abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54711036
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:41 schreef moussie het volgende:

[..]

weet je wat mij nou zo stoort .. al die mensen die zo overtuigd zijn van de schuld van de McCanns baseren het niet op feiten en/of bewijzen .. het is allemaal gebaseerd op onderbuik-gevoel in zijn diverse facetten ..
Kate die niet huilt etc .. ze projecteren zichzelf in hun situatie en hoe zij zouden reageren en wat zij anders zouden doen ..
alsof er ook maar iemand is die kan inschatten wat die zou doen mocht het echt gebeuren, zelfs al heb je elk doom-scenario in je hoofd uitgespeeld tot de tigste variant

Voor mij staat nog altijd het feit dat er dus ergens in Aug dus officiel naar buiten is gebracht dat er een lijkgeur is aangetroffen in het apartement .
Dit is toch echt bevestigd op tv in een persconferentie door een woordvoerder van de Politie aldaar. (dus niet van soures in or close too)
Daarna zijn de ouders verdacht bevonden en sinds dien is er niks meer officiel bekent gemaakt.
Daar wachten we nu nog op.
In de media worden we nu de ene dag verteld dat er geen genoeg bewijs is en de andere dag is het weer anders, maar nooit wordt er iets officiel bevestigd in een persconferentie.
pi_54713094
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven ..
voor de rest vraag ik me af hoeveel er echt verandert is aan hun uitspraken, zijn veel van die "tegenstrijdigheden" miss niets anders dan brakke vertalingen aangevuld met wat journalistieke vrijheden .. "somebody has been tampering with the shutters" is niet "iemand heeft aan de luiken gezeten" maar wordt vertaald naar "iemand heeft geprobeerd in te breken via de luiken" .. wat dus een compleet ander verhaal cq verkeerde vertaling is ?

@ kahaarin .. waarom ik denk dat ze het niet hebben gedaan .. een combinatie van te weinig tijd en te weinig sporen .. een lijk weg werken zonder sporen achter te laten kost mi meer tijd dan wat hun hadden

@ kopvoltwijfels .. ik kan nog steeds niets vinden over het appartement zelf, dat daar iets gevonden zou zijn, wel aan Kates kleren en aan de knuffel en dan uiteraard de auto ..
maar om het geheel even in perspectief te plaatsen .. wat weten we eigenlijk over de betrouwbaarheid van dit soort honden ?
quote:
He quoted analysis of the three dogs’ performance record which showed that they were, respectively, incorrect 78 per cent, 71 per cent and 62 per cent of the time.
http://www.timesonline.co(...)e/article2469329.ece

dit gaat dan om de amerikaanse honden die gebruikt werden in de zaak Zapata, en de engelse hond schijnt beter te zijn .. maar hoeveel beter is beter, hoe groot is de foutmarge bij die hond ?
pleased to meet you
pi_54714937
Quote from a Telegraph article on 20 August:

'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'

You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed

Een van de vele krantenberichten.
De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.

Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Bedoel zonder die honden zouden er geen sporen zijn gevonden.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???
En het betreft dus twee honden,
En ze pikte uit dacht meer dan 10 auto's de Renault eruit.

http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0

Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.

Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.
Ikzelf denk nog steeds ook aan een persoon heel dichtbij.

En ook waarom die Murat niet clean komt ???
  maandag 19 november 2007 @ 13:16:19 #204
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54715067
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven ..
voor de rest vraag ik me af hoeveel er echt verandert is aan hun uitspraken, zijn veel van die "tegenstrijdigheden" miss niets anders dan brakke vertalingen aangevuld met wat journalistieke vrijheden .. "somebody has been tampering with the shutters" is niet "iemand heeft aan de luiken gezeten" maar wordt vertaald naar "iemand heeft geprobeerd in te breken via de luiken" .. wat dus een compleet ander verhaal cq verkeerde vertaling is ?

@ kahaarin .. waarom ik denk dat ze het niet hebben gedaan .. een combinatie van te weinig tijd en te weinig sporen .. een lijk weg werken zonder sporen achter te laten kost mi meer tijd dan wat hun hadden

@ kopvoltwijfels .. ik kan nog steeds niets vinden over het appartement zelf, dat daar iets gevonden zou zijn, wel aan Kates kleren en aan de knuffel en dan uiteraard de auto ..
maar om het geheel even in perspectief te plaatsen .. wat weten we eigenlijk over de betrouwbaarheid van dit soort honden ?
[..]

http://www.timesonline.co(...)e/article2469329.ece

dit gaat dan om de amerikaanse honden die gebruikt werden in de zaak Zapata, en de engelse hond schijnt beter te zijn .. maar hoeveel beter is beter, hoe groot is de foutmarge bij die hond ?
Goh dat met die honden dat wist ik niet, toch wel belangrijk om te weten, als ze het soms fout hebben dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat dit bewijs is, echter ook geen bewijs voor onschuld imho.
Jammer genoeg is er in het begin zo veel aangerommeld in dat app dat er niet te zeggen is of er wel of geen bewijzen zijn (geweest) dat er daar iets met Maddy is gebeurd, daar zit hem wat mij betreft de kneep.
be nice or go away
  maandag 19 november 2007 @ 13:18:12 #205
145755 kahaarin
pi_54715110
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:

'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'

You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed

De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.

Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???

http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0

Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.

Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.

Murat is toch nog arguido?
Een muilkorf dus, en als inwoner van Portugal zou ik ook mijn mond houden, net iets voor justitie daar om van hem een 'voorbeeld' te maken en dan en-passant ook nog even een bekentenis uit hem te rossen.
be nice or go away
pi_54715162
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven .. <knip<
Volgens The Times was het toch echt Father José Manuel Pacheco: "The McCanns went to pray for their daughter in the village’s 18th-century church, Nossa Senhora da Luz. Within an hour of reporting the child missing they asked for the local Catholic priest, and a few days later were given keys to the church so that they could visit at any time.

Father José Manuel Pacheco, the priest, said: “I find it perfectly normal that the police will carry out new searches in Praia da Luz, and not excepting the church.” However, he said he had not been informed that the church itself would be searched." En ook de Daily Mail komt vandaag met dit verhaal en ook nu wordt deze priester genoemd als zijnde de gever van de sleutel. "As the massive hunt went on for Madeleine, devout Catholics Kate and Gerry McCann, of Rothley, Leicestershire, went to the church daily to pray for her. They were even given a key by priest Jose Manuel Pacheco - a close friend."

Maar ben het met je eens dat voor de rest er nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel onduidelijk is, nog afgezien van vertalingen, intepretaties en journalistieke vrijheden < ligt er ook aan voor welke krant men werkt en welke lezers voorkeuren hebben wat betreft de te raadplegen nieuwsbronnen. Ik ben een allesvreter/lezer, zie dan maar eens wat echte feiten te peuren...
  maandag 19 november 2007 @ 13:27:08 #207
145755 kahaarin
pi_54715286
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:20 schreef Suko het volgende:

[..]

Maar ben het met je eens dat voor de rest er nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel onduidelijk is, nog afgezien van vertalingen, intepretaties en journalistieke vrijheden < ligt er ook aan voor welke krant men werkt en welke lezers voorkeuren hebben wat betreft de te raadplegen nieuwsbronnen. Ik ben een allesvreter/lezer, zie dan maar eens wat echte feiten te peuren...
Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.
Vooral 24Horas, als ik een kat had kwam deze krant niet eens in de kattenbak.
be nice or go away
pi_54715452
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:27 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.
Vooral 24Horas, als ik een kat had kwam deze krant niet eens in de kattenbak.
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf. Dat zal best wel eens onthullende rolprent kunnen worden...
  maandag 19 november 2007 @ 13:41:06 #209
145755 kahaarin
pi_54715569
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:

[..]

De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf. Dat zal best wel eens onthullende rolprent kunnen worden...
Die fora en blogs zullen ook ongetwijfeld, net als hier, feiten hebben zitten schiften op betrouwbaarheid idd, vind je het ook niet triest dat er nu alweer wordt geroepen dat een oplossing nabij is en dat er 'breaking evidence' is gevonden door nòg een PI?
Als al die mensen hadden gedaan wat ze hebben gezegd dan was Maddy al terug samen met een heleboel andere vermiste kinderen.....
Dat zou een documentaire zijn waar ik een pot thee voor ging zetten en een pak suikerbisquitjes bij zou halen.
be nice or go away
pi_54721468
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u
O, goeie tip, dank! Als ik vanavond tijd heb, ga ik zeker even kijken.

Ik weet niet of de Britse pers in deze specifieke zaak ernstig heeft gefaald; in dat geval zou je kunnen zeggen dat de Britse pers stelselmatig en doelgericht faalt en ook wil falen - mensen worden nergens zo genadeloos aan de schandpaal genageld als in de Britse pers. Onlangs weer die one legged woman van ex-Beatle McCartney die jankend voor de tv-camera's vertelde dat ze bijna zelfmoord had gepleegd dankzij de sleaze die ze over zich krijgt uitgestort sinds de scheiding; we hebben het Prinses Diana-drama gehad, enzovoort, enzovoort. Hoort erbij. De tabloids betalen honderdduizenden ponden voor 'kiss & Tell'-verhalen - denk: Rebecca Loos en de Jude Law-nanny -, ze weten wat verkoopt. Drama. Moord. Overspel. Seks.

Met de waarheid heeft dat niks te maken. Het is vermaak, en dat komt meestal neer op leedvermaak. De McCanns zijn droomslachtoffers.

Volgens mij is het verschil alleen dat de serieuze Britse pers zich veel bewuster is van het Tabloid-fenomeen dan wij, want wij zijn niet opgegroeid met die traditie. De Privé is kinderspel vergeleken bij de nagelharde britse boulevardpers. Ik denk dat Panorama vanavond alleen zijdelings verwijst naar de Tabloid-verhalen rond deze zaak, en dan nog uitsluitend om aan te geven hoe snel zo'n zaak uit de klauwen kan lopen als 'het volk' zich ermee gaat bemoeien/identificeren.
pi_54729064
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.

@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
pi_54730737
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.

@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
Ik heb de documentaire ook gezien, al heb ik er niet heel veel van opgestoken - ik kon Gerry eigenlijk nauwelijks verstaan (komt hij uit Schotland of zo?) en ook Kate had een tamelijk onverstaanbaar accent, wat vreemd is, aangezien haar moeder weer glashelder Engels spreekt. Afijn, het was verder wel een goede documentaire met al die mooie overzichtsbeelden en bewegende stippellijntjes en zo. Met Kate had ik ook moeite; die vrouw is volledig composed en lijkt de hele kwestie allang achter zich te hebben gelaten - ze praat erover alsof het haar persoonlijk niet aangaat. Maar dat vond ik van die Jane Tanner ook; zij zat echt lekker op haar praatstoel voor de camera, bijna alsof ze een spannend vakantieverhaal met de kijkers wilde delen. Ik denk trouwens dat die opgewekte babbeltoon wel eens te maken kan hebben met de vele, vele interviews die ze inmiddels gegeven hebben, plus natuurlijk de ontelbare gesprekken die ze er onderling over hebben gevoerd - na verloop van tijd wordt het misschien een kunstje en gaat de authenticiteit er een beetje vanaf.

Verder meende ik Gerry te horen zeggen (maar nogmaals, dat accent was onverstaanbaar!) dat de kinderen gekleed in bed lagen, terwijl Jane Tanner nog geen paar minuten ervoor had verklaard dat ze Maddie in een pyjama in de armen van die vreemde man had gesignaleerd.

Maar het allermooiste vond ik toch wel de commentaarstem die zei dat Gerry het appartement op de dag van de ontvoering om zes uur 's avonds verliet om naar zijn derde tennisles van die dag te gaan. Derde! Tennisles! van die dag!
Ha!
Ha!
Leuke familievakantie: 'Jongens, papa gaat nog even tennissen.'
'Oh, is het weer zo ver?'
'Nou, het is gewoon mijn derde les van vandaag, hoor. Hoezo? Gisteren heb ik vijf lessen gevolgd en dat is me prima bekomen. Morgen doe ik er zeven. Doen jullie nooit iets aan sport? Ik ben hier ook voor mijn plezier!'
En dan begrijp je ook meteen waarom hij die bewuste avond nog even op straat stond te kletsen met een tennismaatje. Hij zal best een hoop tennismaatjes gehad hebben, met zo'n krankzinnig tennisschema.

Hij heeft z'n dochter dan misschien niet vermoord, hij is wel stapelgek
  dinsdag 20 november 2007 @ 01:53:31 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54730854
nog niks is zeker, een 'roofdier' zou zomaar kunnen?

Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13

LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.

"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54730869
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 01:53 schreef zoalshetis het volgende:
nog niks is zeker, een 'roofdier' zou zomaar kunnen?

Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13

LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.

"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.
Redelijke kans dat dit gebeurd is idd.
Overigens denk ik door een pedofiel en dat het meisje wel dood is.
I´m back.
pi_54730928
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?

Er zijn wereldwijd 30 miljoen vermiste kinderen, om het even in perspectief te zetten.
pi_54730935
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?

Er zijn wereldwijd 30 miljoen vermiste kinderen, om het even in perspectief te zetten.
Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.
I´m back.
pi_54730982
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.
Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.
Ik zeg niet dat het geen gewichtige zaak is... Alleen in perspectief van het aantal andere vermiste kinderen begint dit echt te vervelen .
pi_54730996
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:20 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.
Ik zeg niet dat het geen gewichtige zaak is... Alleen in perspectief van het aantal andere vermiste kinderen begint dit echt te vervelen .
Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.
I´m back.
pi_54731038
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.
Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?

Hier, voormalig hoofd van FBI die zn boekje opendoet aan onafhankelijke media over dit soort praktijken:

http://video.google.com/videoplay?docid=7422707471557380769
pi_54731041
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?

Hier, voormalig hoofd van FBI die zn boekje opendoet aan onafhankelijke media over dit soort praktijken:

http://video.google.com/videoplay?docid=7422707471557380769
Dan denk ik 'topic in BNW'. .
I´m back.
  dinsdag 20 november 2007 @ 02:52:09 #221
6941 APK
Factual, I think.
pi_54731081
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
De term was 'predator'.
Ik hoop serieus dat je niet denkt dat ze daarmee een dier op vier poten bedoelden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_54731096
Goed plan,

Maar goed.
Er was ooit ook een keer "curciaal bewijs" door "sigarettenas" van rechercheurs vernietigd...

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=494203&in_page_id=1811&ct=5

.
pi_54733688
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:

hmz .. ik heb altijd begrepen dat er in het appartement wat bloed is gevonden, wat dan niet van Maddie bleek te zijn, en de geuren waarop de honden reageerden aan Kate's kleren, het knuffelbeest en in de auto ..
maar ja, de berichtgeving hierover is idd wat verwarrend .. lijkt net een nachtmerrie waarin je aan handen en voeten gebonden door een diep moeras zit te baggeren ..

en je hebt gelijk,zelfs al zou het kind wel in het appartement zijn overleden en tijden later met die auto zijn vervoerd, het zegt feitelijk nog niets .. het is net zo goed mogelijk dat de ontvoerder dat heeft gedaan en haar ook later in die auto heeft vervoerd .. wie weet zelfs op die avond van 3 mei ?
Het zou zelfs kunnen dat dit geheel om te beginnen geen ontvoering was maar een doodgewone inbraak, dat Maddie vermoord is omdat zij wakker werd, dat het lijkje in paniek is meegenomen (vingerafdrukken in de nek, CSI gezien .. ik roep maar wat ?) .. dat we alleen maar in deze spin terecht zijn gekomen dankzij de high-profile spin-doctor van het resort wiens eerste opdracht is om van elke verdenking tegen het resort zelf af te leiden ?
pleased to meet you
pi_54733806
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
Dan denk ik 'topic in BNW'. .
Dat is nu al de zoveelste keer dat je dat zegt, maar wat heeft BNW ermee te maken? Als er in de Maddie-kwestie al sprake zou zijn van een conspiracy-theorie, dan zou het de eerste keer zijn dat de mondiale media de zaak hebben aanzwengeld

Conspiracy-theorieën horen thuis op internet, op vage subfora, op weblogs, en eventueel maakt een stelletje nitwits er een documentaire over, zoals in het geval van 9/11, en zo'n documentaire wordt alleen in zeer kleine (en verwarde) kring serieus genomen.

Het zal je misschien verbazen, maar ik denk dat het grootste deel van het 'publiek' - de krantenlezers, de Journaal-kijkers - bij het zien van de McCanns denkt: 'Dat zijn die enge lui die de ontvoering van hun eigen dochter in scène hebben gezet.'

Hard nieuws reist snel. En de verdenking van de McCanns wás hard nieuws. De enige manier om dat nieuws ongedaan te maken, is door er ánder nieuws tegenover te stellen - in dit geval zou dat bericht moeten luiden: 'De McCanns zijn onschuldig.'

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat ze dús schuldig zijn, ik geloof zeker dat de McCanns slachtoffer zijn geworden van de media-hype (en dat hebben ze overigens voor een groot deel aan zichzelf te danken), maar met conspiracy-theorieën heeft dat niets te maken. Ook jouw verwijt aan de 'tegenstanders' van de McCanns, om ze zo maar even te noemen, snijdt geen hout. Die mensen zouden zich laten leiden, volgens jou, door emoties en behoefte aan zelfbevestiging. Maar wat je daarbij over het hoofd ziet, is dat die mensen nooit met een beschuldigende vinger naar de McCanns zouden hebben gewezen als dat harde nieuws er niet was geweest.

Het was gisteren in die documentaire trouwens interessant en bizar om te zien hoe Kate reageerde op de vraag wat ze vond van de aantijgingen in hun richting. Let wel: die scène speelde zich af in de begindagen, toen nog vrijwel niemand aan de ouders twijfelde. Het waren nog slechts geruchten. En Kate nam nauwelijks de tijd om erop in te gaan, het enige wat ze zei, of eigenlijk mompelde, was: 'Dat is maar een heel klein groepje. De meeste mensen staan vierkant achter ons.'

En zo wás het natuurlijk ook. Het publiek geloofde de McCanns blind, het was een gruwelijk verhaal en iedereen kon zich ermee identificeren: 'Het zou je maar gebeuren!'

Maar de verdenking in hun richting kwam, achteraf gezien, natuurlijk niet helemaal uit de lucht gevallen. Kinderen verdwijnen nu eenmaal niet zo vaak spoorloos, en al helemaal niet uit een vakantieappartement, en dan was er in dit geval nog sprake van een buitengewoon brutale en koelbloedige ontvoerder die een absurd risico had genomen door genoegen te nemen met een heel klein, bijna onmogelijk 'window of opportunity' (zoals het gisteren in de documentaire steeds werd genoemd). De kinderen lagen dan wel alleen, de ouders liepen de hele avond af en aan. Het was, als je de McCanns en hun vrienden moet geloven, een komen & gaan van ouders; als de één de bedjes had gecontroleerd, stond de volgende alweer door de slaapkamerdeur te loeren. Met andere woorden: je moest die avond je best doen om níet te struikelen over één van de Britse ouders, of om níet tegen ze op te botsen bij de voordeur. En toch heeft die ontvoerder kans gezien om zijn slag te slaan in die luttele 'onbewaakte' ogenblikken - enkele minuten, en Gerry stond op dat moment nota bene nog binnen gezichtsafstand, in gesprek met een van zijn tennismaatjes.

Ik denk dan ook, op basis van de documentaire - en dat was dan ook één van de theorieën die ons door de makers werden voorgehouden - dat de McCanns en hun vrienden hun eigen graf hebben gegraven door te liegen over hun hoeveelheid checks. Toen ze ontdekten dat Maddie was verdwenen, sloeg meteen de paniek toe: Hoe verklaren we onze nalatigheid? Nou, simpel: door te benadrukken dat de kinderen die avond alleen in theorie alleen lagen, maar de praktijk was vele malen geruststellender, omdat de ouders bij toerbeurt gingen controleren.

Dát is de leugen. De Portugese politie kon geen chocola maken van hun tegenstrijdige verklaringen. Ze konden die ontvoerder niet kwijt in het drukke bezoekschema; wanneer had die man in godsnaam moeten toeslaan? Gerry had zijn hielen nog niet gelicht of daar kwam Jane Tanner alweer aangestiefeld, en zo ging het de hele avond door.

Maar zo is het natuurlijk niet gegaan. En als ik eerlijk ben, kan ik de McCanns en hun vrienden ook nauwelijks van nalatigheid beschuldigen. Dat appartement lag werkelijk vlakbij. Ze zaten te eten in die tapasbar, maar in wezen hadden ze in hun eigen achtertuin kunnen zitten, zó klein was die afstand. Ik heb in mijn leven zo vaak op díe afstand van mijn slapende kinderen zitten eten - in tuinen, in grote huizen - zonder ook maar één keer te gaan controleren of ze nog niet ontvoerd waren. Omdat het appartement van de McCanns was afgescheiden - door een struik - van het gedeelte waar de tapasbar zich bevindt, is het inderdaad logisch dat ze af en toe gingen kijken. Af en toe, dat is iets anders dan doorlopend & om de haverklap & elke tien minuten & daarna nóg eens. Dat gedrag staat ook haaks op het gevoel van veiligheid waarover ze het steeds hebben. Oh? Als je je zo veilig voelt, waarom ga je dan steeds opnieuw checken? Zó veilig was het dus niet. Maar dat was het - voor hun gevoel, en ten onrechte, zoals later zou blijken - wél.

Tot Maddie weg bleek te zijn. Toen hebben zowel de McCanns als hun vrienden - in hun paniek, en vermoedelijk zonder grondig overleg - instinctief besloten om het aantal checks die avond flink op te voeren. Volkomen logisch. Als je fiets wordt gestolen, is het naderhand ook niet leuk om toe te moeten geven dat hij niet op slot stond, of met een lullig slotje. Als er in je huis wordt ingebroken, stond er natúúrlijk geen raam open, hou eens even op zeg! Maar misschien stond dat raam wél open. Dat hoeft de politie alleen niet te weten.

Best mogelijk dat Jane Tanner - die dat gisteren trouwens met klem ontkende - dáárom graag terug wil naar Portugal om haar verhaal te wijzigen. Want ik denk dat de Portugese politie op een dwaalspoor is gebracht door de tijdslijn, waarvan in werkelijkheid niks klopt. De McCanns en hun vrienden zijn gewoon rond half negen gaan eten, ze zijn één of twee keer gaan kijken, of er is alleen even vluchtig aan de deur geluisterd, en toen was Maddie weg. Oeps.
pi_54734612
quote:
. Kinderen verdwijnen nu eenmaal niet zo vaak spoorloos
even hier op in gaan. Je wil niet half weten hoeveel kinderen spoorloos verdwijnen. En wanneer mijn moeder mij niet op 3-jarige leeftijd had gewaarschuwd om nooit bij een vreemde in de auto te stappen..en wat ik allemaal moest doen wanneer iemand mij toch onder dwang meenam? Dat ik nooit naar auto's moest lopen wanneer er mensen waren die mij wat wilden vragen (of een brief in de bus of waar een vriendje woonde) was ik ook niet meer. Het was toen een donkerharige lange vrouw...met een lichtblauwe opel kadet. Ik was 4 en een popje om te zien. Dankzij de waarschuwingsverhalen van mijn overbezorgde moeder..ben ik opgegroeid bij mijn ouders.

In Amerika en Engeland zijn de verhalen ook niet vreemd. In Nederland komt het ook vaker voor dan je denkt. Dus niet zo vaak wil ik niet meer noemen. Niet vaak in de pers..oké.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:35:12 #226
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_54734905
Ik heb gisteren ook naar de BBC documentaire gekeken en vond de berichtgeving interessant maar erg pro-Kate en Gerry (no surprise there). Toch hecht ik niet veel waarde aan (het ontbreken van) bepaalde emoties bij de McCanns. De huilscène van Kate op het balkon is aan de andere kant zeker berekenend te noemen. Zelfs al is dit het geval (en dat vermoed ik), dan ben ik nog niet overtuigd van hun betrokkenheid.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:37:03 #227
145755 kahaarin
pi_54734947
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:

Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.
Er was imho alleen niets nieuws te melden, geen openbaring over de zaak.
Ik kreeg wel een beetje het gevoel dat de makers van de docu toch een beetje terughoudend waren, net alsof ze niet het achterste van de tong hebben kunnen/mogen laten zien.
quote:
Portuguese police made Kate and Gerry McCann arguidos - formal suspects - after allegedly finding "bodily fluids" belonging to Madeleine in the boot of the McCanns Renault Scenic hire car.

It has been reported that police believe that Madeleine's body had been transported in the rental car, weeks after she accidentally died in the holiday apartment, perhaps from an overdose of sedatives.

They are said to be awaiting the results of DNA tests from a laboratory in Birmingham to confirm their suspicions.

advertisementLast night it emerged that lawyers working for the couple had hired independent forensic scientists to examine the car, which had been kept in a garage of an Algarve holiday villa after they returned to the UK.

Brian Kennedy, the wealthy business man who is funding the McCann's own efforts to investigate their daughter's disappearance, confirmed the tests had taken place.

"We did our own tests on the hire car and found no traces of Madeleine," he said.

He said that the tests had been carried out by a team of independent Home Office accredited pathologists and were completely reliable.
Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?
Wat zat er dan wel in de booth van die auto?

http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/wmaddy220.xml
be nice or go away
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:44:35 #228
145755 kahaarin
pi_54735132
quote:
Three friends may have been behind Madeleine McCann's kidnap, investigators claimed last night.

Private detectives fear Robert Murat, girlfriend Michaela Walczuch and her estranged husband Luis Antonio were part of an organised ring that snatched the four-year-old. Pool cleaner Antonio worked at the resort where Maddy vanished and had full access to the complex.

He could have spied on her before the plot was hatched.

A source said: "The connection would appear to be very significant."

AdvertisementInvestigators claim Antonio, 47, could have easily got German-born Walczuch into the secure Mark Warner resort at Praia da Luz.

Yesterday the 34-year-old was named by the Mirror as the woman spotted bundling a child into a car two days after Maddy vanished.

At the time she was living with Antonio, who worked at the pool where Gerry and Kate McCann took their three children daily.
Nieuwe beschuldigingen naar Murat, zijn vriendin en de poolman Antonio, nog even en de butler heeft het gedaan met een kandelaar in de kelder.
quote:
Our source added: "This phase of the investigation has found many people linking Murat to the scene that night.

"It seems significant he is denying it despite multiple sightings.

"Putting himself forward as a translator on that first chaotic morning afterwards also put him well in place to get the inside track of the investigation, perhaps cleverly, it may transpire.

"I would be amazed if Murat is not questioned again very soon over these new findings."

Portuguese sources claim the ex-pat could be further quizzed this week.

Dit was ons een paar topics geleden ook al opgevallen, waarom was Murat zo betrokken bij het onderzoek?

http://www.mirror.co.uk/n(...)used-89520-20131895/
be nice or go away
pi_54735500
quote:
Ik denk dan ook, op basis van de documentaire - en dat was dan ook één van de theorieën die ons door de makers werden voorgehouden - dat de McCanns en hun vrienden hun eigen graf hebben gegraven door te liegen over hun hoeveelheid checks. Toen ze ontdekten dat Maddie was verdwenen, sloeg meteen de paniek toe: Hoe verklaren we onze nalatigheid? Nou, simpel: door te benadrukken dat de kinderen die avond alleen in theorie alleen lagen, maar de praktijk was vele malen geruststellender, omdat de ouders bij toerbeurt gingen controleren.

Dát is de leugen.
daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..

ik denk trouwens dat we er nooit meer achter zullen komen hoe vaak er echt is gecheckt .. de ene bediende verteld dat er geregeld lege plaatsen aan tafel waren en een ander weer van niet .. ik heb zelf lang genoeg in een hotel-restaurant gewerkt om te kunnen zeggen dat je zoiets niet bij gaat/kan houden, al helemaal niet als het druk is, je kijkt meer naar hoe vol de flessen zijn en/of hoe leeg de borden, wie er nou wel of niet aan die tafel zit registreer je nog niet eens bewust
pleased to meet you
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:12:28 #230
145755 kahaarin
pi_54735687
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:02 schreef moussie het volgende:

[..]

daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..

ik denk trouwens dat we er nooit meer achter zullen komen hoe vaak er echt is gecheckt .. de ene bediende verteld dat er geregeld lege plaatsen aan tafel waren en een ander weer van niet .. ik heb zelf lang genoeg in een hotel-restaurant gewerkt om te kunnen zeggen dat je zoiets niet bij gaat/kan houden, al helemaal niet als het druk is, je kijkt meer naar hoe vol de flessen zijn en/of hoe leeg de borden, wie er nou wel of niet aan die tafel zit registreer je nog niet eens bewust
En buiten dat, lege stoelen zeggen niets, men kan naar het toilet zijn, even met iemand anders staan praten die toevallig voorbij komt, de benen strekken, achter iemand anders uit het groepje staan om even iets te bespreken, ga zo maar door.
Volgens mij zijn er door al die media aandacht zoveel mensen die een mogelijkheid zien hun 15 minutes of fame te halen dat de zaak er alleen maar door is vertroebelt.
be nice or go away
pi_54736361
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.
Er was imho alleen niets nieuws te melden, geen openbaring over de zaak.
Ik kreeg wel een beetje het gevoel dat de makers van de docu toch een beetje terughoudend waren, net alsof ze niet het achterste van de tong hebben kunnen/mogen laten zien.
[..]

Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?
Wat zat er dan wel in de booth van die auto?

http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/wmaddy220.xml
Dit zijn de eigen Lab-testen qua ingehuurd lab van de McCanns, betaald door hun weldoenderd Brian Kennedy, dus niet te verwarren met de testen van het FSS uit Birmingham. Ik vraag me dan af welk Lab dat is en wat zijn de methoden om te testen, zijn die net zo gerenommeerd als het FSS, dus vergelijkbaar...Maar goed, Gerry zei dus (in de docu, gefilmd in augustus) dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, naar nu blijkt uit hun eigen testen dat daar geen sporen van zijn gevonden. Overigens dacht oma-McCann eerder nog: "There is no way they carried her out of there without her wakening." 1 oktober 2007

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat stuk bewijs wat het Portugese onderzoek in handen heeft, waarvan de media niets weet zoals gisteravond werd gezegd. Kennelijk het McCann-kamp misschien wel en is het wachten op een een of andere doorbraak van wie of wat....Opvallend is dat de docu geheel gericht was op de betrokkenen, alle zijwegen zijn weggelaten, zoals al die eerdere sightings, al dat té opvallende gespin ook. Dat maakte het wel overzichtelijk maar blijven er nog zoveel vragen voor het onderzoek én de kijker over. Cruciaal is de timeline van die avond en de mogelijke niet op elkaar sluitende verklaringen van de betrokkenen. De PJ denkt eigenlijk dat er helemaal niet gecheckt is...Opvallend ook is dat Gerry na de check rond 21.00 uur zijn eerdere tennismaat aan de overkant zag lopen en er op afging, dus zo donker was het niet, er stonden ook lantaarnpalen en het was heeeeel stil, dus als zou je iemand niet zo gauw zien dan kan je iemand horen lopen. Het blijft vreemd dat Gerry en Jeremy Wilkins niemand hebben gezien, zowel Jane Tanner niet als wel de man met het kind, waarvan Tanner nu zegt dat ze nooit heeft beweerd dat het Robert Murat is. Uiteindelijk zal het er vermoedelijk toch op neerkomen wie wát heeft gedaan op die avond, áls het al op die avond is geweest dat Madeleine van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen < mijn 'speculatie'...

Wat mij alijd opvalt zijn de kleine feitjes die iemand mogelijk schuldig/onschuldig doet lijken. Zoals dat geposeer voor de pers van Kate met Cudlle Cat, op het balkon, zoals te zien in de docu. Iedere relevantie wat betreft ontgaat mij volledig. En Gerry die zegt, why it happend to us? Ook die gefilmde trip naar Huelva roept vraagtekens op, als je slecht denkt (en daar sta ik inmiddels bekend om ) kan dat als (uitgedachte) alibi dienen, maar de verslaggever verzuimt te melden dat sporen zijn gevonden in de ruimte van de extra autoband en niet gewoon in de kofferbak waar de posters lagen en de grote hoeveelheden gereden kilometers zijn ook niet opgehelderd. Evenmin waarom die dag is gekozen terwijl er niks open was ivm feestdag, ook de kerken niet. En dat Kate haar moeder op die bewuste avond vroeg om haar priester Paul, degene die het stel nog had getrouwd, hoe bestaat 't! Dat is toch niet het eerste wat je doet met een vermissing????? (zou de politie de inhoud van dat gesprek met de priester misschien weten?)

Vragen, vragen en vragen, mooi verhaal trouwens weer Nadine, en dan maakt 't niet uit of ik me daarin kan vinden of deels, hebbu daarvoor doorgeleerd of zo???

Ik denk 't ook niet Moussie en dat het wordt opgelost al helemaal niet, althans zeker niet op korte termijn. Het wachten is op verhalen van die andere Tapas-vrienden en familieleden, via de kranten, tv, boeken, films etc etc etc....

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 20-11-2007 13:17:32 ]
pi_54737922
Ik ook gekeken en vond het ook het bekijken waard. Inderdaad zonder het gespin van de kranten veel overzichtelijker.
Ook de beelden hoe en wie nu waar liep. Je kreeg een beter beeld van het geheel.
Wel kreeg ik zoiets?????? toen er gezegd werdt de lichaamsstoffen die gevonden zijn in de auto behoren die toe aan mens of dier. In ieder geval van een lijk maar van welke aard?
Nu vraag ik me af reageren lijkhonden op een dierlijke oorsprong??

Wat me ook opviel is dat Russel er niet in voorkwam. Is dit nu spin geweest een ziek kind??
Was hij nu wel of niet half uur weg?

Kreeg bij de eerste beelden van de ouders ...arme ouders.
Later kreeg ik bij Kate echt zoiets van ??? Lacherig en praten of het over een derde ging vol overtuiging dat ze de perfecte ouders zijn.
Gerry kwam er deze keer beter vanaf in m'n gevoel.
Ook de moeder van Kate is heel koud...is haar kleinkind!!
De flim gemaakt door de vriend, tja..komt voor of Gerry al z'n postertjes zelf maakte.
Dit lijkt me toch echt niet met al die miljoenen in het fonds. Dat stukje van echt pr voor de Mcanns het een reclameflimpje gemaakt om te laten zien dat de ouders dus bezig waren om er alles aan te doen om hun
kind te vinden.
Dat tripje naar hualva zou het niet een verkenningstripje kunnen zijn geweest?

En Janne , ik vond dat ze heel vaak haar schouders ophaalde volgens mij doe je dat als je heel onzeker bent, strookt niet met wat ze zegt, zeker te zijn van wat ze zag.

Gelieg over de tijden van checken....waarom veranderen ze dan nu hun getuigenis niet?
Bedoel als je vrienden verdacht worden en het komt doordat je je getuigenis hebt aangepast , waarom dat nu niet veranderen.
Krijgen ze waarschijnlijk problems maar denk dat het peanuts is in de gegeven omstandigheden.
Hun vrienden worden nu van het ombrengen van hun kind verdacht.
Het lijkt of ze nog meer problemen /vragen krijgen als ze het wel doen.

Heb het op dat Engelse forum ook al eens al motief gelezen maar zou drugs...coke hier geen motief zijn.
Leuke feestjes met drank en een lijntje.
Maddy vind het gebruikt het en sterft, terwijl hun aan het feesten zijn.
Probleem is dan niet alleen, kind dood door nalatigheid. Iedereen denk ik kids kwijt, baan kwijt en Portugal en drugsbeleid????
Dit zou denk ik een motief kunnen zijn voor heel de groep om te zwijgen en mee te coveren.
pi_54739786
Interessante theorie...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_54741243
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:06 schreef kopvoltwijfels het volgende:

Wel kreeg ik zoiets?????? toen er gezegd werdt de lichaamsstoffen die gevonden zijn in de auto behoren die toe aan mens of dier. In ieder geval van een lijk maar van welke aard?
Nu vraag ik me af reageren lijkhonden op een dierlijke oorsprong??
Decomposition Scent
The human body upon biological death produces a scent that is very different than live human scent or animal decomposition scent.

Human decomposition scent is a product of the gasses created during the breakdown of soft tissue and results in a scent that is generic in its chemical nature but unique to humans. This scent continues to change throughout the advancement of decomposition.

The transmission of human decomposition scent into the environment is the same as that for live human scent, traveling on air currents away from the source to form scent cones or pools. It can also be carried away from the source by rain and ground water drainage. Scent's movement in the environment can be impacted by terrain, temperature and weather.

Heb m'n eigen vraag maar opgezocht en beantwoord.

Dus de gevonden sappen moeten dus wel van een mens komen ipv een dier. De lijkhonden hebben ze naar het spoor gebracht in de auto dus waarom ze ons nu weer met de opmerking komen ze weten niet of ze van een menselijk lichaam komen of van dierlijk.
Zal wel komen van Kate's opmerking we hebben vuilnis vervoerd in de auto.
pi_54746254
Hee, je staat in de Vara!gids, nadine.
Ik reageer later op je post.
I´m back.
pi_54752158
Moet 't toch (weer) even kwijt, vooral na het zien van de docu gisteravond op de BBC. Er stoort mij iets al maanden en dat is het volkomen gebrek aan verantwoordelijkheid van de McCanns. Oke, je kan eens wat gaan eten, kinderen moe van de hele dag buiten en bezig gehouden in de crèche en hup naar bed. Goed, dat is ze vergeven, een avondje met checks, laten we daar vanuit gaan. Maar hoe haal je het in je bolle hoofd om dat verdorie 6 avonden achtereen vol te houden, en dat blijf ik zeggen > in een vreemd land > met hele jonge kinderen > zonder oppas of zelfs geen aanwezige babyfoon? En wat als er eentje ziek wordt or what ever, gewoon een nare droom, niemand te bekennen! De apartementen waren buiten het hek gesitueerd, daarom werd ook geadviseerd oppas te nemen. De luisterservice bestond allang niet meer. Het MW-resort had een meer dan uitstekende oppasservice met nanny's die overdag ook al kinderen bezig hielden in de Kid's Club.Maar niets van dat al.

En aldoor hoor/lees je hoe veilig ze zich voelden, Kate: "Maybe it was because it was family-friendly, because it felt so safe. That week we had left them alone while we had dinner. There is no way on this planet I would take a risk, no matter how small, with my children. I do say to myself 'why did I think it was safe?' But it did feel safe and so right. I love her and I'm a totally responsible parent and that's the only thing that keeps me going. I have no doubt about that.

You don't expect a predator to break in and take your daughter out the bed. It could have happened under other circumstances and there would still be the regret. It wasn't like a decision we made. It was a matter of 'let's get the kids to sleep, then we'll have dinner.' It wasn't a 'shall I, shan't I?' thing. I feel desperately sorry to her that we weren't there." Topic.

My ass, ze hebben hun eigen pleziertjes voorop gesteld ipv de zorg en veiligheid te bieden voor hun heel jonge kroost, avond aan avond. En maar roepen wat voor loving en caring parents ze zijn, ook weer gisteravond. Nergens maar dan ook nergens nemen ze verantwoordelijkheid voor hun ernstige nalatigheid. Uiteindelijk is alleen de ontvoerder verantwoordelijk voor de 'vermissing' van hun kind, zo laten ze de wereld min of meer weten. My ass, ze hebben zelf de voorwaarden geschapen waardoor dit kon gebeuren, geen oppas, patiodeuren open, hekje niet op slot etc etc. Alleen zij zijn verantwoordelijk omdat ze niet die dingen hebben gedaan die ouders behoren te doen, namelijk zorgen dat de kids veilig zijn als je per se de kids alleen wenst te laten. Daar is geen enkel excuus voor.

Als je thuis in de tuin zit kan je mogelijk op z'n minst verwachten dat Madeleine (bijna 4 jr) dat weet, ze loopt vermoedelijk naar een kamer waar ze de ouders kan zien zitten en misschien is haar roepen ook goed te horen. Bovendien is een thuisgevoel iets heel anders dan in een vreemd huis/omgeving, kinderen hebben daar helemaal een sterk gevoel over. En die Tapasbar was best een end lopen, (kaartje) het apartement was daar vandaan niet goed te zien door struiken en hek/muurtje. En zal bovendien muziek hebben aangestaan en de conversatie zal wel niet op fluistertoon zijn gebeurd, no way dat ze de kids hebben kunnen zien, laat staan horen.

Nee, het is allemaal de schuld van die grote boze buitenwereld, waarvan één het gewaagd heeft het rustige kindvriendelijke vakantieoord binnen te treden en zomaar een kind kon meenemen, hoe is dat nou mogelijk????? Algarve staat al jaren bekend vanwege pedofielen en de slappe wetgeving daarin. Nooit gehoord van plekken met kinderen waar juist dat soort figuren rondlopen, Kate als huisarts zou dat moeten weten. Ze werkte in een praktijk met meerdere diciplines, en daar komen toch ook dit soort gevallen voor waarbij kinderen de dupe zijn, gebeurd op plekken waarvan je dat niet had verwacht. Natuurlijk, het kan altijd gebeuren op een onverwacht moment, even de andere kant opkijken en je kind is verdwenen, voorkomen kan eigenlijk niet maar je mag op z'n minst verwachten dat je er alles aan doet dat je je kinderen veiligheid biedt, waar je ook bent, daar heb je maar verdomme voor te zorgen.

Dit alles in een perspectief gezet met de gedachte dat ze niet schuldig zouden zijn aan de dood van Madeleine met of zonder opzet < wat ik overigens nog steeds voor 100% denk. Maar het bovenstaande is alleen een illustratie in de verhaallijn die ze zelf hebben uitgezet en hoe ik daarover voel en denk.
  woensdag 21 november 2007 @ 00:55:21 #237
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54752340
Voor 80% eens met je verhaal. Als ouder ben je verantwoordelijk, de rest is gelul. Het enige dat ik niet begrijp is je verwijzing naar de Algarve als een oord der pedofielen. Heb je daar meer info over, want daar weet ik echt niets van (behalve uit de McCann verhalen natuurlijk).
Here we are now, entertain us.
pi_54753381
Suko

Helemaal met je eens.
Gisternavond is trouwens er een discusie( engels forum) over Cocaine begonnen. En dit gedrag zou daar wel eens iets mee te maken kunnen hebben.
Daar worden nog meer punten aangehaald die bij mij ook ineens op hun plaats vielen.
Zou niet alleen verklaren wat er is gebeurt daar 3 mei maar ook het zwijgen van een groep en het coveren.
En dit gedrag zou dan ook te verklaren zijn.
pi_54754916
Ik heb dat topic ook gelezen, ik weet het niet, ik ben er niet bekend mee hoe mensen reageren als ze cocaine gebruiken, hoe ze praten en hun doen en laten, echt geen idee. Ik wijt hun gedrag meer aan arrogantie, iets wat in de UK nog wel een rol speelt, de hogere kringen, niet echt in contact met het 'gewone' volk en zich gedrag permitteren die bovenal niet bekritiseerd mag worden. Wel is het algemeen bekend dat met name in artsenkringen het gebruik van verdovende/opwekkende middelen best hoog is. Overigens was dit mij niet eens opvallen: "Did anyone else notice the musical accompaniment as they set the scene for Maddie's disappearance, with shots of Apartment 5A on Panorama? HEROIN by the Velvet Underground." Ook op dat forum Wat een opmerkelijke keuze van Panorama, toch?! En verder denk ik dat deze docu de McCanns meer kwaad dan goed heeft gedaan. Hun manier van doen en vooral laten, wat ze zeggen, de terechte kritiek van Oma McCann op het alleen laten van de kids, het stuk bewijs wat de media nog niet weet volgens de verslaggever die dat vernam van de Portugese politie, het onsamenhangende nietszeggende praatje van Jane Tanner, dat rare yuppen-figuur van dat detectivenureau, en de vele vele vragen die ook Panorama openliet.

Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail, En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...
pi_54755609
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail,
err, de ellende daarmee is dat dat schandaal zelf al een paar jaar geleden was .. 2003 .. en toen werd na jaren proberen dus eindelijk Maddie geboren, en met haar kolieken de eerste maanden kan ik me goed voorstellen dat je dat soort nieuws mist, da's heel ver van je bed .. Het is dan ook dat de eerste veroordelingen rond die tijd van de ontvoering in het nieuws kwamen, anders was die link Portugal=paradijs voor pedo's misschien nog niet eens gelegd

Er zijn zelfs van die momenten dat ik mij afvraag in hoeverre dat gebeuren een extra spin heeft gegeven aan dit verhaal .. uit wat ik heb gelezen hierover maak ik op dat Portugal behoorlijk overhoop ligt met zichzelf wat deze kwestie aangaat .. pedofielen-wetgeving etc

quote:
En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...
mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..
q : hebben zij die donderdag gebruik gemaakt van de nanny-service ?
a : nee, ze hebben die donderdag geen gebruik gemaakt van de nanny-service
pleased to meet you
pi_54756255
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Ik heb dat topic ook gelezen, ik weet het niet, ik ben er niet bekend mee hoe mensen reageren als ze cocaine gebruiken, hoe ze praten en hun doen en laten, echt geen idee. Ik wijt hun gedrag meer aan arrogantie, iets wat in de UK nog wel een rol speelt, de hogere kringen, niet echt in contact met het 'gewone' volk en zich gedrag permitteren die bovenal niet bekritiseerd mag worden. Wel is het algemeen bekend dat met name in artsenkringen het gebruik van verdovende/opwekkende middelen best hoog is. Overigens was dit mij niet eens opvallen: "Did anyone else notice the musical accompaniment as they set the scene for Maddie's disappearance, with shots of Apartment 5A on Panorama? HEROIN by the Velvet Underground." Ook op dat forum Wat een opmerkelijke keuze van Panorama, toch?! En verder denk ik dat deze docu de McCanns meer kwaad dan goed heeft gedaan. Hun manier van doen en vooral laten, wat ze zeggen, de terechte kritiek van Oma McCann op het alleen laten van de kids, het stuk bewijs wat de media nog niet weet volgens de verslaggever die dat vernam van de Portugese politie, het onsamenhangende nietszeggende praatje van Jane Tanner, dat rare yuppen-figuur van dat detectivenureau, en de vele vele vragen die ook Panorama openliet.

Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail, En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...

Jammer genoeg heb ik het wel al meegemaakt in m'n directe omgeving en ik herkende het gedrag maar kon het eerst even niet thuisbrengen. Had dat cokemotief al in m'n hoofd maar koppelde dat nog niet aan hun gedrag.
Maar drugsgebruikers hebben diezelfde arogantie, namaak zelfverzekerdheid, waarheid aanpassen, verdoezelen. Een blik , de gezichtsuitdrukking.

Als dat inderdaad waar is dan krijg je inderdaad hele akkelige gedachten(geen oppas op donderdag)

Ja die musickeuze , die had ik ook niet opgemerkt maar wie weet een ondercover hint

Misschien weten ze al veel meer dan wij weten.

Pj heeft ook ander bewijs (kan ik toch wel even vanuit gaan dat dit echt is) verklaarde die inspecteur.
Wie weet hebben ze de dealer die leverde.
pi_54757772
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:47 schreef moussie het volgende:

mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..
q : hebben zij die donderdag gebruik gemaakt van de nanny-service ?
a : nee, ze hebben die donderdag geen gebruik gemaakt van de nanny-service
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.... (als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal )
  woensdag 21 november 2007 @ 12:30:11 #243
145755 kahaarin
pi_54757978
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:

[..]

>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.... (als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal )
Daar hebben we het al eerder over gehad, of niet dan!
Hoe dan ook ze hebben het zichzelf of de ontvoerder wel heel makkelijk gemaakt.
Niemand die er van uit gaat dat zulke jonge kinderen alleen zijn en niemand die er in een kindvriendelijk resort van op kijkt dat iemand met een kind loopt, als ik in zo'n resort zou zijn en er liep iemand met een kind in zijn/haar armen dan let je er niet speciaal op, je ziet het misschien wel maar er gaan geen alarmbellen rinkelen.

Die vriendin van Murat, dat is toch gewoon weer propaganda, twijfel zaaien, iets anders kan ik er niet van maken.
Als ik de koning(in) van Marokko zou zijn dat gaf ik ze een ultimatum, jullie leggen eerst alles wat je wil onderzoeken bij onze politie neer en wij willen er van weten als jullie met mensen gaan praten, doen ze dat niet
--> einde oefening.
be nice or go away
  woensdag 21 november 2007 @ 12:39:22 #244
145755 kahaarin
pi_54758215
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:21 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Jammer genoeg heb ik het wel al meegemaakt in m'n directe omgeving en ik herkende het gedrag maar kon het eerst even niet thuisbrengen. Had dat cokemotief al in m'n hoofd maar koppelde dat nog niet aan hun gedrag.
Maar drugsgebruikers hebben diezelfde arogantie, namaak zelfverzekerdheid, waarheid aanpassen, verdoezelen. Een blik , de gezichtsuitdrukking.

Als dat inderdaad waar is dan krijg je inderdaad hele akkelige gedachten(geen oppas op donderdag)

Ja die musickeuze , die had ik ook niet opgemerkt maar wie weet een ondercover hint

Misschien weten ze al veel meer dan wij weten.

Pj heeft ook ander bewijs (kan ik toch wel even vanuit gaan dat dit echt is) verklaarde die inspecteur.
Wie weet hebben ze de dealer die leverde.
Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.
De combo alcohol en cocaïne weet ik niet zoveel van, versterkt dat elkaar?
Van cocaïne word je wel overmoedig had ik begrepen, en ik denk dat als men daar achter was gekomen gedurende de tijd dat ze met de tweeling in Portugal waren dat ze wel eens problemen hadden kunnen krijgen met de kinderbescherming daar, drugs worden daar best wel streng bestraft, misschien zijn de McCanns daarom wel naar GB vertrokken nadat ze hadden verklaard dat ze niert uit Portugal zouden vertrekken totdat ze Maddy terug hadden.
Ik kreeg alleen daardoor niet zo'n naar gevoel over die donderdag, het zou wel hun gedrag iets beter verklaren van de eerste tijd.
be nice or go away
pi_54758480
Kan iemand alle landen opnoemen waar ze is gespot?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 november 2007 @ 12:54:42 #246
145755 kahaarin
pi_54758558
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand alle landen opnoemen waar ze is gespot?
België, Marokko, Spanje, Portugal, ergens in de Balkan, VS (Dat aangespoelde meisje waar ze eerst van dachten dat zij het was), roddels over een pedo ring in Saoedi Arabië, roddels over pedofielennetwerk in Zwitserland, dat is wat ik me kan herinneren, Moussie? Suko? Nadine? Kopvoltwijfels? en alle anderen aanvulling?

Ik ben ongetwijfeld wat vergeten.
be nice or go away
pi_54758603
Ze is dus inmiddels de halve wereld overgegaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54758682
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:

[..]

>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...
nah, het is even ingewikkelder dan dat .. zoals je miss nog kan herinneren van die blog die ik ergens in het begin van deze reeks had opgeduikeld moest je bij de jongere kinderen blijven tot ze slapen .. niet gemakkelijk in een zaal vol met kinderen .. en in hun geval is het dan ook nog eens dat ze met z'n tweeën zijn en 3 kinderen hebben, ze zouden de oudste iedere avond wakker moeten maken of zoiets, en dat dan afgezien van de vraag of de kleintjes op een tijd in slaap vallen die jou de kans geeft om rustig te gaan eten ..
en zoals dus ook in die blog te lezen was, velen deden dat, de luisterservice was immers pas opgedoekt omdat het terrein te uitgestrekt was, plus dat het resort een kwaliteits-predicaat heeft, Mark Warner, de conclusie dat het dan "wel veilig moet zijn" is in zo'n situatie mi toch sneller getrokken dan onder meer "gewone" omstandigheden ..
het is en blijft gemakzucht, klopt, maar hoevelen van ons zouden niet precies hetzelfde hebben gedaan .. eindelijk vakantie en in slaap gesust door zon en schijnveiligheid ?
quote:
Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.... (als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal )
tja, ze schijnt een alibi te hebben voor tijdens de ontvoering .. wat de andere sightings aangaat meldt de dailymail
quote:
She vehemently denies any involvement in Madeleine's disappearance and described the two sightings as "ridiculous" last night.

She refused, however, to say where she was on the days in question.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495140&in_page_id=1770&ito=1490

en tja, ik blijf dan toch zitten met vraagtekens, Murat die eerst haar gebruikt als alibi en dat later verandert naar zijn moeder .. het zou zo maar kunnen dat dat meer voeten in de aarde heeft .. we wachten af dan maar weer ?
pleased to meet you
  woensdag 21 november 2007 @ 13:51:37 #249
145755 kahaarin
pi_54759714
quote:
"We think this could have been the moment that Madeleine was handed over by the original abductors to a group who then took her out of the country,” said a source from Metodo 3, the Spanish detective agency hired by the McCanns in September to find their daughter.

The witness, a Portuguese trucker who has not been named, reported the sighting several weeks ago to a telephone hotline set up by the agency in Spain.

He claims he witnessed the handover on May 5, two days after the four-year-old disappeared from her bed in the Ocean Club complex while her parents were dining in a restaurant nearby.

He allegedly identified the woman from pictures shown to him.

advertisementDetectives say this alleged sighting, which occurred during the day by the side of a quiet road on the outskirts of Silves, a town 25 miles inland from the resort of Praia da Luz, supports the theory that Madeleine was abducted and then taken out of the country.

"We are working on the theory that Madeleine was spotted as an easy target and stolen to order,” said one of the detectives.
Ik ben benieuwd, we krijgen vast nog wel een interview met deze man te zien tzt, als hij idd een positieve identificatie heeft gedaan zullen we binnenkort een nieuwe arguido krijgen, toch?

http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/nmaddy120.xml
be nice or go away
pi_54769454
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.
De combo alcohol en cocaïne weet ik niet zoveel van, versterkt dat elkaar?
Van cocaïne word je wel overmoedig had ik begrepen, en ik denk dat als men daar achter was gekomen gedurende de tijd dat ze met de tweeling in Portugal waren dat ze wel eens problemen hadden kunnen krijgen met de kinderbescherming daar, drugs worden daar best wel streng bestraft, misschien zijn de McCanns daarom wel naar GB vertrokken nadat ze hadden verklaard dat ze niert uit Portugal zouden vertrekken totdat ze Maddy terug hadden.
Ik kreeg alleen daardoor niet zo'n naar gevoel over die donderdag, het zou wel hun gedrag iets beter verklaren van de eerste tijd.

Cocaine en alcohol werkt tegenstrijdig. Heb net even met iemand gepraat en die wees me er dus nog een duidelijk op dat het spul je laat doorgaan waar je anders moet stoppen.
Dus alcohol en coke , je kan veel meer drinken omdat het effect van alcohol afneemt. Dus in plaats van flesje wijn kan je dan gewoon doorgaan.
Zou ook de drie tennislessen op dezelfde dag van Gerry verklaren
Ik weet dus ook van een vriendin van me die in een kroeg stond waar nogal eens sores was, dat de politie ds gewoon niet kwam (ja later)als cokehead....weer eens bezig was. Omdat het dus je ook beresterk, onberekenbaar maakt. Je bent dus niet alleen overmoedig ,,,,je bent het echt.
Die mensen raken ook heel snel geirriteerd soort bommetje wat kan afgaan.

Heb je de doc gezien van panorama, daar vind ik juist Kate later heel vreemd doen.
Er waren ook de eerste beelden weer en haar oproep aan ontvoerder en toen kreeg ik eerst zoiets van pfffffff waar moeten die ouders door. Kind kwijt en dan beschuldigd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')