quote:Op maandag 19 november 2007 00:41 schreef moussie het volgende:
[..]
weet je wat mij nou zo stoort .. al die mensen die zo overtuigd zijn van de schuld van de McCanns baseren het niet op feiten en/of bewijzen .. het is allemaal gebaseerd op onderbuik-gevoel in zijn diverse facetten ..
Kate die niet huilt etc .. ze projecteren zichzelf in hun situatie en hoe zij zouden reageren en wat zij anders zouden doen ..
alsof er ook maar iemand is die kan inschatten wat die zou doen mocht het echt gebeuren, zelfs al heb je elk doom-scenario in je hoofd uitgespeeld tot de tigste variant
http://www.timesonline.co(...)e/article2469329.ecequote:He quoted analysis of the three dogs’ performance record which showed that they were, respectively, incorrect 78 per cent, 71 per cent and 62 per cent of the time.
Goh dat met die honden dat wist ik niet, toch wel belangrijk om te weten, als ze het soms fout hebben dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat dit bewijs is, echter ook geen bewijs voor onschuld imho.quote:Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven ..
voor de rest vraag ik me af hoeveel er echt verandert is aan hun uitspraken, zijn veel van die "tegenstrijdigheden" miss niets anders dan brakke vertalingen aangevuld met wat journalistieke vrijheden .. "somebody has been tampering with the shutters" is niet "iemand heeft aan de luiken gezeten" maar wordt vertaald naar "iemand heeft geprobeerd in te breken via de luiken" .. wat dus een compleet ander verhaal cq verkeerde vertaling is ?
@ kahaarin .. waarom ik denk dat ze het niet hebben gedaan .. een combinatie van te weinig tijd en te weinig sporen .. een lijk weg werken zonder sporen achter te laten kost mi meer tijd dan wat hun hadden
@ kopvoltwijfels .. ik kan nog steeds niets vinden over het appartement zelf, dat daar iets gevonden zou zijn, wel aan Kates kleren en aan de knuffel en dan uiteraard de auto ..
maar om het geheel even in perspectief te plaatsen .. wat weten we eigenlijk over de betrouwbaarheid van dit soort honden ?
[..]
http://www.timesonline.co(...)e/article2469329.ece
dit gaat dan om de amerikaanse honden die gebruikt werden in de zaak Zapata, en de engelse hond schijnt beter te zijn .. maar hoeveel beter is beter, hoe groot is de foutmarge bij die hond ?
Murat is toch nog arguido?quote:Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Quote from a Telegraph article on 20 August:
'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'
You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed
Een van de vele krantenberichten.
De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.
Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Bedoel zonder die honden zouden er geen sporen zijn gevonden.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???
En het betreft dus twee honden,
En ze pikte uit dacht meer dan 10 auto's de Renault eruit.
http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0
Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.
Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.
Ikzelf denk nog steeds ook aan een persoon heel dichtbij.
En ook waarom die Murat niet clean komt ???
Volgens The Times was het toch echt Father José Manuel Pacheco: "The McCanns went to pray for their daughter in the village’s 18th-century church, Nossa Senhora da Luz. Within an hour of reporting the child missing they asked for the local Catholic priest, and a few days later were given keys to the church so that they could visit at any time.quote:Op maandag 19 november 2007 11:47 schreef moussie het volgende:
@ Suko .. dat laatste stukje van de priester klopt niet , die José is de zondag na de ontvoering naar een andere parochie gegaan en vervangen door die engelsman en die heeft hun de sleutel gegeven .. <knip<
Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.quote:Op maandag 19 november 2007 13:20 schreef Suko het volgende:
[..]
Maar ben het met je eens dat voor de rest er nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel onduidelijk is, nog afgezien van vertalingen, intepretaties en journalistieke vrijheden < ligt er ook aan voor welke krant men werkt en welke lezers voorkeuren hebben wat betreft de te raadplegen nieuwsbronnen. Ik ben een allesvreter/lezer, zie dan maar eens wat echte feiten te peuren...![]()
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf.quote:Op maandag 19 november 2007 13:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, sommige bronnen (24horas en die Daily dinges) zijn toch over het algemeen alleen te gebruiken als leesvoer, vermakelijk om te zien dat sommige iets meer gerenommeerde kranten die juweeltjes van journalistiek klakkeloos overnemen.![]()
Vooral 24Horas, als ik een kat had kwam deze krant niet eens in de kattenbak.![]()
Die fora en blogs zullen ook ongetwijfeld, net als hier, feiten hebben zitten schiften op betrouwbaarheid idd, vind je het ook niet triest dat er nu alweer wordt geroepen dat een oplossing nabij is en dat er 'breaking evidence' is gevonden door nòg een PI?quote:Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:
[..]
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u, maar je kan eigenlijk stellen dat op fora en blogs er meer informatie te peuren is dan in al die bladen. Ik verwacht in de toekomst een zeer uitgebreide documentaire hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de Britse journalistiek, gemaakt door filmers buiten de UK, dat spreekt vanzelf.Dat zal best wel eens onthullende rolprent kunnen worden...
![]()
O, goeie tip, dank! Als ik vanavond tijd heb, ga ik zeker even kijken.quote:Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Suko het volgende:
De Britse pers heeft in de zaak McCann ernstig gefaald, ik wacht ff de docu Panorama vanavond af op BBC1 vanaf 22.00-23.00u
Ik heb de documentaire ook gezien, al heb ik er niet heel veel van opgestoken - ik kon Gerry eigenlijk nauwelijks verstaan (komt hij uit Schotland of zo?) en ook Kate had een tamelijk onverstaanbaar accent, wat vreemd is, aangezien haar moeder weer glashelder Engels spreekt. Afijn, het was verder wel een goede documentaire met al die mooie overzichtsbeelden en bewegende stippellijntjes en zo. Met Kate had ik ook moeite; die vrouw is volledig composed en lijkt de hele kwestie allang achter zich te hebben gelaten - ze praat erover alsof het haar persoonlijk niet aangaat. Maar dat vond ik van die Jane Tanner ook; zij zat echt lekker op haar praatstoel voor de camera, bijna alsof ze een spannend vakantieverhaal met de kijkers wilde delen. Ik denk trouwens dat die opgewekte babbeltoon wel eens te maken kan hebben met de vele, vele interviews die ze inmiddels gegeven hebben, plus natuurlijk de ontelbare gesprekken die ze er onderling over hebben gevoerd - na verloop van tijd wordt het misschien een kunstje en gaat de authenticiteit er een beetje vanaf.quote:Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.
@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
Redelijke kans dat dit gebeurd is idd.quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:53 schreef zoalshetis het volgende:
nog niks is zeker, een 'roofdier' zou zomaar kunnen?
Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13
LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.
"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.
Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?
Er zijn wereldwijd 30 miljoen vermiste kinderen, om het even in perspectief te zetten.
Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doet je afvragen waar die 30 miljoen kinderen zijn hè.
Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee, dat doet mij afvragen waarom de televisie en nieuws-establishments 150 berichten geven over 1 van die 30 miljoen.
Ik zeg niet dat het geen gewichtige zaak is... Alleen in perspectief van het aantal andere vermiste kinderen begint dit echt te vervelen .
Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind die 30 miljoen een dusdanig aantal dat ik me toch onwillekeurig afvraag waar al die kinderen zijn. Ook als er 30 miljoen kinderen eenvoudigweg vermoord zijn door hun ouders dan zal er toch wel een aantalletje van 100 vermissingen per jaar worden opgelost. Sterker nog dan zou er sprake zijn van een epidemie van dit soort misdrijven. Dat zou de speculatie van bepaalde dames in deze topicreeks handen en voeten kunnen geven.
Dan denk ik 'topic in BNW'.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat denk je van... De Amerikaanse overheid handelt onder andere in samenwerking met DynCorp (onderdeel van Haliburton) in kinderen?
Hier, voormalig hoofd van FBI die zn boekje opendoet aanonafhankelijke media
over dit soort praktijken:
http://video.google.com/videoplay?docid=7422707471557380769
De term was 'predator'.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:09 schreef Salvad0R het volgende:
een roofdier.
Wat zou het volgende bericht zijn... Dat ze ritueel is geofferd door een stel invloedrijke figuren etc?
hmz .. ik heb altijd begrepen dat er in het appartement wat bloed is gevonden, wat dan niet van Maddie bleek te zijn, en de geuren waarop de honden reageerden aan Kate's kleren, het knuffelbeest en in de auto ..quote:Op maandag 19 november 2007 13:10 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Quote from a Telegraph article on 20 August:
'Speaking to a Portuguese TV station, Mr Sousa said that they(the dogs) had traced the scent of a body inside the family apartment where Madeleine disappeared and found specks of blood.'
You can't just wish the dogs' findings away. The scent inside the apartment was confirmed but the findings in the car, etc, while supposedly leaked to the press were not, AFAIK, confirmed, but neither were they ever denied. It was the dogs' findings that led to more forensic material being gathered and some of that is now at the lab in Birmingham which BTW said recently that the testing is not completed
Een van de vele krantenberichten.
De rest is volgens mij nooit in een personferentie gezegd. Alleen de media heeft via source in of close too andere berichten verspreid. En denk ook wel dat daar soms een stukje waarheid is zit maar wat nu wel of niet is.
Denk dat we alleen met zekerheid kunnen zeggen dat de honden een lijkgeur en bloedsporen hebben gevonden en die sporen zijn nog steeds in onderzoek.
Bedoel zonder die honden zouden er geen sporen zijn gevonden.
Dus denk dat we wel kunnen zeggen dat ze niet fout waren. Maar of het inderdaad Maddy betreft???
En het betreft dus twee honden,
En ze pikte uit dacht meer dan 10 auto's de Renault eruit.
http://forums.mirror.co.uk/viewtopic.php?t=27039&postdays=0&postorder=asc&start=0
Is een link naar Engels forum en daar wordt dus heel diep ingegaan op het wat en hoe van dat soort honden.
Wil er wel even bij zeggen, ook al zijn deze sporen dus allemaal 100 % dan is het nog steeds niet zeker of die ouders het dus gedaan hebben.
Ikzelf denk nog steeds ook aan een persoon heel dichtbij.
En ook waarom die Murat niet clean komt ???
Dat is nu al de zoveelste keer dat je dat zegt, maar wat heeft BNW ermee te maken? Als er in de Maddie-kwestie al sprake zou zijn van een conspiracy-theorie, dan zou het de eerste keer zijn dat de mondiale media de zaak hebben aanzwengeldquote:
even hier op in gaan. Je wil niet half weten hoeveel kinderen spoorloos verdwijnen. En wanneer mijn moeder mij niet op 3-jarige leeftijd had gewaarschuwd om nooit bij een vreemde in de auto te stappen..en wat ik allemaal moest doen wanneer iemand mij toch onder dwang meenam? Dat ik nooit naar auto's moest lopen wanneer er mensen waren die mij wat wilden vragen (of een brief in de bus of waar een vriendje woonde) was ik ook niet meer. Het was toen een donkerharige lange vrouw...met een lichtblauwe opel kadet. Ik was 4 en een popje om te zien. Dankzij de waarschuwingsverhalen van mijn overbezorgde moeder..ben ik opgegroeid bij mijn ouders.quote:. Kinderen verdwijnen nu eenmaal niet zo vaak spoorloos
Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.quote:Op maandag 19 november 2007 23:39 schreef Suko het volgende:
Zo, net dus gekeken en het geeft me nog sterker het gevoel van een coldhearted en bij tijden nonchalante Kate, dat was het eerste wat ik voelde, vooral later met het knippen van haar vingers en haar lachje daarbij, zoals ze vertelde hoe makkelijk het was voor de abductor om Madeleine te kunnen meenemen. Terwijl de McCanns altijd vertelde hoe veilig het daar was en voelde, ook Jane Tanner zei dat. Haar vond ik erg nerveus maar dat ik mijn observatie. En dan een zinnetje van Gerry, dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, ze sliepen toch altijd vast werd altijd gezegd? In augustus zijn deze opnames gemaakt, en ook die van hun vriend Jon Corner, amper 3 maanden na de 'vermissing' zie je vooraf een stel die allang al de 'vermissing' van een kind een plek hebben gegeven. Maar dit zijn maar mijn eerste indrukken en moet gezegd, ik vond het een goede documentaire met genoeg ruimte voor de kijkers om eventueel een eigen oordeel te vormen, of op z'n minst een indruk. Overzichtelijke animaties ook van de apartementen en de ontmoetingen buiten. Wat verder opvalt zijn de weergegeven 'feiten' die zijn voor het grootste deel idd al geleakt, gespind of wat dan ook, zoals de verslaggever ook meldde. Ik heb het opgenomen, misschien dat ik dat nog terugkijk om nog een beter beeld te krijgen en te ervaren of mijn eerste indrukken nog kloppen.
@ Nadine, wat mij in al die maanden opviel was het gebrek aan goede verslagging, zelfs de serieuze pers haalde soms quotes uit de tabloids, waarvan dat nieuws achteraf iets anders bleek te zijn. Deze docu van de BBC (die de laatste tijd ook alleen maar PR-man Clarence Mitchell zat na te blaten) heeft iets goedgemaakt en dat werd ook tijd, hoog tijd.
Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?quote:Portuguese police made Kate and Gerry McCann arguidos - formal suspects - after allegedly finding "bodily fluids" belonging to Madeleine in the boot of the McCanns Renault Scenic hire car.
It has been reported that police believe that Madeleine's body had been transported in the rental car, weeks after she accidentally died in the holiday apartment, perhaps from an overdose of sedatives.
They are said to be awaiting the results of DNA tests from a laboratory in Birmingham to confirm their suspicions.
advertisementLast night it emerged that lawyers working for the couple had hired independent forensic scientists to examine the car, which had been kept in a garage of an Algarve holiday villa after they returned to the UK.
Brian Kennedy, the wealthy business man who is funding the McCann's own efforts to investigate their daughter's disappearance, confirmed the tests had taken place.
"We did our own tests on the hire car and found no traces of Madeleine," he said.
He said that the tests had been carried out by a team of independent Home Office accredited pathologists and were completely reliable.
Nieuwe beschuldigingen naar Murat, zijn vriendin en de poolman Antonio, nog even en de butler heeft het gedaan met een kandelaar in de kelder.quote:Three friends may have been behind Madeleine McCann's kidnap, investigators claimed last night.
Private detectives fear Robert Murat, girlfriend Michaela Walczuch and her estranged husband Luis Antonio were part of an organised ring that snatched the four-year-old. Pool cleaner Antonio worked at the resort where Maddy vanished and had full access to the complex.
He could have spied on her before the plot was hatched.
A source said: "The connection would appear to be very significant."
AdvertisementInvestigators claim Antonio, 47, could have easily got German-born Walczuch into the secure Mark Warner resort at Praia da Luz.
Yesterday the 34-year-old was named by the Mirror as the woman spotted bundling a child into a car two days after Maddy vanished.
At the time she was living with Antonio, who worked at the pool where Gerry and Kate McCann took their three children daily.
quote:Our source added: "This phase of the investigation has found many people linking Murat to the scene that night.
"It seems significant he is denying it despite multiple sightings.
"Putting himself forward as a translator on that first chaotic morning afterwards also put him well in place to get the inside track of the investigation, perhaps cleverly, it may transpire.
"I would be amazed if Murat is not questioned again very soon over these new findings."
Portuguese sources claim the ex-pat could be further quizzed this week.
daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..quote:Ik denk dan ook, op basis van de documentaire - en dat was dan ook één van de theorieën die ons door de makers werden voorgehouden - dat de McCanns en hun vrienden hun eigen graf hebben gegraven door te liegen over hun hoeveelheid checks. Toen ze ontdekten dat Maddie was verdwenen, sloeg meteen de paniek toe: Hoe verklaren we onze nalatigheid? Nou, simpel: door te benadrukken dat de kinderen die avond alleen in theorie alleen lagen, maar de praktijk was vele malen geruststellender, omdat de ouders bij toerbeurt gingen controleren.
Dát is de leugen.
En buiten dat, lege stoelen zeggen niets, men kan naar het toilet zijn, even met iemand anders staan praten die toevallig voorbij komt, de benen strekken, achter iemand anders uit het groepje staan om even iets te bespreken, ga zo maar door.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:02 schreef moussie het volgende:
[..]
daarmee zeg je dus dat de window of opportunity voor een ontvoering er wel degelijk was ..
ik denk trouwens dat we er nooit meer achter zullen komen hoe vaak er echt is gecheckt .. de ene bediende verteld dat er geregeld lege plaatsen aan tafel waren en een ander weer van niet .. ik heb zelf lang genoeg in een hotel-restaurant gewerkt om te kunnen zeggen dat je zoiets niet bij gaat/kan houden, al helemaal niet als het druk is, je kijkt meer naar hoe vol de flessen zijn en/of hoe leeg de borden, wie er nou wel of niet aan die tafel zit registreer je nog niet eens bewust
Dit zijn de eigen Lab-testen qua ingehuurd lab van de McCanns, betaald door hun weldoenderd Brian Kennedy, dus niet te verwarren met de testen van het FSS uit Birmingham. Ik vraag me dan af welk Lab dat is en wat zijn de methoden om te testen, zijn die net zo gerenommeerd als het FSS, dus vergelijkbaar...Maar goed, Gerry zei dus (in de docu, gefilmd in augustus) dat misschien die ontvoerder de kinderen iets zou hebben gegeven omdat de twins door dit alles (tumult na de 'vermissing') hebben heen geslapen, naar nu blijkt uit hun eigen testen dat daar geen sporen van zijn gevonden. Overigens dacht oma-McCann eerder nog: "There is no way they carried her out of there without her wakening." 1 oktober 2007quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik vond het een goede documentaire, had vaak ven zoiets van: zie je nou wel, met name bij de reacties van de ouders en de verandering in houding van met name Kate.
Er was imho alleen niets nieuws te melden, geen openbaring over de zaak.
Ik kreeg wel een beetje het gevoel dat de makers van de docu toch een beetje terughoudend waren, net alsof ze niet het achterste van de tong hebben kunnen/mogen laten zien.
[..]
Hier kreeg ik even een nare smaak van in mijn mond, hoe is het mogeliik dat ereerst wel bodily fluids waren, die oorspronkelijk 100 % en daarna 80% een match waren en u helemaal niet meer?
Wat zat er dan wel in de booth van die auto?
http://www.telegraph.co.u(...)/11/20/wmaddy220.xml
Decomposition Scentquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:06 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Wel kreeg ik zoiets?????? toen er gezegd werdt de lichaamsstoffen die gevonden zijn in de auto behoren die toe aan mens of dier. In ieder geval van een lijk maar van welke aard?
Nu vraag ik me af reageren lijkhonden op een dierlijke oorsprong??
err, de ellende daarmee is dat dat schandaal zelf al een paar jaar geleden was .. 2003 .. en toen werd na jaren proberen dus eindelijk Maddie geboren, en met haar kolieken de eerste maanden kan ik me goed voorstellen dat je dat soort nieuws mist, da's heel ver van je bed .. Het is dan ook dat de eerste veroordelingen rond die tijd van de ontvoering in het nieuws kwamen, anders was die link Portugal=paradijs voor pedo's misschien nog niet eens gelegdquote:Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail,
mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..quote:En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 10:04 schreef Suko het volgende:
Ik heb dat topic ook gelezen, ik weet het niet, ik ben er niet bekend mee hoe mensen reageren als ze cocaine gebruiken, hoe ze praten en hun doen en laten, echt geen idee. Ik wijt hun gedrag meer aan arrogantie, iets wat in de UK nog wel een rol speelt, de hogere kringen, niet echt in contact met het 'gewone' volk en zich gedrag permitteren die bovenal niet bekritiseerd mag worden. Wel is het algemeen bekend dat met name in artsenkringen het gebruik van verdovende/opwekkende middelen best hoog is. Overigens was dit mij niet eens opvallen: "Did anyone else notice the musical accompaniment as they set the scene for Maddie's disappearance, with shots of Apartment 5A on Panorama? HEROIN by the Velvet Underground." Ook op dat forum Wat een opmerkelijke keuze van Panorama, toch?! En verder denk ik dat deze docu de McCanns meer kwaad dan goed heeft gedaan. Hun manier van doen en vooral laten, wat ze zeggen, de terechte kritiek van Oma McCann op het alleen laten van de kids, het stuk bewijs wat de media nog niet weet volgens de verslaggever die dat vernam van de Portugese politie, het onsamenhangende nietszeggende praatje van Jane Tanner, dat rare yuppen-figuur van dat detectivenureau, en de vele vele vragen die ook Panorama openliet.
Wat betreft pedofielen in Portugal, zie deze post en ook de Daily Mail, En dit is toch wel heel wrang: "The family is said to have chosen the resort, run by the company Mark Warner, because of its childcare facilities. But with the restaurant they were dining in within the same complex and within sight of their apartment, they chose not take advantage of these on Thursday night, instead deciding to check in on their children periodically, resort manager John Hill confirmed." BBC Zou dat kunnen inhouden dat ze op andere avonden wél van een oppas of iets dergelijks gebruik hebben gemaakt? Wat een akelige gedachte dringt zich bij me op...![]()
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap....quote:Op woensdag 21 november 2007 10:47 schreef moussie het volgende:
mwah, denk dat je dat kan afschrijven als : wat was de vraag ook alweer ..
q : hebben zij die donderdag gebruik gemaakt van de nanny-service ?
a : nee, ze hebben die donderdag geen gebruik gemaakt van de nanny-service
Daar hebben we het al eerder over gehad, of niet dan!quote:Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:
[..]
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap....(als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal
)
Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:21 schreef kopvoltwijfels het volgende:
[..]
Jammer genoeg heb ik het wel al meegemaakt in m'n directe omgeving en ik herkende het gedrag maar kon het eerst even niet thuisbrengen. Had dat cokemotief al in m'n hoofd maar koppelde dat nog niet aan hun gedrag.
Maar drugsgebruikers hebben diezelfde arogantie, namaak zelfverzekerdheid, waarheid aanpassen, verdoezelen. Een blik , de gezichtsuitdrukking.
Als dat inderdaad waar is dan krijg je inderdaad hele akkelige gedachten(geen oppas op donderdag)
Ja die musickeuze , die had ik ook niet opgemerkt maar wie weet een ondercover hint![]()
Misschien weten ze al veel meer dan wij weten.
Pj heeft ook ander bewijs (kan ik toch wel even vanuit gaan dat dit echt is) verklaarde die inspecteur.
Wie weet hebben ze de dealerdie leverde.
België, Marokko, Spanje, Portugal, ergens in de Balkan, VS (Dat aangespoelde meisje waar ze eerst van dachten dat zij het was), roddels over een pedo ring in Saoedi Arabië, roddels over pedofielennetwerk in Zwitserland, dat is wat ik me kan herinneren, Moussie? Suko? Nadine? Kopvoltwijfels? en alle anderen aanvulling?quote:Op woensdag 21 november 2007 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand alle landen opnoemen waar ze is gespot?
nah, het is even ingewikkelder dan dat .. zoals je miss nog kan herinneren van die blog die ik ergens in het begin van deze reeks had opgeduikeld moest je bij de jongere kinderen blijven tot ze slapen .. niet gemakkelijk in een zaal vol met kinderen .. en in hun geval is het dan ook nog eens dat ze met z'n tweeën zijn en 3 kinderen hebben, ze zouden de oudste iedere avond wakker moeten maken of zoiets, en dat dan afgezien van de vraag of de kleintjes op een tijd in slaap vallen die jou de kans geeft om rustig te gaan eten ..quote:Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef Suko het volgende:
[..]
>knip< Zou kinnen idd, de BBC is eigenlijk de enige krant die dat zo opschrijft, andere nieuwsbronnen melden dat de McCanns helemaal geen gebruik hebben gemaakt van de nannyservice avonds, ze hadden trouwens de kids ook daar kunnen brengen, het was tot 23.30 uur open, de kids waren daar al bekend want ze waren daar meer aan -dan afwezig...
tja, ze schijnt een alibi te hebben voor tijdens de ontvoering .. wat de andere sightings aangaat meldt de dailymailquote:Ondertussen bept de Daily Mail dat de politie de zaak zowat in de la heeft geschoven: Madeleine investigation to be shelved as police 'pack their bags' and prepare to go home en zijn ze weer aan het donderstenen in Marokko: Witness: 'I saw Murat's lover in same Moroccan town as Madeleine' en zegt de The Times dat de vriendin van Murat een alibi heeft ten tijde van de 'vermissing': Alibi for 'Madeleine abduction' mother. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap....(als ik koning(in) was van Marokko zou ik voorlopig de grenzen sluiten voor al die zogenaamde sightings/zoekacties, opzouten jullie allemaal
)
quote:She vehemently denies any involvement in Madeleine's disappearance and described the two sightings as "ridiculous" last night.
She refused, however, to say where she was on the days in question.
Ik ben benieuwd, we krijgen vast nog wel een interview met deze man te zien tzt, als hij idd een positieve identificatie heeft gedaan zullen we binnenkort een nieuwe arguido krijgen, toch?quote:"We think this could have been the moment that Madeleine was handed over by the original abductors to a group who then took her out of the country,” said a source from Metodo 3, the Spanish detective agency hired by the McCanns in September to find their daughter.
The witness, a Portuguese trucker who has not been named, reported the sighting several weeks ago to a telephone hotline set up by the agency in Spain.
He claims he witnessed the handover on May 5, two days after the four-year-old disappeared from her bed in the Ocean Club complex while her parents were dining in a restaurant nearby.
He allegedly identified the woman from pictures shown to him.
advertisementDetectives say this alleged sighting, which occurred during the day by the side of a quiet road on the outskirts of Silves, a town 25 miles inland from the resort of Praia da Luz, supports the theory that Madeleine was abducted and then taken out of the country.
"We are working on the theory that Madeleine was spotted as an easy target and stolen to order,” said one of the detectives.
quote:Op woensdag 21 november 2007 12:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, maar op zich bewijst dat niets natuurlijk, alleen dat ze iets te verbergen hebben en misschien wat overmoedig waren, dus de kinderen alleen lieten bijvoorbeeld.
De combo alcohol en cocaïne weet ik niet zoveel van, versterkt dat elkaar?
Van cocaïne word je wel overmoedig had ik begrepen, en ik denk dat als men daar achter was gekomen gedurende de tijd dat ze met de tweeling in Portugal waren dat ze wel eens problemen hadden kunnen krijgen met de kinderbescherming daar, drugs worden daar best wel streng bestraft, misschien zijn de McCanns daarom wel naar GB vertrokken nadat ze hadden verklaard dat ze niert uit Portugal zouden vertrekken totdat ze Maddy terug hadden.
Ik kreeg alleen daardoor niet zo'n naar gevoel over die donderdag, het zou wel hun gedrag iets beter verklaren van de eerste tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |