Goh dat met die honden dat wist ik niet, toch wel belangrijk om te weten, als ze het soms fout hebben dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat dit bewijs is, echter ook geen bewijs voor onschuld imho.quote:Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven ..
voor de rest vraag ik me af hoeveel er echt verandert is aan hun uitspraken, zijn veel van die "tegenstrijdigheden" miss niets anders dan brakke vertalingen aangevuld met wat journalistieke vrijheden .. "somebody has been tampering with the shutters" is niet "iemand heeft aan de luiken gezeten" maar wordt vertaald naar "iemand heeft geprobeerd in te breken via de luiken" .. wat dus een compleet ander verhaal cq verkeerde vertaling is ?
@ kahaarin .. waarom ik denk dat ze het niet hebben gedaan .. een combinatie van te weinig tijd en te weinig sporen .. een lijk weg werken zonder sporen achter te laten kost mi meer tijd dan wat hun hadden
@ kopvoltwijfels .. ik kan nog steeds niets vinden over het appartement zelf, dat daar iets gevonden zou zijn, wel aan Kates kleren en aan de knuffel en dan uiteraard de auto ..
maar om het geheel even in perspectief te plaatsen .. wat weten we eigenlijk over de betrouwbaarheid van dit soort honden ?
[..]
http://www.timesonline.co(...)e/article2469329.ece
dit gaat dan om de amerikaanse honden die gebruikt werden in de zaak Zapata, en de engelse hond schijnt beter te zijn .. maar hoeveel beter is beter, hoe groot is de foutmarge bij die hond ?
Murat is toch nog arguido?quote:Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Quote from a Telegraph article on 20 August:
'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'
You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed
Een van de vele krantenberichten.
De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.
Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Bedoel zonder die honden zouden er geen sporen zijn gevonden.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???
En het betreft dus twee honden,
En ze pikte uit dacht meer dan 10 auto's de Renault eruit.
http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0
Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.
Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.
Ikzelf denk nog steeds ook aan een persoon heel dichtbij.
En ook waarom die Murat niet clean komt ???
Volgens The Times was het toch echt Father José Manuel Pacheco: "The McCanns went to pray for their daughter in the village’s 18th-century church, Nossa Senhora da Luz. Within an hour of reporting the child missing they asked for the local Catholic priest, and a few days later were given keys to the church so that they could visit at any time.quote:Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven .. <knip<
Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.quote:Op maandag 19 november 2007 13:20 schreef Suko het volgende:
[..]
Maar ben het met je eens dat voor de rest er nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel onduidelijk is, nog afgezien van vertalingen, intepretaties en journalistieke vrijheden < ligt er ook aan voor welke krant men werkt en welke lezers voorkeuren hebben wat betreft de te raadplegen nieuwsbronnen. Ik ben een allesvreter/lezer, zie dan maar eens wat echte feiten te peuren...![]()
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf.quote:Op maandag 19 november 2007 13:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.![]()
Vooral 24Horas, als ik een kat had kwam deze krant niet eens in de kattenbak.![]()
Die fora en blogs zullen ook ongetwijfeld, net als hier, feiten hebben zitten schiften op betrouwbaarheid idd, vind je het ook niet triest dat er nu alweer wordt geroepen dat een oplossing nabij is en dat er 'breaking evidence' is gevonden door nòg een PI?quote:Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:
[..]
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf.Dat zal best wel eens onthullende rolprent kunnen worden...
![]()
O, goeie tip, dank! Als ik vanavond tijd heb, ga ik zeker even kijken.quote:Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u
Ik heb de documentaire ook gezien, al heb ik er niet heel veel van opgestoken - ik kon Gerry eigenlijk nauwelijks verstaan (komt hij uit Schotland of zo?) en ook Kate had een tamelijk onverstaanbaar accent, wat vreemd is, aangezien haar moeder weer glashelder Engels spreekt. Afijn, het was verder wel een goede documentaire met al die mooie overzichtsbeelden en bewegende stippellijntjes en zo. Met Kate had ik ook moeite; die vrouw is volledig composed en lijkt de hele kwestie allang achter zich te hebben gelaten - ze praat erover alsof het haar persoonlijk niet aangaat. Maar dat vond ik van die Jane Tanner ook; zij zat echt lekker op haar praatstoel voor de camera, bijna alsof ze een spannend vakantieverhaal met de kijkers wilde delen. Ik denk trouwens dat die opgewekte babbeltoon wel eens te maken kan hebben met de vele, vele interviews die ze inmiddels gegeven hebben, plus natuurlijk de ontelbare gesprekken die ze er onderling over hebben gevoerd - na verloop van tijd wordt het misschien een kunstje en gaat de authenticiteit er een beetje vanaf.quote:Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.
@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
Redelijke kans dat dit gebeurd is idd.quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:53 schreef zoalshetis het volgende:
nog niks is zeker, een 'roofdier' zou zomaar kunnen?
Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13
LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.
"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.
Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?
Er zijn wereldwijd 30 miljoen vermiste kinderen, om het even in perspectief te zetten.
Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.
Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.
Ik zeg niet dat het geen gewichtige zaak is... Alleen in perspectief van het aantal andere vermiste kinderen begint dit echt te vervelen .
Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.
Dan denk ik 'topic in BNW'.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?
Hier, voormalig hoofd van FBI die zn boekje opendoet aanonafhankelijke media
over dit soort praktijken:
http://video.google.com/videoplay?docid=7422707471557380769
De term was 'predator'.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?
hmz .. ik heb altijd begrepen dat er in het appartement wat bloed is gevonden, wat dan niet van Maddie bleek te zijn, en de geuren waarop de honden reageerden aan Kate's kleren, het knuffelbeest en in de auto ..quote:Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Quote from a Telegraph article on 20 August:
'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'
You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed
Een van de vele krantenberichten.
De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.
Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Bedoel zonder die honden zouden er geen sporen zijn gevonden.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???
En het betreft dus twee honden,
En ze pikte uit dacht meer dan 10 auto's de Renault eruit.
http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0
Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.
Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.
Ikzelf denk nog steeds ook aan een persoon heel dichtbij.
En ook waarom die Murat niet clean komt ???
Dat is nu al de zoveelste keer dat je dat zegt, maar wat heeft BNW ermee te maken? Als er in de Maddie-kwestie al sprake zou zijn van een conspiracy-theorie, dan zou het de eerste keer zijn dat de mondiale media de zaak hebben aanzwengeldquote:
even hier op in gaan. Je wil niet half weten hoeveel kinderen spoorloos verdwijnen. En wanneer mijn moeder mij niet op 3-jarige leeftijd had gewaarschuwd om nooit bij een vreemde in de auto te stappen..en wat ik allemaal moest doen wanneer iemand mij toch onder dwang meenam? Dat ik nooit naar auto's moest lopen wanneer er mensen waren die mij wat wilden vragen (of een brief in de bus of waar een vriendje woonde) was ik ook niet meer. Het was toen een donkerharige lange vrouw...met een lichtblauwe opel kadet. Ik was 4 en een popje om te zien. Dankzij de waarschuwingsverhalen van mijn overbezorgde moeder..ben ik opgegroeid bij mijn ouders.quote:. Kinderen verdwijnen nu eenmaal niet zo vaak spoorloos
Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.quote:Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.
@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?quote:Portuguese police made Kate and Gerry McCann arguidos - formal suspects - after allegedly finding "bodily fluids" belonging to Madeleine in the boot of the McCanns Renault Scenic hire car.
It has been reported that police believe that Madeleine's body had been transported in the rental car, weeks after she accidentally died in the holiday apartment, perhaps from an overdose of sedatives.
They are said to be awaiting the results of DNA tests from a laboratory in Birmingham to confirm their suspicions.
advertisementLast night it emerged that lawyers working for the couple had hired independent forensic scientists to examine the car, which had been kept in a garage of an Algarve holiday villa after they returned to the UK.
Brian Kennedy, the wealthy business man who is funding the McCann's own efforts to investigate their daughter's disappearance, confirmed the tests had taken place.
"We did our own tests on the hire car and found no traces of Madeleine," he said.
He said that the tests had been carried out by a team of independent Home Office accredited pathologists and were completely reliable.
Nieuwe beschuldigingen naar Murat, zijn vriendin en de poolman Antonio, nog even en de butler heeft het gedaan met een kandelaar in de kelder.quote:Three friends may have been behind Madeleine McCann's kidnap, investigators claimed last night.
Private detectives fear Robert Murat, girlfriend Michaela Walczuch and her estranged husband Luis Antonio were part of an organised ring that snatched the four-year-old. Pool cleaner Antonio worked at the resort where Maddy vanished and had full access to the complex.
He could have spied on her before the plot was hatched.
A source said: "The connection would appear to be very significant."
AdvertisementInvestigators claim Antonio, 47, could have easily got German-born Walczuch into the secure Mark Warner resort at Praia da Luz.
Yesterday the 34-year-old was named by the Mirror as the woman spotted bundling a child into a car two days after Maddy vanished.
At the time she was living with Antonio, who worked at the pool where Gerry and Kate McCann took their three children daily.
quote:Our source added: "This phase of the investigation has found many people linking Murat to the scene that night.
"It seems significant he is denying it despite multiple sightings.
"Putting himself forward as a translator on that first chaotic morning afterwards also put him well in place to get the inside track of the investigation, perhaps cleverly, it may transpire.
"I would be amazed if Murat is not questioned again very soon over these new findings."
Portuguese sources claim the ex-pat could be further quizzed this week.
daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..quote:Ik denk dan ook, op basis van de documentaire - en dat was dan ook één van de theorieën die ons door de makers werden voorgehouden - dat de McCanns en hun vrienden hun eigen graf hebben gegraven door te liegen over hun hoeveelheid checks. Toen ze ontdekten dat Maddie was verdwenen, sloeg meteen de paniek toe: Hoe verklaren we onze nalatigheid? Nou, simpel: door te benadrukken dat de kinderen die avond alleen in theorie alleen lagen, maar de praktijk was vele malen geruststellender, omdat de ouders bij toerbeurt gingen controleren.
Dát is de leugen.
En buiten dat, lege stoelen zeggen niets, men kan naar het toilet zijn, even met iemand anders staan praten die toevallig voorbij komt, de benen strekken, achter iemand anders uit het groepje staan om even iets te bespreken, ga zo maar door.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:02 schreef moussie het volgende:
[..]
daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..
ik denk trouwens dat we er nooit meer achter zullen komen hoe vaak er echt is gecheckt .. de ene bediende verteld dat er geregeld lege plaatsen aan tafel waren en een ander weer van niet .. ik heb zelf lang genoeg in een hotel-restaurant gewerkt om te kunnen zeggen dat je zoiets niet bij gaat/kan houden, al helemaal niet als het druk is, je kijkt meer naar hoe vol de flessen zijn en/of hoe leeg de borden, wie er nou wel of niet aan die tafel zit registreer je nog niet eens bewust
Dit zijn de eigen Lab-testen qua ingehuurd lab van de McCanns, betaald door hun weldoenderd Brian Kennedy, dus niet te verwarren met de testen van het FSS uit Birmingham. Ik vraag me dan af welk Lab dat is en wat zijn de methoden om te testen, zijn die net zo gerenommeerd als het FSS, dus vergelijkbaar...Maar goed, Gerry zei dus (in de docu, gefilmd in augustus) dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, naar nu blijkt uit hun eigen testen dat daar geen sporen van zijn gevonden. Overigens dacht oma-McCann eerder nog: "There is no way they carried her out of there without her wakening." 1 oktober 2007quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.
Er was imho alleen niets nieuws te melden, geen openbaring over de zaak.
Ik kreeg wel een beetje het gevoel dat de makers van de docu toch een beetje terughoudend waren, net alsof ze niet het achterste van de tong hebben kunnen/mogen laten zien.
[..]
Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?
Wat zat er dan wel in de booth van die auto?
http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/wmaddy220.xml
Decomposition Scentquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:06 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Wel kreeg ik zoiets?????? toen er gezegd werdt de lichaamsstoffen die gevonden zijn in de auto behoren die toe aan mens of dier. In ieder geval van een lijk maar van welke aard?
Nu vraag ik me af reageren lijkhonden op een dierlijke oorsprong??
err, de ellende daarmee is dat dat schandaal zelf al een paar jaar geleden was .. 2003 .. en toen werd na jaren proberen dus eindelijk Maddie geboren, en met haar kolieken de eerste maanden kan ik me goed voorstellen dat je dat soort nieuws mist, da's heel ver van je bed .. Het is dan ook dat de eerste veroordelingen rond die tijd van de ontvoering in het nieuws kwamen, anders was die link Portugal=paradijs voor pedo's misschien nog niet eens gelegdquote:Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail,
mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..quote:En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Ik heb dat topic ook gelezen, ik weet het niet, ik ben er niet bekend mee hoe mensen reageren als ze cocaine gebruiken, hoe ze praten en hun doen en laten, echt geen idee. Ik wijt hun gedrag meer aan arrogantie, iets wat in de UK nog wel een rol speelt, de hogere kringen, niet echt in contact met het 'gewone' volk en zich gedrag permitteren die bovenal niet bekritiseerd mag worden. Wel is het algemeen bekend dat met name in artsenkringen het gebruik van verdovende/opwekkende middelen best hoog is. Overigens was dit mij niet eens opvallen: "Did anyone else notice the musical accompaniment as they set the scene for Maddie's disappearance, with shots of Apartment 5A on Panorama? HEROIN by the Velvet Underground." Ook op dat forum Wat een opmerkelijke keuze van Panorama, toch?! En verder denk ik dat deze docu de McCanns meer kwaad dan goed heeft gedaan. Hun manier van doen en vooral laten, wat ze zeggen, de terechte kritiek van Oma McCann op het alleen laten van de kids, het stuk bewijs wat de media nog niet weet volgens de verslaggever die dat vernam van de Portugese politie, het onsamenhangende nietszeggende praatje van Jane Tanner, dat rare yuppen-figuur van dat detectivenureau, en de vele vele vragen die ook Panorama openliet.
Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail, En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...![]()
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap....quote:Op woensdag 21 november 2007 10:47 schreef moussie het volgende:
mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..
q : hebben zij die donderdag gebruik gemaakt van de nanny-service ?
a : nee, ze hebben die donderdag geen gebruik gemaakt van de nanny-service
Daar hebben we het al eerder over gehad, of niet dan!quote:Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:
[..]
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap....(als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal
)
Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:21 schreef kopvoltwijfels het volgende:
[..]
Jammer genoeg heb ik het wel al meegemaakt in m'n directe omgeving en ik herkende het gedrag maar kon het eerst even niet thuisbrengen. Had dat cokemotief al in m'n hoofd maar koppelde dat nog niet aan hun gedrag.
Maar drugsgebruikers hebben diezelfde arogantie, namaak zelfverzekerdheid, waarheid aanpassen, verdoezelen. Een blik , de gezichtsuitdrukking.
Als dat inderdaad waar is dan krijg je inderdaad hele akkelige gedachten(geen oppas op donderdag)
Ja die musickeuze , die had ik ook niet opgemerkt maar wie weet een ondercover hint![]()
Misschien weten ze al veel meer dan wij weten.
Pj heeft ook ander bewijs (kan ik toch wel even vanuit gaan dat dit echt is) verklaarde die inspecteur.
Wie weet hebben ze de dealerdie leverde.
België, Marokko, Spanje, Portugal, ergens in de Balkan, VS (Dat aangespoelde meisje waar ze eerst van dachten dat zij het was), roddels over een pedo ring in Saoedi Arabië, roddels over pedofielennetwerk in Zwitserland, dat is wat ik me kan herinneren, Moussie? Suko? Nadine? Kopvoltwijfels? en alle anderen aanvulling?quote:Op woensdag 21 november 2007 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand alle landen opnoemen waar ze is gespot?
nah, het is even ingewikkelder dan dat .. zoals je miss nog kan herinneren van die blog die ik ergens in het begin van deze reeks had opgeduikeld moest je bij de jongere kinderen blijven tot ze slapen .. niet gemakkelijk in een zaal vol met kinderen .. en in hun geval is het dan ook nog eens dat ze met z'n tweeën zijn en 3 kinderen hebben, ze zouden de oudste iedere avond wakker moeten maken of zoiets, en dat dan afgezien van de vraag of de kleintjes op een tijd in slaap vallen die jou de kans geeft om rustig te gaan eten ..quote:Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:
[..]
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...
tja, ze schijnt een alibi te hebben voor tijdens de ontvoering .. wat de andere sightings aangaat meldt de dailymailquote:Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap....(als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal
)
quote:She vehemently denies any involvement in Madeleine's disappearance and described the two sightings as "ridiculous" last night.
She refused, however, to say where she was on the days in question.
Ik ben benieuwd, we krijgen vast nog wel een interview met deze man te zien tzt, als hij idd een positieve identificatie heeft gedaan zullen we binnenkort een nieuwe arguido krijgen, toch?quote:"We think this could have been the moment that Madeleine was handed over by the original abductors to a group who then took her out of the country,” said a source from Metodo 3, the Spanish detective agency hired by the McCanns in September to find their daughter.
The witness, a Portuguese trucker who has not been named, reported the sighting several weeks ago to a telephone hotline set up by the agency in Spain.
He claims he witnessed the handover on May 5, two days after the four-year-old disappeared from her bed in the Ocean Club complex while her parents were dining in a restaurant nearby.
He allegedly identified the woman from pictures shown to him.
advertisementDetectives say this alleged sighting, which occurred during the day by the side of a quiet road on the outskirts of Silves, a town 25 miles inland from the resort of Praia da Luz, supports the theory that Madeleine was abducted and then taken out of the country.
"We are working on the theory that Madeleine was spotted as an easy target and stolen to order,” said one of the detectives.
quote:Op woensdag 21 november 2007 12:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.
De combo alcohol en cocaïne weet ik niet zoveel van, versterkt dat elkaar?
Van cocaïne word je wel overmoedig had ik begrepen, en ik denk dat als men daar achter was gekomen gedurende de tijd dat ze met de tweeling in Portugal waren dat ze wel eens problemen hadden kunnen krijgen met de kinderbescherming daar, drugs worden daar best wel streng bestraft, misschien zijn de McCanns daarom wel naar GB vertrokken nadat ze hadden verklaard dat ze niert uit Portugal zouden vertrekken totdat ze Maddy terug hadden.
Ik kreeg alleen daardoor niet zo'n naar gevoel over die donderdag, het zou wel hun gedrag iets beter verklaren van de eerste tijd.
Tja, wat die oppasservice betreft, dat zal mogelijk wat moeite geven om de kids te laten slapen maar ja, hele dag zijn ze bezig gehouden, zullen vast als een blok in slaap vallen. Maar ze hadden ook een babyfoon kunnen nemen, was allemaal aanwezig, iets wat één stel wel heeft gedaan, stond op tafel in de Tapasbar.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, het is even ingewikkelder dan dat .. zoals je miss nog kan herinneren van die blog die ik ergens in het begin van deze reeks had opgeduikeld moest je bij de jongere kinderen blijven tot ze slapen .. niet gemakkelijk in een zaal vol met kinderen .. en in hun geval is het dan ook nog eens dat ze met z'n tweeën zijn en 3 kinderen hebben, ze zouden de oudste iedere avond wakker moeten maken of zoiets, en dat dan afgezien van de vraag of de kleintjes op een tijd in slaap vallen die jou de kans geeft om rustig te gaan eten ..
en zoals dus ook in die blog te lezen was, velen deden dat, de luisterservice was immers pas opgedoekt omdat het terrein te uitgestrekt was, plus dat het resort een kwaliteits-predicaat heeft, Mark Warner, de conclusie dat het dan "wel veilig moet zijn" is in zo'n situatie mi toch sneller getrokken dan onder meer "gewone" omstandigheden ..
het is en blijft gemakzucht, klopt, maar hoevelen van ons zouden niet precies hetzelfde hebben gedaan .. eindelijk vakantie en in slaap gesust door zon en schijnveiligheid ?
[..]
tja, ze schijnt een alibi te hebben voor tijdens de ontvoering .. wat de andere sightings aangaat meldt de dailymail
[..]
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495140&in_page_id=1770&ito=1490
en tja, ik blijf dan toch zitten met vraagtekens, Murat die eerst haar gebruikt als alibi en dat later verandert naar zijn moeder .. het zou zo maar kunnen dat dat meer voeten in de aarde heeft .. we wachten af dan maar weer ?
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=483715&in_page_id=1770&ct=5quote:"We knew that one of the other nanny's charges was called Maddie. We told the head of department what had happened and she took us straight to the apartment.
"There were no children in the room. The twins had been taken out already, I think by one of the McCanns' friends.
Hmm, ik denk dat het gedrag van Kate in de docu best toe te schrijven kan zijn aan kalmeringsmiddelen, ze is onemotioneel, denk aan de vingerknip en dat halve lachje wanneer ze beschreef hoemakkelijk het was om Maddy mee te nemen, compleet afgevlakte emoties.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:34 schreef kopvoltwijfels het volgende:
[..]
Cocaine en alcohol werkt tegenstrijdig. Heb net even met iemand gepraat en die wees me er dus nog een duidelijk op dat het spul je laat doorgaan waar je anders moet stoppen.
Dus alcohol en coke , je kan veel meer drinken omdat het effect van alcohol afneemt. Dus in plaats van flesje wijn kan je dan gewoon doorgaan.
Zou ook de drie tennislessen op dezelfde dag van Gerry verklaren![]()
Ik weet dus ook van een vriendin van me die in een kroeg stond waar nogal eens sores was, dat de politie ds gewoon niet kwam (ja later)als cokehead....weer eens bezig was. Omdat het dus je ook beresterk, onberekenbaar maakt. Je bent dus niet alleen overmoedig ,,,,je bent het echt.
Die mensen raken ook heel snel geirriteerd soort bommetje wat kan afgaan.
Heb je de doc gezien van panorama, daar vind ik juist Kate later heel vreemd doen.
Er waren ook de eerste beelden weer en haar oproep aan ontvoerder en toen kreeg ik eerst zoiets van pfffffff waar moeten die ouders door. Kind kwijt en dan beschuldigd worden.
Wat een flauwekul zeg, coke gebruiken om tennislessen tijdens de vakantie vol te kunnen houden.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:05 schreef kahaarin het volgende:
Als ik zo lees wat Cocaïne met je doet dan lijkt het me idd dat het kan verklaren hoe Gerry al die tennislessen kon volhouden en het kan ook wat zeggen over de algehele alcoholconsumptie tijdens het diner @ de tapasbar.
Niet met doel, enkel als 'neveneffect', het is ook maar een theorie, heb jij de docu gezien of übehaupt de zaak gevolgd?quote:Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef APK het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg, coke gebruiken om tennislessen tijdens de vakantie vol te kunnen houden.![]()
Hihi om hun vakantie te kunnen volhouden.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef APK het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg, coke gebruiken om tennislessen tijdens de vakantie vol te kunnen houden.![]()
quote:Op donderdag 22 november 2007 12:22 schreef kopvoltwijfels het volgende:
[..]
Hihi om hun vakantie te kunnen volhouden.
Zat ik me gistern nog te bedenken. Elke dag s'avonds aan de wijn, volgende dag vroeg op(kids) en dan hele dag door tennis, golf , joggen en cirkeltje weer.
Bedoel dit schijnt hun routine te zijn geweest.
het idiote is dat iedereen niet anders kan dan uitgaan van wat die zelf zou voelen etc op zo'n moment en vertaald die emotie dan naar beelden .. en volgens mij krijg je dan een heel scheef beeld.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat het gedrag van Kate in de docu best toe te schrijven kan zijn aan kalmeringsmiddelen, ze is onemotioneel, denk aan de vingerknip en dat halve lachje wanneer ze beschreef hoemakkelijk het was om Maddy mee te nemen, compleet afgevlakte emoties.
poeh, nou doe je net alsof 3 kinderen verzorgen niets is, mi is een uurtje tennis minder inspannend dan een uur met de kids .. daarnaast, het is zo te zien een goed getrainde man, het is geen bierbuik die voor het eerst in beweging komt en na een kwartier met de tong op z'n knieën uit zit te hijgenquote:Als ik zo lees wat Cocaïne met je doet dan lijkt het me idd dat het kan verklaren hoe Gerry al die tennislessen kon volhouden en het kan ook wat zeggen over de algehele alcoholconsumptie tijdens het diner @ de tapasbar.
Jazeker, ik heb de docu gezien en ik zit hier naast een collega die dagelijks de maddymail.co.uk online leest.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:17 schreef kahaarin het volgende:
Niet met doel, enkel als 'neveneffect', het is ook maar een theorie, heb jij de docu gezien of übehaupt de zaak gevolgd?
Speculeren is prima, maar het moet niet over the top gaan.quote:We zitten hier alleen maar te speculeren hoor, de tijd zal het misschien wel leren wat er waar is en wat niet.
Heel makkelijk om er zomaar tussendoor te komen met eenen verder niets.
Dat ben ik met je eens, daarom denk ik aan kalmerende middelen, om die koele houding, die naar nu blijkt was geregisseerd door tegen hen te zeggen dat een ontvoerder kickt op tranen en emotie, vol te kunnen houden, de eerste shock zou nu voorbij moeten zijn imho, ik kan me natuurlijk vergissen.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:05 schreef moussie het volgende:
[..]
het idiote is dat iedereen niet anders kan dan uitgaan van wat die zelf zou voelen etc op zo'n moment en vertaald die emotie dan naar beelden .. en volgens mij krijg je dan een heel scheef beeld.
Niet alleen heb je geen enkel idee hoe iemand reageert als zoiets gebeurt, alhoewel dat "verdoofde gevoel" wel iets is dat beschreven wordt door mensen die op andere manieren een shock te verwerken kregen, maar hoe ziet zo iemand er dan uit op camera ?
En om in zo'n situatie dan te zeggen : ja maar, ze reageren niet "normaal" is mi echt absurd .. het is dan ook geen normale situatie
naar wat ik heb begrepen deed Gerry bijster weinig met de kinderen, een vol programma met tennissen en golfen lijkt me niet een voorbeeld van het druk hebben met de kids, dat was in het dagboek van Kate toch ook 1 van haar klachten?quote:poeh, nou doe je net alsof 3 kinderen verzorgen niets is, mi is een uurtje tennis minder inspannend dan een uur met de kids .. daarnaast, het is zo te zien een goed getrainde man, het is geen bierbuik die voor het eerst in beweging komt en na een kwartier met de tong op z'n knieën uit zit te hijgen
en welke "algehele alcoholconsumptie" heb je het over ? We hebben gelezen dat er iedere avond iets van 8-10 flessen wijn werden gedronken, da's iets van 1 fles de man .. en ergens in het begin werd er verteld dat op 3 mei in z'n geheel (dus incluis de avond) 14 flessen zijn besteld, waarvan er 2 nog dicht waren omdat toen het verdwijnen van Maddie werd ontdekt ..
en tja sorry hoor .. maar iets van 14 flessen drank, verspreidt over de gehele dag, voor een groep van 9 personen .. al was het het dubbele, dan nog is dat nou toch echt geen buitensporige alcoholconsumptie die suggereert dat hij een kop vol met coke had en maar door bleef gaan
Wat is jouw conclusie dan?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:21 schreef APK het volgende:
Jazeker, ik heb de docu gezien en ik zit hier naast een collega die dagelijks de maddymail.co.uk online leest.
quote:Speculeren is prima, maar het moet niet over the top gaan.
De docu begon met het nummer 'Melt' van Leftfield, zijn daar al wilde speculaties over?![]()
Ik vond het een goede docu, vooral de 3D animaties en de beelden met zo'n filmkraan maakten de locatie een stuk inzichtelijker voor mij.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:32 schreef kahaarin het volgende:
Wat is jouw conclusie dan?
Over de docu bedoel ik, naar mijn idee een goede tijdslijn maar weinig nieuwe zaken en er werd heel handig om alle sightings heen gemanouvreerd.![]()
Daar ben ik ook bang voor, dit is trouwens ook een thread die we kunnen uitsluiten:quote:Op donderdag 22 november 2007 13:43 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vond het een goede docu, vooral de 3D animaties en de beelden met zo'n filmkraan maakten de locatie een stuk inzichtelijker voor mij.
Verder vond ik de presentator / maker een beetje ongemakkelijk overkomen, alsof hij ook de indruk had dat de negen niet helemaal eerlijk waren.
Maar dat zou ook tegengas tegen de Maddy-mania van bv the News Of The World kunnen zijn....
En wie het gedaan heeft?
Geen idee, hoewel ik wel denk dat het binnenkort naar buiten komt als de familie of vrienden er iets mee te maken hebben.
Iemand zal breken onder al de druk.
Mocht het een buitenstaander zijn dan weten we het misschien pas over 30 jaar als hij / zij nog even snel een wit voetje bij God wil halen.
Of helemaal nooit natuurlijk....
De suggestie dat Murat erbij betrokken zou zijn doet blijkbaar een paar mensen zien wat ze willen zien.quote:The girlfriend of suspect Robert Murat claims to have an alibi for the night Madeleine McCann vanished, it was revealed yesterday.
Friends of 34-year-old Michaela Walczuch said she spent the evening of May 3 at a Jehovah's Witness prayer meeting in Lagos, five miles from Praia da Luz where the McCanns were on holiday.
They said police had checked the alibi and were satisfied.
German-born Miss Walczuch, a mother of one, has dismissed claims that she could have been seen with Madeleine that night as "ridiculous and bizarre" and has threatened to take legal action.
She has failed to reveal, however, where she was on May 5 and June 15, when two separate witnesses claim to have seen her with Madeleine.
Mr Murat's lawyer, Francisco Pagarete, claimed yesterday this was because her diary had been seized by the police some months ago and has not been returned.
He also revealed that Miss Walczuch's Skoda car was having a gearbox problem repaired on May 5, the day a lorry driver claims to have seen her in the town of Silves, 25 miles away.
mwah, in hoeverre kan die überhaupt voorbij zijn .. je kan een aantal van de gebeurtenissen die tot de situatie op zich hebben geleid gaan verwerken, ze een plaats geven, maar je kan het niet afsluiten .. met iedere nieuwe melding die binnen komt over een kind dat gespot is en uiteindelijk toch niet Maddie blijkt te zijn ga je opnieuw door de wringer .. how could I think it's safequote:Op donderdag 22 november 2007 13:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, daarom denk ik aan kalmerende middelen, om die koele houding, die naar nu blijkt was geregisseerd door tegen hen te zeggen dat een ontvoerder kickt op tranen en emotie, vol te kunnen houden, de eerste shock zou nu voorbij moeten zijn imho, ik kan me natuurlijk vergissen.
als dat überhaupt klopt en niet uit een journalistieke duim komtquote:naar wat ik heb begrepen deed Gerry bijster weinig met de kinderen, een vol programma met tennissen en golfen lijkt me niet een voorbeeld van het druk hebben met de kids, dat was in het dagboek van Kate toch ook 1 van haar klachten?
je kan idd meer drinken met coke (of andere pepmiddelen) op .. klopt ..quote:Over de alcoholconsumptie is zoveel te doen geweest, daar kan niemand meer een zinnig woord over zeggen, wat ik van Kopvoltwijfels begreep kun je met coke op meer drinken, ik dacht dat die flessen wijn bij het avondeten waren besteld, dus niet over de hele dag, dan vind ik het een beetje veel, maar ook dat kan aan mij liggen.![]()
Ja ik vind een fles wijn de man toch behoorlijk, ikzelf kan al licht op zijn na 2 wijntjes.quote:[b]Op donderdag 22 november 2007 14:48 schreef moussie het volgende:[/b
maar dat van die 8-10 flessen wijn per avond is dacht ik zeker, dat was hun vaste bediende iedere avond die dat zei .. en dat van die 14 flessen was ergens in het begin, iemand die de politie de nota van de gehele dag, dus incluis avond, had laten zien ..
en eerlijk gezegd geloof ik dat wel .. ik bedoel maar, het zou geschut eerste klas zijn als het idd zuipschuiten waren, de niet nader bij name te noemen roddelkranten zouden zoiets breed uitgemeten hebben
Nu je het zegt, dat is inderdaad zeer eigenaardig: dat ze een goede vriend uitnodigden om de zaak te filmen - wat was daarvoor nou ook weer de reden? Waarom verzinnen mensen zoiets? Waarschijnlijk - ik kan me de uitleg van de McCanns niet herinneren - wilden ze alles boekstaven, niet alleen voor hun eigen filmcollectie (sorry, beetje bot - ik bedoel bij wijze van aandenken) maar ook om overzicht te houden, want het was natuurlijk een tumultueuze periode. En ik weet dat Moussie het er niet mee eens is, maar toch denk ik dan: hoe kóm je erop, in die situatie. Daarmee beschuldig ik de McCanns niet van moord, ik vind het alleen wel bijzonder vreemde mensen. Want juist door zo'n filmproject ontstaat er nóg meer tumult, chaos, gedoe. Als je heel slecht wilt denken - en kom, waarom niet, we houden de speculaties levend... - zou je kunnen denken dat Kate aan het repeteren was. Zo'n interview, nota bene met een goede vriend, waar is dat nou voor nodig? Om het later bij een glaasje wijn nog eens terug te kijken? Om jezelf eraan te herinneren hoe het ook alweer gegaan was, die hele ontvoering? Om de vrienden thuis een beeld te geven van de situatie ter plaatse? Ik vind het wel een mooi idee dat Kate dat interview - "Béétje meer naar links kijken, Kate, anders valt de zon in je ogen" - heeft aangegrepen om haar tekst te polijsten. Want ja, hoe vertel je zo'n verhaal? Hoe kijk je erbij? (Niet zó, in elk geval, maar wij hebben de eerdere, afgekeurde takes natuurlijk niet gezien!) En dat Gerry dan op de achtergrond staat te regisseren: "Wacht, stop, cut! Wat je net deed, Kate, met die vingerknip, dat is misschien een beetje over the top. Je hebt het moeilijk, weet je nog?"quote:Op donderdag 22 november 2007 23:37 schreef Jane het volgende:
Bedankt voor die link. Ik had al gezocht of hij online stond, maar had 'em nog niet gevonden.
Ik heb net zitten kijken, maar mijn twijfels bij de McCanns zijn er niet minder om geworden. Wat een rare mensen toch...
Hoe Kate 'gezellig' zit te babbelen in die eigen-productie-film... Het feit dat ze überhaupt op het idee komen om een filmploeg over de vloer te vragen... Na 'De Bauers' ook 'De McCanns'.Ik kan er niet bij met mijn verstand.
Oh, leuk - dank. Ga ik hem kopen!quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, je staat in de Vara!gids, nadine.
Het idee dat ik erbij kreeg was dat ze op dat moment al bezig waren met een idee van een feature length documentairefilm die er tzt moet komen ofzo. Een terugblik-docu, niet over Madeleine, maar over Kate & Gerry. Dat soort films worden natuurlijk wel vaker gemaakt, zoveel jaar na een geruchtmakende zaak. "Hoe zat het ook alweer en hoe is het nu met ze?", zoiets. En dan worden daar meestal oude beelden uit journaals e.d. in gebruikt. Maar het is echt heel bizar om daar al mee bezig te zijn en er überhaupt aan te denken op het moment dat je er nog volop in zit!quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:37 schreef Nadine26 het volgende:
Zo'n interview, nota bene met een goede vriend, waar is dat nou voor nodig? Om het later bij een glaasje wijn nog eens terug te kijken? Om jezelf eraan te herinneren hoe het ook alweer gegaan was, die hele ontvoering? Om de vrienden thuis een beeld te geven van de situatie ter plaatse?
Waarom alleen uitdrukkelijk de tweeling en Kate?quote:"Kate McCann takes drug tests to prove she wasn't on anti-depressants when Madeleine vanished"
In an exclusive interview, Edward Smethurst, the lawyer coordinating the McCanns' defence, said: "Hair grows by about a centimetre a month so if you have eight centimetres of hair, you can test for drugs going back eight months.
"With the appropriate, fully-accredited experts, hair samples were taken from Sean, Amelie and Kate and the conclusion was no evidence of sedatives or drugs were found.
"There were various stories circulating that Kate might somehow be unstable and might be depressed and whatever else, but the tests demonstrate that the kind of drugs she might be on did not show up."
The tests were done in September, shortly after the McCanns were named official suspects by Portuguese police.
They accused Mrs McCann of killing Madeleine and her husband of helping to dispose of her body.
At the time it was claimed Portuguese detectives had drafted in criminal psychologists to analyse Mrs McCann's mental state.
Als je in een video die je maakt om Maddy's zaak onder de aandacht brengt zelfs al zo lekker rustig zit te vertellen dan heb ik toch echt het idee dat ze iets heeft ingenomen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:07 schreef moussie het volgende:
even op dat "gezellige" keuvelen reageren .. zoals ik eerder al aanstipte, ik heb iets soortgelijks mee gemaakt, een moeder die gek werd van verdriet en onmacht, omdat zij haar zieke kind niet kon helpen
en ik heb dat soort dingen met haar ook wel meegemaakt, dan zit je even te kwebbelen alsof er geen vuiltje aan de lucht is, voor eventjes is al die ellende vergeten en zat zij voluit te lachen .. en de volgende dag waren haar ogen nog een stuk dikker en roder dan "normaal" omdat zij zich zat te schamen voor die korte momenten plezier die zij had gehad "hoe kon ik lachen, hoe kon ik vergeten, al was het maar voor eventjes".
En ja, dat afwezige heb ik bij haar ook geregeld gezien, en die meid gebruikte absoluut niets, ze liet zelfs de kalmeringspillen van de doctor staan .. bij vlagen zo bezig met haar eigen gedachten die maar in hetzelfde cirkeltje rond bleven draaien .. what if ..
De menselijke psyche, zeker in dit soort situaties, stress, shock ed, doet vreemde dingen waar je met je "normale" verstand niet bij kan
Nog maar eens een staaltje touwtrekken voor de verandering.quote:Madeleine McCann ‘will be found’
THE parents of Madeleine McCann today slammed a Portuguese law chief’s comments suggesting their daughter was dead.
Kate and Gerry McCann described comments made by the country’s attorney general about the chances of finding the four-year-old alive as “entirely unhelpful”.
In an interview with a Portuguese current affairs magazine, Fernando Jose Pinto Monteiro said the huge publicity surrounding Madeleine’s disappearance would have turned her into a liability if abducted.
He said: “If it was a kidnap, it’s normal that the kidnapper has killed her.
mwah, ik weet eigenlijk niet of het zoveel verschil uitmaakt .. dat dan afgezien van het feit dat het nog maar de vraag is of de McCanns de media-aandacht zelf gezocht hebben of alleen gebruik gemaakt hebben van hetgeen hun op een presenteer-blaadje werd aangeboden door die high-profile spindoctor van het resort .. ik zie bij Kate toch veel terug wat ik toen ook zag, jezelf beetpakken aan het zijden draadje "gezond verstand" en op de een of andere manier de dag doorkomen, proberen antwoord te geven op de gestelde vragen, dat stomme lachje als je ergens halverwege de zin beseft dat je onderweg de draad bent kwijtgeraaktquote:Op vrijdag 23 november 2007 14:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als je in een video die je maakt om Maddy's zaak onder de aandacht brengt zelfs al zo lekker rustig zit te vertellen dan heb ik toch echt het idee dat ze iets heeft ingenomen.
Ik vind het heel erg voor je vriendin dat ze dit heeft moeten meemaken, verschrikkelijk lijkt me dat.
Ik vind haar reactie ook gevoelsmatig heel goed te begrijpen, het zou iets anders worden als ze de media opgezocht had en als een soort moeder Theresa had zitten verklaren dat zij er echt niks aan kon doen, dat doet Kate in mijn ogen, ze is met zoveel dingen bezig, met de zaak, de pers, kranten aanklagen, de stichting en zij en haar man praten bijna alleen maar over zichzelf en over hoe de politiezaak er voor staat.
Natuurlijk weet ik gelukkig niet wat ik in zo'n situatie zou doen, daar moet ik je wel gelijk in geven.
De gevoelswereld van de McCanns lijkt in mijn ogen echter alleen om henzelf te draaien en niet om Maddy.
Ik hoop niet dat je boos wordt maar denk je niet dat je een beetje hetgeen je vriendin heeft meegemaakt op hen aan het projecteren bent?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, ik weet eigenlijk niet of het zoveel verschil uitmaakt .. dat dan afgezien van het feit dat het nog maar de vraag is of de McCanns de media-aandacht zelf gezocht hebben of alleen gebruik gemaakt hebben van hetgeen hun op een presenteer-blaadje werd aangeboden door die high-profile spindoctor van het resort .. ik zie bij Kate toch veel terug wat ik toen ook zag, jezelf beetpakken aan het zijden draadje "gezond verstand" en op de een of andere manier de dag doorkomen, proberen antwoord te geven op de gestelde vragen, dat stomme lachje als je ergens halverwege de zin beseft dat je onderweg de draad bent kwijtgeraakt
waarom zou ik boos moeten worden, het klopt toch .. natuurlijk projecteer ik hetgeen ik toen heb gezien op de McCanns, en dan met name Kate .. haar verdriet en dat van mijn vriendin liggen heel dicht bij elkaar namelijk, tenminste, dat concludeer ik als ik de verhalen en gedrag naast elkaar leg .. een gebeurtenis die je hele wereld ondersteboven gooit, onzekerheid over de toekomst, zal je kind het overleven en zo ja, hoe beschadigt is die dan, jezelf het gebeuren verwijten (ze voelde zich al niet lekker, ik had haar die dag thuis moeten houden) ..quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je boos wordt maar denk je niet dat je een beetje hetgeen je vriendin heeft meegemaakt op hen aan het projecteren bent?
Is heel begrijpelijk hoor maar ik zie iets heel anders, gelukkig zijn we allemaal geoorloofd onze eigen mening te hebben.
Nogmaals ik vind het heel erg voor je vriendin en het lijkt me heel moeilijk zoiets van dichtbij mee te maken.![]()
Zou kunnen dat het zo gevoelig lag dat je er niks over wilde horen, toch?quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:19 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom zou ik boos moeten worden, het klopt toch .. natuurlijk projecteer ik hetgeen ik toen heb gezien op de McCanns, en dan met name Kate .. haar verdriet en dat van mijn vriendin liggen heel dicht bij elkaar namelijk, tenminste, dat concludeer ik als ik de verhalen en gedrag naast elkaar leg .. een gebeurtenis die je hele wereld ondersteboven gooit, onzekerheid over de toekomst, zal je kind het overleven en zo ja, hoe beschadigt is die dan, jezelf het gebeuren verwijten (ze voelde zich al niet lekker, ik had haar die dag thuis moeten houden) ..
en tja, doen we dat niet eigenlijk allemaal, jezelf voorstellen hoe jij zou reageren in die situatie en dat dan projecteren op die ander .. en van daaruit dan de reactie van de ander inschalen onder "normaal" of "vreemd" ?
en nee, dat was geen makkelijke tijd .. maar waar ik vooral moeite mee had is dat zij later zo goed als van de aardbodem verdwenen is .. ze ging met haar kind naar een of ander revalidatie/behandelcentrum, wou niet vertellen welke, was binnen no time uit haar huis vertrokken zonder telefoonnummer of nieuw adres achter te laten .. al is het inmiddels al geruime tijd geleden (bijna 20 jaar), er zijn nog steeds van die momenten dat ik mij afvraag wat van hun geworden is ..
maar anyway heb ik daardoor toch wel het een en ander geleerd over de rare bokkensprongen die mensen maken in buitengewone situaties .. d'r is geen peil op te trekken
Had al eerder berichtje gepost maar???quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:31 schreef kahaarin het volgende:
@ Kopvoltwijfels, knap dat jij je op tijd hebt losgemaakt van die kennissen en je wel hebt gerealiseerd dat het de foute kant op giing, wat erg dat er 2 kinderen in jouw ongeving zijn gestorven door overmatig drugsgebruik.
Ik kan me nu voorstellen hoe je er bij komt dat ze cocaïne gebruiken, een ervaringsdeskundige kunnen weinig mensen tegenop.![]()
Maar hoe zie je het in het geheel, zouden de andere tapas-vrienden ook hebben gebruikt en niet hebben gecheckt?
Ik reageerde op deze en ik wilde dat gewoon even tegen je zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:14 schreef kopvoltwijfels het volgende:
[..]
Had al eerder berichtje gepost maar???
Nou, gelukkig dan maar dat je dit niet van heel dichtbij hebt meegemaakt, het lijkt me vooral voor de familie en directe kennissen die er wel van weten erg naar om te zien dat die mensen zelfs na zo'n verschrikkelijk ongeluk met hun kinderen niet wijzer worden.quote:Even iets rechtzetten, m'n ex was dus een ex coke gebruikter voor vele jr. Hij komt uit Amerika dus persoonlijk ken ik z'n toemallig vrienden niet.
Maar door verhalen en z'n houding herken ik die houding van mensen die gebruiken.
En al zat hij dus niet meer in z'n kring die houding, bleef hij hebben. Ook heb ik andere mensen gekent die gebruiken en daar heb ik die blik, houding ook vaker bij gezien.
Ze kunnen praten als brugman en zijn heel vriendelijk en sociaal totdat iets hen verstoort. onberekenbaar.
Dat denk ik ook, er is iets waardoor iedereen met zijn/haar neus dezelfde kant op staat.quote:De groep is ergens niet eerlijk over gezien wat de Pj claimt. En dan kan het dus zijn dat ze zich indekken dat ze dus bijna niet naar de kinderen gingen kijken, dus over de tijden en de hoeveelheid liegen.
Maar zou je daar over liegen als groep,,,,wat zou er gebeuren als ze dus inderdaad maar eens af en toe luisterde.
Zelfs in Portugal. Weinig denk ik.
Dus moet andere reden zijn. En dan zou drugsgebruik dus heel goed mogelijk kunnen zijn.
Want denk dat dat daar heel streng bestraft zou worden.
Dat weet ik niet, iemand die Maddy in de gaten hield en zijn kans schoon zag omdat de ouders toch weer aan het feestvieren waren lijkt me ook een passend scenario, dat onverantwoord bezig zijn ben ik het wel mee eens idd.quote:Ikzelf krijg het gevoel dat Kate dus haar controle is verloren tijdens het naar bed brengen van de kids. En wie weet weet daar niet eens de hele groep van maar iemand die hun heeft geholpen.
Nadat Kate alarm sloeg is met de hele groep besloten om de checktijden wat op te voeren onder druk van Gerry. We zijn onverantwoord bezig geweest en voordat ze verder daarin graven laten we......
En er is een bal gaan rollen door de media en dat is denk ik niet door hun voorzien.
Instinctief gevoel van het klopt niet, dat is een betere verwoording dan die van mij idd.quote:Mousie , heb zelf ook van dichtbij mensen met heel diep verdriet meegemaakt. Moeder met dood kindje, ,moeder met kindje met Leukemie. Beste vriendin die haar zus (ook m'n vriendin) verloor dat niet zomaar een zus was,
En tuurlijk huilen we dan tussen de tranen door, zelfs soms dat je achteraf denkt???
Maar bij geen van allen kreeg ik het idee die gebruikt nu iets, die spoort niet.
We zijn mensen ook in ons verdriet en iedereen verwerkt het anders maar zelfs als de buitenkant niet veel emotie laat zien dan krijg je een indruk. En die is dus bij de Mccanns bij heel veel mensen niet juist. Noem het instinkt.
maar het klopt toch ook niet ..quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:26 schreef kahaarin het volgende:
Instinctief gevoel van het klopt niet, dat is een betere verwoording dan die van mij idd.![]()
Zou ze dan nu eens tijd worden om haar 'diepe' te laten zien , na al die slechte pers.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:45 schreef moussie het volgende:
[..]
maar het klopt toch ook niet ..
je kan als Kate McCann zijnde wel 100.000 keer tegen jezelf zeggen dat je een goede ouder bent etc maar als je het niet echt geloofd .. je weet zelf donders goed dat dit algeheel niet gebeurd was als je je kinderen niet alleen had gelaten immers .. ? dus in je gevoel klopt het gewoon niet, hoe zeer je jezelf ook wil overtuigen, ergo alles wat er in die context naar buiten komt draagt dat stukje innerlijke twijfel met zich mee .. en dat is wat wij opvangen, wat jullie interpreteren naar "het klopt niet dus zij liegt"en ik interpreteer naar "het klopt niet omdat zij innerlijk verscheurd is door schuldgevoel"
maar we agree to disagree kahaarin en de rest, geen problemen mee![]()
Die honden schijnen het vaker fout te hebben maar voor de rest heb je denk ik wel een punt, die auto, tja wat is daar eigenlijk mee gebeurd tussen de ontvoering en het tijdstip dat de McCanns hem huurden, een tweeling die bekaf is van het drukke programma zou door de ontvoering hebben kunnen heenslapen, een volwassen man kan best zijn hand over haar mondje houden, in eerste instantie rende half het resort door het app heen, lijkt me dat sporen die er toen waren niet meer als bewijs kunnen dienen, ik ben nu advocaaat van de duivel aan het spelen hoor, niet al jouw bevindingen aan het afkraken, de ellende is dat er geen sluitend bewijs is voor zowel de schuld als de onschuld van de McCanns.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:46 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Zou kunnen tuurlijk dat iemand zo z'n kans heeft gezien maar dan zitten we met de lijkgeur, sporen in het apartement en in de gehuurde auto sporen. En daar komt nu nog bij die uitleg in dat panorama , we hebben sporen (dna) met vijftien markers en we hebben er 19 nodig in een rechtzaak om het dus bewijs te laten dienen.
Daarop werdt rechtgezet, die 4 die we dan missen in sommige sporen is niet omdat ze dus niet matchen maar omdat ze dus aangetast zijn, onleesbaar. Ik vind 15 markers dus wel heel veel. Als we ervan uit gaan dat dit waarschijnlijk uitkomt op.......1 op ...... Dat dit zou kunnen.
Zou wel eens een dna deskundige willen horen over dit, zouden een broertje zusje moeder, vader zoveel dezelfde markers kunnen hebben. En dan de kans daarop??
Nog een puntje, waarom dan geen sporen achtergebleven van ontvoerder in apartement? Waarom sliepen de andere kindertjes door, waarom sliep Maddy door (volgens oma onmogelijk)
En waarom heeft niemand iemand opgemerkt die de boel in de gaten hield. Dat hoor je toch vaak achteraf, ohhhhh ja ik zag dit of dat maar het viel me op maar ik kon er niks mee.
ik heb het donkergrijze vermoeden dat het geen reet zou uitmaken .. het zou alleen maar gezien worden als een onderdeel van haar "theater" ..quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:55 schreef kopvoltwijfels het volgende:
[..]
Zou ze dan nu eens tijd worden om haar 'diepe' te laten zien , na al die slechte pers.
Laat dan zien dat je je schuldig voelt. , dat je twijfelt aan jezelf. Laat ze haarzelf maar eens zien dat ze ook een mens met fouten is.
Staat heel veel op het spel...
Ik ben toch nog steeds optimistisch, al wacht ik ook vol ongeduld. Maar hoe ik het heb begrepen van die Portugal wet. Eerst de zaak rond dan pas ten laste legging en dan arresteren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die honden schijnen het vaker fout te hebben maar voor de rest heb je denk ik wel een punt, die auto, tja wat is daar eigenlijk mee gebeurd tussen de ontvoering en het tijdstip dat de McCanns hem huurden, een tweeling die bekaf is van het drukke programma zou door de ontvoering hebben kunnen heenslapen, een volwassen man kan best zijn hand over haar mondje houden, in eerste instantie rende half het resort door het app heen, lijkt me dat sporen die er toen waren niet meer als bewijs kunnen dienen, ik ben nu advocaaat van de duivel aan het spelen hoor, niet al jouw bevindingen aan het afkraken, de ellende is dat er geen sluitend bewijs is voor zowel de schuld als de onschuld van de McCanns.
Er zijnzo veel bokken geschoten tijdens het onderzoek dat er nu haast wel een lijk/levende Maddy of een bekentenis moet komen voordat de zaak wordt opgelost.
Al dat gespin in de pers er nog bovenop en we zitten waar we nu zijn, eigenlijk nergens dus.![]()
Misschien heb ik dat gemist ,heb in het begin veel gemist.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:16 schreef moussie het volgende:
[..]
ik heb het donkergrijze vermoeden dat het geen reet zou uitmaken .. het zou alleen maar gezien worden als een onderdeel van haar "theater" ..
en in het eerste interview dat ze gaven hadden ze het erover, hun schuldgevoel en hoe ze daarmee omgaan .. gek genoeg hoor je daar bijna niemand over
Ik was net even aan het zoeken naar dat dna verhaal en toen kwam ik toevallig iets tegen over haar en testen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waarom alleen uitdrukkelijk de tweeling en Kate?
Waarom niet ook Gerry?
En er staat letterlijk dat de drugs die ze nam niet door de test te zien was, zouden ze ook op coke hebben getest of alleen op kalmeringsmiddelen, vaag verhaal weer.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495913&in_page_id=1770&ito=newsnow
Ik heb geen verstand van DNA, maar kom je met vier verschillende markers niet ongeveer uit bij een aap?quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:46 schreef kopvoltwijfels het volgende:
En daar komt nu nog bij die uitleg in dat panorama , we hebben sporen (dna) met vijftien markers en we hebben er 19 nodig in een rechtzaak om het dus bewijs te laten dienen.
Daarop werdt rechtgezet, die 4 die we dan missen in sommige sporen is niet omdat ze dus niet matchen maar omdat ze dus aangetast zijn, onleesbaar. Ik vind 15 markers dus wel heel veel. Als we ervan uit gaan dat dit waarschijnlijk uitkomt op.......1 op ...... Dat dit zou kunnen.
Surprise, dat wist de halve wereld al....quote:Questions are being raised over the suitability of a Spanish private detective agency hired by Kate and Gerry McCann to find their daughter Madeleine. Doubts emerged after an admission by the agency that it does not like working for members of the public because it lacks the experience.
Francisco Marco, the head of Metodo 3, is on record as boasting that his company is unique because it works only for companies. The confession was made in an interview with a Spanish business magazine four years ago, but will fuel fears
Mr Marco, director-general of the family-run firm, invited ridicule recently by promising the McCanns that he would find missing Madeleine within five months - and bragging on BBC flagship programme Panorama that he was "100 percent sure" she was alive and he was "very, very close" to finding her.
Privately, sources close to the McCanns have described his comments as "over enthusiastic". His claim that Metodo 3 works only for the business sector, made in a Spanish magazine, clashes with others that it is expert in finding missing people.
The agency has claimed a 100 percent success rate in tracking down missing persons and was credited with tracing an infamous spy and arms dealer who had spent seven years on the run from Spanish justice. But its website lists none of its work in finding missing people - just nine areas of expertise including fraud, information protection and patent and trademark falsification. Metodo 3 was set up 21 years ago by Mr Marco's mother Marita.
In an interview published less than four years ago, he claimed: "As we're not specialists in dealing with private individuals, we stayed away from this area." He added: "From the beginning the idea was that Metodo 3 would be a firm that would work for companies." Portuguese detectives, according to leaks in local newspapers, have ridiculed Metodo 3's private investigatorsas irrelevant and have said that they had failed to provide any new evidence in the six-month case.
Metodo 3, thought to have been hired by the McCanns on the recommendation of a British-based risk consultancy, has a six-month contract. Family spokesman Clarence Mitchell insisted: "We have every confidence in Metodo 3's abilities to investigate Madeleine's disappearance." Mr Marco was not available for comment." Daily Mail
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |