dat klinkt niet echt logisch en een beetje vergezocht.quote:Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk is de titel van dit topic ook een beetje misleidend. Het is geen jongen die een meisje wil zijn, het is een meisje dat een meisjeslichaam wil.
In het kader van deze vraag is het wellicht interessant de documentaire 'bruce and brenda' te bekijken. (is best oud)quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:05 schreef Modus het volgende:
Mijn mening is dat dit een typisch voorbeeld is van de 'maakbare maatschappij'. Jongetje zegt dat ie een meisje is dus kleien we er een meisje van. Dan is het nog steeds geen meisje, echter.
Het hebben van een meisjeslichaam is nog wel hetgeen waar Valentijn het meest over twijfelt.quote:Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk is de titel van dit topic ook een beetje misleidend. Het is geen jongen die een meisje wil zijn, het is een meisje dat een meisjeslichaam wil.
Indd. Dát je erop komt is nog 1 ding...maar dat je het werkelijk uitvoerd. Zoiets kan je 1 seconde denken maar daarna verwerp je dat toch weer? Idioot, al deed ze het vast in 'the best interest of the child'.quote:Op zondag 4 november 2007 16:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
In het kader van deze vraag is het wellicht interessant de documentaire 'bruce and brenda' te bekijken. (is best oud)
Het gaat over een jongetjestweeling die een ingreep aan hun piemeltje kregen, waarbij bij een van de jongetjes het misging, zodat 'ie er eigenlijk niet meer was (weet niet meer precies hoe dat ging).
De moeder stelde vervolgens voor om het jongetje dan maar als meisje op te voeden, en zo gebeurde het ook. Ik geloof dat in de tienerjaren het uiteindelijk uitkwam voor de jongen.
Dit vond ik zo'n verschrikkelijk idee... hoe kwam die moeder erop![]()
Daar was ik ook nieuwsgierig naar, en inderdaad. Opgezet door haar vriendinnen, of Valentijn het zelf zo leuk vindt weet ik niet.quote:
Link ?quote:Op zondag 4 november 2007 20:13 schreef Dinus het volgende:
[..]
Daar was ik ook nieuwsgierig naar, en inderdaad. Opgezet door haar vriendinnen, of Valentijn het zelf zo leuk vindt weet ik niet.
Ik heb ook diep respect voor Valentijn en haar ouders en broer.
Dokters advies....quote:Op zondag 4 november 2007 16:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
In het kader van deze vraag is het wellicht interessant de documentaire 'bruce and brenda' te bekijken. (is best oud)
Het gaat over een jongetjestweeling die een ingreep aan hun piemeltje kregen, waarbij bij een van de jongetjes het misging, zodat 'ie er eigenlijk niet meer was (weet niet meer precies hoe dat ging).
De moeder stelde vervolgens voor om het jongetje dan maar als meisje op te voeden, en zo gebeurde het ook. Ik geloof dat in de tienerjaren het uiteindelijk uitkwam voor de jongen.
Op die foto's vind ik Valentijn juist weer erg "mannelijk". De neus...quote:Op zaterdag 3 november 2007 00:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Deze link stond al eerder in dit topic: http://www.thefashionspot(...)-de-hingh-60734.html
Wat voor een studie is dat? Kan kan je in meer detail vertellen hoe dit verschil tot uiting komt in de hersenen. In welk deel van de hersens is zijn er verschillen te zien?quote:Op zondag 4 november 2007 22:57 schreef TheArowana het volgende:
Even voor de twijfelaars (zoals bv. Modus): Wij hebben dit soort gevallen in het kader van m'n studie ook wel besproken, en er blijkt dat er wel degelijk zoiets is als een 'mannenbrein' en een 'vrouwenbrein',
Gaap, tis nog vroeg....quote:Op maandag 5 november 2007 09:04 schreef ApaX het volgende:
[..]
Wat voor een studie is dat? Kan kan je in meer detail vertellen hoe dit verschil tot uiting komt in de hersenen. In welk deel van de hersens is zijn er verschillen te zien?
Gevondenquote:Op zondag 4 november 2007 20:45 schreef jmac het volgende:
[..]
Ik zou 'm niet geven... Voor je 't weet heeft ze die debiele paultjuhh achter d'r aan.
Indrukwekkende documentaire inderdaad. Wat voelde dat rot voor die jongen, dat was echt een jongen, maar z'n moeder had gewoon besloten dat hij beter een meisje kon zijn.quote:Op zondag 4 november 2007 16:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
hier is een stukje op youtubequote:Op maandag 5 november 2007 15:07 schreef Pien85 het volgende:
Kan ik Bruce and Brenda ergens zien?
quote:Op maandag 5 november 2007 17:06 schreef Toeps het volgende:
En wat Valentijn betreft, die zit bij Wilma Wakker, als model. Dacht ik ook wel, die heeft namelijk alle toppers in haar bestand.
komt er (hoogstwaarschijnlijk) niet..quote:Op maandag 5 november 2007 17:11 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een vervolg op komt eigenlijk (docu) , ik ben wel benieuwd hoe het hierna verder met haar gaat en wat ze uiteindelijk kiest
Deze documentaire alleen al is ontzettend privé. Buitengewoon interessant, maar als je bedenkt dat het hier om iemand uit het echte leven gaat is het niet meer dan begrijpelijk dat je geen studieobject wilt zijn.quote:Op maandag 5 november 2007 19:53 schreef _superboer_ het volgende:
...daarin staat onder andere dat Valentijn het op het eind niet meer leuk vond dat er een documentaire over haar werd gemaakt en dat ze de rest van haar leven (en eventuele operatie) prive met haar gezin wil beleven.
Dick Swaab had er inderdaad een handje in, maar hij is niet de enige. Wij hebben dat als onderwerp van een kleine presentatie gehad, zijn er niet zo diep op ingegaan dat ik me er heel veel van kan herinneren, het beste kan je idd wat artikelen erover lezen, dat deden wij ook. Op scholar.google.com zoeken op "neurological difference(s) sekses" (is dat in het Engels nou met 'sk' of 'x'? Je hoeft dus niet te kunnen schrijven om een WO studie te volgen)quote:Wat voor een studie is dat? Kan kan je in meer detail vertellen hoe dit verschil tot uiting komt in de hersenen. In welk deel van de hersens is zijn er verschillen te zien?
Ja zo is het. Ben ook wel nieusgierig natuurlijk, maar dat komt gewoon omdat het zo uitzonderlijk is allemaal. Niet vergeten dat het om iemand gaat voor wie dit nu afgesloten is. Het moet niet zo zijn dat wanneer ze het maakt (met wat dan ook), dat dan bladen als de Telegraaf, de Story of de Privé er bovenop duiken met koppen als 'eerste genderdysforisch model succesvol' en dan een heel circus eromheen. Dat wenst geen weldenkend mens iemand toe.quote:Deze documentaire alleen al is ontzettend privé. Buitengewoon interessant, maar als je bedenkt dat het hier om iemand uit het echte leven gaat is het niet meer dan begrijpelijk dat je geen studieobject wilt zijn.
Inderdaad, het is haar leven. Ik kan me voorstellen dat je verder zo min mogelijk in de publiciteit wil. Daarintegen heeft ze ons wel achter gelaten met een enorme cliffhanger, to do or not to do. Al maakt het voor ons natuurlijk geen zak uit wat ze doet, maar je bent wel nieuwsgierig.quote:Op maandag 5 november 2007 23:01 schreef TheArowana het volgende:
Ja zo is het. Ben ook wel nieusgierig natuurlijk, maar dat komt gewoon omdat het zo uitzonderlijk is allemaal. Niet vergeten dat het om iemand gaat voor wie dit nu afgesloten is. Het moet niet zo zijn dat wanneer ze het maakt (met wat dan ook), dat dan bladen als de Telegraaf, de Story of de Privé er bovenop duiken met koppen als 'eerste genderdysforisch model succesvol' en dan een heel circus eromheen. Dat wenst geen weldenkend mens iemand toe.
Ja da's erg jammer idd, ze was veelbelovend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:38 schreef sander89 het volgende:
Klote voor haar dat ze nog zo de lengte ingeschoten is ivm modellen werk, ze was eerst 180 2 jaar geleden, nu is ze 190.
Tja, zou dat toch die bekende groeispurt zijn waar jongens nogal eens last van kunnen hebben?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:38 schreef sander89 het volgende:
Klote voor haar dat ze nog zo de lengte ingeschoten is ivm modellen werk, ze was eerst 180 2 jaar geleden, nu is ze 190.
Blijkbaar is iets fout gegaan, want normaal kunnen ze dit wel aardig regelen met hormonen dat je minder lang word.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja, zou dat toch die bekende groeispurt zijn waar jongens nogal eens last van kunnen hebben?
Ja weet ik, daarom verbaasde het me ook. Misschien gewoon toeval want haar ouders leken me niet bijzonder lang.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:33 schreef sander89 het volgende:
[..]
Blijkbaar is iets fout gegaan, want normaal kunnen ze dit wel aardig regelen met hormonen dat je minder lang word.
Want ze kreeg ook al vrouwelijke hormonen.
Hormonen + nog meer hormonen is misschien niet al te goed voor je?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:33 schreef sander89 het volgende:
[..]
Blijkbaar is iets fout gegaan, want normaal kunnen ze dit wel aardig regelen met hormonen dat je minder lang word.
Want ze kreeg ook al vrouwelijke hormonen.
Soms heb je van die genen. Ik denk niet dat dat veel te maken heeft met wanneer je welke hormonen krijgt. Dat biologische vrouwen vaak niet zo lang worden, zal meer te maken hebben met de XX chromosomen dan met de hormonen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja weet ik, daarom verbaasde het me ook. Misschien gewoon toeval want haar ouders leken me niet bijzonder lang.
Zou hij als meisje geboren zijn?quote:Op vrijdag 3 september 2010 04:06 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil dit topic toch even een roze tiger uppercut geven (bump!) zodat meer mensen 'm zien
Stomtoevallig stuitte ik, nadat ik dit topic even door had gelezen, even later op een modefoto in het nieuwste nummer van de Grazia. Daarin leek ze niet langer dan haar collega. Ze werd in het blad als Valentijn gecredit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:38 schreef sander89 het volgende:
Ja South Parkquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Pfft ik wil een dolfijn zijn, bestaat daar ook een tv-programma voor?
Hmja, dat is iets wat toch duidelijk te merken is bij de gesprekgroepen. Het lijkt alsof mensen die voor de puberteit zijn begonnen neerkijken op mensen die tijdens de puberteit zijn gestart en zij kijken weer neer op mensen die hun genderidentiteit weer later onder ogen zijn gekomen.quote:Op maandag 6 september 2010 20:14 schreef wonderer het volgende:
Topic nog es doorgelezen. Eigenlijk best jammer dat er steeds zo de nadruk wordt gelegd op dat ze goed "gelukt" is. Alsof je minder meetelt als je het "nog kunt zien".
Het is sterk en goed dat je je dat beseft. We zijn hier allemaal om te leren en als persoon te groeien.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:55 schreef Monopoly het volgende:
als je dan terug denkt heb ik het schaamrood op mijn kaken staan.....
Zitten we daarvoor op Fok!?quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:59 schreef Venus-Castina het volgende:
Het is sterk en goed dat je je dat beseft. We zijn hier allemaal om te leren en als persoon te groeien.
Haha, ja dat is wel een beetje vreemd jaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |