Is idd mogelijk, niet waarschijnlijk maar.....wat een conclusie zeg, en deze mensen zijn dan wat:quote:Op woensdag 26 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:
en weet je wat nou het gekke is .. als je die andere meid bekijkt die bij dat stel loopt .. dat zou zo dat kind kunnen zijn dat een paar jaar geleden is verdwenen .. het is jammer dat die foto zo blurry is en zij net haar arm optilt
[afbeelding] [afbeelding]
En hier krijgt Mutant01 helemaal gelijk, er wordt gewoonlijk de andere kant op gesmokkeld wat mensen betreft, er zijn dus bekende smokkelroutes waarlangs mensen mee genomen kunnen worden zonder dat er erg veel controle te verwachten is, kan een belangrijk gegeven zijn, goed dat ze de zaak nu iets serieuzer onderzoeken.quote:Drug and people smugglers have established a number of illegal routes from Morocco to Portugal which could be used to traffic people out of Europe.
Experts said using a legitimate form of transport, such as a ferry from Spain or an aeroplane from Lisbon, would be far more difficult due to the difficulty in getting good fake documents.
The publicity that the case of Madeleine McCann has attracted also means that it is likely that if she has been moved to Morocco, then it was via an illicit sea route from south Portugal.
The stretch of water between Portugal and North Africa has a recent history of being crossed by hashish and cocaine smugglers.
People traffickers have also used the routes in increasing regularity, but usually to move people illegally into Europe.
Carla Amaral, manager of a unit that helps trafficked people at the Portuguese Association for Victim Support, said: “There are always ways to smuggle people despite the difficulty. There are many routes already identified, but it is usually from Africa to Europe not the other way around.
quote:Police in Portugal have already probed at least one claim that Madeleine McCann could have been taken to a marina in the town of Lagos, home to scores of private yachts.
Reports made soon after the four-year-old disappeared suggested that a balding man was seen dragging a girl towards the marina, just a short drive from the family’s holiday apartment in Praia da Luz.
Iets heeft ze er wel van weg, inderdaad. Alleen jammer inederdaad, van dat handje voor die mond...quote:Op woensdag 26 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:
en weet je wat nou het gekke is .. als je die andere meid bekijkt die bij dat stel loopt .. dat zou zo dat kind kunnen zijn dat een paar jaar geleden is verdwenen .. het is jammer dat die foto zo blurry is en zij net haar arm optilt
[afbeelding] [afbeelding]
hoe zit dat dan met die engelsman met dat bootje waarover helemaal in het begin gesproken werd ?quote:Op woensdag 26 september 2007 14:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En hier krijgt Mutant01 helemaal gelijk, er wordt gewoonlijk de andere kant op gesmokkeld wat mensen betreft, er zijn dus bekende smokkelroutes waarlangs mensen mee genomen kunnen worden zonder dat er erg veel controle te verwachten is, kan een belangrijk gegeven zijn, goed dat ze de zaak nu iets serieuzer onderzoeken.
Ow ja, bron: http://www.eecho.ie/news/bstory.asp?j=232667948&p=z3z668654&n=232668708
[..]
maakt de gezichtsvorm onduidelijk .. jammer .. maar de oren en de neus en die ietwat diepliggende ogen .. huidskleur klopt ook ..quote:Op woensdag 26 september 2007 14:54 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Iets heeft ze er wel van weg, inderdaad. Alleen jammer inederdaad, van dat handje voor die mond...
Die engelsman was gewoon iemand die daar in de buurt was, er was sprake van dat ze op zijn boot waren geweest maar dat was zo'n zelfde 'lek' als de bewering dat Eef Hoos in contact was geweest met de ouders McCann, een compleet schot in het duister, als een smokkelaar het meisje idd heeft meegenomen dan denk ik dat hij de verlijding van de beloning op nieuws over Maddy niet had kunnen weerstaan, immers als hij er geen been in ziet om mensen of drugs te smokkelen voor geld laat hij zo'n buitenkansje niet lopen, hij heeft vast niet zoveel geld voor het smokkelen gekregen als het geld wat op het weervinden van Maddy staat.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:02 schreef moussie het volgende:
[..]
hoe zit dat dan met die engelsman met dat bootje waarover helemaal in het begin gesproken werd ?
daarnaast vind ik het meestal wel leuk als mensen zeggen van : ja maar dat gaat de andere kant op .. die boten moeten natuurlijk ook weer terug en als je dan ook kan verdienen ipv leeg te blijven .. de smokkelaar die dat afwijst bestaat mi niet ?
http://english.pravda.ru/(...)-madeleine_morocco-0quote:The photograph, published on many newspaper Web sites, shows a woman walking along a road and carrying a fair-haired child on her back. It was reportedly taken last month by Spanish tourists in northern Morocco.
"We understand that the photo has been sent to the relevant authorities and is being analyzed," said Adrian Chapman, a British Embassy spokesman in Rabat, the Moroccan capital.
Maar stel dat Maddie is meegenomen, dan bestaat de kans dat dat helemaal niet om losgeld is gedaan, maar gewoon omdat de 'ontvoerder', om wat voor reden dan ook, dat meisje graag wilde. Misschien om te verhandelen, misschien i.v.m een sterke niet-vervulde kinderwens... en misschien wel om één van de 10.000 andere mogelijke redenen...quote:Op woensdag 26 september 2007 15:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die engelsman was gewoon iemand die daar in de buurt was, er was sprake van dat ze op zijn boot waren geweest maar dat was zo'n zelfde 'lek' als de bewering dat Eef Hoos in contact was geweest met de ouders McCann, een compleet schot in het duister, als een smokkelaar het meisje idd heeft meegenomen dan denk ik dat hij de verlijding van de beloning op nieuws over Maddy niet had kunnen weerstaan, immers als hij er geen been in ziet om mensen of drugs te smokkelen voor geld laat hij zo'n buitenkansje niet lopen, hij heeft vast niet zoveel geld voor het smokkelen gekregen als het geld wat op het weervinden van Maddy staat.![]()
En hij was directeur van de Central Office of Information. Een spin doctor met een gigantisch netwerk dus. Ik vind het niet zo gek dat ineens alle media aandacht hier naartoe gaat.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die wiki!![]()
Leuk voor de volgende OP.![]()
Eventjes in 1 zinnetje dat hij ook reporter en presentator is geweest, net alsof wat hij nu doet voor de McCanns het meest belangrijke is wat hij ooit in zijn hele leven heeft gedaan.![]()
Het is idd een briljante zet om alle aandacht op die foto te gooien, de pers gaat er ook braaf in mee, op meerdere nieuwssites staat er niks anders meer over deze zaak behalve de foto, hopelijk is dit niet weer zo'n idee-fixe dat er verder nergens meer naar wordt gekeken.
Het kan net zo goed het kind zijn van die vrouw in jeans en hoofddoek er naast, die ziet er ook redelijk blank uit. Misschien is ze wel blank, en met een Marokkaan getrouwd of zo. Van zo'n afstand is echt niet te zien of het Madeleine is, ik zie er hier in de buurt ook wel eens een lopen die er op lijkt. Meestal komt het gewoon door het kapsel (en da's dan ook meteen het eerste wat ik zou veranderen, zou ik een kindersmokkelaar zijn).quote:
Nee dat klopt, het losgeldverhaal heb ik ook losgelaten, je refereerde aan een lege smokkelboot die toch leeg terugmoest, een smokkelaar die het voor geld doet zou imho de verleiding van de beloning niet kunnen weerstaan, die man die een kind richting haven sleepte is een veel betere kandidaat, die kan zich op de hoogte hebben gesteld van een vluchtroute en er met het kind vandoor zijn gegaan.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:14 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Maar stel dat Maddie is meegenomen, dan bestaat de kans dat dat helemaal niet om losgeld is gedaan, maar gewoon omdat de 'ontvoerder', om wat voor reden dan ook, dat meisje graag wilde. Misschien om te verhandelen, misschien i.v.m een sterke niet-vervulde kinderwens... en misschien wel om één van de 10.000 andere mogelijke redenen...
Dan lijkt het me slimmer als je in Marokko woont, om een kindje te laten jatten wat in ieder geval qua huidskleur etc op je lijkt. Om geen rare vragen / blikken van de omgeving te krijgen, dus.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:14 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
misschien i.v.m een sterke niet-vervulde kinderwens...
Iedereen krijgt 15 minutes of fame. Ze weten het alleen zelf niet eens ws.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Die 3 personen zijn nu wel in 1x van lokaal bekende boerinnen naar wereldbekende mensen getransformeerd.
quote:Op woensdag 26 september 2007 15:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En hij was directeur van de Central Office of Information. Een spin doctor met een gigantisch netwerk dus. Ik vind het niet zo gek dat ineens alle media aandacht hier naartoe gaat.
Ik denk dat de McCanns duizenden zulke meldingen krijgen van mensen die menen dat ze Maddy hebben gezien. Deze foto is ook naar hun gestuurd, niet naar de politie. Men heeft er imo gewoon eentje uitgeplukt waar een leuk verhaaltje van te maken was en die in de media gegooid. Je ziet ze bij wijze van spreken al voor je aan tafel zitten door de duizenden brieven en foto's op zoek naar iets bruikbaars. "Kijk deze Clara Torres uit Marokko, zou dat wat zijn?"
Het politie-onderzoek zal wel gewoon doorgaan maar het is een feit dat media en publieke opinie grote invloed hebben. Ook op recherchewerk. Vooral als burgermeesters en politici gaan denken dat ze er schade van ondervinden.
quote:Op woensdag 26 september 2007 15:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
Ik krijg ineens visioenen van een donker, luxe, met hout gelambriseerd, rokerig kantoor met grijze mannen in donkere pakken, een muur met tig beeldschermen en 7 klokken met de verschillende tijdszones, 4 telefoons op een kersenhouten bureau en een hele stapel dossiers en foto's.
Een peinzende blik en een halve bril dragende man die zegt: "Dit heeft potentie, laten we het maar proberen."![]()
![]()
Geloof je nu werkelijk dat ze dat is?quote:Op woensdag 26 september 2007 16:23 schreef sunmoonstar het volgende:
Stel dat het Maddie is die op die foto staat. Dan moet ze zich wel ontzettend angstig en eenzaam voelen. Misschien wel urenlang lopen, bij een vreemde vrouw (of man?) op haar rug, door stoffige gebieden.... Totaal uitzichtloos, in haar ogen. En continu met de vraag: "zal ik papa en mama ooit nog zien"...
Triest...
Natuurlijk weet ik het niet zeker, daarom schreef ik ook "stel dat het Maddie is" .....quote:Op woensdag 26 september 2007 16:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geloof je nu werkelijk dat ze dat is?![]()
In Marokko zien zat kinderen zo licht uit. Zeker van die bedoeienkinderen. Die mensen hebben vaak ook groene ogen en niet een standaard arabisch uiterlijk.
Dan zou het idd vreselijk zijn wat ze doormaakt, hoe dan ook het wachten in nu op de analyse en de reacties van andere mensen die haar eventueel hebben gezien of op de foto gezet.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:48 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik het niet zeker, daarom schreef ik ook "stel dat het Maddie is" .....
Het is de dochter van een marokkaanse boer, geen Maddy, ben benieuwd waar de focus nu dan weer op gaat staan.quote:The revelation that the picture of a girl being carried on the back of a travelling Moroccan is not Madeleine McCann will be yet another blow to the missing girl's parents.
Kate and Gerry McCann said earlier today, through their spokesman, that they had been on an "emotional rollercoaster" following several alleged sightings of their missing daughter.
Hopes that the latest sighting was the missing four-year-old faded today when a Moroccan family came forward and said she was the daughter of a poor Moroccan farmer.
The blonde girl, named Boulchra Benaissa, who was spotted being carried along a dusty road by a group of Moroccans near Tangier, bore a striking resemblance to Madeleine.
Het is onderzocht, de focus kan verlegd worden, DNA resultaten die onderweg zijn?quote:Op woensdag 26 september 2007 17:05 schreef Suko het volgende:
Een zeker Dr Rob Jenkins, a psychologist at Glasgow University is ook voorzichtig of het wel goed mogelijk is te onderzoeken of het Madeleine is. Er zijn duizenden meisjes die er zo uitzien. Ook zegt hij dat als je 2 foto's van dezelfde persoon naast elkaar legt, en je kent die persoon niet, je vaak niet kan zien of het dezelfde persoon is. Bovendien kent heel de wereld een paar steeds dezelfde foto's van Madeleine maar hoe haar gezicht beweegt is niet echt aan ons bekend. En verder veel wishful thinking natuurlijk. Afijn, in de telegraph.co.uk meer. Hij besluit met te opperen: "It looks as if this is a Caucasian girl, about the right age, build and complexion." "But there are thousands of girls who match that description," Dr Jenkins said: "We are really, really good with familiar faces. It would be interesting to see what the reaction of the McCann family is."
Caucasian race
Ik begin al minder te geloven dat het Madeleine is, en hou voor ogen dat het de McCanns goed uitkomt dat de aandacht helemaal uitgaat naar die foto, maar hopelijk heb ik vet ongelijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |