abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54714937
Quote from a Telegraph article on 20 August:

'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'

You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed

Een van de vele krantenberichten.
De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.

Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Bedoel zonder die honden zouden er geen sporen zijn gevonden.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???
En het betreft dus twee honden,
En ze pikte uit dacht meer dan 10 auto's de Renault eruit.

http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0

Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.

Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.
Ikzelf denk nog steeds ook aan een persoon heel dichtbij.

En ook waarom die Murat niet clean komt ???
  maandag 19 november 2007 @ 13:16:19 #204
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54715067
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven ..
voor de rest vraag ik me af hoeveel er echt verandert is aan hun uitspraken, zijn veel van die "tegenstrijdigheden" miss niets anders dan brakke vertalingen aangevuld met wat journalistieke vrijheden .. "somebody has been tampering with the shutters" is niet "iemand heeft aan de luiken gezeten" maar wordt vertaald naar "iemand heeft geprobeerd in te breken via de luiken" .. wat dus een compleet ander verhaal cq verkeerde vertaling is ?

@ kahaarin .. waarom ik denk dat ze het niet hebben gedaan .. een combinatie van te weinig tijd en te weinig sporen .. een lijk weg werken zonder sporen achter te laten kost mi meer tijd dan wat hun hadden

@ kopvoltwijfels .. ik kan nog steeds niets vinden over het appartement zelf, dat daar iets gevonden zou zijn, wel aan Kates kleren en aan de knuffel en dan uiteraard de auto ..
maar om het geheel even in perspectief te plaatsen .. wat weten we eigenlijk over de betrouwbaarheid van dit soort honden ?
[..]

http://www.timesonline.co(...)e/article2469329.ece

dit gaat dan om de amerikaanse honden die gebruikt werden in de zaak Zapata, en de engelse hond schijnt beter te zijn .. maar hoeveel beter is beter, hoe groot is de foutmarge bij die hond ?
Goh dat met die honden dat wist ik niet, toch wel belangrijk om te weten, als ze het soms fout hebben dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat dit bewijs is, echter ook geen bewijs voor onschuld imho.
Jammer genoeg is er in het begin zo veel aangerommeld in dat app dat er niet te zeggen is of er wel of geen bewijzen zijn (geweest) dat er daar iets met Maddy is gebeurd, daar zit hem wat mij betreft de kneep.
be nice or go away
  maandag 19 november 2007 @ 13:18:12 #205
145755 kahaarin
pi_54715110
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:

'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'

You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed

De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.

Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???

http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0

Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.

Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.

Murat is toch nog arguido?
Een muilkorf dus, en als inwoner van Portugal zou ik ook mijn mond houden, net iets voor justitie daar om van hem een 'voorbeeld' te maken en dan en-passant ook nog even een bekentenis uit hem te rossen.
be nice or go away
pi_54715162
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven .. <knip<
Volgens The Times was het toch echt Father José Manuel Pacheco: "The McCanns went to pray for their daughter in the village’s 18th-century church, Nossa Senhora da Luz. Within an hour of reporting the child missing they asked for the local Catholic priest, and a few days later were given keys to the church so that they could visit at any time.

Father José Manuel Pacheco, the priest, said: “I find it perfectly normal that the police will carry out new searches in Praia da Luz, and not excepting the church.” However, he said he had not been informed that the church itself would be searched." En ook de Daily Mail komt vandaag met dit verhaal en ook nu wordt deze priester genoemd als zijnde de gever van de sleutel. "As the massive hunt went on for Madeleine, devout Catholics Kate and Gerry McCann, of Rothley, Leicestershire, went to the church daily to pray for her. They were even given a key by priest Jose Manuel Pacheco - a close friend."

Maar ben het met je eens dat voor de rest er nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel onduidelijk is, nog afgezien van vertalingen, intepretaties en journalistieke vrijheden < ligt er ook aan voor welke krant men werkt en welke lezers voorkeuren hebben wat betreft de te raadplegen nieuwsbronnen. Ik ben een allesvreter/lezer, zie dan maar eens wat echte feiten te peuren...
  maandag 19 november 2007 @ 13:27:08 #207
145755 kahaarin
pi_54715286
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:20 schreef Suko het volgende:

[..]

Maar ben het met je eens dat voor de rest er nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel onduidelijk is, nog afgezien van vertalingen, intepretaties en journalistieke vrijheden < ligt er ook aan voor welke krant men werkt en welke lezers voorkeuren hebben wat betreft de te raadplegen nieuwsbronnen. Ik ben een allesvreter/lezer, zie dan maar eens wat echte feiten te peuren...
Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.
Vooral 24Horas, als ik een kat had kwam deze krant niet eens in de kattenbak.
be nice or go away
pi_54715452
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:27 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.
Vooral 24Horas, als ik een kat had kwam deze krant niet eens in de kattenbak.
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf. Dat zal best wel eens onthullende rolprent kunnen worden...
  maandag 19 november 2007 @ 13:41:06 #209
145755 kahaarin
pi_54715569
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:

[..]

De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf. Dat zal best wel eens onthullende rolprent kunnen worden...
Die fora en blogs zullen ook ongetwijfeld, net als hier, feiten hebben zitten schiften op betrouwbaarheid idd, vind je het ook niet triest dat er nu alweer wordt geroepen dat een oplossing nabij is en dat er 'breaking evidence' is gevonden door nòg een PI?
Als al die mensen hadden gedaan wat ze hebben gezegd dan was Maddy al terug samen met een heleboel andere vermiste kinderen.....
Dat zou een documentaire zijn waar ik een pot thee voor ging zetten en een pak suikerbisquitjes bij zou halen.
be nice or go away
pi_54721468
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u
O, goeie tip, dank! Als ik vanavond tijd heb, ga ik zeker even kijken.

Ik weet niet of de Britse pers in deze specifieke zaak ernstig heeft gefaald; in dat geval zou je kunnen zeggen dat de Britse pers stelselmatig en doelgericht faalt en ook wil falen - mensen worden nergens zo genadeloos aan de schandpaal genageld als in de Britse pers. Onlangs weer die one legged woman van ex-Beatle McCartney die jankend voor de tv-camera's vertelde dat ze bijna zelfmoord had gepleegd dankzij de sleaze die ze over zich krijgt uitgestort sinds de scheiding; we hebben het Prinses Diana-drama gehad, enzovoort, enzovoort. Hoort erbij. De tabloids betalen honderdduizenden ponden voor 'kiss & Tell'-verhalen - denk: Rebecca Loos en de Jude Law-nanny -, ze weten wat verkoopt. Drama. Moord. Overspel. Seks.

Met de waarheid heeft dat niks te maken. Het is vermaak, en dat komt meestal neer op leedvermaak. De McCanns zijn droomslachtoffers.

Volgens mij is het verschil alleen dat de serieuze Britse pers zich veel bewuster is van het Tabloid-fenomeen dan wij, want wij zijn niet opgegroeid met die traditie. De Privé is kinderspel vergeleken bij de nagelharde britse boulevardpers. Ik denk dat Panorama vanavond alleen zijdelings verwijst naar de Tabloid-verhalen rond deze zaak, en dan nog uitsluitend om aan te geven hoe snel zo'n zaak uit de klauwen kan lopen als 'het volk' zich ermee gaat bemoeien/identificeren.
pi_54729064
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.

@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
pi_54730737
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.

@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
Ik heb de documentaire ook gezien, al heb ik er niet heel veel van opgestoken - ik kon Gerry eigenlijk nauwelijks verstaan (komt hij uit Schotland of zo?) en ook Kate had een tamelijk onverstaanbaar accent, wat vreemd is, aangezien haar moeder weer glashelder Engels spreekt. Afijn, het was verder wel een goede documentaire met al die mooie overzichtsbeelden en bewegende stippellijntjes en zo. Met Kate had ik ook moeite; die vrouw is volledig composed en lijkt de hele kwestie allang achter zich te hebben gelaten - ze praat erover alsof het haar persoonlijk niet aangaat. Maar dat vond ik van die Jane Tanner ook; zij zat echt lekker op haar praatstoel voor de camera, bijna alsof ze een spannend vakantieverhaal met de kijkers wilde delen. Ik denk trouwens dat die opgewekte babbeltoon wel eens te maken kan hebben met de vele, vele interviews die ze inmiddels gegeven hebben, plus natuurlijk de ontelbare gesprekken die ze er onderling over hebben gevoerd - na verloop van tijd wordt het misschien een kunstje en gaat de authenticiteit er een beetje vanaf.

Verder meende ik Gerry te horen zeggen (maar nogmaals, dat accent was onverstaanbaar!) dat de kinderen gekleed in bed lagen, terwijl Jane Tanner nog geen paar minuten ervoor had verklaard dat ze Maddie in een pyjama in de armen van die vreemde man had gesignaleerd.

Maar het allermooiste vond ik toch wel de commentaarstem die zei dat Gerry het appartement op de dag van de ontvoering om zes uur 's avonds verliet om naar zijn derde tennisles van die dag te gaan. Derde! Tennisles! van die dag!
Ha!
Ha!
Leuke familievakantie: 'Jongens, papa gaat nog even tennissen.'
'Oh, is het weer zo ver?'
'Nou, het is gewoon mijn derde les van vandaag, hoor. Hoezo? Gisteren heb ik vijf lessen gevolgd en dat is me prima bekomen. Morgen doe ik er zeven. Doen jullie nooit iets aan sport? Ik ben hier ook voor mijn plezier!'
En dan begrijp je ook meteen waarom hij die bewuste avond nog even op straat stond te kletsen met een tennismaatje. Hij zal best een hoop tennismaatjes gehad hebben, met zo'n krankzinnig tennisschema.

Hij heeft z'n dochter dan misschien niet vermoord, hij is wel stapelgek
  dinsdag 20 november 2007 @ 01:53:31 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54730854
nog niks is zeker, een 'roofdier' zou zomaar kunnen?

Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13

LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.

"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54730869
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 01:53 schreef zoalshetis het volgende:
nog niks is zeker, een 'roofdier' zou zomaar kunnen?

Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13

LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.

"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.
Redelijke kans dat dit gebeurd is idd.
Overigens denk ik door een pedofiel en dat het meisje wel dood is.
I´m back.
pi_54730928
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?

Er zijn wereldwijd 30 miljoen vermiste kinderen, om het even in perspectief te zetten.
pi_54730935
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?

Er zijn wereldwijd 30 miljoen vermiste kinderen, om het even in perspectief te zetten.
Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.
I´m back.
pi_54730982
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.
Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.
Ik zeg niet dat het geen gewichtige zaak is... Alleen in perspectief van het aantal andere vermiste kinderen begint dit echt te vervelen .
pi_54730996
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:20 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.
Ik zeg niet dat het geen gewichtige zaak is... Alleen in perspectief van het aantal andere vermiste kinderen begint dit echt te vervelen .
Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.
I´m back.
pi_54731038
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.
Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?

Hier, voormalig hoofd van FBI die zn boekje opendoet aan onafhankelijke media over dit soort praktijken:

http://video.google.com/videoplay?docid=7422707471557380769
pi_54731041
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?

Hier, voormalig hoofd van FBI die zn boekje opendoet aan onafhankelijke media over dit soort praktijken:

http://video.google.com/videoplay?docid=7422707471557380769
Dan denk ik 'topic in BNW'. .
I´m back.
  dinsdag 20 november 2007 @ 02:52:09 #221
6941 APK
Factual, I think.
pi_54731081
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
De term was 'predator'.
Ik hoop serieus dat je niet denkt dat ze daarmee een dier op vier poten bedoelden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_54731096
Goed plan,

Maar goed.
Er was ooit ook een keer "curciaal bewijs" door "sigarettenas" van rechercheurs vernietigd...

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=494203&in_page_id=1811&ct=5

.
pi_54733688
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:

hmz .. ik heb altijd begrepen dat er in het appartement wat bloed is gevonden, wat dan niet van Maddie bleek te zijn, en de geuren waarop de honden reageerden aan Kate's kleren, het knuffelbeest en in de auto ..
maar ja, de berichtgeving hierover is idd wat verwarrend .. lijkt net een nachtmerrie waarin je aan handen en voeten gebonden door een diep moeras zit te baggeren ..

en je hebt gelijk,zelfs al zou het kind wel in het appartement zijn overleden en tijden later met die auto zijn vervoerd, het zegt feitelijk nog niets .. het is net zo goed mogelijk dat de ontvoerder dat heeft gedaan en haar ook later in die auto heeft vervoerd .. wie weet zelfs op die avond van 3 mei ?
Het zou zelfs kunnen dat dit geheel om te beginnen geen ontvoering was maar een doodgewone inbraak, dat Maddie vermoord is omdat zij wakker werd, dat het lijkje in paniek is meegenomen (vingerafdrukken in de nek, CSI gezien .. ik roep maar wat ?) .. dat we alleen maar in deze spin terecht zijn gekomen dankzij de high-profile spin-doctor van het resort wiens eerste opdracht is om van elke verdenking tegen het resort zelf af te leiden ?
pleased to meet you
pi_54733806
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
Dan denk ik 'topic in BNW'. .
Dat is nu al de zoveelste keer dat je dat zegt, maar wat heeft BNW ermee te maken? Als er in de Maddie-kwestie al sprake zou zijn van een conspiracy-theorie, dan zou het de eerste keer zijn dat de mondiale media de zaak hebben aanzwengeld

Conspiracy-theorieën horen thuis op internet, op vage subfora, op weblogs, en eventueel maakt een stelletje nitwits er een documentaire over, zoals in het geval van 9/11, en zo'n documentaire wordt alleen in zeer kleine (en verwarde) kring serieus genomen.

Het zal je misschien verbazen, maar ik denk dat het grootste deel van het 'publiek' - de krantenlezers, de Journaal-kijkers - bij het zien van de McCanns denkt: 'Dat zijn die enge lui die de ontvoering van hun eigen dochter in scène hebben gezet.'

Hard nieuws reist snel. En de verdenking van de McCanns wás hard nieuws. De enige manier om dat nieuws ongedaan te maken, is door er ánder nieuws tegenover te stellen - in dit geval zou dat bericht moeten luiden: 'De McCanns zijn onschuldig.'

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat ze dús schuldig zijn, ik geloof zeker dat de McCanns slachtoffer zijn geworden van de media-hype (en dat hebben ze overigens voor een groot deel aan zichzelf te danken), maar met conspiracy-theorieën heeft dat niets te maken. Ook jouw verwijt aan de 'tegenstanders' van de McCanns, om ze zo maar even te noemen, snijdt geen hout. Die mensen zouden zich laten leiden, volgens jou, door emoties en behoefte aan zelfbevestiging. Maar wat je daarbij over het hoofd ziet, is dat die mensen nooit met een beschuldigende vinger naar de McCanns zouden hebben gewezen als dat harde nieuws er niet was geweest.

Het was gisteren in die documentaire trouwens interessant en bizar om te zien hoe Kate reageerde op de vraag wat ze vond van de aantijgingen in hun richting. Let wel: die scène speelde zich af in de begindagen, toen nog vrijwel niemand aan de ouders twijfelde. Het waren nog slechts geruchten. En Kate nam nauwelijks de tijd om erop in te gaan, het enige wat ze zei, of eigenlijk mompelde, was: 'Dat is maar een heel klein groepje. De meeste mensen staan vierkant achter ons.'

En zo wás het natuurlijk ook. Het publiek geloofde de McCanns blind, het was een gruwelijk verhaal en iedereen kon zich ermee identificeren: 'Het zou je maar gebeuren!'

Maar de verdenking in hun richting kwam, achteraf gezien, natuurlijk niet helemaal uit de lucht gevallen. Kinderen verdwijnen nu eenmaal niet zo vaak spoorloos, en al helemaal niet uit een vakantieappartement, en dan was er in dit geval nog sprake van een buitengewoon brutale en koelbloedige ontvoerder die een absurd risico had genomen door genoegen te nemen met een heel klein, bijna onmogelijk 'window of opportunity' (zoals het gisteren in de documentaire steeds werd genoemd). De kinderen lagen dan wel alleen, de ouders liepen de hele avond af en aan. Het was, als je de McCanns en hun vrienden moet geloven, een komen & gaan van ouders; als de één de bedjes had gecontroleerd, stond de volgende alweer door de slaapkamerdeur te loeren. Met andere woorden: je moest die avond je best doen om níet te struikelen over één van de Britse ouders, of om níet tegen ze op te botsen bij de voordeur. En toch heeft die ontvoerder kans gezien om zijn slag te slaan in die luttele 'onbewaakte' ogenblikken - enkele minuten, en Gerry stond op dat moment nota bene nog binnen gezichtsafstand, in gesprek met een van zijn tennismaatjes.

Ik denk dan ook, op basis van de documentaire - en dat was dan ook één van de theorieën die ons door de makers werden voorgehouden - dat de McCanns en hun vrienden hun eigen graf hebben gegraven door te liegen over hun hoeveelheid checks. Toen ze ontdekten dat Maddie was verdwenen, sloeg meteen de paniek toe: Hoe verklaren we onze nalatigheid? Nou, simpel: door te benadrukken dat de kinderen die avond alleen in theorie alleen lagen, maar de praktijk was vele malen geruststellender, omdat de ouders bij toerbeurt gingen controleren.

Dát is de leugen. De Portugese politie kon geen chocola maken van hun tegenstrijdige verklaringen. Ze konden die ontvoerder niet kwijt in het drukke bezoekschema; wanneer had die man in godsnaam moeten toeslaan? Gerry had zijn hielen nog niet gelicht of daar kwam Jane Tanner alweer aangestiefeld, en zo ging het de hele avond door.

Maar zo is het natuurlijk niet gegaan. En als ik eerlijk ben, kan ik de McCanns en hun vrienden ook nauwelijks van nalatigheid beschuldigen. Dat appartement lag werkelijk vlakbij. Ze zaten te eten in die tapasbar, maar in wezen hadden ze in hun eigen achtertuin kunnen zitten, zó klein was die afstand. Ik heb in mijn leven zo vaak op díe afstand van mijn slapende kinderen zitten eten - in tuinen, in grote huizen - zonder ook maar één keer te gaan controleren of ze nog niet ontvoerd waren. Omdat het appartement van de McCanns was afgescheiden - door een struik - van het gedeelte waar de tapasbar zich bevindt, is het inderdaad logisch dat ze af en toe gingen kijken. Af en toe, dat is iets anders dan doorlopend & om de haverklap & elke tien minuten & daarna nóg eens. Dat gedrag staat ook haaks op het gevoel van veiligheid waarover ze het steeds hebben. Oh? Als je je zo veilig voelt, waarom ga je dan steeds opnieuw checken? Zó veilig was het dus niet. Maar dat was het - voor hun gevoel, en ten onrechte, zoals later zou blijken - wél.

Tot Maddie weg bleek te zijn. Toen hebben zowel de McCanns als hun vrienden - in hun paniek, en vermoedelijk zonder grondig overleg - instinctief besloten om het aantal checks die avond flink op te voeren. Volkomen logisch. Als je fiets wordt gestolen, is het naderhand ook niet leuk om toe te moeten geven dat hij niet op slot stond, of met een lullig slotje. Als er in je huis wordt ingebroken, stond er natúúrlijk geen raam open, hou eens even op zeg! Maar misschien stond dat raam wél open. Dat hoeft de politie alleen niet te weten.

Best mogelijk dat Jane Tanner - die dat gisteren trouwens met klem ontkende - dáárom graag terug wil naar Portugal om haar verhaal te wijzigen. Want ik denk dat de Portugese politie op een dwaalspoor is gebracht door de tijdslijn, waarvan in werkelijkheid niks klopt. De McCanns en hun vrienden zijn gewoon rond half negen gaan eten, ze zijn één of twee keer gaan kijken, of er is alleen even vluchtig aan de deur geluisterd, en toen was Maddie weg. Oeps.
pi_54734612
quote:
. Kinderen verdwijnen nu eenmaal niet zo vaak spoorloos
even hier op in gaan. Je wil niet half weten hoeveel kinderen spoorloos verdwijnen. En wanneer mijn moeder mij niet op 3-jarige leeftijd had gewaarschuwd om nooit bij een vreemde in de auto te stappen..en wat ik allemaal moest doen wanneer iemand mij toch onder dwang meenam? Dat ik nooit naar auto's moest lopen wanneer er mensen waren die mij wat wilden vragen (of een brief in de bus of waar een vriendje woonde) was ik ook niet meer. Het was toen een donkerharige lange vrouw...met een lichtblauwe opel kadet. Ik was 4 en een popje om te zien. Dankzij de waarschuwingsverhalen van mijn overbezorgde moeder..ben ik opgegroeid bij mijn ouders.

In Amerika en Engeland zijn de verhalen ook niet vreemd. In Nederland komt het ook vaker voor dan je denkt. Dus niet zo vaak wil ik niet meer noemen. Niet vaak in de pers..oké.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:35:12 #226
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_54734905
Ik heb gisteren ook naar de BBC documentaire gekeken en vond de berichtgeving interessant maar erg pro-Kate en Gerry (no surprise there). Toch hecht ik niet veel waarde aan (het ontbreken van) bepaalde emoties bij de McCanns. De huilscène van Kate op het balkon is aan de andere kant zeker berekenend te noemen. Zelfs al is dit het geval (en dat vermoed ik), dan ben ik nog niet overtuigd van hun betrokkenheid.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:37:03 #227
145755 kahaarin
pi_54734947
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:

Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.
Er was imho alleen niets nieuws te melden, geen openbaring over de zaak.
Ik kreeg wel een beetje het gevoel dat de makers van de docu toch een beetje terughoudend waren, net alsof ze niet het achterste van de tong hebben kunnen/mogen laten zien.
quote:
Portuguese police made Kate and Gerry McCann arguidos - formal suspects - after allegedly finding "bodily fluids" belonging to Madeleine in the boot of the McCanns Renault Scenic hire car.

It has been reported that police believe that Madeleine's body had been transported in the rental car, weeks after she accidentally died in the holiday apartment, perhaps from an overdose of sedatives.

They are said to be awaiting the results of DNA tests from a laboratory in Birmingham to confirm their suspicions.

advertisementLast night it emerged that lawyers working for the couple had hired independent forensic scientists to examine the car, which had been kept in a garage of an Algarve holiday villa after they returned to the UK.

Brian Kennedy, the wealthy business man who is funding the McCann's own efforts to investigate their daughter's disappearance, confirmed the tests had taken place.

"We did our own tests on the hire car and found no traces of Madeleine," he said.

He said that the tests had been carried out by a team of independent Home Office accredited pathologists and were completely reliable.
Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?
Wat zat er dan wel in de booth van die auto?

http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/wmaddy220.xml
be nice or go away
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:44:35 #228
145755 kahaarin
pi_54735132
quote:
Three friends may have been behind Madeleine McCann's kidnap, investigators claimed last night.

Private detectives fear Robert Murat, girlfriend Michaela Walczuch and her estranged husband Luis Antonio were part of an organised ring that snatched the four-year-old. Pool cleaner Antonio worked at the resort where Maddy vanished and had full access to the complex.

He could have spied on her before the plot was hatched.

A source said: "The connection would appear to be very significant."

AdvertisementInvestigators claim Antonio, 47, could have easily got German-born Walczuch into the secure Mark Warner resort at Praia da Luz.

Yesterday the 34-year-old was named by the Mirror as the woman spotted bundling a child into a car two days after Maddy vanished.

At the time she was living with Antonio, who worked at the pool where Gerry and Kate McCann took their three children daily.
Nieuwe beschuldigingen naar Murat, zijn vriendin en de poolman Antonio, nog even en de butler heeft het gedaan met een kandelaar in de kelder.
quote:
Our source added: "This phase of the investigation has found many people linking Murat to the scene that night.

"It seems significant he is denying it despite multiple sightings.

"Putting himself forward as a translator on that first chaotic morning afterwards also put him well in place to get the inside track of the investigation, perhaps cleverly, it may transpire.

"I would be amazed if Murat is not questioned again very soon over these new findings."

Portuguese sources claim the ex-pat could be further quizzed this week.

Dit was ons een paar topics geleden ook al opgevallen, waarom was Murat zo betrokken bij het onderzoek?

http://www.mirror.co.uk/n(...)used-89520-20131895/
be nice or go away
pi_54735500
quote:
Ik denk dan ook, op basis van de documentaire - en dat was dan ook één van de theorieën die ons door de makers werden voorgehouden - dat de McCanns en hun vrienden hun eigen graf hebben gegraven door te liegen over hun hoeveelheid checks. Toen ze ontdekten dat Maddie was verdwenen, sloeg meteen de paniek toe: Hoe verklaren we onze nalatigheid? Nou, simpel: door te benadrukken dat de kinderen die avond alleen in theorie alleen lagen, maar de praktijk was vele malen geruststellender, omdat de ouders bij toerbeurt gingen controleren.

Dát is de leugen.
daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..

ik denk trouwens dat we er nooit meer achter zullen komen hoe vaak er echt is gecheckt .. de ene bediende verteld dat er geregeld lege plaatsen aan tafel waren en een ander weer van niet .. ik heb zelf lang genoeg in een hotel-restaurant gewerkt om te kunnen zeggen dat je zoiets niet bij gaat/kan houden, al helemaal niet als het druk is, je kijkt meer naar hoe vol de flessen zijn en/of hoe leeg de borden, wie er nou wel of niet aan die tafel zit registreer je nog niet eens bewust
pleased to meet you
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:12:28 #230
145755 kahaarin
pi_54735687
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:02 schreef moussie het volgende:

[..]

daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..

ik denk trouwens dat we er nooit meer achter zullen komen hoe vaak er echt is gecheckt .. de ene bediende verteld dat er geregeld lege plaatsen aan tafel waren en een ander weer van niet .. ik heb zelf lang genoeg in een hotel-restaurant gewerkt om te kunnen zeggen dat je zoiets niet bij gaat/kan houden, al helemaal niet als het druk is, je kijkt meer naar hoe vol de flessen zijn en/of hoe leeg de borden, wie er nou wel of niet aan die tafel zit registreer je nog niet eens bewust
En buiten dat, lege stoelen zeggen niets, men kan naar het toilet zijn, even met iemand anders staan praten die toevallig voorbij komt, de benen strekken, achter iemand anders uit het groepje staan om even iets te bespreken, ga zo maar door.
Volgens mij zijn er door al die media aandacht zoveel mensen die een mogelijkheid zien hun 15 minutes of fame te halen dat de zaak er alleen maar door is vertroebelt.
be nice or go away
pi_54736361
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.
Er was imho alleen niets nieuws te melden, geen openbaring over de zaak.
Ik kreeg wel een beetje het gevoel dat de makers van de docu toch een beetje terughoudend waren, net alsof ze niet het achterste van de tong hebben kunnen/mogen laten zien.
[..]

Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?
Wat zat er dan wel in de booth van die auto?

http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/wmaddy220.xml
Dit zijn de eigen Lab-testen qua ingehuurd lab van de McCanns, betaald door hun weldoenderd Brian Kennedy, dus niet te verwarren met de testen van het FSS uit Birmingham. Ik vraag me dan af welk Lab dat is en wat zijn de methoden om te testen, zijn die net zo gerenommeerd als het FSS, dus vergelijkbaar...Maar goed, Gerry zei dus (in de docu, gefilmd in augustus) dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, naar nu blijkt uit hun eigen testen dat daar geen sporen van zijn gevonden. Overigens dacht oma-McCann eerder nog: "There is no way they carried her out of there without her wakening." 1 oktober 2007

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat stuk bewijs wat het Portugese onderzoek in handen heeft, waarvan de media niets weet zoals gisteravond werd gezegd. Kennelijk het McCann-kamp misschien wel en is het wachten op een een of andere doorbraak van wie of wat....Opvallend is dat de docu geheel gericht was op de betrokkenen, alle zijwegen zijn weggelaten, zoals al die eerdere sightings, al dat té opvallende gespin ook. Dat maakte het wel overzichtelijk maar blijven er nog zoveel vragen voor het onderzoek én de kijker over. Cruciaal is de timeline van die avond en de mogelijke niet op elkaar sluitende verklaringen van de betrokkenen. De PJ denkt eigenlijk dat er helemaal niet gecheckt is...Opvallend ook is dat Gerry na de check rond 21.00 uur zijn eerdere tennismaat aan de overkant zag lopen en er op afging, dus zo donker was het niet, er stonden ook lantaarnpalen en het was heeeeel stil, dus als zou je iemand niet zo gauw zien dan kan je iemand horen lopen. Het blijft vreemd dat Gerry en Jeremy Wilkins niemand hebben gezien, zowel Jane Tanner niet als wel de man met het kind, waarvan Tanner nu zegt dat ze nooit heeft beweerd dat het Robert Murat is. Uiteindelijk zal het er vermoedelijk toch op neerkomen wie wát heeft gedaan op die avond, áls het al op die avond is geweest dat Madeleine van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen < mijn 'speculatie'...

Wat mij alijd opvalt zijn de kleine feitjes die iemand mogelijk schuldig/onschuldig doet lijken. Zoals dat geposeer voor de pers van Kate met Cudlle Cat, op het balkon, zoals te zien in de docu. Iedere relevantie wat betreft ontgaat mij volledig. En Gerry die zegt, why it happend to us? Ook die gefilmde trip naar Huelva roept vraagtekens op, als je slecht denkt (en daar sta ik inmiddels bekend om ) kan dat als (uitgedachte) alibi dienen, maar de verslaggever verzuimt te melden dat sporen zijn gevonden in de ruimte van de extra autoband en niet gewoon in de kofferbak waar de posters lagen en de grote hoeveelheden gereden kilometers zijn ook niet opgehelderd. Evenmin waarom die dag is gekozen terwijl er niks open was ivm feestdag, ook de kerken niet. En dat Kate haar moeder op die bewuste avond vroeg om haar priester Paul, degene die het stel nog had getrouwd, hoe bestaat 't! Dat is toch niet het eerste wat je doet met een vermissing????? (zou de politie de inhoud van dat gesprek met de priester misschien weten?)

Vragen, vragen en vragen, mooi verhaal trouwens weer Nadine, en dan maakt 't niet uit of ik me daarin kan vinden of deels, hebbu daarvoor doorgeleerd of zo???

Ik denk 't ook niet Moussie en dat het wordt opgelost al helemaal niet, althans zeker niet op korte termijn. Het wachten is op verhalen van die andere Tapas-vrienden en familieleden, via de kranten, tv, boeken, films etc etc etc....

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 20-11-2007 13:17:32 ]
pi_54737922
Ik ook gekeken en vond het ook het bekijken waard. Inderdaad zonder het gespin van de kranten veel overzichtelijker.
Ook de beelden hoe en wie nu waar liep. Je kreeg een beter beeld van het geheel.
Wel kreeg ik zoiets?????? toen er gezegd werdt de lichaamsstoffen die gevonden zijn in de auto behoren die toe aan mens of dier. In ieder geval van een lijk maar van welke aard?
Nu vraag ik me af reageren lijkhonden op een dierlijke oorsprong??

Wat me ook opviel is dat Russel er niet in voorkwam. Is dit nu spin geweest een ziek kind??
Was hij nu wel of niet half uur weg?

Kreeg bij de eerste beelden van de ouders ...arme ouders.
Later kreeg ik bij Kate echt zoiets van ??? Lacherig en praten of het over een derde ging vol overtuiging dat ze de perfecte ouders zijn.
Gerry kwam er deze keer beter vanaf in m'n gevoel.
Ook de moeder van Kate is heel koud...is haar kleinkind!!
De flim gemaakt door de vriend, tja..komt voor of Gerry al z'n postertjes zelf maakte.
Dit lijkt me toch echt niet met al die miljoenen in het fonds. Dat stukje van echt pr voor de Mcanns het een reclameflimpje gemaakt om te laten zien dat de ouders dus bezig waren om er alles aan te doen om hun
kind te vinden.
Dat tripje naar hualva zou het niet een verkenningstripje kunnen zijn geweest?

En Janne , ik vond dat ze heel vaak haar schouders ophaalde volgens mij doe je dat als je heel onzeker bent, strookt niet met wat ze zegt, zeker te zijn van wat ze zag.

Gelieg over de tijden van checken....waarom veranderen ze dan nu hun getuigenis niet?
Bedoel als je vrienden verdacht worden en het komt doordat je je getuigenis hebt aangepast , waarom dat nu niet veranderen.
Krijgen ze waarschijnlijk problems maar denk dat het peanuts is in de gegeven omstandigheden.
Hun vrienden worden nu van het ombrengen van hun kind verdacht.
Het lijkt of ze nog meer problemen /vragen krijgen als ze het wel doen.

Heb het op dat Engelse forum ook al eens al motief gelezen maar zou drugs...coke hier geen motief zijn.
Leuke feestjes met drank en een lijntje.
Maddy vind het gebruikt het en sterft, terwijl hun aan het feesten zijn.
Probleem is dan niet alleen, kind dood door nalatigheid. Iedereen denk ik kids kwijt, baan kwijt en Portugal en drugsbeleid????
Dit zou denk ik een motief kunnen zijn voor heel de groep om te zwijgen en mee te coveren.
pi_54739786
Interessante theorie...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_54741243
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:06 schreef kopvoltwijfels het volgende:

Wel kreeg ik zoiets?????? toen er gezegd werdt de lichaamsstoffen die gevonden zijn in de auto behoren die toe aan mens of dier. In ieder geval van een lijk maar van welke aard?
Nu vraag ik me af reageren lijkhonden op een dierlijke oorsprong??
Decomposition Scent
The human body upon biological death produces a scent that is very different than live human scent or animal decomposition scent.

Human decomposition scent is a product of the gasses created during the breakdown of soft tissue and results in a scent that is generic in its chemical nature but unique to humans. This scent continues to change throughout the advancement of decomposition.

The transmission of human decomposition scent into the environment is the same as that for live human scent, traveling on air currents away from the source to form scent cones or pools. It can also be carried away from the source by rain and ground water drainage. Scent's movement in the environment can be impacted by terrain, temperature and weather.

Heb m'n eigen vraag maar opgezocht en beantwoord.

Dus de gevonden sappen moeten dus wel van een mens komen ipv een dier. De lijkhonden hebben ze naar het spoor gebracht in de auto dus waarom ze ons nu weer met de opmerking komen ze weten niet of ze van een menselijk lichaam komen of van dierlijk.
Zal wel komen van Kate's opmerking we hebben vuilnis vervoerd in de auto.
pi_54746254
Hee, je staat in de Vara!gids, nadine.
Ik reageer later op je post.
I´m back.
pi_54752158
Moet 't toch (weer) even kwijt, vooral na het zien van de docu gisteravond op de BBC. Er stoort mij iets al maanden en dat is het volkomen gebrek aan verantwoordelijkheid van de McCanns. Oke, je kan eens wat gaan eten, kinderen moe van de hele dag buiten en bezig gehouden in de crèche en hup naar bed. Goed, dat is ze vergeven, een avondje met checks, laten we daar vanuit gaan. Maar hoe haal je het in je bolle hoofd om dat verdorie 6 avonden achtereen vol te houden, en dat blijf ik zeggen > in een vreemd land > met hele jonge kinderen > zonder oppas of zelfs geen aanwezige babyfoon? En wat als er eentje ziek wordt or what ever, gewoon een nare droom, niemand te bekennen! De apartementen waren buiten het hek gesitueerd, daarom werd ook geadviseerd oppas te nemen. De luisterservice bestond allang niet meer. Het MW-resort had een meer dan uitstekende oppasservice met nanny's die overdag ook al kinderen bezig hielden in de Kid's Club.Maar niets van dat al.

En aldoor hoor/lees je hoe veilig ze zich voelden, Kate: "Maybe it was because it was family-friendly, because it felt so safe. That week we had left them alone while we had dinner. There is no way on this planet I would take a risk, no matter how small, with my children. I do say to myself 'why did I think it was safe?' But it did feel safe and so right. I love her and I'm a totally responsible parent and that's the only thing that keeps me going. I have no doubt about that.

You don't expect a predator to break in and take your daughter out the bed. It could have happened under other circumstances and there would still be the regret. It wasn't like a decision we made. It was a matter of 'let's get the kids to sleep, then we'll have dinner.' It wasn't a 'shall I, shan't I?' thing. I feel desperately sorry to her that we weren't there." Topic.

My ass, ze hebben hun eigen pleziertjes voorop gesteld ipv de zorg en veiligheid te bieden voor hun heel jonge kroost, avond aan avond. En maar roepen wat voor loving en caring parents ze zijn, ook weer gisteravond. Nergens maar dan ook nergens nemen ze verantwoordelijkheid voor hun ernstige nalatigheid. Uiteindelijk is alleen de ontvoerder verantwoordelijk voor de 'vermissing' van hun kind, zo laten ze de wereld min of meer weten. My ass, ze hebben zelf de voorwaarden geschapen waardoor dit kon gebeuren, geen oppas, patiodeuren open, hekje niet op slot etc etc. Alleen zij zijn verantwoordelijk omdat ze niet die dingen hebben gedaan die ouders behoren te doen, namelijk zorgen dat de kids veilig zijn als je per se de kids alleen wenst te laten. Daar is geen enkel excuus voor.

Als je thuis in de tuin zit kan je mogelijk op z'n minst verwachten dat Madeleine (bijna 4 jr) dat weet, ze loopt vermoedelijk naar een kamer waar ze de ouders kan zien zitten en misschien is haar roepen ook goed te horen. Bovendien is een thuisgevoel iets heel anders dan in een vreemd huis/omgeving, kinderen hebben daar helemaal een sterk gevoel over. En die Tapasbar was best een end lopen, (kaartje) het apartement was daar vandaan niet goed te zien door struiken en hek/muurtje. En zal bovendien muziek hebben aangestaan en de conversatie zal wel niet op fluistertoon zijn gebeurd, no way dat ze de kids hebben kunnen zien, laat staan horen.

Nee, het is allemaal de schuld van die grote boze buitenwereld, waarvan één het gewaagd heeft het rustige kindvriendelijke vakantieoord binnen te treden en zomaar een kind kon meenemen, hoe is dat nou mogelijk????? Algarve staat al jaren bekend vanwege pedofielen en de slappe wetgeving daarin. Nooit gehoord van plekken met kinderen waar juist dat soort figuren rondlopen, Kate als huisarts zou dat moeten weten. Ze werkte in een praktijk met meerdere diciplines, en daar komen toch ook dit soort gevallen voor waarbij kinderen de dupe zijn, gebeurd op plekken waarvan je dat niet had verwacht. Natuurlijk, het kan altijd gebeuren op een onverwacht moment, even de andere kant opkijken en je kind is verdwenen, voorkomen kan eigenlijk niet maar je mag op z'n minst verwachten dat je er alles aan doet dat je je kinderen veiligheid biedt, waar je ook bent, daar heb je maar verdomme voor te zorgen.

Dit alles in een perspectief gezet met de gedachte dat ze niet schuldig zouden zijn aan de dood van Madeleine met of zonder opzet < wat ik overigens nog steeds voor 100% denk. Maar het bovenstaande is alleen een illustratie in de verhaallijn die ze zelf hebben uitgezet en hoe ik daarover voel en denk.
  woensdag 21 november 2007 @ 00:55:21 #237
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54752340
Voor 80% eens met je verhaal. Als ouder ben je verantwoordelijk, de rest is gelul. Het enige dat ik niet begrijp is je verwijzing naar de Algarve als een oord der pedofielen. Heb je daar meer info over, want daar weet ik echt niets van (behalve uit de McCann verhalen natuurlijk).
Here we are now, entertain us.
pi_54753381
Suko

Helemaal met je eens.
Gisternavond is trouwens er een discusie( engels forum) over Cocaine begonnen. En dit gedrag zou daar wel eens iets mee te maken kunnen hebben.
Daar worden nog meer punten aangehaald die bij mij ook ineens op hun plaats vielen.
Zou niet alleen verklaren wat er is gebeurt daar 3 mei maar ook het zwijgen van een groep en het coveren.
En dit gedrag zou dan ook te verklaren zijn.
pi_54754916
Ik heb dat topic ook gelezen, ik weet het niet, ik ben er niet bekend mee hoe mensen reageren als ze cocaine gebruiken, hoe ze praten en hun doen en laten, echt geen idee. Ik wijt hun gedrag meer aan arrogantie, iets wat in de UK nog wel een rol speelt, de hogere kringen, niet echt in contact met het 'gewone' volk en zich gedrag permitteren die bovenal niet bekritiseerd mag worden. Wel is het algemeen bekend dat met name in artsenkringen het gebruik van verdovende/opwekkende middelen best hoog is. Overigens was dit mij niet eens opvallen: "Did anyone else notice the musical accompaniment as they set the scene for Maddie's disappearance, with shots of Apartment 5A on Panorama? HEROIN by the Velvet Underground." Ook op dat forum Wat een opmerkelijke keuze van Panorama, toch?! En verder denk ik dat deze docu de McCanns meer kwaad dan goed heeft gedaan. Hun manier van doen en vooral laten, wat ze zeggen, de terechte kritiek van Oma McCann op het alleen laten van de kids, het stuk bewijs wat de media nog niet weet volgens de verslaggever die dat vernam van de Portugese politie, het onsamenhangende nietszeggende praatje van Jane Tanner, dat rare yuppen-figuur van dat detectivenureau, en de vele vele vragen die ook Panorama openliet.

Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail, En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...
pi_54755609
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail,
err, de ellende daarmee is dat dat schandaal zelf al een paar jaar geleden was .. 2003 .. en toen werd na jaren proberen dus eindelijk Maddie geboren, en met haar kolieken de eerste maanden kan ik me goed voorstellen dat je dat soort nieuws mist, da's heel ver van je bed .. Het is dan ook dat de eerste veroordelingen rond die tijd van de ontvoering in het nieuws kwamen, anders was die link Portugal=paradijs voor pedo's misschien nog niet eens gelegd

Er zijn zelfs van die momenten dat ik mij afvraag in hoeverre dat gebeuren een extra spin heeft gegeven aan dit verhaal .. uit wat ik heb gelezen hierover maak ik op dat Portugal behoorlijk overhoop ligt met zichzelf wat deze kwestie aangaat .. pedofielen-wetgeving etc

quote:
En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...
mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..
q : hebben zij die donderdag gebruik gemaakt van de nanny-service ?
a : nee, ze hebben die donderdag geen gebruik gemaakt van de nanny-service
pleased to meet you
pi_54756255
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Ik heb dat topic ook gelezen, ik weet het niet, ik ben er niet bekend mee hoe mensen reageren als ze cocaine gebruiken, hoe ze praten en hun doen en laten, echt geen idee. Ik wijt hun gedrag meer aan arrogantie, iets wat in de UK nog wel een rol speelt, de hogere kringen, niet echt in contact met het 'gewone' volk en zich gedrag permitteren die bovenal niet bekritiseerd mag worden. Wel is het algemeen bekend dat met name in artsenkringen het gebruik van verdovende/opwekkende middelen best hoog is. Overigens was dit mij niet eens opvallen: "Did anyone else notice the musical accompaniment as they set the scene for Maddie's disappearance, with shots of Apartment 5A on Panorama? HEROIN by the Velvet Underground." Ook op dat forum Wat een opmerkelijke keuze van Panorama, toch?! En verder denk ik dat deze docu de McCanns meer kwaad dan goed heeft gedaan. Hun manier van doen en vooral laten, wat ze zeggen, de terechte kritiek van Oma McCann op het alleen laten van de kids, het stuk bewijs wat de media nog niet weet volgens de verslaggever die dat vernam van de Portugese politie, het onsamenhangende nietszeggende praatje van Jane Tanner, dat rare yuppen-figuur van dat detectivenureau, en de vele vele vragen die ook Panorama openliet.

Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail, En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...

Jammer genoeg heb ik het wel al meegemaakt in m'n directe omgeving en ik herkende het gedrag maar kon het eerst even niet thuisbrengen. Had dat cokemotief al in m'n hoofd maar koppelde dat nog niet aan hun gedrag.
Maar drugsgebruikers hebben diezelfde arogantie, namaak zelfverzekerdheid, waarheid aanpassen, verdoezelen. Een blik , de gezichtsuitdrukking.

Als dat inderdaad waar is dan krijg je inderdaad hele akkelige gedachten(geen oppas op donderdag)

Ja die musickeuze , die had ik ook niet opgemerkt maar wie weet een ondercover hint

Misschien weten ze al veel meer dan wij weten.

Pj heeft ook ander bewijs (kan ik toch wel even vanuit gaan dat dit echt is) verklaarde die inspecteur.
Wie weet hebben ze de dealer die leverde.
pi_54757772
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:47 schreef moussie het volgende:

mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..
q : hebben zij die donderdag gebruik gemaakt van de nanny-service ?
a : nee, ze hebben die donderdag geen gebruik gemaakt van de nanny-service
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.... (als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal )
  woensdag 21 november 2007 @ 12:30:11 #243
145755 kahaarin
pi_54757978
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:

[..]

>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.... (als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal )
Daar hebben we het al eerder over gehad, of niet dan!
Hoe dan ook ze hebben het zichzelf of de ontvoerder wel heel makkelijk gemaakt.
Niemand die er van uit gaat dat zulke jonge kinderen alleen zijn en niemand die er in een kindvriendelijk resort van op kijkt dat iemand met een kind loopt, als ik in zo'n resort zou zijn en er liep iemand met een kind in zijn/haar armen dan let je er niet speciaal op, je ziet het misschien wel maar er gaan geen alarmbellen rinkelen.

Die vriendin van Murat, dat is toch gewoon weer propaganda, twijfel zaaien, iets anders kan ik er niet van maken.
Als ik de koning(in) van Marokko zou zijn dat gaf ik ze een ultimatum, jullie leggen eerst alles wat je wil onderzoeken bij onze politie neer en wij willen er van weten als jullie met mensen gaan praten, doen ze dat niet
--> einde oefening.
be nice or go away
  woensdag 21 november 2007 @ 12:39:22 #244
145755 kahaarin
pi_54758215
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:21 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Jammer genoeg heb ik het wel al meegemaakt in m'n directe omgeving en ik herkende het gedrag maar kon het eerst even niet thuisbrengen. Had dat cokemotief al in m'n hoofd maar koppelde dat nog niet aan hun gedrag.
Maar drugsgebruikers hebben diezelfde arogantie, namaak zelfverzekerdheid, waarheid aanpassen, verdoezelen. Een blik , de gezichtsuitdrukking.

Als dat inderdaad waar is dan krijg je inderdaad hele akkelige gedachten(geen oppas op donderdag)

Ja die musickeuze , die had ik ook niet opgemerkt maar wie weet een ondercover hint

Misschien weten ze al veel meer dan wij weten.

Pj heeft ook ander bewijs (kan ik toch wel even vanuit gaan dat dit echt is) verklaarde die inspecteur.
Wie weet hebben ze de dealer die leverde.
Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.
De combo alcohol en cocaïne weet ik niet zoveel van, versterkt dat elkaar?
Van cocaïne word je wel overmoedig had ik begrepen, en ik denk dat als men daar achter was gekomen gedurende de tijd dat ze met de tweeling in Portugal waren dat ze wel eens problemen hadden kunnen krijgen met de kinderbescherming daar, drugs worden daar best wel streng bestraft, misschien zijn de McCanns daarom wel naar GB vertrokken nadat ze hadden verklaard dat ze niert uit Portugal zouden vertrekken totdat ze Maddy terug hadden.
Ik kreeg alleen daardoor niet zo'n naar gevoel over die donderdag, het zou wel hun gedrag iets beter verklaren van de eerste tijd.
be nice or go away
pi_54758480
Kan iemand alle landen opnoemen waar ze is gespot?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 november 2007 @ 12:54:42 #246
145755 kahaarin
pi_54758558
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand alle landen opnoemen waar ze is gespot?
België, Marokko, Spanje, Portugal, ergens in de Balkan, VS (Dat aangespoelde meisje waar ze eerst van dachten dat zij het was), roddels over een pedo ring in Saoedi Arabië, roddels over pedofielennetwerk in Zwitserland, dat is wat ik me kan herinneren, Moussie? Suko? Nadine? Kopvoltwijfels? en alle anderen aanvulling?

Ik ben ongetwijfeld wat vergeten.
be nice or go away
pi_54758603
Ze is dus inmiddels de halve wereld overgegaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54758682
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:

[..]

>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...
nah, het is even ingewikkelder dan dat .. zoals je miss nog kan herinneren van die blog die ik ergens in het begin van deze reeks had opgeduikeld moest je bij de jongere kinderen blijven tot ze slapen .. niet gemakkelijk in een zaal vol met kinderen .. en in hun geval is het dan ook nog eens dat ze met z'n tweeën zijn en 3 kinderen hebben, ze zouden de oudste iedere avond wakker moeten maken of zoiets, en dat dan afgezien van de vraag of de kleintjes op een tijd in slaap vallen die jou de kans geeft om rustig te gaan eten ..
en zoals dus ook in die blog te lezen was, velen deden dat, de luisterservice was immers pas opgedoekt omdat het terrein te uitgestrekt was, plus dat het resort een kwaliteits-predicaat heeft, Mark Warner, de conclusie dat het dan "wel veilig moet zijn" is in zo'n situatie mi toch sneller getrokken dan onder meer "gewone" omstandigheden ..
het is en blijft gemakzucht, klopt, maar hoevelen van ons zouden niet precies hetzelfde hebben gedaan .. eindelijk vakantie en in slaap gesust door zon en schijnveiligheid ?
quote:
Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.... (als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal )
tja, ze schijnt een alibi te hebben voor tijdens de ontvoering .. wat de andere sightings aangaat meldt de dailymail
quote:
She vehemently denies any involvement in Madeleine's disappearance and described the two sightings as "ridiculous" last night.

She refused, however, to say where she was on the days in question.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495140&in_page_id=1770&ito=1490

en tja, ik blijf dan toch zitten met vraagtekens, Murat die eerst haar gebruikt als alibi en dat later verandert naar zijn moeder .. het zou zo maar kunnen dat dat meer voeten in de aarde heeft .. we wachten af dan maar weer ?
pleased to meet you
  woensdag 21 november 2007 @ 13:51:37 #249
145755 kahaarin
pi_54759714
quote:
"We think this could have been the moment that Madeleine was handed over by the original abductors to a group who then took her out of the country,” said a source from Metodo 3, the Spanish detective agency hired by the McCanns in September to find their daughter.

The witness, a Portuguese trucker who has not been named, reported the sighting several weeks ago to a telephone hotline set up by the agency in Spain.

He claims he witnessed the handover on May 5, two days after the four-year-old disappeared from her bed in the Ocean Club complex while her parents were dining in a restaurant nearby.

He allegedly identified the woman from pictures shown to him.

advertisementDetectives say this alleged sighting, which occurred during the day by the side of a quiet road on the outskirts of Silves, a town 25 miles inland from the resort of Praia da Luz, supports the theory that Madeleine was abducted and then taken out of the country.

"We are working on the theory that Madeleine was spotted as an easy target and stolen to order,” said one of the detectives.
Ik ben benieuwd, we krijgen vast nog wel een interview met deze man te zien tzt, als hij idd een positieve identificatie heeft gedaan zullen we binnenkort een nieuwe arguido krijgen, toch?

http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/nmaddy120.xml
be nice or go away
pi_54769454
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.
De combo alcohol en cocaïne weet ik niet zoveel van, versterkt dat elkaar?
Van cocaïne word je wel overmoedig had ik begrepen, en ik denk dat als men daar achter was gekomen gedurende de tijd dat ze met de tweeling in Portugal waren dat ze wel eens problemen hadden kunnen krijgen met de kinderbescherming daar, drugs worden daar best wel streng bestraft, misschien zijn de McCanns daarom wel naar GB vertrokken nadat ze hadden verklaard dat ze niert uit Portugal zouden vertrekken totdat ze Maddy terug hadden.
Ik kreeg alleen daardoor niet zo'n naar gevoel over die donderdag, het zou wel hun gedrag iets beter verklaren van de eerste tijd.

Cocaine en alcohol werkt tegenstrijdig. Heb net even met iemand gepraat en die wees me er dus nog een duidelijk op dat het spul je laat doorgaan waar je anders moet stoppen.
Dus alcohol en coke , je kan veel meer drinken omdat het effect van alcohol afneemt. Dus in plaats van flesje wijn kan je dan gewoon doorgaan.
Zou ook de drie tennislessen op dezelfde dag van Gerry verklaren
Ik weet dus ook van een vriendin van me die in een kroeg stond waar nogal eens sores was, dat de politie ds gewoon niet kwam (ja later)als cokehead....weer eens bezig was. Omdat het dus je ook beresterk, onberekenbaar maakt. Je bent dus niet alleen overmoedig ,,,,je bent het echt.
Die mensen raken ook heel snel geirriteerd soort bommetje wat kan afgaan.

Heb je de doc gezien van panorama, daar vind ik juist Kate later heel vreemd doen.
Er waren ook de eerste beelden weer en haar oproep aan ontvoerder en toen kreeg ik eerst zoiets van pfffffff waar moeten die ouders door. Kind kwijt en dan beschuldigd worden.
pi_54772633
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:02 schreef moussie het volgende:

[..]

nah, het is even ingewikkelder dan dat .. zoals je miss nog kan herinneren van die blog die ik ergens in het begin van deze reeks had opgeduikeld moest je bij de jongere kinderen blijven tot ze slapen .. niet gemakkelijk in een zaal vol met kinderen .. en in hun geval is het dan ook nog eens dat ze met z'n tweeën zijn en 3 kinderen hebben, ze zouden de oudste iedere avond wakker moeten maken of zoiets, en dat dan afgezien van de vraag of de kleintjes op een tijd in slaap vallen die jou de kans geeft om rustig te gaan eten ..
en zoals dus ook in die blog te lezen was, velen deden dat, de luisterservice was immers pas opgedoekt omdat het terrein te uitgestrekt was, plus dat het resort een kwaliteits-predicaat heeft, Mark Warner, de conclusie dat het dan "wel veilig moet zijn" is in zo'n situatie mi toch sneller getrokken dan onder meer "gewone" omstandigheden ..
het is en blijft gemakzucht, klopt, maar hoevelen van ons zouden niet precies hetzelfde hebben gedaan .. eindelijk vakantie en in slaap gesust door zon en schijnveiligheid ?
[..]

tja, ze schijnt een alibi te hebben voor tijdens de ontvoering .. wat de andere sightings aangaat meldt de dailymail
[..]

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495140&in_page_id=1770&ito=1490

en tja, ik blijf dan toch zitten met vraagtekens, Murat die eerst haar gebruikt als alibi en dat later verandert naar zijn moeder .. het zou zo maar kunnen dat dat meer voeten in de aarde heeft .. we wachten af dan maar weer ?
Tja, wat die oppasservice betreft, dat zal mogelijk wat moeite geven om de kids te laten slapen maar ja, hele dag zijn ze bezig gehouden, zullen vast als een blok in slaap vallen. Maar ze hadden ook een babyfoon kunnen nemen, was allemaal aanwezig, iets wat één stel wel heeft gedaan, stond op tafel in de Tapasbar.

Ik geloof ook niet helemaal in de onschuld van Murat, maar dan meer als een boodschappenfiguur, niet als één van de hoofdrolspelers. Maar eigenlijk denk ik dat hij, z'n vriendin en haar man gefraimed worden door het McCann-kamp, we zullen zien, ooit....

Nog een opvallend stukje uit eerdere een post van Jane, waarin een detective from the Guarda Nacional Republicana (GNR) wordt geciteerd, uit The Sunday Times: “The thing we found really weird was the twins not waking up,” he continued. “We couldn’t believe it, there were maybe 20 people coming in and out of the apartment, there was crying and lights going on and off. We kept looking at them. They must have been sedated.” September 16, 2007

Dat is opvallend omdat inderdaad nu Gerry zelf zegt in de docu (gefilmd in aug) dat de kids overal doorheen sliepen tijdens het tumult en dat ze mogelijk 'daarom iets van een substantie moeten hebben gehad...terwijl hij lange tijd heeft beweerd dat ze goede slapers zijn, overal doorheen sliepen, indeed. Eigen testen van het McCann-kamp zeggen nu dat de twins niet zijn gedrogeerd. Dus dan komt Oma weer in beeld, die kent de kinderen immers goed: "There is no way they carried her out of there without her wakening." 2 oktober 2007 En zo heeft ieder z'n eigen invulling, ook achteraf.

Oja, in de docu kwam ter sprake dat ze Kate een deal hadden aangeboden via die Portugese advocaat, dat kan niet kloppen zoals uit eerdere berichtgeving blijkt. Een fout van Panorama vind ik, zoiets was makkekijk na te trekken, Portugese advocaten weten dat als geen ander en zullen dat zeker niet aan hun clienten aanbieden.
pi_54773402
Overigens is dat topic over cocaine op het bewuste forum verwijderd: "The thread went beyond speculation about something already in the public domain and was potentially libelous." Er loopt wel weer een nieuw topic, maar voor hoe lang? Ik weet niet of de McCanns dat gebruik(t)en, met name omdat ik niet weet hoe hun gedrag is normaal geproken, het zou mogelijk in het plaatje passen waar ook al speculaties over zijn, het Swingers-verhaal. Vooralsnog betitel ik dat als slur. Maar again, anything goes...wat een wereld.
pi_54773940
tjeemig Suko .. hoe hou je dat bij met al die links .. pff

maar na even zoeken toch gevonden .. aangaande de diep slapende twins die "wel verdoofd moeten zijn geweest"

de nanny die er eerder was dan de politie
quote:
"We knew that one of the other nanny's charges was called Maddie. We told the head of department what had happened and she took us straight to the apartment.

"There were no children in the room. The twins had been taken out already, I think by one of the McCanns' friends.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=483715&in_page_id=1770&ct=5
pleased to meet you
pi_54776276
Ik heb de docu een paar keer gezien en dit is wat Gerry zelf zegt toen hij zich in de slaapkamer bevond:

"GERRY McCANN Speaking in August
There had been quite a few people in the apartment but not into the bedroom, that was limited to myself, Kate, I think two of our friends, the two GNR officers and I think a translator. I was certainly saying to people: "Stay out of the room." There was no sealing off of the room and should we?

Children's bedroom, Apartment 5A

The twins were still sleeping in their cots. So... you'd be trying to leave it as undisturbed as possible, and they slept very soundly until we moved them out of the cots into their own apartment which does make me wonder about whether there was any substances used to keep them asleep."

Natuurlijk hoeft het zo niet te zijn gegaan maar nu het op beeld staat kan dat wel als bewijs dienen, it better be the truth Gerry. Het gehele verhaal van de de documentaire is als transcript op de BBC-site terug te lezen.
  donderdag 22 november 2007 @ 11:05:04 #255
145755 kahaarin
pi_54778564
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:34 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Cocaine en alcohol werkt tegenstrijdig. Heb net even met iemand gepraat en die wees me er dus nog een duidelijk op dat het spul je laat doorgaan waar je anders moet stoppen.
Dus alcohol en coke , je kan veel meer drinken omdat het effect van alcohol afneemt. Dus in plaats van flesje wijn kan je dan gewoon doorgaan.
Zou ook de drie tennislessen op dezelfde dag van Gerry verklaren
Ik weet dus ook van een vriendin van me die in een kroeg stond waar nogal eens sores was, dat de politie ds gewoon niet kwam (ja later)als cokehead....weer eens bezig was. Omdat het dus je ook beresterk, onberekenbaar maakt. Je bent dus niet alleen overmoedig ,,,,je bent het echt.
Die mensen raken ook heel snel geirriteerd soort bommetje wat kan afgaan.

Heb je de doc gezien van panorama, daar vind ik juist Kate later heel vreemd doen.
Er waren ook de eerste beelden weer en haar oproep aan ontvoerder en toen kreeg ik eerst zoiets van pfffffff waar moeten die ouders door. Kind kwijt en dan beschuldigd worden.
Hmm, ik denk dat het gedrag van Kate in de docu best toe te schrijven kan zijn aan kalmeringsmiddelen, ze is onemotioneel, denk aan de vingerknip en dat halve lachje wanneer ze beschreef hoemakkelijk het was om Maddy mee te nemen, compleet afgevlakte emoties.
Als ik zo lees wat Cocaïne met je doet dan lijkt het me idd dat het kan verklaren hoe Gerry al die tennislessen kon volhouden en het kan ook wat zeggen over de algehele alcoholconsumptie tijdens het diner @ de tapasbar.
be nice or go away
  donderdag 22 november 2007 @ 11:57:50 #256
6941 APK
Factual, I think.
pi_54779564
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:05 schreef kahaarin het volgende:

Als ik zo lees wat Cocaïne met je doet dan lijkt het me idd dat het kan verklaren hoe Gerry al die tennislessen kon volhouden en het kan ook wat zeggen over de algehele alcoholconsumptie tijdens het diner @ de tapasbar.
Wat een flauwekul zeg, coke gebruiken om tennislessen tijdens de vakantie vol te kunnen houden.
  donderdag 22 november 2007 @ 12:17:59 #257
145755 kahaarin
pi_54779993
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef APK het volgende:

[..]

Wat een flauwekul zeg, coke gebruiken om tennislessen tijdens de vakantie vol te kunnen houden.
Niet met doel, enkel als 'neveneffect', het is ook maar een theorie, heb jij de docu gezien of übehaupt de zaak gevolgd?
We zitten hier alleen maar te speculeren hoor, de tijd zal het misschien wel leren wat er waar is en wat niet.
Heel makkelijk om er zomaar tussendoor te komen met een en verder niets.

be nice or go away
pi_54780114
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef APK het volgende:

[..]

Hihi om hun vakantie te kunnen volhouden.

Zat ik me gistern nog te bedenken. Elke dag s'avonds aan de wijn, volgende dag vroeg op(kids) en dan hele dag door tennis, golf , joggen en cirkeltje weer.
Bedoel dit schijnt hun routine te zijn geweest.
  donderdag 22 november 2007 @ 12:34:39 #259
145755 kahaarin
pi_54780368
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:22 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Hihi om hun vakantie te kunnen volhouden.

Zat ik me gistern nog te bedenken. Elke dag s'avonds aan de wijn, volgende dag vroeg op(kids) en dan hele dag door tennis, golf , joggen en cirkeltje weer.
Bedoel dit schijnt hun routine te zijn geweest.
Als je het zo stelt, ik zou ook 'hulp' moeten hebben om dit ritme vol te houden, wat kan een mens zijn/haar lichaam aandoen.
be nice or go away
pi_54780948
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:05 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hmm, ik denk dat het gedrag van Kate in de docu best toe te schrijven kan zijn aan kalmeringsmiddelen, ze is onemotioneel, denk aan de vingerknip en dat halve lachje wanneer ze beschreef hoemakkelijk het was om Maddy mee te nemen, compleet afgevlakte emoties.
het idiote is dat iedereen niet anders kan dan uitgaan van wat die zelf zou voelen etc op zo'n moment en vertaald die emotie dan naar beelden .. en volgens mij krijg je dan een heel scheef beeld.
Niet alleen heb je geen enkel idee hoe iemand reageert als zoiets gebeurt, alhoewel dat "verdoofde gevoel" wel iets is dat beschreven wordt door mensen die op andere manieren een shock te verwerken kregen, maar hoe ziet zo iemand er dan uit op camera ?

En om in zo'n situatie dan te zeggen : ja maar, ze reageren niet "normaal" is mi echt absurd .. het is dan ook geen normale situatie
quote:
poeh, nou doe je net alsof 3 kinderen verzorgen niets is, mi is een uurtje tennis minder inspannend dan een uur met de kids .. daarnaast, het is zo te zien een goed getrainde man, het is geen bierbuik die voor het eerst in beweging komt en na een kwartier met de tong op z'n knieën uit zit te hijgen

en welke "algehele alcoholconsumptie" heb je het over ? We hebben gelezen dat er iedere avond iets van 8-10 flessen wijn werden gedronken, da's iets van 1 fles de man .. en ergens in het begin werd er verteld dat op 3 mei in z'n geheel (dus incluis de avond) 14 flessen zijn besteld, waarvan er 2 nog dicht waren omdat toen het verdwijnen van Maddie werd ontdekt ..

en tja sorry hoor .. maar iets van 14 flessen drank, verspreidt over de gehele dag, voor een groep van 9 personen .. al was het het dubbele, dan nog is dat nou toch echt geen buitensporige alcoholconsumptie die suggereert dat hij een kop vol met coke had en maar door bleef gaan
pleased to meet you
  donderdag 22 november 2007 @ 13:21:03 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_54781241
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:17 schreef kahaarin het volgende:

Niet met doel, enkel als 'neveneffect', het is ook maar een theorie, heb jij de docu gezien of übehaupt de zaak gevolgd?
Jazeker, ik heb de docu gezien en ik zit hier naast een collega die dagelijks de maddymail.co.uk online leest.
quote:
We zitten hier alleen maar te speculeren hoor, de tijd zal het misschien wel leren wat er waar is en wat niet.
Heel makkelijk om er zomaar tussendoor te komen met een en verder niets.
Speculeren is prima, maar het moet niet over the top gaan.

De docu begon met het nummer 'Melt' van Leftfield, zijn daar al wilde speculaties over?
  donderdag 22 november 2007 @ 13:28:04 #262
145755 kahaarin
pi_54781403
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:05 schreef moussie het volgende:

[..]

het idiote is dat iedereen niet anders kan dan uitgaan van wat die zelf zou voelen etc op zo'n moment en vertaald die emotie dan naar beelden .. en volgens mij krijg je dan een heel scheef beeld.
Niet alleen heb je geen enkel idee hoe iemand reageert als zoiets gebeurt, alhoewel dat "verdoofde gevoel" wel iets is dat beschreven wordt door mensen die op andere manieren een shock te verwerken kregen, maar hoe ziet zo iemand er dan uit op camera ?

En om in zo'n situatie dan te zeggen : ja maar, ze reageren niet "normaal" is mi echt absurd .. het is dan ook geen normale situatie
Dat ben ik met je eens, daarom denk ik aan kalmerende middelen, om die koele houding, die naar nu blijkt was geregisseerd door tegen hen te zeggen dat een ontvoerder kickt op tranen en emotie, vol te kunnen houden, de eerste shock zou nu voorbij moeten zijn imho, ik kan me natuurlijk vergissen.
quote:
poeh, nou doe je net alsof 3 kinderen verzorgen niets is, mi is een uurtje tennis minder inspannend dan een uur met de kids .. daarnaast, het is zo te zien een goed getrainde man, het is geen bierbuik die voor het eerst in beweging komt en na een kwartier met de tong op z'n knieën uit zit te hijgen

en welke "algehele alcoholconsumptie" heb je het over ? We hebben gelezen dat er iedere avond iets van 8-10 flessen wijn werden gedronken, da's iets van 1 fles de man .. en ergens in het begin werd er verteld dat op 3 mei in z'n geheel (dus incluis de avond) 14 flessen zijn besteld, waarvan er 2 nog dicht waren omdat toen het verdwijnen van Maddie werd ontdekt ..

en tja sorry hoor .. maar iets van 14 flessen drank, verspreidt over de gehele dag, voor een groep van 9 personen .. al was het het dubbele, dan nog is dat nou toch echt geen buitensporige alcoholconsumptie die suggereert dat hij een kop vol met coke had en maar door bleef gaan
naar wat ik heb begrepen deed Gerry bijster weinig met de kinderen, een vol programma met tennissen en golfen lijkt me niet een voorbeeld van het druk hebben met de kids, dat was in het dagboek van Kate toch ook 1 van haar klachten?
Over de alcoholconsumptie is zoveel te doen geweest, daar kan niemand meer een zinnig woord over zeggen, wat ik van Kopvoltwijfels begreep kun je met coke op meer drinken, ik dacht dat die flessen wijn bij het avondeten waren besteld, dus niet over de hele dag, dan vind ik het een beetje veel, maar ook dat kan aan mij liggen.
be nice or go away
  donderdag 22 november 2007 @ 13:32:41 #263
145755 kahaarin
pi_54781508
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:21 schreef APK het volgende:

Jazeker, ik heb de docu gezien en ik zit hier naast een collega die dagelijks de maddymail.co.uk online leest.
Wat is jouw conclusie dan?
Over de docu bedoel ik, naar mijn idee een goede tijdslijn maar weinig nieuwe zaken en er werd heel handig om alle sightings heen gemanouvreerd.
quote:
Speculeren is prima, maar het moet niet over the top gaan.

De docu begon met het nummer 'Melt' van Leftfield, zijn daar al wilde speculaties over?
De schoten in het donker van de diverse kampen zijn zo mogelijk nog verder van het doel af, wij kunnen bij elkaar niet eens verzinnen wat er allemaal is gesuggereerd!

Dat nummer niet, maar wel over dat andere nummer: Heroin.

Maar deel je inzichten zou ik zeggen.
be nice or go away
  donderdag 22 november 2007 @ 13:43:59 #264
6941 APK
Factual, I think.
pi_54781769
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:32 schreef kahaarin het volgende:

Wat is jouw conclusie dan?
Over de docu bedoel ik, naar mijn idee een goede tijdslijn maar weinig nieuwe zaken en er werd heel handig om alle sightings heen gemanouvreerd.
Ik vond het een goede docu, vooral de 3D animaties en de beelden met zo'n filmkraan maakten de locatie een stuk inzichtelijker voor mij.
Verder vond ik de presentator / maker een beetje ongemakkelijk overkomen, alsof hij ook de indruk had dat de negen niet helemaal eerlijk waren.

Maar dat zou ook tegengas tegen de Maddy-mania van bv the News Of The World kunnen zijn....

En wie het gedaan heeft?
Geen idee, hoewel ik wel denk dat het binnenkort naar buiten komt als de familie of vrienden er iets mee te maken hebben.
Iemand zal breken onder al de druk.

Mocht het een buitenstaander zijn dan weten we het misschien pas over 30 jaar als hij / zij nog even snel een wit voetje bij God wil halen.

Of helemaal nooit natuurlijk....
  donderdag 22 november 2007 @ 13:48:11 #265
145755 kahaarin
pi_54781850
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:43 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vond het een goede docu, vooral de 3D animaties en de beelden met zo'n filmkraan maakten de locatie een stuk inzichtelijker voor mij.
Verder vond ik de presentator / maker een beetje ongemakkelijk overkomen, alsof hij ook de indruk had dat de negen niet helemaal eerlijk waren.

Maar dat zou ook tegengas tegen de Maddy-mania van bv the News Of The World kunnen zijn....

En wie het gedaan heeft?
Geen idee, hoewel ik wel denk dat het binnenkort naar buiten komt als de familie of vrienden er iets mee te maken hebben.
Iemand zal breken onder al de druk.

Mocht het een buitenstaander zijn dan weten we het misschien pas over 30 jaar als hij / zij nog even snel een wit voetje bij God wil halen.

Of helemaal nooit natuurlijk....
Daar ben ik ook bang voor, dit is trouwens ook een thread die we kunnen uitsluiten:
quote:
The girlfriend of suspect Robert Murat claims to have an alibi for the night Madeleine McCann vanished, it was revealed yesterday.

Friends of 34-year-old Michaela Walczuch said she spent the evening of May 3 at a Jehovah's Witness prayer meeting in Lagos, five miles from Praia da Luz where the McCanns were on holiday.

They said police had checked the alibi and were satisfied.

German-born Miss Walczuch, a mother of one, has dismissed claims that she could have been seen with Madeleine that night as "ridiculous and bizarre" and has threatened to take legal action.

She has failed to reveal, however, where she was on May 5 and June 15, when two separate witnesses claim to have seen her with Madeleine.

Mr Murat's lawyer, Francisco Pagarete, claimed yesterday this was because her diary had been seized by the police some months ago and has not been returned.

He also revealed that Miss Walczuch's Skoda car was having a gearbox problem repaired on May 5, the day a lorry driver claims to have seen her in the town of Silves, 25 miles away.
De suggestie dat Murat erbij betrokken zou zijn doet blijkbaar een paar mensen zien wat ze willen zien.

http://www.thisislondon.co.uk/news/article-23422086-details/Murat+lover+%27was+at+Jehovah%27s+meeting+as+Maddie+vanished%27/article.do?ito=newsnow&
be nice or go away
pi_54782766
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:28 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, daarom denk ik aan kalmerende middelen, om die koele houding, die naar nu blijkt was geregisseerd door tegen hen te zeggen dat een ontvoerder kickt op tranen en emotie, vol te kunnen houden, de eerste shock zou nu voorbij moeten zijn imho, ik kan me natuurlijk vergissen.
mwah, in hoeverre kan die überhaupt voorbij zijn .. je kan een aantal van de gebeurtenissen die tot de situatie op zich hebben geleid gaan verwerken, ze een plaats geven, maar je kan het niet afsluiten .. met iedere nieuwe melding die binnen komt over een kind dat gespot is en uiteindelijk toch niet Maddie blijkt te zijn ga je opnieuw door de wringer .. how could I think it's safe
ik kan me iig in de verste verte geen voorstelling maken in wat voor toestand ik mij zou bevinden als mijn kind al geruime tijd vermist is .. ik kan alleen in de verte de emotionele rollercoaster waarop je zit aanvoelen, hoe kom ik deze dag door, krijg ik vandaag wel goed nieuws, waar haal ik de kracht vandaan om al die kleine normale dingetjes die gedaan moeten worden te doen, omg, ik zat te glimlachen om iets, hoe kon ik vergeten (vriendin met een heel ziek kind van dichtbij mee gemaakt, vandaar)
quote:
naar wat ik heb begrepen deed Gerry bijster weinig met de kinderen, een vol programma met tennissen en golfen lijkt me niet een voorbeeld van het druk hebben met de kids, dat was in het dagboek van Kate toch ook 1 van haar klachten?
als dat überhaupt klopt en niet uit een journalistieke duim komt
maar ja, laten we aannemen dat het klopt .. ze komen op mij over als wat je een modern gezin met conservatieve waarden zou kunnen noemen .. de kindertjes komen, worden grotendeels verzorgt door moeders die daarvoor haar baantje opgeeft of part-time gaat werken .. pa gaat gewoon door met zijn werk en carrière, beseft niet helemaal dat 3 kinderen verzorgen uitputtend werk is .. en moeders klagen over : hij helpt niet genoeg .. het is bijna een klassieker toch ?
quote:
Over de alcoholconsumptie is zoveel te doen geweest, daar kan niemand meer een zinnig woord over zeggen, wat ik van Kopvoltwijfels begreep kun je met coke op meer drinken, ik dacht dat die flessen wijn bij het avondeten waren besteld, dus niet over de hele dag, dan vind ik het een beetje veel, maar ook dat kan aan mij liggen.
je kan idd meer drinken met coke (of andere pepmiddelen) op .. klopt ..

maar dat van die 8-10 flessen wijn per avond is dacht ik zeker, dat was hun vaste bediende iedere avond die dat zei .. en dat van die 14 flessen was ergens in het begin, iemand die de politie de nota van de gehele dag, dus incluis avond, had laten zien ..
en eerlijk gezegd geloof ik dat wel .. ik bedoel maar, het zou geschut eerste klas zijn als het idd zuipschuiten waren, de niet nader bij name te noemen roddelkranten zouden zoiets breed uitgemeten hebben

/edit . en wat die vriendin van Murat aangaat .. leuk dat zij een alibi heeft voor die avond .. maar of zij er eentje heeft voor die andere gelegenheden is nog maar de vraag .. en in hoeverre dat alibi van Murat klopt .. er zijn er meerderen die hem die avond op straat hebben gezien, zover ik weet ook buiten die vriendengroep, terwijl zijn moeder zegt dat die niet weg is geweest ..
en ergens vind ik dat nou juist weer vreemd .. zouden ze al die commotie gemist hebben ? Als je normaal gesproken zo rustige dorp in rep en roer is, politie erbij, overal mensen aan het zoeken en roepen .. dan ga je toch op z'n minst even kijken ?

[ Bericht 9% gewijzigd door moussie op 22-11-2007 15:01:46 ]
pleased to meet you
pi_54785192
quote:
[b]Op donderdag 22 november 2007 14:48 schreef moussie het volgende:[/b

maar dat van die 8-10 flessen wijn per avond is dacht ik zeker, dat was hun vaste bediende iedere avond die dat zei .. en dat van die 14 flessen was ergens in het begin, iemand die de politie de nota van de gehele dag, dus incluis avond, had laten zien ..
en eerlijk gezegd geloof ik dat wel .. ik bedoel maar, het zou geschut eerste klas zijn als het idd zuipschuiten waren, de niet nader bij name te noemen roddelkranten zouden zoiets breed uitgemeten hebben

Ja ik vind een fles wijn de man toch behoorlijk, ikzelf kan al licht op zijn na 2 wijntjes.
Maar ja ik drink dan eingelijk ook nooit

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/7100536.stm

Hierboven de link naar de doc van panorama dan kan je zelf kijken wat jouw indruk is.
M'n denk ik heb ik al beschreven van ...arme ouders naar>>>>>>
Vooral Kate.
En het is niet hoe ik denk/wil dat iemand reageert als z'n kindje vermist is maar tis die blik, haar gebaren, dat giegelen. Ik vind haar eng, gewoon eng. Zou dus bv nooit m'n kind bij haar achterlaten.
Ze geeft (al zouden er niks mee te maken) indruk.
Ook hoe ze praat over haar dochter.....in het begin is terugblik naar bv de oproep aan ontvoerders en die vond ik wel, emotineel. En dat was ook niet overdreven maar gewoon triest.
Maar ze praat gewoon zonder emotie, en dan zou inderdaad ook kunnen door medicatie maar dan z'n je woorden anders. Dan kan je bv emotionele dingen heel emotionloos zeggen.

Maar echt je moet het eens kijken,
  donderdag 22 november 2007 @ 23:37:05 #268
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54792000
Bedankt voor die link. Ik had al gezocht of hij online stond, maar had 'em nog niet gevonden.

Ik heb net zitten kijken, maar mijn twijfels bij de McCanns zijn er niet minder om geworden. Wat een rare mensen toch...
Hoe Kate 'gezellig' zit te babbelen in die eigen-productie-film... Het feit dat ze überhaupt op het idee komen om een filmploeg over de vloer te vragen... Na 'De Bauers' ook 'De McCanns'. Ik kan er niet bij met mijn verstand.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54793110
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:37 schreef Jane het volgende:
Bedankt voor die link. Ik had al gezocht of hij online stond, maar had 'em nog niet gevonden.

Ik heb net zitten kijken, maar mijn twijfels bij de McCanns zijn er niet minder om geworden. Wat een rare mensen toch...
Hoe Kate 'gezellig' zit te babbelen in die eigen-productie-film... Het feit dat ze überhaupt op het idee komen om een filmploeg over de vloer te vragen... Na 'De Bauers' ook 'De McCanns'. Ik kan er niet bij met mijn verstand.
Nu je het zegt, dat is inderdaad zeer eigenaardig: dat ze een goede vriend uitnodigden om de zaak te filmen - wat was daarvoor nou ook weer de reden? Waarom verzinnen mensen zoiets? Waarschijnlijk - ik kan me de uitleg van de McCanns niet herinneren - wilden ze alles boekstaven, niet alleen voor hun eigen filmcollectie (sorry, beetje bot - ik bedoel bij wijze van aandenken) maar ook om overzicht te houden, want het was natuurlijk een tumultueuze periode. En ik weet dat Moussie het er niet mee eens is, maar toch denk ik dan: hoe kóm je erop, in die situatie. Daarmee beschuldig ik de McCanns niet van moord, ik vind het alleen wel bijzonder vreemde mensen. Want juist door zo'n filmproject ontstaat er nóg meer tumult, chaos, gedoe. Als je heel slecht wilt denken - en kom, waarom niet, we houden de speculaties levend... - zou je kunnen denken dat Kate aan het repeteren was. Zo'n interview, nota bene met een goede vriend, waar is dat nou voor nodig? Om het later bij een glaasje wijn nog eens terug te kijken? Om jezelf eraan te herinneren hoe het ook alweer gegaan was, die hele ontvoering? Om de vrienden thuis een beeld te geven van de situatie ter plaatse? Ik vind het wel een mooi idee dat Kate dat interview - "Béétje meer naar links kijken, Kate, anders valt de zon in je ogen" - heeft aangegrepen om haar tekst te polijsten. Want ja, hoe vertel je zo'n verhaal? Hoe kijk je erbij? (Niet zó, in elk geval, maar wij hebben de eerdere, afgekeurde takes natuurlijk niet gezien!) En dat Gerry dan op de achtergrond staat te regisseren: "Wacht, stop, cut! Wat je net deed, Kate, met die vingerknip, dat is misschien een beetje over the top. Je hebt het moeilijk, weet je nog?"
En Kate: "Maar die vingerknip stond in het script! Doe jíj het dan, als je het zo goed weet."
Gerry: "Prima, de vingerknip blijft erin. Maar probeer dan in elk geval een béétje ontdaan te kijken. Nu lijkt het net alsof je teveel hebt gesnoven, snap je wat ik bedoel?"
"Moet jij zeggen, met je drie tennislessen per dag. Op hoeveel gram zit je nou, Ger? Durf je dat ook voor de camera te vertellen?"
En dan komt de cameraman tussenbeiden: "Jongens, jongens, rustig nou. We maken hier een film. Laten we alsjeblieft gefocust blijven. Maddie is dood... of eh... ontvoerd, of... zeg, geef me nog eens een lijntje, ik ben de draad kwijt. Hoe stond het nou in het script: ontvoerd toch?"
Kate knikt apathisch.
"Door een indringer," zucht Gerry. "Onthoud dat nou verdomme eens, jongens! Hoe moeilijk kan het zijn? Ze is ontvoerd! En of ze dood is, dat wéten wij helemaal niet! We waren er zelf namelijk niet bij! We zaten te eten in de tapasbar!"
"Whatever," mompelt Kate. En dan: "Moet jij niet tennissen?"
"Klopt." Gerry grijpt weer naar het zakje cocaïne. "Oké, laten we afspreken dat jullie intussen nog een keer door de tekst heen gaan. Dan maken we na mijn tennisles een mooi shot van mij, als ik achter de computer zit. De vioolmuziek monteren we er later wel onder. En Kate? Je moet je neus ophalen. Ik zie iets wits."
pi_54793295
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, je staat in de Vara!gids, nadine.
Oh, leuk - dank. Ga ik hem kopen!
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2007 @ 00:54:29 #271
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54793383
Nadine, ik wil nog ff met je PMén van t weekend. Werkt ie nog?
  vrijdag 23 november 2007 @ 02:38:16 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_54794198
Dus de 'independent filmmaker' is ook verslaafd aan coke en volkomen afhankelijk van de demonische familie McCann?

Nogmaals , ik heb geen idee wat er echt voorgevallen is, maar als ze dit soort hulp van buitenstaanders in blijven roepen moet het een keer fout gaan en ik neem aan dat ze dat zelf ook snappen.

Misschien willen ze onderbewust gepakt worden?
Dat lijkt mij een meer plausibele verklaring als ze het zelf gedaan hebben.
  vrijdag 23 november 2007 @ 09:13:52 #273
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54795719
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:37 schreef Nadine26 het volgende:
Zo'n interview, nota bene met een goede vriend, waar is dat nou voor nodig? Om het later bij een glaasje wijn nog eens terug te kijken? Om jezelf eraan te herinneren hoe het ook alweer gegaan was, die hele ontvoering? Om de vrienden thuis een beeld te geven van de situatie ter plaatse?
Het idee dat ik erbij kreeg was dat ze op dat moment al bezig waren met een idee van een feature length documentairefilm die er tzt moet komen ofzo. Een terugblik-docu, niet over Madeleine, maar over Kate & Gerry. Dat soort films worden natuurlijk wel vaker gemaakt, zoveel jaar na een geruchtmakende zaak. "Hoe zat het ook alweer en hoe is het nu met ze?", zoiets. En dan worden daar meestal oude beelden uit journaals e.d. in gebruikt. Maar het is echt heel bizar om daar al mee bezig te zijn en er überhaupt aan te denken op het moment dat je er nog volop in zit!
Volgens mij werd gezegd dat de opnamen bedoeld waren voor het YouTube-kanaal over vermiste kinderen. Wellicht, maar volgens Panorama was tot voor kort dus niet bekend dat deze filmbeelden er überhaupt waren. En ik vond de toon ook niet zo goed passen. Ik weet niet... te terugblikkerig... teveel afstand of zoiets... Inderdaad - zoals al vaker gezegd - alsof ze al weten dat Maddie toch niet terugkomt. Het had een terugbliktoon, en geen 'raise awareness'- of 'blijf-naar-Maddie-uitkijken'-toon. Kate zegt op een gegeven moment ook iets over 'achteraf willen weten dat je er alles aan gedaan hebt', o.i.d. en dat klonk bij mij ook meer in de oren als 'we doen er alles aan om te voorkomen dat we achteraf van anderen verwijten krijgen'.
Nee, allemaal absoluut geen bewijs dat ze hun kind iets aangedaan hebben, maar ik mag me er toch wel even over verbazen, niet?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54795807
Nadine26 Mooi stukje script.

Maar zoals je al in m'n eerdere post heb kunnen lezen ben ik dus heel dicht bij verslaving geweest.
Heb de verhalen gehoort z'n ervaringen met coke. En bovenal ik ken z'n houding.
En toch dacht ik zelfs niet in de eerste instancie aan "zoiets".
Maar zou het puzzeltje compleet maken, verklaring zijn voor vele dingen die we niet kunnen plaatsen.

En door dit stukje puzzel ben ik dus ook nog eens na gaan denken wat me dus zoal verteld is.
In m'n ex vriendenkring zijn dus twee kindertjes gestorven doordat ouders dus onder invloed waren. Ongelukken.
En zoals ik nu even terug graaf , moet het even terug vragen maar zoals ik me heriner geen rechtzaaken, is buitenland dus niet in Nl.

Vriendin van hem heeft haar eigen baby verstikt in haar slaap, ze was er op gaan liggen.
En weet je dan reageert dus "hij' daarop , je mag nooit een baby naast je laten slapen.
Maar dat dit komt door drugsmisbruik daar lopen ze helemaal aan voorbij, dat wordt opgemerkt maar daar doen ze niks mee. Nee het is onverantwoord om naast een baby te slapen.

Dan vriend van hem had huis zwembad daar is dus het kindje van dacht 2 ongeveer in verdronken.
Ouders onder invloed kindje loopt daar in en wordt veels te laat opgemerkt dus verdrinkt.
En dan z'n opmerking, tja een zwembad met z'n kleine??

Kijk dat zijn ongelukken die we dus toch regelmatig horen en als je het leest denk je ook niet....zouden die ouders??

En de betrokkenen (gebruikers, vrienden) gaan dat stuk dus gewoon uit de weg, ze wuiven het weg.
Niet dat ze het niet erg vinden dat het gebeurt is, maar de conclusie trekken dat hun verslaving dit dus indirect veroorzaakt heeft die trekken ze echt niet..
Daarom , hoe Kate zit te vertellen dat geeft bij mij dus echt het gevoel...hey dit herken ik. Dat zelfverzekerde, ik ben een verantwoordelijke ouder.

Denk de meeste mensen die zoiets zou overkomen die lopen over van schuldgevoel (vooral als je dus elke avond deze feestjes hebt gehad)
En tuurlijk (stel dat ontvoering waar is) ben jij dan niet de schuldige, als iemand het 'gore' in zich heeft om je kind mee te nemen. Maar je bent wel schuldig aan onverantwoord gedrag en daar zouden de meeste toch heel veel problemen mee hebben. Maar Kate niet, die laat ons geloven dat we niet zo achterlijk moeten denken.
En je kindertjes even alleen laten om boodschap te doen, even bij de bure, rondje over de camping als ze slapen. Kijk dat vind ik toch hele andere omstandigheden.
Als elke avond feestjes bouwen met je vrienden. En laten we dan even aannemen dat het alleen over drank gaat, ben je dan verantwoordelijk bezig.
Nee, want je kan niet adoqaat optreden als er iets gebeurt. En dat weet je als ouders dat kinderen onverwachte dingen geven,kids worden ziek of huilen of??? en dan is het niet ,vanavond effe niet want m'n ouders hebben een feestje.
Daarom.......
Waarom die vakantie met kids. Waarom geen afspraken, jij drinkt vanavond, ik niet.
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:31:22 #275
145755 kahaarin
pi_54796995
@ Kopvoltwijfels, knap dat jij je op tijd hebt losgemaakt van die kennissen en je wel hebt gerealiseerd dat het de foute kant op giing, wat erg dat er 2 kinderen in jouw ongeving zijn gestorven door overmatig drugsgebruik.
Ik kan me nu voorstellen hoe je er bij komt dat ze cocaïne gebruiken, een ervaringsdeskundige kunnen weinig mensen tegenop.
Maar hoe zie je het in het geheel, zouden de andere tapas-vrienden ook hebben gebruikt en niet hebben gecheckt?
Dan snap ik dat ons kent ons sfeertje en die verklaringen die niet helemaal op elkaar aansluiten wat beter, ze hebben geprobeerd om een eensluidend verhaal te maken over het aantal checks en of er daadwerkelijk iemand in de kamer is geweest bij de kinderen of gewoon even heeft geluisterd.
Dan waren de kindjes dus gewoon al aangeschoten wild, 1 mannetje op de uitkijk bij de tapasbar en er kon zo iemand 1 van de kinderen meenemen.
Of heb je het idee dat ze er zelf iets mee te maken hebben?
Ik denk eigenlijk dat hoe dan ook de McCanns een zekere mate van schuld hebben, heel ondoordacht en nalatig hoe zij zich hebben gedragen, de zaak daarover is dan misschien afgewezen, maar toch. (Suko, ik val in herhaling, ik weet het! )

http://www.thisisleicestershire.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=132935&command=displayContent&sourceNode=132702&contentPK=19041514&folderPk=77465&pNodeId=132393

Met name de interview stijl waar de docu in is gemaakt, bijna gezellig samen keuvelen over wat er allemaal is gebeurd, en dan bijna zoiets van, oh ja, Maddy is ook weg.
Kalmerende middelen zou, zoals ik al eerder zei, best wel debet kunnen zijn aan deze reactie, per slot van rekening pakken ze waarschijnlijk wel vaker wat om zich goed te kunnen voelen.
Ze hadden denk ik idd beter de kindjes bij oma kunnen brengen en er dan een weekje samen op uit kunnen gaan, daarna lekker weg met de kinderen en niet met bevriende stellen met kinderen, vooral niet als je van plan bent om elke avond te gaan feesten, het lijkt me dat ze 's ochtends ook niet echt op hun best moeten zijn geweest, eigenlijk de enige tijd die ze samen met hun kinderen hadden als je het programma van de familie bekijkt.
Ik snap ook niet zo goed waarom ze niet met elkaar als gezin aten, of is dat in GB niet zo gebruikelijk dat je als gezin samen eet? Kan ook, in bv Spanje krijgen de kinderen eerst wat, dan gaan ze op bed en de ouders eten laat.

[ Bericht 7% gewijzigd door kahaarin op 23-11-2007 14:31:21 ]
be nice or go away
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:50:31 #276
145755 kahaarin
pi_54799829
quote:
"Kate McCann takes drug tests to prove she wasn't on anti-depressants when Madeleine vanished"

In an exclusive interview, Edward Smethurst, the lawyer coordinating the McCanns' defence, said: "Hair grows by about a centimetre a month so if you have eight centimetres of hair, you can test for drugs going back eight months.

"With the appropriate, fully-accredited experts, hair samples were taken from Sean, Amelie and Kate and the conclusion was no evidence of sedatives or drugs were found.

"There were various stories circulating that Kate might somehow be unstable and might be depressed and whatever else, but the tests demonstrate that the kind of drugs she might be on did not show up."

The tests were done in September, shortly after the McCanns were named official suspects by Portuguese police.

They accused Mrs McCann of killing Madeleine and her husband of helping to dispose of her body.

At the time it was claimed Portuguese detectives had drafted in criminal psychologists to analyse Mrs McCann's mental state.
Waarom alleen uitdrukkelijk de tweeling en Kate?
Waarom niet ook Gerry?
En er staat letterlijk dat de drugs die ze nam niet door de test te zien was, zouden ze ook op coke hebben getest of alleen op kalmeringsmiddelen, vaag verhaal weer.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495913&in_page_id=1770&ito=newsnow
be nice or go away
pi_54800190
even op dat "gezellige" keuvelen reageren .. zoals ik eerder al aanstipte, ik heb iets soortgelijks mee gemaakt, een moeder die gek werd van verdriet en onmacht, omdat zij haar zieke kind niet kon helpen
en ik heb dat soort dingen met haar ook wel meegemaakt, dan zit je even te kwebbelen alsof er geen vuiltje aan de lucht is, voor eventjes is al die ellende vergeten en zat zij voluit te lachen .. en de volgende dag waren haar ogen nog een stuk dikker en roder dan "normaal" omdat zij zich zat te schamen voor die korte momenten plezier die zij had gehad "hoe kon ik lachen, hoe kon ik vergeten, al was het maar voor eventjes".
En ja, dat afwezige heb ik bij haar ook geregeld gezien, en die meid gebruikte absoluut niets, ze liet zelfs de kalmeringspillen van de doctor staan .. bij vlagen zo bezig met haar eigen gedachten die maar in hetzelfde cirkeltje rond bleven draaien .. what if ..
De menselijke psyche, zeker in dit soort situaties, stress, shock ed, doet vreemde dingen waar je met je "normale" verstand niet bij kan
pleased to meet you
pi_54800371
Inderdaad Kahaarin, en ik geloof 't alleen als ik weet door wie en waar de testen zijn uitgevoerd en waarom nu geplaatst? Verder staat nog in het artikel: It has emerged that the woman who owns the holiday apartment from which Madeleine disappeared is also called McCann — and lives less than a mile from where Kate McCann grew up. But the owner, Ruth McCann, has no family connection with Madeleine.

A Portuguese police source said: "It is a pure coincidence". Ruth McCann, 53, lives minutes from Mossley Hill, Liverpool, where Kate's parents, Brian and Susan Healy, still live. She said today: "I will not speak to the press, not now, not ever." The Ocean Club Resort is run by holiday company Mark Warner, but it is understood the company acts as an agent for owners of the apartments." Het is een tijd heel duidelijk de het McCann-kamp met name het Mirror-forum in de gaten houdt, naast de rotzooi worden er berichten geplaatst die op z'n minst je de wenkbrouwen doen fronsen, waarvan je denkt, verdomd, dat zou best eens kunnen. Zo ook dat Ruth McCann verhaal.

Ook opmerkelijk hoe vroeg ze al Madeleine hebben vastgelegd...als trademark: Madeleine's Fund: Leaving No Stone Unturned Trade mark No: 005917232 Type of mark: Word Filing date: 18/05/2007 Details hier + hier

En verder wat geruchten:

Perhaps Metodo 3 have Good Grounds for the Claim Madeliene is Alive
Here's a tasty morsel. The latest rumour doing the rounds is that Kate McCann's cousin had her daughter abducted in Bali in 1999, but the child was rescued at the airport. And that supposedly Madeleine is alive and well, and that the abduction is a hoax gone wrong. Bron De link geeft mij geen info helaas maar verder zijn de comments hierop ook opmerkelijk.

Het Forum op de Mirror heeft het topic gedelete maar in de Cache heeft iemand dat toch nog gevonden: http://tinyurl.com/ynqpag Maar via deze link zie je dat de Mirror flink heeft zitten deleten...

-----------------------------------

Ook om over na te denken, bron:

Jane Tanner's Monthly
Debate about the Panorama program continues.

And surprise, surprise honest and rational (as opposed to lying fantasist) Jane Tanner is the centre of discussion. Those who have seen the program will recall that she now claims to have seen the abductor crossing the junction at the end of the road and heading towards Robert Murat's house.

She claims that she was heading towards the apartment, having decided to check on her children before eating the starter of her meal at the Taas bar. It was not explained in the program, what she did after seeing the abductor, though one assumes that she stayed with her child, because according to her new version of events, she was in her apartment at the time the alarm was raised at around 10pm.

Which is odd because according to this report http://www.timesonline.co(...)e/article2741672.ece in the Times, dated October 26th:

"Kate and Gerry McCann, from Rothley, Leicestershire, commissioned the picture from a British artist because they are convinced that this is the man who abducted Madeleine and that he may still be holding her alive. Ms Tanner, 36, says that she saw him as she returned to the tapas restaurant in the Ocean Club resort where the McCanns were dining with seven British friends."

Now seeing as this report is linked to the releasing of the picture, one assumes that the accompanying report would be based on a press release or statement from the McCann's. Therefore it does seem odd that Jane Tanner should be moving in the opposite direction amonth later.

Scherp observatie. Ook een pyama-verhaal is interessant om te lezen: Madeleine: those pyjamas...

Mooie verhalen hier van o.a. Nadine, Jane, die van jou Kahaarin en kopvolwijfels. Ik ben tegenwoordig meer een Bloghopper.
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:17:01 #279
145755 kahaarin
pi_54801510
@Suko, tjees, jij leest echt een hoop blogs, ik spit nog steeds door die nieuwsvergaarlinks, die heb ik al eens gepost toch?
Wat een raar verhaal die pyama en die knuffel, je zou toch bijna gaan denken dat het gewoon rekwiesieten zijn in de soap.....
De vrijmetselaarsloge, is het nu zeker dat Gerry daar lid van is of niet, die geruchten had ik al eerder voorbijzien zien komen, frappant dat zijn familie daar dus blijkbaar wel bij hoort.
En dat ze misschien eerder een soort van ontvoering in de familie hebben gehad, zou daar het idee zijn geboren?
(Heel slechte gedachte, wat nu als de McCanns ineens van de aardbodem verdwijnen nadat de zaak wat is geluwd, en de rekening van leaving no stone unturned zijn geplunderd, dan weet ik wel genoeg, Maddy zou natuurlijk net zo goed nep-ontvoerd kunnen zijn als haar nichtje, en Gerry en Kate houden zich dus zo goed omdat Maddy niet weg is, dan zou dit allemaal een grote fraudezaak kunnen zijn, scheppen zout hoor, is maar gewoon ge-theoriseer.)
Raar dat de verhalen van die Jane dus blijkbaar een hele evolutie hebben doorgemaakt, van een man die iets droeg tot duidelijke beschrijving van kleding en de pyama van Maddy, ze zou zich stil hebben gehouden om Kate niet bezorgd te maken?
Wat een onzin, als ze dit echt op dat moment gezien heeft en ze heeft zich stil gehouden mogen ze haar wat mij betreft oppakken en nooit meer loslaten, er is een kind weg, je ziet iemand met een kind lopen, ook nog in roze pyama en je zegt niets? Geloof ik niet.
En eerst was ze onderweg terug naar de tapas bar en nu is ze bij haar kind gebleven en heeft ze hem dus op de heenweg gezien?
be nice or go away
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:24:09 #280
145755 kahaarin
pi_54801651
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:07 schreef moussie het volgende:
even op dat "gezellige" keuvelen reageren .. zoals ik eerder al aanstipte, ik heb iets soortgelijks mee gemaakt, een moeder die gek werd van verdriet en onmacht, omdat zij haar zieke kind niet kon helpen
en ik heb dat soort dingen met haar ook wel meegemaakt, dan zit je even te kwebbelen alsof er geen vuiltje aan de lucht is, voor eventjes is al die ellende vergeten en zat zij voluit te lachen .. en de volgende dag waren haar ogen nog een stuk dikker en roder dan "normaal" omdat zij zich zat te schamen voor die korte momenten plezier die zij had gehad "hoe kon ik lachen, hoe kon ik vergeten, al was het maar voor eventjes".
En ja, dat afwezige heb ik bij haar ook geregeld gezien, en die meid gebruikte absoluut niets, ze liet zelfs de kalmeringspillen van de doctor staan .. bij vlagen zo bezig met haar eigen gedachten die maar in hetzelfde cirkeltje rond bleven draaien .. what if ..
De menselijke psyche, zeker in dit soort situaties, stress, shock ed, doet vreemde dingen waar je met je "normale" verstand niet bij kan
Als je in een video die je maakt om Maddy's zaak onder de aandacht brengt zelfs al zo lekker rustig zit te vertellen dan heb ik toch echt het idee dat ze iets heeft ingenomen.
Ik vind het heel erg voor je vriendin dat ze dit heeft moeten meemaken, verschrikkelijk lijkt me dat.
Ik vind haar reactie ook gevoelsmatig heel goed te begrijpen, het zou iets anders worden als ze de media opgezocht had en als een soort moeder Theresa had zitten verklaren dat zij er echt niks aan kon doen, dat doet Kate in mijn ogen, ze is met zoveel dingen bezig, met de zaak, de pers, kranten aanklagen, de stichting en zij en haar man praten bijna alleen maar over zichzelf en over hoe de politiezaak er voor staat.
Natuurlijk weet ik gelukkig niet wat ik in zo'n situatie zou doen, daar moet ik je wel gelijk in geven.
De gevoelswereld van de McCanns lijkt in mijn ogen echter alleen om henzelf te draaien en niet om Maddy.
be nice or go away
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:39:31 #281
145755 kahaarin
pi_54801963
quote:
Madeleine McCann ‘will be found’

THE parents of Madeleine McCann today slammed a Portuguese law chief’s comments suggesting their daughter was dead.

Kate and Gerry McCann described comments made by the country’s attorney general about the chances of finding the four-year-old alive as “entirely unhelpful”.

In an interview with a Portuguese current affairs magazine, Fernando Jose Pinto Monteiro said the huge publicity surrounding Madeleine’s disappearance would have turned her into a liability if abducted.

He said: “If it was a kidnap, it’s normal that the kidnapper has killed her.
Nog maar eens een staaltje touwtrekken voor de verandering.

http://icliverpool.icnetw(...)50061-name_page.html

be nice or go away
pi_54802055
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als je in een video die je maakt om Maddy's zaak onder de aandacht brengt zelfs al zo lekker rustig zit te vertellen dan heb ik toch echt het idee dat ze iets heeft ingenomen.
Ik vind het heel erg voor je vriendin dat ze dit heeft moeten meemaken, verschrikkelijk lijkt me dat.
Ik vind haar reactie ook gevoelsmatig heel goed te begrijpen, het zou iets anders worden als ze de media opgezocht had en als een soort moeder Theresa had zitten verklaren dat zij er echt niks aan kon doen, dat doet Kate in mijn ogen, ze is met zoveel dingen bezig, met de zaak, de pers, kranten aanklagen, de stichting en zij en haar man praten bijna alleen maar over zichzelf en over hoe de politiezaak er voor staat.
Natuurlijk weet ik gelukkig niet wat ik in zo'n situatie zou doen, daar moet ik je wel gelijk in geven.
De gevoelswereld van de McCanns lijkt in mijn ogen echter alleen om henzelf te draaien en niet om Maddy.
mwah, ik weet eigenlijk niet of het zoveel verschil uitmaakt .. dat dan afgezien van het feit dat het nog maar de vraag is of de McCanns de media-aandacht zelf gezocht hebben of alleen gebruik gemaakt hebben van hetgeen hun op een presenteer-blaadje werd aangeboden door die high-profile spindoctor van het resort .. ik zie bij Kate toch veel terug wat ik toen ook zag, jezelf beetpakken aan het zijden draadje "gezond verstand" en op de een of andere manier de dag doorkomen, proberen antwoord te geven op de gestelde vragen, dat stomme lachje als je ergens halverwege de zin beseft dat je onderweg de draad bent kwijtgeraakt
pleased to meet you
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:59:56 #283
145755 kahaarin
pi_54802462
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:43 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, ik weet eigenlijk niet of het zoveel verschil uitmaakt .. dat dan afgezien van het feit dat het nog maar de vraag is of de McCanns de media-aandacht zelf gezocht hebben of alleen gebruik gemaakt hebben van hetgeen hun op een presenteer-blaadje werd aangeboden door die high-profile spindoctor van het resort .. ik zie bij Kate toch veel terug wat ik toen ook zag, jezelf beetpakken aan het zijden draadje "gezond verstand" en op de een of andere manier de dag doorkomen, proberen antwoord te geven op de gestelde vragen, dat stomme lachje als je ergens halverwege de zin beseft dat je onderweg de draad bent kwijtgeraakt
Ik hoop niet dat je boos wordt maar denk je niet dat je een beetje hetgeen je vriendin heeft meegemaakt op hen aan het projecteren bent?
Is heel begrijpelijk hoor maar ik zie iets heel anders, gelukkig zijn we allemaal geoorloofd onze eigen mening te hebben.
Nogmaals ik vind het heel erg voor je vriendin en het lijkt me heel moeilijk zoiets van dichtbij mee te maken.
be nice or go away
pi_54804092
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:59 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je boos wordt maar denk je niet dat je een beetje hetgeen je vriendin heeft meegemaakt op hen aan het projecteren bent?
Is heel begrijpelijk hoor maar ik zie iets heel anders, gelukkig zijn we allemaal geoorloofd onze eigen mening te hebben.
Nogmaals ik vind het heel erg voor je vriendin en het lijkt me heel moeilijk zoiets van dichtbij mee te maken.
waarom zou ik boos moeten worden, het klopt toch .. natuurlijk projecteer ik hetgeen ik toen heb gezien op de McCanns, en dan met name Kate .. haar verdriet en dat van mijn vriendin liggen heel dicht bij elkaar namelijk, tenminste, dat concludeer ik als ik de verhalen en gedrag naast elkaar leg .. een gebeurtenis die je hele wereld ondersteboven gooit, onzekerheid over de toekomst, zal je kind het overleven en zo ja, hoe beschadigt is die dan, jezelf het gebeuren verwijten (ze voelde zich al niet lekker, ik had haar die dag thuis moeten houden) ..
en tja, doen we dat niet eigenlijk allemaal, jezelf voorstellen hoe jij zou reageren in die situatie en dat dan projecteren op die ander .. en van daaruit dan de reactie van de ander inschalen onder "normaal" of "vreemd" ?

en nee, dat was geen makkelijke tijd .. maar waar ik vooral moeite mee had is dat zij later zo goed als van de aardbodem verdwenen is .. ze ging met haar kind naar een of ander revalidatie/behandelcentrum, wou niet vertellen welke, was binnen no time uit haar huis vertrokken zonder telefoonnummer of nieuw adres achter te laten .. al is het inmiddels al geruime tijd geleden (bijna 20 jaar), er zijn nog steeds van die momenten dat ik mij afvraag wat van hun geworden is ..
maar anyway heb ik daardoor toch wel het een en ander geleerd over de rare bokkensprongen die mensen maken in buitengewone situaties .. d'r is geen peil op te trekken
pleased to meet you
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:24:07 #285
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54804192
een, door de familie ingestelde, 'private detective' weet zeker dat madeline uit de ene auto naar de andere auto is overgedragen en daardoor een zekerheid heeft dat madeleine nog leeft...

hoe goedkoop wil je het hebben?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:58:20 #286
145755 kahaarin
pi_54804914
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:19 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom zou ik boos moeten worden, het klopt toch .. natuurlijk projecteer ik hetgeen ik toen heb gezien op de McCanns, en dan met name Kate .. haar verdriet en dat van mijn vriendin liggen heel dicht bij elkaar namelijk, tenminste, dat concludeer ik als ik de verhalen en gedrag naast elkaar leg .. een gebeurtenis die je hele wereld ondersteboven gooit, onzekerheid over de toekomst, zal je kind het overleven en zo ja, hoe beschadigt is die dan, jezelf het gebeuren verwijten (ze voelde zich al niet lekker, ik had haar die dag thuis moeten houden) ..
en tja, doen we dat niet eigenlijk allemaal, jezelf voorstellen hoe jij zou reageren in die situatie en dat dan projecteren op die ander .. en van daaruit dan de reactie van de ander inschalen onder "normaal" of "vreemd" ?

en nee, dat was geen makkelijke tijd .. maar waar ik vooral moeite mee had is dat zij later zo goed als van de aardbodem verdwenen is .. ze ging met haar kind naar een of ander revalidatie/behandelcentrum, wou niet vertellen welke, was binnen no time uit haar huis vertrokken zonder telefoonnummer of nieuw adres achter te laten .. al is het inmiddels al geruime tijd geleden (bijna 20 jaar), er zijn nog steeds van die momenten dat ik mij afvraag wat van hun geworden is ..
maar anyway heb ik daardoor toch wel het een en ander geleerd over de rare bokkensprongen die mensen maken in buitengewone situaties .. d'r is geen peil op te trekken
Zou kunnen dat het zo gevoelig lag dat je er niks over wilde horen, toch?
Goh wat vreemd, zo in 1 keer helemaal verdwenen uit je blikveld, dan blijf je wel zitten met vragen, akelig gevoel moet dat zijn geweest indertijd. (en nog, je hebt het niet kunnen afsluiten natuurlijk)

Ik kan er ook niet echt mijn vinger opleggen wat het is met de McCanns, het is gewoon een gevoel van onbehaaglijkheid dat ze oproepen op de 1 of andere manier, net alsof er van elke twee zinnen er eentje niet klopt.
De eerste tijd van het onderzoek was er natuurlijk die gallige 24horas die ze beschuldigd heeft van alles wat mooi en lelijk is, maar ik had hetzelfde weer in de docu en in interviews die ze doen, net of ze ons proberen te overtuigen van iets wat ze zelf eigenlijk niet geloven.
Ik kan ook niet goed omschrijven wat het is, feitjes uitkammen heeft helemaal geen zin want die worden toch gekleurd de wereld ingeholpen en zijn op meerdere manieren te interpreteren, ik kan niet anders zeggen dan dat we het niet eens zijn, zijn we het daar dan over eens?
be nice or go away
pi_54805098
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 10:31 schreef kahaarin het volgende:
@ Kopvoltwijfels, knap dat jij je op tijd hebt losgemaakt van die kennissen en je wel hebt gerealiseerd dat het de foute kant op giing, wat erg dat er 2 kinderen in jouw ongeving zijn gestorven door overmatig drugsgebruik.
Ik kan me nu voorstellen hoe je er bij komt dat ze cocaïne gebruiken, een ervaringsdeskundige kunnen weinig mensen tegenop.
Maar hoe zie je het in het geheel, zouden de andere tapas-vrienden ook hebben gebruikt en niet hebben gecheckt?
Had al eerder berichtje gepost maar???
Even iets rechtzetten, m'n ex was dus een ex coke gebruikter voor vele jr. Hij komt uit Amerika dus persoonlijk ken ik z'n toemallig vrienden niet.
Maar door verhalen en z'n houding herken ik die houding van mensen die gebruiken.
En al zat hij dus niet meer in z'n kring die houding, bleef hij hebben. Ook heb ik andere mensen gekent die gebruiken en daar heb ik die blik, houding ook vaker bij gezien.
Ze kunnen praten als brugman en zijn heel vriendelijk en sociaal totdat iets hen verstoort. onberekenbaar.

De groep is ergens niet eerlijk over gezien wat de Pj claimt. En dan kan het dus zijn dat ze zich indekken dat ze dus bijna niet naar de kinderen gingen kijken, dus over de tijden en de hoeveelheid liegen.
Maar zou je daar over liegen als groep,,,,wat zou er gebeuren als ze dus inderdaad maar eens af en toe luisterde.
Zelfs in Portugal. Weinig denk ik.
Dus moet andere reden zijn. En dan zou drugsgebruik dus heel goed mogelijk kunnen zijn.
Want denk dat dat daar heel streng bestraft zou worden.

Ikzelf krijg het gevoel dat Kate dus haar controle is verloren tijdens het naar bed brengen van de kids. En wie weet weet daar niet eens de hele groep van maar iemand die hun heeft geholpen.
Nadat Kate alarm sloeg is met de hele groep besloten om de checktijden wat op te voeren onder druk van Gerry. We zijn onverantwoord bezig geweest en voordat ze verder daarin graven laten we......
En er is een bal gaan rollen door de media en dat is denk ik niet door hun voorzien.

Mousie , heb zelf ook van dichtbij mensen met heel diep verdriet meegemaakt. Moeder met dood kindje, ,moeder met kindje met Leukemie. Beste vriendin die haar zus (ook m'n vriendin) verloor dat niet zomaar een zus was,
En tuurlijk huilen we dan tussen de tranen door, zelfs soms dat je achteraf denkt???
Maar bij geen van allen kreeg ik het idee die gebruikt nu iets, die spoort niet.
We zijn mensen ook in ons verdriet en iedereen verwerkt het anders maar zelfs als de buitenkant niet veel emotie laat zien dan krijg je een indruk. En die is dus bij de Mccanns bij heel veel mensen niet juist. Noem het instinkt.
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:26:03 #288
145755 kahaarin
pi_54805248
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:14 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Had al eerder berichtje gepost maar???
Ik reageerde op deze en ik wilde dat gewoon even tegen je zeggen.
quote:
Even iets rechtzetten, m'n ex was dus een ex coke gebruikter voor vele jr. Hij komt uit Amerika dus persoonlijk ken ik z'n toemallig vrienden niet.
Maar door verhalen en z'n houding herken ik die houding van mensen die gebruiken.
En al zat hij dus niet meer in z'n kring die houding, bleef hij hebben. Ook heb ik andere mensen gekent die gebruiken en daar heb ik die blik, houding ook vaker bij gezien.
Ze kunnen praten als brugman en zijn heel vriendelijk en sociaal totdat iets hen verstoort. onberekenbaar.
Nou, gelukkig dan maar dat je dit niet van heel dichtbij hebt meegemaakt, het lijkt me vooral voor de familie en directe kennissen die er wel van weten erg naar om te zien dat die mensen zelfs na zo'n verschrikkelijk ongeluk met hun kinderen niet wijzer worden.
quote:
De groep is ergens niet eerlijk over gezien wat de Pj claimt. En dan kan het dus zijn dat ze zich indekken dat ze dus bijna niet naar de kinderen gingen kijken, dus over de tijden en de hoeveelheid liegen.
Maar zou je daar over liegen als groep,,,,wat zou er gebeuren als ze dus inderdaad maar eens af en toe luisterde.
Zelfs in Portugal. Weinig denk ik.
Dus moet andere reden zijn. En dan zou drugsgebruik dus heel goed mogelijk kunnen zijn.
Want denk dat dat daar heel streng bestraft zou worden.
Dat denk ik ook, er is iets waardoor iedereen met zijn/haar neus dezelfde kant op staat.
quote:
Ikzelf krijg het gevoel dat Kate dus haar controle is verloren tijdens het naar bed brengen van de kids. En wie weet weet daar niet eens de hele groep van maar iemand die hun heeft geholpen.
Nadat Kate alarm sloeg is met de hele groep besloten om de checktijden wat op te voeren onder druk van Gerry. We zijn onverantwoord bezig geweest en voordat ze verder daarin graven laten we......
En er is een bal gaan rollen door de media en dat is denk ik niet door hun voorzien.
Dat weet ik niet, iemand die Maddy in de gaten hield en zijn kans schoon zag omdat de ouders toch weer aan het feestvieren waren lijkt me ook een passend scenario, dat onverantwoord bezig zijn ben ik het wel mee eens idd.
quote:
Mousie , heb zelf ook van dichtbij mensen met heel diep verdriet meegemaakt. Moeder met dood kindje, ,moeder met kindje met Leukemie. Beste vriendin die haar zus (ook m'n vriendin) verloor dat niet zomaar een zus was,
En tuurlijk huilen we dan tussen de tranen door, zelfs soms dat je achteraf denkt???
Maar bij geen van allen kreeg ik het idee die gebruikt nu iets, die spoort niet.
We zijn mensen ook in ons verdriet en iedereen verwerkt het anders maar zelfs als de buitenkant niet veel emotie laat zien dan krijg je een indruk. En die is dus bij de Mccanns bij heel veel mensen niet juist. Noem het instinkt.
Instinctief gevoel van het klopt niet, dat is een betere verwoording dan die van mij idd.
be nice or go away
pi_54805561
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:26 schreef kahaarin het volgende:
Instinctief gevoel van het klopt niet, dat is een betere verwoording dan die van mij idd.
maar het klopt toch ook niet ..
je kan als Kate McCann zijnde wel 100.000 keer tegen jezelf zeggen dat je een goede ouder bent etc maar als je het niet echt geloofd .. je weet zelf donders goed dat dit algeheel niet gebeurd was als je je kinderen niet alleen had gelaten immers .. ? dus in je gevoel klopt het gewoon niet, hoe zeer je jezelf ook wil overtuigen, ergo alles wat er in die context naar buiten komt draagt dat stukje innerlijke twijfel met zich mee .. en dat is wat wij opvangen, wat jullie interpreteren naar "het klopt niet dus zij liegt"en ik interpreteer naar "het klopt niet omdat zij innerlijk verscheurd is door schuldgevoel"

maar we agree to disagree kahaarin en de rest, geen problemen mee
pleased to meet you
pi_54805584
Dat denk ik ook, er is iets waardoor iedereen met zijn/haar neus dezelfde kant op staat.
[..]

Dat weet ik niet, iemand die Maddy in de gaten hield en zijn kans schoon zag omdat de ouders toch weer aan het feestvieren waren lijkt me ook een passend scenario, dat onverantwoord bezig zijn ben ik het wel mee eens idd.
[..]

Zou kunnen tuurlijk dat iemand zo z'n kans heeft gezien maar dan zitten we met de lijkgeur, sporen in het apartement en in de gehuurde auto sporen. En daar komt nu nog bij die uitleg in dat panorama , we hebben sporen (dna) met vijftien markers en we hebben er 19 nodig in een rechtzaak om het dus bewijs te laten dienen.
Daarop werdt rechtgezet, die 4 die we dan missen in sommige sporen is niet omdat ze dus niet matchen maar omdat ze dus aangetast zijn, onleesbaar. Ik vind 15 markers dus wel heel veel. Als we ervan uit gaan dat dit waarschijnlijk uitkomt op.......1 op ...... Dat dit zou kunnen.
Zou wel eens een dna deskundige willen horen over dit, zouden een broertje zusje moeder, vader zoveel dezelfde markers kunnen hebben. En dan de kans daarop??
Nog een puntje, waarom dan geen sporen achtergebleven van ontvoerder in apartement? Waarom sliepen de andere kindertjes door, waarom sliep Maddy door (volgens oma onmogelijk)
En waarom heeft niemand iemand opgemerkt die de boel in de gaten hield. Dat hoor je toch vaak achteraf, ohhhhh ja ik zag dit of dat maar het viel me op maar ik kon er niks mee.

[/quote]

pi_54805721
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:45 schreef moussie het volgende:

[..]

maar het klopt toch ook niet ..
je kan als Kate McCann zijnde wel 100.000 keer tegen jezelf zeggen dat je een goede ouder bent etc maar als je het niet echt geloofd .. je weet zelf donders goed dat dit algeheel niet gebeurd was als je je kinderen niet alleen had gelaten immers .. ? dus in je gevoel klopt het gewoon niet, hoe zeer je jezelf ook wil overtuigen, ergo alles wat er in die context naar buiten komt draagt dat stukje innerlijke twijfel met zich mee .. en dat is wat wij opvangen, wat jullie interpreteren naar "het klopt niet dus zij liegt"en ik interpreteer naar "het klopt niet omdat zij innerlijk verscheurd is door schuldgevoel"

maar we agree to disagree kahaarin en de rest, geen problemen mee
Zou ze dan nu eens tijd worden om haar 'diepe' te laten zien , na al die slechte pers.
Laat dan zien dat je je schuldig voelt. , dat je twijfelt aan jezelf. Laat ze haarzelf maar eens zien dat ze ook een mens met fouten is.
Staat heel veel op het spel...
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:14:08 #292
145755 kahaarin
pi_54806036
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:46 schreef kopvoltwijfels het volgende:

Zou kunnen tuurlijk dat iemand zo z'n kans heeft gezien maar dan zitten we met de lijkgeur, sporen in het apartement en in de gehuurde auto sporen. En daar komt nu nog bij die uitleg in dat panorama , we hebben sporen (dna) met vijftien markers en we hebben er 19 nodig in een rechtzaak om het dus bewijs te laten dienen.
Daarop werdt rechtgezet, die 4 die we dan missen in sommige sporen is niet omdat ze dus niet matchen maar omdat ze dus aangetast zijn, onleesbaar. Ik vind 15 markers dus wel heel veel. Als we ervan uit gaan dat dit waarschijnlijk uitkomt op.......1 op ...... Dat dit zou kunnen.
Zou wel eens een dna deskundige willen horen over dit, zouden een broertje zusje moeder, vader zoveel dezelfde markers kunnen hebben. En dan de kans daarop??
Nog een puntje, waarom dan geen sporen achtergebleven van ontvoerder in apartement? Waarom sliepen de andere kindertjes door, waarom sliep Maddy door (volgens oma onmogelijk)
En waarom heeft niemand iemand opgemerkt die de boel in de gaten hield. Dat hoor je toch vaak achteraf, ohhhhh ja ik zag dit of dat maar het viel me op maar ik kon er niks mee.
Die honden schijnen het vaker fout te hebben maar voor de rest heb je denk ik wel een punt, die auto, tja wat is daar eigenlijk mee gebeurd tussen de ontvoering en het tijdstip dat de McCanns hem huurden, een tweeling die bekaf is van het drukke programma zou door de ontvoering hebben kunnen heenslapen, een volwassen man kan best zijn hand over haar mondje houden, in eerste instantie rende half het resort door het app heen, lijkt me dat sporen die er toen waren niet meer als bewijs kunnen dienen, ik ben nu advocaaat van de duivel aan het spelen hoor, niet al jouw bevindingen aan het afkraken, de ellende is dat er geen sluitend bewijs is voor zowel de schuld als de onschuld van de McCanns.
Er zijnzo veel bokken geschoten tijdens het onderzoek dat er nu haast wel een lijk/levende Maddy of een bekentenis moet komen voordat de zaak wordt opgelost.
Al dat gespin in de pers er nog bovenop en we zitten waar we nu zijn, eigenlijk nergens dus.
be nice or go away
pi_54806068
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:55 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Zou ze dan nu eens tijd worden om haar 'diepe' te laten zien , na al die slechte pers.
Laat dan zien dat je je schuldig voelt. , dat je twijfelt aan jezelf. Laat ze haarzelf maar eens zien dat ze ook een mens met fouten is.
Staat heel veel op het spel...
ik heb het donkergrijze vermoeden dat het geen reet zou uitmaken .. het zou alleen maar gezien worden als een onderdeel van haar "theater" ..
en in het eerste interview dat ze gaven hadden ze het erover, hun schuldgevoel en hoe ze daarmee omgaan .. gek genoeg hoor je daar bijna niemand over
pleased to meet you
pi_54806860
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:14 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Die honden schijnen het vaker fout te hebben maar voor de rest heb je denk ik wel een punt, die auto, tja wat is daar eigenlijk mee gebeurd tussen de ontvoering en het tijdstip dat de McCanns hem huurden, een tweeling die bekaf is van het drukke programma zou door de ontvoering hebben kunnen heenslapen, een volwassen man kan best zijn hand over haar mondje houden, in eerste instantie rende half het resort door het app heen, lijkt me dat sporen die er toen waren niet meer als bewijs kunnen dienen, ik ben nu advocaaat van de duivel aan het spelen hoor, niet al jouw bevindingen aan het afkraken, de ellende is dat er geen sluitend bewijs is voor zowel de schuld als de onschuld van de McCanns.
Er zijnzo veel bokken geschoten tijdens het onderzoek dat er nu haast wel een lijk/levende Maddy of een bekentenis moet komen voordat de zaak wordt opgelost.
Al dat gespin in de pers er nog bovenop en we zitten waar we nu zijn, eigenlijk nergens dus.
Ik ben toch nog steeds optimistisch, al wacht ik ook vol ongeduld. Maar hoe ik het heb begrepen van die Portugal wet. Eerst de zaak rond dan pas ten laste legging en dan arresteren.
(schijnt dat je daar na te laste legging dus geen later gevonden bewijs meer aan mag toevoegen)
Dus ik snap dat het nog even gaat duren. Denk dat de pj nog steeds hoop het lijkje te vinden of nog meer bewijs..Hoe meer bewijs zonder lijkje hoe beter de zaak en de hoogte van de ten laste legging.
In Panorma praten ze over bewijs dat niet in de pers is geweest dus???
Hihiiiiiiiii speel jij maar effe de advokaat van de duivel.
We zitten op dicusie forum en een andere mening of gedachte kan je soms weer tot andere inzichten doen brengen.

Die auto is in tussentijd dacht ik 3 keer kort verhuurd, dit was allemaal na getrokken en uitgesloten (ergens gelezen??)
En ze hadden geen lijken vervoert of honden dood gereden (verzin ik er even bij)
pi_54807039
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:16 schreef moussie het volgende:

[..]

ik heb het donkergrijze vermoeden dat het geen reet zou uitmaken .. het zou alleen maar gezien worden als een onderdeel van haar "theater" ..
en in het eerste interview dat ze gaven hadden ze het erover, hun schuldgevoel en hoe ze daarmee omgaan .. gek genoeg hoor je daar bijna niemand over
Misschien heb ik dat gemist ,heb in het begin veel gemist.
Ja daar kan je wel gelijk in hebben, de eerste indruk is allang gemaakt.
Maar als ik hun was en ik was dus echt onschuldig dan trok ik alles uit de kast om mezelf (innerlijk)te laten zien. Al is het alleen maar voor hun twins later.
Dan was ik allang terug in Portugal om de vragen te beantwoorden die ze voor me hadden.
Hun twins zijn nu toch veilig in Engeland bij fam als dat hun angst was dat ze die af zouden pakken.
pi_54807313
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Waarom alleen uitdrukkelijk de tweeling en Kate?
Waarom niet ook Gerry?
En er staat letterlijk dat de drugs die ze nam niet door de test te zien was, zouden ze ook op coke hebben getest of alleen op kalmeringsmiddelen, vaag verhaal weer.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495913&in_page_id=1770&ito=newsnow
Ik was net even aan het zoeken naar dat dna verhaal en toen kwam ik toevallig iets tegen over haar en testen.
stond dus stukje over geblondeert haar, dat is dus beschadigd dus kan je het er niet meer uithalen. Laat Kate nu haar, haar blonderen
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 19:36:39 #297
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54807706
Je kan hier nog maandenlang over door speculeren maar (en dat klinkt misschien heel raar) áls Maddy bewust is uitgekozen vanwege haar snoetje voor *nare zaken* dan zou je bijna hopen dat ze niet meer leeft...
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:47:20 #298
6941 APK
Factual, I think.
pi_54807937
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:46 schreef kopvoltwijfels het volgende:

En daar komt nu nog bij die uitleg in dat panorama , we hebben sporen (dna) met vijftien markers en we hebben er 19 nodig in een rechtzaak om het dus bewijs te laten dienen.
Ik heb geen verstand van DNA, maar kom je met vier verschillende markers niet ongeveer uit bij een aap?
Of een koolmees?
pi_54809701
Ze hebben maar een paar dagen het gevoel van schuld gehad, daarna was er alleen maar de overtuiging dat ze het goed hebben gedaan.

KM: Certainly in the first few days. I think the guilt was, was very difficult. But I think as time goes on, erm, you feel stronger and we felt very supported from that point of view."

KM: I think at worst we were naïve. I mean we're very responsible parents. We love our children very much and I don't think any parent could imagine or consider anything like this ever happening.

Friday May 25, 2007 Transcript is hier te lezen en het interview hier te zien. Ik heb ze dat daarna altijd zien verklaren, heel even een schuldgevoel maar daarna is toch vooral naiviteit en 'it felt so save' oid, for Pete sake zeg, het zijn afgestudeerde dokters, hebben wat van de wereld gezien en meegemaakt, donder toch op zeg. Als Kate toen als huisarts bv had gehoord van een stel dat avond aan avond heel jonge kids alleen lieten tijdens vakantie (of zelfs thuis), had ze dan gemeend dat zoiets wel zou moeten kunnen???? Bullshit!

Ga weg....echt? > McCanns' private detectives 'lack the skill to find Madeleine'
quote:
Questions are being raised over the suitability of a Spanish private detective agency hired by Kate and Gerry McCann to find their daughter Madeleine. Doubts emerged after an admission by the agency that it does not like working for members of the public because it lacks the experience.

Francisco Marco, the head of Metodo 3, is on record as boasting that his company is unique because it works only for companies. The confession was made in an interview with a Spanish business magazine four years ago, but will fuel fears

Mr Marco, director-general of the family-run firm, invited ridicule recently by promising the McCanns that he would find missing Madeleine within five months - and bragging on BBC flagship programme Panorama that he was "100 percent sure" she was alive and he was "very, very close" to finding her.

Privately, sources close to the McCanns have described his comments as "over enthusiastic". His claim that Metodo 3 works only for the business sector, made in a Spanish magazine, clashes with others that it is expert in finding missing people.

The agency has claimed a 100 percent success rate in tracking down missing persons and was credited with tracing an infamous spy and arms dealer who had spent seven years on the run from Spanish justice. But its website lists none of its work in finding missing people - just nine areas of expertise including fraud, information protection and patent and trademark falsification. Metodo 3 was set up 21 years ago by Mr Marco's mother Marita.

In an interview published less than four years ago, he claimed: "As we're not specialists in dealing with private individuals, we stayed away from this area." He added: "From the beginning the idea was that Metodo 3 would be a firm that would work for companies." Portuguese detectives, according to leaks in local newspapers, have ridiculed Metodo 3's private investigatorsas irrelevant and have said that they had failed to provide any new evidence in the six-month case.

Metodo 3, thought to have been hired by the McCanns on the recommendation of a British-based risk consultancy, has a six-month contract. Family spokesman Clarence Mitchell insisted: "We have every confidence in Metodo 3's abilities to investigate Madeleine's disappearance." Mr Marco was not available for comment." Daily Mail
Surprise, dat wist de halve wereld al....

Interessant is ook hoe op May 27, 2007 een nog ongenoemde vriend (Jane Tanner dus ) van de McCanns die "Bundleman" toen beschreef: "She did not realise the significance until Kate McCann went to check on her children, Madeleine and two-year-old twin brother and sister, Sean and Amelie, 30 minutes later and discovered her elder daughter was missing. Madeleine had been wearing pink and white pyjamas with Eeyore on them.

(En ook dit nog een keer: The key witness, who is wracked with guilt, was on her way to dinner with Gerry and Kate McCann when she saw the man close to the open window of the bedroom where four-year-old Madeleine had been sleeping. The girl he was carrying was wearing pink pyjamas, the same as Madeleine's)

The friend immediately reported the sighting to police but detectives only released the description after Gordon Brown, the Prime Minister in waiting, intervened with the Portuguese authorities last week.

Despite the three week delay hundreds of people have called police with information since the description was released on Friday night. The man is white, approximately 35 to 40 years old, of medium build and 5ft 10ins tall. He had short hair and was wearing a dark jacket, light beige trousers and dark shoes." Meer op The Times

En weten wij het nog, de bij uitstek pro-McCann site van Sky News: "They depict a man of southern European or Mediterranean appearance walking with a child in his arms. "The man is drawn by the artist with greasy, straggly hair, wearing a purple or maroon top and beige chinos. He is aged about 35 to 40, 5ft 6in (1.7m) tall, and of slim build."

En in de Panorama-docu: "JANE: He was about probably 5'8 tall, he was taller than me but not 6' and so between those two. He was wearing quite a lot of clothes and that's one thing in hindsight again I think was quite odd because tourists when they're abroad, Brits abroad would always have cropped trousers or shorts or something, and he had a sort of a big heavy jacket and trousers on, and hair.. the one thing that I remember a lot is the hair. He did seem to have quite a lot of dark, reasonably-long-to-the-neck hair."

Hoe duidelijker wil men het nog hebben, er wordt naderhand wat bijgesteld, afgezwakt, opgeklopt...kortom, bloody lies. Of ze daadwekelijk aan de snuif waren of nog zijn, ik zou het niet weten, maar ben er wel van overtuigd dat de drank ook hun vriend was, bovendien is het ook nog zo dat in warmere gebieden en de buitenlucht je eerder licht in het hoofd bent, dat ben je al sneller out of touch. Dat verklaard misschien ook dat overmatige gejog in de morgen, de snelste manier om de alcohol uit je lijf te krijgen. En verder zijn ze natuurlijk zo schuldig als de neten, mijn score is naar 125% gestegen en die Tapasvrienden zijn gewoon bang voor hun carrières, vanwege hun gedrag tov hun kids. Mogelijk houden de McCanns een soort van zwaard van Damocles boven hun hoofd, maar volgens mij kan dat toch geen stand houden. Ze, we gaan weer eens verder Bloghoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 23-11-2007 21:13:42 ]
pi_54810435
Dank je Suko, voor je links.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2007 @ 21:52:08 #301
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')