abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53537814
Vorige delen:

Verdwijning van Madeleine : Briton Robert Murat, is formal suspect
Ouders van Maddie klagen Portugese krant aan (2)
Madeleine McCann: mogelijk binnenkort arrestaties? (3)
Madeleine Mccann: Ouders zijn vertrokken uit portugal (4)
Madeleine McCann: harde bewijzen tegen ouders (5)
Madeleine McCann: net rond ouders lijkt zich te sluiten (6)
Madeleine McCann: bezorgde ouders of spin doctors? (7)
Madeleine McCann & The Secret Diary (8)
'Maddie overleden door slaappillen' (9)
Maddie McCann: Thinking the unthinkable (10)
Maddie McCann: Speculaties alom (11)
Maddie McCann: Occams razor (12).
Maddie McCann: the search continues (13)
Maddy, the marketing machine and loose ends. (14)

Nieuwe theorie van Moussie:
quote:
[quote]Op donderdag 27 september 2007 22:11 schreef moussie het volgende:

Maar mag ik even een andere theorie op jullie uit proberen .. iets wat langzaam heeft zitten groeien vanaf het moment dat ik las dat de CRG haar diensten had "aangeboden" ?
Kijk, de donatie in het begin, die kon ik begrijpen, hartverscheurend verhaal, maar inmiddels een tweede zakenman erbij, dat CRG gebeuren ????

ké, gaat die .. stel Gerry is idd een of ander high profile figuur in Vrijmetselaarskringen zoals eerder gesuggereerd werd in andere, even wazige, kringen (kovandijkverteld), met "sources" die men "natuurlijk niet bij naam wil/kan noemen,want dat zou hun in gevaar brengen" in de echte wereld, daarnaast zijn er ook contacten met de para-normale wereld, en welke informatie waar vandaan komt is niet altijd even duidelijk .. maar okay, stel dat klopt, hij is een hoge pief in de loge en zijn kind is ontvoerd om "iets" af te dwingen ?
Zou dat kunnen verklaren waarom dit zo'n high profile case is geworden ?
Bron: http://www.kovandijkvertelt.nl/
Dit is, zo te zien, de weblog van een ex-journalist van middelbare leeftijd, die in de raclame wereld zit, en van zichzelf vindt dat zijn leven iets weg heeft van het turbulente leven van wijlen Ko van Dijk.
Ook is hij geïnteresseerd in paragnosten.

Nu de zaak vast lijkt te zitten, vinden jullie het tijd geworden om paragnosten in te schakelen? Dwz: zouden jullie dat overwegen???
I´m back.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:24:53 #2
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_53537856
why not, baat het niet, schaadt het niet!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_53537929
Het is wellicht het proberen waard. En zoals 'Sant' al zei: baat het niet, dan schaadt het niet!

(tevens TVP)
pi_53538076
Ik denk dat wanneer je kind spoorloos verdwijnt je elke strohalm aanpakt die er is.

Maar is ze van de week niet gefotografeerd in Marokko? In ieder geval een meisje wat verdomd veel op haar lijkt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 september 2007 @ 10:36:06 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53538096
Dat was niet Maddy, maar een meisje dat vrij sterk op haar leek.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53538305
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:24 schreef Sant het volgende:
why not, baat het niet, schaadt het niet!
Er zijn twee manieren om daar naar te kijken, denk ik.
1) De pragmatische manier, die zegt dat voor de vuist weg speculeren en op grond daarvan aanwijzingen volgen is net zo effectief als er een paragnost of een paar paragnosten op gooien, dus idd baat het niet dan schaadt het niet.
2) De andere manier is wat principiëler, die zegt dat paragnosten nooit een formele kennisbron kunnen zijn (zij scoren blijkt uit proeven met hun helderziendheid niet significant beter dan het toeval), hun aanwijzingen zouden dus alleen maar afleiden of zelfs de boel frustreren en dus moet je het niet doen.
Ik ben geneigd me aan de principiële kant op te stellen toch.

Moussies theorie over inmenging van vrijmetselarij, die ze blijkbaar opgedaan heeft op KovanDijkvertelt (?), komt nogal uit de lucht vallen ook.
I´m back.
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:59:00 #7
3542 Gia
User under construction
pi_53540276
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:36 schreef Rewimo het volgende:
Dat was niet Maddy, maar een meisje dat vrij sterk op haar leek.
Ik vind dat nogal meevallen. De hele kijk van dat kind is anders. Het haar is enkele tinten donkerder, de mond lijkt er helemaal niet op. Enige overeenkomst is hetzelfde kapsel, meer niet.
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:55:09 #8
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53541757
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zijn twee manieren om daar naar te kijken, denk ik.
1) De pragmatische manier, die zegt dat voor de vuist weg speculeren en op grond daarvan aanwijzingen volgen is net zo effectief als er een paragnost of een paar paragnosten op gooien, dus idd baat het niet dan schaadt het niet.
2) De andere manier is wat principiëler, die zegt dat paragnosten nooit een formele kennisbron kunnen zijn (zij scoren blijkt uit proeven met hun helderziendheid niet significant beter dan het toeval), hun aanwijzingen zouden dus alleen maar afleiden of zelfs de boel frustreren en dus moet je het niet doen.
Ik ben geneigd me aan de principiële kant op te stellen toch.

Moussies theorie over inmenging van vrijmetselarij, die ze blijkbaar opgedaan heeft op KovanDijkvertelt (?), komt nogal uit de lucht vallen ook.
Je weet idd niet hoe een koe en haas vangt, de meest vreemde theorieën kunnen nu van toepassing zijn, alle 'feiten' worden toch weer ontkracht.
be nice or go away
pi_53541905
foutje

[ Bericht 30% gewijzigd door Suko op 28-09-2007 23:42:33 ]
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:01:38 #10
145755 kahaarin
pi_53541956
quote:
We have had some information sent in from Sylvi Trembath, who talks about Madeleine McCann’s investigation and Portuguese police corruption.

They did disclose any sources, so we are not sure how much of this is fact but let us know what you make of it.

Sylvi Trembath Said:
How is it that the Portuguese Police focus on the McCann family when there is more reason to suspect the own corruption?

Goncalo Amaral and four other Portuguese police officers were recently charged with offences relating to the inquiry into the disappearance of Joana Cipriano from a village seven miles from where Madeleine was abducted.

Portugal’s Ministerio Publico, the district attorney, confirmed that it had charged three police officers with torture, a fourth with omission of evidence and a fifth with falsification of documents. It did not reveal who had been charged with which offence.

Despite the charges, Mr Amaral, the co-ordinator of the Policia Judiciaria in Portimao, has not been suspended from working on the Madeleine investigation - How crazy is that!!!

Did we ever get an explanation as to why these Police Officers did what they did to the Cipriano family, apart from wanting her to confess?

And why haven’t the five Police Officers been placed under the suspect status, As their behaviour is very strange ?

Do these Police Officers have anything to do with Madeleine’s disappearance? Nothing would surprise me the way this investigation is going!
Nou, niet echt Maddy nieuws maar wel positief.

http://www.product-review(...)e-police-corruption/

Friends and family of fragile Kate McCann fear for her health after five months of emotional turmoil over missing Madeleine.
quote:
The 39-year-old has lost weight and looks increasingly drained as she and husband Gerry pray for some positive news about their daughter.

The latest blow to the couple came just two days ago when it emerged that a "sighting" of Madeleine in Morocco turned out to be a false lead.

The blonde-haired girl, who looked remarkably similar to missing Madeleine, turned out to be the daughter of a peasant farmer.
Als je kijkt naar de foto's in de link dan zie je toch wel dat het echt zwaar is, niet dat het pleit voor schuld of onschuld, maar ze ziet er niet goed uit.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=484401&in_page_id=1770&ito=newsnow
be nice or go away
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:06:54 #11
3542 Gia
User under construction
pi_53542103
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:01 schreef kahaarin het volgende:

Als je kijkt naar de foto's in de link dan zie je toch wel dat het echt zwaar is, niet dat het pleit voor schuld of onschuld, maar ze ziet er niet goed uit.
Daar kun je inderdaad twee kanten mee op.
Als je je kind gedood hebt, kun je daar echt zwaar ziek van zijn. Je eetlust kan je dan weleens vergaan.
Aan de andere kant, heb je ook geen zin om te eten als je echt je kind kwijt bent.

Wat ik raar blijf vinden is het gebrek aan echte emoties. Mensen zijn verschillend, maar je zou toch eerder verwachten dat een moeder psychisch eronder door gaat als haar kind kwijt is.
pi_53542139
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:01 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nou, niet echt Maddy nieuws maar wel positief.

http://www.product-review(...)e-police-corruption/

Friends and family of fragile Kate McCann fear for her health after five months of emotional turmoil over missing Madeleine.
[..]

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=484401&in_page_id=1770&ito=newsnow
Ik zie dat allemaal ook al s een soort PR, de zielige Kate, dat verhaal lees je ook hier: http://www.mirror.co.uk/n(...)alth-89520-19861277/ Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien. Die foto is wel erg slecht belicht overigens, vreemde make-up ook...

vrijdag 28 september 2007 @ 13:15:44 #13
145755 kahaarin
pi_53542337
@ GIA en Suko, dat waren ook een beetje mijn gedachten, niet vreemd dat ze er zo slecht uit ziet en natuurlijk is het propaganda om hen in een beter daglicht te zetten.

Dit vind ik een beetjhe ernstiger:
quote:
The parents of Madeleine McCann have been threatened with jail if they talk out about their missing daughter, it emerged today.

Kate and Gerry McCann could be imprisoned for a year if they break Portuguese secrecy laws.

They now fear this could mean no more TV appeals for information about the four-year-old.
Dat hoeft nu ook weer niet, er moet wel ruimte blijven voor de McCanns om nieuws naar buiten te brengen, de Portugese politie doet er ook van alles aan om hen zwart te maken tenslotte.

http://www.metro.co.uk/news/article.html?in_article_id=67974&in_page_id=34&ito=newsnow
be nice or go away
pi_53543101
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar kun je inderdaad twee kanten mee op.
Als je je kind gedood hebt, kun je daar echt zwaar ziek van zijn. Je eetlust kan je dan weleens vergaan.
Aan de andere kant, heb je ook geen zin om te eten als je echt je kind kwijt bent.
zoals dat er staat .. Gia toch, je hebt ervaring ermee ?
quote:
Wat ik raar blijf vinden is het gebrek aan echte emoties. Mensen zijn verschillend, maar je zou toch eerder verwachten dat een moeder psychisch eronder door gaat als haar kind kwijt is.
gewoon emotioneel verdoofd, alsof de wereld niet echt is en je alles door een laag watten ziet, je doet wat je moet doen op de auto-piloot maar je bent er niet echt bij .. en tja, dat algeheel dan al dan niet onder de valium

lees anders dit eens
http://www.first-response.be/mods/david/Fist/schock_N.doc

stukje daaruit
quote:
De doorwerking van een emotioneel-schokkende gebeurtenis bestaat in essentie uit vier verschillende fasen. Eerst voel je je wellicht als verdoofd en de schokkende ervaring lijkt onwerkelijk; het is net als in een droom. Deze verdoving treedt op als een soort schokbreker om te beletten dat we plots door te hevige emoties overweldigd worden. Omstaanders interpreteren dit gedrag dikwijls als ‘zich flink houden’ of ‘gebrek aan betrokkenheid’. In feite zal de onontkoombare en/of gruwelijke realiteit op gedoseerde wijze tot je doordringen.

en dan hebben we het hier dus over een situatie die al maanden doorgaat, dus van verwerken komt voorlopig weinig terecht
pleased to meet you
pi_53543139
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef Suko het volgende:

[..]
Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien.
Ja, daarom moet ze het inderdaad wel gedaan hebben.
pi_53543320
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:45 schreef Stali het volgende:

[..]

ik zei het toch al een topic of wat geleden .. mensen willen de rauwe emotie zien, ouders die gillend gek worden van verdriet .. en als dat niet gebeurd moet er iets vreemds aan de hand zijn ..
pleased to meet you
pi_53543565
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zei het toch al een topic of wat geleden .. mensen willen de rauwe emotie zien, ouders die gillend gek worden van verdriet .. en als dat niet gebeurd moet er iets vreemds aan de hand zijn ..
Lees slechts af en toe mee, maar neem het van je aan. .

Ik vind dat toch wel heel typische houding: reageer zoals ik dat zou doen want dan kan ik je geloven.
Was je sowieso maar meer zoals ik want dan zou het allemaal niet gebeurd zijn.

Typisch, vind ik het.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:13:08 #18
145755 kahaarin
pi_53543825
quote:
Pages 4 and 5: “Riddle of the McCanns’ day out” – Why did the McCanns go to Spain on August 3 and what did they do there? Clarence Mitchell says the TV cameras and journalists tracked their every move.
Dit itt tot wat er door de Portugese politie wordt beweerd:
quote:

Pages 6 and 7: “POLICE PROBE LOST 2 HOURS” – Police Claim the McCanns buried Madeleine during a “missing two hours” in Spain.
Ja, wat is het nu?
Als ze steeds door camera's zijn gevolgd hoe hebben ze Maddy dan kunnen begraven?
Als ze al iets met haar hebben gedaan dan heus niet tijdens een tripje naar Spanje waar nota bene camera's bij waren.......
Niet alleen het kamp McCann houdt zich vast aan strohalmpjes.

http://www.anorak.co.uk/madeleine-mccann/176626.html
be nice or go away
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:13:12 #19
3542 Gia
User under construction
pi_53543826
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:02 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik vind dat toch wel heel typische houding: reageer zoals ik dat zou doen want dan kan ik je geloven.

Typisch, vind ik het.
Daar heb ik het niet over, maar een totaal gebrek aan emotie.

De houding van de ouders straalt meer 'niemand kan ons iets maken' uit, dan verdriet om een vermist kind. Althans, zo komt het op mij over.
Ik heb het echt niet over gillen, schreeuwen, janken of wat dan ook, maar er is een totaal gebrek aan emotie en dat vind IK raar, ja.
pi_53543909
Paragnosten

Is er 1 zaak ter wereld die dankzij een paragnost is opgelost?
*verwijderd door Admin*
pi_53543971
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

De houding van de ouders straalt meer 'niemand kan ons iets maken' uit, dan verdriet om een vermist kind. Althans, zo komt het op mij over.
Ik heb het echt niet over gillen, schreeuwen, janken of wat dan ook, maar er is een totaal gebrek aan emotie en dat vind IK raar, ja.
Totaal gebrek aan emotie?
Hoe weten jullie dit nou?!
Wat weet je er van? Of ben je er bij wanneer ze zich misschien iedere avond in slaap huilt. Dat ze er kapot van is, is duidelijk aan de foto's te zien maar dat is voor jou blijkbaar niet goed genoeg. Leed wil je zien. Tjonge, als die vrouw zich vanavond van verdriet op zou hangen aan de balken, dan zouden jullie nog zeggen, ja ze moet het wel gedaan hebben.

Al dat geneuzel slaat echt nergens op.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:20:14 #22
145755 kahaarin
pi_53543992
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:02 schreef Stali het volgende:

[..]

Typisch, vind ik het.
Moussie zegt het alleen een beetje kort door de bocht, ik vind echter bepaalde uitspraken en nieuwsberichten ook vreemd, ze heeft gelijk als ze zegt dat er gevoelsmatig iets niet klopt, maar wat heb ik ook nog geen vinger op kunnen leggen, het complete gebrek aan emotie vind ik ook raar, het zijn natuurlijk momentopnames en je weet niet hoe ze zijn als er geen camera bij is.
Je zegt dat je alleen maar af en toe meeleest, misschien ligt het daar aan?
Je hoeft het niet meteen op Moussie persoonlijk te betrekken als ze iets schrijft wat je niet aan staat, ik heb nergens gelezen dat ze vind dat de McCanns meer als zij zouden moeten zijn, ze vertolkt gewoon een gevoel wat door meer mensen is opgemerkt.
be nice or go away
pi_53544031
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Moussie zegt het alleen een beetje kort door de bocht, ik vind echter bepaalde uitspraken en nieuwsberichten ook vreemd, ze heeft gelijk als ze zegt dat er gevoelsmatig iets niet klopt, maar wat heb ik ook nog geen vinger op kunnen leggen, het complete gebrek aan emotie vind ik ook raar, het zijn natuurlijk momentopnames en je weet niet hoe ze zijn als er geen camera bij is.
Je zegt dat je alleen maar af en toe meeleest, misschien ligt het daar aan?
Je hoeft het niet meteen op Moussie persoonlijk te betrekken als ze iets schrijft wat je niet aan staat, ik heb nergens gelezen dat ze vind dat de McCanns meer als zij zouden moeten zijn, ze vertolkt gewoon een gevoel wat door meer mensen is opgemerkt.
Ik denk dat Moussie mijn post beter begrepen heeft dan jij.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:21:51 #24
145755 kahaarin
pi_53544038
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:16 schreef JanJanJan het volgende:
Paragnosten

Is er 1 zaak ter wereld die dankzij een paragnost is opgelost?
Weet niet, probeer google eens?
be nice or go away
pi_53544081
quote:

[..]

lees die doc nou maar eens

misschien dat je er dan iets meer van begrijpt .. haar gedrag is volkomen normaal !!!
pleased to meet you
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:32:56 #26
145755 kahaarin
pi_53544333
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik denk dat Moussie mijn post beter begrepen heeft dan jij.
quote:
gewoon emotioneel verdoofd, alsof de wereld niet echt is en je alles door een laag watten ziet, je doet wat je moet doen op de auto-piloot maar je bent er niet echt bij .. en tja, dat algeheel dan al dan niet onder de valium

lees anders dit eens

stukje daaruit
quote:
De doorwerking van een emotioneel-schokkende gebeurtenis bestaat in essentie uit vier verschillende fasen. Eerst voel je je wellicht als verdoofd en de schokkende ervaring lijkt onwerkelijk; het is net als in een droom. Deze verdoving treedt op als een soort schokbreker om te beletten dat we plots door te hevige emoties overweldigd worden. Omstaanders interpreteren dit gedrag dikwijls als ‘zich flink houden’ of ‘gebrek aan betrokkenheid’. In feite zal de onontkoombare en/of gruwelijke realiteit op gedoseerde wijze tot je doordringen.

en dan hebben we het hier dus over een situatie die al maanden doorgaat, dus van verwerken komt voorlopig weinig terecht
Ik denk dat ik hieruit kan halen dat Moussie ook zegt dat je niet veel kunt zeggen van de staat van de emoties van de McCanns, dat wat ze mee hebben gemaakt niet te bevatten is en hun reacties niet beoordeeld kunnen worden als een bewijs voor schuld of onschuld, ik dacht dat je Moussie aanviel over haar uitspraak over rauwe emoties willen we zien, als je dat niet zo bedoelde dan heb ik dat verkeerd gezien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik ook vraagtekens zet bij de manier waarop ze zich profileren naar buiten toe maar dat dat niet wil zeggen dat ze daarmee schuldig zijn.
be nice or go away
pi_53544374
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dit itt tot wat er door de Portugese politie wordt beweerd:
[..]

Ja, wat is het nu?
Als ze steeds door camera's zijn gevolgd hoe hebben ze Maddy dan kunnen begraven?
Als ze al iets met haar hebben gedaan dan heus niet tijdens een tripje naar Spanje waar nota bene camera's bij waren.......
Niet alleen het kamp McCann houdt zich vast aan strohalmpjes.

http://www.anorak.co.uk/madeleine-mccann/176626.html
Er zijn verschillende verhalen over, wel of niet met pers, maar wat moesten ze daar in Huelva, alles dicht, ook de kerken en al behangen met posters e.d. Daar heb ik eerder op gereageerd.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat een kort door de bocht reactie, maar zoals je hieronder post, je leest af en toe mee, dus heb je o.a. mijn reaties, wat betreft de houding van Gerry en Kate, mogelijk niet eerder in vorige topics gelezen. Ongetwijfeld had je dan anders gereageerd, bij voorbaat ben je vergeven.
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 14:38:03 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53544456
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:15 schreef kahaarin het volgende:

Dit vind ik een beetjhe ernstiger:

[The parents of Madeleine McCann have been threatened with jail if they talk out about their missing daughter, it emerged today.

Kate and Gerry McCann could be imprisoned for a year if they break Portuguese secrecy laws.

They now fear this could mean no more TV appeals for information about the four-year-old.]

Dat hoeft nu ook weer niet, er moet wel ruimte blijven voor de McCanns om nieuws naar buiten te brengen, de Portugese politie doet er ook van alles aan om hen zwart te maken tenslotte.

http://www.metro.co.uk/news/article.html?in_article_id=67974&in_page_id=34&ito=newsnow
Uit wiens koker komt dit?

"A source close to the McCanns"

En wat behelst die "bedreiging" nu precies?

"they have been told that could lead to charges, because they have been declared as official suspects in the case."

Als ik het goed begrijp is dit de wet in Portugal. Een verdachte mag niet over de zaak praten. Zij zijn door de politie aangemerkt als verdachten, dus logisch dat ze ook de wet wordt gewezen, rechten en plichten ed. Waarschijnlijk al tijdens dat lange verhoor.

Komt op mij over als weer een spin. Sympathie voor Kate en Gerry opwekken.

De politie zal ook niet zomaar uit zichzelf reageren vanwege dat interview. Waarom zouden ze?

Meer waarschijnlijk gaat het zo: Dat PR-team hoeft alleen maar even naar Portugal te bellen, vertellen dat de McCanns een TV interview in de planning hebben en vragen hoe men daar over denkt. "Nou," zegt de woordvoerder van justitie, "dan moeten ze wel uitkijken met wat ze zeggen want zoals u weet is inhoudelijk ingaan op de zaak hier per wet verboden." Bingo! De politie heeft hen bedreigd met vervolging.

Idem met die foto's van Kate. Doet me erg denken aan die "voor" en "na" foto's in reclames. Zoek er eentje uit waar ze mooi en goed belicht opstaat en eentje uit een rare hoek genomen, slecht belicht waar ze een gek gezicht trekt. Dit is wel erg makkelijk hoor.

A friend said: "We know that Kate is fragile. But she's struggling on." - Je moet wel een hart van steen hebben als dat je onberoerd laat toch?

Spin, spin, spin. De PR doet zijn werk.
pi_53544612
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat ik hieruit kan halen dat Moussie ook zegt dat je niet veel kunt zeggen van de staat van de emoties van de McCanns, dat wat ze mee hebben gemaakt niet te bevatten is en hun reacties niet beoordeeld kunnen worden als een bewijs voor schuld of onschuld, ik dacht dat je Moussie aanviel over haar uitspraak over rauwe emoties willen we zien, als je dat niet zo bedoelde dan heb ik dat verkeerd gezien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik ook vraagtekens zet bij de manier waarop ze zich profileren naar buiten toe maar dat dat niet wil zeggen dat ze daarmee schuldig zijn.
Ik was het juist met Moussie eens. Je kunt mensen niet veroordelen omdat ze niet reageren als jij zou doen. En dat jij bedoel ik niet als in jou persoonlijk, noch Moussie. .
pi_53544666
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:34 schreef Suko het volgende:

Wat een kort door de bocht reactie, maar zoals je hieronder post, je leest af en toe mee, dus heb je o.a. mijn reaties, wat betreft de houding van Gerry en Kate, mogelijk niet eerder in vorige topics gelezen. Ongetwijfeld had je dan anders gereageerd, bij voorbaat ben je vergeven.
Wat nobel van je. .
Maar ik kom er nog wel op terug, moet nu weer aan het werk.
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:00:37 #31
145755 kahaarin
pi_53545066
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:44 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik was het juist met Moussie eens. Je kunt mensen niet veroordelen omdat ze niet reageren als jij zou doen. En dat jij bedoel ik niet als in jou persoonlijk, noch Moussie. .
Ah zie, de babylonische spraakverwarring die optreedt als je niet met elkaar in gesprek bent maar via een beeldscherm met elkaar aan het babbelen bent, je kunt elkaar niet zien dus is het makkelijk om dingen verkeerd te interpreteren, mijn excuses daarvoor!
be nice or go away
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:08:14 #32
145755 kahaarin
pi_53545307
quote:
Prosecutors may charge the McCanns, both 39, with child neglect for leaving Madeleine and two-year-old twins Sean and Amelie while they dined in a tapas bar 40 yards away in Praia da Luz.

The offence carries a maximum two-year jail sentence in Portugal.
Dit is iets waar we het al vaker over hebben gehad, het lijkt er op dat ze daar nu wel voor aangepakt gaan worden.
De rest van het artikel weer over Kate die Maddy zou hebben vergiftigd terwijl Gerry aan het tennissen was......

http://www.dailystar.co.u(...)s-close-in-on-Maddie

*Wel de daily star, zout niet vergeten.*
be nice or go away
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:19:21 #33
145755 kahaarin
pi_53545598
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:38 schreef NorthernStar het volgende:
quote:
Uit wiens koker komt dit?
Uit een verklaring van idd een woordvoerder uit het kamp McCann.
quote:
En wat behelst die "bedreiging" nu precies?

"they have been told that could lead to charges, because they have been declared as official suspects in the case."

Als ik het goed begrijp is dit de wet in Portugal. Een verdachte mag niet over de zaak praten. Zij zijn door de politie aangemerkt als verdachten, dus logisch dat ze ook de wet wordt gewezen, rechten en plichten ed. Waarschijnlijk al tijdens dat lange verhoor.

Komt op mij over als weer een spin. Sympathie voor Kate en Gerry opwekken.

De politie zal ook niet zomaar uit zichzelf reageren vanwege dat interview. Waarom zouden ze?
Er zal gewoon een reactie zijn gevraagd aan beide kanten en er is een mooi verhaal omheen gemaakt, wat mij wel steekt is dat de politie alles naar buiten mag gooien via die 'unnamed sources' en de McCanns worden beschuldigd van hinderen van het onderzoek en misschien dus zelfs aangeklaagd kunnen worden daardoor.
quote:
Meer waarschijnlijk gaat het zo: Dat PR-team hoeft alleen maar even naar Portugal te bellen, vertellen dat de McCanns een TV interview in de planning hebben en vragen hoe men daar over denkt. "Nou," zegt de woordvoerder van justitie, "dan moeten ze wel uitkijken met wat ze zeggen want zoals u weet is inhoudelijk ingaan op de zaak hier per wet verboden." Bingo! De politie heeft hen bedreigd met vervolging.
Dat zal vast zo zijn gegaan, of de politie heeft een tip gehad dat ze van plan waren dat interview te doen en de politie heeft daarop de advocaten gebeld om te waarschuwen en dat is naar buiten gebracht door een 'unnamed source close to the McCanns'.
quote:
Idem met die foto's van Kate. Doet me erg denken aan die "voor" en "na" foto's in reclames. Zoek er eentje uit waar ze mooi en goed belicht opstaat en eentje uit een rare hoek genomen, slecht belicht waar ze een gek gezicht trekt. Dit is wel erg makkelijk hoor.

A friend said: "We know that Kate is fragile. But she's struggling on." - Je moet wel een hart van steen hebben als dat je onberoerd laat toch?

Inderdaad, niemand ziet er voordelig uit bij dat licht, wat me wel opvalt is dat de lijnen rond haar mond dieper zijn geworden en dat ze wat magerder lijkt, is onder deze omstandigheden niet vreemd natuurlijk.
Als Kate idd zo fragile is zou ik als vriend ervoor zorgen dat ze rust en afleiding zou krijgen, niet met de pers praten en daarmee zorgen voor nog meer aandacht.
Op deze manier is het idd gewoon PR, niets meer of minder.
be nice or go away
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 16:23:13 #34
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53547232
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:19 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Er zal gewoon een reactie zijn gevraagd aan beide kanten en er is een mooi verhaal omheen gemaakt, wat mij wel steekt is dat de politie alles naar buiten mag gooien via die 'unnamed sources' en de McCanns worden beschuldigd van hinderen van het onderzoek en misschien dus zelfs aangeklaagd kunnen worden daardoor.
Maar in hoeverre is klopt het beeld dat de politie alles naar buiten gooit? En dan vanuit het idee dat dit zou zijn om de McCanns te schaden ofzo.

De suggestie alsof er een soort duel tussen de politie en de MaCanns gaande was komt van de McCanns zelf.

Dat was hun eerste verweer toen de verdenkingen naar buiten kwamen. Dat het een soort complot tegen hen was. Met vage suggesties waarom de politie dat zou doen.

Dat was ook het grote gat in het verweer van de McCanns. Waarom zou de politie een heksenjacht openen? Hen erin willen luizen? Het enige belang van de politie (en de achterliggende politiek) is dat de zaak opgelost wordt. Ik zou tenminste geen ander belang kunnen bedenken zonder een of ander monstercomplot met pedofielennetwerken a la Dutroux met hoge heren die beschermt moeten worden oid en er is niks wat ook maar in zo'n soort richting hint.

Ik mis het motief van de politie waarom ze de McCanns in discrediet zouden willen brengen. Het enige wat wellicht is gebeurd is dat men de media heeft gebruikt om de druk op de McCanns op te voeren. In de periode net voor dat grote verhoor. Misschien had men gehoopt dat Kate zou bekennen. Men zat immers op een dood punt. Wel verdenkingen maar geen directe bewijzen.

Voor de rest is de politie imo niet zoveel te verwijten. Ook al zou men opzettelijk details van het onderzoek lekken. Ik weet ook niet hoe de gewoonte daar is wat dit betreft. Wij hebben hier woordvoerders die de pers op de hoogte houden en als het high profile dingen zijn belegt men een persconferentie om te zeggen wat men wil. Dat kan daar niet dus hebben ze ook weinig andere mogelijkheden dan het via lekken te doen. Iets wat de McCanns evengoed kunnen en ook volop gebruik van maken trouwens.

Ik mis het motief van de politie waarom ze de McCanns in discrediet zouden willen brengen. De McCanns daarentegen hebben wèl een motief om de politie in discrediet te brengen.
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:34:03 #35
145755 kahaarin
pi_53547522
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:23 schreef NorthernStar het volgende:

Ik mis het motief van de politie waarom ze de McCanns in discrediet zouden willen brengen. De McCanns daarentegen hebben wèl een motief om de politie in discrediet te brengen.
Ik weet ook niet wat het motief is, maar in mijn ogen kunnen ze niet het verbieden wanneer het de McCanns betreft en zelf aan alle kanteen lekken, het lijkt wel een vergiet daar en dat vind ik niet correct, ik weet ook niet of het daar de gewoonte is om het op deze manier te doen.
Maar het gaat mij hier om, dat the police claims en dat vingertje richting hen altijd, en ze mogen zelf niets terugzeggen want dat zou het onderzoek schaden....
quote:
The parents of Madeleine McCann today called for an end to the “hurtful” smear campaign that they killed their daughter as they prepare for the 150-day anniversary of her disappearance on Sunday.

Kate and Gerry McCann are expected to attend a church service in Rothley, Leicestershire, but will not hold the type of publicity event which have accompanied previous anniversaries.

The anniversary comes as it was claimed that police now believe Mrs McCann killed Madeleine while putting her to bed between 7pm and 8.30pm and then hid her corpse in a fridge with the help of friends.

The respected Diario de Noticias newspaper claimed today that officers believe Mrs McCann accidentally killed Madeleine while her husband was playing tennis.

Police suspect that Madeleine’s body then “passed through various locations” before going into the boot of the car hired by her parents 25 days after she disappeared, it was reported.

As a result detectives now want to inspect fridges at the Ocean Club complex where the McCanns were staying with a group of seven British adults.

[ Bericht 51% gewijzigd door kahaarin op 28-09-2007 16:39:54 ]
be nice or go away
pi_53549305
Al een tijdje geleden gelezen maar volgens mij zijn de Portugese wetten iets versoepeld alhoewel de politie daar tegen protest heeft laten horen wat betreft het Madeleine-dossier, wat snippers:

Hope for McCanns as law on secrecy is eased
"The country's legal system is being overhauled, lifting the veil on documents concerning their daughter Madeleine's disappearance. The move could see an end to the swirling of rumour and speculation that has surrounded the inquiry and may also make it harder for the Portuguese police to obtain authorisation to tap the telephones of the McCanns and their confidants.

"The Portuguese law was officially changed yesterday but will not come into force until tomorrow, the first working day after the weekend. It could allow the McCanns access to investigators' files, running to 4,000 pages, within days.

The new law means that all suspects and third parties, including the media, will have access to police documents in any investigation - unless the public prosecutor decides that secrecy will benefit the inquiry or protect the rights of the accused. The prosecutor's decision has to be ratified by a judge within 72 hours.

The Sunday Telegraph understands, however, that the police have already anticipated the rule change and have prepared an appeal to the public prosecutor to keep the Madeleine file secret." telegraph.co.uk 17/09/2007

Wie zou er hier voordeel cq nadeel bij hebben? En hebben er al mensen rondom en met de McCanns al inzage van het een en ander gehad, en indien ja, waarom weten wij dat niet?

En nu het zo speelt wat betreft die uren net over de Spaanse grens blijft dit mij bezig houden, wat ik eerder postte: Kwam net iets opmerkelijks tegen. Op dit forum schreef iemand:
quote:
"If anyone has a link to the picture of them in Spain you will see Kate is wearing jeans, i belivev through other threads that they are the trousers the dogs smelt the death secent on..."
Beetje raar Engels maar ik ben daarop even gaan zoeken en ergens kan het kloppen.
De foto (uit een eerdere post) in Huelva op 3 aug.en daar draagt Kate wel een jeans.

Vervolgens op The Times, September 9: "The police also told the McCanns that sniffer dogs trained to detect the smell of dead bodies had shown unusual interest in the Renault and had reacted to her jeans, T-shirt and Madeleine’s Cuddle Cat toy."

En Sky News zegt nog het volgende: "The McCanns spent more than three hours in Huelva on August 3, putting up posters of their daughter and handing them out to tourists. The trip had reportedly been postponed from the day before because Mr McCann had been feeling unwell that day.And the couple said their journey took longer than expected because they had stopped at a petrol station to hand out posters of Madeleine."

[ Bericht 7% gewijzigd door Suko op 28-09-2007 17:56:17 ]
pi_53551828
In het verlengde van het hierboven geposte bericht: "The McCanns have previously refused requests for interviews with Oprah Winfrey and Larry King but are considering a request from Barbara Walters, the veteran American broadcaster, to coincide with the launch of an £80,000 advertising campaign to promote the search for their daughter.

The couple, who previously rejected high-profile interviewers because they did not want to become celebrities, are now furious that they can not speak out due to Portuguese judicial secrecy laws. However, this law only prevents them from discussing evidence in the case. The Times.

En in The Times ook het verhaal van de diepvriezers in die apartementen: "Police suspect that Madeleine’s body then “passed through various locations” before going into the boot of the car hired by her parents 25 days after she disappeared, it was reported. As a result detectives now want to inspect fridges at the Ocean Club complex where the McCanns were staying with a group of seven British adults.

A source close to the McCanns said: “That is total rubbish. Have you seen the size of the fridges in those apartments? Of course they did not stuff her in a fridge. “Kate was not in the apartment alone with Maddie. They had both been playing tennis then they put her to bed together and were then down for dinner [with their friends] by 8.20pm.”

We gaan op zoek naar die koelkasten met een diepvries, maar alleen een koelkast kan ook natuurlijk....gruwelijke gedachte. Het apartement zelf gevonden: The kitchen has a washing machine, cooker, fridge/freezer, microwave, and toaster. Bron

En nog even de Daily Mail: Diario de Noticias claimed police believed that the couple then disposed of Madeleine's body together, in Huelva, Spain, on August 3, three months to the day after she "disappeared". Officers believe the date is significant as it was a public holiday and the streets would have been quieter than normal. The paper also stated that English Catholics have a tradition of visiting the tomb of a loved one three months after their death.

[ Bericht 2% gewijzigd door Suko op 28-09-2007 20:09:11 ]
pi_53555343
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:23 schreef NorthernStar het volgende:
Ik zou tenminste geen ander belang kunnen bedenken zonder een of ander monstercomplot met pedofielennetwerken a la Dutroux met hoge heren die beschermt moeten worden oid en er is niks wat ook maar in zo'n soort richting hint.
doe eens googelen op Casa Pia schandaal, en dan met name het gedeelte waar getuigenverklaringen verdwijnen en zo .. hoezo geen hoge heren pedofielen die beschermt worden ?

of Gonçalo Amaral en Joana Cipriano .. ook zo'n vaag iets

of je kan ook in de vorige topics terug lezen .. ik had daar al een hele hoop informatie over verzameld ..
pleased to meet you
pi_53556074
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:42 schreef moussie het volgende:

[..]

doe eens googelen op Casa Pia schandaal, en dan met name het gedeelte waar getuigenverklaringen verdwijnen en zo .. hoezo geen hoge heren pedofielen die beschermt worden ?

of Gonçalo Amaral en Joana Cipriano .. ook zo'n vaag iets

of je kan ook in de vorige topics terug lezen .. ik had daar al een hele hoop informatie over verzameld ..
Dit is voor mij roze ballet.
Ik heb een hoop meningen gezien, in de nuchterheid van tbl1966 kon ik me erg goed vinden. Jammer dat hij of zij blijkbaar niet meer in deze reeks post. Nu ja in zoverre... enfin.

Moussie, wat zijn jouw ideeen nu? Ik kan niet 14 topics teruglezen, sorry.
pi_53556703
quote:

[..]

.

Hier, botje, ongevangen. .
Foto is alweer gedateerd maar dit is uiteraard allemaal PR. Aldus jij en een Sucker4life. .
pi_53557305
Zo moest even bijlezen, jeetje wat speculeren jullie weer lekker Ben even in 't vorige topic gedoken en wil toch nog wel even reageren, vooral op deze
quote:
Een vage foto van een meisje ergens in Marokko was in dit geval genoeg.

John McCann, Gerry's brother, said: "We are just glad people are still continuing to search for Madeleine and the focus is shifting from Kate and Gerry back onto her again."

Mission accomplished
Logisch toch dat de McCanns willen dat de focus op Maddie blijft, zij willen dat ze gevonden wordt en dan kan de politie beter hun energie stoppen in het natrekken van aanwijzingen, hoe vaag die ook mogen zijn, dan halsstarrig vast blijven houden aan de vooroordelen die zij tegen de McCanns hebben. Natuurlijk moeten ze die sporen ook natrekken, maar ze moeten niet hun ogen sluiten voor aanwijzingen rondom Maddy. Dat moet hun prioriteit hebben zolang ze geen concrete feiten tegen de ouders hebben.
quote:
Ik zie dat allemaal ook al s een soort PR, de zielige Kate, dat verhaal lees je ook hier: http://www.mirror.co.uk/n(...)alth-89520-19861277/ Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien. Die foto is wel erg slecht belicht overigens, vreemde make-up ook...
Bah, bah, bah, hoe kun je zo hard zijn en zo oordelen over deze vrouw. Dus iedereen moet maar reageren volgens jouw maatstaven. En nu ze dat niet doen 'deugen' ze niet. Ik zie hier een - toch al niet te dikke - vrouw, die door het verlies van haar dochter nog magerder is geworden. De lijnen rond haar mond zijn dieper geworden, haar gezicht smaller waardoor het langer lijkt. Ze heeft dat magere en strakke wat je ook vaak bij anorexia-patiënten ziet.

quote:
Hoe cynisch ben je als je alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt in een kwaad daglicht moet/wil zetten.
quote:
Ik mis het motief van de politie waarom ze de McCanns in discrediet zouden willen brengen.
Gezichtsverlies van de portugese politie zou een goed motief kunnen zijn. De ogen van de hele wereld zijn op ze gericht en ze komen niet echt veel dichter bij een oplossing. Het zou zo maar kunnen zijn dat ze koste wat het kost een dader willen hebben en dat ze zich daarom zo focussen op de McCanns.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53557336
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit is voor mij roze ballet.
Ik heb een hoop meningen gezien, in de nuchterheid van tbl1966 kon ik me erg goed vinden. Jammer dat hij of zij blijkbaar niet meer in deze reeks post. Nu ja in zoverre... enfin.

Moussie, wat zijn jouw ideeen nu? Ik kan niet 14 topics teruglezen, sorry.
Dank je voor 't compliment , ik probeer enigszins te nuanceren. De laatste topics valt het wel mee, in de eerste topics had ik het idee dat de McCanns al veroordeeld waren zonder rechtszaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door tbl1966 op 28-09-2007 23:08:43 ]
pi_53557713
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:03 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

ik probeer enigszins te nuanceren. De laatste topics valt het wel mee, in de eerste topics had ik het idee dat de McCanns al veroordeeld waren zonder rechtszaak.
Ja, dat idee kreeg ik toen ook en jij bent me daarom met je nuchterheid ook bij gebleven, maar je hebt wel een lastige naam. .
pi_53557785
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:18 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, dat idee kreeg ik toen ook en jij bent me daarom met je nuchterheid ook bij gebleven, maar je hebt wel een lastige naam. .
hoezo lastig? 't is een afkorting van tuttebol , zo noemt m'n man me altijd. Maar dat staat soms zo raar dus heb ik het afgekort
pi_53558005
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:21 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

hoezo lastig? 't is een afkorting van tuttebol , zo noemt m'n man me altijd. Maar dat staat soms zo raar dus heb ik het afgekort
Tuttebol, clean to the fact is tbl.

Ik ga maandag lekker de heertjes pesten. TBL. Geen hond die zo'n link weet te leggen. .
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 23:48:42 #46
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53558570
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:01 schreef tbl1966 het volgende:

Hoe cynisch ben je als je alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt in een kwaad daglicht moet/wil zetten.
Ja want met goed en kwaad heeft het ook zo ontzettend veel te maken.

"alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt"

Alles? Die stunt met die foto en de meelij opwekkende berichten over Kate vallen imo onder het nieuwe PR-offensief.

Wat voor labeltje, goed of slecht, jij daar aan wilt hangen moet jij weten maar schrijf dat vervolgens niet aan mij toe. Jij vindt het gebruikmaken van PR kennelijk slecht om uberhaupt tot zo'n conclusie te komen.

Sinds de verdenkingen tegen de McCanns en vooral sinds ze bijstand van Brian Kennedy krijgen draait het in de media voornamelijk nog om hun image, dat kun je moeilijk ontkennen toch?
pi_53558728
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 01:21 schreef moussie het volgende:

het is alleen maar een wilde theorie hoor .. ik heb dus ook geen idee wat er evtl afgedwongen zou kunnen worden ...
ik weet allen maar dat de vrijmetselaars al een tijdje bestaan en niemand die weet hoe machtig zij echt zijn, en niemand die weet wie wel of niet lid is tenzij je zelf lid bent .. het is een grote bonk speculatie ..

net zoals dus een vermeende hoge positie van Gerry puur speculatief is .. ik vind het alleen maar opvallend wat er gebeurd ..
eerst de overheid die de PR betaald, dan wat rijke mensen die alle benodigde gelden gaan ophoesten, een CRG die gezien de openbaringen aangaande het maddie fonds blijkbaar niet uit die pot betaald word .. een PR persoon dat zijn baantje bij de overheid (job security .. hello ?) opgeeft om te gaan free-lancen ?
Heb even de rest van je verhaal weggehaald omdat ik even wil reageren op die Vrijmetselarij. Heb er inmiddels de wildste verhalen over gelezen maar niet alles is natuurlijk rubbish. Bijvoorbeeld dat de Britse PM Gordon Brown (een bekende van Gerry McCann) een Freemason zou zijn, zeker is wel z'n moeder en haar oudere broer. Daily Mail Ook van Gerry McCann wordt beweerd dat hij een Freemason is, hij woont zelfs in het dorp Rothley met een nest vol Vrijmetselaars..."Records show that the Templars were already in Rothley when King John gave them five librates of land in 1203." Bron En de Templars zijn mogelijk de voorlopers van de Vrijmetselaars. "There have been some highly questionable claims made about Royston Cave and its history, including the suggestion that its Templar builders may, in effect, have been early Freemasons. However, no evidence of this link has been produced at this time." Bron Je kan dit stuk nog lezen waar je wenkbrauwen van gaan fronsen (en bij mij een ferme lachsalvo!), op een forum waar ik niks mee heb, pfff. En nog een interessant commentaar van ene Brenda, haar vader was een Freemason, zij moet er nu niets meer van hebben, integendeel. Van geldvertrekker Richard Branson wordt ook gezegd dat hij lid van die club is maar nergens een bevestiging gelezen, die members-records blijven gesloten. Leek me wel een spannend gegeven, zo vlak voor het weekend, maar een gevleugeld woord van het McCann-kamp komt vanzelf naar boven drijven, ludicrous, alhoewel...

Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. Ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Op 3 mei vermist, en de volgende dag al een site ontwikkelen die amper 13 dagen later on air ging met alle toeters en bellen vandien. Hoe weet je dat ze niet gauw wordt gevonden??? Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
pi_53559103
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja want met goed en kwaad heeft het ook zo ontzettend veel te maken.

"alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt"

Alles? Die stunt met die foto en de meelij opwekkende berichten over Kate vallen imo onder het nieuwe PR-offensief.

Wat voor labeltje, goed of slecht, jij daar aan wilt hangen moet jij weten maar schrijf dat vervolgens niet aan mij toe. Jij vindt het gebruikmaken van PR kennelijk slecht om uberhaupt tot zo'n conclusie te komen.

Sinds de verdenkingen tegen de McCanns en vooral sinds ze bijstand van Brian Kennedy krijgen draait het in de media voornamelijk nog om hun image, dat kun je moeilijk ontkennen toch?
Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik vind de reactie 'spin spin spin' cynisch en daar reageerde ik op. Ik vind het gebruik maken van PR niet slecht en ik kan me hier heel goed voorstellen dat deze mensen de aandacht van zich willen afleiden. De focus moet op Maddy blijven en het is jammer dat er mensen zijn die daar hun bedenkingen en twijfels bij hebben en daardoor dus vinden dat de McCanns hierdoor de verdenking op zich laden.

Vind jij het vreemd dat familie en vrienden zo over haar spreken, zij maken haar regelmatig mee, zien een vrouw die gebukt gaat onder zorgen. Dan is het toch logisch dat ze bezorgd om haar zijn.

Het draait al sinds het begin om hun image, nl. die van slechte ouders die hun kind(eren) alleen hebben gelaten. Inderdaad, pas sinds de verdachtmakingen is er een tegenoffensief begonnen. 't is alleen jammer dat dat nodig is, dat de pers de zaak niet neutraal benadert zodat dit soort berichten niet nodig zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 29 september 2007 @ 00:11:51 #49
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53559202
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:53 schreef Suko het volgende:

[..]

Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
Inderdaad. Alsof iemand zich zou moeten verontschuldigen voor wat hij of zij vermoedt. En direct weer gegooi met moraal, goed en slecht... alsjeblieft zeg. Als iemand hier zo zeker weet dat ze onschuldig zijn laat diegeen zich dan melden bij de McCanns of de politie, daar kunnen ze je goed gebruiken.

---

Leuke uitsmijter voor het weekend idd. Dat ze goede connecties hebben zou je er zo naar kijkend wel zeggen.

"Every year over 70,000 children go missing in the UK."
pi_53559268
quote:
Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. Ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Op 3 mei vermist, en de volgende dag al een site ontwikkelen die amper 13 dagen later on air ging met alle toeters en bellen vandien. Hoe weet je dat ze niet gauw wordt gevonden??? Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
Ik geloof niet dat iemand hier niet je mening respecteert. Ik probeer alleen een tegengeluid te laten horen omdat sommige posters ronduit cynisch en sarcastisch zijn. Ik vind het jammer dat de antipathieën die er tegen die mensen zijn soms de overhand nemen. Oké, ze lijken misschien niet sympathiek, ik denk dan hoe zou ik zelf overkomen als ik zo'n verlies zou lijden.

Aan de ene kant wordt de McCanns laksheid verweten: ze gaan niet naar Marokko, of naar België, maar ze gaan wel naar Spanje waar al genoeg posters van Maddy hangen. Aan de andere kant wordt ze verweten dat ze te voortvarend zijn met de media en hun website.

Nogmaals, ik weet ook niet of ze schuldig zijn, ik probeer me alleen maar steeds in te leven in deze mensen en te denken hoe ik me zou voelen als mijn dochter verdwenen was. Hoe de buitenwereld mij steeds zou veroordelen omdat ik niet reageer zoals zij dat van mij verwachten.
pi_53559367
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof iemand zich zou moeten verontschuldigen voor wat hij of zij vermoedt. En direct weer gegooi met moraal, goed en slecht... alsjeblieft zeg. Als iemand hier zo zeker weet dat ze onschuldig zijn laat diegeen zich dan melden bij de McCanns of de politie, daar kunnen ze je goed gebruiken.

---

Leuke uitsmijter voor het weekend idd. Dat ze goede connecties hebben zou je er zo naar kijkend wel zeggen.

"Every year over 70,000 children go missing in the UK."
Wie gooit hier met moraal? en goed en slecht. Er zijn hier dingen over de McCanns gezegd waar de honden geen brood van lusten. Sommigen van ons proberen dat te nuanceren en wijzen echt niet met het moraliserende vingertje hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 29 september 2007 @ 00:27:08 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53559526
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:08 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik vind de reactie 'spin spin spin' cynisch en daar reageerde ik op. Ik vind het gebruik maken van PR niet slecht en ik kan me hier heel goed voorstellen dat deze mensen de aandacht van zich willen afleiden.
Waarom zeg je dan dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen doordat het imo onderdeel van de PR is?

Ik heb er geen waardeoordeel aangehangen. Het proberen beinvloeden van de publieke opinie is een feit. Gebeurt voortdurend en overal. Of dat iets is waar je blij mee moet zijn, ik persoonlijk niet, maar het is geen oordeel over de McCanns dat ze ervoor kiezen.
quote:
De focus moet op Maddy blijven en het is jammer dat er mensen zijn die daar hun bedenkingen en twijfels bij hebben en daardoor dus vinden dat de McCanns hierdoor de verdenking op zich laden.

Vind jij het vreemd dat familie en vrienden zo over haar spreken, zij maken haar regelmatig mee, zien een vrouw die gebukt gaat onder zorgen. Dan is het toch logisch dat ze bezorgd om haar zijn.

Het draait al sinds het begin om hun image, nl. die van slechte ouders die hun kind(eren) alleen hebben gelaten. Inderdaad, pas sinds de verdachtmakingen is er een tegenoffensief begonnen. 't is alleen jammer dat dat nodig is, dat de pers de zaak niet neutraal benadert zodat dit soort berichten niet nodig zijn.
De media is imo voornamelijk op de hand geweest van de McCanns. Pas begin deze maand, toen er meer details over het mogelijk bewijs van de politie bekend werden, kwam de mogelijkheid dat zij het zelf gedaan konden hebben meer naar voren.

Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komt hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
pi_53559611
quote:
Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komen hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
Maar de media vormt ook de publieke opinie d.m.v. hun berichtgeving. Ze kunnen je maken en breken.
pi_53560075
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen doordat het imo onderdeel van de PR is?

Ik heb er geen waardeoordeel aangehangen. Het proberen beinvloeden van de publieke opinie is een feit. Gebeurt voortdurend en overal. Of dat iets is waar je blij mee moet zijn, ik persoonlijk niet, maar het is geen oordeel over de McCanns dat ze ervoor kiezen.
tuurlijk, de McCanns kiezen voor deze hype. Want daar hebben ze van stonde af aan voor gekozen toen ze, nadat hun dochtertje na vijf dagen vermissing eindelijk eens door de politie als vermist meisje werd gezien, eerder de media in te schakelden.
quote:
De media is imo voornamelijk op de hand geweest van de McCanns. Pas begin deze maand, toen er meer details over het mogelijk bewijs van de politie bekend werden, kwam de mogelijkheid dat zij het zelf gedaan konden hebben meer naar voren.

Wat zeg je nu eigenlijk??
quote:
Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komt hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
Wat vind jij nu eigenlijk?!
pi_53560322
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:19 schreef tbl1966 het volgende:
Wie gooit hier met moraal? en goed en slecht. Er zijn hier dingen over de McCanns gezegd waar de honden geen brood van lusten. Sommigen van ons proberen dat te nuanceren en wijzen echt niet met het moraliserende vingertje hoor.
Je zou de discussie ook wat algemener kunnen houden, want wat wij hier beweren & moraliseren is in feite totaal onbelangrijk. Wel leuk, en ook interessant (voor wie ervan houdt) maar in een wat breder perspectief kun je best stellen dat de McCanns door 'het publiek' op een bepaalde manier worden gezien. En dan luidt de conclusie dat de McCanns er op een of andere manier in zijn geslaagd te veranderen van twee liefhebbende ouders in people you love to hate. Nou oké, jij dan niet. Jij houdt nog steeds van ze. Maar een heel groot deel van het televisiekijkend en krantenlezend publiek begint ze een beetje te haten. Ze wekken irritatie op, ze zijn niet geloofwaardig (dat is iets anders dan 'schuldig', trouwens) - kortom: er wringt iets. Hoe kan dat?

Ze hebben iets verkeerd gedaan. Niet eens met Maddie (dat weten we niet ), maar met hun PR. Daar hebben ze wat steken laten vallen. Het gaat puur om imago. En aangezien de McCanns een hype zijn, hebben ze er zelf geen controle meer over. Ze vertellen links een mooi verhaaltje, maar rechts worden ze alweer gekielhaald door een negatieve publicatie.

Volgens mij, maar dit is puur gebaseerd op persoonlijk onderzoek, denkt een verdacht groot deel van 'het publiek' dat ze het gedaan hebben. Als ik het erover heb met mijn vrienden, reageren vrijwel alle mannen lakoniek: "De McCanns? Joh, die hebben het gedaan. Geen twijfel mogelijk." En daarna schenken ze zichzelf nog eens een glas wijn in een snijden een interessanter onderwerp aan. Mijn persoonlijke analyse luidt: die jongens lezen alleen de krant. Terecht, trouwens, want in de krant staat het nieuws. Alles daaromheen is speculatie, koffiedik kijken, enzovoort. En ze trekken hun conclusie puur op basis van het nieuws, en dan ligt het nogal voor de hand dat de McCanns schuldig zijn, aangezien ze de hoofdverdachten zijn in de ontvoeringszaak van hun dochter Maddie. Als je daar - kwestie van logisch denken - bij optelt dat bij het leeuwendeel van de kindermoorden de ouders (of familieleden/bekenden) als daders uit de bus komen, is het nog niet eens zo'n gekke gedachte.
Maar als ik diezelfde vraag aan de vrouwen/meisjes stel, kunnen die geen van alleen geloven dat de McCanns schuldig zijn. Totale verbijstering: "Nee, dat kán niet. Dat mediacircus! Dat dóe je toch niet?! En het lijken ook zulke áárdige mensen! Die man is heel intelligent en gevoelig, ik zag laatst een interview met hem op de televisie en ik wist zeker dat hij oprecht was. Hij is ook arts, hè. En buitengewoon intelligent, of had ik dat al gezegd? Ja, die vrouw... het zou kunnen dat zij het gedaan heeft. Beetje neurotisch type, lijkt me. En zo dun ook, hè? Iemand die zo dun is, daar is iets niet mee in de haak. Maar aan de andere kant... ze kan dat geheim toch niet zó lang verborgen hebben gehouden voor haar man? Nee, die mensen zijn onschuldig."
Mijn analyse van deze meer 'emotionele' reactie luidt dat vrouwen inderdaad - het werd hier ook al eerder opgemerkt - geneigd zijn de zaken op zichzelf te betrekken. Ze proberen zich te verplaatsen in de hoofdpersonen. (Het is ook geen toeval dat vrouwen de grootste afnemers zijn van literatuur!)

Dit is wel een interessant verschil, vind ik. En voor het PR-team van de McCanns is het ook interessant. Het is tenslotte hun taak om het hele publiek te overtuigen van de onschuld van de McCanns. Aan de mannen hebben ze de hardste dobber, die zijn eigenlijk niet van hun onschuld te overtuigen, tenzij de Portugese politie publiekelijk verklaart dat er een vergissing is gemaakt. Tot die tijd hangen de McCanns aan de hoogste boom, om de simpele reden dat mannen (nou oké: de meeste mannen, of veel mannen) hun tijd niet willen verdoen aan speculaties en soft geneuzel. De vrouwen zijn volgens mij wél gemakkelijk(er) te overtuigen van hun onschuld, en daarvoor moet de trucendoos worden opgengetrokken. Of de kleenex-doos. Als Kate & Gerry binnenkort een groot televisie-interview geven, moet je eens opletten hoe emotioneel en kwetsbaar ze zich zullen opstellen. Is ook niet zo moeilijk - zelfs prinses Diana kende die truc. En het werkte.
pi_53560585
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:54 schreef Stali het volgende:
Wat vind jij nu eigenlijk?!
Deze vraag was niet voor mij bestemd, maar ik ga hem toch maar beantwoorden. Voor mezelf, dus. En het antwoord is: ik weet het niet. Ik weet niet of ze schuldig zijn. Ik denk het wel. Maar die gedachte is, dat geef ik eerlijk toe, voor een groot deel ingegeven door een zekere sensatiebelustheid. Schokkend! Verbijsterend! Nooit eerder vertoond! Ja, ik hou wel van dat soort verhalen, daarom zou het mij beter uitkomen als de McCanns het hebben gedaan. Stel je eens voor, zeg...

Daarnaast houd ik me ook meer vast aan de mannelijke visie - zoals ik hierboven beschreef - die erop neerkomt dat ik de kranten lees, en dáárop baseer ik mijn mening. Of 'mening'... ik interpreteer de feiten. Als die mensen worden aangemerkt als hoofdverdachten, dan is dat niet voor niks. Portugal mag een arm en zielig land zijn, ik vind het een beetje al te gek om maar klakkeloos aan te nemen dat ze daar in Portugal allemáál achterlijk zijn. Zo'n beschuldiging komt ergens vandaan. Dit is een hele simpele gedachte, dat geef ik toe, maar ik houd het graag simpel. Ik denk - en dat is dan mijn variant van de scheermesjestechniek van Ryan3 - dat de eenvoudigste verklaring vermoedelijk de juiste is. En ja, die mensen zijn hoofdverdachten. Ik laat daar verder geen persoonlijke theorieën of emoties op los, ik zie dat gewoon als een los feit.
Als ik die twee dingen bij elkaar optel, neig ik dus naar schuldig.
Tegelijkertijd laat ik er natuurlijk wél emoties op los, en vergelijkingen, theorieën, enzovoort - en daar begint dan de twijfel. Maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd door de 'feiten', die geen feiten zijn, maar vage getuigenissen van nanny's en lofuitingen van goede vrienden van de McCanns, enzovoort. De twijfel groeit, dat wel. Maar ja, ik geloof dat dit soort ingewikkelde zaken zelden een ontknoping kennen. Ervan uitgaande dat die ontknoping in dit geval ook uitblijft, gok ik op schuldig.

pi_53562558
En wat heeft die Nanny nou weer te melden:

Madeleine: Mystery of the boatman 'kicking something in the middle of the night' spotted by nanny
quote:
" A mystery boatman was seen kicking at something in the middle of the night two days after Madeleine McCann disappeared, detectives have been told.

Former Mark Warner nanny Charlotte Pennington said she spotted the man in a small dinghy just off the Praia da Luz seafront at 11.30pm. She claims he was kicking at an object stored in the boat's hull. When she moved closer to investigate, the man - whose name she has given to Portuguese and British police - stooped out of sight then hurriedly rowed away.

Portuguese police are taking the sightings seriously and Miss Pennington, 20, has twice spoken to Leicestershire detectives about her evidence. She was working in the Ocean Club's creche on May 3, the night Madeleine disappeared. She is the only person to have given a full, public description of the events of that evening.

She told police how she heard Kate McCann scream: "They've taken her" on the night of May 3, when Madeleine vanished, and that she saw the first official suspect Robert Murat standing outside the Ocean Club that night. Yesterday Miss Pennington said the man was wearing a reflective yellow jacket with a hood but she could not make out his face.

However the following day she was shocked to see a man - whom she had come to know over the preceding week - wearing exactly the same distinctive jacket as the man in the boat. Miss Pennington's account potentially tallies with repeated suggestions that Madeleine was smuggled out of the Algarve on board a boat, or that her body was dumped at sea." Daily Mail
Haar eerdere verhaaltje dat ze Murat had gezien en over de missing ours van Kate McCann. En verder ben ik die Nanny Charlotte Pennington even gaan 'onderzoeken' en wat blijkt, haar echte naam is CHARLOTTE WIGHTON en is actrice. Kan best zijn dat ze dit als bijbaantje had, qua Nanny...

En verder schrijft tabloid Daily Express dat Maddie in de handen is van smokkelaars:
quote:
MISSING Madeleine McCann may be in the hands of North African people smugglers. Police in Morocco, investigating a reported sighting, believe they have identified a link with a ruthless gang of traffickers. A nationwide hunt has been launched for the smugglers who operate between North Africa and Spain, ferrying people – and tons of marijuana – into Europe each year. The breakthrough came a few weeks after Madeleine went missing when a Spanish tourist reported seeing a blonde girl matching her description being dragged along by a scruffy, Arab-looking woman in the town of Zaio. Senior officers believe the sighting is highly plausible and are now closing in on the gang. They are confident they know the identity of the woman and claim that she slips in and out of Morocco using underground contacts.

Police chief Abdelkada Chouhou told the Daily Express: “We believe the woman involved is a known Spanish smuggler who has links with Zaio.” De rest.
'T is maar dat dat u het weet... O ja, de komende weken: "A new poster is planned in the coming weeks for Portugal, Spain and Morocco, where there have been a number of reported sightings of the youngster." Sky News Dat sluit dus mooi aan dat ze daar in Marokko nu net een een mogelijke mensensmokkleaar op het spoor zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 29-09-2007 09:47:29 ]
pi_53562807
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:31 schreef Suko het volgende:

Madeleine: Mystery of the boatman 'kicking something in the middle of the night' spotted by nanny
[..]
Het is ongelooflijk wat zo'n Nanny allemaal meemaakt aan grootse en meeslepende zaken Ik vind het ook goed dat ze de spanningsboog van het verhaal een beetje respecteert, m.a.w. dat ze de 'boatman' eerst even onder de pet heeft gehouden.

Mijn gok: morgen doet nanny Charlotte een onthulling over het kinderstemmetje dat ze uit de boot hoorde opklinken, en dat riep: "I want my cuddly toy!"
pi_53564335
Dat deze informatie nu pas naar buiten komt hoeft niet te betekenen dat ze daar nu pas mee op de proppen komt. Misschien heeft ze dit al gelijk tegen de politie gezegd maar wordt er nu pas wat mee gedaan.
pi_53564403
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:02 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het is ongelooflijk wat zo'n Nanny allemaal meemaakt aan grootse en meeslepende zaken Ik vind het ook goed dat ze de spanningsboog van het verhaal een beetje respecteert, m.a.w. dat ze de 'boatman' eerst even onder de pet heeft gehouden.

Mijn gok: morgen doet nanny Charlotte een onthulling over het kinderstemmetje dat ze uit de boot hoorde opklinken, en dat riep: "I want my cuddly toy!"
Ik berijp gewoon niet, if true, waarom ze er nu pas mee komt, doet haar reputatie als Nanny en actrice geen goed lijkt mij.

De telegraph.co.uk heeft als kop: Madeleine McCann's parents may face jail Iets wat al eerder, dacht ik, was gemeld.
quote:
Kate and Gerry McCann could face 12 months in prison if they speak out to defend themselves against a slur campaign in Portugal because of the country's strict secrecy laws, it is claimed.
quote:
"Although the McCanns strenuously deny the allegations, as formal suspects they cannot talk about any aspect of the investigation. A source close to the couple said they were looking at ways to get round the strict legislation.
quote:
The latest claim is that Madeleine died in a "fatal and mysterious hour and a half" on the night she went missing and that her body may have been stored in a fridge. Clarence Mitchell, the McCanns' spokesman, said: "Each and every one of these nonsensical allegations causes real pain and hurt for both Gerry and Kate.
Ze mogen best wél zeggen: "The couple, who previously rejected high-profile interviewers because they did not want to become celebrities, are now furious that they can not speak out due to Portuguese judicial secrecy laws. However, this law only prevents them from discussing evidence in the case. The Times. Woordvoerder van de McCanns Clarence Mitchell moet daar eens mee ophouden teleksn te melden dat ze niks mogen zeggen, er is best wel ruimte, daar kunnen hun advocaten van de McCanns zeker wel ter zake kundig over informeren.

"The new law means that all suspects and third parties, including the media, will have access to police documents in any investigation - unless the public prosecutor decides that secrecy will benefit the inquiry or protect the rights of the accused. The prosecutor's decision has to be ratified by a judge within 72 hours." Eerder gepost.
pi_53564406
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:31 schreef Suko het volgende:

[..]

Haar eerdere verhaaltje dat ze Murat had gezien en over de missing ours van Kate McCann. En verder ben ik die Nanny Charlotte Pennington even gaan 'onderzoeken' en wat blijkt, haar echte naam is CHARLOTTE WIGHTON en is actrice. Kan best zijn dat ze dit als bijbaantje had, qua Nanny...
http://www.nanny-agency.com/Nanny-Form.cfm?nid=33648

I hope that clears it up .. een jong meisje met meerdere interesses/passies en bijpassende opleidingen ..
pleased to meet you
pi_53564588
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:02 schreef Suko het volgende:

[..]

Ik berijp gewoon niet, if true, waarom ze er nu pas mee komt, doet haar reputatie als Nanny en actrice geen goed lijkt mij.
wij hebben geen idee of zij dit niet al maanden geleden aan de politie daar heeft verteld, niet waar ?
en zolang als dat je in Portugal bent kan je maar beter je mondje dicht houden heb ik inmiddels het idee, anders ben je al gauw verdacht ..
maar ze is nu weer thuis heb ik begrepen, seizoen is afgelopen, dus nu kan zij zonder angst voor represailles spreken ..
pleased to meet you
pi_53565237
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:10 schreef moussie het volgende:

[..]

wij hebben geen idee of zij dit niet al maanden geleden aan de politie daar heeft verteld, niet waar ?
en zolang als dat je in Portugal bent kan je maar beter je mondje dicht houden heb ik inmiddels het idee, anders ben je al gauw verdacht ..
maar ze is nu weer thuis heb ik begrepen, seizoen is afgelopen, dus nu kan zij zonder angst voor represailles spreken ..
Kan zijn hoor Moussie, mar het past allemaal heel goed in het plaatje van het PR-team, maar zoals je weet, ik denk slecht.., Ik vond dit nog, June 17, 2007 The Times, Kate McCann was toen al bezig haar parttime job als huisarts op te geven en fulltime en waarom: "to campaign against child trafficking and raise awareness about missing children. "Kate said last week, ‘This is my job now. I can see this becoming my full-time career, with this whole issue of child welfare and opposing paedophiles’.”

Dat komt ook nu goed van pas:
quote:
McCanns Back European Missing Kids Alert Portugal, which currently holds the EU's rotating presidency, is reportedly pushing for such a system to be set up at a key meeting of European home affairs ministers. Madeleine went missing from her parents' rented holiday flat on the Algarve on May 3.

Portuguese police faced criticism over the speed of their initial response to the disappearance, including questions over how quickly they sealed the borders and alerted the ports and airports. Images of Madeleine were circulated through the media by friends and family in the hours after Madeleine's disappearance.

Portuguese officials are now said to be backing the extension of a French alert system, which includes electronic roadside messages, across the EU's 27 countries. In the UK a similar county-wide scheme, including automatic media alerts, was pioneered in the UK in Surrey after the disappearance of local schoolgirl Milly Dowler.

Madeleine's father Gerry McCann said: "If this is true we would very much welcome it as a major step in the right direction toward helping other children and their families. "Kate and I have consistently campaigned to effect such changes throughout the European Union to help protect children everywhere." Vandaag in Sky News
Daar zullen wij nog veel over gaan vernemen,vermoed ik...
pi_53566551
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:43 schreef Suko het volgende:

[..]

Kan zijn hoor Moussie, mar het past allemaal heel goed in het plaatje van het PR-team, maar zoals je weet, ik denk slecht.., Ik vond dit nog, June 17, 2007 The Times, Kate McCann was toen al bezig haar parttime job als huisarts op te geven en fulltime en waarom: "to campaign against child trafficking and raise awareness about missing children. "Kate said last week, ‘This is my job now. I can see this becoming my full-time career, with this whole issue of child welfare and opposing paedophiles’.”

Dat komt ook nu goed van pas:
[..]

Daar zullen wij nog veel over gaan vernemen,vermoed ik...
ké, dan ga ik maar weer eens de goede kant op relativeren

hier is op zich niets vreemds aan .. in tegendeel .. het wemelt in de hulpverlening van mensen die dankzij hun persoonlijke ervaringen op misstanden stoten en er iets aan willen doen zodat een volgende een soortgelijk lot bespaart word ..

wat haar persoonlijk aangaat .. het moment is zeker niet wijs gekozen (wat op zich dan weer voor haar spreekt, het is geen media-gebeuren maar een impulsieve handeling), maar ik kan me er wel wat bij voorstellen .. je schrikt toch wel behoorlijk als je erachter komt dat er in het land waarin 100'en niets vermoedende gezinnen hun vakantie vieren aardig wat pedofielen wonen en/of op vakantie komen en de politie deze pedofielen blijkbaar beschermd (zie de eerder genoemde verdwenen getuigeverklaringen etc) .. je word toch knettergek als je bedenkt dat dezelfde politie de vermissing van jouw kind moet onderzoeken, je weet niet of je ze wel of niet kan vertrouwen ?
en vergeet niet .. al die tijd krijgen ze geen informatie over wat er gebeurt, herhaal .. geen informatie !!
pleased to meet you
pi_53567795
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:41 schreef moussie het volgende:

[..]

ké, dan ga ik maar weer eens de goede kant op relativeren

hier is op zich niets vreemds aan .. in tegendeel .. het wemelt in de hulpverlening van mensen die dankzij hun persoonlijke ervaringen op misstanden stoten en er iets aan willen doen zodat een volgende een soortgelijk lot bespaart word ..

wat haar persoonlijk aangaat .. het moment is zeker niet wijs gekozen (wat op zich dan weer voor haar spreekt, het is geen media-gebeuren maar een impulsieve handeling), maar ik kan me er wel wat bij voorstellen .. je schrikt toch wel behoorlijk als je erachter komt dat er in het land waarin 100'en niets vermoedende gezinnen hun vakantie vieren aardig wat pedofielen wonen en/of op vakantie komen en de politie deze pedofielen blijkbaar beschermd (zie de eerder genoemde verdwenen getuigeverklaringen etc) .. je word toch knettergek als je bedenkt dat dezelfde politie de vermissing van jouw kind moet onderzoeken, je weet niet of je ze wel of niet kan vertrouwen ?
en vergeet niet .. al die tijd krijgen ze geen informatie over wat er gebeurt, herhaal .. geen informatie !!
Zeker, wordt tijd dat er wetten komen, en als die er zijn, worden aangescherpt, Europees op elkaar afgestemd. Wie kan het daar niet mee eens zijn. Maar het tijdstip van Kate McCann is wel erg vroeg, gepubliceerd in The Times op 17 juni en ze zei het een week eerder, pakweg 10 juni dus en op 3 mei is Maddie vermist. For Pete's sake zeg, dan zit je toch nog middenin een zoek/wanhoop/verdriet-proces? Ga desnoods voor de politiedeur liggen en schreeuw, "waar zijn jullie mee bezig, ik wil het nu weten!"

Maar goed, ondertussen is er een 'nieuwe getuige' opgestaan. Maar dat komt ook uit een gossip, zoutvaatjes...The Mirror:
quote:
A british tourist seen "hiding" in a stairwell outside Madeleine McCann's apartment on the night she disappeared was being investigated last night.

The new suspect, stocky and wearing two-tone glasses, was spotted by an Ocean Club worker just 12 metres from the flat. The employee, who did not want to be named, exclusively told the Mirror: "I'll never forget him. "It was around 6pm on the day the little girl went missing. I saw this Englishman standing under the stairwell.

"He was round-faced and stocky, wearing light clothes and positioned so that he was monitoring the car park area, stairs and elevator. He was hiding and watching what was going on. I didn't see him at first. I was collecting some linen, bent down to pick it up and nearly bumped into him.

"We gave each other a big fright and both jumped back. We moved aside for each other. But he didn't move away." After Madeleine vanished from the Ocean Club later on May 3 the witness was interviewed routinely by police. But he said a young officer seemed uninterested in what he had to say. Later, detectives arrived at his home and insisted he be re-interviewed.

He was taken to the police HQ in Portimao and asked to go through photographs. It is believed he managed to identify the suspect. Speaking to the Mirror before his interview, he said: "They showed me lots of pictures and I pointed out the person I thought it was. I've been told not to say any more about it." Asked by the Mirror why he had not pressured police to take notice of his statement from the start, he said: "I was too scared."

The worker said he discovered the suspect was British when he spotted him a few days later.Yesterday he refused to speak any further, stressing he had been warned not to talk about the investigation.
Daar klopt natuurlijk niks van, hoe weet hij of het een Brits toerist was, kan zijn dat ook hij naar Robert Murat verwijst, net als die Nanny en die vriendenkring...toevallig? Maar goed, tabloid-nieuws. Nou, dit was het voor mij maar weer voor vandaag wat de McCanns betreft...
pi_53568807
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:36 schreef Suko het volgende:

[..]

Zeker, wordt tijd dat er wetten komen, en als die er zijn, worden aangescherpt, Europees op elkaar afgestemd. Wie kan het daar niet mee eens zijn. Maar het tijdstip van Kate McCann is wel erg vroeg, gepubliceerd in The Times op 17 juni en ze zei het een week eerder, pakweg 10 juni dus en op 3 mei is Maddie vermist. For Pete's sake zeg, dan zit je toch nog middenin een zoek/wanhoop/verdriet-proces? Ga desnoods voor de politiedeur liggen en schreeuw, "waar zijn jullie mee bezig, ik wil het nu weten!"
uit de eerder genoemde .doc
quote:
Wat kan je doen om jezelf te behelpen?
* Dofheid, verdoving
Je geest laat je vaak slechts langzaam toe het gebeurde door te werken. In het begin voel je je verdoofd, gevoelloos. Het gebeurde lijkt onwerkelijk, als in een droom, als iets wat niet echt gebeurd is. Besef dat dit vaak een reactie van je lichaam is om de pijnlijke indrukken beetje bij beetje tot je te laten doordringen en de eraan verbonden pijn geleidelijk aan door te werken. Men aanziet dit vaak verkeerdelijk als “zich sterk voordoen” of “onbewogenheid”. Gun jezelf de tijd om met deze veranderingen om te gaan en laat je niet op stang jagen door je omgeving die jouw doorwerking graag sneller zou willen zien gebeuren. Elk zijn ritme. Probeer echter ontspannings- en relaxatietechnieken aan te leren die je misschien gemakkelijker toelaten om op een bewuste manier met de restletsels van de schok¬ervaring om te gaan.

* Activiteit
Actief zijn zonder daarom in een spiraal van overactiviteit te vallen, kan je tijdelijk wat soelaas bieden op momenten dat je het moeilijk hebt. Anderen die het ook moeilijk hebben met een gelijkaardige ervaring helpen door met hen iets van je eigen gevoelswereld te delen, kan soms verlichting voor beide partijen brengen. Een teveel aan activiteit kan echter wijzen op een poging om de aandacht af te leiden van de hulp die je zelf goed kan gebruiken.
Door activiteit vermijden velen aan het gebeuren te denken. Dit werkt, doch is slechts een tijdelijke oplossing. Vroeg of laat moet je toch met je gevoelens opnieuw in het reine komen.
en dan gaat het in deze .doc hoofdzakelijk om het verwerken van de emotionele shock na afloop van de gebeurtenis, hoe je met zo'n knauw om moet gaan als je voor het leven van je kind moet vrezen, en voor de rest verstoken bent van alle informatie .. geen idee
quote:
Maar goed, ondertussen is er een 'nieuwe getuige' opgestaan. Maar dat komt ook uit een gossip, zoutvaatjes...The Mirror:
[He was taken to the police HQ in Portimao and asked to go through photographs. It is believed he managed to identify the suspect. Speaking to the Mirror before his interview, he said: "They showed me lots of pictures and I pointed out the person I thought it was. I've been told not to say any more about it." Asked by the Mirror why he had not pressured police to take notice of his statement from the start, he said: "I was too scared."

The worker said he discovered the suspect was British when he spotted him a few days later.Yesterday he refused to speak any further, stressing he had been warned not to talk about the investigation.]

Daar klopt natuurlijk niks van, hoe weet hij of het een Brits toerist was, kan zijn dat ook hij naar Robert Murat verwijst, net als die Nanny en die vriendenkring...toevallig? Maar goed, tabloid-nieuws. Nou, dit was het voor mij maar weer voor vandaag wat de McCanns betreft...
huh .. dus hij heeft ze (Mirror) off-the-record iets verteld en dat hebben ze toch gepubliceerd ?
Lekker is dat .. ik hoop dat die er dan iig goed voor betaald is .. praten over het onderzoek roept atm erg felle reacties op ..

en hoe hij dat kan weten .. simpel, hij werkt daar, ziet hem aan de balie en vraagt het aan een andere medewerker .. zoiets ?

maar ja, de vaatjes zout blijven klaar staan .. en maar blijven hopen dat de nieuwe wet ergens binnenkort wat helderheid in dit moeras kan brengen
pleased to meet you
pi_53583528
McCanns send sleuths to Morocco
quote:
THE parents of Madeleine McCann have hired a team of private investigators to search for her in Morocco amid concerns that Portuguese police are failing to examine fresh sightings. On the 150th day since Madeleine disappeared, it emerged that a millionaire benefactor is paying tens of thousands of pounds a week for a private security firm to reinterview witnesses and investigate paedophile networks in Morocco.

The McCanns are convinced that Madeleine could have been smuggled to north Africa after four independent sightings of a girl matching her description.

They want the police inquiry refocused onto the search for their daughter and are determined to clear their names after nearly a month of frenzied speculation by Portuguese police and press about their alleged involvement in the death of their daughter. Last week their lawyers made a formal application to the prosecutor for access to a 4,000-page 10-volume police dossier, which would include details of forensics, witness statements and a reconstruction of the night of Madeleine’s disappearance.

As part of their defence, a separate team of private investigators, Control Risks, has been taking independent witness statements from the McCanns and the seven friends with whom they dined on the night of Madeleine’s disappearance.

They hope the tactic will enable them to rebut persistent claims by the Portuguese police about “suspicious inconsistencies” in the statements their officers had taken. Reports in Portugal suggest the public prosecutor will this week request further questioning of the couple and their holiday party.

The McCanns’ legal team is also considering conducting independent forensic tests on the Renault Scénic hire car in which the Portuguese police claim they have found “bodily fluids” that are an 80% match to Madeleine’s. The car is being kept for the McCanns in the garage of tycoon John Geraghty, 68, in his villa near Praia da Luz. Last week the McCanns faced further allegations in the Portuguese press. On Wednesday, senior officers said they were investigating two “unaccounted for” hours during a trip the couple made to Huelva, Spain on August 3.

On Thursday an unnamed police source said detectives believed Kate McCann accidentally killed Madeleine in the couple’s holiday apartment while her husband played tennis. The child’s body was then stored in a fridge before being transported and disposed of in the hire car.

The McCanns described the latest accusations as “ludicrous”. A spokesman for the couple pointed out the trip to Huelva was conducted in the “full glare” of the world’s media, while the couple played tennis together with a coach on the day that Madeleine disappeared.

Kate and Gerry have now decided to take on the search for Madeleine themselves after concerns that the Portuguese police have given up. In Portugal, an investigation that initially boasted 945 officers has been scaled down to about 20.

The team of private investigators in Morocco is being paid for by Brian Kennedy, the £350m home improvements tycoon, who last week pledged to fund their fightback. Kennedy himself travelled to Rabat last week for a progress report.

The couple were disappointed last week when a photograph of a girl bearing similarities to Madeleine, taken by a Spanish tourist, turned out to be the daughter of a local olive farmer. They believe other leads, however, could prove more fruitful. On his blog yesterday, Gerry said: “Despite the disappointment, it is encouraging that people are being vigilant and have not stopped looking.”

The investigators recently reinterviewed Mari Olli, a Norwegian tourist who saw a girl matching Madeleine’s description at a petrol station on the outskirts of Marrakesh six days after Madeleine’s disappearance. Olli said: “She was a sweet blonde girl who said something like, ‘Can I see mummy soon?’

“I’m almost certain it was Madeleine, but the Portuguese police never took me seriously. They never even took my statement. My only hope is that someone does something about it now and the little girl is found.”

When the McCanns visited Rabat in June to raise awareness about Madeleine’s disappearance, a source close to the ambassador told them that a second sighting had been made at the Ibis hotel opposite the petrol station. Private investigators are still trying to track down the male witness, who is from Yorkshire.

The team is also looking at a third sighting, made by Jeannie Thompson, 56, from Devon. She says she saw a blonde girl looking “dishevelled” as a man took photographs of her at the Café des Epices in Marrakesh on May 11. She reported the sighting to British police, who took her statement, but has heard nothing since.

A fourth sighting was made in the village of Zaio in northern Morocco. Isabel Gonzalez, 60, says she saw a girl with blonde hair being dragged across the road by a Muslim woman. She said: “I am convinced the girl was her. But when I contacted Portuguese police they said they would not look into it because they believed Madeleine was already dead. It has caused a lot of pain in my heart.”

The Moroccan interior minister, police chief and the head of the secret service have promised the McCanns that “if the girl is here, she will be found”. A senior detective, however, said more prominence was given to local sightings. “Most tourists who say they have seen Madeleine cannot see the difference between a European girl and a Moroccan one, as in the case of the Spanish tourist.”

While cases of children being smuggled from Europe to north Africa are rare, the country has a reputation for child prostitution and sex tourism. A report by the UN economic and social council raised concerns about “men from other countries, particularly the Gulf states, looking for girl prostitutes”. It adds that El Hajeb, a town in central Morocco, is notorious for child prostitution.

The McCanns will today mark the 150th day since Madeleine’s disappearance by attending a church service near their home in Rothley, Leicestershire. “It is just another day without Madeleine,” a friend said.

The McCanns are now trying to keep life for their two-year-old twins, Sean and Amelie, as normal as possible. They have been told that Madeleine is on a “trip”. Gerry said: “Sean and Amelie have settled back into nursery, almost as if they have never been away.”

Last week the couple were given further encouragement after David Miliband, the foreign secretary, telephoned Gerry McCann. It is the first time he has contacted the couple since police accused them of being involved in their daughter’s death three weeks ago. The Times
pi_53583541
Madeleine: Portuguese detectives send British police 40 questions to ask the McCanns
quote:
Portuguese detectives plan to send a legal letter to their British counterparts outlining more than 40 questions they insist the parents of Madeleine McCann must answer. The British police will then decide how and where the questions will be posed.

The move has been ordered by prosecutor Luis Bilro Verao, who issued a public statement earlier this month saying there was not enough evidence against Kate and Gerry McCann to order a fresh grilling about the little girl's disappearance.

The new interrogation will be based on more than 40 questions Kate McCann refused to answer when she was quizzed by police in Portimao on September 7. It will focus on two "missing" hours on a trip the McCanns made to the Spanish city of Huelva on August 3 when the McCanns reportedly 'evaporated' from the view of accompanying journalists.

They are said to suspect that Madeleine died in the holiday apartment at Praia da Luz and that her parents hid the body and moved it three months later on the trip to Spain. But the couple's spokesman, Clarence Mitchell, insisted yesterday that Mr and Mrs McCann, both 39-year-old doctors from Rothley, Leicestershire, have a full account of their visit to Huelva.

He said the couple were never alone during the trip and were always in the company of PR adviser Jon Corner and a cameraman. There is even a video of the trip on the website YouTube, showing the McCanns handing out leaflets as part of their drive to find their daughter. Mr Mitchell said: "Kate and Gerry stopped several times to distribute leaflets and they had the car boot open all the time.

"They transported all the campaign material in it. If there had been a body in there, people would have seen." Spanish authorities said yesterday they have not been asked to investigate the Huelva trip.

Spokesman Manuel Bago insisted: "There is no investigation involving Madeleine's parents in the province of Huelva." Forensic tests from the McCanns' Renault Scenic hire car are expected back within two weeks. Police believe the results will give a "fresh breath" to the investigation.

Meanwhile, despite having their hopes dashed last week when a blonde child photographed in Morocco proved not to be their daughter, the couple believe North Africa may hold the key to her safe return. In Gerry's blog yesterday, he wrote: "When we hear of potential sightings of Madeleine, Kate and I try not to get too excited, otherwise we would be on a continuous emotional rollercoaster, more than that we are experiencing already. Daily Mail
'News of the World' looft twee miljoen uit voor cruciale Maddie-tip
quote:
De Britse krant News of the World heeft anderhalf miljoen pond (2,1 miljoen euro) uitgeloofd voor de tip die leidt tot de veilige terugkeer van Madeleine McCann. Verschillende sterren en rijke Britten hebben een bijdrage geleverd aan het eindbedrag.

Al eerder werden flinke bedragen uitgeloofd om het meisje terug te vinden. Zo doneerde Sir Philip Green van de Topshop 360.000 euro. Sir Richard Branson schonk bijna 150.000 euro. Ook verschillende voetbalclubs stonden een geldbedrag af. (novum/svm)
Och, dat laatste bericht zou men op een aantal maineren kunnen lezen, waarvan ik direct dacht: "dan is ff makkelijk, zoveel geld beloven voor een veilige terugkeer van Maddie met misschien de gedachte dat het meisje niet meer leeft."

Maar The News of the World gelooft er kennelijk nog in, maar ik pak alvast een vat zout...:
MADELEINE McCANN: FIND THE MAID
New suspect: Amazing twist in investigation as cops hunt for suspect with a grudge
quote:
BRITISH cops launched an urgent hunt for a new suspect in the Maddie McCann case — after an astonishing tip-off from the PRINCE OF WALES.

An anonymous email sent to the prince's official website insists three-year-old Madeleine was kidnapped from the Mark Warner Ocean Club holiday resort in Portugal by a disgruntled ex-employee.
The informant named a maid who was sacked from the apartment complex in Praia da Luz and claimed she snatched the child in a crazed revenge plot.

British police are now liaising with Portuguese detectives over the dramatic new twist which is revealed 150 days after Maddie vanished.

But amazingly, despite the fresh lead, it was reported last night local cops were SCALING DOWN their operation. The hunt that began with nearly 1,000 Portuguese officers has now dwindled to a 20-man investigation. British police believe the tipster entrusted the new information to Prince Charles because he and wife Camilla came out firmly in support of Maddie's parents Kate and Gerry.

In a statement released from Clarence House in May, the royal couple said they had been following the case "closely and with deep concern" and "fervently hoped" Madeleine would be reunited with her family. As soon as the whistleblower's email arrived on the royal website aides passed it to Scotland Yard.

Officers from Leicestershire police— the McCanns' local force—are now trying to trace the writer. The detectives have already established that the named ex-employee EXISTS and the checkable details appear to be ACCURATE.

A police source said: "There have been hundreds of Madeleine theories, sightings and tips sent into UK cops from members of the public. But this one is different. "It's incredibly detailed and so far, from the inquiries being made in Portugal, it appears to be based on factual events.

"UK officers have been taking a back seat in the hunt for Madeleine as it's a Portuguese inquiry. But they couldn't ignore this information. "Any clue which could shed new light on the case will be dealt with seriously. This could be very significant." De rest op News of the World
Aan de andere kant The Independent komt er ook mee, serieuze krant:
Maddie 'kidnapped by maid', says email
quote:
Madeleine McCann may have been kidnapped by a disgruntled maid in revenge for her sacking by the Praia da Luz resort where the three-year-old disappeared 150 days ago, according to a tip-off received by British police.

An anonymous informant named the ex-employee in a detailed email sent to Prince Charles's official website, claiming she acted out of bitterness towards the resort's operator, Mark Warner Ocean Club, said the News of the World.

British police called the email "significant", and said the details they had been able to check had proved to be correct. Now Leicestershire Police are trying to trace the writer, and have passed the information to Portuguese detectives. The McCanns' spokesman, Clarence Mitchell, said they were "encouraged" by the development.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 30-09-2007 10:08:59 ]
pi_53588952
Ik weet nog: in het allereerste begin toen bleek dat Maddie vermist was hield ik me er niet zo mee bezig. Ik vond het wel heel erg natuurlijk, maar had er eerlijk gezegd geen bovengemiddelde belangstelling voor.

Dat veranderde toen het bericht naar buiten kwam dat de ouders van Maddie verdacht werden in deze zaak. Ik ging er meer over lezen op internet, en ging deze Maddie-topicreeks volgen. Hartstikke interessant allemaal.

Ik kreeg kennis van feiten en geruchten en ik begon, eigenlijk helaas, steeds meer te vermoeden dat de ouders méér wisten van de verdwijning van hun dochter, dan men de rest van de wereld wilde doen geloven.

Nu er echter weer allerlei berichten (geruchten) opduiken, van mensen die Maddie in Marrokko gezien hebben, van een 'maid' van het hotel die betrokken zou zijn bij de verdwijning van het vier-jarige meisje, van geldschieters die 2 miljoen euro hebben uitgeloofd voor de cruciale tip, van de detectives die in opdracht van de McCann's in Marrokko rondspeuren...
Nu krijg ik toch steeds meer het gevoel dat de ouders niet betrokken zijn bij de verdwijning. Gewoon omdat ik me in dit stadium niet meer kan voorstellen dat je er nog zo'n grote "poppenkast" van zou kunnen maken...
pi_53595551
@ sunmoonstar, ik denk dat ook daarom er mede zoveel gedachten zijn, heb al een helemaal theorieën gelezen maar niemand kan echt zeggen/beweren of de ouders schuldig zijn, nog afgezien van het feit dat zij mij gewoon tegen staan. Ik las deze column van Carol Sarler in The Observer/Guardian . Zij heeft de vermissing van Ben Needham (ook al zo'n blond engeltje en nooit gevonden/opgelost) op Kos in 1991 ook gevolgd net als nu met de vermissing van Madeleine. Ze beschrijft in deze column de opvallende overeenkomsten (alhoewel de samenstelling van beide families heel verschillend is) met deze twee zaken, met ook een mogelijke verklaring wát er gebeurd zou kunnen zijn...

Wat mij verder opvalt dat al die journalisten van de diverse kranten het eigenlijk ook niet echt weten ondanks dat ze er met de neus bovenop stonden. Sommige zijn iets meer op de hand van de McCanns, andere ronduit vijandig, en weer andere beschrijven meer de vele fouten die er zijn gemaakt, en een combi van dit alles. En verder zou je inderdaad kunnen denken waaom al die fuzz als de ouders misschien toch schuldig kunnen zijn...deels misschien door de enorme geldelijke backup die ze nu hebben, dan zul je het ook wáár moeten maken, je kan er niet meer onderuit, een rollercoaster die niet meer lijkt te stoppen. En misschien deels een mega cover-up (om één van de McCanns in bescherming te nemen?) om de vele reputaties die hier op het spel staan, ook van de UK als land. Van de McCanns zelf, hun vrienden (die toen ook in Portugal waren, deels ook artsen), én vrienden in de UK, waaronder best invloedrijke types. Ik hoop iig dat er een einde aan komt, wat betreft al die zogenaamde getuigen, de lekken van de Portugese politie, de PR-praatjes van het team rondom het stel en ook die bijna heilig verklaringen van vrienden en familie komen echt m'n neus uit.

En tot slot eindigt het misschien wel net als met Ben Needham, onopgelost en kunnen we Madeleine McCann in een map doen waarop geschreven staat, Vermissingen, ook onverteerbaar maar sommige zaken in het leven moeten kennelijk zo verlopen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:45:06 #71
145755 kahaarin
pi_53612798
Ben je een weekeindje weg en dan wordt er een complot met een nanny wereldkundig....

Hebben jullie dit al gezien?
quote:
On the 150th day since their daughter Madeleine went missing, Kate and Gerry McCann have again been linked with her death in the Portuguese press.

Despite repeated pleas from their spokesman Clarence Mitchell, the couple have again faced accusations that they are implicated in the disappearance of the four-year-old.

Portuguese tabloid newspaper 24 Horas yesterday alleged that Madeleine fell down a flight of stairs at the Mark Warner holiday complex in Praia de Luz, hitting her head on a ceramic flagstone.
http://www.viewlondon.co.(...)-after-18299361.html

Hoeveel zout moeten we hierbij gebruiken?
Hoe komen ze er toch op elke keer, of zouden zij ook een anonieme tip hebben gehad?
Maar als ik het goed heb begrepen dan heeft iemand info op de site van prins Charles achtergelaten waarin de naam van de maid werd genoemd en dat dit mogelijk een wraakactie kan zijn omdat ze is ontslagen?
Een maid zal idd het park goed kennen en ook weten waar je langs moet om ongezien te blijven.
Ik weet zo net nog niet of ik die verhalen geloof, eerst maar eens afwachten wat de testen zeggen en die vrouw zelf als ze wordt gevonden.
be nice or go away
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:09:14 #72
3542 Gia
User under construction
pi_53613483
Vind dat zo raar, om een kind van een gast te stelen uit wraak op je baas!!
Daarbij, is het dan niet handiger om één van de jongste twee te pikken, die zijn wat minder zwaar om mee weg te lopen, en slapen sowieso overal doorheen.

Geloof dit niet direct. Ben ook erg benieuwd naar het commentaar van dat meisje.
pi_53614149
Ik vind zo langzamerhand alles rond deze zaak vreemd worden! De nanny, prins Charles....van de trap vallen????? Dan hoef je je kind toch niet stiekem te begraven? En dan in zo'n korte tijd zó goed, dat niemand haar meer kan vinden? Allemaal raar...
pi_53617523
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:45 schreef kahaarin het volgende:
Ben je een weekeindje weg en dan wordt er een complot met een nanny wereldkundig....

[..]

een hele hoop denk ik ..

het is anyway schandelijk, vandaag treed die nieuwe wet in werking, alhoewel we nog maar moeten afwachten of dat ook voor dit geval opgaat, en dit lijkt nou echt als nog even snel een trap onder de gordel met wilde speculaties voor je de kopij weer ziet slinken omdat iedereen de dossiers heeft
quote:
Hoe komen ze er toch op elke keer, of zouden zij ook een anonieme tip hebben gehad?
de grote duim ? Alhoewel ik de portugese politie er inmiddels wel voor aanzie om als de ene theorie niet werkt maar op een volgende over te stappen, men lijkt er alles aan te willen doen om de McCanns schuldig te verklaren, als het niet kan op de ene manier dan maar op een andere .. kind verwaarloosd, spreken met de media ..
Als je even uitgaat van mijn speculatie, dat de politie op de een of andere manier hierbij betrokken is, zou je haast denken dat de McCanns onder druk gezet worden om hun eigen onderzoek te stoppen ..
quote:
Maar als ik het goed heb begrepen dan heeft iemand info op de site van prins Charles achtergelaten waarin de naam van de maid werd genoemd en dat dit mogelijk een wraakactie kan zijn omdat ze is ontslagen?
Een maid zal idd het park goed kennen en ook weten waar je langs moet om ongezien te blijven.
Ik weet zo net nog niet of ik die verhalen geloof, eerst maar eens afwachten wat de testen zeggen en die vrouw zelf als ze wordt gevonden.
ik ben ook benieuwd, het is wel een hele rare twist .. waarom niet je eigen politie benaderen ?
pleased to meet you
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:47:54 #75
145755 kahaarin
pi_53617802
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:38 schreef moussie het volgende:

[..]

een hele hoop denk ik ..

het is anyway schandelijk, vandaag treed die nieuwe wet in werking, alhoewel we nog maar moeten afwachten of dat ook voor dit geval opgaat, en dit lijkt nou echt als nog even snel een trap onder de gordel met wilde speculaties voor je de kopij weer ziet slinken omdat iedereen de dossiers heeft
[..]

de grote duim ? Alhoewel ik de portugese politie er inmiddels wel voor aanzie om als de ene theorie niet werkt maar op een volgende over te stappen, men lijkt er alles aan te willen doen om de McCanns schuldig te verklaren, als het niet kan op de ene manier dan maar op een andere .. kind verwaarloosd, spreken met de media ..
Als je even uitgaat van mijn speculatie, dat de politie op de een of andere manier hierbij betrokken is, zou je haast denken dat de McCanns onder druk gezet worden om hun eigen onderzoek te stoppen ..
[..]

ik ben ook benieuwd, het is wel een hele rare twist .. waarom niet je eigen politie benaderen ?
Indwerdaad, waarom niet gewoon naar de Britse politie, het berichtje kwam ergens van het Iberisch schiereiland, als je dan niet naar de Spaanse of Portugese politie wil dan ga je toch naar de ambassade of zoiets, daar is die mevrouw die dat meisje in Marokko fotografeerde ook heen gegaan, of bel even met deze of gene.
quote:
A new sighting was reported yesterday, when James Valarino, 65, from Gibralter, said he was convinced that he had seen Madeleine in the town of Tangiers with a north European man on August 8. The man ran off with the girl when Mr Valarino called Madeleine’s name, the Sunday Express reported.
Een nieuwe sighting, deze man heeft Madeleine geroepen en de man ging er van door, een noord europese man, toch die pedofielenlink?
Het wordt hoe langer hoe gekker.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,298697,00.html
be nice or go away
pi_53619054
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:45 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dit is nog meer sentationeel, dat Maddie van de trap is gedonderd, mogelijk onder invloed van sedatie. Wel is het zo dat ze wel eens meer een half uur weg was, gewoon ff weggelopen uit het apartement en toen wel is gevonden. Overigens opperde die columniste dat al, kan zijn dat, net als Ben Needham die misschien van de klif is gedonderd en opgevreten, Madeine, zelf uit bed is gekropen en door omstandigheden is gevallen, The Times zegt:
quote:
"Details of the tip-off came as a Portuguese newspaper reported that detectives believe Madeleine died by falling down a short flight of stairs at the ground-floor holiday apartment. Two senior police sources allegedly told 24 Horas there were “strong suspicions” that the girl had smashed the back of her head against ceramic tiles on the steps.

However, there was a child-proof safety gate at the top of the only stairs that lead from the rear patio down to the street. The newspaper said that the Forensic Science Service in Birmingham had discovered samples which showed that Madeleine had died of a head wound. But it is highly unlikely that traces of bodily fluids and hair recovered from the McCanns’ apartment and hire car would allow for such a conclusion to be drawn."
Maar ja, wat er daarna dan is gebeurd, dan kom je ook weer bij die Tapas-vrienden. Wie heeft er nu echt gekeken, wie heeft eventueel Madeleine gewond of erger gezien en etc etc etc. Overigens schijnt het dat één van die vrienden doctor Matthew Oldfield wél Robert Murat kent (hij ontkent dat), een zus van Murat woont in Exeter, net als de Ofdfields en vlak voor de afreis naar Portugal wás Murat nog in Exeter. Er hangt een eigenaardig sfeertje rondom die vriendenkring, een muur van stilte. Ook journalisten komen niet echt met achtergronden van hen, zelfs de tabloids zijn hierover heel zuinig met nieuws.
pi_53619318
Oh oh oh, en wat zegt opoe McCann: Madeleine McCann drugged, says grandmother
quote:
"Madeleine McCann's grandmother has claimed that the missing four-year-old was drugged before being abducted in Portugal. Eileen McCann said that otherwise, her granddaughter would have screamed when she was taken from the family's holiday apartment. The 69-year-old was speaking to the Belfast Telegraph 150 days after the toddler went missing from the Algarve resort of Praia da Luz.

Madeleine's grandmother, originally from Co Donegal but now living in Scotland, said that the family have been "going through hell" since the little girl's disappearance. I really believe [whoever took her] gave her a drug. "There is no way they carried her out of there without her wakening.

"If she was taken when she was sleeping by somebody she did not know she would have screamed the place down." Mrs McCann condemned suggestions that her son Gerry and daughter-in-law Kate were connected to their daughter's disappearance. "My son and Kate would never even slap their child, never mind do anything to harm her," she said.

They are running away from nobody because they are innocent." She also criticised the Portuguese investigation, as well as rubbishing claims that DNA evidence found in the car hired by Madeleine's parents after she vanished proved her body had been in the vehicle.

"We always keep in touch and we are always there for each other," she said, adding that local people knew her family would not be involved in Madeleine's disappearance. Kate and Gerry McCann spent a quiet day in their home town of Rothley in Leicestershire to mark the 150 days since their daughter disappeared.

They are adamant that she was abducted but police in Portugal were described as "100 per cent" certain that the little girl died in the family's apartment in the Algarve. The couple's spokesman, Clarence Mitchell, said: "It is just ludicrous. All of these reports are unsourced and unsubstantiated." telegraph.co.uk
Met ook het verhaal van de trapval. Zou het kunnen dat ze alvast een verhaal in elkaar flansen mocht het uiteindelijke rapport van het Britse Lab toch sporen van sedatie hebben gevonden?
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:15:01 #78
145755 kahaarin
pi_53620002
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:44 schreef Suko het volgende:
Oh oh oh, en wat zegt opoe McCann: Madeleine McCann drugged, says grandmother
[..]

Met ook het verhaal van de trapval. Zou het kunnen dat ze alvast een verhaal in elkaar flansen mocht het uiteindelijke rapport van het Britse Lab toch sporen van sedatie hebben gevonden?
Ik ben nog steeds van mening dat een complot met meerdere mensen uitgesloten is, dan was er al wel duidelijkheid geweest, dan was er wel 1 geweestd die zich onder al die aandacht en spanning niet meer kon inhouden.
Er is al zoveel gezegd en geschreven over sedatie, pillen, injecties. mishandeling, verwaarlozing e.d. dat ik me kan voorstellen dat oma een tegenoffensief begint als er weer een keertje een reporter voor haar neus staat, ik sluit niet uit dat de ouders er meer van weten maar al die media en riooljournalistiek leggen zo'n rookgordijn dat iemand die de dossiers niet heeft, wij dus oa, er niets zinnigs meer over kunnen zeggen, dat neemt niet weg dat de soap volgen in de kranten en van gedachten wisselen over alle hersenspinsels best interessant is.

Dit al gelezen? http://www.thesun.co.uk/article/0,,2005320001-2007450582,00.html
be nice or go away
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:26:50 #79
145755 kahaarin
pi_53620310
quote:
One of Portugal's top prosecutors has launched an astonishing personal attack on the father of Madeleine McCann, accusing him of being a 'negligent' father.

Carlos Anjos, president of the Judicial Police Inspectors Union, cited what he called a recent "ridiculous episode" when Gerry McCann revealed he believed Madeleine's abductor was hiding in the apartment on the evening of May 3 when he went to check on his three children.

He said: "Four months after his daughter disappeared, during which time he was interviewed several times by the Judicial Police, he remembers that there was a man hiding in the apartment where his three children were sleeping, when he went to check they were okay.
Dit is natuurlijk schoppen om het schoppen, ik denk dat de Portugezen echt met de rug tegen de muur staan, geen bewijzen, geen back-up vanuit het Britse lab, ze gaan nu wel heel ver met al die aantijgingen, ze verdraaien alles.
be nice or go away
pi_53622256
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:26 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk schoppen om het schoppen, ik denk dat de Portugezen echt met de rug tegen de muur staan, geen bewijzen, geen back-up vanuit het Britse lab, ze gaan nu wel heel ver met al die aantijgingen, ze verdraaien alles.
je zou toch een wat betere woordkeuze verwachten van het hoofd van politie dan dit
quote:
He said: "Four months after his daughter disappeared, during which time he was interviewed several times by the Judicial Police, he remembers that there was a man hiding in the apartment where his three children were sleeping, when he went to check they were okay
Gerry zat zich toch niets te herinneren, hij is tot de conclusie gekomen dat het niet anders kan dan dat de ontvoerder op dat moment in de kamer was ..
En als dat dan de algemene manier is waarop er met informatie word omgegaan .. zoals deze speculatie die tot herinnering gebombardeerd word .. beloofd dat weinig goeds voor het algehele onderzoek
pleased to meet you
pi_53625140
Ja ja , die tabloids, daarom is het misschien beter alleen kranten te citeren die een zekere reputatie 'genieten,' zoals The Times, telegraph.co.uk, The Indepenent, Te Guardian en soms The Daily Mail en ook natuurlijk de BBC-site. Overigens sprak oma McCann (Madeleine McCann drugged, says grandmother) zelf tegen de collega-krant Belfast Telegraph waaruit de telegraph dus citeerde. Maar toch lees ik regelmatig wat quotes van familie e.d. op diezelfde tabloids. Ondanks dat het om lulberichten gaat ter promotie van de McCanns moet men dan ook niet gek opkijken als er eens wat belastends wordt bericht. Het mes snijdt aan twee kanten. Wat het verhaal op de Daliy Mail betreft, tuurlijk een krant met een beetje 'sensatiegehalte', (soms voor, soms tegen de McCanns) maar ik vind het niet zo gek dat men ageert tegen het plotselinge herinneringsvermogen van Gerry. En ook dat plotselinge veranderen van verklaringen van één van die vrienden, wel vent gezien met kind lopend richting supermarkt, en nu opeens richting Robert Murat. En men kan zich gerust echt afvragen of men gedegen naar de kids 's avonds heeft omgekeken. Maar het is idd zwak om daarmee nu de McCanns om de oren te slaan omdat het nu gaat om een vermissing cq ongeval al of niet per ongeluk met een mogelijke cover-up. En ik begrijp nog steeds niet dat het Forensic Science Service in Birmingham (DNA-testen e.d.) de uiteindelijke resultaten nog steeds niet heeft prijsgegeven, je zou er bijna wat van denken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 01-10-2007 20:05:19 ]
pi_53626657
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:15 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds van mening dat een complot met meerdere mensen uitgesloten is, dan was er al wel duidelijkheid geweest, dan was er wel 1 geweestd die zich onder al die aandacht en spanning niet meer kon inhouden.
Er is al zoveel gezegd en geschreven over sedatie, pillen, injecties. mishandeling, verwaarlozing e.d. dat ik me kan voorstellen dat oma een tegenoffensief begint als er weer een keertje een reporter voor haar neus staat, ik sluit niet uit dat de ouders er meer van weten maar al die media en riooljournalistiek leggen zo'n rookgordijn dat iemand die de dossiers niet heeft, wij dus oa, er niets zinnigs meer over kunnen zeggen, dat neemt niet weg dat de soap volgen in de kranten en van gedachten wisselen over alle hersenspinsels best interessant is.

Dit al gelezen? http://www.thesun.co.uk/article/0,,2005320001-2007450582,00.html
Tep, had ik eerder al gelezen, die zus van Gerry had dat tegen het blad The People gezegd. Ja, nog steeds wordt iedereen ingezet, tegen elk blad, om zulke berichten rond te strooien, zelfs dus met oma McCann, ze oppert dat Maddie eerst is gedrogeerd door de abductor, ach ja, daar houden oma's zich ook mee bezig he, ze is goed geïnstrueerd door het PR-team. Ook dit bericht heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig, Daily Express : MADELEINE: SHE IS IN MOROCCO (en nog tig sithings) en laat nu net de nieuwe Mediacampagne volgende week o.a. ook dáár, samen met Portugal en Spanje, beginnen. Wordt een beetje doorzichtig...en nu we het toch over tabloids hebben, de DailyStar: "They had thought Madeleine and her two-year-old twin siblings, Sean and Amelie, were given sedatives to help them sleep while parents Kate and Gerry, both 39, dined out with pals at a tapas bar 40 yards away. But, according to Brit police information leaked to a Portuguese paper, Madeleine woke up and went to look for her parents. There are “strong suspicions’’ the dazed youngster stumbled down 10 steps outside the door." By Jove, wat een geleuter, van alle kanten! Nee, ik hou het voorlopig maar op voornoemde bronnen en zelfs dan met een argwanend oog.

[ Bericht 8% gewijzigd door Suko op 01-10-2007 21:13:49 ]
pi_53626792
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:05 schreef Suko het volgende:

[..]

Daily Express : MADELEINE: SHE IS IN MOROCCO
Marokko is ook net Denemarken, allemaal blonde meisjes. .
pi_53630368
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:12 schreef Stali het volgende:

[..]

Marokko is ook net Denemarken, allemaal blonde meisjes. .
Nou, dat kan best wel: "George Joffe, a University of Cambridge research fellow and specialist in North Africa, said that some in Berber tribes had fair-haired, light-skinned characteristics. Dr Joffe said: “In northern Morocco people with blond hair and blue eyes are not so uncommon. It is a characteristic of the Rifi mountains.” The Times
pi_53631492
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:02 schreef Suko het volgende:

[..]

Nou, dat kan best wel: "George Joffe, a University of Cambridge research fellow and specialist in North Africa, said that some in Berber tribes had fair-haired, light-skinned characteristics. Dr Joffe said: “In northern Morocco people with blond hair and blue eyes are not so uncommon. It is a characteristic of the Rifi mountains.” The Times
En dat komt door de Noormannen?
I´m back.
pi_53632417
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat komt door de Noormannen?
Van de Iraniërs toch, de echte roots van de Ariërs ?
pleased to meet you
pi_53635235
Police chief accuses Madeleine McCann's parents of hindering inquiry
quote:
The head of Portugal's police federation has launched an astonishing attack on Gerry and Kate McCann, accusing them of "hindering" the investigation into their daughter's disappearance. The attack came amid claims that strands of hair that could be Madeleine's had been found behind a sofa in the family's apartment at the Ocean Club in Praia da Luz.

The hair is being examined, along with blood samples found on a wall in the apartment, by the Forensic Science Service in Birmingham for any traces which could prove whether the missing four-year-old was drugged. One of the theories apparently being examined by police is that Madeleine died after being sedated by her parents, both 39-year-old doctors from Rothley, Leics.

Police supposedly believe they may then have covered up the death by hiding the body and moving it weeks later in their Renault hire car. The hair sample was found close to where English sniffer dogs reportedly detected blood and the "scent of death" in the apartment, and police believe it may be "decisive", according to the Portuguese newspaper Journal de Noticias.

The latest attack on the couple came from Carlos Anjos, the head of the federation of criminal police, which represents officers from the Policia Judiciaria investigating the case.

Mr Anjos added to the growing tension between the McCanns and the Portuguese authorities, accusing them of using "diversion tactics" to distract from the investigation and deliberately "hindering" the inquiry. "Since their daughter disappeared, Gerry and Kate have followed a strategy of almost daily announcements of new facts," he told the Diario de Noticias. He claimed these "facts" were hindering the investigation.

He was also critical of what he called the "ridiculous episode" in which Mr McCann feared he was in the same room as his daughter's abductor when he checked on his three children on the evening of May 3, shortly before Madeleine's disappearance.

Mr McCann had told a friend how he thought little at the time of a door that was ajar - which he had previously believed closed - but said he had since begun to realise his daughter's abductor could have been hiding there. Mr Anjos, who has also been involved in the case, said: "If he was suspicious that there was a man in the apartment, and then he calmly went to dinner, then words cannot describe how negligent he is as a father."

Clarence Mitchell, the family's spokesman, said Mr McCann's realisation that he had been in the same room as the abductor only came to him later and the comments had been "totally misunderstood" by Mr Anjos. "This was said in the original witness statement," Mr Mitchell said. "There is nothing that has come out recently that should be of surprise to the officers."

He added that the suggestion the couple were seeking to hinder the case was "completely untrue". "I would suggest the same goes for the sources in Portugal - but far more so," he said. "There is no deliberate campaign to get in the way of the police investigation. This has been done in a spirit of co-operation."

Meanwhile, Mr McCann's mother, Eileen, dismissed claims about the DNA allegedly found in the couple's hire car, telling the Belfast Telegraph: "Little Amelie is wearing Madeleine's sandals and she is in and out of the car. Cuddly toys are in it. It's nonsense." telegraph.co.uk
Toch wel toevallig dat het nu door Gerry naar buiten wordt gebracht dat de ontwoerder al misschien in het apartement was en dat woordvoerder Mitchell nu beweerd dat het al was gezegd door Gerry destijds in het verhoor. En oma 'was er bij' zeker dat dat kleine Amelie Madiies sandalen droeg etc etc, ach oma McCann, komt op voor de dochter, wie zou dat niet doen, of het nou waar is of niet...hetzelfde verhaal (inclusief dat de ontvoerder Maddie eerst heeft gedrogeerd, volgens oma, op de BBC

Ondertussen zijn de advocaten nu bezig met juridische stappen om de status als formeel verdachten van de McCanns op te heffen wat snippers uit The Times: "Madeleine’s parents are preparing a fresh legal bid to have their status as formal suspects in the disappearance of their daughter lifted and hope to clear their names before Christmas. Kate and Gerry McCann — who were made arguidos, or official suspects, in the case nearly four weeks ago — have instructed their lawyers to “explore every avenue” to have the status lifted, a friend said yesterday."

En raadplegen de McCanns een boek van Gordon Smith, Britain’s “most accurate medium” en overwegen zelfs deze man in te huren: "Friends said that the McCann family were now so desperate for information about Madeleine’s whereabouts that they were considering employing a psychic. Mr and Mrs McCann have already consulted a book by Gordon Smith, who claims to be Britain’s “most accurate medium”, and are being urged by other members of the family to seek his views directly."
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:45:20 #88
145755 kahaarin
pi_53636839
quote:
The Portuguese detective in charge of the Madeleine McCann investigation today launched an astonishing attack on British officers, accusing them of only working for Madeleine's parents.

Chief Inspector Goncalo Amaral broke his silence to say: "British police have only worked on what the McCann couple want them to work on."

The outburst comes amid growing evidence of hostility between Portuguese police and their counterparts in Leicestershire over the direction of the case.

Mr Amaral said that British officers appeared only to be following lines of inquiry provided by Kate and Gerry McCann, both of whom are official suspects in the disappearance of the four-year-old.

Embarrassingly, the detective's remarks come just days after it was revealed he was works for as little as four--and-a-half hours a day.
It has also been claimed he has enjoyed boozy lunches - despite a mountain of uninvestigated sightings of Madeleine McCann.

Speaking in the respected Portuguese newspaper Diario de Noticias, Mr Amaral seemed particularly angered that Leicestershire police were following a tip emailed to Prince Charles's official website suggesting that a disgruntled maid, working at the Ocean Club apartment complex, which is where Madeleine vanished, may have kidnapped her.

He said: "The lead has no credibility for the Portuguese police.
British police have come to investigate tips and information developed and worked on by the McCanns, forgetting that the couple are suspected of the death of their daughter Madeleine."
Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=485154&in_page_id=1770&ito=newsnow

Wat zielig van die man, alsof de Britse politie moordenaars van een kind rond laten lopen en alleen onderzoeken wat zij zeggen, de Britten doen wat de Portugezen hadden moeten doen, domweg alle mogelijkheden onderzoeken, niet een conclusie trekken en daar tot vervelens toe, net een grammafoonplaat die vast loopt, aan vast blijven houden, they did it, they did it, they did it.
Het probleem hierbij is dat als je dan geen onderzoek doet naar alle mogelijke feiten je beschuldigingen kant noch wal raken, ze waren ervan overtuigd dat de McCanns wel door zouden slaan volgens mij, met een beetje 'help' van een paar brute agenten.
Wie het ook heeft gedaan, het maakt niet meer uit, het onderzoek is compleet naar de vaantjes geholpen door een agressieve, zelfingenomen, arrogante man die niet van plan is om ooit bij zichzelf te denken dat het misschien wel mogelijk is dat hij een paar fouten heeft gemaakt, nee, het is de schuld van de McCanns en de Britse politie dat hij zijn onderzoek niet heeft kunnen afronden met een belastende verklaring van (1 van) de ouders.
be nice or go away
pi_53637028
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:29 schreef Suko het volgende:
Police chief accuses Madeleine McCann's parents of hindering inquiry
[..]

Toch wel toevallig dat het nu door Gerry naar buiten wordt gebracht dat de ontwoerder al misschien in het apartement was en dat woordvoerder Mitchell nu beweerd dat het al was gezegd door Gerry destijds in het verhoor.
ik denk dat jij het nu op jouw beurt verkeerd uitlegt .. dat van die open deur waarvan die niet zeker wist of die nou wel of niet open was voor hij ging checken is idd van begin af aan genoemd .. de conclusie die Gerry daaraan verbindt, dat de ontvoerder waarschijnlijk op dat moment in het appartement was, is vrij recent
quote:
En oma 'was er bij' zeker dat dat kleine Amelie Madiies sandalen droeg etc etc, ach oma McCann, komt op voor de dochter, wie zou dat niet doen, of het nou waar is of niet...hetzelfde verhaal (inclusief dat de ontvoerder Maddie eerst heeft gedrogeerd, volgens oma, op de BBC
de hel familie is overgevlogen toch .. dus ja, dat kan oma het weten, misschien zelfs omdat zij diegene was die het kleintje de verkeerde sandalen heeft aangedaan ? net zoals oma's ook kunnen weten hoe hun kleinkind reageert op vreemden, of ze het bvb best vinden om opgetild te worden door onbekenden of een keel opzetten
quote:
Ondertussen zijn de advocaten nu bezig met juridische stappen om de status als formeel verdachten van de McCanns op te heffen wat snippers uit The Times: "Madeleine’s parents are preparing a fresh legal bid to have their status as formal suspects in the disappearance of their daughter lifted and hope to clear their names before Christmas. Kate and Gerry McCann — who were made arguidos, or official suspects, in the case nearly four weeks ago — have instructed their lawyers to “explore every avenue” to have the status lifted, a friend said yesterday."
mwah, of dat een verstandige move is .. als verdachte heb je daar meer rechten dan als getuige ..
quote:
En raadplegen de McCanns een boek van Gordon Smith, Britain’s “most accurate medium” en overwegen zelfs deze man in te huren: "Friends said that the McCann family were now so desperate for information about Madeleine’s whereabouts that they were considering employing a psychic. Mr and Mrs McCann have already consulted a book by Gordon Smith, who claims to be Britain’s “most accurate medium”, and are being urged by other members of the family to seek his views directly."
ik zat een tijdje terug eens rond te bladeren op brianspredictions.com .. dat is dan volgens velen de beste amerikaanse (droom)lezer, er staan wel een paar dingen op die site waar je je op je hoofd zit te krabben, als het bedrog is is het wel heel erg goed gedaan ..
pleased to meet you
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:58:36 #90
145755 kahaarin
pi_53637114
http://www.thepsychicbarber.co.uk/

Dit is trouwens het medium dat de McCanns volgens de berichten wil gaan consulteren.
quote:
The parents of Madeleine McCann are considering taking advice from psychics in the search for their missing daughter, a friend has confirmed.

Scottish relatives of Gerry and Kate McCann are understood to have been reading up on mystics and have been in contact with at least one. They are now urging the couple to take their advice.
http://www.independent.ie(...)deleine-1114449.html
be nice or go away
pi_53637234
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:45 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=485154&in_page_id=1770&ito=newsnow

Wat zielig van die man, alsof de Britse politie moordenaars van een kind rond laten lopen en alleen onderzoeken wat zij zeggen, de Britten doen wat de Portugezen hadden moeten doen, domweg alle mogelijkheden onderzoeken, niet een conclusie trekken en daar tot vervelens toe, net een grammafoonplaat die vast loopt, aan vast blijven houden, they did it, they did it, they did it.
Het probleem hierbij is dat als je dan geen onderzoek doet naar alle mogelijke feiten je beschuldigingen kant noch wal raken, ze waren ervan overtuigd dat de McCanns wel door zouden slaan volgens mij, met een beetje 'help' van een paar brute agenten.
Wie het ook heeft gedaan, het maakt niet meer uit, het onderzoek is compleet naar de vaantjes geholpen door een agressieve, zelfingenomen, arrogante man die niet van plan is om ooit bij zichzelf te denken dat het misschien wel mogelijk is dat hij een paar fouten heeft gemaakt, nee, het is de schuld van de McCanns en de Britse politie dat hij zijn onderzoek niet heeft kunnen afronden met een belastende verklaring van (1 van) de ouders.
ghehe .. moet je dit artikel eens lezen via babelfish .. en dat zijn dan Italianen, die zijn wel wat gewend dacht ik zo
http://www.lastampa.it/re(...)coli/25857girata.asp
pleased to meet you
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:16:37 #92
145755 kahaarin
pi_53637460
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:05 schreef moussie het volgende:

[..]

ghehe .. moet je dit artikel eens lezen via babelfish .. en dat zijn dan Italianen, die zijn wel wat gewend dacht ik zo
http://www.lastampa.it/re(...)coli/25857girata.asp
, goh, zelfs daar vinden ze het op zijn zachtst gezegd een beetje raar wat hij doet, the superpoliceman!
be nice or go away
pi_53637907
En toch ga ik steeds meer de kant van de Portugese Justitie kiezen, althans die neiging heb ik. Misschien een beetje underdog-sympathie. Al die PR-berichten uit het McCann-kamp gaan me danig irriteren en wordt zo doorzichtig. Ook inderdaad steeds met 'nieuwe' feitjes komen en dan direct de PJ hiermee om de oren slaan is niet alleen irritant maar ook terecht de zaak frustreren, traineren etc, wetend dat ze met beperkte middelen moeten werken. Overigens zit ik nu ook op dit forum de laatste nieuwtjes door te nemen, heel interessant ondanks dat er natuulijk ook flauwe kul op staat. Voor- en tegenstanders en twijfelaars, dat leest best prettig.
pi_53639848
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef Suko het volgende:
En toch ga ik steeds meer de kant van de Portugese Justitie kiezen, althans die neiging heb ik. Misschien een beetje underdog-sympathie. Al die PR-berichten uit het McCann-kamp gaan me danig irriteren en wordt zo doorzichtig. Ook inderdaad steeds met 'nieuwe' feitjes komen en dan direct de PJ hiermee om de oren slaan is niet alleen irritant maar ook terecht de zaak frustreren, traineren etc, wetend dat ze met beperkte middelen moeten werken. Overigens zit ik nu ook op dit forum de laatste nieuwtjes door te nemen, heel interessant ondanks dat er natuulijk ook flauwe kul op staat. Voor- en tegenstanders en twijfelaars, dat leest best prettig.
rare visie op een underdog heb je dan .. de politie die alles zo maar mag lekken naar de media, niet gebaseerd op concrete bewijzen maar op vage aanwijzingen, insinuaties en onderbuikgevoelens, en dat nadat ze eerst zelf hebben gezorgd dat evtl bewijs van schuld of onschuld onbruikbaar is ..

en de McCanns mogen niets doen om zich te verweren .. praten over de zaak, zelf onderzoekers inhuren, bij alles worden zij meteen bedreigt met gevangenisstraf, dus dan ben je al gauw beperkt tot character witnesses ..
en dat dan terwijl zij in de kranten worden uitgemaakt voor koelbloedige moordenaars aan hand van gelekte informatie .. hoe zeiden ze het ook alweer : de druk opvoeren om te zien of iemand breekt ? Erg leuk zoiets, vooral als de McCanns onschuldig blijken te zijn .. aan handen en voeten gebonden en dan door het slijk gehaald
Vraag je eens af hoe het een gezin zou vergaan in dat soort omstandigheden als de pers er niet met de dikke neus boven op zou zitten .. zoiets als de moeder van Joana dus
pleased to meet you
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:30:52 #95
145755 kahaarin
pi_53640614
quote:
En als ze dat niet hadden gedaan? Als ze gewoon als dode vogeltjes thuis waren blijven zitten?
Dan waren ze wellicht net zo behandeld als de moeder van dat andere meisje, dan was er helemaal geen zaak geweest, dan hadden we ons hoofd geschud over hoe kunnen ouders hun eigen kind vermoorden en was er niets bekend geworden over de 'recherge' capaciteiten van de Portugezen.
Ik vind al die PR ook een beetje ver gaan maar dan mes snijdt naar 2 kanten, die woede aanvallen van het hoofd van het onderzoek daar en al dat moddergooien over en weer, zou dat nu echt goed zijn voor het onderzoek?
Ik twijfel ook over de schuldvraag, dat kan imho alleen opgelost worden als beide kampen samen gaan werken en daadwerkelijk een onderzoek gaan uitvoeren, ipv elkaar de zwarte piet toeschuiven.
be nice or go away
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:36:38 #96
145755 kahaarin
pi_53640773
Ow help, Spanje en Portugal gaan samenwerken:
quote:
The Portuguese press say the police think that the McCann's may have used a trip to Huelva, which they consider as suspicious, to move the child's body

Portuguese Judicial Police from Portimao are meeting with Spanish colleagues in the Spanish city of Huelva today, according to the Spanish agency Europa Press in order to verify the details of the trip to the city which the McCann parents made on August 3, three months after the disappearance of their daughter Madeleine McCann.

The trip was taken in the company of a ‘reduced number of journalists’ according to reports, and made in the Renault Scenic car which later was found to have DNA remains.

Police think the trip may have been linked to the disposal of the body of Madeleine, and note that businesses in Huelva were closed on the day because it was a local fiesta.

The Portuguese police admit that the body could have been moved to somewhere close to Huelva, which is 50 kms over the border into Spain, according to the Portuguese newspaper ‘Correio da Manha’.

It comes as the Portuguese paper says the police have dismissed the reports that the child may have been kidnapped in some sort of revenge against the holiday complex Ocean Club, and they have added that the parents are ‘trying to distract and interrupt the investigation’.
Ik ben benieuwd of Portugal daar wel voet aan de grond krijgt met al die wilde theorieën.....
@ Suko, je zegt dat de Portugese politie de underdog is, ze hebben iig wel de mogelijkheid om alle bevindingen te toetsen, die kans hebben de McCanns niet, die mogen niks doen omdat ze anders 'het onderzoek' in gevaar brengen. (Niets persoonlijks, enkel een meningsverschilletje! )
be nice or go away
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:55:34 #97
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53647419
quote:
En toch ga ik steeds meer de kant van de Portugese Justitie kiezen, althans die neiging heb ik. Misschien een beetje underdog-sympathie. Al die PR-berichten uit het McCann-kamp gaan me danig irriteren en wordt zo doorzichtig. Ook inderdaad steeds met 'nieuwe' feitjes komen en dan direct de PJ hiermee om de oren slaan is niet alleen irritant maar ook terecht de zaak frustreren, traineren etc, wetend dat ze met beperkte middelen moeten werken.
Echt helemaal mee eens.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53648969
het is idd niet leuk voor de politie dat ze met beperkte middelen moeten werken .. maar beperkte middelen zijn geen excuus voor stupiditeit .. vergeten sporen te zekeren .. en geen excuus om het onderzoek naar de McCanns via de media te voeren, hun eigen woorden, remember .. de druk opvoeren, zien of er iemand breekt ..

en one way ot the other bewijst dat lekken naar de media dat je de politie daar met andere ogen moet bekijken dan de politie hier ..
als er bewust is gelekt naar de media, zoals er toegegeven word, terwijl dat bij de wet verboden is betekent dat dat diegenen die de wet horen te dienen en haar te bewaken haar met voeten treden .. toch ? En als het een of andere plattelandscop is die zijn povere salaris wil aanvullen .. zo begrijpelijk als dat mag zijn in zijn situatie, maar hij overtreed wel de wet .. wie garandeert ons dat die zoiets niet vaker doet ?
pleased to meet you
pi_53649908
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:30 schreef kahaarin het volgende:

[..]

En als ze dat niet hadden gedaan? Als ze gewoon als dode vogeltjes thuis waren blijven zitten?
Dan waren ze wellicht net zo behandeld als de moeder van dat andere meisje, dan was er helemaal geen zaak geweest, dan hadden we ons hoofd geschud over hoe kunnen ouders hun eigen kind vermoorden en was er niets bekend geworden over de 'recherge' capaciteiten van de Portugezen.
Ik vind al die PR ook een beetje ver gaan maar dan mes snijdt naar 2 kanten, die woede aanvallen van het hoofd van het onderzoek daar en al dat moddergooien over en weer, zou dat nu echt goed zijn voor het onderzoek?
Ik twijfel ook over de schuldvraag, dat kan imho alleen opgelost worden als beide kampen samen gaan werken en daadwerkelijk een onderzoek gaan uitvoeren, ipv elkaar de zwarte piet toeschuiven.
Zeker, samenwerking is ten alle tijden toe te juichen, daar kan niemand het mee oneens zijn. Mocht het idd een 'gewoon' gezin betreffen dan was deze zaak very low profile natuurlijk, hoe de uitkomst zou zijn is niet te zeggen, eigenlijk zou men de statistieken moeten weten, hoeveel mensen zitten er in Portugal vast op onterechte gronden? Alhoewel in Britse gevangenissen en ook bv de US er veel vastzitten wegens een miniscuul stukje bewijs. Maar zoals de McCanns nu van leer trekken, met al dat PR-gedoe vind ik buiten proporties en zelfs stuitend. Ook wij als publiek kunnen niet checken wát ze zeggen ook waar is.
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:36 schreef kahaarin het volgende:
Ow help, Spanje en Portugal gaan samenwerken:
[..]

Ik ben benieuwd of Portugal daar wel voet aan de grond krijgt met al die wilde theorieën.....
@ Suko, je zegt dat de Portugese politie de underdog is, ze hebben iig wel de mogelijkheid om alle bevindingen te toetsen, die kans hebben de McCanns niet, die mogen niks doen omdat ze anders 'het onderzoek' in gevaar brengen. (Niets persoonlijks, enkel een meningsverschilletje! )
Nee hoor, ik vat het niet persoonlijk op, het is juist interessant hoe er verschillend tegenaan wordt gekeken. Overigens heb ik al weg hier en daar gelezen dat die ingehuurde Control Risks Group (CRG) niet eens daadwerkelijk in actie is maar meer een adviserende rol speelt. Ik denk dat het zo is, kost ook duidenden ponden per week. Leesbaar topic. Maar ik geef ze het voordeel van de twijfel.

Ondertussen heeft Chief Inspector Goncalo Amaral de zak gekregen: "The Portugese detective leading the investigation into the disappearance of Madeleine McCann was sacked tonight after claiming British police had been helping her parents' defence rather than assist their attempts to find the truth. (nav deze beschuldiging, Madeleine McCann police in Portugal 'now at war' with British detectives)

Chief Inspector Goncalo Amaral told a Portuguese newspaper that British officers were following up leads provided by Kate and Gerry McCann rather than regarding them as suspects in killing their daughter. The extraordinary attack followed two weeks of new claims which have cast doubt on the Portuguese police's suspicion that Mrs McCann accidentally killed Madeleine at the family's holiday flat in the Algarve on May 3.

It is thought that Mr Amaral was summoned to a meeting in Faro with Alipio Ribeiro, the national director of the Policia Judiciaria and dismissed from the case. It is believed that he has also been sacked from his post as the director of the PJ in Portimao and reduced in rank to an inspector. "De rest op The Times. Ook op de BBC Oh, dat is een klap daar en een 'opsteker' voor de McCanns.

@ Moussie, dat heb ik ook altijd bekritiseert, die lekken hadden niet gemogen, maar om nou net te doen alsof ze helemaal geen flikker uitvoeren, zoals het McCann-kamp stelt, is 'ludicrous'... Nogal logisch dat ze niet direct opstomen naar elke sighting die, al of niet door een loco, wordt gemeld. Wát ze wel hebben gedaan en nog doen lees je nauwelijks terug of ergens verstopt in een bericht. Zoals bv het personeel van de Ocean Club, eerder al 2x ondervraagd. Eén van hen zou Maddie uit wraak hebben ontvoerd wegens ontslag en daarop anoniem een mailtje gestuurd naar de website van Prins Charles, waarop dit keer de Portugese politie terecht zegt, 'ludicrous' dat is toch zo achterhaald wie dat is.

O ja, die Gordon Smith blijft toch buiten beeld, een stukje uit Sky News "A medium dubbed the Psychic Barber has denied being contacted by the parents of Madeleine McCann for help in tracing their missing daughter. It looks like one or two family members are saying why don't you have a look at so and so." The family's spokesman Clarence Mitchell said he understood that "one or two in Scotland" have been in touch with family members to discuss helping them."
pi_53658779
#######################################
110 RTL4 wo 3 okt 01:17:58

Ontslag leider onderzoek-Madeleine

De Portugese leider van het onderzoek
naar de vermiste Madeleine McCann is
ontslagen. Hij had kritiek geuit aan
het adres van de Britse politie en de
ouders van de peuter.

Volgens Gon alo Amaral hebben de ouders
van Madeleine bewust valse sporen
gelegd om hem tijdens zijn onderzoek op
een dwaalspoor te zetten. Tevens zou de
Britse politie alleen deze sporen
hebben nagetrokken.

Madeleine verdween begin mei tijdens
een vakantie in Portugal. De ouders
Kate en Gary McCann hadden de peuter
achtergelaten in hun appartement.
1/1 www.rtlnieuws.nl 111 >>

NB: Wat die onderzoeksleider gesuggereerd had, is dat het verhaal over de nanny dat anoniem via de site van Prins Charles de wereld in werd geholpen, door de ouders zelf verzonden was.

[ Bericht 6% gewijzigd door dvr op 03-10-2007 01:40:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')