haar benen heeft, schiet het niet op natuurlijk. We moeten af van het beeld dat als je een pik hebt, je carriere moet maken in een "stoer" beroep en als je een kut hebt, moet je thuis bij de kinderen blijven.
Maar door er operatief een meisje van te maken ga je volgens mij juist mee in dat rollenpatroon: hij gedraagt zich als een meisje dus het piemeltje moet er af.

Kan het niet gewoon een jongetje zijn dat meisjesdingen leuk vindt?
En wat zijn dat eigenlijk, meisjesdingen? Is dat ook niet een zeer breed begrip, o.a. cultureel bepaald?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2007 @ 20:04:02 #113
862 Arcee
Look closer
pi_54323869
Ben ik de enige die geen 'ze' kan zeggen als het over Valentijn gaat?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 november 2007 @ 20:04:34 #114
80791 crew  Paul
pi_54323887
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:04 schreef Arcee het volgende:
JA ! tis gewoon een lekker wijf
pi_54323925
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:04 schreef Arcee het volgende:
nee
gr gr
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:09:36 #116
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54324041
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:04 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

JA ! tis gewoon een lekker wijf
gedverdemme, met een behaarde reet zeker
pi_54324085
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:16 schreef paultjuhhh het volgende:
Jij wil ook alles een keer gehad hebben he
pi_54324287
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:03 schreef Modus het volgende:
En wat zijn dat eigenlijk, meisjesdingen? Is dat ook niet een zeer breed begrip, o.a. cultureel bepaald?
Hier heb ik ook over nagedacht tijdens het kijken van de uitzending. Ik denk dat er wel degelijk jongens en meisjes zaken zijn zonder dat dit cultureel bepaald is. Bepaalde kleuren spreken meisjes eerder aan dan jongens en zo is het ook met speelgoed. Er zijn ongetwijfeld genoeg onderzoeken naar gedaan.

Natuurlijk is het niet zo zwart wit en zijn er grijze gebieden met jongens en meisjesdingen. Bij Valentijn leek mij duidelijk dat hij hing naar échte meisjesdingen zoals een pop (wat verwijst naar het zorgen dat vrouwen van nature beter doen dan mannen).
pi_54324631
Daarom zei ik ook o.a.
pi_54324953
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:30 schreef Modus het volgende:
Daarom zei ik ook o.a.
Haha, dus alles valt onder o.a.

Ik bedoelde meer te zeggen dat mannen biologisch gezien naar andere dingen toetrekken dan vrouwen. Ontkomen aan rolpatronen kan dus eigenlijk nooit echt. Een stuk tolerantie als zo'n rolpatroon niet vervuld wordt is natuurlijk wel belangrijk.
  vrijdag 2 november 2007 @ 21:17:01 #121
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54325732
Maar ze werkt nu dus wel als model, ook (juist) in dat wereldje kan een piemel hebben als 'vrouw' best lastig zijn lijkt me. De kleding die ze showt is over het algemeen toch wel voor vrouwen of mannen. Mannenkleding zou een beetje vreemd zijn dus showd ze waarschijnlijk alleen vrouwenkleding, dan kan ze waarschijnlijk dus niet alles aan.
Maar om die reden haal je die piemel er natuurlijk niet af.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_54326078
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:17 schreef maok het volgende:
Maar ze werkt nu dus wel als model, ook (juist) in dat wereldje kan een piemel hebben als 'vrouw' best lastig zijn lijkt me. De kleding die ze showt is over het algemeen toch wel voor vrouwen of mannen. Mannenkleding zou een beetje vreemd zijn dus showd ze waarschijnlijk alleen vrouwenkleding, dan kan ze waarschijnlijk dus niet alles aan.
Maar om die reden haal je die piemel er natuurlijk niet af.
Ik denk dat je zaken aansnijdt (wat een woordkeuze in dit geval ) waar je lang en kort over kunt speculeren zonder een steek verder te komen. Kennelijk wordt het geaccepteerd zoals het nu is. De enige die zich daarover druk hoeft te maken is zijzelf lijkt me...
pi_54326718
Heb 'm inmiddels gezien, gelukkig dat ie alsnog op Uitzending Gemist is gezet
En ik kan er wel een heel verhaal over typen, maar een user voor mij heeft al precies mijn gedachten genoteerd, dus net zo makkelijk om dat even te quoten
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:48 schreef vencodark het volgende:
Heb de docu. gister gezien ja. Vond het erg boeiend allemaal. Toen in het begin dat ventje een Barbie kreeg. Zo blij dat hij was: "Wow wat is die mooooi! " "Dit is mijn mooiste cadeau mama!"
Echt zo lief. Hoe kan je je kind zoiets weigeren? Valentijn heeft heel veel geluk gehad met zulke ouders en broertje. Vond op het einde ook wel mooi zoals ze over hun dochter en zus praten. Vond het ook echt een knap meisje, zag je al snel. Beetje een engeltje. Jammer dat ze niet op die dansschool mocht blijven. Je zag haar kijken naar die danseressen.

Vind het een erg goeie zaak dat er nu middelen zijn om zo'n jongen of meisje te helpen met de ontwikkeling van alles. Vroeger was dat heel anders. Ben benieuwd hoe het verder met haar zal gaan.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 november 2007 @ 21:58:39 #124
80791 crew  Paul
pi_54326772
Is ze nu model ? hoe weten jullie dat
pi_54326871
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:58 schreef paultjuhhh het volgende:
Dit werd volgens mij in de documentaire al gemeld, en daarbij is het grote boze internet ook een goede bron.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 november 2007 @ 22:05:52 #126
80791 crew  Paul
pi_54326943
oh ok
pi_54327032
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Heb 'm inmiddels gezien, gelukkig dat ie alsnog op Uitzending Gemist is gezet
En ik kan er wel een heel verhaal over typen, maar een user voor mij heeft al precies mijn gedachten genoteerd, dus net zo makkelijk om dat even te quoten
[..]
Die quote klopt helemaal. Vond het allemaal heel aandoenlijk
A little bit hateful
pi_54327060
Wat een ontzettende lieverd! (Jammer van die hockey-R, dat wel. Al schijn ik die zelf ook te hebben, ik vind het altijd zo fout klinken. )
pi_54327998
Hmm nu helemaal afgekeken. Heb wat gemengde gevoelens bij die documentaire. De vorming... de continue blootstelling aan het vragenuurtje wil je een meisje zijn?

Maar goed, wat het nu is. Hoofd, stem, manier van doen is gewoon vrouw.. denk ik
A little bit hateful
pi_54329805
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:49 schreef Liquidootje het volgende:
Hmm nu helemaal afgekeken. Heb wat gemengde gevoelens bij die documentaire. De vorming... de continue blootstelling aan het vragenuurtje wil je een meisje zijn?
Volgens mij valt dat ook wel mee, die docu gaat natuurlijk over jaaaaaren.
pi_54331085
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:58 schreef paultjuhhh het volgende:
Deze link stond al eerder in dit topic: http://www.thefashionspot(...)-de-hingh-60734.html
  zaterdag 3 november 2007 @ 02:46:01 #132
71919 wonderer
pi_54332633
quote:

[..]

Maar door er operatief een meisje van te maken ga je volgens mij juist mee in dat rollenpatroon: hij gedraagt zich als een meisje dus het piemeltje moet er af.

Als het zo makkelijk was, had ze het allang gedaan en had ze niet zo hoeven twijfelen. En het is ook voor de buitenwereld, dat je gezien wordt zoals je bent. Dat het geslacht werkelijk helemaal niets meer uitmaakt, is waarschijnlijk een utopie. Uiteindelijk is het toch een beetje belangrijk dat er voortgeplant wordt en ik denk dat die uiterlijke kenmerken van testosteron/oestrogeen er nog heel veel generaties overheen moeten gaan tot dat uit ons systeem is.

Maar als mensen gewoon zichzelf konden zijn zonder dat er wordt gelachen en mietje wordt geroepen, zijn we al een stuk verder, lijkt me.
pi_54333419
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 02:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was, had ze het allang gedaan en had ze niet zo hoeven twijfelen. En het is ook voor de buitenwereld, dat je gezien wordt zoals je bent. Dat het geslacht werkelijk helemaal niets meer uitmaakt, is waarschijnlijk een utopie. Uiteindelijk is het toch een beetje belangrijk dat er voortgeplant wordt en ik denk dat die uiterlijke kenmerken van testosteron/oestrogeen er nog heel veel generaties overheen moeten gaan tot dat uit ons systeem is.

Maar als mensen gewoon zichzelf konden zijn zonder dat er wordt gelachen en mietje wordt geroepen, zijn we al een stuk verder, lijkt me.
En toch denk ik dat het kiezen van een geslachtrol belangrijk is. biologisch gezien zijn dat de engie twee echte opties. de hele maatschappij is daar ook op ingericht.

! van die vriendinnen zei dat ook, dat is toch helemaal niet erg als je zo bent? dan blijf je toch gewoon zo, maar daar kwam ze op terug. Het is kennelijk belangrijk om je in een bepaalde geslachtsrol te kunnen manifesteren. Uit eindelijk zie je ook dat ze dat doet. Over die operaties twijfelt ze nog wel, ze behoed zich voor een overhaaaste keuze.

Ik denk dat ze ook liever zou willen om gewoon opnieuw geboren te kunnen worden.

Over de joane: dat vond ik ook een beetje een vreemd stuk. een transseksueel op die leeftijd heeft die wens om vrouw te zijn heel lang op een andere manier beleeft. Valentijn is nooit echt een man geweest, hooguit een jochie. Joane probeerde vooral haar gevoel op valentijn te projecteren. Volgens mij had ze dat niet nodig.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:48:54 #134
71919 wonderer
pi_54340886
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 06:24 schreef ApaX het volgende:

[..]

En toch denk ik dat het kiezen van een geslachtrol belangrijk is. biologisch gezien zijn dat de engie twee echte opties. de hele maatschappij is daar ook op ingericht.
Het is belangrijk, maar zou niet zo belangrijk moeten zijn dat je meteen voor homo wordt uitgemaakt als je "iets vrouwelijks" doet. Het is TE belangrijk op dit moment, het moet maar es tot die botte harses doordringen dat het een spectrum is en niet "of vrouw, of man". Vind ik. Als een vrouw vrachtwagen chauffeur wil worden, of een man kapper, moet men daar niet raar over opkijken en niet direct gaan twijfelen aan geaardheid. Het moet normaal zijn als een meisje met autootjes speelt en een jongen met poppen. Waarom zou dat niet normaal zijn? Het is alleen "niet normaal" omdat we het met z'n allen niet normaal vinden, en is daar een goede reden voor?
quote:
! van die vriendinnen zei dat ook, dat is toch helemaal niet erg als je zo bent? dan blijf je toch gewoon zo, maar daar kwam ze op terug. Het is kennelijk belangrijk om je in een bepaalde geslachtsrol te kunnen manifesteren. Uit eindelijk zie je ook dat ze dat doet. Over die operaties twijfelt ze nog wel, ze behoed zich voor een overhaaaste keuze.
Het maakt seks heel lastig, als je niet duidelijk man of vrouw bent. En aangezien deze maatschappij zo'n beetje op seks drijft...
quote:
Ik denk dat ze ook liever zou willen om gewoon opnieuw geboren te kunnen worden.
Ja. Als dat eens zou kunnen... desnoods een breintransplantatie ...
quote:
Over de joane: dat vond ik ook een beetje een vreemd stuk. een transseksueel op die leeftijd heeft die wens om vrouw te zijn heel lang op een andere manier beleeft. Valentijn is nooit echt een man geweest, hooguit een jochie. Joane probeerde vooral haar gevoel op valentijn te projecteren. Volgens mij had ze dat niet nodig.
Op zich had joane wel gelijk dat zonder die secundaire geslachtskenmerken het minder noodzakelijk was om te helemaal veranderen. Kinderen blijven natuurlijk een beetje uniseks. Maar het was wel duidelijk dat ze jaloers was en een beetje probeerde te pushen of zo, precies weet ik het niet. Maar gelukkig liet Valentijn zich daar niet door van de wijs brengen.
pi_54341260
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 06:24 schreef ApaX het volgende:

Maar wat heb je dan aan die geslachtsdelen als ze niet werken? Gaat het dan alleen om hoe het er uit ziet? Wat moet je met een vagina die niet nat wordt en waar ook geen voortplanting mee mogelijk is?
pi_54341329
Mijn mening is dat dit een typisch voorbeeld is van de 'maakbare maatschappij'. Jongetje zegt dat ie een meisje is dus kleien we er een meisje van. Dan is het nog steeds geen meisje, echter.
  PR/Manusje van alles zaterdag 3 november 2007 @ 18:08:36 #137
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_54341403
Wat mij opviel was dat hij al een meisjes gezicht had voordat hij met die hormomen begon. En ook dat zij er aan het eind toch echt het leukste uit zag van dat groepje meiden Ik kijk niet vaak naar documentaires maar deze had ik niet graag willen missen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_54342446
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat mij opviel was dat hij al een meisjes gezicht had voordat hij met die hormomen begon. En ook dat zij er aan het eind toch echt het leukste uit zag van dat groepje meiden Ik kijk niet vaak naar documentaires maar deze had ik niet graag willen missen
Ik weet niet of je dit zo kunt zeggen. Bij heel veel kinderen kan je niet altijd zien of het een jongen of een meisje is puur aan het gezicht (!). Kleding en haar doen heel erg veel op die leeftijd.
pi_54342524
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:05 schreef Modus het volgende:
Mijn mening is dat dit een typisch voorbeeld is van de 'maakbare maatschappij'. Jongetje zegt dat ie een meisje is dus kleien we er een meisje van. Dan is het nog steeds geen meisje, echter.
In tegendeel...
Meisje (dat de lichamelijke eigenschappen heeft van een jongetje) zegt dat ze een meisje is.
De natuur maakt wel meer fouten. Nu zijn we in ieder geval in staat daar wat handiger op in te spelen waardoor we het leven van diegenen wat aangenamer kunnen maken.
Al die ellende roep je echt niet over jezelf af omdat het je alleen maar "wel leuk lijkt" een meisje te zijn, maar "gewoon" een jongen bent.
En ok, je kunt zeggen dat de lichamelijke eigenschappen dan bepalen of iemand een jongen of een meisje is, maar we kunnen het brein nou eenmaal (nog? ) niet veranderen dat je ineens wel voor je gevoel in het juiste lichaam zit. Het lichaam kunnen we wel enigszins veranderen. Het is niet ideaal natuurlijk, maar het gaat er toch om dat iemand gelukkig is?
pi_54342525
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 23:59 schreef Toeps het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat ook wel mee, die docu gaat natuurlijk over jaaaaaren.
Mja.. toch was het in die huishouden continue bespreekbaar. Bijna een milde vorm indoctrine enzo...
Maar goed, hij is er niet ongelukkiger van geworden en zo te zien is alles op zijn pootjes gevallen.
A little bit hateful
pi_54342941
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:12 schreef ItaloDancer het volgende:
In tegendeel...
Meisje (dat de lichamelijke eigenschappen heeft van een jongetje) zegt dat ze een meisje is.
De natuur maakt wel meer fouten. Nu zijn we in ieder geval in staat daar wat handiger op in te spelen waardoor we het leven van diegenen wat aangenamer kunnen maken.
Al die ellende roep je echt niet over jezelf af omdat het je alleen maar "wel leuk lijkt" een meisje te zijn, maar "gewoon" een jongen bent.
En ok, je kunt zeggen dat de lichamelijke eigenschappen dan bepalen of iemand een jongen of een meisje is, maar we kunnen het brein nou eenmaal (nog? ) niet veranderen dat je ineens wel voor je gevoel in het juiste lichaam zit. Het lichaam kunnen we wel enigszins veranderen. Het is niet ideaal natuurlijk, maar het gaat er toch om dat iemand gelukkig is?
Hoe weet jij dat jij wèl in het juiste lichaam zit? Hoe 'meet' je dat? Omdat je een plasser hebt en veel dingen doet/leuk vindt die meer (niet eens àlle) mensen met een plasser doen/leuk vinden?
pi_54343016
Mo, dat weet je toch? Jij weet toch dat je een man bent, omdat jij dat zo ervaart? Dat kun je niet 'meten', maar je kunt het wel voelen.
(maar vooral niet kijken he )
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_54343138
Nee, dat weet ik dus niet. Ik denk dat ik een man genoemd wordt door diverse lichamelijke kenmerken, zoals een gerrit en een X- en Y-chromosoom. Of dat wat ik voel daarmee overeenkomt weet ik niet. Hoe moet ik dat weten? Hoe weet jij dat je een meisje bent? Ms ben jij wel een jongen die meisjesdingen leuk vindt maar ben je in een vrouwenlichaam geboren.
pi_54343233
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:48 schreef wonderer het volgende:

Het is belangrijk, maar zou niet zo belangrijk moeten zijn dat je meteen voor homo wordt uitgemaakt als je "iets vrouwelijks" doet. Het is TE belangrijk op dit moment, het moet maar es tot die botte harses doordringen dat het een spectrum is en niet "of vrouw, of man". Vind ik. Als een vrouw vrachtwagen chauffeur wil worden, of een man kapper, moet men daar niet raar over opkijken en niet direct gaan twijfelen aan geaardheid. Het moet normaal zijn als een meisje met autootjes speelt en een jongen met poppen. Waarom zou dat niet normaal zijn? Het is alleen "niet normaal" omdat we het met z'n allen niet normaal vinden, en is daar een goede reden voor?
Ik ben het wel met je eens hoor, maar toch denk ik dat het kiezen van een bepaalde geslachtsrol je het leven makkelijker kan maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat meisjes geen jongens dingen kunnen doen en andersom.

Valentijn heeft uiteindelijk ook voor een geslachtsrol gekozen, de vrouwlijke namelijk. Of ze die operatie wil ondergaan moet ze zelf weten.
pi_54343365
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:03 schreef Modus het volgende:

[..]

Maar wat heb je dan aan die geslachtsdelen als ze niet werken? Gaat het dan alleen om hoe het er uit ziet? Wat moet je met een vagina die niet nat wordt en waar ook geen voortplanting mee mogelijk is?
Als ik het heb over de geslachtsrol dan heb ik het niet over de geslachtsdelen. maar over hoe je je gedraagt en hoe je jezelf presenteerd. mannelijk of vrouwlijk. Uiteraard is er tussen die twee uitersten een oneindig scala aan mogelijkheden van mannelijke vrouwen tot vrouwlijke mannen enz enz.

Over de geslachtsdelen: wat heb je aan een piemel als je jezelf liever als vrouw presenteert. Voortplanting is dan toch ook helemaal niet belangrijk meer! Het gaat helemaal niet om dat soort dingen, het gaat erom of zij die operatie wil doormaken om fysiek zoveel mogelijk op een echte vrouw te lijken.
pi_54343416
quote:

[..]

Bekijk de reportage en oordeel dan, Mootje
pi_54343452
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:36 schreef Modus het volgende:
Nee, dat weet ik dus niet. Ik denk dat ik een man genoemd wordt door diverse lichamelijke kenmerken, zoals een gerrit en een X- en Y-chromosoom. Of dat wat ik voel daarmee overeenkomt weet ik niet. Hoe moet ik dat weten? Hoe weet jij dat je een meisje bent? Ms ben jij wel een jongen die meisjesdingen leuk vindt maar ben je in een vrouwenlichaam geboren.
that's the point! Je weet het niet omdat het je niet stoort, je denkt er niet overna, het is normaal. Bij iemand als valentijn is dat dus niet zo. Zij identificeerd zich met meisjes, zelfde gevoelens als meisjes, zelfde gedachten gangen enz enz. Er is een onbehagen met je eigen geslacht.
pi_54343510
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:36 schreef Modus het volgende:
Dat weet je toch pas als je je NIET zo voelt zoals je je zou moeten voelen! Daar gaat het juist om, daaaarom namen de ouders hem serieus op zo'n jonge leeftijd, omdat een kind daar niet zomaar mee komt aanzetten.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_54343543
Ja Mo is de reportage aan het bekijken !
pi_54343588
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:29 schreef Modus het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat jij wèl in het juiste lichaam zit? Hoe 'meet je dat'? Omdat je een plasser hebt en veel dingen doet/leuk vindt die meer (niet eens àlle) mensen met een plasser doen/leuk vinden?
Omdat je het niet vreemd vindt dat je een mannenlichaam hebt, je ergert je er niet aan, je vindt het niet vervelend, je vindt het logisch, je denkt er nooit over na omdat je niet het idee hebt dat er iets mis is.
Waarom komt zo'n jongen daar keer op keer mee als er niets mis is, net als sommige andere jongens en meisjes, terwijl ze nog niet eens weten dat zoiets bestaat?
Nogmaals, er gaan zo veel dingen fout in de natuur (bv ook homoseksualiteit), ik zou bijna willen zeggen dat alles wat er maar fout kan gaan bij de "bouw" van een mens dat dat wel eens fout gaat bij 1 op de zoveel mensen; waarom zou dit nooit fout gaan?
Verder is dit een heel lang proces bij de VU die daar gespecialiseerd in zijn, die gaan niet tot actie over omdat zo'n jochie beweert dat ie een meisje is, daar gaan maanden, jaren van tests en gesprekken overheen. Zo'n documentaire duurt maar vijftig minuten terwijl het jaren beslaat dus alleen enkele belangrijke momenten worden getoond. Het leek daarom misschien soms alsof het kind nog extra gestimuleerd werd door de ouders. Ik denk niet dat dat echt zo is... als ouder wil je ook liever dat je zoontje gewoon een jongen is, van binnen en van buiten natuurlijk... Maar het liefste wil je dat je kind gelukkig is. Naast de documentairebeelden is er uiteraard nog jaren van gemakkelijk en minder gemakkelijk dagelijks leven waar we niets van mee hebben gekregen.
pi_54343599
Iemand die een geslachtsveranderingen onder gaat tegenwoordig kan dat erg goed lukken, vooral als ze geen pubertijd hebben gehad zodat ze niet echte mannelijke kenmerken hebben gekregen.
Ze kunnen zo goed het geslacht ombouwen dat je eigenlijk geen verschil ziet zoals het normaal is bij een vrouw. Borsten is ook niet een groot probleem alleen heb je wel de kans dat ze er wat nep uit zien, maar dat ziet bijna niemand normaal gesproken.

Gelukkig in NL zijn ook aardig wat voorzieningen om die mensen te helpen, ook komt gewoon in je paspoort te staan: geslacht vrouw.
Ik denk dat echt niemand het normaal gesproken op zou opvallen.
............................
pi_54344971
Lijkt me een heel moeilijk moment als ze straks 18 is. Nu is het veilig omdat ze de keuze voor de operatie nog niet hoeft te maken. Straks zal de druk om die beslissing te nemen alleen maar groter worden. En aan de andere kant is het iets ondermijdelijks.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_54347083
Goede docu. Maakt het onderwerp wat bekender. Een vriend(in) van mijn huisgenoot zat in het traject, maar die was echt een man. Valentijn is al zo jong begonnen vrouw te zijn. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54351284
Zo, pas bekeken.
  zondag 4 november 2007 @ 16:33:16 #155
71919 wonderer
pi_54358618
Eigenlijk is de titel van dit topic ook een beetje misleidend. Het is geen jongen die een meisje wil zijn, het is een meisje dat een meisjeslichaam wil.
pi_54358740
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk is de titel van dit topic ook een beetje misleidend. Het is geen jongen die een meisje wil zijn, het is een meisje dat een meisjeslichaam wil.
dat klinkt niet echt logisch en een beetje vergezocht.
hij heeft een penis en is dus een jongen.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_54359161
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:05 schreef Modus het volgende:
In het kader van deze vraag is het wellicht interessant de documentaire 'bruce and brenda' te bekijken. (is best oud)
Het gaat over een jongetjestweeling die een ingreep aan hun piemeltje kregen, waarbij bij een van de jongetjes het misging, zodat 'ie er eigenlijk niet meer was (weet niet meer precies hoe dat ging).
De moeder stelde vervolgens voor om het jongetje dan maar als meisje op te voeden, en zo gebeurde het ook. Ik geloof dat in de tienerjaren het uiteindelijk uitkwam voor de jongen.
Dit vond ik zo'n verschrikkelijk idee... hoe kwam die moeder erop
Het mooi kotsende meisje.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2007 @ 16:57:56 #158
862 Arcee
Look closer
pi_54359222
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef wonderer het volgende:
Het hebben van een meisjeslichaam is nog wel hetgeen waar Valentijn het meest over twijfelt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_54363345
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

In het kader van deze vraag is het wellicht interessant de documentaire 'bruce and brenda' te bekijken. (is best oud)
Het gaat over een jongetjestweeling die een ingreep aan hun piemeltje kregen, waarbij bij een van de jongetjes het misging, zodat 'ie er eigenlijk niet meer was (weet niet meer precies hoe dat ging).
De moeder stelde vervolgens voor om het jongetje dan maar als meisje op te voeden, en zo gebeurde het ook. Ik geloof dat in de tienerjaren het uiteindelijk uitkwam voor de jongen.
Indd. Dát je erop komt is nog 1 ding...maar dat je het werkelijk uitvoerd. Zoiets kan je 1 seconde denken maar daarna verwerp je dat toch weer? Idioot, al deed ze het vast in 'the best interest of the child'.
pi_54363854
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:16 schreef paultjuhhh het volgende:
Daar was ik ook nieuwsgierig naar, en inderdaad. Opgezet door haar vriendinnen, of Valentijn het zelf zo leuk vindt weet ik niet.
Ik heb ook diep respect voor Valentijn en haar ouders en broer.
Zolang er was is, is er leven.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 4 november 2007 @ 20:23:05 #161
80791 crew  Paul
pi_54364112
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:13 schreef Dinus het volgende:

[..]

Daar was ik ook nieuwsgierig naar, en inderdaad. Opgezet door haar vriendinnen, of Valentijn het zelf zo leuk vindt weet ik niet.
Ik heb ook diep respect voor Valentijn en haar ouders en broer.
Link ?
pi_54364657
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:23 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Link ?
Ik zou 'm niet geven... Voor je 't weet heeft ze die debiele paultjuhh achter d'r aan.
  zondag 4 november 2007 @ 21:37:31 #163
107792 Hexley
the Platypus
pi_54366222
quote:

[..]

Dokters advies....

Het was gewoon een experiment van de "bekende" John Money ...
Ergens in de jaren 60, had men een tweeling waar van de besnijdenis van een hun fout ging.
Penis dus helemaal naar de "kloten", tja en dan heb je een probleempje.

Voor John Money (een gender specialist) kwam een tweeling perfect uit, voor zijn test.
Aantonen dat jongens en meisjes het zelfde zijn en dat het verschil slechts door de opvoeding komt.
Het kind gewoon voor houden, je bent een meisje....
Uiteindelijk komt de waarheid boven tafel,
Jongetje --->> Meisje --->> Man, en een paar jaar naar de docu zelfmoord...

Het experiment is dus duidelijk mislukt....
pi_54368666
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 00:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Deze link stond al eerder in dit topic: http://www.thefashionspot(...)-de-hingh-60734.html
Op die foto's vind ik Valentijn juist weer erg "mannelijk". De neus...
Ik heb de docu gezien en vond het erg ontroerend. Maar toch heeft Valentijn iets mannelijks over zich heen. Het bezoek van moeder naar geopereerde vriendin vond ik redelijk "sturend". Ik weet het niet zo....
geniet nooit met mate
  zondag 4 november 2007 @ 22:57:36 #165
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_54368741
Even voor de twijfelaars (zoals bv. Modus): Wij hebben dit soort gevallen in het kader van m'n studie ook wel besproken, en er blijkt dat er wel degelijk zoiets is als een 'mannenbrein' en een 'vrouwenbrein', en het kan ook idd zo zijn dat je met het verkeerde brein in je lichaam zit. Dat heeft te maken met verkeerde hormoonniveaus in het moederlichaam op bepaalde (korte) kritieke periodes in de zwangerschap. Dit soort schommelingen zouden ook dingen als homoseksualiteit in de hand kunnen werken, maar ook gewoon heel lichamelijke dingen zoals bv. het optreden van een open ruggetje.

[edit] net de docu bekeken. Erg goede docu idd. Ben er wel vol van eigenlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheArowana op 05-11-2007 00:22:46 ]
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_54373503
quote:
Op zondag 4 november 2007 22:57 schreef TheArowana het volgende:
Even voor de twijfelaars (zoals bv. Modus): Wij hebben dit soort gevallen in het kader van m'n studie ook wel besproken, en er blijkt dat er wel degelijk zoiets is als een 'mannenbrein' en een 'vrouwenbrein',
Wat voor een studie is dat? Kan kan je in meer detail vertellen hoe dit verschil tot uiting komt in de hersenen. In welk deel van de hersens is zijn er verschillen te zien?
  maandag 5 november 2007 @ 09:50:03 #167
107792 Hexley
the Platypus
pi_54374132
quote:
Op maandag 5 november 2007 09:04 schreef ApaX het volgende:

[..]

Wat voor een studie is dat? Kan kan je in meer detail vertellen hoe dit verschil tot uiting komt in de hersenen. In welk deel van de hersens is zijn er verschillen te zien?
Gaap, tis nog vroeg....

Neem aan dat het, een van de onderzoeken van Dick Swaab is...
Hier wat "leesvoer", een Volkskrant rip...
Dit is opzich ook wel grappig: sekse verschillen hersenen @ Wiki.
Verder kun je met wat zoeken ook andere onderzoeken vinden,
waaronder Duitsers in actie met een MRI scanner dacht ik en de invloed van p0rn op hersenen.

Maar de meeste onderzoeken roepen vaak ook weer vragen op... Wat als......
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 5 november 2007 @ 12:35:28 #168
80791 crew  Paul
pi_54377553
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:45 schreef jmac het volgende:

[..]

Ik zou 'm niet geven... Voor je 't weet heeft ze die debiele paultjuhh achter d'r aan.
Gevonden

http://vaaldehingh.hyves.nl/

Er is niets geheims aan gewoon op naam zoeken
pi_54380968
quote:

[..]

Indrukwekkende documentaire inderdaad. Wat voelde dat rot voor die jongen, dat was echt een jongen, maar z'n moeder had gewoon besloten dat hij beter een meisje kon zijn.
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  maandag 5 november 2007 @ 15:07:54 #170
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54381188
Kan ik Bruce and Brenda ergens zien?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54382892
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:07 schreef Pien85 het volgende:
Kan ik Bruce and Brenda ergens zien?
hier is een stukje op youtube

http://nl.youtube.com/watch?v=cG_iR8mLOTA
pi_54383679
http://nl.youtube.com/watch?v=pZNjX5j6dNQ

Langer stuk, met meer uitleg.
pi_54383759
En wat Valentijn betreft, die zit bij Wilma Wakker, als model. Dacht ik ook wel, die heeft namelijk alle toppers in haar bestand.
pi_54383851
quote:
Op maandag 5 november 2007 17:06 schreef Toeps het volgende:
En wat Valentijn betreft, die zit bij Wilma Wakker, als model. Dacht ik ook wel, die heeft namelijk alle toppers in haar bestand.
Ik hoop dat er nog een vervolg op komt eigenlijk (docu) , ik ben wel benieuwd hoe het hierna verder met haar gaat en wat ze uiteindelijk kiest
pi_54387570
quote:
Op maandag 5 november 2007 17:11 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ik hoop dat er nog een vervolg op komt eigenlijk (docu) , ik ben wel benieuwd hoe het hierna verder met haar gaat en wat ze uiteindelijk kiest
komt er (hoogstwaarschijnlijk) niet..

Zoals eerder in het topic gezet staat hier een brief van het gezin:
http://www.wgtrans.nl/cms(...)ntaire_valentijn.pdf

daarin staat onder andere dat Valentijn het op het eind niet meer leuk vond dat er een documentaire over haar werd gemaakt en dat ze de rest van haar leven (en eventuele operatie) prive met haar gezin wil beleven.
pi_54392739
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:53 schreef _superboer_ het volgende:
...daarin staat onder andere dat Valentijn het op het eind niet meer leuk vond dat er een documentaire over haar werd gemaakt en dat ze de rest van haar leven (en eventuele operatie) prive met haar gezin wil beleven.
Deze documentaire alleen al is ontzettend privé. Buitengewoon interessant, maar als je bedenkt dat het hier om iemand uit het echte leven gaat is het niet meer dan begrijpelijk dat je geen studieobject wilt zijn.
  maandag 5 november 2007 @ 23:01:34 #177
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_54392860
quote:
Dick Swaab had er inderdaad een handje in, maar hij is niet de enige. Wij hebben dat als onderwerp van een kleine presentatie gehad, zijn er niet zo diep op ingegaan dat ik me er heel veel van kan herinneren, het beste kan je idd wat artikelen erover lezen, dat deden wij ook. Op scholar.google.com zoeken op "neurological difference(s) sekses" (is dat in het Engels nou met 'sk' of 'x'? Je hoeft dus niet te kunnen schrijven om een WO studie te volgen)

De studie is trouwens een bachelor psychobiologie aan de UvA.
quote:
Deze documentaire alleen al is ontzettend privé. Buitengewoon interessant, maar als je bedenkt dat het hier om iemand uit het echte leven gaat is het niet meer dan begrijpelijk dat je geen studieobject wilt zijn.
Ja zo is het. Ben ook wel nieusgierig natuurlijk, maar dat komt gewoon omdat het zo uitzonderlijk is allemaal. Niet vergeten dat het om iemand gaat voor wie dit nu afgesloten is. Het moet niet zo zijn dat wanneer ze het maakt (met wat dan ook), dat dan bladen als de Telegraaf, de Story of de Privé er bovenop duiken met koppen als 'eerste genderdysforisch model succesvol' en dan een heel circus eromheen. Dat wenst geen weldenkend mens iemand toe.

[ Bericht 32% gewijzigd door TheArowana op 05-11-2007 23:08:44 ]
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_54428771
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:01 schreef TheArowana het volgende:
Ja zo is het. Ben ook wel nieusgierig natuurlijk, maar dat komt gewoon omdat het zo uitzonderlijk is allemaal. Niet vergeten dat het om iemand gaat voor wie dit nu afgesloten is. Het moet niet zo zijn dat wanneer ze het maakt (met wat dan ook), dat dan bladen als de Telegraaf, de Story of de Privé er bovenop duiken met koppen als 'eerste genderdysforisch model succesvol' en dan een heel circus eromheen. Dat wenst geen weldenkend mens iemand toe.
Inderdaad, het is haar leven. Ik kan me voorstellen dat je verder zo min mogelijk in de publiciteit wil. Daarintegen heeft ze ons wel achter gelaten met een enorme cliffhanger, to do or not to do. Al maakt het voor ons natuurlijk geen zak uit wat ze doet, maar je bent wel nieuwsgierig.

Een docu zal er ook niet meer van komen, maar misschien geeft ze over een paar jaar nog is een interview op tv of in een blad. En wat hetty ook al zei, dit "kind" laat je nooit meer los, nu klinkt dat wat overdreven, maar dit vergeet ik niet snel.
  woensdag 7 november 2007 @ 16:03:40 #179
71919 wonderer
pi_54431807
Ze wilde geen "Kelly" worden toch? Die bekend is omdat die trans is en anders niet? Kan ik me heel goed voorstellen.
pi_54431896
Gister de docu bekeken welke ik had opgenomen.
Erg mooie docu waar ze trots op kunnen zijn, mooi ook hoe je het hele proces zag.
En ik vond het erg duidelijk dat dat een meisje was.
Vond eht juist goed dat die ouders er in mee gingen, die kunnen zich er wel heel erg tegen verzetten maar zo voelt zij zich wel en als je het afwijst maak je het ook minder bespreekbaar.
Hopelijk is dit niet te heftig geweest qua reacties voor valentijn want ze is zo lang ermee bezig geweest, wat ze wil e.d. en denk dat het ook goed is als ze leker gaat leven om nog meer tot zichzelf te komen.
ERg mooie en duidelijke docu dus!
pi_69178419

Van http://damstyle.blogspot.com/2009/03/black-is-black.html#links

Ik hoorde van een vriendin dat ze nu als booker bij Paparazzi Models werkt.
pi_69183321
Ging ze naar een begrafenis?

*oh dat is mode zeker* :p
pi_69187428
Klote voor haar dat ze nog zo de lengte ingeschoten is ivm modellen werk, ze was eerst 180 2 jaar geleden, nu is ze 190.
pi_69187832
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:38 schreef sander89 het volgende:
Klote voor haar dat ze nog zo de lengte ingeschoten is ivm modellen werk, ze was eerst 180 2 jaar geleden, nu is ze 190.
Ja da's erg jammer idd, ze was veelbelovend.
pi_69188115
'ze' .... lol, 'ze' heeft echt overduidelijk een jongenskop. WTF
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_69188691
quote:
Tja, zou dat toch die bekende groeispurt zijn waar jongens nogal eens last van kunnen hebben?
pi_69189222
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Tja, zou dat toch die bekende groeispurt zijn waar jongens nogal eens last van kunnen hebben?
Blijkbaar is iets fout gegaan, want normaal kunnen ze dit wel aardig regelen met hormonen dat je minder lang word.
Want ze kreeg ook al vrouwelijke hormonen.
pi_69189700
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:33 schreef sander89 het volgende:

[..]

Blijkbaar is iets fout gegaan, want normaal kunnen ze dit wel aardig regelen met hormonen dat je minder lang word.
Ja weet ik, daarom verbaasde het me ook. Misschien gewoon toeval want haar ouders leken me niet bijzonder lang.
pi_69196032
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:33 schreef sander89 het volgende:

[..]

Hormonen + nog meer hormonen is misschien niet al te goed voor je?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:16:18 #190
71919 wonderer
pi_69196879
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja weet ik, daarom verbaasde het me ook. Misschien gewoon toeval want haar ouders leken me niet bijzonder lang.
Soms heb je van die genen. Ik denk niet dat dat veel te maken heeft met wanneer je welke hormonen krijgt. Dat biologische vrouwen vaak niet zo lang worden, zal meer te maken hebben met de XX chromosomen dan met de hormonen.
pi_86010378

Ik wil dit topic toch even een roze tiger uppercut geven (bump!) zodat meer mensen 'm zien
  vrijdag 3 september 2010 @ 04:10:22 #192
71919 wonderer
pi_86010388
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 04:06 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil dit topic toch even een roze tiger uppercut geven (bump!) zodat meer mensen 'm zien
Zou hij als meisje geboren zijn? ;)
pi_86014548
Dat ik dit topic nu pas zie....

Ik heb op dezelfde school als Valentijn gezetten, en vaak zien lopen. We waren allemaal wat jonger en dan kijk je er heel anders tegenaan als nu. Heb zelf ook iemand in mijn vriendengroep met hetzelfde alleen dan andersom! Die wil al heel lang een jongen zijn. Vroeger hebben we wel eens wat geroepen naar Valentijn, en als je dan terug denkt heb ik het schaamrood op mijn kaken staan.....
pi_86136930
quote:
Stomtoevallig stuitte ik, nadat ik dit topic even door had gelezen, even later op een modefoto in het nieuwste nummer van de Grazia. Daarin leek ze niet langer dan haar collega. Ze werd in het blad als Valentijn gecredit.
  maandag 6 september 2010 @ 20:14:40 #195
71919 wonderer
pi_86139076
Topic nog es doorgelezen. Eigenlijk best jammer dat er steeds zo de nadruk wordt gelegd op dat ze goed "gelukt" is. Alsof je minder meetelt als je het "nog kunt zien".
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:06:44 #196
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_86159478
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Pfft ik wil een dolfijn zijn, bestaat daar ook een tv-programma voor?
Ja South Park

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_93914572
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2010 20:14 schreef wonderer het volgende:
Topic nog es doorgelezen. Eigenlijk best jammer dat er steeds zo de nadruk wordt gelegd op dat ze goed "gelukt" is. Alsof je minder meetelt als je het "nog kunt zien".
Hmja, dat is iets wat toch duidelijk te merken is bij de gesprekgroepen. Het lijkt alsof mensen die voor de puberteit zijn begonnen neerkijken op mensen die tijdens de puberteit zijn gestart en zij kijken weer neer op mensen die hun genderidentiteit weer later onder ogen zijn gekomen.
Het is af en toe net een wedstrijdje, wie het meest gender dysfoor is, wie er het vroegst bij was en bij wie de behandeling het best aanslaat.

quote:
14s.gif Op vrijdag 3 september 2010 10:55 schreef Monopoly het volgende:
als je dan terug denkt heb ik het schaamrood op mijn kaken staan.....
Het is sterk en goed dat je je dat beseft. We zijn hier allemaal om te leren en als persoon te groeien.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_93996454
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef Venus-Castina het volgende:

Het is sterk en goed dat je je dat beseft. We zijn hier allemaal om te leren en als persoon te groeien.
Zitten we daarvoor op Fok!? :o
pi_94045071
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zitten we daarvoor op Fok!? :o
Haha, ja dat is wel een beetje vreemd ja :P
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95209194
Toen mijn leraar de documentaire Valentijn in de klas liet zien wist ik eindelijk wat er met mij aan de hand was; zij heeft mij mijn coming out bezorgd.

Veel genderdysforen beseffen pas wat ze hebben als ze een docu, programma of film zien tegenwoordig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mathildis-Augusta op 09-04-2011 00:49:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')