abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53487463
en weet je wat nou het gekke is .. als je die andere meid bekijkt die bij dat stel loopt .. dat zou zo dat kind kunnen zijn dat een paar jaar geleden is verdwenen .. het is jammer dat die foto zo blurry is en zij net haar arm optilt
pleased to meet you
  woensdag 26 september 2007 @ 14:45:41 #202
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53487696
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:
en weet je wat nou het gekke is .. als je die andere meid bekijkt die bij dat stel loopt .. dat zou zo dat kind kunnen zijn dat een paar jaar geleden is verdwenen .. het is jammer dat die foto zo blurry is en zij net haar arm optilt
[afbeelding] [afbeelding]
Is idd mogelijk, niet waarschijnlijk maar.....wat een conclusie zeg, en deze mensen zijn dan wat:
- medeplichtig, een soort van oppassers,
- verzamelaars van kinderen,
- niet in staat om zelf kinderen te krijgen dus roven ze ze maar,
- een soort van 'weldoeners' die 'verwaarloosde ongelovige kinderen redden'?

Wel leuk dat je je gedachtensprongen zo post, ze lijkt er wel een beetje op.....
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 14:52:01 #203
145755 kahaarin
pi_53487847
quote:
Drug and people smugglers have established a number of illegal routes from Morocco to Portugal which could be used to traffic people out of Europe.

Experts said using a legitimate form of transport, such as a ferry from Spain or an aeroplane from Lisbon, would be far more difficult due to the difficulty in getting good fake documents.

The publicity that the case of Madeleine McCann has attracted also means that it is likely that if she has been moved to Morocco, then it was via an illicit sea route from south Portugal.

The stretch of water between Portugal and North Africa has a recent history of being crossed by hashish and cocaine smugglers.

People traffickers have also used the routes in increasing regularity, but usually to move people illegally into Europe.

Carla Amaral, manager of a unit that helps trafficked people at the Portuguese Association for Victim Support, said: “There are always ways to smuggle people despite the difficulty. There are many routes already identified, but it is usually from Africa to Europe not the other way around.
En hier krijgt Mutant01 helemaal gelijk, er wordt gewoonlijk de andere kant op gesmokkeld wat mensen betreft, er zijn dus bekende smokkelroutes waarlangs mensen mee genomen kunnen worden zonder dat er erg veel controle te verwachten is, kan een belangrijk gegeven zijn, goed dat ze de zaak nu iets serieuzer onderzoeken.

Ow ja, bron: http://www.eecho.ie/news/bstory.asp?j=232667948&p=z3z668654&n=232668708
quote:
Police in Portugal have already probed at least one claim that Madeleine McCann could have been taken to a marina in the town of Lagos, home to scores of private yachts.

Reports made soon after the four-year-old disappeared suggested that a balding man was seen dragging a girl towards the marina, just a short drive from the family’s holiday apartment in Praia da Luz.
be nice or go away
pi_53487909
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Iets heeft ze er wel van weg, inderdaad. Alleen jammer inederdaad, van dat handje voor die mond...
pi_53488147
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:52 schreef kahaarin het volgende:

[..]

En hier krijgt Mutant01 helemaal gelijk, er wordt gewoonlijk de andere kant op gesmokkeld wat mensen betreft, er zijn dus bekende smokkelroutes waarlangs mensen mee genomen kunnen worden zonder dat er erg veel controle te verwachten is, kan een belangrijk gegeven zijn, goed dat ze de zaak nu iets serieuzer onderzoeken.

Ow ja, bron: http://www.eecho.ie/news/bstory.asp?j=232667948&p=z3z668654&n=232668708
[..]
hoe zit dat dan met die engelsman met dat bootje waarover helemaal in het begin gesproken werd ?

daarnaast vind ik het meestal wel leuk als mensen zeggen van : ja maar dat gaat de andere kant op .. die boten moeten natuurlijk ook weer terug en als je dan ook kan verdienen ipv leeg te blijven .. de smokkelaar die dat afwijst bestaat mi niet ?
pleased to meet you
pi_53488196
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:54 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Iets heeft ze er wel van weg, inderdaad. Alleen jammer inederdaad, van dat handje voor die mond...
maakt de gezichtsvorm onduidelijk .. jammer .. maar de oren en de neus en die ietwat diepliggende ogen .. huidskleur klopt ook ..
pleased to meet you
  woensdag 26 september 2007 @ 15:10:15 #207
145755 kahaarin
pi_53488319
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:02 schreef moussie het volgende:

[..]

hoe zit dat dan met die engelsman met dat bootje waarover helemaal in het begin gesproken werd ?

daarnaast vind ik het meestal wel leuk als mensen zeggen van : ja maar dat gaat de andere kant op .. die boten moeten natuurlijk ook weer terug en als je dan ook kan verdienen ipv leeg te blijven .. de smokkelaar die dat afwijst bestaat mi niet ?
Die engelsman was gewoon iemand die daar in de buurt was, er was sprake van dat ze op zijn boot waren geweest maar dat was zo'n zelfde 'lek' als de bewering dat Eef Hoos in contact was geweest met de ouders McCann, een compleet schot in het duister, als een smokkelaar het meisje idd heeft meegenomen dan denk ik dat hij de verlijding van de beloning op nieuws over Maddy niet had kunnen weerstaan, immers als hij er geen been in ziet om mensen of drugs te smokkelen voor geld laat hij zo'n buitenkansje niet lopen, hij heeft vast niet zoveel geld voor het smokkelen gekregen als het geld wat op het weervinden van Maddy staat.
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 15:12:10 #208
145755 kahaarin
pi_53488373
quote:
The photograph, published on many newspaper Web sites, shows a woman walking along a road and carrying a fair-haired child on her back. It was reportedly taken last month by Spanish tourists in northern Morocco.

"We understand that the photo has been sent to the relevant authorities and is being analyzed," said Adrian Chapman, a British Embassy spokesman in Rabat, the Moroccan capital.
http://english.pravda.ru/(...)-madeleine_morocco-0

Er wordt nu ook in Marokko zelf naar de mensen op de foto gezocht, lijkt me idd de kortste klap.
be nice or go away
pi_53488440
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:10 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Die engelsman was gewoon iemand die daar in de buurt was, er was sprake van dat ze op zijn boot waren geweest maar dat was zo'n zelfde 'lek' als de bewering dat Eef Hoos in contact was geweest met de ouders McCann, een compleet schot in het duister, als een smokkelaar het meisje idd heeft meegenomen dan denk ik dat hij de verlijding van de beloning op nieuws over Maddy niet had kunnen weerstaan, immers als hij er geen been in ziet om mensen of drugs te smokkelen voor geld laat hij zo'n buitenkansje niet lopen, hij heeft vast niet zoveel geld voor het smokkelen gekregen als het geld wat op het weervinden van Maddy staat.
Maar stel dat Maddie is meegenomen, dan bestaat de kans dat dat helemaal niet om losgeld is gedaan, maar gewoon omdat de 'ontvoerder', om wat voor reden dan ook, dat meisje graag wilde. Misschien om te verhandelen, misschien i.v.m een sterke niet-vervulde kinderwens... en misschien wel om één van de 10.000 andere mogelijke redenen...
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 15:19:08 #210
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53488558
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:29 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Die wiki!
Leuk voor de volgende OP.

Eventjes in 1 zinnetje dat hij ook reporter en presentator is geweest, net alsof wat hij nu doet voor de McCanns het meest belangrijke is wat hij ooit in zijn hele leven heeft gedaan.
Het is idd een briljante zet om alle aandacht op die foto te gooien, de pers gaat er ook braaf in mee, op meerdere nieuwssites staat er niks anders meer over deze zaak behalve de foto, hopelijk is dit niet weer zo'n idee-fixe dat er verder nergens meer naar wordt gekeken.
En hij was directeur van de Central Office of Information. Een spin doctor met een gigantisch netwerk dus. Ik vind het niet zo gek dat ineens alle media aandacht hier naartoe gaat.

Ik denk dat de McCanns duizenden zulke meldingen krijgen van mensen die menen dat ze Maddy hebben gezien. Deze foto is ook naar hun gestuurd, niet naar de politie. Men heeft er imo gewoon eentje uitgeplukt waar een leuk verhaaltje van te maken was en die in de media gegooid. Je ziet ze bij wijze van spreken zo aan tafel zitten door de duizenden brieven en foto's aan het spitten op zoek naar iets bruikbaars. "Kijk deze Clara Torres uit Marokko, zou dat wat zijn?"

Het politie-onderzoek zal wel gewoon doorgaan maar het is een feit dat media en publieke opinie grote invloed hebben. Ook op recherchewerk. Vooral als burgermeesters en politici gaan denken dat ze er schade van ondervinden.
pi_53488576
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:52 schreef IkWilbert het volgende:
Grote foto

geenstijl.nl
Het kan net zo goed het kind zijn van die vrouw in jeans en hoofddoek er naast, die ziet er ook redelijk blank uit. Misschien is ze wel blank, en met een Marokkaan getrouwd of zo. Van zo'n afstand is echt niet te zien of het Madeleine is, ik zie er hier in de buurt ook wel eens een lopen die er op lijkt. Meestal komt het gewoon door het kapsel (en da's dan ook meteen het eerste wat ik zou veranderen, zou ik een kindersmokkelaar zijn).
  woensdag 26 september 2007 @ 15:22:06 #212
145755 kahaarin
pi_53488629
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:14 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Maar stel dat Maddie is meegenomen, dan bestaat de kans dat dat helemaal niet om losgeld is gedaan, maar gewoon omdat de 'ontvoerder', om wat voor reden dan ook, dat meisje graag wilde. Misschien om te verhandelen, misschien i.v.m een sterke niet-vervulde kinderwens... en misschien wel om één van de 10.000 andere mogelijke redenen...
Nee dat klopt, het losgeldverhaal heb ik ook losgelaten, je refereerde aan een lege smokkelboot die toch leeg terugmoest, een smokkelaar die het voor geld doet zou imho de verleiding van de beloning niet kunnen weerstaan, die man die een kind richting haven sleepte is een veel betere kandidaat, die kan zich op de hoogte hebben gesteld van een vluchtroute en er met het kind vandoor zijn gegaan.
Om te verhandelen of te verkopen aan een wanhopig echtpaar, your guess is as good as mine.
be nice or go away
pi_53488661
Die 3 personen zijn nu wel in 1x van lokaal bekende boerinnen naar wereldbekende mensen getransformeerd.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 september 2007 @ 15:24:41 #214
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53488701
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:14 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

misschien i.v.m een sterke niet-vervulde kinderwens...
Dan lijkt het me slimmer als je in Marokko woont, om een kindje te laten jatten wat in ieder geval qua huidskleur etc op je lijkt. Om geen rare vragen / blikken van de omgeving te krijgen, dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 15:24:45 #215
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53488704
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Die 3 personen zijn nu wel in 1x van lokaal bekende boerinnen naar wereldbekende mensen getransformeerd.
Iedereen krijgt 15 minutes of fame. Ze weten het alleen zelf niet eens ws.
  woensdag 26 september 2007 @ 15:28:23 #216
145755 kahaarin
pi_53488786
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En hij was directeur van de Central Office of Information. Een spin doctor met een gigantisch netwerk dus. Ik vind het niet zo gek dat ineens alle media aandacht hier naartoe gaat.

Ik denk dat de McCanns duizenden zulke meldingen krijgen van mensen die menen dat ze Maddy hebben gezien. Deze foto is ook naar hun gestuurd, niet naar de politie. Men heeft er imo gewoon eentje uitgeplukt waar een leuk verhaaltje van te maken was en die in de media gegooid. Je ziet ze bij wijze van spreken al voor je aan tafel zitten door de duizenden brieven en foto's op zoek naar iets bruikbaars. "Kijk deze Clara Torres uit Marokko, zou dat wat zijn?"

Het politie-onderzoek zal wel gewoon doorgaan maar het is een feit dat media en publieke opinie grote invloed hebben. Ook op recherchewerk. Vooral als burgermeesters en politici gaan denken dat ze er schade van ondervinden.

Ik krijg ineens visioenen van een donker, luxe, met hout gelambriseerd, rokerig kantoor met grijze mannen in donkere pakken, een muur met tig beeldschermen en 7 klokken met de verschillende tijdszones, 4 telefoons op een kersenhouten bureau en een hele stapel dossiers en foto's.
Een peinzende blik en een halve bril dragende man die zegt: "Dit heeft potentie, laten we het maar proberen."

Het dikgedrukte gedeelte is niet eens zo raar gedacht, ik ben bang dat er zich achter de schermen veel meer afspeelt dan wij ooit zullen weten.
be nice or go away
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 15:33:49 #217
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53488951
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:28 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik krijg ineens visioenen van een donker, luxe, met hout gelambriseerd, rokerig kantoor met grijze mannen in donkere pakken, een muur met tig beeldschermen en 7 klokken met de verschillende tijdszones, 4 telefoons op een kersenhouten bureau en een hele stapel dossiers en foto's.
Een peinzende blik en een halve bril dragende man die zegt: "Dit heeft potentie, laten we het maar proberen."
!

Als die film er idd komt moet dit er zeker in.
  woensdag 26 september 2007 @ 15:50:22 #218
145755 kahaarin
pi_53489353
http://www.thefirstpost.co.uk/index.php?storyID=8848

Hier is een overzicht van who is who in de Maddy zaak, zeg maar het Portugal kamp vs het McCann kamp.

@Northernstar: zou ik er patent op kunnen aanvragen?
be nice or go away
pi_53490070
Stel dat het Maddie is die op die foto staat. Dan moet ze zich wel ontzettend angstig en eenzaam voelen. Misschien wel urenlang lopen, bij een vreemde vrouw (of man?) op haar rug, door stoffige gebieden.... Totaal uitzichtloos, in haar ogen. En continu met de vraag: "zal ik papa en mama ooit nog zien"...

Triest...
pi_53490212
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:23 schreef sunmoonstar het volgende:
Stel dat het Maddie is die op die foto staat. Dan moet ze zich wel ontzettend angstig en eenzaam voelen. Misschien wel urenlang lopen, bij een vreemde vrouw (of man?) op haar rug, door stoffige gebieden.... Totaal uitzichtloos, in haar ogen. En continu met de vraag: "zal ik papa en mama ooit nog zien"...

Triest...
Geloof je nu werkelijk dat ze dat is?

In Marokko zien zat kinderen zo licht uit. Zeker van die bedoeienkinderen. Die mensen hebben vaak ook groene ogen en niet een standaard arabisch uiterlijk.
pi_53490671
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Geloof je nu werkelijk dat ze dat is?

In Marokko zien zat kinderen zo licht uit. Zeker van die bedoeienkinderen. Die mensen hebben vaak ook groene ogen en niet een standaard arabisch uiterlijk.
Natuurlijk weet ik het niet zeker, daarom schreef ik ook "stel dat het Maddie is" .....
  woensdag 26 september 2007 @ 17:00:55 #222
145755 kahaarin
pi_53490999
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:48 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik het niet zeker, daarom schreef ik ook "stel dat het Maddie is" .....
Dan zou het idd vreselijk zijn wat ze doormaakt, hoe dan ook het wachten in nu op de analyse en de reacties van andere mensen die haar eventueel hebben gezien of op de foto gezet.
be nice or go away
pi_53491116
Een zeker Dr Rob Jenkins, a psychologist at Glasgow University is ook voorzichtig of het wel goed mogelijk is te onderzoeken of het Madeleine is. Er zijn duizenden meisjes die er zo uitzien. Ook zegt hij dat als je 2 foto's van dezelfde persoon naast elkaar legt, en je kent die persoon niet, je vaak niet kan zien of het dezelfde persoon is. Bovendien kent heel de wereld een paar steeds dezelfde foto's van Madeleine maar hoe haar gezicht beweegt is niet echt aan ons bekend. En verder veel wishful thinking natuurlijk. Afijn, in de telegraph.co.uk meer. Hij besluit met te opperen: "It looks as if this is a Caucasian girl, about the right age, build and complexion." "But there are thousands of girls who match that description," Dr Jenkins said: "We are really, really good with familiar faces. It would be interesting to see what the reaction of the McCann family is."

Caucasian race

Ik begin al minder te geloven dat het Madeleine is, en hou voor ogen dat het de McCanns goed uitkomt dat de aandacht helemaal uitgaat naar die foto, maar hopelijk heb ik vet ongelijk...
  woensdag 26 september 2007 @ 17:06:28 #224
145755 kahaarin
pi_53491139
quote:
The revelation that the picture of a girl being carried on the back of a travelling Moroccan is not Madeleine McCann will be yet another blow to the missing girl's parents.

Kate and Gerry McCann said earlier today, through their spokesman, that they had been on an "emotional rollercoaster" following several alleged sightings of their missing daughter.

Hopes that the latest sighting was the missing four-year-old faded today when a Moroccan family came forward and said she was the daughter of a poor Moroccan farmer.

The blonde girl, named Boulchra Benaissa, who was spotted being carried along a dusty road by a group of Moroccans near Tangier, bore a striking resemblance to Madeleine.
Het is de dochter van een marokkaanse boer, geen Maddy, ben benieuwd waar de focus nu dan weer op gaat staan.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=484109&in_page_id=1770&ito=newsnow
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 17:07:35 #225
145755 kahaarin
pi_53491160
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:05 schreef Suko het volgende:
Een zeker Dr Rob Jenkins, a psychologist at Glasgow University is ook voorzichtig of het wel goed mogelijk is te onderzoeken of het Madeleine is. Er zijn duizenden meisjes die er zo uitzien. Ook zegt hij dat als je 2 foto's van dezelfde persoon naast elkaar legt, en je kent die persoon niet, je vaak niet kan zien of het dezelfde persoon is. Bovendien kent heel de wereld een paar steeds dezelfde foto's van Madeleine maar hoe haar gezicht beweegt is niet echt aan ons bekend. En verder veel wishful thinking natuurlijk. Afijn, in de telegraph.co.uk meer. Hij besluit met te opperen: "It looks as if this is a Caucasian girl, about the right age, build and complexion." "But there are thousands of girls who match that description," Dr Jenkins said: "We are really, really good with familiar faces. It would be interesting to see what the reaction of the McCann family is."

Caucasian race

Ik begin al minder te geloven dat het Madeleine is, en hou voor ogen dat het de McCanns goed uitkomt dat de aandacht helemaal uitgaat naar die foto, maar hopelijk heb ik vet ongelijk...
Het is onderzocht, de focus kan verlegd worden, DNA resultaten die onderweg zijn?
be nice or go away
pi_53491228
Girl in 'Madeleine in Morocco' photo is peasant farmer's daughter Daily Mail
quote:
A photograph believed to show missing Madeleine McCann alive in Morocco is not her, it was claimed this afternoon. The girl in the photo is in fact a three-year-old peasant farmer's daughter who lives in the region, it was reported.

The girl was identified this afternoon as three-year-old Boulchra Benaissa, one of four children. Her parents are peasant farmers, aged 38 and 39, and are believed to have recognised themselves in the photo. The picture was taken by a Spanish tourist Clara Torres pon 31 August, nearly four months after Madeleine vanished and was seen as the closest sign yet she was kidnapped and still alive.

Ms Torres said she was convinced the photo was of Madeleine and the McCanns' spokesman Clarence Mitchell said earlier today: "...it looks like her. On the face of it, it looks significant."

The grainy image, taken only four weeks ago, shows a blonde youngster being carried on the back of a dark-skinned woman in traditional North African dress with companions carrying their worldly possessions along a dusty roadside near Tangiers. However it was claimed this afternoon that the girl in the photograph is in fact the young daughter of a Moroccan peasant farmer.

The news will bring further heartache to Kate and Gerry McCann who have experienced a series of sightings since their daughter went missing.

Mr Mitchell said earlier today: "Kate and Gerry know all too well through bitter experience that all of the sightings up until now have come to nothing unfortunately. So you can imagine the sort of emotional rollercoaster each time that sort of information comes in."

John McCann, Gerry's brother, said: "We are just glad people are still continuing to search for Madeleine and the focus is shifting from Kate and Gerry back onto her again."

Mr Mitchell said: "We will not comment on any particular sighting - suffice to say this picture was brought to the attention of the relevant authorities as soon as we received it. The picture was being analysed by the London-based Child Exploitation and Online Protection Centre.
pi_53491248
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:06 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Het is de dochter van een marokkaanse boer, geen Maddy, ben benieuwd waar de focus nu dan weer op gaat staan.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=484109&in_page_id=1770&ito=newsnow
Echt triest weer, een grote foto erbij van de vrouw die in Marokko die foto maakte. Wilt ook even meeprofiteren van de mediagekte.
pi_53491260
Ha ha, ik las dus net hetzelfde, ik schrok er wel van, back to squire one... Maar het meisje is ook een scheetje...
pi_53491388
Het rare is wel dat op de onderste foto het over een man gaat, een farmer, terwijl aldoor een vrouw beschreven werd die dat meisje droeg.

Waar zijn de borsten gebleven? Zie je wel, ik dacht al dat het een vent was, qua loop en bouw. We zijn gewoon bedonderd! En wie heeft er goud geld mee verdiend?

[ Bericht 5% gewijzigd door Suko op 26-09-2007 17:33:45 ]
pi_53492022
ben ik nou gek, is het wishful thinking misschien .. maar dat meisje in de bovenste foto lijkt veel bleker ?
pleased to meet you
pi_53492119
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:43 schreef moussie het volgende:
ben ik nou gek, is het wishful thinking misschien .. maar dat meisje in de bovenste foto lijkt veel bleker ?
Moussie, ik geloof dat de wereld vet bij de neus is genomen! De onderste foto trouwens is deels wat donkerder door de hoed, vermoed ik. En ze is misschien wat bijgekleurd, foto is net nieuw. Alle kleuren zijn wat donderder. Kleren van die persoon ook te zien op die weeeeeeeeken oude foto, en voor een arme boere familie ziet dat meisje er best hip uit. Maar goed, misschien houden ook zij er wat aan over, weet je veel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 26-09-2007 17:54:44 ]
  woensdag 26 september 2007 @ 17:54:15 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53492282
de kruin van het onderste meisje zit aan de andere kant dan bij het bovenste meisje. de val van de ponnie zeg maar.
maar misschien komt dat door een gespiegelde afdruk?

ziet er echt anders uit. maar het zal wel hetzelfde meisje zijn...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_53492346
wat een hype om niks zeg.
ok, dat al de internetters enthousiast worden begrijp ik nog.
maar dat ook de serieuze media gaat berichten over zo'n wazige foto is belachelijk.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53493079
BBC:
quote:
But Rashid Razaq, the Standard reporter who flew to Morocco from London, said he had seen the youngster in the picture. "She has got a resemblance to Madeleine but when you see her properly, it is obvious it isn't her." He said the girl in the picture was five-year-old Bushra Binhisa, daughter of an olive farmer. The Spanish reporter who also claims to have traced the girl in the picture says she is a Moroccan of Berber origin. The reporter told the BBC he found her by showing the photo to people in the village who quickly identified the family."
Zou die vrouw die de foto heeft genomen, Clara Torres, er iets mee te maken hebben? Het NOS-journaal ging er overigens nog vanuit dat het mogelijk om Madeleine gaat, lekker bij de tijd daar!
  woensdag 26 september 2007 @ 18:58:47 #235
145755 kahaarin
pi_53493752
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Echt triest weer, een grote foto erbij van de vrouw die in Marokko die foto maakte. Wilt ook even meeprofiteren van de mediagekte.
Nou, ikdenk dat de camera's er al stonden voor ze begreep wat er allemaal aan de hand was hoor.
be nice or go away
pi_53493866
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:31 schreef Suko het volgende:
BBC:
[..]

Zou die vrouw die de foto heeft genomen, Clara Torres, er iets mee te maken hebben? Het NOS-journaal ging er overigens nog vanuit dat het mogelijk om Madeleine gaat, lekker bij de tijd daar!
Idd
  woensdag 26 september 2007 @ 19:04:13 #237
145755 kahaarin
pi_53493880
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:47 schreef Suko het volgende:

[..]

Moussie, ik geloof dat de wereld vet bij de neus is genomen! De onderste foto trouwens is deels wat donkerder door de hoed, vermoed ik. En ze is misschien wat bijgekleurd, foto is net nieuw. Alle kleuren zijn wat donderder. Kleren van die persoon ook te zien op die weeeeeeeeken oude foto, en voor een arme boere familie ziet dat meisje er best hip uit. Maar goed, misschien houden ook zij er wat aan over, weet je veel.
Een beetje geld voor het verhaal en de exclusieve foto' s bedoel je?
Nah, maakt ook niet uit, ze hebben er ook niet om gevraagd om zo in de belangstelling te staan, ik ben wel benieuwd naar wat die Spaanse mevrouw allemaal te zeggen heeft nu, "If it isn't her it's her twin."
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 19:06:00 #238
145755 kahaarin
pi_53493929
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:12 schreef Suko het volgende:
Ha ha, ik las dus net hetzelfde, ik schrok er wel van, back to squire one... Maar het meisje is ook een scheetje...
Idd, bruine ogen blond haaar, apart, kindje weet niet wat haar overkomt.
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 19:12:51 #239
145755 kahaarin
pi_53494084
quote:
Isabel, a mother-of-six, said today: "I am totally convinced I saw Madeleine with a Muslim woman crossing the street in Zaio towards the end of May.

"I saw her face clearly from just a few yards and immediately thought 'That's Madeleine!'

"The woman was acting strangely, hiding her face from the traffic, which struck me as odd.

"I screamed at my husband for him to stop the car so we could get to the woman and challenge her.

"But by the time we stopped the car and jumped out, the woman and the girl had disappeared.
Die andere Spaanse mevrouw, Isabel Gonzalez, beweert wel nog steeds dat ze Maddy heeft gezien, hele verhaal:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=484120&in_page_id=1811&ito=newsnow
quote:
"I reported the incident to the Spanish police the day afterwards, but they did nothing.

"After about a month I had had enough of waiting, and so I called the police in Portugal.

"They said to me: 'It can't be Madeleine, we believe she's dead'.
"I can't imagine how many other leads they might have just ignored.
Wel weer hetzelfde verhaal, ze willen blijkbaar niet dat ze wordt gevonden, de kans is trouwens groter dat dit ook weer een Marokkans kindje is maar zeggen dat ze waarschijnlijk dood is is ook een beetje cru.
be nice or go away
pi_53494105
Nou, totaal niet verwacht hoor.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 september 2007 @ 19:17:42 #241
145755 kahaarin
pi_53494186
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, totaal niet verwacht hoor.
Je had gelijk, maar nu weten we het zeker dat ze het niet was, zat er ook al wel in maar ze moeten het toch natrekken, niet geschoten is altijd mis.
be nice or go away
pi_53494242
Ze hebben die man dan best snel weten te vinden. Knap in een land met 32 miljoen mensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53494304
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:17 schreef Suko het volgende:
Het rare is wel dat op de onderste foto het over een man gaat, een farmer, terwijl aldoor een vrouw beschreven werd die dat meisje droeg.

[afbeelding]

[afbeelding]

Waar zijn de borsten gebleven? Zie je wel, ik dacht al dat het een vent was, qua loop en bouw. We zijn gewoon bedonderd! En wie heeft er goud geld mee verdiend?
Het was ook gewoon een vrouw, zoals ik ook zei. Ik ben bijna helderziend

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 september 2007 @ 19:24:01 #244
145755 kahaarin
pi_53494393
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ze hebben die man dan best snel weten te vinden. Knap in een land met 32 miljoen mensen.
Dat is waar, dan zou je kunnen zeggen dat een Brits meisje daar helemaal zou opvallen als ze daar zou zijn, ik begin iets meer bang te worden dat de theorie dat ze in zee is gedumpt dichter bij de waarheid ligt, begrijp me aub niet verkeerd, ik hoop dat ze nog leeft en ongeschonden teruggevonden wordt, helaas is het al zo lang geleden dat ze is verdwenen en er is eigenlijk geen bewijs dat ze na 3 mei nog in leven was.
be nice or go away
pi_53494462
Ach, nou geloof je niemand meer Kahaarin, alleen als Madeleine echt wordt gevonden.

Ik vond nog een foto op http://www.afp.com/englis(...)160729.q167qsmh.html (persbureau)

En het blijft raar, zie de verschillen, de middelste is van het persbureau. Ook dus een foto van die Spaanse?

Links heeft nog steeds geen tits.
pi_53494550
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:26 schreef Suko het volgende:
Ach, nou geloof je niemand meer Kahaarin, alleen als Madeleine echt wordt gevonden.

Ik vond nog een foto op http://www.afp.com/englis(...)160729.q167qsmh.html (persbureau)

En het blijft raar, zie de verschillen, de middelste is van het persbureau. Ook dus een foto van die Spaanse?

[afbeelding][afbeelding]

Jawel, let maar op de bolling als je naar de knopen kijkt. Van de zijkant valt het wat meer op dan van recht van voren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 september 2007 @ 19:31:16 #247
145755 kahaarin
pi_53494603
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:26 schreef Suko het volgende:

[afbeelding][afbeelding]

Het lijkt er wel op, en daar lijkt het meisje niet op Maddy, als ze beide foto's al eerder hadden was dit dus een goedkope publiciteitsstunt, en kon dat gegeit met NorthernStar vanmiddag best nog wel eens een beetje kunnen kloppen.
be nice or go away
pi_53494627
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jawel, let maar op de bolling als je naar de knopen kijkt. Van de zijkant valt het wat meer op dan van recht van voren.
Ik bedoel echt die linker foto, die een beetje blauwig is, nee er is flink geknoeid.
pi_53494643
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:32 schreef Suko het volgende:

[..]

Ik bedoel echt die linker foto, die een beetje blauwig is, nee er is flink geknoeid.
Ik heb het ook over de linkerfoto hoor. Maargoed, daar kunnen we het niet over eens worden kennelijk Kijk anders naar de hand van het kindje
Allah Al Watan Al Malik
pi_53494684
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Het lijkt er wel op, en daar lijkt het meisje niet op Maddy, als ze beide foto's al eerder hadden was dit dus een goedkope publiciteitsstunt, en kon dat gegeit met NorthernStar vanmiddag best nog wel eens een beetje kunnen kloppen.
Exact, die andere foto, waar het meisje wel duidelijk te zien is moet dan van dezelfde camera komen.
  woensdag 26 september 2007 @ 19:34:15 #251
145755 kahaarin
pi_53494688
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:32 schreef Suko het volgende:

[..]

Kijk maar naar de handen die zijn hetzelfde, op de linker foto staat ze een beetje achterover op de middelste juist iets voorover en heeft ze die draagdoek ook nog om, dat duwt de zaak waarschijnlijk ook nog iets op.

@Suko: idd, daar was geen eer mee te behalen.
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 19:35:42 #252
145755 kahaarin
pi_53494724
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het ook over de linkerfoto hoor. Maargoed, daar kunnen we het niet over eens worden kennelijk Kijk anders naar de hand van het kindje
De handen van de vrouw zeggen ook al heel veel, naar mijn bescheiden mening heb je alweer gelijk!

be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 19:56:52 #253
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53495298
Was zonet op RTL 4 compleet met de vermelding dat journalisten de mensen al hadden opgespoord en het Madeleine dus niet was.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53495333
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nah keej dan, ik geef je gelijk. Tits die je weg kan drukken, daar ben ik onbekend mee...(nog geen ervaring mee, komt vanzelf wel, met het ouder worden, helaas... )
  woensdag 26 september 2007 @ 20:12:10 #255
145755 kahaarin
pi_53495784
@ deedeetee, tja het kon ook niet uitblijven!

@ Suko: we hebben een focus, jawel ze is er weer de NANNY!

The 20-year-old Brit, who cared for children for the Mark Warner holiday complex in Praia da Luz, firmly believes the McCanns are innocent.

Speaking publicly for the first time yesterday, she described Mrs McCann in the aftermath as "a broken woman", shuddering and unable to move.

"We are trained to comfort people in this type of situation but she was just inconsolable," she said.
quote:
Ms Pennington is considered a vital witness by Portuguese detectives, with whom she spent more than 4 1/2 hours giving a statement.

She also claims British expat Robert Murat, the first suspect in the case, was in the area of the Ocean Club complex that night. He has repeatedly denied that he was there.

Talking from her mother's home in Leatherhead, Surrey, yesterday she said: "I was in the apartment less than five minutes after they found that Madeleine had gone.
http://www.news.com.au/story/0,23599,22480410-2,00.html

Via: http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Madeleine+McCann

En ze gelooft heilig dat de McCanns onschuldig zijn.....
be nice or go away
pi_53495995
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:12 schreef kahaarin het volgende:
@ deedeetee, tja het kon ook niet uitblijven!

@ Suko: we hebben een focus, jawel ze is er weer de NANNY!

The 20-year-old Brit, who cared for children for the Mark Warner holiday complex in Praia da Luz, firmly believes the McCanns are innocent.

Speaking publicly for the first time yesterday, she described Mrs McCann in the aftermath as "a broken woman", shuddering and unable to move.

"We are trained to comfort people in this type of situation but she was just inconsolable," she said.
[..]

http://www.news.com.au/story/0,23599,22480410-2,00.html

Via: http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Madeleine+McCann

En ze gelooft heilig dat de McCanns onschuldig zijn.....
Dat is gisteren al gepost, maar we nemen idd de draad weer op Kahaarin! De waarheid zal zegevieren....maar ja, wanneer?!
  woensdag 26 september 2007 @ 20:30:31 #257
145755 kahaarin
pi_53496267
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:20 schreef Suko het volgende:

[..]

Dat is gisteren al gepost, maar we nemen idd de draad weer op Kahaarin! De waarheid zal zegevieren....maar ja, wanneer?!
Klopt, maar deze is van News.com van een uur terug, en heeft nog een extra onhulling, houd je vast!
quote:
Dat heeft ze ook nooit eerder gezegd, buiten dat, die meid is me te camera geil.
Als mocht blijken dat de McCanns er wel iets mee te maken hebben dan zal ze de eerste zijn die roep dat ze het altijd al een wazig verhaal heeft gevonden, het zal me niks verbazen als ze er een talk show uitnodiging en docu-drama aan over houdt, zo van: de orginele Nanny speelt haar eigen rol.
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 21:01:13 #258
145755 kahaarin
pi_53497198
Even diep ademgehaald, iets te drinken ingeschonken en verder gelezen, volgens een Duitse krant zijn er nog veel meer foto's die bekeken moeten worden, de Portugese Politie wordt genoemd als meewerkend voorwerp. (!)
quote:
Das im Internet veröffentlichte Bild zeigt eine Gruppe, die eine Straße entlang geht. Eine Frau trägt ein Kind mit hellen Haaren auf ihrem Rücken. Interpol erklärte am Mittwoch, bereits viele Fotos mit Hinweisen auf Madeleine bekommen zu haben. Diese würden routinemäßig an die ermittelnde portugiesische Polizei weitergeleitet.
Madeleine ist seit 3. Mai vermisst. Die damals Dreijährige verschwand nach Darstellung ihrer Eltern aus einer Ferienwohnung an der Algarve, während sie in einem Restaurant der Hotelanlage zu Abend aßen. Die portugiesische Polizei hat die Eltern offiziell als Verdächtige eingestuft.
NorthernStar kon nog wel eens gelijk hebben dat de marketing macine van de McCanns bewust de foto een ontzettende duw heeft gegeven om de aandacht te verschuiven van de ouders naar Maddy, weet er iemand al iets over de laatste DNA-sporen?
Is daar al iets over naar buiten gebracht, ik heb iig niets gevonden.

http://www.n24.de/news_stories/article.php?articleId=154015
be nice or go away
pi_53497207
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:30 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Klopt, maar deze is van News.com van een uur terug, en heeft nog een extra onhulling, houd je vast!
[..]

Dat heeft ze ook nooit eerder gezegd, buiten dat, die meid is me te camera geil.
Als mocht blijken dat de McCanns er wel iets mee te maken hebben dan zal ze de eerste zijn die roep dat ze het altijd al een wazig verhaal heeft gevonden, het zal me niks verbazen als ze er een talk show uitnodiging en docu-drama aan over houdt, zo van: de orginele Nanny speelt haar eigen rol.
Toch maar even je leesbril opzetten hoor, staat wel degelijk in die eerdere post! Vergeet niet dat veel kranten buiten de UK verhalen kopen en dan het nieuws (later) brengen als zijnde een onthulling, kan wel, maar dan voor het land waar de krant uitkomt. Ik ben wel benieuwd naar verdere onwikkelingen, of er nog wat uitkomt wat betreft die vriendenkring. The Times schrijft dat er sniffer dogs in woningen van die vrienden zijn geweest, in de Daily Mail wordt dat ontkend door de woordvoerder van de McCanns, Clarence Mitchell. Gisteren gepost. En één dezer dagen moet toch echt een keer de uiteindelijke resultaten van dat Britse lab loskomen, wat duurt dat lang zeg!
  woensdag 26 september 2007 @ 21:04:00 #260
145755 kahaarin
pi_53497281
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:01 schreef Suko het volgende:

[..]

Toch maar even je leesbril opzetten hoor, staat wel degelijk in die eerdere post! Vergeet niet dat veel kranten buiten de UK verhalen kopen en dan het nieuws (later) brengen als zijnde een onthulling, kan wel, maar dan voor het land waar de krant uitkomt. Ik ben wel benieuwd naar verdere onwikkelingen, of er nog wat uitkomt wat betreft die vriendenkring. The Times schrijft dat er sniffer dogs in woningen van die vrienden zijn geweest, in de Daily Mail wordt dat ontkend door de woordvoerder van de McCanns, Clarence Mitchell. Gisteren gepost. En één dezer dagen moet toch echt een keer de uiteindelijke resultaten van dat Britse lab loskomen, wat duurt dat lang zeg!
Hoe doen we dat? Die cross posts?

Ik heb het gezien, ik pleit schuld in deze!
Die sniffer dogs hebben een lijkgeur gespot bij een arts, puhleese....
Dat is imho gewoon weer een storm in een borrelglaasje water.
be nice or go away
  woensdag 26 september 2007 @ 21:21:58 #261
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53497972
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:01 schreef kahaarin het volgende:

NorthernStar kon nog wel eens gelijk hebben dat de marketing macine van de McCanns bewust de foto een ontzettende duw heeft gegeven om de aandacht te verschuiven van de ouders naar Maddy, weet er iemand al iets over de laatste DNA-sporen?
Is daar al iets over naar buiten gebracht, ik heb iig niets gevonden.
Die marketingmachine begint gewoon walgelijke vormen aan te nemen. Ik hoop iig dat ze dat Marokkaanse gezin een flink bedrag toeschuiven wegens ongewenste publiciteit. Immers, de McCanns kunnen toch putten uit een bodemloze put van geldschieters.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 26 september 2007 @ 21:27:05 #262
145755 kahaarin
pi_53498187
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Die marketingmachine begint gewoon walgelijke vormen aan te nemen. Ik hoop iig dat ze dat Marokkaanse gezin een flink bedrag toeschuiven wegens ongewenste publiciteit. Immers, de McCanns kunnen toch putten uit een bodemloze put van geldschieters.
Nou, inderdaad, ze hebben genoeg om uit te tappen.
En we dachten dat de Portugezen de media bespeelden.
be nice or go away
pi_53505112
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:21 schreef Jane het volgende:
Toch - als we ervan uitgaan dat de McCanns dit in scène hebben gezet - is het wel heel slim gedaan. Hoe de menselijke psyche werkt. Deze foto-hype heeft bij héél veel mensen voor een omwenteling gezorgd, want stel je voor hoe spectaculair het was geweest als Madeleine dankzij een vakantiefoto van een willekeurige toerist boven water was gekomen, oh jee... dat 'boven water' is in deze kwestie wel een beetje ongelukkig gekozen Maar wat ik dus bedoel, is dat de McCanns (als zij erachter zitten) hiermee een gouden zet hebben gedaan. Groot nieuws blijft altijd hangen, en in grote lijnen betekent dat: Misschien leeft ze nog. En als ze misschien nog leeft, heeft niemand haar dus vermoord, en als niemand haar heeft vermoord, dan de McCanns zelf al helemáál niet. Enzovoort.

Dat is de boodschap die nu blijft hangen. Dat is slim gedaan. Want hoewel dit meisje dus een doodgewoon Marokkaans meisje blijkt te zijn, heeft deze nieuwe hype ons weer op scherp gezet: Misschien Leeft Ze Nog! Of eigenlijk: Waarschijnlijk Leeft Ze Nog! Zie je wel, het zóu kunnen dat ze nog leeft. Je weet maar nooit. Er kan zomaar opeens een toerist met een fotorolletje naar voren stappen, en daarmee kan een compleet ontvoeringsdrama in één keer worden opgelost. Geweldig!

Volgens mij is dat menselijk: altijd blijven hopen. Een wonder... oh, wat zou dat mooi zijn. Dat willen we toch met z'n allen veel liever geloven dan dat ze op de bodem van de zee ligt? Ookal weten we best, diep in ons hart, dat mogelijkheid B waarschijnlijk veel dichter bij de werkelijkheid ligt.

Die foto heeft verwarring gezaaid, dat is de clou. En voor het PR-team van de McCanns was dát natuurlijk het doel: verwarring zaaien, nieuwe mogelijkheden opperen, hoop geven, laten zien dat er duizend scenario's mogelijk zijn, zodat het publiek dat ene scenario - de McCanns die er zélf mee te maken hebben - zo snel mogelijk vergeet. Het goeie is ook dat het een positief, hoopgevend scenario is. Daar worden mensen blij van. Bij het zien van die vage Marokkaanse foto, kun je toch niet meer geloven dat Maddie het loodje heeft gelegd? Ze leeft! En hoewel we inmiddels weten dat ze in elk geval niet dáár leeft, in dat stoffige Marokkaanse landschap, sluiten we helemaal niet meer uit dat ze misschien wel ergens ánders leeft.

Nee, ik vind het een geweldige stunt

En het zegt niks over de schuld of de onschuld van de McCanns, want in beide gevallen is het volkomen begrijpelijk dat ze de aandacht willen afleiden van hun eigen betrokkenheid bij haar verdwijning.
  † In Memoriam † donderdag 27 september 2007 @ 04:37:34 #264
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53505940
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:17 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

En het zegt niks over de schuld of de onschuld van de McCanns, want in beide gevallen is het volkomen begrijpelijk dat ze de aandacht willen afleiden van hun eigen betrokkenheid bij haar verdwijning.
Inderdaad. Het zou ook het eerste doel zijn van hun PR team onder leiding van die Clarence Mitchell natuurlijk. Ook zonder dat de McCanns daarom vragen. Men bekijkt de situatie, stelt een doel en kijkt dan wat er voor nodig is om dat doel te bereiken.

Een vage foto van een meisje ergens in Marokko was in dit geval genoeg.
quote:

John McCann, Gerry's brother, said: "We are just glad people are still continuing to search for Madeleine and the focus is shifting from Kate and Gerry back onto her again."
Mission accomplished

Wat dat betreft is het vanaf het moment dat Kate en Gerry een zak geld en professionele PR-mensen kregen een rigged game.

Als de verdenkingen van de politie naar de McCanns toch blijven is het interessant om te kijken of Clarence Mitchell zijn middelen ook in gaat zetten om bijvoorbeeld politieke druk uit te oefenen. Mocht er nog iets van een officiele aanklacht tegen de McCanns komen kun je daar wel haast zeker van zijn imo. Godverhoedde dat ze daadwerkelijk worden gearresteerd.

"Boycott Portugal! Dump your port!"

En anders heeft altijd iedereen nog wel een skelet in de kast. Ook rechercheurs en politici uit Portugal.
  donderdag 27 september 2007 @ 04:40:21 #265
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53505945
Zijn we al wat verder?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 september 2007 @ 08:29:00 #266
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53506619
Nu raak ik wel benieuwd naar die eerdere sightings. Want daar was toch iemand bij die het meisje had horen vragen "wanneer ze naar Mummy mocht"? Dat kan dus in elk geval geen Marokkaans kindje zijn geweest. Ik opteer voor een nieuwe speurtocht

Overigens vind ik het zeer opvallend hoe snel ze dat andere meisje opgespoord hebben...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53507593
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:29 schreef Rewimo het volgende:
Overigens vind ik het zeer opvallend hoe snel ze dat andere meisje opgespoord hebben...
Valt wel mee, toch? Als jij een vliegticket van de krant zou krijgen, plus wat zakgeld om je ter plaatse rond te laten rijden, is dat niet zo moeilijk. De vrouw staat dankzij haar maffe hoed heel herkenbaar op de foto, het meisje is inderdaad opvallend blond - je toert wat door de omgeving, laat de foto zien en vraagt of mensen weten wie de geportretteerden op de foto zijn. Toevallig bleken die mensen ook in de bewuste omgeving te wonen, dus dan heb je snel beet.
pi_53507911
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:29 schreef Rewimo het volgende:
Nu raak ik wel benieuwd naar die eerdere sightings. Want daar was toch iemand bij die het meisje had horen vragen "wanneer ze naar Mummy mocht"? Dat kan dus in elk geval geen Marokkaans kindje zijn geweest. Ik opteer voor een nieuwe speurtocht

en zijn het niet juist de eerste 3 sightings van begin en eind mei die deze foto anders maken dan al die andere foto's ? En zeker van de eerste 2 gaan je nekharen overeind staan, op nog geen steenworp afstand en onafhankelijk van elkaar ..
En als ik het goed begrijp zijn ze niet gevonden maar hebben ze zich zelf gemeld, ze herkenden zich in die foto toch ?

en even mijn 2 cent over de veranderde strategie van de McCanns .. wat we niet mogen vergeten is dat ze tot voor kort geadviseerd werden door de PR-mensen van de overheid die , mi, verplicht zijn te adviseren zich aan de portugese wet te houden, anders heb je al gauw een internationaal conflict ..
wat dus resulteert in : de politie mag van alles en nog wat lekken naar de media, een verkeerd woord van de McCanns en ze zijn strafbaar
dus eerst uitvinden hoe dat zit met uitwijzen, dan een privépersoon aantrekken als adviseur past helemaal in dat plaatje .. men heeft besloten om, tot bepaalde hoogte, lak te hebben aan de portugese wet ?
pleased to meet you
pi_53508198
@ Nadine, mooie analyse en sommige hier hadden ook de PR-gedachte bij dit alles. Kan ook zijn dat de verdenking naar de ouder(s) nu dubbel en dwars keihard weer bij hen komt te liggen. Sinds het 'aanstellen' van dit PR-team lees je alleen maar statements van vrienden en collega's hoe goed de McCanns wel niet zijn en dat alle aantijgingen belachelijk zijn. Volgens mij krijgen ze zelfs voorgeschreven van het team wat ze vooral daarin moeten vermelden, zoals deze twee woorden, innocent en ludicrous, standaard in elke verklaring. Opeens is daar die Nanny, die de missing ours dekt, en ook een vriend die opeens meldt dat hij heeft gezien, toen hij op visite was, dat Madeleine naar bed is gebracht (dus leefde ze nog), en opeens was daar een restauranthouder (vlakbij het strand) die papa McCann 's middags dansend met Madeleine heeft gezien, achteraf niet waar dus. En opeens sluiten die vrienden, die daar ook waren, de rijen (verwijzen plotseling naar formeel verdacht Murat, iets wat de Nanny ook deed), maar verklaringen kloppen nog steeds niet, daar is de Portugese politie mee bezig. En opeens werd vorige week verteld dat McCanns deze week een media-stilte zouden houden, ze gaven nl bijna elke dag een kleine briefing en dan opeens wordt dan ook deze week een foto gezien met mogelijk Madeleine...nog even tussendoor een bericht rondstrooien dat Kate McCann een breakdown had in de kerk, dat gaat er altijd wel in.

En laten we dat ingehuurde team niet vergeten. Control Risks Group (CRG) Groots op maandag gebracht in de kranten Die zou wat wat speurwerk verrichten, behalve in Portugal want dat mag niet. Ook de BBC kwam daarmee en berichtte dat de CRG die dag nog met een verklaring zou komen. Uit een eerdere post: "Mr Mitchell said the company was expected to make a statement of its own later on Monday." Niets van dat al, sterker nog, de BBC had die zin alweer verwijderd. Waarschijnlijk was dit ook een opgeblazen verhaal waarbij de wereld vooral moet denken hoe het McCann-kamp alles in het werk stelt om Madeleine te zoeken/vinden. Tuurlijk heeft de Portugese politie vet fouten gemaakt en werd er stiekem met sleeze en dirt gegooid, overigens bleef het daar deze week ook stil, men zou bijna denken dat een deel is verzonnen door het PR-team, om dat politieteam zo zwart mogelijk af te schilderen.

Werkelijk alles wordt uit de kast gehaald om de McCanns uit de beschuldigende hoek te krijgen en te houden. En lees je natuurlijk al vandaag hoe teleurgesteld ze zijn dat het meisje niet Madeleine is. Waarom gingen ze trouwens niet direct naar Marokko zou je denken, één journalist van de Londense Evening Standard had het meisje snel gevonden: "The journalist told the BBC he found her by showing the photo to villagers, who quickly identified the family." BBC Had dat ingehuurde CRG niet eerder ter plekke moeten zijn? Nee, het rammelt aan alle kanten als je de berichten nog eens de revue laat passeren.

Afijn, een mooi kaartje, met al of niet 'valse'meldingen, van de telegraph.co.uk voor de Control Risks Group met nog plekjes waar niet verder is gezocht, zet 'm op jongens en meisjes:

donderdag 27 september 2007 @ 10:28:12 #270
145755 kahaarin
pi_53508845
http://www.channel4.com/n(...)nt+to+belarus/850712
quote:
Friends and family of Gerry and Kate McCann are to send more than 2,000 toys and gifts left by well-wishers after their daughter Madeleine's disappearance to needy children in eastern Europe.

Cuddly toys and dolls were left at the war memorial in the family's home village of Rothley, Leicestershire, in May as a symbol of hope and support in the search for the four-year-old after she went missing in Praia da Luz, Portugal.

The gifts were removed over the summer along with thousands of yellow and green ribbons tied to railings at the memorial which had became a focal point for prayers for Madeleine.
Weer een staaltje marketing, wel een goed doel trouwens.

@Suko: Heb je niet het gevoel dat de CRG er gewoon bij was, iig mensen uit het McCann kamp?
Ik denk echt dat er wel iemand van hen bij was, onder het mom van hulpje oid, het was gewoon goede marketing.
Hopelijk raakt niet iedereen zo in de ban van de sightings dat er verder nergens meer naar wordt gekeken.
be nice or go away
  donderdag 27 september 2007 @ 11:33:54 #271
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53510603
@ Suko, ik denk dat je je vwb CRG vergist. Deze lui werken op de achtergrond en proberen ten allen tijde media aandacht te voorkomen omdat dit het leven van een client in gevaar kan brengen.

het zou mij niets verbazen dat CRG vanaf het eerste moment betrokken is bij dit verhaal. ook omdat de McCann's "high profile" mensen in de dop zijn. De McCann's worden gesponsord door een aantal zeer vermogende mensen in Engeland. Die doen zo'n beetje allemaal zaken met bedrijven als CRG. CRG staat verder als een van de beste, zo niet als beste aangeschreven ter wereld.

time will tell.
Neerkomen wel!
pi_53510798
Hoe be
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:28 schreef kahaarin het volgende:
http://www.channel4.com/n(...)nt+to+belarus/850712
[..]

Weer een staaltje marketing, wel een goed doel trouwens.

@Suko: Heb je niet het gevoel dat de CRG er gewoon bij was, iig mensen uit het McCann kamp?
Ik denk echt dat er wel iemand van hen bij was, onder het mom van hulpje oid, het was gewoon goede marketing.
Hopelijk raakt niet iedereen zo in de ban van de sightings dat er verder nergens meer naar wordt gekeken.
Hoi, hoe bedoel je dat CRG er gewoon bij was? Ze zijn al vanaf mei ingehuurd, wordt er gezegd hoor: "A source close to the couple’s legal team confirmed that CRG had been working with the family since May." September 24, 2007 The Times Je zou toch denken dat er iets is gevonden, merk er alleen niks van. "The firm, which has long experience of kidnappings and search and rescue operations, is understood to have a small team in Portugal already." Daily Mail En verder: "However, CRG is understood to be focusing on other countries, such as Spain and Morocco, where a number of possible sightings have been reported." telegraph.co.uk Toevalligerwijs zijn er nu wat cijfers bekend geworden wat er inmiddels van het Madeleine-fonds is uitgegeven:

Fund Spends £300K In Madeleine Hunt Sky News
Nearly £300,000 has been spent so far on the search for Madeleine McCann. To date, according to its website, individuals and organisations have given £1,036,104 to Madeleine's Fund, a non-charitable not-for-profit company. Donations have rolled in from people touched by the appeals of parents Gerry and Kate McCann, whose daughter vanished from their holiday apartment in Praia da Luz, Portugal, on May 3.

Directors of the fund set up to help find Madeleine and support her family have met to discuss how the cash is spent. The exact figures for what the donations are spent on will not be disclosed until the end of the financial year when the accounts are made public, said director Esther McVey. But the board did reveal that nearly a third of the money collected has already been used.

Costs incurred include the launch of the Find Madeleine campaign, advertising, the production of the yellow and green wristbands and the employment of former campaign manager Justine McGuinness. Legal fees had to be met for the setting up of Madeleine's Fund.

Private investigators, understood to include ex-military personnel, are being employed to search for the Rothley youngster outside of Portugal. And with Mr McCann, the family's main earner, on unpaid leave from his job as consultant cardiologist, part of the Fund has been used to meet their living costs.

"I haven't got the exact figure but it is just under £300,000," said Ms McVey. A new £80,000 advertising campaign in the area of Portugal, Spain and Morocco, announced earlier this month, was among future costs discussed at the meeting."

@ Freeflyer. De McCanns en omgeving hebben alsmaar kritiek op de Portugese politie, dat er te weinig wordt gedaan om Madeleine te vinden, men zou hetzelfde kunnen zeggen van die ingehuurde CRG, al maanden 'bezig' (vanaf mei) en nog steeds niets gevonden....
pi_53511181
Overigens zou de mogelijke vindplaats nr 2, zie kaartje verklaarbaar zijn, dat waren ook de ouders met dat meisje waarvan iedereen dacht dat het Madeleine was: "The couple also said that their daughter could be responsible for reported sightings of Madeleine in Marrakech. The family visited the city in May, when a British man claimed to have seen a girl matching Madeleine’s description." The Times.
pi_53511424
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:53 schreef Suko het volgende:
Overigens zou de mogelijke vindplaats nr 2, zie kaartje verklaarbaar zijn, dat waren ook de ouders met dat meisje waarvan iedereen dacht dat het Madeleine was: "The couple also said that their daughter could be responsible for reported sightings of Madeleine in Marrakech. The family visited the city in May, when a British man claimed to have seen a girl matching Madeleine’s description." The Times.
dat was tegelijkertijd met die noorse vrouw en die heeft het kind in het engels naar haar moeder horen vragen
pleased to meet you
pi_53513671
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:02 schreef moussie het volgende:

[..]

dat was tegelijkertijd met die noorse vrouw en die heeft het kind in het engels naar haar moeder horen vragen
Dan zou je toch denken dat die CRG al iets had ondernomen/gezocht, de McCanns zijn er in juni ook geweest, kan zijn in gezelschap van CRG-leden,wat snippers:

* The man said he is sure he saw the missing youngster in Marrakesh on May 9. The sighting came on the same day and in the same area of the city that Norwegian tourist Mari Pollard also believes she saw the little girl. In June, after Mrs Pollard's reported sighting was made public, Kate and Gerry McCann travelled to Morocco to appeal for information about their daughter. Daily Mail

* A number of media organisations have reported that private security firm Control Risks Group (CRG) were employed four months ago to check reported sightings and build up profiles of likely abductors. BBC

* Madeleine McCann's parents have flown back to Portugal from Morocco where they made the last of their foreign appeals for help in tracing their daughter. Tuesday June 12, 2007 Sky News

En het komt natuurlijk goed uit dat die CRG niet in Portugal mag zoeken (áls ze al zoeken)...maar dat is gemeen van mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 27-09-2007 13:24:24 ]
pi_53514359
Misschien een stomme vraag, maar ik snap eeriljk gezegd niet precies wat de taak van de CRG precies is? Wat doen zij precies?
  donderdag 27 september 2007 @ 13:53:17 #277
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53514775
http://www.crg.com/

even wat rondklikken en lezen...

in het kort komt het erop neer dat zij vaak ingeschakeld worden wanneer high profile mensen met een ontvoering te maken krijgen. daarnaast nog een waslijst aan taken en functies. in dit geval zal het zich beperken tot wat ik net schreef schat ik zo in
Neerkomen wel!
  donderdag 27 september 2007 @ 13:55:27 #278
145755 kahaarin
pi_53514844
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:40 schreef Suko het volgende:
Hoe be
[..]

Hoi, hoe bedoel je dat CRG er gewoon bij was? Ze zijn al vanaf mei ingehuurd, wordt er gezegd hoor: "A source close to the couple’s legal team confirmed that CRG had been working with the family since May." September 24, 2007 The Times Je zou toch denken dat er iets is gevonden, merk er alleen niks van. "The firm, which has long experience of kidnappings and search and rescue operations, is understood to have a small team in Portugal already." Daily Mail En verder: "However, CRG is understood to be focusing on other countries, such as Spain and Morocco, where a number of possible sightings have been reported." telegraph.co.uk Toevalligerwijs zijn er nu wat cijfers bekend geworden wat er inmiddels van het Madeleine-fonds is uitgegeven:
Ik bedoelde dat ze er in mijn ogen gewoon bij betrokken waren, hetzij dmv onderzoek samen met de Marokkaanse politie, hetzij door zelf ter plaatse te zijn, ze waren imho wel heel snel getraceerd, ik weet niet of dat een paar Britse journalisten zo snel was gelukt.
be nice or go away
  † In Memoriam † donderdag 27 september 2007 @ 13:56:42 #279
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53514878
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:39 schreef sunmoonstar het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik snap eeriljk gezegd niet precies wat de taak van de CRG precies is? Wat doen zij precies?
Het is een organisatie (bedrijf) dat advies en hulp biedt aan bedrijven die in gevaarlijke gebieden opereren.

Advies hoe ze risico's voor hun werknemers kunnen beperken en hulp bij ontvoeringen, onderhandelingen met de kidnappers bijvoorbeeld.

Ze zijn dus niet echt het aangewezen bedrijf om zich met deze zaak bezig te houden. Maar ze hebben wel een eigen onderzoek/detective afdeling, dus misschien dat die ingehuurd zijn door de McCanns?

http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Control_Risks_Group
  donderdag 27 september 2007 @ 13:57:28 #280
145755 kahaarin
pi_53514898
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:17 schreef Suko het volgende:

[..]

McCann's parents have flown back to Portugal from Morocco where they made the last of their foreign appeals for help in tracing their daughter. Tuesday June 12, 2007 Sky News

En het komt natuurlijk goed uit dat die CRG niet in Portugal mag zoeken (áls ze al zoeken)...maar dat is gemeen van mij.
Zouden ze dat niet stiekem incognito doen?
Ze hebben ook in Irak gezeten, lijkt me dat de overheid daar ook niet op buitenlandse detectives zit te wachten.
be nice or go away
pi_53515146
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is een organisatie (bedrijf) dat advies en hulp biedt aan bedrijven die in gevaarlijke gebieden opereren.

Advies hoe ze risico's voor hun werknemers kunnen beperken en hulp bij ontvoeringen, onderhandelingen met de kidnappers bijvoorbeeld.

Ze zijn dus niet echt het aangewezen bedrijf om zich met deze zaak bezig te houden. Maar ze hebben wel een eigen onderzoek/detective afdeling, dus misschien dat die ingehuurd zijn door de McCanns?

http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Control_Risks_Group
Thanks! Ook @ Freeflyer
pi_53515258
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:57 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ze hebben ook in Irak gezeten, lijkt me dat de overheid daar ook niet op buitenlandse detectives zit te wachten.
je komt heel ver met een perskaart .. en niemand die het vreemd vindt dat jij in van alles en nog wat zit te snuffelen, in tegendeel
pleased to meet you
  donderdag 27 september 2007 @ 16:47:02 #283
145755 kahaarin
pi_53519986
quote:
Police are puzzled by the high mileage on the car, which was driven 1,700km between May 27 and July 3.

Mr McCann said he had clocked up so many miles because he was continuously driving back and forth from Praia da Luz to Faro airport to pick up family and friends.

The couple were supposed to make the journey to Spain on August 2, but postponed the trip by a day because Mr McCann was feeling unwell

When they got to Huelva on the Friday, they discovered that it was a public holiday in Spain and most places were shut.

Police are suspicious because the couple did not arrange any meetings with dignitaries

A police source told Correio da Manha: "The trip to Spain on a national holiday raised suspicion and investigators have been to the country trying to find out where the McCanns went."

He said the trip fitted the theory that Madeleine had been killed and placed in the car. It is alleged that traces of the little girl's DNA was found in the boot of the car which was hired 25 days after she disappeared.

Police in Portugal are under considerable pressure to find the girl's body but said they would only carry out searches when they had specific information.

One source said: "We will not rip the guts out of Praia da Luz unless we have a credible lead."
Tjonge jonge, zo langzamerhand is het toch genoeg, laten ze of niets zeggen en met de armen over elkaar blijven zitten of een fatsoenlijk onderzoek in elkaar zetten.
Het is zo langzamerhand genant hoe wanhopig ze proberen hun gelijk bij zoveel mogelijk mensen door de strot te duwen.
Ze zijn niet eens in staat om over een bewijsstuk te strompelen het moet ze in drievoud worden aangerijkt en wel op zo'n manier dat het lijkt of ze het zelf hebben gedaan anders mogen ze het niet eens gebruiken ook nog.

http://www.telegraph.co.u(...)/09/27/wmaddy127.xml
be nice or go away
  donderdag 27 september 2007 @ 16:47:42 #284
145755 kahaarin
pi_53520017
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:10 schreef moussie het volgende:

[..]

je komt heel ver met een perskaart .. en niemand die het vreemd vindt dat jij in van alles en nog wat zit te snuffelen, in tegendeel
Dat bedoelde ik te zeggen.
be nice or go away
pi_53521192
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:55 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ze er in mijn ogen gewoon bij betrokken waren, hetzij dmv onderzoek samen met de Marokkaanse politie, hetzij door zelf ter plaatse te zijn, ze waren imho wel heel snel getraceerd, ik weet niet of dat een paar Britse journalisten zo snel was gelukt.
Ja wel hoor, vanmorgen gepost: één journalist van de Londense Evening Standard had het meisje snel gevonden: "The journalist told the BBC he found her by showing the photo to villagers, who quickly identified the family." BBC
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:57 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Zou kunnen, naar het is de McCanns er alles aan gelegen niet gearresteerd te worden (zou hun zaak geen goed doen) mocht de Portugese politie ontdekken dat CRG in Portugal zit te wroeten, daar hebben ze al mee gedreigd. En Irak deden ze vaak in opdracht van o.a. de Britse overheid, vind ik toch iets anders. Eén van die klussen: "In Iraq the UK Department for International Development (DfID) and the Foreign and Commonwealth Office (FCO) have used CRG to provide armed guards for staff in Baghdad, Basra and elsewhere." Bron Ik kan mij niet voorstellen dat de UK de CRG 't fiat heeft gegeven om illegaal in Portugal te gaan speuren. Maar goed, anything goes....maar resultaten moeten toch eens loskomen. Nog een gedachte, je zou kunnen denken dat het McCann-kamp er wel bij vaart met al die sightings van mogelijke Madeleintjes, zoals Nadiene daar zo'n goed verhaal over geeft gepost.

Ik voeg er zelf aan toe, dat het ze wel heel goed uitkomt, de gedachte vooral benadrukken dat ze nog leeft, niet de aandacht op henzelf vestigen maar zolang mensen menen Madeleine te hebben gezien, voedt dat ook de gedachte dát ze nog leeft, is ontvoerd. Niks geen moord, of per ongeluk omgebracht en weggemoffeld, niks van dat al, out of the question.
  donderdag 27 september 2007 @ 17:40:38 #286
145755 kahaarin
pi_53521589
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:27 schreef Suko het volgende:
[..]
quote:
Ja wel hoor, vanmorgen gepost: één journalist van de Londense Evening Standard had het meisje snel gevonden: "The journalist told the BBC he found her by showing the photo to villagers, who quickly identified the family." BBC
Ja, dat staat in de krant, en dan is het waar!
Kan ook wel waar zijn hoor, maar ik geloof nooit dat er alleen maar journalisten waren op dat moment, ik blijf denken dat er ook wel een pipo van het CRG bij was, waarschijnlijk net als moussie suggereerde compleet met perskaart.
quote:
Zou kunnen, naar het is de McCanns er alles aan gelegen niet gearresteerd te worden (zou hun zaak geen goed doen) mocht de Portugese politie ontdekken dat CRG in Portugal zit te wroeten, daar hebben ze al mee gedreigd. En Irak deden ze vaak in opdracht van o.a. de Britse overheid, vind ik toch iets anders. Eén van die klussen: "In Iraq the UK Department for International Development (DfID) and the Foreign and Commonwealth Office (FCO) have used CRG to provide armed guards for staff in Baghdad, Basra and elsewhere." Bron Ik kan mij niet voorstellen dat de UK de CRG 't fiat heeft gegeven om illegaal in Portugal te gaan speuren. Maar goed, anything goes....maar resultaten moeten toch eens loskomen. Nog een gedachte, je zou kunnen denken dat het McCann-kamp er wel bij vaart met al die sightings van mogelijke Madeleintjes, zoals Nadiene daar zo'n goed verhaal over geeft gepost.
Een CRG-er met perskaart, dan kunnen de McCanns ook een keer schermen met 'sources'.....
Natuurlijk komt dergelijk nieuws de McCanns goed uit, schuldig of niet, ze willen dat er naar het kind wordt gezocht en niet steeds lezen dat er aan details van hun verklaringen wordt getwijfeld.

quote:
Ik voeg er zelf aan toe, dat het ze wel heel goed uitkomt, de gedachte vooral benadrukken dat ze nog leeft, niet de aandacht op henzelf vestigen maar zolang mensen menen Madeleine te hebben gezien, voedt dat ook de gedachte dát ze nog leeft, is ontvoerd. Niks geen moord, of per ongeluk omgebracht en weggemoffeld, niks van dat al, out of the question.
Tja, met hoe het 'onderzoek' er nu voor staat is ook alles nog mogelijk, de Portugese politie doet niks anders dan afwachten tot er een bonafide tip loskomt en de ouders blijven het mikpunt, zelfs een rechter daar heeft de uitspraak gedaan dat er niet genoeg bewijs is om ze überhaupt te kunnen verhoren maar ze blijven haarkloven en muggeziften over kilometerstanden en uitspraken.
Te genant voor woorden zoals ik al eerder opmerkte.
be nice or go away
pi_53521815
@ Kahaarin, heb je post gelezen, 't kan haarkloverij zijn, die kilometerstanden, maar toevallig hadden de McCanns geen belangrijke afspraken gemaakt die toevallig uitgestelde dag naar Spanje, iets wat ze wel atijd deden uit publiciteitsoverwegingen, en was alles dicht qua een national holiday, wat moet je daar doen dan iets verbergen? Ja, ik ben ben in en in slecht, op momenten....heb zelfs de gedachte dat het ze ook wel uitkomt dat er niet eens zo goed gezocht moet worden naar die sightings, weer wat tijd gewonnen, weer aandacht afgeleid, nee zoek maar niet (wat valt er te zoeken....geen Maddie iig), laat die verhalen maar in de krant komen, etc etc. Foei Suko!

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 27-09-2007 17:58:28 ]
  donderdag 27 september 2007 @ 17:57:35 #288
145755 kahaarin
pi_53521931
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:50 schreef Suko het volgende:
@ Kahaarin, heb je post gelezen, 't kan haarkloverij zijn, die kilometerstanden, maar toevallig hadden de McCanns geen belangrijke afspraken gemaakt die toevallig uitgestelde dag naar Spanje, iets wat ze wel atijd deden uit publiciteitsoverwegingen, en was alles dicht qua een national holiday, wat moet je daar anders doen dan iets verbergen. Ja, ik ben ben in en in slecht, op momenten....heb zelfs de gedachte dat het ze ook wel uitkomt dat er niet eens zo goed gezocht moet worden naar die sightings, weer wat tijd gewonnen, weer aandacht afgeleid, nee zoek maar niet (wat valt er te zoeken....geen Maddie iig), laat die verhalen maar in de krant komen, etc etc. Foei Suko!
Dus bewust traineren en rookgordijnen opgooien, kan ook, ik zou me nergens meer over verbazen, in 1 van de eerste topics waar ik in mee poste heb ik eens gezegd dat een kindje toch niet zomaar van de aardbodem kan verdwijnen, het lijkt nu toch zo te zijn, ik heb nu een beetje zoiets van en wat nou, wat kan er nu nog gedaan worden om het meisje te vinden, er nu wel bijna van overtuigd zijnde niet meer levend.
(Je kunt rustig schrijven wat je wil hoor, maakt niet uit, als dat je gevoel is, gooi het er uit!)_
be nice or go away
pi_53525154
Blijft vreemd hoor, ik vond het volgende stukje op dit forum: The day the McCann choose to go to Huelva, to campaign for Madeleine – with leaflets only in Portuguese – is also considered “strange” by Portuguese Police. Huelva has a unique holiday on August 3 and the all people concentrates in downtown, in what it's called “Feria Colombina” celebrating the departure of Colombo to discover America. Shopping malls and most commercial activities close, including churches and the cathedral, where the McCann wanted to go to pray, as they told to the Press."

"To campaign and distribute leaflets, with the pictures of Madeleine, in Huelva, seem to be useless: for all over the city, the Municipal Council had posted giant pictures of the missing child. The McCann went to Huelva without the usual media “circus”. The day before, Gerry McCann had a “stomach bug” and cancelled several activities for the campaign to find Madeleine.

And the Media attention was concentrated at the most recent sighting of Madeleine, in Tongres, Belgium, the day before August 3, when Gerry and Kate went to Huelva. A woman, a child therapist, told police she was sure she saw Madeleine McCann at a restaurant near the border with Holland. Belgium police found the couple that was with the child and confirmed it wasn't Madeleine, the child that disappeared from the Ocean Cub resort, at Praia da Luz, on May 3."

Dus je gaat ff naar Spanje, zonder pers, terwijl een dag er voor mogelijk Maddie is gezien in Belgie, en je gaat leaflets uitdelen/posters 'in het Portugees' ophangen terwijl Huelva zo'n beetje is behangen met posters van Maddie en alles is gesloten, ook de kerken.

* Kate and Gerry McCann are in Huelva in Spain, close to the Portuguese border.They are putting up posters of Madeleine across the city exactly three months after her abduction.The couple are also visiting the cathedral in Huelva to pray for their daughter's safe return Friday August 03, 2007 Sky News

* As news of the Belgian sighting spread across the continent, her parents Gerry and Kate McCann were travelling to Spain to mark the three months since her abduction. From their base at Praia da Luz in Portugal, they will travel to Huelva, the capital of Andalucia, and put up posters of the four-year-old across the city.
Published: 03/08/2007 24Dash.com

Maar de Daily Mail meldt het volgende: "But friends of the McCanns scorned the idea and pointed out it would be completely absurd for the couple to have attempted to move a body on a trip to Spain they had invited the world's press to cover. Several British photographers accompanied them on the day trip, in which the McCanns handed out Madeleine posters and wrist bands at a bus station and a petrol station. Mrs McCann was hugged by several women waiting to board a bus as her husband gave out leaflets appealing for their daughter's safe return."

Heb nog wel een foto gevonden met Kate op dat busstation in Huevla, kan ook door Gerry zijn gefotografeerd, heb voor de rest zo gauw geen foto's van het uitje vonden. Dus wat is er werkelijk die dag gebeurd, wel naar Huelva, maar met of zonder (wereld)pers, en zijn ze in de kathedraal geweest terwijl sommige kranten melden dat alles dicht was. En waarom weer een zooi uitdelen terwijl alles al vol hing met Maddie?

Kate McCann gives out pictures of her daughter to people at Huelva's bus station, southern Spain.
pi_53525556
Er waren trouwens al eerder vragen rond de hoeveelheid gereden kilometers met die gehuurde auto:
quote:
The McCanns hired the Renault from Budget 24 days after Maddie vanished on May 3. Portuguese police have become suspicious about the number of miles on the car's mileometer.

In the seven days between May 27 - when the Renault Scenic was first rented in Portimao - and June 3 when the McCanns' first contract lapsed, the car travelled 450 miles. The couple pointed out to investigators that the car did many runs to Faro airport, 55 miles away. They emphasised that they flew to Rome to meet the Pope on May 29, returning the next day, and that they then departed for Madrid on May 31.

They also told police that friends and family had access to the car while they were away - and that it was used to ferry relatives to and from Faro. But despite what the McCanns have presented as an innocent explanation behind the distances, Portuguese police have asked Budget to provide all details of the vehicle's mileage.

The Mail on Sunday has learned that those records show that between June 3 and July 3, the car travelled a further 1,256 miles. Further trips to airports in Lisbon and Faro to pick up relatives and deposit the McCanns for a trip to Germany have been presented as a justification for the high mileage. However, according to a source, the police have not been satisfied with the explanations. Daily Mail 16th September 2007
pi_53526649
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:01 schreef Suko het volgende:

Heb nog wel een foto gevonden met Kate op dat busstation in Huevla, kan ook door Gerry zijn gefotografeerd, heb voor de rest zo gauw geen foto's van het uitje vonden. Dus wat is er werkelijk die dag gebeurd, wel naar Huelva, maar met of zonder (wereld)pers, en zijn ze in de kathedraal geweest terwijl sommige kranten melden dat alles dicht was. En waarom weer een zooi uitdelen terwijl alles al vol hing met Maddie?

Kate McCann gives out pictures of her daughter to people at Huelva's bus station, southern Spain.
No, zo te zien staat er helemaal rechts op de foto een cameraman, dus met een lijk slepen lijkt me niet zo makkelijk.
pi_53529484
hmz .. als die wat hoge meterstand constant is zouden ze miss die meter eens na moeten kijken ?
geen idee of je per gereden kilometer moet betalen ?

@ Suko
quote:
Dus je gaat ff naar Spanje, zonder pers, terwijl een dag er voor mogelijk Maddie is gezien in Belgie, en je gaat leaflets uitdelen/posters 'in het Portugees' ophangen terwijl Huelva zo'n beetje is behangen met posters van Maddie en alles is gesloten, ook de kerken.
die sighting in België was op 28 juli (staat trouwens verkeerd op je kaart in een vorige post) .. het zou zo maar kunnen dat ze gek werden van het stil zitten en afwachten .. ik zou er ook buikpijn van krijgen denk'k, een stevige knoop in mijn buik, ik zou ook iets te doen willen hebben zodat ik niet compleet gek word ..

maar ja, stel dat ze idd op die dag het lijkje van Maddie ergens hebben gedumpt, zou idd kunnen, dan hebben ze dat 3 maanden langs ergens verborgen ? Zonder overweldigende hoeveelheden forensisch bewijsmateriaal achter te laten ?

Maar mag ik even een andere theorie op jullie uit proberen .. iets wat langzaam heeft zitten groeien vanaf het moment dat ik las dat de CRG haar diensten had "aangeboden" ?
Kijk, de donatie in het begin, die kon ik begrijpen, hartverscheurend verhaal, maar inmiddels een tweede zakenman erbij, dat CRG gebeuren ????

ké, gaat die .. stel Gerry is idd een of ander high profile figuur in Vrijmetselaarskringen zoals eerder gesuggereerd werd in andere, even wazige, kringen (kovandijkverteld), met "sources" die men "natuurlijk niet bij naam wil/kan noemen,want dat zou hun in gevaar brengen" in de echte wereld, daarnaast zijn er ook contacten met de para-normale wereld, en welke informatie waar vandaan komt is niet altijd even duidelijk .. maar okay, stel dat klopt, hij is een hoge pief in de loge en zijn kind is ontvoerd om "iets" af te dwingen ?
Zou dat kunnen verklaren waarom dit zo'n high profile case is geworden ?
pleased to meet you
pi_53529820
hihi
I´m back.
pi_53531364
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:11 schreef moussie het volgende:
hmz .. als die wat hoge meterstand constant is zouden ze miss die meter eens na moeten kijken ?
geen idee of je per gereden kilometer moet betalen ?

@ Suko
[..]

die sighting in België was op 28 juli (staat trouwens verkeerd op je kaart in een vorige post) .. het zou zo maar kunnen dat ze gek werden van het stil zitten en afwachten .. ik zou er ook buikpijn van krijgen denk'k, een stevige knoop in mijn buik, ik zou ook iets te doen willen hebben zodat ik niet compleet gek word ..

maar ja, stel dat ze idd op die dag het lijkje van Maddie ergens hebben gedumpt, zou idd kunnen, dan hebben ze dat 3 maanden langs ergens verborgen ? Zonder overweldigende hoeveelheden forensisch bewijsmateriaal achter te laten ?

Maar mag ik even een andere theorie op jullie uit proberen .. iets wat langzaam heeft zitten groeien vanaf het moment dat ik las dat de CRG haar diensten had "aangeboden" ?
Kijk, de donatie in het begin, die kon ik begrijpen, hartverscheurend verhaal, maar inmiddels een tweede zakenman erbij, dat CRG gebeuren ????

ké, gaat die .. stel Gerry is idd een of ander high profile figuur in Vrijmetselaarskringen zoals eerder gesuggereerd werd in andere, even wazige, kringen (kovandijkverteld), met "sources" die men "natuurlijk niet bij naam wil/kan noemen,want dat zou hun in gevaar brengen" in de echte wereld, daarnaast zijn er ook contacten met de para-normale wereld, en welke informatie waar vandaan komt is niet altijd even duidelijk .. maar okay, stel dat klopt, hij is een hoge pief in de loge en zijn kind is ontvoerd om "iets" af te dwingen ?
Zou dat kunnen verklaren waarom dit zo'n high profile case is geworden ?
Nou ja, Wednesday August 8 DNA tests on a milkshake bottle used by the girl seen in Tongeren prove inconclusive. Timeline op de Daily Mail Dus al die tijd was niet zeker of het nou Madeleine was of niet en 3 augustus (ter gelegenheid van de 100 dagen dat de kleine werd vermist) gingen de McCanns naar Huelva, net over de grens. Het ging om de melding van een Vlaamse kindertherapeute waar veel geloof aan werd gehecht, veel media-aandacht ook maar de McCanns gingen op 3 aug op pad , nog voordat de uitslag (DNA, fristi-beker) bekend was, dus pas op 8 aug. Mijn conclusie, ze wisten natuurlijk al dat het Maddie niet was.

Maar deze vraag begrijp ik niet helemaal Moussie: "stel dat klopt, hij is een hoge pief in de loge en zijn kind is ontvoerd om "iets" af te dwingen ? Zou dat kunnen verklaren waarom dit zo'n high profile case is geworden ?"

Wat afdwingen? Maar in deze materie ben ik helemaal niet thuis, wel interessant overigens, dus als iemand daar iets meer van weet???
pi_53531798
Ik ben overigens die site van jou aan het nalezen, http://www.kovandijkvertelt.nl/ Als het niet zo'n treurig onderwerp was is het best wel spannend lezen. Die vriendenkring zou een spreekverbod van de McCanns hebben gekregen? Maar goed, ben ik wel even mee bezig!
pi_53534270
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:10 schreef Suko het volgende:

[..]

Nou ja, Wednesday August 8 DNA tests on a milkshake bottle used by the girl seen in Tongeren prove inconclusive. Timeline op de Daily Mail Dus al die tijd was niet zeker of het nou Madeleine was of niet en 3 augustus (ter gelegenheid van de 100 dagen dat de kleine werd vermist) gingen de McCanns naar Huelva, net over de grens. Het ging om de melding van een Vlaamse kindertherapeute waar veel geloof aan werd gehecht, veel media-aandacht ook maar de McCanns gingen op 3 aug op pad , nog voordat de uitslag (DNA, fristi-beker) bekend was, dus pas op 8 aug. Mijn conclusie, ze wisten natuurlijk al dat het Maddie niet was.
nah, ik benader het even vanuit, wat ik dan maar even voor het gemak zo zal noemen, psycho-babble-kant .. stel je voor, 100 dagen (is dat zo?) is een treurige mijlpaal, je zit daar alweer geruime tijd duimen te draaien, van de politie hoor je niets, gag order, en dan krijg je de zoveelste melding van een serieus te nemen sighting, waarop dan zowaar eens een keer direct gereageerd word, maar dan nog zit je tig kilometer verderop en kan niets doen .. en dan die constante media-circus, hoe gewild ook ..
ik kan me ergens voorstellen dat je op een punt komt dat je even met z'n tweeën eruit moet om je contact met de realiteit te herstellen .. down to earth samen zelf iets doen .. wij weten dat er posters hingen en dat alles dicht was .. maar wisten de McCanns dat ook ?
quote:
Maar deze vraag begrijp ik niet helemaal Moussie: "stel dat klopt, hij is een hoge pief in de loge en zijn kind is ontvoerd om "iets" af te dwingen ? Zou dat kunnen verklaren waarom dit zo'n high profile case is geworden ?"

Wat afdwingen? Maar in deze materie ben ik helemaal niet thuis, wel interessant overigens, dus als iemand daar iets meer van weet???
het is alleen maar een wilde theorie hoor .. ik heb dus ook geen idee wat er evtl afgedwongen zou kunnen worden ...
ik weet allen maar dat de vrijmetselaars al een tijdje bestaan en niemand die weet hoe machtig zij echt zijn, en niemand die weet wie wel of niet lid is tenzij je zelf lid bent .. het is een grote bonk speculatie ..

net zoals dus een vermeende hoge positie van Gerry puur speculatief is .. ik vind het alleen maar opvallend wat er gebeurd ..
eerst de overheid die de PR betaald, dan wat rijke mensen die alle benodigde gelden gaan ophoesten, een CRG die gezien de openbaringen aangaande het maddie fonds blijkbaar niet uit die pot betaald word .. een PR persoon dat zijn baantje bij de overheid (job security .. hello ?) opgeeft om te gaan free-lancen ?
pleased to meet you
pi_53534399
Al dit gespeculeer, 14 topics lang, over Maddy, over haar ouders, vind ik tamelijk ziek. Hebben jullie geen leven?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 02:29:46 #298
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53534881
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 01:29 schreef OllieA het volgende:
Al dit gespeculeer, 14 topics lang, over Maddy, over haar ouders, vind ik tamelijk ziek. Hebben jullie geen leven?

Ik dacht net, héy, er zijn weer veel reacties bijgekomen, zou er nieuws zijn?
Maar nee, het gaat over een foto van een kind wat niet op Maddy lijkt en jonger is
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 28 september 2007 @ 02:34:27 #299
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_53534898
Ik wil een Maddybarbie
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_53535858
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 02:34 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik wil een Maddybarbie
Best kans dat je Kate & Gerry (en Mattèl) enthousiast krijgt. Geldpotjes genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo