Daar kwam ze naderhand pas achter: "She added that it was not until the couple arrived back in Spain and examined the picture that they realised it could have been Madeleine." ""It was only when I got home and saw the news on Monday about two possible sightings of Madeleine in Morocco that I remembered the picture and went through my photos. When I saw it for the second time and focused in on the child's face, I realised it could be her." Daily Mailquote:Op woensdag 26 september 2007 12:32 schreef sunmoonstar het volgende:
Waarom is die fotograaf (die toerist in de auto) niet gewoon even achter deze mensen aangereden (en dan niet opvallend, natuurlijk). Het had misschien niet alleen betere foto's opgeleverd van dit blonde meisje, het had misschien ook het einde van een lange zoektocht kunnen zijn...
Het ergste wat deze fotograaf (toerist) had kunnen overkomen was dat hij een aantal foto's heeft gemaakt van een kind wat later Maddie helemaal niet blijkt te zijn.....Naja.. so what!
quote:Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Suko het volgende:
[..]
Daar kwam ze naderhand pas achter: "She added that it was not until the couple arrived back in Spain and examined the picture that they realised it could have been Madeleine." Daily Mail
Dat was tijdens het maken van de foto, toen ze thuis kwam heeft ze de foto's op de PC bekeken en is er mee naar de Portugese politie gegaan, die zeiden dat Maddy vermoedelijk dood was dus dat dit haar niet kon zijn, ze is er toen mee naar de Engelsen gegaan en die hebben het wel onderzoekswaardig bevonden.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit je eigen eerdere post:
'Stop the car, there's Madeleine': Witness sees her dragged by Muslim woman
Je kunt niet in marokko roepen 'Stop de auto, dat is Maddie' en dan later pas de foto's onderzoeken en denken dat het maddie is. En dat is wat Suko (Daily mail) hierboven nu zegt.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat was tijdens het maken van de foto, toen ze thuis kwam heeft ze de foto's op de PC bekeken en is er mee naar de Portugese politie gegaan, die zeiden dat Maddy vermoedelijk dood was dus dat dit haar niet kon zijn, ze is er toen mee naar de Engelsen gegaan en die hebben het wel onderzoekswaardig bevonden.
Oke, dan heb ik niets gezegd... Maar wat ik dan toch eigenlijk weer niet snap: waarom heeft ze die foto dan gemaakt? Wilde ze echt slechts die mensen op de foto zetten? Of.... want als je Maddie even wegdenkt op de foto is het geen heel bijzondere foto, in mijn ogen... toch?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:47 schreef Suko het volgende:
[..]
Daar kwam ze naderhand pas achter: "She added that it was not until the couple arrived back in Spain and examined the picture that they realised it could have been Madeleine." ""It was only when I got home and saw the news on Monday about two possible sightings of Madeleine in Morocco that I remembered the picture and went through my photos. When I saw it for the second time and focused in on the child's face, I realised it could be her."
Er is wel vaker iets in de mond gelegd van getuigen in deze zaak, ik denk dat dit een realistische weergave is:quote:Op woensdag 26 september 2007 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt niet in marokko roepen 'Stop de auto, dat is Maddie' en dan later pas de foto's onderzoeken en denken dat het maddie is. En dat is wat Suko (Daily mail) hierboven nu zegt.
Dit is een interview met de vrouw zelf, ik heb gemerkt dat als er een samenvatting of weergave van een interview wordt gegeven er heel makkelijk dramatiseringen en zinssnedes toegevoegd worden door journalisten om het verhaal wat meer sappig te maken.quote:Mrs Torres told the Spanish radio station COPE: "As soon as I took the photo we were struck by the little girl, who was very blonde.
"The truth is we said the name of the girl, but we couldn't believe it could be her, it was just impossible that it was her."
She added that it was not until the couple arrived back in Spain and examined the picture that they realised it could have been Madeleine.
"It sent shivers down my spine. Either it's her or she's got a twin," she said.
The picture was taken through the windscreen of a car in Morocco
She explained how the photo was taken: "I was with my family and my partner, we were going from Chaouen to Tetuan. On the road, in a town called Zinat, I was taking photos of everything we saw, and we saw a group of people and took a photo.
"As soon as I took the photo we were struck by the little girl, who was very blonde. I was on a trip in Morocco and took many pictures, just random ones. This was one of those pictures. I remember being struck by her and even mentioned the name Madeleine to my boyfriend.
Clara Torres: Took the picture of the girl who could be Madeleine four weeks ago
"But I didn't think too much of it at the time because although it is uncommon it is not unusual to get blonde people in that part of the world. Also, I didn't think Madeleine could be in Morocco.
"It was only when I got home and saw the news on Monday about two possible sightings of Madeleine in Morocco that I remembered the picture and went through my photos. When I saw it for the second time and focused in on the child's face, I realised it could be her.
Mrs Torres said they called their local police in Albacete, near Valencia, who came and took copies.
She said she went to the British embassy yesterday and spoke to the McCann family's legal team.
She said: "The police told us they would take 10 to 15 days to get the results back from the photos so I took it to the British Embassy in Madrid yesterday to hurry things along. I felt it was too important to wait around."
Uit het interview met de DM:quote:Op woensdag 26 september 2007 12:55 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Oke, dan heb ik niets gezegd... Maar wat ik dan toch eigenlijk weer niet snap: waarom heeft ze die foto dan gemaakt? Wilde ze echt slechts die mensen op de foto zetten? Of.... want als je Maddie even wegdenkt op de foto is het geen heel bijzondere foto, in mijn ogen... toch?
Gewoon sfeerkiekjes dus.quote:She explained how the photo was taken: "I was with my family and my partner, we were going from Chaouen to Tetuan. On the road, in a town called Zinat, I was taking photos of everything we saw, and we saw a group of people and took a photo.
Als je denkt dat dat alle wegen zijn in Marokko.....90% staat er niet op. En die weg waar ze het over hebben, die is behoorlijk druk.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, het is een kleine kans, maar wel 1 die bekeken moet worden imho, http://www.landenweb.net/marokko/kaart/
Als je op deze kaart kijkt is drukke provinciale weg een beetje overdreven, het is daar echt the middle of nowhere.![]()
Ik weet niet of dat nu voordelig of nadelig is, het zou maar zo een licht uitgevallen kleindochter kunnen zijn van de mevrouw die haar draagt.
Maddie is nu in totaal 4 keer gezien in Marokko .. staat ook ergens in een van de laatste berichten van Suko .. da's dus de noorse vrouw en de engelse man op 9 mei .. die engelse vrouw die dat zat te roepen eind mei en dan nu deze foto van de spaanse mevrouw op 31 augustusquote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit je eigen eerdere post:
'Stop the car, there's Madeleine': Witness sees her dragged by Muslim woman
dat niet .. maar eind zomer en zo bleek ?quote:Op woensdag 26 september 2007 11:47 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die denken dat er geen puur blonde kinderen met blauwe ogen zijn in Marokko![]()
Dat kan goed zijn, ben er nog nooit geweest, ik viel echter over je zinssnede drukke provinciale weg, dat had ik nergens zien staan, daarom ben ik even gaan zoeken.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je denkt dat dat alle wegen zijn in Marokko.....90% staat er niet op.
Uhm das gewoon een Noord-Marokkaans trekje. Mijn nichtje in Marokko bijvoorbeeld heeft ook felblauwe ogen en is zelf spierwit. Of het nu zomer of winter is, bruin wordt ze dus niet. Marokkanen zijn een genetische mix, ik bedoel zie mijn avatar. Das zelfs een Marokkaanse uit het zuiden..quote:Op woensdag 26 september 2007 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
dat niet .. maar eind zomer en zo bleek ?
Dat is best een nuttige site, bij m'n favo's gezet.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:06 schreef kahaarin het volgende:
![]()
Op deze site ALLEEN maar nieuws over de foto:
http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Madeleine+McCann
ooh, dat wist ik niet .. ik wist het wel van Iraniërs, maar Marokko .. weer wat geleerd .. thnxquote:Op woensdag 26 september 2007 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm das gewoon een Noord-Marokkaans trekje. Mijn nichtje in Marokko bijvoorbeeld heeft ook felblauwe ogen en is zelf spierwit. Of het nu zomer of winter is, bruin wordt ze dus niet. Marokkanen zijn een genetische mix, ik bedoel zie mijn avatar. Das zelfs een Marokkaanse uit het zuiden..
Da's alleen het Engelstalige nieuws, deze:quote:Op woensdag 26 september 2007 13:33 schreef Suko het volgende:
[..]
Dat is best een nuttige site, bij m'n favo's gezet.![]()
Geen wonder dat je weet hoe druk de wegen daar zijn!quote:Op woensdag 26 september 2007 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm das gewoon een Noord-Marokkaans trekje. Mijn nichtje in Marokko bijvoorbeeld heeft ook felblauwe ogen en is zelf spierwit. Of het nu zomer of winter is, bruin wordt ze dus niet. Marokkanen zijn een genetische mix, ik bedoel zie mijn avatar. Das zelfs een Marokkaanse uit het zuiden..
dus als de privédetectieves Maddie vinden bestaat zij niet en blijven de Portugezen doorgaan met bewijzen zoeken voor de moord begaan door de McCanns ?quote:Antonio Martins, president of the National Association of Portuguese Judges, told the newspaper 24 Horas: "It is still up to the state to carry out criminal investigation. That kind of activity has no legal standing.
"Anything that results from private investigation has no substance."
waar het dus kort samengevat op neer komt is dat je daar aan de genade van de politie bent overgeleverd, alleen door hun zelf verzameld bewijsmateriaal wordt geaccepteerd ?quote:"Portugal does not have legislation in this area. Private detectives who intervene in criminal cases cannot exist.
"The law only tolerates private detectives who gather information and only about matters of the private lives of certain people like extramarital relationships."
Ze waren onderweg vanuit:quote:Op woensdag 26 september 2007 13:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Geen wonder dat je weet hoe druk de wegen daar zijn!
Is dit trouwens een redelijk grote plaats of juist niet?
Weet je ook wat er waar is van de roddels in met name de Britse tabloidpers over een pedofielennetwerk dat banden heeft met zuid europa?
Ik kan het niet meer zo 123 vinden maar er werd gesuggereerd dat als het in Europa te gevaarlijk werd voor die 'mensen' ze dan uitweken naar kleine kustplaatsjes in noord Marokko.
Dankje, pedofielen zullen er overal wel zijn, het leek me al vreemd dat dat zomaar werd beweerd, ik had er ook nog nooit van gehoord, er is gaandeweg wel meer verzonnen door de rioolpers.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze waren onderweg vanuit:
Chefchoaouen (40.000 inwoners)
[afbeelding]
Naar Tetouan (een stad) 320.000 inwoners.
[afbeelding]
Er loopt dacht ik maar 1 directe verbindingsroute tussen deze twee gebieden en tussen deze gebieden in is ze gefotografeerd in een klein dorpje. Wat betreft pedofielennetwerken, zelf nooit van gehoord. Zou kunnen, lijkt me alleen sterk dat ze dan importeren naar Marokko, eerder andersom.
Ja, daar komt het op neer, zij zijn de wetshandhavers en alleen hun bevindingen tellen, ook al vinden de detectives sluitend bewijs tegen de daders, dan nog kan het in Portugal niet gebruikt worden in een strafrechtzaak, gelukkig hebben we Europoll en Interpoll nog, hopelijk zijn ze dan met Maddy over een landsgrens heengegaan, op dat moment kan een internationale politie organisatie zich er mee bemoeien.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:52 schreef moussie het volgende:
zo zo .. en wat lees ik nu in een van die links
[..]
dus als de privédetectieves Maddie vinden bestaat zij niet en blijven de Portugezen doorgaan met bewijzen zoeken voor de moord begaan door de McCanns ?
ik weet wel dat dat niet bedoelt word, gewoon niet toelaatbaar bij een rechtszitting neem ik aan .. maar hoe dat er staat, gewoon absurd
maar privédetectieves horen zich dus te beperken tot het opsporen van vreemdgaande echtgenoten
[..]
waar het dus kort samengevat op neer komt is dat je daar aan de genade van de politie bent overgeleverd, alleen door hun zelf verzameld bewijsmateriaal wordt geaccepteerd ?
je kunt er even bij stil staan en er voor zorgen dat je nog beter op je kinderen let maar dit kan toch overal gebeuren?quote:The spokesperson said the agents would have the chance to see for themselves what the resort is really like. She pointed out that, in all, the company has had only six cancellations since Madeleine disappeared, although some customers asked to change resorts immediately afterwards.
Die wiki!quote:Op woensdag 26 september 2007 14:16 schreef NorthernStar het volgende:
"The McCann's spokesman Clarence Mitchell said: "The picture poses serious questions."
Briljante zet. De McCanns zelf zijn uit de spotlights en de aandacht is afgeleid van de verdenkingen tegen hen.
Millionaire gives legal and PR backing to McCanns
Clarence Mitchell
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |