Bron: http://www.kovandijkvertelt.nl/quote:[quote]Op donderdag 27 september 2007 22:11 schreef moussie het volgende:
Maar mag ik even een andere theorie op jullie uit proberen .. iets wat langzaam heeft zitten groeien vanaf het moment dat ik las dat de CRG haar diensten had "aangeboden" ?
Kijk, de donatie in het begin, die kon ik begrijpen, hartverscheurend verhaal, maar inmiddels een tweede zakenman erbij, dat CRG gebeuren ????
ké, gaat die .. stel Gerry is idd een of ander high profile figuur in Vrijmetselaarskringen zoals eerder gesuggereerd werd in andere, even wazige, kringen (kovandijkverteld), met "sources" die men "natuurlijk niet bij naam wil/kan noemen,want dat zou hun in gevaar brengen" in de echte wereld, daarnaast zijn er ook contacten met de para-normale wereld, en welke informatie waar vandaan komt is niet altijd even duidelijk .. maar okay, stel dat klopt, hij is een hoge pief in de loge en zijn kind is ontvoerd om "iets" af te dwingen ?
Zou dat kunnen verklaren waarom dit zo'n high profile case is geworden ?
Er zijn twee manieren om daar naar te kijken, denk ik.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:24 schreef Sant het volgende:
why not, baat het niet, schaadt het niet!
Ik vind dat nogal meevallen. De hele kijk van dat kind is anders. Het haar is enkele tinten donkerder, de mond lijkt er helemaal niet op. Enige overeenkomst is hetzelfde kapsel, meer niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:36 schreef Rewimo het volgende:
Dat was niet Maddy, maar een meisje dat vrij sterk op haar leek.
Je weet idd niet hoe een koe en haas vangt, de meest vreemde theorieën kunnen nu van toepassing zijn, alle 'feiten' worden toch weer ontkracht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn twee manieren om daar naar te kijken, denk ik.
1) De pragmatische manier, die zegt dat voor de vuist weg speculeren en op grond daarvan aanwijzingen volgen is net zo effectief als er een paragnost of een paar paragnosten op gooien, dus idd baat het niet dan schaadt het niet.
2) De andere manier is wat principiëler, die zegt dat paragnosten nooit een formele kennisbron kunnen zijn (zij scoren blijkt uit proeven met hun helderziendheid niet significant beter dan het toeval), hun aanwijzingen zouden dus alleen maar afleiden of zelfs de boel frustreren en dus moet je het niet doen.
Ik ben geneigd me aan de principiële kant op te stellen toch.
Moussies theorie over inmenging van vrijmetselarij, die ze blijkbaar opgedaan heeft op KovanDijkvertelt (?), komt nogal uit de lucht vallen ook.
Nou, niet echt Maddy nieuws maar wel positief.quote:We have had some information sent in from Sylvi Trembath, who talks about Madeleine McCann’s investigation and Portuguese police corruption.
They did disclose any sources, so we are not sure how much of this is fact but let us know what you make of it.
Sylvi Trembath Said:
How is it that the Portuguese Police focus on the McCann family when there is more reason to suspect the own corruption?
Goncalo Amaral and four other Portuguese police officers were recently charged with offences relating to the inquiry into the disappearance of Joana Cipriano from a village seven miles from where Madeleine was abducted.
Portugal’s Ministerio Publico, the district attorney, confirmed that it had charged three police officers with torture, a fourth with omission of evidence and a fifth with falsification of documents. It did not reveal who had been charged with which offence.
Despite the charges, Mr Amaral, the co-ordinator of the Policia Judiciaria in Portimao, has not been suspended from working on the Madeleine investigation - How crazy is that!!!
Did we ever get an explanation as to why these Police Officers did what they did to the Cipriano family, apart from wanting her to confess?
And why haven’t the five Police Officers been placed under the suspect status, As their behaviour is very strange ?
Do these Police Officers have anything to do with Madeleine’s disappearance? Nothing would surprise me the way this investigation is going!
Als je kijkt naar de foto's in de link dan zie je toch wel dat het echt zwaar is, niet dat het pleit voor schuld of onschuld, maar ze ziet er niet goed uit.quote:The 39-year-old has lost weight and looks increasingly drained as she and husband Gerry pray for some positive news about their daughter.
The latest blow to the couple came just two days ago when it emerged that a "sighting" of Madeleine in Morocco turned out to be a false lead.
The blonde-haired girl, who looked remarkably similar to missing Madeleine, turned out to be the daughter of a peasant farmer.
Daar kun je inderdaad twee kanten mee op.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:01 schreef kahaarin het volgende:
Als je kijkt naar de foto's in de link dan zie je toch wel dat het echt zwaar is, niet dat het pleit voor schuld of onschuld, maar ze ziet er niet goed uit.
Ik zie dat allemaal ook al s een soort PR, de zielige Kate, dat verhaal lees je ook hier: http://www.mirror.co.uk/n(...)alth-89520-19861277/ Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien. Die foto is wel erg slecht belicht overigens, vreemde make-up ook...quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, niet echt Maddy nieuws maar wel positief.
http://www.product-review(...)e-police-corruption/
Friends and family of fragile Kate McCann fear for her health after five months of emotional turmoil over missing Madeleine.
[..]
Als je kijkt naar de foto's in de link dan zie je toch wel dat het echt zwaar is, niet dat het pleit voor schuld of onschuld, maar ze ziet er niet goed uit.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=484401&in_page_id=1770&ito=newsnow
Dat hoeft nu ook weer niet, er moet wel ruimte blijven voor de McCanns om nieuws naar buiten te brengen, de Portugese politie doet er ook van alles aan om hen zwart te maken tenslotte.quote:The parents of Madeleine McCann have been threatened with jail if they talk out about their missing daughter, it emerged today.
Kate and Gerry McCann could be imprisoned for a year if they break Portuguese secrecy laws.
They now fear this could mean no more TV appeals for information about the four-year-old.
zoals dat er staat .. Gia toch, je hebt ervaring ermee ?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad twee kanten mee op.
Als je je kind gedood hebt, kun je daar echt zwaar ziek van zijn. Je eetlust kan je dan weleens vergaan.
Aan de andere kant, heb je ook geen zin om te eten als je echt je kind kwijt bent.
gewoon emotioneel verdoofd, alsof de wereld niet echt is en je alles door een laag watten ziet, je doet wat je moet doen op de auto-piloot maar je bent er niet echt bij .. en tja, dat algeheel dan al dan niet onder de valiumquote:Wat ik raar blijf vinden is het gebrek aan echte emoties. Mensen zijn verschillend, maar je zou toch eerder verwachten dat een moeder psychisch eronder door gaat als haar kind kwijt is.
quote:De doorwerking van een emotioneel-schokkende gebeurtenis bestaat in essentie uit vier verschillende fasen. Eerst voel je je wellicht als verdoofd en de schokkende ervaring lijkt onwerkelijk; het is net als in een droom. Deze verdoving treedt op als een soort schokbreker om te beletten dat we plots door te hevige emoties overweldigd worden. Omstaanders interpreteren dit gedrag dikwijls als ‘zich flink houden’ of ‘gebrek aan betrokkenheid’. In feite zal de onontkoombare en/of gruwelijke realiteit op gedoseerde wijze tot je doordringen.
Ja, daarom moet ze het inderdaad wel gedaan hebben.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien.
ik zei het toch al een topic of wat geleden .. mensen willen de rauwe emotie zien, ouders die gillend gek worden van verdriet .. en als dat niet gebeurd moet er iets vreemds aan de hand zijn ..quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, daarom moet ze het inderdaad wel gedaan hebben.
Lees slechts af en toe mee, maar neem het van je aan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zei het toch al een topic of wat geleden .. mensen willen de rauwe emotie zien, ouders die gillend gek worden van verdriet .. en als dat niet gebeurd moet er iets vreemds aan de hand zijn ..
Dit itt tot wat er door de Portugese politie wordt beweerd:quote:Pages 4 and 5: “Riddle of the McCanns’ day out” – Why did the McCanns go to Spain on August 3 and what did they do there? Clarence Mitchell says the TV cameras and journalists tracked their every move.
Ja, wat is het nu?quote:
Pages 6 and 7: “POLICE PROBE LOST 2 HOURS” – Police Claim the McCanns buried Madeleine during a “missing two hours” in Spain.
Daar heb ik het niet over, maar een totaal gebrek aan emotie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Lees slechts af en toe mee, maar neem het van je aan..
Ik vind dat toch wel heel typische houding: reageer zoals ik dat zou doen want dan kan ik je geloven.
Was je sowieso maar meer zoals ik want dan zou het allemaal niet gebeurd zijn.
Typisch, vind ik het.
Totaal gebrek aan emotie?quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over, maar een totaal gebrek aan emotie.
De houding van de ouders straalt meer 'niemand kan ons iets maken' uit, dan verdriet om een vermist kind. Althans, zo komt het op mij over.
Ik heb het echt niet over gillen, schreeuwen, janken of wat dan ook, maar er is een totaal gebrek aan emotie en dat vind IK raar, ja.
Moussie zegt het alleen een beetje kort door de bocht, ik vind echter bepaalde uitspraken en nieuwsberichten ook vreemd, ze heeft gelijk als ze zegt dat er gevoelsmatig iets niet klopt, maar wat heb ik ook nog geen vinger op kunnen leggen, het complete gebrek aan emotie vind ik ook raar, het zijn natuurlijk momentopnames en je weet niet hoe ze zijn als er geen camera bij is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Lees slechts af en toe mee, maar neem het van je aan..
Ik vind dat toch wel heel typische houding: reageer zoals ik dat zou doen want dan kan ik je geloven.
Was je sowieso maar meer zoals ik want dan zou het allemaal niet gebeurd zijn.
Typisch, vind ik het.
Ik denk dat Moussie mijn post beter begrepen heeft dan jij.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Moussie zegt het alleen een beetje kort door de bocht, ik vind echter bepaalde uitspraken en nieuwsberichten ook vreemd, ze heeft gelijk als ze zegt dat er gevoelsmatig iets niet klopt, maar wat heb ik ook nog geen vinger op kunnen leggen, het complete gebrek aan emotie vind ik ook raar, het zijn natuurlijk momentopnames en je weet niet hoe ze zijn als er geen camera bij is.
Je zegt dat je alleen maar af en toe meeleest, misschien ligt het daar aan?
Je hoeft het niet meteen op Moussie persoonlijk te betrekken als ze iets schrijft wat je niet aan staat, ik heb nergens gelezen dat ze vind dat de McCanns meer als zij zouden moeten zijn, ze vertolkt gewoon een gevoel wat door meer mensen is opgemerkt.
Weet niet, probeer google eens?quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:16 schreef JanJanJan het volgende:
Paragnosten![]()
Is er 1 zaak ter wereld die dankzij een paragnost is opgelost?![]()
lees die doc nou maar eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
De houding van de ouders straalt meer 'niemand kan ons iets maken' uit, dan verdriet om een vermist kind. Althans, zo komt het op mij over.
Ik heb het echt niet over gillen, schreeuwen, janken of wat dan ook, maar er is een totaal gebrek aan emotie en dat vind IK raar, ja.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik denk dat Moussie mijn post beter begrepen heeft dan jij.
Ik denk dat ik hieruit kan halen dat Moussie ook zegt dat je niet veel kunt zeggen van de staat van de emoties van de McCanns, dat wat ze mee hebben gemaakt niet te bevatten is en hun reacties niet beoordeeld kunnen worden als een bewijs voor schuld of onschuld, ik dacht dat je Moussie aanviel over haar uitspraak over rauwe emoties willen we zien, als je dat niet zo bedoelde dan heb ik dat verkeerd gezien.quote:Wat ik raar blijf vinden is het gebrek aan echte emoties. Mensen zijn verschillend, maar je zou toch eerder verwachten dat een moeder psychisch eronder door gaat als haar kind kwijt is.
gewoon emotioneel verdoofd, alsof de wereld niet echt is en je alles door een laag watten ziet, je doet wat je moet doen op de auto-piloot maar je bent er niet echt bij .. en tja, dat algeheel dan al dan niet onder de valium
lees anders dit eens
http://www.first-response.be/mods/david/Fist/schock_N.doc
stukje daaruit
quote:
De doorwerking van een emotioneel-schokkende gebeurtenis bestaat in essentie uit vier verschillende fasen. Eerst voel je je wellicht als verdoofd en de schokkende ervaring lijkt onwerkelijk; het is net als in een droom. Deze verdoving treedt op als een soort schokbreker om te beletten dat we plots door te hevige emoties overweldigd worden. Omstaanders interpreteren dit gedrag dikwijls als ‘zich flink houden’ of ‘gebrek aan betrokkenheid’. In feite zal de onontkoombare en/of gruwelijke realiteit op gedoseerde wijze tot je doordringen.
en dan hebben we het hier dus over een situatie die al maanden doorgaat, dus van verwerken komt voorlopig weinig terecht
Er zijn verschillende verhalen over, wel of niet met pers, maar wat moesten ze daar in Huelva, alles dicht, ook de kerken en al behangen met posters e.d. Daar heb ik eerder op gereageerd.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit itt tot wat er door de Portugese politie wordt beweerd:
[..]
Ja, wat is het nu?
Als ze steeds door camera's zijn gevolgd hoe hebben ze Maddy dan kunnen begraven?
Als ze al iets met haar hebben gedaan dan heus niet tijdens een tripje naar Spanje waar nota bene camera's bij waren.......![]()
Niet alleen het kamp McCann houdt zich vast aan strohalmpjes.
http://www.anorak.co.uk/madeleine-mccann/176626.html
Wat een kort door de bocht reactie, maar zoals je hieronder post, je leest af en toe mee, dus heb je o.a. mijn reaties, wat betreft de houding van Gerry en Kate, mogelijk niet eerder in vorige topics gelezen. Ongetwijfeld had je dan anders gereageerd, bij voorbaat ben je vergeven.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, daarom moet ze het inderdaad wel gedaan hebben.
Uit wiens koker komt dit?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:15 schreef kahaarin het volgende:
Dit vind ik een beetjhe ernstiger:
[The parents of Madeleine McCann have been threatened with jail if they talk out about their missing daughter, it emerged today.
Kate and Gerry McCann could be imprisoned for a year if they break Portuguese secrecy laws.
They now fear this could mean no more TV appeals for information about the four-year-old.]
Dat hoeft nu ook weer niet, er moet wel ruimte blijven voor de McCanns om nieuws naar buiten te brengen, de Portugese politie doet er ook van alles aan om hen zwart te maken tenslotte.
http://www.metro.co.uk/news/article.html?in_article_id=67974&in_page_id=34&ito=newsnow
Ik was het juist met Moussie eens. Je kunt mensen niet veroordelen omdat ze niet reageren als jij zou doen. En dat jij bedoel ik niet als in jou persoonlijk, noch Moussie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat ik hieruit kan halen dat Moussie ook zegt dat je niet veel kunt zeggen van de staat van de emoties van de McCanns, dat wat ze mee hebben gemaakt niet te bevatten is en hun reacties niet beoordeeld kunnen worden als een bewijs voor schuld of onschuld, ik dacht dat je Moussie aanviel over haar uitspraak over rauwe emoties willen we zien, als je dat niet zo bedoelde dan heb ik dat verkeerd gezien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik ook vraagtekens zet bij de manier waarop ze zich profileren naar buiten toe maar dat dat niet wil zeggen dat ze daarmee schuldig zijn.
Wat nobel van je.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:34 schreef Suko het volgende:
Wat een kort door de bocht reactie, maar zoals je hieronder post, je leest af en toe mee, dus heb je o.a. mijn reaties, wat betreft de houding van Gerry en Kate, mogelijk niet eerder in vorige topics gelezen. Ongetwijfeld had je dan anders gereageerd, bij voorbaat ben je vergeven.![]()
Ah zie, de babylonische spraakverwarring die optreedt als je niet met elkaar in gesprek bent maar via een beeldscherm met elkaar aan het babbelen bent, je kunt elkaar niet zien dus is het makkelijk om dingen verkeerd te interpreteren, mijn excuses daarvoor!quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:44 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik was het juist met Moussie eens. Je kunt mensen niet veroordelen omdat ze niet reageren als jij zou doen. En dat jij bedoel ik niet als in jou persoonlijk, noch Moussie..
Dit is iets waar we het al vaker over hebben gehad, het lijkt er op dat ze daar nu wel voor aangepakt gaan worden.quote:Prosecutors may charge the McCanns, both 39, with child neglect for leaving Madeleine and two-year-old twins Sean and Amelie while they dined in a tapas bar 40 yards away in Praia da Luz.
The offence carries a maximum two-year jail sentence in Portugal.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:38 schreef NorthernStar het volgende:
Uit een verklaring van idd een woordvoerder uit het kamp McCann.quote:Uit wiens koker komt dit?
Er zal gewoon een reactie zijn gevraagd aan beide kanten en er is een mooi verhaal omheen gemaakt, wat mij wel steekt is dat de politie alles naar buiten mag gooien via die 'unnamed sources' en de McCanns worden beschuldigd van hinderen van het onderzoek en misschien dus zelfs aangeklaagd kunnen worden daardoor.quote:En wat behelst die "bedreiging" nu precies?
"they have been told that could lead to charges, because they have been declared as official suspects in the case."
Als ik het goed begrijp is dit de wet in Portugal. Een verdachte mag niet over de zaak praten. Zij zijn door de politie aangemerkt als verdachten, dus logisch dat ze ook de wet wordt gewezen, rechten en plichten ed. Waarschijnlijk al tijdens dat lange verhoor.
Komt op mij over als weer een spin. Sympathie voor Kate en Gerry opwekken.
De politie zal ook niet zomaar uit zichzelf reageren vanwege dat interview. Waarom zouden ze?
Dat zal vast zo zijn gegaan, of de politie heeft een tip gehad dat ze van plan waren dat interview te doen en de politie heeft daarop de advocaten gebeld om te waarschuwen en dat is naar buiten gebracht door een 'unnamed source close to the McCanns'.quote:Meer waarschijnlijk gaat het zo: Dat PR-team hoeft alleen maar even naar Portugal te bellen, vertellen dat de McCanns een TV interview in de planning hebben en vragen hoe men daar over denkt. "Nou," zegt de woordvoerder van justitie, "dan moeten ze wel uitkijken met wat ze zeggen want zoals u weet is inhoudelijk ingaan op de zaak hier per wet verboden." Bingo! De politie heeft hen bedreigd met vervolging.
Inderdaad, niemand ziet er voordelig uit bij dat licht, wat me wel opvalt is dat de lijnen rond haar mond dieper zijn geworden en dat ze wat magerder lijkt, is onder deze omstandigheden niet vreemd natuurlijk.quote:Idem met die foto's van Kate. Doet me erg denken aan die "voor" en "na" foto's in reclames. Zoek er eentje uit waar ze mooi en goed belicht opstaat en eentje uit een rare hoek genomen, slecht belicht waar ze een gek gezicht trekt. Dit is wel erg makkelijk hoor.
A friend said: "We know that Kate is fragile. But she's struggling on." - Je moet wel een hart van steen hebben als dat je onberoerd laat toch?
Spin, spin, spin. De PR doet zijn werk.
Maar in hoeverre is klopt het beeld dat de politie alles naar buiten gooit? En dan vanuit het idee dat dit zou zijn om de McCanns te schaden ofzo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er zal gewoon een reactie zijn gevraagd aan beide kanten en er is een mooi verhaal omheen gemaakt, wat mij wel steekt is dat de politie alles naar buiten mag gooien via die 'unnamed sources' en de McCanns worden beschuldigd van hinderen van het onderzoek en misschien dus zelfs aangeklaagd kunnen worden daardoor.
Ik weet ook niet wat het motief is, maar in mijn ogen kunnen ze niet het verbieden wanneer het de McCanns betreft en zelf aan alle kanteen lekken, het lijkt wel een vergiet daar en dat vind ik niet correct, ik weet ook niet of het daar de gewoonte is om het op deze manier te doen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:23 schreef NorthernStar het volgende:
Ik mis het motief van de politie waarom ze de McCanns in discrediet zouden willen brengen. De McCanns daarentegen hebben wèl een motief om de politie in discrediet te brengen.
quote:The parents of Madeleine McCann today called for an end to the “hurtful” smear campaign that they killed their daughter as they prepare for the 150-day anniversary of her disappearance on Sunday.
Kate and Gerry McCann are expected to attend a church service in Rothley, Leicestershire, but will not hold the type of publicity event which have accompanied previous anniversaries.
The anniversary comes as it was claimed that police now believe Mrs McCann killed Madeleine while putting her to bed between 7pm and 8.30pm and then hid her corpse in a fridge with the help of friends.
The respected Diario de Noticias newspaper claimed today that officers believe Mrs McCann accidentally killed Madeleine while her husband was playing tennis.
Police suspect that Madeleine’s body then “passed through various locations” before going into the boot of the car hired by her parents 25 days after she disappeared, it was reported.
As a result detectives now want to inspect fridges at the Ocean Club complex where the McCanns were staying with a group of seven British adults.
Beetje raar Engels maar ik ben daarop even gaan zoeken en ergens kan het kloppen.quote:"If anyone has a link to the picture of them in Spain you will see Kate is wearing jeans, i belivev through other threads that they are the trousers the dogs smelt the death secent on..."
doe eens googelen op Casa Pia schandaal, en dan met name het gedeelte waar getuigenverklaringen verdwijnen en zo .. hoezo geen hoge heren pedofielen die beschermt worden ?quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:23 schreef NorthernStar het volgende:
Ik zou tenminste geen ander belang kunnen bedenken zonder een of ander monstercomplot met pedofielennetwerken a la Dutroux met hoge heren die beschermt moeten worden oid en er is niks wat ook maar in zo'n soort richting hint.
Dit is voor mij roze ballet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:42 schreef moussie het volgende:
[..]
doe eens googelen op Casa Pia schandaal, en dan met name het gedeelte waar getuigenverklaringen verdwijnen en zo .. hoezo geen hoge heren pedofielen die beschermt worden ?
of Gonçalo Amaral en Joana Cipriano .. ook zo'n vaag iets
of je kan ook in de vorige topics terug lezen .. ik had daar al een hele hoop informatie over verzameld ..
quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Logisch toch dat de McCanns willen dat de focus op Maddie blijft, zij willen dat ze gevonden wordt en dan kan de politie beter hun energie stoppen in het natrekken van aanwijzingen, hoe vaag die ook mogen zijn, dan halsstarrig vast blijven houden aan de vooroordelen die zij tegen de McCanns hebben. Natuurlijk moeten ze die sporen ook natrekken, maar ze moeten niet hun ogen sluiten voor aanwijzingen rondom Maddy. Dat moet hun prioriteit hebben zolang ze geen concrete feiten tegen de ouders hebben.quote:Een vage foto van een meisje ergens in Marokko was in dit geval genoeg.
John McCann, Gerry's brother, said: "We are just glad people are still continuing to search for Madeleine and the focus is shifting from Kate and Gerry back onto her again."
Mission accomplished
Bah, bah, bah, hoe kun je zo hard zijn en zo oordelen over deze vrouw. Dus iedereen moet maar reageren volgens jouw maatstaven. En nu ze dat niet doen 'deugen' ze niet. Ik zie hier een - toch al niet te dikke - vrouw, die door het verlies van haar dochter nog magerder is geworden. De lijnen rond haar mond zijn dieper geworden, haar gezicht smaller waardoor het langer lijkt. Ze heeft dat magere en strakke wat je ook vaak bij anorexia-patiënten ziet.quote:Ik zie dat allemaal ook al s een soort PR, de zielige Kate, dat verhaal lees je ook hier: http://www.mirror.co.uk/n(...)alth-89520-19861277/ Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien. Die foto is wel erg slecht belicht overigens, vreemde make-up ook...
Hoe cynisch ben je als je alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt in een kwaad daglicht moet/wil zetten.quote:Spin, spin, spin. De PR doet zijn werk.
Gezichtsverlies van de portugese politie zou een goed motief kunnen zijn. De ogen van de hele wereld zijn op ze gericht en ze komen niet echt veel dichter bij een oplossing. Het zou zo maar kunnen zijn dat ze koste wat het kost een dader willen hebben en dat ze zich daarom zo focussen op de McCanns.quote:Ik mis het motief van de politie waarom ze de McCanns in discrediet zouden willen brengen.
Dank je voor 't complimentquote:Op vrijdag 28 september 2007 22:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit is voor mij roze ballet.
Ik heb een hoop meningen gezien, in de nuchterheid van tbl1966 kon ik me erg goed vinden. Jammer dat hij of zij blijkbaar niet meer in deze reeks post. Nu ja in zoverre... enfin.
Moussie, wat zijn jouw ideeen nu? Ik kan niet 14 topics teruglezen, sorry.
Ja, dat idee kreeg ik toen ook en jij bent me daarom met je nuchterheid ook bij gebleven, maar je hebt wel een lastige naam.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:03 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
ik probeer enigszins te nuanceren. De laatste topics valt het wel mee, in de eerste topics had ik het idee dat de McCanns al veroordeeld waren zonder rechtszaak.
hoezo lastig? 't is een afkorting van tuttebolquote:Op vrijdag 28 september 2007 23:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, dat idee kreeg ik toen ook en jij bent me daarom met je nuchterheid ook bij gebleven, maar je hebt wel een lastige naam..
Tuttebol, clean to the fact is tbl.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:21 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
hoezo lastig? 't is een afkorting van tuttebol, zo noemt m'n man me altijd. Maar dat staat soms zo raar dus heb ik het afgekort
![]()
Ja want met goed en kwaad heeft het ook zo ontzettend veel te maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:01 schreef tbl1966 het volgende:
Hoe cynisch ben je als je alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt in een kwaad daglicht moet/wil zetten.
Heb even de rest van je verhaal weggehaald omdat ik even wil reageren op die Vrijmetselarij. Heb er inmiddels de wildste verhalen over gelezen maar niet alles is natuurlijk rubbish. Bijvoorbeeld dat de Britse PM Gordon Brown (een bekende van Gerry McCann) een Freemason zou zijn, zeker is wel z'n moeder en haar oudere broer. Daily Mail Ook van Gerry McCann wordt beweerd dat hij een Freemason is, hij woont zelfs in het dorp Rothley met een nest vol Vrijmetselaars..."Records show that the Templars were already in Rothley when King John gave them five librates of land in 1203." Bron En de Templars zijn mogelijk de voorlopers van de Vrijmetselaars. "There have been some highly questionable claims made about Royston Cave and its history, including the suggestion that its Templar builders may, in effect, have been early Freemasons. However, no evidence of this link has been produced at this time." Bron Je kan dit stuk nog lezen waar je wenkbrauwen van gaan fronsen (en bij mij een ferme lachsalvo!), op een forum waar ik niks mee heb, pfff.quote:Op vrijdag 28 september 2007 01:21 schreef moussie het volgende:
het is alleen maar een wilde theorie hoor .. ik heb dus ook geen idee wat er evtl afgedwongen zou kunnen worden ...
ik weet allen maar dat de vrijmetselaars al een tijdje bestaan en niemand die weet hoe machtig zij echt zijn, en niemand die weet wie wel of niet lid is tenzij je zelf lid bent .. het is een grote bonk speculatie ..
net zoals dus een vermeende hoge positie van Gerry puur speculatief is .. ik vind het alleen maar opvallend wat er gebeurd ..
eerst de overheid die de PR betaald, dan wat rijke mensen die alle benodigde gelden gaan ophoesten, een CRG die gezien de openbaringen aangaande het maddie fonds blijkbaar niet uit die pot betaald word .. een PR persoon dat zijn baantje bij de overheid (job security .. hello ?) opgeeft om te gaan free-lancen ?
Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik vind de reactie 'spin spin spin' cynisch en daar reageerde ik op. Ik vind het gebruik maken van PR niet slecht en ik kan me hier heel goed voorstellen dat deze mensen de aandacht van zich willen afleiden. De focus moet op Maddy blijven en het is jammer dat er mensen zijn die daar hun bedenkingen en twijfels bij hebben en daardoor dus vinden dat de McCanns hierdoor de verdenking op zich laden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja want met goed en kwaad heeft het ook zo ontzettend veel te maken.
"alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt"
Alles? Die stunt met die foto en de meelij opwekkende berichten over Kate vallen imo onder het nieuwe PR-offensief.
Wat voor labeltje, goed of slecht, jij daar aan wilt hangen moet jij weten maar schrijf dat vervolgens niet aan mij toe. Jij vindt het gebruikmaken van PR kennelijk slecht om uberhaupt tot zo'n conclusie te komen.
Sinds de verdenkingen tegen de McCanns en vooral sinds ze bijstand van Brian Kennedy krijgen draait het in de media voornamelijk nog om hun image, dat kun je moeilijk ontkennen toch?
Inderdaad. Alsof iemand zich zou moeten verontschuldigen voor wat hij of zij vermoedt. En direct weer gegooi met moraal, goed en slecht... alsjeblieft zeg. Als iemand hier zo zeker weet dat ze onschuldig zijn laat diegeen zich dan melden bij de McCanns of de politie, daar kunnen ze je goed gebruiken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:53 schreef Suko het volgende:
[..]
Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
Ik geloof niet dat iemand hier niet je mening respecteert. Ik probeer alleen een tegengeluid te laten horen omdat sommige posters ronduit cynisch en sarcastisch zijn. Ik vind het jammer dat de antipathieën die er tegen die mensen zijn soms de overhand nemen. Oké, ze lijken misschien niet sympathiek, ik denk dan hoe zou ik zelf overkomen als ik zo'n verlies zou lijden.quote:Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. Ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Op 3 mei vermist, en de volgende dag al een site ontwikkelen die amper 13 dagen later on air ging met alle toeters en bellen vandien. Hoe weet je dat ze niet gauw wordt gevonden??? Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
Wie gooit hier met moraal? en goed en slecht. Er zijn hier dingen over de McCanns gezegd waar de honden geen brood van lusten. Sommigen van ons proberen dat te nuanceren en wijzen echt niet met het moraliserende vingertje hoor.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof iemand zich zou moeten verontschuldigen voor wat hij of zij vermoedt. En direct weer gegooi met moraal, goed en slecht... alsjeblieft zeg. Als iemand hier zo zeker weet dat ze onschuldig zijn laat diegeen zich dan melden bij de McCanns of de politie, daar kunnen ze je goed gebruiken.
---
Leuke uitsmijter voor het weekend idd.Dat ze goede connecties hebben zou je er zo naar kijkend wel zeggen.
"Every year over 70,000 children go missing in the UK."
Waarom zeg je dan dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen doordat het imo onderdeel van de PR is?quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:08 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik vind de reactie 'spin spin spin' cynisch en daar reageerde ik op. Ik vind het gebruik maken van PR niet slecht en ik kan me hier heel goed voorstellen dat deze mensen de aandacht van zich willen afleiden.
De media is imo voornamelijk op de hand geweest van de McCanns. Pas begin deze maand, toen er meer details over het mogelijk bewijs van de politie bekend werden, kwam de mogelijkheid dat zij het zelf gedaan konden hebben meer naar voren.quote:De focus moet op Maddy blijven en het is jammer dat er mensen zijn die daar hun bedenkingen en twijfels bij hebben en daardoor dus vinden dat de McCanns hierdoor de verdenking op zich laden.
Vind jij het vreemd dat familie en vrienden zo over haar spreken, zij maken haar regelmatig mee, zien een vrouw die gebukt gaat onder zorgen. Dan is het toch logisch dat ze bezorgd om haar zijn.
Het draait al sinds het begin om hun image, nl. die van slechte ouders die hun kind(eren) alleen hebben gelaten. Inderdaad, pas sinds de verdachtmakingen is er een tegenoffensief begonnen. 't is alleen jammer dat dat nodig is, dat de pers de zaak niet neutraal benadert zodat dit soort berichten niet nodig zijn.
Maar de media vormt ook de publieke opinie d.m.v. hun berichtgeving. Ze kunnen je maken en breken.quote:Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komen hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
tuurlijk, de McCanns kiezen voor deze hype. Want daar hebben ze van stonde af aan voor gekozen toen ze, nadat hun dochtertje na vijf dagen vermissing eindelijk eens door de politie als vermist meisje werd gezien, eerder de media in te schakelden.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen doordat het imo onderdeel van de PR is?
Ik heb er geen waardeoordeel aangehangen. Het proberen beinvloeden van de publieke opinie is een feit. Gebeurt voortdurend en overal. Of dat iets is waar je blij mee moet zijn, ik persoonlijk niet, maar het is geen oordeel over de McCanns dat ze ervoor kiezen.
quote:De media is imo voornamelijk op de hand geweest van de McCanns. Pas begin deze maand, toen er meer details over het mogelijk bewijs van de politie bekend werden, kwam de mogelijkheid dat zij het zelf gedaan konden hebben meer naar voren.
Wat vind jij nu eigenlijk?!quote:Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komt hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
Je zou de discussie ook wat algemener kunnen houden, want wat wij hier beweren & moraliseren is in feite totaal onbelangrijk. Wel leuk, en ook interessant (voor wie ervan houdt) maar in een wat breder perspectief kun je best stellen dat de McCanns door 'het publiek' op een bepaalde manier worden gezien. En dan luidt de conclusie dat de McCanns er op een of andere manier in zijn geslaagd te veranderen van twee liefhebbende ouders in people you love to hate. Nou oké, jij dan niet. Jij houdt nog steeds van ze. Maar een heel groot deel van het televisiekijkend en krantenlezend publiek begint ze een beetje te haten. Ze wekken irritatie op, ze zijn niet geloofwaardig (dat is iets anders dan 'schuldig', trouwens) - kortom: er wringt iets. Hoe kan dat?quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:19 schreef tbl1966 het volgende:
Wie gooit hier met moraal? en goed en slecht. Er zijn hier dingen over de McCanns gezegd waar de honden geen brood van lusten. Sommigen van ons proberen dat te nuanceren en wijzen echt niet met het moraliserende vingertje hoor.
Deze vraag was niet voor mij bestemd, maar ik ga hem toch maar beantwoorden. Voor mezelf, dus. En het antwoord is: ik weet het niet. Ik weet niet of ze schuldig zijn. Ik denk het wel. Maar die gedachte is, dat geef ik eerlijk toe, voor een groot deel ingegeven door een zekere sensatiebelustheid. Schokkend! Verbijsterend! Nooit eerder vertoond! Ja, ik hou wel van dat soort verhalen, daarom zou het mij beter uitkomen als de McCanns het hebben gedaan. Stel je eens voor, zeg...quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:54 schreef Stali het volgende:
Wat vind jij nu eigenlijk?!
Haar eerdere verhaaltje dat ze Murat had gezien en over de missing ours van Kate McCann. En verder ben ik die Nanny Charlotte Pennington even gaan 'onderzoeken' en wat blijkt, haar echte naam is CHARLOTTE WIGHTON en is actrice. Kan best zijn dat ze dit als bijbaantje had, qua Nanny...quote:" A mystery boatman was seen kicking at something in the middle of the night two days after Madeleine McCann disappeared, detectives have been told.
Former Mark Warner nanny Charlotte Pennington said she spotted the man in a small dinghy just off the Praia da Luz seafront at 11.30pm. She claims he was kicking at an object stored in the boat's hull. When she moved closer to investigate, the man - whose name she has given to Portuguese and British police - stooped out of sight then hurriedly rowed away.
Portuguese police are taking the sightings seriously and Miss Pennington, 20, has twice spoken to Leicestershire detectives about her evidence. She was working in the Ocean Club's creche on May 3, the night Madeleine disappeared. She is the only person to have given a full, public description of the events of that evening.
She told police how she heard Kate McCann scream: "They've taken her" on the night of May 3, when Madeleine vanished, and that she saw the first official suspect Robert Murat standing outside the Ocean Club that night. Yesterday Miss Pennington said the man was wearing a reflective yellow jacket with a hood but she could not make out his face.
However the following day she was shocked to see a man - whom she had come to know over the preceding week - wearing exactly the same distinctive jacket as the man in the boat. Miss Pennington's account potentially tallies with repeated suggestions that Madeleine was smuggled out of the Algarve on board a boat, or that her body was dumped at sea." Daily Mail
'T is maar dat dat u het weet...quote:MISSING Madeleine McCann may be in the hands of North African people smugglers. Police in Morocco, investigating a reported sighting, believe they have identified a link with a ruthless gang of traffickers. A nationwide hunt has been launched for the smugglers who operate between North Africa and Spain, ferrying people – and tons of marijuana – into Europe each year. The breakthrough came a few weeks after Madeleine went missing when a Spanish tourist reported seeing a blonde girl matching her description being dragged along by a scruffy, Arab-looking woman in the town of Zaio. Senior officers believe the sighting is highly plausible and are now closing in on the gang. They are confident they know the identity of the woman and claim that she slips in and out of Morocco using underground contacts.
Police chief Abdelkada Chouhou told the Daily Express: “We believe the woman involved is a known Spanish smuggler who has links with Zaio.” De rest.
Het is ongelooflijk wat zo'n Nanny allemaal meemaakt aan grootse en meeslepende zakenquote:Op zaterdag 29 september 2007 09:31 schreef Suko het volgende:
En wat heeft die Nanny nou weer te melden:
Madeleine: Mystery of the boatman 'kicking something in the middle of the night' spotted by nanny
[..]
Ik berijp gewoon niet, if true, waarom ze er nu pas mee komt, doet haar reputatie als Nanny en actrice geen goed lijkt mij.quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:02 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het is ongelooflijk wat zo'n Nanny allemaal meemaakt aan grootse en meeslepende zakenIk vind het ook goed dat ze de spanningsboog van het verhaal een beetje respecteert, m.a.w. dat ze de 'boatman' eerst even onder de pet heeft gehouden.
Mijn gok: morgen doet nanny Charlotte een onthulling over het kinderstemmetje dat ze uit de boot hoorde opklinken, en dat riep: "I want my cuddly toy!"
quote:Kate and Gerry McCann could face 12 months in prison if they speak out to defend themselves against a slur campaign in Portugal because of the country's strict secrecy laws, it is claimed.
quote:"Although the McCanns strenuously deny the allegations, as formal suspects they cannot talk about any aspect of the investigation. A source close to the couple said they were looking at ways to get round the strict legislation.
Ze mogen best wél zeggen: "The couple, who previously rejected high-profile interviewers because they did not want to become celebrities, are now furious that they can not speak out due to Portuguese judicial secrecy laws. However, this law only prevents them from discussing evidence in the case. The Times. Woordvoerder van de McCanns Clarence Mitchell moet daar eens mee ophouden teleksn te melden dat ze niks mogen zeggen, er is best wel ruimte, daar kunnen hun advocaten van de McCanns zeker wel ter zake kundig over informeren.quote:The latest claim is that Madeleine died in a "fatal and mysterious hour and a half" on the night she went missing and that her body may have been stored in a fridge. Clarence Mitchell, the McCanns' spokesman, said: "Each and every one of these nonsensical allegations causes real pain and hurt for both Gerry and Kate.
http://www.nanny-agency.com/Nanny-Form.cfm?nid=33648quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:31 schreef Suko het volgende:
En wat heeft die Nanny nou weer te melden:
Madeleine: Mystery of the boatman 'kicking something in the middle of the night' spotted by nanny
[..]
Haar eerdere verhaaltje dat ze Murat had gezien en over de missing ours van Kate McCann. En verder ben ik die Nanny Charlotte Pennington even gaan 'onderzoeken' en wat blijkt, haar echte naam is CHARLOTTE WIGHTON en is actrice. Kan best zijn dat ze dit als bijbaantje had, qua Nanny...
wij hebben geen idee of zij dit niet al maanden geleden aan de politie daar heeft verteld, niet waar ?quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:02 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik berijp gewoon niet, if true, waarom ze er nu pas mee komt, doet haar reputatie als Nanny en actrice geen goed lijkt mij.
Kan zijn hoor Moussie, mar het past allemaal heel goed in het plaatje van het PR-team, maar zoals je weet, ik denk slecht..,quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:10 schreef moussie het volgende:
[..]
wij hebben geen idee of zij dit niet al maanden geleden aan de politie daar heeft verteld, niet waar ?
en zolang als dat je in Portugal bent kan je maar beter je mondje dicht houden heb ik inmiddels het idee, anders ben je al gauw verdacht ..
maar ze is nu weer thuis heb ik begrepen, seizoen is afgelopen, dus nu kan zij zonder angst voor represailles spreken ..
Daar zullen wij nog veel over gaan vernemen,vermoed ik...quote:McCanns Back European Missing Kids Alert Portugal, which currently holds the EU's rotating presidency, is reportedly pushing for such a system to be set up at a key meeting of European home affairs ministers. Madeleine went missing from her parents' rented holiday flat on the Algarve on May 3.
Portuguese police faced criticism over the speed of their initial response to the disappearance, including questions over how quickly they sealed the borders and alerted the ports and airports. Images of Madeleine were circulated through the media by friends and family in the hours after Madeleine's disappearance.
Portuguese officials are now said to be backing the extension of a French alert system, which includes electronic roadside messages, across the EU's 27 countries. In the UK a similar county-wide scheme, including automatic media alerts, was pioneered in the UK in Surrey after the disappearance of local schoolgirl Milly Dowler.
Madeleine's father Gerry McCann said: "If this is true we would very much welcome it as a major step in the right direction toward helping other children and their families. "Kate and I have consistently campaigned to effect such changes throughout the European Union to help protect children everywhere." Vandaag in Sky News
ké, dan ga ik maar weer eens de goede kant op relativerenquote:Op zaterdag 29 september 2007 12:43 schreef Suko het volgende:
[..]
Kan zijn hoor Moussie, mar het past allemaal heel goed in het plaatje van het PR-team, maar zoals je weet, ik denk slecht..,Ik vond dit nog, June 17, 2007 The Times, Kate McCann was toen al bezig haar parttime job als huisarts op te geven en fulltime en waarom: "to campaign against child trafficking and raise awareness about missing children. "Kate said last week, ‘This is my job now. I can see this becoming my full-time career, with this whole issue of child welfare and opposing paedophiles’.”
Dat komt ook nu goed van pas:
[..]
Daar zullen wij nog veel over gaan vernemen,vermoed ik...
Zeker, wordt tijd dat er wetten komen, en als die er zijn, worden aangescherpt, Europees op elkaar afgestemd. Wie kan het daar niet mee eens zijn. Maar het tijdstip van Kate McCann is wel erg vroeg, gepubliceerd in The Times op 17 juni en ze zei het een week eerder, pakweg 10 juni dus en op 3 mei is Maddie vermist. For Pete's sake zeg, dan zit je toch nog middenin een zoek/wanhoop/verdriet-proces? Ga desnoods voor de politiedeur liggen en schreeuw, "waar zijn jullie mee bezig, ik wil het nu weten!"quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:41 schreef moussie het volgende:
[..]
ké, dan ga ik maar weer eens de goede kant op relativeren![]()
hier is op zich niets vreemds aan .. in tegendeel .. het wemelt in de hulpverlening van mensen die dankzij hun persoonlijke ervaringen op misstanden stoten en er iets aan willen doen zodat een volgende een soortgelijk lot bespaart word ..
wat haar persoonlijk aangaat .. het moment is zeker niet wijs gekozen (wat op zich dan weer voor haar spreekt, het is geen media-gebeuren maar een impulsieve handeling), maar ik kan me er wel wat bij voorstellen .. je schrikt toch wel behoorlijk als je erachter komt dat er in het land waarin 100'en niets vermoedende gezinnen hun vakantie vieren aardig wat pedofielen wonen en/of op vakantie komen en de politie deze pedofielen blijkbaar beschermd (zie de eerder genoemde verdwenen getuigeverklaringen etc) .. je word toch knettergek als je bedenkt dat dezelfde politie de vermissing van jouw kind moet onderzoeken, je weet niet of je ze wel of niet kan vertrouwen ?
en vergeet niet .. al die tijd krijgen ze geen informatie over wat er gebeurt, herhaal .. geen informatie !!
Daar klopt natuurlijk niks van, hoe weet hij of het een Brits toerist was, kan zijn dat ook hij naar Robert Murat verwijst, net als die Nanny en die vriendenkring...toevallig? Maar goed, tabloid-nieuws.quote:A british tourist seen "hiding" in a stairwell outside Madeleine McCann's apartment on the night she disappeared was being investigated last night.
The new suspect, stocky and wearing two-tone glasses, was spotted by an Ocean Club worker just 12 metres from the flat. The employee, who did not want to be named, exclusively told the Mirror: "I'll never forget him. "It was around 6pm on the day the little girl went missing. I saw this Englishman standing under the stairwell.
"He was round-faced and stocky, wearing light clothes and positioned so that he was monitoring the car park area, stairs and elevator. He was hiding and watching what was going on. I didn't see him at first. I was collecting some linen, bent down to pick it up and nearly bumped into him.
"We gave each other a big fright and both jumped back. We moved aside for each other. But he didn't move away." After Madeleine vanished from the Ocean Club later on May 3 the witness was interviewed routinely by police. But he said a young officer seemed uninterested in what he had to say. Later, detectives arrived at his home and insisted he be re-interviewed.
He was taken to the police HQ in Portimao and asked to go through photographs. It is believed he managed to identify the suspect. Speaking to the Mirror before his interview, he said: "They showed me lots of pictures and I pointed out the person I thought it was. I've been told not to say any more about it." Asked by the Mirror why he had not pressured police to take notice of his statement from the start, he said: "I was too scared."
The worker said he discovered the suspect was British when he spotted him a few days later.Yesterday he refused to speak any further, stressing he had been warned not to talk about the investigation.
uit de eerder genoemde .docquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:36 schreef Suko het volgende:
[..]
Zeker, wordt tijd dat er wetten komen, en als die er zijn, worden aangescherpt, Europees op elkaar afgestemd. Wie kan het daar niet mee eens zijn. Maar het tijdstip van Kate McCann is wel erg vroeg, gepubliceerd in The Times op 17 juni en ze zei het een week eerder, pakweg 10 juni dus en op 3 mei is Maddie vermist. For Pete's sake zeg, dan zit je toch nog middenin een zoek/wanhoop/verdriet-proces? Ga desnoods voor de politiedeur liggen en schreeuw, "waar zijn jullie mee bezig, ik wil het nu weten!"
en dan gaat het in deze .doc hoofdzakelijk om het verwerken van de emotionele shock na afloop van de gebeurtenis, hoe je met zo'n knauw om moet gaan als je voor het leven van je kind moet vrezen, en voor de rest verstoken bent van alle informatie .. geen ideequote:Wat kan je doen om jezelf te behelpen?
* Dofheid, verdoving
Je geest laat je vaak slechts langzaam toe het gebeurde door te werken. In het begin voel je je verdoofd, gevoelloos. Het gebeurde lijkt onwerkelijk, als in een droom, als iets wat niet echt gebeurd is. Besef dat dit vaak een reactie van je lichaam is om de pijnlijke indrukken beetje bij beetje tot je te laten doordringen en de eraan verbonden pijn geleidelijk aan door te werken. Men aanziet dit vaak verkeerdelijk als “zich sterk voordoen” of “onbewogenheid”. Gun jezelf de tijd om met deze veranderingen om te gaan en laat je niet op stang jagen door je omgeving die jouw doorwerking graag sneller zou willen zien gebeuren. Elk zijn ritme. Probeer echter ontspannings- en relaxatietechnieken aan te leren die je misschien gemakkelijker toelaten om op een bewuste manier met de restletsels van de schok¬ervaring om te gaan.
* Activiteit
Actief zijn zonder daarom in een spiraal van overactiviteit te vallen, kan je tijdelijk wat soelaas bieden op momenten dat je het moeilijk hebt. Anderen die het ook moeilijk hebben met een gelijkaardige ervaring helpen door met hen iets van je eigen gevoelswereld te delen, kan soms verlichting voor beide partijen brengen. Een teveel aan activiteit kan echter wijzen op een poging om de aandacht af te leiden van de hulp die je zelf goed kan gebruiken.
Door activiteit vermijden velen aan het gebeuren te denken. Dit werkt, doch is slechts een tijdelijke oplossing. Vroeg of laat moet je toch met je gevoelens opnieuw in het reine komen.
huh .. dus hij heeft ze (Mirror) off-the-record iets verteld en dat hebben ze toch gepubliceerd ?quote:Maar goed, ondertussen is er een 'nieuwe getuige' opgestaan. Maar dat komt ook uit een gossip, zoutvaatjes...The Mirror:
[He was taken to the police HQ in Portimao and asked to go through photographs. It is believed he managed to identify the suspect. Speaking to the Mirror before his interview, he said: "They showed me lots of pictures and I pointed out the person I thought it was. I've been told not to say any more about it." Asked by the Mirror why he had not pressured police to take notice of his statement from the start, he said: "I was too scared."
The worker said he discovered the suspect was British when he spotted him a few days later.Yesterday he refused to speak any further, stressing he had been warned not to talk about the investigation.]
Daar klopt natuurlijk niks van, hoe weet hij of het een Brits toerist was, kan zijn dat ook hij naar Robert Murat verwijst, net als die Nanny en die vriendenkring...toevallig? Maar goed, tabloid-nieuws.Nou, dit was het voor mij maar weer voor vandaag wat de McCanns betreft...
![]()
quote:THE parents of Madeleine McCann have hired a team of private investigators to search for her in Morocco amid concerns that Portuguese police are failing to examine fresh sightings. On the 150th day since Madeleine disappeared, it emerged that a millionaire benefactor is paying tens of thousands of pounds a week for a private security firm to reinterview witnesses and investigate paedophile networks in Morocco.
The McCanns are convinced that Madeleine could have been smuggled to north Africa after four independent sightings of a girl matching her description.
They want the police inquiry refocused onto the search for their daughter and are determined to clear their names after nearly a month of frenzied speculation by Portuguese police and press about their alleged involvement in the death of their daughter. Last week their lawyers made a formal application to the prosecutor for access to a 4,000-page 10-volume police dossier, which would include details of forensics, witness statements and a reconstruction of the night of Madeleine’s disappearance.
As part of their defence, a separate team of private investigators, Control Risks, has been taking independent witness statements from the McCanns and the seven friends with whom they dined on the night of Madeleine’s disappearance.
They hope the tactic will enable them to rebut persistent claims by the Portuguese police about “suspicious inconsistencies” in the statements their officers had taken. Reports in Portugal suggest the public prosecutor will this week request further questioning of the couple and their holiday party.
The McCanns’ legal team is also considering conducting independent forensic tests on the Renault Scénic hire car in which the Portuguese police claim they have found “bodily fluids” that are an 80% match to Madeleine’s. The car is being kept for the McCanns in the garage of tycoon John Geraghty, 68, in his villa near Praia da Luz. Last week the McCanns faced further allegations in the Portuguese press. On Wednesday, senior officers said they were investigating two “unaccounted for” hours during a trip the couple made to Huelva, Spain on August 3.
On Thursday an unnamed police source said detectives believed Kate McCann accidentally killed Madeleine in the couple’s holiday apartment while her husband played tennis. The child’s body was then stored in a fridge before being transported and disposed of in the hire car.
The McCanns described the latest accusations as “ludicrous”. A spokesman for the couple pointed out the trip to Huelva was conducted in the “full glare” of the world’s media, while the couple played tennis together with a coach on the day that Madeleine disappeared.
Kate and Gerry have now decided to take on the search for Madeleine themselves after concerns that the Portuguese police have given up. In Portugal, an investigation that initially boasted 945 officers has been scaled down to about 20.
The team of private investigators in Morocco is being paid for by Brian Kennedy, the £350m home improvements tycoon, who last week pledged to fund their fightback. Kennedy himself travelled to Rabat last week for a progress report.
The couple were disappointed last week when a photograph of a girl bearing similarities to Madeleine, taken by a Spanish tourist, turned out to be the daughter of a local olive farmer. They believe other leads, however, could prove more fruitful. On his blog yesterday, Gerry said: “Despite the disappointment, it is encouraging that people are being vigilant and have not stopped looking.”
The investigators recently reinterviewed Mari Olli, a Norwegian tourist who saw a girl matching Madeleine’s description at a petrol station on the outskirts of Marrakesh six days after Madeleine’s disappearance. Olli said: “She was a sweet blonde girl who said something like, ‘Can I see mummy soon?’
“I’m almost certain it was Madeleine, but the Portuguese police never took me seriously. They never even took my statement. My only hope is that someone does something about it now and the little girl is found.”
When the McCanns visited Rabat in June to raise awareness about Madeleine’s disappearance, a source close to the ambassador told them that a second sighting had been made at the Ibis hotel opposite the petrol station. Private investigators are still trying to track down the male witness, who is from Yorkshire.
The team is also looking at a third sighting, made by Jeannie Thompson, 56, from Devon. She says she saw a blonde girl looking “dishevelled” as a man took photographs of her at the Café des Epices in Marrakesh on May 11. She reported the sighting to British police, who took her statement, but has heard nothing since.
A fourth sighting was made in the village of Zaio in northern Morocco. Isabel Gonzalez, 60, says she saw a girl with blonde hair being dragged across the road by a Muslim woman. She said: “I am convinced the girl was her. But when I contacted Portuguese police they said they would not look into it because they believed Madeleine was already dead. It has caused a lot of pain in my heart.”
The Moroccan interior minister, police chief and the head of the secret service have promised the McCanns that “if the girl is here, she will be found”. A senior detective, however, said more prominence was given to local sightings. “Most tourists who say they have seen Madeleine cannot see the difference between a European girl and a Moroccan one, as in the case of the Spanish tourist.”
While cases of children being smuggled from Europe to north Africa are rare, the country has a reputation for child prostitution and sex tourism. A report by the UN economic and social council raised concerns about “men from other countries, particularly the Gulf states, looking for girl prostitutes”. It adds that El Hajeb, a town in central Morocco, is notorious for child prostitution.
The McCanns will today mark the 150th day since Madeleine’s disappearance by attending a church service near their home in Rothley, Leicestershire. “It is just another day without Madeleine,” a friend said.
The McCanns are now trying to keep life for their two-year-old twins, Sean and Amelie, as normal as possible. They have been told that Madeleine is on a “trip”. Gerry said: “Sean and Amelie have settled back into nursery, almost as if they have never been away.”
Last week the couple were given further encouragement after David Miliband, the foreign secretary, telephoned Gerry McCann. It is the first time he has contacted the couple since police accused them of being involved in their daughter’s death three weeks ago. The Times
'News of the World' looft twee miljoen uit voor cruciale Maddie-tipquote:Portuguese detectives plan to send a legal letter to their British counterparts outlining more than 40 questions they insist the parents of Madeleine McCann must answer. The British police will then decide how and where the questions will be posed.
The move has been ordered by prosecutor Luis Bilro Verao, who issued a public statement earlier this month saying there was not enough evidence against Kate and Gerry McCann to order a fresh grilling about the little girl's disappearance.
The new interrogation will be based on more than 40 questions Kate McCann refused to answer when she was quizzed by police in Portimao on September 7. It will focus on two "missing" hours on a trip the McCanns made to the Spanish city of Huelva on August 3 when the McCanns reportedly 'evaporated' from the view of accompanying journalists.
They are said to suspect that Madeleine died in the holiday apartment at Praia da Luz and that her parents hid the body and moved it three months later on the trip to Spain. But the couple's spokesman, Clarence Mitchell, insisted yesterday that Mr and Mrs McCann, both 39-year-old doctors from Rothley, Leicestershire, have a full account of their visit to Huelva.
He said the couple were never alone during the trip and were always in the company of PR adviser Jon Corner and a cameraman. There is even a video of the trip on the website YouTube, showing the McCanns handing out leaflets as part of their drive to find their daughter. Mr Mitchell said: "Kate and Gerry stopped several times to distribute leaflets and they had the car boot open all the time.
"They transported all the campaign material in it. If there had been a body in there, people would have seen." Spanish authorities said yesterday they have not been asked to investigate the Huelva trip.
Spokesman Manuel Bago insisted: "There is no investigation involving Madeleine's parents in the province of Huelva." Forensic tests from the McCanns' Renault Scenic hire car are expected back within two weeks. Police believe the results will give a "fresh breath" to the investigation.
Meanwhile, despite having their hopes dashed last week when a blonde child photographed in Morocco proved not to be their daughter, the couple believe North Africa may hold the key to her safe return. In Gerry's blog yesterday, he wrote: "When we hear of potential sightings of Madeleine, Kate and I try not to get too excited, otherwise we would be on a continuous emotional rollercoaster, more than that we are experiencing already. Daily Mail
Och, dat laatste bericht zou men op een aantal maineren kunnen lezen, waarvan ik direct dacht: "dan is ff makkelijk, zoveel geld beloven voor een veilige terugkeer van Maddie met misschien de gedachte dat het meisje niet meer leeft."quote:De Britse krant News of the World heeft anderhalf miljoen pond (2,1 miljoen euro) uitgeloofd voor de tip die leidt tot de veilige terugkeer van Madeleine McCann. Verschillende sterren en rijke Britten hebben een bijdrage geleverd aan het eindbedrag.
Al eerder werden flinke bedragen uitgeloofd om het meisje terug te vinden. Zo doneerde Sir Philip Green van de Topshop 360.000 euro. Sir Richard Branson schonk bijna 150.000 euro. Ook verschillende voetbalclubs stonden een geldbedrag af. (novum/svm)
Aan de andere kant The Independent komt er ook mee, serieuze krant:quote:BRITISH cops launched an urgent hunt for a new suspect in the Maddie McCann case — after an astonishing tip-off from the PRINCE OF WALES.
An anonymous email sent to the prince's official website insists three-year-old Madeleine was kidnapped from the Mark Warner Ocean Club holiday resort in Portugal by a disgruntled ex-employee.
The informant named a maid who was sacked from the apartment complex in Praia da Luz and claimed she snatched the child in a crazed revenge plot.
British police are now liaising with Portuguese detectives over the dramatic new twist which is revealed 150 days after Maddie vanished.
But amazingly, despite the fresh lead, it was reported last night local cops were SCALING DOWN their operation. The hunt that began with nearly 1,000 Portuguese officers has now dwindled to a 20-man investigation. British police believe the tipster entrusted the new information to Prince Charles because he and wife Camilla came out firmly in support of Maddie's parents Kate and Gerry.
In a statement released from Clarence House in May, the royal couple said they had been following the case "closely and with deep concern" and "fervently hoped" Madeleine would be reunited with her family. As soon as the whistleblower's email arrived on the royal website aides passed it to Scotland Yard.
Officers from Leicestershire police— the McCanns' local force—are now trying to trace the writer. The detectives have already established that the named ex-employee EXISTS and the checkable details appear to be ACCURATE.
A police source said: "There have been hundreds of Madeleine theories, sightings and tips sent into UK cops from members of the public. But this one is different. "It's incredibly detailed and so far, from the inquiries being made in Portugal, it appears to be based on factual events.
"UK officers have been taking a back seat in the hunt for Madeleine as it's a Portuguese inquiry. But they couldn't ignore this information. "Any clue which could shed new light on the case will be dealt with seriously. This could be very significant." De rest op News of the World
quote:Madeleine McCann may have been kidnapped by a disgruntled maid in revenge for her sacking by the Praia da Luz resort where the three-year-old disappeared 150 days ago, according to a tip-off received by British police.
An anonymous informant named the ex-employee in a detailed email sent to Prince Charles's official website, claiming she acted out of bitterness towards the resort's operator, Mark Warner Ocean Club, said the News of the World.
British police called the email "significant", and said the details they had been able to check had proved to be correct. Now Leicestershire Police are trying to trace the writer, and have passed the information to Portuguese detectives. The McCanns' spokesman, Clarence Mitchell, said they were "encouraged" by the development.
http://www.viewlondon.co.(...)-after-18299361.htmlquote:On the 150th day since their daughter Madeleine went missing, Kate and Gerry McCann have again been linked with her death in the Portuguese press.
Despite repeated pleas from their spokesman Clarence Mitchell, the couple have again faced accusations that they are implicated in the disappearance of the four-year-old.
Portuguese tabloid newspaper 24 Horas yesterday alleged that Madeleine fell down a flight of stairs at the Mark Warner holiday complex in Praia de Luz, hitting her head on a ceramic flagstone.
een hele hoop denk ik ..quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:45 schreef kahaarin het volgende:
Ben je een weekeindje weg en dan wordt er een complot met een nanny wereldkundig....![]()
Hebben jullie dit al gezien?
[..]
http://www.viewlondon.co.(...)-after-18299361.html
Hoeveel zout moeten we hierbij gebruiken?
de grote duim ? Alhoewel ik de portugese politie er inmiddels wel voor aanzie om als de ene theorie niet werkt maar op een volgende over te stappen, men lijkt er alles aan te willen doen om de McCanns schuldig te verklaren, als het niet kan op de ene manier dan maar op een andere .. kind verwaarloosd, spreken met de media ..quote:Hoe komen ze er toch op elke keer, of zouden zij ook een anonieme tip hebben gehad?
ik ben ook benieuwd, het is wel een hele rare twist .. waarom niet je eigen politie benaderen ?quote:Maar als ik het goed heb begrepen dan heeft iemand info op de site van prins Charles achtergelaten waarin de naam van de maid werd genoemd en dat dit mogelijk een wraakactie kan zijn omdat ze is ontslagen?
Een maid zal idd het park goed kennen en ook weten waar je langs moet om ongezien te blijven.
Ik weet zo net nog niet of ik die verhalen geloof, eerst maar eens afwachten wat de testen zeggen en die vrouw zelf als ze wordt gevonden.
Indwerdaad, waarom niet gewoon naar de Britse politie, het berichtje kwam ergens van het Iberisch schiereiland, als je dan niet naar de Spaanse of Portugese politie wil dan ga je toch naar de ambassade of zoiets, daar is die mevrouw die dat meisje in Marokko fotografeerde ook heen gegaan, of bel even met deze of gene.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:38 schreef moussie het volgende:
[..]
een hele hoop denk ik ..
het is anyway schandelijk, vandaag treed die nieuwe wet in werking, alhoewel we nog maar moeten afwachten of dat ook voor dit geval opgaat, en dit lijkt nou echt als nog even snel een trap onder de gordel met wilde speculaties voor je de kopij weer ziet slinken omdat iedereen de dossiers heeft
[..]
de grote duim ? Alhoewel ik de portugese politie er inmiddels wel voor aanzie om als de ene theorie niet werkt maar op een volgende over te stappen, men lijkt er alles aan te willen doen om de McCanns schuldig te verklaren, als het niet kan op de ene manier dan maar op een andere .. kind verwaarloosd, spreken met de media ..
Als je even uitgaat van mijn speculatie, dat de politie op de een of andere manier hierbij betrokken is, zou je haast denken dat de McCanns onder druk gezet worden om hun eigen onderzoek te stoppen ..
[..]
ik ben ook benieuwd, het is wel een hele rare twist .. waarom niet je eigen politie benaderen ?
Een nieuwe sighting, deze man heeft Madeleine geroepen en de man ging er van door, een noord europese man, toch die pedofielenlink?quote:A new sighting was reported yesterday, when James Valarino, 65, from Gibralter, said he was convinced that he had seen Madeleine in the town of Tangiers with a north European man on August 8. The man ran off with the girl when Mr Valarino called Madeleine’s name, the Sunday Express reported.
Dit is nog meer sentationeel, dat Maddie van de trap is gedonderd, mogelijk onder invloed van sedatie. Wel is het zo dat ze wel eens meer een half uur weg was, gewoon ff weggelopen uit het apartement en toen wel is gevonden. Overigens opperde die columniste dat al, kan zijn dat, net als Ben Needham die misschien van de klif is gedonderd en opgevreten, Madeine, zelf uit bed is gekropen en door omstandigheden is gevallen, The Times zegt:quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:45 schreef kahaarin het volgende:
Ben je een weekeindje weg en dan wordt er een complot met een nanny wereldkundig....![]()
Hebben jullie dit al gezien?
[..]
http://www.viewlondon.co.(...)-after-18299361.html
Hoeveel zout moeten we hierbij gebruiken?
Hoe komen ze er toch op elke keer, of zouden zij ook een anonieme tip hebben gehad?
Maar als ik het goed heb begrepen dan heeft iemand info op de site van prins Charles achtergelaten waarin de naam van de maid werd genoemd en dat dit mogelijk een wraakactie kan zijn omdat ze is ontslagen?
Een maid zal idd het park goed kennen en ook weten waar je langs moet om ongezien te blijven.
Ik weet zo net nog niet of ik die verhalen geloof, eerst maar eens afwachten wat de testen zeggen en die vrouw zelf als ze wordt gevonden.
Maar ja, wat er daarna dan is gebeurd, dan kom je ook weer bij die Tapas-vrienden. Wie heeft er nu echt gekeken, wie heeft eventueel Madeleine gewond of erger gezien en etc etc etc. Overigens schijnt het dat één van die vrienden doctor Matthew Oldfield wél Robert Murat kent (hij ontkent dat), een zus van Murat woont in Exeter, net als de Ofdfields en vlak voor de afreis naar Portugal wás Murat nog in Exeter. Er hangt een eigenaardig sfeertje rondom die vriendenkring, een muur van stilte. Ook journalisten komen niet echt met achtergronden van hen, zelfs de tabloids zijn hierover heel zuinig met nieuws.quote:"Details of the tip-off came as a Portuguese newspaper reported that detectives believe Madeleine died by falling down a short flight of stairs at the ground-floor holiday apartment. Two senior police sources allegedly told 24 Horas there were “strong suspicions” that the girl had smashed the back of her head against ceramic tiles on the steps.
However, there was a child-proof safety gate at the top of the only stairs that lead from the rear patio down to the street. The newspaper said that the Forensic Science Service in Birmingham had discovered samples which showed that Madeleine had died of a head wound. But it is highly unlikely that traces of bodily fluids and hair recovered from the McCanns’ apartment and hire car would allow for such a conclusion to be drawn."
Met ook het verhaal van de trapval. Zou het kunnen dat ze alvast een verhaal in elkaar flansen mocht het uiteindelijke rapport van het Britse Lab toch sporen van sedatie hebben gevonden?quote:"Madeleine McCann's grandmother has claimed that the missing four-year-old was drugged before being abducted in Portugal. Eileen McCann said that otherwise, her granddaughter would have screamed when she was taken from the family's holiday apartment. The 69-year-old was speaking to the Belfast Telegraph 150 days after the toddler went missing from the Algarve resort of Praia da Luz.
Madeleine's grandmother, originally from Co Donegal but now living in Scotland, said that the family have been "going through hell" since the little girl's disappearance. I really believe [whoever took her] gave her a drug. "There is no way they carried her out of there without her wakening.
"If she was taken when she was sleeping by somebody she did not know she would have screamed the place down." Mrs McCann condemned suggestions that her son Gerry and daughter-in-law Kate were connected to their daughter's disappearance. "My son and Kate would never even slap their child, never mind do anything to harm her," she said.
They are running away from nobody because they are innocent." She also criticised the Portuguese investigation, as well as rubbishing claims that DNA evidence found in the car hired by Madeleine's parents after she vanished proved her body had been in the vehicle.
"We always keep in touch and we are always there for each other," she said, adding that local people knew her family would not be involved in Madeleine's disappearance. Kate and Gerry McCann spent a quiet day in their home town of Rothley in Leicestershire to mark the 150 days since their daughter disappeared.
They are adamant that she was abducted but police in Portugal were described as "100 per cent" certain that the little girl died in the family's apartment in the Algarve. The couple's spokesman, Clarence Mitchell, said: "It is just ludicrous. All of these reports are unsourced and unsubstantiated." telegraph.co.uk
Ik ben nog steeds van mening dat een complot met meerdere mensen uitgesloten is, dan was er al wel duidelijkheid geweest, dan was er wel 1 geweestd die zich onder al die aandacht en spanning niet meer kon inhouden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:44 schreef Suko het volgende:
Oh oh oh, en wat zegt opoe McCann: Madeleine McCann drugged, says grandmother
[..]
Met ook het verhaal van de trapval. Zou het kunnen dat ze alvast een verhaal in elkaar flansen mocht het uiteindelijke rapport van het Britse Lab toch sporen van sedatie hebben gevonden?
Dit is natuurlijk schoppen om het schoppen, ik denk dat de Portugezen echt met de rug tegen de muur staan, geen bewijzen, geen back-up vanuit het Britse lab, ze gaan nu wel heel ver met al die aantijgingen, ze verdraaien alles.quote:One of Portugal's top prosecutors has launched an astonishing personal attack on the father of Madeleine McCann, accusing him of being a 'negligent' father.
Carlos Anjos, president of the Judicial Police Inspectors Union, cited what he called a recent "ridiculous episode" when Gerry McCann revealed he believed Madeleine's abductor was hiding in the apartment on the evening of May 3 when he went to check on his three children.
He said: "Four months after his daughter disappeared, during which time he was interviewed several times by the Judicial Police, he remembers that there was a man hiding in the apartment where his three children were sleeping, when he went to check they were okay.
je zou toch een wat betere woordkeuze verwachten van het hoofd van politie dan ditquote:Op maandag 1 oktober 2007 16:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk schoppen om het schoppen, ik denk dat de Portugezen echt met de rug tegen de muur staan, geen bewijzen, geen back-up vanuit het Britse lab, ze gaan nu wel heel ver met al die aantijgingen, ze verdraaien alles.
Gerry zat zich toch niets te herinneren, hij is tot de conclusie gekomen dat het niet anders kan dan dat de ontvoerder op dat moment in de kamer was ..quote:He said: "Four months after his daughter disappeared, during which time he was interviewed several times by the Judicial Police, he remembers that there was a man hiding in the apartment where his three children were sleeping, when he went to check they were okay
Tep, had ik eerder al gelezen, die zus van Gerry had dat tegen het blad The People gezegd. Ja, nog steeds wordt iedereen ingezet, tegen elk blad, om zulke berichten rond te strooien, zelfs dus met oma McCann, ze oppert dat Maddie eerst is gedrogeerd door de abductor, ach ja, daar houden oma's zich ook mee bezig he, ze is goed geïnstrueerd door het PR-team. Ook dit bericht heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig, Daily Express : MADELEINE: SHE IS IN MOROCCO (en nog tig sithings) en laat nu net de nieuwe Mediacampagne volgende week o.a. ook dáár, samen met Portugal en Spanje, beginnen. Wordt een beetje doorzichtig...en nu we het toch over tabloids hebben, de DailyStar: "They had thought Madeleine and her two-year-old twin siblings, Sean and Amelie, were given sedatives to help them sleep while parents Kate and Gerry, both 39, dined out with pals at a tapas bar 40 yards away. But, according to Brit police information leaked to a Portuguese paper, Madeleine woke up and went to look for her parents. There are “strong suspicions’’ the dazed youngster stumbled down 10 steps outside the door." By Jove, wat een geleuter, van alle kanten! Nee, ik hou het voorlopig maar op voornoemde bronnen en zelfs dan met een argwanend oog.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds van mening dat een complot met meerdere mensen uitgesloten is, dan was er al wel duidelijkheid geweest, dan was er wel 1 geweestd die zich onder al die aandacht en spanning niet meer kon inhouden.
Er is al zoveel gezegd en geschreven over sedatie, pillen, injecties. mishandeling, verwaarlozing e.d. dat ik me kan voorstellen dat oma een tegenoffensief begint als er weer een keertje een reporter voor haar neus staat, ik sluit niet uit dat de ouders er meer van weten maar al die media en riooljournalistiek leggen zo'n rookgordijn dat iemand die de dossiers niet heeft, wij dus oa, er niets zinnigs meer over kunnen zeggen, dat neemt niet weg dat de soap volgen in de kranten en van gedachten wisselen over alle hersenspinsels best interessant is.![]()
Dit al gelezen? http://www.thesun.co.uk/article/0,,2005320001-2007450582,00.html![]()
Marokko is ook net Denemarken, allemaal blonde meisjes.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:05 schreef Suko het volgende:
[..]
Daily Express : MADELEINE: SHE IS IN MOROCCO
Nou, dat kan best wel: "George Joffe, a University of Cambridge research fellow and specialist in North Africa, said that some in Berber tribes had fair-haired, light-skinned characteristics. Dr Joffe said: “In northern Morocco people with blond hair and blue eyes are not so uncommon. It is a characteristic of the Rifi mountains.” The Timesquote:Op maandag 1 oktober 2007 21:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Marokko is ook net Denemarken, allemaal blonde meisjes..
En dat komt door de Noormannen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:02 schreef Suko het volgende:
[..]
Nou, dat kan best wel: "George Joffe, a University of Cambridge research fellow and specialist in North Africa, said that some in Berber tribes had fair-haired, light-skinned characteristics. Dr Joffe said: “In northern Morocco people with blond hair and blue eyes are not so uncommon. It is a characteristic of the Rifi mountains.” The Times
Toch wel toevallig dat het nu door Gerry naar buiten wordt gebracht dat de ontwoerder al misschien in het apartement was en dat woordvoerder Mitchell nu beweerd dat het al was gezegd door Gerry destijds in het verhoor. En oma 'was er bij' zeker dat dat kleine Amelie Madiies sandalen droeg etc etc, ach oma McCann, komt op voor de dochter, wie zou dat niet doen, of het nou waar is of niet...hetzelfde verhaal (inclusief dat de ontvoerder Maddie eerst heeft gedrogeerd, volgens oma, op de BBCquote:The head of Portugal's police federation has launched an astonishing attack on Gerry and Kate McCann, accusing them of "hindering" the investigation into their daughter's disappearance. The attack came amid claims that strands of hair that could be Madeleine's had been found behind a sofa in the family's apartment at the Ocean Club in Praia da Luz.
The hair is being examined, along with blood samples found on a wall in the apartment, by the Forensic Science Service in Birmingham for any traces which could prove whether the missing four-year-old was drugged. One of the theories apparently being examined by police is that Madeleine died after being sedated by her parents, both 39-year-old doctors from Rothley, Leics.
Police supposedly believe they may then have covered up the death by hiding the body and moving it weeks later in their Renault hire car. The hair sample was found close to where English sniffer dogs reportedly detected blood and the "scent of death" in the apartment, and police believe it may be "decisive", according to the Portuguese newspaper Journal de Noticias.
The latest attack on the couple came from Carlos Anjos, the head of the federation of criminal police, which represents officers from the Policia Judiciaria investigating the case.
Mr Anjos added to the growing tension between the McCanns and the Portuguese authorities, accusing them of using "diversion tactics" to distract from the investigation and deliberately "hindering" the inquiry. "Since their daughter disappeared, Gerry and Kate have followed a strategy of almost daily announcements of new facts," he told the Diario de Noticias. He claimed these "facts" were hindering the investigation.
He was also critical of what he called the "ridiculous episode" in which Mr McCann feared he was in the same room as his daughter's abductor when he checked on his three children on the evening of May 3, shortly before Madeleine's disappearance.
Mr McCann had told a friend how he thought little at the time of a door that was ajar - which he had previously believed closed - but said he had since begun to realise his daughter's abductor could have been hiding there. Mr Anjos, who has also been involved in the case, said: "If he was suspicious that there was a man in the apartment, and then he calmly went to dinner, then words cannot describe how negligent he is as a father."
Clarence Mitchell, the family's spokesman, said Mr McCann's realisation that he had been in the same room as the abductor only came to him later and the comments had been "totally misunderstood" by Mr Anjos. "This was said in the original witness statement," Mr Mitchell said. "There is nothing that has come out recently that should be of surprise to the officers."
He added that the suggestion the couple were seeking to hinder the case was "completely untrue". "I would suggest the same goes for the sources in Portugal - but far more so," he said. "There is no deliberate campaign to get in the way of the police investigation. This has been done in a spirit of co-operation."
Meanwhile, Mr McCann's mother, Eileen, dismissed claims about the DNA allegedly found in the couple's hire car, telling the Belfast Telegraph: "Little Amelie is wearing Madeleine's sandals and she is in and out of the car. Cuddly toys are in it. It's nonsense." telegraph.co.uk
Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=485154&in_page_id=1770&ito=newsnowquote:The Portuguese detective in charge of the Madeleine McCann investigation today launched an astonishing attack on British officers, accusing them of only working for Madeleine's parents.
Chief Inspector Goncalo Amaral broke his silence to say: "British police have only worked on what the McCann couple want them to work on."
The outburst comes amid growing evidence of hostility between Portuguese police and their counterparts in Leicestershire over the direction of the case.
Mr Amaral said that British officers appeared only to be following lines of inquiry provided by Kate and Gerry McCann, both of whom are official suspects in the disappearance of the four-year-old.
Embarrassingly, the detective's remarks come just days after it was revealed he was works for as little as four--and-a-half hours a day.
It has also been claimed he has enjoyed boozy lunches - despite a mountain of uninvestigated sightings of Madeleine McCann.
Speaking in the respected Portuguese newspaper Diario de Noticias, Mr Amaral seemed particularly angered that Leicestershire police were following a tip emailed to Prince Charles's official website suggesting that a disgruntled maid, working at the Ocean Club apartment complex, which is where Madeleine vanished, may have kidnapped her.
He said: "The lead has no credibility for the Portuguese police.
British police have come to investigate tips and information developed and worked on by the McCanns, forgetting that the couple are suspected of the death of their daughter Madeleine."
ik denk dat jij het nu op jouw beurt verkeerd uitlegt .. dat van die open deur waarvan die niet zeker wist of die nou wel of niet open was voor hij ging checken is idd van begin af aan genoemd .. de conclusie die Gerry daaraan verbindt, dat de ontvoerder waarschijnlijk op dat moment in het appartement was, is vrij recentquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:29 schreef Suko het volgende:
Police chief accuses Madeleine McCann's parents of hindering inquiry
[..]
Toch wel toevallig dat het nu door Gerry naar buiten wordt gebracht dat de ontwoerder al misschien in het apartement was en dat woordvoerder Mitchell nu beweerd dat het al was gezegd door Gerry destijds in het verhoor.
de hel familie is overgevlogen toch .. dus ja, dat kan oma het weten, misschien zelfs omdat zij diegene was die het kleintje de verkeerde sandalen heeft aangedaan ? net zoals oma's ook kunnen weten hoe hun kleinkind reageert op vreemden, of ze het bvb best vinden om opgetild te worden door onbekenden of een keel opzettenquote:En oma 'was er bij' zeker dat dat kleine Amelie Madiies sandalen droeg etc etc, ach oma McCann, komt op voor de dochter, wie zou dat niet doen, of het nou waar is of niet...hetzelfde verhaal (inclusief dat de ontvoerder Maddie eerst heeft gedrogeerd, volgens oma, op de BBC
mwah, of dat een verstandige move is .. als verdachte heb je daar meer rechten dan als getuige ..quote:Ondertussen zijn de advocaten nu bezig met juridische stappen om de status als formeel verdachten van de McCanns op te heffen wat snippers uit The Times: "Madeleine’s parents are preparing a fresh legal bid to have their status as formal suspects in the disappearance of their daughter lifted and hope to clear their names before Christmas. Kate and Gerry McCann — who were made arguidos, or official suspects, in the case nearly four weeks ago — have instructed their lawyers to “explore every avenue” to have the status lifted, a friend said yesterday."
ik zat een tijdje terug eens rond te bladeren op brianspredictions.com .. dat is dan volgens velen de beste amerikaanse (droom)lezer, er staan wel een paar dingen op die site waar je je op je hoofd zit te krabben, als het bedrog is is het wel heel erg goed gedaan ..quote:En raadplegen de McCanns een boek van Gordon Smith, Britain’s “most accurate medium” en overwegen zelfs deze man in te huren: "Friends said that the McCann family were now so desperate for information about Madeleine’s whereabouts that they were considering employing a psychic. Mr and Mrs McCann have already consulted a book by Gordon Smith, who claims to be Britain’s “most accurate medium”, and are being urged by other members of the family to seek his views directly."
http://www.independent.ie(...)deleine-1114449.htmlquote:The parents of Madeleine McCann are considering taking advice from psychics in the search for their missing daughter, a friend has confirmed.
Scottish relatives of Gerry and Kate McCann are understood to have been reading up on mystics and have been in contact with at least one. They are now urging the couple to take their advice.
ghehe .. moet je dit artikel eens lezen via babelfish .. en dat zijn dan Italianen, die zijn wel wat gewend dacht ik zoquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=485154&in_page_id=1770&ito=newsnow
Wat zielig van die man, alsof de Britse politie moordenaars van een kind rond laten lopen en alleen onderzoeken wat zij zeggen, de Britten doen wat de Portugezen hadden moeten doen, domweg alle mogelijkheden onderzoeken, niet een conclusie trekken en daar tot vervelens toe, net een grammafoonplaat die vast loopt, aan vast blijven houden, they did it, they did it, they did it.
Het probleem hierbij is dat als je dan geen onderzoek doet naar alle mogelijke feiten je beschuldigingen kant noch wal raken, ze waren ervan overtuigd dat de McCanns wel door zouden slaan volgens mij, met een beetje 'help' van een paar brute agenten.
Wie het ook heeft gedaan, het maakt niet meer uit, het onderzoek is compleet naar de vaantjes geholpen door een agressieve, zelfingenomen, arrogante man die niet van plan is om ooit bij zichzelf te denken dat het misschien wel mogelijk is dat hij een paar fouten heeft gemaakt, nee, het is de schuld van de McCanns en de Britse politie dat hij zijn onderzoek niet heeft kunnen afronden met een belastende verklaring van (1 van) de ouders.![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:05 schreef moussie het volgende:
[..]
ghehe .. moet je dit artikel eens lezen via babelfish .. en dat zijn dan Italianen, die zijn wel wat gewend dacht ik zo
http://www.lastampa.it/re(...)coli/25857girata.asp
rare visie op een underdog heb je dan .. de politie die alles zo maar mag lekken naar de media, niet gebaseerd op concrete bewijzen maar op vage aanwijzingen, insinuaties en onderbuikgevoelens, en dat nadat ze eerst zelf hebben gezorgd dat evtl bewijs van schuld of onschuld onbruikbaar is ..quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef Suko het volgende:
En toch ga ik steeds meer de kant van de Portugese Justitie kiezen, althans die neiging heb ik. Misschien een beetje underdog-sympathie.Al die PR-berichten uit het McCann-kamp gaan me danig irriteren en wordt zo doorzichtig. Ook inderdaad steeds met 'nieuwe' feitjes komen en dan direct de PJ hiermee om de oren slaan is niet alleen irritant maar ook terecht de zaak frustreren, traineren etc, wetend dat ze met beperkte middelen moeten werken. Overigens zit ik nu ook op dit forum de laatste nieuwtjes door te nemen, heel interessant ondanks dat er natuulijk ook flauwe kul op staat. Voor- en tegenstanders en twijfelaars, dat leest best prettig.
![]()
En als ze dat niet hadden gedaan? Als ze gewoon als dode vogeltjes thuis waren blijven zitten?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef Suko het volgende:
En toch ga ik steeds meer de kant van de Portugese Justitie kiezen, althans die neiging heb ik. Misschien een beetje underdog-sympathie.Al die PR-berichten uit het McCann-kamp gaan me danig irriteren en wordt zo doorzichtig. Ook inderdaad steeds met 'nieuwe' feitjes komen en dan direct de PJ hiermee om de oren slaan is niet alleen irritant maar ook terecht de zaak frustreren, traineren etc, wetend dat ze met beperkte middelen moeten werken. Overigens zit ik nu ook op dit forum de laatste nieuwtjes door te nemen, heel interessant ondanks dat er natuulijk ook flauwe kul op staat. Voor- en tegenstanders en twijfelaars, dat leest best prettig.
![]()
Ik ben benieuwd of Portugal daar wel voet aan de grond krijgt met al die wilde theorieën.....quote:The Portuguese press say the police think that the McCann's may have used a trip to Huelva, which they consider as suspicious, to move the child's body
Portuguese Judicial Police from Portimao are meeting with Spanish colleagues in the Spanish city of Huelva today, according to the Spanish agency Europa Press in order to verify the details of the trip to the city which the McCann parents made on August 3, three months after the disappearance of their daughter Madeleine McCann.
The trip was taken in the company of a ‘reduced number of journalists’ according to reports, and made in the Renault Scenic car which later was found to have DNA remains.
Police think the trip may have been linked to the disposal of the body of Madeleine, and note that businesses in Huelva were closed on the day because it was a local fiesta.
The Portuguese police admit that the body could have been moved to somewhere close to Huelva, which is 50 kms over the border into Spain, according to the Portuguese newspaper ‘Correio da Manha’.
It comes as the Portuguese paper says the police have dismissed the reports that the child may have been kidnapped in some sort of revenge against the holiday complex Ocean Club, and they have added that the parents are ‘trying to distract and interrupt the investigation’.
Echt helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef Suko het volgende:
En toch ga ik steeds meer de kant van de Portugese Justitie kiezen, althans die neiging heb ik. Misschien een beetje underdog-sympathie.Al die PR-berichten uit het McCann-kamp gaan me danig irriteren en wordt zo doorzichtig. Ook inderdaad steeds met 'nieuwe' feitjes komen en dan direct de PJ hiermee om de oren slaan is niet alleen irritant maar ook terecht de zaak frustreren, traineren etc, wetend dat ze met beperkte middelen moeten werken.
Zeker, samenwerking is ten alle tijden toe te juichen, daar kan niemand het mee oneens zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En als ze dat niet hadden gedaan? Als ze gewoon als dode vogeltjes thuis waren blijven zitten?
Dan waren ze wellicht net zo behandeld als de moeder van dat andere meisje, dan was er helemaal geen zaak geweest, dan hadden we ons hoofd geschud over hoe kunnen ouders hun eigen kind vermoorden en was er niets bekend geworden over de 'recherge' capaciteiten van de Portugezen.
Ik vind al die PR ook een beetje ver gaan maar dan mes snijdt naar 2 kanten, die woede aanvallen van het hoofd van het onderzoek daar en al dat moddergooien over en weer, zou dat nu echt goed zijn voor het onderzoek?
Ik twijfel ook over de schuldvraag, dat kan imho alleen opgelost worden als beide kampen samen gaan werken en daadwerkelijk een onderzoek gaan uitvoeren, ipv elkaar de zwarte piet toeschuiven.
Nee hoor, ik vat het niet persoonlijk op, het is juist interessant hoe er verschillend tegenaan wordt gekeken. Overigens heb ik al weg hier en daar gelezen dat die ingehuurde Control Risks Group (CRG) niet eens daadwerkelijk in actie is maar meer een adviserende rol speelt. Ik denk dat het zo is, kost ook duidenden ponden per week. Leesbaar topic. Maar ik geef ze het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:36 schreef kahaarin het volgende:
Ow help, Spanje en Portugal gaan samenwerken:
[..]
Ik ben benieuwd of Portugal daar wel voet aan de grond krijgt met al die wilde theorieën.....
@ Suko, je zegt dat de Portugese politie de underdog is, ze hebben iig wel de mogelijkheid om alle bevindingen te toetsen, die kans hebben de McCanns niet, die mogen niks doen omdat ze anders 'het onderzoek' in gevaar brengen. (Niets persoonlijks, enkel een meningsverschilletje!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |