abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54274604
Op de VARA site stond er bij afl 1, staat nu al niet meer online maar blijkbaar maar 1 aflevering.
Ik heb ieder geval erg geboeid gekeken en was mooi gemaakt.
............................
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2007 @ 00:01:06 #52
862 Arcee
Look closer
pi_54274619
Fascinerend, zeg.

Geweldig hoe zelfbewust Valentijn al zo jong was en nu nog en daardoor bijna meer meisje-zijn uitstraalt dan de vriendinnen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2007 @ 00:02:26 #53
862 Arcee
Look closer
pi_54274647
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 23:50 schreef ijsbrekertje het volgende:
Raar om te horen dat haar broer opeens zo'n zware stem heeft gekregen
Hehe, inderdaad, zo zag je goed dat die puberteitremmers hun werk hebben gedaan bij Valentijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 31 oktober 2007 @ 00:02:44 #54
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54274653
k heb het opgenomen moest voetbal kijken voor mijn nieuwe functie op fok
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54274668
Het gezicht was vrij vrouwelijk maar de rest niet echt. De laatste beelden uit 2007 vond ik het toch nog erg kinds om te zien zeker als je het vergelijkt met haar/zijn vriendinnen. Die duidelijk vrouwelijke vormen hebben gekregen.

Ik vraag me overigens af of ze vroeg of laat geen enorme psychische problemen krijgt hoewel ze sterk overkwam. Het zou mooi zijn als ze over een paar jaar nog eens teruggaan om te kijken of ze daadwerkelijk vrouw is geworden. Het was een interessante docu .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2007 @ 00:09:10 #56
862 Arcee
Look closer
pi_54274783
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:03 schreef MrX1982 het volgende:
Het gezicht was vrij vrouwelijk maar de rest niet echt. De laatste beelden uit 2007 vond ik het toch nog erg kinds om te zien zeker als je het vergelijkt met haar/zijn vriendinnen. Die duidelijk vrouwelijke vormen hebben gekregen.
Fysiek zeker, maar in doen en laten doet Valentijn nauwelijks onder voor de vriendinnen.
quote:
Ik vraag me overigens af of ze vroeg of laat geen enorme psychische problemen krijgt hoewel ze sterk overkwam. Het zou mooi zijn als ze over een paar jaar nog eens teruggaan om te kijken of ze daadwerkelijk vrouw is geworden. Het was een interessante docu .
Dit was deel 1. Ik denk dat we deel 2 over een jaar of 5 krijgen.

Nou ja, misschien wat eerder, maar niet volgende week. Ik dacht eerst dat ze tot 2005 of zo zouden gaan en dan volgende week tot nu, maar dat gingen ze toch nu al, dus deel 2 zal nog wel even op zich laten wachten.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 00:23:01 #57
127748 Rosu
Nu mét rijbewijs!
pi_54275089
Nee ze stoppen ermee. http://www.wgtrans.nl/cms(...)ntaire_valentijn.pdf Staat in deze brief van de familie.
PRESTON: "I need more chickens."
CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
pi_54275267
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:09 schreef Arcee het volgende:
Fysiek zeker, maar in doen en laten doet Valentijn nauwelijks onder voor de vriendinnen.
Dat kwam inderdaad allemaal vrij vrouwelijk over. Hoewel ik het soms ook wel enigszins geforceerd vond overkomen.
quote:
Dit was deel 1. Ik denk dat we deel 2 over een jaar of 5 krijgen.

Nou ja, misschien wat eerder, maar niet volgende week. Ik dacht eerst dat ze tot 2005 of zo zouden gaan en dan volgende week tot nu, maar dat gingen ze toch nu al, dus deel 2 zal nog wel even op zich laten wachten.
Over 5 jaar lijkt me een goed moment om weer eens te kijken hoe het allemaal is vergaan. We merken het wel .

edit: Uit de brief in bovenstaande post valt op te maken dat er geen vervolg komt. Daar kan ik me opzich wel iets bij voorstellen.
pi_54275475
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:23 schreef Rosu het volgende:
Nee ze stoppen ermee. http://www.wgtrans.nl/cms(...)ntaire_valentijn.pdf Staat in deze brief van de familie.
Super ouders
pi_54275517
Denk dat wel kans is dat we over paar jaar nog iets over horen/zien door middel van interview met haar of iets, van hoe het dan met haar gaat en afgelopen jaren zijn geweest in het kort.
............................
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2007 @ 00:46:10 #61
862 Arcee
Look closer
pi_54275579
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:42 schreef sander89 het volgende:
Denk dat wel kans is dat we over paar jaar nog iets over horen/zien door middel van interview met haar of iets, van hoe het dan met haar gaat en afgelopen jaren zijn geweest in het kort.
Precies, dat denk ik ook.
pi_54275590
In de YES of Viva
pi_54275720
Kan ik het ergens terugkijken?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 01:10:43 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54275948
Hopelijk komt het op Uitzending gemist...
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat kwam inderdaad allemaal vrij vrouwelijk over. Hoewel ik het soms ook wel enigszins geforceerd vond overkomen.
[..]
Ik zeg het nu zonder gezien te hebben en puur op eigen ervaring gebaseerd, maar: dat zou kunnen komen omdat je toch het gevoel hebt dat als je ook maar iets mannelijks doet, of iets dat erop lijkt, het voelt of mensen gaan wijzen en zeggen "zie je, toch een vent!". Dus dat je dan wat beter "je best doet" om compleet vrouwelijk over te komen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_54277725
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:10 schreef wonderer het volgende:
Hopelijk komt het op Uitzending gemist...
[..]

Ik zeg het nu zonder gezien te hebben en puur op eigen ervaring gebaseerd, maar: dat zou kunnen komen omdat je toch het gevoel hebt dat als je ook maar iets mannelijks doet, of iets dat erop lijkt, het voelt of mensen gaan wijzen en zeggen "zie je, toch een vent!". Dus dat je dan wat beter "je best doet" om compleet vrouwelijk over te komen.
Zoiets denk ik ook.

Wat me enorm opviel was dat zo qua fysiek toch echt nog een jongetje was, slank en mager. En met die puberteits remers zag ze er nog kinderlijk uit, maar dat zal wel bij trekken! Dat is een questie van pubertijd.

Wat ik zo mooi en ontroerend vond om te zien was het kinderlijk onvervalsde geluk wat ze uitstraalde toen ze als jongentje barbie spullen kreeg, prachtig. Daar tegenover stond het verborgen verdriet wat ze leek uit te stralen in de baletschool, op het moment dat het over de spitzen ging.

Ik vond het heel grappig toen haar broertje zei: wat doet ze nu raar met de borsten, wat is daar nu leuk aan. Die begreep er niks van.

Wat me wel verbaasde is dat ze nog zoveel onzekerheid had, teerwijl ze eigenlijk al jaren lang als meisje leefde.

Erg boeiend om te zien!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:36:05 #66
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54279759
Hmm, ik ben bang dat ie niet op uitzending gemist komt... Gister kon ik niet kijken, ben bang dat ik het nu dus definitief gemist heb
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54281223
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:36 schreef Pien85 het volgende:
Hmm, ik ben bang dat ie niet op uitzending gemist komt... Gister kon ik niet kijken, ben bang dat ik het nu dus definitief gemist heb
Same

Trouwens door 566.000 mensen bekeken, vind ik behoorlijk veel
pi_54281517
Hè? Komt ie niet op uitzendinggemist?
Ik heb 'm ook niet gekeken maar dat kwam omdat ik vanmorgen om 8 uur een sollicitatiegesprek had.
En ik dacht nog...ik kijk 'm wel op uitzendinggemist....:'(
pi_54281698
niet op uitzendinggemist????
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_54282395
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:21 schreef roburt het volgende:
niet op uitzendinggemist????
Zie jij 'm staan dan?
Ik niet helaas
Misschien is het nog te vroeg en moeten we even wachten...
pi_54282959
ik wil ook terugkijken, gisteren borrelen.
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_54283745
Op de vara site komt misschien wel een stream. Die is er nu nog niet....
pi_54284627
Mooie documentaire Ik vond Valentijn zo dapper overkomen, in die jongenskleedkamer bijvoorbeeld. Echt een mooi kind.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_54284660
Denk dat hij niet online zal komen. De ouders willen 't toch afsluiten? Als de stream ook nog op internet komt dan kunnen mensen maandenlang nog de docu bekijken en ze willen t juist afsluiten na gisteren.. (denk ik).

Mail vara publieksservice anders
  woensdag 31 oktober 2007 @ 15:29:50 #75
137408 DjowY
Ijskoud de langste
pi_54284901
http://www.thefashionspot(...)-de-hingh-60734.html

En nog model geworden ook, hulde voor dit sterke meisje!
Nobody fucks with Frank de Grave!!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 15:44:37 #76
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_54285178
Ik heb het niet gezien en dat vind ik wel erg jammer.

Toen ik nog op de basisschool zat, was er ook een jongen die zich kleedde als meisje. Het ging stapje voor stapje. Eerst lied ze haar haar lang groeien en begon ze wat andere broeken te dragen, daarna ook de shirtjes. Een jaar later was ze '' compleet'' en kreeg ze ook vrouwelijke hormonen. Ze droeg gewoon rokjes en make-up en had handtasjes. Waarschijnlijk heeft ze zich nu ook '' omlatenbouwen'' . Je kon niet meer zien dat het een jongen geweest was. Sterker nog. Mijn moeder kreeg haar op piano les, toen ik haar naam hoorde vallen aan tafel zei ik '' mam wist je dat zij eigenlijk een jongen was'' toen sloeg ze bijna styl achterover van haar stoel.

Ik vind het zo ontzettend knap dat mensen - en vooral kinderen- door zetten. Kinderen worden er al snel mee gepest. Want op die leeftijd - basisschool - snappen ze het gewoon nog niet.
Het lijkt me zo ontzettend moeilijk om die stap te zetten. echt diep respect.
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_54285290
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:29 schreef DjowY het volgende:

Ik vind hem nou niet echt mooi ofzo maar dat is smaak.
Hij moet wel sterk zijn om zoiets aan te kunnen maar ik zou hem nooit een haar noemen.
Er zwaait nog wat tussen der benen (of is dat inmiddels weg) dus is het nog gewoon een jongen toch?
Gr. Gr.
pi_54285585
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:44 schreef Chulaa het volgende:
Ik heb het niet gezien en dat vind ik wel erg jammer.

Toen ik nog op de basisschool zat, was er ook een jongen die zich kleedde als meisje. Het ging stapje voor stapje. Eerst lied ze haar haar lang groeien en begon ze wat andere broeken te dragen, daarna ook de shirtjes. Een jaar later was ze '' compleet'' en kreeg ze ook vrouwelijke hormonen. Ze droeg gewoon rokjes en make-up en had handtasjes. Waarschijnlijk heeft ze zich nu ook '' omlatenbouwen'' . Je kon niet meer zien dat het een jongen geweest was. Sterker nog. Mijn moeder kreeg haar op piano les, toen ik haar naam hoorde vallen aan tafel zei ik '' mam wist je dat zij eigenlijk een jongen was'' toen sloeg ze bijna styl achterover van haar stoel.

Ik vind het zo ontzettend knap dat mensen - en vooral kinderen- door zetten. Kinderen worden er al snel mee gepest. Want op die leeftijd - basisschool - snappen ze het gewoon nog niet.
Het lijkt me zo ontzettend moeilijk om die stap te zetten. echt diep respect.
Ik heb het via de computer opgenomen, misschien kan ik hem via internet naar je verzenden? het is wel een paar gb groot.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 17:09:04 #79
137408 DjowY
Ijskoud de langste
pi_54286469
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:52 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Ik vind hem nou niet echt mooi ofzo maar dat is smaak.
Hij moet wel sterk zijn om zoiets aan te kunnen maar ik zou hem nooit een haar noemen.
Er zwaait nog wat tussen der benen (of is dat inmiddels weg) dus is het nog gewoon een jongen toch?
Je hebt de docu zelf gezien? Anders lijkt het me beter dat je die eerst kijkt voordat je reageert.
Nobody fucks with Frank de Grave!!
pi_54286608
quote:

Wat leuk Daar hoopte ik al een beetje op, met die mooie jukbeenderen.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_54286655
is het op internet te zien? heb het helaas gemist
pi_54287074
Grappig om te zien hoe enthousiast Valentijn reageerde op haar Barbie, terwijl ik daar zelf als meisje nooit zo heel veel om gaf en liever een BMX wilde voor mijn verjaardag Ik vond als meisje meiden- én jongensdingen leuk, maar bij Valentijn waren het puur de echte meidendingen waar de interesse naar uit ging. Het verbaasde me dat het meisjesgevoel bij Valentijn kennelijk al zo sterk aanwezig was op zo'n jonge leeftijd dat er ook geen ruimte meer leek te zijn voor andere, meer jongensachtige dingen. Het kwam daardoor als beperkend op mij over, een kind hoort eigenlijk nog helemaal niet zo met zijn geslacht bezig te zijn en hoeft gewoon alleen nog maar onbezorgd een kind te zijn. Maar blijkbaar ligt dat bij genderdysfore kinderen toch net even wat ingewikkelder en dat 'niet onbezorgd kindzijn' vond ik best wel sneu voor Valentijn. Veel respect voor Valentijn dat ze zich als kind zo staande heeft weten te houden, maar zeker ook voor haar ouders die het geluk van hun kind voorop hebben staan en haar hebben gesteund in haar keuzes.
pi_54287881
Heb de docu. gister gezien ja. Vond het erg boeiend allemaal. Toen in het begin dat ventje een Barbie kreeg. Zo blij dat hij was: "Wow wat is die mooooi! " "Dit is mijn mooiste cadeau mama!"
Echt zo lief. Hoe kan je je kind zoiets weigeren? Valentijn heeft heel veel geluk gehad met zulke ouders en broertje. Vond op het einde ook wel mooi zoals ze over hun dochter en zus praten. Vond het ook echt een knap meisje, zag je al snel. Beetje een engeltje. Jammer dat ze niet op die dansschool mocht blijven. Je zag haar kijken naar die danseressen.

Vind het een erg goeie zaak dat er nu middelen zijn om zo'n jongen of meisje te helpen met de ontwikkeling van alles. Vroeger was dat heel anders. Ben benieuwd hoe het verder met haar zal gaan.
pi_54288429
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:00 schreef Meaghan het volgende:
Grappig om te zien hoe enthousiast Valentijn reageerde op haar Barbie, terwijl ik daar zelf als meisje nooit zo heel veel om gaf en liever een BMX wilde voor mijn verjaardag Ik vond als meisje meiden- én jongensdingen leuk, maar bij Valentijn waren het puur de echte meidendingen waar de interesse naar uit ging. Het verbaasde me dat het meisjesgevoel bij Valentijn kennelijk al zo sterk aanwezig was op zo'n jonge leeftijd dat er ook geen ruimte meer leek te zijn voor andere, meer jongensachtige dingen. Het kwam daardoor als beperkend op mij over, een kind hoort eigenlijk nog helemaal niet zo met zijn geslacht bezig te zijn en hoeft gewoon alleen nog maar onbezorgd een kind te zijn. Maar blijkbaar ligt dat bij genderdysfore kinderen toch net even wat ingewikkelder en dat 'niet onbezorgd kindzijn' vond ik best wel sneu voor Valentijn.
Het is het zoeken van de bevestiging. Ik denk dat dat ook de reden is dat Valentijn zo graag lang haar wilde dragen en jurken zo graag droeg omdat ze ze heerlijk vond zitten. Als je genderdysfoor bent, wringt het tussen hoe je jezelf ziet en hoe de rest van de wereld je ziet. Je voelt je een meisje maar iedereen ziet je als jongen, behandelt je als jongen en zegt er wat van als je niet gedraagt als een jongen. In zo'n situatie smacht je naar dat andere en ga je het meest meisjesachtige zien als het prachtigste wat er is. Dan wordt een jurkje een symbool voor hoe je je identiteit beleeft en wordt het iets speciaals wat het voor niet-genderdysfore meisjes/vrouwen helemaal niet is. Dat zal voor Valentijn zeker in die beginjaren gegolden hebben, omdat ze alleen op vakanties (en ver uit Nederland) zichzelf mocht zijn. Hoe coulant en meegaand de ouders ook waren, ze hadden toch grenzen en het duurde zo te zien jaren voordat die verschoven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2007 @ 20:59:30 #85
862 Arcee
Look closer
pi_54289998
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 08:21 schreef ApaX het volgende:
Wat me wel verbaasde is dat ze nog zoveel onzekerheid had, teerwijl ze eigenlijk al jaren lang als meisje leefde.
Inderdaad, maar ja, je 'grand surprise' operatief laten verwijderen is wel erg definitief.

Maar bij Valentijn zou je je geen moment voor kunnen stellen dat Valentijn toch verder zou willen als jongen/man, dus wat dat betreft verbaasde het mij dus ook idd.
pi_54290994
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 19:20 schreef ymmv het volgende:

[..]

Het is het zoeken van de bevestiging. Ik denk dat dat ook de reden is dat Valentijn zo graag lang haar wilde dragen en jurken zo graag droeg omdat ze ze heerlijk vond zitten. Als je genderdysfoor bent, wringt het tussen hoe je jezelf ziet en hoe de rest van de wereld je ziet. Je voelt je een meisje maar iedereen ziet je als jongen, behandelt je als jongen en zegt er wat van als je niet gedraagt als een jongen. In zo'n situatie smacht je naar dat andere en ga je het meest meisjesachtige zien als het prachtigste wat er is. Dan wordt een jurkje een symbool voor hoe je je identiteit beleeft en wordt het iets speciaals wat het voor niet-genderdysfore meisjes/vrouwen helemaal niet is. Dat zal voor Valentijn zeker in die beginjaren gegolden hebben, omdat ze alleen op vakanties (en ver uit Nederland) zichzelf mocht zijn. Hoe coulant en meegaand de ouders ook waren, ze hadden toch grenzen en het duurde zo te zien jaren voordat die verschoven.
Heel duidelijke uitleg Het lijkt me echt enorm frustrerend voor zo'n jong kind om hier mee om te gaan. Het kind weet zijn/haar ware identiteit, maar de omgeving lijkt dit maar niet te snappen en accepteert het daardoor vaak ook niet met alle gevolgen van dien. Vandaar ook dat de ouders van Valentijn terughoudend waren met meisjeskleding, om Valentijn tegen zichzelf in bescherming te nemen, omdat de omgeving van zo'n kind hier erg afwijzend op kan reageren. Erg moeilijk, ook voor de ouders die hun kind gelukkig willen zien, maar toch noodgedwongen grenzen moeten stellen mbt de wensen van hun kind.
pi_54294910
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:10 schreef ApaX het volgende:

[..]

Ik heb het via de computer opgenomen, misschien kan ik hem via internet naar je verzenden? het is wel een paar gb groot.
ik heb ook wel interesse in dit bestand
pi_54296663
Me too!
pi_54296872
quote:

En niet zomaar een agency ook! Doutzen zit er, Kim Noorda, Elianne Smit, Anne-Marie van Dijk... Zo'n beetje alle Nederlandse toppers.
pi_54297494
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:23 schreef Toeps het volgende:
Me too!
Ik probeer hemt te recoden naar een dvd format. totaal is het iets meer dan 4 gigabyte. Ik heb dan een server nodig om hem up te loaden. iemand een idee?
pi_54300481

pi_54300542
Heb de preview en interview met maakster gezien tijdens DWDD, en had de docu zelf ook heel graag willen zien; helaas dacht ik ook dat deze wel op uitzendinggemist zou komen, anders had ik 'em wel laten opnemen!

Vond de beelden die ik wel gezien heb best ontroerend, zeker om te zien hoe zo iemand zo krachtig en dapper kan zijn om haar eigen weg te volgen; het is sowieso een erg interessant onderwerp.
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:10 schreef ApaX het volgende:

[..]

Ik probeer hemt te recoden naar een dvd format. totaal is het iets meer dan 4 gigabyte. Ik heb dan een server nodig om hem up te loaden. iemand een idee?
Ik heb op m'n server nog genoeg ruimte vrij en een verbinding die dik genoeg is; kan je een account geven alsjewilt -- laat maar weten als het gelukt is met het recoden.
pi_54302780
quote:
Op donderdag 1 november 2007 14:50 schreef zeedruif het volgende:
Heb de preview en interview met maakster gezien tijdens DWDD, en had de docu zelf ook heel graag willen zien; helaas dacht ik ook dat deze wel op uitzendinggemist zou komen, anders had ik 'em wel laten opnemen!

Vond de beelden die ik wel gezien heb best ontroerend, zeker om te zien hoe zo iemand zo krachtig en dapper kan zijn om haar eigen weg te volgen; het is sowieso een erg interessant onderwerp.
[..]

Ik heb op m'n server nog genoeg ruimte vrij en een verbinding die dik genoeg is; kan je een account geven alsjewilt -- laat maar weten als het gelukt is met het recoden.
recoden is gelukt, al wil ik het nog een keer laten doen. de qualiteit is hel acceptabel, maar niet super.
je kunt een PM bericht sturen met inlog gegevens.
pi_54313863
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:21 schreef ApaX het volgende:

[..]

recoden is gelukt, al wil ik het nog een keer laten doen. de qualiteit is hel acceptabel, maar niet super.
je kunt een PM bericht sturen met inlog gegevens.
Done. Elke kwaliteit is natuurlijk welkom! Het gaat mij om de beschikbaarheid van het materiaal, en niet om perfecte beeld- en geluidskwaliteit.

Bij voorbaat zeer bedankt!
pi_54313909
De aflevering staat nu op uitzendinggemist
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:00:49 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54318719
Ah, mooi Toch nog
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:04:28 #97
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_54318797
Net gekeken op uitzendingemist... erg indrukwekkend, ben het nog aan het verwerken
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_54318939
ah even kijken

jeetje.. als ik dat zo zie en lees.. prachtig hoe die ouders er zo open en normaal mee omgaan... dit kun je toch alleen maar dromen?

en wat ziet ze er prachtig uit op de catwalk

zo even de docu kijken!
Ja doei.
pi_54319183
wow, ik heb ook net gekeken, en ben ook onder de indruk. Afgezien van het gendergebeuren vind ik het mooi te zien dat ze in een veilige omgeving heeft kunnen opgroeien waarin ze de ruimte heeft gekregen om te.. ja, om te zijn en zich te ontwikkelen.
Ook fijn dat ze goede vriendinnen heeft, zooo belangrijk.
En wat een wijsheid en sterkte voor die leeftijd, over verliefdheden ed. Het zij zo. Hoe weet ik als ik iets mis als ik het niet gehad heb.
ik wou dat ik zo een vriendin of de vriendinnen van haar had toen ik zo oud was.
Pijnlijk met die kleedkamer aargh, dat had haar bespaard kunnen blijven door de school. En bij Joanne, voorheen Jeroen, kreeg ik de indruk dat ze dacht; het zal, ik ga mijn eigen weg hierin en zit deze visite uit. Joanne projecteerde zijn eigen gevoel en gedachten teveel op haar, terwijl iemand de ruimte en de tijd geven zo belangrijk is.
De naam Valentijn past wel toevallig goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door liesell op 02-11-2007 16:39:09 ]
pi_54319227
Zou iemand me misschien een link kunnen geven van de uitzending? Ik zie hem op de Vara site namelijk niet staan bij uitzending gemist, geen stream beschikbaar staat er...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')