Hopelijk zorgt die docu ervoor dat er meer begrip voor ontstaat in plaats van dat men weer met "kelly" aan komt zetten en stug "hij" blijft zeggen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Door wat voor hel moet je gaan als je vind dat je in het verkeerde lichaam zit.....
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Pfft ik wil een dolfijn zijn, bestaat daar ook een tv-programma voor?
Dat hoop ik met je mee!!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hopelijk zorgt die docu ervoor dat er meer begrip voor ontstaat in plaats van dat men weer met "kelly" aan komt zetten en stug "hij" blijft zeggen.
Dat viel mij ook op ja; in DWDD kwam dat stukje langs dat ze op vakantie in Italie, waar niemand haar verhaal kent, haar gewoon 3 weken lang een meisje lieten zijn. Dat was erg mooi om te zien.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:05 schreef doeka het volgende:
die ouders zijn trouwens geweldig dat ze daar zo mee om gaan en Valentijn de kans geven om zichzelf te zijn
Southpark hebben we allemaal wel gezien.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Pfft ik wil een dolfijn zijn, bestaat daar ook een tv-programma voor?
Inderdaad (matige tvp maar ja alles is al gezegd)quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:25 schreef Biancavia het volgende:
Lijkt me erg interessant.
daar ligt het dan ook gewoon aan, aan de opvoeding en de omgeving, ik geloof niet dat het biologisch vastgesteld is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:05 schreef doeka het volgende:
Wat een mooie/lieve/slimme meid; wat moet dat afschuwelijk zijn als de natuur zich zo heeft vergist; die ouders zijn trouwens geweldig dat ze daar zo mee om gaan en Valentijn de kans geven om zichzelf te zijn
Ja daaagquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:53 schreef RickoKun het volgende:
[..]
daar ligt het dan ook gewoon aan, aan de opvoeding en de omgeving, ik geloof niet dat het biologisch vastgesteld is.
Geef een kind een set barbies, en het zal een stuk vrouwelijker worden.
leg deze reactie is uit?! Misschien moet je de docu is gaan kijken, misschien kom je op andere gedachten!quote:
Hoezo zou je daar mee "om moeten gaan" dan? Je behandelt ze gewoon als andere vrouwen (of mannen, als het een FtM trans is).quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:53 schreef ApaX het volgende:
[..]
leg deze reactie is uit?! Misschien moet je de docu is gaan kijken, misschien kom je op andere gedachten!
Vraagje: wie in dit topic kent een transseksueel? Hoe ga je daar mee om?
Zit er hier in iedergeval minimaal eentje op fok! http://fotoboek.fok.nl/user/Doagerequote:Op maandag 29 oktober 2007 15:53 schreef ApaX het volgende:
[..]
leg deze reactie is uit?! Misschien moet je de docu is gaan kijken, misschien kom je op andere gedachten!
Vraagje: wie in dit topic kent een transseksueel? Hoe ga je daar mee om?
Ik bedoel het niet op die manier. Ik ben zelf altijd geneigd om heel veel dingen te gaan vragen!quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoezo zou je daar mee "om moeten gaan" dan? Je behandelt ze gewoon als andere vrouwen (of mannen, als het een FtM trans is).
Kind is gewoon niet normaal, klaar.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:19 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja daaag![]()
We gaan hier geen discussie over beginnen in dit topic, open je maar een topic speciaal daarvoor.
Dat is zeker waar, ze is ook niet normaal. Dat wil echter nog niet zeggen dat ze gek is! neem morgen maar de moeite om te kijken, dan praten we verder.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Kind is gewoon niet normaal, klaar.
is dat alles wat je te zeggen hebt ? of ben je gewoon een heel erg kortzichtig persoonquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Kind is gewoon niet normaal, klaar.
Helaas heb je het dan toch mis, want er is hier onderzoek naar gedaan. Ik weet nog van één geval van een jongetje dat geboren was met een misvormde piemel. Omdat dat ding onbruikbaar was hebben ze het er maar afgesneden en de baby als meisje opgevoed. Wat bleek al snel: het kind wilde veel liever met de speeltjes van zijn/haar broertje spelen, wilde helemaal geen jurkjes aan. Toen hij/zij een tiener was hebben de ouders verteld dat hij/zij als jongetje was geboren. Hij knipte gelijk zijn haren af en leefde vanaf toen als een jongen (wat hij dus eigenlijk ook was). Helaas heeft dat hele gedoe dus blijkbaar een diepe afdruk achter gelaten op die man, want hij maakte zich een paar jaar geleden van kant.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:53 schreef RickoKun het volgende:
[..]
daar ligt het dan ook gewoon aan, aan de opvoeding en de omgeving, ik geloof niet dat het biologisch vastgesteld is.
Geef een kind een set barbies, en het zal een stuk vrouwelijker worden.
ik ben gewoon héél kortzichtig!quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
is dat alles wat je te zeggen hebt ? of ben je gewoon een heel erg kortzichtig persoon![]()
whadafaaaak!? is dat mogelijk?! Dan móet je toch wel een leuter hebben gehad?! Zo niet, weet jij misschien ook hoe dat dan (wetenschappelijk) heet, als je vrouw bent met XY?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:33 schreef thaleia het volgende:
Schijnt dat Jamie Lee Curtis een vrouw is met XY-chromosoom, bijvoorbeeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Androgen_insensitivity_syndromequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:04 schreef RickoKun het volgende:
whadafaaaak!? is dat mogelijk?! Dan móet je toch wel een leuter hebben gehad?! Zo niet, weet jij misschien ook hoe dat dan (wetenschappelijk) heet, als je vrouw bent met XY?
Zie mijn post hierboven. Vrouwen met AIS hebben het XY-chromosoom maar zien er verder volledig vrouwelijk uit. Ze missen alleen wel de baarmoeder en eierstokken en hebben inwendige testikels.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:14 schreef Biancavia het volgende:
Nee, een vrouw met XY-chromosomen lijkt me niet te kunnen.
De volgende combinaties zijn wel bekend:
http://nl.wikipedia.org/wiki/XYY-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Klinefelter
http://nl.wikipedia.org/wiki/Triple_X-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Turner
Ah, okee. Interessant, dat is dus wat men 'vroeger' hermafrodiet noemde.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:18 schreef teirnon het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven. Vrouwen met AIS hebben het XY-chromosoom maar zien er verder volledig vrouwelijk uit. Ze missen alleen wel de baarmoeder en eierstokken en hebben inwendige testikels.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ah, okee. Interessant, dat is dus wat men 'vroeger' hermafrodiet noemde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interseksualiteit
Ik vind het toch wel erg slecht dat er vanaf de geboorte meteen al zo gesleuteld moet worden.quote:De meeste baby's worden al vanaf bij de geboorte behandeld met hormonen. Ze ondergaan diverse operaties, zodat ze als volledig mannelijk of vrouwelijk in onze samenleving terecht komen. De vraag of de wetenschap moet toegeven aan deze sociale druk, of juist de omgeving moet accepteren dat interseksualiteit een bestaand gegeven is, is een actueel vraagstuk
Ik heb me sufgezocht naar iets dat mensen misschien makkelijker begrijpen en ik geloof dat ik iets heb. Kun je je nog herinneren dat je gefrustreerd was als mensen je als een kind behandelden terwijl je zelf vond dat je al heel volwassen was en best zelf dingen kon doen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:36 schreef ApaX het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet op die manier. Ik ben zelf altijd geneigd om heel veel dingen te gaan vragen!
Of stel dat iemand in je omgeving je verteld dat hij graag een zij wil zijn, hoe ga je daar mee om? hoe verwerk je dat? Kan je zoiets begrijpen? Ik ben benieuwd naar de ervaring van mensen die dit mee maken of mee hebben gemaakt!
Dat is het rollenpatroon dat er nog veel te veel inzit in onze maatschappij, helaas. Zolang we eigenschappen toedichten op basis van wat iemand tussen zijn/haar benen heeft, schiet het niet op natuurlijk. We moeten af van het beeld dat als je een pik hebt, je carriere moet maken in een "stoer" beroep en als je een kut hebt, moet je thuis bij de kinderen blijven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:08 schreef Troubles. het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het toch wel erg slecht dat er vanaf de geboorte meteen al zo gesleuteld moet worden.
Dan behandelen ze een baby terwijl hij/zij later misschien iets heel anders wilt en is diegene weer bij af.
Terwijl als je een paar jaartjes wacht op wat verdere ontwikkeling... Bij Valentijn was het ook heel vroeg duidelijk dat ze een meisje is.
Ik vond d'r zelfs knapper dan 'n paar van die meiden die erbij zaten...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:37 schreef Suuz_ het volgende:
Ze is trouwens ook echt een knappe meid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |