abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zondag 11 november 2007 @ 23:58:55 #151
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54540551
Tuurlijk nemen de McCans alles serieus, alles wat de aandcht van ze afleidt, er zijn 100.000en kleuters die op maddie lijken, de Maddy van de foto, mensen vullen zelf graag plaatjes in

Om deze moest ik btw wel lachen

maandag 12 november 2007 @ 11:03:26 #152
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54545947
quote:
Op zondag 11 november 2007 23:58 schreef SunChaser het volgende:
Tuurlijk nemen de McCans alles serieus, alles wat de aandcht van ze afleidt, er zijn 100.000en kleuters die op maddie lijken, de Maddy van de foto, mensen vullen zelf graag plaatjes in

[ afbeelding ]
Tja, sighting na aanwijzing na oordeel van helderzienden maar nog niets concreets,
alleen dit soort dingen:
quote:
Inside The Apartment Where Sleeping Tot Was Snatched

THIS is the first chilling picture of the room Madeleine McCann vanished from.

The four year-old's single bed lies poignantly empty and the room remains untouched since police finished their forensic examination after she disappeared on May 3.

The snap - the first shot of the inside of Ocean Club apartment 5a - was taken at the weekend through the front window where Kate and Gerry believe the beast who snatched their daughter escaped.

The room, in the resort of Praia da Luz, Portugal, is no longer classed as a crime scene.

Wat anders dan pure propaganda is dit?
Het voegt imho niets toe aan de zaak, enkel sensatie en tranen trekken.

http://www.dailyrecord.co(...)room-86908-20096536/
be nice or go away
pi_54547592
quote:

[ afbeelding ]
Het wrange is dat er veel sites zijn te vinden met al of niet smakeloze grappen, met name over de McCanns, over de laatste heb ik geen problemen, wél over Madeleine, over een kind dat nooit een kans heeft gekregen is elke satire pijnlijk. Overigens zijn ze echt met die sightings begonnen toen de McCanns officieel formeel verdachten werden, in september. Nu het onderzoek wat verder is knijpen ze misschien de billen meer samen en worden eerdere Madeleine-tips, 'opeens' serieus genomen. Gadsie, wat heb ik toch een hekel aan dat gedraai van die PR én ook dus de McCanns.

Het zou inderdaad zomaar kunnen dat de status van formeel verdachten nog lang kan duren, Daily Mail: "Without a breakthrough, Mr and Mrs McCann could remain official suspects for 15 years or more. The couple were named as arguidos in September, and have spoken of their hope that the status will be lifted soon. But Francisco Pagarete, a lawyer for Robert Murat, 33, the only other arguido, said: "It is clear that they have no evidence against him. "But we realise the status may not be lifted. The fear is that the Policia Judiciaria are winding down the inquiry and that this may never be properly resolved."

Iets wat Sky News (pro-McCann) ook meldt: "Francisco Pagarete said: "In Portugal a suspect can remain as such for 15 years without any need for police to reapply or extend the status. "It is possible police think it would be better if the suspects stayed that way so they cannot talk about what has happened to them."

Maar ja, kan ook weer een zooi spin zijn.

Een meer uitgebreid stuk van een advocaat (één van de Tapas9) in het verlengde wat ik gisteren heb gepost.

Lawyer from “Tapas 1”: “The lobby surrounding the McCann is frightening” (Full story from "El Mundo", November 11, 2007)

“My client must keep secret what he can do help the search for the truth and this is not due to the law secrecy in Portugal. That is is quite revealing of the strange circumstances around this case”, says the lawyer of one of the two McCann friends that were at Tapas Bar, on the night of May 3, and decided to have a close cooperation with Police, as “El Mundo” published, last Tuesday. “He is not afraid of the McCann but the economic and political lobby that exists, around that couple, frightens any person.”

“Police was called only after the group analysed the problems they could face for having left the children alone and until now, my client had no chance to talk for himself”, the London-based lawyer said. Since September, he represents one of the two friends of the McCann that contacted police and asked for an opportunity to be requestioned, in order to correct some details and discrepancies of the statements made by the group of nine persons that were on holidays at Ocean Club. “What my client wants is to get the truth out – meaning, he is not there to accuse or to clear anyone, that's a police job. He just wants to help police to know the truth about what happened before, during and after that diner, on May 3.”

Asked to comment the denial from Clarence Mitchell, the McCann spokesman who claimed he has been in touch with all the seven McCann friends and all of them told they gave no instructions to their lawyers to contact police and be requestioned, the British lawyer said: “When you look at all the pressure that has been put up over him and others, it's natural that my client would not tell Clarence Mitchell he decided to have his own legal representation and a more close cooperation with police.”

A strong critic of the Media frenzy about Madeleine's disappearance, the lawyer of this member of Tapas group considers that the case is “much more serious” than most people thinks: “I don't want to accuse anyone, but there are people close to the McCann that is not really helping them. However, my client intention is to bring the truth out, in this sad story, no matter who gets hurt.”
The support the McCann had from the Government is another aspect the lawyer criticises: “I understand that our Government had the legal obligation to help the McCann. What I don't understand is that they received such a help that goes further and over anything that would be normal, for a case like this. But, since the the first hours, it was clear that Madeleine's case was not just a normal police case. My client had no support, at all, from the British authorities – only through the McCann couple.”

Questioned about the British Government involvement and political connections related with the case, the London-based lawyer said: “It's not my job to explain why and how politicians had intervened in this case, but I'm afraid that those interventions have been prejudicial not only to my client, but also to the search for the truth.”

Duarte Levy and Paulo Reis Bron
  maandag 12 november 2007 @ 12:11:42 #154
145755 kahaarin
pi_54547748
Ik vind het ergens wel een fijn idee dat er bij de Tapas9 een paar zijn die zich persoonlijk laten vertegenwoordigen en niets te maken willen hebben met het hele McCann circus, het idee dat ze een silence pact hebben en elkaar onvoorwaardelijk steunen wordt daar een beetje mee tegengesproken, het zou iig geen kwaad doen als de zaak van meer kanten wordt belicht, wie weet komen ze dan een beetje verder als blijkt dat de verhalen allemaal eensluidend zijn of juist niet.
be nice or go away
pi_54548997
Duarte Levy en Paulo Reis zaten anders al eerder verkeerd met hun bewering dat Gerry McCann zoon van de Labour-politicus McCann zou zijn, en stug volhouden dat hun bronnen kloppen ..
http://gazetadigitalarqui(...)erry-was-labour.html ..

dus of je die als betrouwbaar kan zien, ik heb zo mijn twijfels
pleased to meet you
  maandag 12 november 2007 @ 16:05:34 #156
145755 kahaarin
pi_54553388
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:11 schreef moussie het volgende:
Duarte Levy en Paulo Reis zaten anders al eerder verkeerd met hun bewering dat Gerry McCann zoon van de Labour-politicus McCann zou zijn, en stug volhouden dat hun bronnen kloppen ..

Ik verwacht ook eigenlijk niet dat er iets uitkomt hoor, om maar eens met Suko te spreken: Spin, spin, spin.
Toch zou het wel goed zijn voor het onderzoek als allen een eigen vertegenwoordiger zouden hebben, lijkt me ook niet meer dan normaal dat getuigen en verdachten niet door dezelfde mensen vertegenwoordigd kunnen worden, qua belangenverstrengeling, ik heb me er al over verbaasd dat dat zomaar kan.
Hoe je het ook draait de feiten zijn dat er nu getuigen en verdachten met elkaar een zaak rondmaken, lijkt me niet echt de bedoeling.
be nice or go away
  maandag 12 november 2007 @ 16:37:06 #157
145755 kahaarin
pi_54554248
http://edition.cnn.com/video/

In het rijtje next up, rechts onder het uitzendingsveld zeg maar, het eerste Maddy boek is uit.
be nice or go away
pi_54555042
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:11 schreef moussie het volgende:

Heb je gelijk in hoor, maar dit zijn de woorden van een advocaat die ze citeren, maar eigenlijk moet je alles wat er wordt gepubliceerd door een loep lezen. Maar in zeker mate kan je als je een woordwoerder of een andere betrokkene leest, met de zinnen tussen aanhalingstekens, enigszins geloven, met al hun eigen 'waarheden'.... Mochten de geinterviewden niet zijn gesproken dan mogen kranten deze zinnen niet "aanhalen" alsof ze daadwerkijk door die persoon zijn uitgesproken. Alleen met sources close toe kan dat wel, dan is dat de verwoordelijkheid van de krant en kan niemand anders worden aangesproken als zijnde haar of zijn woorden.
pi_54613171
Ik denk dat alles zo'n beetje ten einde loopt. Er zijn vragen opgesteld door de Portugese detectives maar de Openbare Aanklager vond geen aanleiding deze te stellen aan de McCanns en de Tapas-vrienden wegens onvoldoende bewijs. Daily Mail: Madeleine investigation grinds to a halt as police are barred from asking suspects 100 new questions En ook The Times

Ondertussen was het meisje in Bosnie natuurlijk niet Madeleine: Girl spotted in Bosnia is NOT Madeleine, police confirm. Jee, wat een verrassing... "My blood ran cold when I heard her cry, 'I want my Daddy'," he said." telegraph.co.uk En nog tig andere UK-kranten. Daar hebben ze het weken over gehad, allemaal tijdwinst voor de McCanns. Ondertussen wordt ook het forum van de Daily Mirror 'gescreend.' Topics worden sindskort zondermeer gedelete indien er behoorlijk uitgedachte theorieen worden beschreven. Klachten alom en er wordt zelfs door forummers vanaf het begin geopperd dat er expres door pro-McCanns wordt gepost die zijn ingehuurd, onder diverse namen, zelfs onder namen die een ander (anti-McCann) toehoren. Het is allemaal niet fris, wat je nu nog kan/mag lezen staat er morgen niet meer op.

Interessant hoe deze blogger er over denkt:

"In the light of the recent crackdown on free speech at the Mirror Forums, and the concerted attacks by chimps and trolls, a break away group, of the more intelligent and reasoned contributers, has split and set up their own forum where the case can be discussed without censorship and threats by Mcpologists.

It is interesting to note the subtle and active way in which the Mirror has repressed free speech.

In early September, at the time the McCann's adopted arguido status in order not to answer police questions about there daughters disappearance, there were around 5,500 threads.

Since then there has been much fire and fury as the forum members have argued and debated the various twists and turns of the case. Yet at the time of writing this, there are 853 threads.

True many of the deleted threads were of no consequence. But a large number of them contained interesting and relevant information on the case; such as the Praia da Luz resident that claimed to have seen Gerry McCann in a bar on the opposite side of the village one hour after Madeleine went missing. And generally the information of the forum, now gone, was at least a week ahead of what was reported in the British media: thanks to the international nature of the contributors and the wide range of sources on which they drew.

The Mirror policy for more than a month has been to ban people who refered to these threads, or linked to them from cached google searches. But it seems the Mirror policy is now simply to lock down discussion, encourage trolling and promote ignorant pro-McCann pompom waving.

And of course this only plays into the hands of those that suggest the British media is biased and lying: as the claim that no one knows anything is the avowed tactic of the McCanns legal team: as destruction of debate serves only the McCanns.

Ironically the Mirror is intending next week to start running a marketing campaign to find how it can offer an improved and relevant internet service: presumably in order to boost advertising revenue and brand loyalty.

It might like to start by ending it's hypocrisy. And sacking the inflamatory Tony Parsons, whose rhetoric directly created an atomosphere which led to a McCann zealot threatening to 'visit' a nurse who dared to speak out about the terrible atomosphere at Glenfield hospital since the return of Gerry McCann. This 'visit' was presumably with the intention of causing physical harm. Though given that it was reinforced with a number of comments of a sexual nature, one does wonder.

And the Mirror alos might like to consider reflecting the intelligent contribution of those on the forum, and the invaluable resource that it has wantonly destroyed: seemingly by government edict.

Yes Richard Branson, Brian Kennedy and Sir Philip Greene may threaten to withdraw advertising from the newspaper if it does not toe-the-line and support the McCanns. But they are going to withdraw that advertising anyway when the paper has no readers."

Nee, dat gaat goed voor de McCanns, op naar Madeleine Day, met kerst is hun status als formeel verdachten misschien opgeheven en gaan we in januari over tot de orde van de dag. Ik hoop alleen dat dit voor hun zal gelden: "Without a breakthrough, Mr and Mrs McCann could remain official suspects for 15 years or more. The couple were named as arguidos in September, and have spoken of their hope that the status will be lifted soon. But Francisco Pagarete, a lawyer for Robert Murat, 33, the only other arguido, said: "It is clear that they have no evidence against him. "But we realise the status may not be lifted. The fear is that the Policia Judiciaria are winding down the inquiry and that this may never be properly resolved." Daily Mail If so, May they rot in hell, om maar in hun geloofsbeleving te blijven, waarvan ik overigens vaak heb gelezen dat vóór de 'vermissing' van Madeleine de kerkgang in Rothley wel meeviel..
pi_54614795
Noteer:

Panorama BBC1
Mon 19 Nov, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins (Ned. tijd, 22.00-23.00 uur)

The Mystery of Madeleine McCann: Richard Bilton talks to those who had direct contact with the McCanns and travels to Portugal to question those close to the case.

Ik verwacht er niet teveel van omdat de BBC tot nu toe braaf meldt wat er aan persberichten > meestal door woordvoerder Clarence Mitchell (voormalig BBC-journalist, nu woordvoerder van de McCanns) wordt rondgestrooid, maar blijft toch interessant.
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:26:21 #161
145755 kahaarin
pi_54672083
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:06 schreef Suko het volgende:
Noteer:

Panorama BBC1

The Mystery of Madeleine McCann: Richard Bilton talks to those who had direct contact with the McCanns and travels to Portugal to question those close to the case.

Ik verwacht er niet teveel van omdat de BBC tot nu toe braaf meldt wat er aan persberichten > meestal door woordvoerder Clarence Mitchell (voormalig BBC-journalist, nu woordvoerder van de McCanns) wordt rondgestrooid, maar blijft toch interessant.
Hoi, , dank voor de tip, zal idd wel een grote tearjerker zijn die vooral begrip en medeleven wil gaan oproepen, maar ach, wie weet wordt er zo iets meer duidelijk.

*Mompelt iets over een vent die nota bene IT-er is en vervolgens de PC compleet over z'n toeren helpt om er dan achter te komen dat KPN internet & bellen nog niet heeft geactiveerd zodat het ineens logisch is dat er geen verbinding is..... *
be nice or go away
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2007 @ 13:36:48 #162
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54672306
quote:

[ afbeelding ]

Het blijft natuurlijk wel ietwat merkwaardig als de politie komt met een mogelijke dader dat je als ouder direct opspringt en gaat roepen dat je die man nooit hebt ontmoet..alsof dat relevant is.
pi_54672705
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:06 schreef Suko het volgende:
Noteer:

Panorama BBC1

en ik lees net dat ook een interview met Jane Tanner wordt uitgezonden
quote:
A friend of Kate and Gerry McCann finally broke her silence yesterday to tell of the "absolute horror" that haunts her over the night Madeleine disappeared.

Key witness Jane Tanner saw a dark-haired man carrying away a child wearing pink floral pyjamas about the time that the four-year-old vanished from her parents' holiday apartment in Praia da Luz, Portugal.
[...]
Miss Tanner, a 38-year-old marketing executive, is the first of the "Tapas Nine" - the group of friends who formed a dinner party with the McCanns on the night of May 3 at a restaurant in the Algarve holiday complex - to speak publicly.

She made her decision, six months after Madeleine's disappearance, because of her growing frustration about smears against her and the other friends.

Last night Portuguese police warned she risked a two-year jail sentence by speaking out.

As a witness, she is bound by the same strict secrecy laws which forbid Madeleine's parents from talking about the events of May 3.

Legal sources said her decision was a "calculated risk", and that she was unlikely to face prosecution.
[...]
Yesterday she told the BBC: "I have not spoken before because the Portuguese police told us not to talk about the case at all.

"From day one we have done everything we can to help them with the investigation.

"I think maybe I'm talking now because I'm being called a liar and a fantasist and all this.

"I know what I saw. I think it's important that people know what I saw because I believe Madeleine was abducted."

The full interview will be shown on Panorama on BBC1 on Monday, on CBS in America tonight and on Portuguese television tomorrow.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=494499&in_page_id=1770&ito=1490
pleased to meet you
  Redactie Frontpage zaterdag 17 november 2007 @ 17:08:33 #164
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54675757
De Telegraaf blijft allemaal nieuws posten duie louter Promccan zijn, blijft ook promcannnieuws komen, ze komen ineens met bekentenissen en hebben toch eerder wat gezien enzo
pi_54681679
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:59 schreef moussie het volgende:

[..]

en ik lees net dat ook een interview met Jane Tanner wordt uitgezonden
[..]

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=494499&in_page_id=1770&ito=1490

Describing what she witnessed on the fateful evening of May 3, Miss Tanner said: "Never in a million years did I think it could have been Madeleine. But I didn't know then.

"I just saw a person walk along the top of the road with what could have been a child in his arms."

Stukje Uit die dailymail,

Raar?? what have could been a child??? wat een kind zou kunnen zijn in z'n armen.

Sorry, maar is haar getuigenis nu overtrokken door de pers offfff dim't ze wat in met wat ze gezien zou hebben.
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:58:25 #166
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54684557
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 21:11 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Describing what she witnessed on the fateful evening of May 3, Miss Tanner said: "Never in a million years did I think it could have been Madeleine. But I didn't know then.

"I just saw a person walk along the top of the road with what could have been a child in his arms."

Stukje Uit die dailymail,

Raar?? what have could been a child??? wat een kind zou kunnen zijn in z'n armen.

Sorry, maar is haar getuigenis nu overtrokken door de pers offfff dim't ze wat in met wat ze gezien zou hebben.
Over een pad gelopen langs twee kerels zonder gezien te zijn, vervolgens zelf een kerel gezien hebben met iets dat leek op een kind maar mogelijk iets anders was, maar het 'object' was wel gekleed in Maddy's pyama en toch weer rustig aan tafel geschoven. Die 14 flessen wijn zijn goed benut zo te horen
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:05:19 #167
1234 HiZ
Istanbullu
pi_54684676
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:58 schreef voyeur het volgende:

[..]

Over een pad gelopen langs twee kerels zonder gezien te zijn, vervolgens zelf een kerel gezien hebben met iets dat leek op een kind maar mogelijk iets anders was, maar het 'object' was wel gekleed in Maddy's pyama en toch weer rustig aan tafel geschoven. Die 14 flessen wijn zijn goed benut zo te horen
Zou jıj dan eventjes kijken als een wildvreemde man het kind van je buren naar buiten draagt? Nee toch?
  Redactie Frontpage zaterdag 17 november 2007 @ 23:15:59 #168
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54684926
Het is ook wel bewezen dat mensen denken dingen gezien te hebben en dat dan als waarheid zien. Er zijn in t verleden vrouwen verkracht door blanken terwijl ze zeker wisten dat t een neger was. Zet 10 mensen op een kruispunt, laat 2 auto's op elkaar rijden en je hebt 10 verschillende verhalen. Dit zijn geen betrouwbare getuigen.
pi_54685678
Wel ja, van het één komt na verloop van tijd/spin het ander, dan kom je van een egghead naar Robert Murat (alhowel ik niet uitsluit dat Murat en de rest elkaar wel kunnen kennen, zus van Murat woont in Exeter, net als een paar Tapas-vrienden, en Murat was op 1 mei nog in Exeter, mogelijk heeft hij Gerry McCann ook gesproken tijdens een verkiezingsgebeuren in de UK, iets wat hij ontkent)

Ms Tanner described the man she saw as aged about 35 to 40, 5ft 6in (1.7m) tall, and of slim build. http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7062924.stm 25 October 2007

"Ms Tanner’s evidence had changed over time and they feared it could hinder their inquiry. A previous police impression of another suspect was described as “an egg with hair”. The man is approximately 35 to 40 years old, of medium build and about 5ft 10in. He has dark collar-length hair and is wearing a dark jacket, light beige trousers and dark shoes. October 26, 2007 http://www.timesonline.co(...)e/article2741672.ece

The Portuguese police have released the description of the man previously: he is 35-40 years old, approximately 5’8”-5’10” (1.72-1.78m), Caucasian with southern European/Mediterranean appearance, slim build with dark hair. http://www.findmadeleine.com/

Iets wat ik ook in al die maanden heb gelezen en goed samengevat op dit forum:
quote:
And don't forget that Jane Tanner has changed her testimony about the mysterious stranger many times. She is simply not credible.

1. A tall man she described as an "egg with hair" (because she only saw him from the back) carrying "something" in his arms.

2. A tall man in a jacket, tan pants and dark shoes carrying a blanket with something in it.

3. ... carrying a blanket with a child in it.

4. ... carrying a blanket with a child in pajamas in it.

5. Murat carrying a blanket with a child in pajamas in it.

6. Murat carrying a child in pajamas (no blanket).
Eerst mocht niemand van die Tapas-vrienden wat zeggen wegens die inmiddels beruchte Portugese wetten en nu bept die Jane Tanner er lustig op los: "Miss Tanner, who has kept a silence since Madeleine went missing on May 3, said she had decided to tell her story to fight back against claims that she was a "liar and a fantasist." She defied the Portuguese authorities who have told Mr and Mrs McCann - and those with them on the night Madeleine vanished - not to talk about the case." http://www.telegraph.co.u(...)/11/17/wmaddy117.xml

Allemaal bullshit, men gaat nu praten omdat men weet (iets wat ik veel eerder heb gepost) dat met de kerst alles over and done is. Voorgekookt en uitgekiende PR die z'n weerga niet kent. Het wachten is op de rest van die vrienden, barst nu maar los zou ik zeggen, met natuurlijk de neuzen naar één kant...wel aan de spelregels houden hè?!

Ook het verhaal een beetje gevolgd van Baby Grace, waarvan men dacht dat het Madeleine was, dat was voor het eerst een melding met een hoge waarschijnlijkheid maar bleek niet zo te zijn, alhoewel...er loopt nog steeds een enorm lang topic over Baby Grace en Madeleine. Het merkwaardige is dat vanuit het McCamp hierop nooit is gereageerd, zelfs Clarence Mitchell zegt er geen woord over. Wat achtergrondinfo: http://truthformadeleine.com/babygrace.htm

Heb er geen hoop op dat er iets opmerkelijks in de komende BBC-docu is te zien, die 'staatszender' heeft vanaf het begin en naderhand volledig ruim baan gegeven aan voormalig collega, nu woordvoerder en PR-man van de McCanns, Clarence Mitchell. Ook de BBC, Sky News (altijd al pro-McCann geweest) en ITV worden alleen genoemd qua krant als informatiebron op de site van de McCanns. '

(Oja, klein puntje nog over de BBC, zit in zware tijden, grote schulden, zelfs het aloude BBC-gebouw wordt mogelijk verkocht en alle regionale takken moeten inleveren. Veel celebs gaan of zijn al weg, omdat ook de salarissen flink worden gekort. En aangezien de overheid er op toeziet, dus ook PM Gordon Brown en diens broer ook onder de intimi hoort bij de McCanns...etc etc)

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 18-11-2007 00:05:33 (info over de BBC) ]
pi_54688934
Kan het even niet laten deze column (meer een observatie) te plaatsen van een blogger die zich er al lange tijd mee bezig houdt...het is een mening, en ook met feiten doorspekt, die mij welgevallig is maar natuurlijk niet voor iedereen, ieder z'n eigen zegje, gelukkig kan dat op het internet, iets wat de Britse pers geheel lijkt te hebben verloren, andere kanten van het verhaal laten zien...

Panorama Does PR
There was a time when Panorama dealt with serious issues in a serious manner. But no one watched. And so we get The Mystery of Madeleine McCann. (Subtitled the BBC do a PR special to mark the 200th day since Madeleiene disappeared; though it in no way represents a breach in our charter on grounds of impartiality)

I'm sorry if I seem cynical but frankly from the publicity being churned out in press, it appears that the 'documentary' will reveal less about what happened to Madeleine McCann and more about the claustrophobic atomosphere in Gordon Brown's bunker.

Clearly group thinking is the order of the day for Team McCann, and with group think comes it's companion jargon.

Witness this report from the Daily Mail:

""There was a window of opportunity and that's the regret that we'll always have. I've no doubt that Madeleine was targeted and that makes us sick to the core to think that someone was watching us and our daughter and then targeted her.

"I've got absolutely no doubt that they've watched me go in, come back out, and then they've thought, 'That's the window of opportunity to get in and get back out'.""

What Gerry is trying to say is, 'we regularly neglected our children, and because of this one of them got kidnapped.' But if Tony Bennett is around, Clarence would remind you that they committed no offence in any jurisdiction that Leiceestershire police or social services have responsibility.

But let's think about this for a moment, and place this comment into context by adding the proceeding sentence:

""It's a corner flat with trees overlooking it. Somebody could be hiding there watching out of view.""

So what Mr McCann, and the BBC, would have you believe is that for four days a person or persons was lurking in the undergrowth watching the McCanns. And then on the fifth night, whilst the McCann's and their friends were going back and forward, this person or persons, decided that a window of opportunity had presented itself and it was now or never.

And that no one saw this personor pesons, except for a maid who saw someone under the stairs and a nanny who saw someone someone hanging around between eight months and year before.

There is another flaw in this theory. Because it assumes that there is something so special about Madeleiene that a perv would go to all this trouble just to get his hands on her.

Which is not suggest that Madeleine is not special.

But isn't it stretching things to the point of snapping to believe this theory.

I understand that the McCann's are surrounded by criminal profiling experts, like David Cantor, who are probably feeding them 'scientific' studies. But can anyone name a serial killer or any other type of criminal who is alleged to thave targetted specific victims, who acually did? And I don't include kidnapping for ransom. It might be that they are attracted to a type of person: due to hair colour, age, size or shape; but it is a type, it is not a specific person: the person is a representative of that type.

Just as Mcpologists demand to know who had used the hire car before the McCanns. I would suggest the police do a search to establish how many children there were in the resort who matched the description of Madeleine.

And it doesn't escape from the central point. Why are the McCanns talking to Panorama and not to the police? Bron

(Tony Bennett is iemand die een rechtscpraak wil aanspannen: > "Child Neglect" against the McCann's. Ik geef hem geen schijn van kans maar het zet de kwestie even in het middelpunt ipv dat het wordt ondergeschoven door de McCanns die alleen hun naam gezuiverd willen zien)

-------------------------------

Nog een aardig stukje van iemand die wel gelooft in de onschuld van de McCanns maar enige kritische kanttekeningen plaatst:

Private investigator: All Tapas Group left their children unsupervised and alone

“A Stoughton private investigator hired by the CBS show “48 Hours” to probe the mysterious disappearance of a little British girl believes her parents are innocent but found holes in their story. Joe Moura, who speaks fluent Portuguese, spent 15 days last month posing undercover as a vacationing businessman at the Ocean Club in Portugal’s resort town of Praia da Luz - where little Madeleine McCann vanished in May in a story that has made international headlines.”
(...)
“Moura discovered that the routine of the McCanns and their friends was always the same. “They all had dinner at the same time every night,” Moura said. “They all left their children in apartments - unsupervised and alone. This was a pattern that went on for five days.”
(...)
“The McCanns also claimed that they could see the corner apartment where they were staying from the restaurant, but Moura said a large wall covered with a hedge blocks the view. The parents claim they checked on their children every half-hour - the girl was discovered missing at 10 p.m. - but Moura said witnesses told him only one person - the tallest man of the group and not her parents - got up from the table.

“Moura, who has worked on thousands of cases during his 34-year career, believes a pedophile snatched Madeleine. After speaking with numerous employees, familiarizing himself with the compound and reviewing the time line, Moura said it would have been impossible for the McCanns to harm their daughter and dispose of her body. “It doesn’t work,” he said. “The time doesn’t work.” - Boston Herald

Bron < Daar is de foto in groter formaat te bekijken.

----------------------------------------------

En tot slot: 'Madeleine's alive and we are very, very close to finding her kidnappers' say McCanns' private detectives
"A new witness in the Madeleine McCann case has told police she saw a woman surreptitiously hand over "a baby in a blanket" to a man two days after the toddler's disappearance. Private investigators hunting for four-year-old Maddie were contacted last week and the information has been given to the Portuguese police.

The witness claims she saw a woman pass on the child to a man in central Portugal, about 100 miles from the resort of Praia da Luz, where the McCanns were staying. The man and woman then left in different vehicles and in different directions."

"Some details of the witness's statement will be revealed in BBC1's Panorama programme tomorrow by Francisco Marco, the head of Metodo 3, the private detective team hired by Kate and Gerry McCann. Although it has taken the person six months to come forward, Metodo 3 are taking the sighting seriously." Verder op Daily Mail

Tijd voor een flinke verfrissende wandeling...
  zondag 18 november 2007 @ 10:26:02 #171
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54689434
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 23:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zou j&#305;j dan eventjes kijken als een wildvreemde man het kind van je buren naar buiten draagt? Nee toch?
Ik kijk wel uit. Voor je het weet ben je betrokken bij een nare zaak. Als de vader van het kind dan ook nog vlak naast me staat zou ik dwars door de tuin tijgeren om hem te vermijden en weer lekker aan de wijn gaan, maar ja ik ben een lafbek en dat is mevrouw Tanner niet. Dat is een furie. Die weet de kleur van de veters van de onvoerder, maar is onzeker over de vraag of de man een hoofd had.
Here we are now, entertain us.
  zondag 18 november 2007 @ 10:40:42 #172
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54689591
quote:
Op zondag 18 november 2007 09:11 schreef Suko het volgende:
So what Mr McCann, and the BBC, would have you believe is that for four days a person or persons was lurking in the undergrowth watching the McCanns. And then on the fifth night, whilst the McCann's and their friends were going back and forward, this person or persons, decided that a window of opportunity had presented itself and it was now or never.

And that no one saw this personor pesons, except for a maid who saw someone under the stairs and a nanny who saw someone someone hanging around between eight months and year before.

There is another flaw in this theory. Because it assumes that there is something so special about Madeleiene that a perv would go to all this trouble just to get his hands on her.

Which is not suggest that Madeleine is not special.

But isn't it stretching things to the point of snapping to believe this theory.

I understand that the McCann's are surrounded by criminal profiling experts, like David Cantor, who are probably feeding them 'scientific' studies. But can anyone name a serial killer or any other type of criminal who is alleged to thave targetted specific victims, who acually did? And I don't include kidnapping for ransom. It might be that they are attracted to a type of person: due to hair colour, age, size or shape; but it is a type, it is not a specific person: the person is a representative of that type.
Even dit stukje quoten, want dit is dus exact wat ook mijn grootste probleem is met de ontvoeringstheorie! Zoals ik ook al eerder aangegeven heb in één van de vorige delen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2007 @ 11:21:11 #173
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54690019
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:09 schreef kahaarin het volgende:
(Volgens mij ben jij een ex-collega van mijn vriend.)
Ik lees dit nu pas. Wie is je vriend
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2007 @ 14:05:19 #174
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54692821
http://www.telegraaf.nl/b(...)eeft_nog_.html?p=7,1

En weer een pro Mc Can bericht in de telegraaf, slaat nergens op, als je bijna iemand hebt ga je toch niet roepen dat je hem bijna hebt. Van: we hebben je bijna te pakken we komen naar je toe.
pi_54692901
quote:
Hij gaat ervan uit dat de peuter op bestelling is gestolen.
Weet je? Ik heb dit ook heel lang gedacht. Dat de familie zich in foute kringen begaven. En dat er nu één of andere wraakactie heeft plaatsgevonden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 18 november 2007 @ 14:14:16 #176
145755 kahaarin
pi_54692998
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:09 schreef paddy het volgende:
[..]

Weet je? Ik heb dit ook heel lang gedacht. Dat de familie zich in foute kringen begaven. En dat er nu één of andere wraakactie heeft plaatsgevonden.
Ik hetzelfde maar dan met een medische misser bij een verkeerd persoon.
be nice or go away
pi_54700112
Voor de mensen die onder een steen hebben geleefd en het gemist hebben, hierbij de samenvatting:
9-5-07 Brits meisje vermist in Portugal
13-5-07 Tipgeld voor vondst Brits meisje 3,7 miljoen
14-5-07 Nog geen spoor van Madeleine McCann
25-5-07 Ouders vermiste Madeleine voelen schuld
25-5-07 Portugese politie: nieuwe verdachte in zaak-Madeleine
29-5-07 Laatste beelden Madeleine vrijgegeven
6-6-07 Ouders vermiste Madeleine naar Nederland
7-6-07 Ouders Madeleine vragen Nederlanders om hulp
13-6-07 De Telegraaf anoniem getipt over Madeleine McCann
13-6-07 Nieuwe zoektocht naar Madeleine na tip Telegraaf
14-6-07 'De Telegraaf vindt aanwijzing in zaak-Madeleine'
14-6-07 Ouders vermiste Madeleine boos op Telegraaf
21-6-07 Madeleine mogelijk gezien op Malta
28-6-07 Ouders Madeleine slachtoffer van afpersing
2-7-07 Verdachte afpersing ouders Madeleine blijft in hechtenis
11-7-07 Tienduizenden bij Hyvesgroep vermiste Madeleine
5-8-07 Nieuwe zoekactie Madeleine afgerond
6-8-07 Portugese politie zoekt weer naar sporen 'Maddie'
7-8-07 'Bloedsporen gevonden in slaapkamer Madeleine'
7-8-07 Politie onderzoekt betrokkenheid ouders Madeleine
11-8-07 Engelse voetballers dragen 'Maddie-shirts'
11-8-07 'Madeleine mogelijk dood'
11-8-07 Ouders herdenken vermiste Madeleine
16-8-07 Bloed slaapkamer waarschijnlijk niet van Maddie
7-9-07 Bloed in slaapkamer niet van Maddie
7-9-07 'Moeder Madeleine verdachte in vermissingszaak'
7-9-07 'Ouders Madeleine verdachten in vermissingszaak'
7-9-07 'Portugese politie biedt moeder Madeleine deal aan'
8-9-07 Ook vader Madeleine verdacht
8-9-07 Ouders Madeleine willen onschuld bewijzen
8-9-07 'Ouders Madeleine willen weg uit Portugal'
9-9-07 Ouders Madeleine op weg naar Groot-Brittannië
9-9-07 Ouders Madeleine terug in Groot-Brittannië
11-9-07 Bloedsporen geven geen uitsluitsel in zaak-Maddie
11-9-07 Politiedossier Madeleine bij Openbaar Ministerie
12-9-07 Portugese politie wil dagboek van Kate McCann
14-9-07 'Madeleine gedood door drugs'
15-9-07 McCanns lanceren nieuwe mediacampagne Madeleine
21-9-07 Ouders Madeleine bereid tot test leugendetector
23-9-07 'Maddie in Marokko gezien'
23-9-07 Ouders Madeleine krijgen opnieuw geld van miljonair
24-9-07 McCanns huurden particuliere beveiliger in
30-9-07 Krant looft 1,5 miljoen pond uit voor Maddy
16-10-07 Mogelijk nieuw spoor in zaak-Madeleine
27-10-07 Mogelijk rechtszaak over tranen moeder Madeleine
30-10-07 McCanns betaalden hypotheek met Madeleine Fonds
18-11-07 'Maddie leeft nog'

En voor de mensen die mijn post nu nog niet snappen: Houd nou eens op met dat gejank over Maddie! Juist de overdaad aan media-aandacht heeft er (in ieder geval bij mij) voor gezorgd dat het me niets meer kan schelen.
Ik wil er pas weer over horen als het kind (dead or alive) terecht is.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_54700679
http://www.cbsnews.com/sections/i_video/main500251.shtml?id=3517883n&channel=48HoursOndemand

Link naar doc van Maddy ,

Woorden van Tanner zijn dus ook weer anders dan dat de krant citeert. hmm

Verder vind ik het dus ook heel vreemd dat dus vrij gegeven wordt dat ze de"kidnapper" dus op het spoor
zijn. Zo breng je dat kind toch in gevaar..
pi_54702189
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:15 schreef LadyXochi het volgende:
En voor de mensen die mijn post nu nog niet snappen: Houd nou eens op met dat gejank over Maddie! Juist de overdaad aan media-aandacht heeft er (in ieder geval bij mij) voor gezorgd dat het me niets meer kan schelen.
juist de media-aandacht heeft ervoor gezorgd dat het gezicht van het kind nog steeds op ieders netvlies gebrand is .. anders waren we het allang weer vergeten, net zoals al die andere gezichten van verdwenen kinderen die je binnen een of twee weer vergeten bent ..

maar ik begrijp dat als er een kind van jou zou verdwijnen je het erbij zou laten zitten, je bedankt voor de extra media-aandacht en settled voor het weten dat je kind over een paar weken over straat gesleept kan worden en niemand die haar herkend, alleen maar een kind dat niet wil luisteren ?
quote:
Ik wil er pas weer over horen als het kind (dead or alive) terecht is.
niemand die je dwingt om iets te lezen of te kijken hoor
pleased to meet you
pi_54705334
pff .. dit geloof je toch niet ..
iedereen herinnert zich 24 Horas nog, de portugeze (roddel)krant met zijn uitspraken van "sources close to .." ? Nou, ze hebben zo te lezen een nieuwe "source" aangeboord
quote:
The head of the Portuguese police, Alipio Ribeiro, said in a newspaper interview this weekend that he still did not know if there would be any arrests in the case.

But a source told the Portuguese newspaper 24 Horas that detectives now believed they had abandoned the abduction theory too quickly in favour of investigating the McCanns.

The source said: "The initial suspicions pointed towards the little girl having been abducted by a sexual predator.

"We don't know exactly why that line of investigation was totally abandoned without there being concrete data which could incriminate the McCann couple."
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=494747&in_page_id=1770&ito=1490

rest van het artikel is trouwens ook best interessant .. vooral omdat me nog vaag iets bijstaat van helemaal in het begin, dat Murat eerst zei met Walczuch samen te zijn geweest en dat is later verandert in "hij zat de hele avond bij ma thuis"

even gegoogeld en ja, het stond me dus goed bij
quote:
Madeleine McCann suspect Robert Murat dramatically changed his alibi during police questioning, it has been claimed.

The Brit expat, 33, had initially told friends he was with his girlfriend when Madeleine, four, was snatched.

But as detectives grilled him 11 days later, he claimed he had been with elderly mum Jennifer at her nearby home, a Portuguese newspaper has reported.

Police sources also allege Murat asked a number of people for a fake alibi for the night the youngster was taken.
Advertisement

Detectives are believed to have quizzed Murat at length last week over the differing accounts of his whereabouts on May 3.

One source said: "When people started asking questions, he said he was with his girlfriend, Michaela Walczuch. He said the same thing to friends.

"But at the police station he told them he was with his mum Jennifer. He's stuck to this story since."

Michaela was interviewed by police last month but they would not reveal her answers. Jennifer, who lives 100 yards from the McCanns' Praia da Luz holiday apartment, backed her son's alibi when she met police.

She insisted he did not leave the villa between finishing his evening meal and going to bed.

A Portuguese newspaper reported that phone records between 8pm and midnight back her claim. But police say it does not prove he was there all night.

The McCanns' friends Fiona Payne and Rachael Oldfield say they saw him outside Madeleine's apartment at 11.45pm, soon after she went missing. Another pal, Russell O'Brien, says he saw Murat at 1am.

Portuguese villagers have also told police they saw him that night. He remains the only formal suspect.
http://www.mirror.co.uk/n(...)cops-89520-19534073/
pleased to meet you
pi_54705529
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:30 schreef moussie het volgende:

[..]

juist de media-aandacht heeft ervoor gezorgd dat het gezicht van het kind nog steeds op ieders netvlies gebrand is .. anders waren we het allang weer vergeten, net zoals al die andere gezichten van verdwenen kinderen die je binnen een of twee weer vergeten bent ..

maar ik begrijp dat als er een kind van jou zou verdwijnen je het erbij zou laten zitten, je bedankt voor de extra media-aandacht en settled voor het weten dat je kind over een paar weken over straat gesleept kan worden en niemand die haar herkend, alleen maar een kind dat niet wil luisteren ?
[..]

niemand die je dwingt om iets te lezen of te kijken hoor
Helemaal mee eens Moussie. Ik voeg er zelf aan toe, als je al kan spreken over de 'voordelen' van media-aandacht dan toch op z'n minst dat vermiste kinderen dé aandacht krijgen die ze verdienen alhoewel je twijfels kan hebben hoe de McCanns dat hebben gedaan, en dan laat ik nu buiten beschouwing of ze schuldig zijn of niet.

===================

Op Getty Images vond ik foto's, genomen op 4 en 6 mei, één/drie dagen ná de 'vermissing' van Madeleine. Dat zijn eigenlijk de enige beelden van een echtpaar, met name Kate, met echt verdriet, alsof ze afscheid hebben genomen.

"Lagos, PORTUGAL: (CROPPED VERSION) Gerald McCann (L) and Kate McCann (R) parents of missing 3-year old British girl Madelaine McCann speak to the press 04 May 2007 at the Ocean club appartement hotel in Praia de Luz in Lagos. AFP PHOTO/ VASCO CELIO (Photo credit should read VASCO CELIO/AFP/Getty Images)"

"Lagos, PORTUGAL: Kate and Gerry McCann, the parents of the missing three-year-old girl Madeleine McCann, stop to talk to the press after attending a church service in Praia da Luz, southern Portugal, 06 May 2007. AFP PHOTO/ MELANIE MAPS (Photo credit should read MELANIE MAPS/AFP/Getty Images)"

Ik kom hierop vanwege een bericht op Daily Mail: "Police hunting for Madeleine McCann are investigating a new sighting of a child spotted with the girlfriend of official suspect Robert Murat. A new witness has told detectives they saw Madeleine in Portugal two days after her disappearance, with a man and a woman. The witness is believed to have identified the woman as Mr Murat's German-born girlfriend Michaela Walczuch."

Natuurlijk speculaties alom, maar het is mij nog steeds niet duidelijk of Murat de McCanns kende alsook die Tapasvrienden, de Exeter-connectie zullen we maar zeggen. Heeft Murat een 'klus' geklaard voor de McCanns? Hij kent als geen ander de omgeving... Zoals bekend verdacht ik de ouders van de 'vermissing' en misschien met name Kate, zij heeft het vroeger al heel moeilijk met Madeleine gehad die uren en uren, dagen en dagen heeft gehuild. Ik vermoed dat er op 3 mei of een dag eerder, iets per ongeluk is gebeurd in dat apartement, punt. Wat er daarna gebeurde is mogelijk een mega-coverup met alle poppetjes die daar bij horen (misschien bang voor hun carrières) waarvan er eigenlijk geen bewijzen zijn wie wát heeft gedaan of niet, om nog maar te zwijgen van de banden op hoger niveau, een wirwar van belangen.

* En plotseling stuitte ik op een artikel van een vader én journalist, David Jones, notabene van de Daily Mail, die een opmerkelijk en zo menselijk stuk heeft geschreven met als eindconclusie: "Because if, by some dark twist, it transpires that Kate and Gerry McCann have really known all along what happened to Madeleine - that they were responsible and staged the most elaborate imaginable cover-up - the consequences would be harmful almost beyond measure.

Such an incredible outcome would forever destroy the inherent faith we place in outwardly decent, caring parents such as the McCanns, and with it our very trust in the goodness of human nature. It would make cynics of us all - and that would be as sad, in its way, as losing little Madeleine." 8th September 2007

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 18-11-2007 22:43:34 ]
pi_54707625
Detective: vermiste Madeleine in auto gezien

MADRID - De vermiste Britse peuter Madeleine McCann is twee dagen na haar verdwijning in een auto gezien. Dat heeft een Spaanse privédetective laten weten, aldus de BBC zondag.
Het 4-jarige meisje verdween 3 mei van het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Even ten noorden daarvan is ze gezien.

Fransisco Marco onderzoekt de zaak voor de familie McCann. Volgens hem zag de getuige dat Madeleine in een auto, op een smalle weg, aan iemand anders werd overgedragen. Volgens Marco is de getuige betrouwbaar. ,,We zitten er heel dichtbij. We zijn heel erg dicht bij het vinden van de ontvoerders''.
De detective zegt dat de zaak is aangekaart bij de Portugese politie, maar die mag er wegens geheimhoudingsplicht niets over naar buiten brengen.

BRON: http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action=article&id=5163997
pi_54708577
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:36 schreef Suko het volgende:
-knip-
weet je wat mij nou zo stoort .. al die mensen die zo overtuigd zijn van de schuld van de McCanns baseren het niet op feiten en/of bewijzen .. het is allemaal gebaseerd op onderbuik-gevoel in zijn diverse facetten ..
Kate die niet huilt etc .. ze projecteren zichzelf in hun situatie en hoe zij zouden reageren en wat zij anders zouden doen ..
alsof er ook maar iemand is die kan inschatten wat die zou doen mocht het echt gebeuren, zelfs al heb je elk doom-scenario in je hoofd uitgespeeld tot de tigste variant
pleased to meet you
  Redactie Frontpage maandag 19 november 2007 @ 01:09:14 #184
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54708874
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:41 schreef moussie het volgende:

[..]

weet je wat mij nou zo stoort .. al die mensen die zo overtuigd zijn van de schuld van de McCanns baseren het niet op feiten en/of bewijzen .. het is allemaal gebaseerd op onderbuik-gevoel in zijn diverse facetten ..
nee hoor
  maandag 19 november 2007 @ 01:10:06 #185
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_54708887
Hier iets wat ik een tijdje geleden ontdekt heb, ik kreeg een email van een onbekend persoon, dus ik dacht ik zoek de naam op, de naam was iets in de richting "emily e brown". De resultaten doorscannend werd ik niets wijzer dus ik klikte op een willekeurige link en ik kreeg deze pagina:

http://www.911bc.org/Wisconsin-Missing-Persons.html

en wat mij specifiek opviel was deze foto:

[img]undefined[/img]

Dit is een van de populairdere foto's van madeleine mccann:

Ik post het maar gewoon, ik denk niet dat het echt iets is ofzo, maar het viel me wel op en vroeg me af wat jullie reactie hierop is.
  Redactie Frontpage maandag 19 november 2007 @ 01:12:07 #186
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54708909
Ik weet niet wat ik moet zien?
pi_54708935
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Kate die niet huilt etc .. ze projecteren zichzelf in hun situatie en hoe zij zouden reageren en wat zij anders zouden doen ..
alsof er ook maar iemand is die kan inschatten wat die zou doen mocht het echt gebeuren, zelfs al heb je elk doom-scenario in je hoofd uitgespeeld tot de tigste variant
Goh joh, het is nu nog steeds niet verder geëvolueerd dan dat?
I´m back.
pi_54708971
Lijken bijna dezelfde meisjes, alleen dan met een paar jaar leeftijdsverschil.
pi_54709003
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:18 schreef Fides het volgende:
Let op het rechteroog, voor de kijker links.
I´m back.
  Redactie Frontpage maandag 19 november 2007 @ 01:28:01 #190
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54709060
quote:
Kijk eens een paar klassenfoto'svan kleuters: KLIK

Alle kleutermeisjes lijken op elkaar.

Je kunt wel willen gaan zoeken, maar dat slaat nergens op
  † In Memoriam † maandag 19 november 2007 @ 01:32:51 #191
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54709097
quote:
Ze lijken niet op elkaar, ander haar, andere tandjes, ander gezichtje , ander neusje ect ect.
Kortom, ander kind
pi_54709102
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

nee hoor
Ah de grote cineast van Fok!, waar is het dan op gebaseerd volgens jou?
I´m back.
pi_54709116
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze lijken niet op elkaar, ander haar, andere tandjes, ander gezichtje ect ect.
Klopt, ze lijken helemaal niet op elkaar en ook p/kleutermeisjes lijken niet 'allemaal' op elkaar.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 19 november 2007 @ 01:39:06 #194
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54709140
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:35 schreef Ryan3 het volgende:

Klopt, ze lijken helemaal niet op elkaar en ook p/kleutermeisjes lijken niet 'allemaal' op elkaar.
Idd.
Maar goed, we moeten toch wat om de Maddy reeks in leven te houden.
pi_54709190
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd.
Maar goed, we moeten toch wat om de Maddy reeks in leven te houden.
Ik vrees dat dit verhaal niet of over een heel lange tijd, als er weer eens een pedofiel wordt opgepakt, wordt opgelost. En ik lees net dat moussie, die deze reeks wel verder gevolgd heeft, zegt dat de beschuldigingen tegen de McCanns iig nog steeds niet zijn verder geëvolueerd in feiten. Dus, ja je kunt de reeks tijdelijk stoppen, voortzetten in BNW of op deze manier doorgaan. Maar die beschuldigingen tegen de McCanns hebben iets sneus wmb. Daar zit ook meer psychologie achter dan alleen onderbuikgevoelens.
I´m back.
pi_54709299
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
Daar zit ook meer psychologie achter dan alleen onderbuikgevoelens.
en daar hadden we het idd al eerder over .. de vraag in hoeverre "de gemiddelde mens" in zijn gemakzucht zich ook in slaap had laten sussen door het MW-concept en de illusie van veiligheid die zo'n "kindveilig" resort aanbiedt ..
pleased to meet you
pi_54709370
quote:
Op maandag 19 november 2007 02:03 schreef moussie het volgende:

[..]

en daar hadden we het idd al eerder over .. de vraag in hoeverre "de gemiddelde mens" in zijn gemakzucht zich ook in slaap had laten sussen door het MW-concept en de illusie van veiligheid die zo'n "kindveilig" resort aanbiedt ..
Tuurlijk laat je je daardoor in slaap sussen, dwz is het niet 100% waterdicht. Maar dat meer dan onderbuikgevoelens is ook dat bepaalde dames eigenlijk willen getuigen van hoe goed ze zelf zijn als ouder, denk ik. En hoe slecht de McCanns waren. Dat moet gestraft worden... via een beschuldiging, krijg ik het idee.
Het is dus zeg maar getuigenispolitiek.
I´m back.
pi_54710411
Kate and Gerry McCann: Risk evaluation and evolution
Times Online:
“Everyone I know who had been to Portugal with their children said it was very family friendly, and it did feel like that,” says Kate. “If I’d had to think for one second about it, it wouldn’t have happened. I never even had to think like that, to make the decision. It felt so safe that I didn’t even have to – I mean, I don’t think we took a risk. If I put the children in the car the chances of having an accident would be greater than somebody coming in, breaking into your apartment and lifting a child out of her bed. But you never think, I shouldn’t put the children in the car.”

Sky News:
Ian Woods: Looking back, I mean, did you see anything suspicious in the days leading up to her abduction? Did you notice anything? Have you been racking your brains to try and think whether people might have been watching?

Kate McCann: We didn’t

Gerry McCann: If we did we wouldn’t tell you [laughs] because it may be important information but we didn’t. You know, it was such a relaxing holiday. In fact as a family unit, up until that night, I know for friends who were here and certainly for us, it was as good a holiday as we have had with the children – up until that point.

BBC:
“Mr McCann said that, before Madeleine went missing, he and his wife had been concerned by the security at the back of their Praia da Luz apartment when "maybe the weak spots were at the front". "It's a corner flat with trees overlooking it - somebody could be hiding there or watching out of view," he said. He added: "I've no doubt that Madeleine was targeted and that makes us sick to the core to think that someone was watching us and our daughter and then targeted her - I think the true word is a predator. But you just don't think there's any trouble and it's certainly the furthest thing from our mind."

Ondanks dat deze bron soms wat over de schreef gaat vind ik deze uitspraken van de McCanns naast elkaar gelegd én controleerbaar qua bronnen een voorbeeld van hoe ze hun verhaal draaien dat de toehoorder eigenlijk nu wel moet denken dat het resort helemaal niet veilig was, kortom het was hun schuld eigenlijk niet... en dan vergeten ze maar even dat ze geen oppas wilden en zelfs geen babyfoon < ook beschikbaar.

En verder komt de Daily Mail wéér met verhaa van Gerry's zus Philomena McCann : "Kate McCann screamed in "anger and disgust" when she was offered a two-year jail sentence if she confessed to killing Madeleine, relatives revealed yesterday. She repeatedly shouted out "No, no, no" when she learned of the alleged police "deal", her sister-in-law Philomena McCann said. Mrs McCann's lawyer told her that police would offer her a two-year sentence if she pleaded guilty to the manslaughter of her daughter."

Dat was al op September 8, 2007 door Gerry's zus Philomena McCann verteld: "Madeleine’s aunt, Philomena McCann, claimed yesterday that Portuguese detectives had offered Mrs McCann a deal if she “confessed to accidentally killing Madeleine”. She told ITV News: “They tried to get her to confess . . . by offering her a deal through her lawyer — ‘if you say you killed Madeleine by accident and then hid her and disposed of the body, then we can guarantee you a two-year jail sentence or even less’.” The Times

Maar wacht even, dat vertelde ze idd al veel eerder maar werd ontkracht door hun Portugese advocaat:
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:39 schreef Caesu het volgende:
het verhaal waar de familie van de McCann's (Philomena) vrijdag mee kwam, dat Kate twee jaar gevangenschap werd beloofd als ze zou bekennen Maddie per ongeluk gedood te hebben, was dus inderdaad onzin.
een deal zou al niet kunnen in de Portugese rechtspraak maar nu bevestigd hun Portugese advocaat dus ook dat dit onzin was.
[..]

http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,2165457,00.html
Ook de BBC meldt dat: Mr Corner had previously said Mrs McCann told him officers had tried to "cut her a deal" under which she would serve only two years in jail if she confessed. The media have set up camp outside the McCanns' rented villa But Portugal-based British journalist Paul Luckman told the BBC that under Portuguese law there is a set sentence for each crime which not even a judge can change. He said it would not be possible for the police to make such a deal."

Interessant om te lezen dat eerdere verhalen bijna volledig worden omgedraaid, er bij worden verzonnen, net naar gelang het hun uitkomt. En dat ze op het spoor van de ontvoerders zijn en dat Madeleine nog leeft is natuurlijk te zot voor woorden, dan was er allang al massaal actie ondernomen en waren de McCanns ook in Portugal om de kleine als eerste in de armen te sluiten... Als ze zelf in dat verhaal geloven dan hebben ze bij deze Madeleine vermoord, die 'ontvoerders' zullen, nu dit massaal is gepubliceerd, echt niet op ze wachten met een kopje thee...

En verder gelezen op dit forum: "PJ hears the priest again and searches the church
JOSÉ MANUEL OLIVEIRA

Four months after the signal of suspicion launched by the British sniff dogs expert in detecting body odors, the Judicial Police (PJ) decided to make a thorough search at the interior and corners of the Church of Nossa Senhora da Luz, in the district of Lagos, as well as areas surrounding the temple, including the old cemetery, now transformed into garden area, in attempt to follow clues concerning the concealment of the body of Madeleine McCann.

In consequence of the alert given by the British dogs in other places, some researchers of the PJ, maintain the belief that the child died in the apartment and the body had been in the boot of the grey Renault Scenic car, rented by parents three weeks later, they even admitted, months ago, that the girl would be "on the seabed or in the Church."

The DN learnt from various sources, the new approach made about two weeks ago in Praia da Luz, "informally and with the maximum discretion" to try to dissipate doubts, led elements of the team of PJ - that are led by the new coordinator of the Department the Criminal Investigation (DIC) of Portimão, Paulo Rebelo - "to spend a day with the Catholic priest José Manuel Pacheco" in that locality. For that, the inspectors first met the priest in the house where his parents live in the village of Odiáxere (Lagos), and then arranged to go in separate cars, to the Church of Nossa Senhora da Luz in order not be seen and thus avoid the presence of journalists.

The track Church

"The police have spoken several times with the priest in Praia da Luz since the disappearance of Madeleine," assured the same sources. Nevertheless, it was not possible to know whether José Pacheco has already provided some formal deposition in the DIC of Portimão as a witness in this case. Unsucessful were also the attempts to contact the priest throughout all the day yesterday.

In these steps, with the priest, the inspectors wanted to know, for example, what was the relationship of the priest and the involvement of the church with the McCann couple during the five months that they remained in Algarve till they were made defendants, in September, on the suspicion of the death of their daughter and concealment of the body, especially given the fact that José Pacheco gave the key of the church to Gerry and Kate so they could pray in private and at any time, apart from the vigils for Madeleine promoted by the parish.

The decision to give the key of the Church, such as the DN said at the time, ended up causing some problems, particularly with the Bishop of Algarve, D. Manuel Quintas. It's important to remember also, that caused too much surprise the fact that the McCanns, shortly after the disappearance of Maddie in May the 3rd, have asked the responsible of the "Ocean Club" the presence of the priest, even before the GNR and PJ were called to the site. Only the late hour prevented that phone call on that thursday night to José Pacheco, who finally met the couple on Saturday, after Gerry and Kate were heard in PJ of Portimão. http://dn.sapo.pt/2007/11(...)e_fazer_buscas_.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 19-11-2007 09:34:54 ]
  maandag 19 november 2007 @ 09:26:26 #199
145755 kahaarin
pi_54710671
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:21 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik lees dit nu pas. Wie is je vriend
Je hebt een PM.
be nice or go away
  maandag 19 november 2007 @ 09:47:56 #200
145755 kahaarin
pi_54710977
Dit is imho weer de zoveelste stuiptrekking van mensen die later/zijdelings bij het onderzoek zijn betrokken, hoeveel sources close to en according to someone close to the investigation, hoeveel sightings en statements hebben we nu gezien?
Feit blijft dat ze nog steeds weg is en niemand met zekerheid kan zeggen totdat er iemand een bekentenis doet of tot Maddy is gevonden.
@ Moussie, jij zegt dat iedereen die de McCanns beschuldigd dit doet uit een onderbuik gevoel, dat is jouw meneing, mijn mening is dat er zo'n media spectakel is opgezet en er toch echt wel bewijzen zijn die in hun richting wijzen, waarom gevoelige informatie met de pers delen als ze denken dat ze nog in leven is (de marokko sighting oa) dan breng je de ontvoerder toch op de hoogte voordat er actie is ondernomen?
Ik denk dat het zaakje stinkt, er zit ergens iets onder een tapijt/in een doofpot, ik denk dat de ouders meer weten, dat is mijn mening, zo langzamerhand een gefundeerde imho, hoe je het ook draait er klopt iets niet, jij bent geneigd te zeggen dat de ouders onschuldig zijn, waar baseer je dat dan op?
Daar kunnen we niets van zeggen omdat we de helft nog niet weten, ik heb al eerder proberen te zeggen dat dit gewoon mijn gevoel is, jouw gevoel zegt dat ze onschuldig zijn, ik denk dat we al speculerend en lezend allemaal wel een idee hebben gekregen over hoe de vork in de steel zit, gebaseerd op al die berichten en uitlatingen die beide 'kampen' hebben gedaan.
Net zo goed dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat ze het gedaan hebben kun jij niet zeggen dat ze het niet hebben gedaan, dat is ook maar goed ook want we zijn niet betrokken bij het onderzoek we moeten het doen met wat ons wordt voorgeschoteld, inclusief alle spelletjes en machtsverhoudingen die zijn uitgevochten in de media.
We kunnen alleen maar afwachten tot er iemand iets bekent of tot Maddy is gevonden, tussenrijds kunnen we alleen maar doen wat we al die tijd hebben gedaan, speculeren over de berichten die er gepublceerd worden.
Nogmaals, ik respecteer jouw mening en als blijkt dat de ouders er echt niets mee te maken hebben dat ben ik de eerste die jou gelijk gaat geven, tot die tijd houd ik het bij mijn mening.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')