Hehe, inderdaad, zo zag je goed dat die puberteitremmers hun werk hebben gedaan bij Valentijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:50 schreef ijsbrekertje het volgende:
Raar om te horen dat haar broer opeens zo'n zware stem heeft gekregen![]()
Fysiek zeker, maar in doen en laten doet Valentijn nauwelijks onder voor de vriendinnen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:03 schreef MrX1982 het volgende:
Het gezicht was vrij vrouwelijk maar de rest niet echt. De laatste beelden uit 2007 vond ik het toch nog erg kinds om te zien zeker als je het vergelijkt met haar/zijn vriendinnen. Die duidelijk vrouwelijke vormen hebben gekregen.
Dit was deel 1. Ik denk dat we deel 2 over een jaar of 5 krijgen.quote:Ik vraag me overigens af of ze vroeg of laat geen enorme psychische problemen krijgt hoewel ze sterk overkwam. Het zou mooi zijn als ze over een paar jaar nog eens teruggaan om te kijken of ze daadwerkelijk vrouw is geworden. Het was een interessante docu.
Dat kwam inderdaad allemaal vrij vrouwelijk over. Hoewel ik het soms ook wel enigszins geforceerd vond overkomen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:09 schreef Arcee het volgende:
Fysiek zeker, maar in doen en laten doet Valentijn nauwelijks onder voor de vriendinnen.
Over 5 jaar lijkt me een goed moment om weer eens te kijken hoe het allemaal is vergaan. We merken het welquote:Dit was deel 1. Ik denk dat we deel 2 over een jaar of 5 krijgen.
Nou ja, misschien wat eerder, maar niet volgende week. Ik dacht eerst dat ze tot 2005 of zo zouden gaan en dan volgende week tot nu, maar dat gingen ze toch nu al, dus deel 2 zal nog wel even op zich laten wachten.
Super oudersquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:23 schreef Rosu het volgende:
Nee ze stoppen ermee. http://www.wgtrans.nl/cms(...)ntaire_valentijn.pdf Staat in deze brief van de familie.
Precies, dat denk ik ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:42 schreef sander89 het volgende:
Denk dat wel kans is dat we over paar jaar nog iets over horen/zien door middel van interview met haar of iets, van hoe het dan met haar gaat en afgelopen jaren zijn geweest in het kort.
Ik zeg het nu zonder gezien te hebben en puur op eigen ervaring gebaseerd, maar: dat zou kunnen komen omdat je toch het gevoel hebt dat als je ook maar iets mannelijks doet, of iets dat erop lijkt, het voelt of mensen gaan wijzen en zeggen "zie je, toch een vent!". Dus dat je dan wat beter "je best doet" om compleet vrouwelijk over te komen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat kwam inderdaad allemaal vrij vrouwelijk over. Hoewel ik het soms ook wel enigszins geforceerd vond overkomen.
[..]
Zoiets denk ik ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:10 schreef wonderer het volgende:
Hopelijk komt het op Uitzending gemist...
[..]
Ik zeg het nu zonder gezien te hebben en puur op eigen ervaring gebaseerd, maar: dat zou kunnen komen omdat je toch het gevoel hebt dat als je ook maar iets mannelijks doet, of iets dat erop lijkt, het voelt of mensen gaan wijzen en zeggen "zie je, toch een vent!". Dus dat je dan wat beter "je best doet" om compleet vrouwelijk over te komen.
Samequote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:36 schreef Pien85 het volgende:
Hmm, ik ben bang dat ie niet op uitzending gemist komt... Gister kon ik niet kijken, ben bang dat ik het nu dus definitief gemist heb
Zie jij 'm staan dan?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:21 schreef roburt het volgende:
niet op uitzendinggemist????
Ik vind hem nou niet echt mooi ofzo maar dat is smaak.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:29 schreef DjowY het volgende:
http://www.thefashionspot(...)-de-hingh-60734.html
En nog model geworden ook, hulde voor dit sterke meisje!
Ik heb het via de computer opgenomen, misschien kan ik hem via internet naar je verzenden? het is wel een paar gb groot.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:44 schreef Chulaa het volgende:
Ik heb het niet gezien en dat vind ik wel erg jammer.
Toen ik nog op de basisschool zat, was er ook een jongen die zich kleedde als meisje. Het ging stapje voor stapje. Eerst lied ze haar haar lang groeien en begon ze wat andere broeken te dragen, daarna ook de shirtjes. Een jaar later was ze '' compleet'' en kreeg ze ook vrouwelijke hormonen. Ze droeg gewoon rokjes en make-up en had handtasjes. Waarschijnlijk heeft ze zich nu ook '' omlatenbouwen'' . Je kon niet meer zien dat het een jongen geweest was. Sterker nog. Mijn moeder kreeg haar op piano les, toen ik haar naam hoorde vallen aan tafel zei ik '' mam wist je dat zij eigenlijk een jongen was'' toen sloeg ze bijna styl achterover van haar stoel.
Ik vind het zo ontzettend knap dat mensen - en vooral kinderen- door zetten. Kinderen worden er al snel mee gepest. Want op die leeftijd - basisschool - snappen ze het gewoon nog niet.
Het lijkt me zo ontzettend moeilijk om die stap te zetten. echt diep respect.
Je hebt de docu zelf gezien? Anders lijkt het me beter dat je die eerst kijkt voordat je reageert.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:52 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Ik vind hem nou niet echt mooi ofzo maar dat is smaak.
Hij moet wel sterk zijn om zoiets aan te kunnen maar ik zou hem nooit een haar noemen.
Er zwaait nog wat tussen der benen (of is dat inmiddels weg) dus is het nog gewoon een jongen toch?
Wat leukquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:29 schreef DjowY het volgende:
Het is het zoeken van de bevestiging. Ik denk dat dat ook de reden is dat Valentijn zo graag lang haar wilde dragen en jurken zo graag droeg omdat ze ze heerlijk vond zitten. Als je genderdysfoor bent, wringt het tussen hoe je jezelf ziet en hoe de rest van de wereld je ziet. Je voelt je een meisje maar iedereen ziet je als jongen, behandelt je als jongen en zegt er wat van als je niet gedraagt als een jongen. In zo'n situatie smacht je naar dat andere en ga je het meest meisjesachtige zien als het prachtigste wat er is. Dan wordt een jurkje een symbool voor hoe je je identiteit beleeft en wordt het iets speciaals wat het voor niet-genderdysfore meisjes/vrouwen helemaal niet is. Dat zal voor Valentijn zeker in die beginjaren gegolden hebben, omdat ze alleen op vakanties (en ver uit Nederland) zichzelf mocht zijn. Hoe coulant en meegaand de ouders ook waren, ze hadden toch grenzen en het duurde zo te zien jaren voordat die verschoven.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:00 schreef Meaghan het volgende:
Grappig om te zien hoe enthousiast Valentijn reageerde op haar Barbie, terwijl ik daar zelf als meisje nooit zo heel veel om gaf en liever een BMX wilde voor mijn verjaardagIk vond als meisje meiden- én jongensdingen leuk, maar bij Valentijn waren het puur de echte meidendingen waar de interesse naar uit ging. Het verbaasde me dat het meisjesgevoel bij Valentijn kennelijk al zo sterk aanwezig was op zo'n jonge leeftijd dat er ook geen ruimte meer leek te zijn voor andere, meer jongensachtige dingen. Het kwam daardoor als beperkend op mij over, een kind hoort eigenlijk nog helemaal niet zo met zijn geslacht bezig te zijn en hoeft gewoon alleen nog maar onbezorgd een kind te zijn. Maar blijkbaar ligt dat bij genderdysfore kinderen toch net even wat ingewikkelder en dat 'niet onbezorgd kindzijn' vond ik best wel sneu voor Valentijn.
Inderdaad, maar ja, je 'grand surprise' operatief laten verwijderen is wel erg definitief.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:21 schreef ApaX het volgende:
Wat me wel verbaasde is dat ze nog zoveel onzekerheid had, teerwijl ze eigenlijk al jaren lang als meisje leefde.
Heel duidelijke uitlegquote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:20 schreef ymmv het volgende:
[..]
Het is het zoeken van de bevestiging. Ik denk dat dat ook de reden is dat Valentijn zo graag lang haar wilde dragen en jurken zo graag droeg omdat ze ze heerlijk vond zitten. Als je genderdysfoor bent, wringt het tussen hoe je jezelf ziet en hoe de rest van de wereld je ziet. Je voelt je een meisje maar iedereen ziet je als jongen, behandelt je als jongen en zegt er wat van als je niet gedraagt als een jongen. In zo'n situatie smacht je naar dat andere en ga je het meest meisjesachtige zien als het prachtigste wat er is. Dan wordt een jurkje een symbool voor hoe je je identiteit beleeft en wordt het iets speciaals wat het voor niet-genderdysfore meisjes/vrouwen helemaal niet is. Dat zal voor Valentijn zeker in die beginjaren gegolden hebben, omdat ze alleen op vakanties (en ver uit Nederland) zichzelf mocht zijn. Hoe coulant en meegaand de ouders ook waren, ze hadden toch grenzen en het duurde zo te zien jaren voordat die verschoven.
ik heb ook wel interesse in dit bestandquote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:10 schreef ApaX het volgende:
[..]
Ik heb het via de computer opgenomen, misschien kan ik hem via internet naar je verzenden? het is wel een paar gb groot.
En niet zomaar een agency ook! Doutzen zit er, Kim Noorda, Elianne Smit, Anne-Marie van Dijk... Zo'n beetje alle Nederlandse toppers.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:29 schreef DjowY het volgende:
Ik probeer hemt te recoden naar een dvd format. totaal is het iets meer dan 4 gigabyte. Ik heb dan een server nodig om hem up te loaden. iemand een idee?quote:Op donderdag 1 november 2007 09:23 schreef Toeps het volgende:
Me too!
Ik heb op m'n server nog genoeg ruimte vrij en een verbinding die dik genoeg is; kan je een account geven alsjewilt -- laat maar weten als het gelukt is met het recoden.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:10 schreef ApaX het volgende:
[..]
Ik probeer hemt te recoden naar een dvd format. totaal is het iets meer dan 4 gigabyte. Ik heb dan een server nodig om hem up te loaden. iemand een idee?
recoden is gelukt, al wil ik het nog een keer laten doen. de qualiteit is hel acceptabel, maar niet super.quote:Op donderdag 1 november 2007 14:50 schreef zeedruif het volgende:
Heb de preview en interview met maakster gezien tijdens DWDD, en had de docu zelf ook heel graag willen zien; helaas dacht ik ook dat deze wel op uitzendinggemist zou komen, anders had ik 'em wel laten opnemen!
Vond de beelden die ik wel gezien heb best ontroerend, zeker om te zien hoe zo iemand zo krachtig en dapper kan zijn om haar eigen weg te volgen; het is sowieso een erg interessant onderwerp.
[..]
Ik heb op m'n server nog genoeg ruimte vrij en een verbinding die dik genoeg is; kan je een account geven alsjewilt -- laat maar weten als het gelukt is met het recoden.
Done. Elke kwaliteit is natuurlijk welkom! Het gaat mij om de beschikbaarheid van het materiaal, en niet om perfecte beeld- en geluidskwaliteit.quote:Op donderdag 1 november 2007 18:21 schreef ApaX het volgende:
[..]
recoden is gelukt, al wil ik het nog een keer laten doen. de qualiteit is hel acceptabel, maar niet super.
je kunt een PM bericht sturen met inlog gegevens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |