abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54772633
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:02 schreef moussie het volgende:

[..]

nah, het is even ingewikkelder dan dat .. zoals je miss nog kan herinneren van die blog die ik ergens in het begin van deze reeks had opgeduikeld moest je bij de jongere kinderen blijven tot ze slapen .. niet gemakkelijk in een zaal vol met kinderen .. en in hun geval is het dan ook nog eens dat ze met z'n tweeën zijn en 3 kinderen hebben, ze zouden de oudste iedere avond wakker moeten maken of zoiets, en dat dan afgezien van de vraag of de kleintjes op een tijd in slaap vallen die jou de kans geeft om rustig te gaan eten ..
en zoals dus ook in die blog te lezen was, velen deden dat, de luisterservice was immers pas opgedoekt omdat het terrein te uitgestrekt was, plus dat het resort een kwaliteits-predicaat heeft, Mark Warner, de conclusie dat het dan "wel veilig moet zijn" is in zo'n situatie mi toch sneller getrokken dan onder meer "gewone" omstandigheden ..
het is en blijft gemakzucht, klopt, maar hoevelen van ons zouden niet precies hetzelfde hebben gedaan .. eindelijk vakantie en in slaap gesust door zon en schijnveiligheid ?
[..]

tja, ze schijnt een alibi te hebben voor tijdens de ontvoering .. wat de andere sightings aangaat meldt de dailymail
[..]

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=495140&in_page_id=1770&ito=1490

en tja, ik blijf dan toch zitten met vraagtekens, Murat die eerst haar gebruikt als alibi en dat later verandert naar zijn moeder .. het zou zo maar kunnen dat dat meer voeten in de aarde heeft .. we wachten af dan maar weer ?
Tja, wat die oppasservice betreft, dat zal mogelijk wat moeite geven om de kids te laten slapen maar ja, hele dag zijn ze bezig gehouden, zullen vast als een blok in slaap vallen. Maar ze hadden ook een babyfoon kunnen nemen, was allemaal aanwezig, iets wat één stel wel heeft gedaan, stond op tafel in de Tapasbar.

Ik geloof ook niet helemaal in de onschuld van Murat, maar dan meer als een boodschappenfiguur, niet als één van de hoofdrolspelers. Maar eigenlijk denk ik dat hij, z'n vriendin en haar man gefraimed worden door het McCann-kamp, we zullen zien, ooit....

Nog een opvallend stukje uit eerdere een post van Jane, waarin een detective from the Guarda Nacional Republicana (GNR) wordt geciteerd, uit The Sunday Times: “The thing we found really weird was the twins not waking up,” he continued. “We couldn’t believe it, there were maybe 20 people coming in and out of the apartment, there was crying and lights going on and off. We kept looking at them. They must have been sedated.” September 16, 2007

Dat is opvallend omdat inderdaad nu Gerry zelf zegt in de docu (gefilmd in aug) dat de kids overal doorheen sliepen tijdens het tumult en dat ze mogelijk 'daarom iets van een substantie moeten hebben gehad...terwijl hij lange tijd heeft beweerd dat ze goede slapers zijn, overal doorheen sliepen, indeed. Eigen testen van het McCann-kamp zeggen nu dat de twins niet zijn gedrogeerd. Dus dan komt Oma weer in beeld, die kent de kinderen immers goed: "There is no way they carried her out of there without her wakening." 2 oktober 2007 En zo heeft ieder z'n eigen invulling, ook achteraf.

Oja, in de docu kwam ter sprake dat ze Kate een deal hadden aangeboden via die Portugese advocaat, dat kan niet kloppen zoals uit eerdere berichtgeving blijkt. Een fout van Panorama vind ik, zoiets was makkekijk na te trekken, Portugese advocaten weten dat als geen ander en zullen dat zeker niet aan hun clienten aanbieden.
pi_54773402
Overigens is dat topic over cocaine op het bewuste forum verwijderd: "The thread went beyond speculation about something already in the public domain and was potentially libelous." Er loopt wel weer een nieuw topic, maar voor hoe lang? Ik weet niet of de McCanns dat gebruik(t)en, met name omdat ik niet weet hoe hun gedrag is normaal geproken, het zou mogelijk in het plaatje passen waar ook al speculaties over zijn, het Swingers-verhaal. Vooralsnog betitel ik dat als slur. Maar again, anything goes...wat een wereld.
pi_54773940
tjeemig Suko .. hoe hou je dat bij met al die links .. pff

maar na even zoeken toch gevonden .. aangaande de diep slapende twins die "wel verdoofd moeten zijn geweest"

de nanny die er eerder was dan de politie
quote:
"We knew that one of the other nanny's charges was called Maddie. We told the head of department what had happened and she took us straight to the apartment.

"There were no children in the room. The twins had been taken out already, I think by one of the McCanns' friends.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=483715&in_page_id=1770&ct=5
pleased to meet you
pi_54776276
Ik heb de docu een paar keer gezien en dit is wat Gerry zelf zegt toen hij zich in de slaapkamer bevond:

"GERRY McCANN Speaking in August
There had been quite a few people in the apartment but not into the bedroom, that was limited to myself, Kate, I think two of our friends, the two GNR officers and I think a translator. I was certainly saying to people: "Stay out of the room." There was no sealing off of the room and should we?

Children's bedroom, Apartment 5A

The twins were still sleeping in their cots. So... you'd be trying to leave it as undisturbed as possible, and they slept very soundly until we moved them out of the cots into their own apartment which does make me wonder about whether there was any substances used to keep them asleep."

Natuurlijk hoeft het zo niet te zijn gegaan maar nu het op beeld staat kan dat wel als bewijs dienen, it better be the truth Gerry. Het gehele verhaal van de de documentaire is als transcript op de BBC-site terug te lezen.
  donderdag 22 november 2007 @ 11:05:04 #255
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54778564
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:34 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Cocaine en alcohol werkt tegenstrijdig. Heb net even met iemand gepraat en die wees me er dus nog een duidelijk op dat het spul je laat doorgaan waar je anders moet stoppen.
Dus alcohol en coke , je kan veel meer drinken omdat het effect van alcohol afneemt. Dus in plaats van flesje wijn kan je dan gewoon doorgaan.
Zou ook de drie tennislessen op dezelfde dag van Gerry verklaren
Ik weet dus ook van een vriendin van me die in een kroeg stond waar nogal eens sores was, dat de politie ds gewoon niet kwam (ja later)als cokehead....weer eens bezig was. Omdat het dus je ook beresterk, onberekenbaar maakt. Je bent dus niet alleen overmoedig ,,,,je bent het echt.
Die mensen raken ook heel snel geirriteerd soort bommetje wat kan afgaan.

Heb je de doc gezien van panorama, daar vind ik juist Kate later heel vreemd doen.
Er waren ook de eerste beelden weer en haar oproep aan ontvoerder en toen kreeg ik eerst zoiets van pfffffff waar moeten die ouders door. Kind kwijt en dan beschuldigd worden.
Hmm, ik denk dat het gedrag van Kate in de docu best toe te schrijven kan zijn aan kalmeringsmiddelen, ze is onemotioneel, denk aan de vingerknip en dat halve lachje wanneer ze beschreef hoemakkelijk het was om Maddy mee te nemen, compleet afgevlakte emoties.
Als ik zo lees wat Cocaïne met je doet dan lijkt het me idd dat het kan verklaren hoe Gerry al die tennislessen kon volhouden en het kan ook wat zeggen over de algehele alcoholconsumptie tijdens het diner @ de tapasbar.
be nice or go away
  donderdag 22 november 2007 @ 11:57:50 #256
6941 APK
Factual, I think.
pi_54779564
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:05 schreef kahaarin het volgende:

Als ik zo lees wat Cocaïne met je doet dan lijkt het me idd dat het kan verklaren hoe Gerry al die tennislessen kon volhouden en het kan ook wat zeggen over de algehele alcoholconsumptie tijdens het diner @ de tapasbar.
Wat een flauwekul zeg, coke gebruiken om tennislessen tijdens de vakantie vol te kunnen houden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 22 november 2007 @ 12:17:59 #257
145755 kahaarin
pi_54779993
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef APK het volgende:

[..]

Wat een flauwekul zeg, coke gebruiken om tennislessen tijdens de vakantie vol te kunnen houden.
Niet met doel, enkel als 'neveneffect', het is ook maar een theorie, heb jij de docu gezien of übehaupt de zaak gevolgd?
We zitten hier alleen maar te speculeren hoor, de tijd zal het misschien wel leren wat er waar is en wat niet.
Heel makkelijk om er zomaar tussendoor te komen met een en verder niets.

be nice or go away
pi_54780114
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef APK het volgende:

[..]

Hihi om hun vakantie te kunnen volhouden.

Zat ik me gistern nog te bedenken. Elke dag s'avonds aan de wijn, volgende dag vroeg op(kids) en dan hele dag door tennis, golf , joggen en cirkeltje weer.
Bedoel dit schijnt hun routine te zijn geweest.
  donderdag 22 november 2007 @ 12:34:39 #259
145755 kahaarin
pi_54780368
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:22 schreef kopvoltwijfels het volgende:

[..]

Hihi om hun vakantie te kunnen volhouden.

Zat ik me gistern nog te bedenken. Elke dag s'avonds aan de wijn, volgende dag vroeg op(kids) en dan hele dag door tennis, golf , joggen en cirkeltje weer.
Bedoel dit schijnt hun routine te zijn geweest.
Als je het zo stelt, ik zou ook 'hulp' moeten hebben om dit ritme vol te houden, wat kan een mens zijn/haar lichaam aandoen.
be nice or go away
pi_54780948
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:05 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hmm, ik denk dat het gedrag van Kate in de docu best toe te schrijven kan zijn aan kalmeringsmiddelen, ze is onemotioneel, denk aan de vingerknip en dat halve lachje wanneer ze beschreef hoemakkelijk het was om Maddy mee te nemen, compleet afgevlakte emoties.
het idiote is dat iedereen niet anders kan dan uitgaan van wat die zelf zou voelen etc op zo'n moment en vertaald die emotie dan naar beelden .. en volgens mij krijg je dan een heel scheef beeld.
Niet alleen heb je geen enkel idee hoe iemand reageert als zoiets gebeurt, alhoewel dat "verdoofde gevoel" wel iets is dat beschreven wordt door mensen die op andere manieren een shock te verwerken kregen, maar hoe ziet zo iemand er dan uit op camera ?

En om in zo'n situatie dan te zeggen : ja maar, ze reageren niet "normaal" is mi echt absurd .. het is dan ook geen normale situatie
quote:
poeh, nou doe je net alsof 3 kinderen verzorgen niets is, mi is een uurtje tennis minder inspannend dan een uur met de kids .. daarnaast, het is zo te zien een goed getrainde man, het is geen bierbuik die voor het eerst in beweging komt en na een kwartier met de tong op z'n knieën uit zit te hijgen

en welke "algehele alcoholconsumptie" heb je het over ? We hebben gelezen dat er iedere avond iets van 8-10 flessen wijn werden gedronken, da's iets van 1 fles de man .. en ergens in het begin werd er verteld dat op 3 mei in z'n geheel (dus incluis de avond) 14 flessen zijn besteld, waarvan er 2 nog dicht waren omdat toen het verdwijnen van Maddie werd ontdekt ..

en tja sorry hoor .. maar iets van 14 flessen drank, verspreidt over de gehele dag, voor een groep van 9 personen .. al was het het dubbele, dan nog is dat nou toch echt geen buitensporige alcoholconsumptie die suggereert dat hij een kop vol met coke had en maar door bleef gaan
pleased to meet you
  donderdag 22 november 2007 @ 13:21:03 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_54781241
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:17 schreef kahaarin het volgende:

Niet met doel, enkel als 'neveneffect', het is ook maar een theorie, heb jij de docu gezien of übehaupt de zaak gevolgd?
Jazeker, ik heb de docu gezien en ik zit hier naast een collega die dagelijks de maddymail.co.uk online leest.
quote:
We zitten hier alleen maar te speculeren hoor, de tijd zal het misschien wel leren wat er waar is en wat niet.
Heel makkelijk om er zomaar tussendoor te komen met een en verder niets.
Speculeren is prima, maar het moet niet over the top gaan.

De docu begon met het nummer 'Melt' van Leftfield, zijn daar al wilde speculaties over?
  donderdag 22 november 2007 @ 13:28:04 #262
145755 kahaarin
pi_54781403
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:05 schreef moussie het volgende:

[..]

het idiote is dat iedereen niet anders kan dan uitgaan van wat die zelf zou voelen etc op zo'n moment en vertaald die emotie dan naar beelden .. en volgens mij krijg je dan een heel scheef beeld.
Niet alleen heb je geen enkel idee hoe iemand reageert als zoiets gebeurt, alhoewel dat "verdoofde gevoel" wel iets is dat beschreven wordt door mensen die op andere manieren een shock te verwerken kregen, maar hoe ziet zo iemand er dan uit op camera ?

En om in zo'n situatie dan te zeggen : ja maar, ze reageren niet "normaal" is mi echt absurd .. het is dan ook geen normale situatie
Dat ben ik met je eens, daarom denk ik aan kalmerende middelen, om die koele houding, die naar nu blijkt was geregisseerd door tegen hen te zeggen dat een ontvoerder kickt op tranen en emotie, vol te kunnen houden, de eerste shock zou nu voorbij moeten zijn imho, ik kan me natuurlijk vergissen.
quote:
poeh, nou doe je net alsof 3 kinderen verzorgen niets is, mi is een uurtje tennis minder inspannend dan een uur met de kids .. daarnaast, het is zo te zien een goed getrainde man, het is geen bierbuik die voor het eerst in beweging komt en na een kwartier met de tong op z'n knieën uit zit te hijgen

en welke "algehele alcoholconsumptie" heb je het over ? We hebben gelezen dat er iedere avond iets van 8-10 flessen wijn werden gedronken, da's iets van 1 fles de man .. en ergens in het begin werd er verteld dat op 3 mei in z'n geheel (dus incluis de avond) 14 flessen zijn besteld, waarvan er 2 nog dicht waren omdat toen het verdwijnen van Maddie werd ontdekt ..

en tja sorry hoor .. maar iets van 14 flessen drank, verspreidt over de gehele dag, voor een groep van 9 personen .. al was het het dubbele, dan nog is dat nou toch echt geen buitensporige alcoholconsumptie die suggereert dat hij een kop vol met coke had en maar door bleef gaan
naar wat ik heb begrepen deed Gerry bijster weinig met de kinderen, een vol programma met tennissen en golfen lijkt me niet een voorbeeld van het druk hebben met de kids, dat was in het dagboek van Kate toch ook 1 van haar klachten?
Over de alcoholconsumptie is zoveel te doen geweest, daar kan niemand meer een zinnig woord over zeggen, wat ik van Kopvoltwijfels begreep kun je met coke op meer drinken, ik dacht dat die flessen wijn bij het avondeten waren besteld, dus niet over de hele dag, dan vind ik het een beetje veel, maar ook dat kan aan mij liggen.
be nice or go away
  donderdag 22 november 2007 @ 13:32:41 #263
145755 kahaarin
pi_54781508
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:21 schreef APK het volgende:

Jazeker, ik heb de docu gezien en ik zit hier naast een collega die dagelijks de maddymail.co.uk online leest.
Wat is jouw conclusie dan?
Over de docu bedoel ik, naar mijn idee een goede tijdslijn maar weinig nieuwe zaken en er werd heel handig om alle sightings heen gemanouvreerd.
quote:
Speculeren is prima, maar het moet niet over the top gaan.

De docu begon met het nummer 'Melt' van Leftfield, zijn daar al wilde speculaties over?
De schoten in het donker van de diverse kampen zijn zo mogelijk nog verder van het doel af, wij kunnen bij elkaar niet eens verzinnen wat er allemaal is gesuggereerd!

Dat nummer niet, maar wel over dat andere nummer: Heroin.

Maar deel je inzichten zou ik zeggen.
be nice or go away
  donderdag 22 november 2007 @ 13:43:59 #264
6941 APK
Factual, I think.
pi_54781769
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:32 schreef kahaarin het volgende:

Wat is jouw conclusie dan?
Over de docu bedoel ik, naar mijn idee een goede tijdslijn maar weinig nieuwe zaken en er werd heel handig om alle sightings heen gemanouvreerd.
Ik vond het een goede docu, vooral de 3D animaties en de beelden met zo'n filmkraan maakten de locatie een stuk inzichtelijker voor mij.
Verder vond ik de presentator / maker een beetje ongemakkelijk overkomen, alsof hij ook de indruk had dat de negen niet helemaal eerlijk waren.

Maar dat zou ook tegengas tegen de Maddy-mania van bv the News Of The World kunnen zijn....

En wie het gedaan heeft?
Geen idee, hoewel ik wel denk dat het binnenkort naar buiten komt als de familie of vrienden er iets mee te maken hebben.
Iemand zal breken onder al de druk.

Mocht het een buitenstaander zijn dan weten we het misschien pas over 30 jaar als hij / zij nog even snel een wit voetje bij God wil halen.

Of helemaal nooit natuurlijk....
  donderdag 22 november 2007 @ 13:48:11 #265
145755 kahaarin
pi_54781850
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:43 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vond het een goede docu, vooral de 3D animaties en de beelden met zo'n filmkraan maakten de locatie een stuk inzichtelijker voor mij.
Verder vond ik de presentator / maker een beetje ongemakkelijk overkomen, alsof hij ook de indruk had dat de negen niet helemaal eerlijk waren.

Maar dat zou ook tegengas tegen de Maddy-mania van bv the News Of The World kunnen zijn....

En wie het gedaan heeft?
Geen idee, hoewel ik wel denk dat het binnenkort naar buiten komt als de familie of vrienden er iets mee te maken hebben.
Iemand zal breken onder al de druk.

Mocht het een buitenstaander zijn dan weten we het misschien pas over 30 jaar als hij / zij nog even snel een wit voetje bij God wil halen.

Of helemaal nooit natuurlijk....
Daar ben ik ook bang voor, dit is trouwens ook een thread die we kunnen uitsluiten:
quote:
The girlfriend of suspect Robert Murat claims to have an alibi for the night Madeleine McCann vanished, it was revealed yesterday.

Friends of 34-year-old Michaela Walczuch said she spent the evening of May 3 at a Jehovah's Witness prayer meeting in Lagos, five miles from Praia da Luz where the McCanns were on holiday.

They said police had checked the alibi and were satisfied.

German-born Miss Walczuch, a mother of one, has dismissed claims that she could have been seen with Madeleine that night as "ridiculous and bizarre" and has threatened to take legal action.

She has failed to reveal, however, where she was on May 5 and June 15, when two separate witnesses claim to have seen her with Madeleine.

Mr Murat's lawyer, Francisco Pagarete, claimed yesterday this was because her diary had been seized by the police some months ago and has not been returned.

He also revealed that Miss Walczuch's Skoda car was having a gearbox problem repaired on May 5, the day a lorry driver claims to have seen her in the town of Silves, 25 miles away.
De suggestie dat Murat erbij betrokken zou zijn doet blijkbaar een paar mensen zien wat ze willen zien.

http://www.thisislondon.co.uk/news/article-23422086-details/Murat+lover+%27was+at+Jehovah%27s+meeting+as+Maddie+vanished%27/article.do?ito=newsnow&
be nice or go away
pi_54782766
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:28 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, daarom denk ik aan kalmerende middelen, om die koele houding, die naar nu blijkt was geregisseerd door tegen hen te zeggen dat een ontvoerder kickt op tranen en emotie, vol te kunnen houden, de eerste shock zou nu voorbij moeten zijn imho, ik kan me natuurlijk vergissen.
mwah, in hoeverre kan die überhaupt voorbij zijn .. je kan een aantal van de gebeurtenissen die tot de situatie op zich hebben geleid gaan verwerken, ze een plaats geven, maar je kan het niet afsluiten .. met iedere nieuwe melding die binnen komt over een kind dat gespot is en uiteindelijk toch niet Maddie blijkt te zijn ga je opnieuw door de wringer .. how could I think it's safe
ik kan me iig in de verste verte geen voorstelling maken in wat voor toestand ik mij zou bevinden als mijn kind al geruime tijd vermist is .. ik kan alleen in de verte de emotionele rollercoaster waarop je zit aanvoelen, hoe kom ik deze dag door, krijg ik vandaag wel goed nieuws, waar haal ik de kracht vandaan om al die kleine normale dingetjes die gedaan moeten worden te doen, omg, ik zat te glimlachen om iets, hoe kon ik vergeten (vriendin met een heel ziek kind van dichtbij mee gemaakt, vandaar)
quote:
naar wat ik heb begrepen deed Gerry bijster weinig met de kinderen, een vol programma met tennissen en golfen lijkt me niet een voorbeeld van het druk hebben met de kids, dat was in het dagboek van Kate toch ook 1 van haar klachten?
als dat überhaupt klopt en niet uit een journalistieke duim komt
maar ja, laten we aannemen dat het klopt .. ze komen op mij over als wat je een modern gezin met conservatieve waarden zou kunnen noemen .. de kindertjes komen, worden grotendeels verzorgt door moeders die daarvoor haar baantje opgeeft of part-time gaat werken .. pa gaat gewoon door met zijn werk en carrière, beseft niet helemaal dat 3 kinderen verzorgen uitputtend werk is .. en moeders klagen over : hij helpt niet genoeg .. het is bijna een klassieker toch ?
quote:
Over de alcoholconsumptie is zoveel te doen geweest, daar kan niemand meer een zinnig woord over zeggen, wat ik van Kopvoltwijfels begreep kun je met coke op meer drinken, ik dacht dat die flessen wijn bij het avondeten waren besteld, dus niet over de hele dag, dan vind ik het een beetje veel, maar ook dat kan aan mij liggen.
je kan idd meer drinken met coke (of andere pepmiddelen) op .. klopt ..

maar dat van die 8-10 flessen wijn per avond is dacht ik zeker, dat was hun vaste bediende iedere avond die dat zei .. en dat van die 14 flessen was ergens in het begin, iemand die de politie de nota van de gehele dag, dus incluis avond, had laten zien ..
en eerlijk gezegd geloof ik dat wel .. ik bedoel maar, het zou geschut eerste klas zijn als het idd zuipschuiten waren, de niet nader bij name te noemen roddelkranten zouden zoiets breed uitgemeten hebben

/edit . en wat die vriendin van Murat aangaat .. leuk dat zij een alibi heeft voor die avond .. maar of zij er eentje heeft voor die andere gelegenheden is nog maar de vraag .. en in hoeverre dat alibi van Murat klopt .. er zijn er meerderen die hem die avond op straat hebben gezien, zover ik weet ook buiten die vriendengroep, terwijl zijn moeder zegt dat die niet weg is geweest ..
en ergens vind ik dat nou juist weer vreemd .. zouden ze al die commotie gemist hebben ? Als je normaal gesproken zo rustige dorp in rep en roer is, politie erbij, overal mensen aan het zoeken en roepen .. dan ga je toch op z'n minst even kijken ?

[ Bericht 9% gewijzigd door moussie op 22-11-2007 15:01:46 ]
pleased to meet you
pi_54785192
quote:
[b]Op donderdag 22 november 2007 14:48 schreef moussie het volgende:[/b

maar dat van die 8-10 flessen wijn per avond is dacht ik zeker, dat was hun vaste bediende iedere avond die dat zei .. en dat van die 14 flessen was ergens in het begin, iemand die de politie de nota van de gehele dag, dus incluis avond, had laten zien ..
en eerlijk gezegd geloof ik dat wel .. ik bedoel maar, het zou geschut eerste klas zijn als het idd zuipschuiten waren, de niet nader bij name te noemen roddelkranten zouden zoiets breed uitgemeten hebben

Ja ik vind een fles wijn de man toch behoorlijk, ikzelf kan al licht op zijn na 2 wijntjes.
Maar ja ik drink dan eingelijk ook nooit

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/7100536.stm

Hierboven de link naar de doc van panorama dan kan je zelf kijken wat jouw indruk is.
M'n denk ik heb ik al beschreven van ...arme ouders naar>>>>>>
Vooral Kate.
En het is niet hoe ik denk/wil dat iemand reageert als z'n kindje vermist is maar tis die blik, haar gebaren, dat giegelen. Ik vind haar eng, gewoon eng. Zou dus bv nooit m'n kind bij haar achterlaten.
Ze geeft (al zouden er niks mee te maken) indruk.
Ook hoe ze praat over haar dochter.....in het begin is terugblik naar bv de oproep aan ontvoerders en die vond ik wel, emotineel. En dat was ook niet overdreven maar gewoon triest.
Maar ze praat gewoon zonder emotie, en dan zou inderdaad ook kunnen door medicatie maar dan z'n je woorden anders. Dan kan je bv emotionele dingen heel emotionloos zeggen.

Maar echt je moet het eens kijken,
  donderdag 22 november 2007 @ 23:37:05 #268
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54792000
Bedankt voor die link. Ik had al gezocht of hij online stond, maar had 'em nog niet gevonden.

Ik heb net zitten kijken, maar mijn twijfels bij de McCanns zijn er niet minder om geworden. Wat een rare mensen toch...
Hoe Kate 'gezellig' zit te babbelen in die eigen-productie-film... Het feit dat ze überhaupt op het idee komen om een filmploeg over de vloer te vragen... Na 'De Bauers' ook 'De McCanns'. Ik kan er niet bij met mijn verstand.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54793110
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:37 schreef Jane het volgende:
Bedankt voor die link. Ik had al gezocht of hij online stond, maar had 'em nog niet gevonden.

Ik heb net zitten kijken, maar mijn twijfels bij de McCanns zijn er niet minder om geworden. Wat een rare mensen toch...
Hoe Kate 'gezellig' zit te babbelen in die eigen-productie-film... Het feit dat ze überhaupt op het idee komen om een filmploeg over de vloer te vragen... Na 'De Bauers' ook 'De McCanns'. Ik kan er niet bij met mijn verstand.
Nu je het zegt, dat is inderdaad zeer eigenaardig: dat ze een goede vriend uitnodigden om de zaak te filmen - wat was daarvoor nou ook weer de reden? Waarom verzinnen mensen zoiets? Waarschijnlijk - ik kan me de uitleg van de McCanns niet herinneren - wilden ze alles boekstaven, niet alleen voor hun eigen filmcollectie (sorry, beetje bot - ik bedoel bij wijze van aandenken) maar ook om overzicht te houden, want het was natuurlijk een tumultueuze periode. En ik weet dat Moussie het er niet mee eens is, maar toch denk ik dan: hoe kóm je erop, in die situatie. Daarmee beschuldig ik de McCanns niet van moord, ik vind het alleen wel bijzonder vreemde mensen. Want juist door zo'n filmproject ontstaat er nóg meer tumult, chaos, gedoe. Als je heel slecht wilt denken - en kom, waarom niet, we houden de speculaties levend... - zou je kunnen denken dat Kate aan het repeteren was. Zo'n interview, nota bene met een goede vriend, waar is dat nou voor nodig? Om het later bij een glaasje wijn nog eens terug te kijken? Om jezelf eraan te herinneren hoe het ook alweer gegaan was, die hele ontvoering? Om de vrienden thuis een beeld te geven van de situatie ter plaatse? Ik vind het wel een mooi idee dat Kate dat interview - "Béétje meer naar links kijken, Kate, anders valt de zon in je ogen" - heeft aangegrepen om haar tekst te polijsten. Want ja, hoe vertel je zo'n verhaal? Hoe kijk je erbij? (Niet zó, in elk geval, maar wij hebben de eerdere, afgekeurde takes natuurlijk niet gezien!) En dat Gerry dan op de achtergrond staat te regisseren: "Wacht, stop, cut! Wat je net deed, Kate, met die vingerknip, dat is misschien een beetje over the top. Je hebt het moeilijk, weet je nog?"
En Kate: "Maar die vingerknip stond in het script! Doe jíj het dan, als je het zo goed weet."
Gerry: "Prima, de vingerknip blijft erin. Maar probeer dan in elk geval een béétje ontdaan te kijken. Nu lijkt het net alsof je teveel hebt gesnoven, snap je wat ik bedoel?"
"Moet jij zeggen, met je drie tennislessen per dag. Op hoeveel gram zit je nou, Ger? Durf je dat ook voor de camera te vertellen?"
En dan komt de cameraman tussenbeiden: "Jongens, jongens, rustig nou. We maken hier een film. Laten we alsjeblieft gefocust blijven. Maddie is dood... of eh... ontvoerd, of... zeg, geef me nog eens een lijntje, ik ben de draad kwijt. Hoe stond het nou in het script: ontvoerd toch?"
Kate knikt apathisch.
"Door een indringer," zucht Gerry. "Onthoud dat nou verdomme eens, jongens! Hoe moeilijk kan het zijn? Ze is ontvoerd! En of ze dood is, dat wéten wij helemaal niet! We waren er zelf namelijk niet bij! We zaten te eten in de tapasbar!"
"Whatever," mompelt Kate. En dan: "Moet jij niet tennissen?"
"Klopt." Gerry grijpt weer naar het zakje cocaïne. "Oké, laten we afspreken dat jullie intussen nog een keer door de tekst heen gaan. Dan maken we na mijn tennisles een mooi shot van mij, als ik achter de computer zit. De vioolmuziek monteren we er later wel onder. En Kate? Je moet je neus ophalen. Ik zie iets wits."
pi_54793295
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, je staat in de Vara!gids, nadine.
Oh, leuk - dank. Ga ik hem kopen!
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2007 @ 00:54:29 #271
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54793383
Nadine, ik wil nog ff met je PMén van t weekend. Werkt ie nog?
  vrijdag 23 november 2007 @ 02:38:16 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_54794198
Dus de 'independent filmmaker' is ook verslaafd aan coke en volkomen afhankelijk van de demonische familie McCann?

Nogmaals , ik heb geen idee wat er echt voorgevallen is, maar als ze dit soort hulp van buitenstaanders in blijven roepen moet het een keer fout gaan en ik neem aan dat ze dat zelf ook snappen.

Misschien willen ze onderbewust gepakt worden?
Dat lijkt mij een meer plausibele verklaring als ze het zelf gedaan hebben.
  vrijdag 23 november 2007 @ 09:13:52 #273
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54795719
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:37 schreef Nadine26 het volgende:
Zo'n interview, nota bene met een goede vriend, waar is dat nou voor nodig? Om het later bij een glaasje wijn nog eens terug te kijken? Om jezelf eraan te herinneren hoe het ook alweer gegaan was, die hele ontvoering? Om de vrienden thuis een beeld te geven van de situatie ter plaatse?
Het idee dat ik erbij kreeg was dat ze op dat moment al bezig waren met een idee van een feature length documentairefilm die er tzt moet komen ofzo. Een terugblik-docu, niet over Madeleine, maar over Kate & Gerry. Dat soort films worden natuurlijk wel vaker gemaakt, zoveel jaar na een geruchtmakende zaak. "Hoe zat het ook alweer en hoe is het nu met ze?", zoiets. En dan worden daar meestal oude beelden uit journaals e.d. in gebruikt. Maar het is echt heel bizar om daar al mee bezig te zijn en er überhaupt aan te denken op het moment dat je er nog volop in zit!
Volgens mij werd gezegd dat de opnamen bedoeld waren voor het YouTube-kanaal over vermiste kinderen. Wellicht, maar volgens Panorama was tot voor kort dus niet bekend dat deze filmbeelden er überhaupt waren. En ik vond de toon ook niet zo goed passen. Ik weet niet... te terugblikkerig... teveel afstand of zoiets... Inderdaad - zoals al vaker gezegd - alsof ze al weten dat Maddie toch niet terugkomt. Het had een terugbliktoon, en geen 'raise awareness'- of 'blijf-naar-Maddie-uitkijken'-toon. Kate zegt op een gegeven moment ook iets over 'achteraf willen weten dat je er alles aan gedaan hebt', o.i.d. en dat klonk bij mij ook meer in de oren als 'we doen er alles aan om te voorkomen dat we achteraf van anderen verwijten krijgen'.
Nee, allemaal absoluut geen bewijs dat ze hun kind iets aangedaan hebben, maar ik mag me er toch wel even over verbazen, niet?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54795807
Nadine26 Mooi stukje script.

Maar zoals je al in m'n eerdere post heb kunnen lezen ben ik dus heel dicht bij verslaving geweest.
Heb de verhalen gehoort z'n ervaringen met coke. En bovenal ik ken z'n houding.
En toch dacht ik zelfs niet in de eerste instancie aan "zoiets".
Maar zou het puzzeltje compleet maken, verklaring zijn voor vele dingen die we niet kunnen plaatsen.

En door dit stukje puzzel ben ik dus ook nog eens na gaan denken wat me dus zoal verteld is.
In m'n ex vriendenkring zijn dus twee kindertjes gestorven doordat ouders dus onder invloed waren. Ongelukken.
En zoals ik nu even terug graaf , moet het even terug vragen maar zoals ik me heriner geen rechtzaaken, is buitenland dus niet in Nl.

Vriendin van hem heeft haar eigen baby verstikt in haar slaap, ze was er op gaan liggen.
En weet je dan reageert dus "hij' daarop , je mag nooit een baby naast je laten slapen.
Maar dat dit komt door drugsmisbruik daar lopen ze helemaal aan voorbij, dat wordt opgemerkt maar daar doen ze niks mee. Nee het is onverantwoord om naast een baby te slapen.

Dan vriend van hem had huis zwembad daar is dus het kindje van dacht 2 ongeveer in verdronken.
Ouders onder invloed kindje loopt daar in en wordt veels te laat opgemerkt dus verdrinkt.
En dan z'n opmerking, tja een zwembad met z'n kleine??

Kijk dat zijn ongelukken die we dus toch regelmatig horen en als je het leest denk je ook niet....zouden die ouders??

En de betrokkenen (gebruikers, vrienden) gaan dat stuk dus gewoon uit de weg, ze wuiven het weg.
Niet dat ze het niet erg vinden dat het gebeurt is, maar de conclusie trekken dat hun verslaving dit dus indirect veroorzaakt heeft die trekken ze echt niet..
Daarom , hoe Kate zit te vertellen dat geeft bij mij dus echt het gevoel...hey dit herken ik. Dat zelfverzekerde, ik ben een verantwoordelijke ouder.

Denk de meeste mensen die zoiets zou overkomen die lopen over van schuldgevoel (vooral als je dus elke avond deze feestjes hebt gehad)
En tuurlijk (stel dat ontvoering waar is) ben jij dan niet de schuldige, als iemand het 'gore' in zich heeft om je kind mee te nemen. Maar je bent wel schuldig aan onverantwoord gedrag en daar zouden de meeste toch heel veel problemen mee hebben. Maar Kate niet, die laat ons geloven dat we niet zo achterlijk moeten denken.
En je kindertjes even alleen laten om boodschap te doen, even bij de bure, rondje over de camping als ze slapen. Kijk dat vind ik toch hele andere omstandigheden.
Als elke avond feestjes bouwen met je vrienden. En laten we dan even aannemen dat het alleen over drank gaat, ben je dan verantwoordelijk bezig.
Nee, want je kan niet adoqaat optreden als er iets gebeurt. En dat weet je als ouders dat kinderen onverwachte dingen geven,kids worden ziek of huilen of??? en dan is het niet ,vanavond effe niet want m'n ouders hebben een feestje.
Daarom.......
Waarom die vakantie met kids. Waarom geen afspraken, jij drinkt vanavond, ik niet.
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:31:22 #275
145755 kahaarin
pi_54796995
@ Kopvoltwijfels, knap dat jij je op tijd hebt losgemaakt van die kennissen en je wel hebt gerealiseerd dat het de foute kant op giing, wat erg dat er 2 kinderen in jouw ongeving zijn gestorven door overmatig drugsgebruik.
Ik kan me nu voorstellen hoe je er bij komt dat ze cocaïne gebruiken, een ervaringsdeskundige kunnen weinig mensen tegenop.
Maar hoe zie je het in het geheel, zouden de andere tapas-vrienden ook hebben gebruikt en niet hebben gecheckt?
Dan snap ik dat ons kent ons sfeertje en die verklaringen die niet helemaal op elkaar aansluiten wat beter, ze hebben geprobeerd om een eensluidend verhaal te maken over het aantal checks en of er daadwerkelijk iemand in de kamer is geweest bij de kinderen of gewoon even heeft geluisterd.
Dan waren de kindjes dus gewoon al aangeschoten wild, 1 mannetje op de uitkijk bij de tapasbar en er kon zo iemand 1 van de kinderen meenemen.
Of heb je het idee dat ze er zelf iets mee te maken hebben?
Ik denk eigenlijk dat hoe dan ook de McCanns een zekere mate van schuld hebben, heel ondoordacht en nalatig hoe zij zich hebben gedragen, de zaak daarover is dan misschien afgewezen, maar toch. (Suko, ik val in herhaling, ik weet het! )

http://www.thisisleicestershire.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=132935&command=displayContent&sourceNode=132702&contentPK=19041514&folderPk=77465&pNodeId=132393

Met name de interview stijl waar de docu in is gemaakt, bijna gezellig samen keuvelen over wat er allemaal is gebeurd, en dan bijna zoiets van, oh ja, Maddy is ook weg.
Kalmerende middelen zou, zoals ik al eerder zei, best wel debet kunnen zijn aan deze reactie, per slot van rekening pakken ze waarschijnlijk wel vaker wat om zich goed te kunnen voelen.
Ze hadden denk ik idd beter de kindjes bij oma kunnen brengen en er dan een weekje samen op uit kunnen gaan, daarna lekker weg met de kinderen en niet met bevriende stellen met kinderen, vooral niet als je van plan bent om elke avond te gaan feesten, het lijkt me dat ze 's ochtends ook niet echt op hun best moeten zijn geweest, eigenlijk de enige tijd die ze samen met hun kinderen hadden als je het programma van de familie bekijkt.
Ik snap ook niet zo goed waarom ze niet met elkaar als gezin aten, of is dat in GB niet zo gebruikelijk dat je als gezin samen eet? Kan ook, in bv Spanje krijgen de kinderen eerst wat, dan gaan ze op bed en de ouders eten laat.

[ Bericht 7% gewijzigd door kahaarin op 23-11-2007 14:31:21 ]
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')