Bedoel je het recept of de erwtensoep?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
dus, wie heeft hét recept voor erwtensoep, en wil dat met mij delen?
Vergeet de wortels niet.. Kleine dunne reepjesquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:09 schreef PushyGurl het volgende:
split erwten
een rookworst
varkenspoulet
magie blokjes
en prei
dat was het volgens mij
en het volledige recept is..?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:09 schreef PushyGurl het volgende:
split erwten
een rookworst
varkenspoulet
magie blokjes
en prei
dat was het volgens mij
inderdeedquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:06 schreef ColdFeet het volgende:
Knolselderij. Essentieel.
Erg lekker hoor, meestal sla ik het over want er zit voldoende vlees in maar ik hou wel van botjesquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:26 schreef liesell het volgende:
krabbetjes? iehwww
Wat gemeen!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
Vroeger at ik het wel eens, dan was het zelf gemaakt, een grote pan met de sinterklaas.
Dat doen mijn ouders ook nog steeds...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:00 schreef Muck het volgende:
gehaktballen in de snert?!
dat heb ik serieus nog nooit eerder gehoord!
Het is niet echt vies, maar het voegt ook niks toe...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
lijkt me echt vies, een gehaktbal in je erwtensoep
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:10 schreef N.icka het volgende:
Geen erwtsensoep zonder knolselderij en varkenspootje![]()
En dat belegd met spek!!!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:06 schreef Nick-Name- het volgende:
Oja, de erwtensoep gebruiken met dik roggebrood
Mijn moeder kookt één keer per jaar vier enorme pannen erwtensoep, en die gaan dan in éénpersoonsporties de vriezer inquote:Op zaterdag 3 november 2007 00:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
vandaag een bakje erwtensoep gehaald bij een goeie slager, maar ik was er niet zo van ondersteboven
probleem is alleen dat als ik een pan maak, ik veel moet invriezen of weggeven, want ik ben de enige die het eet.
maar tot nu toe niemand gevonden die erwtensoep ook leker vindt...
de soep is rete lekkerquote:Op woensdag 7 november 2007 13:37 schreef PushyGurl het volgende:
die soep is veelste dik,het lijkt wel erwte pap
lekker stevig ja,maar geen papjequote:Op woensdag 7 november 2007 13:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
de soep is rete lekker
en erwtensoep hoort geen dunne waterbrij te zijn, maar lekker stevig
kilo soepgroente, kilo spliterwten, kilo vlees en 5 liter water.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben zo benieuwd, ik hoop dat ik het goed doe
hoe weet je of je teveel of te weinig water hebt?
De naam van deze 'soep':quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mochten er nog vegetarische zielen op zoek zijn naar een prima erwtensoep... deze heb ik gisteren maar weer eens gemaakt. Met dank aan moeders.
Anderhalf pak spliterwten wassen en net onder water zetten, dan 3 kwartier koken. Eventueel even afschuimen. Dan een liter water en 3 vegaboullionblokjes erbij, plus een boerensoepgroentenpakket. Nog een krap half uurtje en klaar is kees. Als 'ie te dun is: aardappeltje of maizena erbij.
het hoort juist lekker dik te zijnquote:Op woensdag 7 november 2007 13:37 schreef PushyGurl het volgende:
quote:Op woensdag 7 november 2007 13:37 schreef PushyGurl het volgende:
Evt overleeft hij ook wel een dagje aanrecht of 2/3 dagen koelkast.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Owww, ik krijg er ook zin in! Had je je recept al gepost, MM?
Ik heb zo'n crappy kleine vriezer die al helemaal volzit
yupquote:Op woensdag 7 november 2007 14:34 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
kilo soepgroente, kilo spliterwten, kilo vlees en 5 liter water.
Is wel voor een hgeel weeshuis.
Hoezo geen tijd? Dat ding zet je aan en daar kijk je niet meer naar om?quote:Op donderdag 8 november 2007 11:44 schreef LordLynx het volgende:
Ik was gisteren lui en heb bij de AH een zak 'verse' erwtensoep (gekoeld, bij de groente) meegenomen. Zelf nog wel een stuk rookworst ingemikt, maar hij was eigenlijk best erg lekker. Ik heb echt geen tijd om 3 uur erwtensoep te koken
nee zo werkt dat niet het is stiekem toch nog wel bewerkelijk.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoezo geen tijd? Dat ding zet je aan en daar kijk je niet meer naar om?
idd, het viel me best tegen. dit is voor het eerst dat ik het zelf heb gemaakt, maar wát veel werk! die knolselderij snijden was het ergste (niet zo'n geweldig mes) en een enorme zooiquote:Op zaterdag 1 december 2007 14:37 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
nee zo werkt dat niet het is stiekem toch nog wel bewerkelijk.
groente snijden
afschuimen
vlees eruit en snijden
worst snijden
en blijven roeren om de zoveel tijd
gaat anders echt aanbakken
of je ontdooit het ding een keerquote:Op woensdag 7 november 2007 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Owww, ik krijg er ook zin in! Had je je recept al gepost, MM?
Ik heb zo'n crappy kleine vriezer die al helemaal volzit
Broodmes + dunschiller gebruiken. Werkt perfectquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
idd, het viel me best tegen. dit is voor het eerst dat ik het zelf heb gemaakt, maar wát veel werk! die knolselderij snijden was het ergste (niet zo'n geweldig mes) en een enorme zooi
Tutquote:Op maandag 3 december 2007 17:40 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
of je ontdooit het ding een keer![]()
Ben nu bezig met zelfgemaakte erwtensoep, ben benieuwd, net even wat geproefd en vlgns mij gaat het helemaal goedkomen
Moet je doen ja.. Ben benieuwd hoe jouw erwtensoep er dan uit gaat zien / smaken.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoezo geen tijd? Dat ding zet je aan en daar kijk je niet meer naar om?
Is ie ook, maar dat krijg je sowieso als ie een nachtje staat.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:37 schreef PushyGurl het volgende:
quote:
het is maar een hielquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vind pootjes eng
alleen kippenpootjes niet, de rest doe ik niet aan?
Doe je ook kant en klaar verkopen? Ik bied 10 euro incl. verzendkosten.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:46 schreef Bluezz het volgende:
Komt ie :
Alles klaarzetten :
[ afbeelding ]
Een geclouteerde ui ( met kruidnagel en laurierblad erin gestoken, ik las de term ook voor het eerst)
[ afbeelding ]
Tussenfase :
[ afbeelding ]
Vlees en wortel eruit
Prei, worst, selderij en peterselie erin
[ afbeelding ]
Laatste tussenfase....
[ afbeelding ]
Klaar![]()
[ afbeelding ]
euh...ik geloof het niet?quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:11 schreef mrSPLIFFY het volgende:
heb jij een kleine johannes???? (tvp)
nope dat is zonde als je dat weggooit. Je kan om goed af te schuimen ook ff je bouillon door een theedoek heen gietenquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
euh...ik geloof het niet?![]()
maar wel een pan van 9 literik weet alleen ff 1 ding niet meer. Ik heb nu de hamschijf, spek en erwten opstaan. ik heb al een keer flink moeten afschuimen. moet ik nu dit water weggooien en de hele zooi met vers water opzetten?
![]()
Kijk wel uit dat je een theedoek pakt die met weinig/geen zeep gewassen is en zeker zonder wasverzachter!!!! En pak ook niet je mooiste theedoek, want echt ontgroenen gaat niet meer lukken..quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:46 schreef prupke het volgende:
[..]
nope dat is zonde als je dat weggooit. Je kan om goed af te schuimen ook ff je bouillon door een theedoek heen gieten
dat filtert iets beter dan een schuimspaan of een vergiet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |